abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102168705
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:27 schreef Len93 het volgende:
Volgens de m'n rij-instructeur nu de laatste puntjes op de 'i' zetten. Ik kijk teveel uit mijn ooghoeken ipv mijn hoofd te draaien (zoals CBR-gewenst), nu ik erover na denk was dat het enige waar ie vandaag iets op aan had te merken.

Dit was mijn dertiende les, heb mooi ¤200,- gedokt zodat ie mijn praktijk-examen gaat aanvragen. Morgen dat gehoer met DigID uitvogelen
Wauw, gaat lekker snel met jou dan!
Dat gedoe met DigID valt wel mee, maar zorg dat je een flink verouderde browser gebruikt, want Opera of Chrome pikte die site niet toen ik het probeerde aan te vragen :')
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:21:00 #227
252108 Len93
That's what she said.
pi_102188437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 06:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wauw, gaat lekker snel met jou dan!
Dat gedoe met DigID valt wel mee, maar zorg dat je een flink verouderde browser gebruikt, want Opera of Chrome pikte die site niet toen ik het probeerde aan te vragen :')
Komt wel bij dat ik ietswat wegervaring heb en in een automaat rijdt.

Ik rij nu iets meer dan twee jaar in een brommobiel (ongeveer 19.000km, veel korte ritten naar het revalidatiecentrum, boodschappen, sportzalen - maar ook vakantie en attractieparken (Van Soest naar Renesse, of van Soest naar Schoorl), dan oefen je ook iets), het sturen, ruimte inschatten, techniek qua inparkeren etc. is vrijwel hetzelfde, maar dan op miniatuurformaat.

Wat dat betreft heb je dan, denk ik, een kleine voorsprong. Ik had namelijk alleen nog niet met maximumsnelheden gereden (60, 70, 80, 100, 120, 130) op C9-wegen, autowegen en autosnelwegen. Wat wel minder is, is dat je in een brommobiel nooit inhaalt - dus het hele 'basisprincipe' van over je schouders kijken pas je haast nooit toe, naarmate je verder en meer rijdt dan doe je dat sowieso niet meer zo erg - vooral niet als je een beetje inzicht hebt (gekregen) en kan onthouden/lezen waar iedereen op de weg in de buurt zich begeeft.

Er zullen uiteraard wel meer dingen zijn wat ik moet leren/verbeteren, maar zover ik me kan heugen gaat het goed. Het kijken zijn we dus wel mee bezig - dat moet terugkomen, in elk geval voor het examen.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_102188645
Vrijdag theorie, ik wil niiieeeeetttt :'(
Te weinig geleerd...
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_102189437
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Swomp het volgende:
Te weinig geleerd...
;( we duimen voor je

[ Bericht 1% gewijzigd door Apotheose op 20-09-2011 19:01:16 (verkeerde smiley - mot geen verkeerde indruk geven) ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_102190870
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Swomp het volgende:
Te weinig geleerd...
Tis nog geen vrijdag toch? Je kan nog minimaal 2 volle dagen leren :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_102191322
Ik heb vanmorgen m'n TTT gedaan. En m'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen gehaald *O* . Die man noemde mijn file-parkeren "miraculeus". "En dat voor een vrouw" zei hij er nog achter aan :'). Bij straatje keren had ik wel een stoepje mee, maar door m'n file-parkeren was het algemene oordeel positief.

Voor de rest moet ik me nu gaan focussen op vooruit kijken en anticiperen (waarvan ik wel wist dat het een zwak punt was) en bochten maken op snelwegen, die gaan te krampachtig waardoor ik over de lijnen ga. Had ik ook nog nooit gedaan.
Maar algemeen gezien ben ik tevreden. Mijn route met de tomtom was trouwens rampzalig. Moest de a4 op en via het knooppunt naar de a12, mijn god wat een wirwar. Je moet het voor de grap eens opzoeken op google maps, overal er op en er weer af en de rotonde op enz. Kwam op een gegeven moment op een stuk waar 2 snelwegen bij elkaar komen en vervolgens weer splitsen, waarvan het bekend is dat vrijwel iedereen daar de weg moet kruizen om naar de andere kant te gaan. En aan mijn kant was filevorming -O- . Toen had ik wel even hulp nodig.
Op dat moment wenste ik wel even dat ik in Zeeland kon afrijden :').

O en ik had wel een ontzettende faal. Moest linksaf en heb daar een hele tijd staan wachten op verkeer dat van links kwam. Juist, verkeer kwam van links :{ En ik zat op een voorangsweg :{ . En al de mensen die daar stonden moesten naar rechts en kruisden mij dus helemaal niet :') . Had het pas door toen we weer bij het CBR waren :').

Maar algemeen te zien ben ik tevreden :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_102211675
Zometeen om 2 uur examen.
Vanmorgen nog 2 uur rijles gehad het ging goed eigenlijk.
pi_102212017
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef Martijn93 het volgende:
Succes! *O*
Volgende week om deze tijd sta ik of bij het loket van de gemeente dat copulerende pasje aan te vragen of zit ik thuis te balen :X
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 21 september 2011 @ 13:40:38 #234
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102216753
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:
Deze moet ik even met jullie delen...

Weet mevrouw überhaupt wel wat een stuur doet ? :')
En dan moeders die achter in de auto gaat zitten filmen en commentaar gaat geven.

Of reden jullie ook zo op je eerste rijles ? :X
Ik heb vandaag ook weer les gehad, ik was echt veel te slordig en te gehaast }:|
Ik denk dat hier meer achter zit dan iemand die geen flauw idee heeft wat het stuur doet.
De instructrice en die persoon achter de camera praten alsof ze tegen een klein kind praten die voor de eerste keer binnen de lijntjes kleurt. Let it be, die komt er vast wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef Martijn93 het volgende:
Succes :-).

[ Bericht 14% gewijzigd door blup op 21-09-2011 13:47:25 ]
pi_102223127
Yea! Ik ben geslaagd voor mijn praktijk! zometeen naar het gemeentehuis.
pi_102223250
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:21 schreef Martijn93 het volgende:
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_102224018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:21 schreef Martijn93 het volgende:
Whiiiii! *O*
Gefeliciteerd! ^O^
Verslagje? Ah toe?
pi_102226301
Ok, een verslagje voor wat ik er nog van weet :P.

Eerst bij het CBR wat met de examinator gepraat, was wel een aardige man.
Toen zijn we de auto in gestapt en vroeg of ik daar ergens de weg kende, nou niet echt want ik kom daar bijna nooit.
Dus toen zei de beste man nou, dan pak het navigatiesysteem maar ^O^ , alleen maar een handig hulpje natuurlijk, je ziet de zijstraten, de maximum snelheid.
Het begon met een stukje door het dorp, toen moest ik de autoweg op, en ik moest alweer direct de volgende afslag hebben 800/1000m? verderop maar ver voor die afslag stond reed het al langzaam.
De afslag genomen de bestemming van het navigatiesysteem bereikt, toen nog wat rond gereden op die plek en weer terug gereden naar het CBR.
Daar aangekomen vroeg de examinator of ik even uit wou stappen en wachten. Nou ok?!? het zal wel dacht ik.
Toen naar binnen gegaan waar ik te horen kreeg dat ik geslaagd was :D.
Mijn instructeur zei dat hij aan hem nog had gevraagd of ik altijd zo reed want ik zat af en toe niet ver genoeg aan de rechterkant reed.
Voor de rest was is het allemaal goed gegaan.

Zojuist mijn rijbewijs aangevraagd, nu wachten tot maandag of dinsdag.
pi_102255156
Dinsdag begint nu aardig dichtbij te komen, vandaag nog rijles gehad, ging niet geweldig.

Volgens mijn rijinstructice wel genoeg, zelf twijfel ik nogal.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_102256148
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:44 schreef stefkee3 het volgende:
Dinsdag begint nu aardig dichtbij te komen, vandaag nog rijles gehad, ging niet geweldig.

Volgens mijn rijinstructice wel genoeg, zelf twijfel ik nogal.
het hoeft niet foutloos hoor?
Je moet alleen geen gevaarlijke dingen doen en als je wat fout doet los het zelf veilig op en dan is het helemaal prima ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_102263616
Jongens, ik mag bijna afrijden met mijn 18 lessen. Vandaag wordt het aangevraagd! *O* Nog een paar lesjes erbij (3/4 ofzo) en dan hoppa, had ik niet verwacht maar goed. Net even gereden in de auto van mijn broer (mag niet zonder rijbewijs, ik weet het - maar even oefenen), bijna tegen een auto gebotst. Gelukkig kon mijn broer nog net zeggen kijk uit. :') Was heel druk omdat er heel veel auto's geparkeerd stonden en allemaal kinderen vrij waren uit school. Ik was wel even aan het zweten. :D Wordt nog wat als ik mijn rijbewijs heb aangezien ik het feitelijk dan allemaal nog moet leren in zulke drukke kutsituaties en eigenlijk heb ik nog helemaal niet zo heel veel inzicht. :o
pi_102264163
Trouwens over de theorie. Ik raad mensen echt aan om sowieso goed te leren, moeilijk is het niet (de meest domme mensen halen het met een beetje voorbereiding) maar het is wel veel. Je moet ook simpele feitjes weten die er in mijn ogen niet zo heel veel toedoen (afmetingen van ladingen enzovoort), maar ik heb mijn theorie pas in drie keer gehaald omdat ik te lui was om te leren en dacht van mwa, komt wel goed. Niet dus, eerste keer drie fouten teveel en de tweede keer twee fouten teveel.

Ik vind trouwens dat er veel mensen zakken als ik kijk naar de drie keer dat ik ben geweest. De meeste mensen zijn daar voor de tweede/derde/vierde keer.
pi_102264483
Mpj, weet je wat er gebeurd als jij schade toebrengt aan een auto of nog erger, iemand blijvend letsel toebrengt? Om maar niet te spreken over een dodelijk ongeluk/verlamming of zo.
pi_102264541
Ja I know, maar we gingen rijden naar een parkeerterrein hier omdat ik gewoon wil leren achteruit parkeren, kan ik echt niet, (heel kort stukje rijden, ongeveer vijf minuten) en helaas moesten we langs een stuk waar het normaal rustig is maar niet op dat tijdstip. Dom van ons en niet over nagedacht dus.. maar het is goed afgelopen.
pi_102264636
Hmmkay, snap echt niet dat mensen het überhaupt durven om te doen, al kan je nog zo goed rijden. M'n buurjongen heeft ook de auto gepakt toen zijn ouders op vakantie waren, deuk erin, zo dom.
pi_102264833
Ja maar als ik mijn rijbewijs heb moet ik ook alleen rijden en ik rijd sowieso bijna af. Ik vermoed over twee/drie weken, dus ja.. ik zou het niet doen als ik de auto totaal niet onder controle heb.. en 't is eigenlijk alleen maar gunstig want een vriend van mij reed al vanaf zijn veertiende in de auto van zijn vader en heeft op zijn achttiende maar drie rijlessen gehad en meteen geslaagd. Het bestaat! :P
pi_102264849
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:52 schreef Mpj het volgende:
Ja I know, maar we gingen rijden naar een parkeerterrein hier omdat ik gewoon wil leren achteruit parkeren, kan ik echt niet, (heel kort stukje rijden, ongeveer vijf minuten) en helaas moesten we langs een stuk waar het normaal rustig is maar niet op dat tijdstip. Dom van ons en niet over nagedacht dus.. maar het is goed afgelopen.
ik heb laatst nog met mn pa een stukkie gereden. Op een stil weggetje. Maar daar is mn pa eerst heen gereden. Ik wilde wel terug rijden maar lijkt me niet zo verstandig nu nog :') Moet idd nog maar es ff naar een verlaten parkeerterreintje. Wil dat achteruit inparkeren ook ff goed onder de knie krijgen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_102264907
Wow 18 lessen is super weinig toch? Vriend van me had er 80 nodig :D
Ik dacht dat 40 ongeveer het gemiddelde was.
pi_102265075
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:01 schreef .aeon het volgende:
Wow 18 lessen is super weinig toch? Vriend van me had er 80 nodig :D
Ik dacht dat 40 ongeveer het gemiddelde was.
Volgens mij is het gemiddelde inderdaad 30/40. Als ik afrijd heb ik er ongeveer 22/23. Rare is dat ik overgestapt ben (van een agressieve kut rijinstructeur naar een hele goede rij instructrice) en nu gaat alles heel snel en beter, ze legt alles heel goed uit, laat me dingen fout doen zodat ik gewoon weet wat ik fout heb gedaan en heeft geduld. En komt omdat ik nu meer zelfvertrouwen heb, maar hopen dat ik ook daadwerkelijk slaag voor mijn praktijk want achteruit parkeren is een ramp en heel veel inzicht heb ik ook niet (maar ze zeggen dat dat komt als je alleen en langer auto rijdt). :P
pi_102269222
Morgen theorie, vanavond een klein beetje leren, en morgen vrij 'gepakt' van school, zodat ik tot aan de middag theorie in me kan stampen. Hoop dat ik het dan kan.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')