hopelijk is crazymother.tv dan weer online, die hurricanetrack stream gaat zometeen stoppen zeiden ze net. Ze hebben geen mogelijkheid om richting newyork te gaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 01:42 schreef Maver24 het volgende:
Welke stream moet ik morgenochtend aan gaan zetten
Ze zaten heel dichtbij een soort dijkweg... dus denk dat ze er wel op gelet hebben dat die nog niet onder water staat. Ben benieuwd hoe zo`n bende het morgen is in die kuststrook. Zoals het er uit ziet, is het sowieso heel erg dom om daar te gaan wonenquote:Op zondag 28 augustus 2011 01:46 schreef Maver24 het volgende:
Ja en het wordt donker. hopen dat ze nog wegkomen in het donker. lijkt me lastig
Dank je, ik kreeg het niet voor elkaarquote:
Whats next, surfersquote:Op zondag 28 augustus 2011 01:58 schreef aerdt het volgende:
http://twitpic.com/6c3ib7
2 mensen gered van een zeilboot. Die gasten hebben blijkbaar het nieuws afgelopen dagen niet gezien...
Blijkbaar Kayakersquote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:16 schreef aerdt het volgende:
[..]
Blijkbaar Kayakers
@coreykilgannon: Police pager just now: off Staten Island:,“Harbor units are removing 2 kayakers” Removing two WHAT?!
haha, als je dat zo allemaal leest is het niet eens gek dat er doden vallen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:16 schreef aerdt het volgende:
[..]
Blijkbaar Kayakers
@coreykilgannon: Police pager just now: off Staten Island:,“Harbor units are removing 2 kayakers” Removing two WHAT?!
Inderdaad. Blijkbaar is er ook een surfer omgekomen in de hoge golven. Nou ja, risico van het vak zou ik zeggen...quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
haha, als je dat zo allemaal leest is het niet eens gek dat er doden vallen.
Dat is wel zielig voor de boom ja.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:30 schreef aerdt het volgende:
[..]
Inderdaad. Blijkbaar is er ook een surfer omgekomen in de hoge golven. Nou ja, risico van het vak zou ik zeggen...
Ik vind het erger voor dat 11 jarig gastje dat is omgekomen toen een boom op hun huis viel.
Die moeten wel heftige golven hebben.quote:
Wen maar vast aan de regen, die laatste orkaan die ik meemaakte gaf 30 uur lang stortregens.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:56 schreef Slechtweervandaag het volgende:
Ik woon in mid-manhattan, vooralsnog weinig bijzonders te zien. Beetje regen, aardig windje.
Wel bijzonder om de straten eens rustig te hebben. En de grote winnaar van vandaag zijn de supermarkten en deli's geweest
Gaaf dat je in mid-manhattan woont.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:56 schreef Slechtweervandaag het volgende:
Ik woon in mid-manhattan, vooralsnog weinig bijzonders te zien. Beetje regen, aardig windje.
Wel bijzonder om de straten eens rustig te hebben. En de grote winnaar van vandaag zijn de supermarkten en deli's geweest
Inderdaad!! Ik ben niet snel jaloers, maar...quote:Op zondag 28 augustus 2011 03:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Gaaf dat je in mid-manhatten woont.
Baas
Wel aan de oostkant, richting de East River. Dus mocht daar overlast van komen ben ik wel de spreekwoordelijke lulquote:Op zondag 28 augustus 2011 03:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Gaaf dat je in mid-manhattan woont.
Baas
Op welke verdieping zit je btw? Op de 20ste ben je toch minder de bok dan op de 1e ^^quote:Op zondag 28 augustus 2011 03:24 schreef Slechtweervandaag het volgende:
[..]
Wel aan de oostkant, richting de East River. Dus mocht daar overlast van komen ben ik wel de spreekwoordelijke lul![]()
Water zal inderdaad wel het grootste probleem zijn, als het hier een dag lang flink regent zijn de straten al bijna flooded
En eventuele stroomuitval natuurlijk.
9, dus dat is mooi. De eigenaren van het appartementencomplex gaven A4tjes met tips uit, zo zouden we o.a. het bad vol moeten laten lopen met water, voor later gebruik. Men geeft je wel het idee dat het einde der tijden er aan zit te komen.. Kan eigenlijk alleen nog maar meevallen zo!quote:Op zondag 28 augustus 2011 03:29 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Op welke verdieping zit je btw? Op de 20ste ben je toch minder de bok dan op de 1e ^^
quote:The U.S. Army Corps of Engineers estimates that if a category-3 hurricane hit New York City, nearly 30% of the south side of Manhattan would be flooded.
maar irene is een cat1 toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 03:41 schreef BlaZ het volgende:
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080730175524.htm
[..]
Maar net overigens.quote:
Zo druk is TS sowieso niet 's avonds imoquote:Op zondag 28 augustus 2011 03:22 schreef Max-Westerman het volgende:
Wel raar om Times Square zo leeg te zien rond deze tijd.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 04:39 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zo druk is TS sowieso niet 's avonds imo
Mja toen ik er liep waren er in dat gebied op de foto echt niet meer dan 10 mensen ofzoquote:
Kwart voor 5 's morgens en je wordt nu al wakker???? Nu voel ik me helemaal schuldig dat ik nog niet naar bed benquote:Op zondag 28 augustus 2011 04:50 schreef aerdt het volgende:
quote][ afbeelding ] Op zondag 28 augustus 2011 04:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Zoo wakker! Er staat gewoon niks op de voorpagina van nu.nl, maar gelukkig zijn jullie ook wakker
Ik vind dat best een eng idee, eigenlijk. Dat het straks een enorm zootje is. London ligt nog iets te vers in het geheugen ...quote:Op zondag 28 augustus 2011 04:59 schreef popolon het volgende:
De tourist trap NYC wordt straks aangepakt door Irene.
Daarnaast is het natuurlijk niet alleen een toeristische plaats, maar wonen er ook mensen en zitten er duizenden bedrijven. Ik hoop dus dat het meevalt voor iedereenquote:Op zondag 28 augustus 2011 05:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vind dat best een eng idee, eigenlijk. Dat het straks een enorm zootje is. London ligt nog iets te vers in het geheugen ...
En dat al helemaal natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 05:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daarnaast is het natuurlijk niet alleen een toeristische plaats, maar wonen er ook mensen en zitten er duizenden bedrijven. Ik hoop dus dat het meevalt voor iedereen
Ik heb niks met NYC maar dit is ook niet leuk natuurijk. 't Gaat wel meevallen denk/hoop ik.quote:Op zondag 28 augustus 2011 05:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vind dat best een eng idee, eigenlijk. Dat het straks een enorm zootje is. London ligt nog iets te vers in het geheugen ...
Ik vind het zonde als er dingen stuk gaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 05:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb niks met NYC maar dit is ook niet leuk natuurijk. 't Gaat wel meevallen denk/hoop ik.
Als het je eigen huis is zeker.quote:Op zondag 28 augustus 2011 05:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vind het zonde als er dingen stuk gaan
Ja, maar ook in het algemeen. Kost allemaal geld en god weet dat de VS geen geld hebben...quote:
'We' zijn goed in lenen toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 05:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, maar ook in het algemeen. Kost allemaal geld en god weet dat de VS geen geld hebben...
Nou stel je voor dat je, rijdend op de snelweg, je kop uit het portieraampje steekt. En dan nog wat regenslagen erbij, en je krijgt er behoorlijk van langs.quote:Op zondag 28 augustus 2011 06:58 schreef wonderer het volgende:
Die cijfers zeggen me echt niks trouwens, van de windvlagen... kan me er niets bij voorstellen, 60 mph...
quote:Op zondag 28 augustus 2011 07:43 schreef wonderer het volgende:
Hout is er wel in overvloed dus waarom zou je daar geen huizen van bouwen...
Ja en kwa flooding maakt dat een aardig verschil:quote:
Wel opvallend trouwens de laatste zin bij Cat 5 (dikgedrukt). Die evacuaties doen ze nu bij een Cat 1 waar de omschrijving niet veel verder gaat dan 'minor pier damage'.quote:Category 1: Winds 74-95 mph. Storm surge 4-6 ft above normal. Damage primarily to unanchored mobile homes, shrubbery and trees. Coastal road flooding and minor pier damage.
Category 2: Winds 96-110 mph. Storm surge 6-10 ft above normal. Some roof, door and window damage of buildings. Considerable damage to shrubbery and trees with some trees blown down. Considerable damage to mobile homes and piers. Coastal and low-lying escape routes flood 2-4 hrs before arrival of hurricane center. Small craft in unprotected anchorages break moorings.
Category 3: Winds 111-130 mph. Storm surge 10-16 ft above normal Some structural damage to small residences with a minor amount of curtainwall failures. Damage to shrubbery and trees with foliage blown off trees and large trees blown down. Mobile homes are destroyed. Low-lying escape routes are cut by rising water 3-5 hours before arrival of hurricane center. Flooding near the coast destroys smaller structures with larger structures damaged by floating debris. Terrain continuously lower than 10 ft above sea level may be flooded inland 10 miles or more. Evacuation of low-lying residences along the shoreline may be required.
Category 4: Winds 131-155 mph. Storm surge 16 to 22 ft above normal. More extensive curtainwall failures with some complete roof structure failures on small residences. Shrubs and trees blown down. Complete destruction of mobile homes. Extensive damage to to doors and windows. Low-lying escape routes may be cut by rising water 3-5 hours before the arrival of the hurricane center. Major damage to the lower floors of structures near the shore. Terrain lower than 15 ft above sea level may be flooded requiring evacuation of residential areas as far inland as 10 miles.
Category 5: Winds greater than 155 mph. Storm surge greater than 22 ft above normal. Complete roof failure on many residences and industrial buildings. Some complete building failures with small utility buildings blown away. All shrubs, trees and signs blown down, Complete destruction of mobile homes. Severe and extensive window and and door damage. Low-lying escape routes are cut by rising water 3-5 hours before arrival of the hurricane center. Major damage to lower floors of all structures located less than 20 ft above sea level and within 11000 yards of the shoreline, Evacuation of residential areas on low ground within 15 miles of the shoreline may be required.
Prachtig!quote:Op zondag 28 augustus 2011 03:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
deze is ook vet, vanaf de empire state, naderende Irene
[ afbeelding ]
goed nieuwsquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mooie foto!
Nou bij m'n ouders (NC) is het bij een lek in het dak gebleven en een paar cm water in een badkamer.
Nu nog duimen dat de boot heel blijft, die noordelijker ligt, en dan is het weer klaar.
Maar vluchtelingen die vluchten is niets nieuwsquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:31 schreef Bastard het volgende:
Toch frapant, een storm in NY en we zitten te zoeken naar nieuws, maar wat voor weer het is bij de vluchtelingen in Afrika boeit helemaal niemand
Ik heb er 7 open staan en maar eentje doet hetquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:27 schreef Leso_Varen het volgende:
Nou, maar weer even streampjes aanslingeren!
Omdat dat geen nieuws is...quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:31 schreef Bastard het volgende:
Toch frapant, een storm in NY en we zitten te zoeken naar nieuws, maar wat voor weer het is bij de vluchtelingen in Afrika boeit helemaal niemand
welke doet het bij jou dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb er 7 open staan en maar eentje doet het
Bij mij lopen ze steeds na een paar minuten vastquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb er 7 open staan en maar eentje doet het
http://www.wusa9.com/video/live/default.aspxquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:42 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
welke doet het bij jou dan?kan hier ook niets vinden, waar je het mee kunt volgen
De storm dit jaar nog hier. Vele bomen die omgingen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:46 schreef Specularium het volgende:
Nu zijn tornado's natuurlijk niet nieuw. Maar het extreme aanhouden van sommige stormen boven land zijn op zijn minst grimmig te noemen. Zie Pukkelpop. Hoe erg het ook vette pech is door een samenloop van omstandigheden, je ziet de extremiteit toenemen. Jaartje terug ofzo die windval op die camping waar ik de lokatie niet meer van weet, caravans in het water, alles.
Dat was nieteens in Belgie.
die heb ik inderdaad een uur gevolgd, maar toch maar weer afgezet.. zie hetzelfde als op CNN op tvquote:Op zondag 28 augustus 2011 08:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
http://www.wusa9.com/video/live/default.aspx
Maar dat is niet eens echt een livestream, gewoon het nieuws.
Stervende baby´s in Afrika is ook helemaal geen nieuws meer. Als er een orkaan over Afrika zou trekken zou ook iedereen naar beelden zitten zoeken..quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:48 schreef Yi-Long het volgende:
Komt denk eerder omdat stervende babies niet echt 'spectaculair' is om naar te kijken. Stormen, vulkanen, tsunamis, (in short: extreem natuurgeweld) is en blijft toch altijd gewoon heel erg boeiend.
Flevoland, Gelderland?quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:48 schreef betyar het volgende:
[..]
De storm dit jaar nog hier. Vele bomen die omgingen.
Dat zeg ik toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Stervende baby´s in Afrika is ook helemaal geen nieuws meer. Als er een orkaan over Afrika zou trekken zou ook iedereen naar beelden zitten zoeken..
2 provincies gokken en er nog naast zitten maar niet helemaal.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Brabant.
Bij de buurman gingen alleen al twaalf dikke eiken om, hier alleen een notenboom.
O ik dacht dat je het anders bedoelde, excusesquote:
http://www.brabantsdagbla(...)sgebied-na-storm.ecequote:Op zondag 28 augustus 2011 08:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
2 provincies gokken en er nog naast zitten maar niet helemaal.
Ik bedoelde deze:
http://www.bndestem.nl/al(...)en-door-de-lucht.ece
Zonde van de noten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:56 schreef Specularium het volgende:
Je zou je notenboom maar verliezen.
Nu is mijn dag weer verpest door die achterlijke reclame...Die stem van dat kutwijf blijft nu in mijn hoofd hangen!quote:
Die foto is gemaakt op 10 augustus in Floridaquote:Op zondag 28 augustus 2011 05:33 schreef aerdt het volgende:
[ afbeelding ]
Irene hitting North Carolina
quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu is mijn dag weer verpest door die achterlijke reclame...Die stem van dat kutwijf blijft nu in mijn hoofd hangen!
Bedankt he
En de boomquote:
Augustes in Florida schijnt nog nooit zo mooi geweest te zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:06 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Die foto is gemaakt op 10 augustes in Florida
http://m.cafemom.com/grou(...)16&topic_id=14700483
Je kunt ook de livestream van The Weather Channel kijken, deze doen al vanaf gisteren live verslag:quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:41 schreef kwiwi het volgende:
hmm ik kan de cnn live stream wel kijken maar zonder geluid
Windkracht op dit moment: 130 km/hquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Stelt niks meer voor. Orkaan is nog slechts een licht briesje, en half NY is geevacueerd
Beter dan andersom. Hoop wel dat je gelijk krijgt trouwens, dan is ie als ie hier komt helemaal zwak en dat vind ik wel een prima vooruitzicht. Maar ik betwijfel hetquote:Op zondag 28 augustus 2011 09:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Stelt niks meer voor. Orkaan is nog slechts een licht briesje, en half NY is geevacueerd
Die waren er zonder die wind ook wel gevallen.quote:
Zag net toch wel wat behoorlijke gehavende huizen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die waren er zonder die wind ook wel gevallen.
Allemaal stemmingmakerij om niks. Ik heb nog geen huis in puin zien liggen, hooguit een paar wegen die blank staan. Wat een ramp zeg
Het is nog net een orkaan. 128 km/uur.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Beter dan andersom. Hoop wel dat je gelijk krijgt trouwens, dan is ie als ie hier komt helemaal zwak en dat vind ik wel een prima vooruitzicht. Maar ik betwijfel het
Of van die mongolen die gaan surfenquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Die waren er zonder die wind ook wel gevallen.
Allemaal stemmingmakerij om niks. Ik heb nog geen huis in puin zien liggen, hooguit een paar wegen die blank staan. Wat een ramp zeg
Ja lachwekkend. In Nederland zou bij dit soort weer gewoon gevoetbald worden. In de VS rennen ze massaal de stad uit. Volslagen doorgedraaid die Yanks, 1 grote kudde sensatiezoekers en ondertussen hebben ze niet door dat over 3 jaar het hele land failliet is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:59 schreef Darklight het volgende:
ze zijn ook niet bang voor de wind,maar voor het water/regen
...I sense some frustration...quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:04 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ja lachwekkend. In Nederland zou bij dit soort weer gewoon gevoetbald worden. In de VS rennen ze massaal de stad uit. Volslagen doorgedraaid die Yanks, 1 grote kudde sensatiezoekers en ondertussen hebben ze niet door dat over 3 jaar het hele land failliet is.
Ik vind het altijd zo lullig dat er dan zo'n gap ter plaatse op het strand moet staan, midden in de storm, urenlang, om verslag uit te brengen dat het ECHT heel erg kutweer is...quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef Maver24 het volgende:
Ze brengen het altijd wel interessant in beeld met heel veel informatie
quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij waren 'tijdens Strauss Kahn' in New York, echt grappig, al die reporters daar bij dat huis. Hoe Amerikaans wil je het hebben
"Hij heeft MIJ ook VERKRACHT!!!!"quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij waren 'tijdens Strauss Kahn' in New York, echt grappig, al die reporters daar bij dat huis. Hoe Amerikaans wil je het hebben
Kut jaquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
"Hij heeft MIJ ook VERKRACHT!!!!"
Heb je meteen je vakantie terugverdiend door je exclusieve verhaal te verkopen
Ik vond die hele vervolging van DSK niet zo grappig.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
ik weet niet of ik nu iets doms zegquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:15 schreef Omnifacer het volgende:
Oh, nuclear powerplant in Massachussetts is uitgevallen
Er was iets van kleine schade en toen hebben ze hem uitgezet. Maar geen gevaar ofzo.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:19 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik weet niet of ik nu iets doms zeghet verstaan van de engelse taal is bij mij niet 100%, maar dacht eerder vanochtend vernomen te hebben dat die uit veiligheidsoverwegingen uitgezet zou worden.........
Moet je eens kijken hoe emotioneel ze worden als ik zeg op fora daar dat ze dit te danken hebben aan Pearl Harbor.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Er was iets van kleine schade en toen hebben ze hem uitgezet. Maar geen gevaar ofzo.
Lolquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe emotioneel ze worden als ik zeg op fora daar dat ze dit te danken hebben aan Pearl Harbor.
Nee, maar de manier van verslaggeving bedoel ik dan. De inhoud van de zaak zelf was niet zo leuk. Als ie het gedaan had niet, maar als ie het niet gedaan heeft ook niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vond die hele vervolging van DSK niet zo grappig.
Wow, wie dan zijn huis nog niet verlaten heeft, zal zeker op de vlucht slaanquote:Op zondag 28 augustus 2011 05:33 schreef aerdt het volgende:
[ afbeelding ]
Irene hitting North Carolina
denk dat we er inderdaad weinig live van meekrijgen. Er zijn zoveel webcams in NY, maar geen een met beeld waar iets op te zien is, of ze ze zijn offlinequote:Op zondag 28 augustus 2011 11:42 schreef Maver24 het volgende:
Vandaag zal er dus waarschijnlijk geen Livestreams zijn zoals we die gister hadden vanuit die auto's. Hoop van wel, maar denk het niet
quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:40 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Wow, wie dan zijn huis nog niet verlaten heeft, zal zeker op de vlucht slaan!
quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:06 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Die foto is gemaakt op 10 augustes in Florida
http://m.cafemom.com/grou(...)16&topic_id=14700483
Ja, en zeker op kunstgras.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:04 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ja lachwekkend. In Nederland zou bij dit soort weer gewoon gevoetbald worden.
Tsja, het is daar 6 uur half zeven 's ochtends, en hiero slapen de nachtbrakers hun roes uit.quote:
Tijd doet er niet toe, als er nu vliegtuigen in gebouwen zouden vliegen is iedereen wakker.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, het is daar 6 uur 's ochtends, en hiero slapen de nachtbrakers hun roes uit.
Vanavond onze tijd zou het ergste in NY voorbij moeten zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:30 schreef Godshand het volgende:
Hij zou nu onderhand nyc moeten bereiken?
Ze zeiden dat dit de zwaarste regenval was, de storm komt pas over een paar uur.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef Maver24 het volgende:
Volgens CNN is het wat je nu ziet in New York het zwaarst, nou zwaar hoor, beetje hoop regen , maar niet eens horizontale regen en veel wind,
Het valt dus allemaal wel mee
Dit is waarschijnlijk de zwaarste regen die je kunt verwachten.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef Maver24 het volgende:
Volgens CNN is het wat je nu ziet in New York het zwaarst, nou zwaar hoor, beetje hoop regen , maar niet eens horizontale regen en veel wind,
Volgens deze stream zijn er al windstoten van 69 mph gemeten (120 km/hr?)quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:56 schreef EdVe het volgende:
MyfoxNY: http://www.myfoxny.com/subindex/video/live_video
15 uur hier dus, kan ik zo ff etenquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:04 schreef Maver24 het volgende:
De Fox stream heeft wel beter geluid dan die Weatherchannel kanaal , die is nogal zacht ,over 2 uur moet het oog boven de stad gaan liggen, ik ben benieuwd
hoogtepunt 1800 uur nederlandse tijdquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:30 schreef Godshand het volgende:
Hij zou nu onderhand nyc moeten bereiken?
quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:59 schreef Maver24 het volgende:
Ja ja wrijf het er nog maar eens inquote:Op zondag 28 augustus 2011 13:23 schreef Smeich het volgende:
Zo, ik ben wakker! Het waait flink hier, dikbepakte lucht met regen al lijkt het tot dusver dus op een typische Nederlandse zomer
quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe emotioneel ze worden als ik zeg op fora daar dat ze dit te danken hebben aan Pearl Harbor Hiroshima.
En als ze geen maatregelen hadden genomen en het was wel een zware orkaan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:00 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
Zoveel maatregelen om de o-zo-erge orkaan.
Precies. Dan had iedereen lopen zeiken over dat er zoveel doden waren vanwege de slechte maatregelenquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:04 schreef NextTVH het volgende:
[..]
En als ze geen maatregelen hadden genomen en het was wel een zware orkaan?
Het was toch ook een zware orkaan. Daarbij vind ik dat ze beter teveel maatregelen kunnen nemen, dan te weinig. En...we zijn er nog niet, 't is nog niet klaarquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:00 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
3 dagen geleden zag het er nog naar uit dat een cat3 orkaan over een stad zou gaan waar 8 miljoen mensen wonen. Dan is het niet zo gek lijkt me dat ze zware maatregelen nemen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:00 schreef Mpj het volgende:
![]()
![]()
ONVERANTWOORDE KUTAMERIKANEN DIE GELD BELANGRIJKER VINDEN DAN HET BESCHERMEN VAN LEVENS!!!!!1111!!!1EINZ..quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Precies. Dan had iedereen lopen zeiken over dat er zoveel doden waren vanwege de slechte maatregelen
Welkom op FOK!quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef Smeich het volgende:
Typische reacties van die nietsnutten hier die op hun ouders zolder lopen te reageren.
Dat dus. Precies op het moment dat het vloed is, is de storm op zijn ergst. En het is nu niet echt bepaald alsof die Yanks ook maar enigszins iets hebben meegekregen van watermanagementquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef kaatje50 het volgende:
op Long Beach staat het water al gelijk met de kade. Dan moet de storm nog komen
.......... en zelfs het laagst gelegen straatje wil nog niet onder water lopen. Maar ze blijven gewoon volhouden dat het een orkaan is. "Its a hurricane, its not a tropical storm "quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef kaatje50 het volgende:
op Long Beach staat het water al gelijk met de kade. Dan moet de storm nog komen
Is niet zo gek. Het ligt in Gods handen nu.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
En hoe is het met Obama?
Die zit zeker weer te bidden in een kerkje?.
Hadden ze beter al eerder kunnen bidden dat die orkaan helemaal niet hun richting op kwam.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:19 schreef waht het volgende:
[..]
Is niet zo gek. Het ligt in Gods handen nu.
Linkje? Kan de live-video niet vindenquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef Darklight het volgende:
IN NY begint het te overstromen, net op CNN
De tvquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:20 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Linkje? Kan de live-video niet vinden
Volgens Stormpulse is het nog een orkaan. De windsnelheid wordt gegeven als 75 mph, en voor een orkaan is 74 mph genoeg. Daarna wordt het een tropische storm, en da's ook nog een stevige bries... (windkracht 8)quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
.......... en zelfs het laagst gelegen straatje wil nog niet onder water lopen. Maar ze blijven gewoon volhouden dat het een orkaan is. "Its a hurricane, its not a tropical storm "Sure
Er loopt helemaal niks onder, het regent een beetje en de zee is vrij rustig. Prima visweer zouden we in Nederland zeggen.quote:
Niet cnn, maar ook live coverage:quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:20 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Linkje? Kan de live-video niet vinden
Huh? Bestaat dat nog?quote:
Windsnelheid is 40mph met peiken die net op 75 mph komen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:22 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens Stormpulse is het nog een orkaan. De windsnelheid wordt gegeven als 75 mph, en voor een orkaan is 74 mph genoeg. Daarna wordt het een tropische storm, en da's ook nog een stevige bries... (windkracht 8)
ik kijk al vanaf vanochtend 7.00 uur op ccn-tv. Daar nog het meest gezien en gehoord. Allerlei webcams zijn er overal, maar die doen het niet of zijn onduidelijk..CNN, laat het allemaal zien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:14 schreef Darklight het volgende:
IN NY begint het te overstromen, net op CNN
dat was Long Island, het allerlaagste stukje NY. Ook daar geen 1 straat ondergelopen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:24 schreef Darklight het volgende:
stond een gast van CNN bij een rivier, en die rivier begon over de kade te lopen
Dat is dan toch NY?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
dat was Long Island, het allerlaagste stukje NY. Ook daar geen 1 straat ondergelopen.
Tropische storm ligt tussen windkracht 8 t/m 11.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:22 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens Stormpulse is het nog een orkaan. De windsnelheid wordt gegeven als 75 mph, en voor een orkaan is 74 mph genoeg. Daarna wordt het een tropische storm, en da's ook nog een stevige bries... (windkracht 8)
Ja en inmiddels loopt het ook het meat packing district in.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:27 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat is dan toch NY?En het hoogtepunt moet nog komen, over een uurtje of 3 volgens mij
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ga zo voetbal kijken. Tot die tijd dat kutland nog even afzeiken. Oke chef?
Das wel heel veel gevraagd.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hadden ze beter al eerder kunnen bidden dat die orkaan helemaal niet hun richting op kwam.
Ja, voor tropical storm Jose mischien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Windsnelheid is 40mph met peiken die net op 75 mph komen.
Zeker in bebouwd gebied zullen best plekken te vinden zijn waar de wind behoorlijk meevalt. Maar da's geen reden om te zeggen dat er dan helemaal niets aan de hand is.quote:Kom op even, die verslaggevers staan gewoon doodleuk met hun hele cameraploeg buiten op straat verslag te doen. Oei oei, wat een orkaan blaast hier door NY
ik weet niet hoe het bij jou gesteld is, maar als dat water wat er dan WEL staat in de straten, bij mij in de straat stond, kon ik al mijn spullen weggooien..Heb alles gelijkvloers op de begane grond..Dus ik ben onder de indruk van wat er wel gaande is aan de Oostkust van de USA...quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
dat was Long Island, het allerlaagste stukje NY. Ook daar geen 1 straat ondergelopen.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:07 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Het was toch ook een zware orkaan. Daarbij vind ik dat ze beter teveel maatregelen kunnen nemen, dan te weinig. En...we zijn er nog niet, 't is nog niet klaar
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:04 schreef NextTVH het volgende:
[..]
En als ze geen maatregelen hadden genomen en het was wel een zware orkaan?
Gaat erom dat Amerikanen altijd overdrijven, dat is mijn punt. Dit vind ik weer zo'n voorbeeld; allerlei maatregelen (wat veel geld kost), allemaal prima, maar waarom zo in het nieuws? Waarom zo overdrijven? In de Philipijnen is het noorden helemaal verwoest door een orkaan. Hoor je ook niks en niemand over..quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef Smeich het volgende:
Typische reacties van die nietsnutten hier die op hun ouders zolder lopen te reageren.
Sorry, maar waar was jij toen er een paar riviertjes buiten hun oever traden in Brabant?? Nederlandse media deed alsof het het einde van de wereld was en onze BN'érs wisten niet hoe snel ze een benefiet concert moesten organiseren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gaat erom dat Amerikanen altijd overdrijven, dat is mijn punt. Dit vind ik weer zo'n voorbeeld; allerlei maatregelen (wat veel geld kost), allemaal prima, maar waarom zo in het nieuws? Waarom zo overdrijven? In de Philipijnen is het noorden helemaal verwoest door een orkaan. Hoor je ook niks en niemand over..
Ikzelf kom trouwens ongeveer vijf/zes keer per jaar in NY al vanaf kleins af aan omdat mijn vader daar een huis heeft vanwege werk dus als ik zeg dat ik de mensen daar overdreven vind weet ik waar ik over praat..
Er is ook niemand die zegt dat Amerikanen nooit overdrijven, maar in dit geval vind ik het niet vreemd dat ze zulke maatregelen nemen. Erg verantwoordelijk zelfs, want in eerste instantie leek de orkaan veel erger te zijn/worden dan een categorie 1.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gaat erom dat Amerikanen altijd overdrijven, dat is mijn punt. Dit vind ik weer zo'n voorbeeld; allerlei maatregelen (wat veel geld kost), allemaal prima, maar waarom zo in het nieuws? Waarom zo overdrijven? In de Philipijnen is het noorden helemaal verwoest door een orkaan. Hoor je ook niks en niemand over..
Ikzelf kom trouwens ongeveer vijf/zes keer per jaar in NY al vanaf kleins af aan omdat mijn vader daar een huis heeft vanwege werk dus als ik zeg dat ik de mensen daar overdreven vind weet ik waar ik over praat..
Ja overdrijven gebeurt alleen in Amerika héquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat de Filipijnen betreft heb je gelijk. 10 doden daar inmiddels en je hoort er bijna niets over in de media. (meestal hoor je niets bij orkanen in dat gebied, terwijl er daar veel meer slachtoffers vallen)quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan speelt Hart van Nederland altijd wel even de Nederlandse CNNquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja overdrijven gebeurt alleen in Amerika hé
Vast het nieuws niet gevolgd als er in Nederland "noodweer" opkomst is
Kijk, dat zeg ik niet, dast maak je er zelf van. Gaat erom dat Amerika altijd overdrijft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja overdrijven gebeurt alleen in Amerika hé
Vast het nieuws niet gevolgd als er in Nederland "noodweer" opkomst is
Ja, en nu is het een tropische storm, maar goed; beter het zekere voor het onzekere, dat is waar. Blijft er wel bij dat ik het inderdaad apart vind dat ze zo overdreven doen nu terwijl er in de Philipijnen op dit moment superveel mensen doodgaan door een veel ergere orkaan. En dan moet je je bedenken dat de mensen in de Philipijnen super arm zijn en al helemaal niks hebben. Maar ligt vast aan mij.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er is ook niemand die zegt dat Amerikanen nooit overdrijven, maar in dit geval vind ik het niet vreemd dat ze zulke maatregelen nemen. Erg verantwoordelijk zelfs, want in eerste instantie leek de orkaan veel erger te zijn/worden dan een categorie 1.
En dat het zo in het nieuws is is ook niet vreemd natuurlijk. Of vind je het nou echt raar dat de VS interessant nieuws in eigen land covered?
Achteraf scoren is altijd het makkelijkst.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
Kijk, dat zeg ik niet, dast maak je er zelf van. Gaat erom dat Amerika altijd overdrijft.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:05 schreef Joker89 het volgende:
Wat een commotie om niets.
Van de week stond Eindhoven ook blank, nog wel meer, daar was CNN ook niet bij.
Waarom volg je dit eigenlijk als je het zo oninteressant vindt? Kun je je tijd niet beter besteden aan het volgen van webcams op de Filipijnen? En Filipijns nieuws?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
Kijk, dat zeg ik niet, dast maak je er zelf van. Gaat erom dat Amerika altijd overdrijft.
[..]
Ja, en nu is het een tropische storm, maar goed; beter het zekere voor het onzekere, dat is waar. Blijft er wel bij dat ik het inderdaad apart vind dat ze zo overdreven doen nu terwijl er in de Philipijnen op dit moment superveel mensen doodgaan door een veel ergere orkaan. En dan moet je je bedenken dat de mensen in de Philipijnen super arm zijn en al helemaal niks hebben. Maar ligt vast aan mij.
Oh, maar waar staat dat ik het niet interessant vind dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom volg je dit eigenlijk als je het zo oninteressant vindt? Kun je je tijd niet beter besteden aan het volgen van webcams op de Filipijnen? En Filipijns nieuws?
Rita, Ike (en meer, waarschijnlijk)quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:56 schreef aerdt het volgende:
Dit is de eerste orkaan sinds er 1800 mensen omkwamen in Katrina. Ik denk dat ze het recht hebben om wat te overdrijven.
Aangezien je het allemaal zo overdreven vond nam ik aan dat je dit een stuk minder interessant vond dan de Filipijnen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:19 schreef Mpj het volgende:
[..]
Oh, maar waar staat dat ik het niet interessant vind dan?Ik vind het super interessant zelfs aangezien ik familie in NY heb, mijn broer in Amerika is, een huis in NY heb, neemt nog steeds niet weg dat ik Amerika overdreven vind. Filipijnen ''volg'' ik al aangezien een vriend van mij daar op dit moment zit.
Ja, je hebt gelijk. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er in het verleden zoveel ellende is geweest met orkanen, dat ze niets anders kunnen dan het serieus nemen. Zeker aangezien de orkaan over zeer dichtbevolkte gebieden zou trekken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:19 schreef Light het volgende:
[..]
Rita, Ike (en meer, waarschijnlijk)
Maar een orkaan die langs de oostkust naar het noorden trekt, richting New York, da's wel zeldzaam.
Ja het is overdreven, wat ik zeldzaam en raar vind zijn die aardbevingen de laatste tijd in de Verenigde Staten op plekken waar ze volgens mij zelden voorkomen, maar dan is het stil.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:24 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er in het verleden zoveel ellende is geweest met orkanen, dat ze niets anders kunnen dan het serieus nemen. Zeker aangezien de orkaan over zeer dichtbevolkte gebieden zou trekken.
Ik vind het allemaal iets te makkelijk om achteraf te roepen dat er wordt overdreven.
Dit is beter te voorspellen, dus is het ook makkelijker er nieuws over te verslaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:25 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ja het is overdreven, wat ik zeldzaam en raar vind zijn die aardbevingen de laatste tijd in de Verenigde Staten op plekken waar ze volgens mij zelden voorkomen, maar dan is het stil.
Dat probleem kennen we hier ook. Laten ze de waarschuwingen achterwege, is het KNMI een drol omdat ze nergens voor waarschuwden. Doen ze het wel, is er achteraf veel kritiek op de angstzaaierij.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:05 schreef Infection het volgende:
Het valt dus allemaal nog reuze mee, zoals de meeste Amerikanen zelf al zeiden.
Op cnn was het zelfs breaking newsquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:13 schreef aerdt het volgende:
ABC doet nu al 40 minuten verslag van een 'rescue operation'. Bewoners hebben de brandweer gebeld om te worden geevacueerd vanwege overstromingen.
Wat een eikels, ten eerste zijn ze gebleven terwijl ze in de evacuatie zone zaten en ten tweede kunnen ze gewoon zelf weglopen als ze willen, het water komt slechts tot net boven hun knieen. Blijf toch gewoon zitten waar je zit, dat water is echt wel weggetrokken in een paar uur.
Oh mijn god, ABC heeft nog het lef om het een 'dramatic rescue' te noemen....
Het is zondag, ze moeten toch iets uitzendenquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:13 schreef aerdt het volgende:
ABC doet nu al 40 minuten verslag van een 'rescue operation'. Bewoners hebben de brandweer gebeld om te worden geevacueerd vanwege overstromingen.
Wat een eikels, ten eerste zijn ze gebleven terwijl ze in de evacuatie zone zaten en ten tweede kunnen ze gewoon zelf weglopen als ze willen, het water komt slechts tot net boven hun knieen. Blijf toch gewoon zitten waar je zit, dat water is echt wel weggetrokken in een paar uur.
Oh mijn god, ABC heeft nog het lef om het een 'dramatic rescue' te noemen....
Precies. BREAKING NEWS trekt kijkers. Je moet ook aan je adverteerders denken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:16 schreef Darklight het volgende:
[..]
Het is zondag, ze moeten toch iets uitzenden
Persoonlijk vind ik dat de overheid correct gehandeld heeft. Better to be safe than sorry.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat probleem kennen we hier ook. Laten ze de waarschuwingen achterwege, is het KNMI een drol omdat ze nergens voor waarschuwden. Doen ze het wel, is er achteraf veel kritiek op de angstzaaierij.
Het is niet goed of het deugt niet.
Dat zijn ze denk ik ook wel. Spektakel is leuk en het trekt kijkers.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:19 schreef aerdt het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat de overheid correct gehandeld heeft. Better to be safe than sorry.
Maar ik irriteer me wel een beetje aan de media. Het lijkt wel alsof ze teleurgesteld zijn dat het niet erger is!
"De media" of "wij, de kijkers"?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:19 schreef aerdt het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat de overheid correct gehandeld heeft. Better to be safe than sorry.
Maar ik irriteer me wel een beetje aan de media. Het lijkt wel alsof ze teleurgesteld zijn dat het niet erger is!
Beide.quote:
Tja, ik kan wel hypocriet doen en zeggen alleen de media, maar dat is uiteraard onzin. Als kijker hoop je toch stiekem op dramatische beelden en de media speelt daar natuurlijk op in.quote:
Zo mooi he... altijd een reden zoeken om de VS te bashenquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
Tuurlijk het kan altijd 'erger'... zeker vergeleken met Andrew of Katrina, maar een Cat.1 die NYC raakt is al redelijk "uniek"...laat staan dat het een Cat.2 was geweest. Maar hey... voor sommige mensen zou het tof zijn als wij eens een Cat.1 of 2 kregen hierquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:05 schreef Infection het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_Storm_Jose_%282011%29quote:
Het is niet alleen wind en regen. Het is uren en uren lang wind en regen... plus een extra hoge vloedgolf. Je hebt het niet over een onweersbui of een dikke vet bui. Je hebt het over cm's regen, normaal praten we in mm hier.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:50 schreef Maver24 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me wel wat meer had voorgesteld dan deze wind en regen, ik geloof dat wij dat ook wel eens hebben in Nederland, veel wind en regen. Alleen wat ik gister zag bij NC was wel heftig maar toch niet meer dan dat
Dat is de nieuwe tropische storm die zich ontwikkeld heeft inmiddels. Zelf denk ik dat die niet veel gaat doen, eerder die daar weer achter zit. Zie ookquote:
Niet waarschijnlijk, gezien de locatie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:51 schreef Confetti het volgende:
Misschien dat Jose wel wat actie brengt
We zullen zien...quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:00 schreef Maver24 het volgende:
denken jullie dat we nog een keer zo'n orkaan gaan krijgen als deze met Irene dit seizoen. ik weet dat het moeilijk te zeggen is
Ik denk dat we nog een zwaardere krijgen, maar dan voor de Caribbean en de Golf.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:00 schreef Maver24 het volgende:
denken jullie dat we nog een keer zo'n orkaan gaan krijgen als deze met Irene dit seizoen. ik weet dat het moeilijk te zeggen is
Vergeet niet dat er ook tornado's uit de cycloon komen. Die zorgen dan wel weer voor flinke schade.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:03 schreef aerdt het volgende:
ABC heeft nu ' really dramatic pictures' van golven!!
Denk dat ze in Japan nu met afgrijzen naar deze dramatische beelden aan het kijken zijn
Veel centimers regen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is niet alleen wind en regen. Het is uren en uren lang wind en regen... plus een extra hoge vloedgolf. Je hebt het niet over een onweersbui of een dikke vet bui. Je hebt het over cm's regen, normaal praten we in mm hier.
15 inch is ruim 38cm. Dan heb je het dus over 380mm regen. Best veel...quote:The storm, so large that its winds and rain began lashing New York late yesterday, moved over the city at about 9 a.m., according to a special National Hurricane Center advisory.[..]
The storm is packing as much as 15 inches of rain, hitting near the time when tides are high across much of the region, according to the weather service. A storm surge of 3.8 feet was reported at New York Harbor, while total water levels near 8.6 feet, or moderate-stage flooding, were reported at Battery Park City in lower Manhattan, the hurricane center said.
En in een kort tijdsbestek.. .vraag me af wat dat met ons landje zou doen, vooral de laaggelegen gebiedenquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:07 schreef Light het volgende:
[..]
Veel centimers regen.
[..]
15 inch is ruim 38cm. Dan heb je het dus over 380mm regen. Best veel...
Bron
Dat zou hier ook niet goed gaan... Misschien een paar meren erbij (Haarlemmermeer, Wieringermeer)...quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En in een kort tijdsbestek.. .vraag me af wat dat met ons landje zou doen, vooral de laaggelegen gebiedenZoiets kennen we hier ook niet
Yup, storm in een glas waterquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:05 schreef Infection het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |