Als het niet nog langzamer isquote:Op zaterdag 17 september 2011 17:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Is dat kind verstandelijk gehandicapt ofzo? Ze praten allemaal tegen d'r alsof het een kleuter is.![]()
En het lijkt ook alsof ze pakweg 30 rijden op die 60km weg.
ja ga ik voortaan ook maar gewoon doenquote:Op zaterdag 17 september 2011 14:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Niks "maar" dus, gewoon stoppen.
Nee, je hoeft niets voor jezelf af te sluiten. Een auto is verzekerd op naam van iemand, verder mag in principe iedereen erin rijden.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Rare vraag misschien hoor en ik kan het niet zo snel vinden online, maar wij hebben dus een auto, verzekering en alles. Moet ik dan voor mezelf ook nog iets afsluiten voordat ik ga rijden mocht ik straks geslaagd zijn?
Ik heb iets begrepen dat ik dan wel verzekerd zou rondrijden maar dat mijn vriend dan terug zou vallen in het malus bonus gebeuren mocht ik schade veroorzaken.
Hoe doen anderen dit?
Maar ik kán dus ook apart mezelf/de auto verzekeren?quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:55 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niets voor jezelf af te sluiten. Een auto is verzekerd op naam van iemand, verder mag in principe iedereen erin rijden.
En ja, mocht je schade veroorzaken en er komt iets ten laste van de verzekering, dan zakt de verzekeringnemer op de bonus-malusladder.
doet ze überhaupt wel iets zelf? Die zogenaamde rijinstructrice zit 90% van de tijd aan t stuur te sjorren!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:
Deze moet ik even met jullie delen...
Weet mevrouw überhaupt wel wat een stuur doet ?![]()
En dan moeders die achter in de auto gaat zitten filmen en commentaar gaat geven.
Of reden jullie ook zo op je eerste rijles ?![]()
Ik heb vandaag ook weer les gehad, ik was echt veel te slordig en te gehaast
Je kunt de auto niet nog een keer verzekeren. Je kunt jezelf wel als regelmatige bestuurder opgeven bij de verzekering van je vriend, maar dat hoeft niet als je er in verhouding tot je vriend weinig gebruik van maakt. Dat zal vervolgens invloed hebben op de premie, waarvan ik vermoed dat dat afhankelijk is van je eigen schadevrije jaren. Let er wel op dat er feitelijk maar één persoon de schadevrije jaren opbouwt; er wordt ook maar één bonus-malusladder gehanteerd. In het geval van schade die ten laste komt van jouw verzekering, zakken jullie dus samen op de ladder.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maar ik kán dus ook apart mezelf/de auto verzekeren?
Edit: en uiteraard bedankt voor je reactie
Lol mijn instructrice destijds had de auto gewoon aan de kant gezet en gevraagd waarom ik niet binnen 2 lijntjes kon blijven.quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:13 schreef Apotheose het volgende:
[..]
doet ze überhaupt wel iets zelf? Die zogenaamde rijinstructrice zit 90% van de tijd aan t stuur te sjorren!
Waarschijnlijk omdat ze het meisje dat rijles had niet voor lul wilde zetten op camera.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Lol mijn instructrice destijds had de auto gewoon aan de kant gezet en gevraagd waarom ik niet binnen 2 lijntjes kon blijven.
Ze was heerlijk direct altijd, je wist altijd waar je aan toe was.
Ik snap ook niet waarom de instructrice in dat filmpje niet wat feller.
Echt he. Om de haverklap ook: 'goed zooo'quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:15 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Is dat kind verstandelijk gehandicapt ofzo? Ze praten allemaal tegen d'r alsof het een kleuter is.![]()
Bedankt voor de uitleg!quote:Op zaterdag 17 september 2011 20:48 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Je kunt de auto niet nog een keer verzekeren. Je kunt jezelf wel als regelmatige bestuurder opgeven bij de verzekering van je vriend, maar dat hoeft niet als je er in verhouding tot je vriend weinig gebruik van maakt. Dat zal vervolgens invloed hebben op de premie, waarvan ik vermoed dat dat afhankelijk is van je eigen schadevrije jaren. Let er wel op dat er feitelijk maar één persoon de schadevrije jaren opbouwt; er wordt ook maar één bonus-malusladder gehanteerd. In het geval van schade die ten laste komt van jouw verzekering, zakken jullie dus samen op de ladder.
Zo dat gaat langzaam zeg! Moet zeggen dat sturen bij mij de eerste lessen ook niet echt lekker ging, vooral bochten afsnijden maar ik ging niet stapvoets door een rotonde, eerder te snelquote:Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:
En dan moeders die achter in de auto gaat zitten filmen en commentaar gaat geven.
Ja maar ik neem aan dat jij niet in een bocht rechtdoor ging en dat je op een recht stuk opeens een ruk aan het stuur naar rechts geeft.quote:Op zondag 18 september 2011 11:43 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Zo dat gaat langzaam zeg! Moet zeggen dat sturen bij mij de eerste lessen ook niet echt lekker ging, vooral bochten afsnijden maar ik ging niet stapvoets door een rotonde, eerder te snel
quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:
Haha man, wat een kutfilmpje!quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:
Succes! hoeveelste les en wat doe je nu ongeveer?quote:Op maandag 19 september 2011 17:08 schreef Tamashii het volgende:
He jammer Veen!
Vanavond weer rijden.
ja het gaat bij mij ook met zn ups en downs. Vorige les ging wel ok en de les ervoor was bij mij ook rampzalig... Ben nog niet echt gewend om in donker te rijden. 2 keer gedaan nu. Tsja, het wordt nu eerder donker en ben in juli begonnenquote:Op maandag 19 september 2011 19:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net voor het eerst weer les gehad sinds ongeveer twee weken en het ging erg goed. Auto niet af laten slaan, in 1 keer file-geparkeerd en in 1 keer achteruit ingeparkeerd. Bij die laatste wel weer af laten remmen door twijfel van mezelf of ik wel op het goede punt indraaide, maar dat was nergens voor nodig want hij ging soepel het vak in.
Geeft me wel een boost, want de laatste rijles hiervoor ging echt rampzalig. Voel nu weer een stuk meer vertrouwen.
Ach, dat heb ik 2x gehad dat het echt slecht ging nu maar hopen dat het woensdag met m'n examen goed gaat.quote:Op maandag 19 september 2011 19:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja het gaat bij mij ook met zn ups en downs. Vorige les ging wel ok en de les ervoor was bij mij ook rampzalig... Ben nog niet echt gewend om in donker te rijden. 2 keer gedaan nu. Tsja, het wordt nu eerder donker en ben in juli begonnen
Wauw, gaat lekker snel met jou dan!quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:27 schreef Len93 het volgende:
Volgens de m'n rij-instructeur nu de laatste puntjes op de 'i' zetten. Ik kijk teveel uit mijn ooghoeken ipv mijn hoofd te draaien (zoals CBR-gewenst), nu ik erover na denk was dat het enige waar ie vandaag iets op aan had te merken.
Dit was mijn dertiende les, heb mooi ¤200,- gedokt zodat ie mijn praktijk-examen gaat aanvragen. Morgen dat gehoer met DigID uitvogelen
Komt wel bij dat ik ietswat wegervaring heb en in een automaat rijdt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wauw, gaat lekker snel met jou dan!
Dat gedoe met DigID valt wel mee, maar zorg dat je een flink verouderde browser gebruikt, want Opera of Chrome pikte die site niet toen ik het probeerde aan te vragen
quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Swomp het volgende:
Vrijdag theorie, ik wil niiieeeeetttt![]()
Te weinig geleerd...
Tis nog geen vrijdag toch? Je kan nog minimaal 2 volle dagen lerenquote:Op dinsdag 20 september 2011 18:27 schreef Swomp het volgende:
Vrijdag theorie, ik wil niiieeeeetttt![]()
Te weinig geleerd...
Succes!quote:Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef Martijn93 het volgende:
Zometeen om 2 uur examen.
Vanmorgen nog 2 uur rijles gehad het ging goed eigenlijk.
Ik denk dat hier meer achter zit dan iemand die geen flauw idee heeft wat het stuur doet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:59 schreef Swomp het volgende:
Succes :-).quote:Op woensdag 21 september 2011 11:03 schreef Martijn93 het volgende:
Zometeen om 2 uur examen.
Vanmorgen nog 2 uur rijles gehad het ging goed eigenlijk.
quote:Op woensdag 21 september 2011 16:21 schreef Martijn93 het volgende:
Yea! Ik ben geslaagd voor mijn praktijk! zometeen naar het gemeentehuis.
Whiiiii!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:21 schreef Martijn93 het volgende:
Yea! Ik ben geslaagd voor mijn praktijk! zometeen naar het gemeentehuis.
het hoeft niet foutloos hoor?quote:Op donderdag 22 september 2011 11:44 schreef stefkee3 het volgende:
Dinsdag begint nu aardig dichtbij te komen, vandaag nog rijles gehad, ging niet geweldig.
Volgens mijn rijinstructice wel genoeg, zelf twijfel ik nogal.
ik heb laatst nog met mn pa een stukkie gereden. Op een stil weggetje. Maar daar is mn pa eerst heen gereden. Ik wilde wel terug rijden maar lijkt me niet zo verstandig nu nogquote:Op donderdag 22 september 2011 16:52 schreef Mpj het volgende:
Ja I know, maar we gingen rijden naar een parkeerterrein hier omdat ik gewoon wil leren achteruit parkeren, kan ik echt niet, (heel kort stukje rijden, ongeveer vijf minuten) en helaas moesten we langs een stuk waar het normaal rustig is maar niet op dat tijdstip. Dom van ons en niet over nagedacht dus.. maar het is goed afgelopen.
Volgens mij is het gemiddelde inderdaad 30/40. Als ik afrijd heb ik er ongeveer 22/23. Rare is dat ik overgestapt ben (van een agressieve kut rijinstructeur naar een hele goede rij instructrice) en nu gaat alles heel snel en beter, ze legt alles heel goed uit, laat me dingen fout doen zodat ik gewoon weet wat ik fout heb gedaan en heeft geduld. En komt omdat ik nu meer zelfvertrouwen heb, maar hopen dat ik ook daadwerkelijk slaag voor mijn praktijk want achteruit parkeren is een ramp en heel veel inzicht heb ik ook niet (maar ze zeggen dat dat komt als je alleen en langer auto rijdt).quote:Op donderdag 22 september 2011 17:01 schreef .aeon het volgende:
Wow 18 lessen is super weinig toch? Vriend van me had er 80 nodig
Ik dacht dat 40 ongeveer het gemiddelde was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |