absoluut nietquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:27 schreef mignonne het volgende:
of ben je inmiddels overgehaald voor een vierde?![]()
Dit stukje verklaart voor mij wel waarom mijn schoonzusje zowat gedwongen werd om borstvoeding te geven... En dat vind ik dan weer ergerlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een nogal dom artikel. Geen tijd om uitgebreid te reageren nu, maar lezende kwam ik de ene foute redenatie na de andere foute.conclusie tegen.
Aventura, als jij het om voor jouw legitieme redenen niet ziet zitten na je verlof bv te blijven geven, moet je dat gewoon niet doen. Het is je goed recht om te stoppen wanneer je wil. Dat bv beter is dan kv hoeft toch niet ter discussie te worden gesteld daarvoor? Bv is beter, maar kv is ook prima, hoor.
quote:In België krijgen ziekenhuizen speciale certificaten als ze een bepaald quotum kersverse moeders aan de borstvoeding krijgen
Het stuk staat bol van de dingen die niet (helemaal) kloppen, dat ik geen idee heb of dat waar is. Als het waar is, vind ik het idd een naar en dom iets. Ik zou meer zien in een certificaat voor instanties die vrouwen die graag bv willen geven op een prettige manier hebben begeleid.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit stukje verklaart voor mij wel waarom mijn schoonzusje zowat gedwongen werd om borstvoeding te geven... En dat vind ik dan weer ergerlijk.
[..]
Ik heb het stuk alleen maar even gescand, maar heb die druk van borstvoeding moeten geven wel als zodanig ervaring in het ziekenhuis in Genk. Mijn schoonzusje werd er doodongelukkig van en dat lijkt me nou net niet wat je als kersverse moeder nodig hebt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het stuk staat bol van de dingen die niet (helemaal) kloppen, dat ik geen idee heb of dat waar is. Als het waar is, vind ik het idd een naar en dom iets. Ik zou meer zien in een certificaat voor instanties die vrouwen die graag bv willen geven op een prettige manier hebben begeleid.
Ik heb geen ervaring met Belgie en ik heb zelf ook nergens druk ervaren, dus ik kan hier niet over oordelen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb het stuk alleen maar even gescand, maar heb die druk van borstvoeding moeten geven wel als zodanig ervaring in het ziekenhuis in Genk. Mijn schoonzusje werd er doodongelukkig van en dat lijkt me nou net niet wat je als kersverse moeder nodig hebt.
Ik ben nog steeds van mening dat iedereen fijn voor zichzelf moet bepalen of ze borstvoeding wil geven.
Over een paar weken heb ik weer een afspraak, en dat zal ook het moment zijn waarop ik een recept meekrijg. Ik ga op dat moment wel nogmaals vragen of er geen alternatief medicijn voorhanden is. Ik was er bij mijn afspraak van vanmorgen niet echt op doorgegaan, ook omdat ik een beetje overdonderd was; ik had het gewoon niet verwacht. Sowieso die hogere bloeddruk niet, omdat het tijdens en vlak na de zwangerschap steeds zo goed ging.quote:De werkzame stof van dit medicijn gaat over in de moedermelk.
Tijdens gebruik van dit middel geen borstvoeding geven.
Dat staat heel vaak op de bijsluiter, en vaak ook onterecht.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:10 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de bijsluiter van een oud doosje er maar even bijgepakt
[..]
Over een paar weken heb ik weer een afspraak, en dat zal ook het moment zijn waarop ik een recept meekrijg. Ik ga op dat moment wel nogmaals vragen of er geen alternatief medicijn voorhanden is. Ik was er bij mijn afspraak van vanmorgen niet echt op doorgegaan, ook omdat ik een beetje overdonderd was; ik had het gewoon niet verwacht. Sowieso die hogere bloeddruk niet, omdat het tijdens en vlak na de zwangerschap steeds zo goed ging.
Zal eens kijken naar dat eurolac, dank voor de tip.
Of dat er simpelweg geen onderzoek verder is gedaan..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:12 schreef Aventura het volgende:
Ja, zal wel te maken hebben met aansprakelijkheid, dingen niet kunnen uitsluiten enzo. Ik ga het zeker even verder uitzoeken.
Die infolijn kan vragen beantwoorden over de combi van bv en medicatie. 't Kan zijn dat ze dan leeftijd & gewicht van je kind ook meteen meenemen.quote:Vanaf 1 januari 2011 is de TIS bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer: 073-6469702.
Lief dat je het vraagt!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:52 schreef WupWup het volgende:
Maar nou mis ik eigenlijk in je post hoe het bij jullie gaat Asy
Dat kun je checken met borstvoedingscurves.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:42 schreef J-net het volgende:
Kiran woog maandag bij t CB 6705 gram bij 19 weken, dus ruim 4 maanden. Hij zit nu onder de gemiddelde lijn qua gewicht en dat is omdat het een borstvoedingskindje is volgens het CB.
Ook hoofdomtrek was onder gemiddelde, ook omdat t een borstvoedingskindje is.
Lengte van 66,3 is nog wel boven de gemiddelde lijn.
nou het is wel per dag verschillend, maar vandaag idd veeeeel aan de borst geweest. En volgens mij ook gewoon een beetje mamahonger hoor...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:17 schreef p_iglet het volgende:
Jij ook zo'n melkmonstertje bj?
Joris drinkt vandaag ook het liefst de hele dag, langer dan 30 min is hij niet van me los geweest. Meestal is het na 5-10 min weer volop happen.
Op zich best prettig, heb dus ook nauwelijks last van stuwing, joris klokt het allemaal aardig weg. Klein bouwvakkertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |