quote:Minstens één dode op Pukkelpop
Ook op het Pukkelpop-festival nabij Hasselt hield het noodweer lelijk huis deze avond. De Chateau- en Wablieftent werden omver geblazen, ook bomen moesten er aan geloven. Er zou één dode zijn gevallen, zeven anderen raakten zwaargewond. Eerder werd zes doden gemeld, een bericht dat werd toegeschreven aan de brandweer van Sint-Truiden. Zij hebben aan persagentschap Belga formeel ontkend dat ze dat hebben gezegd. Het is in elk geval teken van de chaos die heerst in en rond Kiewit, waar sirenes de lucht vullen en niet muziek. De avondprogrammatie is voorlopig stilgelegd, het blijft wachten op een mededeling van de organisatie.
Een storm, met hevige wind en grote hagelbollen, teisterde rond 18.15 uur de wei van Kiewit. Hierdoor moest Skunk Anansie haar optreden vroegtijdig stoppen. Een toren naast de Main Stage waaide ook om.
Schuilen
De schaarsgeklede festivalgangers (vanmiddag was er nog sprake van zon en bikini's) moesten schuilen voor de hagel onder wat ze konden vinden, onder meer onder omver geblazen hekken. De clubtent werd ontruimd. De wei en de straten errond staan blank.
Chateau
De Chateautent was niet bestand tegen het noodweer. "De Amerikaanse band Smith Westerns waren niet eens halverwege hun concert wanneer het tentzeil van de Chateau de eerste scheuren begon te vertonen. Bij een eerste paniekgolf schoten enkele toeschouwers meteen richting uitgang terwijl er op het eerste zicht weinig gevaar zou zijn. Na een hels klinkende scheur aan de linkerkant van de tent schoot de hele massa in een paniek richting de twee smalle doorgangen uit de tent.
Op enkele seconden tijd werden verscheidene palen uit de grond gerukt en bleef er van de Chateau nog maar weinig over buiten de plankenvloer. Dat er gewonden zijn gevallen is zeker, maar op de precieze informatie daaromtrent is het nog wachten op gegevens van het Vlaamse Kruis.", dat schrijft De Morgen-recensent Pieter-Jan Symons, die ter plaatse is.
Q-music-journaliste Elke Vanhaecke bevestigt: "Er brak plots een hevig onweer los. Het begon ook heel hard te waaien." Dat heeft geleid tot het instorten van verschillende tenten. Zo is al zeker de luifel van de Boiler Room ingestort. "Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurd is, maar er zijn zeker verschillende gewonden", zegt Vanhaecke.
Festival stilgelegd
Ondertussen raakte via Twitter bekend dat het avondprogramma van het festival is afgelast. Onder meer de Foo Fighters zouden deze avond nog optreden. (belga/ep/edp/tw)
Damn, klinkt ernstigquote:Veel gewonden door noodweer op Pukkelpop
Op het muziekfestival Pukkelpop in Hasselt zijn enkele grote tenten ingestort. Daarbij vielen vele gewonden. Volgens ooggetuigen rijden ambulances af en aan.
De Chateau tent, thuisbasis van alternatieve rockgroepen is ingestort door het noodweer. Op het ogenblik van de instorting waren duizenden mensen aanwezig. Volgens ooggetuigen zouden er heel veel gewonden zijn. Door het noodweer waaiden ook verschillende grote bomen om.
Brussel
Ook Brussel en haar directe omgeving hebben zwaar te lijden onder het hevige onweer. De Brusselse brandweer heeft tientallen oproepen gekregen voor wateroverlast in straten en kelders. Ook het verkeer in en rond Brussel ondervindt ernstige hinder.
Op de grote ring rond Brussel stonden auto's tot halverwege hun motorkap in het water. Zowel op de binnen- als op de buitenring moet het verkeer langer aanschuiven dan normaal door grote waterplassen. Voorlopig is er nog geen melding gemaakt van ongevallen.
Tunnels ondergelopen
Op de kleine Brusselse ring zijn verschillende tunnels ondergelopen. Het gaat onder meer om de Kruidtuin- en de Rogiertunnel. Buiten Brussel is de N9 tussen Asse en Zellik onberijdbaar door wateroverlast. In Tervuren geldt hetzelfde voor de Tervurenlaan.
De brandweer van Zaventem heeft ook al een tiental oproepen gekregen voor wateroverlast. Onder meer de Henneaulaan staat onder water. Het verkeer moet er plaatselijk omrijden. (EE/WVV)
Lijkt me een goed plan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:43 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Op dit moment regent het zelfs niet meer. Het waait wel, maar niet abnormaal hard.
Ik zal t laten weten, als het terug in een storm evolueert...
Valt wel mee hoor. Er zijn dit jaar in Nederland en Belgie echt ontzettend veel grote festivals. Elke week wel 2 of meer, de hele zomer lang. Tot nu toe is er weinig gebeurd toch? Behalve dit dan natuurlijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:44 schreef gateway het volgende:
het treft de festivals wel de laatste tijd........
ehm is nog niet duidelijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef banaantjeEE het volgende:
Gaat de programmatie nu gewoon door of wordt het afgelast?
quote:•The Ting Tings: "Hearing there's injuries? Rumours of fatalities. Still no confirmation to full extend... our thoughts are with all affected."
•Fleet Foxes: "We are all safe at Pukkelpop. Crazy storm. This is awful. Hearts go out to all"
•The Naked & Famous: "Pukkelpop has been destroyed by the worst storm we have ever been in. Please everyone: help each other"
•Bloody Beatroots: "Just got a phone call from my manager about Pukkelpop. I'm truly sorry for what is happening, my heart is there with you guys"
•The Wombats: "Hope everyone is ok at pukkelpop, that hurricane was horrendous! Big Love xxx"
•Apparat: "A tent at pukkelpop collapsed? Maybe even dead people? Fuck man, that's awful. Are there any good news at all these days? Fuck."
•Calvin Harris: "Just heard what happened at Pukkelpop, so horrible, thoughts go out to those affected"
•Teddiedrum: "Hope everyone is allright."
•Ed Banger Records: "To all our friends and fans on site, crowd, bands and staff, be safe, be safe, be safe. No words"
•The Antlers: "So the stage we're supposed to play tomorrow at Pukkelpop collapsed and people were killed. Our hearts go out to everyone there"
•Rival Schools: "We wanted to let you know that we are safe. Our thoughts are with everyone at Pukkelpop"
•Wolf Gang: "God what awful news. Can't believe what happened, the storm was admittedly the worst any of us have seen, we were in that tent 30mins before"
•Within Temptation: "Bad news: due to heavy weather conditions unfortunately one person died today at Pukkelpop. Our thoughts go out to his/her family"
•dEUS: "Our thoughts are with everyone at Pukkelpop right now"
•Katy B: "Can't believe the storm at Pukkelpop festival. So sad that people have passed away. Love goes to those that are injured too"
•Jared Leto: "Serious injuries at the festival. More bad weather possibly heading this way. Please take care and caution"
•Eliza Doolittle: "Really hope everyone is ok at Pukkelpop. It's gone very eerie on our bus. We'r all very worried"
•Stromae: "Grosse pensée pour les festivaliers et le festival Pukkelpop de Hasselt!"
•Fake Blood: "Jesus. Terrible news about Pukkelpop. Tragedy"
•Chromeo: "We're alright, thank goodness and thank you for asking. Devastating day, our thoughts to everyone"
http://www.stubru.be/prog(...)tenreagerenoptwitter
In belgie kan het gewoon nog doorgaan, ligt aan de artiesten enzoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit festival nog doorgaat morgen...maar stranger things have happened
Op het extra journaal van één zeiden ze dat het voor vanavond al zeker opgeschort werd, geen Foo Fighters... Ze gingen wel proberen om muziek te draaien, om de festivalgangers die er nog zijn en die niet in paniek zijn, om die kalm te houden... Niet duidelijk of het nog ging lukken om muziek te draaien.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef banaantjeEE het volgende:
Nou, de afgelopen drie maanden zijn al drie keer podia / tenten ingestort op festivals, met meerdere doden tot gevolg. Allemaal door slecht weer. Die andere twee in de VS en Canada, maar dat maakt op zich niet uit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Er zijn dit jaar in Nederland en Belgie echt ontzettend veel grote festivals. Elke week wel 2 of meer, de hele zomer lang. Tot nu toe is er weinig gebeurd toch? Behalve dit dan natuurlijk.
Wat ik begrepen heb van één is dat ze het misschien willen laten doorgaan. Idioten..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef banaantjeEE het volgende:
Hmm is dat andere jaren dan minder dan? Wereldwijd gezien? Maar in Nederland zit het weer idd niet erg mee de afgelopen tijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou, de afgelopen drie maanden zijn al drie keer podia / tenten ingestort op festivals, met meerdere doden tot gevolg. Allemaal door slecht weer. Die andere twee in de VS en Canada, maar dat maakt op zich niet uit.
Ik wacht nog op één smsje, verder heb ik gelukkig wel iedereen gehad... Hoop dat die laatste ook oké is, dat gewoon het netwerk overbelast is...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:50 schreef BELASTING het volgende:
En net een smsje gekregen, iedereen lijkt ongedeerd te zijn!
2 vrienden van mij zijn ook op weg naar huis. Denk dat er veel naar huis zullen gaan, veel tenten op de camping zullen het ook niet droog hebben gehouden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:49 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Op het extra journaal van één zeiden ze dat het voor vanavond al zeker opgeschort werd, geen Foo Fighters... Ze gingen wel proberen om muziek te draaien, om de festivalgangers die er nog zijn en die niet in paniek zijn, om die kalm te houden... Niet duidelijk of het nog ging lukken om muziek te draaien.
Mijn vrienden, collega en broer, die er allen waren (los van elkaar) zeggen allen dat het terrein leegloopt, zijn zelf ook terug onderweg ook al zouden ze t hele weekend blijven.
Mijn vriendin en haar groep blijven gewoon.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
2 vrienden van mij zijn ook op weg naar huis. Denk dat er veel naar huis zullen gaan, veel tenten op de camping zullen het ook niet droog hebben gehouden.
mja, dat vind ik ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:50 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Lijkt me nogal disrespectvol.
als er nog iets te doen isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mijn vriendin en haar groep blijven gewoon.
Ik denk dat er geen enkele verzekering is die zo'n incident dekt en dat de organisatie op dit moment met de handen in het haar zit, het is nl niet zo dat er geen kosten vanuit artiesten en/of festivalgangers verhaald gaan worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:50 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb van één is dat ze het misschien willen laten doorgaan. Idioten..
mijn vriend is op weg naar een andere slaapplek, ze kijken morgen of ze terug gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
2 vrienden van mij zijn ook op weg naar huis. Denk dat er veel naar huis zullen gaan, veel tenten op de camping zullen het ook niet droog hebben gehouden.
Hopen dat het meevalt allemaal. En hopen dat je dat ene smsje ook nog krijgt!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Het begint opnieuw stevig te regenen.
Natuurgeweld is niet te verzekeren ( toch)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:53 schreef eight het volgende:
Kan een organisatie zich voor dit soort schades verzekeren? Of is dit een act of god?
Kloptquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Natuurgeweld is niet te verzekeren ( toch)
Er is wel dekking voor rampen maar hoe het precies zitquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor, overstromingsverzekering e.d. bestaat ook, maar zal niet goedkoop zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
niet dat ik weetquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn twee doden. Het is een huuuuge festival. Het lijkt me alles een stuk problematischer maken als het in 1 nacht gecanceld wordt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:50 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb van één is dat ze het misschien willen laten doorgaan. Idioten..
http://www.brabantsdagbla(...)eer-op-Pukkelpop.ecequote:Doden door noodweer op Pukkelpop
donderdag 18 augustus 2011 | 21:13 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 augustus 2011 | 21:32
Tekstgrootte
Foto: EPA
1/2
HASSELT - Het Belgische muziekfestival Pukkelpop is donderdag getroffen door noodweer. Daarbij zijn ten minste twee doden gevallen. Veertig mensen zijn gewond geraakt. Dat heeft burgemeester van Hasselt Hilde Claes gezegd op een persconferentie.
Zie ook:
KNMI waarschuwt voor extreem weer zuiden
De Vlaamse omroep VRT meldde dat er drie doden zijn gevallen. Volgens de VRT zijn elf mensen zwaargewond geraakt en liepen tientallen mensen lichte verwondingen op. De gewonden zijn overgebracht naar een ziekenhuizen.
"Het kwaad is geschied", aldus organisator Chokri Mahassine. "Het noodweer heeft zeer zwaar toegeslagen." Alle optredens en andere activiteiten zijn opgeschort. "We weten niet goed hoe het verder moet." Pukkelpop gaat proberen de optreden te hervatten, meldt Humo.
Het driedaagse festival bij Hasselt (Limburg) was zojuist begonnen. Enkele constructies, zoals een toren en een tent bij een podium, waaiden om of stortten in. Een boom kwam op een eettent terecht. Grote delen van het terrein kwamen blank te staan.
Ineens donker
Ineens werd het donker en begon het vreselijk te waaien. Sportverslaggever Rick Hoogkamp van de NOS is op Pukkelpop ooggetuige van de chaos die het noodweer op het Belgische popfestival veroorzaakte. "Het was een chaos. Installaties en een deel van de tenten waaiden om."
Volgens hem reden ambulances af en aan en is een deel van het terrein afgezet met linten. Of er Nederlanders gewond zijn geraakt, kon de verslaggever niet zeggen.
Smith Westerns
De Smith Westerns, een van de bands die op het Belgische muziekfestival Pukkelpop speelden toen het noodweer toesloeg, laat via Twitter weten in orde te zijn. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori van de Amerikaanse tienerband.
Hij verontschuldigt zich later voor die tweet en schrijft dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden."
Noodweer in België
Er waren zo'n 60.000 mensen aanwezig op de eerste dag van het uitverkochte driedaagse festival, dat ook Nederlandse bezoekers trekt. Pukkelpop bestaat sinds 1985 en geldt inmiddels als een van de grootste openluchtfestivals van de Benelux.
Ook elders in België leidde het onweer met overvloedige regenval en rukwinden tot veel overlast. In Bergen bezweek een deel van het dak van een theater.
Overal in het land hadden treinen te kampen met vertragingen door blikseminslagen, omgevallen bomen en verzakkingen. In Brussel liep een metrotunnel onder. Op veel plaatsen heeft ook wegverkeer grote problemen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er zijn twee drie doden. Het is een huuuuge festival. Het lijkt me alles een stuk problematischer maken als het in 1 nacht gecanceld wordt.
Lowlands is wel degelijk verzekerd tegen een flinke storm.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die zelfmoord is jammer, maar niet zo'n ramp.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Die organisatie krijgt het sowieso al voor de kiezen... tweede jaar op rij dat er doden zijn te betreuren... hoe kut als je gewoon 3 dagen feest, muziek en plezier wil neerzetten
Je voelt je wel het slachtoffer in dit topic hequote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Psy-freak het volgende:
Grappig, mensen die blijven worden niet 'aangepakt' door FOK!kers, mensen die vertellen hoe je moet handelen in noodsituaties wel.
Euh? Jawel, zit toch gewoon in een brandpolis als natuurrampen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vorig jaar konden ze er weinig aan doen hé, hartaanval (is natuurlijke dood) en die zanger heeft zelfmoord gepleegd. En dit jaar lijkt me dat overmacht door natuurgeweld te zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Die organisatie krijgt het sowieso al voor de kiezen... tweede jaar op rij dat er doden zijn te betreuren... hoe kut als je gewoon 3 dagen feest, muziek en plezier wil neerzetten
ja de wegen in de buurt staan allemaal dichtquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Je voelt je wel het slachtoffer in dit topic hehou er gewoon over op en praat mee als je iets zinnig's heb te melden, die mensen kunnen misschien niet weg?:)
Ik heb altijd het idee dat op Belgische festivals meer van dit soort dingen gebeuren. Bij Rock Werchter is ook meestal wat loos..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die zelfmoord is jammer, maar niet zo'n ramp.
Er is altijd ook wel een bericht dat op LL 1 gek de Alpha toren in klimt, naar beneden lazert en overlijdt maar daar hoor je maar weinig over...
quote:Still at Pukklepop festival after a burning hot sunny day turned into a mini hurricane which hit the stage during our set, a tower fell onto our truck, we had to run for our lives mid-set as hail hit the stage and the wind began to tear it to pieces, we were unable to continue to play, this was the scariest moment I have ever seen or felt in my 20 years of being an artist. The rumour is 5 people died today, my heart goes out to all their families, very sad time. Skin
Ja ik bedoel er ook niks negatiefs mee te zeggen... het is inderdaad met 2 verschillende oorzaken maar wel ontzettend sneu voor de organisatiequote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vorig jaar konden ze er weinig aan doen hé, hartaanval (is natuurlijke dood) en die zanger heeft zelfmoord gepleegd. En dit jaar lijkt me dat overmacht door natuurgeweld te zijn.
Pukkelpop is een magnifiek georganiseerd festival. Ik ben misschien wel subjectief als lid van de Humanistische Jongeren (jongerenvereniging die achter de organisatie zit) en oud-leerlinge van Chokri, maar toch...die mensen zijn tot in de puntjes voorbereid en stellen de veiligheid van hun festivalgangers altijd voorop.
Oké, 3. Op 60.000 is dat natuurlijk weinig. 60.000 mensen wegkrijgen vanaf 1 plek in 1 nacht is een enorme chaos. Ik zou het volkomen begrijpen als het gewoon door blijft gaan, het festival bedoel ik. Maar gezien de schade gaat dat niet eens meer.quote:
Sorry, ik voelde me onterecht aangevallen. Dit drama raakt me eigenlijk nogal...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik bedoel er ook niks negatiefs mee te zeggen... het is inderdaad met 2 verschillende oorzaken maar wel ontzettend sneu voor de organisatie
Nooit op een festival geweest waarschijnlijk. Als niemand van jouw groep gewond of dood is, waarom zou je dan weggaan? De meesten zullen waarschijnlijk vertrekken omdat hun tent en kleding zeiknat zijn en het een modderpoel is.En omdat er geen optredens zijn ,niet omdat er 3 doden en gewonden zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Psy-freak het volgende:
Grappig, mensen die blijven worden niet 'aangepakt' door FOK!kers, mensen die vertellen hoe je moet handelen in noodsituaties wel.
ik hoef over deze ramp alleen maar te weten dat mijn vriend er aanwezig was. Meer kennis heb ik niet nodig. Of zou ik toch een expert moeten zijn om recht te hebben om hier te mogen posten volgens jou? Rot toch opquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Als je niets over rampen weet, houd er dan over op.
Het gaat er in dit topic niet of je iets over rampen heet zoals jou kennis meneer de betweter, maar over wat er in belgie is gebeurt, en wat er nog gaat gebeuren..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Wat voor een sneue figuur ben jij zegquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dan zou het erg stil in dit topic worden. Iedereen is gewoon ongerust omdat ze familie/vrienden/collega's hebben die op Pukkelpop zitten. Iedereen wil dan graag zijn ei kwijt, gezien ook het gsm netwerk te zwaar belast is en ze elkaar niet kunnen bereiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:03 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Jeetje wat een heftig bericht van een redelijk stoere vrouw
Was zeker nog ten tijde van de eerste berichten dat er 6 doden waren gevallenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.
Omdat de geruchtenmachine zijn werk doet, ism Twitter...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.
Wat een kutopmerkingen maak jij. Blij dat je geen mod bentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Prima, niet lopen huilen dan als je vriend(in)/familie/etc. dood/gewond is omdat de organisatie nalatig was.
In een topic over de tunnelramp in Kaprun komt zo'n discussie beter tot zijn recht. Hier nog even niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daarbij had ik het over handelen in noodsituaties.
Jonge flikker op met je bullshit reactie's de organisatie had dit echt niet kunnen voorkomen, je weet dat je zinloze opmerkingen maakt en toch ga je ermee door zeker serieus geen leven buiten FOK! ?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Prima, niet lopen huilen dan als je vriend(in)/familie/etc. dood/gewond is omdat de organisatie nalatig was.
thanksquote:
Doe eens niet zo vervelend zeg. Ik werk ook in de hulpverlening (want god, wat maak je duidelijk dat dat is waar je ervaring vandaan komt) en de reactie van de massa op PP is zoals ELKE massa mensen reageert. In Utopia zou het niet anders gaan, want men kan pas handelen, ook in noodsituaties, als enigzins duidelijk is wat er aan de hand is, en dat was het in eerste instantie niet. Je ziet dat direct na het gebeuren mensen al in groepen gaan handelen, er stukken worden afgezet, enzovoorts.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Dat is MIJN gevoel.
Dus jij beschuldigt mensen die al vijfentwintig jaar van hun leven geïnvesteerd hebben van nalatigheid met DODEN tengevolge gewoon omdat JOUW GEVOEL dat zegt? Wat een triestheid. Dat is die mensen hun levenswerk! Zoals ik eerder al zei, ik ken de organisatie van zeer dichtbij en dat is NIET en NOOIT het geval geweest.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Dat is MIJN gevoel.
No prob, het roept emoties op dit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:12 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Thanks, te laat gezien, was te kwaad aan het typen.
De hele constructie is hier gewoon niet op berekend.. En rot een eind op met je zogenaamde interessante gedrag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Dat is MIJN gevoel.
angst voor onderkoeling bij festivalgangers die er nog zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef Tchock het volgende:
Wat een vervelende discussie in dit topic zeg, jezus![]()
On topic: weet iemand al meer? Laatste info die ik heb is 3 doden, 11 zwaargewonden en 40 gewonden. Boiler room is gedeeltelijk kapot, Chateau helemaal ingestort.
Het scheelde niets of ik was daar nuDat is best wel confronterend.
Van mij hetzelfde, grote Foo Fighters fan... onvoorzien thuis gebleven. Mijn broer is met mijn ticket, hij is gelukkig ongedeerd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef Tchock het volgende:
Voor mij ook, uiteindelijk (een paar maanden terug weleenswaar) besloten om alleen vrijdag te gaanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef Tchock het volgende:
On topic: weet iemand al meer? Laatste info die ik heb is 3 doden, 11 zwaargewonden en 40 gewonden. Boiler room is gedeeltelijk kapot, Chateau helemaal ingestort.
Ik ken het gevoel...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:15 schreef Marie30 het volgende:
Maar ik wacht voorlopig nog altijd op een geruststellend smsje van één iemand. Slopend
Ik zou gaan maar mijn festivalvriend moest naar de KEIweek in Groningen. Ikzelf heb mijn introductie pas over twee weken, dus ik kon wel maar ging toch maar met diezelfde gozer naar Werchter...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:15 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Van mij hetzelfde, grote Foo Fighters fan... onvoorzien thuis gebleven. Mijn broer is met mijn ticket, hij is gelukkig ongedeerd.
Maar ik wacht voorlopig nog altijd op een geruststellend smsje van één iemand. Slopend
Sterkte!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:15 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Van mij hetzelfde, grote Foo Fighters fan... onvoorzien thuis gebleven. Mijn broer is met mijn ticket, hij is gelukkig ongedeerd.
sterkte!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:15 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb je naar dat noodnummer gebeld? Ik durf niet omdat ik geen familie ben, en wil die lijn niet bezet houden; dat recht behoort dan toe aan familie voor mijn gevoel...quote:
quote:Ik ben just thuis van PP, stond er echt midden in:
Ik stond in de marquee, mijn vriendin in de dancehall. We wisten dat er een groot onweer aankwam, dus gingen ff schuilen in een tent. In marquee ging het wel, opeens enorm fel regen en wind, en opeens een keigrote wind doorheen de tent. honderden mensen richting buiten die bang hadden en buiten gingen staan ma wij vertrouwden op de tent, want was zo'n serieus dure, stevige tent. kwartierke erna was't onweer gedaan, en kwam kerel aankondigen dat het enorm erg was en dat ze schade gingen opmeten en alle optredens met een uur gingen verlaten. Toen had nog niet iedereen door wat er ad hand was. Iedereen keek toen achterom en zag dat de fcking chateau volledig was ingestort! wij gingen richting boiler en dance omdat vriendin daar zat, en inkomhal links van ingang richting main en rest ook volledig ingestort. Iedereen in paniek in richting camping ah gaan omda het daar kei erg was naar't schijnt.
ff daarna vriendin teruggezien en blijkbaar nog volgende dingen gehoord/gezien:
- vriendin moest uit dance hall vluchten omdat die bollen enorm vies deden die ophingen en gewoon IEDEREEN die tent uitvluchte omdat het te erg was
- netsky was vroeger moeten stoppen
- naast boiler stond een MEGAGROTE overdekte tent vr extra space boiler, en daar is ne paal van omvergevallen. Toen direct die tent ontruimt (+3000 man).
- iets daarna ook boiler zelf ontruimt, ze waren ah zeggen dat ze openingen in tent moesten prikken omdat die tent anders ook zou neerkomen
- richting camping gegaan: daar gehoord dat er een grote paal waar zo lichten en pijlen v douches staan neergevallen is op enkele tenten (waarvan 2 doden en 1 iemand een arm kwijt zou zijn)
- met security mensen op grote weide gehoord dat er 8 doden gevallen zouden zijn...
(alles uiteraard ter plekke meegemaakt en gehoord van anderen)
Sprak net mijn vriendin en op het terrein zelf weet met niets van een noodnummer, van hasseltenaren die hun deuren opengooien of wat er gaat gebeuren. Ze was redelijk in shock.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:17 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb je naar dat noodnummer gebeld? Ik durf niet omdat ik geen familie ben, en wil die lijn niet bezet houden; dat recht behoort dan toe aan familie voor mijn gevoel...
Ik vind dat je net zoveel recht hebt. Er is niet 1 iemand op die lijn, maar 10-tallen mensen die iedereen probeert te helpen. Dus ook jij kunt gewoon bellen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:17 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb je naar dat noodnummer gebeld? Ik durf niet omdat ik geen familie ben, en wil die lijn niet bezet houden; dat recht behoort dan toe aan familie voor mijn gevoel...
Jij ook sterkte in stressvolle tijdquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Sprak net mijn vriendin en op het terrein zelf weet met niets van een noodnummer, van hasseltenaren die hun deuren opengooien of wat er gaat gebeuren. Ze was redelijk in shock.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)n-op-Pukkelpop.dhtml
M'n broertje, zijn vriendin en wat vrienden zijn daar
Leon belde net en zei dat ie Lygia (z'n vriendin) aan de kant moest smijten omdat ze anders onder een omvallende betonnen paal terecht waren gekomen
nee en precies om dezelfde reden als jij... het is een goede vriend van me maar ik vind het meer iets voor directe familie...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:17 schreef Marie30 het volgende:
[..]
sterktequote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Sprak net mijn vriendin en op het terrein zelf weet met niets van een noodnummer, van hasseltenaren die hun deuren opengooien of wat er gaat gebeuren. Ze was redelijk in shock.
Dat voelt vies hé...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou gaan maar mijn festivalvriend moest naar de KEIweek in Groningen. Ikzelf heb mijn introductie pas over twee weken, dus ik kon wel maar ging toch maar met diezelfde gozer naar Werchter...
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:16 schreef Tchock het volgende:
Sterkte trouwens, je krijgt vast snel goed nieuws
quote:
Thanks allenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:17 schreef omearos het volgende:
[..]
sterkte!
Probeer af en toe een nieuwe sms te sturen. Bij zulke drukte is het niet vreemd als sms'jes niet aankomen.
Het komt vast wel goed, ze begon tijdens ons gesprek pas te beseffen wat er was gebeurt. Ze had mij en haar ouders 100x proberen te bellen. Na 4u kon ze mij pas bereiken.quote:
Ben benieuwd hoe ze dat vorm gaan geven. Ergens snap ik het wel, en ze zullen ook echt wel respectvol blijven richting de slachtoffers, maar het gaat wel raar zijn.quote:
71 gewonden dus, 60 lichtgewond en 11 zwaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef Tchock het volgende:
Snap eigenlijk niet dat het überhaupt kan als je al die chaos ziet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat vorm gaan geven. Ergens snap ik het wel, en ze zullen ook echt wel respectvol blijven richting de slachtoffers, maar het gaat wel raar zijn.
GSM bereik lag volledig in de knoop las ik ergensquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:20 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Dat voelt vies hé...
[..]
[..]
[..]
Thanks allen, en probeer te smsen en bellen maar voorlopig kan ik hem niet bereiken... Voor wie het interesseert, regen (ca vijftien km van Kiewit) is weer gestopt. Geen noodweer op dit moment.
Sterkte voor je vriendin. Die vier uren geven mij wel moed. Hoop gewoon dat het netwerk overbelast is en hij straks nog belt, smst...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het komt vast wel goed, ze begon tijdens ons gesprek pas te beseffen wat er was gebeurt. Ze had mij en haar ouders 100x proberen te bellen. Na 4u kon ze mij pas bereiken.
Ik zit half in de 'omfg lucky fucker ben ik ookquote:
Dat besef is het lastigste, dan komt ook de schok. Hopelijk kan ze nu tot rust komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het komt vast wel goed, ze begon tijdens ons gesprek pas te beseffen wat er was gebeurt. Ze had mij en haar ouders 100x proberen te bellen. Na 4u kon ze mij pas bereiken.
Snap niet dat mensen daar nog zin in hebben nadat ze dit hebben gezien/ meegemaaktquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |