abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100914043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Natuurgeweld is niet te verzekeren ( toch)
niet dat ik weet
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_100914074
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:50 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb van één is dat ze het misschien willen laten doorgaan. Idioten..

En net een smsje gekregen, iedereen lijkt ongedeerd te zijn! :)
Er zijn twee doden. Het is een huuuuge festival. Het lijkt me alles een stuk problematischer maken als het in 1 nacht gecanceld wordt.
pi_100914079
quote:
Doden door noodweer op Pukkelpop
donderdag 18 augustus 2011 | 21:13 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 augustus 2011 | 21:32
Tekstgrootte

Foto: EPA
1/2
HASSELT - Het Belgische muziekfestival Pukkelpop is donderdag getroffen door noodweer. Daarbij zijn ten minste twee doden gevallen. Veertig mensen zijn gewond geraakt. Dat heeft burgemeester van Hasselt Hilde Claes gezegd op een persconferentie.

Zie ook:
KNMI waarschuwt voor extreem weer zuiden
De Vlaamse omroep VRT meldde dat er drie doden zijn gevallen. Volgens de VRT zijn elf mensen zwaargewond geraakt en liepen tientallen mensen lichte verwondingen op. De gewonden zijn overgebracht naar een ziekenhuizen.

"Het kwaad is geschied", aldus organisator Chokri Mahassine. "Het noodweer heeft zeer zwaar toegeslagen." Alle optredens en andere activiteiten zijn opgeschort. "We weten niet goed hoe het verder moet." Pukkelpop gaat proberen de optreden te hervatten, meldt Humo.

Het driedaagse festival bij Hasselt (Limburg) was zojuist begonnen. Enkele constructies, zoals een toren en een tent bij een podium, waaiden om of stortten in. Een boom kwam op een eettent terecht. Grote delen van het terrein kwamen blank te staan.

Ineens donker
Ineens werd het donker en begon het vreselijk te waaien. Sportverslaggever Rick Hoogkamp van de NOS is op Pukkelpop ooggetuige van de chaos die het noodweer op het Belgische popfestival veroorzaakte. "Het was een chaos. Installaties en een deel van de tenten waaiden om."

Volgens hem reden ambulances af en aan en is een deel van het terrein afgezet met linten. Of er Nederlanders gewond zijn geraakt, kon de verslaggever niet zeggen.

Smith Westerns
De Smith Westerns, een van de bands die op het Belgische muziekfestival Pukkelpop speelden toen het noodweer toesloeg, laat via Twitter weten in orde te zijn. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori van de Amerikaanse tienerband.

Hij verontschuldigt zich later voor die tweet en schrijft dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden."

Noodweer in België
Er waren zo'n 60.000 mensen aanwezig op de eerste dag van het uitverkochte driedaagse festival, dat ook Nederlandse bezoekers trekt. Pukkelpop bestaat sinds 1985 en geldt inmiddels als een van de grootste openluchtfestivals van de Benelux.

Ook elders in België leidde het onweer met overvloedige regenval en rukwinden tot veel overlast. In Bergen bezweek een deel van het dak van een theater.

Overal in het land hadden treinen te kampen met vertragingen door blikseminslagen, omgevallen bomen en verzakkingen. In Brussel liep een metrotunnel onder. Op veel plaatsen heeft ook wegverkeer grote problemen.
http://www.brabantsdagbla(...)eer-op-Pukkelpop.ece
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_100914121
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Taurus het volgende:

[..]

Er zijn twee drie doden. Het is een huuuuge festival. Het lijkt me alles een stuk problematischer maken als het in 1 nacht gecanceld wordt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:58:36 #35
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_100914134
quote:

[..]

Lowlands is wel degelijk verzekerd tegen een flinke storm.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_100914143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Die organisatie krijgt het sowieso al voor de kiezen... tweede jaar op rij dat er doden zijn te betreuren... hoe kut als je gewoon 3 dagen feest, muziek en plezier wil neerzetten
Die zelfmoord is jammer, maar niet zo'n ramp.

Er is altijd ook wel een bericht dat op LL 1 gek de Alpha toren in klimt, naar beneden lazert en overlijdt maar daar hoor je maar weinig over...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_100914161
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Psy-freak het volgende:
Grappig, mensen die blijven worden niet 'aangepakt' door FOK!kers, mensen die vertellen hoe je moet handelen in noodsituaties wel.
Je voelt je wel het slachtoffer in dit topic he ;) hou er gewoon over op en praat mee als je iets zinnig's heb te melden, die mensen kunnen misschien niet weg?:)
1e topic van 2012 in ONZ Eerste ONZ topic van 2012 - Fijn 2012
pi_100914206
quote:

[..]

Euh? Jawel, zit toch gewoon in een brandpolis als natuurrampen?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 22:00:09 #39
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100914209
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Die organisatie krijgt het sowieso al voor de kiezen... tweede jaar op rij dat er doden zijn te betreuren... hoe kut als je gewoon 3 dagen feest, muziek en plezier wil neerzetten
Vorig jaar konden ze er weinig aan doen hé, hartaanval (is natuurlijke dood) en die zanger heeft zelfmoord gepleegd. En dit jaar lijkt me dat overmacht door natuurgeweld te zijn.

Pukkelpop is een magnifiek georganiseerd festival. Ik ben misschien wel subjectief als lid van de Humanistische Jongeren (jongerenvereniging die achter de organisatie zit) en oud-leerlinge van Chokri, maar toch...die mensen zijn tot in de puntjes voorbereid en stellen de veiligheid van hun festivalgangers altijd voorop.
Are you fokking to me?
pi_100914211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef vaagjunior het volgende:

[..]

Je voelt je wel het slachtoffer in dit topic he ;) hou er gewoon over op en praat mee als je iets zinnig's heb te melden, die mensen kunnen misschien niet weg?:)
ja de wegen in de buurt staan allemaal dicht
Ik luister NL-Talig
pi_100914233
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Die zelfmoord is jammer, maar niet zo'n ramp.

Er is altijd ook wel een bericht dat op LL 1 gek de Alpha toren in klimt, naar beneden lazert en overlijdt maar daar hoor je maar weinig over...
Ik heb altijd het idee dat op Belgische festivals meer van dit soort dingen gebeuren. Bij Rock Werchter is ook meestal wat loos..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_100914254
Als je weet hoe lang het in een normale situatie al duurt voordat iedereen na afloop van het terrein is, weet je dat dat nu ook niet in een paar uurtjes gaat lukken.
pi_100914262
Skunk Anansie

quote:
Still at Pukklepop festival after a burning hot sunny day turned into a mini hurricane which hit the stage during our set, a tower fell onto our truck, we had to run for our lives mid-set as hail hit the stage and the wind began to tear it to pieces, we were unable to continue to play, this was the scariest moment I have ever seen or felt in my 20 years of being an artist. The rumour is 5 people died today, my heart goes out to all their families, very sad time. Skin
pi_100914287
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Vorig jaar konden ze er weinig aan doen hé, hartaanval (is natuurlijke dood) en die zanger heeft zelfmoord gepleegd. En dit jaar lijkt me dat overmacht door natuurgeweld te zijn.

Pukkelpop is een magnifiek georganiseerd festival. Ik ben misschien wel subjectief als lid van de Humanistische Jongeren (jongerenvereniging die achter de organisatie zit) en oud-leerlinge van Chokri, maar toch...die mensen zijn tot in de puntjes voorbereid en stellen de veiligheid van hun festivalgangers altijd voorop.
Ja ik bedoel er ook niks negatiefs mee te zeggen... het is inderdaad met 2 verschillende oorzaken maar wel ontzettend sneu voor de organisatie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_100914367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:58 schreef eight het volgende:

[..]

Oké, 3. Op 60.000 is dat natuurlijk weinig. 60.000 mensen wegkrijgen vanaf 1 plek in 1 nacht is een enorme chaos. Ik zou het volkomen begrijpen als het gewoon door blijft gaan, het festival bedoel ik. Maar gezien de schade gaat dat niet eens meer.
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 22:03:14 #46
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100914381
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja ik bedoel er ook niks negatiefs mee te zeggen... het is inderdaad met 2 verschillende oorzaken maar wel ontzettend sneu voor de organisatie
Sorry, ik voelde me onterecht aangevallen. Dit drama raakt me eigenlijk nogal... :'(
Are you fokking to me?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:03:18 #47
43642 Bayswater
pi_100914383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:57 schreef Psy-freak het volgende:
Grappig, mensen die blijven worden niet 'aangepakt' door FOK!kers, mensen die vertellen hoe je moet handelen in noodsituaties wel.
Nooit op een festival geweest waarschijnlijk. Als niemand van jouw groep gewond of dood is, waarom zou je dan weggaan? De meesten zullen waarschijnlijk vertrekken omdat hun tent en kleding zeiknat zijn en het een modderpoel is.En omdat er geen optredens zijn ,niet omdat er 3 doden en gewonden zijn.
Life lies a slow suicide
pi_100914398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Als je niets over rampen weet, houd er dan over op.
ik hoef over deze ramp alleen maar te weten dat mijn vriend er aanwezig was. Meer kennis heb ik niet nodig. Of zou ik toch een expert moeten zijn om recht te hebben om hier te mogen posten volgens jou? Rot toch op
pi_100914401
quote:
15s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Skunk Anansie

[..]

Jeetje wat een heftig bericht van een redelijk stoere vrouw
pi_100914403
quote:

[..]

Het gaat er in dit topic niet of je iets over rampen heet zoals jou kennis meneer de betweter, maar over wat er in belgie is gebeurt, en wat er nog gaat gebeuren..
pi_100914506
quote:

[..]

Wat voor een sneue figuur ben jij zeg :')

jeetje
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:05:23 #52
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_100914510
quote:

[..]

Dan zou het erg stil in dit topic worden. Iedereen is gewoon ongerust omdat ze familie/vrienden/collega's hebben die op Pukkelpop zitten. Iedereen wil dan graag zijn ei kwijt, gezien ook het gsm netwerk te zwaar belast is en ze elkaar niet kunnen bereiken.
En jij begint dan ineens over wat iemand wel of niet moet doen bij een ramp. Iedereen lijkt het beter te weten, en jij ook. Het begint een beetje vervelend te worden.. En ik geloof best dat je een prof bent in dit werk, ik ben er zelf namelijk ook een beetje in bezig en weet er wel wat vanaf. Maar je hoeft er echt niet mee op te komen scheppen.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
  † In Memoriam † donderdag 18 augustus 2011 @ 22:05:32 #53
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100914523
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:03 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Jeetje wat een heftig bericht van een redelijk stoere vrouw
Vind ik ook... Vraag me ook af waarom zij denkt dat er vijf doden zijn.
Are you fokking to me?
pi_100914572
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Was zeker nog ten tijde van de eerste berichten dat er 6 doden waren gevallen
pi_100914576
quote:
9s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Omdat de geruchtenmachine zijn werk doet, ism Twitter...
pi_100914577
quote:
15s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Skunk Anansie

[..]

-O- *stil*
pi_100914664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Prima, niet lopen huilen dan als je vriend(in)/familie/etc. dood/gewond is omdat de organisatie nalatig was.
Wat een kutopmerkingen maak jij. Blij dat je geen mod bent :')
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:08:30 #58
43642 Bayswater
pi_100914690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Daarbij had ik het over handelen in noodsituaties.
In een topic over de tunnelramp in Kaprun komt zo'n discussie beter tot zijn recht. Hier nog even niet.

Overigens kan je een festival ook uiterst respectvol voortzetten.
Life lies a slow suicide
pi_100914697
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Prima, niet lopen huilen dan als je vriend(in)/familie/etc. dood/gewond is omdat de organisatie nalatig was.
Jonge flikker op met je bullshit reactie's de organisatie had dit echt niet kunnen voorkomen, je weet dat je zinloze opmerkingen maakt en toch ga je ermee door zeker serieus geen leven buiten FOK! ?
  Admin donderdag 18 augustus 2011 @ 22:09:35 #60
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_100914756
Ho maar, is al weg
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')