quote:Dodental opgelopen naar vijf - festival stopgezet
Pukkelpop wordt dan toch afgelast. De organisatoren hebben besloten om het festival voor de rest van het weekend stop te zetten, zo laten ze in een communiqué weten. Eerder had organisator Chokri Mahassine nog gezegd dat het muziekfestival vrijdag opnieuw om 11 uur van start zou gaan. "Een nieuwe start", klonk het toen nog.
"Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden", klinkt het. "Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen", gaat het verder.
Het dodental is opgelopen tot vijf, bevestigt de politie. Afgelopen nacht zijn er nog twee personen in het ziekenhuis bezweken aan de opgelopen verwondingen. Naast de vijf doden zijn er nog een achttal zwaargewonden en tientallen lichtgewonden.
De organisatie roept alle festivalgangers op om begrip op te brengen voor deze "uiterst moeilijke beslissing" en "op een serene manier terug naar huis te keren". Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.
Morning Parade zou vandaag de tweede dag van Pukkelpop moeten openen op de Main Stage, maar de Britse band liet via Twitter al weten dat ze dat niet zag zitten. "Met spijt in het hart moeten we meedelen dat we, na wat er gebeurd is op Pukkelpop, besloten hebben morgen niet op te treden. Het spijt ons, onze gedachten zijn bij alle betrokkenen." (belga/sps)
Damn, klinkt ernstigquote:Minstens één dode op Pukkelpop
Ook op het Pukkelpop-festival nabij Hasselt hield het noodweer lelijk huis deze avond. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, ook bomen moesten er aan geloven. Er zou één dode zijn gevallen, zeven anderen raakten zwaargewond. Eerder werd zes doden gemeld, een bericht dat werd toegeschreven aan de brandweer van Sint-Truiden. Zij hebben aan persagentschap Belga formeel ontkend dat ze dat hebben gezegd. Het is in elk geval teken van de chaos die heerst in en rond Kiewit, waar sirenes de lucht vullen en niet muziek. De avondprogrammatie is voorlopig stilgelegd, het blijft wachten op een mededeling van de organisatie.
Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde rond 18.15 uur de wei van Kiewit. Hierdoor moest Skunk Anansie haar optreden vroegtijdig stoppen. Een toren naast de Main Stage waaide ook om.
Schuilen
De schaarsgeklede festivalgangers (vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's) moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omver geblazen hekken. De clubtent werd ontruimd. De wei en de straten errond staan blank.
Chateau
De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste zicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent.
Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer. Dat er gewonden zijn gevallen is zeker, maar op de precieze informatie daaromtrent is het nog wachten op gegevens van het Vlaamse Kruis.", dat schrijft De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is.
Q-music-journaliste Elke Vanhaecke bevestigt: "Er brak plots een hevig onweer los. Het begon ook heel hard te waaien." Dat heeft geleid tot het instorten van verschillende tenten. Zo is al zeker de luifel van de Boiler Room ingestort. "Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurd is, maar er zijn zeker verschillende gewonden", zegt Vanhaecke.
Festival stilgelegd
Ondertussen raakte via Twitter bekend dat het avondprogramma van het festival is afgelast. Onder meer de Foo Fighters zouden deze avond nog optreden. (belga/ep/edp/tw)
Eminem is gewoon te duur om af te zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:21 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat het morgen laten doorgaan van het festival misschien juist wel voor verbroedering en deels verwerking kan zorgen.
Kun je anders niet proberen gezamenlijk vrienden of zijn familie te bellen? Misschien is zijn telefoon wel stuk en weet hij jouw nummer niet uit zijn hoofd? Ben zelf ook lost zonder mijn foon, als ik in zo'n situatie de telefoon van iemand anders zou mogen gebruiken, weet ik maar een paar nummers uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neen ik hoop dat het menselijk is, want ik heb hetzelfde...Vraag me ook af of die namen correct zijn.
Bel maar naar die lijn, vrienden mogen ook bellen. Alleen geraak ik er zelf nog niet binnen...
Dan zul je mij wel een onmens vinden, maar ik ben prima in staat verder te feesten met 50.000 man als ik weet dat er op een enorm groot terrein 'ergens' drie mensen zijn omgekomen. Tuurlijk zal er waarschijnlijk een woordje door de artiesten aan gewijd worden bij ieder optreden, maar ik drink er geen druppel minder om. Dat het vreselijk is voor de nabestaanden van de slachtoffers staat buiten kijf, maar kom op zeg: ik ken ze niet. Ik vind het voor mezelf persoonlijk niet vreselijk dus, en dan kan je best doorgaan met je feestje.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:18 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
out of respect het festival cancellen jah.
De sfeer zal er lang niet meer hetzelfde zijn
probeer eerst zelf tot rust te komen, mocht dat nodig zijn. Super dat je iig gezond weer thuis bent gekomenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:22 schreef Darkestrah het volgende:
Ik kom er net vandaan, ik probeer morgen in het officiële Pukkelpop-topic wat foto's plaatsen.
Idd. praten met elkaar wat is er nou echt gebeurd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:21 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat het morgen laten doorgaan van het festival misschien juist wel voor verbroedering en deels verwerking kan zorgen.
twitter:samtexlive twitterde op donderdag 18-08-2011 om 23:21:20Held! RT @Realregi: Deze pukkelpoppers veilig thuis gebracht. #hasselthelpt #pp11 http://t.co/fStuCWy reageer retweet
Dat vroeg ik me af, zijn er nu nog mensen op dat terrein? Of is iedereen weg? Lijkt me toch nietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:24 schreef Tchock het volgende:
Als het al gecancelled wordt is het niet uit respect, maar omdat het halve terrein in puin ligt.
Dat bedoel ik ook inderdaad... er kan volgens mij nog nauwelijks iemand normaal kamperen daarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:24 schreef Tchock het volgende:
Als het al gecancelled wordt is het niet uit respect, maar omdat het halve terrein in puin ligt.
Precies, en heel begrijpelijk. Uit respect voor drie doden zo'n enorm evenement cancelen is simpelweg overdreven. Dat is het niet voor de nabestaanden, nee, maar wel voor de overige 59.000 mensen daar die niets met de overledenen van doen hebben.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:24 schreef Tchock het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat het nú doorgaat? Voor vanavond is alles heel begrijpelijk afgelast, morgen gaat het door. En dát vinden mensen al raar. Ik niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:26 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat Taurus niet doorheeft dat iedereen hier gedupeerd is. Je hele tent naar de kloten, voor vannacht heeft bijna niemand een normale slaapplaats.
Financieel gezien kunnen ze gewoon niet stoppen of het afgelasten...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Belachelijk als ze zien wat er gebeurd is.. net alsof er niks aan de hand is en gewoon verdergaan, nja zij zullen het wel beter weten qua materiaal schade dan.
Geen bronnen voor, maar het zou mij enorm verbazen als iedereen weg is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:25 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me af, zijn er nu nog mensen op dat terrein? Of is iedereen weg? Lijkt me toch niet
Mooi om te zien dat vele mensen via twitter en andere sociale media mensen een slaapplaats en droge kleding hebben aangeboden. maar 60.000 mensen kan je daar niet mee onderbrengen uiteraard.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:26 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat Taurus niet doorheeft dat iedereen hier gedupeerd is. Je hele tent naar de kloten, voor vannacht heeft bijna niemand een normale slaapplaats.
Jep, maar vraag me wel af wat nou de schade is qua materiaal lijkt me niet dat ze de mensen die morgen komen in een half in puin liggend terrein laten staan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:27 schreef iBenny het volgende:
[..]
Financieel gezien kunnen ze gewoon niet stoppen of het afgelasten...
Idd, dat zal simpelweg het einde zijn van Pukkelpop en de waarschijnlijk ook die van de organisator.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:27 schreef iBenny het volgende:
[..]
Door die gast WIL ik niet eens geholpen worden , die zit helemaal onder de coke ...quote:Geweldig, die gast van Milk inc. is ook aan het helpen
Die zullen ze vast zoveel mogelijk proberen te herstellenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:28 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Jep, maar vraag me wel af wat nou de schade is qua materiaal lijkt me niet dat ze de mensen die morgen komen in een half in puin liggend terrein laten staan.
Morgen zijn de tenten niet ineens heel. Heb je foto's van het terrein gezien? Al hadden ze een week, dan kregen ze denk ik nog niet al het puin weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het nú doorgaat? Voor vanavond is alles heel begrijpelijk afgelast, morgen gaat het door. En dát vinden mensen al raar. Ik niet.
Dat zal inderdaad wel de bepalende factor zijn...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:27 schreef iBenny het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ze het morgen door laten gaan? Omdat ze jou nog niet hebben gesproken?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Morgen zijn de tenten niet ineens heel. Heb je foto's van het terrein gezien? Al hadden ze een week, dan kregen ze denk ik nog niet al het puin weg.
Idd, en denk ik ook dat er wat tenten zijn die WEL droog zijn gebleven.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen bronnen voor, maar het zou mij enorm verbazen als iedereen weg is.
Er was een soort karavaan van vertrekkende jongeren. Daar heb je dus gelijk in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen bronnen voor, maar het zou mij enorm verbazen als iedereen weg is.
Kaartjes terugbetalen, artiesten annuleren, schade repareren, rechtzaken overleven, schadevergoedingen uitkeren: reken maar dat ze dan over de kop gaanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Idd, dat zal simpelweg het einde zijn van Pukkelpop en de waarschijnlijk ook die van de organisator.
Net nieuwe foto's gezien op m'n facebook ding ...quote:Dat vroeg ik me af, zijn er nu nog mensen op dat terrein? Of is iedereen weg? Lijkt me toch niet
Eigenlijk ook bizar dat je je niet kunt verzekeren tegen zo'n rampquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Idd, dat zal simpelweg het einde zijn van Pukkelpop en de waarschijnlijk ook die van de organisator.
Overigens wordt mijn post uit de context getrokken: Ik zou het raar vinden als het wordt afgelast vanwege respect voor drie doden. Over het materieel zei ik aanvankelijk niets, dat heb jij ervan gemaakt. Zou best kunnen dat het niet meer door kán gaan, maar dat lijkt me niet gezien de berichten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Morgen zijn de tenten niet ineens heel. Heb je foto's van het terrein gezien? Al hadden ze een week, dan kregen ze denk ik nog niet al het puin weg.
Al het is wel weer begrijpelijk dat verzekeringsmaatschappijen daar geen zin in hebben. Wist je dat de plunderingen in Londen vorige week bijvoorbeeld vaak ook niet uitgekeerd worden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eigenlijk ook bizar dat je je niet kunt verzekeren tegen zo'n ramp
Ik vraag me af of ze niet de hele nacht nodig hebben om alle mensen te helpen. laat staan het terrein kunnen opbouwenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:30 schreef Darklight het volgende:
Als je deze foto bekijkt is het allemaal wel vrij kapot, maar ze zullen het wel weer opbouwen als ze het morgen weer doorlaten gaan
[ afbeelding ]
nofi, festivalgangers horen wel tegen wat modder en nattigheid te kunnen hoor. festivals ontaarden doorgaans vrij snel in mudfest in mijn ervaring. op die filmpjes zag je ook plenty tentjes staan waar niks mis mee was.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook inderdaad... er kan volgens mij nog nauwelijks iemand normaal kamperen daar
Ze kunnen ook simpelweg niet anders.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel de bepalende factor zijn...
er zijn nog genoeg mensen die blijven, om wat voor redenen dan ook. Of mensen die nu vertrekken en morgenochtend beslissen of ze weer terug gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:34 schreef simmu het volgende:
[..]
nofi, festivalgangers horen wel tegen wat modder en nattigheid te kunnen hoor. festivals ontaarden doorgaans vrij snel in mudfest in mijn ervaring. op die filmpjes zag je ook plenty tentjes staan waar niks mis mee was.
ik zou wel zijn gebleven. beter dat je gewoon maar rustig afwacht. op die camping kan je ws gewoon wel eten en drinken kopen en er zijn toiletten.
quote:22.51 uur De reacties op de beslissing om het festival morgen te laten doorgaan, zijn gemengd. Sommigen vinden het van weinig respect getuigen. Anderen zien daarin een mooi eerbetoon aan de slachtoffers.
quote:23.04 uur De webstek van Pukkelpop heeft een 'Pay your Respects'-blog opgericht, waar iedereen zijn medeleven kan getuigen.
Nu heeft de Natuur zijn footprint op Pukkelpop gezetquote:Pukkelpop gaat jaar na jaar de uitdaging aan om een duurzaam festival op poten te zetten. Elektriciteit, water, afval, transport, eten, drinken… De impact van zo’n groots evenement op het milieu is niet te onderschatten. Daarom doen we ons uiterste best om onze ecologische voetafdruk te beperken en van Pukkelpop...
Bron?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:38 schreef Jump het volgende:
4 doden (drie op weide, 1 in ziekenhuis)
35 erg zwaar gewonden
50 mensen met breuken en andre verwondingen die dringend zorg nodig hebben
100 tal lichtgewonden
Verslaggeving nu op het VTM nieuws.quote:
Jij zal dichter bij Vilvoorde zittenquote:
Dus door instorten van tent 1 dode en de andere 3 op camping terrein?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:38 schreef Jump het volgende:
35 erg zwaar gewonden
100 tal lichtgewonden
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:38 schreef Jump het volgende:
35 erg zwaar gewonden
100 tal lichtgewonden
Dat is wel netjes, maar die zullen op een gegeven moment ook vol zittenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:42 schreef Tchock het volgende:
RTL meldt dat nog niet iedereen van het festivalterrein af is. De bui duurde ongeveer 20 minuten en kwam totaal uit het niets aanzetten en was net zo snel weer verdwenen.
Trouwens, hotel in Hasselt nodigt alle festivalgangers uit om met hun slaapzak te komen en dan mogen ze in het hotel slapen
Ik hoop het ook voor jequote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga slapen en hoop maar dat ik morgenvroeg of vannacht een verlossend smsje krijg
Heel veel particulieren in Hasselt bieden ook onderdak aanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:42 schreef Tchock het volgende:
RTL meldt dat nog niet iedereen van het festivalterrein af is. De bui duurde ongeveer 20 minuten en kwam totaal uit het niets aanzetten en was net zo snel weer verdwenen.
Trouwens, hotel in Hasselt nodigt alle festivalgangers uit om met hun slaapzak te komen en dan mogen ze in het hotel slapen
De Grenslandhallen hebben ook hun deuren opengezet voor deze nacht meldden ze.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat is wel netjes, maar die zullen op een gegeven moment ook vol zitten
ik hoop het ook voor je. Slaap ze.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga slapen en hoop maar dat ik morgenvroeg of vannacht een verlossend smsje krijg
De saamhorigheid vanavond in Hasseltquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:42 schreef Tchock het volgende:
sterktequote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Sterkte en hoop met je mee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Slaap lekker en sterkte!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Verschil is alleen dat met Pukkelpop tientallen miljoenen zijn gemoeid. Koninginnedag is een stuk makkelijker af te gelasten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:45 schreef Crazy-M het volgende:
ik vind het gewoon menselijk als ze het aflassen. Hier werden toen zelfs met koninginnedag dingen afgelast. Maar dat vind ik.
Sterkte , maar de providers zijn voolopig allemaal overbelast ...quote:Ik ga slapen en hoop maar dat ik morgenvroeg of vannacht een verlossend smsje krijg
sterkte en probeer wat te slapenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:45 schreef Crazy-M het volgende:
ik vind het gewoon menselijk als ze het aflassen. Hier werden toen zelfs met koninginnedag dingen afgelast. Maar dat vind ik.
situaties vallen niet te vergelijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:45 schreef Crazy-M het volgende:
Verdrukking? Wegrennen uit een instortende tent met z'n allen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:47 schreef Aventura het volgende:
Waardoor zijn die mensen dan overleden of gewond geraakt? Omvallende podia en bomen? Hoe kunnen het er zo veel zijn?
een complete tent is ingestort met mensen erinquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:47 schreef Aventura het volgende:
Waardoor zijn die mensen dan overleden of gewond geraakt? Omvallende podia en bomen? Hoe kunnen het er zo veel zijn?
quote:23.24 uur Her en der worden al vragen gesteld of het festival deze ramp had kunnen vermijden.
Ben je wel eens op zo'n soort festival geweest?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:47 schreef Aventura het volgende:
Gokje:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:47 schreef Aventura het volgende:
Met een gerust gevoel nu lekker slapen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef omearos het volgende:
Ik ga ook slapen, vriend sms-te net dat hij en gezelschap bij hun slaapplaats aangekomen zijn.
Ze hadden het ook in een oud stadje kunnen houden met een mooie brug als toegangspoort, oh wacht.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Darklight het volgende:
zucht, mss hadden ze het hele festival terrein moeten verplaatsen
[..]
Zuchtquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Darklight het volgende:
zucht, mss hadden ze het hele festival terrein moeten verplaatsen
[..]
fokking hellquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Jump het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1090483
Nog een ander filmpje, grote tak die door tent komt vallen.
Ah, gelukkig maarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef omearos het volgende:
Ik ga ook slapen, vriend sms-te net dat hij en gezelschap bij hun slaapplaats aangekomen zijn.
dat heb ik dus ook. Als het eigenschuld is: zeg ik doorgaan maar net als nu. Als zelfs hulpdiensten nog op en neer rijden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
ik zou ook niet kunnen verder feesten, even die "knop" omzetten.. nee,dat lukt mij niet
Oh jee, als je die verkeerd op je kop krijgt ben je weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Jump het volgende:
14 x lowlands, 5x werchter, 3x pinkpopquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben je wel eens op zo'n soort festival geweest?De podia bestaan uit enorme tenten met het podium en de mensen er in onder een doek. De tenten zijn ingestort op de podia en mensenmassa's er binnen, waarschijnlijk. Zoek in het vorige topic de foto's anders even op.
Wow, lijkt bijna een film maar het is echt!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Jump het volgende:
Filmpje van op autosnelweg rond Hasselt tussen 18u en 18u30: start op 1 minuutquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Deze foto kan op zich ook wel hier, dit is die helse bui die ineens op kwam zetten. De foto is niet bewogen of bewerkt oid, dit was gewoon het zicht op de snel(!)weg bij de ring van Brussel.
[ afbeelding ]
Zo komen ze niet veel voor heur.
ik ook nog niet. En tv ook niet, maar die is slapenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog geen positieve reactie van Marie gehoord, sorry
Ik kreeg ook geen smsjes verstuurd toen ik daar nog in de buurt was. Teveel telefoonverkeer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik ook nog niet. En tv ook niet, maar die is slapen
Jawel hoor, maar niet in de Lage Landen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Deze foto kan op zich ook wel hier, dit is die helse bui die ineens op kwam zetten. De foto is niet bewogen of bewerkt oid, dit was gewoon het zicht op de snel(!)weg bij de ring van Brussel.
[ afbeelding ]
Ja, zo één heb ik er ook. Max snelheid die te behalen was, was 50 km/hr, was chaos op de weg, veel hebben ook een tijd op de vluchtstrook stilgestaan. Eng gewoon.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:54 schreef Jump het volgende:
[..]
Filmpje van op autosnelweg rond Hasselt tussen 18u en 18u30: start op 1 minuut
Oordeel zelf.
Ik weet nog niets. Noodnummer is onbereikbaar... Probeer positief te blijven, ben er wel wat mottig van ondertussen, vraag me toch af of het nu niet té lang duurt...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog geen positieve reactie van Marie gehoord, sorry
Vaker dan ik jaren oud ben dusquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
14 x lowlands, 5x werchter, 3x pinkpopIk had nog niet gelezen of gezien dat er een complete tent volledig was ingestort. Dan is zo'n aantal waarschijnlijker ja.
Sjeuzesquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[ afbeelding ]
maar veilig thuis. Nog meer gezien? Of gelijk gegaan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
En ik ben weer thuis
Het begon bij Skunk Anansie te regenen, ging wat door en door niks aan de hand tot het wat harder ging regenen en waaien. Op een begeven moment draaide ik me om en vlogen er overal takken door de lucht echt heel bizar, het had wat weg van zo'n scene uit Hitchcock z'n film The Birds. Tegelijkertijd begon het keihard te hagelen (hagelstenen tot wel 4 cm doorsnee echt bizar) We hebben maar een dranghek (zoeen met gaas erover) uit de grond getrokken en boven ons gehouden omdat die hagel echt bizar hard aankomt. Nadat het was gestopt stond het hele terrein blank en dus meerdere delen ingestort
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ken je geen mensen met wie hij/zij meeging, die je eventueel kan contacten?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik weet nog niets. Noodnummer is onbereikbaar... Probeer positief te blijven, ben er wel wat mottig van ondertussen, vraag me toch af of het nu niet té lang duurt...![]()
Hopelijk telefoon kwijt of kapot..
Dude, blij dat je ok bentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
En ik ben weer thuis
Het begon bij Skunk Anansie te regenen, ging wat door en door niks aan de hand tot het wat harder ging regenen en waaien. Op een begeven moment draaide ik me om en vlogen er overal takken door de lucht echt heel bizar, het had wat weg van zo'n scene uit Hitchcock z'n film The Birds. Tegelijkertijd begon het keihard te hagelen (hagelstenen tot wel 4 cm doorsnee echt bizar) We hebben maar een dranghek (zoeen met gaas erover) uit de grond getrokken en boven ons gehouden omdat die hagel echt bizar hard aankomt. Nadat het was gestopt stond het hele terrein blank en dus meerdere delen ingestort
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk gewoon onbereikbaarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik weet nog niets. Noodnummer is onbereikbaar... Probeer positief te blijven, ben er wel wat mottig van ondertussen, vraag me toch af of het nu niet té lang duurt...![]()
Pfff ongelofelijk raar zeg... Had je een kaartje voor het hele weekend?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
En ik ben weer thuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
uitgaan van het laatste en slechte ontvangst daarquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:57 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Daarom ook stilgestaan, en daarna zowat stapvoets gereden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:58 schreef iBenny het volgende:
[..]
Sjeuzes. Levensgevaarlijk om zo te rijden....
Denk dat dat de reden is dat ze het niet afgelast hebben, en zo hopen dat ze aan festivalganger en artiesten kant(annuleren kan ook bakken met geld kosten) kant de schadevergoedingen zoveel mogelijk te beperken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:00 schreef Jump het volgende:
Even iets compleet anders, als ze dat morgen afgelasten krijgen de festivalgangers dan hun geld terug (of toch een deel ervan)?
Dat lijkt me toch welquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:00 schreef Jump het volgende:
Even iets compleet anders, als ze dat morgen afgelasten krijgen de festivalgangers dan hun geld terug (of toch een deel ervan)?
Meer geblaat van jouw kant. Ik weet zeker dat in de algemene voorwaarden staat dat je geen schadevergoeding krijgt als er sprake is van overmacht aan de kant van Pukkelpop, en dat is hier het geval.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:02 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel
Maar ik begreep dat het gewoon doorgaat morgen
Ja en? Dan zie je op buienradar buien je op je af komen? Er valt zo vaak een bui.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef Eenskijken het volgende:
En vanmiddag was het nog zonnig weer? Niemand die buienrader oid checkt? organisatie? WTF!
Vanochtend klein hoosbuitje, 's middags heerlijk zomers, niet eens dat broeierige ofzo. En er was wel onweer verwacht, maar niet dat de hemel open zou scheuren.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef Eenskijken het volgende:
En vanmiddag was het nog zonnig weer? Niemand die buienrader oid checkt? organisatie? WTF!
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja en? Dan zie je op buienradar buien je op je af komen? Er valt zo vaak een bui.
Laat maar zien als je zo zeker bentquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meer geblaat van jouw kant. Ik weet zeker dat in de algemene voorwaarden staat dat je geen schadevergoeding krijgt als er sprake is van overmacht aan de kant van Pukkelpop, en dat is hier het geval.
http://www.pukkelpop.bequote:18-08-20115 reacties
De Pukkelpop organisatie heeft beslist om alle shows vanavond stop te zetten uit respect voor de slachtoffers.
We zullen vanavond het terrein opruimen en weer veilig maken zodat we morgen om 11uur opnieuw kunnen beginnen. Een nieuwe start voor Pukkelpop 2011.
Hier in Utrecht zou het ook los gaan volgens buienradar eerder op de avond.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]alsof je het verschil niet ziet tussen wat motregen en een stormbui.
nos gebruikt informatie van 10 uur volgens mij..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef ddx het volgende:
Totaal andere informatie bij nos journaal dan bij vtm nieuws....
elk jaar nemen we 3 minuten de tijd om alle oorlogsslachtoffers te herdenken, in ruil daarvoor krijgen we elke 5 jaar een extra vrije dag, ook lekker respectvol om voor elke 15 minuten die je stil moet staan 24 uur te kunnen feesten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
lekker respectvol trouwens.. 3 doden en morgen lekker verder feest vieren
De buienradar geeft alleen BUIEN aan. Niet of er het gaat waaien of bliksemen. Misschien de bijbehorende weersvoorspelling wel, maar de organisatie heeft wel wat beters te doen dan continu buienradar in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]alsof je het verschil niet ziet tussen wat motregen en een stormbui.
De site pukkelpop zegt het nu ook.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef djayzz het volgende:
[..]
nos gebruikt informatie van 10 uur volgens mij..
ik hoorde al 4quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
Ja hier in Enschede hetzelfdequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Hier in Utrecht zou het ook los gaan volgens buienradar eerder op de avond.
We hebben een hoosbui gehad van 15 minuten en wat geflits in de verte en dat was het.
Er gaan zo vaak mensen dood. Vorig jaar zijn er ook twee doden gevallen, is het ook doorgegaan. Voor mij is er geen reden om het niet door te laten gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
Het noodweer kwam uit het niets aanzetten en verdween ook heel snel weer, meldde NOS eerder vanavond.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
Jij leeft iedere dag je leven verder terwijl er mensen liggen te sterven, en ja, ook wel eens drie mensen tegelijk door 'n auto-ongeluk bijvoorbeeld. Respectloos van je hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
Afgelopen weekend in België al 15 personen in het verkeer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij leeft iedere dag je leven verder terwijl er mensen liggen te sterven, en ja, ook wel eens drie mensen tegelijk door 'n auto-ongeluk bijvoorbeeld. Respectloos van je hoor.
Ik denk niet dat ik de voorwaarden kan lezen zonder een ticket te kopen nee. Je zult echter zien dat dat vrijwel altijd (festivals, concerten, reizen) opgaat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:05 schreef Darklight het volgende:
[..]
Laat maar zien als je zo zeker bent
ohnee dat kun je niet
Hoe kan je dat vergelijken? Dat is inmiddels al 60 jaar geleden gebeurt.. dit één dag..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
elk jaar nemen we 3 minuten de tijd om alle oorlogsslachtoffers te herdenken, in ruil daarvoor krijgen we elke 5 jaar een extra vrije dag, ook lekker respectvol om voor elke 15 minuten die je stil moet staan 24 uur te kunnen feesten.
Eh nee, een organisatie die een BUITENfeest geeft zou als n.1 prioriteit moeten hebben: het weer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
De buienradar geeft alleen BUIEN aan. Niet of er het gaat waaien of bliksemen. Misschien de bijbehorende weersvoorspelling wel, maar de organisatie heeft wel wat beters te doen dan continu buienradar in de gaten te houden.
Idd, gooi de A2 maar een paar dagen dicht als er 4 mensen overleiden bij een kettingbotsing oid.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij leeft iedere dag je leven verder terwijl er mensen liggen te sterven, en ja, ook wel eens drie mensen tegelijk door 'n auto-ongeluk bijvoorbeeld. Respectloos van je hoor.
komt omdat het ook de feest van bevrijding isquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
elk jaar nemen we 3 minuten de tijd om alle oorlogsslachtoffers te herdenken, in ruil daarvoor krijgen we elke 5 jaar een extra vrije dag, ook lekker respectvol om voor elke 15 minuten die je stil moet staan 24 uur te kunnen feesten.
Als je het zo speelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
Ja is ook overmacht, dat klopt welquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik de voorwaarden kan lezen zonder een ticket te kopen nee. Je zult echter zien dat dat vrijwel altijd (festivals, concerten, reizen) opgaat.
Dagelijks miljoenenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je het zo speelt.
Dagelijks sterven er miljoenen mensen in de Hoorn van Afrika, maar jij eet respectloos je bammetje morgenochtend op?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je het zo speelt.
Dagelijks sterven er miljoenen mensen in de Hoorn van Afrika, maar jij eet respectloos je bammetje morgenochtend op?
Ws lekkere meidenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat op StuBru verteld wordt over de Smiths Westerns maakt die tweet van ze overigens wel goed lijkt me: ze hebben fans opgevangen in hun backstage loges.
quote:
Darklight vindt t allemaal wel meevallen en wou daar ook wel zijn nu. Vast een zolderkamerdertigerquote:
Ik had ergens gelezen dat de brandweer alles gecontroleerd had en alles goedgekeurd had, het terrein zou bestand zijn tegen alle weersomstandigheden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hoe kan je dat vergelijken? Dat is inmiddels al 60 jaar geleden gebeurt.. dit één dag..
[..]
Eh nee, een organisatie die een BUITENfeest geeft zou als n.1 prioriteit moeten hebben: het weer.
Dat kan niet. Je rekent altijd tot een bepaald niveau, en duidelijk mag zijn dat je je hier niet voor kunt indekken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat de brandweer alles gecontroleerd had en alles goedgekeurd had, het terrein zou bestand zijn tegen alle weersomstandigheden.
Vergeet niet dat wanneer Pukkelpop helemaal zou afgelasten, ze waarschijnlijk failliet zullen gaan en dat definitief het einde van Pukkelpop betekent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
Ik neem aan dat niemand van te voren wist dat het zo ernstig zou zijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef Apotheose het volgende:
buienradar geeft wel aan of er onweer komt > http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Maar ze hebben wel gedaan wat ze konden, Eenskijken doet alsof de organisatie super laks is geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je rekent altijd tot een bepaald niveau, en duidelijk mag zijn dat je je hier niet voor kunt indekken.
quote:Morning Parade neemt het goede voorbeeld en cancelled hun show van morgen @pukkelpop. #pp11 #pkp
Weet ik, als je mijn post had gelezen had je begrepen dat ik het daar absoluut niet mee eens benquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef megamandy het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel gedaan wat ze konden, Eenskijken doet alsof de organisatie super laks is geweest.
Ahzo, ik las het meer als "de brandweer kan dat helemaal niet controleren"quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet ik, als je mijn post had gelezen had je begrepen dat ik het daar absoluut niet mee eens ben
Nee, want dan leren we niets.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Tchock het volgende:
Stomme schuldgewijs ook altijd weer. Kan er tegenwoordig niets meer gebeuren dat gewoon door de natuurramp komt, of door pech desnoods?
Zo heftig hadden ze het niet verwacht, dat komt ook niet echt vaak voorquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef Apotheose het volgende:
buienradar geeft wel aan of er onweer komt > http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Tenzij het echt door de natuur komt en niets anders. Als je dit voor altijd wil voorkomen moeten alle festivals ontruimd worden als het bewolkt wordt, en alle podia in bunkers gebouwd worden.quote:
Hoe kunnen dat nu definitieve cijfers zijn, alsof mensen nu niet meer dood kunnen gaan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef horned_reaper het volgende:
"De hulpdiensten hebben laten weten dat er drie doden en 72 gewonden zijn gevallen, waarvan elf zwaargewond."
Definitieve cijfers nu dus.
nee dat niet. Maar er werd hier eerder door iemand gezegd dat buienradar alleen buien aangeeftquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik neem aan dat niemand van te voren wist dat het zo ernstig zou zijn
Straks wil de organisatie doorgaan, hebben ze geen bands meerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Darklight het volgende:
Sommige bands houden het voor gezien
[..]
Definitieve cijfers voor nu.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:19 schreef djayzz het volgende:
[..]
Hoe kunnen dat nu definitieve cijfers zijn, alsof mensen nu niet meer dood kunnen gaan?
Iedereen loopt wel de hele tijd buienradar te roepen, maar ik hoop toch echt dat organisatoren van een festival van dergelijk formaat gewoon professionele meteorologen in dienst hebben, of anders wel gegevens kopen van een meteorologisch instituut.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:19 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee dat niet. Maar er werd hier eerder door iemand gezegd dat buienradar alleen buien aangeeftEn in het zuiden van Nederland is iig een weeralarm in het leven geroepen. Weet niet hoe dat in Belgie zat. En true: je weet nooit hoe erg het gaat zijn...
Dan komt zanger Rinus voor een spetterend optreden naar Belgiequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Straks wil de organisatie doorgaan, hebben ze geen bands meer![]()
![]()
...zei hij op basis van zijn onderbuikgevoelens en wat hij op buienradar van het weer had geleerdquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Eenskijken het volgende:
Ik denk ook wel dat ze hun best hebben gedaan, maar ik denk ook dat er een hoop had kunnen voorkomen door beter opletten van de organisatie. Onderzoek zal dat later allemaal wel laten blijken, maar met de technologie die we hebben mbt het weer kan dit natuurlijk niet 'onverwacht' zo ernstig zijn. Dit had gewoon eerder opgemerkt kunnen en moeten worden.
Huizen blijven ook staan he, er vallen altijd zaken te verbeteren. Dat moet gewoon uitgesloten worden, is niets raars.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tenzij het echt door de natuur komt en niets anders. Als je dit voor altijd wil voorkomen moeten alle festivals ontruimd worden als het bewolkt wordt, en alle podia in bunkers gebouwd worden.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Eenskijken het volgende:
Ik denk ook wel dat ze hun best hebben gedaan, maar ik denk ook dat er een hoop had kunnen voorkomen door beter opletten van de organisatie. Onderzoek zal dat later allemaal wel laten blijken, maar met de technologie die we hebben mbt het weer kan dit natuurlijk niet 'onverwacht' zo ernstig zijn. Dit had gewoon eerder opgemerkt kunnen en moeten worden.
Wat is dit nu voor gelul? Geloof je echt dat Lowlands, Sziget, Reading een metereoloog in dienst hebben?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen loopt wel de hele tijd buienradar te roepen, maar ik hoop toch echt dat organisatoren van een festival van dergelijk formaat gewoon professionele meteorologen in dienst hebben, of anders wel gegevens kopen van een meteorologisch instituut.
zojuist werd er vermeld op studio brussel 4 doden en 35 zwaargewonden...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:21 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Definitieve cijfers voor nu.
Wat er verder nog gaat gebeuren is natuurlijk niet te zeggen.
De 11 zwaargewonden moeten nu in ieder geval in leven zien te blijven! Laten we dat maar hopen....
Wat dan? een kapvergunning aanvragen voor de bomen die op het terrein staan voor het geval dat er een onweersbui aankomt?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Eenskijken het volgende:
Ik denk ook wel dat ze hun best hebben gedaan, maar ik denk ook dat er een hoop had kunnen voorkomen door beter opletten van de organisatie.
Jan Smeets kijkt ook altijd op Buienradar zegt hijquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor gelul? Geloof je echt dat Lowlands, Sziget, Reading een metereoloog in dienst hebben?![]()
Jongen, jij moet nog veel van de wereld leren, kom over 10 jaar maar weer terug met een betere opmerking...
Kost het ze in ieder geval geen geld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Straks wil de organisatie doorgaan, hebben ze geen bands meer![]()
![]()
Wat dat betreft ben ik het mee Tchoke eens... ze zullen heus niet alleen buienrader in de gaten houden. Ik mag toch aannemen dat ze wat professioneler zijn en meerdere weersverwachtingen van instituten gebruiken oid..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor gelul? Geloof je echt dat Lowlands, Sziget, Reading een metereoloog in dienst hebben?![]()
Jongen, jij moet nog veel van de wereld leren, kom over 10 jaar maar weer terug met een betere opmerking...
tuurlijk hebben die dat niet, die kijken gewoon buienradar en sat24quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet per se in dienst hebben, maar wel hun gegevens halen van iets betrouwbaarder dan buienradar. Dat is namelijk net zo betrouwbaar als je voor die prijs kunt verwachten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
In twee uur kan je toch een hoop voorzorgsmaatregelen nemen. Gewoon zorgen dat iedereen in veiligheid is, buiten of op het terrein. in ieder geval dat mensen niet in hun tentje zitten en verrast worden door een storm die het tentje wegblaast..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef Re het volgende:
Vraag me af wat de organisatie dan had moeten doen. Jongens over 2 uur komt er een bui over, willen alle 60 duizend bezoekers even het terrein verlaten totdat de bui over is?
dan nog kun je niks doen tegen een korte hevige bui waarbij er 50 liter water op elke vierkante meter valt, dit had stukken erger af kunnen lopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:24 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik het mee Tchoke eens... ze zullen heus niet alleen buienrader in de gaten houden. Ik mag toch aannemen dat ze wat professioneler zijn en meerdere weersverwachtingen van instituten gebruiken oid..
2 uur van tevoren -zelfs één uur- was de bui niet zichtbaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
In twee uur kan je toch een hoop voorzorgsmaatregelen nemen. Gewoon zorgen dat iedereen in veiligheid is, buiten of op het terrein. in ieder geval dat mensen niet in hun tentje zitten en verrast worden door een storm die het tentje wegblaast..
Wilde het net posten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef Re het volgende:
Vraag me af wat de organisatie dan had moeten doen. Jongens over 2 uur komt er een bui over, willen alle 60 duizend bezoekers even het terrein verlaten totdat de bui over is?
Ze kunnen niks doen en eigenlijk is hun ook niks te verwijten. Er wordt zelfs voor gewaarschuwd bij openluchtfestivals.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef Re het volgende:
moooooooiquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
Ik krijg net een SMS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij is in shock en lichtgewond. Maar levend.![]()
Ben er van in tranen.
Top.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Fijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Goed nieuws, was het je broer?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Het waaide eerst ook helemaal niet. Pas toen het begon te regenen en hagelen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
2 uur van tevoren -zelfs één uur- was de bui niet zichtbaar.
Mooi zoquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Goed zo, slaap zachtquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Luister, ik ben zelf wel eens bandlid geweest bij een simpel 6 band festivalletje in een of andere kutkroeg.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:24 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik het mee Tchoke eens... ze zullen heus niet alleen buienrader in de gaten houden. Ik mag toch aannemen dat ze wat professioneler zijn en meerdere weersverwachtingen van instituten gebruiken oid..
Er zijn wel 1 of 2 centrale coordinators hoor, voor de grote lijnen. Lowlands heeft 1 festival directeur; hier is ie aan het woord:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:32 schreef Eenskijken het volgende:
gast, wat denk jedat er een organisatie van 5 man achter een festival van 60.000 mensen staan?
En er zit geen "echte" organisatie achter zoals bijvoorbeeld MOJO. Dit wordt nog steeds door de Humanistische Jongeren georganiseerd .quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Er zijn wel 1 of 2 centrale coordinators hoor, voor de grote lijnen. Lowlands heeft 1 festival directeur; hier is ie aan het woord:
http://www.nu.nl/muziek/2(...)feer-rondom-pvv.html
Naja dit vind ik wel een beetje dom antwoord. Hadden beter iets kunnen zeggen in de trant van dat ze wel voorbereid zijn maar dat je het uiteindelijk nooit zeker weet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:42 schreef Godshand het volgende:
Officiele reactie val Lowlands: http://www.nu.nl/lowlands(...)chokt-pukkelpop.html
quote:De organisatie verwacht komend weekeinde geen noodweer, maar zal door wat er in België is gebeurd het weer extra in de gaten houden. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. ''In de draaiboeken staat precies wat we moeten doen bij extreme weersomstandigheden.''
Mooi zoquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
goed nieuwsquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Zoals gezegd ging Roskilde in 2000 ook door.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
4 doden en het gaat toch door? Dit is toch vrij ongewoon??
Heftig, lijken wel windstoten met windracht 10 of 11, als je dat zo zietquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
Weet niet of ie al voorbij was gekomen, maar jemig!
Wat de fuuuuuuuuuckquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
Zit wel wat in, maar lijkt me dat er discussie over zal ontstaan. Wat gebeurde er precies in 2000?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:14 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zoals gezegd ging Roskilde in 2000 ook door.
Ze moeten ook wel om het festival niet failliet te laten gaan eigenlijk.
Negen mensen verdrukt in een menigte bij Pearl Jam.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zit wel wat in, maar lijkt me dat er discussie over zal ontstaan. Wat gebeurde er precies in 2000?
Oh ja, daar had ik wel van gehoord, neem aan dat de band het optreden staakte?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Negen mensen verdrukt in een menigte bij Pearl Jam.
Ja, band was er helemaal kapot van. Ze hebben er nog een nummer over geschreven met negen vocale uithalen er in, wat ze negen keer speelden op hun tour.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oh ja, daar had ik wel van gehoord, neem aan dat de band het optreden staakte?
nalatigheid?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:22 schreef Confetti het volgende:
Schande dat het gewoon doorgaat. Ik hoop dat de organisatie aangeklaagd wordt voor nalatigheid, ze zijn nu alleen maar bezig hun eigen zakken te vullen
De één is er erger aan toe dan de ander, neem ik aan, sommigen staan gunstiger, waarbij hun tent wordt verdedigd door de wind door iets, mensen met een caravan staan waarschijnlijk ook nog rechtop. Ik zou wel willen blijven als de boel nog redelijk staat. Bovendien is het een stuk rustiger bij het festival en dat maak je ook nooit mee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:21 schreef JackHerrer het volgende:
Vraag me sowieso af hoeveel mensen nog zin hebben om te blijven, aangezien ook de camping een grote teringbende is.
Ja, bij mensen thuis is Hasselt en de Grenslandhallen is opengesteld om te overnachten. En ze noemde nog iets op Stubru maar dat verstond ik niet goed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De één is er erger aan toe dan de ander, neem ik aan, sommigen staan gunstiger, waarbij hun tent wordt verdedigd door de wind door iets, mensen met een caravan staan waarschijnlijk ook nog rechtop. Ik zou wel willen blijven als de boel nog redelijk staat. Bovendien is het een stuk rustiger bij het festival en dat maak je ook nooit mee.
Maar ik denk dat een heel groot deel nog wat probeert te slapen of de nacht doorhaalt (ivm geen slaapplek meer over) om morgen naar huis te vertrekken.
Vraag me ook af of er alternatieve slaapmogenlijkheden zijn gemaakt?
Realitycheck voor al die weerfreaks die huilen als het echte noodweer hun plaatsje weer heeft overgeslagenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:10 schreef Ketchupcurry het volgende:
Pssht, dat mag je hier niet zeggen. De verantwoordelijkheid ligt bij de weergoden, als festivalbezoeker hoef je er niet van uit te gaan dat de organisatie instaat voor je veiligheid. Aldus velen hier.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:22 schreef Confetti het volgende:
Schande dat het gewoon doorgaat. Ik hoop dat de organisatie aangeklaagd wordt voor nalatigheid, ze zijn nu alleen maar bezig hun eigen zakken te vullen
Ja natuurlijk horen festivals in contact te staan met meteorologen. Er bevinden zich tienduizenden mensen buiten. Lijkt mij vrij logisch. Ik snap niet dat daar zo raar over wordt gedaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:32 schreef Godshand het volgende:
Laat staan een groot festival, met 60.000 man, tientallen bands per dag, radiostations, pers, televisie, fanmeetings, catering, camping met bijbehorende stroomvoorziening, stroomvoorziening voor het gehel terrein, licht, geluid en bijbehorende aktiviteiten. Dat moet allemaal centraal gecoordineerd worden (mn trema doet t niet), en dan zou hij/zij ook om de 5 minuten buienradar oid moeten checken. Of een metereoloog in dienst moeten hebben?
De bezoekers betalen veel geld (zeker voor jonge kids) en kijken vaak al een jaar uit naar het festival, Voor hen is het ook naar dat dit gebeurd is en zo kan er nog iets van hun weekend weg gemaakt worden. Ik vind het juist goed dat de organisatie hen nog iets biedt. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben kunnen zelf kiezen weg te gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 04:04 schreef Fnx2 het volgende:
Hoe wil je nou vandaag weer gaan feesten waar gister 4 doden zijn gevallen en zoveel gewonden? Respectloos dat het doorgaat..
Gelukkig kan jij een weekend weg uit je helse leven die bestaat uit het verzorgen van kittens... Misschien kun je beter een dagje gaan helpen in Hasselt waar tientallen hulpverleners aan de gang zijn om op te ruimen... Leuk dan met feestend publiek om je heen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 05:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
De bezoekers betalen veel geld (zeker voor jonge kids) en kijken vaak al een jaar uit naar het festival, Voor hen is het ook naar dat dit gebeurd is en zo kan er nog iets van hun weekend weg gemaakt worden. Ik vind het juist goed dat de organisatie hen nog iets biedt. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben kunnen zelf kiezen weg te gaan.
Wij vertrekken zo dadelijk naar Lowlands. Dat is dit jaar onze vakantie, we gaan verder niet weg. Ik heb al twee weken vrij van mijn werk die ik heb doorgebracht met het verzorgen van moederloze kittens, waaronder eentje die ik anderhalve week dag en nacht om de drie uur heb moeten voeden. Oh oh oh wat ben ik blij dat ik er nu lekker die paar dagen uit kan. Ik gun die mensen in Hasselt ook van harte een voortzetting van hun weekendje weg. Wat mij betreft worden de slachtoffers daar niet slechter van.
Enig juiste beslissing.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 06:04 schreef theKiD het volgende:
StuBru meldt net dat het festival is afgelast..
Fijn om te lezenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef omearos het volgende:
In ieder geval 1 Nederlander opgenomen in een Belgisch ziekenhuis, volgens nu.nl.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:29 schreef Wijnbo het volgende:
is er al wat bekend of er nederlanders onder de doden / zwaar gewonden zijn?
quote:Een van de gewonden is een Nederlandse man. Hij is opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten.
Over zijn toestand wilde een woordvoerder van het ministerie niets zeggen in verband met zijn privacy. Ook andere details wilde de zegsman daarom niet geven.
quote:Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.
"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."
Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.
Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
Er was al uren spraken van extreem hevig onweer, overvloedige regenval en harde rukwinden. Twee uur voor het op pkp de boel begon up te fucken stond heel Brussel al blank. Op de kaarten was het duidelijk te zien dat het onweer recht op Hasselt afging. Maar het is natuurlijk extreem moeilijk om als organisatie hier op in te spelen. Je kan wel een paar optredens verlaten en iedereen de boodschap geven om beschutting te zoeken, maar dan gaat iedereen net onder onder de tenten en dergelijke staan waar het nu juist het gevaarlijkst was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Wat dan? een kapvergunning aanvragen voor de bomen die op het terrein staan voor het geval dat er een onweersbui aankomt?
Heel, heel, heel erg kut. Ik kijk hier maanden naar uit, door prive omstandigheden heb ik al mijn vakantie(s) moeten afgelasten en nu ditquote:Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.
Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen.
Wij roepen alle Pukkelpoppers op om op een serene manier terug naar huis te keren. Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.
Vele onder jullie zitten ongetwijfeld met een hele hoop praktische vragen, we verzoeken jullie om deze te richten aan info@pukkelpop.be.
We vragen aan iedereen om begrip op te brengen voor deze uiterst moeilijke beslissing.
Is inderdaad praktisch niet doenbaar, en zeker omdat ze op de camping wsl niet veiliger geweest zouden zijn aangezien daar ook (minstens een) dodelijk slachtoffer is gevallen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet niet of je de organisatie iets kunt wijten. Het was bekend dat het flink zou gaan onweren en regenen, maar zó extreem en net daar kun je niet precies voorzien.
En probeer maar eens tienduizenden mensen een paar uurtjes van te voren van het terrein te krijgen... Misschien nog niet eens een paar uurtjes van te voren trouwens. :/
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef TheVulture het volgende:
Nog altijd geen bericht hier, ik ga zometeen eens rondbellen!
Er zal wel een onderzoek ingesteld worden. Nou ja, laten we hopen dat de organisatie echt goed gehandeld heeft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:52 schreef Psy-freak het volgende:
Nu de rust wat terug is: wij moesten bij bijvoorbeeld Festival a/d Werf het weer in de gaten houden.De hoofdinstallatie op het Neude moest worden ontruimd bij ik meen windkracht 7 of 8. Maar dat was een stijgerinstallatie, geen truss of tent.
wat fijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er van in tranen.
Ik hoop het ook. Als is er weinig te doen aan blinde paniek helaas.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er zal wel een onderzoek ingesteld worden. Nou ja, laten we hopen dat de organisatie echt goed gehandeld heeft.
Goed om te horen. Ik was thuisgebleven van mn werk als m'n vriendin gewond was. Ws. zelfs in de auto gesprongenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:18 schreef Marie30 het volgende:
Vijf doden en zeventig gewonden. Pukkelpop is stopgezet. Extra journaal op één nu.
Ik ga werken, bedankt nog allen voor het medeleven.
Oh en update over vriend voor wie dat graag weet: heeft verschillende schaafwonden in zijn gezicht van de hagel die zo groot als golfballen waren. Ook heeft hij een paal of iets dergelijks tegen zijn achterhoofd gehad, waarvoor hij naar het ZH moest om dat dicht te laten naaien. Verder is hij ok, en ligt hij nu thuis in zijn eigen warme bed. Hij was gisteren in een soort van shock.
Wow, daar word ik echt even stil van.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:25 schreef Friek_ het volgende:
Zojuist lees ik het volgende bericht in de Volkskrant (geen idee of hij al gepost is). Één van de weinige keren dat ik toch wat stil werd van nieuwsberichten, beseffende dat ik daar ook had kunnen zijn.
Muziek stilaan stilleggen en instructies omroepen. Brussel lag ruim een uur van te voren blank.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:33 schreef maniack28 het volgende:
Een ieder die beweert dat dit voorkomen had worden, get a life! Op voorhand waarschuwen was onmogelijk, de kans dat zo'n extreem verschijnsel zich op de betreffende locatie voordoet is extreem klein (om even aan te geven: estofex heeft een gebied met level 2 uitgegeven, dat betekent 15% kans op extreem weer in een straal van 40 km).
Zelfs 2 uur van tevoren was niet met zekerheid te stellen dat Hasselt getroffen zou worden. Pas 1 uur van tevoren ontwikkelde zich iets van een bow echo (windstotenveroorzaker) op de radar.
Wat wil je in 1 uur gaan doen?
Waar moeten die mensen heen? Een uur is veel te kort om zoiets ordelijk te laten verlopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:41 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Muziek stilaan stilleggen en instructies omroepen. Brussel lag ruim een uur van te voren blank.
Dat valt best mee, genoeg tijd om 60x instructies te herhalen. Maar we wachten het forensisch onderzoek maar af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen heen? Een uur is veel te kort om zoiets ordelijk te laten verlopen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)dweer-pukkelpop.htmlquote:Rouw
''Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de familie en vrienden van de slachtoffers'', zo staat te lezen in een persbericht. ''We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden.''
Pukkelpop laat weten dat er extra bussen en treinen worden ingezet om alle festivalgangers naar huis te brengen. De organisatie heeft de bezoekers opgeroepen ''om op een serene manier terug naar huis te keren.''
De organisatoren waren aanvankelijk van plan vrijdagochtend verder te gaan met Pukkelpop. Op de website spraken ze donderdagavond nog van ''een nieuwe start'' voor het festival.
Dan nog.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:44 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat valt best mee, genoeg tijd om 60x instructies te herhalen. Maar we wachten het forensisch onderzoek maar af.
Dan kun je vertellen wát mensen moeten doen. Dat helpt is uit onderzoek gebleken (dat klinkt vast kinderachtig, maar goed). We wachten het wel af.quote:
ook niet op die facebook pagina ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef TheVulture het volgende:
Nog altijd geen bericht hier, ik ga zometeen eens rondbellen!
Ben bang nog wel oplooptquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:49 schreef themole het volgende:
Stond er gisterenavond al van te kijken dat er toen nog maar 1 dode was. Als je kijkt wat daar door de lucht vliegt en instort mag je al in je handen klappen dat er 'maar' 5 doden zijn. Al zijn dat er al 5 te veel.
En welke instructies had je om willen roepen dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:44 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat valt best mee, genoeg tijd om 60x instructies te herhalen. Maar we wachten het forensisch onderzoek maar af.
Of mensen die nu al zeiken over hun geld terugkrijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:56 schreef Crazy-M het volgende:
De reacties op de website van pukkelpop over het aflassen![]()
zitten echt respectloze tussen. Mensen die klagen dat ze eminem niet kunnen zien![]()
Ik weet van genoeg mensen die daar zijn (persoonlijk) dat ze liever hadden dat alles door zou gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:22 schreef Confetti het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |