Ja, daar, dat punt inderdaad. 't Is echt een klote situatie daar, en het duurt ik weet niet hoe lang voordat je daar voorbij bent als er file is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.
Lijkt er op dat het eerst zo was, maar dat het later aangepast is naar 1 strook in de bocht. Misschien onveilige situatie met 2 banen ofzo?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.
Nou ja, de situatie is er nu echt niet veiliger op geworden met hoe ze het nu opgelost hebben. Ik weet overigens niet of ze dit ooit hebben aangepast, maar zo ja, dan vraag ik me af wat ze daarmee dan voor ogen hadden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Lijkt er op dat het eerst zo was, maar dat het later aangepast is naar 1 strook in de bocht. Misschien onveilige situatie met 2 banen ofzo?
Cool dingquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:35 schreef JDude het volgende:
De Duitsers zijn trouwens ook goed in het bouwen van bijzondere knooppunten, zoals Kreuz Kaiserberg, waar zowat alle verbindingsbogen in dezelfde "oksel" van het knooppunt liggen.
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erinquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Trouwens, waarom sta ik niet bij dat lijstje in de OP?
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erin
Donequote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003
Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Ga ik doen, als jij een mooi regeltje maakt met het bouwjaar enzo, plak ik hem erin
Donequote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011
Klopt ja. Meestal gaat het goed, maar soms... Die tweede strook is trouwens handig voor als er iemand echt met de adviessnelheid van 70 door die bocht gaat . En om vrachtwagens in te halen. Maar verder... zinloos. En het faciliteert de asocialen die daar tijdens file/spits gaan inhalen. Té irritant is dat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, daar, dat punt inderdaad. 't Is echt een klote situatie daar, en het duurt ik weet niet hoe lang voordat je daar voorbij bent als er file is.
Nou, niet altijd, dat is dus het gekke. Vandaag kan het een probleem zijn, en morgen weer niet. Maar goed, dit IS al mijn alternatieve route, want als ik naar Den Bosch moet dan kan ik ook wel via Eindhoven rijden, maar dat is dus jaren dikke ellende geweest. Daarnaast kun je op de A73 beter doorrijden dan over de A67 met al dat vrachtverkeer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt ja. Meestal gaat het goed, maar soms... Die tweede strook is trouwens handig voor als er iemand echt met de adviessnelheid van 70 door die bocht gaat . En om vrachtwagens in te halen. Maar verder... zinloos. En het faciliteert de asocialen die daar tijdens file/spits gaan inhalen. Té irritant is dat.
Overigens mijdt ik het stuk tegenwoordig, vooral in de ochtendspits is het altijd raak. Heb over het stuk van 2km al eens een uur gedaan, toen was er een aanrijding geweest op de invoegstrook.
Je komt uit de buurt van Nijmegen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, niet altijd, dat is dus het gekke. Vandaag kan het een probleem zijn, en morgen weer niet. Maar goed, dit IS al mijn alternatieve route, want als ik naar Den Bosch moet dan kan ik ook wel via Eindhoven rijden, maar dat is dus jaren dikke ellende geweest. Daarnaast kun je op de A73 beter doorrijden dan over de A67 met al dat vrachtverkeer.
Na deze week nog 2 weken. Nog maar 2 weken, en dan ga ik op vakantie, dus dan even niks in de file staan
Uit de buurt van Nijmegen? Nee Mwah, ik kan op de A73 toch hele stukken met 140 doorrijden hoor. Afgelopen maanden was natuurlijk verwennerij want toen stond er nergens een file, maar iedereen is nu terug van vakantie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:16 schreef Mikkie het volgende:
Klopt ja, daar vergiste ik me gisteren nog in. Was druk in gesprek en vergat de afslag... té irritant. Maar dat had al behoorlijk wat druk weg kunnen nemen op die verbinding. Wie weet...in 2030 nog eens ofzo
[..]
Je komt uit de buurt van Nijmegen?
A73 rijdt beter door ja, al is ook dat 's ochtends vaak met 100 achter elkaar aan hobbelen, is mijn ervaring.
Het ligt eraan waar. Vooral Nijmegen - Venlo en v.v. is dramatisch met al het vrachtverkeer vaak. 's Avonds en op de andere stukken kan het gas er meestal prima op .quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uit de buurt van Nijmegen? Nee Mwah, ik kan op de A73 toch hele stukken met 140 doorrijden hoor. Afgelopen maanden was natuurlijk verwennerij want toen stond er nergens een file, maar iedereen is nu terug van vakantie.
maar goed, ik lach als laatste want over 2,5 week lig ik lekker in de zon decadent te doen
Dat is precies het stuk waar ik prima 140 kan knallen hoor. Venlo - Eindhoven en v.v. vind ik juist drama. Als ik moet kiezen zal ik altijd voor de A73 kiezen. Maar idd, als daar een ongeluk gebeurd is 't einde oefening. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel volledig binnendoor, maar prettig is 't niet nee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar. Vooral Nijmegen - Venlo en v.v. is dramatisch met al het vrachtverkeer vaak. 's Avonds en op de andere stukken kan het gas er meestal prima op .
Enige nadeel: als er een ongeluk gebeurt ben je meteen de lul, want fatsoenlijke alternatieven zijn er nagenoeg niet.
Hmmm, ik heb daar echt al te vaak in de drukte gezeten. Die N271 is echt geen alternatief... een half uur reistijd wordt dan ineens anderhalf uur, doordat iedereen van de A73 die route als backup heeft. Wat een baggerzooi zeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is precies het stuk waar ik prima 140 kan knallen hoor. Venlo - Eindhoven en v.v. vind ik juist drama. Als ik moet kiezen zal ik altijd voor de A73 kiezen. Maar idd, als daar een ongeluk gebeurd is 't einde oefening. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel volledig binnendoor, maar prettig is 't niet nee.
Dat stuk onder die tunnel en Westplein zeker niet. Maar fuck it man, waarom juist dit momentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:33 schreef JDude het volgende:
Zo was Rotterdam voor de zomervakantie .
Als ik het me goed herinner kan asfalteren overigens geen kwaad daar in Utrecht.
De keren dat ik bij klanten in Utrecht moet zijn ga ik mooi naar P+R Walraven, en vanaf daar met de tram. Bevalt me helemaal prima!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef Biogarde het volgende:
Mocht je de binnenstad van Utrecht in moeten, kom dan binnen via snelwegen (Jaarbeurs) of via Lunetten (stadion).
Via de Beerenkuil (de Bilt/Zeist) is ook goed toegankelijk, volgens mij is er bij de A. Sweitzerdreef (Zuilense Ring) ook weinig spannends aan de hand.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef Biogarde het volgende:
Mocht je de binnenstad van Utrecht in moeten, kom dan binnen via snelwegen (Jaarbeurs) of via Lunetten (stadion).
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:44 schreef Len93 het volgende:
[..]
Via de Beerenkuil (de Bilt/Zeist) is ook goed toegankelijk, volgens mij is er bij de A. Sweitzerdreef (Zuilense Ring) ook weinig spannends aan de hand.
En zelfs die heeft er last van al 2 dagen, want men gaat gewoon midden op de trambaan staanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:39 schreef L0we het volgende:
[..]
De keren dat ik bij klanten in Utrecht moet zijn ga ik mooi naar P+R Walraven, en vanaf daar met de tram. Bevalt me helemaal prima!
Motorscootert oa ja! 200cc Runner Maar die hek niet meer, paar keer poging tot inbraak gehad in m'n boxquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef Ghostbuster het volgende:
Dacht dat jij een scooter had Bio
Mja, in mei ging in 010 één buis van de Maastunnel dicht. Dat was de eerste dagen van Schiedam tot Ridderkerk te merken . Je zult merken dat het over een paar dagen minder wordt, want dan heeft ook iedereen die nooit nieuwsberichten leest het in de gaten, en gaan mensen alternatieven zoeken (en vinden).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef Biogarde het volgende:
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).
Gisteren begon de Cartesiusweg ook vol te lopen omdat de Vleutense weg vol stond.
Sowieso is Cartesiusweg/Vleutenseweg/Kanaalstraat/A'damsestraatweg altijd drama, zeker in de spitsuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar ga je dan via de A'damsestraatweg/Vleutense weg/Kanaalstraat vanuit Overvecht, dan sta je ook stil. Want dat zijn nu de vluchtwegen en volgelopen. Woon zelf bij station Overvecht en ga nu maar via de snelwegen (ring).
Gisteren begon de Cartesiusweg ook vol te lopen omdat de Vleutense weg vol stond.
Gewoon via de Veemarkt en de Kardinaal de Jongweg. Zo ga ik eigenlijk altijd de stad in.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sowieso is Cartesiusweg/Vleutenseweg/Kanaalstraat/A'damsestraatweg altijd drama, zeker in de spitsuren.
Moet alleen volgende week een keer 's nachts naar Schiphol als t goed is.. Zal je dus niet lastig vallenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
Tipje: vanavond/vannacht A27 bij Utrecht mijden, want dan zijn SD en companen daar aan het werk
Mocht je er toch langs moeten, rij dan gofferdomme een beetje normaal aub; er staat niet voor niks 70 op de matrixen
van het weekend en volgende week is het ook nog feest, kun je beter effe door de stad knallen en de A2 op schieten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet alleen volgende week een keer 's nachts naar Schiphol als t goed is.. Zal je dus niet lastig vallen
Stond je vannacht ook op de A58? Ik wilde de A27 pakken maar m'n pa zei dat ik beter de 58 kon nemen. We zitten er nog geen km, rijden we de file in .quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
Tipje: vanavond/vannacht A27 bij Utrecht mijden, want dan zijn SD en companen daar aan het werk
Mocht je er toch langs moeten, rij dan gofferdomme een beetje normaal aub; er staat niet voor niks 70 op de matrixen
noop, alleen A27.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stond je vannacht ook op de A58? Ik wilde de A27 pakken maar m'n pa zei dat ik beter de 58 kon nemen. We zitten er nog geen km, rijden we de file in .
Net even een kapotte parkeersensor vervangen, dat ding zat muurvast! En ook vrij vervelend: er was behoorlijk wat zand en modder opgespaard in die uitsparing van de bumper, dus ik heb ook een half strand gevreten tijdens het vervangen... Maar: alles werkt weer! .
en mijne aanpassen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je mij er dan ook gelijk bijzetten: Renault Clio 1.6 Privilege, 2003
Ik moest aan de binnenkant van de bumper zijn en had weinig zin om m'n elektronica aan gort te spuiten . Weet nu wel dat ik de volgende keer dat ik in een drassig weiland sta (of in een drassige berm), ik iets rustig wegrijquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
noop, alleen A27.
Volgende keer even de hogedrukspuit erdoorheen halen voordt je begint?
Ik had gisteren enkel mensen die levensmoe waren op mijn weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Purdey het volgende:
In de categorie levensmoe: Achteruit inparkeren, en dan ineens op de rem moeten omdat er iemand áchter je auto doorfietst, terwijl hij toch ook gewoon voor je auto langs kon rijden. Reactievermogen FTW
Meestal val ik in die piepende categoriequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik had gisteren enkel mensen die levensmoe waren op mijn weg.
Of ze komen een woonerf uitgereden en denken voorrang te hebben 'want ze komen van rechts'. Vergeten alleen dat ze uit een woonerf komen.
Of een auto die voor je op een rotonde moet stoppen, jij die het op tijd door hebt, maar de persoon achter je niet en met piepende banden achter je tot stilstand komt.
Of een PostNL-pakket-busje dat denkt een ruime bocht te kunnen nemen een straat in waar je amper langs elkaar kan terwijl ik bijna aan het einde van die straat was op het moment dat hij er in draaide wat op 5 cm maar net goed ging.
Ik ga altijd meer op m'n snelheid letten als ik een boete heb gehad en langzamerhand ga ik elke keer iets minder stipt 100 rijden waar je 100 mag.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Meestal val ik in die piepende categorie
Ik heb de neiging altijd vol gas op een rotonde af te blijven rijden, geen idee waarom want ermee opschieten doe je niet. Zeker niet als er een auto 3/4 rond gaat die je voorrang moet geven. Écht volop doorrijden doe ik vooral 's avonds, als er echt niks te zien is, maar ook als het druk is blijf ik stevig doorkarren. Eigenlijk heel slecht omdat juist een rotonde veel overzichtspunten kent.
Merk toch dat ik de laatste tijd roekelozer ga rijden, of overmoedig. Moet er toch eens meer op gaan letten weer
Had vandaag weer eens bijna een colonne kinderen onder de bumper. In het midden van de straat de bocht om komen is heel slim van ze .. En ook van die koters die niet snappen dat je midden op straat stil moet staan als je er door moet ..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Purdey het volgende:
In de categorie levensmoe: Achteruit inparkeren, en dan ineens op de rem moeten omdat er iemand áchter je auto doorfietst, terwijl hij toch ook gewoon voor je auto langs kon rijden. Reactievermogen FTW
Vanmiddag nog Ik reed op de rotonde, fietsers voorrang natuurlijk, dus ik was al naar rechts aan het kijken of er wat naast me zat. Stond er een rijtje voor mequote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef Goddelijker het volgende:
Of een auto die voor je op een rotonde moet stoppen, jij die het op tijd door hebt, maar de persoon achter je niet en met piepende banden achter je tot stilstand komt.
Volgens mij is dat best wel redelijk allemaalquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:43 schreef Kadooosh het volgende:
Vandaag apk keuring gehad voor mijn polo dit kwam er uit:
Voor rem verschil(lv vast) vanaf ¤50 maar max ¤100 zei ie
Uitlaat achterdemper moet vervangen worden(veel roest en zaten gaten in) ¤150 incl montage
Achter remleidingen roest ¤25 (geloof alleen schoonmaken ofzo)
Zijn dit een beetje schappelijke prijzen?
euhm, dat wat de remblokken aandrukt geloof ik dus cylinder met dat wat eraan vast zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:24 schreef Goddelijker het volgende:
Remvoering/Remschoen? Remcilinder?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
Dus ik was klaar met me afreageren, allemaal die mensen daar keken me zo aan van wtf is er met jou, komt ineens doodleuk die man die achter me zat binnen lopen, kijkt naar die vrouw, wijst naar mij, en zegt "ik weet niet wat hij net allemaal zei, maar hij heeft wel gelijk" en liep vervolgens weer terug naar z'n auto
Als je schijfremmen hebt bedoel je de remklauw. Kan goed zijn dat die wat stroefjes loopt. Reviseren helpt dan wel (groot woord, hoeveelheid werk valt wel mee ).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef gateway het volgende:
[..]
euhm, dat wat de remblokken aandrukt geloof ik dus cylinder met dat wat eraan vast zit.
Herkenbaar, ik heb nu 5 maanden mijn rijbewijs en 8000 kilometers verder ben ik erachter dat sommige mensen écht niet auto kunnen rijden. Ik heb zelf al meerdere keren gehad dat ik opeens naar links moest sturen omdat iemand zo slim dacht te zijn 'opeens' van baan te wisselen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb geen gevaarlijke situaties meer gehad de laatste tijd, blij toe, het is al wel vaker close call geweest.
Ik heb wel een keer gehad dat ik een vrachtwagen wilde gaan inhalen (links uiteraard) omdat die achter een andere vrachtwagen hing, en toen ik er al naast zat (weliswaar nog aan de achterkant) gewoon naar links kwam. Ik had geen andere optie dan richting de vangrail te gaan en op de rem te gaan. Dat ging goed, maar je moet niet vragen hoe.
Diezelfde situatie heb ik nog een keer gehad maar toen wilde een autootje met een wijf er in een vrachtwagen gaan inhalen. Die bleef er steeds netjes achter, maar op het moment dat ik er naast zat gooit zij gewoon het stuur om. Dat was echt bijna een ongeluk want ik ging op de rem, maar it.t. bij die vrachtwagen blokkeerde mijn wielen en ik begon naar links te trekken richting de vangrail, en mijn reactie was om tegen te sturen, wat als resultaat had dat ik ongecontroleerd de rechterbaan op vloog. De auto achter mij heeft alle zeilen moeten bijzetten om niet op mij te klappen, dat dat niet is gebeurd is volledig aan die man te danken.
Dat wijf reed ondertussen vrolijk verder alsof er niets gebeurd was, en die ging er daarna bij een tankstation af. Dat zag ik, en dat heb ik toen ook gedaan, maar zij was al binnen (ze ging blijkbaar voor sigaretten) toen ik uitstapte. Dus ben ik naar binnen gestampt en toen die schuifdeuren open gingen begon ik al te schelden. Die teef deed natuurlijk net alsof haar neus bloedde en ik maar schelden "kijk eens uit je ogen als je in de auto zit achterlijke tyfuskut" was zo ongeveer het eerste wat zij hoorde. Ik heb nog veel meer geroepen.
Dus ik was klaar met me afreageren, allemaal die mensen daar keken me zo aan van wtf is er met jou, komt ineens doodleuk die man die achter me zat binnen lopen, kijkt naar die vrouw, wijst naar mij, en zegt "ik weet niet wat hij net allemaal zei, maar hij heeft wel gelijk" en liep vervolgens weer terug naar z'n auto
Het was natuurlijk geen mooie actie van mij, dat is zonder meer zo, maar man man man wat was ik opgefokt toen.
remklauw dan Bremssattel noemde hij het geloof ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je schijfremmen hebt bedoel je de remklauw. Kan goed zijn dat die wat stroefjes loopt. Reviseren helpt dan wel (groot woord, hoeveelheid werk valt wel mee ).
Als je trommelremmen hebt is het de remcylinder.
Das (Auto ) duits wat je daar zegt. Ben je in duitsland naar een garage geweest? of gewoon heel dicht bij de duitse grens?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:17 schreef gateway het volgende:
[..]
remklauw dan Bremssattel noemde hij het geloof ik.
woon 7km van de grens af, maar dan wel in DLDquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das (Auto ) duits wat je daar zegt. Ben je in duitsland naar een garage geweest? of gewoon heel dicht bij de duitse grens?
Nou, das duidelijk danquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef gateway het volgende:
[..]
woon 7km van de grens af, maar dan wel in DLD
wou ik ook vanmiddag doen, mjah, auto nog bij de garage... hoop dat ie een beetje optijd klaar is, mjah vanmiddag ook alweer optijd weg voor een feestje, dus zal hem wel niet wordenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:15 schreef RingBewoner het volgende:
Maandag de auto weer eens compleet schoonmaken van binnen en van buiten. Kan die schoon mee naar België.
Bij mij zijn dat m'n voorbanden. Maar ik laat m'n auto keuren en dan gaat ie eruit (Escort Clipper).quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:16 schreef gateway het volgende:
auto weer bij de garage, wou dat ze de remmen nakeken. Op de rollenremtestbank, en rechtsachter blijft aanlopen.... Nu gaan ze kijken of nogmaals schoonmaken helpt, en anders een nieuwe remding (niet de schijf, niet de blokken, maar de rest? Remschoen? of hoe heet dat?)
En 2 andere (nieuwe ?) achterbanden, die zijn sowat slicks
En wat komt er dan voor in de plaats?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij mij zijn dat m'n voorbanden. Maar ik laat m'n auto keuren en dan gaat ie eruit (Escort Clipper).
Gisteren geinformeerd naar nieuwe banden rondom. Neem ik bami-banden, dan ben ik 240 kwijt rondom incl. montage.
Maar een paar kekke MP velgen incl goeie banden kost me 100, tot 150 euro
Iemand nog een paar stalen of lichtmetalen steek 4x108 velgen met goeie banden liggen?
Qua band via MP? Winterbanden met 5, 6mm profiel, zomerbanden met 5, 6mm profiel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wat komt er dan voor in de plaats?
Misschien. Heb nu nog een oudere versie die ik wil gaan verplaatsen, maar deze heeft met USB en SD wel leuke opties. Prik je die USB-stick bij dat kleurenbeeldscherm ergens erin? Dat verkloot het design wel behoorlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:17 schreef L0we het volgende:
Iemand interesse in een carkitje?
[TK] Carkit Parrot MKi9200
ja, ze hebben de nieuwe bandjes voorop gelegd en voor naar achter gedaanquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij mij zijn dat m'n voorbanden. Maar ik laat m'n auto keuren en dan gaat ie eruit (Escort Clipper).
Gisteren geinformeerd naar nieuwe banden rondom. Neem ik bami-banden, dan ben ik 240 kwijt rondom incl. montage.
Maar een paar kekke MP velgen incl goeie banden kost me 100, tot 150 euro
Iemand nog een paar stalen of lichtmetalen steek 4x108 velgen met goeie banden liggen?
scheelt ook in de prijs moet eens kijken of ik misschien niet ergens een goedkoop setje vindt, vaak tegen de tijd dat er gewisseld moet worden bieden particulieren ook aanquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:20 schreef Mikkie het volgende:
Vaak wordt geadviseerd om winterbanden kleiner te nemen ja, maar het hoeft niet per se.
Ik heb 205/55/16 zomer en 195/65/15 in de winter.
Dat lijk ik welquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:26 schreef Purdey het volgende:
Ik kan ook best slecht parkeren. Ik heb m'n dagen. Ik sta vrijwel altijd op hetzelfde parkeerplekje voor de deur en nóg weet ik niet tot hoever ik moet rijden, en wanneer ik moet gaan sturen om 'm er in 1 keer in te krijgen. Na een jaar..
Gister nog een tijdje staan genieten van vrouwelijk bezoek van de buren. Parkeerde op de hoek, en stond serieus ruim een halve meter van de stoep af. Ze opent haar portier, kijkt bedenkelijk en stapt vervolgens tóch uit. Rommelt in de achterklep, loopt weg, kijkt nog een keer achterom en gaat tóch de auto nog verplaatsen. Uiteindelijk stond ze nog tig centimeters van de stoep vandaan. Hilarisch. Vrouwen kunnen gewoon niet parkeren, en ik mag dat zeggen
Meesterlijke bak, die wil ik ook nog wel eens rijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Vorige week nog een tijdje toe staan kijken hoe een vrouw een Chevrolet Avalanche probeerde te parkeren
Misschien nog een keer een rijlesje nemen om het in de vingers te krijgen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik voldoe aan alle stereotypen, echt waar. Wat heb ik een schurfthekel aan parkeren. Misschien ook omdat ik het altijd ontwijk en het dan juist nooit echt in de vingers krijg en het daardoor weer elke keer doodsbenauwd krijg .
Tel je dat per maand of per tank? Ik kwam er van de week achter, na een jaar m'n auto te hebben, dat ie bij 125 op de cruise nog best zuinig is. Dat was me oprecht nog niet bekend, omdat meestal direct het gas erop gaat. Ik zag nu aan het theoretisch verbruik en de te rijden km's echter dat het best loont om niet vol door te gassen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 02:01 schreef Zuunigerd het volgende:
Was ik vorige maand nog zo blij met mijn 1 op 11,5: deze maand kwam ik uit op 1 op 9. Oei. Iets zuiniger met mijn rechtervoet dus.
Gas is alles, remmen is angst.
Ik durf te beweren dat ik zo-goed-als elk voertuig, in wat voor gaatje dan ook geparkeerd krijgquote:Op woensdag 24 augustus 2011 06:02 schreef Rizkant het volgende:
Ik rij gemiddeld 2ton per jaar...
Vraag mij om mijn vrachtwagen (trekker/oplegger) van de hand af te file parkeren .. Doe ik op de 10cm nauwkeurig...
Vraag mij om mijn personen wagen net zo weg te zetten.. Ben ik 10x aan het steken..komt ook mede door dat ik me velgen niet wil beschadigen maar toch..
Wij waren heel erg hetzelfde, en ik heb ook recentelijk nog overwogen om 3 blokken rijles te nemen. Uiteindelijk niet gedaan. Ik probeer gewoon meer te rijden, ookal zijn het maar kleine stukjes. Afgelopen maandag aangenomen voor een nieuwe baan waar ik schuldloos met de auto heen kan. Het is niet ver, 10/15 minuten rijden, maar ik doe er wel ervaring mee op. En in de winter, als er sneeuw/ijs ligt, kan ik eventueel gewoon met de metro.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:17 schreef CherryLips het volgende:
Nog een rijles..?
Ik moet het gewoon vaker doen gok ik. Niet eens in de drie maanden.
Dat spreekt elkaar wel wat tegen vind ik hoor...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:38 schreef Purdey het volgende:
Alhoewel ik nooit gevaarlijk te hard rij. Als ik 50 mag, rij ik meestal 60/65.
Vind je? 60/65 valt reuze mee waar je 50 mag. Kijk, als je 70/80 gaat rijden dan ben je fout bezig, vind ik. En ik doe het alleen op stukken waar ik vaak rij waar het ook kán.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat spreekt elkaar wel wat tegen vind ik hoor...
Je rijdt toch 20/25% te hardquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vind je? 60/65 valt reuze mee waar je 50 mag. Kijk, als je 70/80 gaat rijden dan ben je fout bezig, vind ik. En ik doe het alleen op stukken waar ik vaak rij waar het ook kán.
Alleen mensen die er bekend zijn rijden te hard, en precies die mensen klagen dat er te hard gereden wordt in hun straatquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vind je? 60/65 valt reuze mee waar je 50 mag. Kijk, als je 70/80 gaat rijden dan ben je fout bezig, vind ik. En ik doe het alleen op stukken waar ik vaak rij waar het ook kán.
Rijcursus? Heb je een EMG gehad?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Alleen mensen die er bekend zijn rijden te hard, en precies die mensen klagen dat er te hard gereden wordt in hun straat
En iedereen vindt van zichzelf dat hij daar te hard mag rijden, want 'het kan'. Zeker binnen bebouwde kom: gewoon aan de snelheid houden. De verdeling van Renesite vind ik een stuk beter
Sinds ik die rijcursus gedaan heb rij ik ook echt 30 of minder in 30km-zones. Erger me nu ook soms aan chauffeurs die harder rijden Het werkt dus wel, zo'n cursus
Ach ja, vaak zijn het de meest stupide mensen die zo'n lichtconcert geven. Ze doen maar, I don't care.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:20 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik irriteer me vooral aan mensen die 60 rijden waar je 80 mag. En dan nog gaan seinen als ik ze inhaal
Altijd? Wat netjes . Genoeg wegen hier in de buurt waar ik echt wel meer dan 60@50 doe. Eerder 75 of 80. Maar ook wel wegen waar ik 70@80 doe, gewoon omdat meer niet echt verantwoord is. Ik zet snelheid af tegen gevaarzetting. En dan helpt hier niet als de gemeente Nijmegen dit soort wegen een limiet van 50 km/h geeft... Of deze, ook fijn.... Dan ga je wel anders denken over snelheidslimieten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:12 schreef Renesite het volgende:
30 = 30 (of lager)
50 = 50
60 = 70
70 = 80
80 = 90
100 = 110
120 = 130(135)
Nee gek Trialsquote:
Dat slaat echt nergens op idd Als die wegen vergelijkt met de gevaarzetting van andere 50-km wegen (zebrapaden e.d.) dan klopt er iets nietquote:Dan ga je wel anders denken over snelheidslimieten.
Geluidquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee gek Trials
[..]
Dat slaat echt nergens op idd Als die wegen vergelijkt met de gevaarzetting van andere 50-km wegen (zebrapaden e.d.) dan klopt er iets niet
Maar zal wel weer met geluid en milieu te maken hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |