Ik doe mijn best, maar als hij dan maar een paar minuten drinkt aan een borst, en dan voelt hij alweer leeg aan, dan ga ik toch weer twijfelen of er wel genoeg inzit.. En ik denk wel dat het goed gaat ergens, hij is minder onrustig, laat meer van zich horen, en wordt nu echt om de 2 uur wakker dat hij honger heeft, maarja, ik ben ergens bang dat hij volgende week op het cb weer niet genoeg gegroeid is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:40 schreef DJMO het volgende:
Maak je nou geen zorgen, of nou ja, probeer op je kindje te vertrouwen l'tiekje!Dat hij gisterenavond zo veel wilde drinken is waarschijnlijk een combinatie geweest van a) productie opkrikken b) tanken voor de nacht c) lekker met mama clusteren.
Het is ook niet de bedoeling dat je (weer) stuwing krijgt, maar dat het aanbod weer word afgestemd op de behoefte. Dat betekent niet dat je borsten zó vol moeten zitten dat je er niets meer uitkrijgt bij wijze van spreken, maar dat ze gewoon lekker soepel aan moeten blijven voelen. Als je er met kolven niets meer uitkrijgt, krijgt jouw baby dat nog welDie drinkt veel beter en effectiever dan een kolf kan kolven.
Mijn borsten hebben misschien twee keer vol aangevoeld, namelijk toen Senna onverwacht twee keer in de nacht niet kwam. Ik heb geen stuwing gehad in de kraamtijd of later, geen lekkages en toch heb ik Senna 21 maanden gevoed. Het hoeft niet per se, natuurlijk!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, maar als hij dan maar een paar minuten drinkt aan een borst, en dan voelt hij alweer leeg aan, dan ga ik toch weer twijfelen of er wel genoeg inzit.. En ik denk wel dat het goed gaat ergens, hij is minder onrustig, laat meer van zich horen, en wordt nu echt om de 2 uur wakker dat hij honger heeft, maarja, ik ben ergens bang dat hij volgende week op het cb weer niet genoeg gegroeid is.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh ja heb k geprobeerd, het werkte (uiteraard werkt het, duh) en de eerste twee rustige, relaxte voedingen zitten er al in. Gelukkig, ik voelde haar lijfje gewoon gelijk ontspannen en daardoor ontspande ik zelf ook weer. Ik denk zomaar dat een dag of 2 met die spray voldoende is voor ons om in een positief ritme te komen. Of je weet wel.
Bendegek!!! Weet je hoe goor die wc's daar zijn??!! En klein! Je gaat daar toch niet zitten kolven, mafketel. Ze gaan je maar even vertellen waar een EHBO-ruimte of leeg kantoor is waar je terecht kunt. Een toilet, maar zeker die toiletten daarquote:En dan is t extra fijn dat k die spray heb liggen voor het kolven strakjes want ik denk dat k maar gewoon op de wc ga zitten![]()
soms uitermate ontspannendmaar niet op een openbare plee
Dit dus...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:33 schreef WupWup het volgende:
Bendegek!!! Weet je hoe goor die wc's daar zijn??!! En klein! Je gaat daar toch niet zitten kolven, mafketel. Ze gaan je maar even vertellen waar een EHBO-ruimte of leeg kantoor is waar je terecht kunt. Een toilet, maar zeker die toiletten daar![]()
zijn niet geschikt om te kolven.
Maar je hebt toch nog wel even verlof? Ik kan prima thuiswerken en Lena erbij hebben. Het enige wat ik hoef te doen is haar zo nu en dan voeden, in bed leggen, eruit halen en een schone luier geven. Het kost me niet meer tijd dan kolven en ik vind het veel leuker. Ik zet haar in de wipstoel naast m'n bureau en zo is het gewoon gezellig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:52 schreef Aventura het volgende:
Voor na mijn verlof had ik bedacht dat ik op de woensdagen en halve dag thuis werk, maar met een ochtend/voormiddag zoals deze lijkt me dat gewoon onmogelijk! Toch maar even bedenken hoe ik dit ga aanpakken dan.
Het klinkt echt goed zo hoor! Kruip anders lekker in bed, laat Bartjes vader opdraven voor de catering, kijk een filmpje... maak het jezelf gemakkelijk. Zulke intensieve dagen gaan altijd weer voorbij!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mooie foto BJ!
Pfff, wel heftig, zo'n dagje, soms kwam hij na een uur alweer.. Maar het lijkt wat te doen. Het lijkt erop dat hij weer meer plast, en zijn darmpjes lijken wat in protest te komen, hij heeft weer wat krampjes. En dan laat hij ook echt horen dat het hem dwars zit.
Nog even een paar dagen zo door, en dan gaat hij vast wel weer wat meer tijd tussen de voedingen laten..
Ik heb vandaag ook met boeken op de bank doorgebracht, meer kon ik ook niet doen. Ik geef me er ook maar even aan over, ik wil erg graag dat het gewoon weer goed gaat lopen, gelukkig dat ik deze week ben wezen wegen, nu heb ik nog even voordat ik weer echt aan het werk moet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef Jore het volgende:
[..]
Het klinkt echt goed zo hoor! Kruip anders lekker in bed, laat Bartjes vader opdraven voor de catering, kijk een filmpje... maak het jezelf gemakkelijk. Zulke intensieve dagen gaan altijd weer voorbij!
Da's wel een nadeel inderdaad, niet dubbelzijdig. Al is me dat met de Symphony ook niet gelukt (de kolfjes aanleggen, een goede houding vinden, de knopjes bedienen...). De flesjes en kolf vasthouden vond ik ook lastig, ik zat er helemal verkrampt bij. Overigens zou ik met dit ding niet tussen mijn collega's zitten werken hoor! Ik vind dat echt ongepast. Wil echt niet dat mijn collega's zoiets intiems zien. Ik zie mezelf dan eerder in een aparte werkruimte zitten (op kantoor zijn kleine ruimtes - flexplekken - waar kun je je terugtrekken met je laptop. Ik zie mezelf dan bijvoorbeeld e-mail wegwerken of wat stukken doornemen. (Ik weet dat je gewoon tijd voor het kolven krijgt, maar ik vind het zelf gewoon vervelend om 'niets' te doen).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
Daar had ik het pas ook over, Aventura. Hij kolft niet dubbelzijdig helaas en zou voor mij daarom afvallen. Al maakt dat misschien ook niet zoveel uit als je gewoon door kunt blijven werken.
quote:
Jep, daar zou ik dan ook zeker naar gaan kijken als je van plan bent te kolven, Aventura.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
En handsfree kolven, je hebt toch ook zo'n extra BH-dinges die de schelpen vast kon houden? Stond in het vorige topic geloof ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |