abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101160423
Wow lily, wat goed zeg! En jammer van het einde van zo'n tijdperk..

Zo, vannacht geen wekker gezet, maar Bartje besloot dat hij om half 2 honger had... Om half 7 lag hij wat te smakken, dus gelijk maar weer aangelegd. Ik heb daarna nog maar even gekeken of ik nog wat af kon kolven, ik wil toch even een groter voorraadje aanleggen, anders moet ik straks een dag weg en heb ik niet genoeg liggen..
Ik ga me dus maar even inlezen over op welk moment je het beste kan kolven dan..
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:22:09 #252
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101161200
Lily wat fijn dat je zo goed terug kunt kijken op je borstvoedingservaringen. Fijn ook dat ze zelf aan heeft gegeven te willen stoppen en dat jij nu op een fijne manier afscheid kunt nemen van deze fase.

LT, klinkt supergoed zo!
pi_101161311
Ahw Lily O+ wat zeg je dat mooi O+
wat een afsluiting van een periode is dat toch, helemaal als het je laatste kind is dat je zult voeden. of ben je inmiddels overgehaald voor een vierde? :+
Lekker met weemoed af en toe de foto's terug kijken, en heel fijn dat ze het gewoon zelf aan heeft gegeven.
:)
pi_101163367
dankjullie allen :*

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:27 schreef mignonne het volgende:
of ben je inmiddels overgehaald voor een vierde? :+
absoluut niet :o
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:08:39 #255
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101163881
Lily, wat mooi, 20 maanden! Het lijkt me wel een gek idee, dat het echt voor het laatst was!

Laiveneertiekje, ik zag nog mooie curves voorbijkomen, super!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:57 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101163970
Nou, het lijkt erop alsof mijn medische situatie me wat betreft de borstvoedingsduur weinig keuze meer laat. Ik kom net van de internist vandaan en mijn bloeddruk is helaas weer op het niveau van voor mijn zwangerschap. Te hoog dus en daarom moet ik te zijner tijd weer aan de medicatie. Liever vandaag dan morgen. Nu afgesproken dat ik tot oktober nog bv geef en dan weer aan de pillen ga. Ik heb voor mijn zwangerschap al een hele riedel pillen geprobeerd, dus we gaan meteen weer over op de medicijnen waar ik goed op reageer. En die gaan niet samen met bv. Ik ben nog even overdonderd, heb hier gemengde gevoelens over. Zelf een keuze maken is toch heel iets anders dan dat de keuze voor je gemaakt wordt. Ik vind t niet leuk..
pi_101164009
Weet je zeker dat die niet samen gaan? ;(
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:21:57 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101164287
Mss kan je een medicijnconsult aanvragen bij Eurolac. Zij kan dan voor je uitzoeken of je meds echt niet samen gaan met bv. Het is voor de arts heel makkelijk gezegd dat de meds niet gaan icm borstvoeding... Het is iig wel erg balen dat je weer aan de meds moet...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 augustus 2011 @ 11:33:03 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101164646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een nogal dom artikel. Geen tijd om uitgebreid te reageren nu, maar lezende kwam ik de ene foute redenatie na de andere foute.conclusie tegen.

Aventura, als jij het om voor jouw legitieme redenen niet ziet zitten na je verlof bv te blijven geven, moet je dat gewoon niet doen. Het is je goed recht om te stoppen wanneer je wil. Dat bv beter is dan kv hoeft toch niet ter discussie te worden gesteld daarvoor? Bv is beter, maar kv is ook prima, hoor.
Dit stukje verklaart voor mij wel waarom mijn schoonzusje zowat gedwongen werd om borstvoeding te geven... En dat vind ik dan weer ergerlijk.
quote:
In België krijgen ziekenhuizen speciale certificaten als ze een bepaald quotum kersverse moeders aan de borstvoeding krijgen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101164814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dit stukje verklaart voor mij wel waarom mijn schoonzusje zowat gedwongen werd om borstvoeding te geven... En dat vind ik dan weer ergerlijk.

[..]

Het stuk staat bol van de dingen die niet (helemaal) kloppen, dat ik geen idee heb of dat waar is. Als het waar is, vind ik het idd een naar en dom iets. Ik zou meer zien in een certificaat voor instanties die vrouwen die graag bv willen geven op een prettige manier hebben begeleid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 augustus 2011 @ 11:41:34 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101164888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het stuk staat bol van de dingen die niet (helemaal) kloppen, dat ik geen idee heb of dat waar is. Als het waar is, vind ik het idd een naar en dom iets. Ik zou meer zien in een certificaat voor instanties die vrouwen die graag bv willen geven op een prettige manier hebben begeleid.
Ik heb het stuk alleen maar even gescand, maar heb die druk van borstvoeding moeten geven wel als zodanig ervaring in het ziekenhuis in Genk. Mijn schoonzusje werd er doodongelukkig van en dat lijkt me nou net niet wat je als kersverse moeder nodig hebt.

Ik ben nog steeds van mening dat iedereen fijn voor zichzelf moet bepalen of ze borstvoeding wil geven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_101165489
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb het stuk alleen maar even gescand, maar heb die druk van borstvoeding moeten geven wel als zodanig ervaring in het ziekenhuis in Genk. Mijn schoonzusje werd er doodongelukkig van en dat lijkt me nou net niet wat je als kersverse moeder nodig hebt.

Ik ben nog steeds van mening dat iedereen fijn voor zichzelf moet bepalen of ze borstvoeding wil geven.
Ik heb geen ervaring met Belgie en ik heb zelf ook nergens druk ervaren, dus ik kan hier niet over oordelen.

Wat betreft het tweede ben ik het volledig met je eens! Ik vind alleen dat er niet dergelijke vreemde artikelen over hoeven worden geschreven of rare conclusies getrokken. Ik vind het bijvoorbeeld vreemd om in twijfel te trekken of bv qua samenstelling beter zou zijn dan kv. dat is namelijk ook helemaal niet nodig. KV is een meer dan prima alternatief voor bv en als iemand liever kv geeft dan fv is het niet zo dat ze het kind tekort doet ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101167039
Mooi geschreven lily O+ En mooie leercurve heb je doorgemaakt :D

Aventura, wat stom dat de keuze je nu ontnomen wordt. Je zou inderdaad een medicijnconsult kunnen aanvragen, dan weet je in elk geval of er uberhaupt mogelijkheden zijn. Een dergelijk advies kost 10 euro en als er geen antwoord wordt gevonden, krijg je dat gewoon weer terug. Je kunt het advies gebruiken om in gesprek te gaan met je arts, een second opinion te vragen of om onderbouwd te besluiten met de voorgeschreven medicatie toch door te voeden. http://eurolac.net/index.php?p=45
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:10:28 #264
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101168087
Ik heb de bijsluiter van een oud doosje er maar even bijgepakt

quote:
De werkzame stof van dit medicijn gaat over in de moedermelk.
Tijdens gebruik van dit middel geen borstvoeding geven.
Over een paar weken heb ik weer een afspraak, en dat zal ook het moment zijn waarop ik een recept meekrijg. Ik ga op dat moment wel nogmaals vragen of er geen alternatief medicijn voorhanden is. Ik was er bij mijn afspraak van vanmorgen niet echt op doorgegaan, ook omdat ik een beetje overdonderd was; ik had het gewoon niet verwacht. Sowieso die hogere bloeddruk niet, omdat het tijdens en vlak na de zwangerschap steeds zo goed ging. :{

Zal eens kijken naar dat eurolac, dank voor de tip.
pi_101168132
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:10 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de bijsluiter van een oud doosje er maar even bijgepakt

[..]

Over een paar weken heb ik weer een afspraak, en dat zal ook het moment zijn waarop ik een recept meekrijg. Ik ga op dat moment wel nogmaals vragen of er geen alternatief medicijn voorhanden is. Ik was er bij mijn afspraak van vanmorgen niet echt op doorgegaan, ook omdat ik een beetje overdonderd was; ik had het gewoon niet verwacht. Sowieso die hogere bloeddruk niet, omdat het tijdens en vlak na de zwangerschap steeds zo goed ging. :{

Zal eens kijken naar dat eurolac, dank voor de tip.
Dat staat heel vaak op de bijsluiter, en vaak ook onterecht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:12:37 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101168177
Ja, zal wel te maken hebben met aansprakelijkheid, dingen niet kunnen uitsluiten enzo. Ik ga het zeker even verder uitzoeken.
pi_101168241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:12 schreef Aventura het volgende:
Ja, zal wel te maken hebben met aansprakelijkheid, dingen niet kunnen uitsluiten enzo. Ik ga het zeker even verder uitzoeken.
Of dat er simpelweg geen onderzoek verder is gedaan..
Maar daarom juist, even uitzoeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_101168532
Aventura, bel anders je apotheker eens. Zij kunnen contact opnemen met de Teratologie Informatie Service (eerst bij RIVM, nu ondergebracht bij Lareb).
quote:
Vanaf 1 januari 2011 is de TIS bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer: 073-6469702.
Die infolijn kan vragen beantwoorden over de combi van bv en medicatie. 't Kan zijn dat ze dan leeftijd & gewicht van je kind ook meteen meenemen.
pi_101168611
Ja en dan krijg je alsnog een advies uit het farmacotherapeutisch kompas.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:31:30 #270
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101168800
Nog even verder gegoogeld en het is inderdaad zo dat er geen onderzoek is gedaan naar CoAprovel (het medicijn in kwestie) en lactatie. Bij de bron waar ik deze info heb gevonden, staat ook dat er alternatieven zijn waarbij wel is aangetoond dat ze veilig zijn. Maar da's nou net het probleem, enkele van de genoemde alternatieven heb ik al eens genomen en deze hadden voor mij zeer ongewenste bijwerkingen. Maar goed; ik ga e.e.a. over en paar weken uitgebreid bespreken met mijn arts.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:22:57 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101170490
Aventura, stom als je geen keuze hebt...
Mocht je toch bv willen/mogen blijven geven met de meds: ik zag in het begin ook wel op tegen het kolven op mijn werk. Ik werk op verschillende locaties en er is nergens een kolfruimte. Ik moest dus elke dag opnieuw 2x per dag op zoek naar een ruimte (kantoor) waar ik kon kolven, maar eigenlijk vond ik het steeds fijner worden. Je krijgt er handigheid in en het werd even een rustmoment in mijn hectische dag.
Ik zou even bellen met eurolac. Kost je bijna niks en zij hebben echt verstand van combi meds en bv. Dan hoef je misschien niet eens in discussie met je arts...
bij domperidon staat ook dat het niet mag met bv, mijnhuisarts wilde het niet voorschrijven en dat terwijl het een veelgebruikt middel is om de productie op te hogen

lily, wat fijn dat je zo lang hebt kunnen voeden! Wel een mooi einde ook, maar kan me voorstellen dat het even slikken is...

laiv, fijn dat het vannacht beter ging. Ik kolfde meestal tussen 2 voedingen in...
pi_101171353
Maar nou mis ik eigenlijk in je post hoe het bij jullie gaat Asy ;)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 15:15:43 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101172193
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:52 schreef WupWup het volgende:
Maar nou mis ik eigenlijk in je post hoe het bij jullie gaat Asy ;)
Lief dat je het vraagt!
Hier lijkt het nog steeds stabiel. In eerste instantie leek het af te nemen maar omdat Harry ziek geweest is, kwam hij 's nachts (en overdag) wat vaker wat de prodcutie toch weer wat opgekrikt heeft. Vooralsnog drinkt hij nog steeds 2x per dag ('s morgens vóór zijn ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan) en een enkele keer 's nachts (als hij onverhoopt wakker wordt).

Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik een heel enthousiast borstkind heb, dat ook gewoon graag voor de gezelligheid ligt te tutten en sabbelen (hij kan prima 10 minuten heel tevreden sabbelend aan de borst liggen zonder dat er nog wat komt) dus op dit moment denk ik dat tandemen er wel in zit...
pi_101172261
Ik zie een viertal hele kleine witgrijze puntjes op jongste haar tong }:| ik hoop van harte dat het niet het begin van spruw is... nou heeft ze wel vanmorgen een nijntje-boekje gegeten (don't ask :') ) en ze heeft nog nooit zo rustig gedronken als ze vandaag deed eigenlijk maar dat kan nog komen natuurlijk;
ik heb niet zo'n zin in spruw :') ik vind dat wij wel genoeg borstvoedingssores hebben zo :P
ik overweeg om de huisarts te bellen om te vragen om nystatine, heeft dat zin? als in, schrijft een huisarts dat telefonisch voor, of is de kans klein dat t spruw is en is het zinloos om dan met nystatine te gaan smeren?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:42:21 #275
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_101180391
Kiran woog maandag bij t CB 6705 gram bij 19 weken, dus ruim 4 maanden. Hij zit nu onder de gemiddelde lijn qua gewicht en dat is omdat het een borstvoedingskindje is volgens het CB.

Ook hoofdomtrek was onder gemiddelde, ook omdat t een borstvoedingskindje is.

Lengte van 66,3 is nog wel boven de gemiddelde lijn.

Een folder meegkregen o er bijvoeding. Die kan mooi de kast in tot o er een week of 6 als hij 6 mnd is en dan gaan we daar eens rustig mee starten.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_101182375
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:42 schreef J-net het volgende:
Kiran woog maandag bij t CB 6705 gram bij 19 weken, dus ruim 4 maanden. Hij zit nu onder de gemiddelde lijn qua gewicht en dat is omdat het een borstvoedingskindje is volgens het CB.

Ook hoofdomtrek was onder gemiddelde, ook omdat t een borstvoedingskindje is.

Lengte van 66,3 is nog wel boven de gemiddelde lijn.
Dat kun je checken met borstvoedingscurves.

Potentiële -O- voor mignonne
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 19:32:39 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101182917
Ik gooi nog even de curve van mijn Lientje hier er ook in, gisteren naar het CB geweest, ze is 10 weken, het was de controle van 2 maanden, ze was 6315 gram en 58,5 cm. Ik ben heel benieuwd of de groei gaat afnemen de komende twee 2/3 maanden, ze kan toch niet zo als een malle door blijven groeien. :)

Ik ben wel heul trots, op mezelf dat ik haar zo goed kan voeden en op haar dat ze zo'n natuurtalent is wat betreft drinken en het regelen van mijn productie.

donderdag 25 augustus 2011 @ 19:42:00 #278
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101183339
Mooie curves van Lientje!

Fijn dat het zo goed gaat met Kiran :Y

mignonne, ik heb helaas geen antwoord voor je. Maar ik hoop dat het niks is...
pi_101184307
he bah Mignonne dat zou echt balen zijn... en volgens mijn kraam is het vaak wel telefonisch te regelen. Heeft ze me net toevallig gister nog uitleg over gegeven. ;)
Maar ik hoop zo voor je dat het niet nodig zal zijn....

Lily, helemaal super! 20 maanden; gij langvoedster; je mag supertrots zijn!!!

hier gaat het nog steeds goed.. alleen was Liene vanmiddag niet van de borst te krijgen... naja niet zo erg, liever overdag dan snachts he?
Gelukkig is ze nu eindelijk even in slaap gevallen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101185147
Jij ook zo'n melkmonstertje bj?
Joris drinkt vandaag ook het liefst de hele dag, langer dan 30 min is hij niet van me los geweest. Meestal is het na 5-10 min weer volop happen.
Op zich best prettig, heb dus ook nauwelijks last van stuwing, joris klokt het allemaal aardig weg. Klein bouwvakkertje. O+
pi_101185303
Het is idd vanmiddag al geregeld. Ik weet niet zeker of ze spruw heeft maar ik behandel liever nu terwijl het misschien onnodig is dan afwachten tot je zeker weet dat ze pijn ervan heeft en gaat weigeren enzo. Afweging van wat slechter is dus en de huisarts kon zich daar wel in vinden.

Beetje jammer alleen dat de apotheek eigenhandig de hoeveelheden weer omlaag gooide omdat zij vonden dat de dosering te hoog was :')

Hoe zat dat nou met nystatine? Voor en na de voeding 1 ml inspuiten ofzo? of een halve?
en die myconazolnitraattoestand, moet ik echt mn borst gaan staan wassen voor de volgende voeding?
pi_101185507
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 20:17 schreef p_iglet het volgende:
Jij ook zo'n melkmonstertje bj?
Joris drinkt vandaag ook het liefst de hele dag, langer dan 30 min is hij niet van me los geweest. Meestal is het na 5-10 min weer volop happen.
Op zich best prettig, heb dus ook nauwelijks last van stuwing, joris klokt het allemaal aardig weg. Klein bouwvakkertje. O+
nou het is wel per dag verschillend, maar vandaag idd veeeeel aan de borst geweest. En volgens mij ook gewoon een beetje mamahonger hoor...
Ik heb ook niet echt stuwing gehad.. 1 dagje iets meer, maar Lientje heeft dat zelf goed opgelost. Geloof dat vraag en aanbod al aardig op mekaar afgestemd raken.
en mijn dametje is op geboortegewicht! jeeeeeej :D

en Mignonne; ik heb geen idee; nog nooit spruw gehad hier...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 augustus 2011 @ 20:27:10 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101185631
Juud:

alleen op BV ;) (laatste twee metingen zijn thuismetingen, dus niet geheel accuraat, maar heel erg verg kan ik er niet naast zitten :P )

Stom van de apotheek migonne :{ en volgens mij kon je nystatine beter smeren in het mondje dan inspuiten toch? omdat het zulk dik spul ofzo? Ik heb die tip hier een keer gelezen?

fijn p_iglet en bj dat het zo goed gaat O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:10:01 #284
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101187643
Mignonne als je heel dun opsmeert en na 3 uur de ene borst en dan weer 3 uur verder weer de andere borst geeft is er niets aan de hand. Als je 2 borsten geeft en er dus minder tijd tussen zit, dan kan je even met een nat washandje wat wegvegen als je je er beter bij voelt. Ik vond het toen niet nodig om te gaan staan wassen helemaal. En, belangrijker, de kinderarts toen ook niet ;)
En smeren in dat mondje ja, niet zo'n hele plak erin hoor!

Ik hoop dat het snél weer weg is! en heb je gedacht aan gentiaan violet?

Wat een mooie curves zie ik voorbij komen O+

Beessie-Jen en Piglet gefeliciteerd en een mooie (bv-)periode toegewenst O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:37:26 #285
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101188920
Mignonne, vervelend dat er sprake van spruw lijkt te zijn. De apotheek en mijn eigen huisarts vonden dat ik 4 maar per dag 1 ml nystatine moest smeren, maar de vervangende huisarts en de deskundigen hier zeiden logischerwijs dat het na elke voeding moest. Ik deed in het begin een halve ml, totdat ik mijn spuitje vernaggelde in de sterilisator :') Daarna heb ik een wattenstaafje gebruikt om beide wangen en de tong in te smeren met het spul.
Ik poetste mijn borst niet schoon vanwege de miconazol, behalve wanneer het echt nog vettig voelde.

Succes!

P_iglet, fijn dat Joris zo goed drinkt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101189169
Thanks jullie :)

Die nystatine is gewoon vloeibaar hoor djmo? ik heb in ieder geval geen problemen om dat spul met een spuitje naar binnen te krijgen. Maar goed de dame moet sowieso 2 keer per dag 2 ml zut via een spuitje naar binnen werken dus ze is wel wat gewend. Ik spuit nu in beide wangzakjes, over de tong en her en der een beetje :P maar die 1 ml maak ik niet op.

Haha PM :D bij oudste heb ik ooit ook dat spuitje uitgekookt, konnie nie tegen nie :')

Gentiaan violet laat ik nog even voor wat het is. Ik geloof zo dat het werkt maar bij oudste deed nystatine ook binnen een paar uur zn werk. Daarnaast wordt nystatine vergoed en heb ik het direct in huis dus we proberen het eerst even zo.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 06:21:45 #287
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_101201961
Ik zal van t weekend ff de curves posten, zit nu op ipad. Gewicht zit stuk onder gemiddelde lijn.
Maar geen ramp verder, zit stijgende lijn in dus mooi.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_101202103
DJMO en Jnet, mooie curves(tenminste, ik geloof Jnet op haar woord.. :P )

Ik werd vanmorgen om kwart over 5 wakker met twee borsten op spanning. Ik heb er maar even wat afgekolfd, en we hebben Bartje om 6 uur wakkergemaakt. Hij heeft er dus weer 8 uur tussengelaten. Ik blijf het toch wat eng vinden, omdat ik bang ben dat het mijn produktie weer om zeep helpt, maar het zal wel goedkomen.

Omdat ik vanmorgen vroeg zoveel kolfde in die paar minuten(bijna 100 mL in 3 minuten), had ik bedacht om 's nachts te gaan kolven, om zo een voorraadje op te bouwen. Het kolven overdag levert zo weinig op, dit gaat een stuk sneller..
pi_101202418
Hier ook opeens een nacht met 9 uur en een nacht met 6 uur tussen de voedingen. Weet ook niet wat ik ervan moet vinden. Dacht ik dat wij een soort van ritme hadden gevonden met tussen 0.00 en 1.00 uur en tussen 3.00 en 4.00 uur is het weer anders.

Hij zal zich toch wel (met schreuwen) melden als die echt honger heeft? Zowel mijn partner als ik zijn niet wakker geworden/ hebben niets gehoord. Baby laag wel voor de tweede keer om 180 graden gedraaid in bed, goed maar dat wij een slaapzaak hebben...

Gisteren een vrouw met kersverse baby gezien, die op "het terrasje" van de stad borstvoeding gaaf. Wat een leuk gezicht.
Ik heb een "trauma opgelopen" wat voeden in het openbaar betreft. Oud collega's (mannen en uiterraad zonder kinderen) vonden het niet zo tof dat een vrouwlijke collega tijdens de kraamvisite in hun bijzijn de borst gaaf...kwamen best wel praatjes van achteraf.
Terwijl moedermelk toch echt dat is wat een baby gaat drinken als het kan.
Hm, ik heb voor een tussenoplossing gekozen, ik zoek een rustig plekje, waar ik alleen ben, of geef een afgekolfd flesje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:49:04 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101202465
Daar moet je je niets van aantrekken zana! Maar als dit voor jou prettig voelt, mbt voeden in het openbaar, dan moet je dat vooral zo doen. Een gestresste mama is ook niks, en dat voelt je jochie ook hoor :Y Heb je trouwens al een afspraak bij een kinderfysiotherapeut gemaakt? Wel doen hoor!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:47:31 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101203412
Ik ontdek trouwens steeds meer bij Geert O+ Als hij moe is / slaap heeft gaat hij de borst aaien; is hij actief en wakker met drinken is het meer petsen, knijpen en in m'n gezicht wriemelen O+ O+

pi_101233782
Ik lees al een tijdje mee in OUD en nu ik me als user heb geregistreerd wil ik graag zeggen dat ik veel heb gehad aan jullie discussies en de ondersteuning die jullie elkaar geven. Ik ben daar als het ware op mee gelift en voedt m'n dochtertje van ruim 16 maanden nog 1 a 2 keer per dag. Zonder de kennis van de borstvoedingscursus bij het kraambureau door een lactatiekundige, het boek van Stefan Kleintjes, de zorg van de verloskundige, kraamverpleegkundige en de lactatiekundige, maar ook jullie verhalen had de borstvoeding bij ons zeer waarschijnlijk niet gelukt.
pi_101234641
Wat goed! En wat fijn!
Is ons oeverloos gezwam niet voor niets geweest :D :7

'officieel' welkom in OUD dan :s)
pi_101249265
Yay plekjes zijn weer op zn retour! *O*
Ik was er even benauwd voor dat het toch door zou zetten want gister zaten er meer plekjes, maar vanmorgen zag ik nog maar 1 heel klein puntje en zonet zag ik niets meer.
Blij! :D
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:31:47 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101249665
Fijn mignonne! *O*
pi_101249678
Super Mignonne! *O* Wat fijn dat je er zo snel bij was!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101249860
Leuk om te lezen Kursor! Hoe is het bij jullie verlopen in die 16 maanden?

Jeuj Mignonne *O*
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:49:59 #298
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101251740
Hallo Kursor! Welkom! Kom je ook in het dreumestopic?

Mignonne *O*
pi_101265818
fijn mignonne!! gelukkig maar voor jou en je meisje :)

en ik denk dat ik dit jaar de bv-award niet ga krijgen ;) en daar ben ik heel blij mee. Ik heb echt zo'n makkelijke drinker! geen teken van kloven, stuwing is goed weggedronken en ze drinkt ook nog eens vrij snel en spuugt amper...
wat een verademing dat het nu zo goed mag gaan!
(had ik niet op durven hopen!)
pi_101270274
Fijn dat ik welkom ben!

Goed zeg Mignonne dat je zo snel van start bent gegaan met de spruwbehandeling.
Fijn BJ dat het nu bij je tweede meisje zoveel lekkerder gaat als bij de eerste.

Op verzoek van WupWup zal ik wat proberen te vertellen over mijn "borstvoedingsgeschiedenis". Vast niet compleet en waarschijnlijk ook af en toe wat warrig, maar vraag gerust verder als je meer wilt weten.

Mijn dochter Marit wilde na de geboorte niet drinken. Een aantal uren laten kregen we een klein beetje hulp van de verpleegkundige in het ziekenhuis bij het aanleggen. Maar ook toen wilde ze niet drinken. Vlak daarna gaf ze oud bloed op. Daarop is haar maagje gespoeld. Helaas was dat niet afdoende en is haar maag een tweede keer gespoeld. Het idee was dat ze tijdens de bevalling bloed binnen heeft gekregen (naar mijn idee best mogelijk want ik heb 1,5 liter bloed verloren door complicaties; maar dat verhaal volgt misschien ooit nog in een ander topic). Het niet willen drinken zou kunnen komen door de misselijkheid en de nare smaak. 's Nachts heeft ze hooguit 3ml kunstvoeding gekregen op de babykamer. Jammer. De volgende dag zijn we uit het ziekenhuis ontslagen. Marit woog toen 2660 gram (220 gram onder geboortegewicht van 2880 gram) en spuugde toch nog steeds bloed. Thuis in overleg met de kraamverzorgende gelijk een kolf gehuurd (Symphony) om de productie op gang te brengen. Aanleggen was echt geen succes. De miniscule hoeveelheid die ik kon kolven hebben we haar met een lepeltje gegeven. De volgende dag: 2560 gram nog maar (>11% onder geboortegewicht). De verloskundige kwam langs en die vond het zo duidelijk niet goed gaan. We zijn toen flink gaan vingervoeden met kunstvoeding en ondertussen ook iedere drie uur (ook 's nachts) kolven. Marit mocht niet meer in bad, niet door anderen vastgehouden worden, niet meer oefenen met aanleggen. Alles om energie te sparen. Alleen nog maar slapen en drinken om aan te sterken. M'n productie nam ondertussen toe en na een paar dagen konden we volstaan met alleen gekolfde melk (ik hield zelfs al wat over, jippie!). Op dag drie stopte Marit met bloed spugen. Gelukkig, want het was echt heel naar om te zien. Op dag 6 mochten we voorzichtig weer beginnen met aanleggen. Maar wat een drama zeg! Als ik Marit maar in de buurt van m'n borst bracht ging ze hard gillen. Hartverscheurend. Na telefonisch contact met de lactatiekundige overgegaan op een ander tactiek. Marit op m'n buik leggen en haar naar m'n borst laten bewegen. Dat deed ze heel goed, maar als ze ook maar in de buurt van m'n tepel kwam was het weer gillen...en dat terwijl de melk er gewoon uit druppelde... De volgende dag is de lactatiekundige langsgeweest en die dacht aan een mondtrauma. Ze had een aantal oplossingen, maar gelukkig werkte de eerste direct. Met tepelhoedje hapte Marit gelijk en begon stevig te drinken. Wat een opluchting! Met nog extra kraamzorg wegens diverse omstandigheden hebben we over kunnen stappen op volledig borstvoeden op verzoek.

Vervolgens kwam er een ander probleem om de hoek. Spugen. We zijn er echt maanden zoet mee geweest. Altijd maar een zuur ruikend kind en overal spuugdoeken en hydrofielen om weer een plas melk op te vangen. Naar mijn idee had ze er ook best regelmatig last van. Maar het werd algemeen afgedaan met het "ze drinkt gewoon te veel". Ik weet nog steeds niet of dat het ook is geweest of dat ze mogelijk last heeft gehad van reflux.

Verder ook nog flink wat aandacht voor d´r groei gehad. Met 2880 gram was het natuurlijk wel een lichtgewichtje, dus dan moet je ook niet snel een mollige baby verwachten. Vanaf drie, vier maanden kwam er een dip in d´r groeicurve (borstvoedingsdip). Niet erg, maar als je al vrij onderaan de curve zit toch wel lastig. Ondanks dat ze er goed uit ziet en zich goed ontwikkeld zit je er toch mee. Zelfs extra afspraken op het CB gehad voor de groei. Maar bij de afspraak bij 14 maanden was de arts toch wel tot de conclusie gekomen dat het een heerlijk ding is dat gewoon te druk bezig is met andere dingen dan groeien. De stats destijds 7895 gram en 72 cm. Steeds consequent bij de onderste lijn van het groene gebied van de borstvoeding.com curves (password niet bij de hand, dus kan de curves niet opzoeken...als ik al zou weten hoe ik ze zou moeten posten).

Vanwege haar gewicht ben ik tot ruim 12 maanden doorgegaan met kolven op m´n werk. Tot negen maanden twee keer per dag en daarna één keer.

Ze vraagt al heel lang niet meer om een voeding, maar ik blijf wel aanbieden. Soms wil ze ´s middags of ´s avonds nog wel, maar veelal ook niet. De ochtendvoeding in bed is gelukkig nog steeds wel gewild. Als papa haar uit bed haalt en haar naast me neer legt dan hapt ze gelijk. Haal ik haar zelf uit bed dan wordt ze nijdig dat ik snel genoeg naast haar kom liggen. Toch fijn om te weten dat je gewaardeerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')