Ja, daar, dat punt inderdaad. 't Is echt een klote situatie daar, en het duurt ik weet niet hoe lang voordat je daar voorbij bent als er file is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.
Lijkt er op dat het eerst zo was, maar dat het later aangepast is naar 1 strook in de bocht. Misschien onveilige situatie met 2 banen ofzo?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.
Nou ja, de situatie is er nu echt niet veiliger op geworden met hoe ze het nu opgelost hebben. Ik weet overigens niet of ze dit ooit hebben aangepast, maar zo ja, dan vraag ik me af wat ze daarmee dan voor ogen hadden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt er op dat het eerst zo was, maar dat het later aangepast is naar 1 strook in de bocht. Misschien onveilige situatie met 2 banen ofzo?
Cool dingquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:35 schreef JDude het volgende:
De Duitsers zijn trouwens ook goed in het bouwen van bijzondere knooppunten, zoals Kreuz Kaiserberg, waar zowat alle verbindingsbogen in dezelfde "oksel" van het knooppunt liggen.
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erinquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Trouwens, waarom sta ik niet bij dat lijstje in de OP?
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erin
Donequote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003
Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erin
Donequote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011
Klopt ja. Meestal gaat het goed, maar soms... Die tweede strook is trouwens handig voor als er iemand echt met de adviessnelheid van 70 door die bocht gaat . En om vrachtwagens in te halen. Maar verder... zinloos. En het faciliteert de asocialen die daar tijdens file/spits gaan inhalen. Té irritant is dat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, daar, dat punt inderdaad. 't Is echt een klote situatie daar, en het duurt ik weet niet hoe lang voordat je daar voorbij bent als er file is.
Nou, niet altijd, dat is dus het gekke. Vandaag kan het een probleem zijn, en morgen weer niet. Maar goed, dit IS al mijn alternatieve route, want als ik naar Den Bosch moet dan kan ik ook wel via Eindhoven rijden, maar dat is dus jaren dikke ellende geweest. Daarnaast kun je op de A73 beter doorrijden dan over de A67 met al dat vrachtverkeer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt ja. Meestal gaat het goed, maar soms... Die tweede strook is trouwens handig voor als er iemand echt met de adviessnelheid van 70 door die bocht gaat . En om vrachtwagens in te halen. Maar verder... zinloos. En het faciliteert de asocialen die daar tijdens file/spits gaan inhalen. Té irritant is dat.
Overigens mijdt ik het stuk tegenwoordig, vooral in de ochtendspits is het altijd raak. Heb over het stuk van 2km al eens een uur gedaan, toen was er een aanrijding geweest op de invoegstrook.
Je komt uit de buurt van Nijmegen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, niet altijd, dat is dus het gekke. Vandaag kan het een probleem zijn, en morgen weer niet. Maar goed, dit IS al mijn alternatieve route, want als ik naar Den Bosch moet dan kan ik ook wel via Eindhoven rijden, maar dat is dus jaren dikke ellende geweest. Daarnaast kun je op de A73 beter doorrijden dan over de A67 met al dat vrachtverkeer.
Na deze week nog 2 weken. Nog maar 2 weken, en dan ga ik op vakantie, dus dan even niks in de file staan
Uit de buurt van Nijmegen? Nee Mwah, ik kan op de A73 toch hele stukken met 140 doorrijden hoor. Afgelopen maanden was natuurlijk verwennerij want toen stond er nergens een file, maar iedereen is nu terug van vakantie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:16 schreef Mikkie het volgende:
Klopt ja, daar vergiste ik me gisteren nog in. Was druk in gesprek en vergat de afslag... té irritant. Maar dat had al behoorlijk wat druk weg kunnen nemen op die verbinding. Wie weet...in 2030 nog eens ofzo
[..]
Je komt uit de buurt van Nijmegen?
A73 rijdt beter door ja, al is ook dat 's ochtends vaak met 100 achter elkaar aan hobbelen, is mijn ervaring.
Het ligt eraan waar. Vooral Nijmegen - Venlo en v.v. is dramatisch met al het vrachtverkeer vaak. 's Avonds en op de andere stukken kan het gas er meestal prima op .quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uit de buurt van Nijmegen? Nee Mwah, ik kan op de A73 toch hele stukken met 140 doorrijden hoor. Afgelopen maanden was natuurlijk verwennerij want toen stond er nergens een file, maar iedereen is nu terug van vakantie.
maar goed, ik lach als laatste want over 2,5 week lig ik lekker in de zon decadent te doen
Dat is precies het stuk waar ik prima 140 kan knallen hoor. Venlo - Eindhoven en v.v. vind ik juist drama. Als ik moet kiezen zal ik altijd voor de A73 kiezen. Maar idd, als daar een ongeluk gebeurd is 't einde oefening. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel volledig binnendoor, maar prettig is 't niet nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar. Vooral Nijmegen - Venlo en v.v. is dramatisch met al het vrachtverkeer vaak. 's Avonds en op de andere stukken kan het gas er meestal prima op .
Enige nadeel: als er een ongeluk gebeurt ben je meteen de lul, want fatsoenlijke alternatieven zijn er nagenoeg niet.
Hmmm, ik heb daar echt al te vaak in de drukte gezeten. Die N271 is echt geen alternatief... een half uur reistijd wordt dan ineens anderhalf uur, doordat iedereen van de A73 die route als backup heeft. Wat een baggerzooi zeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is precies het stuk waar ik prima 140 kan knallen hoor. Venlo - Eindhoven en v.v. vind ik juist drama. Als ik moet kiezen zal ik altijd voor de A73 kiezen. Maar idd, als daar een ongeluk gebeurd is 't einde oefening. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel volledig binnendoor, maar prettig is 't niet nee.
Dat stuk onder die tunnel en Westplein zeker niet. Maar fuck it man, waarom juist dit momentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:33 schreef JDude het volgende:
Zo was Rotterdam voor de zomervakantie .
Als ik het me goed herinner kan asfalteren overigens geen kwaad daar in Utrecht.
De keren dat ik bij klanten in Utrecht moet zijn ga ik mooi naar P+R Walraven, en vanaf daar met de tram. Bevalt me helemaal prima!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef Biogarde het volgende:
Mocht je de binnenstad van Utrecht in moeten, kom dan binnen via snelwegen (Jaarbeurs) of via Lunetten (stadion).
Via de Beerenkuil (de Bilt/Zeist) is ook goed toegankelijk, volgens mij is er bij de A. Sweitzerdreef (Zuilense Ring) ook weinig spannends aan de hand.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef Biogarde het volgende:
Mocht je de binnenstad van Utrecht in moeten, kom dan binnen via snelwegen (Jaarbeurs) of via Lunetten (stadion).
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:44 schreef Len93 het volgende:
[..]
Via de Beerenkuil (de Bilt/Zeist) is ook goed toegankelijk, volgens mij is er bij de A. Sweitzerdreef (Zuilense Ring) ook weinig spannends aan de hand.
En zelfs die heeft er last van al 2 dagen, want men gaat gewoon midden op de trambaan staanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef L0we het volgende:
[..]
De keren dat ik bij klanten in Utrecht moet zijn ga ik mooi naar P+R Walraven, en vanaf daar met de tram. Bevalt me helemaal prima!
Motorscootert oa ja! 200cc Runner Maar die hek niet meer, paar keer poging tot inbraak gehad in m'n boxquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef Ghostbuster het volgende:
Dacht dat jij een scooter had Bio
Mja, in mei ging in 010 één buis van de Maastunnel dicht. Dat was de eerste dagen van Schiedam tot Ridderkerk te merken . Je zult merken dat het over een paar dagen minder wordt, want dan heeft ook iedereen die nooit nieuwsberichten leest het in de gaten, en gaan mensen alternatieven zoeken (en vinden).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef Biogarde het volgende:
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).
Gisteren begon de Cartesiusweg ook vol te lopen omdat de Vleutense weg vol stond.
Sowieso is Cartesiusweg/Vleutenseweg/Kanaalstraat/A'damsestraatweg altijd drama, zeker in de spitsuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).
Gisteren begon de Cartesiusweg ook vol te lopen omdat de Vleutense weg vol stond.
Gewoon via de Veemarkt en de Kardinaal de Jongweg. Zo ga ik eigenlijk altijd de stad in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sowieso is Cartesiusweg/Vleutenseweg/Kanaalstraat/A'damsestraatweg altijd drama, zeker in de spitsuren.
Moet alleen volgende week een keer 's nachts naar Schiphol als t goed is.. Zal je dus niet lastig vallenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
Tipje: vanavond/vannacht A27 bij Utrecht mijden, want dan zijn SD en companen daar aan het werk
Mocht je er toch langs moeten, rij dan gofferdomme een beetje normaal aub; er staat niet voor niks 70 op de matrixen
van het weekend en volgende week is het ook nog feest, kun je beter effe door de stad knallen en de A2 op schieten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet alleen volgende week een keer 's nachts naar Schiphol als t goed is.. Zal je dus niet lastig vallen
Stond je vannacht ook op de A58? Ik wilde de A27 pakken maar m'n pa zei dat ik beter de 58 kon nemen. We zitten er nog geen km, rijden we de file in .quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
Tipje: vanavond/vannacht A27 bij Utrecht mijden, want dan zijn SD en companen daar aan het werk
Mocht je er toch langs moeten, rij dan gofferdomme een beetje normaal aub; er staat niet voor niks 70 op de matrixen
noop, alleen A27.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stond je vannacht ook op de A58? Ik wilde de A27 pakken maar m'n pa zei dat ik beter de 58 kon nemen. We zitten er nog geen km, rijden we de file in .
Net even een kapotte parkeersensor vervangen, dat ding zat muurvast! En ook vrij vervelend: er was behoorlijk wat zand en modder opgespaard in die uitsparing van de bumper, dus ik heb ook een half strand gevreten tijdens het vervangen... Maar: alles werkt weer! .
en mijne aanpassen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003
Ik moest aan de binnenkant van de bumper zijn en had weinig zin om m'n elektronica aan gort te spuiten . Weet nu wel dat ik de volgende keer dat ik in een drassig weiland sta (of in een drassige berm), ik iets rustig wegrijquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noop, alleen A27.
Volgende keer even de hogedrukspuit erdoorheen halen voordt je begint?
Ik had gisteren enkel mensen die levensmoe waren op mijn weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Purdey het volgende:
In de categorie levensmoe: Achteruit inparkeren, en dan ineens op de rem moeten omdat er iemand áchter je auto doorfietst, terwijl hij toch ook gewoon voor je auto langs kon rijden. Reactievermogen FTW
Meestal val ik in die piepende categoriequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik had gisteren enkel mensen die levensmoe waren op mijn weg.
Of ze komen een woonerf uitgereden en denken voorrang te hebben 'want ze komen van rechts'. Vergeten alleen dat ze uit een woonerf komen.
Of een auto die voor je op een rotonde moet stoppen, jij die het op tijd door hebt, maar de persoon achter je niet en met piepende banden achter je tot stilstand komt.
Of een PostNL-pakket-busje dat denkt een ruime bocht te kunnen nemen een straat in waar je amper langs elkaar kan terwijl ik bijna aan het einde van die straat was op het moment dat hij er in draaide wat op 5 cm maar net goed ging.
Ik ga altijd meer op m'n snelheid letten als ik een boete heb gehad en langzamerhand ga ik elke keer iets minder stipt 100 rijden waar je 100 mag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Meestal val ik in die piepende categorie
Ik heb de neiging altijd vol gas op een rotonde af te blijven rijden, geen idee waarom want ermee opschieten doe je niet. Zeker niet als er een auto 3/4 rond gaat die je voorrang moet geven. Écht volop doorrijden doe ik vooral 's avonds, als er echt niks te zien is, maar ook als het druk is blijf ik stevig doorkarren. Eigenlijk heel slecht omdat juist een rotonde veel overzichtspunten kent.
Merk toch dat ik de laatste tijd roekelozer ga rijden, of overmoedig. Moet er toch eens meer op gaan letten weer
Had vandaag weer eens bijna een colonne kinderen onder de bumper. In het midden van de straat de bocht om komen is heel slim van ze .. En ook van die koters die niet snappen dat je midden op straat stil moet staan als je er door moet ..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Purdey het volgende:
In de categorie levensmoe: Achteruit inparkeren, en dan ineens op de rem moeten omdat er iemand áchter je auto doorfietst, terwijl hij toch ook gewoon voor je auto langs kon rijden. Reactievermogen FTW
Vanmiddag nog Ik reed op de rotonde, fietsers voorrang natuurlijk, dus ik was al naar rechts aan het kijken of er wat naast me zat. Stond er een rijtje voor mequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef Goddelijker het volgende:
Of een auto die voor je op een rotonde moet stoppen, jij die het op tijd door hebt, maar de persoon achter je niet en met piepende banden achter je tot stilstand komt.
Volgens mij is dat best wel redelijk allemaalquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:43 schreef Kadooosh het volgende:
Vandaag apk keuring gehad voor mijn polo dit kwam er uit:
Voor rem verschil(lv vast) vanaf ¤50 maar max ¤100 zei ie
Uitlaat achterdemper moet vervangen worden(veel roest en zaten gaten in) ¤150 incl montage
Achter remleidingen roest ¤25 (geloof alleen schoonmaken ofzo)
Zijn dit een beetje schappelijke prijzen?
euhm, dat wat de remblokken aandrukt geloof ik dus cylinder met dat wat eraan vast zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:24 schreef Goddelijker het volgende:
Remvoering/Remschoen? Remcilinder?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
Dus ik was klaar met me afreageren, allemaal die mensen daar keken me zo aan van wtf is er met jou, komt ineens doodleuk die man die achter me zat binnen lopen, kijkt naar die vrouw, wijst naar mij, en zegt "ik weet niet wat hij net allemaal zei, maar hij heeft wel gelijk" en liep vervolgens weer terug naar z'n auto
Als je schijfremmen hebt bedoel je de remklauw. Kan goed zijn dat die wat stroefjes loopt. Reviseren helpt dan wel (groot woord, hoeveelheid werk valt wel mee ).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef gateway het volgende:
[..]
euhm, dat wat de remblokken aandrukt geloof ik dus cylinder met dat wat eraan vast zit.
Herkenbaar, ik heb nu 5 maanden mijn rijbewijs en 8000 kilometers verder ben ik erachter dat sommige mensen écht niet auto kunnen rijden. Ik heb zelf al meerdere keren gehad dat ik opeens naar links moest sturen omdat iemand zo slim dacht te zijn 'opeens' van baan te wisselen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb geen gevaarlijke situaties meer gehad de laatste tijd, blij toe, het is al wel vaker close call geweest.
Ik heb wel een keer gehad dat ik een vrachtwagen wilde gaan inhalen (links uiteraard) omdat die achter een andere vrachtwagen hing, en toen ik er al naast zat (weliswaar nog aan de achterkant) gewoon naar links kwam. Ik had geen andere optie dan richting de vangrail te gaan en op de rem te gaan. Dat ging goed, maar je moet niet vragen hoe.
Diezelfde situatie heb ik nog een keer gehad maar toen wilde een autootje met een wijf er in een vrachtwagen gaan inhalen. Die bleef er steeds netjes achter, maar op het moment dat ik er naast zat gooit zij gewoon het stuur om. Dat was echt bijna een ongeluk want ik ging op de rem, maar it.t. bij die vrachtwagen blokkeerde mijn wielen en ik begon naar links te trekken richting de vangrail, en mijn reactie was om tegen te sturen, wat als resultaat had dat ik ongecontroleerd de rechterbaan op vloog. De auto achter mij heeft alle zeilen moeten bijzetten om niet op mij te klappen, dat dat niet is gebeurd is volledig aan die man te danken.
Dat wijf reed ondertussen vrolijk verder alsof er niets gebeurd was, en die ging er daarna bij een tankstation af. Dat zag ik, en dat heb ik toen ook gedaan, maar zij was al binnen (ze ging blijkbaar voor sigaretten) toen ik uitstapte. Dus ben ik naar binnen gestampt en toen die schuifdeuren open gingen begon ik al te schelden. Die teef deed natuurlijk net alsof haar neus bloedde en ik maar schelden "kijk eens uit je ogen als je in de auto zit achterlijke tyfuskut" was zo ongeveer het eerste wat zij hoorde. Ik heb nog veel meer geroepen.
Dus ik was klaar met me afreageren, allemaal die mensen daar keken me zo aan van wtf is er met jou, komt ineens doodleuk die man die achter me zat binnen lopen, kijkt naar die vrouw, wijst naar mij, en zegt "ik weet niet wat hij net allemaal zei, maar hij heeft wel gelijk" en liep vervolgens weer terug naar z'n auto
Het was natuurlijk geen mooie actie van mij, dat is zonder meer zo, maar man man man wat was ik opgefokt toen.
remklauw dan Bremssattel noemde hij het geloof ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je schijfremmen hebt bedoel je de remklauw. Kan goed zijn dat die wat stroefjes loopt. Reviseren helpt dan wel (groot woord, hoeveelheid werk valt wel mee ).
Als je trommelremmen hebt is het de remcylinder.
Das (Auto ) duits wat je daar zegt. Ben je in duitsland naar een garage geweest? of gewoon heel dicht bij de duitse grens?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:17 schreef gateway het volgende:
[..]
remklauw dan Bremssattel noemde hij het geloof ik.
woon 7km van de grens af, maar dan wel in DLDquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das (Auto ) duits wat je daar zegt. Ben je in duitsland naar een garage geweest? of gewoon heel dicht bij de duitse grens?
Nou, das duidelijk danquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef gateway het volgende:
[..]
woon 7km van de grens af, maar dan wel in DLD
wou ik ook vanmiddag doen, mjah, auto nog bij de garage... hoop dat ie een beetje optijd klaar is, mjah vanmiddag ook alweer optijd weg voor een feestje, dus zal hem wel niet wordenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:15 schreef RingBewoner het volgende:
Maandag de auto weer eens compleet schoonmaken van binnen en van buiten. Kan die schoon mee naar België.
Bij mij zijn dat m'n voorbanden. Maar ik laat m'n auto keuren en dan gaat ie eruit (Escort Clipper).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:16 schreef gateway het volgende:
auto weer bij de garage, wou dat ze de remmen nakeken. Op de rollenremtestbank, en rechtsachter blijft aanlopen.... Nu gaan ze kijken of nogmaals schoonmaken helpt, en anders een nieuwe remding (niet de schijf, niet de blokken, maar de rest? Remschoen? of hoe heet dat?)
En 2 andere (nieuwe ?) achterbanden, die zijn sowat slicks
En wat komt er dan voor in de plaats?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij mij zijn dat m'n voorbanden. Maar ik laat m'n auto keuren en dan gaat ie eruit (Escort Clipper).
Gisteren geinformeerd naar nieuwe banden rondom. Neem ik bami-banden, dan ben ik 240 kwijt rondom incl. montage.
Maar een paar kekke MP velgen incl goeie banden kost me 100, tot 150 euro
Iemand nog een paar stalen of lichtmetalen steek 4x108 velgen met goeie banden liggen?
Qua band via MP? Winterbanden met 5, 6mm profiel, zomerbanden met 5, 6mm profiel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wat komt er dan voor in de plaats?
Misschien. Heb nu nog een oudere versie die ik wil gaan verplaatsen, maar deze heeft met USB en SD wel leuke opties. Prik je die USB-stick bij dat kleurenbeeldscherm ergens erin? Dat verkloot het design wel behoorlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:17 schreef L0we het volgende:
Iemand interesse in een carkitje?
[TK] Carkit Parrot MKi9200
ja, ze hebben de nieuwe bandjes voorop gelegd en voor naar achter gedaanquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij mij zijn dat m'n voorbanden. Maar ik laat m'n auto keuren en dan gaat ie eruit (Escort Clipper).
Gisteren geinformeerd naar nieuwe banden rondom. Neem ik bami-banden, dan ben ik 240 kwijt rondom incl. montage.
Maar een paar kekke MP velgen incl goeie banden kost me 100, tot 150 euro
Iemand nog een paar stalen of lichtmetalen steek 4x108 velgen met goeie banden liggen?
scheelt ook in de prijs moet eens kijken of ik misschien niet ergens een goedkoop setje vindt, vaak tegen de tijd dat er gewisseld moet worden bieden particulieren ook aanquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:20 schreef Mikkie het volgende:
Vaak wordt geadviseerd om winterbanden kleiner te nemen ja, maar het hoeft niet per se.
Ik heb 205/55/16 zomer en 195/65/15 in de winter.
Dat lijk ik welquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:26 schreef Purdey het volgende:
Ik kan ook best slecht parkeren. Ik heb m'n dagen. Ik sta vrijwel altijd op hetzelfde parkeerplekje voor de deur en nóg weet ik niet tot hoever ik moet rijden, en wanneer ik moet gaan sturen om 'm er in 1 keer in te krijgen. Na een jaar..
Gister nog een tijdje staan genieten van vrouwelijk bezoek van de buren. Parkeerde op de hoek, en stond serieus ruim een halve meter van de stoep af. Ze opent haar portier, kijkt bedenkelijk en stapt vervolgens tóch uit. Rommelt in de achterklep, loopt weg, kijkt nog een keer achterom en gaat tóch de auto nog verplaatsen. Uiteindelijk stond ze nog tig centimeters van de stoep vandaan. Hilarisch. Vrouwen kunnen gewoon niet parkeren, en ik mag dat zeggen
Meesterlijke bak, die wil ik ook nog wel eens rijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Vorige week nog een tijdje toe staan kijken hoe een vrouw een Chevrolet Avalanche probeerde te parkeren
Misschien nog een keer een rijlesje nemen om het in de vingers te krijgen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik voldoe aan alle stereotypen, echt waar. Wat heb ik een schurfthekel aan parkeren. Misschien ook omdat ik het altijd ontwijk en het dan juist nooit echt in de vingers krijg en het daardoor weer elke keer doodsbenauwd krijg .
Tel je dat per maand of per tank? Ik kwam er van de week achter, na een jaar m'n auto te hebben, dat ie bij 125 op de cruise nog best zuinig is. Dat was me oprecht nog niet bekend, omdat meestal direct het gas erop gaat. Ik zag nu aan het theoretisch verbruik en de te rijden km's echter dat het best loont om niet vol door te gassen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 02:01 schreef Zuunigerd het volgende:
Was ik vorige maand nog zo blij met mijn 1 op 11,5: deze maand kwam ik uit op 1 op 9. Oei. Iets zuiniger met mijn rechtervoet dus.
Gas is alles, remmen is angst.
Ik durf te beweren dat ik zo-goed-als elk voertuig, in wat voor gaatje dan ook geparkeerd krijgquote:Op woensdag 24 augustus 2011 06:02 schreef Rizkant het volgende:
Ik rij gemiddeld 2ton per jaar...
Vraag mij om mijn vrachtwagen (trekker/oplegger) van de hand af te file parkeren .. Doe ik op de 10cm nauwkeurig...
Vraag mij om mijn personen wagen net zo weg te zetten.. Ben ik 10x aan het steken..komt ook mede door dat ik me velgen niet wil beschadigen maar toch..
Wij waren heel erg hetzelfde, en ik heb ook recentelijk nog overwogen om 3 blokken rijles te nemen. Uiteindelijk niet gedaan. Ik probeer gewoon meer te rijden, ookal zijn het maar kleine stukjes. Afgelopen maandag aangenomen voor een nieuwe baan waar ik schuldloos met de auto heen kan. Het is niet ver, 10/15 minuten rijden, maar ik doe er wel ervaring mee op. En in de winter, als er sneeuw/ijs ligt, kan ik eventueel gewoon met de metro.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:17 schreef CherryLips het volgende:
Nog een rijles..?
Ik moet het gewoon vaker doen gok ik. Niet eens in de drie maanden.
Dat spreekt elkaar wel wat tegen vind ik hoor...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:38 schreef Purdey het volgende:
Alhoewel ik nooit gevaarlijk te hard rij. Als ik 50 mag, rij ik meestal 60/65.
Vind je? 60/65 valt reuze mee waar je 50 mag. Kijk, als je 70/80 gaat rijden dan ben je fout bezig, vind ik. En ik doe het alleen op stukken waar ik vaak rij waar het ook kán.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat spreekt elkaar wel wat tegen vind ik hoor...
Je rijdt toch 20/25% te hardquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vind je? 60/65 valt reuze mee waar je 50 mag. Kijk, als je 70/80 gaat rijden dan ben je fout bezig, vind ik. En ik doe het alleen op stukken waar ik vaak rij waar het ook kán.
Alleen mensen die er bekend zijn rijden te hard, en precies die mensen klagen dat er te hard gereden wordt in hun straatquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vind je? 60/65 valt reuze mee waar je 50 mag. Kijk, als je 70/80 gaat rijden dan ben je fout bezig, vind ik. En ik doe het alleen op stukken waar ik vaak rij waar het ook kán.
Rijcursus? Heb je een EMG gehad?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Alleen mensen die er bekend zijn rijden te hard, en precies die mensen klagen dat er te hard gereden wordt in hun straat
En iedereen vindt van zichzelf dat hij daar te hard mag rijden, want 'het kan'. Zeker binnen bebouwde kom: gewoon aan de snelheid houden. De verdeling van Renesite vind ik een stuk beter
Sinds ik die rijcursus gedaan heb rij ik ook echt 30 of minder in 30km-zones. Erger me nu ook soms aan chauffeurs die harder rijden Het werkt dus wel, zo'n cursus
Ach ja, vaak zijn het de meest stupide mensen die zo'n lichtconcert geven. Ze doen maar, I don't care.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik irriteer me vooral aan mensen die 60 rijden waar je 80 mag. En dan nog gaan seinen als ik ze inhaal
Altijd? Wat netjes . Genoeg wegen hier in de buurt waar ik echt wel meer dan 60@50 doe. Eerder 75 of 80. Maar ook wel wegen waar ik 70@80 doe, gewoon omdat meer niet echt verantwoord is. Ik zet snelheid af tegen gevaarzetting. En dan helpt hier niet als de gemeente Nijmegen dit soort wegen een limiet van 50 km/h geeft... Of deze, ook fijn.... Dan ga je wel anders denken over snelheidslimieten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:12 schreef Renesite het volgende:
30 = 30 (of lager)
50 = 50
60 = 70
70 = 80
80 = 90
100 = 110
120 = 130(135)
Nee gek Trialsquote:
Dat slaat echt nergens op idd Als die wegen vergelijkt met de gevaarzetting van andere 50-km wegen (zebrapaden e.d.) dan klopt er iets nietquote:Dan ga je wel anders denken over snelheidslimieten.
Geluidquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee gek Trials
[..]
Dat slaat echt nergens op idd Als die wegen vergelijkt met de gevaarzetting van andere 50-km wegen (zebrapaden e.d.) dan klopt er iets niet
Maar zal wel weer met geluid en milieu te maken hebben
Net zoals je op bepaalde 80 wegen ook makkelijk 100 kan rijden of op bepaalde 60 wegen 80. Tussen Nunspeet en Harderwijk zit een provinciale weg waar de snelheid verlaagd is naar 60, schiet totaal niet opquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef Purdey het volgende:
Is die Graafseweg in Nijmegen serieus 50?!
Over zulke wegen heb ik het dus, daar kan je mákkelijk iets harder rijden.
Heel Nijmegen is 50. Zelfs wegen waar je vroeger 100 mocht .quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef Purdey het volgende:
Is die Graafseweg in Nijmegen serieus 50?!
Over zulke wegen heb ik het dus, daar kan je mákkelijk iets harder rijden.
Jup, daarom rij ik dus altijd lekker door .quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee gek Trials
[..]
Dat slaat echt nergens op idd Als die wegen vergelijkt met de gevaarzetting van andere 50-km wegen (zebrapaden e.d.) dan klopt er iets niet
Maar zal wel weer met geluid en milieu te maken hebben
Ja, en kijk maar uit. Op diverse kruisingen staat flitspalen (stad in en uit al op vier kruisingen) en ze controleren regelmatig met statiefjes/voertuigen. Kom je er wel eens?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef Purdey het volgende:
Is die Graafseweg in Nijmegen serieus 50?!
Over zulke wegen heb ik het dus, daar kan je mákkelijk iets harder rijden.
In Ede zit ook zo'n punt ja, en dan kom je net van een 80-weg af en ga je bergaf onder een brug door en dan FLITS. Heel gemeen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:
@Mikkie Nee, ik kom nooit in Nijmegen. Ik woon in het grote boze Westen
Gelukkig weet ik aardig waar de flitspalen staan. Alhoewel ik ook zo stom ben soms om gewoon door te karren bij zo'n paal.
Op de president Rooseveltweg in Rotterdam passeer je op een gegeven moment een metrobaan bij halte Graskruid. Uiteraard staan daar ook stoplichten. Veel mensen gooien het gas erop als het licht nog op groen staat, maar precies 5 meter ofzo voor die stoplichten staat ineens een flitspaal Ik vrees dat ik daar nog weleens de mist in ga.
Wat een nazi praktijken. De bedenkers van dit soort ideeën hadden niet misstaan, een aantal decennia geleden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In Ede zit ook zo'n punt ja, en dan kom je net van een 80-weg af en ga je bergaf onder een brug door en dan FLITS. Heel gemeen.
Welk punt bedoel je dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In Ede zit ook zo'n punt ja, en dan kom je net van een 80-weg af en ga je bergaf onder een brug door en dan FLITS. Heel gemeen.
Als je vanaf de snelweg/vanuit Wageningen onder de Stadspoort Ede binnenrijdt, daar zitten stoplichten en volgens mij ook een flitspaal, maar misschien dat die de andere kant op gericht staat.quote:
Ah, daar . Dat zit wel een eindje vanaf die berg hoor! . Is dat niet een kruispunt waar vrij veel ongelukken gebeurden?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je vanaf de snelweg/vanuit Wageningen onder de Stadspoort Ede binnenrijdt, daar zitten stoplichten en volgens mij ook een flitspaal, maar misschien dat die de andere kant op gericht staat.
Geen idee of er veel ongelukken gebeuren. Ja vorig jaar knalde ik bijna op een bejaarde die zag dat je daar 50 mocht en toen maar keihard op de rem trapte. Dat moet ook eigenlijk wel ls je daar ineens 50 wil rijden, maar hij overdreef een beetje Maar je moet dus bijna remmen voor de stoplichten, ook als ze op groen staan . Ik neem meestal het ventweggetje vlak voor de brug, dus ik kom er niet vaak.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, daar . Dat zit wel een eindje vanaf die berg hoor! . Is dat niet een kruispunt waar vrij veel ongelukken gebeurden?
En er staan er zelfs 2 volgens mij...
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:08 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat een nazi praktijken. De bedenkers van dit soort ideeën hadden niet misstaan, een aantal decennia geleden.
Beide flitspalen staan bij kruispunten. Ik vind het een prima idee, heb vaak genoeg gehad dat mijn licht op groen stond, en er nog even een gek over het kruispunt heen stoof.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:19 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie nazi-punten scoort Nijmegen helaas ook hoog:
Zie honderd meter voor u: de snelweg.
Ik laat mn gas vaak los als ik onder de stadspoort vandaan kom, dan rij ik 50 bij de stoplichten . Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort dagelijks voorbij komen, ga vanmiddag kijken naar ene huisje in Edequote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Geen idee of er veel ongelukken gebeuren. Ja vorig jaar knalde ik bijna op een bejaarde die zag dat je daar 50 mocht en toen maar keihard op de rem trapte. Dat moet ook eigenlijk wel ls je daar ineens 50 wil rijden, maar hij overdreef een beetje Maar je moet dus bijna remmen voor de stoplichten, ook als ze op groen staan . Ik neem meestal het ventweggetje vlak voor de brug, dus ik kom er niet vaak.
Je bent nu iets minder in de minderheid?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:46 schreef Purdey het volgende:
Weet je Cherry, ik ga het ook gewoon zeggen: Ik heb je gemist in dit topic. De vrouwelijke balans is weer hersteld
Dan rij ik gewoon te hardquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik laat mn gas vaak los als ik onder de stadspoort vandaan kom, dan rij ik 50 bij de stoplichten . Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort dagelijks voorbij komen, ga vanmiddag kijken naar ene huisje in Ede
DM je wel ff . Niet zo'n zin om mn wellicht toekomstige adres online te zettenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan rij ik gewoon te hard
Waar ga je kijken? Of mogen we niet offtopic?
Wat een onzin. Dat kruispunt is nu eenmaal ingericht op 50 de situatie is er nu naar, de stoplichten zijn zo ingesteld, daar zul je het mee moeten doen. Ik vind het een beetje kortzichtig om te denken dat ze dat 'zomaar' doen, en ze gelijk 'nazi-punten' toe te kennen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Bekijk de hele Google Maps locatie eens: het kruispunt is zo overzichtelijk als je een kruispunt maar kan hebben. Bovendien staat 50 meter ervoor nog een stoplicht dus wordt alles al gereguleerd. En als je het dan ivm veiligheid goed vindt dat ze voor rood licht flitsen, okee, maar een snelheidlimiet van 50km/h controleren terwijl je 100m verderop 120 mag? Dat gaat echt een stap of twintig te ver.
Twijfelgeval, dat welquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:19 schreef Mikkie het volgende:
Jullie vinden dat geen naaipaal? Goed, dan vrees ik dat we het op flitspaalgebied niet snel eens zullen worden
Vooral omdat die lichten altijd tegelijkertijd groen worden. De essentie van die paal is dat je groen hebt, gas geeft om snelheid te maken voor de snelweg, en dan geflitst wordt. Als je je dan niet genaaid voelt weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Twijfelgeval, dat wel
Maar het probleem is niet de paal of kruising, maar de maximumsnelheid op die weg. Als die gewoon 70 was geweest, inclusief kruising en flitspaal, dan is er niks aan de hand
Alhoewel, nu ik nog een keer kijk, het zijn 2 kruisingen na elkaar. Dan is er iets voor te zeggen om 'm 50 te houden. Al zou ik de paal dan een kruising eerder zetten (dus als je van de brug af komt).
De essentie van de paal is juist dat mensen nog géén snelheid maken, en het tweede kruispunt juist niet met een noodgang overknorren. Daarnaast, waarom moet je daar al snelheid maken? Tot de snelweg is het gewoon bebouwde kom hoor, en mag je dus maar 50 .quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vooral omdat die lichten altijd tegelijkertijd groen worden. De essentie van die paal is dat je groen hebt, gas geeft om snelheid te maken voor de snelweg, en dan geflitst wordt. Als je je dan niet genaaid voelt weet ik het ook niet meer.
En maximumsnelheden zijn in heel Nijmegen een probleem. Op die grote wegen zijn het voor mij meer richtlijnen dan regels.
Ik bereken dat per tank. Bij een tankbeurt gooi ik de tank helemaal vol en zet ik de tripcomputer op nul. Na een kilometer of vierhonderd tank ik weer, en zie ik hoeveel liters erbij kunnen. Dan deel ik de gereden afstand door het aantal liters, en voilá: mijn verbruik.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 05:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Meesterlijke bak, die wil ik ook nog wel eens rijden.
[..]
Misschien nog een keer een rijlesje nemen om het in de vingers te krijgen?
[..]
Tel je dat per maand of per tank? Ik kwam er van de week achter, na een jaar m'n auto te hebben, dat ie bij 125 op de cruise nog best zuinig is. Dat was me oprecht nog niet bekend, omdat meestal direct het gas erop gaat. Ik zag nu aan het theoretisch verbruik en de te rijden km's echter dat het best loont om niet vol door te gassen.
Je kunt het kruispunt prima overzien dus als je daar met 60 of 70 overheen gaat is er niks aan de hand. Het geheel is zo ingericht dat juist als je optrekt voor de snelweg, je net te hard langs die paal boemelt. Zo'n naailocatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:52 schreef L0we het volgende:
[..]
De essentie van de paal is juist dat mensen nog géén snelheid maken, en het tweede kruispunt juist niet met een noodgang overknorren. Daarnaast, waarom moet je daar al snelheid maken? Tot de snelweg is het gewoon bebouwde kom hoor, en mag je dus maar 50 .
Dat doe ik normaal gesproken ook, da's het meest betrouwbaar. Maar m'n boordcomputer zit er meestal bijna niets naast, dus dat kan ook prima. Het moest ook wel even zo, want ik ga niet puur om het verbruik te berekenen na 150km weer tanken, maar ik ga ook niet 1.100km lang 125 op de cruise rijdenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:58 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Ik bereken dat per tank. Bij een tankbeurt gooi ik de tank helemaal vol en zet ik de tripcomputer op nul. Na een kilometer of vierhonderd tank ik weer, en zie ik hoeveel liters erbij kunnen. Dan deel ik de gereden afstand door het aantal liters, en voilá: mijn verbruik.
Ik tank elke vierhonderd kilometer, omdat ik zeker weet dat ik dat nog kan halen op 64 liter. Mijn brandstofmeter is een beetje onbetrouwbaar.
Ja, maar zolang er geen borden staan die het eind van de bebouwde kom aangeven ben je toch een beetje simpel als je dan al gas gaat geven?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Elke flitspaal is toch een naaipaal?
Hier hebben we er ook één. Rij je van een rotonde af, omgeving ziet er uit als einde bebouwde kom. 100 meter verder staat een flitspaal en nog eens 100 meter verder pas het bord dat je de kom uitrijd
Zeg dat tegen m'n moeder . Die zag een bordje 'tot ziens' staan. Heel vriendelijk van de gemeente, en zij dacht dus: ha, einde bebouwde kom! Dus die gooit het gas erop en heeft nu een bon thuis liggen van ergens in de 90 euroquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar zolang er geen borden staan die het eind van de bebouwde kom aangeven ben je toch een beetje simpel als je dan al gas gaat geven?
Veel mensen gaan er de mist inquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar zolang er geen borden staan die het eind van de bebouwde kom aangeven ben je toch een beetje simpel als je dan al gas gaat geven?
Die gaat toch op een gegeven moment wel over in 70? (en daarna zelfs in snelweg = 120)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:25 schreef Mikkie het volgende:
Of deze, ook fijn.... Dan ga je wel anders denken over snelheidslimieten.
Oneens, ik ken zat kruispunten die prima overzichtelijk zijn, maar waar mensen het toch presteren zich kapot te rijden tegen een mede-weggebruiker.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt het kruispunt prima overzien dus als je daar met 60 of 70 overheen gaat is er niks aan de hand. Het geheel is zo ingericht dat juist als je optrekt voor de snelweg, je net te hard langs die paal boemelt. Zo'n naailocatie.
Zo ver van tevoren snelheid maken is prima, dat doe ik ook vaak zat, maar ik weet wel dat dat officieel niet mag, en daarnaast zijn er zat weggebruikers waarvan de oogkleppen opgaan op het moment dat ze snelheid gaan maken. Het is zuur, maar zulk soort maatregelen worden genomen omdat er een paar zotten bijzitten die nu eenmaal niet zo best kunnen rijden .quote:Je kunt mij niet wijsmaken dat je dit een goede controleplek vindt; er zijn zat plekken waarbij controle zinvoller is. Dit is echt bullshit. Er liggen niet eens fietspaden bij en het geheel is gewoon vlak: er kan alleen verkeer van rechts komen en dat kan je zien. Bovendien: als 100m verderop de snelweg begint, vind ik het niet meer dan logisch dat je al snelheid maakt.
Ik snap niet zo goed dat je het opeens op de man gaat spelen, het gaat over de plaatsing van flitspalen, en het gedrag van 'het verkeer' in het algemeen.quote:Of rij je altijd 80 op de provinciale weg en ga je bovenop de rem staan als je ter hoogte van het bord bebouwde kom bent?
Van 70 naar 80 naar 120, ja. Maar het is gewoon een baggerstuk. En ja, op de brug en in de stad heb ik er geen problemen mee want daar is het smal, maar dit stuk slaat nergens op.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Die gaat toch op een gegeven moment wel over in 70? (en daarna zelfs in snelweg = 120)
Ik kan me dat stukje op de brug wel voorstellen en richting de stad ook. Drukkiedruk, smal, wirwar.
Ik wil helemaal niet op de man spelen, maar ik snap het gewoon niet. Je kijkt vooruit, ziet het bord 'snelweg' en maakt vaart, omdat het prima kan. En het maakt echt niet uit of je die vaart tien meter eerder of later maakt, maar de gemeente vindt kennelijk van wel en dat irriteert me mateloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Oneens, ik ken zat kruispunten die prima overzichtelijk zijn, maar waar mensen het toch presteren zich kapot te rijden tegen een mede-weggebruiker.
[..]
Zo ver van tevoren snelheid maken is prima, dat doe ik ook vaak zat, maar ik weet wel dat dat officieel niet mag, en daarnaast zijn er zat weggebruikers waarvan de oogkleppen opgaan op het moment dat ze snelheid gaan maken. Het is zuur, maar zulk soort maatregelen worden genomen omdat er een paar zotten bijzitten die nu eenmaal niet zo best kunnen rijden .
[..]
Ik snap niet zo goed dat je het opeens op de man gaat spelen, het gaat over de plaatsing van flitspalen, en het gedrag van 'het verkeer' in het algemeen.
Maar nee, absoluut niet, net zo min ik perse 120 wil rijden op het moment dat ik op die manier de snelweg oprij .
Ik snap het punt wel wat je wil maken, maar de gemeente heeft besloten dat dat nu eenmaal zo werkt, omdat de situatie op de kruising daar waarschijnlijk aanleiding toe gaf.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:41 schreef Mikkie het volgende:
Ik wil helemaal niet op de man spelen, maar ik snap het gewoon niet. Je kijkt vooruit, ziet het bord 'snelweg' en maakt vaart, omdat het prima kan. En het maakt echt niet uit of je die vaart tien meter eerder of later maakt, maar de gemeente vindt kennelijk van wel en dat irriteert me mateloos.
Sterker nog, er zijn gewoon richtlijnen voor de afstanden van radarapparatuur tot een verandering van de snelheidslimiet, en die worden hier aan de kant geschoven onder het mom van 'gevaarlijke kruising'. Terwijl er echt veel gevaarlijkere kruisingen zijn in Nijmegen, controleer daar dat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit ding er vooral staat om te cashen.
Da's dan ook wel veel. Meer dan 80 euro kreeg ik er laatst niet in... en dat vond ik al meer dan genoeg .quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:40 schreef JDude het volgende:
Gisteren voor 199 euro diesel getankt. Had beter bij de truckpomp kunnen gaan staan .
Dat is best normaal ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef Saninl het volgende:
Bedankt voor de reacties
Onder de motorkap kan je gewoon de grond zien?! Er zit geen bodemplaat in? Is dat normaal?
Bij oudere en goedkopere auto's wel ja. Hoe duurder en hoger je in de segmenten komt, hoe meer afwerking er is .quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef Saninl het volgende:
Bedankt voor de reacties
Onder de motorkap kan je gewoon de grond zien?! Er zit geen bodemplaat in? Is dat normaal?
Valt zo'n ding nou onder personenauto's of niet? Ik zag er namelijk eentje laatst 120 op de snelweg rijden. Dacht dat ze maar 90 mochtenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:00 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Was zo'n gevaarte, inclusief extra grote tank die bijna leeg was. Ging ruim 146 liter in.
90 sowieso niet toch, dat is auto+aanhanger tegenwoordig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Valt zo'n ding nou onder personenauto's of niet? Ik zag er namelijk eentje laatst 120 op de snelweg rijden. Dacht dat ze maar 90 mochten
Ik vermoed alleen een boete voor het niet dragen van de gordel. Verzekeringtechnisch kan het nog wel eens vervelend worden als er wat gebeurtquote:
Je mag er met een B-rijbewijs in rijden en theoretisch mag je er 120 mee. In de praktijk rijdt 100-110 prettiger met zo'n gevaarte. En als 'ie flink beladen is rij ik zelfs wel eens gewoon met het grote vrachtverkeer mee.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Valt zo'n ding nou onder personenauto's of niet? Ik zag er namelijk eentje laatst 120 op de snelweg rijden. Dacht dat ze maar 90 mochten
Mijn auto is ouder dan ikzelf, dus de luxe van een boordcomputer heb ik niet. BMW e30, jwz.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat doe ik normaal gesproken ook, da's het meest betrouwbaar. Maar m'n boordcomputer zit er meestal bijna niets naast, dus dat kan ook prima. Het moest ook wel even zo, want ik ga niet puur om het verbruik te berekenen na 150km weer tanken, maar ik ga ook niet 1.100km lang 125 op de cruise rijden
. Ik snap het wel: als je dat weet let je erop en laat je het niet repareren. Maar voor anderen is het wel schrikken ja .quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 00:08 schreef Hitomi het volgende:
Ben me net op de terugweg om de auto terug naar m'n pa te brengen helemaal de tering geschrokken
Reed mijn straat uit, een bocht om.. vliegt de deur open Gelukkig ver genoeg van een paaltje af en niemand naast me, dus ben naar buiten gehangen en heb 'm dichtgetrokken. Ik had daarna wel even het gevoel alsof mijn hart de deur uit was gevlogen. Ben me echt helemaal dood geschrokken. Daarna ook bijna op de rotonde een fietser voor z'n sokken gereden, puur door de schok nog. M'n benen trilden ook helemaal.
Dus ik dat melden bij m'n pa thuis: "oh, ja, de klink wil nog wel eens naar buiten blijven staan als je de deur open doet.." En daar laat ie ook niet even naar kijken ofzo
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:25 schreef Hitomi het volgende:
Dat was wel eventjes spannend met dat bed in mn dooie hoek..
Een schets van hoe de auto ingeladen was:
[ afbeelding ]
De pakketten gingen tot halverwege boven de passagiersstoel, dus vriendlief mocht achterin zitten. We dachten dat de achterbank in delen neerklapbaar was, maar niet dus, daar kwamen we pas achter tijdens het inladen van het spul, dus vriendlief heeft op de neergeklapte achterbank gezeten met zijn rug tegen mijn stoel aan.
Hoe strafbaar is dit eigenlijk?
Ik weet het niet. Je vervoert in elk geval een persoon op een op dat moment niet-bestaande zitplaats, dus dat is al bijzonder tricky en onveilig. Maar ook die lading is niet handig. Ik weet niet wat je erin had liggen, maar bij een noodstop kan zo'n hoog geladen, niet vastgelegd pakketje naar voren vliegen. En dan kan het nog relatief licht zijn, maar met genoeg krachten zoals die bij een aanrijding vrij komen kunnen die behoorlijke schade veroorzaken. In het minste geval een blauwe plek, in het ergste geval, als het een beetje lomp is en gewicht heeft: een gebroken nek.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vermoed alleen een boete voor het niet dragen van de gordel. Verzekeringtechnisch kan het nog wel eens vervelend worden als er wat gebeurt
De lading (een bed) zat met een lang stuk touw erom heen gewikkeld vastgebonden aan de grepen aan het plafond en de deuren zodat bij bochten het niet opzij zou lazeren, ook met een stuk touw voorlangs zodat indien er een noodstop zou zijn de lading niet door de voorruit zou schieten. Uiteraard weet ik niet hoeveel krachten dat touw zou houden in het geval van een aanrijding uiteraard. Vriend zat niet voorin, dus bij een noodstop zouden de pakketjes niet tegen z'n hoofd lazeren o.i.d, daar zou ik of een ontzettend scherpe bocht voor moeten maken en het touw zou moeten knappen, of over de kop moeten slaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
. Ik snap het wel: als je dat weet let je erop en laat je het niet repareren. Maar voor anderen is het wel schrikken ja .
[..]
[..]
Ik weet het niet. Je vervoert in elk geval een persoon op een op dat moment niet-bestaande zitplaats, dus dat is al bijzonder tricky en onveilig. Maar ook die lading is niet handig. Ik weet niet wat je erin had liggen, maar bij een noodstop kan zo'n hoog geladen, niet vastgelegd pakketje naar voren vliegen. En dan kan het nog relatief licht zijn, maar met genoeg krachten zoals die bij een aanrijding vrij komen kunnen die behoorlijke schade veroorzaken. In het minste geval een blauwe plek, in het ergste geval, als het een beetje lomp is en gewicht heeft: een gebroken nek.
Auwquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:05 schreef Rensjebree het volgende:
Maandag maar even een schaderapport laten maken!
[ afbeelding ]
Gewoon voor de lol...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Auw
En wat doet die hand in je grille?
Ja dat was een flinke klap.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:13 schreef Piles het volgende:
Wat is er gebeurd dan? Flinke klapper geweest, of niet?
Ik vrees het ook ja. Toch zonde, dat je misschien altijd heel zuinig op je auto bent, en dat je dan door een of andere lompe doos je auto kwijt bent. Zou er behoorlijk ziek van zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef Mikkie het volgende:
Gezien het feit dat 't een oude Jetta is, gaat dit een TL worden. Bumper, framepje, twee koplampen, motorkap (gezien de buiging van het frame heeft de kap ook een vervorming nu) en met een beetje pech nog wat extra schade achter/onder dat frame en bumper...dat kan zo'n bak nooit meer waard zijn.
Bumpers in carrosseriekleur . Ze zijn gewoon van plastic en toevallig is de auto grijs, maar dit zou er niet met een serieus gezicht bij durven zetten aangezien die units gewoon van plastic zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187
Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
Kogelvrij, vervoert heiligenquote:Op zondag 28 augustus 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187
Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
Nou ja, ze zal zich vast heel kut voelen en het niete xpres hebben gedaan :p *denkt aan eigen karma*quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vrees het ook ja. Toch zonde, dat je misschien altijd heel zuinig op je auto bent, en dat je dan door een of andere lompe doos je auto kwijt bent. Zou er behoorlijk ziek van zijn.
Haha, dit was gewoon jou oudere versie. Zo'n guitig oud dametje, in een automaat die het gas met de rem verwisseld. Maar voor deze actie zou jij niet eens oud hoeven zijnquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ze zal zich vast heel kut voelen en het niete xpres hebben gedaan :p *denkt aan eigen karma*
Leuk ding! Wil ze perse een combi (met raampjes)? of is een dicht model ook oke?quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187
Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
economisch zal hij wel tl worden verklaard..quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef Mikkie het volgende:
Gezien het feit dat 't een oude Jetta is, gaat dit een TL worden. Bumper, framepje, twee koplampen, motorkap (gezien de buiging van het frame heeft de kap ook een vervorming nu) en met een beetje pech nog wat extra schade achter/onder dat frame en bumper...dat kan zo'n bak nooit meer waard zijn.
oops, das een vervelende lijst. Losse delen zijn nog niet zo erg, maar de voorbalk is minder prettig.quote:Op maandag 29 augustus 2011 11:58 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
economisch zal hij wel tl worden verklaard..
Motorkap is gelukkig nog recht zo ver ik heb kunnen zien.
wat stuk is:
- bumper
- binnenbalk bumper
- Koplamp
- Voorfront
- Grill
Valt toch wel mee?quote:Maar pleuris wat een geregel om even een schadenrapportje te kunnen laten maken.
Ik mag vanmiddag weer fijn bellen met de verzekering van de tegenpartij.
Nou ja omdat ik zelf maar wa verzekerd ben moest ik via de tegenpartij een expert laten komen (fbto) Ik heb gister de auto afgezet bij de schadehersteler voor een rapport.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:15 schreef L0we het volgende:
[..]
oops, das een vervelende lijst. Losse delen zijn nog niet zo erg, maar de voorbalk is minder prettig.
[..]
Valt toch wel mee?
Schadehersteller uitzoeken waar je leuke afspraken mee kan maken, daarna bellen met verzekering voor een schade-expert, rapport op laten maken, auto laten fixen.
Zo heb ik het ook gedaan, het rechttrekken van de carrosserie heb ik uiteindelijk als enige laten doen door de schadehersteller, dat kostte me een fractie van het uitgekeerde bedrag. Daarna heb ik hem verder zelf opgeknapt.
Krijg je genoeg terug van de verzekering om hem weer helemaal op te bouwen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:01 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Nou ja omdat ik zelf maar wa verzekerd ben moest ik via de tegenpartij een expert laten komen (fbto) Ik heb gister de auto afgezet bij de schadehersteler voor een rapport.
Ik krijg de auto vandaag weer terug en bouw ik hem weer op!
550 eurotjes... krijg ik net te horen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Krijg je genoeg terug van de verzekering om hem weer helemaal op te bouwen?
Das redelijk netjes denk ik . Rechttrekken zal rond de 2-300 euro komen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:21 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
550 eurotjes... krijg ik net te horen!
Ik trek het zelf recht.. Kost alleen wat weerstand van de boom!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Das redelijk netjes denk ik . Rechttrekken zal rond de 2-300 euro komen?
Ja, dat kan natuurlijk ook... Ben benieuwd of je het een beetje recht krijgt...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:07 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ik trek het zelf recht.. Kost alleen wat weerstand van de boom!
Stond je ook voor het stoplicht?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:18 schreef Purdey het volgende:
Nieuwe baan, waar ik met de auto heen kan. Vind het nu al niet leuk meer. Drie kwartier gedaan over een ritje wat volgens Google Maps 10 minuten duurt. De metro klinkt heel erg aantrekkelijk weer.
Rotondes, 5 stuks in 1 weg En stoplichten, 4 stuks. Bluh.quote:
nou alles heb ik er vanmiddag afgehaald... alleen is het te krom om nog recht te trekken..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook... Ben benieuwd of je het een beetje recht krijgt...
1996 RT Alize, 1.8. Is ook verder helemaal niets mis mee en heb enkele maanden geleden bij aankoop meteen de d-riem laten doen, alleen de auto is nu overbodig omdat de Micra ook te gebruiken is.quote:
259200 is wat ik me kan herinneren van vanochtend, 9200km geleden de riem vervangen. Auto is metallic groen, standaard alize uitvoering dus ook climate control, elektrische ramen en spiegels (al gaat links niet omhoog en omlaag, dus met de hand) en rijdt als een schip zie pmquote:Op woensdag 31 augustus 2011 01:03 schreef Mikkie het volgende:
Hoeveel heeft dat ding gelopen en wat moet ie opbrengen? Heel misschien is een kennis van me wel geïnteresseerd.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:39 schreef FalleNk810i het volgende:
Zie je ook niet vaak zulke schuurvondsten, echt vet zo onaangeroerd in een schuur voor 23 jaar!
http://auto.marktplaats.n(...)dit-weekend-weg.html
quote:Op donderdag 1 september 2011 11:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zaterdag daar even kijken die fiatjes zijn leuk.
Wat tof!!! Voor hoeveel? En hoe en wat verder?quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:27 schreef monsterd. het volgende:
Ennn we hebben een fiat 133 gekocht!
250 euro. Ik kan nu nog geen foto's plaatsen maar als je terug gaat naar de advertentie en het album wat erbij hoort dan staat ie daar iig op. het is een gelige fiat 133, verder is hij in redelijke staat.. helemaal hard iig en motorisch is het een beetje afwachten, maar we hebben iig goede hoop!quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat tof!!! Voor hoeveel? En hoe en wat verder?
Gaaf zeg! Mocht je nog eens hulp nodig hebben, roep maar!quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
250 euro. Ik kan nu nog geen foto's plaatsen maar als je terug gaat naar de advertentie en het album wat erbij hoort dan staat ie daar iig op. het is een gelige fiat 133, verder is hij in redelijke staat.. helemaal hard iig en motorisch is het een beetje afwachten, maar we hebben iig goede hoop!
Kan heel erg meevallen hoor, kost vooral heel veel tijdquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:52 schreef Purdey het volgende:
Ik hoop dat het gaat werken
Ik vrees alleen dat er erg veel geld en tijd in gaat zitten om zo'n ding rijklaar te maken.
Nou de eigenaar is ontzettend warrig en tot dus ver waren wij de eerste die daadwerkelijk met een auto vertrokken. Verder is er nog een fiat 500 verkocht, 2 mini coopers, een aantal bmw's en alfa's. Het duurde echter allemaal lang en de eigenaar was steeds zelf verward en kon er zelf geen overzicht op houden dus het was allemaal heel lastig. In het begin waren er ook heel veel mensen op af gekomen, onder andere wij waren er ook om 10 uur.. Al gauw gingen mensen al weg omdat het allemaal heel moeilijk was om met de eigenaar te overleggen.quote:
Stond geen mooie bus of terreinwagen zeker?quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nou de eigenaar is ontzettend warrig en tot dus ver waren wij de eerste die daadwerkelijk met een auto vertrokken. Verder is er nog een fiat 500 verkocht, 2 mini coopers, een aantal bmw's en alfa's. Het duurde echter allemaal lang en de eigenaar was steeds zelf verward en kon er zelf geen overzicht op houden dus het was allemaal heel lastig. In het begin waren er ook heel veel mensen op af gekomen, onder andere wij waren er ook om 10 uur.. Al gauw gingen mensen al weg omdat het allemaal heel moeilijk was om met de eigenaar te overleggen.
Het enige wat we nu nog moeten doen is van hem het kentekenbewijs krijgen, die had hij namelijk niet bij zich . Ik heb verder het adres van de beste man en verder afgesproken dat ik dan nu 200 heb betaald voor de auto en 50 nog betaal voor het kentekenbewijs en dat hij het een opstuurt of dat we het ophalen.
Kortom, het was heel gaaf om alles te zien maar of het me nog eens de moeite waard zou zijn? Geen idee. Zonde ook want om bij andere achterste auto's te komen moest je over een aantal auto's heen lopen met als gevolg dat sommige auto's nu onnodige deuken hebben
Gefeliciteerd beiden, wens jullie veel veilige kilometers en rijplezier toe!quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
250 euro. Ik kan nu nog geen foto's plaatsen maar als je terug gaat naar de advertentie en het album wat erbij hoort dan staat ie daar iig op. het is een gelige fiat 133, verder is hij in redelijke staat.. helemaal hard iig en motorisch is het een beetje afwachten, maar we hebben iig goede hoop!
En volgens mij aan de foto's te zien ook geen Volvo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nop, hatches, sedans en semisportwagens.
Welke Semisport's? Ik zag op de foto's o.a. een mooie giulieta?quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nop, hatches, sedans en semisportwagens.
Oh, het kan dus wel? Leek me echt zo'n verboden combinatie, zoals KU-T ofzo. Nou ja, ik dacht dus even de lolbroek uit te hangen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:08 schreef Marco001 het volgende:
@kriegel... Uhm, de 99-XX-XR is een Renault Clio volgens RDW.... een 1.2 uit 2010..
Weet je zeker dat je niet per ongeluk een Renault heb gekocht ipv die Mazda?
hij heeft die XX geshopt, in de veronderstelling dat XX-X* niet is toegestaanquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:08 schreef Marco001 het volgende:
@kriegel... Uhm, de 99-XX-XR is een Renault Clio volgens RDW.... een 1.2 uit 2010..
Weet je zeker dat je niet per ongeluk een Renault heb gekocht ipv die Mazda?
Zie de marktplaats link, daar staan genoeg foto's opquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Welke Semisport's? Ik zag op de foto's o.a. een mooie giulieta?
Echt, als ik niet hoefde te werken, was ik met een vrachtwagen daarheen gegaan, en had een giulieta(of hoe je het ook maar typt.. rotnaam..) opgehaald...
Leek me beter dan de boel leeg laten, dat staat altijd zo raar, maar bij diagonale foto's wordt dit geintje al veel moeilijker in Paint.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:10 schreef L0we het volgende:
[..]
hij heeft die XX geshopt, in de veronderstelling dat XX-X* niet is toegestaan
edit: zie hierboven dus
KUT kan niet omdat klinkers in Nederland sowieso zijn uitgesloten. (AA en O* uitgezonderd, maar die koop je niet zo snel )quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:10 schreef Kriegel het volgende:
Oh, het kan dus wel? Leek me echt zo'n verboden combinatie, zoals KU-T ofzo. Nou ja, ik dacht dus even de lolbroek uit te hangen. [ afbeelding ]
Wauw! Cool zeg... .quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:06 schreef monsterd. het volgende:
Dit is hem
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat betreft tijd en geld, tijd hebben we genoeg. En wat L0we al zegt over geld; misschien valt het wel mee!
heb je mijn post over die Renault Express nog gezien?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:26 schreef Kriegel het volgende:
Ah, weer wat geleerd dan.
Maar goed, de Mazda. Iemand nog op- of aanmerkingen, of eventuele bekende zwakke punten waar we in de toekomst nog rekening mee moeten houden? Het is een 2.0 Active van eind 2004 met momenteel 92.000 op de teller.
Das ideaalquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef Kriegel het volgende:
Ketting, geen zorgen dus op dat vlak. [ afbeelding ]
Zou je eens moeten googlen, of problemcar eens uitpluizen .quote:Verder lijkt het onderhoud ook wel aardig bijgehouden te zijn, het is meer dat er misschien wel van die standaard-dingetjes zijn die vroeg of laat misgaan. Maar dat zal wel meevallen, het is een in Japan gebouwde Mazda, ook al staat ie op het platform van de Ford Focus. Niet dat dat een slechte eigenschap is, want daardoor is het een uitstekende stuurbak.
Lees maar ff terug, wat punten waar je op moet letten met de aanschafquote:Enne, wat was er verder met die pausmobiel?
Heb het nog eens bekeken, maar vanaf die kant staat helemaal geen flitspaal meerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In Ede zit ook zo'n punt ja, en dan kom je net van een 80-weg af en ga je bergaf onder een brug door en dan FLITS. Heel gemeen.
Tof hoor! Vooral leuk als je 'm ergens kwijt kan en rustig kan gaan klussen. Heb best interesse om eens te gaan kijken bij die verkoper, maar dan moet ik eerst wat randvoorwaarden op orde hebben .quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
250 euro. Ik kan nu nog geen foto's plaatsen maar als je terug gaat naar de advertentie en het album wat erbij hoort dan staat ie daar iig op. het is een gelige fiat 133, verder is hij in redelijke staat.. helemaal hard iig en motorisch is het een beetje afwachten, maar we hebben iig goede hoop!
Als je de papieren hebt is er niet zo'n groot probleem hoor, desnoods zal hij opnieuw op kenteken gezet moeten worden. Maar wellicht goed om te informeren voor je van alles gaat investerenquote:Op zondag 4 september 2011 11:16 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor papierwerk het geheel je gaat opleveren. Als dat ding al zo lang van de straat is zonder dat de RDW er iets van heeft gehoord, kan 't goed zijn dat ie al lang uit het systeem is gehaald of een bijzondere codering heeft gekregen. Daar zal vast ook nog iets mee moeten gebeuren.
Nice! Hebben jullie al een idee hoe je het gaan aanpakken?quote:Op zondag 4 september 2011 11:06 schreef monsterd. het volgende:
Gisteren hebben we hem al gewassen en nu het grootste vuil eraf is, ziet het er al een stukken beter uit. De fiat heeft wat oppervlakkige roestpuntjes maar verder ziet het er van binnen helemaal puntgaaf uit. We vermoeden ook dat er slechts 3 jaar met de fiat gereden is aangezien de apk in '78 verlopen was en daarna niet meer vernieuwd is. De km stand ligt dan ook zo vermoedelijk echt rond 70.000 en niet meer
Vandaar gaan we nog naar mijn ouders toe, want daar staat de fiat nog om even kijken wat we alvast los kunnen halen.
De eigenaar had er een vaag verhaal over, iets met dat zijn vrouw de auto's had afgepakt maar dat hij zijn auto's in beslag liet nemen en opnieuw op zijn naam heeft gezet. Huidige tenaamstelling is dus van 2006. Verder is het even afwachten of we het kentekenbewijs van hem opgestuurd krijgen en anders ga ik eens een keer langs bij die man. Het komt iig wel goed.quote:Op zondag 4 september 2011 11:16 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor papierwerk het geheel je gaat opleveren. Als dat ding al zo lang van de straat is zonder dat de RDW er iets van heeft gehoord, kan 't goed zijn dat ie al lang uit het systeem is gehaald of een bijzondere codering heeft gekregen. Daar zal vast ook nog iets mee moeten gebeuren.
Nee . De vriend van mn moeder pompt nu de banden even een beetje op zodat rollen wat makkelijker gaat en verder wilde ik alleen van binnen nog wat dingetjes schoonmaken en beginnen met nalopen. Maargoed, daar heb ik dus hulp bij nodig van de vriend van mijn moeder en ik weet niet of hij zo gewillig is vandaagquote:Op zondag 4 september 2011 12:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Nice! Hebben jullie al een idee hoe je het gaan aanpakken?
quote:Op zondag 4 september 2011 19:36 schreef monsterd. het volgende:
We hebben ook even een projecttopic aangemaakt, met oa vorderingen en foto's!
Oh ja! Het is weer zondag he. Hier dus ook, heel veel mensen die anders (denk ik) nooit rijden.. Ineens een golf die allereerst bij een rotonde al zat te treuzelen, daarna afslaat en gigantisch afremt zonder maar richting aan te geven.quote:Op zondag 4 september 2011 20:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat een idioten ook af en toe op de weg... Vanmiddag 2 keer een bijna-ongeluk gehad. Een oud dametje wat opeens naar rechts uitvoegde, terwijl ik daar al ff reed. De ander kwam uit een uitrit, en had niet echt de behoefte mij voor te laten gaan...
helaas gaan 'spits' en 'bevallen' vaak niet samen...quote:Op zondag 4 september 2011 21:27 schreef JDude het volgende:
Morgen eens kijken hoe de ochtendspits rond Brussel bevalt.
god zij dank is er geen fly over gekomenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:13 schreef JDude het volgende:
Het had denk ik ook gescheeld als de boog Nijmegen>Den Bosch in knooppunt Ewijk niet was opgeheven ten gunste van de verbinding Valburg>Nijmegen. Maar een fatsoenlijke fly-over zal wel te duur zijn geweest.
Wat doe je in Enschede?quote:Op zondag 4 september 2011 20:50 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, voor de verandering vandaag geen klapjosti's op de weg tegengekomen. Maar morgen mag ik Enschede - Rotterdam en terug doen, dan zullen er vast wel weer enkele opduiken.
Affijn, iig kan ik de spits ontwijken, afgelopen week heb ik net iets te vaak bij Amersfoort stilgestaan.
Je woont er naast?quote:Op zondag 4 september 2011 22:39 schreef Shispeed het volgende:
[..]
god zij dank is er geen fly over gekomen
Wat voor n Passat? B3? die zijn vetquote:Op maandag 5 september 2011 08:07 schreef Rensjebree het volgende:
Zo de jetta is ook weer op de weg.
[ afbeelding ]
Nou zat ik te denken om een andere motor in de jetta te stoppen.. alleen ga ik nu twijfelen. (de 16v heb ik al staan)
Ik wil nu eigenlijk een passat..
Weet je wel zeker dat ze voor een polo zijn?quote:Op maandag 5 september 2011 14:48 schreef Kadooosh het volgende:
Heb een tijd geleden tweedehands dakdragers gekocht voor mijn polo 2 90' maar het monteren lukt volgens mij niet helemaal.
Het zit nu zo vast:
[ link | afbeelding ]
Voelt wel stevig aan maar hoort volgens mij niet zo?!?
Kan je ze ook verstellen van plaats, want het lijkt alsof ie net wat te groot is.
Nvm bleek dat ze wel versteld konden worden moest alleen wat hardhandig duwen.quote:Op maandag 5 september 2011 17:13 schreef FalleNk810i het volgende:
Weet je wel zeker dat ze voor een polo zijn?
quote:Op maandag 5 september 2011 19:55 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nvm bleek dat ze wel versteld konden worden moest alleen wat hardhandig duwen.
Nu zit ie gewoon zoals op deze foto:
[ afbeelding ]
Heb je al een andere auto gekocht? Ik dacht dat je je subaru ging verkopen?quote:Op maandag 5 september 2011 20:24 schreef Grielen het volgende:
Heb mezelf en een paar andere mensen vanochtend laten schrikken door driftend een bocht door te gaan. Voortaan dus wat later vol gas geven na een bocht
Ik ben zo'n uitsteller Na m'n studie koop ik een andere! Dan ga ik gelijk voor luxe, zit te denken aan een Mazda RX-8quote:Op maandag 5 september 2011 21:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb je al een andere auto gekocht? Ik dacht dat je je subaru ging verkopen?
Die reactie maakte m'n vriendin ook. Maar toen liet ik haar zien wat een Mazda RX-8 is, toen veranderde haar reactie naar:quote:
zeg maar dag tegen de ruimte die je nu gewend ben danquote:Op maandag 5 september 2011 23:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Die reactie maakte m'n vriendin ook. Maar toen liet ik haar zien wat een Mazda RX-8 is, toen veranderde haar reactie naar:
Yup een b3! En dan plat op de vloer!quote:Op maandag 5 september 2011 17:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat voor n Passat? B3? die zijn vet
[..]
Weet je wel zeker dat ze voor een polo zijn?
Klusje van niets vaakquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:09 schreef Marco001 het volgende:
Zo, auto staat nu bij de garage voor de grote beurt, hebben ze net een klein extra mankement ontdenkt: de stabilisatorbusjes aan de voorkant waren af... vanbdaar dat gebonk soms..
Jup, enig puntje wat ik kan zien is een deuk in een achterdeur. Voor de rest mag hij voor 3995,- mee naar huisquote:
http://link.marktplaats.nl/479772623quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jup, enig puntje wat ik kan zien is een deuk in een achterdeur. Voor de rest mag hij voor 3995,- mee naar huis
Moet alleen nog langs de RDW..quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:42 schreef L0we het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/479772623
ook leuk, nog wat goedkoper ook
Bronquote:DEN HAAG - Asociaal gedrag en (veel) te hard rijden worden extra beboet. Dat schrijft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Kamer.
Een boete wegens 10 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometerzone, gaat van 54 naar 93 euro. De geldstraf voor 'asociale overtredingen' stijgt met ongeveer 140 euro per overtreding.
Hierbij wordt in het bijzonder gekeken naar gedragingen waarbij sprake is van opzet, aldus de bewindsman.
Het is een gevolg van de motie van Kees van der Staaij de SGP. Die wilde een speciale aanpak van grote verkeersovertredingen, waaronder snelheidsovertredingen in woonwijken, hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag.
Bepaalde misdragingen
De algehele verhoging van de boetetarieven per 1 januari is 15 procent en dus niet de 20 procent die het vorige kabinet voor ogen had. Van der Staaij wilde geen gelijke verhoging van alle boetes, maar een extra verhoging van de boetes voor bepaalde misdragingen.
Daaronder vallen straks het besturen van een auto terwijl het rijbewijs is ingenomen na het niet betalen van een verkeersboete, het niet verlenen van voorrang aan voetgangers bij een oversteekplaats en het negeren van een stopteken van de politie.
Zat meer te denken aan een Volvo 740 met 2.4 liter turbodieselquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:12 schreef L0we het volgende:
Zoiets bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/480100558
Alleen jammer dat hij een beetje een kleine motor heeft
En dan straks zeuren dat het geweld tegenover politieagenten toeneemt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bron
Bizar. Een meningsverschil met een agent over het voor laten van een voetganger op een VOP kan je binnenkort dus 300+ euro kosten. Da's toch niet meer in verhouding?!
En bijna 100 euro voor 10km/h overschrijding, die kun je al diender toch niet met droge ogen uitschrijven?
Mja, heel dubbel. De agent kiest ervoor om te schrijven, maar dat wordt natuurlijk van hogerhand opgelegd. De agent is 'slechts' de uitvoerder van het beleid dat door een ander gemaakt is. Anderzijds kan een agent wel kiezen wel beleid hij uitvoert en hoe hij omgaat met z'n discretionaire bevoegdheid.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En dan straks zeuren dat het geweld tegenover politieagenten toeneemt.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:13 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Yup een b3! En dan plat op de vloer!
Helemaal als je weet dat een stopbord negeren in duitsland 3 jaar terug maar 5 euro kostte... wat mijn pa toen ook nog eens contant moest betalen...:P (zelfde voor parkeerboetes..)quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bron
Bizar. Een meningsverschil met een agent over het voor laten van een voetganger op een VOP kan je binnenkort dus 300+ euro kosten. Da's toch niet meer in verhouding?!
En bijna 100 euro voor 10km/h overschrijding, die kun je al diender toch niet met droge ogen uitschrijven?
Mijn auto moet me ook met een rotgang over slechte weggetjes kunnen brengenquote:
Mooie auto's die volvo's he?quote:
Sowieso dat 'de auto' een heilige koe en statussymbool is in duitsland, je hoeft niet aan de duitsers z'n auto te zitten. En terecht! Hier is het juist meer de uitmelk koe van de overheidquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Helemaal als je weet dat een stopbord negeren in duitsland 3 jaar terug maar 5 euro kostte... wat mijn pa toen ook nog eens contant moest betalen...:P (zelfde voor parkeerboetes..)
Ik vind onze v70 heerlijk rijden op de lange afstanden.. echt zo'n cruise beest. Voor de rest trekt het niet echt hard.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |