Bij mijn AVB waren dit er zelfs 3quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:43 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nope, alleen rijscholen kunnen examens aanvragen
Maar je moet wel rekenen dat bij die prijs de kosten van het examen zitten (109), gebruik van de motor (vaak wel 2 lesuren, dus zo'n 80), eigen verklaring (25 dacht ik) en misschien nog wel meer. Dus zo gek is die prijs helemaal niet bij rijscholen
Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:15 schreef ibaneX het volgende:
Straks weer een lesje voor het eerst in tijden, donderdag gaan we weer naar het cbr.
Lachen tochquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier.
Dikke tropische storm.
Ja ik heb er zelf ook al eens in gelest. Lekker de motor schuin houden tegen de wind in op een 80km/h weg. Kun je bijna rechtdoor een kneedown doen.quote:
Woon(de) jij niet in Ede?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij jou wat beter weer is dan hier.
Dikke tropische storm.
Daar woon ik.quote:
Kijken waar je naar toe wil, niet waar je niet naar toe wil.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:47 schreef Beastie_boys het volgende:
Heb nog wat moeite met het goed uitkomen in krappe bochten. Soms is het best lastig om de juiste snelheid in te schatten.
Succesquote:
Ook als je in een bocht ietsje rechts van het midden zit (met je banden) dan hang je nog over het midden heen. Daar moet je wel rekening mee houdenquote:Op maandag 29 augustus 2011 08:01 schreef Thrilled het volgende:
Pff afgelopen zaterdag de laatste 2 uur les gehad, was dit keer individueel dus de instructeur kon goed op mij letten.. na een half uurtje zet hij mij even langs de kant en zei dat hij mij zou laten zakken op hetgeen hij nu gezien had.. Alles was goed, behalve mijn positie in de bocht (iets links van het midden) en mijn positie op het einde van de afrit van een snelweg was niet helemaal zuiver.. Vond het jammer dat het schijnbaar zo streng gaat, maar daardoor ben ik wel wat zenuwachtiger dan normaal.. heb aanstaande woensdag AVD examen en heb er niet echt een zeker gevoel over.. op de motor heb ik wel het idee dat ik de situatie altijd beheers, alleen in drukke situaties gaat het extra spiegelen nog wel eens aan me voorbij.
Hopen dat het woensdag wel goed gaat en we net de goede momenten hebben op rottige kruispunten etc... kutexamens altijd
Sux, maar hoe bedoel je, jij reed op de rechter baan, vrachtwagen links en die wilde naar de rechterbaan oid?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef Dekatria het volgende:
Gezakt, zat naast een vrachtwagen die naar rechts wilde en gebruikte de ruimte naast me niet. Prima rit voor de rest, maar ik wist al op het moment dat het gebeurde dat het klaar was. Kan mezelf wel voor de kop slaan.
das wel balen ja, maar is het zo druk met examens dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:33 schreef Dekatria het volgende:
Ik zat op een breed stuk snelweg, 4 baans, met blokmarkering in het midden. Ik dacht dat we de linker 2 banen moesten hebben (wat niet oz bleek te zijn) maar om de 2e baan van links reed een vrachtwagen en die wilde naar rechts. En daar zat ik. Ik had het kunnen oplossen door naar de lege rechterbaan te gaan, maarja, dat liet ik na.
Baal er ontzettend van, wat nu moet ik weer weken wachten voordat ik weer op kan.
Zucht.... balen man. Ik hoop dat ze voor dit jaar het zakquotum weer binnen hebben voor de herkansingquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:26 schreef Dekatria het volgende:
Gezakt, zat naast een vrachtwagen die naar rechts wilde en gebruikte de ruimte naast me niet. Prima rit voor de rest, maar ik wist al op het moment dat het gebeurde dat het klaar was. Kan mezelf wel voor de kop slaan.
Hmm misschien moeten ze de motor dan wel een stukje voor je verlagen of hebben ze ook choppers bij je rijschoolquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:33 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga dit topic even in de gaten houden, ik wil dit jaar ook gaan lessen maar ik meet 1,55m dus dat wordt nog een uitdaging vrees ik.
Je moet ook zeker zorgen dat je goed met je voeten bij de grond kan, mocht je bijvoorbeeld een keer je voeten neer willen zetten en je staat net boven gootje of iets dergelijks ben je de lul.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 07:42 schreef -Trinity- het volgende:
Verlaagd lijkt me ook de enige reële optie, met tenen bij de grond vind ik toch niet zo veilig, vooral omdat ik ook niet echt gewicht in de strijd kan gooien om zo'n apparaat te manoeuvreren. Wil uiteindelijk graag naked bikes gaan rijden, ben benieuwd in ieder geval.
Hoi.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Fishbowl het volgende:
Ik ben een beetje een lurker van deze Motorrijles thread, maar vandaag wel gelukkig geslaagd voor m'n AVD. Ik heb al veel plezier gehad tijdens het lessen, maar nu kan ik echt zelfstandig de weg op.
Het mooiste van het lesprogramma was een hele dag met de motor naar Zuid-Limburg (de Heuvelland-route); daar leer je meer van dan het gewone lessen, steeds in dezelfde stad.
Succes aan alle anderen.
Dat hoorde ik idd van een medewerker van een motorzaak die ook klein van stuk was. Als je dan net stopt waar de weg zo opgestroopt is met van die geultjes, of waar 'ie afloopt, dan ben je de sjaakquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:43 schreef Beastie_boys het volgende:
Je moet ook zeker zorgen dat je goed met je voeten bij de grond kan, mocht je bijvoorbeeld een keer je voeten neer willen zetten en je staat net boven gootje of iets dergelijks ben je de lul.Keer meegemaakt toen ik bij mijn vader achterop de motor zat. Dan kan je hem echt niet meer tergen houden.
Dank je,quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:18 schreef mstx het volgende:
[..]
Hoi.Gefeliciteerd.
![]()
Al een motor gekocht of op het oog?
Gefeliciteerd! En ben het met je eens, steeds dezelfde routes gaat wel vervelen op den duur (al is het handig met examenroutes in het achterhoofd).quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Fishbowl het volgende:
Ik ben een beetje een lurker van deze Motorrijles thread, maar vandaag wel gelukkig geslaagd voor m'n AVD.
Combobreaker !!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:05 schreef Fishbowl het volgende:
vandaag wel gelukkig geslaagd voor m'n AVD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn mooie dingen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:34 schreef Fishbowl het volgende:
[..]
Dank je,
Ben nog aan het orienteren, maar ik wil gaan voor een KTM 990 Adventure.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:34 schreef Fishbowl het volgende:
[..]
Dank je,
Ben nog aan het orienteren, maar ik wil gaan voor een KTM 990 Adventure.
Het is een offroad motor, die is daar op gemaaktquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef thenxero het volgende:
Ik zou veel te bang zijn om hem een keer om te laten vallen
Typisch een gevalletje gewoon iemand zien te vinden met een een vergelijkbare motor of bij een rijschool langs gaan. Die laten je maar al te graag uitproberen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:31 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat hoorde ik idd van een medewerker van een motorzaak die ook klein van stuk was. Als je dan net stopt waar de weg zo opgestroopt is met van die geultjes, of waar 'ie afloopt, dan ben je de sjaak.
Ook maar eens gaan kijken voor een paar Daytona Lady Star GTXjes voor aan mijn voetjes voor een paar extra cm.
Gewoon bij een paar rijscholen binnenstappen, uitleggen wat je probleem is (als ze dat nog niet zienquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:33 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ga dit topic even in de gaten houden, ik wil dit jaar ook gaan lessen maar ik meet 1,55m dus dat wordt nog een uitdaging vrees ik.
Als ik morgen tijd heb ga ik passen op de Suzuki Gladius' van de dichtstbijzijnde motorrijschool hier, had even met de instructeur gebeld en die zei hetzelfde als julliequote:Op donderdag 1 september 2011 15:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Gewoon bij een paar rijscholen binnenstappen, uitleggen wat je probleem is (als ze dat nog niet zien) en proefzitten op de fietsen die er staan. Ik had wel eens een lesgenoot die niet met de voetjes bij de grond kon (omdat ze per ongeluk niet de verlaagde fiets had meegenomen) en die is onherroepelijk drie keer op haar giechteltje gegaan voordat we terugreden naar de rijschool om te ruilen...
Gefeliciteerd!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |