mjaquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:44 schreef Vanyel het volgende:
Voed je je Bartje ook elke 4 uur mignonne?
Er zijn wel dingen die productie-stimulerend of productie-remmend (vermijden dus) werken, anijs geloof ik is stimulerend. Maar daar moet je wel heul veul van eten voor het echt merkbaar effect heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Zijn er dingen die borstvoeding kunnen stimuleren anders dan de spray, domperidon en kolven?
Bijvoorbeeld door dingen te eten of te drinken?
Een vriendin van mij dronk borstvoedingsthee. Maar ik weet niet of het heeft geholpen. Ze heeft een jaar gevoed.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Zijn er dingen die borstvoeding kunnen stimuleren anders dan de spray, domperidon en kolven?
Anijs vind ik niet zo heel lekker. Maar als het zou helpen had ik het gedaan (als ik niet heul veul had moeten eten dan).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er zijn wel dingen die productie-stimulerend of productie-remmend (vermijden dus) werken, anijs geloof ik is stimulerend. Maar daar moet je wel heul veul van eten voor het echt merkbaar effect heeft.
Kan geen kwaad lijkt me!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Een vriendin van mij dronk borstvoedingsthee. Maar ik weet niet of het heeft geholpen. Ze heeft een jaar gevoed.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:59 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik dronk kabouterfeest van pyramide
[ afbeelding ]
Die van mij knabbelt en sabbelt op haar vingers als ze last heeft van haar tandjes. Maar eigenlijk nooit wanneer ze honger heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
wat ik nu trouwens wel lastig vind, hij zit nu alweer eventjes op zijn vingers te zuigen, betekend dat nu dan dat hij alweer honger heeft? Verder is hij nog heel vrolijk..
Mijn productie dipt enórm rond menstruatie en omdat ik een zeeeeer onregelmatige cyclus heb kan ik er ook niet omheen bouwen met nakolven oid.quote:
ging over een post van gister haha dus niet aan jou persoonlijk gericht verderquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:07 schreef Tally het volgende:
Worstje?
EN ik ga even zoeken in een webshop. Dank je!
Klinkt als Eline's poep voor de bijvoeding.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het is dun, en blijft ook zo "plakken" aan hem, net of de luier het niet op kan nemen.. En het is oranje/lichtbruinig...
Een beperkte hoeveelheid anijs (muisjes) schijnt wel het nodige te doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Ik vraag me echt af of ik wel kan produceren wat hij nodig heeft, temeer omdat ik volgens mij echt geef wanneer hij vraagt. Ik ben dag en nacht in de buurt en reageer op elk signaal. Soms leg ik hem aan en dan blijkt dat hij niet wil. De CB-arts vond een uur wel echt erg lang, misschien in vergelijking met baby's die weliswaar korter drinken, maar vaker komen (ik heb daar niet op doorgevraagd). Misschien moet-ie nog leren om effectiever te drinken en wellicht was dat bij jullie ook het geval (dat je baby het na 6-8 weken opeens helemaal in de smiezen had). Nou ja, een ramp vind ik het niet. Ik heb alle tijd. Zolang hij het goed doet vind ik het prima.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:21 schreef WupWup het volgende:
Aventura, ondanks dat het een grote jongen is, kun jij natuurlijk ook gewoon produceren wat hij nodig heeft. Je hebt niet per se een fles kunstvoeding nodig als je dat niet wilt. Slechts ter informatie![]()
Een voeding van een uur vind ik bij 4 weken ook echt niet bijzonder lang, eerder normaal. Je zult merken in de loop der tijd dat het minder gaat worden. Bij ons ging het vrij plots naar minder lang, van 45 min tot een uur naar 15-30 min. Oja, en dat brengt uiteraard ook weer onzekerheid met zich meeIk denk dat dat rond de 6-8 weken was.
oh jawel, ik heb er lachend "nee johquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:17 schreef WupWup het volgende:
En dan ben ik toch wel blij dat ze dat tegen jou zegt, Mignonne, en niet tegen een verse eerste-keer-moeder die zelf nog enorm zoekende is. Jij denkt: 'Muts, sla eens een goed boek open', een ander kan erdoor gaan twijfelen en in een negatieve spiraal raken. Maar wat ik nog tegen je wilde zeggen en eerder was vergeten: reden van afwezige of laten TSR kán zijn te weinig productie, maar ook stress (over te weinig productie bijvoorbeeld) Dus vergeet ook niet de oorzaak aan te pakken, zodat je weer zelf een TSR tijdens live voeden aanmaakt.
Daar moest ik zo om lachen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Ja hee, wat ze drinkt is ook niet zoveel![]()
Ze heeft geen last, ze zorgt gewoon dat ze al haar kleren regelmatig draagt. Na het eten, na het slapen, omdat de zon schijnt: Dottir spuugt.
Maak ik me niet zo'n zorgen om, maar soms heb ik de indruk dat het komt omdat ze overvol zit. Daarom die opmerking bij het extra aanleggen.
+1quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Een osteopaat ook... Ik zou daar eerder mijn geluk beproeven als bij een manueel therapeut.
Dat weet ik, ik zeg ook niet dat een osteo nooit goed doet. Bij mijn oudste hielp het ook allemaal goed, en ik ben nog steeds blij dat we gegaan zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat ligt een beetje aan de oorzaak, Mignonne. Een babylijfje reageert veel heftiger op externe en interne prikkels als die logge lijven van ons. Zo gauw er eten in komt moet bijv. het oude er al bijna weer uit![]()
Ik heb toch echt enorme verbetering gezien toen mijn oudste met 6 weken behandeld werd door een osteopaat. Hij overstekte nogal en was echt heel erg veel aan het huilen. Ook gaf hij veel en vaak op en had (natuurlijk) veel krampjes. Hij heeft er echt baat bij gehad dat ik daar een aantal keren geweest ben.
Wat fijn dat je de kraamtijd hebt die je de vorige keer niet had!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
haaaaaaaiik doe ook weer mee
en deze start is zoooo anders! Liene hapte direct de eerste keer goed aan en maakte direct al lekkere krachtige halen met dr kaakjes!ben zo blij dat het begin zo goed verloopt...
Ze is nog geen 48 uur oud en heb de eerste 20 voedingen er inmiddels al op zitten. De productie komt inmiddels mooi op gang dus, borsten voelen al wat vol aan. Hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan...
Mijn meisje heeft wat allergieen en verborgen reflux.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:13 schreef Sannne het volgende:
Wat super BJ dat het zo lekker gaat!
Over osteo/huisarts, ik weet gewoon niet waar ik terecht moet omdat ik gewoon niet weet wat er mis is.. Ik snap het gewoon niet, heb haar net gevoed en dat ging goed, ze valt in slaap aan de borst, ik hou haar tegen me aan om een boertje te laten, ze slaapt verder. ik leg dr terug en mevrouw is ineens weer klaarwakker en begint te trappen..
Wat jij beschrijft Mignonne klinkt heel bekend, wat heeft je meisje nou precies? (Omdat ik over dat worstje las..)
En hoe heb je dat overleefd? Hihi...
Ik kan wel iemand vragen om een voeding over te nemen maar ik kan gewoon heel moeilijk hulp vragen. En als het al eens kan voel ik me schuldig, ik wil anderen niet met mijn baby opzadelen. Of ben ik veel te blij even mn handen vrij te hebben en ga ik in huis rommelen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zolang ik niets verkeerds eet, leven we nog lang en gelukkig
:)
Hier sluit ik me bij aan. Niet over nadenken en gewoon doen, Sannne! Eerst stap 1 en dan zie je de rest wel weer.quote:
Benevens de andere adviezen: dit! Echt waar, laat je schuldgevoelens varen en neem je rust. Je kunt deze eerste tijd maar één keer meemaken en je slaat jezelf als je terugkijkt waarschijnlijk voor je kop dat je niet meer hulpt hebt gevraagd of geaccepteerd. Heel veel sterkte! En bel die huisarts, inderdaad.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:39 schreef mignonne het volgende:
En ik denk dat jij er zelf verstandig aan doet om zoveel mogelijk als je kunt te rusten.
Accepteer hulp als die er is en ga eventjes liggen. Je moeder of vader ofzo vinden het vast heerlijk om met je meisje te tutten en het gevoel om juist dan van alles eventjes te gaan doen is heel herkenbaarmaar ga toch liggen dan. En vraag desnoods aan je moeder of ze je wat kan ontzien qua huishouden ofzoiets. (waar moeder/vader staat kan natuurlijk ook een ander die dichtbij je staat zijn.)
oh ja heb k geprobeerd, het werkte (uiteraard werkt het, duhquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
Goed advies, mignonne!
Zie je zelf alweer een beetje een lichtpuntje? Heb je al de syntocinon geprobeerd?
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:47 schreef Sannne het volgende:
Tnx meiden ik ga idd bellen... Mn familie vindt het ook heftig hoe Elise is..
Kan verder effe niet typen, meissie ligt weer aan de borst
Nou, dat zegt wel genoeg! Succes ermee.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:47 schreef Sannne het volgende:
ja ik heb een herhaalrecept gekregen omdat de huisarts zelf al de conclusie trok dat het maar een klein flesje was. Ik wil het gebruik bij live-voeden zoveel mogelijk beperken om het op te sparen zeg maar.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
Poeh, fijn! Mijn ervaring is trouwens dat de spray er snel doorheen gaat, dus het kan geen kwaad de hoeveelheid goed in de gaten te houden of eventueel alvast een reserveflesje aan te vragen!
Sterkte Sannne!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:47 schreef Sannne het volgende:
Ja muts, gewoon gebruiken waar nodig en nieuwe vragen als ze op zijn!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ik heb een herhaalrecept gekregen omdat de huisarts zelf al de conclusie trok dat het maar een klein flesje was. Ik wil het gebruik bij live-voeden zoveel mogelijk beperken om het op te sparen zeg maar.
Kijk/vraag of je evt achter de receptie/in verlaten kantoortje mag?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:50 schreef mignonne het volgende:
En dan is t extra fijn dat k die spray heb liggen voor het kolven strakjes want ik denk dat k maar gewoon op de wc ga zitten![]()
soms uitermate ontspannendmaar niet op een openbare plee
ik zit straks op een hogeschool, er is geen receptie of verlaten kantoortje. En voor werknemers zijn er wetten en regels maar voor studenten is er helemaal niets vastgelegd. ik weet inmiddels na mijn vorige studie/kind combinatie dat voor mijn ontspanning en tsr het veel belangrijker is dat de ruimte op slot kan dan wat die ruimte precies is. Het maakt voor mij echt niet uit of ik op het toilet kolf of in de bezemkast, als die deur maar op slot kan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Kijk/vraag of je evt achter de receptie/in verlaten kantoortje mag?
Er zijn echt zoveel meer mogelijkheden dan een toilet
p_iglet studeerde toch ook nog ten tijde van pepijn? Die ging ook gewoon vragen voor een alternatief. Trust me, er is altijd wel ergens een kantoor leegquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik zit straks op een hogeschool, er is geen receptie of verlaten kantoortje. En voor werknemers zijn er wetten en regels maar voor studenten is er helemaal niets vastgelegd. ik weet inmiddels na mijn vorige studie/kind combinatie dat voor mijn ontspanning en tsr het veel belangrijker is dat de ruimte op slot kan dan wat die ruimte precies is. Het maakt voor mij echt niet uit of ik op het toilet kolf of in de bezemkast, als die deur maar op slot kan.
voelen je borsten (voor een voeding) al voller aan dan voorheen? Voelen ze sneller vol? Dat is een teken dat je productie omhoog aan het gaan isquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 06:57 schreef laiveneertiekje het volgende:
Sannne, sterkte!
En mignonne, fijn dat de spray al wat helpt.
Wupwup, klopt dat wij zeer regelmatig spruw hebben, maar ik heb zelf niet echt het idee dat het daaraan ligt, maar ik vind het lastig om er de vinger op te leggen. Het inbakeren heeft het waarschijnlijk van de wal in de sloot geholpen.
Gisteravond wilde Bartje vaak drinken, tot een moment dat ik echt het idee had dat er helemaal niets meer uit mijn borsten kwam. Om 10 uur heeft hij voor het laatst gedronken, en we hebben hem om half 4 wakker gemaakt. Daarna om kwart over 6 weer wakker gemaakt, en toen heeft hij zichzelf weer in slaap gedronken. Ik heb nog gekeken of ik nog wat af kon kolven, maar dat was nog niet eens een bodempje. Ik heb nog niet echt het idee dat ik nu meer voor hem heb, maar ik heb wel het idee dat zijn gedrag veranderd in positieve zin.
ik vind t ook maf want ik heb er helemaal geen probleem mee dat iemand het zou kunnen zien dat ik kolf ofzo, lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:33 schreef Vanyel het volgende:
Grappig, ik wil juist relatief goed kunnen zitten, geen probleem als er geen slot is, ga ik met mijn rug naar de deur zitten.
Ik doe mijn best, maar als hij dan maar een paar minuten drinkt aan een borst, en dan voelt hij alweer leeg aan, dan ga ik toch weer twijfelen of er wel genoeg inzit.. En ik denk wel dat het goed gaat ergens, hij is minder onrustig, laat meer van zich horen, en wordt nu echt om de 2 uur wakker dat hij honger heeft, maarja, ik ben ergens bang dat hij volgende week op het cb weer niet genoeg gegroeid is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:40 schreef DJMO het volgende:
Maak je nou geen zorgen, of nou ja, probeer op je kindje te vertrouwen l'tiekje!Dat hij gisterenavond zo veel wilde drinken is waarschijnlijk een combinatie geweest van a) productie opkrikken b) tanken voor de nacht c) lekker met mama clusteren.
Het is ook niet de bedoeling dat je (weer) stuwing krijgt, maar dat het aanbod weer word afgestemd op de behoefte. Dat betekent niet dat je borsten zó vol moeten zitten dat je er niets meer uitkrijgt bij wijze van spreken, maar dat ze gewoon lekker soepel aan moeten blijven voelen. Als je er met kolven niets meer uitkrijgt, krijgt jouw baby dat nog welDie drinkt veel beter en effectiever dan een kolf kan kolven.
Mijn borsten hebben misschien twee keer vol aangevoeld, namelijk toen Senna onverwacht twee keer in de nacht niet kwam. Ik heb geen stuwing gehad in de kraamtijd of later, geen lekkages en toch heb ik Senna 21 maanden gevoed. Het hoeft niet per se, natuurlijk!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar als hij dan maar een paar minuten drinkt aan een borst, en dan voelt hij alweer leeg aan, dan ga ik toch weer twijfelen of er wel genoeg inzit.. En ik denk wel dat het goed gaat ergens, hij is minder onrustig, laat meer van zich horen, en wordt nu echt om de 2 uur wakker dat hij honger heeft, maarja, ik ben ergens bang dat hij volgende week op het cb weer niet genoeg gegroeid is.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh ja heb k geprobeerd, het werkte (uiteraard werkt het, duh) en de eerste twee rustige, relaxte voedingen zitten er al in. Gelukkig, ik voelde haar lijfje gewoon gelijk ontspannen en daardoor ontspande ik zelf ook weer. Ik denk zomaar dat een dag of 2 met die spray voldoende is voor ons om in een positief ritme te komen. Of je weet wel.
Bendegek!!! Weet je hoe goor die wc's daar zijn??!! En klein! Je gaat daar toch niet zitten kolven, mafketel. Ze gaan je maar even vertellen waar een EHBO-ruimte of leeg kantoor is waar je terecht kunt. Een toilet, maar zeker die toiletten daarquote:En dan is t extra fijn dat k die spray heb liggen voor het kolven strakjes want ik denk dat k maar gewoon op de wc ga zitten![]()
soms uitermate ontspannendmaar niet op een openbare plee
Dit dus...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:33 schreef WupWup het volgende:
Bendegek!!! Weet je hoe goor die wc's daar zijn??!! En klein! Je gaat daar toch niet zitten kolven, mafketel. Ze gaan je maar even vertellen waar een EHBO-ruimte of leeg kantoor is waar je terecht kunt. Een toilet, maar zeker die toiletten daar![]()
zijn niet geschikt om te kolven.
Maar je hebt toch nog wel even verlof? Ik kan prima thuiswerken en Lena erbij hebben. Het enige wat ik hoef te doen is haar zo nu en dan voeden, in bed leggen, eruit halen en een schone luier geven. Het kost me niet meer tijd dan kolven en ik vind het veel leuker. Ik zet haar in de wipstoel naast m'n bureau en zo is het gewoon gezellig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:52 schreef Aventura het volgende:
Voor na mijn verlof had ik bedacht dat ik op de woensdagen en halve dag thuis werk, maar met een ochtend/voormiddag zoals deze lijkt me dat gewoon onmogelijk! Toch maar even bedenken hoe ik dit ga aanpakken dan.
Het klinkt echt goed zo hoor! Kruip anders lekker in bed, laat Bartjes vader opdraven voor de catering, kijk een filmpje... maak het jezelf gemakkelijk. Zulke intensieve dagen gaan altijd weer voorbij!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mooie foto BJ!
Pfff, wel heftig, zo'n dagje, soms kwam hij na een uur alweer.. Maar het lijkt wat te doen. Het lijkt erop dat hij weer meer plast, en zijn darmpjes lijken wat in protest te komen, hij heeft weer wat krampjes. En dan laat hij ook echt horen dat het hem dwars zit.
Nog even een paar dagen zo door, en dan gaat hij vast wel weer wat meer tijd tussen de voedingen laten..
Ik heb vandaag ook met boeken op de bank doorgebracht, meer kon ik ook niet doen. Ik geef me er ook maar even aan over, ik wil erg graag dat het gewoon weer goed gaat lopen, gelukkig dat ik deze week ben wezen wegen, nu heb ik nog even voordat ik weer echt aan het werk moet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef Jore het volgende:
[..]
Het klinkt echt goed zo hoor! Kruip anders lekker in bed, laat Bartjes vader opdraven voor de catering, kijk een filmpje... maak het jezelf gemakkelijk. Zulke intensieve dagen gaan altijd weer voorbij!
Da's wel een nadeel inderdaad, niet dubbelzijdig. Al is me dat met de Symphony ook niet gelukt (de kolfjes aanleggen, een goede houding vinden, de knopjes bedienen...). De flesjes en kolf vasthouden vond ik ook lastig, ik zat er helemal verkrampt bij. Overigens zou ik met dit ding niet tussen mijn collega's zitten werken hoor! Ik vind dat echt ongepast. Wil echt niet dat mijn collega's zoiets intiems zien. Ik zie mezelf dan eerder in een aparte werkruimte zitten (op kantoor zijn kleine ruimtes - flexplekken - waar kun je je terugtrekken met je laptop. Ik zie mezelf dan bijvoorbeeld e-mail wegwerken of wat stukken doornemen. (Ik weet dat je gewoon tijd voor het kolven krijgt, maar ik vind het zelf gewoon vervelend om 'niets' te doen).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
Daar had ik het pas ook over, Aventura. Hij kolft niet dubbelzijdig helaas en zou voor mij daarom afvallen. Al maakt dat misschien ook niet zoveel uit als je gewoon door kunt blijven werken.
quote:
Jep, daar zou ik dan ook zeker naar gaan kijken als je van plan bent te kolven, Aventura.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
En handsfree kolven, je hebt toch ook zo'n extra BH-dinges die de schelpen vast kon houden? Stond in het vorige topic geloof ik?
Bij mij werkt dat niet hoor. Het gewicht van kolf+flesje zijn te groot om dan nog vacuum te blijven zitten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:21 schreef p_iglet het volgende:
MEt een gewone voedingsbh kun je ook prima hands free kolven, daar heb je geen speciale bh voor nodig...
Ik drukte dan met mijn pols/onderarm de ene op zijn plek, terwijl ik bij de andere borst compressie toepaste...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat niet hoor. Het gewicht van kolf+flesje zijn te groot om dan nog vacuum te blijven zitten.
Ja dat weet ik wel zeker jammer genoeg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:31 schreef Twinkly het volgende:
Mignonne, wat fijn dat ze nu wel weer rustig ging drinken! Gelukkig merkte je gisteren dus ook al goed effect van de spray. Bah, wat een stress steeds door het weigeren![]()
Heeft ze nog last gehad van het vlees denk je?
Wat fijn BJ!! Heerlijk dat de kraamtijd nu zo heerlijk gaat![]()
Die foto met Evie erbij is echt lief!
Kan ik me voorstellen. Als de mijne dit soort grappen zou uithalen werden we binnen de kortste keren aangeklaagd voor verwaarlozing.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:37 schreef mignonne het volgende:
ik ben zo blij dat ik een bollo gebaard heb en dat ze ruim voldoende reserve heeft om zulke weigeracties een dag tot een week vol te houden zonder er echt dramatisch op af te vallen![]()
dát verklaart dus mijn plakbaby en vollere tettenquote:
Hij is meer verzadigd, en laat er nu ongeveer 3-3,5 uur tussen. Hij laat zich meer horen als het hem niet bevalt, en ook als hij blij is laat hij zich veel meer horen. Het slapen is nu ook helemaal geen probleem meer, of je moet hem net te laat wegleggen, dan is hij even over zijn toeren, maar valt daarna ook weer goed in slaap.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:45 schreef DJMO het volgende:
Is hij nu ook beter / sneller verzadigd l'tiekje? Laat hij al meer tijd tussen de voedingen inmiddels? En denk je de puckababy nog nodig te hebben in de toekomst?
Het is geen wondermiddel hoor!quote:
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:50 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Het is geen wondermiddel hoor!
Liever wat extra aanleggen of nakolven en dan aan de pillen.
Vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook als dat 4x is en ze al bijna 1 is... *zucht....quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:13 schreef Juud79 het volgende:
Aventura, ik val altijd in slaap, dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik het goed kan volhouden. Mupke 9 vd 10 keer tegen mij aan, alleen het eerste deel vd nacht slapen we 'los' van elkaar.
Tot nu toe drinkt ze telkens 2 keer per nacht, soms 1 keer, maar ook wel eens 3! keer.
Vannacht was heeeel netjes, gedronken om 23.00 uur, 05.10 uur en om 07.00 uur, toen moest ik toch opstaan dus maar 1 nachtvoeding en ook nog eens na 6 uur slapen, zo knap!
Gisteren was het overdag echt iedere 3 uur, dan kan ze dus blijkbaar een nacht maken.
Dat heb ik vorige week ook al een keer ondervonden, dus dat houden we maar even vol.
Enne, de nachtvoedingen zijn enorm voedzaam he, dus eigenlijk moet je blij zijn als je baby 's nachts wil drinken.![]()
wat goed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:56 schreef PM-girl het volgende:
Wupwup, inderdaad, wakker worden is niet het vervelende, maar uit je bed moeten!
Mijn manneke was, ondanks het vele spugen, toch bijna 300 gram aangekomen in een week. Gelukkig!
oh is dat zo? nou kijk aan, de dame regelt t allemaal zelf welquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:37 schreef WupWup het volgende:
Mignonne![]()
Goed voor je productie dat wisselvoeden
Dank je, ik kon het niet goed onder woorden brengen dus ik hield me maar even stil maar jij hebt op een nette manier ook mijn gevoelens onder woorden gebracht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:08 schreef Grijs het volgende:
Wat kan ik mij ontzettend ergeren aan die eenzijdige economische kijk op borstvoeding. Er wordt alleen gekeken naar de kant van de (carrière) van de vrouw, niet naar het welzijn van het kind of het gezin.
Ach... weet van wie het komt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:08 schreef Grijs het volgende:
Wat kan ik mij ontzettend ergeren aan die eenzijdige economische kijk op borstvoeding. Er wordt alleen gekeken naar de kant van (de carrière van) de vrouw, niet naar het welzijn van het kind of het gezin.
mijn stukje (quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:18 schreef Aventura het volgende:
Ik zeg overigens nergens dat ik het artikel van Mees onderschrijf hoorHet is natuurlijk wel Heleen Mees, zij chargeert altijd enorm. Wat me het meest tegen de borst (haha) stuit is dat zij een mening geeft en je ook nog het gevoel kan geven dat je iets verkeerd doet of dat je iets wel of niet zou moeten doen. Maar dat doen sommige borstvoedingsfundi's ook.
Als ik in het openbaar voed, wordt ik door allochtonen minder raar aangekeken dan door (blanke) nederlanders, die ook echt plaatsvervangend beschaamd kijkenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:19 schreef mignonne het volgende:
Oh Aventura inderdaad, ik ben ook niet direct overtuigd van de relatie borstvoeding-intelligentie en bijvoorbeeld borstvoeding-overgewicht.
Wat jij zegt inderdaad, er is een duidelijke relatie tussen hogeropgeleid en het geven van borstvoeding. Daarnaast is er ook een duidelijke relatie te zien tussen intelligentie-niveaus/sociaal-economische klasse en overgewicht. Die laatste is een beetje een kip en het ei verhaal natuurlijk over op welke manier die zaken zich met elkaar verhouden maar het lijkt me niet onlogisch dat de hogeropgeleide moeder die voor borstvoeding kiest, ook beter geinformeerd is over voeding dan de moeder uit een lage SEK en die voor kunstvoeding kiest, en dat het kind uit het hoger opgeleide gezin vaker normale schijf-van-vijf maaltijden aan tafel eet met een normale tussendoortjes-hoeveelheid dan de kinderen uit de lagere SEK. Dat draagt veel meer bij aan het ontwikkelen van overgewicht natuurlijk. Het verzadigings-principe en vraag-aanbod van borstvoeding is prachtig, maar met kunstvoeding op verzoek kom je daar ook prima mee in de buurt.
Over of bv moeders vaker blank zijn dat weet ik zo net nog niet hoor! Ik heb vaak het idee dat juist onder allochtonen het geven van borstvoeding veel vanzelfsprekender is dan onder autochtonen.
Ik.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Dank je, ik kon het niet goed onder woorden brengen dus ik hield me maar even stil maar jij hebt op een nette manier ook mijn gevoelens onder woorden gebracht.
Als reactie op het artikel wat hier bovenstaat even deze linkje
Overigens is er wel bewijs dat borstvoeding significant beter is dan kunstvoeding.
Wie heeft ongeveer een half jaar geleden die plaatjes gepost van borstvoeding en kunstvoeding op microscopisch niveau?
absoluut nietquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:27 schreef mignonne het volgende:
of ben je inmiddels overgehaald voor een vierde?![]()
Dit stukje verklaart voor mij wel waarom mijn schoonzusje zowat gedwongen werd om borstvoeding te geven... En dat vind ik dan weer ergerlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een nogal dom artikel. Geen tijd om uitgebreid te reageren nu, maar lezende kwam ik de ene foute redenatie na de andere foute.conclusie tegen.
Aventura, als jij het om voor jouw legitieme redenen niet ziet zitten na je verlof bv te blijven geven, moet je dat gewoon niet doen. Het is je goed recht om te stoppen wanneer je wil. Dat bv beter is dan kv hoeft toch niet ter discussie te worden gesteld daarvoor? Bv is beter, maar kv is ook prima, hoor.
quote:In België krijgen ziekenhuizen speciale certificaten als ze een bepaald quotum kersverse moeders aan de borstvoeding krijgen
Het stuk staat bol van de dingen die niet (helemaal) kloppen, dat ik geen idee heb of dat waar is. Als het waar is, vind ik het idd een naar en dom iets. Ik zou meer zien in een certificaat voor instanties die vrouwen die graag bv willen geven op een prettige manier hebben begeleid.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit stukje verklaart voor mij wel waarom mijn schoonzusje zowat gedwongen werd om borstvoeding te geven... En dat vind ik dan weer ergerlijk.
[..]
Ik heb het stuk alleen maar even gescand, maar heb die druk van borstvoeding moeten geven wel als zodanig ervaring in het ziekenhuis in Genk. Mijn schoonzusje werd er doodongelukkig van en dat lijkt me nou net niet wat je als kersverse moeder nodig hebt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het stuk staat bol van de dingen die niet (helemaal) kloppen, dat ik geen idee heb of dat waar is. Als het waar is, vind ik het idd een naar en dom iets. Ik zou meer zien in een certificaat voor instanties die vrouwen die graag bv willen geven op een prettige manier hebben begeleid.
Ik heb geen ervaring met Belgie en ik heb zelf ook nergens druk ervaren, dus ik kan hier niet over oordelen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb het stuk alleen maar even gescand, maar heb die druk van borstvoeding moeten geven wel als zodanig ervaring in het ziekenhuis in Genk. Mijn schoonzusje werd er doodongelukkig van en dat lijkt me nou net niet wat je als kersverse moeder nodig hebt.
Ik ben nog steeds van mening dat iedereen fijn voor zichzelf moet bepalen of ze borstvoeding wil geven.
Over een paar weken heb ik weer een afspraak, en dat zal ook het moment zijn waarop ik een recept meekrijg. Ik ga op dat moment wel nogmaals vragen of er geen alternatief medicijn voorhanden is. Ik was er bij mijn afspraak van vanmorgen niet echt op doorgegaan, ook omdat ik een beetje overdonderd was; ik had het gewoon niet verwacht. Sowieso die hogere bloeddruk niet, omdat het tijdens en vlak na de zwangerschap steeds zo goed ging.quote:De werkzame stof van dit medicijn gaat over in de moedermelk.
Tijdens gebruik van dit middel geen borstvoeding geven.
Dat staat heel vaak op de bijsluiter, en vaak ook onterecht.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:10 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de bijsluiter van een oud doosje er maar even bijgepakt
[..]
Over een paar weken heb ik weer een afspraak, en dat zal ook het moment zijn waarop ik een recept meekrijg. Ik ga op dat moment wel nogmaals vragen of er geen alternatief medicijn voorhanden is. Ik was er bij mijn afspraak van vanmorgen niet echt op doorgegaan, ook omdat ik een beetje overdonderd was; ik had het gewoon niet verwacht. Sowieso die hogere bloeddruk niet, omdat het tijdens en vlak na de zwangerschap steeds zo goed ging.
Zal eens kijken naar dat eurolac, dank voor de tip.
Of dat er simpelweg geen onderzoek verder is gedaan..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:12 schreef Aventura het volgende:
Ja, zal wel te maken hebben met aansprakelijkheid, dingen niet kunnen uitsluiten enzo. Ik ga het zeker even verder uitzoeken.
Die infolijn kan vragen beantwoorden over de combi van bv en medicatie. 't Kan zijn dat ze dan leeftijd & gewicht van je kind ook meteen meenemen.quote:Vanaf 1 januari 2011 is de TIS bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer: 073-6469702.
Lief dat je het vraagt!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:52 schreef WupWup het volgende:
Maar nou mis ik eigenlijk in je post hoe het bij jullie gaat Asy
Dat kun je checken met borstvoedingscurves.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:42 schreef J-net het volgende:
Kiran woog maandag bij t CB 6705 gram bij 19 weken, dus ruim 4 maanden. Hij zit nu onder de gemiddelde lijn qua gewicht en dat is omdat het een borstvoedingskindje is volgens het CB.
Ook hoofdomtrek was onder gemiddelde, ook omdat t een borstvoedingskindje is.
Lengte van 66,3 is nog wel boven de gemiddelde lijn.
nou het is wel per dag verschillend, maar vandaag idd veeeeel aan de borst geweest. En volgens mij ook gewoon een beetje mamahonger hoor...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:17 schreef p_iglet het volgende:
Jij ook zo'n melkmonstertje bj?
Joris drinkt vandaag ook het liefst de hele dag, langer dan 30 min is hij niet van me los geweest. Meestal is het na 5-10 min weer volop happen.
Op zich best prettig, heb dus ook nauwelijks last van stuwing, joris klokt het allemaal aardig weg. Klein bouwvakkertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |