abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100260508
Augustus:
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
07 september 2011: Mevr_Mus(Jongetje)
08 september 2011: Wickie
14 september 2011: Kaarr (jongetje)
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa (Jongen)
29 september 2011: Aoraki
29 september 2011: Bass-Miss

Oktober
06 oktober 2011: Scorpionsworld (kereltje)
19 oktober 2011: Kleurdoos (jongen)
22 oktober 2011: Susie(meisje)
22 oktober 2011: Nirak(jongen)

November
04 november 2011: meissie1595(jongen)
08 november 2011: Jipster
09 november 2011: jesssie
16 november 2011: Innepin
16 november 2011: TimeJumper (jongen)
18 november 2011: Vlindur (Jonkje)
20 november 2011: GreatWhiteSilence
20 november 2011: Miss-Jones25 (Meisje)
24 november 2011: Raantje
26 november 2011: bitterend(meisje)
30 november 2011: Capricia

December
8 december 2011: SummerBreeze (meisje)
13 december 2011: Poezebeest
13 december 2011: Sayenne
25 december 2011: Deepfreeze
27 december 2011: tweeoogje
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy
04 januari 2012: Soempie
07 januari 2012: Kyara
28 januari 2012: IslaBonita
29 januari 2012: Fee-nix

04 februari 2012: Klumsy
11 februari 2012: CrazyMoon
16 februari 2012: klavertje-4

12 maart 2012: Webkim
20 maart 2012: PureEvil

*** 06 april 2012: flugeltje en Martijn_AR ***

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 03-08-2011 09:05:35 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:50:32 #2
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100260671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Goeiesmorregens deze morgen!
Is het al 4 uur?? :-P Zo maar even aan de cappuccino, even wakker worden.
Hummeltje is lekker in de weer in mn buik, niet te geloven, over 9 weken ben ik gewoon mama!

Waar is bitterend eigenlijk? Heb haar al zo'n tijd niet hier gezien...
Zou ze op vakantie zijn?
Rayen 2½ jaar!
pi_100260829
Lief Modje ( of webkimals jij dat ook kan...) mag ik ook in de OP?
4 februari 2012 ( Tweeling )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_100260846
mornings ;)

idd Bitterend... hmmm ik heb ook geen idee eigenlijk....

Webkim; het zou toch wat zijn; een meid!!! En het is in elk geval een wonderkindje, nu al!!! O+

Susie en Tap; suc6 met werken vandaag beide; hoop dat het beter gaat dan gister.. :Y

KD 29 weken!!! *O* *O* *O*

Beregd, HB en Piglet? nog nieuws daar???

Ik mag straks weer voor een checkup komen :) ik heb de 37 weken gewoon bijna binnen hoor :Y gaat goed komen! (ik heb steeds gezegd 10 augustus; dus dat duurt nog een weekje).
en vanaf van8 0 uur mag ik thuis bevallen *O* das ook best een jompel waard.

@webkim; vrouwtje theelepel mag uit de OP; die is inmiddels lekker aan het genieten van dr zoontje Seth O+ O+ O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100260865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:50 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Zou ze op vakantie zijn?
Of ze is na die discussie over autorijden naar het ziekenhuis het zat hier? :? Daarna haar niet meer gezien.

Wat een werk om alles bij te lezen zeg. Heb het in stukjes opgedeeld. En nu heb ik geen idee meer op wie ik wilde reageren...

Hier gaat alles goed. Volgens mij heb ik gister en eergister heel even de baby gevoeld. Als een soort trillende spier in m'n buik. :? Herkenbaar?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_100260870
BJ, wat fijn dat je waarschijnlijk gewoon lekker thuis gaat bevallen. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_100260879
Zo, OP bijgewerkt, Klumsy en ik erin, VT eruit. Ik wist natuurlijk van Seth, maar ben nog niet helemaal wakker hoor. :) Ik ben pas helemaal eind-eind-eind van de middag aan de beurt voor de echo, pfff...

BJ, van harte met je 37 weken: een bijna afgebakken baby al!
Hardloper.
IG @webkim
pi_100260897
Webkim, gaat lekker daar, hopelijk vandaag goed nieuws bij de gyn!

En ik hoop voor jullie dat het snel 5 uur is.. Al mag het hier wel rustig gaan, want heb nog genoeg te doen. Of snel, en effectief, werkt ook..
pi_100260901
nou morgen pas hoor ;) maar geloof dat dat zeker moet lukken :D

en ik ga vanmiddag in de duimmodus voor je echo hoor!! spannend!!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:09:33 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100260906
Zo en de eerste ochtendmisselijkheid is gesignaleerd hier... Wel maf, heb ik eigenlijk nooit eerder last van gehad... (had meestal avondmisselijkheid zodat, how convenient, Martijn kon koken :+ )

Enfin, kan natuurlijk nog net zo hard aan de BBQ van gisteravond liggen, dat weten we morgenochtend dus waarschijnlijk.

Ik heb zo'n moeite met m'n mond houden tegen familie enzo, gister was m'n moeder jarig en werd er veel gesproken over m'n schoonzusje die nu 11 weken is, moest echt bijna het puntje van m'n tong eraf bijten om niet op te springen en 'ik ook, ik ook' te roepen :') Toch probeer ik het nog een klein beetje voor mezelf te houden. (behalve dan de vrienden die het meest dichtbij staan, m'n directe collega en m'n moeder :P )

Oeh BJ, je gaat gewoon de 37 weken halen hoor :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_100260984
Spannend lijkt me dat, Fluug, om je mond te willen/moeten houden.

Ik weet niet wat het is, het voor me houden tot een bepaalde datum. Zodra ik het wist, wist iedereen het. Ik had zoveel medeleven gehad in ons traject dat ik mijn omgeving ook gelijk wilde laten weten dat het duimen geholpen had!

Ik denk dat dat anders is als je spontaan zwanger bent?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_100261006
Nou het topic nog terug in de reeks ;)

BJ, je gaat het gewoon halen!
En 10 aug is een mooie datum ;)

Soempie, dat heb ik wel eerder gehoord van mensen, zo'n twitch.. Hier was het meer kriebels, vlindertjes in mijn buik bij de 1e. Nr2 gooide er gelijk een karatetrap in :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:17:18 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100261013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:15 schreef McLaura het volgende:
Spannend lijkt me dat, Fluug, om je mond te willen/moeten houden.

Ik weet niet wat het is, het voor me houden tot een bepaalde datum. Zodra ik het wist, wist iedereen het. Ik had zoveel medeleven gehad in ons traject dat ik mijn omgeving ook gelijk wilde laten weten dat het duimen geholpen had!

Ik denk dat dat anders is als je spontaan zwanger bent?
Nee joh, het liefste zou ik het meteen na de conceptie al op m'n voorhoofd plakken :')

Het voelt alleen echt als een enorme nederlaag als het dan mis gaat en je iedereen ook weer kunt vertellen dat het mis is gegaan. Dat is het dus meer... (ik deel ook liever vreugde dan verdriet wat dat betreft)
pi_100261015
Iemand vroeg of we al wisten hoe te doen met werktijden..
Ik ga na de bevalling wekelijks een snipperdag op nemen (bijna) een jaar lang, zoveel uur heb ik nog staan (en dan heb ik ook nog uren over om vakantie op te nemen) iedereen in het bedrijf heeft de vraag gekregen uren op te maken of uit te laten betalen, en deze regeling is goedgekeurd bij mij gelukkig..
Verder gaat m'n man een halve dag in de week thuis werken (verspreid over een hele dag en evt zelfs in de avond uren al wat) en hij neemt dan een halve dag ouderschapsverlof op..

Verder werk ik op onregelmatige tijden (ook avonden en weekenden) dus dat m'n man gewoon thuis is en hoeven we voor die tijden geen opvang te regelen.

Als ik m'n snipperuren opgebruikt heb (niet helemaal op natuurlijk) kijk ik verder of ik ouderschapsverlof wil opnemen of dat ik dat op een later tijdstip ga doen (als m'n man z'n ouderschapsverlof is afgelopen) maar das iets wat tzt bekeken gaat worden..

Hier vannacht redelijk geslapen. Ligt wel iets beter die molton met ingebouwd antileklaag. ;)
Is nog steeds wel wat zweterig maar wel wat minder (en het was gewoon ook wel erg warm vannacht) door de warmte zelf wel een paar keer wakker geworden maja ik moet natuurlijk ook plassen 's nachts dus da heb ik maar gecombineerd..

Nu even m'n collega's opzoeken en ff lekker dobberen in het water (werk op een subtropisch zwembad) dus da gaat wel een leuke ochtend worden beetje bij kletsen e.d.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:21:35 #15
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100261082
BJ, wat heerlijk dat je gewoon bijna thuis mag bevallen!

Pfew, slapen ging hier al tijden slecht, maar nu is het echt dramatisch! Zoonlief was vanacht zo actief dat ik er steeds wakker van werd / niet van kon slapen. Als hij zo druk is vraag ik me altijd af wat 'ie in hemels aan allemaal aan het doen is daarbinnen :D
Oude (on)bekende.
pi_100261111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 10:24 schreef miss-jones25 het volgende:
Pure Evil gefeliciteerd *O*
Gelukkig geen harde buiken meer sinds gister avond.
En kd, dus als het obvious & godzilla is mag het wel ?
Hoe gaat het nu, Jones? Ik kom meerdere keren per dag spieken hoe het met jullie is
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_100261128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nee joh, het liefste zou ik het meteen na de conceptie al op m'n voorhoofd plakken :')

Het voelt alleen echt als een enorme nederlaag als het dan mis gaat en je iedereen ook weer kunt vertellen dat het mis is gegaan. Dat is het dus meer... (ik deel ook liever vreugde dan verdriet wat dat betreft)
Dan is het denk ik inderdaad fijner om aan mensen die heel dichtbij staan te vertellen. Daar kun je dan ook terecht als het wel mis gaat. Lijkt me dan ook prettiger om het dan wel kwijt te kunnen (vreugde als het gelukt is, maar ook verdriet) alleen dan niet direct aan een grote groep.

Maar, die kleine friemel gaat nu gewoon blijven plakken hoor. :Y
pi_100261133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Das waar...en ik was het alweer 'vergeten' maar jij was diegene van de habituele mk.... lekker stom.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:25:43 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100261165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:24 schreef McLaura het volgende:

[..]

Das waar...en ik was het alweer 'vergeten' maar jij was diegene van de habituele mk.... lekker stom.
Nee joh, ik vergeet het zelf (gelukkig) ook wel eens! Ik WAS idd diegene van de habituele mk. Ik vind eigenlijk dat ik dat nu niet meer ben....

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dan is het denk ik inderdaad fijner om aan mensen die heel dichtbij staan te vertellen. Daar kun je dan ook terecht als het wel mis gaat. Lijkt me dan ook prettiger om het dan wel kwijt te kunnen (vreugde als het gelukt is, maar ook verdriet) alleen dan niet direct aan een grote groep.

Maar, die kleine friemel gaat nu gewoon blijven plakken hoor. :Y
Gaan we gewoon vanuit ja :Y
pi_100261199
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:25 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nee joh, ik vergeet het zelf (gelukkig) ook wel eens! Ik WAS idd diegene van de habituele mk. Ik vind eigenlijk dat ik dat nu niet meer ben....

EENSCH!
pi_100261246
Mevr mus, leuk, zo'n stuiterbal.. Moet zeggen dat het (gelukkig) niet altijd iets zegt over het gedrag later. Chris was ook druk in mijn buik, maar erbuiten helemaal niet. Al sliep/slaapt hij wel woelig :P

Hier is het plan, dat ik na de geboorte, als mijn studie klaar is, ik vol aan het werk ga. Denk 4 dagen, en manlief gaat thuispapa-en en zijn eigen bedrijfje verder uitbouwen.. Dan hoeft de kleine max 2 dagen naar de opvang..
pi_100261964
Over werken: Ik blijf vooralsnog gewoon 4 dagen werken, 32 uur per week. Manlief heeft net het bedrijf van zn pa overgenomen dus we moeten ff kijken hoe die balans is volgend jaar, dan hebben we wat kijk op de totale financien in een jaar. Manlief werkt nu 6 dagen in de week, maar had het er al over om dit waarschijnlijk terug te brengen naar 5. We gaan het zien.
Onze ukkepuk gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf, en 2 dagen naar opa en oma (mijn schoonouders). Daar ging ik alleen mee akkoord omdat ze bij het bedrijf van mijn man wonen, dus mijn man is altijd in de buurt. Dus dan vind ik het niet erg als ukkie 4 dagen opgevangen wordt.

Gisteren begon m'n rugpijn rond een uurtje of 11, nu heb ik er al zo'n half uur last van. Hmmm... nouja. Nog een paar dagen, ik overleef het wel.
Tralalalaaa
pi_100262050
Ik werk nu 36 uur, maar ben nog in twijfel over wat ik wil.. 32 uur, 27 uur, 24 uur.. haha keuzes ;) Vind het ook maar lastig omdat ik nog geen idee heb wat me gaat overkomen en hoe ik me na de geboorte met ons kindje in ons leven ga voelen op werkgebied.. Met mijn manager afgesproken zo'n week of 8 voor het aflopen van mijn verlof aan te geven wat mijn plannen zijn... Dus heb nog ff :D
pi_100262142
Webkim hopelijk een mooie echo vanmiddag!
Ik mag vrijdag weer voor een echo :)
Hoe vaak moeten jullie gemiddeld voor een echo? Ik heb elke 3 weken een echo tot week 22-24 em daarna elke 2 weken, vind het best vaak ( niet erg trouwens :) ) maar dat schijnt normaal te zijn bij een tweeling

flugeltje, knap dat je het voor je hebt kunnen houden! lijkt me niet gemakkelijk op zo een moment

M Jones, ik heb je verhaal terug gelezen, erg heftig allemaal! Hopelijk blijft je meisje nog even lekker zitten... :*
pi_100262203
Ik werk nu 32 uur ( nouja zit voor 2 uur per dag in de ziektewet op het moment wegens de hele dag misselijk zijn en tussentijds een bloeding gehad dus doe het wat rustiger aan ) Maar ben er nog niet uit wat ik straks wil gaan doen, twijfel nog een beetje over 2 of 3 dagen werken...
pi_100262462
Ik ga 3 dagen werken. 2 dagen opvang, 1 dag oma.

Ik heb met 7 weken echo bij de gyn gehad, daarna met 11 bij de vk en met 20 weken seo. Loop je bij de gyn klumsy? Dat scheelt namelijk ook wel.
pi_100262809
Ik heb met 7, 11, 15 en 20 weken een echo gehad. Dit ivm een eerdere miskraam. Maar ik verwacht er geen eentje meer te krijgen, tenzij mn vk twijfelt over de grootte of ligging. Maar vooralsnog is er geen reden om een extra echo te maken (wat ik stiekum wel jammer vindt, haha!).
Tralalalaaa
pi_100263071
Mclaura, ja hier nog steeds weeën maar niet zo heftig meer gelukkig.
En met mn meisje gaat het goed gelukkig O+
Klumsy, wat leuk een tweeling, hoop dat alles goed gaat en blijft gaan.
Ik kreeg om de 2 weken een echo met mn meisjes, en toen er bekend was dat ze tts hadden elke week.
Weet niet hoeveel echo's ik in totaal wel niet heb gehad.
pi_100263162
Ja ik loop bij de Gyn, dat schijn je "verplicht" te zijn bij een meerling...
vind het ook wel leuk hoor elke 3 weken een echo O+
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:55:08 #30
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100263274
MJ, je meisje zit nog steeds binnen! Fijn dat ze het ook goed doet!

Ik ben vandaag precies 35 weken en ben zojuist weer goedgekeurd door de VK. Hoofdje ligt al helemaal ingedaald! Dat verklaart het gevoel dat het kind er zo uit kan vallen :D
Oude (on)bekende.
pi_100263401
ja klopt ik moest ook gelijk naar de gyn
hoeveel weken ben je nu ?

[ Bericht 6% gewijzigd door miss-jones25 op 03-08-2011 11:07:33 ]
pi_100263643
Hier echo bij 11 weken en straks 17-aug voor de 20weken. Heb nog wel een groeiecho rond de 35 geeist, om mijn keuze ziekenhuis/thuisbevalling te kunnen maken. Net zo'n groot hoofd als Chris wil ik niet thuis proberen. Maar mijn zusje en man waren bij de geboorte kleiner. Dan wil ik toch liever thuis..
Aan de ene kant jammer dat ik niet zoveel echo's krijg, maar liever zo, dan al die echo's om medische redenen ;)
pi_100263835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:59 schreef miss-jones25 het volgende:
ja klopt ik moest ook gelijk naar de gyn
hoeveel weken ben je nu ?
Ik ben nu 13w 3d
het is trouwens een 2-eiige tweeling
pi_100264198
Leuk Klumsy! En nog van harte gefeliciteerd! Jij hebt ook PCOS toch? Volgens mij starten we toen ongeveer tegelijk met het traject!

Ik heb met 5,6,9,13,16,20,21,25 weken een echo gehad. De meeste vrij kort, maar gewoon even kijken, en een aantal uitgebreider voor onderzoek e.d. Wel leuk om vaak te kunnen spieken, maar had liever niet medisch geweest.
pi_100264709
Goeiemorgen :W

Hier gisteren een groeiecho gehad. De kleine groeit goed, zelfs iets te goed. Het hoofdje en de benen lopen een eindje voor op ontwikkeling en dat bevestigd de zwangerschapsdiabetes.
Vandaag voor de laatste keer op controle bij de huidige VK, even horen wat de consequenties zijn van de uitslag van de echo en de doorverwijzing naar de gyn opvragen.
En vandaag en morgen de laatste loodjes voor de verhuizing.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_100265280
Ja klopt, heb ook PCOS :)
veel echo's ivm medische redenen is inderdaad wat minder...
dat heb ik niet echt, bij een meerling is het standaard procedure om de 2 wat meer in de gaten te houden, omdat er wel meer kans is op complicaties..
pi_100265832
ik heb bij elke controle by de gyn een echo, soms twee, omdat de co-assistent het ook moet leren :')
Maar het stompt af, vind ik. Zoveel echo's en om medische redenen is niet echt wenselijk hoor.

Net als op het einde van mijn vorige zwangerschap, hing ik 3x per week 45 minuten aan de CTG, nou dan weet je ook wel hoe het hartje klinkt...
pi_100266084
ja je krijgt meer echo's omdat ze ook willen weten of de groei gelijk opgaat bij de baby's
ik had ook geen medische redenen voor extra echo's maar is gewoon standaard bij twins.
pi_100266311
BJ! Je mag al bijna thuis! *O*

MJ, ik duim nog steeds stevig voor je door. Je dame moet mooi nog even in dr Hotel blijven!

KD vandaag 29 weken! *O* Vind jij het sneller gaan dan bij Elin? Ik vind het deze keer langzamer gaan :Y

Over werken: Ik werk niet, ik wil juist als de 2e er is weer wel aan het werk. Maar de hoe, wat en wanneer moeten we nog bedenken.

Voor de meiden die rond de 20-27 weken zijn, hoe vaak moeten jullie op controle?
Ik ben medisch en hoef tot nu toe 'maar' elke 4 weken te komen. Ik zou best vaker willen. Dat babygluren vind ik toch best prettig eigenlijk?

Meneer doet zn grote broer na, hij is de uitgang al een paar dagen aan het verkennen :X
(lees: hij is met zijn nagels/handen/tenen/ daar beneden aan porren. En dat doet zeer :{w )

En ik had gister voor het eerst in mijn leven maagzuur! :o Ik werd er best vrolijk van stiekem. Zo van' woei! Ik heb een kwaal! *O* ' Ik vond het meevallen maar naar een Rennie zakte het gelijk helemaal af. Ik hoop alleen niet dat ik nu de goden verzocht heb door deze blije post :P

Verder gaat het prima met de buik. Geen klachten daar. Klein buikje vind ik en ik zit nog steeds onder mijn startgewicht! :D
Mijn rug doet redelijk. Zolang ik niks doe valt het allemaal mee. Maar ik moet niet gaan winkelen of lang en veel lopen. Dan zit het gelijk weer in de knoop :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:27:10 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100266355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Of ze is na die discussie over autorijden naar het ziekenhuis het zat hier? :? Daarna haar niet meer gezien.

Wat een werk om alles bij te lezen zeg. Heb het in stukjes opgedeeld. En nu heb ik geen idee meer op wie ik wilde reageren...

Hier gaat alles goed. Volgens mij heb ik gister en eergister heel even de baby gevoeld. Als een soort trillende spier in m'n buik. :? Herkenbaar?
:Y Herkenbaar, had ik ook in het begin.
Nu zie ik af en toe mijn buik al heen en weer gaan als die beweegt, jammer dat mijn placenta van voor ligt want misschien kon ik hem dan nog beter voelen

Beessie-Jen ik kan me het "plezier" van een thuisbevalling niet voorstellen maar een jompel voor jou *O* omdat het kan ;) Enne veel plezier :9

MissJones goed om te horen dat het ietsje beter gaat. Lijkt me heel vermoeiend steeds die weeën.
We blijven hier doorduimen ^O^

Scorpionsworld succes met de laatste loodjes. Straks lekker in jullie nieuwe huisje!

Ik ben daarnet weer effe een paar dingen gaan halen. Wat veel spul heb je eigenlijk nodig zeg. Dus aankleedkussen met hoezen maar eens aangeschaft.
Flesje en slabbetjes en spuugdoekjes, net of je een lama krijgt :9 :+

Ik ben hier werkloos maar hoop na de bevalling een baan van 3 á 4 dagen te krijgen.
Dan gaat die naar de kinderopvang, die nu raar staan te kijken als je dat alvast wilt regelen want ja je hebt nu nog geen baan :{
Tsja en nu zou het toch wel bij uitzondering zijn als ze je nu ergens aannemen. Je kan altijd hopen natuurlijk ;) maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Rayen 2½ jaar!
pi_100266435
Webkim heel veel succes vanmiddag!!! Wat een mooi geschenk toch, zomaar een 3de O+

MJ met meisje nog in buik! Elke dag is er 1 bij, dus elke dag een jompel van mij *O*

BJ, wel binnenhouden vandaag hoor!!! En dan lekker doorlopen tot de 41 weken :P

Vlindur ik ging rond die termijn ook maar om de 4 weken, 1x heeft er zelfs 6 (na de 20 weken echo) weken tussen gezeten. Dat vond ik echt te heftig lang.

Ik werkte voor Mette 32 uur en mijn vriend ook. Wij zijn naar 24 uur voor mij gegaan en 36 voor vriendlief (4 om 5 ene week hij thuis andere week Mette naar schoonouders). En dan heb je dus 2 dagen kdv. Ik dacht na een jaar wel terug te gaan naar 4 dagen werken, maar dat wilde ik helemaal niet meer. Vind het veelste leuk 2 daagjes met mn meisje en straks meisjes te zijn. Ik blijf dus bewust 24 uur werken, we kijken over een paar jaar wel weer verder.
Geen ouderschapsverlof genomen trouwens. Gewoon contracten aan laten passen.

Hier ook veel echo's gehad, bij elke controle gyn. Volgende week groeiecho nummer 2 (bij 36 weken), ben erg benieuwd.

Ben nog steeds ziek... Gister dus ook maar niet naar het strand gegaan uiteindelijk, voelde me echt te belabberd.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100267004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef TimeJumper het volgende:

Ik ben hier werkloos maar hoop na de bevalling een baan van 3 á 4 dagen te krijgen.
Dan gaat die naar de kinderopvang, die nu raar staan te kijken als je dat alvast wilt regelen want ja je hebt nu nog geen baan :{
Tsja en nu zou het toch wel bij uitzondering zijn als ze je nu ergens aannemen. Je kan altijd hopen natuurlijk ;) maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Ik heb hier exact hetzelfde. Vorige week moest ik van de mensen van het UWV naar een "speeddateavond" waar allemaal uitzendbureaus enzo stonden omdat ze dachten dat ik dan wel werk zou kunnen vinden. Nou elk uitzendbureau gaf aan dat ik na het zwangerschapsverlof maar weer eens terug moet komen. Zelfs de meneer bij de stand van het UWV zelf vroeg zich af waarom ik in 's hemelsnaam de moeite had genomen om die avond te komen. Zijn opmerking: "Je vindt toch geen enkele werkgever die zo gek is om een zwangere in dienst te nemen, dus geniet lekker van je extra lange zwangerschapsverlof". Bah, zelfs de vrijwilligerscentrale wilde me niet hebben. :'(
pi_100267703
hoi hoi ;)

ben dr ook weer; VK liep meer dan 45 minuten uit... en het warrrrrrm in de wachtkamer.. baaaahhh..

eerst ff de vragen beantwoorden:
echo's:
hier bij de VK standaard; termijnecho, SEO, groeiecho en liggingsecho.. en heb dr nog eentje extra gehad van Deintje. ;)

Werken; ik werk 28 uur, voor Evie werkte ik fulltime, en tot dusver beviel het mij prima om 28 te werken; voordeel is dat ik onregelmatig werk en we helemaal niet zoveel opvang nodig hebben meestal.
(wij hebben flexibele kinderopvang).

Wicks; een :* ... snel opknappen hoor meid!!!

Vlindur aan de rennies haha en je bent er blij mee?? :+ Bleuh maagzuur is helemaal niet hip!

TJ; tja thuisbevallen zie jij niet zitten begrijp ik? maar ziekenhuisbevalling heb je ook geen ervaring mee toch? Het lijkt me zoooo heerlijk om gewoon in mijn eigen huisje en bed te zijn... ook de eerste uren na de bevalling lijken me zo anders....
en mijn meis kan ook gewoon snel dr zusje ontmoeten enzo.. O+ O+ O+

ik ben goedgekeurd door de VK hoor :) niets bijzonders te melden...
pi_100269129
Voor de geboorte van de eerste werkten we allebei 40 uur. Nu werken we allebei 32 uur en dat vinden we prima zo. 2 dagen kinderopvang en 1 dag naar oma/schoonoma. Vrijdag is mijn vrije dag en lief is vandaag thuis.

MJ, goed dat je meisje nog binnenzit.

Vlindur, een kwaaltje! Een jompeltje voor jou *O* :P

BJ, fijn dat je thuis kan bevallen als je dat graag wilt. (ik zie daar de charme ook niet zo van... Maarja, ik heb ook geen keus)
pi_100269912
Wij hebben gisteren ook weer controle gehad. Kleine man ligt nog steeds in stuit. Over 2 weken hebben we een extra liggingsecho en als ie dan nog zo ligt worden we doorverwezen naar de gyn. Eigenlijk zouden ze deze week nog een draaipoging doen voor de druk op de blaas maar daar heb ik toch maar vanaf gezien. Plassen gaat de ene dag wel redelijk goed en zolang dat zo blijft laat ik het maar even.
Nu maar hopen dat hij nog gaat draaien want als ie dat niet doet weet ik niet wat ik moet doen. Ik wil absoluut geen draaipoging met 36 weken nog. Hoor en lees er zoveel negatieve verhalen over :{ Maar keizersnee zit ik ook weer niet op te wachten. Dus dan kijken we hoe er gedacht word over een stuitbevalling. Maar zover is het nog niet. Hij heeft nog 6 weken om te draaien!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100270565
Jeetje, wel spannend hoor, MeNicole! Ik hoop voor je dat ie helemaal uit zichzelf gaat draaien :)
Tralalalaaa
pi_100271120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje, wel spannend hoor, MeNicole! Ik hoop voor je dat ie helemaal uit zichzelf gaat draaien :)
Daar ga ik eigenlijk ook nog wel vanuit. Mikael en Leander hebben rond deze tijd van de zwangerschap ook aantal weken in stuit gelegen en die zijn ook weer gedraaid. Maar omdat dit de derde is en er dus meer ruimte is denkt de vlos dat deze het wel goed vind zo.
pi_100271127
Nicole, hopelijk draait hij zelf nog. Zeggen ze toch ook wel met 2e-3e kindjes, dat ze nog later kunnen draaien, omdat ze meer ruimte hebben..
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:38:54 #49
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_100271234
P_iglet, hoe is het ? :s)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_100277654
MeNicole; ik hoop ook dat jullie kindje zich nog zal draaien.. :) Evie draaide een week voor de bevalling ineens.. (bij 35 weken.. en dat heb ik gevoeld :D)

ok nesteldrang; huis aan kant; was aan kant; ben maar aan mezelf begonnen,
uitgroei bijwerken *check*
wenkbrauwen bijwerken *check*
scheren *check*
nagels knippen *vanavond*
eelt verwijderen *vanavond*

:D hahaaaa en ga zo nog maar eens ff chloor door de toiletjes halen :D (jaja tis alweer 3 dagen geleden geloof ik...)

pffff tis maar goed dat ik normaal een baan heb :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:25:33 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100278241
pfff, jullie gaan echt te hard om op iedereen te kunnen reageren hoor....

Bij mij ging het wel redelijk vandaag op het werk, ben ook wel wat meer in beweging geweest, dat scheelt denk ik wel (maar de enkels zie je nog steeds niet hoor)

Ik heb sinds week 20 beeb niet meer gezien, vind dat op zich jammer, maar ook weer niet zo dat ik een pretecho laat maken ofzo. Ik moet sind week 24 elke 3 weken naar de vk. Vrijdag moet ik weer bloedprikken en dan over 2 weken weer naar vk. Hopen dat de uitslagen goed zullen zijn! Ga ik wel vanuit eigenlijk!

Las dat het met MJ redelijk gaat? Meisje doet het in ieder geval goed en daar doe je het voor toch? Goed om te horen in ieder geval!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:26:58 #52
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100278302
lekker bezig BJ! Hahahaha!
pi_100278476
BJ :D

Iedereen met nesteldrang mag zich wel bij mij melden.. Ik heb nog steeds geen last van schoonmaakwoede (gaat hoogstwaarschijnlijk ook niet komen :') ).
Dus wie zin heeft mag zich hier ook wel komen uitleven hoor :P
pi_100278525
Bj; bijna mag je thuis bevallen! Houd nog ff de benen bij elkaar ;-)

Menicole; spannend! Hoop dat hij nog gaat draaien!

Vanmiddag de extra controle-echo gehad vanwege vergrootte nierbekken. Het is idd maar minimaal vergroot, dus geen reden om ons zorgen over te maken. Met 32 weken nogmaals een echo om de stand van zaken te checken. Dacht dat de gyn alleen naar de nierbekkens ging kijken, maar heb er bijna een half uur gelegen en hij heeft een en ander nogmaals bekeken. Blijft toch mooi en bijzonder om te zien.

Ik neem na het zwangerschapsverlof nog 6 weken ouderschapsverlof en 2 weken vakantie op en daarna ga ik 28 uur werken. Mijn man werkt 32 uur, onregelmatig. We hebben een gastouder die flexibel is, zo fijn!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:34:13 #55
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100278558
Chloor vond ik wat minder, maar ik kon met dettol aan de slag blijven O+ Vooral gecombineerd met marseillizeep...

Enne die grote schoonmaak van jezelf herken ik ook nog wel ja :D Al kon ik er niet meer bij met scheren en mocht Martijn dat taakje van me overnemen...

@MeNicole, ik hoop ook dat hij zelf nog gaat draaien.

Ik heb net moeders voor moeders gebeld, dacht eigenlijk dat ik niet zou mogen meedoen omdat ik medicijnen slik, maar het was geen enkel probleem zei ze dus ik ga maar weer een tijdje in een kannetje piesen :P

@Poezebeest, fijn dat er geen reden is tot zorg. Wel goed dat ze de boel ondanks de minimale afwijking toch goed monitoren.
pi_100278693
Jeetje wat gaan jullie weer snel vandaag... Ik werkende vrouw kan het maar moeilijk bijhouden, dus voor iedereen die het nodig heeft een :*
pi_100278906
BJ, hopelijk weer een beetje afgekoeld na de sauna/wachtkamer van vanmorgen

Nicole, ik hoop voor je dat de kleine nog uit zichzelf draait. En waarom heb je geen zin in een draaipoging?

Bah ik moet mijn vent vanavond weer aan het schilderwerk zetten. Hij is gisteren vanuit zijn werk meteen met het plafond van de kinderkamer begonnen en het zag er vanmorgen (in fel zonlicht) echt prachtig uit. Maar ik heb net met wat diffuus licht (want zwaar bewolkt) weer gekeken en het is echt heeeeeeel erg vlekkerig. Hij gaat me niet lief vinden denk ik. (waarschijnlijk komt dat voornamelijk door de heel erg tactische manier die ik had om het te zeggen. Ik zei hem dat het plafond er niet uit ziet, dat was niet zo slim denk ik...)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:51:01 #58
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100279193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:44 schreef SummerBreeze het volgende:
BJ, hopelijk weer een beetje afgekoeld na de sauna/wachtkamer van vanmorgen

Nicole, ik hoop voor je dat de kleine nog uit zichzelf draait. En waarom heb je geen zin in een draaipoging?

Bah ik moet mijn vent vanavond weer aan het schilderwerk zetten. Hij is gisteren vanuit zijn werk meteen met het plafond van de kinderkamer begonnen en het zag er vanmorgen (in fel zonlicht) echt prachtig uit. Maar ik heb net met wat diffuus licht (want zwaar bewolkt) weer gekeken en het is echt heeeeeeel erg vlekkerig. Hij gaat me niet lief vinden denk ik. (waarschijnlijk komt dat voornamelijk door de heel erg tactische manier die ik had om het te zeggen. Ik zei hem dat het plafond er niet uit ziet, dat was niet zo slim denk ik...)
:')

Mannen hebben toch echt wel heel veel met ons te stellen hoor....
pi_100279469
Ach, hij schoot in de lach, dus ik denk dat-ie wel door heeft dat ik het niet zo lullig bedoelde. Hij kent me ook al langer dan vandaag en weet dat ik sowieso niet zo heel erg tactvol ben.
pi_100279703
Goedgekeurd!
8 weken zwanger van 1 boontje met kloppend hartje. <3
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:05:59 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100279863
Webkim O+

@SB, maar toch hebben ze flink wat met ons te stellen... ;)
pi_100279878
gefeliciteerd webkim *O*

En daar heb je ook wel helemaal gelijk in flugel
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:10:36 #63
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100280058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:06 schreef SummerBreeze het volgende:
gefeliciteerd webkim *O*

En daar heb je ook wel helemaal gelijk in flugel

Ik kan mezelf nog een gevalletje 'zo ontzettend pissig omdat de meneer te lang doet over wat ik vraag' herinneren. Martijn trof me aan op de wc hier beneden, wc-pot eraf gesloopt en ik op m'n kont op de grond met een minikwastje de voegjes van grijs naar wit aan het schilderen :') Ik heb drie dagen amper kunnen lopen van de pijn in m'n bekken omdat ik uit kwaadheid dus zo een hele dag had gezeten :+
pi_100280251
Fijn webkim!

Hier ook weer een werkdag overleefd zonder in slaap te vallen.
pi_100280301
Wat heeeeerlijk Webkim! Nu is het echt!! Gefeliciteerd nogmaals
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100280326
Wat fijn webkim!

Nesteldrang??? Heeft iemand daar nog wat van over?? Ik heb er namelijk totaal GEEEN last van.

Wel moe :O Maar dat is waarschijnlijk ook niet zo gek aangezien we van 11 tot 17 door het archeon geslenterd hebben. :@
pi_100280536
Gefeliciteerd webkim! *O*.
pi_100280551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou het topic nog terug in de reeks ;)
Ik dacht al dat ik gek geworden was :') Was jullie ineens kwijt.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 18:31:18 #69
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100280717
Is snurken tijdens de zwangerschap ook een goed teken?
Ik hoop het maar, dan word ik tenminste niet voor niets uit mn slaap gehouden door dat kabaal :(
F.K.A. SuperwormJim
pi_100280902
Ik moest lachen Jim. Geen idee. Hier wordt het niet herkend. :+.
pi_100280932
Hoi!!
Ik lees hier nog wel bijna dagelijks, maar merk dat ik niet echt puf heb om te reageren :o.. Gaat verder wel heel goed hier! Ik voel de baby al en ook vriendje heeft m gevoeld! Wel vroeg (18wk5d vandaag) maar ik heb geen spekkies, en ik weet zeker dat t niet mn darmen oid zijn. Echt zoo tof! Dus Soempie, dat wat jij voelt is vast ook de baby! Trillende spier lijkt t hier soms ook :).
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 18:40:01 #72
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100281054
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:
Ik moest lachen Jim. Geen idee. Hier wordt het niet herkend. :+.
Misschien ben ik wel te gefixeerd aan het zoeken naar zwangerschapskwaaltjes. Ze heeft tot nu toe nog bijna nergens last van.
F.K.A. SuperwormJim
pi_100281137
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:40 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel te gefixeerd aan het zoeken naar zwangerschapskwaaltjes. Ze heeft tot nu toe nog bijna nergens last van.
Dat wil niets zeggen hoor. De een heeft het erger dan de ander. Bless her.
Ik heb trouwens ook niet veel te klagen op kotsmisselijk na (zonder te kotsen, thankgawd) als ik te lang wacht met eten.

Net terug van de vk trouwens. Prima intake gehad weer, alleen is m'n bloeddruk aan de lage kant. Over twee weken staat er weer een echo gepland. Spannend toch wel weer.

Nu nog even teruglezen, want jullie kleppen veul :7.
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 18:43:56 #74
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100281207
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:42 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Dat wil niets zeggen hoor. De een heeft het erger dan de ander. Bless her.
Ik heb trouwens ook niet veel te klagen op kotsmisselijk na (zonder te kotsen, thankgawd) als ik te lang wacht met eten.
Ik zou het zien als een soort 'bevestiging'. Ze is op dit moment in haar 6de of 9de week, volgende week vrijdag voor het eerst naar de verloskundige voor een echo. Nog nooit zo nerveus/onzeker geweest als nu. ;(
F.K.A. SuperwormJim
pi_100281244
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:43 schreef SuperwormJim het volgende:

Ik zou het zien als een soort 'bevestiging'. Ze is op dit moment in haar 6de of 9de week, volgende week vrijdag voor het eerst naar de verloskundige voor een echo. Nog nooit zo nerveus/onzeker geweest als nu. ;(
Ik snap het wel heel goed hoor. Mag ik trouwens vragen waarom er 3 weken tussen de mogelijke week zit? :@.
pi_100281503
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef tweeoogje het volgende:
Hoi!!
Ik lees hier nog wel bijna dagelijks, maar merk dat ik niet echt puf heb om te reageren :o.. Gaat verder wel heel goed hier! Ik voel de baby al en ook vriendje heeft m gevoeld! Wel vroeg (18wk5d vandaag) maar ik heb geen spekkies, en ik weet zeker dat t niet mn darmen oid zijn. Echt zoo tof! Dus Soempie, dat wat jij voelt is vast ook de baby! Trillende spier lijkt t hier soms ook :).
Wat gaaf! En fijn om te lezen dat het goed gaat. :) Weet je al wat het wordt? Of wil je dat niet weten?

Hier heb ik vandaag helemaal niks gevoeld en hoop dat het volgende week allemaal wat duidelijker is. O+ Vandaag precies 18 weken. En ik ben druk begonnen met breien voor de baby. Heb het mezelf gister geleerd met een boekje voor 6-jarigen en het gaat best goed. *) Van Phildar echt zulke leuke tijdschriften met patronen verzameld.

SWJ, snurken doe ik ook. :@ :') En het schijnt er wel bij te horen. Heeft ze toch een kwaaltje.Verder hoop ik vooral dat ze kwaaltjes-vrij blijft. ;)

Ik weet totaal nog niet wat ik met m'n werk moet. Ik werk op het moment 4 dagen en 1 dag in de week studeer ik nog. Januari heb ik m'n laatste vak (precies als ik uitgerekend ben :') ). Daarna wil ik echt niet meer dan 3 dagen werken. 't Liefst zou ik zelfs lekker thuis blijven. Een vriendin van me doet dat ook en die heeft echt zo'n tof leven. Alleen gaat dat voor ons financieel gezien waarschijnlijk niet lukken. En soms schaam ik me er een beetje voor, dat ik het liefst - de eerste jaren in elk geval- huisvrouw word. :X

En ik krijg in totaal 3 echo's. Een voor de termijn en een voor de combinatietest gehad. 19 augustus de SEO.

Webkim, gefeliciteerd! *O*
pi_100281807
Oh is snurken een kwaaltje ja? :@. Weer wat geleerd. Ik bedenk me nu trouwens dat m'n neus wel heel scherp staat afgesteld tegenwoordig.
pi_100281989
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:31 schreef SuperwormJim het volgende:
Is snurken tijdens de zwangerschap ook een goed teken?
Ik hoop het maar, dan word ik tenminste niet voor niets uit mn slaap gehouden door dat kabaal :(
Yep, is bij mij ook een zwangerschapskwaaltjes. Heb m'n man menig nacht wakker gehouden ( ben zelf ook een paar keer beneden gaan slapen als ik late dienst had de dag er op of vrij was zodat hij uitgerust naar z'n werk kon) daarna ben ik gaan zorgen dat hij eerder sliep als ik (erg gezellig niet meer tegelijk naar bed gaan maja..) en zo was het toch redelijk opgelost..

Hij had het gesnurk een keer opgenomen en was echt behoorlijk hard, snap hoed dat ie niet in slaap kon komen (als ie eenmaal slaapt wordt ie nergens meer wakker van, zal ie straks toch wel moeten als de baby er is..)
pi_100283168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef tweeoogje het volgende:
Hoi!!
Ik vroeg me al af waar je was. Fijn dat alles goed gaat en echt super dat je de kleine al voelt en zelfs je vriend ook al! Spekkies komen vanzelf, kijk maar naar KD :D
pi_100283456
Ja, snurken kan erbij horen :@ . Gelukkig slaapt lief erdoorheen als hij al slaapt, als hij in slaap moet komen krijg ik een duw ( en word ik uiteraard boos :') )

Oef, vandaag had ik het een beetje lastig op mijn werk, ik was zo moe... Nog 9 dagen...

Webkim, fijn van de goede echo!
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:40:41 #81
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100283484
quote:
5s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:44 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik snap het wel heel goed hoor. Mag ik trouwens vragen waarom er 3 weken tussen de mogelijke week zit? :@.
Tuurlijk :)

Op 5 juni had mn vrouw d'r menstruatie. Haar cyclus is netjes 28 dagen (4 weken). Maar 3 weken later (26 juni) had ze bloedverlies (veel minder dan normaal, zonder de krampen, donkerder). We twijfelen nu achteraf of dat een innesteling of een menstruatie is geweest.
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:48:50 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100283822
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:40 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Tuurlijk :)

Op 5 juni had mn vrouw d'r menstruatie. Haar cyclus is netjes 28 dagen (4 weken). Maar 3 weken later (26 juni) had ze bloedverlies (veel minder dan normaal, zonder de krampen, donkerder). We twijfelen nu achteraf of dat een innesteling of een menstruatie is geweest.
Heb je daarna nog een test gedaan?

En hier ook een snurker hoor! :W Lief slaapt met oordoppen in :X En ik schrik zelf af en toe wakker van mijn eigen gesnurk! :D Neus zit gewoon veel voller....
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:51:27 #83
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100283941
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:48 schreef Susie het volgende:

[..]

Heb je daarna nog een test gedaan?

En hier ook een snurker hoor! :W Lief slaapt met oordoppen in :X En ik schrik zelf af en toe wakker van mijn eigen gesnurk! :D Neus zit gewoon veel voller....
We hebben vorige week woensdag en donderdag getest (ik kon het de eerste keer niet geloven), ze had namelijk op maandag ongesteld moeten worden. Daarvoor was de laatste test in mei geloof ik.
F.K.A. SuperwormJim
pi_100283992
Ik heb me net door m'n vrouw laten vertellen dat ik 200 dagen zwanger ben, nog 80 te gaan *O*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:53:18 #85
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100284012
En dat was dus positief neem ik aan?? Dan lijkt het me dat je je verder geen zorgen hoef te maken toch? En verder moet ze dan gewoon lekker blij zijn dat ze verder geen kwaaltjes heeft! Ik ben ook geen dag misselijk geweest en dat is alleen maar zeeeeeer fijn!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:53:46 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100284034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:52 schreef Nirak het volgende:
Ik heb me net door m'n vrouw laten vertellen dat ik 200 dagen zwanger ben, nog 80 te gaan *O*
*O* ik dus ook! *O* :P
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:55:00 #87
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100284071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:53 schreef Susie het volgende:
En dat was dus positief neem ik aan?? Dan lijkt het me dat je je verder geen zorgen hoef te maken toch? En verder moet ze dan gewoon lekker blij zijn dat ze verder geen kwaaltjes heeft! Ik ben ook geen dag misselijk geweest en dat is alleen maar zeeeeeer fijn!
Hartstikke positief volgens mij :D :

F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:55:40 #88
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100284104
Gezien die testen gok ik op de kortere termijn superwormjim ;)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:56:01 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100284115
Nou idd! Nou dan! Geen zorgen maken en volgende week even afwachten hoe lang jullie onderweg zijn!
pi_100284203
Nouo, dat ziet er inderdaad behoorlijk positief uit superjim! TUurlijk is het spannend maar probeer ook vertrouwen te hebben. En laat je vrouw vooral genieten van het gebrek aan kwaaltjes!
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:58:15 #91
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100284226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:55 schreef flugeltje het volgende:
Gezien die testen gok ik op de kortere termijn superwormjim ;)
Is dat anders echt zo'n groot verschil dan? :o
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:21:49 #92
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100285258
die kwaaltjes begonnen bij mijn vrouw ook maar later.

Voornaamste verschil was haar humeur, van week 8 tot week 14 was het echt elke dag opletten wat ik zei :D
pi_100285892
Snurker; *check* *check* dubbelcheck*; alleen is het hier T, dus geen zwangerschapskwaaltje, maar wel dusdanig vervelend dat T af en toe op de bank slaapt.. want ik moet er zo'n 3/4 keer uit om te plassen, ben onrustig, dus ik houd hem wakker; en hij mij ;)
(en aangezien ik al zooooooo moe ben steeds..)

Webkim! jaaaaaaaah een kloppend hartje!! wat goehoed!! nu is het nog echter zeg :D geniet er lekker van...

Aoraki; ook toe aan je verlof begrijp ik... knap dat je het zolang hebt volgehouden hoor :*

Tweeoogje; ik snap best dat je niet altijd de puf hebt om op alles en iedereen te reageren; maaar je mag wel af en toe ff komen updaten hoor ;) ik ben altijd heeeeel nieuwsgierig naar iedereen :D

Soempie lekker aan het breien ^O^ goed bezig!!! ik heb dat ooit ook gekund, zou nu niet meer weten hoe het moet! en goh huisvrouw...
neej dat is echt niet mijn ding; ik moet zeggen dat ik met mijn verlof uitblink als huisvrouw, maar als ik geen werk meer zou hebben zou ik gillend gek worden geloof ik...
(ik heb natuurlijk ook de allerleukste baan :D haha)

Pfff Piglet; jij hebt misschien geen nesteldrang; maar ik geloof dat ik een week niet meer kan lopen als ik zolang aan het slenteren ga nu.... respect hoor!!

Poezebeest; wat fijn dat de echo eigenlijk niet echt afwijkend was te noemen, toch weer een opluchting lijkt me :*

zooo, lekker met de beentjes omhoog op de bank met een bakkie brandnetelthee.. O+
net lekker gebadderd met mijn dreumes...
pi_100287436
Soempie, volgende week is t vast wel duidelijker! Ik voelde 9 dagen geleden voor het eerst iets, en vandaag voor t eerst de hele dag door af en toe O+. We willen niet weten wat t wordt, spannend tot het eind dus!

Kyara, ik was er nog gewoon maar n beetje onzichtbaar :). K heb wel n buikje al hoor, maar geen spekkies waardoor ook vriendje de beeb nu al kan voelen denk ik.

BJ ja ik moet vaker updaten hè, maar dat vind ik ook weer zo suf, om dan soms even iets te zeggen. Vroegah kon ik heel goed forummen, misschien moet ik beter oefenen :D.

Over werken: ik ga sowieso 4 dagen werken en als het aan mij ligt 2 van die dagen 6 uur, heb lange reistijd en wil niet dat vriendje alles moet doen. Hij gaat ook 4 dagen werken :).

Dan nog even voor MJ: wat jij allemaal voor je kiezen krijgt zeg, pfff! Hopelijk blijf je meisje nog lekker een tijdje zitten :*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:13:10 #95
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100287879
Ga maar oefenen Tweeoogje, want wanneer je meldplicht hebt, zal je iedere dag je gezicht wel even moeten laten zien :P
pi_100291233
:o :D! Tegen die tijd ben ik hier vast meer (veul meer) te vinden. Ik fok niet op m'n werk, en daar ben ik danniet ;)
pi_100292254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:34 schreef Beessie-Jen het volgende:

Soempie lekker aan het breien ^O^ goed bezig!!! ik heb dat ooit ook gekund, zou nu niet meer weten hoe het moet! en goh huisvrouw...
neej dat is echt niet mijn ding; ik moet zeggen dat ik met mijn verlof uitblink als huisvrouw, maar als ik geen werk meer zou hebben zou ik gillend gek worden geloof ik...
(ik heb natuurlijk ook de allerleukste baan :D haha)

In een post heb ik iets gezegd over breien en huisvrouw, dat maakt het dan ook wel heel erg. _O- En breien is niet zo moeilijk, blijkt. Ik kan alleen recht en averecht, minderen en meerderen en daar komt ik een heel eind mee voorlopig.

En ik ben niet zo'n poetser hoor. Heb orthopedagogiek gestudeerd (goed, nog 1 vak te gaan) en daar wil ik ooit wel iets mee gaan doen. Het lijkt me echt geweldig om thuis te zijn met kindjes en vanalles te ondernemen met ze. En verder lijkt het me heerlijk om meer tijd te hebben voor m'n eigen hobby's en sociale leven. Werk is op dit moment echt iets van: hm, dat moet ook nog. Ambitie heb ik vooral op heel andere vlakken. Uiteindelijk niet zo suf als het klinkt, hoop ik. ;)

Tweeoogje, echt spannend dat je nog niet weet of het een jongen of meisje wordt tot op de dag zelf. Ik wilde het eerst ook niet weten, maar m'n man wilde het juist wel weten. En ondertussen lijkt het me ook wel heel gaaf om te kunnen zeggen: er groeit een meisje/ jongetje in m'n buik. O+ Maar het lijkt me aan de andere kant ook nog steeds heel mooi om het niet te weten.
pi_100292576
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:21 schreef Beregd het volgende:
die kwaaltjes begonnen bij mijn vrouw ook maar later.

Hier ook later. Heb de eerste weken nog flink kunnen helpen met de verbouwing van ons huis. Pas later kwam de vermoeidheid en dergelijke. :Y

En die testen zien er goed uit. Toen ik na de eerste test voor de zekerheid nog een test had gedaan en dit later vertelde aan een vriendin, zei zij: gek, je moet vertrouwen op je lichaam en dat het allemaal wel goed zit. En nu nog denk ik over alles: het komt echt wel goed (met de bevalling, borstvoeding, echo's, etc). En mocht er iets mis zijn, dan komt het toch wel en dan zien we dan wel. Dus, ook aan jou: vertrouw er maar gewoon op en geniet er van. :)
pi_100292626
bij Evie wisten wij het ook niet... was ook best heel speciaal. Maar vind dit ook wel speciaal.. ik heb echt het gevoel mijn kindje iets beter te kennen.. echt al mijn meisje.., inclusief naam enzo.. we wachten nu echt op *insert name*.. ipv op ons kindje.. O+

en het thuis zijn met een kindje is ook heel leuk, en dingen samen doen ook, maar daar heb ik voor mijn gevoel ook nog steeds ruim voldoende tijd voor.. O+
pi_100294687
BJ nog 3 kwartier en dan mag je thuis met je benen wijd :% *O*
En dan maar hopen dat het kan en dat die kleine dan niet gaat poepen in het vruchtwater ofzo. Oja en het lijkt me echt supergrappig als je de 40 weken gaat halen ofzo. Vanaf nu is elke dag toch een beetje een verrassing, van wat zal er gebeuren.
pi_100295668
Meldplicht haha, ik ben heel zover nog niet maar als ik hier een tijdje niets stuur zie ik ook berichten staan hoe t gaat dus meld me ook maar elke x
Vanmiddag waren de weeën weer goed heftig, en nu weer minder dus wisselt elkaar lekker af hier.
Voel me echt een oma, totaal geen energie meer erdoor, mn hele lichaam doet pijn, van mn kleine teen tot mn hoofd.wallen tot op mn knieën, mis mn hond, mis mn huis, mis mn bed, mn badkamer, wc, alles.
Zo einde klaagpost !!!

het is half 12 en ik heb zin in een broodje kroket !
pi_100297275
Miss j jij hebt alle recht om te klagen hoor.

Ik heb even een vraag aan de al bevallen moeders die een knip hebben gehad. Ik heb dus een knip gehad en ik zag net dat er een hechting geknapt was en dat de wond daardoor open staat. Moet ik daarmee naat het ziekenhuis? Kan zuks opnieuw gehecht worden? Ik weet dat ik het morgen aan de kraamhulp kan vragen maar ik schrok nogal en hoop op een ervaringsdeskundige.
pi_100297463
Is bij mij na 3 dagen gebeurd en toen kon het niet meer opnieuw gehecht worden, gaat vanzelf dicht.
pi_100297643
Maar word dat dan niet heel lelijk?
pi_100297721
Ik pm je ff (don't worry, geen foto :D)
pi_100299264
webkim O+

een kloppend boontje O+
pi_100303628
Miss Jones, ik vind het nogal meevallen met je klagen hoor! als ik hoor wat je allemaal mee moet maken is het niet meer dan normaal dat je je zo voelt.
Het lijkt me echt enorm heftig al zo'n behoorlijke tijd aan een stuk weeën die dan weer afnemen en dan weer toenemen terwijl je weet dat je meisje toch echt nog een heel aantal weken moet blijven zitten.. Ook snap ik dat je je hond mist en je huis mist. Het is erg vervelend om zo uit je eigen vertrouwde omgeving weg te moeten.

hier wel even een klaagpost van mij (ook al gaat het eigenlijk nergens over)
Vannacht niet echt goed geslapen en sowieso veel te kort (van half 2 tot half 5) daarvoor allemaal liggen woelen en daarna kon ik ook niet meer slapen, en de tijd dat ik sliep, werd ik natuurlijk ook nog een keer wakker om te moeten plassen..
Om half 7 dus maar m'n bed uit gegaan, maar ik ben wel ontzettend moe, moe, moe.. hoop dat ik dadelijk hier in m'n luie stoel nog even m'n ogen kan sluiten voor ik naar de gyn moet.

Ik denk dat dat ook de reden is dat ik zo slecht geslapen heb (in combinatie met de warmte), ik ben echt heel benieuwd hoe het met ons babytje gaat, en ik ben zo bang dat ie weer voor is gaan lopen op de groei ofzo en dat er dus besloten gaat worden dat ik moet worden ingeleid, of nog erger dat ze me vandaag al daar houden. Ik ben voor m'n gevoel nog helemaal niet klaar om te bevallen, ik heb nog wat dingen die ik van te voren nog zou willen doen eigenlijk..

Maar goed, misschien valt het ook wel heel erg mee.
Ik heb in ieder geval om 10.50 een afspraak dus daarna zullen we meer weten..

Verder is m'n buik nog gewoon rustig (behalve een zeer beweeglijke baby er in.. O+)
Ik hou jullie vanmiddag nog even op de hoogte over wat de gyn te zeggen had.. Ik weet niet precies hoe laat dat zal zijn, want ik ga daarna eerst nog even naar de prenatal om een paar voedingsbh's te scoren
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:09:08 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100303660
MJ, jij mag uiteraard klagen! En idd, je hebt vervroegd meldplicht hier! :P

Hilliebillie succes vandaag! Hoop dat alles goed is!

Laatste dagje werken *O* Dan lekker weekend! Moet er alleen morgen vroeg uit voor bloedprikken, dat kan maar tot 9.45....
pi_100303689
Hillie, succes vanmiddag!

Miss J, respect voor jou, je doet het zo super goed :)

Nog 1 dag werken en dan is t weekend voor mij *O* dan kan ik de babykamer gaan poetsen en inrichten, want daar staat ie al sinds maandag op te wachten :(
pi_100303943
*O* BJ 37 weken!!

Miss J, ik heb juist enorm respect voor jou hoe je de situatie draagt!! Ik zou nú al enorm trots op je zijn als je mijn mama zou worden!

:* voor de slechte slapers, de kwalers, de heerlijk-in-hun-vellers, de in-spanning-zitters en iedereen die m kan gebruiken!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100304013
hilliebillie, veel succes straks. :*

Hier ook nog maar een dagje werken en dan weekend. *O* Morgen moet ik om 8 uur in het ziekenhuis zijn voor een glucose test. De VK vertelde me dat ik daar wel een aantal uur/ de ochtend voor uit moet trekken. Ik ben benieuwd of de uitslag dan direct bekend is. En daarna gaan we vrienden bezoeken in Duitsland. O+
pi_100304021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 08:38 schreef Poppedein het volgende:
*O* BJ 37 weken!!

Miss J, ik heb juist enorm respect voor jou hoe je de situatie draagt!! Ik zou nú al enorm trots op je zijn als je mijn mama zou worden!

:* voor de slechte slapers, de kwalers, de heerlijk-in-hun-vellers, de in-spanning-zitters en iedereen die m kan gebruiken!
Ik sluit me aan bij deze post :)

Hilliebillie, ze zullen je vast niet willen 'houden' als je dat zelf liever niet hebt (tenzij het natuurlijk een spoedgeval wordt). Inleiden is zo slecht nog niet trouwens. Het is volgens mij goed onder controle te houden en wanneer je het niet trekt kan je om pijnstilling vragen. Jij gaat vanmiddag gewoon nog die beha's kopen :*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:54:32 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100304136
@BJ, 37 weken !! *O*
Wat fijn voor je dat je het gehaald hebt, nu mag je thuis bevallen!

@Miss J, ik volg je verhaal op de voet, wat een onzekerheid en wat moet je een boel doorstaan.
Veel sterkte voor de komende tijd met de verplichtte rust. ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:15:44 #114
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_100304463
BJ je hebt het gehaaaald *O*

Miss J, je bent een supervrouw, eigenlijk verwoordt Poppedein zoals ik het ook voel :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_100304484
VT, volgens mij mag opnieuw hechten niet na zo'n periode. Hier ontstoken hechtingen, en je voelt het litteken nog wel een beetje. Maar lelijk genezen valt reuze mee.

BJ, 37 weken *O*
Op naar de 42

MJ, weer een nachtje verder met baby in je buik. Blijven zitten kleintje! :*

Hilliebillie succes straks!

Soempie, ook succes morgen, en plezier in duitsland. Hier duurde de uitslag van de suikercurve een kleine week, maar dat was met buisjes bloed, dat gaat via het lab..

Hier lekker verkouden, wel om geslapen, maar hoop dat het wel snel beter wordt. Mijn buik protesteert al tegen dat genies :P
pi_100304526
@SB Ik wil geen draaipoging meer omdat dat dan met 36 a 37 weken gebeurd. En ik heb bij mijn vriendin gezien dat dat best met veel kracht gebeurd. En ik wil dat liever niet. Hij ligt zoals ie nu ligt waarschijnlijk goed en niet zonder reden zo. En ik ben op internet gaan lezen en daar heb ik (net als in mijn omgeving) veel slechte verhalen gehoord over het draaien. Dus iik ga erop vertrouwen dat de natuur zijn werk doet en de kleine man zelf nog gaat draaien en anders wil ik in overleg toch liever een stuitbevalling proberen.
pi_100304657
MJ; ik sluit me hier ook bij de rest aan hoor :) ik vind dat je het reuzeknap doet!!! Het overkomt je allemaal maar; en je hebt geen enkele keuze.. je moet het allemaal maar ondergaan; je leven radicaal omgooien, je toekomstbeeld werd van de een op de andere dag omgegooit... ik heb alleen maar diep respect voor jou! en af en toe mopperen of klagen moet kunnen hoor! gewoon doen; dat is juist goed...
ook ik blijf aan je denken :*

Hillibillie: succes bij de gyn vandaag. Ik hoop dat alles goed is met jullie kindje. En wat een rotnacht heb je achter de rug zeg! :* en je bent al 38 weken toch inmiddels??? *O*

en ff voor mezelf dan :) *O* *O* *O* jeeeeeeujjjj 37 weken gehaald al!! mag thuis bevallen :D
ben LLMer! (heb ik de vorige keer allemaal niet gered natuurlijk).
Elke dag/ week extra kan mijn kindje lekker sterker worden... en de eerste week heb ik al bijna binnen O+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:36:20 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100304875
@BJ, ga je al langzaam geloven dat je meisje ook wel eens tot 39/40 weken kan blijven zitten? ;)
pi_100304918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef Juud79 het volgende:
@BJ, ga je al langzaam geloven dat je meisje ook wel eens tot 39/40 weken kan blijven zitten? ;)
dat zou toch super zijn!! een klein krachtpatsertje wil ik! :D denk wel dat het dan lange weken gaan worden voor mij; maar ben echt blij met elke dag :D
kan ook nog 42 worden natuurlijk ;)
pi_100305041
Ik zal me rot lachen als ze tot 42. blijft zitten _O-
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 augustus 2011 @ 10:04:49 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100305461
BJ *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100305548
MJ een :* en succes voor jou! Je doet het heel goed!

Hier de laatste dag en dan weer weekend, ik kijk er zo naar uit tegenwoordig :D en dus ook al naar mijn verlof over 9 weken :') :')
Sliep gisteravond om 21 uur al! :X

*O* Voor BJ en de andere LLM!
pi_100306159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:09 schreef flugeltje het volgende:
Toch probeer ik het nog een klein beetje voor mezelf te houden. (behalve dan de vrienden die het meest dichtbij staan, m'n directe collega en m'n moeder :P )
Maar dan wel op Fok! melden, dat vind ik dan weer een beetje apart :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:33:42 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100306203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar dan wel op Fok! melden, dat vind ik dan weer een beetje apart :)
Hier leest verder niemand waarvan ik niet wil dat ze het weten mee.... Dus kan ik lekker m'n gang gaan.
pi_100307580
Gisteren weer goed gekeurd bij de vk.
Glucosetest was goed.
Wel een groeiecho op 19 september.
pi_100307796
Fijn meissie! Altijd lekker zo'n stempel ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:36:01 #127
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100308036
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn meissie! Altijd lekker zo'n stempel ;)
Dat :) Voelen jullie je ook altijd zo trots als je weer goedgekeurd bent? Nooit gedacht dat ik me nog ooit trots zou voelen vanwege een keurige bloeddruk of een grote baarmoeder :D
Oude (on)bekende.
pi_100308261
hoi hier

Kom nog eens piepen... druk bezig met de meiden hun kamer en daarna met zoon zijn kamer in orde maken.. nog +/- 7 weekjes dus we moeten wel doorwerken...
intussen ook spijtig nieuws gekregen. schoonvader heeft vorige week de strijd opgegeven na 5 jaar vechten...

Ik zag dat ik bijna in top 10 sta (plaats 11) dus voor de kersverse mama's en papa's proficiat en voor de nieuwe zwangere welkom en proficiat *O*
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_100308403
Ai Lujaxa, sterkte met je schoonvader! :*

*O* voor alle LLM's, stickers etc!

Mevr Mus, ik voel me ook altijd helemaal trots als ik weer goedgekeurd ben :)

Na vandaag nog maar 1 weekje werken!!!! :o
Tralalalaaa
pi_100308823
Ik sta bij de vlos ook altijd met 5 minuten weer buiten. Sommige vrouwen zitten zo een half uur binnen. Wat doen die dan toch allemaal vraag ik me altijd af. Bloeddruk meten, hartje luisteren of je nog vragen hebt en klaar.
pi_100308864
Als ik ben goedgekeurd voel ik me ook weer trots :)
pi_100308894
Waah TAP nog maar 1 weekje! Dat gaat echt snel! Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ook heb straks :D Nog even 1 weekje bikkelen dus! *O*
pi_100309026
Het gaat echt hard hoor, Jipster! Zo roep je dat je blij bent dat je kunt roepen dat je nog maar 4 weken hoeft te werken, want dat klinkt zoveel beter dan 5, en zo ben ik nog maar 4,5 werkdag verwijdert van m'n verlof!! *O*
Tralalalaaa
pi_100309134
Ben je dan 36 weken of stop je bij 34? Hopelijk heb je nog een rustig laatste weekje, en geen deadlines, vervangersstress etc!
pi_100309167
Ohja, overigens vind ik voedingsBH's echt onflatteus. Ik had er al een paar in huis maar nog nooit aangetrokken, maar vanochtend zat er een spin in mn mooie bh'tje die ik gisteren ook aan had gehad en die had er ook spinnenrag achtergelaten :') Ik heb nog maar een paar BH's die goed zitten (mn borsten zijn wel wat groter geworden met mn zwangerschap, namelijk!) maar ik kon die andere niet vinden. Dus maar zo'n voedingsBH gepakt en aangetrokken, maar het is echt niet flatteus. Alsof mn tieten enorm uit elkaar staan :'(
Die gaat thuis dan ook gelijk uit om niet meer aangetrokken te worden tot het echt nodig is straks met voeden enzo :')

@ Jipster, ik ben dan 35 weken, ik stop 5 weken voor de uitgerekende datum :)

HOLY CRAP aanstaande zondag ben ik gewoon 34 (!) weken alweer!!!
Tralalalaaa
pi_100312451
Hier ben ik weer. Gelukkig goedgekeurd door de gyn.. Het buikje loopt wel wat voor op gemiddelde maar wel binnen de normen en hij zit weer op de lijn die die eerst volgde, dus vorige week was gewoon een foutieve meting waarschijnlijk (aangezien de gyn met voelen ook niet zo'n groot buikje voelde als gemeten). De gyn heeft nu ook weer gevoeld en gaf ook weer aan dat er echt geen 9-ponder in m'n buik groeit (hij gokt 8 of net iets meer, maar geeft aan dat dat moeilijk te schatten is) dus ik ben helemaal blij en opgelucht!!

Daarna voedingsbh's gaan kopen, wat een ramp zeg.. Inderdaad erg onflatteus en vormeloos. En in heel de prenatal maar 1 die past.. Die ze ook niet nog een exemplaar hadden helaas.. Andere modellen waren allemaal niet goed.. Heb verschillende maten en modellen geprobeerd maar helaas..
Ik wacht de geboorte nog even af of m'n tieten niet gaan ontploffen en dan bestel ik de zelfde nog op internet (of evt een maat groter mocht dat nodig zijn)

Ik hen vanmorgen voor ik naar de gyn ging gelukkig nog heel ff op de bank kunnen slapen en voel me gelukkig niet meer zo brak nu..
Nu even wat was wassen en de vaatwasser inruimen @ huize puinzooi :)
pi_100317979
hoihoi ;)

allemaal weer goedgekeurd; fantastisch!!! :)

MJ; hoe is het nu met jou? wordt je BBM nog regelmatig gemeten? en blijft dat een beetje stabiel?
ik hoop zo ontzettend dat het meisje nog even bij je blijft!

@Vlindur; haha ja als ik tot 42 weken rondloop hebben jullie allemaal de dikste lol denk ik.. :D maar uiteindelijk zou dat voor ons kindje beter zijn...
Maar ik teken ook voor 39 weken ofzo hoor :) ook prima...

jaaah TAP het gaat SNEL! echt waar!
heb je alles lekker vooor mekaar inmiddels?

hier alles ok vandaag hoor; oma is hier en we hebben lekker een paar uur met Evie de tuin gespeeld. In dr zwembadje enzo.. leuk!! en nu is oma boodschappen doen, Evie slaapt nog, dus ik zit ff lekker te relaxen op de bank.. heerlijK!
morgen 1 dagje alleen, en dan is het alweer weekend...
pi_100318075
ik heb ook een sticker

ze gaf toe dat ze polle erg wild vond, meneer koppelduikelt de godganse dag :P
pi_100318128
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:29 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb ook een sticker

ze gaf toe dat ze polle erg wild vond, meneer koppelduikelt de godganse dag :P
haha :D wat een gezelligerd :D
die van mij is meer van het nacht en avondwerk momenteel... pfffff
pi_100318158
gezellig.. ;( ik word er gaar van! ellebogen knietjes kopstoten en gewoon compleet omkeren he.
ADHDér in de dop
pi_100318302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef Kleurdoos het volgende:
gezellig.. ;( ik word er gaar van! ellebogen knietjes kopstoten en gewoon compleet omkeren he.
ADHDér in de dop
o ja, dat is niet fijn... dat gevoel dat je ff helemaal uitgerekt wordt...
ik heb dat nu af en toe ook, van die steken onder mijn ribben, of veeeeeer onderin mijn kruis, dat je heeeeeel ff denk dat er zo een arm naar buiten komt ;) haha
pi_100319046
beweeglijke baby: check. Hij zit met z'n hoofdje vast zei de gyn. en toch is ie nog de hele binnenkant aan het verbouwen.. billen van links naar rechts, dan voel ik ineens weer iets enorm tegen m'n darmen aan drukken (spartelende voetjes of zo. En inderdaad het gevoel dat er elk moment een armpje naar buiten kan komen heb ik hier ook ja.. of het gevoel dat de baby er door de voorkant van m'n buik uit wil komen, als ie een mes had binnen zou die van binnenuit een keizersnee maken hoor, volgens mij zo lijkt ie ooit naar buiten te komen..

lopen gaat daardoor af en toe wat moeilijker, maar ik vind het wel gezellig hoor zo met z'n tweetjes..
ik ga dat wel missen hoor denk ik zo'n bewegende baby in de buik.
De gyn maakte er bij mij ook een opmerking over ja dat ie zo lekker beweeglijk was.. O+
pi_100319590
VT, opnieuw hechten gaat niet, bovendien, het is niet zo'n ramp. Bij mij heeft het beide keren sowieso een stukje opengestaan en dat geneest vanzelf.

Voedingsbh's: dames er is meer in de wereld dan de prenatal. Ik heb/had hele mooie, met beugel, van Anita en die zaten net zo goed en mooi als normale bh's. En de prijs viel mij reuze mee, maar dat komt wrs. omdat ik door grotere borsten ook aan duurdere bh's gewend ben.

BJ, je heb het gewoon gehaald die 37 weken! Woei!

Hillibilie, inleiden is echt geen ramp hoor. Hier twee keer ingeleid en ik teken er voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100320787
*O* voor alle goedgekeurde dames

*O* voor BJ en haar mijlpaal van 37 weken!

*O* voor het meisje van MissJones die nog steeds zoet binnen zit

*O* voor MissJones zelf omdat ze het zo goed doet :*

*O* dat het bijna weekend is

*O* dat de kinderopvang geregeld is!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:58:17 #145
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100320977
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:58 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Is dat anders echt zo'n groot verschil dan? :o
Bij 9 weken zal de teststreep over het algemeen donkerder zijn dan de controlestreep ja ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:00:16 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100321027
Mijn favoriete voedingsbh komt van de hunkemoller!
pi_100321162
ook een soort voedingsbh:

ik vond trouwens bij prenatal ook best wel wat leuke voedingsbh's trouwens.

deze bijvoorbeeld

pi_100321438
Die heb ik ook gepast Kyara, vond ik ook zo leuk. Zat alleen voor geen meter! Ik ben het met Aventura eens: hunkemöller :Y
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:22:50 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100321567
Daar hebben ze dus bh's zonder beugel. Lekker zacht, wel zo prettig in bed. Ik heb ook een Anita met beugel, maar dat vind ik een lomp ding.
pi_100321640
Ik zal ook eens bij de hunkemuller kijken dan. Kijken of die voedingsbh's nog een beetje meerekken.
pi_100321870
Ik heb al sinds Rienk voedings bh's van Anita. Rete simpel, maar zitten prima. Droeg ze daarna ook gewoon door en nu heb ik er ook een aan :P
pi_100321872
En ik doe even mee met Kyara haar post: *O* :D

Bij hunkemöller pas ik trouwens de normale bh's al niet. :')

Ben nu ook uit m'n-normale- cup G gegroeid. :r Morgen dus weer naar een speciaalzaakje hier vlakbij. Daar heb ik wel heel mooie voedingsbh's gezien, maar haal er eerst nog een groei-bh bij. Die zijn pas ontzettend lelijk, maar ik heb echt geen zin om heel veel geld uit te geven aan een bh die ik maar even aan zal kunnen. :N

En ik heb nog een vraag over groeiecho's. Wanneer worden die aangevraagd? Bij een medische indicatie? Of?
pi_100323229
naar mijn weten worden groeiecho's gemaakt als je zelf 'nogal dik' bent (mooi omschreven?) of als ze denken dat je baby te klein of te groot is?
pi_100323428
Groeiecho's worden wel steeds vaker standaard gedaan. Maar ik geloof dat het meestal wordt gedaan als een baby (te)groot of klein aanvoelt door de buik. Of ze een slechte schatting kunnen maken.
Of bij mij bij nr1, als de kleine nog niet ingedaald is bij 38 weken en de baby wat groot was op eerdere echo's. Maar dat zijn dan individuele situaties..
Ik krijg er deze keer eentje om de hoofdomtrek te meten, en daar mijn besluit ziekenhuis-thuisbevalling te kunnen maken. Maar dat is door de ervaring van bevalling nr 1..
pi_100323466
Zeau, weer bijgelezen, en ook meteen de helft van wat ik gelezen heb vergeten :')

@soempie, ik heb groeiecho gehad omdat de kans bestond dat de beeb achter bleef in groei door een trombose in t begin van de zwangerschap.
Verder denk ik dat KD's opmerking de lading redelijk dekt :)

Het is weekend voor mij *O*
pi_100323623
Soempie, hier vanwege medische indicatie groeiecho's.

Vorig kind was te klein (2425 gram) bij voldragen zwangerschap.
Met 32 weken groeiecho gehad en volgende week met 36 weken nog een keer. Maar ze doen de groeiecho's bij ons in het ziekenhuis gewoon standaard wel volgens mij omdat je al vanwege medische indicatie erheen moet.

MJ, klaag zoveel als je wilt (iedereen mag overigens van mij gewoon 'klagen' hoor). Je bent een bikkel en het is een hele zware situatie waarin je zit. :* gewoon omdat het kan!

BJ ik heb vannacht ook al voor je gejompeld maar ik die het gewoon nog een keer *O*
Op naar de 42 weken *O*

Hier is het nog steeds k*t met peren... Morgen weer dagje samen met dochter. Ben benieuwd of ik het compleet ga trekken. Gelukkig komen m'n tante en nichie wel even op bezoek. Dat zal de dag wat breken.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:43:28 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100324297
Jippie, BJ heeft de 37 weken gehaald! *O*

En nog even een *O* voor alle stickers hier. En voor mezelf omdat ik weekend heb :P
pi_100324610
Volgens mij is mijn spruit verhuisd naar de linkerkant. Mijn buik is scheef O+
pi_100324965
Maaaruhhhh...... Ik kwam hier niet zomaar.... :)

Ik mag het nu eindelijk vertellen: IVETJE IS ZWANGER!!!

Morgen is het 12 weken, de ETA is 17 februari! En we mogen erin met sterretjes, het is een echte Fok! baby!
pi_100325070
Gefeliciteerd Tha_Duck!!!! *O*
pi_100325076
en Ivetje natuurlijk!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:08:25 #162
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_100325382
Dan roep ik ook maar even hier :) Natuurlijk moet het op fok, aangezien het een heuse fok!baby is :P
Inmiddels dus bijna 12 weken en het gaat eigenlijk perfect! Geen misselijkheid, geen stemmingswisselingen, alleen maar ontzettend moe. En begin inmiddels wel al bijna uit mijn broeken te groeien haha! De echo's zagen er prima uit, heb er nu 2 gehad want de 1e was bij 8 weken en toen konden ze de lengte nog niet goed bepalen. Verder hebben we de kraamhulp al geregeld en er is al een kamertje besteld en de kinderwagen en maxi cosi. Eindelijk krijg ik mijn stokke xplory! Met de kamer zijn we ook al een beetje begonnen (lees : hij is leeg), maar we gaan eerst komende zaterdag nog een weekje op vakantie en daarna beginnen we met schilderen en behangen. Alles loopt dus voorspoedig :)

Bedankt voor de felicitaties iig en jullie ook allemaal een goede zwangerschap gewenst!
To infinity…and beyond!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:12:24 #163
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100325533
Van harte Tha_Duck en ivetje *O*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:12:56 #164
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100325560
Gefeliciteerd Tha_Duck & Ivetje!!!

Verder niet echt bijgelezen, heb het te druk met huilen, manlief uitkafferen etc.
Hormoontjes + K*Tweer + een terras wat door de regen NOG verder wegspoelt + eeuwige rugpijn *zucht*...

Maar voor de rest gaat het wel goed geloof ik :') ! Nog 4 nachies slapen... SEO *O*
pi_100325596
Gefeliciteerd Duck en Ivetje. Leuk man, een echte fok!-baby!

BJ, gefeli met je mijlpaal.

Wickie, volgens mij heb ik even gemist wat er aan de hand is met je...

MJ nog met beeb in buik. Het is toch logisch dat je al die dingen mist die je noemde? Daar mag je best van balen.

Hier vandaag een sticker bij de gyn, ben zo blij! Bloeddruk was keurig (130/80) en alles was prima met de kleine. Het opname-formulier is ingevuld. Tussen 7 en 13 september wordt de kleine gehaald. Spannend hoor. Ik dacht echt de exacte datum te horen, maar die heb ik niet gekregen. Volgende afspraak over 2 weken incl. een groeiecho op eigen verzoek. Dat is meteen mijn laatste werkdag en dan heb ik het dit keer volgemaakt!! (*trots is)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:27:41 #166
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100326079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:26 schreef Kyara het volgende:
Ik zal ook eens bij de hunkemuller kijken dan. Kijken of die voedingsbh's nog een beetje meerekken.
Ah ook effe onthouden. Maarre die koop je toch vlak voordat je moet bevallen of niet? Of zijn dat ook van die meegroeidingen dan?

En ik ben niet zo van de draagdoeken, omdat je altijd met zo'n "sjerp" zit die overblijft.
Maar heeft iemand ervaring met zo'n kant-en-klare sling? Het lijkt mij handig voor korte stukjes
Zoals hier op het plaatje

Morgen komt de kraamhulp voor een intakegesprek.
Wat komt ze in eigenlijk vertellen dan? Dat ze goed voor me gaat zorgen? :9

Wickie hoe komt dat dat je eerste beeb zo licht van gewicht was aan het eind van de zwangerschap. Zijn ze daarachter gekomen of zat/zit het gewoon in de genen?

Kyara, snel een foto nemen van je "scheve" buik _O-

Tha_Duck & Ivetje gefeliciteerd!!!! *O*

MissJones jou wens ik weer voor straks een rustige nacht toe en jij mag "klagen" wat je wilt. Kom op zeg je bent een bikkel en hier effe al je gevoelens uiten en lekker mopperen moet gewoon kunnen ^O^
Kunnen wij je "virtueel" lekker knuffelen ;) :* om je op te beuren :*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:32:59 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100326264
ThaDuck en Ivetje van harte gefeliciteerd! *O*

NTS even een knuffel voor jou!

TJ: er is een heel topic over draagdoeken, wellicht daar je vraag neerleggen?

Aoraki *O*
pi_100328788
Gefeliciteerd tha duck en ivetje!
Tralalalaaa
pi_100329059
Ivetje en Tha_Duck gefeli *O*
pi_100329073
tha duck en Ivetje gefeliciteerd !
rustige dag gehad, nog steeds weeën maar geen hele zware meer.
ben alleen super moe, dus niet bij gelezen , en leg mn tel weer snel weg en ga slapen :O

:* voor jullie
pi_100329154
:* trug MJ. Rust maar goed uit ;)
pi_100329790
helluw; niet helemaal bijgelezen... maar groeiecho is hier standaard bij 30 weken inmiddels.. (bij mijn vorige zwangerschap was dat nog niet zo.).

Ivetje en Tha Duck gefeliciteerd!! en al 2 goede echo's wat heerlijk!!!

MJ slaap lekker!!!

TJ; een draagdoek is wel echt heel erg fijn met een kleintje hoor.. lekker knus en geborgen, knopen is echt niet moeilijk en je hoeft niet van die lange stukken over te houden. Kwestie van de goede maat kopen en goed afknopen.. :)
inderdaad ff in het betreffende topic kijken ....
(het is echt heerlijk voor zo;n kleintje, en ook met darmkrampjes en mamahonger is het ideaal...heb je wel even je handen vrij en kan je kindje toch lekker bij je zijn...)
pi_100329830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:27 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah ook effe onthouden. Maarre die koop je toch vlak voordat je moet bevallen of niet? Of zijn dat ook van die meegroeidingen dan?

En ik ben niet zo van de draagdoeken, omdat je altijd met zo'n "sjerp" zit die overblijft.
Maar heeft iemand ervaring met zo'n kant-en-klare sling? Het lijkt mij handig voor korte stukjes
Zoals hier op het plaatje

[ afbeelding ]

Morgen komt de kraamhulp voor een intakegesprek.
Wat komt ze in eigenlijk vertellen dan? Dat ze goed voor me gaat zorgen? :9

Wickie hoe komt dat dat je eerste beeb zo licht van gewicht was aan het eind van de zwangerschap. Zijn ze daarachter gekomen of zat/zit het gewoon in de genen?

Kyara, snel een foto nemen van je "scheve" buik _O-

Tha_Duck & Ivetje gefeliciteerd!!!! *O*

MissJones jou wens ik weer voor straks een rustige nacht toe en jij mag "klagen" wat je wilt. Kom op zeg je bent een bikkel en hier effe al je gevoelens uiten en lekker mopperen moet gewoon kunnen ^O^
Kunnen wij je "virtueel" lekker knuffelen ;) :* om je op te beuren :*
Sjerp :') als er iets ondingen zijn, dan zijn t die kant en klare elastische troepdragers :P
een gewone draagdoek kan je gewoon knopen en als je de juiste maat hebt, dan hoef je niet eens stof over te houden, niets geen sjerp.
of bedoel je en ringsling?
pi_100329936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:46 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Sjerp :') als er iets ondingen zijn, dan zijn t die kant en klare elastische troepdragers :P
een gewone draagdoek kan je gewoon knopen en als je de juiste maat hebt, dan hoef je niet eens stof over te houden, niets geen sjerp.
of bedoel je en ringsling?
juistem, precies wat ik dus ook al zei ;)
zijn we het daar over eens :)
:D hoessie vandaag KD?
pi_100330073
ik heb net een 10 gekregen voor mn 'huiswerk' dus ik ben CONTENT
pi_100330289
Tha Duck en Ivetje gefeliciteerd *O*

Nts :* voor jou!

Tj ik zou je vraag inderdaad even verhuizen. Ikzelf zou voor een ringeling gaan. Die is goed af te stellen waardoor, zo'n sling niet wat bij pasgeborenen wel heel erg belangrijk is.

Waarom Mette zo klein was is weten ze niet. Ik denk dat ik tijdens de zwangerschap wel te veel stress heb gehad (stress op werk, mijn vader kreeg een hersenbloeding en later epileptische aanvallen). Voor de rest een goede zwangerschap gehad.
Deze baby is momenteel gewoon gemiddeld op groei en wordt waarschijnlijk ergens tussen de 3 en 3,5 kilo, ben daar echt enorm blij mee.

Aoraki *O* Wat goed zeg die sticker.
Antwoord op je vraag, dankzij dreumes ben ik nu lekker ziek (dreumes inmiddels weer helemaal beter) :')

MJ, weer een dag! Slaap zacht :*
pi_100330378
KD :D *O* *O* gefeliciteerd met je 10!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:29:57 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100332186
Ik vraag me echt wel eens af wat ze in mijn buik aan het doen is. Achter elkaar linksonder en dan rechtboven een soort stomp of iets? Alsof ze aan het juichen is ofzo! Het is wel echt leuk om te voelen, zit echt met een smile op de bank nu :) *insert hartje smiley*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:30:52 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100332241
feli met je 10 KD!
pi_100332328
Vandaag doet Sjovannie me vooral pijn :(
Rechts boven in mn buik/baarmoeder raakt hij steeds iets wat gemeen zeer doet... Dus ik vraag hem nu vriendelijk of hij zich om wil draaien ;)
pi_100333193
ooo wat goed KD!! topstudentje!! :D gefeliciteerd!!

en Wicks; ik had dat ff gemist; maar wat goed nieuws dat dit kindje groter en zwaarder lijkt dan Mette!! :) heerlijk, ook vast een krachtpatsertje, net zo eentje als ik aan het broeden ben :D
pi_100343044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:29 schreef Susie het volgende:
Ik vraag me echt wel eens af wat ze in mijn buik aan het doen is. Achter elkaar linksonder en dan rechtboven een soort stomp of iets? Alsof ze aan het juichen is ofzo! Het is wel echt leuk om te voelen, zit echt met een smile op de bank nu :) *insert hartje smiley*
Zo'n gevoel heeft m'n vrouw ook regelmatig, maar dan rechtsonder linksboven. De kleine ligt hoofdje rechtsonder dus we gokken dat 'ie zich soort van uitrekt.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:54:24 #183
348178 NotTheSame
pi_100343654
Mogguh!

Hier is de depri-bui weer overgewaaid! Nou de regenbui nog...
Wat had ik toch een medelijden met manlief gisteravond, hij kon ook echt even NIKS goed doen :') !
Ik maak me af en toe toch een beetje zorgen dat ik de beeb nog niet gevoeld heb. Maar ik weet ook gewoon echt niet wat ik moet voelen? Ja, ik voel af en toe wel iets, soms een soort van trillend spiertje, of steekjes in de buik en dan twijfel ik weer. Was em dat nou?
Nog 3 nachtjes slapen en dan de SEO, dan zal ik het eens vragen bij de vk.

Kleurdoos, gefeli met je 10!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:01:06 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100343768
NTS; dat trillende spiertje; dat klinkt als je beeb... ik zu het omschrijven als een vlinder die je in je handen houdt; en die dan met zijn vleugels tegen je handen aan klappert..

en ik dus
*Meld*

slechte nacht; weinig geslapen en nu moe moe moe... wish me luck; de komende 5 uur mag ik mijn dreumes weer entertainen... (en dan doen we maar weer samen een middagdutje).
pi_100343861
Tha Duck en Ivetje gefeliciteerd

KD, feli met je 10!

NTS, hoe het voelt verschilt, varieert nogal. een trillend spiertje klinkt wel bekend. Hier was het meer een vlindertje dat langs mijn buikwand ging. Ik wist het bij de 1e zeker bij de SEO, dat ik de kleine zag bewegen op het scherm en tegelijk het vlindertje voelde..

Wicks, fijn dat deze zwaarder is. Hebben ze toch even net wat meer reserve. En 7 pond is gewoon heerlijk gemiddeld ;)
pi_100345282
NTS bijna Seo *O*

BJ succes! Hier ook een slechte nacht en ben gesloopt. Tot overmaat van ramp viel Mette ook vanochtend en had ze een bloedneus, arm meisje. Net alle aangekoekte bloed verwijderd zodat ze weer kon ademen. Ze ligt alweer te slapen dus ik ga ook zo even een tukkie doen.

Oja ik moet straks echt weer rennies in huis halen, ik voel me net een verslaafde :D

[ Bericht 1% gewijzigd door wickie op 05-08-2011 10:30:29 ]
pi_100345421
Pfff die slechte nacht was landelijk volgens mij.
Hier ook lopen spoken vannacht :O

Fijn dat jullie nog met je dreumesjes mee kunnen slapen. Ik ga wel een middagdut doen als t_igger om 15.30 thuis is van zijn werk denk ik.
pi_100345990
Dank voor alle felicitaties :)
pi_100345993
wickie, als je echt veel rennies gebruikt, kun je ook nog een drankje, zoals Antagel halen. Dat werkt wat langer en beter dan rennies ;)
pi_100346217
ik ben teruggestapt in bed!
En per vandaag verplicht met zwangerschapsverlof! (althans ZW door zwangerschap) ivm luchtwegen..het schijnt allemaal erger te zijn dan t lijkt (op papier) en ik mag niet langer dan 15 minuten achtereenvolgend rechtop op een stoel zitten :')

aangezien ik intercedente ben..is dat niet handig..dus ik kan nu uitslapen met salaris
tralalala, dus ik ga zo even een muurtje schilderen, en t plafond in de keuken (omdat die spikkels heeft door een chocolademelkuitkoelkasttrekactie van mijn lieftallige wederhelft)

en elin is op het KDV

o wat ga ik vandaag genieten :+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:59:11 #191
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_100346571
Ivetje en Duck, gefeliciteerd *O*.

KD, stuudje met je 10 :D. Goed bezig. Minder goed bezig met je luchtwegen?
Al die slechte nachten, dat was echt landelijk. Hier ook :'). Vanochtend wat bijgeslapen maar nu misselijk. Wat dat betreft is genieten van zwangerschap nog ver weg hoor, poeh. ;(
pi_100346615
mwoah, ik krijg wat lastiger/geen adem als ik rechtopzit en polle drukt de boel dicht.. is niet altijd zo, ligt eraan hoe hij ligt.
als ik dan even ga lopen of liggen trekt ie wel bij.
Liggen op de werkvloer staat alleen zo raar :Px
pi_100346873
KD :') in de ZW en dan zo maar even een plafonnetje schilderen. Dat kan ook alleen in Z&G he, zulke acties.

Gefeliciteerd Ivetje en ThaDuck, fijn dat het allemaal zo voorspoedig loopt tot dusver! ^O^

Wickie, mij is ook verteld dat vloeibare maagzuurremmers beter werken dan tabletten, omdat het overal lekker tussendoor sijpelt ofzo. Nou werd ik van al die troep misselijk hoor, bij mij hielp alleen melk en vla.

En dan nog een welterusten voor straks voor wickie, p_iglet en iedereen die verder nog lekker een tukkie gaat doen. :z
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:09:28 #194
348178 NotTheSame
pi_100346901
Tjeej Kleurdoos, das nie zo fijn dan... Beterschap!
pi_100346968
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:08 schreef Webkim het volgende:
KD :') in de ZW en dan zo maar even een plafonnetje schilderen. Dat kan ook alleen in Z&G he, zulke acties.

Gefeliciteerd Ivetje en ThaDuck, fijn dat het allemaal zo voorspoedig loopt tot dusver! ^O^

Wickie, mij is ook verteld dat vloeibare maagzuurremmers beter werken dan tabletten, omdat het overal lekker tussendoor sijpelt ofzo. Nou werd ik van al die troep misselijk hoor, bij mij hielp alleen melk en vla.

En dan nog een welterusten voor straks voor wickie, p_iglet en iedereen die verder nog lekker een tukkie gaat doen. :z
nou idd, ik kan gewoon alles verder doen..dus tjah :') genieten dan maar

daar staat tegenover dat ik mij in mijn hele carriere 1 keer ziek heb gemeld (en dat was omdat Elin ziek was)
dus ik verdien t wel :+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:18:48 #196
186094 Floria
Ghost of shark
pi_100347181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb net een 10 gekregen voor mn 'huiswerk' dus ik ben CONTENT
Beter content dan incontinent :Y
En wel kloterig van de ZW maar dit soort dagen zijn goud waard!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_100348082
hell yeah.
beetje eten, hangen, geen peuter die iets van me moet

(want momenteel moet elin een hoop, met de pinnetjes, met klei, tekeleeeen, sildereh! Ranja mewukkk)

en nu hoef ik alleen maar NIETS
pi_100348572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:18 schreef Floria het volgende:

[..]

Beter content dan incontinent :Y
En wel kloterig van de ZW maar dit soort dagen zijn goud waard!
Dat dacht ik ook toen ik dat las ja!
Doe rustig aan kd

Hier heerlijk geslapen vannacht! (en net wakker hihi) had het ook echt ff nodig!
Nu alleen de baby nog ff wakker kietelen want die heb ik nog niet gevoeld vandaag.. (duh ik sliep, maar ook toen ik vanmorgen m'n man liet voelen voor het werk was ie stil terwijl ie normaal wel op zijn hand reageert..) maar da komt zo wel goed, als ik in m'n luie stoel zit waarschijnlijk dan issie altijd druk.. :)

Nogmaals kd doe rustig aan (maar wel lekker dat je een dag kan doen en laten wat je wilt)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:15:39 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_100348882
NTS, ik voel ook een soort trillend spiertje. Vanmorgen wel tien minuten achter elkaar. Denk dat het bij jou ook echt de baby is. :Y

Heb net de glucose test in het ziekenhuis achter de rug. Getver, wat is suikerwater smerig (vooral op een nuchtere maag). Had het eerste half uur de hele tijd het idee dat ik alles zo weer uit zo spugen.

KD, gefeli met je 10! Wat doe je? En geniet van je dag vandaag. :) Al klinkt het echt klote wat je hebt.
pi_100349016
Oh, glucosetolerantietest, gross he, dat drankje Soempie?! Ik kon het ook niet ineens achterover kloeken, dus heb het half kokhalzend beetje bij beetje binnengewerkt toen, iew! Moest jij ook op de poli blijven tot de volgende bloedafname? Ik wel toen, heb daar een beetje zitten breien. :X
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:24:20 #201
30252 Soempie
Procreating
pi_100349163
Ik heb ook zitten breien. :D Moest 2 uur blijven inderdaad tot de volgende bloedafname. En zo vies, maar heb het dus wel in een keer achterover gegooid.

:r

En voor de dames die die test hebben gehad, hoe was de uitslag?
pi_100349907
Ik heb die test ook gehad (bij mij op verdenking van zwangerschapsuiker) en de uitslag was dan ook negatief (of ja in de medische wereld dus positief, ik heb inderdaad zwangerschapssuiker).
Ik vond het ook een erg ranzig drankje, het eerste bekertje met dat spul kreeg ik wel in een keer achterover gegooid en toen had ik nog nergens last van, het tweede bekertje met dat spul heb ik slokje voor slokje naar binnen moeten wurmen.. En inderdaad ook twee uur zitten wachten (en dat is geen feest als je het nog hartstikke druk hebt omdat je 's middags op vakantie gaat).

Ik hoop dat bij jou de uitslag mee valt soempie. Is het bij jou ook op verdenking op zwangerschapssuiker? of is het gewoon routine (bij mij was het omdat bij een enkele keer prikken 's ochtends niet nuchter, m'n suiker te hoog was en ook de baby aan de grote kant was, maar ik begreep dat bij een vriendin van mij het standaard gedaan werd, maar zij was toen al onder behandeling van een gyn en ik in eerste instantie nog bij de vk, pas toen geconstateerd was dat ik inderdaad zwangerschapsdiabetes had ben ik onder behandeling van de gyn gekomen)

de baby laat zich ondertussen al weer duidelijk voelen, hij is het er voor de verandering weer eens niet mee eens dat ik zit te fokken in m'n luie stoel en probeert de laptop van m'n schoot te duwen :P
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:56:03 #203
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100350171
Soempie en wat was de aanleiding dat je zo'n glucosetest moest ondergaan?

Kleurdoos een 10 :o ^O^ studentjuuhhhhhhhh ;) is je plafond al klaar?

Een O+ knuffel voor alle slechte slapers.

Hier is net de infodame van de kraamzorg weg. Ik zie het helemaal niet zitten, heel die kraamzorg niet :(
6 uur per dag iemand rond je heen, het lijkt me verschrikkelijk. :{
Misschien schat ik het helemaal verkeerd in en kan je weinig na zo'n bevalling, en heb je zo'n kraamzorg echt nodig.
Meldt ze ook nog effe omdat ik op "medische indicatie" moet bevallen in het ziekenhuis (vanwege leeftijd) niet 's nachts naar huis mag als ik laat in de avond ga bevallen. :?
Dus pas de volgende ochtend naar huis zou mogen.
Nou als alles een beetje redelijk verloopt wil ik gewoon naar huissssssssssssssss. :( En of ze het dan goed vinden of niet, ik ga gewoon.
Veel kraamvisite overdag zullen we ook niet krijgen, omdat iedereen werkt en dus 's avonds komt en veel familie hebben we hier niet.
Pfff normaal ben ik niet zo moeilijk maar dit is denk ik een plaatselijke kraamzorgdip :P
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:07:18 #204
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100350518
KD; dat is balen, maar aan de andere kant ook wel fijn toch? Ps. Hier ook een intercedent :D

TJ: het lijkt mij ook niet prettig iemand zo in je huis enzo... Maarrrrrrr, die persoon kan mij mooi wel vertellen hoe alles moet! :D Ik ben namelijk echt een nitwit wat betreft babies, dus vind het zeker wel fijn iemand erbij te hebben die er verstand van heeft. Daarnaast verwacht ik gewoon een wrak te zijn na de bevalling, dus hulp is zeker fijn!

En vroeg je bed uit moeten om bloed te prikken en dan voor een dichte deur staan is niet fijn! Ik zal straks wel ff instorten denk ik...
pi_100351134
KD, fijn dat je lekker de tijd voor jezelf hebt, jammer van de reden. Maar als je zelf zegt dat je er niet zoveel last van hebt...

NTS: Hier voelde ik tijdens mijn eerste zwangerschap de kleine ook pas in week 21. En een trillende spier dat kan hem best wel zijn hoor. Zo voelde het bij mij ook. Niks geen vlinder of wat dan ook. (mijn placenta lag toen wel aan de voorkant)

Wickie, fijn dat je je weer iets beter voelt, lijkt me erg zwaar om ook nog voor een dreumes te zorgen als je hoogzwanger EN ziek bent.

TJ, ik vond het principe van kraamzorg eerst ook niks. Maar ik ben daar helemaal van teruggekomen. Het was geweldig (het was ook een geweldig mens). Wij waren best onzeker etc en ze heeft on dan ook echt geholpen. Maar het idee dat een vreemde in je huis aan al je spullen zit, moest ik wel even aan wennen.

Ik duik straks mijn bedje ook nog ff in. Dreumes ligt er al een tijdje in
pi_100351213
TJ, Je kunt de kraamzorg ook afbouwen he, deden wij ook. De eerste dagen was ze er 6 tot 8 uur, maar daarna al heel gauw veel minder. We stuurden haar ook wel gewoon naar huis als we alleen wilden zijn of er gewoon niks meer te doen was voor haar.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:29:55 #207
348178 NotTheSame
pi_100351245
Soempie, hopelijk is de uitslag van de glucosetest goed!

Het 'trillende' spiertje heb ik nog maar 2x gehad, heel kort (seconde of 3). De placenta zou volgens de vk aan de bovenkant moeten liggen, dus ik weet het allemaal niet zo goed :@ . Ik hoop gewoon dat ik maandag te horen krijg 'dattie ut nog doet', dan zal ik daarna wel eens vragen hoe het zit met dat voelen. Ik kom momenteel ook maar heel minimaal aan t.o.v. de vorige controle (0.8kg in 5 weken t.o.v. 2,1kg in 3,5 week!) dus helemaal gerust ben ik niet. Maar ik kan toch niet meer doen als afwachten... Als het mis zou zijn doen ze er toch niks aan, ik ben immers 'pas' 19 weken.

TimeJumper, dat met die kraamzorg herken ik aan de ene kant wel. Ik ben altijd wel iemand geweest die alles op z'n eigen houtje uitzocht, dus wat moet ik met zo'n mens dat elke dag aan m'n bed staat? Maar aan de andere kant is het toch ook een soort back-up. Zij weten hoe het zit, wat ze moeten doen, en ook met bv kunnen ze je ondersteunen en helpen. Ik denk, hoe lekker makkelijk het ook klinkt, dat je het op dat moment gewoon over je heen moet laten komen.

Susie, das ook balen dan als je voor een dichte deur staat. Gevalletje 'eigen fout' of heb je net zo'n huisarts als ik, die de tent op de meest idiote momenten dicht gooit?
pi_100351718
TJ, dat idee had ik ook van de kraamzorg, maar ook ik ben daar helemaal van terug gekomen. We hebben hele goede begeleiding gehad en wat hield ze het huishouden heerlijk draaiende zodat wij alle tijd konden richten op de nieuwe situatie. En inderdaad hebben wij het ook afgebouwd.

Ik heb volgende week intake, ik dacht dat ze dat bij een 2de telefonisch deden maar er komt weer iemand langs.
pi_100352362
hebben jullie weleens dat je de baby voelt trillen?
dus dat ie echt aan t schudden is in je buik? :D
pi_100352689
TJ, ik vond de kraamzorg juist erg fijn... beide keren hadden we ook een super leuk mens die de zorg deed, dat scheelt natuurlijk ook ;). 't Is wel lekker hoor, iemand die de was voor je doet, stofzuigt en de zorg voor je baby af en toe overneemt als je zelf naar bed wil om even te slapen...
Hopelijk word het toch een positieve ervaring voor je.

Soempie, bij allebei de jongens heb ik die test gehad, vanwege gewichtstoename... en beide keren geen suiker. :)

MJ, hoe is het met jou? Moet vaak aan je denken... :*

KD, echt trillen heb ik nooit gehad.. maar ik had wel eens dat ik een 'knak' hoorde, net als wanneer je vinger of arm knakt. Dat was wel heel apart, want ìk was niet degene die knakte :D
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_100353518
Nee, KD, herken ik niet. Ik zou het eng vinden denk ik..

Hier alleen gerol en geduw. Vooral naar beneden is het pijnlijk :X
pi_100355137
Hier nog steeds weeën die op en af gaan maar waar verder niets door gebeurd dus dat is goed.
Met mn meisje gaat het ook nog steeds goed O+
pi_100355343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 14:31 schreef Vlindur het volgende:
Nee, KD, herken ik niet. Ik zou het eng vinden denk ik..

Hier alleen gerol en geduw. Vooral naar beneden is het pijnlijk :X
nah ik herken t nog van elin..beetje het 'stramme gevoel' als je met natte voeten over laminaat schuift en t stroef gaat
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:18:36 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100355345
NTS: ik had 2 adressen in het dorp doorgekregen waar het kon en deze zou op vrijdags 'zitting' hebben.... Stomme is dat ik er gisteravond nog aan dacht: 'zullen ze wel open zijn?' Nu hoop ik dus de ander wel maandag open is, dan maar wat later op het werk :P

Wat fijn dat het goed met je meissie gaat MJ!
pi_100355661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nah ik herken t nog van elin..beetje het 'stramme gevoel' als je met natte voeten over laminaat schuift en t stroef gaat
Je placenta is dus stroef :+
pi_100355724
of Polle en ik ben een natte vloer
pi_100355874
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:56 schreef TimeJumper het volgende:
Meldt ze ook nog effe omdat ik op "medische indicatie" moet bevallen in het ziekenhuis (vanwege leeftijd) niet 's nachts naar huis mag als ik laat in de avond ga bevallen. :?
Ik wist niet dat leeftijd ook een basis was voor een medische indicatie? Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
pi_100358685
TJ, er is een reden dat ze je vaak niet midden in de nacht met baby naar huis laten gaan. 's Nachts is er geen kraamzorg (ja daar zit je sowieso al niet op te wachten dat lees ik) en dan sta je er direct alleen voor als nieuwbakken ouders. Met een beetje pech hebben jullie er allebei al een lange vermoeiende dag of nog langer opzitten en kan je zelf weinig en je baby is nog van slag.
Ik zou me gewoon lekker dat nachtje in het ziekenhuis aan laten leunen als het zover komt. Stel je er zeker op in want mocht het in een KS eindigen moet je sowieso even blijven. Laat het niet straks rauw op je dak vallen.

En ik sluit me aan bij de rest voor wat de kraamzorg betreft. Ik kon zelf heel weinig, manlief moest nog aangifte doen e.d. en was ook gewoon moe en wilde zijn zoon leren kennen. Met een kraamverzorgster hoeft in elk geval je man niet naar het huishouden om te kijken en kan hij lekker meeluisteren naar alle tips die de kraamverzorgster je geeft wat betreft de verzorging van de kleine. Ook dit zou ik me gewoon aan laten leunen en als het allemaal super loopt binnen een paar dagen kan je haar idd gewoon wat eerder naar huis sturen.

MJ, fijn dat het nog goed gaat met jou en je meisje. We duimen hier gewoon stug verder hoor!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:51:35 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100358884
Soempie, ik vraag me ook af wat de reden voor jouw glucosetest is. Ik neem aan dat er eerst bloed is afgenomen?

Ik ben het met Susie eens wat betreft kraamzorg.

Ik voel spruit trouwens af en toe (denk ik). Wel vooral s'avonds in bed als ik me concentreer. Overdag merk ik nog niks.

Morgen pretecho. Ik hoop dat ie het nog doet.

Hier draaien de duimen ook nog door voor je MJ!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:55:38 #220
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100359071
Ik wilde vooraf ook eigenlijk liever geen vreemden in huis, achteraf bezien wilde ik trouwen met onze kraamverzorgster O+ Ze is meer dan eens onze redster in nood geweest, ik had ook geen flauw idee wat we nu allemaal moesten met ons kind :')

Enne, verder wat DML zegt. Stel jezelf er in elk geval op in dat niets gaat zoals je vooraf zelf wilt, dan kan het alleen maar meevallen. Iedereen zou het liefst bevallen tussen de kaarsjes met een kopje thee, maar de praktijk werkt nu eenmaal anders. Als je zo laat bevalt en je bent een hele tijd bezig geweest ben je al blij genoeg dat je je ogen even kunt sluiten zonder eerst nog helemaal over straat te moeten gok ik zo... ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:04:20 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100359471
KD, moet je nu tot aan de bevalling in de ziektewet blijven? Of wordt het nog beter?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:30:35 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100360426
TJ, ik ben om 22:59 bevallen, het duurde 16 uur en ik was blij dat ik in het zkh kon blijven hoor. De vpk liet me niet eens douchen, ze dacht dat ik de deur niet eens zou halen. Ik was echt niet in staat om mezelf te wassen, laat staan mezelf aan te kleden, naar de auto te gaan en dan in die nacht voor mijn kind te zorgen. Ik was zelfs zo moe dat ze mijn ventje (in overleg natuurlijk) een paar uurtjes bij me weghaalden zodat ik even kon slapen. Over kraamhulp, ik weet niet hoe veel jij van babyverzorging weet, maar haar adviezen zijn echt handig hoor. Een luier omdoen kan elke idioot, maar het is wel handig om te zien welke handelingen je in welke volgorde doet bij het in bad doen, bijvoorbeeld. Ook zijn er belangrijke dingen waar je op moet letten wb. de gezondheid van je baby. denk aan (borst)voeden, temperatuur opnemen en wegen. En ook op jou als kraamvrouw wordt gelet, of je geen koorts hebt en hoe je eventuele hechtingen genezen. Kraamzorg is echt niet iets om af te slaan, zeker niet bij je eerste.
pi_100360532
MJ, fijn dat alles bij jullie goed gaat.. Hopelijk vreten die weeen niet teveel energie..

TJ, kraamzorg is ook wel raar. Maar ik was er echt blij mee, en ook dat het nog verlengd kon worden. Onze kraam liet ons ook echt ons eigen plan trekken, en begeleide ons waar we vragen hadden. Niet dat ze 6-8 uur lang bovenop ons zat en overal commentaar op had. Geen moment het gevoel gehad dat ze teveel was.
Uit ervaring zeg ik nu, dat je sommige dingen maar gewoon moet accepteren zoals ze zijn. Je kunt vechten tegen zo'n nacht, en misschien lukt het ook wel gewoon thuis. Maar genoeg ouders die het niet redden zo'n eerste nacht. Ze doen het niet om je te plagen. Maar om te voorkomen dat er een VK midden in de nacht op pad moet om zo iemand te helpen..
je kunt ook nog kiezen voor minimale kraamzorg, dan zit je op 3 uur per dag geloof ik. Dan heb je in ieder geval de "medische" checkup van jou en de kleine, en een aantal basisdingen in huis.
(maar dan moet je het heerlijke ontbijt en de smakelijke fruitsalade missen) ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:39:21 #224
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100360710
En wat te denken van de in handige stukjes gesneden boterhammetjes? O+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:01:36 #225
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100361460
Stomme vraag misschien.... Doet de kraamhulp ook boodschappen?
pi_100361546
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:01 schreef Susie het volgende:
Kán. Als jij het niet kunt en je partner is niet thuis is er een kans als je een lieve/leuke hebt die het voor je doet. Ik weet niet meer of onze het deed. ik weet wel dat mijn man het alleen deed en Rienk en ik thuis bleven.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:15:39 #227
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100361946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:01 schreef Susie het volgende:
Mijn kraamhulp stuurde papa op pad met een lijstje...
pi_100362304
In principe hoort beperkt boodschappen doen wel tot het taken pakket van de kraamzorg (niet 10 voordeelverpakkingen wasmiddel etc).Net als oudere kinderen naar school of psz brengen.

Bewust nagevraagd omdat wij qua hulp bij verzorging niet zo zitten te wachten, maar met die dingen juist wel hulp kunnen gebruiken totdat ik zelf weer mobiel genoeg ben.

De vorige kraamzorg bij Pepijn vroeg aan t_igger op heel betuttelende toon "goh zal ik u nou eens even leren hoe je een luier om doet". Ik dacht werkelijk dat t_igger er in bleef van het lachen. Die werkt als woonbegeleider op een laagniveau gehandicapten groep en verschoont dus een stuk of 15 luiers per dag. Hij kon vervolgens wel de kraamverzorgster nog handige tips geven over in welke houdingen je nog handiger kunt temperaturen etc :D
pi_100362905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef flugeltje het volgende:

[..]

mijn kraamhulp bij Amber deed het wel, bij Tess niet meer..Net zoals Amber naar de psz brengen, dat hoort niet meer tot de standaard taken van een kraam.
De kraam is er alleen nog maar voor moeder en kind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100363178
Apart Vicky, welke organisatie had jij? Want ik heb er onlangs bij de telefonische intake dus specifiek naar gevraagd.
pi_100363234
Bureau Kraamzorg Extra uit RW
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:52:15 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100363318
Ik kwam erop door de opmerking van Deepfreeze over de heerlijke fruitsalade.... Moet je dat wel in huis hebben natuurlijk :P
Ik laat het allemaal gewoon gebeuren, zie wel hoe het loopt. Ik kan niets vergelijken en zou dus ook niet weten hoe het hoort enzo. Hetzelfde voor de bevalling, kan me heel druk maken, maar het gaat toch echt gebeuren.... Zeg ik nu heul dapper! :D
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:19:07 #233
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100364432
hoi, kan niet meer zo volgen hier, nieuw werk, waar ik niet op fok kan, en thuis een vrouw om voor te zorgen ;)

Maar vooralsnog geen actie hier. De eerste halfharde buik, en de eerste halve cm opening, ok, maar da's alles. Zal wsch nog wel ff wachten zijn, al weet je nooit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef flugeltje het volgende:

[..]

:D
pi_100365050
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:04 schreef Kyara het volgende:
KD, moet je nu tot aan de bevalling in de ziektewet blijven? Of wordt het nog beter?
nee joh, eind deze maand (25e) al WAZO aanvragen, dus ik heb gewoon 3 weken extra
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:39:52 #235
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100365275
hormonster meldt zich... Bleuhh... doodmoe, en dan maakt VL ook nog net ff de verkeerde opmerking.. oeeeee en nu ben ik boos, en verdrietig, en alles tegelijk... leuk joh hormonen :(

en kraamzorg brengt geen kindjes naar de kinderopvang? hmmm lastig dan.. Dus dan moet ik zelf met pasgeborene Evie wegbrengen terwijl de kraamzorg thuis blijft zitten?
Bijzondere constructie; naja onze opvang is zo dichtbij, ik kijk de kraamhulp wel extra lief aan :D

KD; balen dat je in de ziektwet bent; maaruh; zoals je ook al doet; probeer gewoon lekker te genieten, werken kan je niet meer, maar gewoon doen wat je wel wilt en kunt :) heb je lekker een paar weekjes extra :D
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:44:44 #236
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100365473
BJ steeds als jij hier nu zo post heb ik een soort van zou ze komen melden dat ze tijdens het koffiezetten bevallen is van dochterlief nr. 2.

Verder vanavond even lekker rustig aan doen en proberen lekker te slapen en dan morgen met frisse moed er weer tegenaan.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:50:41 #237
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100365729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:44 schreef Books het volgende:
BJ steeds als jij hier nu zo post heb ik een soort van zou ze komen melden dat ze tijdens het koffiezetten bevallen is van dochterlief nr. 2.

Verder vanavond even lekker rustig aan doen en proberen lekker te slapen en dan morgen met frisse moed er weer tegenaan.
haha naja dat denk ik zelf ook we eens :D
ik dacht net nog; zul je zien; komt de boel nu op gang; met mijn gezicht vol mascaravegen; en zweet op de rug; en rode ogen...
mooie bevallingsfoto's krijg je dan :) hahaaaaa
LOL; maar we zullen zien.....
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:51:46 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100365776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:34 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee joh, eind deze maand (25e) al WAZO aanvragen, dus ik heb gewoon 3 weken extra
oh ja, je bent verder dan ik dacht. Dat valt dan nog wel mee. Geniet er van!

Andere kindjes naar de opvang brengen doet onze kv wel, dat staat tenminste in het boekje dat ik heb gekrege. Hier verder niet van toepassing.

BJ: :*
pi_100366359
juhp, 29+3 nu
pi_100367146
Hier ook geen boodschappen of kinderen wegbrengen/ophalen. Tenminste, niet standaard. Als de kraam het wil, kan het wel. Net als hond uitlaten, mans ontbijt op bed, etc.
Ach, ik beval lekker in de kerstvakantie, man regelt vrij en kunnen we lekker rustig wennen met zijn 4-en. Goede planning iig..
pi_100368063
Onze kraamhulp is een nicht van mij, die vroeger ook al op mij paste :)
pi_100368196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:30 schreef Aventura het volgende:
Een luier omdoen kan elke idioot,
Nou.... :{
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:03:43 #243
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100369064
Vooruit, man had er een keer eentje achterstevoren omgedaan :P
pi_100369529
Ik moet nog intake krijgen, dus heb geen idee wat ik kan verwachten. Maar aangezien dit de eerste is ben ik allang blij dat kraamhulp bestaat :) ik zou het doodeng vinden zonder..

Morgen 29 weken zwanger *O*
Vandaag al (wel wat vroeg waarschijnlijk) wat rompertjes en kleertjes gewassen. Dus langzaamaan de kinderkamer aan het "vullen".

Maarre BJ, nu ben ik wel nieuwsgierig wat die vlos heeft gezegd?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:14:53 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100369555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:46 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Nou.... :{
Ik wilde er al niet op reageren :@ Nu ja, de luier omdoen zal vast wel lukken, maar dan heb je nog het schoonmaken, de cremetjes en dergelijk... ik zou het gewoon echt niet weten :@
pi_100369837
Luier omdoen wordt pas lastig als het kind er geen zin meer in heeft en besluit op te staan enzo :P

Mijn kraamverzorgster was goud waard. Ik zat met kraamtranen en een kind wat niet wilde drinken. Zij heeft ons echt uit de brand geholpen. Daarnaast heeft ze me ook nog wat handige huishoudelijke dingetjes bijgebracht en natuurlijk de zorg voor de baby en de kraamvrouwcheckups. Meer dan genoeg dingen die ik van te voren echt niet wist.
Mijn man was ook thuis, dus hij heeft ook gelijk de 101 babycare gehad (vond ik wel belangrijk) en hij mocht de boodschappen doen. Ze vond dat ze haar tijd beter aan onze verzorging kon besteden :Y

De intake voor deze keer is trouwens bij ons wel telefonisch :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:23:44 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100370041
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef octopussy het volgende:

Daarnaast heeft ze me ook nog wat handige huishoudelijke dingetjes bijgebracht en natuurlijk de zorg voor de baby en de kraamvrouwcheckups. Meer dan genoeg dingen die ik van te voren echt niet wist.
Mijn man was ook thuis, dus hij heeft ook gelijk de 101 babycare gehad (vond ik wel belangrijk) en hij mocht de boodschappen doen. Ze vond dat ze haar tijd beter aan onze verzorging kon besteden :Y

En dit is precies wat ik verwacht van een kraamhulp! Ben blij dat ze bestaan!
pi_100370160
De luier lukte ook wel hoor :P

Maar het was toch wel prettig dat er iemand was die zei hoe buigzaam baby's zijn, en dat je ze niet meteen breekt als je de armen door het rompertje haalt. (ja, ik weet het, wij waren zeer onzeker)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:27:42 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100370240
Maar dat zijn iedere moeders van de eerste toch?
pi_100370284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef octopussy het volgende:
Luier omdoen wordt pas lastig als het kind er geen zin meer in heeft en besluit op te staan enzo :P

Mijn kraamverzorgster was goud waard. Ik zat met kraamtranen en een kind wat niet wilde drinken. Zij heeft ons echt uit de brand geholpen. Daarnaast heeft ze me ook nog wat handige huishoudelijke dingetjes bijgebracht en natuurlijk de zorg voor de baby en de kraamvrouwcheckups. Meer dan genoeg dingen die ik van te voren echt niet wist.

De intake voor deze keer is trouwens bij ons wel telefonisch :)

Ik voel me dus echt een beetje raar erbij.. Ze vroeg namelijk ook eerst aan me 'hoeveelste kind krijgt u?' en toen zei ik 2de toen ging ze nadenken en zeggen dat ze langskwamen... Ik voelde me een beetje achterstandswijk behandeld ofzo (klinkt misschien heel stom, maar hier in Rotterdam wordt je door de gemeente wel degelijk in bepaalde hoekjes geduwd als je in bepaalde wijken woont en ik woon niet in een slechte wijk, maar wel muticulti).
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:29:43 #251
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_100370333
Dat sowieso Susie, ik had mezelf echt geen raad geweten met Willem alleen thuis. Ik dacht vooraf dat ik wel van wanten wist, maar ik heb mezelf nog nooit zo onzeker gevoeld als die eerste nacht met z'n drietjes. Toen de kraamhulp eenmaal vertrok voelde ik mezelf er al heel wat beter tegen opgewassen...
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:38:46 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100370762
Ik wist niet eens hoe ik een baby goed moest vasthouden. Of hoe je een baby afdroogt (deppen dus, en wel in elk spleetje en rimpeltje). Wat ik nu nog niet weet is waar babyolie voor is en de kraamhulp is al anderhalve week weg :D lang leve internet en het fokforum!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:53:36 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100371537
Phew, gelukkig ben ik niet de enige! :D
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:09:06 #254
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100377664
Dank jullie wel voor de reacties, de veel verschillende persoonlijke reacties op de kraamzorg.
Wat vlindur zegt, eventueel kan ik haar eerder naar huis sturen, als ik toe ben aan privacy ;)

Tsja ik weet niet, misschien ben ik nogal eigenwijs of overmoedig :+ maar een baby wassen, luier wisselen en zo, dat heb ik weleens gedaan en zie daar ook niet tegenop.
En ik denk nog naief dat alles toch wel een beetje vanzelf gaat, zoals borstvoeding en zo :+
Maar inderdaad wie weet hoe gescheurd en afgemat ik uit die bevalling kom en rol ik dan de rode loper voor de kraamzorg uit ;)
Ik had alleen de gedachte wat moet ze 6 uur lang hier doen, mij checken en de baby checken daar doe je toch ook geen 6 uur over, dus wat doet ze (of wat doen we) de rest van de tijd.
En zo groot is ons appartment helemaal niet, dus daar ben je ook gauw klaar mee.
En bezoek komt 's avonds dus... afijn we hebben een grote tv, kan ze altijd nog tv kijken :9
Maar ik moet me gewoon niet zo druk maken :P , daar zal het wel aan liggen. :{

Nirak, ik heb alle kleertjes en bijkomstige dingen al een keer gewassen :+ en ik ben morgen 25 weken :P

Beesie-Jen lekker hormonster dat je er bent, hier een dikke knuffel :*

MissJones goed om te horen, en óp naar de volgende goede dag ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_100378773
de badkamer soppen, het toilet soppen, de was doen, het bed verschonen (en dan dus nog meer was hebben, want dat bed moet blijkbaar dagelijks verschoont).
En overal van die klote muisjes overheen flikkeren, zelfs als ze fruitsalade maakt :r

Echt in mijn kraamweek is de badkamer vaker gesopt dan hier normaal in een half jaar gebeurd...
1a2x per dag 8)7
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:52:36 #256
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_100379463
Ik zag het ook niet zitten om een kraamhulp te hebben, maar ik heb bijna gejankt toen ze wegging.
Het huis is hier nog nooit zo netjes geweest, ze ging constant met peuter de deur uit, even naar het park of een boodschapje doen. Ik houd helemaal niet van mensen in mijn huis maar zij ging gewoon haar eigen gang en had precies in de gaten hoe ons huishouden werkt, dat moet je maar net treffen natuurlijk.
pi_100381988
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:34 schreef p_iglet het volgende:
de badkamer soppen, het toilet soppen, de was doen, het bed verschonen (en dan dus nog meer was hebben, want dat bed moet blijkbaar dagelijks verschoont).
En overal van die klote muisjes overheen flikkeren, zelfs als ze fruitsalade maakt :r

Echt in mijn kraamweek is de badkamer vaker gesopt dan hier normaal in een half jaar gebeurd...
1a2x per dag 8)7
Maar de rest van het jaar ligt je doos natuurlijk niet in- en uitwendig aan stukken gereten met allerlei infectie-gevaar van dien op de loer enzo :Y)
In de kraamweek liever iets te hygienisch en een keertje onnodig die wasmachine aan of dat bed verschoond dan een keer te weinig imho. Ik herken het wel, ik moest er ook om lachen, dat ding stond hier bij allebei ook vol-continu te blazen :') maar och.

Hier ook een hele lieve kraam die met mijn oudste ging wandelen enzovoorts. Ik heb bij de intake van het kraambureau twee dingen aangegeven. Ik wilde heel graag een niet-rookster, en ik heb aangegeven dat ik verwachtte weinig hulp nodig te hebben bij borstvoeding en de verzorging van mijn baby (en dan bedoel ik vooral het leren van dingen), maar dat ik het belangrijk vond dat iemand zich een beetje kon ontfermen over oudste en er voor haar ook een feestje van kon maken. En dat deed ze, met verve O+ er zijn nog nooit zoveel liedjes gezongen, boekjes gelezen, met haartjes getut en buiten gevoetbald en weet ik wat nog meer als toen :D
Daar at ik zelf met liefde mijn appel voor uit het vuistje, in plaats van vakkundig in stukjes in een bakje met een parasolletje erin en muisjes erover ;)
:)
pi_100383360
ik zie zelf een beetje heel erg op tegen kraamzorg. Zelf zijn wij namelijk niet zo heel erg netjes en ik ben dus vooral bang dat ze raar opkijkt dat het hier niet blinkt en dat er her en der wat rommel ligt. Leven in een showroom is gewoon niets voor ons. Verder heb ik het idee dat ik een beetje mensenschuw ben ofzo. Ik hou er echt niet van om mensen lang om me heen te hebben (enkele mensen zoals familie en hele goede vrienden daargelaten natuurlijk). Maarja, we zien wel hoe het loopt.

Hier nu overigens een van mijn slechtste nachten tot nu toe in progress. Ik heb pas een half uurtje soort van geslapen, werd echter wakker van een hele nare droom en sindsdien is er steeds wel iets aan de hand op het moment dat ik in slaap dreig te vallen: een snurkende vriend, een irritante kat die op bed springt of aan de deur krabt, een tiet die zo pijn doet dat ik er van lig te huilen.

Ik vind zwanger zijn ineens niet zo heel erg leuk meer. Vooral die pijnlijke tieten/tepels kunnen me gestolen worden. Helemaal omdat ik nog niets gevonden heb dat de pijn laat weggaan...
pi_100383892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:20 schreef Webkim het volgende:
Oh, glucosetolerantietest, gross he, dat drankje Soempie?! Ik kon het ook niet ineens achterover kloeken, dus heb het half kokhalzend beetje bij beetje binnengewerkt toen, iew! Moest jij ook op de poli blijven tot de volgende bloedafname? Ik wel toen, heb daar een beetje zitten breien. :X
Ik moest het dus vorige week in 5 min opgedronken hebben!! :r En ik moest inderdaad ook blijven op de poli, en dat wist ik niet/was ik vergeten en had niks bij me... BORING 2 uur daar zitten..
Vond het ook heel vies, was er echt heel misselijk van geworden, wat een troep!
pi_100384145
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 05:25 schreef SummerBreeze het volgende:
ik zie zelf een beetje heel erg op tegen kraamzorg. Zelf zijn wij namelijk niet zo heel erg netjes en ik ben dus vooral bang dat ze raar opkijkt dat het hier niet blinkt en dat er her en der wat rommel ligt. Leven in een showroom is gewoon niets voor ons. Verder heb ik het idee dat ik een beetje mensenschuw ben ofzo. Ik hou er echt niet van om mensen lang om me heen te hebben (enkele mensen zoals familie en hele goede vrienden daargelaten natuurlijk). Maarja, we zien wel hoe het loopt.
Dat heb ik ook wel een beetje. Gelukkig hebben we wel hulp in huis maar ik ben ook een vrij slechte huisvrouw. Maar misschien is het straks door de nesteldrang wel ineens blinkend schoon.

Ik ga wat betreft bevalling ook een beetje uit van worst case senario. Zelf flink in de kreukels, manlief die van toeten nog blazen weet, problemen met borstvoeding, kraamtranen en zelf ook geen benul hebben.... Nou, dan lijkt een kraamzorg toch wel een uitkomst....

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 05:25 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier nu overigens een van mijn slechtste nachten tot nu toe in progress. Ik heb pas een half uurtje soort van geslapen, werd echter wakker van een hele nare droom en sindsdien is er steeds wel iets aan de hand op het moment dat ik in slaap dreig te vallen: een snurkende vriend, een irritante kat die op bed springt of aan de deur krabt, een tiet die zo pijn doet dat ik er van lig te huilen.

Ik vind zwanger zijn ineens niet zo heel erg leuk meer. Vooral die pijnlijke tieten/tepels kunnen me gestolen worden. Helemaal omdat ik nog niets gevonden heb dat de pijn laat weggaan...
Ik hoop dat je zo nog even kan slapen. :*

Ik heb mijn 12 uur er weer opzitten. Heerlijk geslapen (sorry), kan nog wel een uurtje of wat slapen maar mijn lijf wil niet meer liggen. Alles doet pijn en zit vast. En ik ben een beetje hyper want we gaan straks weer baby kijken bij de pretecho *O*
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:32:25 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100384476
bleeeuhhh; ik wil ook weer zo graag een keer een nacht doorslapen... ik ben 5 keer naar het toilet geweest, en had het warm, en heb veel wakker gelegen....Gelukkig is het weekend en is T thuis, dus die gaat nog ff met Evie op pad straks, kan mama nog een poging doen tot iets extra slaap...
(wallen tot mijn knieen en hoofdpijn nu....)
*meldt*

alle andere slechte slaapsters vast een :*

en kraamhulp heb ik dus geen ervaring mee, vorige keer bijna 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht. Eerst zag ik het ook niet zo zitten, maar besef me steeds meer dat het ook wel lekker is, iemand die dingen kan doen die je zelf ff niet kan doen, iemand die mijn dreumes af en toe ff entertaint etc...
en als ik behoefte heb aan privacy sluit ik me dus gewoon ff een poosje op in de slaapkamer met mijn mini.. O+ we zullen zien hoe het gaat :)
pi_100384837
tja, goed en lang slapen betekent hier helaas ook niet dat de energie overloopt. Romd 3 uur val ik steevast weer in slaap en ook 's avonds kost het me moeite om tot 20.00 uur wakker te blijven.
pi_100384962
Hier ga ik voor de 3e keer mijn kraamtijd in het kraamhotel doorbrengen. Ook een beetje door wat iedereen aangeeft. Het idee dat er een ander in je huis dingen doet die je zelf helemaal anders zou doen. Ik vind het ook moeilijk om dingen uit handen te geven enzo.
Kraamhotel vond ik ideaal. Lekker op me eigen eilandje, en als ik dingen wilde weten of hulp nodig had was er iemand voor me. Al de kraamvisite daar laten komen. En eenmaal thuis lekker tijd voor "ons gezinnetje".
Ik ben nu 26 weken en een half :) Heerlijk gevoel.
Voel me zelf nog wel steeds belabberd (inmiddels ijzertabletten, viel flauw duizelig enzo, nog steeds hartkloppingen en binnen een poep en een scheet buiten adem) maar ben heel blij met elke beweging die ik voel. En die voel ik nu echt heel goed O+
Verder is vooral manlief (jaja de 26e ben ik "even"getrouwd) bezig in ons nieuwe huis. Op 1 sep gaan we over en er moet nog veel gebeuren.
Voor de baby moet nog alles aangeschaft worden, van kamertje tot kleertjes. Maar dat leek ons handiger om gelijk in het nieuwe huis te doen. Ik word daar nu toch wel een beetje onrustig van hoor.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_100385148
Goedemorgen!

Donderdagavond zijn we teruggekomen van 3 weken Frankrijk.
We hebben het heerlijk gehad! Ik was en ben nog wel erg misselijk, veel last van boeren en kokhalzen en daardoor soms ook overgeven. En dus de hele dag continu misselijk.
Eten en drinken smaakt me niet meer. Kan niks vinden dat me wel lekker smaakt.

Vandaag precies 13 weken zwanger!! Dinsdag weer een echo (de termijnecho) hopelijk horen we dan ook het hartje ipv het alleen zien kloppen op beeld. Vind het wel erg spannend, soms momenten dat ik dacht dat het niet goed was. Nu (door de misselijkheid en mijn buik groeit) voel ik dat het wel goed zit daarbinnen.
Hopelijk houdt de misselijkheid snel op. Bij m'n zoon stopte het rond week 15, maar de hele zwangerschap door veel last van boeren en kokhalzen.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_100385155
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:01 schreef Kyara het volgende:
tja, goed en lang slapen betekent hier helaas ook niet dat de energie overloopt. Romd 3 uur val ik steevast weer in slaap en ook 's avonds kost het me moeite om tot 20.00 uur wakker te blijven.
Ik heb precies hetzelfde... kan wel blijven slapen voor m'n gevoel!
pi_100385196
Gisteren echo gehad en alles zag er weer goed uit O+
nu 26 augustus nog een echo en dan 16 september de 20 weken echo!
Ben echt zo benieuwd of het jongetjes, meisjes of een jongen en een meid zullen zijn :)

Gisteren al behang gekocht voor de kamer, dus dat gaan we morgen doen.
Lief is nu bezig met alles te witten, zodat we na het weekend lekker klaar zijn met het "grote" werk.
pi_100385213
Kraamzorg... nog helemaal niet in verdiept :@ dat zal ik het weekend eens gaan doen!
Volgende week wel een afspraak bij 2 kdv om eens een kijkje te gaan nemen :)
pi_100385480
Susie, vandaag zijn we 29 weken zwanger *O*

Een knuffel voor de slechte slapers hier.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:35:28 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100386334
*O* Ja, Nirak alweer 29 weken! *O*
pi_100386381
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:29 schreef klumsy het volgende:
Kraamzorg... nog helemaal niet in verdiept :@ dat zal ik het weekend eens gaan doen!
Volgende week wel een afspraak bij 2 kdv om eens een kijkje te gaan nemen :)
Ik weet niet waar je woont maar voor beiden geldt in sommige steden toch wel zo vroeg mogelijk inschrijven dus goed dat je er mee aan de slag gaat ^O^
The way you rock'n'roll
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:55:19 #271
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100386769
p_iglet, het bed elke dag verschonen, damn. Ik heb maar 2 sets overtrekken en die wissel ik elke keer af.
Kijk aan dat "moeten" heb ik dus een hekel. Zonde van een droger die elke keer zo'n groot dekbed droog moet blazen of ik "moet" nog andere sets erbij kopen.
Kijk daar heb je het alweer, dat "moeten". :9

En die muisjes.... tenzij ze ze zelf meeneemt komt hier geen muisje ergens overheen. Ik heb een grote hekel aan die vieze dingen. :r
Heb al bedacht als de baby eindelijk geboren is, dan neemt mijn vriend voor zijn collega's van die 1 stuks verpakte chocolaatjes mee met daarop de naam van de baby.
Veel makkelijker en lekkerder dan dat beschuitje met die gore muisjes :Y

Summerbreeze dan ben ik ook wel mensenschuw, lijkt me ook geweldig irritant "een vreemde" in je eigen huis uren om je heen te hebben.
En normaal ben ik ook niet zo'n poetsmiep, maar tsjonge jonge mijn huis is door nesteldrang nog nooit zo schoon en opgeruimd geweest.
Ik sta er elke dag verbaast van. :D
Volgens mij moet die wel vroeger geboren worden want al zo vroeg nesteldrang is toch wel een beetje raar
Goh Summerbreeze jij moet na mij bevallen, en je tiet die al zo pijnlijk is?
IK heb wel ongeloofelijke gevoelige tepels.

Kyare lekker echo kijken, ik wil ookkkkkkk (gelukkig kan ik volgende week vrijdag weer kijken)

Goh kraamhotel, helemaal niet bij nagedacht. Jammer, dat zou inderdaad misschien een mooie optie zijn geweest.

Klumsy, en ik vond het vooral heel leuk om "gericht" babyspullen te kunnen kopen als je eenmaal weet wat het word.

Mijn buik groeit gestaag door, gisteren kwam ik er tot mijn schrik achter dat ik met mijn vinger de "bodem" van mijn navel makkelijk kon aanraken :o
Straks heb ik helemaal geen navel meer brrrr beetje eng hoor.
Rayen 2½ jaar!
pi_100386942
Zo'n kraamverzorgster is er niet om je huis te keuren op schoonheid hoor dames. Tenzij het schimmel op de muren staat en het een gevaar voor iedereen is misschien ;)

Als je geen muisjes wil/lust kan je dat toch aangeven? En hier hebben we in overleg om de dag het bed verschoond. Wij hebben geen droger dus dat overtrek was in de winter echt niet snel genoeg droog om er de volgende dag meteen weer op te gooien.

Het zijn geen heksen. Er valt heel goed met ze te praten en overleggen hoor.

Als het je tweede kindje is, is de situatie alweer heel anders maar bij een eerste denk ik dat zowel borst- als kunstvoeding een veel onzekerder verhaal is dan je van tevoren denkt en is het fijn dat er iemand is om je te begeleiden daarin.
The way you rock'n'roll
pi_100387020
hahahaha die van ons begreep het na 100x echt niet hoor dat ik geen muisjes lust :D
Net als dat ik diksap heerlijk vind, maar echt niet lust als je dat 1 op 4 aanmaakt. :r
pi_100387040
Oké je houdt altijd eigenwijze exemplaren natuurlijk :D
The way you rock'n'roll
pi_100388669
Vandaag 18 weken en net terug van de pretecho. Wat was dat ontzettend leuk!

Ze heeft ook meteen opgemeten en gekeken en alles ziet er goed uit. Geeft ook weer rust voor de 20 weken echo
(de echoscopist die de pretecho heeft gemaakt werkt ook bij het instituut waar wij de seo moeten laten maken en geeft ook les dus ze weer wel waar ze het over heeft)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100389466
mooie plaatjes kyara, en een jongetje!! hartstikke leuk!
pi_100389782
Wat mooi en fijn kyara :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:11:12 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100391457
Mooie echo's Kyara!
pi_100392392
Kyara, mooie plaatjes!

Het bedden verschonen ging hier ook niet elke dag. In overleg met de kraam afgesproken dat we het deden, als het nodig was, en anders om de dag. Had wel een 3e set beddengoed gekocht, aangezien we geen droger hebben. Maar die was niet echt nodig geweest.
Onze kraam was echt niet zo van het moeten.
Ik moest ook rusten na de lunch, maar haar alternatief dat ik in ieder geval even rustig op bed wat was ging vouwen was ook prima.

Ik kan de bodem van mijn navel zien. Mijn buik heeft er goed zin in deze keer ;)
pi_100392554
kyara O+ wat een mooie fotootjes

en knulletje O+
pi_100392968
Kyara een jongetje !! mooie foto's O+ O+
En ik durf het bijna niet te zeggen, en durf niet te juichen maar ik heb sinds vannacht, sinds uur of 4, geen weeën meer !!!
Waardoor ik ook wat uren aan slaap heb kunnen inhalen. :Z
pi_100393123
MJ, fijn dat je beter geslapen hebt! Krijg je in ieder geval wat meer rust. Geniet er maar even van!
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:18:21 #283
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_100393392
En we hebben er weer een kwaaltje bij ... opvliegers. Mên, zo uit het niets krijgt ze een rode kop en begint ze te zweten als een otter :{
F.K.A. SuperwormJim
pi_100394164
Miss Jones, wat fijn zeg geen weeën meer en dus lekker slaap ingehaald, heeeerlijk!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:41:42 #285
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100395800
Kyara ook een jongetje *O*

MissJones heerlijkkkkkk *O* nou maar duimen dat er vele weeën-loze nachten en dagen komen.

SuperWormJim, wat een "raar" kwaaltje, en heel vervelend lijkt me.

Ik heb net een kinderwagen op marktplaats gekocht *O*
Morgen ga ik hem ophalen, kan het nog steeds soms niet geloven dat we straks een kindje krijgen soms. Dus kasten liggen al vol met kleertjes, maar als straks die kinderwagen hier staat, blijf het soms nog een beetje vreemd vinden hahaha :9

Kijk dit is ém,

Rayen 2½ jaar!
pi_100396285
Mooie aankoop TJ!
Hier ook nog steeds dat onwerkelijke gevoel, gaat vast over als we onze frummel vast hebben :)

SWJim, herkenbaar :')

MissJ, fantastisch! Ik hoop dat ze voorlopig weg blijven :) zit je al in de veilige zone?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:06:32 #287
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100396430
super, missjones!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:32:38 #288
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100396996
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:00 schreef Nirak het volgende:
Mooie aankoop TJ!
Hier ook nog steeds dat onwerkelijke gevoel, gaat vast over als we onze frummel vast hebben :)

SWJim, herkenbaar :')

MissJ, fantastisch! Ik hoop dat ze voorlopig weg blijven :) zit je al in de veilige zone?
MJ had al spuiten gehad voor longrijping van haar kleine meid :Y zeg ik alvast voordat zijzelf dit kan zeggen héhe'...
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:35:13 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100397054
Ik moet nog een kruik kopen, maar nu kwam ik dit tegen http://www.pittenzak.nl/bestellen/
Heeft iemand daar ervaring mee? Jaren geleden heb ik eens zo'n zak gehad en weet nog wel dat het heerlijk warm is en lekker snel in de magnetron.
Het lijkt mij veel handiger dan een waterkruik.
Dus iemand ervaring hiermee in combinatie met baby's?
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:45:58 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100397393
Goed gescoord TJ!

Wat een goed bericht MJ! Lekker veel bijslapen nu!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:50:03 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100397513
helluw :)

ahhhh Kyara wat een toffe echo!! :D en gewoon een zoon op komst! tof hoor :D

Oooo Mj eindelijk eens een beetje goed nieuws van jou!
*O* *O* *O*

Beregd en Piglet al gespot vandaag?? Piglet je hebt meldplicht hoor!! :Y :o :+ :+ :+

Hilliebilli; bij jou dus nog alles rustig begrijp ik???

TJ; toffe kinderwagen, mooie kleur. Wij hebben ook een Buzz en bevalt helemaal prima :D
pi_100398431
TJ, wij hebben ook een pittenzak en het een keertje gebruikt tegen de krampjes voor Eva.
Persoonlijk zou ik hem niet gebruiken als zijnde kruik. Een ouderwetse kruik geeft zo'n 4 uur warmte af, terwijl zo'n pittenzak al met een kwartiertje de grootste warmte kwijt is.
Je zou hem dus wel in huis kunnen halen voor bijvoorbeeld buikpijn en dergelijke.
Een vriendin van me had het in de vorm van een olifantje. Zijn buikje zat vol met die pitten en dat ligt lekkerder bij je kindje dan zo'n grote zak.
Ik weet alleen niet waar ze hem gekocht heeft.
pi_100398724
Ik ben er echt wel hoor :D

D'r gebeurd hier nog helemaal niks, naja iets meer harde buiken en iets meer actief zwanger zeg maar, maar dat mag onderhand ook wel met 37.1... Net maar even heel slim bedacht dat t_igger Pepijn morgen avond naar oma brengt ipv ik maandag middag. Dan hoef ik niet helemaal naar brabant te rijden en heb ik alle tijd om eindelijk eens babywasjes etc te gaan doen.

En ik beval sowieso niet voor volgende week zaterdag, dat kan planningstechnisch helemaal niet :+

Autostoeltje, babysokjes, sterilisator, kruik, ledikantje en weet ik wat allemaal nog meer staat nog bij schoonpa op zolder :D
Ik heb geloof ik alleen 50/56 kleding, hydrofielluiers en beddengoed hier al.

Wat fijn MJ dat het wat rustiger is in je buik, ik duim voor je dat dat zo blijft ^O^
pi_100399897
MJ, wat een supernieuws dat de weeën weg zijn (of in ieder geval waren). Hopen dat het zo blijft.

Hier vandaag stof voor gordijnen, gordijnrails en een deel van de verlichting gekocht. En over een meubelboulevard lopen als je misschien 2,5 uur geslapen hebt de voorgaande nacht kan ik niemand aanraden.

Morgen de stof voor de gordijnen voorwassen in verband met krimp en dan maandag de naaimachine ophalen bij m'n moeder. Ik heb er zin in :D
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:45:06 #295
348178 NotTheSame
pi_100400988
Avond :O !

Poeh, druk dagje achter de rug hier, nou met de pootjes omhoog op de bank even genieten van de rust :P !

miss-jones, even jompelen voor jou *O* *O* *O* Geen weeën meer!! Hopelijk blijft het zo!

Kyara een heus manneke in d'r buik! Whoehoew! Ik moet nog 2 nachies slapen!

TimeJumper, leuke wagen!

En even voor iedereen die ik vergeten ben, mijn geheugen is af en toe een vergiet maar ik ben gewoon even vergeten wat ik nog allemaal wou typen :@ !
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:46:57 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100401066
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:35 schreef TimeJumper het volgende:
Ik moet nog een kruik kopen, maar nu kwam ik dit tegen http://www.pittenzak.nl/bestellen/
Heeft iemand daar ervaring mee? Jaren geleden heb ik eens zo'n zak gehad en weet nog wel dat het heerlijk warm is en lekker snel in de magnetron.
Het lijkt mij veel handiger dan een waterkruik.
Dus iemand ervaring hiermee in combinatie met baby's?
Zoiets word wel enorm warm, ik zou dat persoonlijk toch afraden.
We gebruiken het wel nu (Roy morgen 2jr) als Roy veel buikpijn heeft.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100401223
Ik zit met m'n voeten in een bak water met ijs :') echt heerlijk :)
pi_100401252
Kyara mooie echo's O+ en een jongetje wat leuk! O+
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:00:02 #299
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100405769
Thanks Danic en Bar. Tsja als die niet zo lang warm blijft heeft het weinig zin. Dan ga ik maar zo'n ouderwetse kruik bij de Hema halen.

Mooi effei een bevestiging van Beessie-Jen, vond het lastig zonder ervaring een kinderwagen te kopen. Eigenlijk maar gekocht gewoon op "looks" . Dus goed om te horen dat hij dus ook in de praktijk bevalt.
Ik kan eigenlijk niet wachten tot morgen om hem te halen. :@ ;)
Nog een dom vraagje waarschijnlijk :@ , maar er zit dus een winterzak bij de kinderwagen, leg je daar je baby dan gewoon in met jasje en zo. Of leg je hem ook nog daarin met lakentje en dekentje?
Of iets extra's, het lijkt me dan toch gewoon wat fris of zo.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:19:15 #300
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100406460
@TJ; die grote winterzak is voor in de buggy; dus als je kindje wat groter is..
en die kleine voor in de maxicosi.
En ik deed bij echt koud weer gewoon een jas aan, en dan de voetenzak eroverheen.. (kindje zit natuurlijk wel stil in de buggy of maxicosi).
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:02:43 #301
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100408183
MJ *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')