abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100918815

quote:
Dodental opgelopen naar vijf - festival stopgezet
Pukkelpop wordt dan toch afgelast. De organisatoren hebben besloten om het festival voor de rest van het weekend stop te zetten, zo laten ze in een communiqué weten. Eerder had organisator Chokri Mahassine nog gezegd dat het muziekfestival vrijdag opnieuw om 11 uur van start zou gaan. "Een nieuwe start", klonk het toen nog.

"Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden", klinkt het. "Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen", gaat het verder.

Het dodental is opgelopen tot vijf, bevestigt de politie. Afgelopen nacht zijn er nog twee personen in het ziekenhuis bezweken aan de opgelopen verwondingen. Naast de vijf doden zijn er nog een achttal zwaargewonden en tientallen lichtgewonden.

De organisatie roept alle festivalgangers op om begrip op te brengen voor deze "uiterst moeilijke beslissing" en "op een serene manier terug naar huis te keren". Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.

Morning Parade zou vandaag de tweede dag van Pukkelpop moeten openen op de Main Stage, maar de Britse band liet via Twitter al weten dat ze dat niet zag zitten. "Met spijt in het hart moeten we meedelen dat we, na wat er gebeurd is op Pukkelpop, besloten hebben morgen niet op te treden. Het spijt ons, onze gedachten zijn bij alle betrokkenen." (belga/sps)
quote:
Minstens één dode op Pukkelpop
Ook op het Pukkelpop-festival nabij Hasselt hield het noodweer lelijk huis deze avond. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, ook bomen moesten er aan geloven. Er zou één dode zijn gevallen, zeven anderen raakten zwaargewond. Eerder werd zes doden gemeld, een bericht dat werd toegeschreven aan de brandweer van Sint-Truiden. Zij hebben aan persagentschap Belga formeel ontkend dat ze dat hebben gezegd. Het is in elk geval teken van de chaos die heerst in en rond Kiewit, waar sirenes de lucht vullen en niet muziek. De avondprogrammatie is voorlopig stilgelegd, het blijft wachten op een mededeling van de organisatie.
Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde rond 18.15 uur de wei van Kiewit. Hierdoor moest Skunk Anansie haar optreden vroegtijdig stoppen. Een toren naast de Main Stage waaide ook om.

Schuilen
De schaarsgeklede festivalgangers (vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's) moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omver geblazen hekken. De clubtent werd ontruimd. De wei en de straten errond staan blank.

Chateau
De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste zicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent.

Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer. Dat er gewonden zijn gevallen is zeker, maar op de precieze informatie daaromtrent is het nog wachten op gegevens van het Vlaamse Kruis.", dat schrijft De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is.

Q-music-journaliste Elke Vanhaecke bevestigt: "Er brak plots een hevig onweer los. Het begon ook heel hard te waaien." Dat heeft geleid tot het instorten van verschillende tenten. Zo is al zeker de luifel van de Boiler Room ingestort. "Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurd is, maar er zijn zeker verschillende gewonden", zegt Vanhaecke.

Festival stilgelegd
Ondertussen raakte via Twitter bekend dat het avondprogramma van het festival is afgelast. Onder meer de Foo Fighters zouden deze avond nog optreden. (belga/ep/edp/tw)
Damn, klinkt ernstig :{ Hopelijk valt het mee met die gewonden :{

VIDEO
http://www.rtl.be/videos/Video/353296.aspx

http://www.deredactie.be/(...)88/2.17089/1.1090129

Zie ook
[Upd] Gewonden en doden op Pukkelpop door noodweer

Volg de laatste stand van zaken over het noodweer ook hier:
De atmosfeer staat op ontploffen #439 - Limburg gaat eraan

[ Bericht 17% gewijzigd door Frutsel op 19-08-2011 08:46:40 ]
pi_100918832
TT is eentje te veel. Sorry.
pi_100918897
Ik denk dat het morgen laten doorgaan van het festival misschien juist wel voor verbroedering en deels verwerking kan zorgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:22:00 #5
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_100918903
Je ziet ook weleens van die bordjes met verboden te crowdsurfen
Maar bij Pinkpop gebeurde het ook gewoon
pi_100918912
Ik kom er net vandaan, ik probeer morgen in het officiële Pukkelpop-topic wat foto's plaatsen.
pi_100918947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:21 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat het morgen laten doorgaan van het festival misschien juist wel voor verbroedering en deels verwerking kan zorgen.
Eminem is gewoon te duur om af te zeggen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100918948
quote:
9s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Neen ik hoop dat het menselijk is, want ik heb hetzelfde... :'( Vraag me ook af of die namen correct zijn.

Bel maar naar die lijn, vrienden mogen ook bellen. Alleen geraak ik er zelf nog niet binnen...
Kun je anders niet proberen gezamenlijk vrienden of zijn familie te bellen? Misschien is zijn telefoon wel stuk en weet hij jouw nummer niet uit zijn hoofd? Ben zelf ook lost zonder mijn foon, als ik in zo'n situatie de telefoon van iemand anders zou mogen gebruiken, weet ik maar een paar nummers uit mijn hoofd.

Hoe dan ook veel sterkte voor jou en alle anderen die nog op bericht van iemand wachten!
pi_100918964
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:18 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

out of respect het festival cancellen jah.
De sfeer zal er lang niet meer hetzelfde zijn
Dan zul je mij wel een onmens vinden, maar ik ben prima in staat verder te feesten met 50.000 man als ik weet dat er op een enorm groot terrein 'ergens' drie mensen zijn omgekomen. Tuurlijk zal er waarschijnlijk een woordje door de artiesten aan gewijd worden bij ieder optreden, maar ik drink er geen druppel minder om. Dat het vreselijk is voor de nabestaanden van de slachtoffers staat buiten kijf, maar kom op zeg: ik ken ze niet. Ik vind het voor mezelf persoonlijk niet vreselijk dus, en dan kan je best doorgaan met je feestje.

We hebben het hier niet over drie doden in een discotheek he? 60.000 mensen zijn er nogal wat.
pi_100919040
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:22 schreef Darkestrah het volgende:
Ik kom er net vandaan, ik probeer morgen in het officiële Pukkelpop-topic wat foto's plaatsen.
probeer eerst zelf tot rust te komen, mocht dat nodig zijn. Super dat je iig gezond weer thuis bent gekomen
pi_100919041
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:21 schreef Felixa het volgende:
Idd. praten met elkaar wat is er nou echt gebeurd.
Vele hebben veel gehoord maar niks gezien.
En dan heb je natuurlijk nog de mensen die alleen een dagkaart hebben voor komende dagen.
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_100919049
Als het al gecancelled wordt is het niet uit respect, maar omdat het halve terrein in puin ligt.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:25:52 #13
11102 knep
Mountainfreak
pi_100919092
Geweldig, die gast van Milk inc. is ook aan het helpen :).

http://www.mobypicture.com/user/realregi/view/10479040

samtexlive twitterde op donderdag 18-08-2011 om 23:21:20 Held! RT @Realregi: Deze pukkelpoppers veilig thuis gebracht. #hasselthelpt #pp11 http://t.co/fStuCWy reageer retweet
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:25:53 #14
8898 Darklight
pi_100919096
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:24 schreef Tchock het volgende:
Als het al gecancelled wordt is het niet uit respect, maar omdat het halve terrein in puin ligt.
Dat vroeg ik me af, zijn er nu nog mensen op dat terrein? Of is iedereen weg? Lijkt me toch niet
pi_100919113
quote:
Dat bedoel ik ook inderdaad... er kan volgens mij nog nauwelijks iemand normaal kamperen daar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_100919119
Ik denk dat Taurus niet doorheeft dat iedereen hier gedupeerd is. Je hele tent naar de kloten, voor vannacht heeft bijna niemand een normale slaapplaats.
pi_100919123
quote:
Precies, en heel begrijpelijk. Uit respect voor drie doden zo'n enorm evenement cancelen is simpelweg overdreven. Dat is het niet voor de nabestaanden, nee, maar wel voor de overige 59.000 mensen daar die niets met de overledenen van doen hebben.
pi_100919160
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:26 schreef Darkestrah het volgende:
Ik denk dat Taurus niet doorheeft dat iedereen hier gedupeerd is. Je hele tent naar de kloten, voor vannacht heeft bijna niemand een normale slaapplaats.
Ik zeg toch ook niet dat het nú doorgaat? Voor vanavond is alles heel begrijpelijk afgelast, morgen gaat het door. En dát vinden mensen al raar. Ik niet.
pi_100919181
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

Belachelijk als ze zien wat er gebeurd is.. net alsof er niks aan de hand is en gewoon verdergaan, nja zij zullen het wel beter weten qua materiaal schade dan.
Financieel gezien kunnen ze gewoon niet stoppen of het afgelasten...
pi_100919213
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:25 schreef Darklight het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me af, zijn er nu nog mensen op dat terrein? Of is iedereen weg? Lijkt me toch niet
Geen bronnen voor, maar het zou mij enorm verbazen als iedereen weg is.
pi_100919231
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:26 schreef Darkestrah het volgende:
Mooi om te zien dat vele mensen via twitter en andere sociale media mensen een slaapplaats en droge kleding hebben aangeboden. maar 60.000 mensen kan je daar niet mee onderbrengen uiteraard.
pi_100919236
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:27 schreef iBenny het volgende:

[..]

Jep, maar vraag me wel af wat nou de schade is qua materiaal lijkt me niet dat ze de mensen die morgen komen in een half in puin liggend terrein laten staan.
1e topic van 2012 in ONZ Eerste ONZ topic van 2012 - Fijn 2012
pi_100919248
quote:

[..]

Idd, dat zal simpelweg het einde zijn van Pukkelpop en de waarschijnlijk ook die van de organisator.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:29:26 #24
353355 snowstorm-deepfrost
... en alles werd gemakkelijk
pi_100919255
quote:
Geweldig, die gast van Milk inc. is ook aan het helpen
Door die gast WIL ik niet eens geholpen worden , die zit helemaal onder de coke ...
Die is helemaal de weg kwijt .
... en alles werd gemakkelijk , ik moest gewoon eerlijk zijn tegen mijzelf .
pi_100919266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:28 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

Jep, maar vraag me wel af wat nou de schade is qua materiaal lijkt me niet dat ze de mensen die morgen komen in een half in puin liggend terrein laten staan.
Die zullen ze vast zoveel mogelijk proberen te herstellen
pi_100919272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het nú doorgaat? Voor vanavond is alles heel begrijpelijk afgelast, morgen gaat het door. En dát vinden mensen al raar. Ik niet.
Morgen zijn de tenten niet ineens heel. Heb je foto's van het terrein gezien? Al hadden ze een week, dan kregen ze denk ik nog niet al het puin weg.
pi_100919273
quote:

[..]

Dat zal inderdaad wel de bepalende factor zijn...
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:29:59 #28
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_100919287
pppffff vooral dat laatste stukje van het filmpje

http://www.zie.nl/video/o(...)chuilen/m1ezt0rff4pe
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_100919313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Morgen zijn de tenten niet ineens heel. Heb je foto's van het terrein gezien? Al hadden ze een week, dan kregen ze denk ik nog niet al het puin weg.
Waarom denk jij dan dat ze het morgen door laten gaan? Omdat ze jou nog niet hebben gesproken?
pi_100919314
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Idd, en denk ik ook dat er wat tenten zijn die WEL droog zijn gebleven.

Herinner mij nog van een onweerLL, dat er van die legertenten fier overeind bleven. Deel van de LL werdt daar een slaapplek aangeboden.

En maandagochtend werd je je tent weer uitgebrand door de warme zon :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_100919326
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er was een soort karavaan van vertrekkende jongeren. Daar heb je dus gelijk in.
pi_100919328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Idd, dat zal simpelweg het einde zijn van Pukkelpop en de waarschijnlijk ook die van de organisator.
Kaartjes terugbetalen, artiesten annuleren, schade repareren, rechtzaken overleven, schadevergoedingen uitkeren: reken maar dat ze dan over de kop gaan ;(
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:30:53 #33
8898 Darklight
pi_100919329
Als je deze foto bekijkt is het allemaal wel vrij kapot, maar ze zullen het wel weer opbouwen als ze het morgen weer doorlaten gaan
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:31:01 #34
pi_100919331
quote:
Net nieuwe foto's gezien op m'n facebook ding ...
er zijn nog mensen op het terrein .
pi_100919340
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Eigenlijk ook bizar dat je je niet kunt verzekeren tegen zo'n ramp
pi_100919350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Overigens wordt mijn post uit de context getrokken: Ik zou het raar vinden als het wordt afgelast vanwege respect voor drie doden. Over het materieel zei ik aanvankelijk niets, dat heb jij ervan gemaakt. Zou best kunnen dat het niet meer door kán gaan, maar dat lijkt me niet gezien de berichten.
pi_100919365
er staan nog festivaltenten overeind. Een stuk terrein is zo afgezet met hekken. Door laten gaan lijkt mij helemaal geen vreemd besluit.
pi_100919371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eigenlijk ook bizar dat je je niet kunt verzekeren tegen zo'n ramp
Al het is wel weer begrijpelijk dat verzekeringsmaatschappijen daar geen zin in hebben. Wist je dat de plunderingen in Londen vorige week bijvoorbeeld vaak ook niet uitgekeerd worden?
pi_100919379
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:30 schreef Darklight het volgende:
Als je deze foto bekijkt is het allemaal wel vrij kapot, maar ze zullen het wel weer opbouwen als ze het morgen weer doorlaten gaan
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of ze niet de hele nacht nodig hebben om alle mensen te helpen. laat staan het terrein kunnen opbouwen
pi_100919490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook inderdaad... er kan volgens mij nog nauwelijks iemand normaal kamperen daar
nofi, festivalgangers horen wel tegen wat modder en nattigheid te kunnen hoor. festivals ontaarden doorgaans vrij snel in mudfest in mijn ervaring. op die filmpjes zag je ook plenty tentjes staan waar niks mis mee was.

ik zou wel zijn gebleven. beter dat je gewoon maar rustig afwacht. op die camping kan je ws gewoon wel eten en drinken kopen en er zijn toiletten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100919507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad wel de bepalende factor zijn...
Ze kunnen ook simpelweg niet anders.
pi_100919517
Op vtm nieuws hebben ze het nu over 4 doden.
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:35:24 #43
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100919523
Vier doden meldden ze juist in het nieuws op VTM.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_100919565
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:34 schreef simmu het volgende:

[..]

nofi, festivalgangers horen wel tegen wat modder en nattigheid te kunnen hoor. festivals ontaarden doorgaans vrij snel in mudfest in mijn ervaring. op die filmpjes zag je ook plenty tentjes staan waar niks mis mee was.

ik zou wel zijn gebleven. beter dat je gewoon maar rustig afwacht. op die camping kan je ws gewoon wel eten en drinken kopen en er zijn toiletten.
er zijn nog genoeg mensen die blijven, om wat voor redenen dan ook. Of mensen die nu vertrekken en morgenochtend beslissen of ze weer terug gaan.
Festivalgangers zijn flexibel.

Vraag blijft dan idd of het door kán gaan.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:36:27 #45
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_100919575
oei dat is er weer een :( rip
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:36:41 #46
8898 Darklight
pi_100919585
quote:
22.51 uur De reacties op de beslissing om het festival morgen te laten doorgaan, zijn gemengd. Sommigen vinden het van weinig respect getuigen. Anderen zien daarin een mooi eerbetoon aan de slachtoffers.
quote:
23.04 uur De webstek van Pukkelpop heeft een 'Pay your Respects'-blog opgericht, waar iedereen zijn medeleven kan getuigen.
pi_100919647
Van de pukkelpop site:
quote:
Pukkelpop gaat jaar na jaar de uitdaging aan om een duurzaam festival op poten te zetten. Elektriciteit, water, afval, transport, eten, drinken… De impact van zo’n groots evenement op het milieu is niet te onderschatten. Daarom doen we ons uiterste best om onze ecologische voetafdruk te beperken en van Pukkelpop...
Nu heeft de Natuur zijn footprint op Pukkelpop gezet :D

(ok, 1 grapje moet wel kunnen toch).

Overigens staat er nu op de site ook al info over noodnummers en waar mensen heen kunnen. Misschien iets om te smsen naar vrienden/bekenden als ze info willen en WiFi of hun UMTS aan staat :)
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:38:26 #48
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100919655
4 doden (drie op festivalterrein, 1 in ziekenhuis)
35 erg zwaar gewonden
50 mensen met breuken en andere verwondingen die dringend zorg nodig hebben
100 tal lichtgewonden
pi_100919676
En rijden nog flink wat ambulances weg, na aantal uur.
pi_100919700
quote:
15s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:38 schreef Jump het volgende:
4 doden (drie op weide, 1 in ziekenhuis)
35 erg zwaar gewonden
50 mensen met breuken en andre verwondingen die dringend zorg nodig hebben
100 tal lichtgewonden
Bron?
pi_100919715
vtm nieuws
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:39:50 #52
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100919733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron?
Verslaggeving nu op het VTM nieuws.
pi_100919772
Sorry ben je steeds paar seconde voor ;)
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:40:58 #54
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100919805
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:40 schreef ddx het volgende:
Sorry ben je steeds paar seconde voor ;)
Jij zal dichter bij Vilvoorde zitten :D
pi_100919822
quote:
35 erg zwaar gewonden
100 tal lichtgewonden
Dus door instorten van tent 1 dode en de andere 3 op camping terrein?
35 zwaar gewonde :{
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:42:04 #56
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100919863
Drie op de weide moet drie op het festivalterrein zijn waarschijnlijk.
pi_100919868
RTL meldt dat nog niet iedereen van het festivalterrein af is. De bui duurde ongeveer 20 minuten en kwam totaal uit het niets aanzetten en was net zo snel weer verdwenen.

Trouwens, hotel in Hasselt nodigt alle festivalgangers uit om met hun slaapzak te komen en dan mogen ze in het hotel slapen O+
pi_100919873
quote:
35 erg zwaar gewonden
100 tal lichtgewonden
:{
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_100919878
quote:
Jij zal dichter bij Vilvoorde zitten :D
Zo'n 200km ofzo hiervandaan ;)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:42:45 #60
pi_100919909
Morgen en zaterdag gaat PP toch door !!!!

We zijn niet te stoppen ...
pi_100919927
In België noemen ze het festivalterrein inderdaad de weide.
pi_100919935
Ik ga slapen en hoop maar dat ik morgenvroeg of vannacht een verlossend smsje krijg
pi_100919946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:42 schreef Tchock het volgende:
RTL meldt dat nog niet iedereen van het festivalterrein af is. De bui duurde ongeveer 20 minuten en kwam totaal uit het niets aanzetten en was net zo snel weer verdwenen.

Trouwens, hotel in Hasselt nodigt alle festivalgangers uit om met hun slaapzak te komen en dan mogen ze in het hotel slapen O+
Dat is wel netjes, maar die zullen op een gegeven moment ook vol zitten :D
pi_100919970
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga slapen en hoop maar dat ik morgenvroeg of vannacht een verlossend smsje krijg
Ik hoop het ook voor je :o
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:44:17 #65
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_100920003
quote:

Heel veel particulieren in Hasselt bieden ook onderdak aan :) Wat een lieve mensen die Belgen
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:44:25 #66
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100920018
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dat is wel netjes, maar die zullen op een gegeven moment ook vol zitten :D
De Grenslandhallen hebben ook hun deuren opengezet voor deze nacht meldden ze.
pi_100920022
quote:
ik hoop het ook voor je. Slaap ze.
pi_100920023
quote:

De saamhorigheid vanavond in Hasselt ^O^
Vele tweets gezien van mensen die hulp, onderdak en kleding aan wilde bieden aan festivalgangers.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:44:35 #69
8898 Darklight
pi_100920031
quote:
sterkte
pi_100920051
quote:
Sterkte en hoop met je mee.
pi_100920077
quote:
Slaap lekker en sterkte!

als je een beetje op mij lijkt: tot zo!
pi_100920091
ik vind het gewoon menselijk als ze het aflassen. Hier werden toen zelfs met koninginnedag dingen afgelast. Maar dat vind ik.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:45:58 #73
8898 Darklight
pi_100920106
lol ik zou ook niet kunnen slapen in zo'n geval
pi_100920146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:45 schreef Crazy-M het volgende:
ik vind het gewoon menselijk als ze het aflassen. Hier werden toen zelfs met koninginnedag dingen afgelast. Maar dat vind ik.
Verschil is alleen dat met Pukkelpop tientallen miljoenen zijn gemoeid. Koninginnedag is een stuk makkelijker af te gelasten.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:46:49 #75
pi_100920161
quote:
Sterkte , maar de providers zijn voolopig allemaal overbelast ...
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:47:35 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100920201
Waardoor zijn die mensen dan overleden of gewond geraakt? Omvallende podia en bomen? Hoe kunnen het er zo veel zijn?
pi_100920203
quote:
sterkte en probeer wat te slapen
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_100920219
quote:
:N Deels. In andere plaatsen dan Apeldoorn merkte je er niets van, en dat is precies wat er hier ook aan de hand is. De meeste mensen hebben waarschijnlijk van die doden althans niets gemerkt.
pi_100920226
quote:
situaties vallen niet te vergelijken.
pi_100920227
ik zou ook niet kunnen verder feesten, even die "knop" omzetten.. nee,dat lukt mij niet
pi_100920233
Ik ga ook slapen, vriend sms-te net dat hij en gezelschap bij hun slaapplaats aangekomen zijn.
pi_100920237
Denk niet dat je je druk hoeft te maken. Alle contactpersonen van slachtoffers zijn verwittigd. Geen nieuws is goed nieuws, wil ik bijna zeggen
pi_100920241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:47 schreef Aventura het volgende:
Waardoor zijn die mensen dan overleden of gewond geraakt? Omvallende podia en bomen? Hoe kunnen het er zo veel zijn?
Verdrukking? Wegrennen uit een instortende tent met z'n allen?
pi_100920255
quote:
een complete tent is ingestort met mensen erin
Ik luister NL-Talig
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:48:44 #85
8898 Darklight
pi_100920260
zucht, mss hadden ze het hele festival terrein moeten verplaatsen
quote:
23.24 uur Her en der worden al vragen gesteld of het festival deze ramp had kunnen vermijden.
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:48:45 #86
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100920261
http://www.deredactie.be/(...)uurenmedia/1.1090483

Nog een ander filmpje, grote tak die door tent komt vallen.
pi_100920285
quote:
Ben je wel eens op zo'n soort festival geweest? :) De podia bestaan uit enorme tenten met het podium en de mensen er in onder een doek. De tenten zijn ingestort op de podia en mensenmassa's er binnen, waarschijnlijk. Zoek in het vorige topic de foto's anders even op.
pi_100920289
quote:
Gokje:

-omvallende masten, bomen (zo'n ding op je hoofd is niet niks)
-rondvliegende hekken, vuilnisbakken, etenswaar
-gedrang in de tent die instortte
-door paniek verkeerde akties van mensen (per ongeluk op iemand inspringen, over een boomtak struikelen etc)
pi_100920311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef omearos het volgende:
Ik ga ook slapen, vriend sms-te net dat hij en gezelschap bij hun slaapplaats aangekomen zijn.
Met een gerust gevoel nu lekker slapen.
pi_100920317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ze hadden het ook in een oud stadje kunnen houden met een mooie brug als toegangspoort, oh wacht.
pi_100920334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Darklight het volgende:

[..]

Zucht ;(
pi_100920340
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef Jump het volgende:

fokking hell
pi_100920356
quote:
Ah, gelukkig maar
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:51:12 #94
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100920383
Natuurlijk is er nu rond Kiewit een verkeerschaos. Alle ouders die hun kinderen gaan halen en de auto achterlaten aan de kant om ze te gaan zoeken en dergelijke...
pi_100920394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
ik zou ook niet kunnen verder feesten, even die "knop" omzetten.. nee,dat lukt mij niet
dat heb ik dus ook. Als het eigenschuld is: zeg ik doorgaan maar net als nu. Als zelfs hulpdiensten nog op en neer rijden.
Ik luister NL-Talig
pi_100920417
Iedereen die nu nog op iemand wacht slaapt of heeft hem/haar bereikt?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:52:00 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_100920431
quote:

Oh jee, als je die verkeerd op je kop krijgt ben je weg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_100920435
Ik heb nog geen positieve reactie van Marie gehoord, sorry
pi_100920437
Deze foto kan op zich ook wel hier, dit is die helse bui die ineens op kwam zetten. De foto is niet bewogen of bewerkt oid, dit was gewoon het zicht op de snel(!)weg bij de ring van Brussel.

Zo komen ze niet veel voor heur.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:53:44 #100
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100920521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ben je wel eens op zo'n soort festival geweest? :) De podia bestaan uit enorme tenten met het podium en de mensen er in onder een doek. De tenten zijn ingestort op de podia en mensenmassa's er binnen, waarschijnlijk. Zoek in het vorige topic de foto's anders even op.
14 x lowlands, 5x werchter, 3x pinkpop :D Ik had nog niet gelezen of gezien dat er een complete tent volledig was ingestort. Dan is zo'n aantal waarschijnlijker ja.
pi_100920545
quote:

Wow, lijkt bijna een film maar het is echt!

Wat een gegil.
  Lieve Belg donderdag 18 augustus 2011 @ 23:54:20 #102
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100920550
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Deze foto kan op zich ook wel hier, dit is die helse bui die ineens op kwam zetten. De foto is niet bewogen of bewerkt oid, dit was gewoon het zicht op de snel(!)weg bij de ring van Brussel.

[ afbeelding ]

Filmpje van op autosnelweg rond Hasselt tussen 18u en 18u30: start op 1 minuut

Oordeel zelf.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:54:28 #103
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100920552
Ik zat bij mijn ouders op de camping vanavond in Zutendaal, ligt in principe naast het Pukkelpopterrein.
Het was al een tijdje aan het donderen, maar er kwam maar niets. En opeens begon het dus inderdaad te stortregenen, en vooral keihard te waaien. Je zag de regen gewoon rondjes maken door de wind. Op de camping waren ook verschillende zware takken/kapotte bomen door caravans heen gegaan.

Als op zo een terrein als PP de wind zich onder zo een tent pakt kun je er niets aan doen. Toen ik rond 22.45u naar huis reed zag ik nog een ambulance met lichten richting Hasselt rijden. En op de radio (ik heb altijd stubru opstaan) riepen ze de mensen nog steeds op om familie te verwittigen en om van het terrein af te gaan richting camping/grenslandhallen etc.

Ik was al bijna thuis anders had ik ook wel even een paar mensen willen wegbrengen vanaf het terrein :{ Is gewoon kut.
吴 曼 迪
pi_100920556
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef Tchock het volgende:
ik ook nog niet. En tv ook niet, maar die is slapen
Ik luister NL-Talig
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:55:37 #105
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_100920611
En ik ben weer thuis :o

Het begon bij Skunk Anansie te regenen, ging wat door en door niks aan de hand tot het wat harder ging regenen en waaien. Op een begeven moment draaide ik me om en vlogen er overal takken door de lucht echt heel bizar, het had wat weg van zo'n scene uit Hitchcock z'n film The Birds. Tegelijkertijd begon het keihard te hagelen (hagelstenen tot wel 4 cm doorsnee echt bizar) We hebben maar een dranghek (zoeen met gaas erover) uit de grond getrokken en boven ons gehouden omdat die hagel echt bizar hard aankomt. Nadat het was gestopt stond het hele terrein blank en dus meerdere delen ingestort :o

donderdag 18 augustus 2011 @ 23:55:56 #106
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100920621
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:54 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ik ook nog niet. En tv ook niet, maar die is slapen
Ik kreeg ook geen smsjes verstuurd toen ik daar nog in de buurt was. Teveel telefoonverkeer.
吴 曼 迪
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:56:38 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_100920660
quote:

[ afbeelding ]

Jawel hoor, maar niet in de Lage Landen. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_100920670
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:54 schreef Jump het volgende:

[..]

Filmpje van op autosnelweg rond Hasselt tussen 18u en 18u30: start op 1 minuut

Oordeel zelf.
Ja, zo één heb ik er ook. Max snelheid die te behalen was, was 50 km/hr, was chaos op de weg, veel hebben ook een tijd op de vluchtstrook stilgestaan. Eng gewoon.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 23:57:05 #109
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100920676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef Tchock het volgende:
Ik weet nog niets. Noodnummer is onbereikbaar... Probeer positief te blijven, ben er wel wat mottig van ondertussen, vraag me toch af of het nu niet té lang duurt... ;(

Hopelijk telefoon kwijt of kapot.. :{
Are you fokking to me?
pi_100920677
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:53 schreef Aventura het volgende:

[..]

14 x lowlands, 5x werchter, 3x pinkpop :D Ik had nog niet gelezen of gezien dat er een complete tent volledig was ingestort. Dan is zo'n aantal waarschijnlijker ja.
Vaker dan ik jaren oud ben dus ;) Er zijn naar wat ik gehoord heb twee tenten volledig ingestort.
pi_100920710
quote:

[ afbeelding ]

Sjeuzes :o . Levensgevaarlijk om zo te rijden....
pi_100920712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:

Het begon bij Skunk Anansie te regenen, ging wat door en door niks aan de hand tot het wat harder ging regenen en waaien. Op een begeven moment draaide ik me om en vlogen er overal takken door de lucht echt heel bizar, het had wat weg van zo'n scene uit Hitchcock z'n film The Birds. Tegelijkertijd begon het keihard te hagelen (hagelstenen tot wel 4 cm doorsnee echt bizar) We hebben maar een dranghek (zoeen met gaas erover) uit de grond getrokken en boven ons gehouden omdat die hagel echt bizar hard aankomt. Nadat het was gestopt stond het hele terrein blank en dus meerdere delen ingestort :o

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar veilig thuis. Nog meer gezien? Of gelijk gegaan?
Ik luister NL-Talig
pi_100920713
quote:
9s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:57 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik weet nog niets. Noodnummer is onbereikbaar... Probeer positief te blijven, ben er wel wat mottig van ondertussen, vraag me toch af of het nu niet té lang duurt... ;(

Ken je geen mensen met wie hij/zij meeging, die je eventueel kan contacten?
pi_100920729
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dude, blij dat je ok bent :*.
pi_100920744
quote:

[..]

Waarschijnlijk gewoon onbereikbaar :) Je weet hoe de telefoondekking is als het druk is.
pi_100920761
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pfff ongelofelijk raar zeg... Had je een kaartje voor het hele weekend?
pi_100920780
quote:

[..]

uitgaan van het laatste en slechte ontvangst daar
Ik luister NL-Talig
pi_100920796
quote:
11s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:58 schreef iBenny het volgende:

[..]

Sjeuzes :o . Levensgevaarlijk om zo te rijden....
Daarom ook stilgestaan, en daarna zowat stapvoets gereden.

En Marie, hoewel het lullig klinkt, moet je denk ik uitgaan van 'geen nieuws is goed nieuws', echt. Sterkte.
  Lieve Belg vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:00:28 #119
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_100920812
Even iets compleet anders, als ze dat morgen afgelasten krijgen de festivalgangers dan hun geld terug (of toch een deel ervan)? :@
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:02:16 #120
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_100920879
Nee ik had alleen kaartjes voor de donderdag, maar we waren er net pas een uurtje ofzo dus dat was wel zuur. Het leek op dat moment allemaal niet zo erg maar je kreeg nergens wat te horen. Niks over het aflasten van acts oid terwijl dat in de media wel al bekend was. Alleen dat er geruchten gingen over doden enz. Na een uurtje of 2 nadat het was gebeurd nog steeds niks en meer mensen gingen weg. Toen hebben we maar besloten om te vertrekken. Buiten het terrein werd eigenlijk pas goed duidelijk wat er nog meer aan de hand was ambulances reden af en aan.
pi_100920884
Vreselijke naam trouwens: 'pukkelpop', hoe verzin je het.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:02:34 #122
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100920892
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:00 schreef Jump het volgende:
Even iets compleet anders, als ze dat morgen afgelasten krijgen de festivalgangers dan hun geld terug (of toch een deel ervan)? :@
Denk dat dat de reden is dat ze het niet afgelast hebben, en zo hopen dat ze aan festivalganger en artiesten kant(annuleren kan ook bakken met geld kosten) kant de schadevergoedingen zoveel mogelijk te beperken.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:02:43 #123
8898 Darklight
pi_100920897
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:00 schreef Jump het volgende:
Dat lijkt me toch wel
Maar ik begreep dat het gewoon doorgaat morgen
pi_100920902
NOS meld nu dat pukkelpop morgen doorgaat met aangepast programma.
pi_100920906
Totaal andere informatie bij nos journaal dan bij vtm nieuws....
pi_100920913
En vanmiddag was het nog zonnig weer? Niemand die buienrader oid checkt? organisatie? WTF!
There are only 151 Pokémon.
pi_100920930
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:02 schreef Darklight het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch wel
Maar ik begreep dat het gewoon doorgaat morgen
Meer geblaat van jouw kant. Ik weet zeker dat in de algemene voorwaarden staat dat je geen schadevergoeding krijgt als er sprake is van overmacht aan de kant van Pukkelpop, en dat is hier het geval.
pi_100920952
lekker respectvol trouwens.. 3 doden en morgen lekker verder feest vieren :r
pi_100920958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef Eenskijken het volgende:
En vanmiddag was het nog zonnig weer? Niemand die buienrader oid checkt? organisatie? WTF!
Ja en? Dan zie je op buienradar buien je op je af komen? Er valt zo vaak een bui.
pi_100920974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef Eenskijken het volgende:
Vanochtend klein hoosbuitje, 's middags heerlijk zomers, niet eens dat broeierige ofzo. En er was wel onweer verwacht, maar niet dat de hemel open zou scheuren.
pi_100920977
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja en? Dan zie je op buienradar buien je op je af komen? Er valt zo vaak een bui.
:') alsof je het verschil niet ziet tussen wat motregen en een stormbui.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:05:22 #132
8898 Darklight
pi_100920987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meer geblaat van jouw kant. Ik weet zeker dat in de algemene voorwaarden staat dat je geen schadevergoeding krijgt als er sprake is van overmacht aan de kant van Pukkelpop, en dat is hier het geval.
Laat maar zien als je zo zeker bent
ohnee dat kun je niet
pi_100921015
Van de organisatie:

quote:
18-08-20115 reacties
De Pukkelpop organisatie heeft beslist om alle shows vanavond stop te zetten uit respect voor de slachtoffers.

We zullen vanavond het terrein opruimen en weer veilig maken zodat we morgen om 11uur opnieuw kunnen beginnen. Een nieuwe start voor Pukkelpop 2011.
http://www.pukkelpop.be
pi_100921024
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:05 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Hier in Utrecht zou het ook los gaan volgens buienradar eerder op de avond.
We hebben een hoosbui gehad van 15 minuten en wat geflits in de verte en dat was het.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:06:39 #135
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_100921041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:03 schreef ddx het volgende:
Totaal andere informatie bij nos journaal dan bij vtm nieuws....
nos gebruikt informatie van 10 uur volgens mij..
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:06:57 #136
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100921055
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:04 schreef Eenskijken het volgende:
elk jaar nemen we 3 minuten de tijd om alle oorlogsslachtoffers te herdenken, in ruil daarvoor krijgen we elke 5 jaar een extra vrije dag, ook lekker respectvol om voor elke 15 minuten die je stil moet staan 24 uur te kunnen feesten.
pi_100921072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:05 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

De buienradar geeft alleen BUIEN aan. Niet of er het gaat waaien of bliksemen. Misschien de bijbehorende weersvoorspelling wel, maar de organisatie heeft wel wat beters te doen dan continu buienradar in de gaten te houden.
pi_100921074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef djayzz het volgende:

[..]

nos gebruikt informatie van 10 uur volgens mij..
De site pukkelpop zegt het nu ook.
pi_100921077
quote:
ik hoorde al 4
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:07:49 #140
8898 Darklight
pi_100921086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Hier in Utrecht zou het ook los gaan volgens buienradar eerder op de avond.
We hebben een hoosbui gehad van 15 minuten en wat geflits in de verte en dat was het.
Ja hier in Enschede hetzelfde
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:07:50 #141
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921087
quote:
Er gaan zo vaak mensen dood. Vorig jaar zijn er ook twee doden gevallen, is het ook doorgegaan. Voor mij is er geen reden om het niet door te laten gaan.
De meeste bezoekers kent niemand van de doden.
吴 曼 迪
pi_100921097
quote:
Het noodweer kwam uit het niets aanzetten en verdween ook heel snel weer, meldde NOS eerder vanavond.
pi_100921112
quote:
Jij leeft iedere dag je leven verder terwijl er mensen liggen te sterven, en ja, ook wel eens drie mensen tegelijk door 'n auto-ongeluk bijvoorbeeld. Respectloos van je hoor. :')
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:09:11 #144
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100921143
Thanks voor de lieve woorden.

Belgische krant De Morgen spreekt nu ook over vier doden. Nu geloof ik het pas. VTM is niet altijd betrouwbaar.
Are you fokking to me?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:09:20 #145
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Jij leeft iedere dag je leven verder terwijl er mensen liggen te sterven, en ja, ook wel eens drie mensen tegelijk door 'n auto-ongeluk bijvoorbeeld. Respectloos van je hoor. :')
Afgelopen weekend in België al 15 personen in het verkeer.
吴 曼 迪
pi_100921164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:05 schreef Darklight het volgende:

[..]

Laat maar zien als je zo zeker bent
ohnee dat kun je niet
Ik denk niet dat ik de voorwaarden kan lezen zonder een ticket te kopen nee. Je zult echter zien dat dat vrijwel altijd (festivals, concerten, reizen) opgaat.
pi_100921173
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

elk jaar nemen we 3 minuten de tijd om alle oorlogsslachtoffers te herdenken, in ruil daarvoor krijgen we elke 5 jaar een extra vrije dag, ook lekker respectvol om voor elke 15 minuten die je stil moet staan 24 uur te kunnen feesten.
Hoe kan je dat vergelijken? Dat is inmiddels al 60 jaar geleden gebeurt.. dit één dag..
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

De buienradar geeft alleen BUIEN aan. Niet of er het gaat waaien of bliksemen. Misschien de bijbehorende weersvoorspelling wel, maar de organisatie heeft wel wat beters te doen dan continu buienradar in de gaten te houden.
Eh nee, een organisatie die een BUITENfeest geeft zou als n.1 prioriteit moeten hebben: het weer.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:09:42 #148
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100921177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:08 schreef Taurus het volgende:

[..]

Idd, gooi de A2 maar een paar dagen dicht als er 4 mensen overleiden bij een kettingbotsing oid. :')
pi_100921178
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

komt omdat het ook de feest van bevrijding is
Ik luister NL-Talig
pi_100921184
quote:
Als je het zo speelt.

Dagelijks sterven er miljoenen mensen in de Hoorn van Afrika, maar jij eet respectloos je bammetje morgenochtend op? :')
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:10:02 #151
8898 Darklight
pi_100921189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik de voorwaarden kan lezen zonder een ticket te kopen nee. Je zult echter zien dat dat vrijwel altijd (festivals, concerten, reizen) opgaat.
Ja is ook overmacht, dat klopt wel
pi_100921204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je het zo speelt.

Dagelijks sterven er miljoenen mensen in de Hoorn van Afrika, maar jij eet respectloos je bammetje morgenochtend op? :')
Dagelijks miljoenen :')
pi_100921219
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je het zo speelt.

:')
pi_100921221
Wat op StuBru verteld wordt over de Smiths Westerns maakt die tweet van ze overigens wel goed lijkt me: ze hebben fans opgevangen in hun backstage loges.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:11:48 #155
8898 Darklight
pi_100921257
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat op StuBru verteld wordt over de Smiths Westerns maakt die tweet van ze overigens wel goed lijkt me: ze hebben fans opgevangen in hun backstage loges.
Ws lekkere meiden
pi_100921274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:11 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ws lekkere meiden
Nee. Belgische dudes.
pi_100921282
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:11 schreef Darklight het volgende:

[..]

Ws lekkere meiden

Jaloers?
pi_100921310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jaloers?
Darklight vindt t allemaal wel meevallen en wou daar ook wel zijn nu. Vast een zolderkamerdertiger :D
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:14:19 #159
8898 Darklight
pi_100921370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jaloers?
nee hoor dat moeten ze allemaal zelf weten
pi_100921379
Over die verkeerschaos. Er zullen een hoop mensen zijn met dagkaarten voor de Foo Fighters. Gewoon na afloop zou het ook een verkeerschaos zijn geweest.
pi_100921381
Morgen weten we vast meer.
Ga me bed opzoeken. Sterkte voor degene die nog afwachtende zijn naar sms/telefoontje van dierbare.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:15:02 #162
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921395
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:09 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Hoe kan je dat vergelijken? Dat is inmiddels al 60 jaar geleden gebeurt.. dit één dag..

[..]

Eh nee, een organisatie die een BUITENfeest geeft zou als n.1 prioriteit moeten hebben: het weer.
Ik had ergens gelezen dat de brandweer alles gecontroleerd had en alles goedgekeurd had, het terrein zou bestand zijn tegen alle weersomstandigheden.
吴 曼 迪
pi_100921423
buienradar geeft wel aan of er onweer komt > http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100921424
Morgen maken ze misschien een podium van bierkratten, zetten de bands hun versterkers erop en spelen maar?

Zou wel geinig zijn...
pi_100921429
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat de brandweer alles gecontroleerd had en alles goedgekeurd had, het terrein zou bestand zijn tegen alle weersomstandigheden.
Dat kan niet. Je rekent altijd tot een bepaald niveau, en duidelijk mag zijn dat je je hier niet voor kunt indekken.
pi_100921433
quote:
Vergeet niet dat wanneer Pukkelpop helemaal zou afgelasten, ze waarschijnlijk failliet zullen gaan en dat definitief het einde van Pukkelpop betekent.

Door de komende twee dagen toch door te gaan kunnen ze zichzelf voor de komende jaren nog redden.
pi_100921481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef Apotheose het volgende:
buienradar geeft wel aan of er onweer komt > http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Ik neem aan dat niemand van te voren wist dat het zo ernstig zou zijn
pi_100921483
"De hulpdiensten hebben laten weten dat er drie doden en 72 gewonden zijn gevallen, waarvan elf zwaargewond."

Definitieve cijfers nu dus.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:16:59 #169
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan niet. Je rekent altijd tot een bepaald niveau, en duidelijk mag zijn dat je je hier niet voor kunt indekken.
Maar ze hebben wel gedaan wat ze konden, Eenskijken doet alsof de organisatie super laks is geweest.
吴 曼 迪
pi_100921485
Stomme schuldgewijs ook altijd weer. Kan er tegenwoordig niets meer gebeuren dat gewoon door de natuurramp komt, of door pech desnoods?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:17:04 #171
8898 Darklight
pi_100921493
Sommige bands houden het voor gezien

quote:
Morning Parade neemt het goede voorbeeld en cancelled hun show van morgen @pukkelpop. #pp11 #pkp
pi_100921514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef megamandy het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel gedaan wat ze konden, Eenskijken doet alsof de organisatie super laks is geweest.
Weet ik, als je mijn post had gelezen had je begrepen dat ik het daar absoluut niet mee eens ben :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:18:25 #173
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921547
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Weet ik, als je mijn post had gelezen had je begrepen dat ik het daar absoluut niet mee eens ben :)
Ahzo, ik las het meer als "de brandweer kan dat helemaal niet controleren" :P
吴 曼 迪
pi_100921555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Tchock het volgende:
Stomme schuldgewijs ook altijd weer. Kan er tegenwoordig niets meer gebeuren dat gewoon door de natuurramp komt, of door pech desnoods?
Nee, want dan leren we niets.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:19:10 #175
8898 Darklight
pi_100921575
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:15 schreef Apotheose het volgende:
Zo heftig hadden ze het niet verwacht, dat komt ook niet echt vaak voor
pi_100921591
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, want dan leren we niets.
Tenzij het echt door de natuur komt en niets anders. Als je dit voor altijd wil voorkomen moeten alle festivals ontruimd worden als het bewolkt wordt, en alle podia in bunkers gebouwd worden.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:19:35 #177
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_100921593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef horned_reaper het volgende:
"De hulpdiensten hebben laten weten dat er drie doden en 72 gewonden zijn gevallen, waarvan elf zwaargewond."

Definitieve cijfers nu dus.
Hoe kunnen dat nu definitieve cijfers zijn, alsof mensen nu niet meer dood kunnen gaan?
pi_100921601
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik neem aan dat niemand van te voren wist dat het zo ernstig zou zijn
nee dat niet. Maar er werd hier eerder door iemand gezegd dat buienradar alleen buien aangeeft :P En in het zuiden van Nederland is iig een weeralarm in het leven geroepen. Weet niet hoe dat in Belgie zat. En true: je weet nooit hoe erg het gaat zijn...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100921619
Ik denk ook wel dat ze hun best hebben gedaan, maar ik denk ook dat er een hoop had kunnen voorkomen door beter opletten van de organisatie. Onderzoek zal dat later allemaal wel laten blijken, maar met de technologie die we hebben mbt het weer kan dit natuurlijk niet 'onverwacht' zo ernstig zijn. Dit had gewoon eerder opgemerkt kunnen en moeten worden.
pi_100921646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef Darklight het volgende:
Sommige bands houden het voor gezien

[..]

Straks wil de organisatie doorgaan, hebben ze geen bands meer :D :{ :')
pi_100921671
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:19 schreef djayzz het volgende:

[..]

Hoe kunnen dat nu definitieve cijfers zijn, alsof mensen nu niet meer dood kunnen gaan?
Definitieve cijfers voor nu.

Wat er verder nog gaat gebeuren is natuurlijk niet te zeggen.
De 11 zwaargewonden moeten nu in ieder geval in leven zien te blijven! Laten we dat maar hopen....
pi_100921679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:19 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nee dat niet. Maar er werd hier eerder door iemand gezegd dat buienradar alleen buien aangeeft :P En in het zuiden van Nederland is iig een weeralarm in het leven geroepen. Weet niet hoe dat in Belgie zat. En true: je weet nooit hoe erg het gaat zijn...
Iedereen loopt wel de hele tijd buienradar te roepen, maar ik hoop toch echt dat organisatoren van een festival van dergelijk formaat gewoon professionele meteorologen in dienst hebben, of anders wel gegevens kopen van een meteorologisch instituut.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:22:14 #183
8898 Darklight
pi_100921701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan komt zanger Rinus voor een spetterend optreden naar Belgie
pi_100921702
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Eenskijken het volgende:
Ik denk ook wel dat ze hun best hebben gedaan, maar ik denk ook dat er een hoop had kunnen voorkomen door beter opletten van de organisatie. Onderzoek zal dat later allemaal wel laten blijken, maar met de technologie die we hebben mbt het weer kan dit natuurlijk niet 'onverwacht' zo ernstig zijn. Dit had gewoon eerder opgemerkt kunnen en moeten worden.
...zei hij op basis van zijn onderbuikgevoelens en wat hij op buienradar van het weer had geleerd
pi_100921712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tenzij het echt door de natuur komt en niets anders. Als je dit voor altijd wil voorkomen moeten alle festivals ontruimd worden als het bewolkt wordt, en alle podia in bunkers gebouwd worden.
Huizen blijven ook staan he, er vallen altijd zaken te verbeteren. Dat moet gewoon uitgesloten worden, is niets raars.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:22:43 #186
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921724
quote:
Je hebt duidelijk niet in de bui gezeten.
吴 曼 迪
pi_100921733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Iedereen loopt wel de hele tijd buienradar te roepen, maar ik hoop toch echt dat organisatoren van een festival van dergelijk formaat gewoon professionele meteorologen in dienst hebben, of anders wel gegevens kopen van een meteorologisch instituut.
Wat is dit nu voor gelul? Geloof je echt dat Lowlands, Sziget, Reading een metereoloog in dienst hebben? :') :')

Jongen, jij moet nog veel van de wereld leren, kom over 10 jaar maar weer terug met een betere opmerking...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:23:00 #188
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_100921734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:21 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Definitieve cijfers voor nu.

Wat er verder nog gaat gebeuren is natuurlijk niet te zeggen.
De 11 zwaargewonden moeten nu in ieder geval in leven zien te blijven! Laten we dat maar hopen....
zojuist werd er vermeld op studio brussel 4 doden en 35 zwaargewonden...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:23:11 #189
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100921743
quote:
Ik denk ook wel dat ze hun best hebben gedaan, maar ik denk ook dat er een hoop had kunnen voorkomen door beter opletten van de organisatie.
Wat dan? een kapvergunning aanvragen voor de bomen die op het terrein staan voor het geval dat er een onweersbui aankomt? :')
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:23:51 #190
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921764
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor gelul? Geloof je echt dat Lowlands, Sziget, Reading een metereoloog in dienst hebben? :') :')

Jongen, jij moet nog veel van de wereld leren, kom over 10 jaar maar weer terug met een betere opmerking...
Jan Smeets kijkt ook altijd op Buienradar zegt hij :9
吴 曼 迪
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:23:59 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100921768
Vraag me af wat de organisatie dan had moeten doen. Jongens over 2 uur komt er een bui over, willen alle 60 duizend bezoekers even het terrein verlaten totdat de bui over is?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_100921783
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kost het ze in ieder geval geen geld.
pi_100921795
Op Werchter zie je wel eens op de lichtkrant staan: noodweer op komst. Of over 15 minuten hevige regen verwacht. Maar ja, wat moet je daar mee. Schuilen in een tent. tja.
pi_100921797
quote:

[..]

Wat dat betreft ben ik het mee Tchoke eens... ze zullen heus niet alleen buienrader in de gaten houden. Ik mag toch aannemen dat ze wat professioneler zijn en meerdere weersverwachtingen van instituten gebruiken oid..
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:24:35 #195
8898 Darklight
pi_100921798
quote:

[..]

tuurlijk hebben die dat niet, die kijken gewoon buienradar en sat24
pi_100921808
Ik kan wel aardig relativeren, maar om het festival nu nog verder te laten gaan... Ik weet het niet hoor.

Zou zelf weg gaan denk ik, dit is toch wel een beetje al te extreem.
٩๏̯͡๏)۶
pi_100921844
quote:

[..]

Niet per se in dienst hebben, maar wel hun gegevens halen van iets betrouwbaarder dan buienradar. Dat is namelijk net zo betrouwbaar als je voor die prijs kunt verwachten.

En van de wereld leren :') Laat me niet lachen joh. Complete onzinopmerking, en ook nog behoorlijk kleinerend. Ik begrijp dat jij in je lange, lange leven genoeg argumentatiekunst hebt opgedaan, hulde!
pi_100921860
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef Re het volgende:
Vraag me af wat de organisatie dan had moeten doen. Jongens over 2 uur komt er een bui over, willen alle 60 duizend bezoekers even het terrein verlaten totdat de bui over is?
In twee uur kan je toch een hoop voorzorgsmaatregelen nemen. Gewoon zorgen dat iedereen in veiligheid is, buiten of op het terrein. in ieder geval dat mensen niet in hun tentje zitten en verrast worden door een storm die het tentje wegblaast..
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:26:55 #199
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100921878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik het mee Tchoke eens... ze zullen heus niet alleen buienrader in de gaten houden. Ik mag toch aannemen dat ze wat professioneler zijn en meerdere weersverwachtingen van instituten gebruiken oid..
dan nog kun je niks doen tegen een korte hevige bui waarbij er 50 liter water op elke vierkante meter valt, dit had stukken erger af kunnen lopen.
pi_100921887
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

In twee uur kan je toch een hoop voorzorgsmaatregelen nemen. Gewoon zorgen dat iedereen in veiligheid is, buiten of op het terrein. in ieder geval dat mensen niet in hun tentje zitten en verrast worden door een storm die het tentje wegblaast..
2 uur van tevoren -zelfs één uur- was de bui niet zichtbaar.
pi_100921896
quote:
Wilde het net posten.
Kun je je voorstellen wat een rel het gaat geven als dat op zo'n manier wordt gebracht midden in een act.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:27:22 #202
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_100921899
4 doden zijn nu officieel. Het Laatste Nieuws spreekt nog van 35 zwaargewonden en van een honderdtal lichtgewonden.
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:28:05 #203
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100921925
Ik krijg net een SMS *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hij is in shock en lichtgewond. Maar levend. O+

Ben er van in tranen.
Are you fokking to me?
pi_100921927
quote:
Ze kunnen niks doen en eigenlijk is hun ook niks te verwijten. Er wordt zelfs voor gewaarschuwd bij openluchtfestivals.
pi_100921933
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Marie30 het volgende:

Ben er van in tranen.
moooooooi :D
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:28:32 #206
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_100921945
Ik begreep dat er vantevoren bekend was dat er hevig weer aan zou komen, maar niemand had dit verwacht.
Erwin Krol zei het nog op het 6 uur journaal, er ontstaan buien boven België die nog niet waarneembaar zijn op de radar, en waar de hevigheid nog niet van ingeschat kan worden.
pi_100921946
quote:

Ben er van in tranen.
Top.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:28:43 #208
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921953
quote:

Ben er van in tranen.
Fijn :)
吴 曼 迪
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:28:47 #209
8898 Darklight
pi_100921955
quote:

Ben er van in tranen.
Goed nieuws, was het je broer?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:29:17 #210
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100921975
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

2 uur van tevoren -zelfs één uur- was de bui niet zichtbaar.
Het waaide eerst ook helemaal niet. Pas toen het begon te regenen en hagelen.
吴 曼 迪
pi_100921978
quote:

Ben er van in tranen.
Mooi zo *O* *O*
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:29:24 #212
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_100921980
quote:

Ben er van in tranen.
Goed zo, slaap zacht :)
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:30:18 #213
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100922013
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:28 schreef Darklight het volgende:

[..]

Goed nieuws, was het je broer?
Neen mijn broer had zich al uren eerder levend en wel gemeld.
Are you fokking to me?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:30:38 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100922026
't is weer FOK! met zijn experts zie ik :'). De plek van zo'n supercel is gewoon niet precies te localiseren zelfs niet of het er daadwerkelijk eentje wordt en dan nog kun je niet even 60000 man even verplaatsen. Ga allemaal maar even in het midden van het veld staan met die bliksem om je heen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:31:21 #215
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100922059
Bedankt allemaal! Wat een slopende avond :{

Tot morgen, slaapwel :*
Are you fokking to me?
pi_100922065
En zondag verwachten ze weer zo'n onweer. Hopelijk geen ellendige gevolgen voor Lowlands.
pi_100922079
post was gelukkig achterhaald :)

verdient ook eigenlijk wel een *O*

[ Bericht 61% gewijzigd door Pu22el op 19-08-2011 00:43:03 ]
pi_100922089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:24 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Luister, ik ben zelf wel eens bandlid geweest bij een simpel 6 band festivalletje in een of andere kutkroeg.

De organisator daar al, heeft het razend druk met kijken of de bands op tijd arriveren, het licht goed geregeld is, medewerkers te vreten hebben, het geluid rond is en lokale pers geinformeerd is, en die vijf bijbehorende fotografen en/of verdwaalde cameraman gepositioneerd is. Plus dat de bezoekers op tijd binnenkomen en er voldoende wisselgeld aan de poort is.

Laat staan een groot festival, met 60.000 man, tientallen bands per dag, radiostations, pers, televisie, fanmeetings, catering, camping met bijbehorende stroomvoorziening, stroomvoorziening voor het gehel terrein, licht, geluid en bijbehorende aktiviteiten. Dat moet allemaal centraal gecoordineerd worden (mn trema doet t niet), en dan zou hij/zij ook om de 5 minuten buienradar oid moeten checken. Of een metereoloog in dienst moeten hebben? :D

"Zeg Bert, VTM wil je even spreken. Over Dave Grohl, wat ie zei over Pukkelpop laatst? En wat je van de komende dagen verwacht" " Bert, Skunk Anansie is wat later. Ze willen wel vers water in de kleedkamer, kan dat nog van ons budget?"."Zeg Bert, omwonenden hebben last van wildparkeerders, wat doen we daarmee?" " Bert, buienradar meldt een onweersbui, moeten we daar iets mee? Hallo, Bert?"

pi_100922122
gast, wat denk je :') dat er een organisatie van 5 man achter een festival van 60.000 mensen staan? :')
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:33:46 #220
8898 Darklight
pi_100922226
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:32 schreef Eenskijken het volgende:
gast, wat denk je :') dat er een organisatie van 5 man achter een festival van 60.000 mensen staan? :')
Er zijn wel 1 of 2 centrale coordinators hoor, voor de grote lijnen. Lowlands heeft 1 festival directeur; hier is ie aan het woord:

http://www.nu.nl/muziek/2(...)feer-rondom-pvv.html
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:39:30 #222
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100922327
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Er zijn wel 1 of 2 centrale coordinators hoor, voor de grote lijnen. Lowlands heeft 1 festival directeur; hier is ie aan het woord:

http://www.nu.nl/muziek/2(...)feer-rondom-pvv.html
En er zit geen "echte" organisatie achter zoals bijvoorbeeld MOJO. Dit wordt nog steeds door de Humanistische Jongeren georganiseerd .
吴 曼 迪
pi_100922422
Officiele reactie van Lowlands: http://www.nu.nl/lowlands(...)chokt-pukkelpop.html
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:45:21 #224
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100922512
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:42 schreef Godshand het volgende:
Officiele reactie val Lowlands: http://www.nu.nl/lowlands(...)chokt-pukkelpop.html
Naja dit vind ik wel een beetje dom antwoord. Hadden beter iets kunnen zeggen in de trant van dat ze wel voorbereid zijn maar dat je het uiteindelijk nooit zeker weet.
quote:
De organisatie verwacht komend weekeinde geen noodweer, maar zal door wat er in België is gebeurd het weer extra in de gaten houden. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. ''In de draaiboeken staat precies wat we moeten doen bij extreme weersomstandigheden.''
吴 曼 迪
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:47:26 #225
8898 Darklight
pi_100922569
Nederlander onder gewonden Pukkelpop
DEN HAAG - Een van de gewonden van het drama op Pukkelpop in het Belgische Hasselt is een Nederlandse man. Hij is opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag laten weten.
Over zijn toestand wilde een woordvoerder van het ministerie niets zeggen in verband met zijn privacy. Ook andere details wilde de zegsman daarom niet geven.

De organisatie van Pukkelpop heeft een noodnummer geopend dat te bereiken is op 003211-239 711. Het nummer is bedoeld voor ongeruste familieleden en andere thuisblijvers.

Door noodweer op het festival vielen donderdag ten minste drie doden. Ruim 70 mensen raakten gewond.
  Admin vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:51:08 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_100922663
quote:

Ben er van in tranen.
Mooi zo ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:52:15 #227
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_100922686
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110818_217

Veel ooggetuigenverslagen op deze site.
pi_100922792
quote:

Ben er van in tranen.
goed nieuws *O*
Ik luister NL-Talig
pi_100923026
Vierde dode wordt bevestigd door nu.nl, met als bron ANP (en ja, dan geloof ik nu wel)
pi_100923149

Weet niet of ie al voorbij was gekomen, maar jemig!
pi_100923194
Jeetje, had nog overwogen om op de donderdag naar Pukkelpop te gaan vanwege de mooie line-up. Blij toe dat ik niet ben gegaan, hoewel dat altijd natuurlijk pas achteraf is.

Een vriend van mij is wel op Pukkelpop, heb hem gecontacteerd en ik heb gelukkig goed nieuws gehoord dat er niets met hem aan de hand is.

Schokkend dit....

Sterkte aan iedereen die nog niets van zijn of haar vrienden, partner of familie hebben gehoord. En natuurlijk sterkte aan de nabestaanden.
Ik denk aan jullie.
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:13:05 #232
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100923207
4 doden en het gaat toch door? Dit is toch vrij ongewoon??
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:14:56 #233
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100923244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
4 doden en het gaat toch door? Dit is toch vrij ongewoon??
Zoals gezegd ging Roskilde in 2000 ook door.

Ze moeten ook wel om het festival niet failliet te laten gaan eigenlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100923246
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:10 schreef Ketchupcurry het volgende:

Heftig, lijken wel windstoten met windracht 10 of 11, als je dat zo ziet :o

En die tent die in de verte bezwijkt (die Chateau tent?)!
pi_100923260
Ik kan het besluit van de organisatie eerlijk gezegd wel begrijpen.

Sowieso zul je nooit iedereen tevreden stellen, de een wordt kwaad omdat hij of zij 't respectloos vindt en de ander wordt weer kwaad omdat hij of zij vindt dat het desondanks het hevige noodweer en de gevolgen hiervan toch nog door kan gaan (met welke bijbehorende, onderliggende argumentatie dan ook).
pi_100923268
quote:

Wat de fuuuuuuuuuck
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:16:02 #237
pi_100923274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:14 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zoals gezegd ging Roskilde in 2000 ook door.

Ze moeten ook wel om het festival niet failliet te laten gaan eigenlijk.
Zit wel wat in, maar lijkt me dat er discussie over zal ontstaan. Wat gebeurde er precies in 2000?
pi_100923293
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Zit wel wat in, maar lijkt me dat er discussie over zal ontstaan. Wat gebeurde er precies in 2000?
Negen mensen verdrukt in een menigte bij Pearl Jam.
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:18:21 #239
pi_100923324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Negen mensen verdrukt in een menigte bij Pearl Jam.
Oh ja, daar had ik wel van gehoord, neem aan dat de band het optreden staakte?
pi_100923388
Vraag me sowieso af hoeveel mensen nog zin hebben om te blijven, aangezien ook de camping een grote teringbende is.
pi_100923390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Oh ja, daar had ik wel van gehoord, neem aan dat de band het optreden staakte?
Ja, band was er helemaal kapot van. Ze hebben er nog een nummer over geschreven met negen vocale uithalen er in, wat ze negen keer speelden op hun tour.
pi_100923406
Schande dat het gewoon doorgaat. Ik hoop dat de organisatie aangeklaagd wordt voor nalatigheid, ze zijn nu alleen maar bezig hun eigen zakken te vullen :r
pi_100923415
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:22 schreef Confetti het volgende:
Schande dat het gewoon doorgaat. Ik hoop dat de organisatie aangeklaagd wordt voor nalatigheid, ze zijn nu alleen maar bezig hun eigen zakken te vullen :r
nalatigheid? :') Serieus?
pi_100923507
Ik ga slapen nu alle vermisten in dit topic terecht zijn. Weltrusten allemaal :D
pi_100923537
Veel boze reacties op de Pukkelpop site:

http://www.pukkelpop.be/nl/blog/pay-your-respects-1485
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:34:39 #246
pi_100923646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:21 schreef JackHerrer het volgende:
Vraag me sowieso af hoeveel mensen nog zin hebben om te blijven, aangezien ook de camping een grote teringbende is.
De één is er erger aan toe dan de ander, neem ik aan, sommigen staan gunstiger, waarbij hun tent wordt verdedigd door de wind door iets, mensen met een caravan staan waarschijnlijk ook nog rechtop. Ik zou wel willen blijven als de boel nog redelijk staat. Bovendien is het een stuk rustiger bij het festival en dat maak je ook nooit mee.

Maar ik denk dat een heel groot deel nog wat probeert te slapen of de nacht doorhaalt (ivm geen slaapplek meer over) om morgen naar huis te vertrekken.

Vraag me ook af of er alternatieve slaapmogenlijkheden zijn gemaakt?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 02:04:08 #247
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100924191
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

De één is er erger aan toe dan de ander, neem ik aan, sommigen staan gunstiger, waarbij hun tent wordt verdedigd door de wind door iets, mensen met een caravan staan waarschijnlijk ook nog rechtop. Ik zou wel willen blijven als de boel nog redelijk staat. Bovendien is het een stuk rustiger bij het festival en dat maak je ook nooit mee.

Maar ik denk dat een heel groot deel nog wat probeert te slapen of de nacht doorhaalt (ivm geen slaapplek meer over) om morgen naar huis te vertrekken.

Vraag me ook af of er alternatieve slaapmogenlijkheden zijn gemaakt?
Ja, bij mensen thuis is Hasselt en de Grenslandhallen is opengesteld om te overnachten. En ze noemde nog iets op Stubru maar dat verstond ik niet goed.
吴 曼 迪
pi_100924259
quote:

Realitycheck voor al die weerfreaks die huilen als het echte noodweer hun plaatsje weer heeft overgeslagen

Damn, eerst denk je als je daar staat ms nog van waauw heftig maar ook wel gaaf, zie je ook aan die koppen, maar zodra bomen gaan vallen en tenten gaan vliegen dan slaat het gewoon om in angst en rennen of schuilen voor je leven
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 02:27:11 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100924645
quote:
Pssht, dat mag je hier niet zeggen. De verantwoordelijkheid ligt bij de weergoden, als festivalbezoeker hoef je er niet van uit te gaan dat de organisatie instaat voor je veiligheid. Aldus velen hier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100924771
Ik zat in de auto op de snelweg van maastricht richting roermond, midden in de bui. Tering wat een weer. Er stond op gegeven moment gewoon 20cm water op stukken snelweg en er lagen overal takken en rotzooi. Moet echt ellende geweest zijn daar @ PP
<hr>
pi_100925946
Hoe wil je nou vandaag weer gaan feesten waar gister 4 doden zijn gevallen en zoveel gewonden? Respectloos dat het doorgaat..
Huh?
pi_100926452
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:32 schreef Godshand het volgende:

Laat staan een groot festival, met 60.000 man, tientallen bands per dag, radiostations, pers, televisie, fanmeetings, catering, camping met bijbehorende stroomvoorziening, stroomvoorziening voor het gehel terrein, licht, geluid en bijbehorende aktiviteiten. Dat moet allemaal centraal gecoordineerd worden (mn trema doet t niet), en dan zou hij/zij ook om de 5 minuten buienradar oid moeten checken. Of een metereoloog in dienst moeten hebben?

Ja natuurlijk horen festivals in contact te staan met meteorologen. Er bevinden zich tienduizenden mensen buiten. Lijkt mij vrij logisch. Ik snap niet dat daar zo raar over wordt gedaan.
pi_100926501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 04:04 schreef Fnx2 het volgende:
Hoe wil je nou vandaag weer gaan feesten waar gister 4 doden zijn gevallen en zoveel gewonden? Respectloos dat het doorgaat..
De bezoekers betalen veel geld (zeker voor jonge kids) en kijken vaak al een jaar uit naar het festival, Voor hen is het ook naar dat dit gebeurd is en zo kan er nog iets van hun weekend weg gemaakt worden. Ik vind het juist goed dat de organisatie hen nog iets biedt. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben kunnen zelf kiezen weg te gaan.

Wij vertrekken zo dadelijk naar Lowlands. Dat is dit jaar onze vakantie, we gaan verder niet weg. Ik heb al twee weken vrij van mijn werk die ik heb doorgebracht met het verzorgen van moederloze kittens, waaronder eentje die ik anderhalve week dag en nacht om de drie uur heb moeten voeden. Oh oh oh wat ben ik blij dat ik er nu lekker die paar dagen uit kan. Ik gun die mensen in Hasselt ook van harte een voortzetting van hun weekendje weg. Wat mij betreft worden de slachtoffers daar niet slechter van.
pi_100926563
StuBru meldt net dat het festival is afgelast..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:06:33 #255
19840 Libris
Live from Singapore
pi_100926573
Idd, teletekst:
Het Belgische festival Pukkelpop,waar
gisteravond door noodweer een aantal
doden viel,gaat toch niet door.De
organisatie wilde in eerste instantie
de bezoekers niet teleurstellen,maar
heeft besloten alsnog het festival af
te blazen.
pi_100926666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 05:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De bezoekers betalen veel geld (zeker voor jonge kids) en kijken vaak al een jaar uit naar het festival, Voor hen is het ook naar dat dit gebeurd is en zo kan er nog iets van hun weekend weg gemaakt worden. Ik vind het juist goed dat de organisatie hen nog iets biedt. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben kunnen zelf kiezen weg te gaan.

Wij vertrekken zo dadelijk naar Lowlands. Dat is dit jaar onze vakantie, we gaan verder niet weg. Ik heb al twee weken vrij van mijn werk die ik heb doorgebracht met het verzorgen van moederloze kittens, waaronder eentje die ik anderhalve week dag en nacht om de drie uur heb moeten voeden. Oh oh oh wat ben ik blij dat ik er nu lekker die paar dagen uit kan. Ik gun die mensen in Hasselt ook van harte een voortzetting van hun weekendje weg. Wat mij betreft worden de slachtoffers daar niet slechter van.
Gelukkig kan jij een weekend weg uit je helse leven die bestaat uit het verzorgen van kittens... Misschien kun je beter een dagje gaan helpen in Hasselt waar tientallen hulpverleners aan de gang zijn om op te ruimen... Leuk dan met feestend publiek om je heen...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:39:32 #257
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_100926682
Ik ben me nu pas aan het inlezen in de berichtgeving maar kwam op een vraag?
Dat Hasselthelpt, is dat een twitter initiatief, een bestaande burger initiatief of is dat iets dat de organisatie vooraf heeft opgezet?

Er zijn namelijk erg veel mensen die er belang bij hebben in een geval als dit....

Ongevallen zullen er altijd zijn op grote evenementen en uitschieters met extreem weer ook... maar hier is het aantal betrokkenen wel erg groot... sterkte...
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_100926696
5 doden nu..
pi_100926743
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 06:04 schreef theKiD het volgende:
StuBru meldt net dat het festival is afgelast..
Enig juiste beslissing.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:55:46 #260
351045 Ryker
pi_100926746
http://www.stubru.be/

06:30 Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen. Wie vragen heeft, kan terecht op info@pukkelpop.be.
06:29 Vannacht bezweken nog 2 mensen aan hun verwondingen, dat brengt de trieste balans op vijf doden en zo'n 70 gewonden.
06:11 Pukkelpop wordt volledig stopgezet.
00:36 Morning Parade, de opener van vrijdag op de main stage van Pukkelpop heeft via Twitter laten weten dat ze niet zullen optreden.
Grtz, Theo
pi_100926817
Ben blij dat ik niet meer aan kaarten kon komen... :{
pi_100926844
quote:
Fijn om te lezen :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_100926856
is er al wat bekend of er nederlanders onder de doden / zwaar gewonden zijn?
  ESF Reporter vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:32:04 #264
87554 Cee
Welluk?
pi_100926867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:29 schreef Wijnbo het volgende:
is er al wat bekend of er nederlanders onder de doden / zwaar gewonden zijn?
In ieder geval 1 Nederlander opgenomen in een Belgisch ziekenhuis, volgens nu.nl.
quote:
Een van de gewonden is een Nederlandse man. Hij is opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten.
Over zijn toestand wilde een woordvoerder van het ministerie niets zeggen in verband met zijn privacy. Ook andere details wilde de zegsman daarom niet geven.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:34:58 #265
351045 Ryker
pi_100926880
http://www.telegraaf.nl/b(...)ewonden__.html?p=4,1

[ Bericht 71% gewijzigd door Ryker op 19-08-2011 07:37:45 (stond al gepost) ]
Grtz, Theo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:40:55 #266
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100926896
quote:
Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.

"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."

Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.

Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
pi_100926902
Jezus zeg, 5 doden... ;(
I feel kinda Locrian today
pi_100926922
Ik weet niet of je de organisatie iets kunt wijten. Het was bekend dat het flink zou gaan onweren en regenen, maar zó extreem en net daar kun je niet precies voorzien.
En probeer maar eens tienduizenden mensen een paar uurtjes van te voren van het terrein te krijgen... Misschien nog niet eens een paar uurtjes van te voren trouwens. :/
pi_100926925
Nog altijd geen bericht hier, ik ga zometeen eens rondbellen!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:49:53 #270
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_100926931
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Wat dan? een kapvergunning aanvragen voor de bomen die op het terrein staan voor het geval dat er een onweersbui aankomt? :')
Er was al uren spraken van extreem hevig onweer, overvloedige regenval en harde rukwinden. Twee uur voor het op pkp de boel begon up te fucken stond heel Brussel al blank. Op de kaarten was het duidelijk te zien dat het onweer recht op Hasselt afging. Maar het is natuurlijk extreem moeilijk om als organisatie hier op in te spelen. Je kan wel een paar optredens verlaten en iedereen de boodschap geven om beschutting te zoeken, maar dan gaat iedereen net onder onder de tenten en dergelijke staan waar het nu juist het gevaarlijkst was.

Een spijtig ongeluk door extreem zwaar noodweer. Zat er zelf in omstreeks 18.00 met de wagen een paar km buiten hasselt, heb voor men ogen 2 bomen en een verlichtingspaal zien omvallen. Dan besef je wel wat voor kracht achter dat natuur geweld zit.
pi_100926935
quote:
Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.

Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen.

Wij roepen alle Pukkelpoppers op om op een serene manier terug naar huis te keren. Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.

Vele onder jullie zitten ongetwijfeld met een hele hoop praktische vragen, we verzoeken jullie om deze te richten aan info@pukkelpop.be.

We vragen aan iedereen om begrip op te brengen voor deze uiterst moeilijke beslissing.

Heel, heel, heel erg kut. Ik kijk hier maanden naar uit, door prive omstandigheden heb ik al mijn vakantie(s) moeten afgelasten en nu dit ;(

Maar ja ik begrijp het wel hoor, zo is het niet bedoeld! Ik had het ook wel verwacht na gisterenavond, maar dat maakt het niet minder kut.. Ik bedoel, wanneer kunnen we Eminem nog zien in de buurt? :'(

Maar goed, iedereen hier zijn familie of vrienden gevonden?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:51:00 #272
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_100926937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet niet of je de organisatie iets kunt wijten. Het was bekend dat het flink zou gaan onweren en regenen, maar zó extreem en net daar kun je niet precies voorzien.
En probeer maar eens tienduizenden mensen een paar uurtjes van te voren van het terrein te krijgen... Misschien nog niet eens een paar uurtjes van te voren trouwens. :/
Is inderdaad praktisch niet doenbaar, en zeker omdat ze op de camping wsl niet veiliger geweest zouden zijn aangezien daar ook (minstens een) dodelijk slachtoffer is gevallen.
  ESF Reporter vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:51:49 #273
87554 Cee
Welluk?
pi_100926942
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef TheVulture het volgende:
:{ Succes, ik hoop dat je snel goed nieuws ontvangt. :*
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:52:34 #274
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100926949
Nu de rust wat terug is: wij moesten bij bijvoorbeeld Festival a/d Werf het weer in de gaten houden.De hoofdinstallatie op het Neude moest worden ontruimd bij ik meen windkracht 7 of 8. Maar dat was een stijgerinstallatie, geen truss of tent.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_100926961
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:52 schreef Psy-freak het volgende:
Nu de rust wat terug is: wij moesten bij bijvoorbeeld Festival a/d Werf het weer in de gaten houden.De hoofdinstallatie op het Neude moest worden ontruimd bij ik meen windkracht 7 of 8. Maar dat was een stijgerinstallatie, geen truss of tent.
Er zal wel een onderzoek ingesteld worden. Nou ja, laten we hopen dat de organisatie echt goed gehandeld heeft.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:57:45 #276
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_100926968
ben ineens toch blij dat ik niet kon gaan omwille van herexamens :(
pi_100927038
quote:

Ben er van in tranen.
wat fijn O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:18:59 #278
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100927077
Vijf doden en zeventig gewonden. Pukkelpop is stopgezet. Extra journaal op één nu.

Ik ga werken, bedankt nog allen voor het medeleven. :*

Oh en update over vriend voor wie dat graag weet: heeft verschillende schaafwonden in zijn gezicht van de hagel die zo groot als golfballen waren. Ook heeft hij een paal of iets dergelijks tegen zijn achterhoofd gehad, waarvoor hij naar het ZH moest om dat dicht te laten naaien. Verder is hij ok, en ligt hij nu thuis in zijn eigen warme bed. Hij was gisteren in een soort van shock.
Are you fokking to me?
pi_100927078
Hier nog een filmpje van gisteren in het backstage-gedeelte. Als je ziet wat er allemaal door de lucht vliegt, is het een wonder dat er niet meer doden/gewonden zijn. :{

vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:25:24 #280
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100927139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Er zal wel een onderzoek ingesteld worden. Nou ja, laten we hopen dat de organisatie echt goed gehandeld heeft.
Ik hoop het ook. Als is er weinig te doen aan blinde paniek helaas.
pi_100927143
Zojuist lees ik het volgende bericht in de Volkskrant (geen idee of hij al gepost is). Één van de weinige keren dat ik toch wat stil werd van nieuwsberichten, beseffende dat ik daar ook had kunnen zijn. :{

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2011 08:27:10 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:26:20 #282
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100927145
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:18 schreef Marie30 het volgende:
Vijf doden en zeventig gewonden. Pukkelpop is stopgezet. Extra journaal op één nu.

Ik ga werken, bedankt nog allen voor het medeleven. :*

Oh en update over vriend voor wie dat graag weet: heeft verschillende schaafwonden in zijn gezicht van de hagel die zo groot als golfballen waren. Ook heeft hij een paal of iets dergelijks tegen zijn achterhoofd gehad, waarvoor hij naar het ZH moest om dat dicht te laten naaien. Verder is hij ok, en ligt hij nu thuis in zijn eigen warme bed. Hij was gisteren in een soort van shock.
Goed om te horen. Ik was thuisgebleven van mn werk als m'n vriendin gewond was. Ws. zelfs in de auto gesprongen :@
pi_100927206
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:25 schreef Friek_ het volgende:
Zojuist lees ik het volgende bericht in de Volkskrant (geen idee of hij al gepost is). Één van de weinige keren dat ik toch wat stil werd van nieuwsberichten, beseffende dat ik daar ook had kunnen zijn. :{
Wow, daar word ik echt even stil van.
Ik ga zelf al zo'n 25 jaar naar de grote festivals, heb ook heel wat noodweer meegemaakt maar dat valt allemaal in het niet bij dit. ;(
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:33:07 #284
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_100927226
Een ieder die beweert dat dit voorkomen had worden, get a life! Op voorhand waarschuwen was onmogelijk, de kans dat zo'n extreem verschijnsel zich op de betreffende locatie voordoet is extreem klein (om even aan te geven: estofex heeft een gebied met level 2 uitgegeven, dat betekent 15% kans op extreem weer in een straal van 40 km).

Zelfs 2 uur van tevoren was niet met zekerheid te stellen dat Hasselt getroffen zou worden. Pas 1 uur van tevoren ontwikkelde zich iets van een bow echo (windstotenveroorzaker) op de radar.

Wat wil je in 1 uur gaan doen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:41:53 #285
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100927332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:33 schreef maniack28 het volgende:
Een ieder die beweert dat dit voorkomen had worden, get a life! Op voorhand waarschuwen was onmogelijk, de kans dat zo'n extreem verschijnsel zich op de betreffende locatie voordoet is extreem klein (om even aan te geven: estofex heeft een gebied met level 2 uitgegeven, dat betekent 15% kans op extreem weer in een straal van 40 km).

Zelfs 2 uur van tevoren was niet met zekerheid te stellen dat Hasselt getroffen zou worden. Pas 1 uur van tevoren ontwikkelde zich iets van een bow echo (windstotenveroorzaker) op de radar.

Wat wil je in 1 uur gaan doen?
Muziek stilaan stilleggen en instructies omroepen. Brussel lag ruim een uur van te voren blank.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:42:47 #286
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_100927344
Dit betekent wellicht het einde van Pukkelpop.
pi_100927347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:41 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Muziek stilaan stilleggen en instructies omroepen. Brussel lag ruim een uur van te voren blank.
Waar moeten die mensen heen? Een uur is veel te kort om zoiets ordelijk te laten verlopen.
pi_100927351
Zojuist op het nieuws: DEFINITIEF afgelast
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:44:21 #289
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100927364
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waar moeten die mensen heen? Een uur is veel te kort om zoiets ordelijk te laten verlopen.
Dat valt best mee, genoeg tijd om 60x instructies te herhalen. Maar we wachten het forensisch onderzoek maar af.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:44:34 #290
8781 crew  Frutsel
pi_100927370
quote:
Rouw
''Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de familie en vrienden van de slachtoffers'', zo staat te lezen in een persbericht. ''We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden.''
Pukkelpop laat weten dat er extra bussen en treinen worden ingezet om alle festivalgangers naar huis te brengen. De organisatie heeft de bezoekers opgeroepen ''om op een serene manier terug naar huis te keren.''
De organisatoren waren aanvankelijk van plan vrijdagochtend verder te gaan met Pukkelpop. Op de website spraken ze donderdagavond nog van ''een nieuwe start'' voor het festival.
http://www.nu.nl/buitenla(...)dweer-pukkelpop.html
Ik luister NL-Talig
pi_100927375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:44 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dat valt best mee, genoeg tijd om 60x instructies te herhalen. Maar we wachten het forensisch onderzoek maar af.
Dan nog.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:46:08 #293
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100927384
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan nog.
Dan kun je vertellen wát mensen moeten doen. Dat helpt is uit onderzoek gebleken (dat klinkt vast kinderachtig, maar goed). We wachten het wel af.
pi_100927392
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef TheVulture het volgende:
ook niet op die facebook pagina ?
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:49:59 #295
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100927426
Stond er gisterenavond al van te kijken dat er toen nog maar 1 dode was. Als je kijkt wat daar door de lucht vliegt en instort mag je al in je handen klappen dat er 'maar' 5 doden zijn. Al zijn dat er al 5 te veel. :o
Niet altijd serieus
pi_100927441
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:49 schreef themole het volgende:
Stond er gisterenavond al van te kijken dat er toen nog maar 1 dode was. Als je kijkt wat daar door de lucht vliegt en instort mag je al in je handen klappen dat er 'maar' 5 doden zijn. Al zijn dat er al 5 te veel. :o
Ben bang nog wel oploopt
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:53:01 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_100927470
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:44 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

En welke instructies had je om willen roepen dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:56:26 #298
351045 Ryker
pi_100927518
precies de mensen doen dat instinctief, ze gaan schuilen…maar als de schuilplaats het begeeft wat doe je dan….. met 60.000 mensen … Een wonder dat er niet meer slachtoffers zijn.

En nogmaals, dit was een zeer plaatselijk weers event, in Hasselt stad was het een stuk rustiger
Grtz, Theo
pi_100927529
De reacties op de website van pukkelpop over het aflassen :X :X
zitten echt respectloze tussen. Mensen die klagen dat ze eminem niet kunnen zien :X :X
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:58:51 #300
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100927554
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:56 schreef Crazy-M het volgende:
De reacties op de website van pukkelpop over het aflassen :X :X
zitten echt respectloze tussen. Mensen die klagen dat ze eminem niet kunnen zien :X :X
Of mensen die nu al zeiken over hun geld terugkrijgen. :') Ga dat over een week maar doen.
Niet altijd serieus
  Redactie Frontpage vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:03:28 #301
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100927640
quote:
Ik weet van genoeg mensen die daar zijn (persoonlijk) dat ze liever hadden dat alles door zou gaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')