Ik ben in oktober begonnen en afgelopen winter lag er net iets teveel sneeuw naar mijn smaak. Dus in april was ik klaar. Maar aan een beetje regen hou je geen blijvende schade aan overquote:Op donderdag 1 september 2011 16:32 schreef Sjef_Arie het volgende:
Ik ben ook van plan te beginnen met motorrlijlessen, maar heeft het eigenlijk zin om daar nu mee te beginnen?
Want het weer wordt natuurlijk alleen maar slechter.
Is motorrijles echt iets waarmee je in het voorjaar moet beginnen?
Of is dat geen probleem, het lijkt me wel lekker om hem al te hebben als de zomer begint.
J.Dam zit in het Gelredome.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:58 schreef Sjef_Arie het volgende:
Zit nog te kijken naar een rijschool omgeving arnhem/elst.
ANWB is ook nog een optie, maar Dick Joosten is iets dichterbij.
Ik pas op een normale Gladius! Schuin kan ik met mijn voet plat op de grond, recht met beide tenen. Nu nog even verhoogde laarsjes erbij kopen en dan ga ik een intakeles doen, waarschijnlijk over twee wekenquote:Op donderdag 1 september 2011 15:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Wij hadden van die oude er-5jes, die zijn al laag maar er waren er ook nog 2 verlaagd. Dat moet zeker lukken! Keep us posted. Als je bent opgestapt ben je gelijk hooked
Je kunt juist beter wel naast een stoeprandje staan tochquote:Op vrijdag 2 september 2011 15:27 schreef -Trinity- het volgende:
Zal eerst wel eens kijken of ik niet al te veel ga omvallen als ik stop op minder strategische plekken dan in een geul of naast een stoeprandje, moet het ding wel kunnen beheersen bij lagere snelheden en als ik stilsta. Blijft dat moeilijk dan is het toch wel het overwegen waard, deze laarzen zijn ervoor gemaakt en ik hoor er niks dan goede verhalen over, ook geen problemen met schakelen of langer zitten oid. Maar ik neem aan dat jullie niet het probleem hebben dat jullie erg klein en licht zijn?
Onthou je laatste zin, het is idd niks anders dan proberen en wennen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Ik ben altijd bang dat je met meer/een dikkere zool minder 'gevoel' hebt. Ofwel; Voel je dan nog wel net zo goed dat je remt of schakelt? Een beetje hetzelfde idee als dat het veel fijner rijden is met zomerhandschoenen (meer gevoel) dan met winterhandschoenen (dikker en dus minder gevoel). Op zich een kwestie van proberen en wennen denk ik.
Ja, dat zeg ik ook. Maar de keren dat ik dus niet naast een stoeprand kan stoppen, of in de spoorvorming van auto's maar bijvoorbeeld op een weg die omhoog loopt door een brug of midden op weg (dus op het heuveltje van de spoorvorming), heb ik misschien wel meteen een probleem. En ik weet niet of ik genoeg kracht heb om het ding zelf weer omhoog te werken als ik omwaaiquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Je kunt juist beter wel naast een stoeprandje staan toch, zolang je niet op de stoep met de motor staat that is.
Ik heb examen gedaan op een dag waarop 's ochtends examens zijn afgelast i.v.m. de gladheid. Was geloof ik 12 december.quote:Op maandag 5 september 2011 20:10 schreef Hoogheid het volgende:
Heb mijn rijbewijs afgelopen november gehaald, ben toen ook eind augustus/begin september pas begonnen. Was net op tijd, want een week later was alles wit!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD
Tweede keer is scheepsrecht.
Nu maar eens kijken voor een motor!
Ja, dat gaat niet zomaar hè!quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:46 schreef JoostPayne het volgende:
heb stiekem wel alvast een motor aangeschaft om mee te beginnen![]()
Haha verschil moet er zijnquote:Op woensdag 7 september 2011 20:07 schreef thenxero het volgende:
Haha gefeliciteerd man. Kwam ik aanzetten met 3 regels.
Mijn examinator had ook niet zoveel te zeggen. Hij stak z'n hand uit om me te feliciteren en scheurde weer naar huis
Ja 2 weken geleden ook gezakt.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:08 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Haha verschil moet er zijnjij was vorige week toch ook gezakt? Ik heb het nu ook in 'de tweede keer is scheepsrecht'
Ook jij gefeliciteerd!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD
Een kawasaki ninja GPZ 400 R is wel één uit 86 maar zit er nog straks uit voor haar leeftijdquote:Op woensdag 7 september 2011 19:26 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet zomaar hè!
Nou ook vertellen wat voor iets
Vast wel. De tweede keer zit je toch een stukje lekkerder (minder zenuwachtig) op het zadel. Bij mij was dat althans wel zoquote:Op woensdag 7 september 2011 21:35 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Hoop dat dat voor mij ook geldVolgende week woensdag ook voor de 2e keer op
Mocht het budget het toelaten zou ik zeggen ga voor een ER6 n of fquote:Op woensdag 7 september 2011 20:22 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5.
quote:Op woensdag 7 september 2011 17:27 schreef thenxero het volgende:
Geslaagd voor AVD
Gefeliciteerd beiden!!quote:Op woensdag 7 september 2011 19:57 schreef Thrilled het volgende:
YEAAAH!!!wat een zenuwslopende examens toch altijd.. ben er eindelijk vanaf en heb om half 3 gelijk mijn rijbewijs aangevraagd op het gemeentehuis.. feest!!!
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:22 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort denk ik kijken voor een 2e hands Kawasaki er-5. Alleen jammer dat ik niemand ken die verstand heeft van motors. Ik denk dat ik me maar goed moet inlezen over wat ik allemaal moet checken bij een 2e hands motor, en misschien bij een garage laten keuren.
Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Daar tel je vaak wel een hoop meer neer, maar als je 3 maanden garantie hebt en hij heeft een goeie beurt gehad kan dat ook een hoop ellende schelen. Keuzes, keuzesquote:Op donderdag 8 september 2011 09:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Je hebt niks om in te ruilen, en dealer heeft er weer een onderhoudsklant bij.quote:Op donderdag 8 september 2011 12:30 schreef thenxero het volgende:
[..]
Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Daar tel je vaak wel een hoop meer neer, maar als je 3 maanden garantie hebt en hij heeft een goeie beurt gehad kan dat ook een hoop ellende schelen. Keuzes, keuzes
Onzin, gewoon een goede motor zoeken. Ik rijd al 6000km op mijn motor zonder ook maar één keer er iets aan te hebben hoeven doen wat betreft (groot) onderhoud. Zelf de ketting een beetje bijhouden, en binnenkort weg laten brengen voor een gewone kleine beurt.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:08 schreef BertV het volgende:
Je kunt ook beslissen om bij een motorzaak te kopen. Ga dan juist niet voor die zaakjes die de goedkoopste motoren aanbieden. 2e hands particulier kopen is vaak 1000,- uitsparen om, niet lang daarna, vervolgens voor 1000,- aan achterstallig onderhoud neer te leggen.
Hij gaf aan dat hij de kennis niet had, Hoogheid.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:10 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Onzin, gewoon een goede motor zoeken.
Ik ook niet. Maar je hebt geen kennis van motoren nodig om 90% van de troep al goed te kunnen filteren.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:21 schreef BertV het volgende:
Hij gaf aan dat hij de kennis niet had, Hoogheid.
Als iemand een nette advertentie schrijft, zijn motor ziet er goed en verzorgd uit, maar er is iets mis met het motorblok zonder dat je het makkelijk kan ontdekken... tja, dan heb ik wel een miskoop gedaan van ¤1500 a ¤2000. Als hetzelfde gebeurt met die motorzaak dan heb ik garantie.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:46 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar je hebt geen kennis van motoren nodig om 90% van de troep al goed te kunnen filteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |