quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:07 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Het was toch ook een zware orkaan. Daarbij vind ik dat ze beter teveel maatregelen kunnen nemen, dan te weinig. En...we zijn er nog niet, 't is nog niet klaar
quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:04 schreef NextTVH het volgende:
[..]
En als ze geen maatregelen hadden genomen en het was wel een zware orkaan?
Gaat erom dat Amerikanen altijd overdrijven, dat is mijn punt. Dit vind ik weer zo'n voorbeeld; allerlei maatregelen (wat veel geld kost), allemaal prima, maar waarom zo in het nieuws? Waarom zo overdrijven? In de Philipijnen is het noorden helemaal verwoest door een orkaan. Hoor je ook niks en niemand over..quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:09 schreef Smeich het volgende:
Typische reacties van die nietsnutten hier die op hun ouders zolder lopen te reageren.
Sorry, maar waar was jij toen er een paar riviertjes buiten hun oever traden in Brabant?? Nederlandse media deed alsof het het einde van de wereld was en onze BN'érs wisten niet hoe snel ze een benefiet concert moesten organiseren.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gaat erom dat Amerikanen altijd overdrijven, dat is mijn punt. Dit vind ik weer zo'n voorbeeld; allerlei maatregelen (wat veel geld kost), allemaal prima, maar waarom zo in het nieuws? Waarom zo overdrijven? In de Philipijnen is het noorden helemaal verwoest door een orkaan. Hoor je ook niks en niemand over..
Ikzelf kom trouwens ongeveer vijf/zes keer per jaar in NY al vanaf kleins af aan omdat mijn vader daar een huis heeft vanwege werk dus als ik zeg dat ik de mensen daar overdreven vind weet ik waar ik over praat..
Er is ook niemand die zegt dat Amerikanen nooit overdrijven, maar in dit geval vind ik het niet vreemd dat ze zulke maatregelen nemen. Erg verantwoordelijk zelfs, want in eerste instantie leek de orkaan veel erger te zijn/worden dan een categorie 1.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gaat erom dat Amerikanen altijd overdrijven, dat is mijn punt. Dit vind ik weer zo'n voorbeeld; allerlei maatregelen (wat veel geld kost), allemaal prima, maar waarom zo in het nieuws? Waarom zo overdrijven? In de Philipijnen is het noorden helemaal verwoest door een orkaan. Hoor je ook niks en niemand over..
Ikzelf kom trouwens ongeveer vijf/zes keer per jaar in NY al vanaf kleins af aan omdat mijn vader daar een huis heeft vanwege werk dus als ik zeg dat ik de mensen daar overdreven vind weet ik waar ik over praat..
Ja overdrijven gebeurt alleen in Amerika héquote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat de Filipijnen betreft heb je gelijk. 10 doden daar inmiddels en je hoort er bijna niets over in de media. (meestal hoor je niets bij orkanen in dat gebied, terwijl er daar veel meer slachtoffers vallen)quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:49 schreef Mpj het volgende:
[..]
[..]
[..]
En dan speelt Hart van Nederland altijd wel even de Nederlandse CNNquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja overdrijven gebeurt alleen in Amerika hé
Vast het nieuws niet gevolgd als er in Nederland "noodweer" opkomst is
Kijk, dat zeg ik niet, dast maak je er zelf van. Gaat erom dat Amerika altijd overdrijft.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja overdrijven gebeurt alleen in Amerika hé
Vast het nieuws niet gevolgd als er in Nederland "noodweer" opkomst is
Ja, en nu is het een tropische storm, maar goed; beter het zekere voor het onzekere, dat is waar. Blijft er wel bij dat ik het inderdaad apart vind dat ze zo overdreven doen nu terwijl er in de Philipijnen op dit moment superveel mensen doodgaan door een veel ergere orkaan. En dan moet je je bedenken dat de mensen in de Philipijnen super arm zijn en al helemaal niks hebben. Maar ligt vast aan mij.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er is ook niemand die zegt dat Amerikanen nooit overdrijven, maar in dit geval vind ik het niet vreemd dat ze zulke maatregelen nemen. Erg verantwoordelijk zelfs, want in eerste instantie leek de orkaan veel erger te zijn/worden dan een categorie 1.
En dat het zo in het nieuws is is ook niet vreemd natuurlijk. Of vind je het nou echt raar dat de VS interessant nieuws in eigen land covered?
Achteraf scoren is altijd het makkelijkst.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
Kijk, dat zeg ik niet, dast maak je er zelf van. Gaat erom dat Amerika altijd overdrijft.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:05 schreef Joker89 het volgende:
Wat een commotie om niets.
Van de week stond Eindhoven ook blank, nog wel meer, daar was CNN ook niet bij.
Waarom volg je dit eigenlijk als je het zo oninteressant vindt? Kun je je tijd niet beter besteden aan het volgen van webcams op de Filipijnen? En Filipijns nieuws?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
Kijk, dat zeg ik niet, dast maak je er zelf van. Gaat erom dat Amerika altijd overdrijft.
[..]
Ja, en nu is het een tropische storm, maar goed; beter het zekere voor het onzekere, dat is waar. Blijft er wel bij dat ik het inderdaad apart vind dat ze zo overdreven doen nu terwijl er in de Philipijnen op dit moment superveel mensen doodgaan door een veel ergere orkaan. En dan moet je je bedenken dat de mensen in de Philipijnen super arm zijn en al helemaal niks hebben. Maar ligt vast aan mij.
Oh, maar waar staat dat ik het niet interessant vind dan?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom volg je dit eigenlijk als je het zo oninteressant vindt? Kun je je tijd niet beter besteden aan het volgen van webcams op de Filipijnen? En Filipijns nieuws?
Rita, Ike (en meer, waarschijnlijk)quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:56 schreef aerdt het volgende:
Dit is de eerste orkaan sinds er 1800 mensen omkwamen in Katrina. Ik denk dat ze het recht hebben om wat te overdrijven.
Aangezien je het allemaal zo overdreven vond nam ik aan dat je dit een stuk minder interessant vond dan de Filipijnen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:19 schreef Mpj het volgende:
[..]
Oh, maar waar staat dat ik het niet interessant vind dan?Ik vind het super interessant zelfs aangezien ik familie in NY heb, mijn broer in Amerika is, een huis in NY heb, neemt nog steeds niet weg dat ik Amerika overdreven vind. Filipijnen ''volg'' ik al aangezien een vriend van mij daar op dit moment zit.
Ja, je hebt gelijk. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er in het verleden zoveel ellende is geweest met orkanen, dat ze niets anders kunnen dan het serieus nemen. Zeker aangezien de orkaan over zeer dichtbevolkte gebieden zou trekken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:19 schreef Light het volgende:
[..]
Rita, Ike (en meer, waarschijnlijk)
Maar een orkaan die langs de oostkust naar het noorden trekt, richting New York, da's wel zeldzaam.
Ja het is overdreven, wat ik zeldzaam en raar vind zijn die aardbevingen de laatste tijd in de Verenigde Staten op plekken waar ze volgens mij zelden voorkomen, maar dan is het stil.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:24 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er in het verleden zoveel ellende is geweest met orkanen, dat ze niets anders kunnen dan het serieus nemen. Zeker aangezien de orkaan over zeer dichtbevolkte gebieden zou trekken.
Ik vind het allemaal iets te makkelijk om achteraf te roepen dat er wordt overdreven.
Dit is beter te voorspellen, dus is het ook makkelijker er nieuws over te verslaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:25 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ja het is overdreven, wat ik zeldzaam en raar vind zijn die aardbevingen de laatste tijd in de Verenigde Staten op plekken waar ze volgens mij zelden voorkomen, maar dan is het stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |