abonnement Unibet Coolblue
pi_101682847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD :D

Tweede keer is scheepsrecht :) .

Nu maar eens kijken voor een motor!
Gefeliciteerd! :)
pi_101683882
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:46 schreef JoostPayne het volgende:
heb stiekem wel alvast een motor aangeschaft om mee te beginnen :+
Ja, dat gaat niet zomaar hè!
Nou ook vertellen wat voor iets :)
pi_101685291
Zo vandaag tweede poging AVD gehad.. het was sowieso al een wereld van verschil qua gevoel.. veel minder zenuwen, veel zekerder van mijn zaak.. zelfde examinator, zelfde dag, zelfde tijd, dus dat zat allemaal goed.. Totdat ik aan het warm rijden begon een uurtje ervoor.. Nog nooit zoveel fouten gemaakt en slordige dingen gedaan.. Zelfs bijna de motor neergelegd toen ik hem in zijn neutraal schopte in een onoverzichtelijke bocht.. Hoe ik het allemaal voor elkaar kreeg weet ik niet, maar ik werd ineens weer erg onzeker voor het examen..

Met windkracht 8 voor mijn gevoel terug over de snelweg naar het CBR en wachten op het examen.. Dezelfde vent was weer even relaxed als vorige week, wist niet eens meer waarom hij mij liet zakken, maar verder herkende hij mij nog wel en we gingen weer van start..

Gelijk na een paar minuten vond ik dat mij al een naaistreek werd geleverd bij een wegversmalling.. een vrachtwagentje kwam van de andere kant en hield (voor hem) rechts, dus ik ging naar het midden van de weg om te laten zien dat ik als eerste door de wegversmalling ging. Toen ik er precies in zat begon hij al op te trekken en werd de ruimte wel érg krap tussen hem en mij (ik schat nog geen meter)..en ik dacht dat ik hier op wel kon zakken.. Maar goed, hij stuurde me nog verder weg van het CBR dus dacht niet dat dat een punt was om te zakken..

Nu stuurde hij me precies over de weggetjes waar ik vorige keer de snelheid niet kon vinden, en die zag ik nu wel! In de berm op de kleine paaltjes, verder nergens, maar goed, ik had de snelheid dus daar kon ik dit keer geen commentaar op krijgen :P

We kwamen aan in een dorp waar het vrij druk was, op een kruispunt met een zebrapad. 1 vrouw net overgestoken, 2 auto's van links, 1 van rechts, 1 midden op het kruispunt.. *slik*.. afremmen, aanschouwen.. De vrouw was overgestoken, geen last van.. auto's van de zijwegen hadden allebei haaientanden, geen last van.. Auto midden op het kruispunt begon op te trekken om af te slaan, geen last van..
Ik hobbelde door en zag in mijn ooghoek een vrouw die over wilde steken op het zebrapad, maar ik was er al overheen.. In mijn spiegels zag ik de examinator wel stoppen voor die vrouw en toen dacht ik dat het al weer voorbij was, geen voorrang verlenen op zebrapaden = fail volgens mij...
De examinator stuurde me inderdaad de snelweg op richting de stad waar het CBR gevestigd zit en dacht inderdaad dat het voorbij zou zijn.. Echter vlak voor het CBR stuurde hij me weer een andere kant op, waar ik nog ruim 20 minuten over plattelandsweggetjes, onoverzichtelijke kruispunten en parallelwegen heb gereden.. Ging voor mijn gevoel vlekkeloos en alles mooi soepel, snel waar het kan, rustig waar het moet..
Uiteindelijk kwam ik uit in een 30 km/u zone waar de stop & go uitgevoerd moest worden en ook die ging perfect.. Kwam nog terecht in een situatie waarbij een automobilist mij geen voorrang verleende tijdens een bijzondere verrichting maar ook daar voorzag ik het gelukkig op tijd en met stapvoets rijden kabbelde ik rustig achter de blinde automobilist aan..

Toen terug naar het CBR waar vlakbij nog een zebrapad ligt, een vrouw kwam aangelopen met haar hond, gezicht richting mij en nog 5 meter van het zebrapad af.. net toen ik het zebrapad wilde oprijden draaide zij 90 graden en wilde oversteken.. toen dacht ik echt *fuuuuuck* 1 + 1 is 2.. Wederom stopte de examinator wél voor de voetganger en parkeerde ik ondertussen bij het CBR..

Totaal onzeker gevoel, geen idee wat de uitslag zou worden.. ik ging zitten op de stoel en de examinator zegt "nou mag je me toch 2 dingen even uitleggen...." en op zo'n toon van "hoe denk je ooit te kunnen slagen met deze capriolen?"

En het ging inderdaad over de wegversmalling, waarbij ik wel een erg klein ruimtekussen overhield en eigenlijk de vrachtwagen eerst had moeten laten gaan.. en over het eerste zebrapad waar ik voor het overzicht had kunnen stoppen voor het zebrapad om de situatie te aanschouwen op het zebrapad.. Te snel gehandeld dus.. ik verdedigde mijn verhaal dat ik vond dat de vrouw nét te ver weg was van het zebrapad en dat ik alle auto's had gezien en wist welke kant ze opgingen.. Hij eindigde met wat steekwoorden over veiligheid, ruimtekussen en 'afdekongevallen' waarna hij zei "maar geen zorgen hoor, de rest van de rit was uitstekend dus het eindresultaat is voldoende"..

YEAAAH!!! :D wat een zenuwslopende examens toch altijd.. ben er eindelijk vanaf en heb om half 3 gelijk mijn rijbewijs aangevraagd op het gemeentehuis.. feest!!!

sorry voor de muur van tekst! :P
pi_101685718
Haha gefeliciteerd man. Kwam ik aanzetten met 3 regels. :D

Mijn examinator had ook niet zoveel te zeggen. Hij stak z'n hand uit om me te feliciteren en scheurde weer naar huis :P
pi_101685771
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:07 schreef thenxero het volgende:
Haha gefeliciteerd man. Kwam ik aanzetten met 3 regels. :D

Mijn examinator had ook niet zoveel te zeggen. Hij stak z'n hand uit om me te feliciteren en scheurde weer naar huis :P
Haha verschil moet er zijn :P jij was vorige week toch ook gezakt? Ik heb het nu ook in 'de tweede keer is scheepsrecht'

Ook jij gefeliciteerd! ;)
pi_101686213
Gefeliciteerd, leuk verhaal ook. Tot de laatste alinea spannend :D
pi_101686336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:08 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Haha verschil moet er zijn :P jij was vorige week toch ook gezakt? Ik heb het nu ook in 'de tweede keer is scheepsrecht'

Ook jij gefeliciteerd! ;)
Ja 2 weken geleden ook gezakt.

Ik zat hem ook te knijpen hoor, dacht dat ik weer gezakt was omdat ik een paar bochten wel wat te ruim nam. Maar voor de rest deed ik volgens mij alles wel prima, dus ik had genoeg pluspuntjes verzameld :) .

Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5. Alleen jammer dat ik niemand ken die verstand heeft van motors :( . Ik denk dat ik me maar goed moet inlezen over wat ik allemaal moet checken bij een 2e hands motor, en misschien bij een garage laten keuren.
pi_101690209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD :D

Tweede keer is scheepsrecht :) .

Nu maar eens kijken voor een motor!
Gefeliciteerd ;)

Hoop dat dat voor mij ook geld :7 Volgende week woensdag ook voor de 2e keer op :@
I are Baboon
pi_101692604
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:26 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Ja, dat gaat niet zomaar hè!
Nou ook vertellen wat voor iets :)
Een kawasaki ninja GPZ 400 R is wel één uit 86 maar zit er nog straks uit voor haar leeftijd :D



Niet zo'n super foto helaas...
Wie met zijn gezicht naar het verleden staat, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gij zult niet stelen !, de overheid duld geen concurrentie !
pi_101693197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:35 schreef pindaplukker het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ;)

Hoop dat dat voor mij ook geld :7 Volgende week woensdag ook voor de 2e keer op :@
Vast wel. De tweede keer zit je toch een stukje lekkerder (minder zenuwachtig) op het zadel. Bij mij was dat althans wel zo ;) .
pi_101694249
Moet je bij het aanvragen van je nieuwe rijbewijs de oude direct inleveren?

edit: Gevonden. Pas bij het afhalen van de nieuwe :)

[ Bericht 51% gewijzigd door thenxero op 07-09-2011 23:38:58 ]
  woensdag 7 september 2011 @ 23:06:39 #237
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_101694584
Gefeliciteerd! :D
  donderdag 8 september 2011 @ 02:06:04 #238
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_101698555
Gratz voor de geslaagden en geen mooi weer rijders worden :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:22 schreef thenxero het volgende:

[..]
Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5.
Mocht het budget het toelaten zou ik zeggen ga voor een ER6 n of f
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 8 september 2011 @ 06:46:38 #239
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_101699161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD :D

Tweede keer is scheepsrecht :) .

Nu maar eens kijken voor een motor!
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:57 schreef Thrilled het volgende:
YEAAAH!!! :D wat een zenuwslopende examens toch altijd.. ben er eindelijk vanaf en heb om half 3 gelijk mijn rijbewijs aangevraagd op het gemeentehuis.. feest!!!
Gefeliciteerd beiden!! *O* ^O^
pi_101699354
Nog mensen die geinteresseerd zijn in een Bandit? Hij staat nog steeds te koop, even naar boven scrollen voor de details ;)
Oh en Thrilled, gefeliciteerd!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 8 september 2011 @ 09:08:34 #241
37248 BertV
Handgemaakt
pi_101700284
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:22 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5. Alleen jammer dat ik niemand ken die verstand heeft van motors :( . Ik denk dat ik me maar goed moet inlezen over wat ik allemaal moet checken bij een 2e hands motor, en misschien bij een garage laten keuren.
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 8 september 2011 @ 09:20:36 #242
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101700471
Vanmiddag m'n laatste (hopelijk) les. :9
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_101705073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:08 schreef BertV het volgende:

[..]

Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Daar tel je vaak wel een hoop meer neer, maar als je 3 maanden garantie hebt en hij heeft een goeie beurt gehad kan dat ook een hoop ellende schelen. Keuzes, keuzes :(
  donderdag 8 september 2011 @ 13:48:37 #244
37248 BertV
Handgemaakt
pi_101707830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:30 schreef thenxero het volgende:

[..]

Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Daar tel je vaak wel een hoop meer neer, maar als je 3 maanden garantie hebt en hij heeft een goeie beurt gehad kan dat ook een hoop ellende schelen. Keuzes, keuzes :(
Je hebt niks om in te ruilen, en dealer heeft er weer een onderhoudsklant bij.
Zo vast zullen die prijzen ook niet zijn. Mijn Honda Blackbird heb ik voor 5500 aan een dealer verkocht en drie jaar later staat hij (nu) voor datzelfde (aankoop) bedrag nog steeds te koop. Geen vetpot.

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 08-09-2011 14:08:39 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_101710469
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:08 schreef BertV het volgende:
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Onzin, gewoon een goede motor zoeken. Ik rijd al 6000km op mijn motor zonder ook maar één keer er iets aan te hebben hoeven doen wat betreft (groot) onderhoud. Zelf de ketting een beetje bijhouden, en binnenkort weg laten brengen voor een gewone kleine beurt.

Een motorzaak doet trouwens ook geen moeite als iemand zijn motor aanbied. Voor zo min mogelijk geld zetten ze hem weer te koop. Olie een beetje doen, ketting smeren, banden oppompen en een keer door de wasstraat :P

Als je goed zoekt pik je de goede advertenties er heel snel uit. Mooie advertentie, goede beschrijving van het onderhoud, etc. Mijn aankoop is mij in ieder geval 100% meegevallen, ik had wel íets verwacht maar dat is dus niet gebeurd :D
  donderdag 8 september 2011 @ 16:21:47 #246
37248 BertV
Handgemaakt
pi_101713008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:10 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Onzin, gewoon een goede motor zoeken.
Hij gaf aan dat hij de kennis niet had, Hoogheid.
En een goede motorzaak heeft geen tweedehands troep in zijn zaak staan.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 8 september 2011 @ 16:33:42 #247
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_101713461
Net lekker in de regen gelest. Ook eindelijk eens op de snelweg gereden (daarvoor pas 1x gedaan), en omdat de leerling die voorop reed niet harder dan 100 ging knalde ik er lekker met 120 langs en de instructeur vond het prima. >:)
Dat is overigens wel lekker glibberen en stuiteren met regen+wind. :+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_101713953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:21 schreef BertV het volgende:
Hij gaf aan dat hij de kennis niet had, Hoogheid.
Ik ook niet. Maar je hebt geen kennis van motoren nodig om 90% van de troep al goed te kunnen filteren.
pi_101720933
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:46 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar je hebt geen kennis van motoren nodig om 90% van de troep al goed te kunnen filteren.
Als iemand een nette advertentie schrijft, zijn motor ziet er goed en verzorgd uit, maar er is iets mis met het motorblok zonder dat je het makkelijk kan ontdekken... tja, dan heb ik wel een miskoop gedaan van ¤1500 a ¤2000. Als hetzelfde gebeurt met die motorzaak dan heb ik garantie.

Dat het bij jou een keer goed gaat betekent niet dat het onzin is dat je een grote miskoop kan doen als je particulier koopt.
pi_101743157
Gisteren geslaagd *O* . De 2 dagen ervoor al "lekker" kunnen acclimatiseren dus het weer was niet zo een probleem, maar toch zenuwachtig voor een weg welke ik niet zou kennen of een keer te weinig een zijstraat inkijken oid. Gelukkig geen problemen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')