abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:40:32 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100927315
Maak je nou geen zorgen, of nou ja, probeer op je kindje te vertrouwen l'tiekje! :* Dat hij gisterenavond zo veel wilde drinken is waarschijnlijk een combinatie geweest van a) productie opkrikken b) tanken voor de nacht c) lekker met mama clusteren.

Het is ook niet de bedoeling dat je (weer) stuwing krijgt, maar dat het aanbod weer word afgestemd op de behoefte. Dat betekent niet dat je borsten zó vol moeten zitten dat je er niets meer uitkrijgt bij wijze van spreken, maar dat ze gewoon lekker soepel aan moeten blijven voelen. Als je er met kolven niets meer uitkrijgt, krijgt jouw baby dat nog wel ;) Die drinkt veel beter en effectiever dan een kolf kan kolven. :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100929257
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:40 schreef DJMO het volgende:
Maak je nou geen zorgen, of nou ja, probeer op je kindje te vertrouwen l'tiekje! :* Dat hij gisterenavond zo veel wilde drinken is waarschijnlijk een combinatie geweest van a) productie opkrikken b) tanken voor de nacht c) lekker met mama clusteren.

Het is ook niet de bedoeling dat je (weer) stuwing krijgt, maar dat het aanbod weer word afgestemd op de behoefte. Dat betekent niet dat je borsten zó vol moeten zitten dat je er niets meer uitkrijgt bij wijze van spreken, maar dat ze gewoon lekker soepel aan moeten blijven voelen. Als je er met kolven niets meer uitkrijgt, krijgt jouw baby dat nog wel ;) Die drinkt veel beter en effectiever dan een kolf kan kolven. :)
Ik doe mijn best, maar als hij dan maar een paar minuten drinkt aan een borst, en dan voelt hij alweer leeg aan, dan ga ik toch weer twijfelen of er wel genoeg inzit.. En ik denk wel dat het goed gaat ergens, hij is minder onrustig, laat meer van zich horen, en wordt nu echt om de 2 uur wakker dat hij honger heeft, maarja, ik ben ergens bang dat hij volgende week op het cb weer niet genoeg gegroeid is.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:20:08 #123
5428 crew  miss_sly
pi_100929537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:10 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik doe mijn best, maar als hij dan maar een paar minuten drinkt aan een borst, en dan voelt hij alweer leeg aan, dan ga ik toch weer twijfelen of er wel genoeg inzit.. En ik denk wel dat het goed gaat ergens, hij is minder onrustig, laat meer van zich horen, en wordt nu echt om de 2 uur wakker dat hij honger heeft, maarja, ik ben ergens bang dat hij volgende week op het cb weer niet genoeg gegroeid is.
Mijn borsten hebben misschien twee keer vol aangevoeld, namelijk toen Senna onverwacht twee keer in de nacht niet kwam. Ik heb geen stuwing gehad in de kraamtijd of later, geen lekkages en toch heb ik Senna 21 maanden gevoed. Het hoeft niet per se, natuurlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:52:05 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100932857
en mijn borsten lijken vaak meer op uitgelubberde theezakjes dan dat je er aan af ziet dat ik borstvoeding geef. Toch groeit Geert prima!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100934296
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh ja heb k geprobeerd, het werkte (uiteraard werkt het, duh :D) en de eerste twee rustige, relaxte voedingen zitten er al in. Gelukkig, ik voelde haar lijfje gewoon gelijk ontspannen en daardoor ontspande ik zelf ook weer. Ik denk zomaar dat een dag of 2 met die spray voldoende is voor ons om in een positief ritme te komen. Of je weet wel.
*O* *O* *O*

quote:
En dan is t extra fijn dat k die spray heb liggen voor het kolven strakjes want ik denk dat k maar gewoon op de wc ga zitten :D
soms uitermate ontspannend :Y) maar niet op een openbare plee :P
Bendegek!!! Weet je hoe goor die wc's daar zijn??!! En klein! Je gaat daar toch niet zitten kolven, mafketel. Ze gaan je maar even vertellen waar een EHBO-ruimte of leeg kantoor is waar je terecht kunt. Een toilet, maar zeker die toiletten daar :r :r zijn niet geschikt om te kolven.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:45:30 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100934695
Ik wilde hetzelfde zeggen als Wup, hygiene techisch is een wc simpelweg geen geschikte plaats.

Laiv, ook ik dacht tijdens de blokvoedings-fase dat er niks meer uit kwam, als er dan nog maar een kwartiertje ofzo zat tot het volgende blok bood ik de andere kant alvast aan. Ging prima en op die manier hebben we langzaam beide kanten weer gebruikt per voeding. En het klinkt alsof hij gisteravond gewoon lekker aan het tanken is geweest. Goed dat je hem toch nog wakker hebt gemaakt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:52:14 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100934919
Pppft, hier een paar monstersessies achter de rug. Van 6-7 uur, van 7:30 tot 8:30 uur, van 10:45 tot 12:45 uur...Ik leg het mannetje nu net weg. Heb tussen 8:30 en 10:30 even (geprobeerd te) slapen, ik had in die tijd misschien beter kunnen gaan douchen, aankleden en ontbijten :')

Voor na mijn verlof had ik bedacht dat ik op de woensdagen en halve dag thuis werk, maar met een ochtend/voormiddag zoals deze lijkt me dat gewoon onmogelijk! Toch maar even bedenken hoe ik dit ga aanpakken dan.

Mijn borsten voelen eigenlijk altijd wel vol (doch soepel) aan. Na 4-5 uur niet voeden wel meer gespannen dan normaal, maar eigenlijk kan ik aan de aanblik of vorm van mijn borsten niet zoveel zeggen over de hoeveelheid melk die erin zit.
pi_100934987
Goed bezig, productie-opkrikkende-dames! ^O^ Het is misschien even zwaar, maar het resultaat mag er straks wezen :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:35:34 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100936563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:33 schreef WupWup het volgende:

Bendegek!!! Weet je hoe goor die wc's daar zijn??!! En klein! Je gaat daar toch niet zitten kolven, mafketel. Ze gaan je maar even vertellen waar een EHBO-ruimte of leeg kantoor is waar je terecht kunt. Een toilet, maar zeker die toiletten daar :r :r zijn niet geschikt om te kolven.
Dit dus...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:21:33 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100948675
pffff; moehoe!!! Liene moet nog ff wennen; en van8 de hele nacht bijna aan de borst gehad. Maar ze doet het zo goed! haar ontlasting wordt al wat groenig ipv meconium; ze plast goed; en mijn borsten worden steeds voller...
wilde jullie deze foto niet onthouden ;)

Evie wil ook nog even aan de borst ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:39:58 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100949351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:52 schreef Aventura het volgende:
Voor na mijn verlof had ik bedacht dat ik op de woensdagen en halve dag thuis werk, maar met een ochtend/voormiddag zoals deze lijkt me dat gewoon onmogelijk! Toch maar even bedenken hoe ik dit ga aanpakken dan.
Maar je hebt toch nog wel even verlof? Ik kan prima thuiswerken en Lena erbij hebben. Het enige wat ik hoef te doen is haar zo nu en dan voeden, in bed leggen, eruit halen en een schone luier geven. Het kost me niet meer tijd dan kolven en ik vind het veel leuker. Ik zet haar in de wipstoel naast m'n bureau en zo is het gewoon gezellig.

Geef het wat tijd, het efficiënter drinken komt echt wel! En als het zo inspannend blijft dan zie je dat tegen die tijd wel weer. Er staat tegenover dat je supernachten hebt, dat is ook wat waard. Dan ben je op je werk in ieder geval uitgerust.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100949373
Lieve foto, BJ! Ivan heeft dat nog nooit gedaan, grappig genoeg.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:54:42 #134
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100949894
BJ O+
Mag ze ook drinken?

Eli wil nu ook drinken. Doe maar niet :+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100950791
Mooie foto BJ!

Pfff, wel heftig, zo'n dagje, soms kwam hij na een uur alweer.. Maar het lijkt wat te doen. Het lijkt erop dat hij weer meer plast, en zijn darmpjes lijken wat in protest te komen, hij heeft weer wat krampjes. En dan laat hij ook echt horen dat het hem dwars zit.

Nog even een paar dagen zo door, en dan gaat hij vast wel weer wat meer tijd tussen de voedingen laten..
pi_100951631
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mooie foto BJ!

Pfff, wel heftig, zo'n dagje, soms kwam hij na een uur alweer.. Maar het lijkt wat te doen. Het lijkt erop dat hij weer meer plast, en zijn darmpjes lijken wat in protest te komen, hij heeft weer wat krampjes. En dan laat hij ook echt horen dat het hem dwars zit.

Nog even een paar dagen zo door, en dan gaat hij vast wel weer wat meer tijd tussen de voedingen laten..
Het klinkt echt goed zo hoor! Kruip anders lekker in bed, laat Bartjes vader opdraven voor de catering, kijk een filmpje... maak het jezelf gemakkelijk. Zulke intensieve dagen gaan altijd weer voorbij!
pi_100952504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef Jore het volgende:

[..]

Het klinkt echt goed zo hoor! Kruip anders lekker in bed, laat Bartjes vader opdraven voor de catering, kijk een filmpje... maak het jezelf gemakkelijk. Zulke intensieve dagen gaan altijd weer voorbij!
Ik heb vandaag ook met boeken op de bank doorgebracht, meer kon ik ook niet doen. Ik geef me er ook maar even aan over, ik wil erg graag dat het gewoon weer goed gaat lopen, gelukkig dat ik deze week ben wezen wegen, nu heb ik nog even voordat ik weer echt aan het werk moet.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:01:53 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100957312
Ik stuitte op deze 'hands-free'-kolf van Difrax. Dat lijkt me nou ideaal. Maakt volgens de fabrikant ook nog eens minder lawaai dan gangbare electrische kolven. Hiermee zie ik mezelf wel op het werk kolven eigenlijk. Was er eigenlijk al min of meer over uit dat ik na mijn verlof zou gaan stoppen (hoofdreden: ik zie het niet zitten om met een kolf en flesjes te moeten sleuren), maar misschien trekt dit apparaat me over de streep.

pi_100965561
Daar had ik het pas ook over, Aventura. Hij kolft niet dubbelzijdig helaas en zou voor mij daarom afvallen. Al maakt dat misschien ook niet zoveel uit als je gewoon door kunt blijven werken.
pi_100965612
Hij ziet er ideaal uit. Ik heb al een Medela Swing, maar zou veel liever zoiets hebben.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100965634
Als ik jou was zou ik serieus de aanschaf overwegen, wickie. Dat wil zeggen, ik ben er heel nieuwsgierig naar. :+ Maar voor mezelf komt 'ie te laat.

Tip: in onze borstvoedingswinkel (waar je ook lactatiekundige consulten kunt krijgen) kun je voor de aanschaf van een kolf verschillende kolven uitproberen. Ik zou zelf vooral nieuwsgierig zijn hoe effectief de nieuwe Difrax kolft en of het vacuum wel goed blijft.
pi_100965697
Als het alleen om het hands free kolven gaat... Dat kan ik met mijn Pump In Style van medela ook...
En dat ie niet zichtbaar is onder kleding. Tsja je moet de boel toch goed frutten, dus of je met deze wel tussen je collega's gaat zitten kolven en anders niet, tsja dat weet ik niet.

Dubbelzijdige is wel enorm fijn. Ik zou echt niet enkel zijdig willen! Dus daarom zou deze voor mij echt afvallen.
pi_100965706
Dat is een goed punt Claudia, dat ga ik onthouden. Ik wil eerst kijken hoe het gaat met de borstvoeding, maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik weer veel ga kolven. Ik vond het niet belastend en ook erg prettig dat ik er niet alleen voor stond met het voeden. Maar ja mijn enige ervaring is dat Live voeden een soort van oorlogsvoering van een uur was :') dus niet echt representatief.
Maar mocht alles nou gewoon fijn gaan deze keer dan wil ik graag een kolf die ik niet hoef vast te houden, maar die wel klein en compact is.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:59:30 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100965921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
Daar had ik het pas ook over, Aventura. Hij kolft niet dubbelzijdig helaas en zou voor mij daarom afvallen. Al maakt dat misschien ook niet zoveel uit als je gewoon door kunt blijven werken.
Da's wel een nadeel inderdaad, niet dubbelzijdig. Al is me dat met de Symphony ook niet gelukt (de kolfjes aanleggen, een goede houding vinden, de knopjes bedienen...). De flesjes en kolf vasthouden vond ik ook lastig, ik zat er helemal verkrampt bij. Overigens zou ik met dit ding niet tussen mijn collega's zitten werken hoor! Ik vind dat echt ongepast. Wil echt niet dat mijn collega's zoiets intiems zien. Ik zie mezelf dan eerder in een aparte werkruimte zitten (op kantoor zijn kleine ruimtes - flexplekken - waar kun je je terugtrekken met je laptop. Ik zie mezelf dan bijvoorbeeld e-mail wegwerken of wat stukken doornemen. (Ik weet dat je gewoon tijd voor het kolven krijgt, maar ik vind het zelf gewoon vervelend om 'niets' te doen).
pi_100965941
Daarom ga ik altijd fokken tijdens het kolven :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100965994
Aventura, is er niemand in je omgeving met ervaring waar je je prettig genoeg bij voelt dat die je een keertje kan helpen met handigheid krijgen met dubbelzijdig hands free kolven?
Ik heb onlangs zowel een vriendinnetje als mijn schoonzusje daarmee geholpen.

Het scheelt zoveel gemak als dat lukt. Ik kan ook niet "niets" doen tijdens het kolven.
pi_100966041
Die kolf kwam eergisteren ook langs bij editie NL(?) op RTL 4.

Ik geloof dat ik de produktie nu echt weer wat opgekrikt heb. We hebben hem wakkergemaakt om 3 uur, toen kwam hij weer om kwart over 6 en om half 10. En hij loopt na een voeding weer over lijkt het, en we hebben flinke plasluiers... Ben dus nu ook erg benieuwd hoe hij het verder gaat doen vandaag..
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:16:30 #148
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100966106
Fokken doe ik nu tijdens het voeden, lang leve de iPad :P Soms doe ik ook weleens 'niets' (nou ja, noem je kind te eten geven maar niets!). Je zou het meditatie kunnen noemen. In die zin is het voeden wel heilzaam voor me. Mijn man vindt dat sowieso; hij zegt altijd dat ik aan 'infobesitas' lijd. Dat klopt wel, ben altijd aan het lezen, surfen, bellen. Best vermoeiend eigenlijk.
pi_100966846
die kolf is mooi ja :Y maar je moet die schelp toch tussen je bh frotten, volgens mij gaat dat ook weinig subtiel.

Hier weer een drama weiger avond ;( sinds 8 uur gisteravond heeft ze niets meer gedronken bij mij, om 10 uur een flesje gekolfd en dat ging er wel in, en sindsdien kreeg ik haar niet meer aangelegd, ook 's nachts en half slapend niet. Ze ligt nu weer te slapen en heeft nog niets gedronken. 13 uur and counting dus -O-
stom gedoe.
:)
pi_100966871
Mignonne wat k*t zeg :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100967252
ze drinkt O+ gewoon rustig *O*
:)
pi_100967577
Oh wat fijn ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:14:40 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100968476
En handsfree kolven, je hebt toch ook zo'n extra BH-dinges die de schelpen vast kon houden? Stond in het vorige topic geloof ik?

Mignonne, fijn dat ze nu drinkt. Hopelijk blijft het nu goed gaan. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100968863
Mignonne wat fijn dat ze nu rustig drinkt!
pi_100968892
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:25 schreef mignonne het volgende:
ze drinkt O+ gewoon rustig *O*
*O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100969401
oooo Mignonne wat heerlijk voor je!!! :)
ik jompel ook ff mee *O*

en ik ben zo blij; (ondanks dat ik zooooo moe ben, door het slechte slapen...)
Liene doet het echt super aan de borst! mijn tepels doen niet pijn, geen kloven, ze hapt een goede grote hap; EN ze valt al niet meer af! (4e dag).
Teken dat de voeding dus goed op gang is *O* *O* *O*
goh ik ben helemaal verbaast dat het zo'n verschil maakt; die paar weekjes verschil; dit is echt een krachtig dametje hoor :D
(met flink wat pit haha)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100970355
Mignonne, wat fijn dat ze nu wel weer rustig ging drinken! Gelukkig merkte je gisteren dus ook al goed effect van de spray. Bah, wat een stress steeds door het weigeren ;( :* Heeft ze nog last gehad van het vlees denk je?

Wat fijn BJ!! Heerlijk dat de kraamtijd nu zo heerlijk gaat O+ *O* Die foto met Evie erbij is echt lief!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100972962
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
En handsfree kolven, je hebt toch ook zo'n extra BH-dinges die de schelpen vast kon houden? Stond in het vorige topic geloof ik?
Jep, daar zou ik dan ook zeker naar gaan kijken als je van plan bent te kolven, Aventura.

Al moet ik zeggen dat ik kolven sowieso wel belastend vind, ookal kan ik ervoor in een aparte kamer zitten:

* ik zit voor een open raam en moet altijd opletten dat mensen niet zomaar naar binnen kunnen kijken
* ik ben nog best wel wat tijd kwijt vanwege alle voorbereidingen (sleutel halen, naar een aparte ruimte lopen, de boel daar opstarten, kolf uitpakken, flesjes klaarzetten, de boel opbergen)
* het kolven zelf gaat niet altijd even goed en ik kolf het beste als ik borstcompressie toepas, dus ik kan niet alleen maar werken
* ik moet vaak hetgeen ik mee bezig ben onderbreken om te gaan kolven (dan ben ik bijvoorbeeld net lekker bezig met schrijven aan een artikel)
* ik moet altijd maar nadenken waar en wanneer ik het beste kan kolven en moet dat bijvoorbeeld om vergaderingen heen plannen (en binnenkort ga ik op kraambezoek ver weg en ik heb geen flauw idee hoe dat moet)

Nou ja, al met al vind ik kolven dus vreselijk. Ik heb deze zomer veel thuisgewerkt en dat was gelukkig minimaal belastend.
pi_100973025
MEt een gewone voedingsbh kun je ook prima hands free kolven, daar heb je geen speciale bh voor nodig...
pi_100973063
Met dat ding dat Poppedein liet zien lijkt het me veel eenvoudiger want 'steviger'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')