abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:45:50 #154
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_101762745
Schakelen is veel leuker omdat je dan nog wat te doen hebt als je verveelt...Kun je een beetje met de toeren spelen..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_101766671
Schakelen went wel hoor... Hoe meer lessen je hebt gehad, hoe automatischer het gaat. Over een paar jaar gaat het echt zonder na te denken, duurt ongeveer 50.000 km....
pi_101767183
ja het zal idd allemaal wel automatisme worden. We zien wel hoe het morgenmiddag weer gaat. Dat aanrijpingspunt blijft wel lastig vind ik. Ook al heb ik er al 15? lessen op zitten :@ Ja de een is nu eenmaal sneller/langzamer dan de ander....

Stiekem ben ik ergens toch ook altijd wel weer blij dat het uur lessen er weer op zit :@ Vind t wel leuk maar het is ook best inspannend werk nu nog. Heb het dan na een uur ook wel weer ff gehad :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_101767515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:23 schreef Apotheose het volgende:
Dat aanrijpingspunt blijft wel lastig vind ik. Ook al heb ik er al 15? lessen op zitten :@ Ja de een is nu eenmaal sneller/langzamer dan de ander..
Probeer je hak eens op de grond te houden als je de koppeling op laat komen :)
pi_101780130
Mag ook wel weer eens beginnen. Laatste les was eind augustus geloof ik. Echt totaal geen zin ;(
pi_101780845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:23 schreef Apotheose het volgende:
ja het zal idd allemaal wel automatisme worden. We zien wel hoe het morgenmiddag weer gaat. Dat aanrijpingspunt blijft wel lastig vind ik. Ook al heb ik er al 15? lessen op zitten :@ Ja de een is nu eenmaal sneller/langzamer dan de ander....

Stiekem ben ik ergens toch ook altijd wel weer blij dat het uur lessen er weer op zit :@ Vind t wel leuk maar het is ook best inspannend werk nu nog. Heb het dan na een uur ook wel weer ff gehad :o
Ja ik vond het ook echt inspannend, altijd zweten op mijn rug enzo als het een klein beetje warm was, nu de laatste paar lessen geen last meer van omdat het gewoon beter gaat.
Maarja dat moet ook wel als ik 21 september examen heb.
pi_101885733
geslaagd 9 augustus. in 3 maanden gehaald.

al naar spanje gereden :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101886241
Vandaag weer eens een lesje gehad.
We zijn door Den Haag en Scheveningen gereden. Toch wel hectisch en inspannend moet ik zeggen.

Het ging dan ook niet helemaal vlekkeloos, vooral achteruit rijden vind ik echt nog moeilijk }:|

Morgen is de volgende les alweer :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 01:12:36 #162
252108 Len93
That's what she said.
pi_101887347
Nog een week wachten tot ie terug is van vakantie. Als je van 2 x 1,5 uur per week naar niets gaat - lijkt het allemaal tergend langzaam te gaan.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_101892800
Dalijk om 1uur weer mn eerste les sinds 2 of 3 jaar! Het is niet dat ik niets meer weet maar van die kleine dingetjes moet ik wel weer leren.
pi_101892826
Morgenavond weer! O+ Anderhalf uur crossen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101894003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:16 schreef RichardRichard het volgende:
Dalijk om 1uur weer mn eerste les sinds 2 of 3 jaar! Het is niet dat ik niets meer weet maar van die kleine dingetjes moet ik wel weer leren.
Waarom ben je zo lang gestopt?
pi_101894630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:14 schreef Boterbartje het volgende:
geslaagd 9 augustus. in 3 maanden gehaald.

al naar spanje gereden :D
in 3 maanden? Hoeveel lessen is dat? :P Je bent een natuurtalent? ;) Feli nog in ieder geval! ^O^
pi_101894792
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:57 schreef 12345r het volgende:

[..]

Waarom ben je zo lang gestopt?
3x gezakt en geld was op. Heeft me iets van 3duizend euro bij elkaar gekost dus zag het helemaal niet meer zitten een tijd lang. Maar nu weer zin in :)!
pi_101895411
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:27 schreef RichardRichard het volgende:

[..]

3x gezakt en geld was op. Heeft me iets van 3duizend euro bij elkaar gekost dus zag het helemaal niet meer zitten een tijd lang. Maar nu weer zin in :)!
Kan ik me voorstellen ;)
pi_101897396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:22 schreef Apotheose het volgende:

[..]

in 3 maanden? Hoeveel lessen is dat? :P Je bent een natuurtalent? ;) Feli nog in ieder geval! ^O^
Pff ik weet niet precies in hoeveel lessen. Ik heb januari en februari gereden. Toen mocht ik niet meer rijden want 2e keer geschorst op school dus m'n ouders wouden niet meer betalen. en toen mocht ik juli weer beginnen want examen gehaald en bam, 9 augustus mocht ik op en ik hoefde maar 25 minuten te rijden en ik was al klaar :)

Weet niet hoeveel lessen, zou wel rond de 30 zijn want toen ik weer begon moest ik mezelf eerst weer alles afleren wat ik ondertussen had aangeleerd zoals stuur aan de binnenkant pakken en alles.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101902988
Vanmiddag ging het wel lekker met rijden, ik merk wel dat ik veel zekerder ben dan eerst.
pi_101914889
ik ben geen fan van in het donker rijden. Tegenliggers die je in je snufferd schijnen (ja, i know: niet in dat licht kijken maar toch). Ik zie t gewoon allemaal minder goed (ja het is ook donker). Baalles net gehad. Plat op de rem bij een rotonde omdat ik het verkeerd ingeschat had... Bestuurder van rechts waarvan ik weet dat ie voorrang heeft maar het, in mijn ogen, net lijkt alsof ie mij voor wil laten gaan. Dus: twijfel. En dat laat ik dan weer zien.

Zucht. ;(
pi_101917698
Morgen theorie... Hoelang duurt dat ongeveer?
pi_101917972
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:10 schreef 12345r het volgende:
Morgen theorie... Hoelang duurt dat ongeveer?
3 kwartier en de uitslag krijg je na ongeveer een kwartier. In totaal een uur dus.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 september 2011 @ 00:34:23 #174
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101925206
Om half 9 weer twee uur rijles, lekker vroeg :+.
Heb er wel zin, want heb voor het eerst een andere auto.
VW Touran ipv VW Polo.. Van mini- naar gezinsauto :D :').
pi_101927310
Hmm even een dom vraagje misschien :p

Zit nu zo op de helft van mijn lessen, maar volgens mij heb ik altijd al mijn zijspiegels verkeerd ingesteld. Zo mislukken mijn parkeer- en keeropdrachten erg vaak. Vandaag heb ik dan ook mijn spiegel (overdreven) ver gedraaid zodat ik mijn auto goed kon zien. Toen lukte alle speciale verrichtingen eigenlijk in een keer !

Dus mijn vraag is, hoe kan ik mijn spiegels het beste afstellen? Klopt het dat ik allebei de portierhendels moet kunnen zien?
pi_101927620
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 02:24 schreef Oberonn het volgende:
Hmm even een dom vraagje misschien :p

Zit nu zo op de helft van mijn lessen, maar volgens mij heb ik altijd al mijn zijspiegels verkeerd ingesteld. Zo mislukken mijn parkeer- en keeropdrachten erg vaak. Vandaag heb ik dan ook mijn spiegel (overdreven) ver gedraaid zodat ik mijn auto goed kon zien. Toen lukte alle speciale verrichtingen eigenlijk in een keer !

Dus mijn vraag is, hoe kan ik mijn spiegels het beste afstellen? Klopt het dat ik allebei de portierhendels moet kunnen zien?
Klopt.

Tevens er zit een instructeur naast jou waar je waarschijnlijk ongeveer 40 euro per uur voor betaald. VRAAG DAT TOCH GEWOON MAN
pi_101927622
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef Pino112 het volgende:
Om half 9 weer twee uur rijles, lekker vroeg :+.
Heb er wel zin, want heb voor het eerst een andere auto.
VW Touran ipv VW Polo.. Van mini- naar gezinsauto :D :').
Touran is niet zo'n groot verschil, is gewoon een hoge auto op een golf onderstel. Wel zie je alles beter ivm met iets hoger zitten enzo dit dat ;)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 14 september 2011 @ 11:45:07 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101932745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 03:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Touran is niet zo'n groot verschil, is gewoon een hoge auto op een golf onderstel. Wel zie je alles beter ivm met iets hoger zitten enzo dit dat ;)
Uiteindelijk toch in de Polo gelest. Het maakt ook allemaal niks uit :P.

Ging goed, alleen het rode verkeerslicht moest me hebben vandaag.
Allerlei dingen behandeld, achteruit een bocht maken, parkeren langs de weg in de stad en weer door, hellinkje gehad, smalle straatjes, voorrangssituaties behandeld enz.
Top :)!
pi_101934323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 03:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Klopt.

Tevens er zit een instructeur naast jou waar je waarschijnlijk ongeveer 40 euro per uur voor betaald. VRAAG DAT TOCH GEWOON MAN
Ik vraag het ook, maar ik ben toch degene die hem af moet stellen, en ben benieuwd wat jullie allemaal doen :s)
pi_101934376
ik meende dat er in mijn boekje stond dat je de auto net moet zien. Zodat je meer zicht hebt op wat er allemaal om je heen gebeurd. :{
pi_101937231
Theorie is binnen *O*
3 fouten in gevaarherkenning, 1 in de overige vragen, ik ben tevree :)

Ik heb alleen geen certificaat gekregen zag ik net, bij motortheorie kreeg ik die wel :?
Is dit normaal bij autotheorie? Ik heb alleen dat a4tje gekregen met het aantal fouten etc...
pi_101937487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:21 schreef 12345r het volgende:

Ik heb alleen geen certificaat gekregen zag ik net, bij motortheorie kreeg ik die wel :?
Is dit normaal bij autotheorie? Ik heb alleen dat a4tje gekregen met het aantal fouten etc...
Klopt, dat gaat tegenwoordig allemaal digitaal...Neem dat blaadje voor de zekerheid wel mee naar je TTT/examen.
pi_101943839
*O* *O* ik ben vandaag geslaagd voor me rijbewijs eindelijk!!!
ik ben 2 keer gezakt om kleine dingetjes en vandaag eindelijk geslaagd!! *O*
pi_101945471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:43 schreef Apotheose het volgende:
ik meende dat er in mijn boekje stond dat je de auto net moet zien. Zodat je meer zicht hebt op wat er allemaal om je heen gebeurd. :{
Achter portier grendel ding onder in het hoekje zien, zo heb ik hem altijd.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:49:42 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101974822
Ik zet ze meestal zo, dat ik mijn hoofd net iets moet bewegen om de auto te zien; je wilt immers zien wat er om je heen gebeurt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101974971
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zet ze meestal zo, dat ik mijn hoofd net iets moet bewegen om de auto te zien; je wilt immers zien wat er om je heen gebeurt ;)
Correct, toch heb ik altijd hoekje van de auto in het hoekje van de spiegel ivm oriëntatie etc.
Ook niet onbelangrijk; goede CD in de auto voor concentratie en relaxatie at the same time 8-)
pi_101981851
@ rookworst4 : Gefeliciteerd!

Ik had vandaag mijn 15e rijles en het ging wederom goed :) Ik moet nog wel beter om mij heen kijken zodat ik meer overzicht heb en moet af en toe rustiger aan komen rijden, want ik heb de neiging pas op het laatste moment koppeling in te trappen, kijken etc. waardoor ik iets te abrupt stop. Maar voor de rest was het prima. Stopopdracht en achteruit inparkeren gingen allebei in 1x goed en heb verder lekker door de stad kunnen karren :)

Nu snel theorie aanvragen/halen en hopelijk voor de 30 lessen (dat is voor mij eigenlijk qua geld het toppunt) de punten die verbetering nodig hebben gaan verbeteren en dan praktijkexamen aanvragen!
pi_101991667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:23 schreef rookworst4 het volgende:
*O* *O* ik ben vandaag geslaagd voor me rijbewijs eindelijk!!!
ik ben 2 keer gezakt om kleine dingetjes en vandaag eindelijk geslaagd!! *O*
Gefeliciteerd *O* !!!
Wat voor kleine dingetjes gingen er mis toen je zakte enne enne krijgen we nog een verslagje van je laatste examen? O-)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_102039931
verslagje van de eerste keer: alles ging goed totdat ik op de snelweg reed en er een vrachtwagen voor me reed die 70 reed en ik er op de linkerbaan neit tussen kwam omdat het nogal druk was en daardoor was ik 60 gaan rijden anders reed ik wel heel dicht op die vrachtwagen en ben op de snelheid gezakt :r

2e keer was eigenlijk ook alles goed alleen vond die meneer van t cbr t nodig om me te laten zaken omdat de auto nog iets schokte met over schakelen en ik niet binnen de 2 lijntjes bleef bij zoon bocht voor t invoegen.

toen had ik t ook gehad met mijn rij instructeur kon me wel uit t raam gooien ;) en heb een andere rijschool gezocht (ook omdat ik al een tijdje verhuist was en ik t niet fijn vond om elke keer naar den bosch te rijzen...)

bij die nieuwe rijschool wel gemerkt dat dat een vele betere was veel strenger met als ik bijv. niet keek in de dodehoek en die dingetjes.

3e x examen ik was echt super zenuwachtig normaal ben ik nooit zenuwachtig maar toen wel omdat ik neit meer wou zakken;)
was eigenlijk wel een relaxt ritje had bijna de zelfde route gerede in de les ervoor was ideaal want moest in de zelfde straat een omkeer opdracht doen als waar ik een uur terug ook een omkeer opdracht had gedaan ;) toen moest ik via de navigatie naar eindhoven rijden. niks fijners als met een tomtom rijden lekker duidelijk je weet wat er aan komt en de snelheid staat ook lekker aangegeven hoe hard je mag rijden ;) toen een rondje door een woonwijk en een stukje 60 weg (terwijl de tomtom nog aan stond dus kon mooi erop zien wanneer er bijv. een weg van rechtskomt om een beetje afteremmen )

verder was er nu een dingetje ik reed iets of wat teveel rechts van de weg te strak langs de stoep af maar hij vond t geen punt om me te laten zaken :D

en gelukkig geslaagd:D
gister rijbewijs aangevraagd vandaag opgehaald en lekker rondgereden in me auto (die stond al een tijdje te wachten)
maar wat een rust zonder rijinstructeur naast je :D

[ Bericht 79% gewijzigd door rookworst4 op 16-09-2011 23:27:53 ]
  zaterdag 17 september 2011 @ 01:35:49 #190
252108 Len93
That's what she said.
pi_102044550
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:13 schreef WG1122 het volgende:

Nu snel theorie aanvragen/halen en hopelijk voor de 30 lessen (dat is voor mij eigenlijk qua geld het toppunt) de punten die verbetering nodig hebben gaan verbeteren en dan praktijkexamen aanvragen!
Je weet dat het landelijk gemiddelde ongeveer 40 lessen is? Neemt niet weg dat het gaat lukken, maar dat je daar rekening mee houdt.
Aandachtshoer.
pi_102047601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Achter portier grendel ding onder in het hoekje zien, zo heb ik hem altijd.
nou ff nagevraagd, maar mijn rijinstructeur is van mening dat je gewoon nog een klein gedeelte van de auto moet kunnen zien. Zodat je meer zicht hebt op wat er zoal achter enzo gebeurt ;)
pi_102048676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:16 schreef rookworst4 het volgende:
verslagje van de eerste keer: alles ging goed totdat ik op de snelweg reed en er een vrachtwagen voor me reed die 70 reed en ik er op de linkerbaan neit tussen kwam omdat het nogal druk was en daardoor was ik 60 gaan rijden anders reed ik wel heel dicht op die vrachtwagen en ben op de snelheid gezakt :r

2e keer was eigenlijk ook alles goed alleen vond die meneer van t cbr t nodig om me te laten zaken omdat de auto nog iets schokte met over schakelen en ik niet binnen de 2 lijntjes bleef bij zoon bocht voor t invoegen.

toen had ik t ook gehad met mijn rij instructeur kon me wel uit t raam gooien ;) en heb een andere rijschool gezocht (ook omdat ik al een tijdje verhuist was en ik t niet fijn vond om elke keer naar den bosch te rijzen...)

bij die nieuwe rijschool wel gemerkt dat dat een vele betere was veel strenger met als ik bijv. niet keek in de dodehoek en die dingetjes.

3e x examen ik was echt super zenuwachtig normaal ben ik nooit zenuwachtig maar toen wel omdat ik neit meer wou zakken;)
was eigenlijk wel een relaxt ritje had bijna de zelfde route gerede in de les ervoor was ideaal want moest in de zelfde straat een omkeer opdracht doen als waar ik een uur terug ook een omkeer opdracht had gedaan ;) toen moest ik via de navigatie naar eindhoven rijden. niks fijners als met een tomtom rijden lekker duidelijk je weet wat er aan komt en de snelheid staat ook lekker aangegeven hoe hard je mag rijden ;) toen een rondje door een woonwijk en een stukje 60 weg (terwijl de tomtom nog aan stond dus kon mooi erop zien wanneer er bijv. een weg van rechtskomt om een beetje afteremmen )

verder was er nu een dingetje ik reed iets of wat teveel rechts van de weg te strak langs de stoep af maar hij vond t geen punt om me te laten zaken :D

en gelukkig geslaagd:D
gister rijbewijs aangevraagd vandaag opgehaald en lekker rondgereden in me auto (die stond al een tijdje te wachten)
maar wat een rust zonder rijinstructeur naast je :D
Ja, daar kijk ik ook naar uit! Elke keer dat ik iets ga doen loopt zo iemand er al over te beppen. Steek je je klauw net uit naar die pook, zegt hij "En nu door naar vijf!", zie je iets aankomen van rechts verderop, begin je zachtjes met remmen, gaat hij meeremmen "Je moet wel remmen" zodat die auto ineens achterlijk hard remt (Hij: "Ja, als je zo remt op je examen...")

Maar goed, bedenkt voor je verslag en veel rijplezier! *O*
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 17 september 2011 @ 11:54:43 #193
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_102049385
Dat was les nummer 4 voor mij vandaag, nog 30 te gaan. :D
Deze les voor het eerst zelf geschakeld maar ik was zo druk met mijn voeten bezig dat ik eerder het gevoel had dat ik op balletles zat. Ik heb een goede instructeur maar de lessen zijn wel intensief.
Als ik wat meer lessen heb gehad wil ik misschien 2 uur gaan lessen achter elkaar want door de week kan ik niet ivm werk, want met één les per week ben ik pas in mei klaar.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_102050878
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, daar kijk ik ook naar uit! Elke keer dat ik iets ga doen loopt zo iemand er al over te beppen. Steek je je klauw net uit naar die pook, zegt hij "En nu door naar vijf!", zie je iets aankomen van rechts verderop, begin je zachtjes met remmen, gaat hij meeremmen "Je moet wel remmen" zodat die auto ineens achterlijk hard remt (Hij: "Ja, als je zo remt op je examen...")

Maar goed, bedenkt voor je verslag en veel rijplezier! *O*
haha herkenbaar :D Vorige keren stonden we plat op de rem omdat ik de situatie bij de rotonde verkeerd had ingeschat. Nu naderden we weer een rotonde en ik wist nu ff niet zeker of t kon. Ging hij in een keer voluit gas geven... Tis ook nooit goed :')
pi_102054354
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:26 schreef Apotheose het volgende:
rechts waarvan ik weet dat ie voorrang heeft
;) Niks "maar" dus, gewoon stoppen.
pi_102057339
Deze moet ik even met jullie delen...

Weet mevrouw überhaupt wel wat een stuur doet ? :')
En dan moeders die achter in de auto gaat zitten filmen en commentaar gaat geven.

Of reden jullie ook zo op je eerste rijles ? :X
Ik heb vandaag ook weer les gehad, ik was echt veel te slordig en te gehaast }:|
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_102059361
Rare vraag misschien hoor en ik kan het niet zo snel vinden online, maar wij hebben dus een auto, verzekering en alles. Moet ik dan voor mezelf ook nog iets afsluiten voordat ik ga rijden mocht ik straks geslaagd zijn? :@

Ik heb iets begrepen dat ik dan wel verzekerd zou rondrijden maar dat mijn vriend dan terug zou vallen in het malus bonus gebeuren mocht ik schade veroorzaken.

Hoe doen anderen dit?
pi_102059635
Ik rij nu gewoon in de auto van mijn ouders .. ze hebben er niets speciaals voor gedaan.
Weet eigenlijk ook niet wat er gebeurt als ik hem kapot jaag :P

edit: op een portie smeer van mijn vader na. :D
pi_102059673
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:

En dan moeders die achter in de auto gaat zitten filmen en commentaar gaat geven.

Ik heb vandaag ook weer les gehad, ik was echt veel te slordig en te gehaast }:|
Haha, dat is wel dramatisch hoor. Zie ik het nu goed en rijdt ze 20/30 buiten de bebouwde kom? :')

Even weer een update van mijn kant. Gisteren alweer rijles 19 gehad, wat gaat dat toch snel allemaal. Inmiddels zijn we begonnen met het parkeren, het laatste onderdeel van de bijzondere verrichtingen. Ik hoefde alleen maar in een vak te parkeren, maar ik vond het toch vrij lastig. Ik heb het probleem dat ik te vroeg instuur terwijl ik voor mijn gevoel veel te laat instuur. Ik kom nog wel aardig in het vak terecht, maar niet zoals ik of de instructeur het wil zien (op de streep van het vak ipv in het midden tussen de lijntjes). Ik ben bang dat het fileparkeren helemaal een ramp gaat worden :D
pi_102059690
quote:

Is dat kind verstandelijk gehandicapt ofzo? Ze praten allemaal tegen d'r alsof het een kleuter is. -O-
En het lijkt ook alsof ze pakweg 30 rijden op die 60km weg.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_102060650
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 17:15 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Is dat kind verstandelijk gehandicapt ofzo? Ze praten allemaal tegen d'r alsof het een kleuter is. -O-
En het lijkt ook alsof ze pakweg 30 rijden op die 60km weg.
Als het niet nog langzamer is :D
Ze geeft ook een ruk aan het stuur op een recht stuk, en in een bocht rijdt ze recht vooruit _O-
pi_102064711
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 september 2011 14:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

;) Niks "maar" dus, gewoon stoppen.
ja ga ik voortaan ook maar gewoon doen ;)
pi_102065136
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 17:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Rare vraag misschien hoor en ik kan het niet zo snel vinden online, maar wij hebben dus een auto, verzekering en alles. Moet ik dan voor mezelf ook nog iets afsluiten voordat ik ga rijden mocht ik straks geslaagd zijn? :@

Ik heb iets begrepen dat ik dan wel verzekerd zou rondrijden maar dat mijn vriend dan terug zou vallen in het malus bonus gebeuren mocht ik schade veroorzaken.

Hoe doen anderen dit?
Nee, je hoeft niets voor jezelf af te sluiten. Een auto is verzekerd op naam van iemand, verder mag in principe iedereen erin rijden.

En ja, mocht je schade veroorzaken en er komt iets ten laste van de verzekering, dan zakt de verzekeringnemer op de bonus-malusladder.
pi_102065551
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 19:55 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niets voor jezelf af te sluiten. Een auto is verzekerd op naam van iemand, verder mag in principe iedereen erin rijden.

En ja, mocht je schade veroorzaken en er komt iets ten laste van de verzekering, dan zakt de verzekeringnemer op de bonus-malusladder.
Maar ik kán dus ook apart mezelf/de auto verzekeren?
Edit: en uiteraard bedankt voor je reactie :)
pi_102065807
quote:

doet ze überhaupt wel iets zelf? Die zogenaamde rijinstructrice zit 90% van de tijd aan t stuur te sjorren! :N
pi_102067271
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maar ik kán dus ook apart mezelf/de auto verzekeren?
Edit: en uiteraard bedankt voor je reactie :)
Je kunt de auto niet nog een keer verzekeren. Je kunt jezelf wel als regelmatige bestuurder opgeven bij de verzekering van je vriend, maar dat hoeft niet als je er in verhouding tot je vriend weinig gebruik van maakt. Dat zal vervolgens invloed hebben op de premie, waarvan ik vermoed dat dat afhankelijk is van je eigen schadevrije jaren. Let er wel op dat er feitelijk maar één persoon de schadevrije jaren opbouwt; er wordt ook maar één bonus-malusladder gehanteerd. In het geval van schade die ten laste komt van jouw verzekering, zakken jullie dus samen op de ladder.
pi_102075308
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]

doet ze überhaupt wel iets zelf? Die zogenaamde rijinstructrice zit 90% van de tijd aan t stuur te sjorren! :N
Lol mijn instructrice destijds had de auto gewoon aan de kant gezet en gevraagd waarom ik niet binnen 2 lijntjes kon blijven.

Ze was heerlijk direct altijd, je wist altijd waar je aan toe was.
Ik snap ook niet waarom de instructrice in dat filmpje niet wat feller.
  zaterdag 17 september 2011 @ 23:53:35 #208
252108 Len93
That's what she said.
pi_102076945
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 september 2011 23:25 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Lol mijn instructrice destijds had de auto gewoon aan de kant gezet en gevraagd waarom ik niet binnen 2 lijntjes kon blijven.

Ze was heerlijk direct altijd, je wist altijd waar je aan toe was.
Ik snap ook niet waarom de instructrice in dat filmpje niet wat feller.
Waarschijnlijk omdat ze het meisje dat rijles had niet voor lul wilde zetten op camera.

Niet dat dat kind het zelf nog niet deed.
Aandachtshoer.
  zondag 18 september 2011 @ 10:15:27 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_102087244
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 17:15 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Echt he. Om de haverklap ook: 'goed zooo' :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_102088739
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:48 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Je kunt de auto niet nog een keer verzekeren. Je kunt jezelf wel als regelmatige bestuurder opgeven bij de verzekering van je vriend, maar dat hoeft niet als je er in verhouding tot je vriend weinig gebruik van maakt. Dat zal vervolgens invloed hebben op de premie, waarvan ik vermoed dat dat afhankelijk is van je eigen schadevrije jaren. Let er wel op dat er feitelijk maar één persoon de schadevrije jaren opbouwt; er wordt ook maar één bonus-malusladder gehanteerd. In het geval van schade die ten laste komt van jouw verzekering, zakken jullie dus samen op de ladder.
Bedankt voor de uitleg! ^O^
pi_102089249
quote:

Zo dat gaat langzaam zeg! Moet zeggen dat sturen bij mij de eerste lessen ook niet echt lekker ging, vooral bochten afsnijden maar ik ging niet stapvoets door een rotonde, eerder te snel :P
pi_102089381
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 11:43 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Zo dat gaat langzaam zeg! Moet zeggen dat sturen bij mij de eerste lessen ook niet echt lekker ging, vooral bochten afsnijden maar ik ging niet stapvoets door een rotonde, eerder te snel :P
Ja maar ik neem aan dat jij niet in een bocht rechtdoor ging en dat je op een recht stuk opeens een ruk aan het stuur naar rechts geeft. :D
pi_102091249
quote:

:')

Ik reed de eerste les niet zo traag, ik weet dus niet of het had gemogen, maar de rest van de lessen moest ik ook altijd de maximumsnelheid rijden van mijn instructrice.
  zondag 18 september 2011 @ 23:07:02 #214
252108 Len93
That's what she said.
pi_102123259
Morgen eindelijk weer rijles, even kijken of ie in zijn vakantie zijn reflexen heeft aangescherpt.
Aandachtshoer.
pi_102128688
quote:

Haha man, wat een kutfilmpje!
pi_102142417
En tot zo ver mijn 1e poging tot een theorie certificaat..
Gevaarherkenning 17/25
Overige vragen 32/40
4 oktober nog maar eens een poging doen :')
pi_102143923
He jammer Veen!

Vanavond weer rijden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102143952
Dat filmpje :')
pi_102143964
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:08 schreef Tamashii het volgende:
He jammer Veen!

Vanavond weer rijden.
Succes! hoeveelste les en wat doe je nu ongeveer? :)
pi_102150830
Net voor het eerst weer les gehad sinds ongeveer twee weken en het ging erg goed. Auto niet af laten slaan, in 1 keer file-geparkeerd en in 1 keer achteruit ingeparkeerd. Bij die laatste wel weer af laten remmen door twijfel van mezelf of ik wel op het goede punt indraaide, maar dat was nergens voor nodig want hij ging soepel het vak in.
Geeft me wel een boost, want de laatste rijles hiervoor ging echt rampzalig. Voel nu weer een stuk meer vertrouwen. :)
pi_102151019
Vanmiddag gereden, fileparkeren ging eerste keer niet zo lekker, te vroeg ingedraaid. :{w

Tijdens hellingproef 1ste keer ooit stilgevallen, was ik niet blij mee. 2de keer ging gelukkig goed.

Verder nog wat andere oefeningen gedaan. Grootste faal van de middag was dat ik in een straatje moest keren, stopte aan de kant. Vroeg aan instructeur: mag ik hier nu de stoep raken of niet. Zegt hij: ooh, ik dacht dat je bocht achteruit ging doen. Want er ligt achter ons een straat naar rechts.

FAAL: had ik moeten zien.... :z :z :z

Morgenmiddag nog een ritje, volgende week maandag TTT. Moet nog flink werken aan mn kijken i.i.g.! :')
pi_102151607
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 19:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net voor het eerst weer les gehad sinds ongeveer twee weken en het ging erg goed. Auto niet af laten slaan, in 1 keer file-geparkeerd en in 1 keer achteruit ingeparkeerd. Bij die laatste wel weer af laten remmen door twijfel van mezelf of ik wel op het goede punt indraaide, maar dat was nergens voor nodig want hij ging soepel het vak in.
Geeft me wel een boost, want de laatste rijles hiervoor ging echt rampzalig. Voel nu weer een stuk meer vertrouwen. :)
ja het gaat bij mij ook met zn ups en downs. Vorige les ging wel ok en de les ervoor was bij mij ook rampzalig... Ben nog niet echt gewend om in donker te rijden. 2 keer gedaan nu. Tsja, het wordt nu eerder donker en ben in juli begonnen :P
pi_102154536
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 19:59 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja het gaat bij mij ook met zn ups en downs. Vorige les ging wel ok en de les ervoor was bij mij ook rampzalig... Ben nog niet echt gewend om in donker te rijden. 2 keer gedaan nu. Tsja, het wordt nu eerder donker en ben in juli begonnen :P
Ach, dat heb ik 2x gehad dat het echt slecht ging nu maar hopen dat het woensdag met m'n examen goed gaat.
Ik heb nog nooit in het donker gereden :P.
pi_102155275
Vandaag 2 lessen achter elkaar gehad (les 7 en 8), ging best goed.
Ik rijd nog te nonchalant volgens mijn rij-instructeur, maar als ik volgende les goed rijd gaat gaat hij het praktijkexamen aanvragen *O*
  dinsdag 20 september 2011 @ 00:27:59 #225
252108 Len93
That's what she said.
pi_102166609
Volgens de m'n rij-instructeur nu de laatste puntjes op de 'i' zetten. Ik kijk teveel uit mijn ooghoeken ipv mijn hoofd te draaien (zoals CBR-gewenst), nu ik erover na denk was dat het enige waar ie vandaag iets op aan had te merken.

Dit was mijn dertiende les, heb mooi ¤200,- gedokt zodat ie mijn praktijk-examen gaat aanvragen. Morgen dat gehoer met DigID uitvogelen
Aandachtshoer.
pi_102168705
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:27 schreef Len93 het volgende:
Volgens de m'n rij-instructeur nu de laatste puntjes op de 'i' zetten. Ik kijk teveel uit mijn ooghoeken ipv mijn hoofd te draaien (zoals CBR-gewenst), nu ik erover na denk was dat het enige waar ie vandaag iets op aan had te merken.

Dit was mijn dertiende les, heb mooi ¤200,- gedokt zodat ie mijn praktijk-examen gaat aanvragen. Morgen dat gehoer met DigID uitvogelen
Wauw, gaat lekker snel met jou dan!
Dat gedoe met DigID valt wel mee, maar zorg dat je een flink verouderde browser gebruikt, want Opera of Chrome pikte die site niet toen ik het probeerde aan te vragen :')
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:21:00 #227
252108 Len93
That's what she said.
pi_102188437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wauw, gaat lekker snel met jou dan!
Dat gedoe met DigID valt wel mee, maar zorg dat je een flink verouderde browser gebruikt, want Opera of Chrome pikte die site niet toen ik het probeerde aan te vragen :')
Komt wel bij dat ik ietswat wegervaring heb en in een automaat rijdt.

Ik rij nu iets meer dan twee jaar in een brommobiel (ongeveer 19.000km, veel korte ritten naar het revalidatiecentrum, boodschappen, sportzalen - maar ook vakantie en attractieparken (Van Soest naar Renesse, of van Soest naar Schoorl), dan oefen je ook iets), het sturen, ruimte inschatten, techniek qua inparkeren etc. is vrijwel hetzelfde, maar dan op miniatuurformaat.

Wat dat betreft heb je dan, denk ik, een kleine voorsprong. Ik had namelijk alleen nog niet met maximumsnelheden gereden (60, 70, 80, 100, 120, 130) op C9-wegen, autowegen en autosnelwegen. Wat wel minder is, is dat je in een brommobiel nooit inhaalt - dus het hele 'basisprincipe' van over je schouders kijken pas je haast nooit toe, naarmate je verder en meer rijdt dan doe je dat sowieso niet meer zo erg - vooral niet als je een beetje inzicht hebt (gekregen) en kan onthouden/lezen waar iedereen op de weg in de buurt zich begeeft.

Er zullen uiteraard wel meer dingen zijn wat ik moet leren/verbeteren, maar zover ik me kan heugen gaat het goed. Het kijken zijn we dus wel mee bezig - dat moet terugkomen, in elk geval voor het examen.
Aandachtshoer.
pi_102188645
Vrijdag theorie, ik wil niiieeeeetttt :'(
Te weinig geleerd...
pi_102189437
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Swomp het volgende:
Te weinig geleerd...
;( we duimen voor je

[ Bericht 1% gewijzigd door Apotheose op 20-09-2011 19:01:16 (verkeerde smiley - mot geen verkeerde indruk geven) ]
pi_102190870
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Swomp het volgende:
Te weinig geleerd...
Tis nog geen vrijdag toch? Je kan nog minimaal 2 volle dagen leren :)
pi_102191322
Ik heb vanmorgen m'n TTT gedaan. En m'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen gehaald *O* . Die man noemde mijn file-parkeren "miraculeus". "En dat voor een vrouw" zei hij er nog achter aan :'). Bij straatje keren had ik wel een stoepje mee, maar door m'n file-parkeren was het algemene oordeel positief.

Voor de rest moet ik me nu gaan focussen op vooruit kijken en anticiperen (waarvan ik wel wist dat het een zwak punt was) en bochten maken op snelwegen, die gaan te krampachtig waardoor ik over de lijnen ga. Had ik ook nog nooit gedaan.
Maar algemeen gezien ben ik tevreden. Mijn route met de tomtom was trouwens rampzalig. Moest de a4 op en via het knooppunt naar de a12, mijn god wat een wirwar. Je moet het voor de grap eens opzoeken op google maps, overal er op en er weer af en de rotonde op enz. Kwam op een gegeven moment op een stuk waar 2 snelwegen bij elkaar komen en vervolgens weer splitsen, waarvan het bekend is dat vrijwel iedereen daar de weg moet kruizen om naar de andere kant te gaan. En aan mijn kant was filevorming -O- . Toen had ik wel even hulp nodig.
Op dat moment wenste ik wel even dat ik in Zeeland kon afrijden :').

O en ik had wel een ontzettende faal. Moest linksaf en heb daar een hele tijd staan wachten op verkeer dat van links kwam. Juist, verkeer kwam van links :{ En ik zat op een voorangsweg :{ . En al de mensen die daar stonden moesten naar rechts en kruisden mij dus helemaal niet :') . Had het pas door toen we weer bij het CBR waren :').

Maar algemeen te zien ben ik tevreden :)
pi_102211675
Zometeen om 2 uur examen.
Vanmorgen nog 2 uur rijles gehad het ging goed eigenlijk.
pi_102212017
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef Martijn93 het volgende:
Succes! *O*
Volgende week om deze tijd sta ik of bij het loket van de gemeente dat copulerende pasje aan te vragen of zit ik thuis te balen :X
  woensdag 21 september 2011 @ 13:40:38 #234
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102216753
quote:

Ik denk dat hier meer achter zit dan iemand die geen flauw idee heeft wat het stuur doet.
De instructrice en die persoon achter de camera praten alsof ze tegen een klein kind praten die voor de eerste keer binnen de lijntjes kleurt. Let it be, die komt er vast wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef Martijn93 het volgende:
Succes :-).

[ Bericht 14% gewijzigd door blup op 21-09-2011 13:47:25 ]
pi_102223127
Yea! Ik ben geslaagd voor mijn praktijk! zometeen naar het gemeentehuis.
pi_102223250
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:21 schreef Martijn93 het volgende:
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_102224018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:21 schreef Martijn93 het volgende:
Whiiiii! *O*
Gefeliciteerd! ^O^
Verslagje? Ah toe?
pi_102226301
Ok, een verslagje voor wat ik er nog van weet :P.

Eerst bij het CBR wat met de examinator gepraat, was wel een aardige man.
Toen zijn we de auto in gestapt en vroeg of ik daar ergens de weg kende, nou niet echt want ik kom daar bijna nooit.
Dus toen zei de beste man nou, dan pak het navigatiesysteem maar ^O^ , alleen maar een handig hulpje natuurlijk, je ziet de zijstraten, de maximum snelheid.
Het begon met een stukje door het dorp, toen moest ik de autoweg op, en ik moest alweer direct de volgende afslag hebben 800/1000m? verderop maar ver voor die afslag stond reed het al langzaam.
De afslag genomen de bestemming van het navigatiesysteem bereikt, toen nog wat rond gereden op die plek en weer terug gereden naar het CBR.
Daar aangekomen vroeg de examinator of ik even uit wou stappen en wachten. Nou ok?!? het zal wel dacht ik.
Toen naar binnen gegaan waar ik te horen kreeg dat ik geslaagd was :D.
Mijn instructeur zei dat hij aan hem nog had gevraagd of ik altijd zo reed want ik zat af en toe niet ver genoeg aan de rechterkant reed.
Voor de rest was is het allemaal goed gegaan.

Zojuist mijn rijbewijs aangevraagd, nu wachten tot maandag of dinsdag.
pi_102255156
Dinsdag begint nu aardig dichtbij te komen, vandaag nog rijles gehad, ging niet geweldig.

Volgens mijn rijinstructice wel genoeg, zelf twijfel ik nogal.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_102256148
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:44 schreef stefkee3 het volgende:
Dinsdag begint nu aardig dichtbij te komen, vandaag nog rijles gehad, ging niet geweldig.

Volgens mijn rijinstructice wel genoeg, zelf twijfel ik nogal.
het hoeft niet foutloos hoor?
Je moet alleen geen gevaarlijke dingen doen en als je wat fout doet los het zelf veilig op en dan is het helemaal prima ;)
pi_102263616
Jongens, ik mag bijna afrijden met mijn 18 lessen. Vandaag wordt het aangevraagd! *O* Nog een paar lesjes erbij (3/4 ofzo) en dan hoppa, had ik niet verwacht maar goed. Net even gereden in de auto van mijn broer (mag niet zonder rijbewijs, ik weet het - maar even oefenen), bijna tegen een auto gebotst. Gelukkig kon mijn broer nog net zeggen kijk uit. :') Was heel druk omdat er heel veel auto's geparkeerd stonden en allemaal kinderen vrij waren uit school. Ik was wel even aan het zweten. :D Wordt nog wat als ik mijn rijbewijs heb aangezien ik het feitelijk dan allemaal nog moet leren in zulke drukke kutsituaties en eigenlijk heb ik nog helemaal niet zo heel veel inzicht. :o
pi_102264163
Trouwens over de theorie. Ik raad mensen echt aan om sowieso goed te leren, moeilijk is het niet (de meest domme mensen halen het met een beetje voorbereiding) maar het is wel veel. Je moet ook simpele feitjes weten die er in mijn ogen niet zo heel veel toedoen (afmetingen van ladingen enzovoort), maar ik heb mijn theorie pas in drie keer gehaald omdat ik te lui was om te leren en dacht van mwa, komt wel goed. Niet dus, eerste keer drie fouten teveel en de tweede keer twee fouten teveel.

Ik vind trouwens dat er veel mensen zakken als ik kijk naar de drie keer dat ik ben geweest. De meeste mensen zijn daar voor de tweede/derde/vierde keer.
pi_102264483
Mpj, weet je wat er gebeurd als jij schade toebrengt aan een auto of nog erger, iemand blijvend letsel toebrengt? Om maar niet te spreken over een dodelijk ongeluk/verlamming of zo.
pi_102264541
Ja I know, maar we gingen rijden naar een parkeerterrein hier omdat ik gewoon wil leren achteruit parkeren, kan ik echt niet, (heel kort stukje rijden, ongeveer vijf minuten) en helaas moesten we langs een stuk waar het normaal rustig is maar niet op dat tijdstip. Dom van ons en niet over nagedacht dus.. maar het is goed afgelopen.
pi_102264636
Hmmkay, snap echt niet dat mensen het überhaupt durven om te doen, al kan je nog zo goed rijden. M'n buurjongen heeft ook de auto gepakt toen zijn ouders op vakantie waren, deuk erin, zo dom.
pi_102264833
Ja maar als ik mijn rijbewijs heb moet ik ook alleen rijden en ik rijd sowieso bijna af. Ik vermoed over twee/drie weken, dus ja.. ik zou het niet doen als ik de auto totaal niet onder controle heb.. en 't is eigenlijk alleen maar gunstig want een vriend van mij reed al vanaf zijn veertiende in de auto van zijn vader en heeft op zijn achttiende maar drie rijlessen gehad en meteen geslaagd. Het bestaat! :P
pi_102264849
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:52 schreef Mpj het volgende:
Ja I know, maar we gingen rijden naar een parkeerterrein hier omdat ik gewoon wil leren achteruit parkeren, kan ik echt niet, (heel kort stukje rijden, ongeveer vijf minuten) en helaas moesten we langs een stuk waar het normaal rustig is maar niet op dat tijdstip. Dom van ons en niet over nagedacht dus.. maar het is goed afgelopen.
ik heb laatst nog met mn pa een stukkie gereden. Op een stil weggetje. Maar daar is mn pa eerst heen gereden. Ik wilde wel terug rijden maar lijkt me niet zo verstandig nu nog :') Moet idd nog maar es ff naar een verlaten parkeerterreintje. Wil dat achteruit inparkeren ook ff goed onder de knie krijgen.
pi_102264907
Wow 18 lessen is super weinig toch? Vriend van me had er 80 nodig :D
Ik dacht dat 40 ongeveer het gemiddelde was.
pi_102265075
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:01 schreef .aeon het volgende:
Volgens mij is het gemiddelde inderdaad 30/40. Als ik afrijd heb ik er ongeveer 22/23. Rare is dat ik overgestapt ben (van een agressieve kut rijinstructeur naar een hele goede rij instructrice) en nu gaat alles heel snel en beter, ze legt alles heel goed uit, laat me dingen fout doen zodat ik gewoon weet wat ik fout heb gedaan en heeft geduld. En komt omdat ik nu meer zelfvertrouwen heb, maar hopen dat ik ook daadwerkelijk slaag voor mijn praktijk want achteruit parkeren is een ramp en heel veel inzicht heb ik ook niet (maar ze zeggen dat dat komt als je alleen en langer auto rijdt). :P
pi_102269222
Morgen theorie, vanavond een klein beetje leren, en morgen vrij 'gepakt' van school, zodat ik tot aan de middag theorie in me kan stampen. Hoop dat ik het dan kan.
pi_102269322
quote:
40 uur is wel veel.
Denk eerder dat 30 het gemiddelde is, ik zat op zo'n 28 uur.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_102269530
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:07 schreef yosander het volgende:

[..]

40 uur is wel veel.
Denk eerder dat 30 het gemiddelde is, ik zat op zo'n 28 uur.
Toch is het écht 40 gemiddeld. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_102269561
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:11 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Toch is het écht 40 gemiddeld. ;)
Hmm, apart dat vrijwel elk pakket uit 30 uur bestaat dan :P.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 22 september 2011 @ 19:12:36 #254
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_102269579
quote:
Ligt eraan hoelang een les is. 18 lessen van een uur of van 2uur, maakt verschil he
pi_102269685
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:12 schreef yosander het volgende:

[..]

Hmm, apart dat vrijwel elk pakket uit 30 uur bestaat dan :P.
Niet zo heel apart meer als je je bedenkt dat best heel veel mensen bij moeten kopen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_102270518
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:14 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Niet zo heel apart meer als je je bedenkt dat best heel veel mensen bij moeten kopen. :P
Mwah, 't is dat niet veel vrienden van me een pakket hadden (ik ook niet) en sommigen moesten wel bijkopen ja, maar die waren dan ook niet de eerste keer geslaagd :P.
pi_102270544
Diverse bronnen geven aan dat de Bovag in 2005 een rapport heeft uitgebracht waarin stond dat het gemiddeld aantal rijlessen al jaren boven de 40 lesuren ligt (http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessen). Het daadwerkelijke rapport is zelf niet te vinden...

Er is ook geen andere betrouwbare bron op internet te vinden die dergelijke cijfers publiceert. Vind ik toch wel vreemd dat zoiets angstvallig stil moet worden gehouden.
pi_102271531
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:12 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoelang een les is. 18 lessen van een uur of van 2uur, maakt verschil he
Neehoor, ik heb 18 lesuren gehad. Niet 18 lessen van twee uur maar zou dat wel zo zijn, had ik 36 lesuren. Ook niks mis mee. Ik heb het gewoon sneller opgepikt, maar eerst maar eens zien of ik slaag voor m'n praktijk. :)
pi_102271716
Ik heb ook 40 uur les gehad, maar wel in 1x geslaagd.
Nu heb ik liever een pakket van 40 uur en in 1x geslaagd dan een pakket van 30 uur en dat ik dan 2x examen moet doen.
Mij hebben ze op de rijschool toen ook verteld dat 40 uur ongeveer het gemiddelde was.
pi_102271857
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:59 schreef Martijn93 het volgende:
Ik heb ook 40 uur les gehad, maar wel in 1x geslaagd.
Nu heb ik liever een pakket van 40 uur en in 1x geslaagd dan een pakket van 30 uur en dat ik dan 2x examen moet doen.
Mij hebben ze op de rijschool toen ook verteld dat 40 uur ongeveer het gemiddelde was.
Klopt, maar een rij instructeur laat jou niet afrijden als je er simpelweg niet klaar voor bent. :P
pi_102272074
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:33 schreef yosander het volgende:

[..]

Mwah, 't is dat niet veel vrienden van me een pakket hadden (ik ook niet) en sommigen moesten wel bijkopen ja, maar die waren dan ook niet de eerste keer geslaagd :P.
Maar da's natuurlijk niet representatief. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_102272093
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:02 schreef Mpj het volgende:

[..]

Klopt, maar een rij instructeur laat jou niet afrijden als je er simpelweg niet klaar voor bent. :P
Nee daar heb je inderdaad gelijk in.
Mijn instructeur was bij de intake aan het twijfelen tussen de 35 en de 40 uur.
Toch maar 40 uur gepakt, maar dit was ook wel nodig aangezien het kijken nog niet echt goed ging.
pi_102275603
ik was net even aan het oefenen...

Wat is nu het antwoord ? :+
pi_102276590
pi_102277157
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:12 schreef Swomp het volgende:

[ afbeelding ]

Nee, je laat alleen voetgangers voor gaan als ze rechtdoor op dezelfde weg gaan als waar jij bent
Jij komt van rechts en zit dus niet op dezelfde weg. De haaientanden maken hier dus ook niet uit

Overigens, als de voetganger van de rechterkant zou komen mag jij nog steeds voor

Maar op deze

Zou de voetganger voor mogen, zie je het verschil? :p
pi_102278230
quote:

[ afbeelding ]

De vrouw zit verstopt aan de voorkant van de auto, remmen!
pi_102280492
quote:

[ afbeelding ]

eerst kinderwagen, dan auto, dan voetganger. Denk ik... :@
pi_102281322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Ik zie het voor me :')
pi_102293147
quote:

[ afbeelding ]

Welke vrouw? Lijkt op een kerel. :?
pi_102293178
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:33 schreef Apotheose het volgende:

[..]

_O-
pi_102294647
Ik ben tegen een boom aangereden. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_102294695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Wut? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat was je instructeur aan het doen? :P
pi_102294760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:25 schreef IJsdraakje het volgende:
:o
pi_102294904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:26 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Wut? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat was je instructeur aan het doen? :P
Achteruit inparkeren en denken dat de boom iets verder stond. :') Instructeur dacht hetzelfde trouwens. :') Maar niets gesloopt gelukkig. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:38:46 #275
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102295045
Gelukkig maar.
pi_102302085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:41 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Nee, je laat alleen voetgangers voor gaan als ze rechtdoor op dezelfde weg gaan als waar jij bent
Jij komt van rechts en zit dus niet op dezelfde weg. De haaientanden maken hier dus ook niet uit

Overigens, als de voetganger van de rechterkant zou komen mag jij nog steeds voor

Maar op deze
[ afbeelding ]
Zou de voetganger voor mogen, zie je het verschil? :p
Het was eigenlijk sarcastisch bedoeld omdat er geen vrouw te zien is op het plaatje.
Toch bedankt voor de uitleg. :D

Oh en dan nog wat: Ik heb theorie gehaald !!!!!! :7
Ik had niet veel kunnen leren en had ingepland dat ik vandaag de hele dag zou gaan leren, maar dat ging niet door, dus was wel ff zenuwachtig of ik überhaupt wal een kans tot slagen had.
pi_102302459
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Achteruit inparkeren en denken dat de boom iets verder stond. :') Instructeur dacht hetzelfde trouwens. :') Maar niets gesloopt gelukkig. :+
_O- Ik reed 'n keer de bosjes in, same story.
pi_102304266
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:28 schreef Swomp het volgende:

[..]

Het was eigenlijk sarcastisch bedoeld omdat er geen vrouw te zien is op het plaatje.

Ik had niet veel kunnen leren en had ingepland dat ik vandaag de hele dag zou gaan leren, maar dat ging niet door, dus was wel ff zenuwachtig of ik überhaupt wal een kans tot slagen had.
Gefeliciteerd! Op naar je praktijk!
pi_102335245
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:28 schreef Swomp het volgende:

[..]

Hahah ja bij nader inzien was het inderdaad nogal voor de hand liggend.. maar aangezien sommige mensen meer dan 10 pogingen nodig hebben om hun theorie te halen ging ik maar van het slechtste uit :P

Congrats ^_^, hoeveel fout had je? Binnekort je TTT alweer of ga je meteen praktijken?

Ik heb over 3 weken mijn TTT en het gaat wel best goed. Bijna alle speciale verrichtingen zitten er goed in, alleen heb ik nogal moeite met vooruit rechts in een vak inparkeren. Achterruit fileparkeren gaat daarentegen weer perfect :') , en dat nog wel terwijl dat volgens mijn instructeur het moeilijkst zou moeten zijn :P

Hebben meer mensen dat?
pi_102335430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:20 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Hahah ja bij nader inzien was het inderdaad nogal voor de hand liggend.. maar aangezien sommige mensen meer dan 10 pogingen nodig hebben om hun theorie te halen ging ik maar van het slechtste uit :P

Congrats ^_^, hoeveel fout had je? Binnekort je TTT alweer of ga je meteen praktijken?

Ik heb over 3 weken mijn TTT en het gaat wel best goed. Bijna alle speciale verrichtingen zitten er goed in, alleen heb ik nogal moeite met vooruit rechts in een vak inparkeren. Achterruit fileparkeren gaat daarentegen weer perfect :') , en dat nog wel terwijl dat volgens mijn instructeur het moeilijkst zou moeten zijn :P

Hebben meer mensen dat?
Vooruit gaat perfect. Achteruit is daarentegen gevaarlijk voor bomen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_102340448
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:20 schreef Oberonn het volgende:

[..]

Hebben meer mensen dat?
8 fouten bij gevaarherkenning en 2 fouten bij het andere deel.

Ik zit pas op 7 lessen dus TTT laat nog even op zich wachten.
pi_102340856
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

dat scheelt haha :D
pi_102372641
Hopelijk kan ik morgen m'n rijbewijs op gaan halen bij de gemeente, anders wordt het pas woensdag :(.
pi_102403814
Had al drie weken niet gelest dus vandaag ging het best kut :(
pi_102435688
TTT gehad, had beter gekund, was zo gefocust op netjes en zuinig rijden, dat ik net zo reed als een bejaarde :@

Achja, binnen 6 weken afrijden, hopen dat dat beter gaat.
pi_102436122
Maar wel gehaald?
pi_102437414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:59 schreef Oberonn het volgende:
Maar wel gehaald?
Geen vrijstelling gehad, straatje keren op een voorrangsweg |:(
pi_102441547
Godver fucking domme.. Voor de 3e keer gezakt nu. Examinator vond dat ik te gehaast reed. Ben ook 4x stilgevallen, maar dat was puur omdat ik in een auto reed waar ik nog nooit in had gereden...

Kreeg nog wel complimenten over mijn verkeersinzicht en reed voor de rest nagenoeg foutloos, maar dat compenseert niet dat je stilvalt in een helemaal nieuwe auto....
pi_102442031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:20 schreef Keselo het volgende:
Godver fucking domme.. Voor de 3e keer gezakt nu. Examinator vond dat ik te gehaast reed. Ben ook 4x stilgevallen, maar dat was puur omdat ik in een auto reed waar ik nog nooit in had gereden...

Kreeg nog wel complimenten over mijn verkeersinzicht en reed voor de rest nagenoeg foutloos, maar dat compenseert niet dat je stilvalt in een helemaal nieuwe auto....
Dat lijkt mij onzin. Tijdens mijn tweede examen, waarin ik ben geslaagd, sloeg ik op een helling twee keer achter elkaar af. Als je het uiteindelijk rustig hersteld maakt dat niet zoveel uit. Maakte daarna nog twee foutjes. Als je echter een rustige/solide indruk maakt en goed kijkt en daarmee het overzicht bewaard, komt het goed. Of die instructeur was wel heel erg streng.
pi_102442679
Hoezo reed je in een andere auto?
pi_102444656
Auto waar ik normaal in reed was bij de garage voor controle.

Mijn rij-instructeur snapte ook niet waarom ik gezakt was, omdat ik stukken rustiger reed dan mijn vorige 2 examens. Ik keek goed, stopte ruim voor een kruispunt om een vrachtwagen met dubbele aanhanger een ruime bocht te laten maken, maar stilvallen, dat kan echt niet hoor!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 27 september 2011 @ 17:39:26 #292
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_102444751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:33 schreef Erik1991 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij onzin. Tijdens mijn tweede examen, waarin ik ben geslaagd, sloeg ik op een helling twee keer achter elkaar af. Als je het uiteindelijk rustig hersteld maakt dat niet zoveel uit. Maakte daarna nog twee foutjes. Als je echter een rustige/solide indruk maakt en goed kijkt en daarmee het overzicht bewaard, komt het goed. Of die instructeur was wel heel erg streng.
Mijn vriendin is gezakt doordat ze vanaf een snelweg de afrit nam, en de bocht naar links te ruim nam waardoor ze op de verkeerde helft kwam. Netjes hersteld, er reed geen enkele auto achter haar, en voor de rest ging alles perfect.
Ligt dus echt aan de instructeur idd hoe streng ze zijn.
pi_102445696
Ligt idd aan de instructeur, ik had vandaag een kei-aardige, deze op een gegeven moment zelfs zei: "Je mag best lachen hoor" _O-
pi_102455503
wat een &%$@#*les net! :( Ging echt niet! Ik heb er zo moeite mee om in t donker te rijden. Ok was mn 3e les in t donker nog maar ofzo en het schijnt dat het moet wennen.. Maar ik voel me stukken onzekerder dan in de auto. Ik zie t gewoon minder goed allemaal. Ok, je ziet eerder een auto uit een zijweggetje komen door de lichten... Maar das dan ook wel het enige voordeel wat ik op dit moment kan noemen. Hoop dat ik er straks anders over denk en ik de wereld uit kan rijden, maar deze les was echt belabberd slecht. :r /baalmodus
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 27 september 2011 @ 21:23:09 #295
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_102455577
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:22 schreef Apotheose het volgende:
wat een &%$@#*les net! :( Ging echt niet! Ik heb er zo moeite mee om in t donker te rijden. Ok was mn 3e les in t donker nog maar ofzo en het schijnt dat het moet wennen.. Maar ik voel me stukken onzekerder dan in de auto. Ik zie t gewoon minder goed allemaal. Ok, je ziet eerder een auto uit een zijweggetje komen door de lichten... Maar das dan ook wel het enige voordeel wat ik op dit moment kan noemen. Hoop dat ik er straks anders over denk en ik de wereld uit kan rijden, maar deze les was echt belabberd slecht. :r /baalmodus
Waarom doe je niet gewoon overdag lessen dan?
pi_102456207
omdat ik t toch ook moet leren om in t donker te rijden... Nu kan ik dat nog oefenen met iemand naast me die kan ingrijpen. Straks niet meer als ik eindelijk es mn rijbewijs mag ontvangen. Zaterdag mag ik weer aan de bak. Om 10u sochtends. En ik les 2 keer per week en aangezien ik ook met mn studie zit kan ik overdag doordeweeks niet :)

Lessen jullie allemaal alleen bij daglicht dan? En zo nee: hoe ervaren jullie het rijden in t donker dan? :@
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 27 september 2011 @ 21:43:01 #297
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_102456882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:32 schreef Apotheose het volgende:
omdat ik t toch ook moet leren om in t donker te rijden... Nu kan ik dat nog oefenen met iemand naast me die kan ingrijpen. Straks niet meer als ik eindelijk es mn rijbewijs mag ontvangen. Zaterdag mag ik weer aan de bak. Om 10u sochtends. En ik les 2 keer per week en aangezien ik ook met mn studie zit kan ik overdag doordeweeks niet :)

Lessen jullie allemaal alleen bij daglicht dan? En zo nee: hoe ervaren jullie het rijden in t donker dan? :@
Ik heb tot nu toe alleen maar overdag gelest. Ik les nog steeds, dus heb nog niks ervaard in het donker. Lijkt me wel apart, maar niet doodeng oid.
pi_102466619
quote:

In het donker went echt :Y Het is een stuk "prikkelarmer" dus in het begin ben je idd vrij onzeker. Je merkt met name fietsers zonder licht echt heel laat op dus je moet echt heel goed letten daarop. Anders dan dat merk je op een gegeven moment die andere verkeersdeelnemers echt wel op door hun lichten.

Ik heb zelf echt iets van 15 lessen in het donker gehad, als het er geen 25 zijn want ik werk fulltime op afstand dus ik heb alleen 's avonds tijd in de regel. Op een gegeven moment werd zelfs ik er minder zenuwachtig onder. :P Succes joh!
pi_102471546
Ik ben geslaagd! *O*

Heb vannacht op m'n kop in bed gestaan van de koppijn dus dat was bagger en ik zag het al helemaal definitief de mist ingaan toen ik vanochtend weer pijnstillers stond te vreten als waren het Smarties.

Enfin, met een kloppende knar en knikkende knieën die auto in, half uurtje inrijden (ging perfect) en toen richting CBR. Een hele aardige examinator getroffen gelukkig, vroeg letterlijk aan me of hij me nog iets kon helpen met die zenuwen, babbelde gezellig door met zowel mij als mijn instructeur.

Hij reageerde ontzettend relaxed toen ik even vergat de goede rijbaan te kiezen ("Ik gaf ook wel laat aan dat ik naar links wilde, doe maar gewoon rechtdoor nu joh...weet ik het ook, ik rij deze week voor het eerst in Zwolle..." _O- ) .

Even later maakte ik een slippertje doordat ik een fietser moest kruisen bij het afslaan naar rechts en ik haar snelheid te hoog had ingeschat zodat we elkaar toch troffen en ik moest remmen. Hij liet me de auto even aan de kant zetten om dat geval te bespreken en vond dat ik het tijdig en rustig had opgelost.

Daarna het pronkstuk van de ochtend: de $()#*&-kruising richting WRZV-hallen (kaartje) waar ik altijd met klotsende oksels overheen kom. In stukjes gedaan, maar net op het laatst kwam er een vrachtwagen van rechts, ik zag dat deze ook ging afslaan dus ik bedacht "Ah, daar kan ik nog wel snel voorlangs, eitje!") Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Ahaha, slaat ie af, no problemo!" *hengst op de startknop*. Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Hahaha alweer he?" *hengst*. En toen dus alsnog overgestoken.

Achteraf was dat een gelukje, want de examinator had anders op dat moment op de rem getrapt zei hij later omdat er achter die vrachtwagen langs geen zicht was op het kruispunt en ik dus beter niet had moeten beslissen om over te steken. Ik heb dus geluk gehad dat ie afsloeg _O-

Later nog wat gehannes bij een rotonde, maar voor ik het wist zat ik alweer achter dat tafeltje en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was omdat ik zo rustig bleef bij foutjes ("Mag best, en je zat zo heerlijk relaxed rond te kijken en dat wordt alleen maar beter als ik er niet naast zit." )

tl;dr:
pi_102471829
quote:

Ik heb een tijdje met donker gelest, mijn eerste paar lessen waren ook in het donker. Ik vond dat zelf erg moeilijk, omdat ik nachtblind ben, dus ontzettend onzeker word. Later reed mijn instructeur alleen nog maar overdag, en het werd uiteraard zomer, dus langer licht. Dus heb de laatste maanden voor mijn rijbewijs niet meer in het donker gereden.

Ik heb nu een paar keer in het donker gereden en voel me nog steeds niet helemaal happy. Borden kan ik pas te laat goed lezen in het donker (wat er de eerste keer nadat ik mijn rijbewijs had voor zorgde dat ik met 70 een dorp inging waar je 30 mocht, met daarbij ook nog een drempel die al met 40 erg onprettig is... tsja, ik kende de weg niet goed. :X)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben geslaagd! *O*

Heb vannacht op m'n kop in bed gestaan van de koppijn dus dat was bagger en ik zag het al helemaal definitief de mist ingaan toen ik vanochtend weer pijnstillers stond te vreten als waren het Smarties.

Enfin, met een kloppende knar en knikkende knieën die auto in, half uurtje inrijden (ging perfect) en toen richting CBR. Een hele aardige examinator getroffen gelukkig, vroeg letterlijk aan me of hij me nog iets kon helpen met die zenuwen, babbelde gezellig door met zowel mij als mijn instructeur.

Hij reageerde ontzettend relaxed toen ik even vergat de goede rijbaan te kiezen ("Ik gaf ook wel laat aan dat ik naar links wilde, doe maar gewoon rechtdoor nu joh...weet ik het ook, ik rij deze week voor het eerst in Zwolle..." _O- ) .

Even later maakte ik een slippertje doordat ik een fietser moest kruisen bij het afslaan naar rechts en ik haar snelheid te hoog had ingeschat zodat we elkaar toch troffen en ik moest remmen. Hij liet me de auto even aan de kant zetten om dat geval te bespreken en vond dat ik het tijdig en rustig had opgelost.

Daarna het pronkstuk van de ochtend: de $()#*&-kruising richting WRZV-hallen (kaartje) waar ik altijd met klotsende oksels overheen kom. In stukjes gedaan, maar net op het laatst kwam er een vrachtwagen van rechts, ik zag dat deze ook ging afslaan dus ik bedacht "Ah, daar kan ik nog wel snel voorlangs, eitje!") Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Ahaha, slaat ie af, no problemo!" *hengst op de startknop*. Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Hahaha alweer he?" *hengst*. En toen dus alsnog overgestoken.

Achteraf was dat een gelukje, want de examinator had anders op dat moment op de rem getrapt zei hij later omdat er achter die vrachtwagen langs geen zicht was op het kruispunt en ik dus beter niet had moeten beslissen om over te steken. Ik heb dus geluk gehad dat ie afsloeg _O-

Later nog wat gehannes bij een rotonde, maar voor ik het wist zat ik alweer achter dat tafeltje en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was omdat ik zo rustig bleef bij foutjes ("Mag best, en je zat zo heerlijk relaxed rond te kijken en dat wordt alleen maar beter als ik er niet naast zit." )

tl;dr:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Mwana! Dat kruispunt is inderdaad best vervelend. Ik heb 'm tijdens mijn rijlessen honderden keren gedaan denk ik. _O-
pi_102472240
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')