mjaquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:44 schreef Vanyel het volgende:
Voed je je Bartje ook elke 4 uur mignonne?
Er zijn wel dingen die productie-stimulerend of productie-remmend (vermijden dus) werken, anijs geloof ik is stimulerend. Maar daar moet je wel heul veul van eten voor het echt merkbaar effect heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Zijn er dingen die borstvoeding kunnen stimuleren anders dan de spray, domperidon en kolven?
Bijvoorbeeld door dingen te eten of te drinken?
Een vriendin van mij dronk borstvoedingsthee. Maar ik weet niet of het heeft geholpen. Ze heeft een jaar gevoed.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Zijn er dingen die borstvoeding kunnen stimuleren anders dan de spray, domperidon en kolven?
Anijs vind ik niet zo heel lekker. Maar als het zou helpen had ik het gedaan (als ik niet heul veul had moeten eten dan).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er zijn wel dingen die productie-stimulerend of productie-remmend (vermijden dus) werken, anijs geloof ik is stimulerend. Maar daar moet je wel heul veul van eten voor het echt merkbaar effect heeft.
Kan geen kwaad lijkt me!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Een vriendin van mij dronk borstvoedingsthee. Maar ik weet niet of het heeft geholpen. Ze heeft een jaar gevoed.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:59 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik dronk kabouterfeest van pyramide
[ afbeelding ]
Die van mij knabbelt en sabbelt op haar vingers als ze last heeft van haar tandjes. Maar eigenlijk nooit wanneer ze honger heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
wat ik nu trouwens wel lastig vind, hij zit nu alweer eventjes op zijn vingers te zuigen, betekend dat nu dan dat hij alweer honger heeft? Verder is hij nog heel vrolijk..
Mijn productie dipt enórm rond menstruatie en omdat ik een zeeeeer onregelmatige cyclus heb kan ik er ook niet omheen bouwen met nakolven oid.quote:
ging over een post van gister haha dus niet aan jou persoonlijk gericht verderquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:07 schreef Tally het volgende:
Worstje?
EN ik ga even zoeken in een webshop. Dank je!
Klinkt als Eline's poep voor de bijvoeding.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het is dun, en blijft ook zo "plakken" aan hem, net of de luier het niet op kan nemen.. En het is oranje/lichtbruinig...
Een beperkte hoeveelheid anijs (muisjes) schijnt wel het nodige te doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Ik vraag me echt af of ik wel kan produceren wat hij nodig heeft, temeer omdat ik volgens mij echt geef wanneer hij vraagt. Ik ben dag en nacht in de buurt en reageer op elk signaal. Soms leg ik hem aan en dan blijkt dat hij niet wil. De CB-arts vond een uur wel echt erg lang, misschien in vergelijking met baby's die weliswaar korter drinken, maar vaker komen (ik heb daar niet op doorgevraagd). Misschien moet-ie nog leren om effectiever te drinken en wellicht was dat bij jullie ook het geval (dat je baby het na 6-8 weken opeens helemaal in de smiezen had). Nou ja, een ramp vind ik het niet. Ik heb alle tijd. Zolang hij het goed doet vind ik het prima.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:21 schreef WupWup het volgende:
Aventura, ondanks dat het een grote jongen is, kun jij natuurlijk ook gewoon produceren wat hij nodig heeft. Je hebt niet per se een fles kunstvoeding nodig als je dat niet wilt. Slechts ter informatie![]()
Een voeding van een uur vind ik bij 4 weken ook echt niet bijzonder lang, eerder normaal. Je zult merken in de loop der tijd dat het minder gaat worden. Bij ons ging het vrij plots naar minder lang, van 45 min tot een uur naar 15-30 min. Oja, en dat brengt uiteraard ook weer onzekerheid met zich meeIk denk dat dat rond de 6-8 weken was.
oh jawel, ik heb er lachend "nee johquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:17 schreef WupWup het volgende:
En dan ben ik toch wel blij dat ze dat tegen jou zegt, Mignonne, en niet tegen een verse eerste-keer-moeder die zelf nog enorm zoekende is. Jij denkt: 'Muts, sla eens een goed boek open', een ander kan erdoor gaan twijfelen en in een negatieve spiraal raken. Maar wat ik nog tegen je wilde zeggen en eerder was vergeten: reden van afwezige of laten TSR kán zijn te weinig productie, maar ook stress (over te weinig productie bijvoorbeeld) Dus vergeet ook niet de oorzaak aan te pakken, zodat je weer zelf een TSR tijdens live voeden aanmaakt.
Daar moest ik zo om lachen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Ja hee, wat ze drinkt is ook niet zoveel![]()
Ze heeft geen last, ze zorgt gewoon dat ze al haar kleren regelmatig draagt. Na het eten, na het slapen, omdat de zon schijnt: Dottir spuugt.
Maak ik me niet zo'n zorgen om, maar soms heb ik de indruk dat het komt omdat ze overvol zit. Daarom die opmerking bij het extra aanleggen.
+1quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Een osteopaat ook... Ik zou daar eerder mijn geluk beproeven als bij een manueel therapeut.
Dat weet ik, ik zeg ook niet dat een osteo nooit goed doet. Bij mijn oudste hielp het ook allemaal goed, en ik ben nog steeds blij dat we gegaan zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat ligt een beetje aan de oorzaak, Mignonne. Een babylijfje reageert veel heftiger op externe en interne prikkels als die logge lijven van ons. Zo gauw er eten in komt moet bijv. het oude er al bijna weer uit![]()
Ik heb toch echt enorme verbetering gezien toen mijn oudste met 6 weken behandeld werd door een osteopaat. Hij overstekte nogal en was echt heel erg veel aan het huilen. Ook gaf hij veel en vaak op en had (natuurlijk) veel krampjes. Hij heeft er echt baat bij gehad dat ik daar een aantal keren geweest ben.
Wat fijn dat je de kraamtijd hebt die je de vorige keer niet had!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
haaaaaaaiik doe ook weer mee
en deze start is zoooo anders! Liene hapte direct de eerste keer goed aan en maakte direct al lekkere krachtige halen met dr kaakjes!ben zo blij dat het begin zo goed verloopt...
Ze is nog geen 48 uur oud en heb de eerste 20 voedingen er inmiddels al op zitten. De productie komt inmiddels mooi op gang dus, borsten voelen al wat vol aan. Hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan...
Mijn meisje heeft wat allergieen en verborgen reflux.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:13 schreef Sannne het volgende:
Wat super BJ dat het zo lekker gaat!
Over osteo/huisarts, ik weet gewoon niet waar ik terecht moet omdat ik gewoon niet weet wat er mis is.. Ik snap het gewoon niet, heb haar net gevoed en dat ging goed, ze valt in slaap aan de borst, ik hou haar tegen me aan om een boertje te laten, ze slaapt verder. ik leg dr terug en mevrouw is ineens weer klaarwakker en begint te trappen..
Wat jij beschrijft Mignonne klinkt heel bekend, wat heeft je meisje nou precies? (Omdat ik over dat worstje las..)
En hoe heb je dat overleefd? Hihi...
Ik kan wel iemand vragen om een voeding over te nemen maar ik kan gewoon heel moeilijk hulp vragen. En als het al eens kan voel ik me schuldig, ik wil anderen niet met mijn baby opzadelen. Of ben ik veel te blij even mn handen vrij te hebben en ga ik in huis rommelen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zolang ik niets verkeerds eet, leven we nog lang en gelukkig
:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |