abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100811012
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:54 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100811756
Cp, dat laatste! Is dat een grap? Ik vind het een vies idee :D
pi_100814257
Nee, geen grap :D
Had sowieso al wel eens een paar druppeltjes geproefd, maar dacht nu: mooie gelegenheid om eens een paar flinke slokken te nemen. Conclusie: lauwe, zoete melk is niet aan mij besteed :Y)

Overigens heb ik laatst ook een paar druppels kunstvoeding op. Dat was korrelig van structuur -O-
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:42:07 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100816353
Kunstvoeding lijkt me ook vies. Ik zou zelf nooit poedermelk drinken. Toch gek dat je het je baby dan wel voorzet eigk :P
pi_100858293
-O-

40 gram aangekomen deze week... Ik heb er geen goed gevoel bij, ik vermoed dat mijn productie aan het kelderen is.... Ik weet nu ook even niet meer goed hoe ik verder moet. Ja, hem 's avonds en 's nacht wakker gaan maken voor voedingen... En misschien maar weer helemaal stoppen met de puckababy? Iemand tips? Of maak ik me gewoon te druk erover?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 16:50:46 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100858650
Waardoor werd die eerste dip veroorzaakt l'tiekje? Ik zou idd even stoppen met de puckababy; hoe fijn de rust ook is, je kindje slaapt er dieper door waardoor het niet wakker word als het honger heeft en daardoor keldert je productie. Het beste schakel je even een lactatiekundige in, die kan je veel meer meer en veel beter vertellen wat je kan/moet doen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 16:55:15 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100858869
Ik vond het in het begin, zeker met Jan erbij, ook wel eens lastig om Geert bijna volcontinu aan de borst te hebben (zo wás het niet, het voelde wel zo!). Ik heb dat toen opgelost door Geert overdag één keer per dag in te bakeren tot hij sliep, en daarna de bakerzak los te maken. vaak sliep hij dan wel een uurtje of twee. Verder sliep en slaapt Geert nog steeds bij mij in bed, zodat hij onbeperkt kan aanhappen en drinken 's nachts. Wat je vooral moet proberen is je kind te vertrouwen dat het zelf bepaalt hoe vaak het wil en moet drinken. Juist dat vele drinken in de beginperiode is nodig om je productie omhoog te helpen en hoog te houden. Sterkte!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100859000
Stoppen met de puckababy had ik zelf ook al bedacht, en overdag komt hij nu om de 2 a 3 uur, en ik was vandaag begonnen met kolven na de voeding, om te kijken wat er dan nog uitkwam. Ik heb datgene wat ik in de koelkast had staan(iets van 70 cc) net in een flesje gedaan en gegeven, en dat ging schoon op, hij had dus echt nog wel honger na de voeding van zonet...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 17:03:07 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100859167
ik zou in jouw situatie elke twee uur minimaal proberen aan te leggen, en 's avonds / 's nachts een droomvoeding proberen te geven. maar nogmaals, probeer een LK te bellen. Die kan je veel beter vertellen wat je moet / kunt doen dan wij!

pi_100859263
Dat ga ik ook zo even doen DJMO
pi_100861601
Zo, lk gesproken, en ik moet hem vaker aan gaan leggen, en even stoppen met de puckababy. Als het goed is gaat dan de productie wel weer omhoog.. Ze vond dat hij wel weinig poepte(een keer in de 4-5 dagen), en ik geloof dat ze dat ook weet aan wat te weinig voeding...

Dus dat wordt weer opstaan 's nachts..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 18:26:14 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100862087
Als hij overdag om de anderhalf á twee uur komt is dat ook al productieverhogend, je hebt kans dat hij "gewoon" doorslaapt 's nachts als je hem om zeg 23:00 uur de laatste voeding geeft. 's nachts zou ik 'm niet wakker maken, maar ik heb makkelijk praten. Mijn baby drinkt als ik slaap, en ik slaap gewoon door 't aanhappen en drinken heen :@

pi_100864072
Met de puckababy sliep hij 10 uur aan 1 stuk door.. Zonder verwacht ik dat hij er hooguit een uurtje of 6 a 7 tussen laat... Dus met een laatste voeding rond 10 uur komt hij rond een uurtje of 4...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 19:20:05 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100864274
tien uur? :o pfff dat is veel te lang voor zo'n jong kindje als je 't mij vraagt :@

pi_100864367
Ik vond het zelf ook te lang, hij slaapt dan volgens mij gewoon te diep.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 19:26:39 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100864569
ergens ben ik zó blij dat ik toen naar het advies hier heb geluisterd om niet of maar heel weinig in te bakeren, eigenlijk alleen op momenten dat ik echt aan wat rust toe was zeg maar, bv om te kunnen douchen of om te kunnen koken. zodra ik klaar was, ging de bakerzak weer los en meestal werd hij dan na een half uurtje á uurtje wakker en had ik al weer genoeg energie opgebouwd om hem te kunnen voeden.

Hoe wakker is Bartje op dit moment L'tiekje?? of denk je dat hij nog in z'n ritme van de puckababy hangt zeg maar?

pi_100865485
Hij is overdag veel wakker vind ik.. Overdag gebruikte ik de puckababy al niet meer, omdat hij dan maar 5 voedingen per dag haalde, hij is nu na een voeding zo ruim een uur wakker..
pi_100865663
6 tot 7 uur aaneen slapen 's nachts is nog niet weinig voor een jochie van 3 maanden. Ook zonder puckababy klinkt het alsof je een goeie slaper hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100866477
Mijn bijna 9 maander slaapt nog niet eens 4 uur door.
6 a 7 is gewoon normaal. En voor het suikerspuegel is voeden snacjts op jonge leeftijd ook nodig.
pi_100866816
Een nachtvoeding is ook goed voor je productie laiveneertiekje. Misschien toch de wekker even zetten dan een paar nachten. Hopelijk krik je de boel snel weer op! Succes in ieder geval!

Doorslapen, dat heeft Jelle nu 2x gedaan, daarna niet meer :) Meestal zit er 's nachts een uur of 5/6 tussen de voedingen

Ik zit een beetje in dubio of ik naar 1x kolven op een dag zal gaan op werkdagen. Ik heb meer dan genoeg in de vriezer liggen (2 volle lades met zakjes/bekers). Jelle drinkt nu ipv 3 flesjes op een dag 2 flesjes op een dag. Als ik 2x kolf heb ik genoeg voor 3 flessen, dus bouw ik alleen maar meer voorraad op, wat helemaal niet nodig is.
Twijfel vooral omdat ik niet weet of m'n productie dat gaat trekken, het gaat om 2 dagen achter elkaar.
Heb tijdje geleden iets van 2 keer even 1x gekolfd ipv 2x omdat het niet anders kon, maar dat was toen maar 1 dag.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:57:40 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100868630
Laiv 5 a 6 uur is echt heel netjes! Deed Nathan ook op die leeftijd. En je hebt kans dat ie om 4 uur wil drinken en dan weer slaapt van half 5 tot 8/9 (dat was hier zo). Ik zou nog niet direct gaan wakker maken 's nachts. Zowel jij als Bartje hebben nachtrust nodig, laat het hem zelf bepalen.

Mrien, De keren dat Nathan een hele nacht heeft doorgeslapen zijn nog op 2 handen te tellen. Maar er zit wel absoluut verbetering in!
pi_100868750
Ik vind het ook niet erg om daarom nog een keer mijn bed uit te moeten 's nachts. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het nu niet meer zou gaan, ik wil heel graag gewoon nog een flinke tijd doorgaan met borstvoeding.. En gelukkig ben ik nu nog vrij, en kan ik er gewoon ook een paar dagen voor uittrekken om het weer lopende te krijgen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:01:02 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100868760
Mijn Lientje slaapt hooguit van 23.00 tot 03.30 en vervolgens tot 07.15 uur. Dat heb ik vannacht mee mogen maken.....zalig!!
Meestal is het de laatste tijd 21.00, 01.30, 03.15, 06.30 uur.

Maar wat ik dus wil zeggen, madame is 9 weken en 6 kilo en drinkt zo'n 7/8 voedingen per dag.
Ze poept een keer per dag flink, en nog steeds geel.
In mijn ogen is 5 voedingen per dag en 10 uur slapen dan ook echt heel weinig, ik maak haar ook gerust wakker als ze overdag langer dan 4 uur slaapt.
En ik heb gemerkt dat als ze overdag meer drinkt, ze 's nachts minder vaak komt en als ze overdag weinig drinkt, ze het 's nachts gaat inhalen. Ze heeft dus echt nodig wat ze drinkt op een dag.

Dus zelf laten bepalen Ltiektje en ik zou overdag even om de 2,5 a 3 uur voeden en dan 's nachts max 4 uur ertussen.
En als het goed op peil is, hem zonder de puckababy laten slapen en zelf laten bepalen wanneer hij drinkt.
pi_100873055
Maar je eigen ervaring zegt echt helemaal niets over het kind van een ander Juud. Ondanks dat Lientje het zo geregeld heeft en het daar zo goed op deed.

Mijn oudste dame was namelijk net zo'n bollo als jouw dame rond deze termijn en die had net als Bartje een maximum van 4 a 5 voedingen op een dag. En dik slapen 's nachts. Maar die curve boog niet zo af. okay Bartje klinkt heel vreemd in deze context voor mij :')

LT ik zou het advies van de lactatiekundige gewoon opvolgen. Iedere 2 uur aanleggen en 's nachts ook je wekker ervoor zetten en t ventje aanleggen. Juist 's nachts voeden is enorm goed voor je productie. Je last als het ware op deze manier gewoon zelf een regeldagje in zodat de productie omhoog schiet. Ik hoop voor jullie dat je het lijntje heel snel weer omhoog ziet gaan.
Probeer het wel allemaal iets los te laten, stress beinvloed je productie ook.
Succes :*
:)
pi_100873726
En ik moet even van me afschrijven. Gewoon.
Mn kleine dametje drinkt weer heel moeizaam op het moment. Ze krijgt tandjes en slaat weer aan het borstweigeren. Het lijkt erop dat ze alles qua pijn en drinken enzo direct omzet in borstweigeren. HEEL irritant want mijn productie is al niet echt om over naar huis te schrijven, als de dame weer rustig 10 of meer uur tussen voedingen laat zitten schiet het niet op he }:|
gelukkig haalt ze het soms 's nachts in. Niet altijd maar er zijn redelijk wat nachten bij dat ze ieder uur drinkt. Ik maak me niet druk om haar groei, dat zit wel goed. Maar wel om mn eigen productie, ze laat hem op deze manier zelf dippen en dat is irritant. Gedoe met 's nachts aanleggen en nakolven en weet ik veel wat voor fratsen.
En verder duurt het tegenwoordig om een of andere manier enorm lang voordat mn tsr een keertje komt? Ik heb geen idee waar dat aan ligt maar de dame kan er niet altijd op wachten zeg maar :X :')
ik overweeg ernstig om synto spray te gaan halen om op die manier in ieder geval behoorlijk te kunnen kolven op locatie strakjes, vier dagen p/w (met kolven heb k vaker geen tsr dan wel -O- ) en als de tsr bij live voeden wel erg lang op zich laat wachten is t misschien ook een idee om het voeden maar geen strijd te laten worden van weigeren en loslaten en weet ik veel wat.

Kortom, ik vind t stom }:|
en mn lieve lief was zo bijdehand om niet op de verpakking van t vlees voor t avondeten te kijken. Ik hoop maar dat de hoeveelheden allergeen minimaal zijn maar ik ben bang dat t geen feestje gaat zijn. Er zat van alles in :') en ei, en melk, en soja, en noten.

/gedoe
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')