Ja, daar, dat punt inderdaad. 't Is echt een klote situatie daar, en het duurt ik weet niet hoe lang voordat je daar voorbij bent als er file is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.
Lijkt er op dat het eerst zo was, maar dat het later aangepast is naar 1 strook in de bocht. Misschien onveilige situatie met 2 banen ofzo?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.
Nou ja, de situatie is er nu echt niet veiliger op geworden met hoe ze het nu opgelost hebben. Ik weet overigens niet of ze dit ooit hebben aangepast, maar zo ja, dan vraag ik me af wat ze daarmee dan voor ogen hadden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt er op dat het eerst zo was, maar dat het later aangepast is naar 1 strook in de bocht. Misschien onveilige situatie met 2 banen ofzo?
Cool dingquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:35 schreef JDude het volgende:
De Duitsers zijn trouwens ook goed in het bouwen van bijzondere knooppunten, zoals Kreuz Kaiserberg, waar zowat alle verbindingsbogen in dezelfde "oksel" van het knooppunt liggen.
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erinquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Trouwens, waarom sta ik niet bij dat lijstje in de OP?
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erin
Donequote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003
Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erin
Donequote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011
Klopt ja. Meestal gaat het goed, maar soms... Die tweede strook is trouwens handig voor als er iemand echt met de adviessnelheid van 70 door die bocht gaat . En om vrachtwagens in te halen. Maar verder... zinloos. En het faciliteert de asocialen die daar tijdens file/spits gaan inhalen. Té irritant is dat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, daar, dat punt inderdaad. 't Is echt een klote situatie daar, en het duurt ik weet niet hoe lang voordat je daar voorbij bent als er file is.
Nou, niet altijd, dat is dus het gekke. Vandaag kan het een probleem zijn, en morgen weer niet. Maar goed, dit IS al mijn alternatieve route, want als ik naar Den Bosch moet dan kan ik ook wel via Eindhoven rijden, maar dat is dus jaren dikke ellende geweest. Daarnaast kun je op de A73 beter doorrijden dan over de A67 met al dat vrachtverkeer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt ja. Meestal gaat het goed, maar soms... Die tweede strook is trouwens handig voor als er iemand echt met de adviessnelheid van 70 door die bocht gaat . En om vrachtwagens in te halen. Maar verder... zinloos. En het faciliteert de asocialen die daar tijdens file/spits gaan inhalen. Té irritant is dat.
Overigens mijdt ik het stuk tegenwoordig, vooral in de ochtendspits is het altijd raak. Heb over het stuk van 2km al eens een uur gedaan, toen was er een aanrijding geweest op de invoegstrook.
Je komt uit de buurt van Nijmegen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, niet altijd, dat is dus het gekke. Vandaag kan het een probleem zijn, en morgen weer niet. Maar goed, dit IS al mijn alternatieve route, want als ik naar Den Bosch moet dan kan ik ook wel via Eindhoven rijden, maar dat is dus jaren dikke ellende geweest. Daarnaast kun je op de A73 beter doorrijden dan over de A67 met al dat vrachtverkeer.
Na deze week nog 2 weken. Nog maar 2 weken, en dan ga ik op vakantie, dus dan even niks in de file staan
Uit de buurt van Nijmegen? Nee Mwah, ik kan op de A73 toch hele stukken met 140 doorrijden hoor. Afgelopen maanden was natuurlijk verwennerij want toen stond er nergens een file, maar iedereen is nu terug van vakantie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:16 schreef Mikkie het volgende:
Klopt ja, daar vergiste ik me gisteren nog in. Was druk in gesprek en vergat de afslag... té irritant. Maar dat had al behoorlijk wat druk weg kunnen nemen op die verbinding. Wie weet...in 2030 nog eens ofzo
[..]
Je komt uit de buurt van Nijmegen?
A73 rijdt beter door ja, al is ook dat 's ochtends vaak met 100 achter elkaar aan hobbelen, is mijn ervaring.
Het ligt eraan waar. Vooral Nijmegen - Venlo en v.v. is dramatisch met al het vrachtverkeer vaak. 's Avonds en op de andere stukken kan het gas er meestal prima op .quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uit de buurt van Nijmegen? Nee Mwah, ik kan op de A73 toch hele stukken met 140 doorrijden hoor. Afgelopen maanden was natuurlijk verwennerij want toen stond er nergens een file, maar iedereen is nu terug van vakantie.
maar goed, ik lach als laatste want over 2,5 week lig ik lekker in de zon decadent te doen
Dat is precies het stuk waar ik prima 140 kan knallen hoor. Venlo - Eindhoven en v.v. vind ik juist drama. Als ik moet kiezen zal ik altijd voor de A73 kiezen. Maar idd, als daar een ongeluk gebeurd is 't einde oefening. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel volledig binnendoor, maar prettig is 't niet nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar. Vooral Nijmegen - Venlo en v.v. is dramatisch met al het vrachtverkeer vaak. 's Avonds en op de andere stukken kan het gas er meestal prima op .
Enige nadeel: als er een ongeluk gebeurt ben je meteen de lul, want fatsoenlijke alternatieven zijn er nagenoeg niet.
Hmmm, ik heb daar echt al te vaak in de drukte gezeten. Die N271 is echt geen alternatief... een half uur reistijd wordt dan ineens anderhalf uur, doordat iedereen van de A73 die route als backup heeft. Wat een baggerzooi zeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is precies het stuk waar ik prima 140 kan knallen hoor. Venlo - Eindhoven en v.v. vind ik juist drama. Als ik moet kiezen zal ik altijd voor de A73 kiezen. Maar idd, als daar een ongeluk gebeurd is 't einde oefening. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel volledig binnendoor, maar prettig is 't niet nee.
Dat stuk onder die tunnel en Westplein zeker niet. Maar fuck it man, waarom juist dit momentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:33 schreef JDude het volgende:
Zo was Rotterdam voor de zomervakantie .
Als ik het me goed herinner kan asfalteren overigens geen kwaad daar in Utrecht.
De keren dat ik bij klanten in Utrecht moet zijn ga ik mooi naar P+R Walraven, en vanaf daar met de tram. Bevalt me helemaal prima!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef Biogarde het volgende:
Mocht je de binnenstad van Utrecht in moeten, kom dan binnen via snelwegen (Jaarbeurs) of via Lunetten (stadion).
Via de Beerenkuil (de Bilt/Zeist) is ook goed toegankelijk, volgens mij is er bij de A. Sweitzerdreef (Zuilense Ring) ook weinig spannends aan de hand.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef Biogarde het volgende:
Mocht je de binnenstad van Utrecht in moeten, kom dan binnen via snelwegen (Jaarbeurs) of via Lunetten (stadion).
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:44 schreef Len93 het volgende:
[..]
Via de Beerenkuil (de Bilt/Zeist) is ook goed toegankelijk, volgens mij is er bij de A. Sweitzerdreef (Zuilense Ring) ook weinig spannends aan de hand.
En zelfs die heeft er last van al 2 dagen, want men gaat gewoon midden op de trambaan staanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef L0we het volgende:
[..]
De keren dat ik bij klanten in Utrecht moet zijn ga ik mooi naar P+R Walraven, en vanaf daar met de tram. Bevalt me helemaal prima!
Motorscootert oa ja! 200cc Runner Maar die hek niet meer, paar keer poging tot inbraak gehad in m'n boxquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef Ghostbuster het volgende:
Dacht dat jij een scooter had Bio
Mja, in mei ging in 010 één buis van de Maastunnel dicht. Dat was de eerste dagen van Schiedam tot Ridderkerk te merken . Je zult merken dat het over een paar dagen minder wordt, want dan heeft ook iedereen die nooit nieuwsberichten leest het in de gaten, en gaan mensen alternatieven zoeken (en vinden).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef Biogarde het volgende:
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).
Gisteren begon de Cartesiusweg ook vol te lopen omdat de Vleutense weg vol stond.
Sowieso is Cartesiusweg/Vleutenseweg/Kanaalstraat/A'damsestraatweg altijd drama, zeker in de spitsuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).
Gisteren begon de Cartesiusweg ook vol te lopen omdat de Vleutense weg vol stond.
Gewoon via de Veemarkt en de Kardinaal de Jongweg. Zo ga ik eigenlijk altijd de stad in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sowieso is Cartesiusweg/Vleutenseweg/Kanaalstraat/A'damsestraatweg altijd drama, zeker in de spitsuren.
Moet alleen volgende week een keer 's nachts naar Schiphol als t goed is.. Zal je dus niet lastig vallenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
Tipje: vanavond/vannacht A27 bij Utrecht mijden, want dan zijn SD en companen daar aan het werk
Mocht je er toch langs moeten, rij dan gofferdomme een beetje normaal aub; er staat niet voor niks 70 op de matrixen
van het weekend en volgende week is het ook nog feest, kun je beter effe door de stad knallen en de A2 op schieten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet alleen volgende week een keer 's nachts naar Schiphol als t goed is.. Zal je dus niet lastig vallen
Stond je vannacht ook op de A58? Ik wilde de A27 pakken maar m'n pa zei dat ik beter de 58 kon nemen. We zitten er nog geen km, rijden we de file in .quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
Tipje: vanavond/vannacht A27 bij Utrecht mijden, want dan zijn SD en companen daar aan het werk
Mocht je er toch langs moeten, rij dan gofferdomme een beetje normaal aub; er staat niet voor niks 70 op de matrixen
noop, alleen A27.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stond je vannacht ook op de A58? Ik wilde de A27 pakken maar m'n pa zei dat ik beter de 58 kon nemen. We zitten er nog geen km, rijden we de file in .
Net even een kapotte parkeersensor vervangen, dat ding zat muurvast! En ook vrij vervelend: er was behoorlijk wat zand en modder opgespaard in die uitsparing van de bumper, dus ik heb ook een half strand gevreten tijdens het vervangen... Maar: alles werkt weer! .
en mijne aanpassen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003
Ik moest aan de binnenkant van de bumper zijn en had weinig zin om m'n elektronica aan gort te spuiten . Weet nu wel dat ik de volgende keer dat ik in een drassig weiland sta (of in een drassige berm), ik iets rustig wegrijquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noop, alleen A27.
Volgende keer even de hogedrukspuit erdoorheen halen voordt je begint?
Ik had gisteren enkel mensen die levensmoe waren op mijn weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Purdey het volgende:
In de categorie levensmoe: Achteruit inparkeren, en dan ineens op de rem moeten omdat er iemand áchter je auto doorfietst, terwijl hij toch ook gewoon voor je auto langs kon rijden. Reactievermogen FTW
Meestal val ik in die piepende categoriequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik had gisteren enkel mensen die levensmoe waren op mijn weg.
Of ze komen een woonerf uitgereden en denken voorrang te hebben 'want ze komen van rechts'. Vergeten alleen dat ze uit een woonerf komen.
Of een auto die voor je op een rotonde moet stoppen, jij die het op tijd door hebt, maar de persoon achter je niet en met piepende banden achter je tot stilstand komt.
Of een PostNL-pakket-busje dat denkt een ruime bocht te kunnen nemen een straat in waar je amper langs elkaar kan terwijl ik bijna aan het einde van die straat was op het moment dat hij er in draaide wat op 5 cm maar net goed ging.
Ik ga altijd meer op m'n snelheid letten als ik een boete heb gehad en langzamerhand ga ik elke keer iets minder stipt 100 rijden waar je 100 mag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Meestal val ik in die piepende categorie
Ik heb de neiging altijd vol gas op een rotonde af te blijven rijden, geen idee waarom want ermee opschieten doe je niet. Zeker niet als er een auto 3/4 rond gaat die je voorrang moet geven. Écht volop doorrijden doe ik vooral 's avonds, als er echt niks te zien is, maar ook als het druk is blijf ik stevig doorkarren. Eigenlijk heel slecht omdat juist een rotonde veel overzichtspunten kent.
Merk toch dat ik de laatste tijd roekelozer ga rijden, of overmoedig. Moet er toch eens meer op gaan letten weer
Had vandaag weer eens bijna een colonne kinderen onder de bumper. In het midden van de straat de bocht om komen is heel slim van ze .. En ook van die koters die niet snappen dat je midden op straat stil moet staan als je er door moet ..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Purdey het volgende:
In de categorie levensmoe: Achteruit inparkeren, en dan ineens op de rem moeten omdat er iemand áchter je auto doorfietst, terwijl hij toch ook gewoon voor je auto langs kon rijden. Reactievermogen FTW
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |