SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 15-09-2011 15:01:22 ]
We hebben hier sowieso geen stoplichten meer in de stad waar ik woon, ze hebben overal rotondes gemaaktquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:22 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam zijn er bijna alleen maar stoplichten met 2 banen voor rechtdoor
Hier in de buurt heb ik 'Abco motors' zitten en die hadden een schitterende honda cbr staan, 25 kw.. En ook bij motoport heb ik er enkele zien staan, dus goed zoekenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:57 schreef Yreal het volgende:
bedankt iedereen![]()
Nu eens op zoek. Bijna geen enkele zaak heeft echter 25 kw motoren staanDan moet ik ze dik betalen om een proefritje te mogen maken..
Nouwja.. heb een zak gevonden die xt660x op 25kw te huur heeft dus dat gaan we doen zodra het roze pasje er is.
Tof, die helm heb ik ook! Vind dat ingebouwde zonne vizier erg handig.. alleen als ik de weg op moet draag ik een bril en in combinatie met dat 'mond/neuskapje' beslaat mijn bril altijd.. Verder knelt de helm nog behoorlijk aan mijn wangetjes hoorquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:51 schreef mstx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links oud, rechts nieuw
Ik heb ook een HJC met zonnevizier (FS-11), maar ik heb er geen last van dat m'n bril beslaatquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:25 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hier in de buurt heb ik 'Abco motors' zitten en die hadden een schitterende honda cbr staan, 25 kw.. En ook bij motoport heb ik er enkele zien staan, dus goed zoeken
[..]
Tof, die helm heb ik ook! Vind dat ingebouwde zonne vizier erg handig.. alleen als ik de weg op moet draag ik een bril en in combinatie met dat 'mond/neuskapje' beslaat mijn bril altijd.. Verder knelt de helm nog behoorlijk aan mijn wangetjes hoor
Ah, oke. Die zit er bij mij ook, maar alsnog geen last van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:27 schreef Thrilled het volgende:
Nee niet met dat zonne vizier naar beneden, maar met dat kapje erop wat voor je neus zit
Hij zit idd wel een stuk strakker dan m'n vorige helm, vind ik wel fijn eigenlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:25 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Tof, die helm heb ik ook! Vind dat ingebouwde zonne vizier erg handig.. alleen als ik de weg op moet draag ik een bril en in combinatie met dat 'mond/neuskapje' beslaat mijn bril altijd.. Verder knelt de helm nog behoorlijk aan mijn wangetjes hoor
Netjes hoorquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:16 schreef Devvie het volgende:
vanaf morgen is deze van mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
41000quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Netjes hoorhoeveel staat er op de teller?
Even een quote van "Nickel89" op Motor-forum: "Ik heb 25 augstus mijn AVD pas, maar mijn instructeur zegt drie keer per les zo ongeveer; een examinator wil jou eigenlijk maar twee dingen zien doen. Dat is 1) dat je de voordelen van de motor kent, begrijpt en benut. En dat is 2) dat je de nadelen van de motor kent, begrijpt en daar rekening mee houdt."quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:00 schreef knack het volgende:
ahhh morgen al examen! Vandaag is mijn laatste les. Best wel spannend hoor.![]()
Iemand nog handige tips over het afrijden / routes bij het CBR Rijswijk.
rustig blijven, plezier hebben en lekker doorrijden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:00 schreef knack het volgende:
ahhh morgen al examen! Vandaag is mijn laatste les. Best wel spannend hoor.![]()
Iemand nog handige tips over het afrijden / routes bij het CBR Rijswijk.
haha ja dat is een leuke theorie. Nu dit nog in de praktijk brengen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even een quote van "Nickel89" op Motor-forum: "Ik heb 25 augstus mijn AVD pas, maar mijn instructeur zegt drie keer per les zo ongeveer; een examinator wil jou eigenlijk maar twee dingen zien doen. Dat is 1) dat je de voordelen van de motor kent, begrijpt en benut. En dat is 2) dat je de nadelen van de motor kent, begrijpt en daar rekening mee houdt."
Ja dat punt ken ik daar ja. Rij wel eens richting de gamma daarzo. Aan je opmerking te zien had jij de middelstequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:00 schreef Devvie het volgende:
[..]
rustig blijven, plezier hebben en lekker doorrijden.En als je bij delft-zuid de TU wijk moet hebben. De rechterbaan van de 3 pakken bij de afslag, niet de middelste
ja, ik had alleen dat gele bord net voor het stoplicht gezienquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:02 schreef knack het volgende:
[..]
haha ja dat is een leuke theorie. Nu dit nog in de praktijk brengen.
[..]
Ja dat punt ken ik daar ja. Rij wel eens richting de gamma daarzo. Aan je opmerking te zien had jij de middelste
Je rijdt toch eerst een uur prive met je instructeur, en dan samen met hem naar CBR.. ? Dat had ik iig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:03 schreef knack het volgende:
Examen staat gepland om 14.00. Maar we zijn met ze'n tweeen. Dus ligt er een beetje aan wie er eerst gaat.Ik hoop ik... want dan ben ik er teminste vanaf
Ik heb een instructeur die juist alleen maar zegt waar je naartoe moet en "gaat goed jonge"quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:15 schreef Devvie het volgende:
Ik vond het examen trouwens veel relaxter dan de lessen.. de hele tijd die "verbeterpunten" die in je oor werden verteld.. met je examen hoor je alleen waar je naartoe moet dus je gaat je ook niet "onzeker" voelen omdat je dingen "fout" zou doen
Tip: zoek een anderquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:14 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik heb een instructeur die juist alleen maar zegt waar je naartoe moet en "gaat goed jonge"
Precies, ik had eerst ook zo'n instructeur die te aardig was. Een paar weken voor m'n AVB ging hij op vakantie en kreeg ik een andere instructeur, die liet het meteen duidelijk weten als ik iets fout deed. Vond ik een stuk beter.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tip: zoek een ander
Ik wil het niet horen als ik iets goed doe, ik wil uitgekafferd worden als ik iets fout doe
Is wel ongeveer wat ik zoek, maar ik moet nog een maand wachten.quote:
Neuh, ik heb ook al eens les gehad van een ander. Die liep aan het begin over van alles te zeuren, maar op het end had ie ook niet zoveel meer te zeggen. En als die wat zei wist ik ook dat ie het zou gaan zeggen omdat ik zelf ook wel zag dat het beter/anders kon. Zijn hele lulverhalen begonnen me ook snel te vervelen. Alles drie keer uitleggen alsof ik in een aflevering van de teletubbies zat. Nee, dan is dit ook wel weer prettig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tip: zoek een ander
Ik wil het niet horen als ik iets goed doe, ik wil uitgekafferd worden als ik iets fout doe
Heeft geen haastquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:25 schreef mstx het volgende:
[..]
Is wel ongeveer wat ik zoek, maar ik moet nog een maand wachten.
Richtprijs is 1400. Ik doe 'm weg omdat ik weinig tijd heb, nieuwe studie en een auto. Hij is niet begrenst.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:31 schreef thenxero het volgende:
[..]
Wat is de richtprijs? Waarom doe je hem weg? Is ie begrensd op 25kW?
quote:
Dat zit binnen m'n budget dus ik houd hem in m'n achterhoofd.quote:
Oke, ik zal er ook nog even over denken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:14 schreef crossover het volgende:
[..]
Richtprijs is 1400. Ik doe 'm weg omdat ik weinig tijd heb, nieuwe studie en een auto. Hij is niet begrenst.
Ja, maar ik vind het toch zonde om geld aan uit te geven. Daar had je dan toch een ¤200 duurdere motor voor kunnen kopen, die al begrensd isquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:26 schreef ArnosL het volgende:
Begrenzen kost rond de ¤200 als je hem met rubbers laat begrenzen. Dat was bij mij inclusief een nieuw kentekenbewijs.
Klopt, maar bij deze motor krijg je veel mods:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:26 schreef ArnosL het volgende:
Begrenzen kost rond de ¤200 als je hem met rubbers laat begrenzen. Dat was bij mij inclusief een nieuw kentekenbewijs.
En had ie 'm?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:08 schreef crossover het volgende:
[..]
Klopt, maar bij deze motor krijg je veel mods:
GSX-R1000 2006 achterschokbreker (rijdt stabieler)
WP Progressieve voorvering (stuurt veel strakker)
LeoVince SBK Carbon uitlaat
Heldere verlichting voor
Onderkuip in kleur gespoten
Topkoffer
Ik heb bij de vorige eigenaar nagevraagd of hij de 25 kw set nog heeft. Daarbij zit een uitdraai met kentekenvermelding waarmee je bij sommige verzekeraars de motor kan verzekeren. Ik moet overigens ook terugkomen op de banden; ik heb het nagezocht en ze zijn er 11.000 km geleden opgezet en ze schijnen 20.000 mee te gaan.
Hij moet nog antwoordenquote:
je gaat er spontaan van te hard rijden he?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:25 schreef Yreal het volgende:
Ik mis lessen ... vond het allemaal maar raar zo alleen op de weg zonder rare stemmetjes
JAquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:52 schreef TSI het volgende:
[..]
je gaat er spontaan van te hard rijden he?
jij ook al?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:00 schreef Devvie het volgende:
[..]
JAvandaag al een mooie flits achter me gezien
Succes!!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:50 schreef knack het volgende:
De geluks banaan voor straks zit al in mijn tas. Zo straks om 13.00 uur inrijden en dan om 14.00 uur gaat het gebeuren....spannend!
quote:
Komt helemaal goed dusquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:44 schreef jesperrrrsss het volgende:
morgen avd examen spannend![]()
heb gister wel les gehad en een andere rij instructeur dan die ik normaal heb zei je moet het makkelijk halen dus ik heb er toch wel vertrouwen in
Succesquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:44 schreef jesperrrrsss het volgende:
morgen avd examen spannend![]()
heb gister wel les gehad en een andere rij instructeur dan die ik normaal heb zei je moet het makkelijk halen dus ik heb er toch wel vertrouwen in
EN KNACK WAT IS HET GEWORDEN ?
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:17 schreef knack het volgende:
Het is ongelovelijk maar waarIk ben gewoon geslaagd... damn wat super zeg !
![]()
Niceeeeequote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:17 schreef knack het volgende:
Het is ongelovelijk maar waarIk ben gewoon geslaagd... damn wat super zeg !
![]()
Tijdens de rit had ik wel wat dingen van, oh oh dat ging niet helemaal lekker. Maar daar heeft de examinator aan het eind niks over gezegt.
Het enigste puntje was dat ik bij het in het uitvoegen sneller moest handelen. Dus niet kijken en gas los laten, dat je met 90 km per uur van baan wissseld, maar gewoon lekker de vaart er in houd.
Mijn route was: vanuit het cbr rijswijk de snelweg op, bij Leidschendam eraf. Daar vervolgens door wat woonwijken heen gereden. Vervolgens via voorburg weer de snelweg op en richting het Cbr. Was ongeveer een rit van 35 min.
Kortom een paar grijze haren erbij van de zenuwen, een lege portomonee maar wel een nieuw rijbewijs.Gelijk morgen aanvragen
![]()
@Jerspersssssss, heel veel succes morgen!!!!
En zelf ook gefeliciteerdquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:20 schreef Diablo_GT het volgende:
Heeyy een motorrijles-topic. Gister ook geslaagd voor de voertuigbeheersing, in Arnhem.
Alle geslaagden gefeliciteerd.
Gefeliciteerd!!quote:
Voor rekening van de kandidaat voor zover ik weet. Er staat op je reservering dat je moet zorgen voor een geschikt voertuig - als er dan wat stukgaat is het jouw schuld.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je een lekke band krijgt tijdens het afrijden?
Vroeg ik daarnet toevallig nog aan m'n instructeur, meestal moet je dan toch maar gewoon achter aansluiten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:31 schreef Beastie_boys het volgende:
Gefeliciteerd Knack en Jespers(ssssSSS).
Wat moet je eigenlijk doen wanneer je een file tegen komt tijdens je examen? Je hoort iedereen zeggen dat ze graag zien dat je de voordelen van een motor goed benut. Gewoon wachten of er tussen door en effe uitrusten bij het volgende tankstation.
Super!! Een lekker ritje dusquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:34 schreef jesperrrrsss het volgende:
Zeuh rijbewijs is ook binnen![]()
![]()
was echt een rit van niks, duurde misschien 15/20 minuten.![]()
kreeg later van de examinator te horen, nadat ik gevraagd had waarom we geen snelweg hadden gepakt: ik zag na 5 minuten al dat je perfect op je motor zat![]()
verder een beetje door Spijkenisse de polder in gereden beetje polder weggetjes gereden en toen weer spijk in en toen dacht ik we gaan nu de snelweg op. zegt ie ga maar terug naar het CBR ik uuuhhh ok.
geen opmerkingen alleen en tip: iets meer links rijden op de rijbaan, maar dat ging niet voor de hele rit alleen maar een paar keer.
nu maar even kijken of er een mooie Honda CBR 600rr te koop staat
Achteraan aansluiten laatst, ik vroeg het ook. Ik hoopte erop dat we in de a13 in de file zouden komen en dat ik eigenlijk niet aan rijden toe zou komen, maar je moet dan gewoon achteraan aansluiten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:47 schreef mstx het volgende:
[..]
Vroeg ik daarnet toevallig nog aan m'n instructeur, meestal moet je dan toch maar gewoon achter aansluiten.
Pech. Ooit tijdens een lesje wel een keer 1 van de 2 motoren afgestaan aan iemand waarbij de koppelingskabel was gebroken omdat we net in de buurt warenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Gefeliciteerd!
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je een lekke band krijgt tijdens het afrijden?
Dan zeggen ze dat je ergens moet gaan wachten - het is immers niet alleen in een file dat je een auto kwijt kan raken. Lijkt me dat dat dus niet de reden is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:27 schreef thenxero het volgende:
Tuurlijk achteraan aansluiten, anders raak je de examenauto kwijt
Oh dat is wel echt een hel..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:12 schreef Beastie_boys het volgende:
Dinsdag AVB examen. Vooruitzichten voorspellen 28 graden en een mooi zonnetje![]()
Lekker zweten
Succes!!quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:27 schreef thenxero het volgende:
Morgen AVD. Rond 11 uur dus 20 graden, windkracht 1, 7% kans op regen, 0mm voorspeld, bewolkt. Ideaal toch?
tssssss.. 28 graden en thuis bikkelen voor je tentamens, dat terwijl de rest van de zomer zo ongeveer pokkeweer was, dat is een helquote:
Ik heb al geleerd voor m'n tentamens toen het slecht weer was. Nu kom er ik ook niet meer aan toe inderdaadquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:46 schreef TSI het volgende:
[..]
tssssss.. 28 graden en thuis bikkelen voor je tentamens, dat terwijl de rest van de zomer zo ongeveer pokkeweer was, dat is een helheb ik altijd, mooi weer tijdens tentamens
Succes voor de AVB en AVD-er
quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:11 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik heb al geleerd voor m'n tentamens toen het slecht weer was. Nu kom er ik ook niet meer aan toe inderdaad
Mijn instructeur zei tjah, er waren wat plusjes en wat minnetjes en die vent is ervoor opgeleid om die tegen elkaar weg te strepenquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:24 schreef Beastie_boys het volgende:
Damn dat is wel kut, vooral als het dan ook nog om zo'n kut reden is. Als je gewoon laat zien dat je kan rijden vind ik dat ze een foutje wel door de vingers mogen zien.
Wat zei je instructeur ervan of is deze niet meegereden? Heb je al een nieuwe datum gepland ?
Die van VekaBest.quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:01 schreef staticdata het volgende:
Welke theorieboeken / cd-roms zijn aan te raden? Die van de ANWB heeft iemand daar ervaring mee.
dat weet ik dus niet of mijn pak waterdicht isquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Beastie_boys het volgende:
Regen is op zich niet heel erg, pakken zijn meestal wel waterdicht. Alleen een beetje oppassen met putdeksels.
Maar dat doe je sowiesoquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Beastie_boys het volgende:
Regen is op zich niet heel erg, pakken zijn meestal wel waterdicht. Alleen een beetje oppassen met putdeksels.
en markeringen op de weg en kinderkopjes, over die laatste ben ik een keer even weggeslipt toen het net gestopt was met regenen en ik nog een heel klein beetje gas bleef geven toen ik eroverheen reed..quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Beastie_boys het volgende:
Als ik geluk heb is er volgende week maandag een afzegger, dan mag ik zijn plaats innemen. Maar hij moest nog met zijn werk overleggen ofzo, ik weet het morgen. Anders wordt het 7 septquote:Op maandag 22 augustus 2011 18:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Balen zegwanneer kan je op voor een herkansing?
je kunt inderdaad beter rijden op een manier dat zij zien dat je met een zeker gevoel op de motor zit, dan dat je alles te voorzichtig doet. Gewoon fatsoenlijk doorrijden en goed kijkenquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:33 schreef thenxero het volgende:
Ik reed ook wel een beetje voorzichtig omdat ik dacht dat ze dat juist wilden zien (was bij de auto toch zo). Volgende keer ga ik gewoon vol gassen(met mijn 25kW
)
Je moet juist laten zien dat je gebruik maakt van de snelheid en wendbaarheid van de motor, zonder dat je de nadelen uit 't oog verliestquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:33 schreef thenxero het volgende:
Ik reed ook wel een beetje voorzichtig omdat ik dacht dat ze dat juist wilden zien (was bij de auto toch zo). Volgende keer ga ik gewoon vol gassen(met mijn 25kW
)
Je hebt wel gelijk, maar toch snap ik niet dat ze daar zo zwaar aan tillen. Wat zie je liever op de weg, iemand die rustig van A naar B rijdt (zonder hinder te veroorzaken) of iemand die de grenzen opzoekt? Als ik meer ervaring heb en wegen beter ken, dan ga ik vanzelf wel wat sneller rijden. Dat komt wel. Maar goed... Het is niet anders. Volgende keer maar laten zien dat het ook wel wat vlotter kan. Jammer dat ik weer ¤240 mag aftikken voor een examen, wat een zakkenvullersquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je moet juist laten zien dat je gebruik maakt van de snelheid en wendbaarheid van de motor, zonder dat je de nadelen uit 't oog verliest
Balen van het zakken!quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef thenxero het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar toch snap ik niet dat ze daar zo zwaar aan tillen. Wat zie je liever op de weg, iemand die rustig van A naar B rijdt (zonder hinder te veroorzaken) of iemand die de grenzen opzoekt? Als ik meer ervaring heb en wegen beter ken, dan ga ik vanzelf wel wat sneller rijden. Dat komt wel. Maar goed... Het is niet anders. Volgende keer maar laten zien dat het ook wel wat vlotter kan. Jammer dat ik weer ¤240 mag aftikken voor een examen, wat een zakkenvullers.
Klopt ja... bedanktquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:22 schreef TSI het volgende:
[..]
Balen van het zakken!
Over je tekst, je moet gewoon goed doorkarren en en je zit nog lang niet aan de grens van een motorVerder, ze zien liever dat je 120 rijdt en een mooie ruimte opzoekt, dan dat je met 95 a 100 achter een auto of vrachtwagen zit. Ik moet er ook erg aan wennen, maar dat is wat mij geleerd wordt
In ieder geval succes, ik sta op 8 september gepland, nog 2 lessen te gaan en een week naar kreta
quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:17 schreef lipjes het volgende:
zaterdagochtend is niet al te druk en kan ik vast lekker wennen aan het snelweg rijden.
Je wilt niet weten hoe vaak ik in de file sta op zaterdag, en dat is dan rond een uur of 1030. (ben dan op weg voor werkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 06:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ook hier in de randstad is het dan rustig op de snelweg hoor
Succes. Kan je wel even een sjieke slip doen bij de noodstopquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:20 schreef Beastie_boys het volgende:
Vanmiddag AVB, hopen dat het droog is dadelijk. Niet normaal hoe het er hier uit ziet lijkt wel of het nacht is zo donker.
Veel succes! wel abs toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:34 schreef Beastie_boys het volgende:
Dankjewel
Die hendig sjieke slippen daar heb ik nog niet zo goed op geoefend
nog nooit last van gehad zo vroeg hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:05 schreef TSI het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe vaak ik in de file sta op zaterdag, en dat is dan rond een uur of 1030. (ben dan op weg voor werk)
Gefeliciteerd, herkenbaar ook! (dat van die hand)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:52 schreef Beastie_boys het volgende:
Net geslaagd voor AVB![]()
Voordat ik het wist kreeg ik een hand en was ik geslaagd.
Pardon?!?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef thenxero het volgende:
[..]
Jammer dat ik weer ¤240 mag aftikken voor een examen, wat een zakkenvullers.
Ik heb het even gecheckt, ¤107 gaat naar het CBR. Dat betekent dat de rijschool er 240 - 107 = 133 euro voor krijgt. Daarvoor heb ik (ruim genomen) 1,5 uur de motor nodig (inclusief terugrijden). De instructeur gaat ook mee. Dus laten we zeggen anderhalf keer het lestarief à ¤44 is ¤66. Dan hebben we nog een gat van 133 - 66 = ¤67. Laten we zeggen dat het plannen en het aanvragen ¤10 administratiekosten met zich meebrengt (lijkt me meer dan redelijk). Nog steeds ¤57 over. Ga ik toch maar eens navragen denk ik..... al valt er vast niks af te dingen omdat het een grote school is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Pardon?!?
Lekkere rijschool dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij ben jij de enige die dat verwart.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:49 schreef Yreal het volgende:
2xx is het AVB examen, 1xx is AVD, volgens mij worden die 2 verward.
Ik ook. Het is denk ik pure businesstrategie. Het is aantrekkelijker om lessen van ¤44 te hebben dan van ¤50 met een wat goedkoper examen. Als je ¤50 ziet staan kijk je al niet meer verder.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:00 schreef Yreal het volgende:
Wat een oplichting.. ik zie nu inderdaad dat avb inderdaad maar zo weinig kost aan puur het cbr..
Ik voel me opgelicht..
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:43 schreef lipjes het volgende:
en motortheorie in de pocket, nog 2 te gaan
Balenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef pindaplukker het volgende:
pfff net gezakt voor avdomdat ik 1 keer een onoverzichtelijke bocht te ruim nam, en omdat een andere automobilist niet wist wattie moest doen waardoor ik midden op de weg stond :s
14 sept een nieuwe poging
klotequote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef pindaplukker het volgende:
pfff net gezakt voor avdomdat ik 1 keer een onoverzichtelijke bocht te ruim nam, en omdat een andere automobilist niet wist wattie moest doen waardoor ik midden op de weg stond :s
Hop, de eerste klap is een daalder waardquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:43 schreef lipjes het volgende:
en motortheorie in de pocket, nog 2 te gaan
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef pindaplukker het volgende:
dat is zuur!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef pindaplukker het volgende:
Ik voel jequote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef pindaplukker het volgende:
Dat zal het waarschijnlijk zijn. Bij korte, onoverzichtelijke bochten (naar rechts) is het zaak dat je zoveel mogelijk aan de binnenkant blijft, voor het geval je tegenliggers hebt die de bocht snijden. Mocht dat gebeuren dan heb je, als je in het midden rijdt, geen reactietijd. Het is dus een veiligheidsissue.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik voel je. Wat bedoel je met een bocht te ruim nemen? Te ver naar het midden komen?
http://g.co/maps/ge6aquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik voel je. Wat bedoel je met een bocht te ruim nemen? Te ver naar het midden komen?
dit rekent die van mij:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:33 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
http://g.co/maps/ge6a
Dat stukje onder de tunnel door. Heb ik gewoon onderschat, iets te hard door heen gereden.
Zag toevallig de kosten voor een cbr examen op internet, 109 euro. Mijn rijschool vraagt daar gewoon meer als het dubbele voor![]()
Is er geen manier dat ik het direct bij het cbr kan aanvragen toevallig?
Nope, alleen rijscholen kunnen examens aanvragenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:33 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
http://g.co/maps/ge6a
Dat stukje onder de tunnel door. Heb ik gewoon onderschat, iets te hard door heen gereden.
Zag toevallig de kosten voor een cbr examen op internet, 109 euro. Mijn rijschool vraagt daar gewoon meer als het dubbele voor![]()
Is er geen manier dat ik het direct bij het cbr kan aanvragen toevallig?
Bij mijn AVB waren dit er zelfs 3quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nope, alleen rijscholen kunnen examens aanvragen
Maar je moet wel rekenen dat bij die prijs de kosten van het examen zitten (109), gebruik van de motor (vaak wel 2 lesuren, dus zo'n 80), eigen verklaring (25 dacht ik) en misschien nog wel meer. Dus zo gek is die prijs helemaal niet bij rijscholen
Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:15 schreef ibaneX het volgende:
Straks weer een lesje voor het eerst in tijden, donderdag gaan we weer naar het cbr.
Lachen tochquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier.
Dikke tropische storm.
Ja ik heb er zelf ook al eens in gelest. Lekker de motor schuin houden tegen de wind in op een 80km/h weg. Kun je bijna rechtdoor een kneedown doen.quote:
Woon(de) jij niet in Ede?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier.
Dikke tropische storm.
Daar woon ik.quote:
Kijken waar je naar toe wil, niet waar je niet naar toe wil.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:47 schreef Beastie_boys het volgende:
Heb nog wat moeite met het goed uitkomen in krappe bochten. Soms is het best lastig om de juiste snelheid in te schatten.
Succesquote:
Ook als je in een bocht ietsje rechts van het midden zit (met je banden) dan hang je nog over het midden heen. Daar moet je wel rekening mee houdenquote:Op maandag 29 augustus 2011 08:01 schreef Thrilled het volgende:
Pff afgelopen zaterdag de laatste 2 uur les gehad, was dit keer individueel dus de instructeur kon goed op mij letten.. na een half uurtje zet hij mij even langs de kant en zei dat hij mij zou laten zakken op hetgeen hij nu gezien had.. Alles was goed, behalve mijn positie in de bocht (iets links van het midden) en mijn positie op het einde van de afrit van een snelweg was niet helemaal zuiver.. Vond het jammer dat het schijnbaar zo streng gaat, maar daardoor ben ik wel wat zenuwachtiger dan normaal.. heb aanstaande woensdag AVD examen en heb er niet echt een zeker gevoel over.. op de motor heb ik wel het idee dat ik de situatie altijd beheers, alleen in drukke situaties gaat het extra spiegelen nog wel eens aan me voorbij.
Hopen dat het woensdag wel goed gaat en we net de goede momenten hebben op rottige kruispunten etc... kutexamens altijd
Sux, maar hoe bedoel je, jij reed op de rechter baan, vrachtwagen links en die wilde naar de rechterbaan oid?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef Dekatria het volgende:
Gezakt, zat naast een vrachtwagen die naar rechts wilde en gebruikte de ruimte naast me niet. Prima rit voor de rest, maar ik wist al op het moment dat het gebeurde dat het klaar was. Kan mezelf wel voor de kop slaan.
das wel balen ja, maar is het zo druk met examens dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:33 schreef Dekatria het volgende:
Ik zat op een breed stuk snelweg, 4 baans, met blokmarkering in het midden. Ik dacht dat we de linker 2 banen moesten hebben (wat niet oz bleek te zijn) maar om de 2e baan van links reed een vrachtwagen en die wilde naar rechts. En daar zat ik. Ik had het kunnen oplossen door naar de lege rechterbaan te gaan, maarja, dat liet ik na.
Baal er ontzettend van, wat nu moet ik weer weken wachten voordat ik weer op kan.
Zucht.... balen man. Ik hoop dat ze voor dit jaar het zakquotum weer binnen hebben voor de herkansingquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef Dekatria het volgende:
Gezakt, zat naast een vrachtwagen die naar rechts wilde en gebruikte de ruimte naast me niet. Prima rit voor de rest, maar ik wist al op het moment dat het gebeurde dat het klaar was. Kan mezelf wel voor de kop slaan.
Hmm misschien moeten ze de motor dan wel een stukje voor je verlagen of hebben ze ook choppers bij je rijschoolquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:33 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga dit topic even in de gaten houden, ik wil dit jaar ook gaan lessen maar ik meet 1,55m dus dat wordt nog een uitdaging vrees ik.
Je moet ook zeker zorgen dat je goed met je voeten bij de grond kan, mocht je bijvoorbeeld een keer je voeten neer willen zetten en je staat net boven gootje of iets dergelijks ben je de lul.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:42 schreef -Trinity- het volgende:
Verlaagd lijkt me ook de enige reële optie, met tenen bij de grond vind ik toch niet zo veilig, vooral omdat ik ook niet echt gewicht in de strijd kan gooien om zo'n apparaat te manoeuvreren. Wil uiteindelijk graag naked bikes gaan rijden, ben benieuwd in ieder geval.
Hoi.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Fishbowl het volgende:
Ik ben een beetje een lurker van deze Motorrijles thread, maar vandaag wel gelukkig geslaagd voor m'n AVD. Ik heb al veel plezier gehad tijdens het lessen, maar nu kan ik echt zelfstandig de weg op.
Het mooiste van het lesprogramma was een hele dag met de motor naar Zuid-Limburg (de Heuvelland-route); daar leer je meer van dan het gewone lessen, steeds in dezelfde stad.
Succes aan alle anderen.
Dat hoorde ik idd van een medewerker van een motorzaak die ook klein van stuk was. Als je dan net stopt waar de weg zo opgestroopt is met van die geultjes, of waar 'ie afloopt, dan ben je de sjaakquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:43 schreef Beastie_boys het volgende:
Je moet ook zeker zorgen dat je goed met je voeten bij de grond kan, mocht je bijvoorbeeld een keer je voeten neer willen zetten en je staat net boven gootje of iets dergelijks ben je de lul.Keer meegemaakt toen ik bij mijn vader achterop de motor zat. Dan kan je hem echt niet meer tergen houden.
Dank je,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:18 schreef mstx het volgende:
[..]
Hoi.Gefeliciteerd.
![]()
Al een motor gekocht of op het oog?
Gefeliciteerd! En ben het met je eens, steeds dezelfde routes gaat wel vervelen op den duur (al is het handig met examenroutes in het achterhoofd).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Fishbowl het volgende:
Ik ben een beetje een lurker van deze Motorrijles thread, maar vandaag wel gelukkig geslaagd voor m'n AVD.
Combobreaker !!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Fishbowl het volgende:
vandaag wel gelukkig geslaagd voor m'n AVD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn mooie dingen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:34 schreef Fishbowl het volgende:
[..]
Dank je,
Ben nog aan het orienteren, maar ik wil gaan voor een KTM 990 Adventure.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:34 schreef Fishbowl het volgende:
[..]
Dank je,
Ben nog aan het orienteren, maar ik wil gaan voor een KTM 990 Adventure.
Het is een offroad motor, die is daar op gemaaktquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef thenxero het volgende:
Ik zou veel te bang zijn om hem een keer om te laten vallen
Typisch een gevalletje gewoon iemand zien te vinden met een een vergelijkbare motor of bij een rijschool langs gaan. Die laten je maar al te graag uitproberen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:31 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat hoorde ik idd van een medewerker van een motorzaak die ook klein van stuk was. Als je dan net stopt waar de weg zo opgestroopt is met van die geultjes, of waar 'ie afloopt, dan ben je de sjaak.
Ook maar eens gaan kijken voor een paar Daytona Lady Star GTXjes voor aan mijn voetjes voor een paar extra cm.
Gewoon bij een paar rijscholen binnenstappen, uitleggen wat je probleem is (als ze dat nog niet zienquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:33 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga dit topic even in de gaten houden, ik wil dit jaar ook gaan lessen maar ik meet 1,55m dus dat wordt nog een uitdaging vrees ik.
Als ik morgen tijd heb ga ik passen op de Suzuki Gladius' van de dichtstbijzijnde motorrijschool hier, had even met de instructeur gebeld en die zei hetzelfde als julliequote:Op donderdag 1 september 2011 15:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Gewoon bij een paar rijscholen binnenstappen, uitleggen wat je probleem is (als ze dat nog niet zien) en proefzitten op de fietsen die er staan. Ik had wel eens een lesgenoot die niet met de voetjes bij de grond kon (omdat ze per ongeluk niet de verlaagde fiets had meegenomen) en die is onherroepelijk drie keer op haar giechteltje gegaan voordat we terugreden naar de rijschool om te ruilen...
Gefeliciteerd!!quote:
Ik ben in oktober begonnen en afgelopen winter lag er net iets teveel sneeuw naar mijn smaak. Dus in april was ik klaar. Maar aan een beetje regen hou je geen blijvende schade aan overquote:Op donderdag 1 september 2011 16:32 schreef Sjef_Arie het volgende:
Ik ben ook van plan te beginnen met motorrlijlessen, maar heeft het eigenlijk zin om daar nu mee te beginnen?
Want het weer wordt natuurlijk alleen maar slechter.
Is motorrijles echt iets waarmee je in het voorjaar moet beginnen?
Of is dat geen probleem, het lijkt me wel lekker om hem al te hebben als de zomer begint.
J.Dam zit in het Gelredome.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:58 schreef Sjef_Arie het volgende:
Zit nog te kijken naar een rijschool omgeving arnhem/elst.
ANWB is ook nog een optie, maar Dick Joosten is iets dichterbij.
Ik pas op een normale Gladius! Schuin kan ik met mijn voet plat op de grond, recht met beide tenen. Nu nog even verhoogde laarsjes erbij kopen en dan ga ik een intakeles doen, waarschijnlijk over twee wekenquote:Op donderdag 1 september 2011 15:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Wij hadden van die oude er-5jes, die zijn al laag maar er waren er ook nog 2 verlaagd. Dat moet zeker lukken! Keep us posted. Als je bent opgestapt ben je gelijk hooked
Je kunt juist beter wel naast een stoeprandje staan tochquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:27 schreef -Trinity- het volgende:
Zal eerst wel eens kijken of ik niet al te veel ga omvallen als ik stop op minder strategische plekken dan in een geul of naast een stoeprandje, moet het ding wel kunnen beheersen bij lagere snelheden en als ik stilsta. Blijft dat moeilijk dan is het toch wel het overwegen waard, deze laarzen zijn ervoor gemaakt en ik hoor er niks dan goede verhalen over, ook geen problemen met schakelen of langer zitten oid. Maar ik neem aan dat jullie niet het probleem hebben dat jullie erg klein en licht zijn?
Onthou je laatste zin, het is idd niks anders dan proberen en wennen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Ik ben altijd bang dat je met meer/een dikkere zool minder 'gevoel' hebt. Ofwel; Voel je dan nog wel net zo goed dat je remt of schakelt? Een beetje hetzelfde idee als dat het veel fijner rijden is met zomerhandschoenen (meer gevoel) dan met winterhandschoenen (dikker en dus minder gevoel). Op zich een kwestie van proberen en wennen denk ik.
Ja, dat zeg ik ook. Maar de keren dat ik dus niet naast een stoeprand kan stoppen, of in de spoorvorming van auto's maar bijvoorbeeld op een weg die omhoog loopt door een brug of midden op weg (dus op het heuveltje van de spoorvorming), heb ik misschien wel meteen een probleem. En ik weet niet of ik genoeg kracht heb om het ding zelf weer omhoog te werken als ik omwaaiquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Je kunt juist beter wel naast een stoeprandje staan toch, zolang je niet op de stoep met de motor staat that is.
Ik heb examen gedaan op een dag waarop 's ochtends examens zijn afgelast i.v.m. de gladheid. Was geloof ik 12 december.quote:Op maandag 5 september 2011 20:10 schreef Hoogheid het volgende:
Heb mijn rijbewijs afgelopen november gehaald, ben toen ook eind augustus/begin september pas begonnen. Was net op tijd, want een week later was alles wit!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD
Tweede keer is scheepsrecht.
Nu maar eens kijken voor een motor!
Ja, dat gaat niet zomaar hè!quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:46 schreef JoostPayne het volgende:
heb stiekem wel alvast een motor aangeschaft om mee te beginnen![]()
Haha verschil moet er zijnquote:Op woensdag 7 september 2011 20:07 schreef thenxero het volgende:
Haha gefeliciteerd man. Kwam ik aanzetten met 3 regels.
Mijn examinator had ook niet zoveel te zeggen. Hij stak z'n hand uit om me te feliciteren en scheurde weer naar huis
Ja 2 weken geleden ook gezakt.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:08 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Haha verschil moet er zijnjij was vorige week toch ook gezakt? Ik heb het nu ook in 'de tweede keer is scheepsrecht'
Ook jij gefeliciteerd!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD
Een kawasaki ninja GPZ 400 R is wel één uit 86 maar zit er nog straks uit voor haar leeftijdquote:Op woensdag 7 september 2011 19:26 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet zomaar hè!
Nou ook vertellen wat voor iets
Vast wel. De tweede keer zit je toch een stukje lekkerder (minder zenuwachtig) op het zadel. Bij mij was dat althans wel zoquote:Op woensdag 7 september 2011 21:35 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Hoop dat dat voor mij ook geldVolgende week woensdag ook voor de 2e keer op
Mocht het budget het toelaten zou ik zeggen ga voor een ER6 n of fquote:Op woensdag 7 september 2011 20:22 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5.
quote:Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD
Gefeliciteerd beiden!!quote:Op woensdag 7 september 2011 19:57 schreef Thrilled het volgende:
YEAAAH!!!wat een zenuwslopende examens toch altijd.. ben er eindelijk vanaf en heb om half 3 gelijk mijn rijbewijs aangevraagd op het gemeentehuis.. feest!!!
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:22 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5. Alleen jammer dat ik niemand ken die verstand heeft van motors. Ik denk dat ik me maar goed moet inlezen over wat ik allemaal moet checken bij een 2e hands motor, en misschien bij een garage laten keuren.
Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Daar tel je vaak wel een hoop meer neer, maar als je 3 maanden garantie hebt en hij heeft een goeie beurt gehad kan dat ook een hoop ellende schelen. Keuzes, keuzesquote:Op donderdag 8 september 2011 09:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Je hebt niks om in te ruilen, en dealer heeft er weer een onderhoudsklant bij.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:30 schreef thenxero het volgende:
[..]
Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Daar tel je vaak wel een hoop meer neer, maar als je 3 maanden garantie hebt en hij heeft een goeie beurt gehad kan dat ook een hoop ellende schelen. Keuzes, keuzes
Onzin, gewoon een goede motor zoeken. Ik rijd al 6000km op mijn motor zonder ook maar één keer er iets aan te hebben hoeven doen wat betreft (groot) onderhoud. Zelf de ketting een beetje bijhouden, en binnenkort weg laten brengen voor een gewone kleine beurt.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:08 schreef BertV het volgende:
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Hij gaf aan dat hij de kennis niet had, Hoogheid.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:10 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Onzin, gewoon een goede motor zoeken.
Ik ook niet. Maar je hebt geen kennis van motoren nodig om 90% van de troep al goed te kunnen filteren.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:21 schreef BertV het volgende:
Hij gaf aan dat hij de kennis niet had, Hoogheid.
Als iemand een nette advertentie schrijft, zijn motor ziet er goed en verzorgd uit, maar er is iets mis met het motorblok zonder dat je het makkelijk kan ontdekken... tja, dan heb ik wel een miskoop gedaan van ¤1500 a ¤2000. Als hetzelfde gebeurt met die motorzaak dan heb ik garantie.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:46 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar je hebt geen kennis van motoren nodig om 90% van de troep al goed te kunnen filteren.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:39 schreef TSI het volgende:
Gisteren geslaagd. De 2 dagen ervoor al "lekker" kunnen acclimatiseren dus het weer was niet zo een probleem, maar toch zenuwachtig voor een weg welke ik niet zou kennen of een keer te weinig een zijstraat inkijken oid. Gelukkig geen problemen
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:39 schreef TSI het volgende:
Gisteren geslaagd. De 2 dagen ervoor al "lekker" kunnen acclimatiseren dus het weer was niet zo een probleem, maar toch zenuwachtig voor een weg welke ik niet zou kennen of een keer te weinig een zijstraat inkijken oid. Gelukkig geen problemen
Garantie? Ja 3 maanden hooguit en daar betaal je ook nog eens dik voor. Het is het in ieder geval niet waard voor de prijs/risico verhouding. Alleen maar gladde praatjes van de motorzaak voor bange mensenquote:Op donderdag 8 september 2011 20:01 schreef thenxero het volgende:
Als iemand een nette advertentie schrijft, zijn motor ziet er goed en verzorgd uit, maar er is iets mis met het motorblok zonder dat je het makkelijk kan ontdekken... tja, dan heb ik wel een miskoop gedaan van ¤1500 a ¤2000. Als hetzelfde gebeurt met die motorzaak dan heb ik garantie.
Dat het bij jou een keer goed gaat betekent niet dat het onzin is dat je een grote miskoop kan doen als je particulier koopt.
Hij had een oud gs'je toch?quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:50 schreef thenxero het volgende:
Heb je gelezen wat er met Tankiejs motor gebeurde? Daar betaal je ook dik voor.
Nice hoor!quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:43 schreef Yreal het volgende:
he jongens kijk is wat ik heb
[ link | afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
ik heb hier een jaar als lesser rondgehangen johquote:Op zaterdag 10 september 2011 16:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nice hoor!beetje komen patsen hier, tssss!
Goeie specs. Wat is de kilometerstand?quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:10 schreef Yreal het volgende:
2002, 2350 all-inn. Quality occasion dus volle checkup pechhulp en 1 jaar Bovag.
90k. Maar op een motor moet gereden wordenquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:31 schreef thenxero het volgende:
[..]
Goeie specs. Wat is de kilometerstand?
Nou heb ik nog geen motorkleding ofzo en vroeg me af of er met zulke schoenen een beetje te rijden valt:quote:Je moet alleen zelf zorgen voor een stevige broek (bijvoorbeeld een spijkerbroek) en schoenen die de enkels bedekken (bijvoorbeeld bergschoenen, kistjes of laarzen).
Kan wel, zolang ze maar goed stevig zijn rond je enkels. Motorlaarzen zitten natuurlijk wel 10x beter.quote:Op zondag 11 september 2011 18:20 schreef SnuggleBear het volgende:
Nou heb ik nog geen motorkleding ofzo en vroeg me af of er met zulke schoenen een beetje te rijden valt:
[ afbeelding ]
Vanaf de eerste les had ik al laarzen+helm+handschoenen, dat is wel zo fris. Kleding had ik na een paar weken ook gekocht, dat moet ik uiteindelijk toch hebben als ik m'n rijbewijs haal.quote:Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan met kleding en lessen? Lenen bij de rijschool of zelf al motor kleding kopen en in je eigen spul lessen?
Wel nogal raar dat het daar dus blijkbaar een gewoonte is dat je met een spijkerbroek mag lessen, of ze moeten het bedoelen dat je een sterke broek onder een daar te lenen motorbroek moet doen, maar dat lijkt me een beetje omslachtig / ver gezocht.quote:Op zondag 11 september 2011 18:20 schreef SnuggleBear het volgende:
Komende zaterdag eerste motor rijles, van 10.00 tot 12.00.
Ben benieuwd. Zal wel een tijd gaan duren waarschijnlijk. Ben beroeps chauffeur en weet doordeweeks nooit hoe laat ik thuis ben van tevoren, dus kan alleen lessen op zaterdag helaas. Maargoed, als ik mijn rijbewijs ergens halverwege 2012 kan hebben (rond mei/juni) vind ik het prima!
Wel een vraagje aan jullie 'ervaren' lessers. Op de site van die verkeersschool staat:
[..]
Nou heb ik nog geen motorkleding ofzo en vroeg me af of er met zulke schoenen een beetje te rijden valt:
[ afbeelding ]
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan met kleding en lessen? Lenen bij de rijschool of zelf al motor kleding kopen en in je eigen spul lessen?
Klinkt best prima zeg, nette prijsquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:10 schreef Yreal het volgende:
2002, 2350 all-inn. Quality occasion dus volle checkup pechhulp en 1 jaar Bovag.
Die kruipneuzen zullen niet heel geweldig fijn zijn met schakelenquote:Op zondag 11 september 2011 18:20 schreef SnuggleBear het volgende:
Ben benieuwd. Zal wel een tijd gaan duren waarschijnlijk. Ben beroeps chauffeur en weet doordeweeks nooit hoe laat ik thuis ben van tevoren, dus kan alleen lessen op zaterdag helaas. Maargoed, als ik mijn rijbewijs ergens halverwege 2012 kan hebben (rond mei/juni) vind ik het prima!
Wel een vraagje aan jullie 'ervaren' lessers. Op de site van die verkeersschool staat:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan met kleding en lessen? Lenen bij de rijschool of zelf al motor kleding kopen en in je eigen spul lessen?
1 keer geprobeerd met mijn s3 veiligheidsschoenen. Vond het vrij klote schakelen...quote:Op zondag 11 september 2011 18:20 schreef SnuggleBear het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan met kleding en lessen? Lenen bij de rijschool of zelf al motor kleding kopen en
in je eigen spul lessen?
gefeliciteerdquote:
quote:
ik hoop dat ik het red, het is bij mijn werk in de straat namelijkquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:41 schreef JoostPayne het volgende:
[..]
gefeliciteerd![]()
Ben zelf net geslaagd in 1x voor de AVB
Succesquote:Op woensdag 14 september 2011 10:12 schreef pindaplukker het volgende:
13:05 AVDEerst nog maar eens anderhalf uur lessen! zin in
![]()
Ik ben bekendquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:50 schreef thenxero het volgende:
Heb je gelezen wat er met Tankiejs motor gebeurde? Daar betaal je ook dik voor.
Die heb ik nog steedsquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hij had een oud gs'je toch?
Niemand die daar garantie voor gaat geven, of je betaalt er minimaal het dubbele voor.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 september 2011 15:45 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo! Geslaagd!
Helemaal op het einde van de rit, 100 meter van het CBR verwijderd viel mijn motor opeens uit!![]()
Allemaal lichtjes knipperen, die laatste 100 meter heb ik de motor moeten duwen.
Examinator kon er wel om lachen![]()
Netjesquote:Op woensdag 14 september 2011 15:45 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo! Geslaagd!
Helemaal op het einde van de rit, 100 meter van het CBR verwijderd viel mijn motor opeens uit!![]()
Allemaal lichtjes knipperen, die laatste 100 meter heb ik de motor moeten duwen.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 14 september 2011 15:45 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo! Geslaagd!
Thx! Nou er was een soort van metalen draadje tussen het schakelding gekomen waardoor ie bleef hangen tussen de eerste versnelling en neutraal.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:54 schreef mstx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
De motor nog wel aan de praat gekregen om terug naar de rijschool te kunnen rijden?
quote:Op woensdag 14 september 2011 15:45 schreef pindaplukker het volgende:
Woohoo! Geslaagd!
quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:41 schreef JoostPayne het volgende:
Ben zelf net geslaagd in 1x voor de AVB
Gefeliciteerd allen!!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |