niet dat ik weetquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Natuurgeweld is niet te verzekeren ( toch)
Er zijn twee doden. Het is een huuuuge festival. Het lijkt me alles een stuk problematischer maken als het in 1 nacht gecanceld wordt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:50 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb van één is dat ze het misschien willen laten doorgaan. Idioten..
En net een smsje gekregen, iedereen lijkt ongedeerd te zijn!
http://www.brabantsdagbla(...)eer-op-Pukkelpop.ecequote:Doden door noodweer op Pukkelpop
donderdag 18 augustus 2011 | 21:13 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 augustus 2011 | 21:32
Tekstgrootte
Foto: EPA
1/2
HASSELT - Het Belgische muziekfestival Pukkelpop is donderdag getroffen door noodweer. Daarbij zijn ten minste twee doden gevallen. Veertig mensen zijn gewond geraakt. Dat heeft burgemeester van Hasselt Hilde Claes gezegd op een persconferentie.
Zie ook:
KNMI waarschuwt voor extreem weer zuiden
De Vlaamse omroep VRT meldde dat er drie doden zijn gevallen. Volgens de VRT zijn elf mensen zwaargewond geraakt en liepen tientallen mensen lichte verwondingen op. De gewonden zijn overgebracht naar een ziekenhuizen.
"Het kwaad is geschied", aldus organisator Chokri Mahassine. "Het noodweer heeft zeer zwaar toegeslagen." Alle optredens en andere activiteiten zijn opgeschort. "We weten niet goed hoe het verder moet." Pukkelpop gaat proberen de optreden te hervatten, meldt Humo.
Het driedaagse festival bij Hasselt (Limburg) was zojuist begonnen. Enkele constructies, zoals een toren en een tent bij een podium, waaiden om of stortten in. Een boom kwam op een eettent terecht. Grote delen van het terrein kwamen blank te staan.
Ineens donker
Ineens werd het donker en begon het vreselijk te waaien. Sportverslaggever Rick Hoogkamp van de NOS is op Pukkelpop ooggetuige van de chaos die het noodweer op het Belgische popfestival veroorzaakte. "Het was een chaos. Installaties en een deel van de tenten waaiden om."
Volgens hem reden ambulances af en aan en is een deel van het terrein afgezet met linten. Of er Nederlanders gewond zijn geraakt, kon de verslaggever niet zeggen.
Smith Westerns
De Smith Westerns, een van de bands die op het Belgische muziekfestival Pukkelpop speelden toen het noodweer toesloeg, laat via Twitter weten in orde te zijn. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori van de Amerikaanse tienerband.
Hij verontschuldigt zich later voor die tweet en schrijft dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden."
Noodweer in België
Er waren zo'n 60.000 mensen aanwezig op de eerste dag van het uitverkochte driedaagse festival, dat ook Nederlandse bezoekers trekt. Pukkelpop bestaat sinds 1985 en geldt inmiddels als een van de grootste openluchtfestivals van de Benelux.
Ook elders in België leidde het onweer met overvloedige regenval en rukwinden tot veel overlast. In Bergen bezweek een deel van het dak van een theater.
Overal in het land hadden treinen te kampen met vertragingen door blikseminslagen, omgevallen bomen en verzakkingen. In Brussel liep een metrotunnel onder. Op veel plaatsen heeft ook wegverkeer grote problemen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er zijn twee drie doden. Het is een huuuuge festival. Het lijkt me alles een stuk problematischer maken als het in 1 nacht gecanceld wordt.
Lowlands is wel degelijk verzekerd tegen een flinke storm.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die zelfmoord is jammer, maar niet zo'n ramp.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Die organisatie krijgt het sowieso al voor de kiezen... tweede jaar op rij dat er doden zijn te betreuren... hoe kut als je gewoon 3 dagen feest, muziek en plezier wil neerzetten
Je voelt je wel het slachtoffer in dit topic hequote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Psy-freak het volgende:
Grappig, mensen die blijven worden niet 'aangepakt' door FOK!kers, mensen die vertellen hoe je moet handelen in noodsituaties wel.
Euh? Jawel, zit toch gewoon in een brandpolis als natuurrampen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vorig jaar konden ze er weinig aan doen hé, hartaanval (is natuurlijke dood) en die zanger heeft zelfmoord gepleegd. En dit jaar lijkt me dat overmacht door natuurgeweld te zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Die organisatie krijgt het sowieso al voor de kiezen... tweede jaar op rij dat er doden zijn te betreuren... hoe kut als je gewoon 3 dagen feest, muziek en plezier wil neerzetten
ja de wegen in de buurt staan allemaal dichtquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Je voelt je wel het slachtoffer in dit topic hehou er gewoon over op en praat mee als je iets zinnig's heb te melden, die mensen kunnen misschien niet weg?:)
Ik heb altijd het idee dat op Belgische festivals meer van dit soort dingen gebeuren. Bij Rock Werchter is ook meestal wat loos..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:58 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die zelfmoord is jammer, maar niet zo'n ramp.
Er is altijd ook wel een bericht dat op LL 1 gek de Alpha toren in klimt, naar beneden lazert en overlijdt maar daar hoor je maar weinig over...
quote:Still at Pukklepop festival after a burning hot sunny day turned into a mini hurricane which hit the stage during our set, a tower fell onto our truck, we had to run for our lives mid-set as hail hit the stage and the wind began to tear it to pieces, we were unable to continue to play, this was the scariest moment I have ever seen or felt in my 20 years of being an artist. The rumour is 5 people died today, my heart goes out to all their families, very sad time. Skin
Ja ik bedoel er ook niks negatiefs mee te zeggen... het is inderdaad met 2 verschillende oorzaken maar wel ontzettend sneu voor de organisatiequote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vorig jaar konden ze er weinig aan doen hé, hartaanval (is natuurlijke dood) en die zanger heeft zelfmoord gepleegd. En dit jaar lijkt me dat overmacht door natuurgeweld te zijn.
Pukkelpop is een magnifiek georganiseerd festival. Ik ben misschien wel subjectief als lid van de Humanistische Jongeren (jongerenvereniging die achter de organisatie zit) en oud-leerlinge van Chokri, maar toch...die mensen zijn tot in de puntjes voorbereid en stellen de veiligheid van hun festivalgangers altijd voorop.
Oké, 3. Op 60.000 is dat natuurlijk weinig. 60.000 mensen wegkrijgen vanaf 1 plek in 1 nacht is een enorme chaos. Ik zou het volkomen begrijpen als het gewoon door blijft gaan, het festival bedoel ik. Maar gezien de schade gaat dat niet eens meer.quote:
Sorry, ik voelde me onterecht aangevallen. Dit drama raakt me eigenlijk nogal...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik bedoel er ook niks negatiefs mee te zeggen... het is inderdaad met 2 verschillende oorzaken maar wel ontzettend sneu voor de organisatie
Nooit op een festival geweest waarschijnlijk. Als niemand van jouw groep gewond of dood is, waarom zou je dan weggaan? De meesten zullen waarschijnlijk vertrekken omdat hun tent en kleding zeiknat zijn en het een modderpoel is.En omdat er geen optredens zijn ,niet omdat er 3 doden en gewonden zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Psy-freak het volgende:
Grappig, mensen die blijven worden niet 'aangepakt' door FOK!kers, mensen die vertellen hoe je moet handelen in noodsituaties wel.
ik hoef over deze ramp alleen maar te weten dat mijn vriend er aanwezig was. Meer kennis heb ik niet nodig. Of zou ik toch een expert moeten zijn om recht te hebben om hier te mogen posten volgens jou? Rot toch opquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Als je niets over rampen weet, houd er dan over op.
Het gaat er in dit topic niet of je iets over rampen heet zoals jou kennis meneer de betweter, maar over wat er in belgie is gebeurt, en wat er nog gaat gebeuren..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Wat voor een sneue figuur ben jij zegquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dan zou het erg stil in dit topic worden. Iedereen is gewoon ongerust omdat ze familie/vrienden/collega's hebben die op Pukkelpop zitten. Iedereen wil dan graag zijn ei kwijt, gezien ook het gsm netwerk te zwaar belast is en ze elkaar niet kunnen bereiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:03 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Jeetje wat een heftig bericht van een redelijk stoere vrouw
Was zeker nog ten tijde van de eerste berichten dat er 6 doden waren gevallenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.
Omdat de geruchtenmachine zijn werk doet, ism Twitter...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.
Wat een kutopmerkingen maak jij. Blij dat je geen mod bentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Prima, niet lopen huilen dan als je vriend(in)/familie/etc. dood/gewond is omdat de organisatie nalatig was.
In een topic over de tunnelramp in Kaprun komt zo'n discussie beter tot zijn recht. Hier nog even niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daarbij had ik het over handelen in noodsituaties.
Jonge flikker op met je bullshit reactie's de organisatie had dit echt niet kunnen voorkomen, je weet dat je zinloze opmerkingen maakt en toch ga je ermee door zeker serieus geen leven buiten FOK! ?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Prima, niet lopen huilen dan als je vriend(in)/familie/etc. dood/gewond is omdat de organisatie nalatig was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |