en dan willen ze morgen doorgaan ...quote:Pukkelpopganger voelt zich aan lot overgelaten
Laatste update: 18 augustus 2011 23:06 info
HASSELT - Tienduizenden doorweekte en vermoeide festivalgangers staan donderdagavond verdwaasd op de weg voor het festivalterrein van Pukkelpop, wanhopig pogend per telefoon het thuisfront te bereiken.
Doden door noodweer op Pukkelpop Fotoserie
Het festivalterrein ligt erbij alsof er een bom heeft ingeslagen.
Veel festivalgangers voelen zich aan hun lot overgelaten. De 29-jarige Mirte de Vreede uit Maastricht zei dat de organisatie de festivalgangers al uren in het ongewisse laat. ''Niemand weet precies wat er gebeurd is of waar mensen heen moeten.''
Veel mensen weten de weg niet. Er is geen enkele opvang. Politie te paard houdt een toegangsweg vrij voor de hulpdiensten.
Ouders zoeken hun kinderen en kinderen zoeken hun ouders. Een meisje roept hartverscheurd ''Mama.'' Zij kreeg na uren van proberen eindelijk verbinding op het overbelaste netwerk.
Dat gaat zich tegen hen keren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en dan willen ze morgen doorgaan ...
http://www.nu.nl/buitenla(...)lot-overgelaten.html
Dat is begrijpelijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:08 schreef TheVulture het volgende:
Hier ook nog geen bericht... klinkt het naar als ik opgelucht ben dat de naam van die vriend van mij in ieder geval niet tussen de doden lijkt te zitten... terwijl er wel veel mensen hun geliefden kwijt zijn...
quote:Veel festivalgangers voelen zich aan hun lot overgelaten. De 29-jarige Mirte de Vreede uit Maastricht zei dat de organisatie de festivalgangers al uren in het ongewisse laat. ''Niemand weet precies wat er gebeurd is of waar mensen heen moeten.''
Veel mensen weten de weg niet. Er is geen enkele opvang. Politie te paard houdt een toegangsweg vrij voor de hulpdiensten.
Ouders zoeken hun kinderen en kinderen zoeken hun ouders. Een meisje roept hartverscheurd ''Mama.'' Zij kreeg na uren van proberen eindelijk verbinding op het overbelaste netwerk.
mja de campings lopen leeg als je het zo hoort en hun willen doorgaan ...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat gaat zich tegen hen keren.
Maar waarom dan!? Ik krijg steeds geen antwoordquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Neen ik hoop dat het menselijk is, want ik heb hetzelfde...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:08 schreef TheVulture het volgende:
Hier ook nog geen bericht... klinkt het naar als ik opgelucht ben dat de naam van die vriend van mij in ieder geval niet tussen de doden lijkt te zitten... terwijl er wel veel mensen hun geliefden kwijt zijn...
heb je werkelijk een dikke plaat voor je harses?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Darklight het volgende:
Dat kan toch beter? Weet ook niet hoe, speakers werken blijkbaar niet
[..]
Hou toch alsjeblieft op met zeiken. Telefoon is onbereikbaar, geen internet, alle medewerkers zijn waarschijnlijk mensenmassa aan het begeleiden of gewonden aan het helpen. Je bent nog nooit op een festival geweest dus heb je geen idee wat een chaos een festival onder normale omstandigheden al is, laat staan nu. Dus hou alsjeblieft op met deze ongefundeerde bagger.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Darklight het volgende:
[..]
Of juist niet, 60.000 mensen transporteer je niet zo snel van dat terrein zonder dat er chaos ontstaat en er daardoor een niet te onderschatten kans bestaat op nog meer gewonden danwel doden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nou, heftig idd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook wel eens een wolkbreuk op Pinkpop meegemaakt maar damn... als je die beelden daar ziet lijkt het wel een orkaan
Mwa, ik vind dat bericht op nu.nl nogal voorbarig. Eerst maar eens kijken wat andere aanwezigen zeggen en niet op één reactie afgaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Darklight het volgende:
[..]
sensatiemakers. Mensen weten het niet omdat eigenlijk niemand iets weet. Het is pas een paar uut geleden, het is nog chaos, wat verwacht men dan? Mensen proberen wat ze kunnen, intenties zijn goed, waarom ze dan nog zo proberen zwart te maken? Ik snap het nietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en dan willen ze morgen doorgaan ...
http://www.nu.nl/buitenla(...)lot-overgelaten.html
Sterkte Marie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neen ik hoop dat het menselijk is, want ik heb hetzelfde...Vraag me ook af of die namen correct zijn.
Bel maar naar die lijn, vrienden mogen ook bellen. Alleen geraak ik er zelf nog niet binnen...
dat lijkt mij dus ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Wel slecht hoor van de organisatie... geef gewoon een signaal dat het helemaal gecancelled wordt... dan weet iedereen waar hij aan toe is... je kunt morgen toch niet verder gaan alsof er niks gebeurd is
Misschien wel een downburst. Maar dat zal later pas blijken na onderzoek.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook wel eens een wolkbreuk op Pinkpop meegemaakt maar damn... als je die beelden daar ziet lijkt het wel een orkaan
Dat kost belachelijk veel geld en er zijn vast een hoop mensen die gewoon blijven, not to mention de dagkaarthouders voor morgen en overmorgen. Moeilijk dilemma voor de organisatie...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Wel slecht hoor van de organisatie... geef gewoon een signaal dat het helemaal gecancelled wordt... dan weet iedereen waar hij aan toe is... je kunt morgen toch niet verder gaan alsof er niks gebeurd is
da's heel menselijk. Sterkte voor jullie beiden!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neen ik hoop dat het menselijk is, want ik heb hetzelfde...Vraag me ook af of die namen correct zijn.
Bel maar naar die lijn, vrienden mogen ook bellen. Alleen geraak ik er zelf nog niet binnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |