abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100811012
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:54 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100811756
Cp, dat laatste! Is dat een grap? Ik vind het een vies idee :D
pi_100814257
Nee, geen grap :D
Had sowieso al wel eens een paar druppeltjes geproefd, maar dacht nu: mooie gelegenheid om eens een paar flinke slokken te nemen. Conclusie: lauwe, zoete melk is niet aan mij besteed :Y)

Overigens heb ik laatst ook een paar druppels kunstvoeding op. Dat was korrelig van structuur -O-
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:42:07 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100816353
Kunstvoeding lijkt me ook vies. Ik zou zelf nooit poedermelk drinken. Toch gek dat je het je baby dan wel voorzet eigk :P
pi_100858293
-O-

40 gram aangekomen deze week... Ik heb er geen goed gevoel bij, ik vermoed dat mijn productie aan het kelderen is.... Ik weet nu ook even niet meer goed hoe ik verder moet. Ja, hem 's avonds en 's nacht wakker gaan maken voor voedingen... En misschien maar weer helemaal stoppen met de puckababy? Iemand tips? Of maak ik me gewoon te druk erover?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 16:50:46 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100858650
Waardoor werd die eerste dip veroorzaakt l'tiekje? Ik zou idd even stoppen met de puckababy; hoe fijn de rust ook is, je kindje slaapt er dieper door waardoor het niet wakker word als het honger heeft en daardoor keldert je productie. Het beste schakel je even een lactatiekundige in, die kan je veel meer meer en veel beter vertellen wat je kan/moet doen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 16:55:15 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100858869
Ik vond het in het begin, zeker met Jan erbij, ook wel eens lastig om Geert bijna volcontinu aan de borst te hebben (zo wás het niet, het voelde wel zo!). Ik heb dat toen opgelost door Geert overdag één keer per dag in te bakeren tot hij sliep, en daarna de bakerzak los te maken. vaak sliep hij dan wel een uurtje of twee. Verder sliep en slaapt Geert nog steeds bij mij in bed, zodat hij onbeperkt kan aanhappen en drinken 's nachts. Wat je vooral moet proberen is je kind te vertrouwen dat het zelf bepaalt hoe vaak het wil en moet drinken. Juist dat vele drinken in de beginperiode is nodig om je productie omhoog te helpen en hoog te houden. Sterkte!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100859000
Stoppen met de puckababy had ik zelf ook al bedacht, en overdag komt hij nu om de 2 a 3 uur, en ik was vandaag begonnen met kolven na de voeding, om te kijken wat er dan nog uitkwam. Ik heb datgene wat ik in de koelkast had staan(iets van 70 cc) net in een flesje gedaan en gegeven, en dat ging schoon op, hij had dus echt nog wel honger na de voeding van zonet...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 17:03:07 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100859167
ik zou in jouw situatie elke twee uur minimaal proberen aan te leggen, en 's avonds / 's nachts een droomvoeding proberen te geven. maar nogmaals, probeer een LK te bellen. Die kan je veel beter vertellen wat je moet / kunt doen dan wij!

pi_100859263
Dat ga ik ook zo even doen DJMO
pi_100861601
Zo, lk gesproken, en ik moet hem vaker aan gaan leggen, en even stoppen met de puckababy. Als het goed is gaat dan de productie wel weer omhoog.. Ze vond dat hij wel weinig poepte(een keer in de 4-5 dagen), en ik geloof dat ze dat ook weet aan wat te weinig voeding...

Dus dat wordt weer opstaan 's nachts..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 18:26:14 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100862087
Als hij overdag om de anderhalf á twee uur komt is dat ook al productieverhogend, je hebt kans dat hij "gewoon" doorslaapt 's nachts als je hem om zeg 23:00 uur de laatste voeding geeft. 's nachts zou ik 'm niet wakker maken, maar ik heb makkelijk praten. Mijn baby drinkt als ik slaap, en ik slaap gewoon door 't aanhappen en drinken heen :@

pi_100864072
Met de puckababy sliep hij 10 uur aan 1 stuk door.. Zonder verwacht ik dat hij er hooguit een uurtje of 6 a 7 tussen laat... Dus met een laatste voeding rond 10 uur komt hij rond een uurtje of 4...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 19:20:05 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100864274
tien uur? :o pfff dat is veel te lang voor zo'n jong kindje als je 't mij vraagt :@

pi_100864367
Ik vond het zelf ook te lang, hij slaapt dan volgens mij gewoon te diep.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 19:26:39 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100864569
ergens ben ik zó blij dat ik toen naar het advies hier heb geluisterd om niet of maar heel weinig in te bakeren, eigenlijk alleen op momenten dat ik echt aan wat rust toe was zeg maar, bv om te kunnen douchen of om te kunnen koken. zodra ik klaar was, ging de bakerzak weer los en meestal werd hij dan na een half uurtje á uurtje wakker en had ik al weer genoeg energie opgebouwd om hem te kunnen voeden.

Hoe wakker is Bartje op dit moment L'tiekje?? of denk je dat hij nog in z'n ritme van de puckababy hangt zeg maar?

pi_100865485
Hij is overdag veel wakker vind ik.. Overdag gebruikte ik de puckababy al niet meer, omdat hij dan maar 5 voedingen per dag haalde, hij is nu na een voeding zo ruim een uur wakker..
pi_100865663
6 tot 7 uur aaneen slapen 's nachts is nog niet weinig voor een jochie van 3 maanden. Ook zonder puckababy klinkt het alsof je een goeie slaper hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100866477
Mijn bijna 9 maander slaapt nog niet eens 4 uur door.
6 a 7 is gewoon normaal. En voor het suikerspuegel is voeden snacjts op jonge leeftijd ook nodig.
pi_100866816
Een nachtvoeding is ook goed voor je productie laiveneertiekje. Misschien toch de wekker even zetten dan een paar nachten. Hopelijk krik je de boel snel weer op! Succes in ieder geval!

Doorslapen, dat heeft Jelle nu 2x gedaan, daarna niet meer :) Meestal zit er 's nachts een uur of 5/6 tussen de voedingen

Ik zit een beetje in dubio of ik naar 1x kolven op een dag zal gaan op werkdagen. Ik heb meer dan genoeg in de vriezer liggen (2 volle lades met zakjes/bekers). Jelle drinkt nu ipv 3 flesjes op een dag 2 flesjes op een dag. Als ik 2x kolf heb ik genoeg voor 3 flessen, dus bouw ik alleen maar meer voorraad op, wat helemaal niet nodig is.
Twijfel vooral omdat ik niet weet of m'n productie dat gaat trekken, het gaat om 2 dagen achter elkaar.
Heb tijdje geleden iets van 2 keer even 1x gekolfd ipv 2x omdat het niet anders kon, maar dat was toen maar 1 dag.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:57:40 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100868630
Laiv 5 a 6 uur is echt heel netjes! Deed Nathan ook op die leeftijd. En je hebt kans dat ie om 4 uur wil drinken en dan weer slaapt van half 5 tot 8/9 (dat was hier zo). Ik zou nog niet direct gaan wakker maken 's nachts. Zowel jij als Bartje hebben nachtrust nodig, laat het hem zelf bepalen.

Mrien, De keren dat Nathan een hele nacht heeft doorgeslapen zijn nog op 2 handen te tellen. Maar er zit wel absoluut verbetering in!
pi_100868750
Ik vind het ook niet erg om daarom nog een keer mijn bed uit te moeten 's nachts. Ik zou het verschrikkelijk vinden als het nu niet meer zou gaan, ik wil heel graag gewoon nog een flinke tijd doorgaan met borstvoeding.. En gelukkig ben ik nu nog vrij, en kan ik er gewoon ook een paar dagen voor uittrekken om het weer lopende te krijgen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:01:02 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100868760
Mijn Lientje slaapt hooguit van 23.00 tot 03.30 en vervolgens tot 07.15 uur. Dat heb ik vannacht mee mogen maken.....zalig!!
Meestal is het de laatste tijd 21.00, 01.30, 03.15, 06.30 uur.

Maar wat ik dus wil zeggen, madame is 9 weken en 6 kilo en drinkt zo'n 7/8 voedingen per dag.
Ze poept een keer per dag flink, en nog steeds geel.
In mijn ogen is 5 voedingen per dag en 10 uur slapen dan ook echt heel weinig, ik maak haar ook gerust wakker als ze overdag langer dan 4 uur slaapt.
En ik heb gemerkt dat als ze overdag meer drinkt, ze 's nachts minder vaak komt en als ze overdag weinig drinkt, ze het 's nachts gaat inhalen. Ze heeft dus echt nodig wat ze drinkt op een dag.

Dus zelf laten bepalen Ltiektje en ik zou overdag even om de 2,5 a 3 uur voeden en dan 's nachts max 4 uur ertussen.
En als het goed op peil is, hem zonder de puckababy laten slapen en zelf laten bepalen wanneer hij drinkt.
pi_100873055
Maar je eigen ervaring zegt echt helemaal niets over het kind van een ander Juud. Ondanks dat Lientje het zo geregeld heeft en het daar zo goed op deed.

Mijn oudste dame was namelijk net zo'n bollo als jouw dame rond deze termijn en die had net als Bartje een maximum van 4 a 5 voedingen op een dag. En dik slapen 's nachts. Maar die curve boog niet zo af. okay Bartje klinkt heel vreemd in deze context voor mij :')

LT ik zou het advies van de lactatiekundige gewoon opvolgen. Iedere 2 uur aanleggen en 's nachts ook je wekker ervoor zetten en t ventje aanleggen. Juist 's nachts voeden is enorm goed voor je productie. Je last als het ware op deze manier gewoon zelf een regeldagje in zodat de productie omhoog schiet. Ik hoop voor jullie dat je het lijntje heel snel weer omhoog ziet gaan.
Probeer het wel allemaal iets los te laten, stress beinvloed je productie ook.
Succes :*
:)
pi_100873726
En ik moet even van me afschrijven. Gewoon.
Mn kleine dametje drinkt weer heel moeizaam op het moment. Ze krijgt tandjes en slaat weer aan het borstweigeren. Het lijkt erop dat ze alles qua pijn en drinken enzo direct omzet in borstweigeren. HEEL irritant want mijn productie is al niet echt om over naar huis te schrijven, als de dame weer rustig 10 of meer uur tussen voedingen laat zitten schiet het niet op he }:|
gelukkig haalt ze het soms 's nachts in. Niet altijd maar er zijn redelijk wat nachten bij dat ze ieder uur drinkt. Ik maak me niet druk om haar groei, dat zit wel goed. Maar wel om mn eigen productie, ze laat hem op deze manier zelf dippen en dat is irritant. Gedoe met 's nachts aanleggen en nakolven en weet ik veel wat voor fratsen.
En verder duurt het tegenwoordig om een of andere manier enorm lang voordat mn tsr een keertje komt? Ik heb geen idee waar dat aan ligt maar de dame kan er niet altijd op wachten zeg maar :X :')
ik overweeg ernstig om synto spray te gaan halen om op die manier in ieder geval behoorlijk te kunnen kolven op locatie strakjes, vier dagen p/w (met kolven heb k vaker geen tsr dan wel -O- ) en als de tsr bij live voeden wel erg lang op zich laat wachten is t misschien ook een idee om het voeden maar geen strijd te laten worden van weigeren en loslaten en weet ik veel wat.

Kortom, ik vind t stom }:|
en mn lieve lief was zo bijdehand om niet op de verpakking van t vlees voor t avondeten te kijken. Ik hoop maar dat de hoeveelheden allergeen minimaal zijn maar ik ben bang dat t geen feestje gaat zijn. Er zat van alles in :') en ei, en melk, en soja, en noten.

/gedoe
pi_100873855
Voed je je Bartje ook elke 4 uur mignonne? :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100874106
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:44 schreef Vanyel het volgende:
Voed je je Bartje ook elke 4 uur mignonne? :D
mja
maar die nachtvoedingen heb ik geschrapt hoor.

En die hoeveelheden die dr in gingen. Pfffrt }:|

:P
pi_100874202
Oh een minder grappige tweede post. :* erop. Klinkt pittig en zielig en ik zou als de donder die spray gaan regelen.

En dentinox doet hier wonderen bij tandpijn.
pi_100874853
hier doet t wel wat maar soms is er gewoon niets goed. Dan zit er een zetpil in en een halve fles dentinox voor mijn gevoel op die kaakjes en nog is t niet goed. Dan is het wel de tsr die frustratie oproept bij haar. Het geeft niet als ze weigert omdat ze pijn heeft, zolang ze dat 's nachts inhaalt. Maar t moet niet zo zijn dat ze het dan niet in gaat halen uit frustratie over die tsr zeg maar, het moet geen gevecht worden. (of eigenlijk blijven, helaas -O- )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 augustus 2011 @ 23:10:47 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100875262
Migonne :*

pi_100877196
Mignonne :*
Wat ontzettend lastig en moeilijk zo. Wat je zegt, je wilt het geen strijd laten worden, maar je wilt dit ook niet zo. Hopelijk is het snel weer over en drinkt ze weer beter. En hopelijk valt het met de reactie op de allergenen in het vlees mee.. :X
pi_100884569
Zo mignonne, zit je al klaar om straks de huisarts te bellen voor je syntocinonrecept?
pi_100885005
Mignonne, wat vervelend zeg.

Zo, gisteravond om een uurtje of 10 voor het laatst aangelegd, vannacht werd hij zelf wakker om kwart voor 3, en om kwart over 6 heeft mijn vriend hem wakker gemaakt, omdat hij er zelf ook uitging.. Hij had om kwart voor 3 ook echt flinke honger, hij was enorm ongeduldig, en mijn borst zit onder de krassen nu(moet hoognodig weer eens nageltjes knippen dus). De tsr kwam nu ook weer sneller had ik het idee, dus dat zal ook wel goed zijn. Iemand enig idee hoe snel je productie weer toe kan nemen?
pi_100885264
Als ik een dag het gevoel heb continu aan het voeden te zijn, voelen mijn borsten 's avonds al anders.
pi_100885462
Mignonne als het tsr zoveel problemen geeft zou ik inderdaad gewoon syntocinon proberen. Het heeft mij in elk geval super goed geholpen toen ik ineens geen tsr meer kreeg van kolven en na een tijdje ging het ook weer zonder neusspray.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:03:25 #36
259886 pessie
pi_100885482
Laiv dat klinkt goed! Lekker een snooze dagje inlassen vandaag, kijken hoe snel je het weer opgekrikt hebt.

Mignonne wat naar!!! Sommige kindjes krijgen bij tandjes oorpijn heb ik gehoord waardoor het slikken pijn doet, en omdat zij vaker van drinken pijn heeft gekregen kan ik het me van haar kant voorstellen. Het is gewoon zwaar frustrerend. En wat betreft die TSR, is je cyclus alweer op gang gekomen na je zwangerschap? Dat leek hier het geval.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:16:44 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100885634
mignonne, balen zeg! Ik hoop dat het zich snel Ik hoop dat het zich snel weer oplost en ik zou ook die spray proberen :Y
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:34:37 #38
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_100885967
Ik kolf op mn werk minder dan meneertje thuis drinkt. Misschien deze week dip door ongesteldheid, want hiervoor had ik 50 cc per sessie meer. Pfffff echt irritant
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_100886106
balen zeg j-net -O-

Pessie ik ben er vrij zeker van dat het losstaat van mn cyclus. :) die is al goed op gang namelijk en de gebruikelijke problemen daarmee komen hier nog bovenop.

Thnx all, lief :*
Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld voor een afspraak, kan vanmiddag terecht bij de arts in opleiding. Heeft die ook gelijk van synto-spray gehoord :+ en ik moet gelijk ook maar voor een andere rits bv-gerelateerde medicijnen :P pil en mn allergie-medicijnen enzo.
pi_100886124
Zijn er dingen die borstvoeding kunnen stimuleren anders dan de spray, domperidon en kolven?
Bijvoorbeeld door dingen te eten of te drinken?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_100886382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:43 schreef Tally het volgende:
Zijn er dingen die borstvoeding kunnen stimuleren anders dan de spray, domperidon en kolven?
Er zijn wel dingen die productie-stimulerend of productie-remmend (vermijden dus) werken, anijs geloof ik is stimulerend. Maar daar moet je wel heul veul van eten voor het echt merkbaar effect heeft.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:56:15 #42
259886 pessie
pi_100886427
quote:
Een vriendin van mij dronk borstvoedingsthee. Maar ik weet niet of het heeft geholpen. Ze heeft een jaar gevoed.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:56:48 #43
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100886442
Mignonne wat vreselijk balen zeg. De syntospray zou je iig op weg moeten hepen met je ts.:* voor alles!

Tally er bestaat borstvoedingskruidenthee en 6 jaar geleden bij Tobias zeiden ze dat cashewnootjesde bv op gang helpen komen. Ik heb met geen van twee ervaring.

Ik heb een heul beroerde nacht gehad. 23 uur werd Ylana wakker om niet meer te gaan slapen. Pas om 2.30 sliep ze om om 6.00 uur weer wakker te worden. Mijn productie dipt enórm rond menstruatie en omdat ik een zeeeeer onregelmatige cyclus heb kan ik er ook niet omheen bouwen met nakolven oid. Ik ga zo maar mee sapen met Ylana.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_100886462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er zijn wel dingen die productie-stimulerend of productie-remmend (vermijden dus) werken, anijs geloof ik is stimulerend. Maar daar moet je wel heul veul van eten voor het echt merkbaar effect heeft.
Anijs vind ik niet zo heel lekker. Maar als het zou helpen had ik het gedaan (als ik niet heul veul had moeten eten dan). :{

Word het receptje van de domperidon maar weer weg brengen dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:56 schreef pessie het volgende:

[..]

Een vriendin van mij dronk borstvoedingsthee. Maar ik weet niet of het heeft geholpen. Ze heeft een jaar gevoed.
Kan geen kwaad lijkt me! :)
Eens zoeken wat het is en waar je het kan halen.
pi_100886479
wat ik nu trouwens wel lastig vind, hij zit nu alweer eventjes op zijn vingers te zuigen, betekend dat nu dan dat hij alweer honger heeft? Verder is hij nog heel vrolijk..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:59:48 #46
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100886509
Ik dronk kabouterfeest van pyramide

pi_100886562
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:59 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik dronk kabouterfeest van pyramide

[ afbeelding ]
:D Dat las ik net elders. En vond dat grappig :D
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
wat ik nu trouwens wel lastig vind, hij zit nu alweer eventjes op zijn vingers te zuigen, betekend dat nu dan dat hij alweer honger heeft? Verder is hij nog heel vrolijk..
Die van mij knabbelt en sabbelt op haar vingers als ze last heeft van haar tandjes. Maar eigenlijk nooit wanneer ze honger heeft.
pi_100886617
Tally ik gok dat de tuinen bijvoorbeeld wel zoiets hebben? je zou even in hun webshop kunnen kijken om te zien of ze het hebben zodat je niet voor niks gaat :)

en anijs nouja, je hebt ook anijsthee en (gestampte) muisjes op brood bijvoorbeeld, of van die blokjes voor anijsmelk hoewel ik me voor kan stellen dat je daar niet echt fan van bent als je t niet lekker vindt :P

en over die worstjes nog van gister, bietje offtopic hier, maar ze is ieder uur wakker geweest en de hele nacht onrustig geweest. Ze werd vanmorgen wakker met een verstopte neus en prutogen en zit nu dr luier vol te diarree'en en ze heeft er wat uitslagplekjes bij. Verder lijkt het nu wel okay te gaan, ze huilt nu niet en afgezien van dat ze nu nodig in bad moet heeft ze niet echt last van dr buikje.
Ik ben gestopt met t eten toen ik erachter kwam maar goed toen had ik toch al zo'n half worstje op. -O- lekere faal weer.
pi_100886670
Worstje?

EN ik ga even zoeken in een webshop. Dank je!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:07:08 #50
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_100886671
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 18 augustus 2011 09:56 schreef Saffier het volgende:
Mijn productie dipt enórm rond menstruatie en omdat ik een zeeeeer onregelmatige cyclus heb kan ik er ook niet omheen bouwen met nakolven oid.
[/quote]

Ik denk dat ik ook dip. Het is enige periode dat hij ook iets langer drinkt en echt probeert er meer uit te halen. Ik haal hem er tussen 22 en 00 nog keer uit om te voeden, en afgelopen dagen drinkt hij dan lang en veel terwijl normaal drinkt hij kort en is er dan klaar mee.

2 weken terug op vrijdag kolfde ik extreem veel; 180 in 1 sessie. Normaal is dat 130. Maar nu al hele week 80. Soms 100.
Gelukkig een vriezer met veel melk, maar ja Moet wel weer omhoog. Heb ook al gedacht aan keer extra kolven maar dat is nog niet zo makkelijk natuurlijk :(
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_100886733
Wat ik nu maar weer even doe is gewone thee zetten, en dan een anijsblokje erin mikken, werkt goed, en is ook nog wel te drinken..

Ah, nu een pruttelend jochie, dus voedertijd... :P
pi_100886738
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:07 schreef Tally het volgende:
Worstje?

EN ik ga even zoeken in een webshop. Dank je!
ging over een post van gister haha dus niet aan jou persoonlijk gericht verder :D het staat een beetje raar zo idd.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:43:09 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100887646
Zo, weer terug van het cb. Alles gaat hartstikke goed! Ventje groeit goed. Ik heb al mijn bv-vragen voorgelegd en ben gerustgesteld. Ze vond de voedingen ook wel erg lang duren (een voeding duurt makkelijk een uur, waarin hij veelal drinkt en niet slaapt). Maar dat komt volgens haar omdat het ook gewoon een grote vent is: 57,6 cm en 4660 gram bij vier weken. Het hikken, slikken en 'gloeken' komt omdat hij tijdens het voeden best veel moet verstouwen en het komt ook door hoe hij het regelt (hij drinkt grofweg alleen tussen 8 en 12 's morgens en 18 en 24 uur 's avonds). Advies is om hem (nog) vaker te laten boeren en verder is er niks aan de hand. Ze vroeg nog of ik misschien veel melk produceerde (dat het eruit spuit bijvoorbeeld), maar dat is ook niet zo; hij heeft die tijd gewoon echt nodig om zichzelf te voeden. Oja, en ze had geen problemen met het extra flesje friso dat hij af en toe krijgt. Dit geven we hem weleens als hij nog hongerig is na een lange voeding. Hij heeft het echt nodig.
pi_100887871
Klinkt goed Aventura! En 4660 gram is al best zwaar ja, dat was die van mij bij 8 weken pas, en toen was hij nog kleiner ook..

Ik heb net Bartje in bad mogen doen.. Hij had een overlopende poepluier.. Gisteren had hij ook al gepoept, en ergens hoop ik dat dit dus ook een teken is dat we weer wat op de goede weg zitten... Al is het nog steeds rare poep vind ik..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:53:19 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100887925
Is het dun? En welke kleur heeft het? Hier ook een poepgolf gister. Het zat ooooveral en het bleef maar komen. Ook maar in bad gedaan.
pi_100887947
Het is dun, en blijft ook zo "plakken" aan hem, net of de luier het niet op kan nemen.. En het is oranje/lichtbruinig...
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:54:26 #57
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100887950
LT, rare poep? Verklaar je nader...

Eline heeft een nieuw ritme gevonden qua drinken, overdag drinkt ze slechts slokjes bij me en 's avonds en 's nachts echt goed. Ik denk dat het komt omdat ze ook vast voedsel supergoed eet. Tis net een kliko, alles gaat erin.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:55:20 #58
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100887977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het is dun, en blijft ook zo "plakken" aan hem, net of de luier het niet op kan nemen.. En het is oranje/lichtbruinig...
Klinkt als Eline's poep voor de bijvoeding.
En hier is het altijd goed geweest.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:55:36 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100887988
Lvt, dat klinkt alsof het vet is. Niet dat ik weet wat dat betekent overigens..
Edit: onze jongen heeft ook weleens poep hoe jij beschrijft, dat je de luier er echt af moet strippen zeg maar. Ik denk dat het wel normaal is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 11:03:17 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100888220
Is hij snotterig of lijkt hij verkouden L'tiekje? Is het zeg maar net Slijm wat je er niet af krijgt?

pi_100888442
DJMO, hij heeft af en toe wat snotjes, maar echt verkouden is hij geloof ik niet... Je blijft wel poetsen voor je gevoel, de billendoekjes vliegen erdoor met zo'n luier...
pi_100889275
quote:
Een beperkte hoeveelheid anijs (muisjes) schijnt wel het nodige te doen.
pi_100889414
oeps.. werken en.fokken :N
pi_100889715
Oh en ik dacht juist dat veel anijs weer averechts werkt.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:12:48 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100890661
Oh wat balen toch Mignonne!
Ylana
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:25:17 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100891123
Oh, er was nog een pagina :')
Klinkt prima Aventura!
Ik heb geen verstand van rare poep.
Ylana
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:25:53 #67
259886 pessie
pi_100892116
Laiv, rare poep kan duiden op zowel onder- als overproductie. Aangezien die van jou op het moment onder is en je heel goed bezig bent em weer op te krikken zou ik me als ik jou was de komende 2 dagen hier niet zorgen over maken. Hij poept en hij is gelukkig. Wel moet je over een paar dagen (?) wanneer de productie weer op peil is weer luiers zien die je normaal gesproken zag.
/ik ben geen LK, die weten veel meer dan ik, dus neem me niet te serieus als je denkt dat ik het fout heb.
pi_100894439
l'tiekje, hadden jullie niet ook last van een hardnekkige spruw? Dat kan ook een reden zijn van slechter drinken en zelfs borstweigeren, omdat dat zeer doet in zijn mondje. Misschien is het een slim idee om eens gentiaan violet te gaan proberen. Vaak helpt dat wél waar andere medicatie het niet goed doet. Plus dat je het maar 1x per dag hoeft te gebruiken. Nadeel is wel een paarse borst en een paars mondje. Informatie: http://www.eurolac.net/index.php?p=109 Bestellen kan onderaan deze pagina. (Niet via je apotheek/huisarts bestellen, die oplossing is niet geschikt voor spruwbehandeling.) Goed dat je een lk hebt gebeld! En van dat vingers sabbelen; er is maar één manier om erachter te komen: gewoon aanleggen.

Mignonne ;( Stom worstje. En B laat het voortaan ook wel uit z'n hoofd de ingrediënten níet te checken.

Aventura, ondanks dat het een grote jongen is, kun jij natuurlijk ook gewoon produceren wat hij nodig heeft. Je hebt niet per se een fles kunstvoeding nodig als je dat niet wilt. Slechts ter informatie ;)
Een voeding van een uur vind ik bij 4 weken ook echt niet bijzonder lang, eerder normaal. Je zult merken in de loop der tijd dat het minder gaat worden. Bij ons ging het vrij plots naar minder lang, van 45 min tot een uur naar 15-30 min. Oja, en dat brengt uiteraard ook weer onzekerheid met zich mee :') Ik denk dat dat rond de 6-8 weken was.
pi_100895824
Ik begin nu eigenlijk pas te twijfelen of ze wel genoeg krijgt. Ze groeit weinig en krijgt sinds kort nog maar 4 voedingen per dag (waarvan ik er op werkdagen 1 kolf en 1 kunst). Als ik haar tussendoor aanleg, reageert ze alsof ze in geen weken iets gehad heeft.

Gewoon tussendoor aanleggen op mijn vrije dagen vind ik lastig. Als Dottir meer dan een uur niet gedronken heeft, valt ze sowieso aan als ik haar aanleg. Het risico daarbij is dat het er daarna weer allemaal uitloopt. Of ze zo aanvalt omdat ze echt honger heeft, of omdat ze dat altijd al doet, kan ik niet echt beoordelen.
pi_100895936
4 voedingen per dag plus een aantal in de nacht of 4 voedingen per 24 uur? Dat laatste is erg weinig en waarschijnlijk inderdaad té weinig. Hoe is het met de rest? Groei / plasluiers / poepen / alertheid / tevredenheid?
pi_100896096
Vier voedingen totaal. 7.00, 2x overdag (wisselend), tussen 18.00 en 20.00. Verder heel vrolijk, alert en tevreden (behalve om 6.30 ;)).
We hebben recent de late voeding eens laten vallen en dan slaapt ze net zo lang door. Ik dacht dat ze wel zou roepen als ze meer nodig had, maar dat vraag ik me nu dus af.

Poep- en plasluiers heb ik weinig beeld bij, die worden 4 dagen in de week niet door mij verschoond en de rest delen we.

Overigens krijgt ze naast de voedingen wel vaste bijvoeding, maar daar gaat nog lang niet alles van naar binnen. Steeds meer, dat wel.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:11:02 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100896387
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:21 schreef WupWup het volgende:

Aventura, ondanks dat het een grote jongen is, kun jij natuurlijk ook gewoon produceren wat hij nodig heeft. Je hebt niet per se een fles kunstvoeding nodig als je dat niet wilt. Slechts ter informatie ;)
Een voeding van een uur vind ik bij 4 weken ook echt niet bijzonder lang, eerder normaal. Je zult merken in de loop der tijd dat het minder gaat worden. Bij ons ging het vrij plots naar minder lang, van 45 min tot een uur naar 15-30 min. Oja, en dat brengt uiteraard ook weer onzekerheid met zich mee :') Ik denk dat dat rond de 6-8 weken was.
Ik vraag me echt af of ik wel kan produceren wat hij nodig heeft, temeer omdat ik volgens mij echt geef wanneer hij vraagt. Ik ben dag en nacht in de buurt en reageer op elk signaal. Soms leg ik hem aan en dan blijkt dat hij niet wil. De CB-arts vond een uur wel echt erg lang, misschien in vergelijking met baby's die weliswaar korter drinken, maar vaker komen (ik heb daar niet op doorgevraagd). Misschien moet-ie nog leren om effectiever te drinken en wellicht was dat bij jullie ook het geval (dat je baby het na 6-8 weken opeens helemaal in de smiezen had). Nou ja, een ramp vind ik het niet. Ik heb alle tijd. Zolang hij het goed doet vind ik het prima.
pi_100896425
Vervelend Vanyel -O- kun je niet twee extra voedingsmomenten inlassen op je vrije dagen? Als de hongersignalen niet zo heel duidelijk zijn dan is t misschien een idee om er wat meer "schema" in te gooien maar dan wel een schema wat eerder te vaak dan te weinig aanleggen is. Snap je me nog? Ik ben weer lekker duidelijk :') Ik bedoel dat als ze nu om de 4/5 uur drinkt over het algemeen dat je dan op je vrije dagen om de 3 uur gaat aanleggen ofzoiets.

We zijn weer terug van de huisarts, oxytocine-spray was geen enkel probleem, ze dubte zelfs nog over of ze hem op mijn verzekering moest zetten of op die van jongste omdat het een hulpmiddel was voor de voeding van jongste. Ik quote: "als je een supersonische speen moet hebben voor op een fles dan gaat dat natuurlijk ook van haar verzekering af en niet van de jouwe." om vervolgens in 1 adem te zeggen, "maar geen garanties hoor met die spray, want heel vaak is het na 6 maanden gewoon op" whut :? ik vond het zo suf om zulke dingen in 1 zin gezegd te horen, beetje gevoelsmatig tegenstrijdig ofzo.
Nouja goed, ze had ook nog nooit van cerazette gehoord (voor een arts vond ik dat best triestig, die hoort dat toch gewoon te weten qua anti-conceptie?) dus borstvoeding was sowieso wel een puntje van bijschaven geloof ik. Of dat ook zal gebeuren betwijfel ik.
pi_100896636
Ik probeer haar wel vaker aan te leggen. Vanmorgen gewerkt, toen had ze dus al de kv gehad. Anderhalf uur later oid aangelegd, kind drinkt (zo lijkt het) een volledige voeding en stopt er nog een halve banaan achteraan.

Net als ik denk dat ze dus te weinig drinkt (en ze op het kdv best naar 3 flessen mag), loopt er zo weer een golf uit. En nog een. Er stond een plas in de bumbo.

Ik had ook nog nooit van cerazette gehoord ;)
pi_100896663
En dan ben ik toch wel blij dat ze dat tegen jou zegt, Mignonne, en niet tegen een verse eerste-keer-moeder die zelf nog enorm zoekende is. Jij denkt: 'Muts, sla eens een goed boek open', een ander kan erdoor gaan twijfelen en in een negatieve spiraal raken. Maar wat ik nog tegen je wilde zeggen en eerder was vergeten: reden van afwezige of laten TSR kán zijn te weinig productie, maar ook stress (over te weinig productie bijvoorbeeld :Y) ) Dus vergeet ook niet de oorzaak aan te pakken, zodat je weer zelf een TSR tijdens live voeden aanmaakt.
pi_100896739
Vanyel, heeft ze 'last' van reflux? Spugen hóeft niet erg te zijn, zolang ze daar zelf geen last van heeft. Dan is het slechts een wasprobleem. En, vaak lijkt het meer te zijn dan het werkelijk is. Gooi maar eens 25cc water over je aanrecht. Niet veel, maar je kunt mooi dweilen ;)
pi_100896881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:17 schreef WupWup het volgende:
En dan ben ik toch wel blij dat ze dat tegen jou zegt, Mignonne, en niet tegen een verse eerste-keer-moeder die zelf nog enorm zoekende is. Jij denkt: 'Muts, sla eens een goed boek open', een ander kan erdoor gaan twijfelen en in een negatieve spiraal raken. Maar wat ik nog tegen je wilde zeggen en eerder was vergeten: reden van afwezige of laten TSR kán zijn te weinig productie, maar ook stress (over te weinig productie bijvoorbeeld :Y) ) Dus vergeet ook niet de oorzaak aan te pakken, zodat je weer zelf een TSR tijdens live voeden aanmaakt.
oh jawel, ik heb er lachend "nee joh :D moedermelk is nooit op als je het goed doet" eruit geflapt maar daar had ik achteraf gelijk spijt van :') misschien zet het haar alsnog aan t denken. Of denkt ze er later nog es aan terug, wie weet :+

En ik denk, nee ik weet wel zeker, dat stress een (grote) rol speelt. Maar het is niet alleen mijn stress maar ook haar frustratie. Of hoe zeg je dat. Ik probeer te ontspannen, ik zit soms heel suf met mn ogen dicht onderuitgezakt op de bank te voeden :') maar als er een bonk frustratie aan de borst hangt dan is het lastig om toch te ontspannen, de wisselwerking raakt zoek zeg maar. Ik hoop dat die spray de frustratie bij Elin weg kan nemen en dat ik daardoor uiteindelijk makkelijker kan ontspannen en dat we daardoor allebei weer in een opwaartse spiraal komen.
en stiekem maak ik me gewoon zorgen om mn lieve grote en dus stress, maar ook daar komt hopelijk heel snel een einde aan.
pi_100897074
Ja hee, wat ze drinkt is ook niet zoveel ;)
Ze heeft geen last, ze zorgt gewoon dat ze al haar kleren regelmatig draagt. Na het eten, na het slapen, omdat de zon schijnt: Dottir spuugt.

Maak ik me niet zo'n zorgen om, maar soms heb ik de indruk dat het komt omdat ze overvol zit. Daarom die opmerking bij het extra aanleggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 17:47:12 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100903268
dit vind ik zo motiverend he *not* m'n tante vraagt me hoe het gaat met de kinderen, ik zeg prima, geert heeft al twee tandjes *O* "oh kijk dan maar uit; ik heb gevoed tot z'n achtste maand, maar toen had hij zes tanden, en wilde liever kauwen dan drinken, toen was het snel over" Terwijl ik totaal geen last heb van die twee tandjes :')

</frustratie>

donderdag 18 augustus 2011 @ 19:13:27 #80
259886 pessie
pi_100906656
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:26 schreef Vanyel het volgende:
Ja hee, wat ze drinkt is ook niet zoveel ;)
Ze heeft geen last, ze zorgt gewoon dat ze al haar kleren regelmatig draagt. Na het eten, na het slapen, omdat de zon schijnt: Dottir spuugt.

Maak ik me niet zo'n zorgen om, maar soms heb ik de indruk dat het komt omdat ze overvol zit. Daarom die opmerking bij het extra aanleggen.
Daar moest ik zo om lachen! _O-

Mignonne uiteraard maak jij je zorgen! Ik hoop gewoon dat de syntocine werkt.

Aventura, er zijn maar heel weinig moeders die te weinig aanmaken voor hun kindje. Gewoon rustig blijven doorgaan. Iedere mama is op een gegeven moment bank dat ze niet genoeg heeft.

Vanyel, wat betreft dat eten, ik heb heel consequent bijvoeding gegeven na de voeding, dan ging er dus na een voeding ook rustig een banaan achteraan. Geen probleem, worden ze lekker bol van, als ze gaan lopen sporten ze het er wel weer af!
pi_100907094
Hier een plakdag. Elise is niet blij, heeft krampen, groene poep en wil constant drinken, maar laat steeds los. Heb gekeken in haar mondje, maar zie geen uitslag, op haar witte melktong na dan..
Borsten weer heel soepel, alsof het is teruggelopen. Van de week flinke stuwing gehad.
Hoe lang gaat het duren voor we goed afgesteld zijn op elkaar?

Ik ga steeds meer denken dat er iets meer aan de hand is. Ze spuugt wel elke keer, maar mondjes, meer niet. Ze heeft gewoon de hele dag door, elke dag, lucht in dr buikje en laat veeeel scheten. Ik laat dr elke keer boeren maar het lijkt weinig effect te hebben.
Zou ze een allergie hebben? Zal ik eens dingen gaan laten staan? Ik weet niet zo goed waar ik dan moet beginnen..

Blijf maar denken wat het kan zijn. Kma, kiss (ze heeft ook een voorkeurshouding en overstrekt zich veel en al een scheef hoofdje) reflux, gewoon slechte melk, een ontwikkelingssprong?

Ik ben moe. Echt heel moe en het allerergst dat ik soms te weinig geduld heb als ze zo'n dag heeft. Heb vanmorgen een beetje op dr gemopperd en bah wat voel ik me een rotmoeder :(
Ze is zo boos en trekt mn tepel steeds heel hard uit dr mond als ze een krampje krijgt en dat doet pijn, en ik ben gewoon moe, had ik dat al gezegd?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 19:36:30 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100907568
Sannne: je bent géén rotmoeder. Je bent onzeker en dat straal je ook naar je kindje uit. Je borsten horen soepel aan te voelen, dat is juist een teken dat het aanbod goed is afgestemt op de behoefte van je kindje.

Over die voorkeurshouding: Jan heeft een onbehandelde KISS, (had sterke voorkeur naar links, afgeplat koppie) en bij de manueel therapeut is nu naar voren gekomen dat hij ook darmproblemen heeft. Ook z'n bekken en nek zaten vast. Ook Geert die volgens de manueel een "lichte KISS" had heeft last gehad van z'n darmpjes, en dat heeft hij nu nog als ik uien eet. die laat ik dus staan.

Als je aan een allergie denkt, zou ik contact zoeken met je huisarts voor een plan van aanpak. Sterkte lieve meid :*

pi_100907655
Joh, ik dacht altijd dat kiss en krampen los van elkaar stonden.. Ik ga sowieso eens aan het bellen, want ik vind het zo zielig voor haar.. Hier moet ik gewoon wat mee, dit is niet normaal...
Dankjewel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 20:23:49 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100909587
Ik zeg niet dat krampjes per definitie bij KISS horen, maar als het bekken vastzit, kan dat invloed hebben op de darmpjes. Waardoor die weer gaan (tegen)werken. Dat alles kan een manueel therapeut bekijken, beoordelen en evt. behandelen. Een osteopaat is trouwens ook mogelijk, maar een manueel kijkt ook naar andere delen van 't lichaam zoals bv de darmen :)

donderdag 18 augustus 2011 @ 20:35:18 #85
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100910100
Een osteopaat ook... Ik zou daar eerder mijn geluk beproeven als bij een manueel therapeut.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100910163
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Een osteopaat ook... Ik zou daar eerder mijn geluk beproeven als bij een manueel therapeut.
+1
pi_100910261
Een osteo doet dat ook ja.
En daarnaast kan ik je uit ervaring vertellen dat als er echt iets mankeert aan de darmpjes van je kind, hetzij door een (vermoedde) allergie, hetzij door iets anders. Dat de osteo daar echt niets aan kan veranderen, ondanks dat ie zelf graag anders beweerd. (althans, de mijne beweerde anders, en ik zie het er veel beweren ;) )

Sannne ik moet nu ff voeden maar ik kom er op terug. Hoe dan ook, volg je gevoel. En een dikke zoen en knuffel voor jullie. Je bent een sterke en jij kunt dit, komt goed, echt, durf te vertrouwen :*
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:45:01 #88
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100910553
Dat ligt een beetje aan de oorzaak, Mignonne. Een babylijfje reageert veel heftiger op externe en interne prikkels als die logge lijven van ons. Zo gauw er eten in komt moet bijv. het oude er al bijna weer uit ;)
Ik heb toch echt enorme verbetering gezien toen mijn oudste met 6 weken behandeld werd door een osteopaat. Hij overstekte nogal en was echt heel erg veel aan het huilen. Ook gaf hij veel en vaak op en had (natuurlijk) veel krampjes. Hij heeft er echt baat bij gehad dat ik daar een aantal keren geweest ben.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100911053
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat ligt een beetje aan de oorzaak, Mignonne. Een babylijfje reageert veel heftiger op externe en interne prikkels als die logge lijven van ons. Zo gauw er eten in komt moet bijv. het oude er al bijna weer uit ;)
Ik heb toch echt enorme verbetering gezien toen mijn oudste met 6 weken behandeld werd door een osteopaat. Hij overstekte nogal en was echt heel erg veel aan het huilen. Ook gaf hij veel en vaak op en had (natuurlijk) veel krampjes. Hij heeft er echt baat bij gehad dat ik daar een aantal keren geweest ben.
Dat weet ik, ik zeg ook niet dat een osteo nooit goed doet. Bij mijn oudste hielp het ook allemaal goed, en ik ben nog steeds blij dat we gegaan zijn.
Maar het hielp niet voor haar darmen. Ik bedoel meer te zeggen dat als er functioneel iets mankeert aan de darmen of als er sprake is van bijvoorbeeld KMA dat een osteo dat niet zomaar kan genezen met 3 of 4 behandelingen.
Sannne, bespreek je zorgen anders eens met je consultatiebureau als je daar vertrouwen in hebt, of anders de huisarts ofzo? Voor Kiss of andere toestanden of algehele onrust ofzo kun je best een osteo bellen en die kan echt wonderen doen. Maar voor voedsel-allergie en reflux kun je echt beter naar je huisarts/cb-arts gaan.

Mijn jongste wilde ook om de haverklap drinken, had groene poep en liet na twee slokken weer los om vervolgens weer aan te happen. De krampen waren gigantisch en het ging maar door en door. We hadden geen moment rust en zij ook niet.
Ik wil je zeker geen osteo afraden, ga gewoon, ze zijn de overweging echt waard. Maar voor de volledigheid zou ik ook de boel eens bespreken met de huisarts en/of cb-arts.

En het is ook slopend, maar het word beter, echt! Heb je overdag iemand om op terug te vallen? Is er een mogelijkheid dat je dan een middagdutje doet en dat iemand anders dan even op je meisje past?
pi_100911520
haaaaaaai ;) ik doe ook weer mee :D
en deze start is zoooo anders! Liene hapte direct de eerste keer goed aan en maakte direct al lekkere krachtige halen met dr kaakjes! :) ben zo blij dat het begin zo goed verloopt...
Ze is nog geen 48 uur oud en heb de eerste 20 voedingen er inmiddels al op zitten. De productie komt inmiddels mooi op gang dus, borsten voelen al wat vol aan. Hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:07:38 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100911675
Wat heerlijk, BJ!
pi_100911847
Ben jij bevallen :o Gefeliciteeeeeeeerd!!!! *O* Mooie naam! En wat fijn, zo'n verse goede start. Hoe reageert Evie op jullie nieuwe aanwinst?
pi_100911989
Wat super BJ dat het zo lekker gaat!

Over osteo/huisarts, ik weet gewoon niet waar ik terecht moet omdat ik gewoon niet weet wat er mis is.. Ik snap het gewoon niet, heb haar net gevoed en dat ging goed, ze valt in slaap aan de borst, ik hou haar tegen me aan om een boertje te laten, ze slaapt verder. ik leg dr terug en mevrouw is ineens weer klaarwakker en begint te trappen..

Wat jij beschrijft Mignonne klinkt heel bekend, wat heeft je meisje nou precies? (Omdat ik over dat worstje las..)
En hoe heb je dat overleefd? Hihi...

Ik kan wel iemand vragen om een voeding over te nemen maar ik kan gewoon heel moeilijk hulp vragen. En als het al eens kan voel ik me schuldig, ik wil anderen niet met mijn baby opzadelen. Of ben ik veel te blij even mn handen vrij te hebben en ga ik in huis rommelen..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:00:26 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100914230
Ben je al bij het CB geweest Sannne? En gaat het altijd zo zoals je omschrijft, dus wordt ze na elke voeding zo onrustig? En wat doe jij dan vervolgens?
pi_100914670
Sannne, op basis waarvan denk je dat er meer aan de hand kan zijn? Wat je namelijk omschrijft klinkt mij niet heel uitzonderlijk in de oren. Veel baby's hebben krampen, veel baby's drinken bij vlagen onrustig en veel baby's worden wakker als je ze weglegt om vervolgens moeilijk in slaap te vallen.

Ik wil je zorgen niet wegredeneren, maar ik wil je wel op het hart drukken dat het tot op zekere hoogte allemaal heel normaal is. Heb je iemand die met je mee kan denken, een huisarts of lactatiekundige? Ik denk dat je er veel baat bij zou hebben, want als je er middenin zit valt het niet altijd mee. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100914744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
haaaaaaai ;) ik doe ook weer mee :D
en deze start is zoooo anders! Liene hapte direct de eerste keer goed aan en maakte direct al lekkere krachtige halen met dr kaakjes! :) ben zo blij dat het begin zo goed verloopt...
Ze is nog geen 48 uur oud en heb de eerste 20 voedingen er inmiddels al op zitten. De productie komt inmiddels mooi op gang dus, borsten voelen al wat vol aan. Hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan...
Wat fijn dat je de kraamtijd hebt die je de vorige keer niet had! :* Het klinkt als een prima basis voor een lange en onbezorgde voedperiode!
pi_100915583
Ze is niet alleen maar onrustig, ze is ontroostbaar en haar darmen zijn ALTIJD aan het borrelen en rommelen. Haar gegil gaat echt door merg en been en het voelt gewoon niet goed.
Ze is niet altijd zo gelukkig, maar iets in mij zegt gewoon dat er meer aan de hand is..
pi_100915620
Dan bel je morgen de huisarts?
pi_100916154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:13 schreef Sannne het volgende:
Wat super BJ dat het zo lekker gaat!

Over osteo/huisarts, ik weet gewoon niet waar ik terecht moet omdat ik gewoon niet weet wat er mis is.. Ik snap het gewoon niet, heb haar net gevoed en dat ging goed, ze valt in slaap aan de borst, ik hou haar tegen me aan om een boertje te laten, ze slaapt verder. ik leg dr terug en mevrouw is ineens weer klaarwakker en begint te trappen..

Wat jij beschrijft Mignonne klinkt heel bekend, wat heeft je meisje nou precies? (Omdat ik over dat worstje las..)
En hoe heb je dat overleefd? Hihi...

Ik kan wel iemand vragen om een voeding over te nemen maar ik kan gewoon heel moeilijk hulp vragen. En als het al eens kan voel ik me schuldig, ik wil anderen niet met mijn baby opzadelen. Of ben ik veel te blij even mn handen vrij te hebben en ga ik in huis rommelen..
Mijn meisje heeft wat allergieen en verborgen reflux.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zolang ik niets verkeerds eet, leven we nog lang en gelukkig ;)
pi_100916451
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
Dan bel je morgen de huisarts?
Hier sluit ik me bij aan. Niet over nadenken en gewoon doen, Sannne! Eerst stap 1 en dan zie je de rest wel weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')