abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100925946
Hoe wil je nou vandaag weer gaan feesten waar gister 4 doden zijn gevallen en zoveel gewonden? Respectloos dat het doorgaat..
Huh?
pi_100926452
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:32 schreef Godshand het volgende:

Laat staan een groot festival, met 60.000 man, tientallen bands per dag, radiostations, pers, televisie, fanmeetings, catering, camping met bijbehorende stroomvoorziening, stroomvoorziening voor het gehel terrein, licht, geluid en bijbehorende aktiviteiten. Dat moet allemaal centraal gecoordineerd worden (mn trema doet t niet), en dan zou hij/zij ook om de 5 minuten buienradar oid moeten checken. Of een metereoloog in dienst moeten hebben?

:')
Ja natuurlijk horen festivals in contact te staan met meteorologen. Er bevinden zich tienduizenden mensen buiten. Lijkt mij vrij logisch. Ik snap niet dat daar zo raar over wordt gedaan.
pi_100926501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 04:04 schreef Fnx2 het volgende:
Hoe wil je nou vandaag weer gaan feesten waar gister 4 doden zijn gevallen en zoveel gewonden? Respectloos dat het doorgaat..
De bezoekers betalen veel geld (zeker voor jonge kids) en kijken vaak al een jaar uit naar het festival, Voor hen is het ook naar dat dit gebeurd is en zo kan er nog iets van hun weekend weg gemaakt worden. Ik vind het juist goed dat de organisatie hen nog iets biedt. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben kunnen zelf kiezen weg te gaan.

Wij vertrekken zo dadelijk naar Lowlands. Dat is dit jaar onze vakantie, we gaan verder niet weg. Ik heb al twee weken vrij van mijn werk die ik heb doorgebracht met het verzorgen van moederloze kittens, waaronder eentje die ik anderhalve week dag en nacht om de drie uur heb moeten voeden. Oh oh oh wat ben ik blij dat ik er nu lekker die paar dagen uit kan. Ik gun die mensen in Hasselt ook van harte een voortzetting van hun weekendje weg. Wat mij betreft worden de slachtoffers daar niet slechter van.
pi_100926563
StuBru meldt net dat het festival is afgelast..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:06:33 #255
19840 Libris
Live from Singapore
pi_100926573
Idd, teletekst:
Het Belgische festival Pukkelpop,waar
gisteravond door noodweer een aantal
doden viel,gaat toch niet door.De
organisatie wilde in eerste instantie
de bezoekers niet teleurstellen,maar
heeft besloten alsnog het festival af
te blazen.
pi_100926666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 05:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De bezoekers betalen veel geld (zeker voor jonge kids) en kijken vaak al een jaar uit naar het festival, Voor hen is het ook naar dat dit gebeurd is en zo kan er nog iets van hun weekend weg gemaakt worden. Ik vind het juist goed dat de organisatie hen nog iets biedt. Degenen die daar geen behoefte meer aan hebben kunnen zelf kiezen weg te gaan.

Wij vertrekken zo dadelijk naar Lowlands. Dat is dit jaar onze vakantie, we gaan verder niet weg. Ik heb al twee weken vrij van mijn werk die ik heb doorgebracht met het verzorgen van moederloze kittens, waaronder eentje die ik anderhalve week dag en nacht om de drie uur heb moeten voeden. Oh oh oh wat ben ik blij dat ik er nu lekker die paar dagen uit kan. Ik gun die mensen in Hasselt ook van harte een voortzetting van hun weekendje weg. Wat mij betreft worden de slachtoffers daar niet slechter van.
Gelukkig kan jij een weekend weg uit je helse leven die bestaat uit het verzorgen van kittens... Misschien kun je beter een dagje gaan helpen in Hasselt waar tientallen hulpverleners aan de gang zijn om op te ruimen... Leuk dan met feestend publiek om je heen...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:39:32 #257
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_100926682
Ik ben me nu pas aan het inlezen in de berichtgeving maar kwam op een vraag?
Dat Hasselthelpt, is dat een twitter initiatief, een bestaande burger initiatief of is dat iets dat de organisatie vooraf heeft opgezet?

Er zijn namelijk erg veel mensen die er belang bij hebben in een geval als dit....

Ongevallen zullen er altijd zijn op grote evenementen en uitschieters met extreem weer ook... maar hier is het aantal betrokkenen wel erg groot... sterkte...
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_100926696
5 doden nu..
pi_100926743
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 06:04 schreef theKiD het volgende:
StuBru meldt net dat het festival is afgelast..
Enig juiste beslissing.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:55:46 #260
351045 Ryker
pi_100926746
http://www.stubru.be/

06:30 Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen. Wie vragen heeft, kan terecht op info@pukkelpop.be.
06:29 Vannacht bezweken nog 2 mensen aan hun verwondingen, dat brengt de trieste balans op vijf doden en zo'n 70 gewonden.
06:11 Pukkelpop wordt volledig stopgezet.
00:36 Morning Parade, de opener van vrijdag op de main stage van Pukkelpop heeft via Twitter laten weten dat ze niet zullen optreden.
Grtz, Theo
pi_100926817
Ben blij dat ik niet meer aan kaarten kon komen... :{
pi_100926844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:48 schreef omearos het volgende:
Ik ga ook slapen, vriend sms-te net dat hij en gezelschap bij hun slaapplaats aangekomen zijn.
Fijn om te lezen :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_100926856
is er al wat bekend of er nederlanders onder de doden / zwaar gewonden zijn?
  ESF Reporter vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:32:04 #264
87554 Cee
Welluk?
pi_100926867
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:29 schreef Wijnbo het volgende:
is er al wat bekend of er nederlanders onder de doden / zwaar gewonden zijn?
In ieder geval 1 Nederlander opgenomen in een Belgisch ziekenhuis, volgens nu.nl.
quote:
Een van de gewonden is een Nederlandse man. Hij is opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten.
Over zijn toestand wilde een woordvoerder van het ministerie niets zeggen in verband met zijn privacy. Ook andere details wilde de zegsman daarom niet geven.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:34:58 #265
351045 Ryker
pi_100926880
http://www.telegraaf.nl/b(...)ewonden__.html?p=4,1

[ Bericht 71% gewijzigd door Ryker op 19-08-2011 07:37:45 (stond al gepost) ]
Grtz, Theo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:40:55 #266
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100926896
quote:
Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.

"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."

Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.

Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
pi_100926902
Jezus zeg, 5 doden... ;(
I feel kinda Locrian today
pi_100926922
Ik weet niet of je de organisatie iets kunt wijten. Het was bekend dat het flink zou gaan onweren en regenen, maar zó extreem en net daar kun je niet precies voorzien.
En probeer maar eens tienduizenden mensen een paar uurtjes van te voren van het terrein te krijgen... Misschien nog niet eens een paar uurtjes van te voren trouwens. :/
pi_100926925
Nog altijd geen bericht hier, ik ga zometeen eens rondbellen!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:49:53 #270
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_100926931
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Wat dan? een kapvergunning aanvragen voor de bomen die op het terrein staan voor het geval dat er een onweersbui aankomt? :')
Er was al uren spraken van extreem hevig onweer, overvloedige regenval en harde rukwinden. Twee uur voor het op pkp de boel begon up te fucken stond heel Brussel al blank. Op de kaarten was het duidelijk te zien dat het onweer recht op Hasselt afging. Maar het is natuurlijk extreem moeilijk om als organisatie hier op in te spelen. Je kan wel een paar optredens verlaten en iedereen de boodschap geven om beschutting te zoeken, maar dan gaat iedereen net onder onder de tenten en dergelijke staan waar het nu juist het gevaarlijkst was.

Een spijtig ongeluk door extreem zwaar noodweer. Zat er zelf in omstreeks 18.00 met de wagen een paar km buiten hasselt, heb voor men ogen 2 bomen en een verlichtingspaal zien omvallen. Dan besef je wel wat voor kracht achter dat natuur geweld zit.
pi_100926935
quote:
Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.

Wat hier gebeurd is is uitzonderlijk en zeer onvoorspelbaar geweest. We zijn heel erg ontroerd door alle spontane hulp die onze festivalgangers en wij mochten ontvangen.

Wij roepen alle Pukkelpoppers op om op een serene manier terug naar huis te keren. Er worden extra bussen en treinen ingelegd om iedereen weer thuis te brengen.

Vele onder jullie zitten ongetwijfeld met een hele hoop praktische vragen, we verzoeken jullie om deze te richten aan info@pukkelpop.be.

We vragen aan iedereen om begrip op te brengen voor deze uiterst moeilijke beslissing.

Heel, heel, heel erg kut. Ik kijk hier maanden naar uit, door prive omstandigheden heb ik al mijn vakantie(s) moeten afgelasten en nu dit ;(

Maar ja ik begrijp het wel hoor, zo is het niet bedoeld! Ik had het ook wel verwacht na gisterenavond, maar dat maakt het niet minder kut.. Ik bedoel, wanneer kunnen we Eminem nog zien in de buurt? :'(

Maar goed, iedereen hier zijn familie of vrienden gevonden?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:51:00 #272
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_100926937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet niet of je de organisatie iets kunt wijten. Het was bekend dat het flink zou gaan onweren en regenen, maar zó extreem en net daar kun je niet precies voorzien.
En probeer maar eens tienduizenden mensen een paar uurtjes van te voren van het terrein te krijgen... Misschien nog niet eens een paar uurtjes van te voren trouwens. :/
Is inderdaad praktisch niet doenbaar, en zeker omdat ze op de camping wsl niet veiliger geweest zouden zijn aangezien daar ook (minstens een) dodelijk slachtoffer is gevallen.
  ESF Reporter vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:51:49 #273
87554 Cee
Welluk?
pi_100926942
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef TheVulture het volgende:
Nog altijd geen bericht hier, ik ga zometeen eens rondbellen!
:{ Succes, ik hoop dat je snel goed nieuws ontvangt. :*
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:52:34 #274
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100926949
Nu de rust wat terug is: wij moesten bij bijvoorbeeld Festival a/d Werf het weer in de gaten houden.De hoofdinstallatie op het Neude moest worden ontruimd bij ik meen windkracht 7 of 8. Maar dat was een stijgerinstallatie, geen truss of tent.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_100926961
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:52 schreef Psy-freak het volgende:
Nu de rust wat terug is: wij moesten bij bijvoorbeeld Festival a/d Werf het weer in de gaten houden.De hoofdinstallatie op het Neude moest worden ontruimd bij ik meen windkracht 7 of 8. Maar dat was een stijgerinstallatie, geen truss of tent.
Er zal wel een onderzoek ingesteld worden. Nou ja, laten we hopen dat de organisatie echt goed gehandeld heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')