abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:49:23 #103
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101139300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef Purdey het volgende:
Is die Graafseweg in Nijmegen serieus 50?!

Over zulke wegen heb ik het dus, daar kan je mákkelijk iets harder rijden.
Heel Nijmegen is 50. Zelfs wegen waar je vroeger 100 mocht :').
pi_101158167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee gek :D Trials ;)

[..]

Dat slaat echt nergens op idd :') Als die wegen vergelijkt met de gevaarzetting van andere 50-km wegen (zebrapaden e.d.) dan klopt er iets niet :{
Maar zal wel weer met geluid en milieu te maken hebben :O
Jup, daarom rij ik dus altijd lekker door :).
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef Purdey het volgende:
Is die Graafseweg in Nijmegen serieus 50?!

Over zulke wegen heb ik het dus, daar kan je mákkelijk iets harder rijden.
Ja, en kijk maar uit. Op diverse kruisingen staat flitspalen (stad in en uit al op vier kruisingen) en ze controleren regelmatig met statiefjes/voertuigen. Kom je er wel eens?

En dat terwijl die wegen vroegâh 70 km/h waren. Enige reden dat ik er nu 80 rij is omdat, mocht je dan eens gepakt worden, je binnen de Mulderwetgeving valt. Maar 80+ val je erbuiten en scoor je kruisjes bij het OM, dat wil je niet. Want feitelijk zijn bijvoorbeeld die linkjes allemaal snelweg.

Mochten mensen trouwens een leuk doorgaspunt in Nijmegen willen weten: Deze flitspaal is al tijdenlang niet gevuld. Altijd leuk om de mensen die afremmen daar plankgas in te halen >:).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:55:34 #105
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101161973
@Mikkie Nee, ik kom nooit in Nijmegen. Ik woon in het grote boze Westen ;)
Gelukkig weet ik aardig waar de flitspalen staan. Alhoewel ik ook zo stom ben soms om gewoon door te karren bij zo'n paal.

Op de president Rooseveltweg in Rotterdam passeer je op een gegeven moment een metrobaan bij halte Graskruid. Uiteraard staan daar ook stoplichten. Veel mensen gooien het gas erop als het licht nog op groen staat, maar precies 5 meter ofzo voor die stoplichten staat ineens een flitspaal :') Ik vrees dat ik daar nog weleens de mist in ga.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_101162133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:
@Mikkie Nee, ik kom nooit in Nijmegen. Ik woon in het grote boze Westen ;)
Gelukkig weet ik aardig waar de flitspalen staan. Alhoewel ik ook zo stom ben soms om gewoon door te karren bij zo'n paal.

Op de president Rooseveltweg in Rotterdam passeer je op een gegeven moment een metrobaan bij halte Graskruid. Uiteraard staan daar ook stoplichten. Veel mensen gooien het gas erop als het licht nog op groen staat, maar precies 5 meter ofzo voor die stoplichten staat ineens een flitspaal :') Ik vrees dat ik daar nog weleens de mist in ga.
In Ede zit ook zo'n punt ja, en dan kom je net van een 80-weg af en ga je bergaf onder een brug door en dan FLITS. Heel gemeen.
Tap tap tap
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:08:07 #107
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101162279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In Ede zit ook zo'n punt ja, en dan kom je net van een 80-weg af en ga je bergaf onder een brug door en dan FLITS. Heel gemeen.
Wat een nazi praktijken. De bedenkers van dit soort ideeën hadden niet misstaan, een aantal decennia geleden.
pi_101162343
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Welk punt bedoel je dan? :)
pi_101162427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:12 schreef L0we het volgende:

[..]

Welk punt bedoel je dan? :)
Als je vanaf de snelweg/vanuit Wageningen onder de Stadspoort Ede binnenrijdt, daar zitten stoplichten en volgens mij ook een flitspaal, maar misschien dat die de andere kant op gericht staat.
Tap tap tap
pi_101162470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als je vanaf de snelweg/vanuit Wageningen onder de Stadspoort Ede binnenrijdt, daar zitten stoplichten en volgens mij ook een flitspaal, maar misschien dat die de andere kant op gericht staat.
Ah, daar :). Dat zit wel een eindje vanaf die berg hoor! ;). Is dat niet een kruispunt waar vrij veel ongelukken gebeurden?

En er staan er zelfs 2 volgens mij...
pi_101162537
In de categorie nazi-punten scoort Nijmegen helaas ook hoog:

Zie honderd meter voor u: de snelweg.
Zerg schreef:
pi_101162647
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:16 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, daar :). Dat zit wel een eindje vanaf die berg hoor! ;). Is dat niet een kruispunt waar vrij veel ongelukken gebeurden?

En er staan er zelfs 2 volgens mij...
Geen idee of er veel ongelukken gebeuren. Ja vorig jaar knalde ik bijna op een bejaarde die zag dat je daar 50 mocht en toen maar keihard op de rem trapte. Dat moet ook eigenlijk wel ls je daar ineens 50 wil rijden, maar hij overdreef een beetje ;( Maar je moet dus bijna remmen voor de stoplichten, ook als ze op groen staan :P . Ik neem meestal het ventweggetje vlak voor de brug, dus ik kom er niet vaak.
Tap tap tap
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:46:30 #113
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101163273
Weet je Cherry, ik ga het ook gewoon zeggen: Ik heb je gemist in dit topic. De vrouwelijke balans is weer hersteld :Y
pi_101163313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:08 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat een nazi praktijken. De bedenkers van dit soort ideeën hadden niet misstaan, een aantal decennia geleden.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:19 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie nazi-punten scoort Nijmegen helaas ook hoog:

Zie honderd meter voor u: de snelweg.
Beide flitspalen staan bij kruispunten. Ik vind het een prima idee, heb vaak genoeg gehad dat mijn licht op groen stond, en er nog even een gek over het kruispunt heen stoof.

Volgens mij zijn in Ede ook een aantal minder prettige ongelukken gebeurd, dacht dat dat punt was... Dan vind ik het plaatsen van een flitspaal de minst slechte optie.

En daarnaast, het vergelijken met nazi-praktijken vind ik 'not done', dat gaat me wel heel erg ver.
pi_101163347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Geen idee of er veel ongelukken gebeuren. Ja vorig jaar knalde ik bijna op een bejaarde die zag dat je daar 50 mocht en toen maar keihard op de rem trapte. Dat moet ook eigenlijk wel ls je daar ineens 50 wil rijden, maar hij overdreef een beetje ;( Maar je moet dus bijna remmen voor de stoplichten, ook als ze op groen staan :P . Ik neem meestal het ventweggetje vlak voor de brug, dus ik kom er niet vaak.
Ik laat mn gas vaak los als ik onder de stadspoort vandaan kom, dan rij ik 50 bij de stoplichten :). Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort dagelijks voorbij komen, ga vanmiddag kijken naar ene huisje in Ede *O*
pi_101163359
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:46 schreef Purdey het volgende:
Weet je Cherry, ik ga het ook gewoon zeggen: Ik heb je gemist in dit topic. De vrouwelijke balans is weer hersteld :Y
:D Je bent nu iets minder in de minderheid?
Tap tap tap
pi_101163371
Bekijk de hele Google Maps locatie eens: het kruispunt is zo overzichtelijk als je een kruispunt maar kan hebben. Bovendien staat 50 meter ervoor nog een stoplicht dus wordt alles al gereguleerd. En als je het dan ivm veiligheid goed vindt dat ze voor rood licht flitsen, okee, maar een snelheidlimiet van 50km/h controleren terwijl je 100m verderop 120 mag? Dat gaat echt een stap of twintig te ver.
Zerg schreef:
pi_101163378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:49 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik laat mn gas vaak los als ik onder de stadspoort vandaan kom, dan rij ik 50 bij de stoplichten :). Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort dagelijks voorbij komen, ga vanmiddag kijken naar ene huisje in Ede *O*
Dan rij ik gewoon te hard :P
Waar ga je kijken? Of mogen we niet offtopic? ;(
Tap tap tap
pi_101163415
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan rij ik gewoon te hard :P
Waar ga je kijken? Of mogen we niet offtopic? ;(
DM je wel ff ;). Niet zo'n zin om mn wellicht toekomstige adres online te zetten :)
pi_101163614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Bekijk de hele Google Maps locatie eens: het kruispunt is zo overzichtelijk als je een kruispunt maar kan hebben. Bovendien staat 50 meter ervoor nog een stoplicht dus wordt alles al gereguleerd. En als je het dan ivm veiligheid goed vindt dat ze voor rood licht flitsen, okee, maar een snelheidlimiet van 50km/h controleren terwijl je 100m verderop 120 mag? Dat gaat echt een stap of twintig te ver.
Wat een onzin. Dat kruispunt is nu eenmaal ingericht op 50 de situatie is er nu naar, de stoplichten zijn zo ingesteld, daar zul je het mee moeten doen. Ik vind het een beetje kortzichtig om te denken dat ze dat 'zomaar' doen, en ze gelijk 'nazi-punten' toe te kennen.
pi_101164739
Als het nou ergens nuttig is om een flitspaal te zetten, dan is het wel op kruisingen... :')
Niks gevaarlijker dan mensen die gas bij geven om nog nét even door oranje mee te rijden. Die in Nijmegen is wat lulliger, ok, maar die in Rotterdam volkomen logisch met een complexe kruisingen en fietsers enzo ^O^

Een flitspaal op zo'n 50km/u snelweg ergens op het rechte stuk, dát is gemeen ;) Bij kruispunten kan ik er prima mee leven :Y Hier in de buurt ook genoeg verkeerslichten in 100km-wegen, waar je terug naar 70 moet. Niks mis mee :)
pi_101165974
Morgen weer rijden :Y Dit keer hopelijk zonder hekjes de grond uit te rijden :P

Heb een nieuw bed nodig, dus dat wordt een ritje naar de ikea :)
pi_101168458
Jullie vinden dat geen naaipaal? :D Goed, dan vrees ik dat we het op flitspaalgebied niet snel eens zullen worden :P
Zerg schreef:
pi_101168650
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:19 schreef Mikkie het volgende:
Jullie vinden dat geen naaipaal? :D Goed, dan vrees ik dat we het op flitspaalgebied niet snel eens zullen worden :P
Twijfelgeval, dat wel :Y
Maar het probleem is niet de paal of kruising, maar de maximumsnelheid op die weg. Als die gewoon 70 was geweest, inclusief kruising en flitspaal, dan is er niks aan de hand :)

Alhoewel, nu ik nog een keer kijk, het zijn 2 kruisingen na elkaar. Dan is er iets voor te zeggen om 'm 50 te houden. Al zou ik de paal dan een kruising eerder zetten (dus als je van de brug af komt).
pi_101168852
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Twijfelgeval, dat wel :Y
Maar het probleem is niet de paal of kruising, maar de maximumsnelheid op die weg. Als die gewoon 70 was geweest, inclusief kruising en flitspaal, dan is er niks aan de hand :)

Alhoewel, nu ik nog een keer kijk, het zijn 2 kruisingen na elkaar. Dan is er iets voor te zeggen om 'm 50 te houden. Al zou ik de paal dan een kruising eerder zetten (dus als je van de brug af komt).
Vooral omdat die lichten altijd tegelijkertijd groen worden. De essentie van die paal is dat je groen hebt, gas geeft om snelheid te maken voor de snelweg, en dan geflitst wordt. Als je je dan niet genaaid voelt weet ik het ook niet meer.

En maximumsnelheden zijn in heel Nijmegen een probleem. Op die grote wegen zijn het voor mij meer richtlijnen dan regels.
Zerg schreef:
pi_101169548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Vooral omdat die lichten altijd tegelijkertijd groen worden. De essentie van die paal is dat je groen hebt, gas geeft om snelheid te maken voor de snelweg, en dan geflitst wordt. Als je je dan niet genaaid voelt weet ik het ook niet meer.

En maximumsnelheden zijn in heel Nijmegen een probleem. Op die grote wegen zijn het voor mij meer richtlijnen dan regels.
De essentie van de paal is juist dat mensen nog géén snelheid maken, en het tweede kruispunt juist niet met een noodgang overknorren. Daarnaast, waarom moet je daar al snelheid maken? Tot de snelweg is het gewoon bebouwde kom hoor, en mag je dus maar 50 :).
pi_101169719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 05:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Meesterlijke bak, die wil ik ook nog wel eens rijden.

[..]

Misschien nog een keer een rijlesje nemen om het in de vingers te krijgen?

[..]

Tel je dat per maand of per tank? Ik kwam er van de week achter, na een jaar m'n auto te hebben, dat ie bij 125 op de cruise nog best zuinig is. Dat was me oprecht nog niet bekend, omdat meestal direct het gas erop gaat. Ik zag nu aan het theoretisch verbruik en de te rijden km's echter dat het best loont om niet vol door te gassen.
Ik bereken dat per tank. Bij een tankbeurt gooi ik de tank helemaal vol en zet ik de tripcomputer op nul. Na een kilometer of vierhonderd tank ik weer, en zie ik hoeveel liters erbij kunnen. Dan deel ik de gereden afstand door het aantal liters, en voilá: mijn verbruik.

Ik tank elke vierhonderd kilometer, omdat ik zeker weet dat ik dat nog kan halen op 64 liter. Mijn brandstofmeter is een beetje onbetrouwbaar. :+
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_101169766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:52 schreef L0we het volgende:

[..]

De essentie van de paal is juist dat mensen nog géén snelheid maken, en het tweede kruispunt juist niet met een noodgang overknorren. Daarnaast, waarom moet je daar al snelheid maken? Tot de snelweg is het gewoon bebouwde kom hoor, en mag je dus maar 50 :).
Je kunt het kruispunt prima overzien dus als je daar met 60 of 70 overheen gaat is er niks aan de hand. Het geheel is zo ingericht dat juist als je optrekt voor de snelweg, je net te hard langs die paal boemelt. Zo'n naailocatie.
Je kunt mij niet wijsmaken dat je dit een goede controleplek vindt; er zijn zat plekken waarbij controle zinvoller is. Dit is echt bullshit. Er liggen niet eens fietspaden bij en het geheel is gewoon vlak: er kan alleen verkeer van rechts komen en dat kan je zien. Bovendien: als 100m verderop de snelweg begint, vind ik het niet meer dan logisch dat je al snelheid maakt. Of rij je altijd 80 op de provinciale weg en ga je bovenop de rem staan als je ter hoogte van het bord bebouwde kom bent?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:58 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Ik bereken dat per tank. Bij een tankbeurt gooi ik de tank helemaal vol en zet ik de tripcomputer op nul. Na een kilometer of vierhonderd tank ik weer, en zie ik hoeveel liters erbij kunnen. Dan deel ik de gereden afstand door het aantal liters, en voilá: mijn verbruik.

Ik tank elke vierhonderd kilometer, omdat ik zeker weet dat ik dat nog kan halen op 64 liter. Mijn brandstofmeter is een beetje onbetrouwbaar. :+
Dat doe ik normaal gesproken ook, da's het meest betrouwbaar. Maar m'n boordcomputer zit er meestal bijna niets naast, dus dat kan ook prima. Het moest ook wel even zo, want ik ga niet puur om het verbruik te berekenen na 150km weer tanken, maar ik ga ook niet 1.100km lang 125 op de cruise rijden :P
Zerg schreef:
pi_101169795
Elke flitspaal is toch een naaipaal?

Hier hebben we er ook één. Rij je van een rotonde af, omgeving ziet er uit als einde bebouwde kom. 100 meter verder staat een flitspaal en nog eens 100 meter verder pas het bord dat je de kom uitrijd :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Moderator donderdag 25 augustus 2011 @ 14:02:22 #130
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_101169846
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:00 schreef Sjoegerd het volgende:
Elke flitspaal is toch een naaipaal?

Hier hebben we er ook één. Rij je van een rotonde af, omgeving ziet er uit als einde bebouwde kom. 100 meter verder staat een flitspaal en nog eens 100 meter verder pas het bord dat je de kom uitrijd :')
Ja, maar zolang er geen borden staan die het eind van de bebouwde kom aangeven ben je toch een beetje simpel als je dan al gas gaat geven? :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_101169871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar zolang er geen borden staan die het eind van de bebouwde kom aangeven ben je toch een beetje simpel als je dan al gas gaat geven? :P
Zeg dat tegen m'n moeder :D. Die zag een bordje 'tot ziens' staan. Heel vriendelijk van de gemeente, en zij dacht dus: ha, einde bebouwde kom! Dus die gooit het gas erop en heeft nu een bon thuis liggen van ergens in de 90 euro :')
Zerg schreef:
pi_101169943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Veel mensen gaan er de mist in :P

Ons dorp stikt echt van de flitspalen. En het was nog meer :'). Staan er nu 5. Dit waren er enkele jaren terug 10 :').
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_101170034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 18:25 schreef Mikkie het volgende:
Of deze, ook fijn.... Dan ga je wel anders denken over snelheidslimieten.
Die gaat toch op een gegeven moment wel over in 70? (en daarna zelfs in snelweg = 120)

Ik kan me dat stukje op de brug wel voorstellen en richting de stad ook. Drukkiedruk, smal, wirwar.
pi_101170151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je kunt het kruispunt prima overzien dus als je daar met 60 of 70 overheen gaat is er niks aan de hand. Het geheel is zo ingericht dat juist als je optrekt voor de snelweg, je net te hard langs die paal boemelt. Zo'n naailocatie.
Oneens, ik ken zat kruispunten die prima overzichtelijk zijn, maar waar mensen het toch presteren zich kapot te rijden tegen een mede-weggebruiker.
quote:
Je kunt mij niet wijsmaken dat je dit een goede controleplek vindt; er zijn zat plekken waarbij controle zinvoller is. Dit is echt bullshit. Er liggen niet eens fietspaden bij en het geheel is gewoon vlak: er kan alleen verkeer van rechts komen en dat kan je zien. Bovendien: als 100m verderop de snelweg begint, vind ik het niet meer dan logisch dat je al snelheid maakt.
Zo ver van tevoren snelheid maken is prima, dat doe ik ook vaak zat, maar ik weet wel dat dat officieel niet mag, en daarnaast zijn er zat weggebruikers waarvan de oogkleppen opgaan op het moment dat ze snelheid gaan maken. Het is zuur, maar zulk soort maatregelen worden genomen omdat er een paar zotten bijzitten die nu eenmaal niet zo best kunnen rijden :).
quote:
Of rij je altijd 80 op de provinciale weg en ga je bovenop de rem staan als je ter hoogte van het bord bebouwde kom bent?
Ik snap niet zo goed dat je het opeens op de man gaat spelen, het gaat over de plaatsing van flitspalen, en het gedrag van 'het verkeer' in het algemeen.
Maar nee, absoluut niet, net zo min ik perse 120 wil rijden op het moment dat ik op die manier de snelweg oprij :).
pi_101171002
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Die gaat toch op een gegeven moment wel over in 70? (en daarna zelfs in snelweg = 120)

Ik kan me dat stukje op de brug wel voorstellen en richting de stad ook. Drukkiedruk, smal, wirwar.
Van 70 naar 80 naar 120, ja. Maar het is gewoon een baggerstuk. En ja, op de brug en in de stad heb ik er geen problemen mee want daar is het smal, maar dit stuk slaat nergens op.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:12 schreef L0we het volgende:

[..]

Oneens, ik ken zat kruispunten die prima overzichtelijk zijn, maar waar mensen het toch presteren zich kapot te rijden tegen een mede-weggebruiker.

[..]

Zo ver van tevoren snelheid maken is prima, dat doe ik ook vaak zat, maar ik weet wel dat dat officieel niet mag, en daarnaast zijn er zat weggebruikers waarvan de oogkleppen opgaan op het moment dat ze snelheid gaan maken. Het is zuur, maar zulk soort maatregelen worden genomen omdat er een paar zotten bijzitten die nu eenmaal niet zo best kunnen rijden :).

[..]

Ik snap niet zo goed dat je het opeens op de man gaat spelen, het gaat over de plaatsing van flitspalen, en het gedrag van 'het verkeer' in het algemeen.
Maar nee, absoluut niet, net zo min ik perse 120 wil rijden op het moment dat ik op die manier de snelweg oprij :).
Ik wil helemaal niet op de man spelen, maar ik snap het gewoon niet. Je kijkt vooruit, ziet het bord 'snelweg' en maakt vaart, omdat het prima kan. En het maakt echt niet uit of je die vaart tien meter eerder of later maakt, maar de gemeente vindt kennelijk van wel en dat irriteert me mateloos.
Sterker nog, er zijn gewoon richtlijnen voor de afstanden van radarapparatuur tot een verandering van de snelheidslimiet, en die worden hier aan de kant geschoven onder het mom van 'gevaarlijke kruising'. Terwijl er echt veel gevaarlijkere kruisingen zijn in Nijmegen, controleer daar dat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit ding er vooral staat om te cashen.
Zerg schreef:
pi_101171590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:41 schreef Mikkie het volgende:

Ik wil helemaal niet op de man spelen, maar ik snap het gewoon niet. Je kijkt vooruit, ziet het bord 'snelweg' en maakt vaart, omdat het prima kan. En het maakt echt niet uit of je die vaart tien meter eerder of later maakt, maar de gemeente vindt kennelijk van wel en dat irriteert me mateloos.
Sterker nog, er zijn gewoon richtlijnen voor de afstanden van radarapparatuur tot een verandering van de snelheidslimiet, en die worden hier aan de kant geschoven onder het mom van 'gevaarlijke kruising'. Terwijl er echt veel gevaarlijkere kruisingen zijn in Nijmegen, controleer daar dat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit ding er vooral staat om te cashen.
Ik snap het punt wel wat je wil maken, maar de gemeente heeft besloten dat dat nu eenmaal zo werkt, omdat de situatie op de kruising daar waarschijnlijk aanleiding toe gaf.

Daarnaast zijn die richtlijnen er inderdaad, maar volgens mij vormen flitspalen bij stoplichten een uitzondering op die regel, en is het vooral bedoeld voor het trager moeten gaan rijden.

Maar ik snap inderdaad geen fuck van waarom je je daar zo druk om moet maken. Dude, het is nog een halve minuut dat je je nog ff in moet houden... :')
pi_101172095
Ik maak me er druk om, omdat het mijns inziens niet gaat om verkeersveiligheid, maar om cashen. En daar heb ik een hekel aan.

Want ik ken de paal en zal er dus ook niet te snel of door rood rijden. Maar dat betekent niet dat anderen niet voluit gefopt worden daar.
Zerg schreef:
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:45:40 #138
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101199714
Hmm, morgen ga ik mijn eerste auto aanschaffen, een tweedehandse Rover 214i '97 5 deurs.

Ik ga met mijn vader een proefrit rijden, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt,
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:16:13 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101200269
Dat je een goede prijs krijgt. Rover staat niet bekend om z'n betrouwbaarheid en sinds het faillissement ook nog om de goede verkrijgbaarheid van tweedehands of reserve-onderdelen.
Zerg schreef:
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:42:02 #140
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_101200683
Valt nog wel mee. Zo'n Rover 200 is volgens mij grotendeels een Honda, dus mechanisch kan het niet vreselijk slecht zijn, en veel onderdelen zijn er dan nog in overvloed. Sowieso is niet alles ineens verdwenen alleen omdat Rover niet meer bestaat, zoiets duurt jaren. De beruchte motor met de lekkende koppakking is daarnaast de 1.8, de 1.4 staat er minder om bekend.

Toch zou je daar even op kunnen letten, Saninl, het is toch het grote pijnpunt van deze auto's.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kriegel op 26-08-2011 02:49:50 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:40:38 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101203260
Gisteren voor 199 euro diesel getankt. Had beter bij de truckpomp kunnen gaan staan :').
pi_101203752
De 1.4 heb ik een paar jaar gezien, en naast normaal onderhoud ging er eigenlijk maar weinig kapot. 1 keer reed ie niet meer, maar dat was de verdelerkap maar :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:57:03 #143
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101205380
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:40 schreef JDude het volgende:
Gisteren voor 199 euro diesel getankt. Had beter bij de truckpomp kunnen gaan staan :').
Da's dan ook wel veel. Meer dan 80 euro kreeg ik er laatst niet in... en dat vond ik al meer dan genoeg :{.
Zerg schreef:
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:00:29 #144
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101205488

Was zo'n gevaarte, inclusief extra grote tank die bijna leeg was. Ging ruim 146 liter in.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:22:34 #145
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101213673
Bedankt voor de reacties :)

Onder de motorkap kan je gewoon de grond zien?! Er zit geen bodemplaat in? Is dat normaal?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:25:39 #146
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_101213845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef Saninl het volgende:

Onder de motorkap kan je gewoon de grond zien?! Er zit geen bodemplaat in? Is dat normaal?
Dat is best normaal ja.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:31:21 #147
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_101214178
Als de motor er maar wel inzit is dat verder wel normaal, ja. :P
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:41:36 #148
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101214737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:22 schreef Saninl het volgende:

Bij oudere en goedkopere auto's wel ja. Hoe duurder en hoger je in de segmenten komt, hoe meer afwerking er is :).
Zerg schreef:
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:13:34 #149
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101220940
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:00 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
Was zo'n gevaarte, inclusief extra grote tank die bijna leeg was. Ging ruim 146 liter in.
Valt zo'n ding nou onder personenauto's of niet? Ik zag er namelijk eentje laatst 120 op de snelweg rijden. Dacht dat ze maar 90 mochten
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_101222415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Valt zo'n ding nou onder personenauto's of niet? Ik zag er namelijk eentje laatst 120 op de snelweg rijden. Dacht dat ze maar 90 mochten
90 sowieso niet toch, dat is auto+aanhanger tegenwoordig.
Vrachtwagen is nog 80, maar ik vermoed dat dit gewoon een grote bestelbus is (max. gewicht van 3500kg). Maar ik weet het niet zeker :P
pi_101223155
Dat was wel eventjes spannend met dat bed in mn dooie hoek..

Een schets van hoe de auto ingeladen was:

De pakketten gingen tot halverwege boven de passagiersstoel, dus vriendlief mocht achterin zitten. We dachten dat de achterbank in delen neerklapbaar was, maar niet dus, daar kwamen we pas achter tijdens het inladen van het spul, dus vriendlief heeft op de neergeklapte achterbank gezeten met zijn rug tegen mijn stoel aan.

Hoe strafbaar is dit eigenlijk?
pi_101223475
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:25 schreef Hitomi het volgende:
Hoe strafbaar is dit eigenlijk?
Ik vermoed alleen een boete voor het niet dragen van de gordel. Verzekeringtechnisch kan het nog wel eens vervelend worden als er wat gebeurt :)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:53:00 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101223940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Je mag er met een B-rijbewijs in rijden en theoretisch mag je er 120 mee. In de praktijk rijdt 100-110 prettiger met zo'n gevaarte. En als 'ie flink beladen is rij ik zelfs wel eens gewoon met het grote vrachtverkeer mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')