Het was eigenlijk sarcastisch bedoeld omdat er geen vrouw te zien is op het plaatje.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:41 schreef Oberonn het volgende:
[..]
Nee, je laat alleen voetgangers voor gaan als ze rechtdoor op dezelfde weg gaan als waar jij bent
Jij komt van rechts en zit dus niet op dezelfde weg. De haaientanden maken hier dus ook niet uit
Overigens, als de voetganger van de rechterkant zou komen mag jij nog steeds voor
Maar op deze
[ afbeelding ]
Zou de voetganger voor mogen, zie je het verschil? :p
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Achteruit inparkeren en denken dat de boom iets verder stond.Instructeur dacht hetzelfde trouwens.
Maar niets gesloopt gelukkig.
Gefeliciteerd! Op naar je praktijk!quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:28 schreef Swomp het volgende:
[..]
Het was eigenlijk sarcastisch bedoeld omdat er geen vrouw te zien is op het plaatje.
Toch bedankt voor de uitleg.
Oh en dan nog wat: Ik heb theorie gehaald !!!!!!![]()
Ik had niet veel kunnen leren en had ingepland dat ik vandaag de hele dag zou gaan leren, maar dat ging niet door, dus was wel ff zenuwachtig of ik überhaupt wal een kans tot slagen had.
Hahah ja bij nader inzien was het inderdaad nogal voor de hand liggend.. maar aangezien sommige mensen meer dan 10 pogingen nodig hebben om hun theorie te halen ging ik maar van het slechtste uitquote:Op vrijdag 23 september 2011 16:28 schreef Swomp het volgende:
[..]
Het was eigenlijk sarcastisch bedoeld omdat er geen vrouw te zien is op het plaatje.
Toch bedankt voor de uitleg.
Oh en dan nog wat: Ik heb theorie gehaald !!!!!!![]()
Ik had niet veel kunnen leren en had ingepland dat ik vandaag de hele dag zou gaan leren, maar dat ging niet door, dus was wel ff zenuwachtig of ik überhaupt wal een kans tot slagen had.
Vooruit gaat perfect. Achteruit is daarentegen gevaarlijk voor bomen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:20 schreef Oberonn het volgende:
[..]
Hahah ja bij nader inzien was het inderdaad nogal voor de hand liggend.. maar aangezien sommige mensen meer dan 10 pogingen nodig hebben om hun theorie te halen ging ik maar van het slechtste uit
Congrats ^_^, hoeveel fout had je? Binnekort je TTT alweer of ga je meteen praktijken?
Ik heb over 3 weken mijn TTT en het gaat wel best goed. Bijna alle speciale verrichtingen zitten er goed in, alleen heb ik nogal moeite met vooruit rechts in een vak inparkeren. Achterruit fileparkeren gaat daarentegen weer perfect, en dat nog wel terwijl dat volgens mijn instructeur het moeilijkst zou moeten zijn
Hebben meer mensen dat?
8 fouten bij gevaarherkenning en 2 fouten bij het andere deel.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:20 schreef Oberonn het volgende:
[..]
Hahah ja bij nader inzien was het inderdaad nogal voor de hand liggend.. maar aangezien sommige mensen meer dan 10 pogingen nodig hebben om hun theorie te halen ging ik maar van het slechtste uit
Congrats ^_^, hoeveel fout had je? Binnekort je TTT alweer of ga je meteen praktijken?
Ik heb over 3 weken mijn TTT en het gaat wel best goed. Bijna alle speciale verrichtingen zitten er goed in, alleen heb ik nogal moeite met vooruit rechts in een vak inparkeren. Achterruit fileparkeren gaat daarentegen weer perfect, en dat nog wel terwijl dat volgens mijn instructeur het moeilijkst zou moeten zijn
Hebben meer mensen dat?
dat scheelt hahaquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Achteruit inparkeren en denken dat de boom iets verder stond.Instructeur dacht hetzelfde trouwens.
Maar niets gesloopt gelukkig.
Geen vrijstelling gehad, straatje keren op een voorrangswegquote:
Dat lijkt mij onzin. Tijdens mijn tweede examen, waarin ik ben geslaagd, sloeg ik op een helling twee keer achter elkaar af. Als je het uiteindelijk rustig hersteld maakt dat niet zoveel uit. Maakte daarna nog twee foutjes. Als je echter een rustige/solide indruk maakt en goed kijkt en daarmee het overzicht bewaard, komt het goed. Of die instructeur was wel heel erg streng.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:20 schreef Keselo het volgende:
Godver fucking domme.. Voor de 3e keer gezakt nu. Examinator vond dat ik te gehaast reed. Ben ook 4x stilgevallen, maar dat was puur omdat ik in een auto reed waar ik nog nooit in had gereden...
Kreeg nog wel complimenten over mijn verkeersinzicht en reed voor de rest nagenoeg foutloos, maar dat compenseert niet dat je stilvalt in een helemaal nieuwe auto....
Mijn vriendin is gezakt doordat ze vanaf een snelweg de afrit nam, en de bocht naar links te ruim nam waardoor ze op de verkeerde helft kwam. Netjes hersteld, er reed geen enkele auto achter haar, en voor de rest ging alles perfect.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:33 schreef Erik1991 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. Tijdens mijn tweede examen, waarin ik ben geslaagd, sloeg ik op een helling twee keer achter elkaar af. Als je het uiteindelijk rustig hersteld maakt dat niet zoveel uit. Maakte daarna nog twee foutjes. Als je echter een rustige/solide indruk maakt en goed kijkt en daarmee het overzicht bewaard, komt het goed. Of die instructeur was wel heel erg streng.
Waarom doe je niet gewoon overdag lessen dan?quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:22 schreef Apotheose het volgende:
wat een &%$@#*les net!Ging echt niet! Ik heb er zo moeite mee om in t donker te rijden. Ok was mn 3e les in t donker nog maar ofzo en het schijnt dat het moet wennen.. Maar ik voel me stukken onzekerder dan in de auto. Ik zie t gewoon minder goed allemaal. Ok, je ziet eerder een auto uit een zijweggetje komen door de lichten... Maar das dan ook wel het enige voordeel wat ik op dit moment kan noemen. Hoop dat ik er straks anders over denk en ik de wereld uit kan rijden, maar deze les was echt belabberd slecht.
/baalmodus
Ik heb tot nu toe alleen maar overdag gelest. Ik les nog steeds, dus heb nog niks ervaard in het donker. Lijkt me wel apart, maar niet doodeng oid.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:32 schreef Apotheose het volgende:
omdat ik t toch ook moet leren om in t donker te rijden... Nu kan ik dat nog oefenen met iemand naast me die kan ingrijpen. Straks niet meer als ik eindelijk es mn rijbewijs mag ontvangen. Zaterdag mag ik weer aan de bak. Om 10u sochtends. En ik les 2 keer per week en aangezien ik ook met mn studie zit kan ik overdag doordeweeks niet
Lessen jullie allemaal alleen bij daglicht dan? En zo nee: hoe ervaren jullie het rijden in t donker dan?
In het donker went echtquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:32 schreef Apotheose het volgende:
omdat ik t toch ook moet leren om in t donker te rijden... Nu kan ik dat nog oefenen met iemand naast me die kan ingrijpen. Straks niet meer als ik eindelijk es mn rijbewijs mag ontvangen. Zaterdag mag ik weer aan de bak. Om 10u sochtends. En ik les 2 keer per week en aangezien ik ook met mn studie zit kan ik overdag doordeweeks niet
Lessen jullie allemaal alleen bij daglicht dan? En zo nee: hoe ervaren jullie het rijden in t donker dan?
Ik heb een tijdje met donker gelest, mijn eerste paar lessen waren ook in het donker. Ik vond dat zelf erg moeilijk, omdat ik nachtblind ben, dus ontzettend onzeker word. Later reed mijn instructeur alleen nog maar overdag, en het werd uiteraard zomer, dus langer licht. Dus heb de laatste maanden voor mijn rijbewijs niet meer in het donker gereden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:32 schreef Apotheose het volgende:
Gefeliciteerd Mwana! Dat kruispunt is inderdaad best vervelend. Ik heb 'm tijdens mijn rijlessen honderden keren gedaan denk ik.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben geslaagd!![]()
Heb vannacht op m'n kop in bed gestaan van de koppijn dus dat was bagger en ik zag het al helemaal definitief de mist ingaan toen ik vanochtend weer pijnstillers stond te vreten als waren het Smarties.
Enfin, met een kloppende knar en knikkende knieën die auto in, half uurtje inrijden (ging perfect) en toen richting CBR. Een hele aardige examinator getroffen gelukkig, vroeg letterlijk aan me of hij me nog iets kon helpen met die zenuwen, babbelde gezellig door met zowel mij als mijn instructeur.
Hij reageerde ontzettend relaxed toen ik even vergat de goede rijbaan te kiezen ("Ik gaf ook wel laat aan dat ik naar links wilde, doe maar gewoon rechtdoor nu joh...weet ik het ook, ik rij deze week voor het eerst in Zwolle...") .
Even later maakte ik een slippertje doordat ik een fietser moest kruisen bij het afslaan naar rechts en ik haar snelheid te hoog had ingeschat zodat we elkaar toch troffen en ik moest remmen. Hij liet me de auto even aan de kant zetten om dat geval te bespreken en vond dat ik het tijdig en rustig had opgelost.
Daarna het pronkstuk van de ochtend: de $()#*&-kruising richting WRZV-hallen (kaartje) waar ik altijd met klotsende oksels overheen kom. In stukjes gedaan, maar net op het laatst kwam er een vrachtwagen van rechts, ik zag dat deze ook ging afslaan dus ik bedacht "Ah, daar kan ik nog wel snel voorlangs, eitje!") Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Ahaha, slaat ie af, no problemo!" *hengst op de startknop*. Auto: ZRRRRMM *bonk* afgeslagen. Ik: "Hahaha alweer he?" *hengst*. En toen dus alsnog overgestoken.
Achteraf was dat een gelukje, want de examinator had anders op dat moment op de rem getrapt zei hij later omdat er achter die vrachtwagen langs geen zicht was op het kruispunt en ik dus beter niet had moeten beslissen om over te steken. Ik heb dus geluk gehad dat ie afsloeg
Later nog wat gehannes bij een rotonde, maar voor ik het wist zat ik alweer achter dat tafeltje en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was omdat ik zo rustig bleef bij foutjes ("Mag best, en je zat zo heerlijk relaxed rond te kijken en dat wordt alleen maar beter als ik er niet naast zit." )
tl;dr:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |