Zou ze op vakantie zijn?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 07:58 schreef Take_A_Picture het volgende:
Goeiesmorregens deze morgen!
Is het al 4 uur?? :-P Zo maar even aan de cappuccino, even wakker worden.
Hummeltje is lekker in de weer in mn buik, niet te geloven, over 9 weken ben ik gewoon mama!
Waar is bitterend eigenlijk? Heb haar al zo'n tijd niet hier gezien...
Of ze is na die discussie over autorijden naar het ziekenhuis het zat hier?quote:
Nee joh, het liefste zou ik het meteen na de conceptie al op m'n voorhoofd plakkenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:15 schreef McLaura het volgende:
Spannend lijkt me dat, Fluug, om je mond te willen/moeten houden.
Ik weet niet wat het is, het voor me houden tot een bepaalde datum. Zodra ik het wist, wist iedereen het. Ik had zoveel medeleven gehad in ons traject dat ik mijn omgeving ook gelijk wilde laten weten dat het duimen geholpen had!
Ik denk dat dat anders is als je spontaan zwanger bent?
Hoe gaat het nu, Jones? Ik kom meerdere keren per dag spieken hoe het met jullie isquote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:24 schreef miss-jones25 het volgende:
Pure Evil gefeliciteerd![]()
Gelukkig geen harde buiken meer sinds gister avond.
En kd, dus als het obvious & godzilla is mag het wel ?
Dan is het denk ik inderdaad fijner om aan mensen die heel dichtbij staan te vertellen. Daar kun je dan ook terecht als het wel mis gaat. Lijkt me dan ook prettiger om het dan wel kwijt te kunnen (vreugde als het gelukt is, maar ook verdriet) alleen dan niet direct aan een grote groep.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee joh, het liefste zou ik het meteen na de conceptie al op m'n voorhoofd plakken![]()
Het voelt alleen echt als een enorme nederlaag als het dan mis gaat en je iedereen ook weer kunt vertellen dat het mis is gegaan. Dat is het dus meer... (ik deel ook liever vreugde dan verdriet wat dat betreft)
Das waar...en ik was het alweer 'vergeten' maar jij was diegene van de habituele mk.... lekker stom.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee joh, het liefste zou ik het meteen na de conceptie al op m'n voorhoofd plakken![]()
Het voelt alleen echt als een enorme nederlaag als het dan mis gaat en je iedereen ook weer kunt vertellen dat het mis is gegaan. Dat is het dus meer... (ik deel ook liever vreugde dan verdriet wat dat betreft)
Nee joh, ik vergeet het zelf (gelukkig) ook wel eens! Ik WAS idd diegene van de habituele mk. Ik vind eigenlijk dat ik dat nu niet meer ben....quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Das waar...en ik was het alweer 'vergeten' maar jij was diegene van de habituele mk.... lekker stom.
Gaan we gewoon vanuit jaquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dan is het denk ik inderdaad fijner om aan mensen die heel dichtbij staan te vertellen. Daar kun je dan ook terecht als het wel mis gaat. Lijkt me dan ook prettiger om het dan wel kwijt te kunnen (vreugde als het gelukt is, maar ook verdriet) alleen dan niet direct aan een grote groep.
Maar, die kleine friemel gaat nu gewoon blijven plakken hoor.
EENSCH!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee joh, ik vergeet het zelf (gelukkig) ook wel eens! Ik WAS idd diegene van de habituele mk. Ik vind eigenlijk dat ik dat nu niet meer ben....
Ik ben nu 13w 3dquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:59 schreef miss-jones25 het volgende:
ja klopt ik moest ook gelijk naar de gyn
hoeveel weken ben je nu ?
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Of ze is na die discussie over autorijden naar het ziekenhuis het zat hier?Daarna haar niet meer gezien.
Wat een werk om alles bij te lezen zeg. Heb het in stukjes opgedeeld. En nu heb ik geen idee meer op wie ik wilde reageren...
Hier gaat alles goed. Volgens mij heb ik gister en eergister heel even de baby gevoeld. Als een soort trillende spier in m'n buik.Herkenbaar?
Ik heb hier exact hetzelfde. Vorige week moest ik van de mensen van het UWV naar een "speeddateavond" waar allemaal uitzendbureaus enzo stonden omdat ze dachten dat ik dan wel werk zou kunnen vinden. Nou elk uitzendbureau gaf aan dat ik na het zwangerschapsverlof maar weer eens terug moet komen. Zelfs de meneer bij de stand van het UWV zelf vroeg zich af waarom ik in 's hemelsnaam de moeite had genomen om die avond te komen. Zijn opmerking: "Je vindt toch geen enkele werkgever die zo gek is om een zwangere in dienst te nemen, dus geniet lekker van je extra lange zwangerschapsverlof". Bah, zelfs de vrijwilligerscentrale wilde me niet hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:27 schreef TimeJumper het volgende:
Ik ben hier werkloos maar hoop na de bevalling een baan van 3 á 4 dagen te krijgen.
Dan gaat die naar de kinderopvang, die nu raar staan te kijken als je dat alvast wilt regelen want ja je hebt nu nog geen baan![]()
Tsja en nu zou het toch wel bij uitzondering zijn als ze je nu ergens aannemen. Je kan altijd hopen natuurlijkmaar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Daar ga ik eigenlijk ook nog wel vanuit. Mikael en Leander hebben rond deze tijd van de zwangerschap ook aantal weken in stuit gelegen en die zijn ook weer gedraaid. Maar omdat dit de derde is en er dus meer ruimte is denkt de vlos dat deze het wel goed vind zo.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeetje, wel spannend hoor, MeNicole! Ik hoop voor je dat ie helemaal uit zichzelf gaat draaien
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:44 schreef SummerBreeze het volgende:
BJ, hopelijk weer een beetje afgekoeld na de sauna/wachtkamer van vanmorgen
Nicole, ik hoop voor je dat de kleine nog uit zichzelf draait. En waarom heb je geen zin in een draaipoging?
Bah ik moet mijn vent vanavond weer aan het schilderwerk zetten. Hij is gisteren vanuit zijn werk meteen met het plafond van de kinderkamer begonnen en het zag er vanmorgen (in fel zonlicht) echt prachtig uit. Maar ik heb net met wat diffuus licht (want zwaar bewolkt) weer gekeken en het is echt heeeeeeel erg vlekkerig. Hij gaat me niet lief vinden denk ik. (waarschijnlijk komt dat voornamelijk door de heel erg tactische manier die ik had om het te zeggen. Ik zei hem dat het plafond er niet uit ziet, dat was niet zo slim denk ik...)
Ik kan mezelf nog een gevalletje 'zo ontzettend pissig omdat de meneer te lang doet over wat ik vraag' herinneren. Martijn trof me aan op de wc hier beneden, wc-pot eraf gesloopt en ik op m'n kont op de grond met een minikwastje de voegjes van grijs naar wit aan het schilderenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:06 schreef SummerBreeze het volgende:
gefeliciteerd webkim
En daar heb je ook wel helemaal gelijk in flugel
Ik dacht al dat ik gek geworden wasquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou het topic nog terug in de reeks
Misschien ben ik wel te gefixeerd aan het zoeken naar zwangerschapskwaaltjes. Ze heeft tot nu toe nog bijna nergens last van.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:
Ik moest lachen Jim. Geen idee. Hier wordt het niet herkend..
Dat wil niets zeggen hoor. De een heeft het erger dan de ander. Bless her.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:40 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel te gefixeerd aan het zoeken naar zwangerschapskwaaltjes. Ze heeft tot nu toe nog bijna nergens last van.
Ik zou het zien als een soort 'bevestiging'. Ze is op dit moment in haar 6de of 9de week, volgende week vrijdag voor het eerst naar de verloskundige voor een echo. Nog nooit zo nerveus/onzeker geweest als nu.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Dat wil niets zeggen hoor. De een heeft het erger dan de ander. Bless her.
Ik heb trouwens ook niet veel te klagen op kotsmisselijk na (zonder te kotsen, thankgawd) als ik te lang wacht met eten.
Ik snap het wel heel goed hoor. Mag ik trouwens vragen waarom er 3 weken tussen de mogelijke week zit?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:43 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik zou het zien als een soort 'bevestiging'. Ze is op dit moment in haar 6de of 9de week, volgende week vrijdag voor het eerst naar de verloskundige voor een echo. Nog nooit zo nerveus/onzeker geweest als nu.
Wat gaaf! En fijn om te lezen dat het goed gaat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef tweeoogje het volgende:
Hoi!!
Ik lees hier nog wel bijna dagelijks, maar merk dat ik niet echt puf heb om te reageren.. Gaat verder wel heel goed hier! Ik voel de baby al en ook vriendje heeft m gevoeld! Wel vroeg (18wk5d vandaag) maar ik heb geen spekkies, en ik weet zeker dat t niet mn darmen oid zijn. Echt zoo tof! Dus Soempie, dat wat jij voelt is vast ook de baby! Trillende spier lijkt t hier soms ook
.
Yep, is bij mij ook een zwangerschapskwaaltjes. Heb m'n man menig nacht wakker gehouden ( ben zelf ook een paar keer beneden gaan slapen als ik late dienst had de dag er op of vrij was zodat hij uitgerust naar z'n werk kon) daarna ben ik gaan zorgen dat hij eerder sliep als ik (erg gezellig niet meer tegelijk naar bed gaan maja..) en zo was het toch redelijk opgelost..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:31 schreef SuperwormJim het volgende:
Is snurken tijdens de zwangerschap ook een goed teken?
Ik hoop het maar, dan word ik tenminste niet voor niets uit mn slaap gehouden door dat kabaal
Ik vroeg me al af waar je was. Fijn dat alles goed gaat en echt super dat je de kleine al voelt en zelfs je vriend ook al! Spekkies komen vanzelf, kijk maar naar KDquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef tweeoogje het volgende:
Hoi!!
Ik lees hier nog wel bijna dagelijks, maar merk dat ik niet echt puf heb om te reageren.. Gaat verder wel heel goed hier! Ik voel de baby al en ook vriendje heeft m gevoeld! Wel vroeg (18wk5d vandaag) maar ik heb geen spekkies, en ik weet zeker dat t niet mn darmen oid zijn. Echt zoo tof! Dus Soempie, dat wat jij voelt is vast ook de baby! Trillende spier lijkt t hier soms ook
.
Tuurlijkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:44 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik snap het wel heel goed hoor. Mag ik trouwens vragen waarom er 3 weken tussen de mogelijke week zit?.
Heb je daarna nog een test gedaan?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:40 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Tuurlijk
Op 5 juni had mn vrouw d'r menstruatie. Haar cyclus is netjes 28 dagen (4 weken). Maar 3 weken later (26 juni) had ze bloedverlies (veel minder dan normaal, zonder de krampen, donkerder). We twijfelen nu achteraf of dat een innesteling of een menstruatie is geweest.
We hebben vorige week woensdag en donderdag getest (ik kon het de eerste keer niet geloven), ze had namelijk op maandag ongesteld moeten worden. Daarvoor was de laatste test in mei geloof ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:48 schreef Susie het volgende:
[..]
Heb je daarna nog een test gedaan?
En hier ook een snurker hoor!Lief slaapt met oordoppen in
En ik schrik zelf af en toe wakker van mijn eigen gesnurk!
Neus zit gewoon veel voller....
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:52 schreef Nirak het volgende:
Ik heb me net door m'n vrouw laten vertellen dat ik 200 dagen zwanger ben, nog 80 te gaan
Hartstikke positief volgens mijquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:53 schreef Susie het volgende:
En dat was dus positief neem ik aan?? Dan lijkt het me dat je je verder geen zorgen hoef te maken toch? En verder moet ze dan gewoon lekker blij zijn dat ze verder geen kwaaltjes heeft! Ik ben ook geen dag misselijk geweest en dat is alleen maar zeeeeeer fijn!
Is dat anders echt zo'n groot verschil dan?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:55 schreef flugeltje het volgende:
Gezien die testen gok ik op de kortere termijn superwormjim
In een post heb ik iets gezegd over breien en huisvrouw, dat maakt het dan ook wel heel erg.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
Soempie lekker aan het breiengoed bezig!!! ik heb dat ooit ook gekund, zou nu niet meer weten hoe het moet! en goh huisvrouw...
neej dat is echt niet mijn ding; ik moet zeggen dat ik met mijn verlof uitblink als huisvrouw, maar als ik geen werk meer zou hebben zou ik gillend gek worden geloof ik...
(ik heb natuurlijk ook de allerleukste baanhaha)
Hier ook later. Heb de eerste weken nog flink kunnen helpen met de verbouwing van ons huis. Pas later kwam de vermoeidheid en dergelijke.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:21 schreef Beregd het volgende:
die kwaaltjes begonnen bij mijn vrouw ook maar later.
Ik sluit me aan bij deze postquote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:38 schreef Poppedein het volgende:
BJ 37 weken!!
Miss J, ik heb juist enorm respect voor jou hoe je de situatie draagt!! Ik zou nú al enorm trots op je zijn als je mijn mama zou worden!voor de slechte slapers, de kwalers, de heerlijk-in-hun-vellers, de in-spanning-zitters en iedereen die m kan gebruiken!
dat zou toch super zijn!! een klein krachtpatsertje wil ik!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:36 schreef Juud79 het volgende:
@BJ, ga je al langzaam geloven dat je meisje ook wel eens tot 39/40 weken kan blijven zitten?
Maar dan wel op Fok! melden, dat vind ik dan weer een beetje apartquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:09 schreef flugeltje het volgende:
Toch probeer ik het nog een klein beetje voor mezelf te houden. (behalve dan de vrienden die het meest dichtbij staan, m'n directe collega en m'n moeder)
Hier leest verder niemand waarvan ik niet wil dat ze het weten mee.... Dus kan ik lekker m'n gang gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar dan wel op Fok! melden, dat vind ik dan weer een beetje apart
Datquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn meissie! Altijd lekker zo'n stempel
hahaquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:29 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb ook een sticker
ze gaf toe dat ze polle erg wild vond, meneer koppelduikelt de godganse dag
o ja, dat is niet fijn... dat gevoel dat je ff helemaal uitgerekt wordt...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:31 schreef Kleurdoos het volgende:
gezellig..ik word er gaar van! ellebogen knietjes kopstoten en gewoon compleet omkeren he.
ADHDér in de dop
Bij 9 weken zal de teststreep over het algemeen donkerder zijn dan de controlestreep jaquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:58 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Is dat anders echt zo'n groot verschil dan?
Ah ook effe onthouden. Maarre die koop je toch vlak voordat je moet bevallen of niet? Of zijn dat ook van die meegroeidingen dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:26 schreef Kyara het volgende:
Ik zal ook eens bij de hunkemuller kijken dan. Kijken of die voedingsbh's nog een beetje meerekken.
Sjerpquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:27 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah ook effe onthouden. Maarre die koop je toch vlak voordat je moet bevallen of niet? Of zijn dat ook van die meegroeidingen dan?
En ik ben niet zo van de draagdoeken, omdat je altijd met zo'n "sjerp" zit die overblijft.
Maar heeft iemand ervaring met zo'n kant-en-klare sling? Het lijkt mij handig voor korte stukjes
Zoals hier op het plaatje
[ afbeelding ]
Morgen komt de kraamhulp voor een intakegesprek.
Wat komt ze in eigenlijk vertellen dan? Dat ze goed voor me gaat zorgen?![]()
Wickie hoe komt dat dat je eerste beeb zo licht van gewicht was aan het eind van de zwangerschap. Zijn ze daarachter gekomen of zat/zit het gewoon in de genen?
Kyara, snel een foto nemen van je "scheve" buik![]()
Tha_Duck & Ivetje gefeliciteerd!!!!![]()
MissJones jou wens ik weer voor straks een rustige nacht toe en jij mag "klagen" wat je wilt. Kom op zeg je bent een bikkel en hier effe al je gevoelens uiten en lekker mopperen moet gewoon kunnen![]()
Kunnen wij je "virtueel" lekker knuffelen![]()
om je op te beuren
juistem, precies wat ik dus ook al zeiquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:46 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Sjerpals er iets ondingen zijn, dan zijn t die kant en klare elastische troepdragers
een gewone draagdoek kan je gewoon knopen en als je de juiste maat hebt, dan hoef je niet eens stof over te houden, niets geen sjerp.
of bedoel je en ringsling?
Zo'n gevoel heeft m'n vrouw ook regelmatig, maar dan rechtsonder linksboven. De kleine ligt hoofdje rechtsonder dus we gokken dat 'ie zich soort van uitrekt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:29 schreef Susie het volgende:
Ik vraag me echt wel eens af wat ze in mijn buik aan het doen is. Achter elkaar linksonder en dan rechtboven een soort stomp of iets? Alsof ze aan het juichen is ofzo! Het is wel echt leuk om te voelen, zit echt met een smile op de bank nu*insert hartje smiley*
nou idd, ik kan gewoon alles verder doen..dus tjahquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:08 schreef Webkim het volgende:
KDin de ZW en dan zo maar even een plafonnetje schilderen. Dat kan ook alleen in Z&G he, zulke acties.
Gefeliciteerd Ivetje en ThaDuck, fijn dat het allemaal zo voorspoedig loopt tot dusver!![]()
Wickie, mij is ook verteld dat vloeibare maagzuurremmers beter werken dan tabletten, omdat het overal lekker tussendoor sijpelt ofzo. Nou werd ik van al die troep misselijk hoor, bij mij hielp alleen melk en vla.
En dan nog een welterusten voor straks voor wickie, p_iglet en iedereen die verder nog lekker een tukkie gaat doen.
Beter content dan incontinentquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb net een 10 gekregen voor mn 'huiswerk' dus ik ben CONTENT
Dat dacht ik ook toen ik dat las ja!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:18 schreef Floria het volgende:
[..]
Beter content dan incontinent
En wel kloterig van de ZW maar dit soort dagen zijn goud waard!
nah ik herken t nog van elin..beetje het 'stramme gevoel' als je met natte voeten over laminaat schuift en t stroef gaatquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:31 schreef Vlindur het volgende:
Nee, KD, herken ik niet. Ik zou het eng vinden denk ik..
Hier alleen gerol en geduw. Vooral naar beneden is het pijnlijk
Je placenta is dus stroefquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nah ik herken t nog van elin..beetje het 'stramme gevoel' als je met natte voeten over laminaat schuift en t stroef gaat
Ik wist niet dat leeftijd ook een basis was voor een medische indicatie? Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:56 schreef TimeJumper het volgende:
Meldt ze ook nog effe omdat ik op "medische indicatie" moet bevallen in het ziekenhuis (vanwege leeftijd) niet 's nachts naar huis mag als ik laat in de avond ga bevallen.![]()
Kán. Als jij het niet kunt en je partner is niet thuis is er een kans als je een lieve/leuke hebt die het voor je doet. Ik weet niet meer of onze het deed. ik weet wel dat mijn man het alleen deed en Rienk en ik thuis bleven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:01 schreef Susie het volgende:
Stomme vraag misschien.... Doet de kraamhulp ook boodschappen?
Mijn kraamhulp stuurde papa op pad met een lijstje...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:01 schreef Susie het volgende:
Stomme vraag misschien.... Doet de kraamhulp ook boodschappen?
mijn kraamhulp bij Amber deed het wel, bij Tess niet meer..Net zoals Amber naar de psz brengen, dat hoort niet meer tot de standaard taken van een kraam.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mijn kraamhulp stuurde papa op pad met een lijstje...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mijn kraamhulp stuurde papa op pad met een lijstje...
nee joh, eind deze maand (25e) al WAZO aanvragen, dus ik heb gewoon 3 weken extraquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:04 schreef Kyara het volgende:
KD, moet je nu tot aan de bevalling in de ziektewet blijven? Of wordt het nog beter?
haha naja dat denk ik zelf ook we eensquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:44 schreef Books het volgende:
BJ steeds als jij hier nu zo post heb ik een soort van zou ze komen melden dat ze tijdens het koffiezetten bevallen is van dochterlief nr. 2.
Verder vanavond even lekker rustig aan doen en proberen lekker te slapen en dan morgen met frisse moed er weer tegenaan.
oh ja, je bent verder dan ik dacht. Dat valt dan nog wel mee. Geniet er van!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee joh, eind deze maand (25e) al WAZO aanvragen, dus ik heb gewoon 3 weken extra
Ik wilde er al niet op reagerenquote:
En dit is precies wat ik verwacht van een kraamhulp! Ben blij dat ze bestaan!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef octopussy het volgende:
Daarnaast heeft ze me ook nog wat handige huishoudelijke dingetjes bijgebracht en natuurlijk de zorg voor de baby en de kraamvrouwcheckups. Meer dan genoeg dingen die ik van te voren echt niet wist.
Mijn man was ook thuis, dus hij heeft ook gelijk de 101 babycare gehad (vond ik wel belangrijk) en hij mocht de boodschappen doen. Ze vond dat ze haar tijd beter aan onze verzorging kon besteden![]()
Ik voel me dus echt een beetje raar erbij.. Ze vroeg namelijk ook eerst aan me 'hoeveelste kind krijgt u?' en toen zei ik 2de toen ging ze nadenken en zeggen dat ze langskwamen... Ik voelde me een beetje achterstandswijk behandeld ofzo (klinkt misschien heel stom, maar hier in Rotterdam wordt je door de gemeente wel degelijk in bepaalde hoekjes geduwd als je in bepaalde wijken woont en ik woon niet in een slechte wijk, maar wel muticulti).quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:20 schreef octopussy het volgende:
Luier omdoen wordt pas lastig als het kind er geen zin meer in heeft en besluit op te staan enzo![]()
Mijn kraamverzorgster was goud waard. Ik zat met kraamtranen en een kind wat niet wilde drinken. Zij heeft ons echt uit de brand geholpen. Daarnaast heeft ze me ook nog wat handige huishoudelijke dingetjes bijgebracht en natuurlijk de zorg voor de baby en de kraamvrouwcheckups. Meer dan genoeg dingen die ik van te voren echt niet wist.
Mijn man was ook thuis, dus hij heeft ook gelijk de 101 babycare gehad (vond ik wel belangrijk) en hij mocht de boodschappen doen. Ze vond dat ze haar tijd beter aan onze verzorging kon besteden![]()
De intake voor deze keer is trouwens bij ons wel telefonisch
Maar de rest van het jaar ligt je doos natuurlijk niet in- en uitwendig aan stukken gereten met allerlei infectie-gevaar van dien op de loer enzoquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:34 schreef p_iglet het volgende:
de badkamer soppen, het toilet soppen, de was doen, het bed verschonen (en dan dus nog meer was hebben, want dat bed moet blijkbaar dagelijks verschoont).
En overal van die klote muisjes overheen flikkeren, zelfs als ze fruitsalade maakt
Echt in mijn kraamweek is de badkamer vaker gesopt dan hier normaal in een half jaar gebeurd...
1a2x per dag
Ik moest het dus vorige week in 5 min opgedronken hebben!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:20 schreef Webkim het volgende:
Oh, glucosetolerantietest, gross he, dat drankje Soempie?! Ik kon het ook niet ineens achterover kloeken, dus heb het half kokhalzend beetje bij beetje binnengewerkt toen, iew! Moest jij ook op de poli blijven tot de volgende bloedafname? Ik wel toen, heb daar een beetje zitten breien.
Dat heb ik ook wel een beetje. Gelukkig hebben we wel hulp in huis maar ik ben ook een vrij slechte huisvrouw. Maar misschien is het straks door de nesteldrang wel ineens blinkend schoon.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 05:25 schreef SummerBreeze het volgende:
ik zie zelf een beetje heel erg op tegen kraamzorg. Zelf zijn wij namelijk niet zo heel erg netjes en ik ben dus vooral bang dat ze raar opkijkt dat het hier niet blinkt en dat er her en der wat rommel ligt. Leven in een showroom is gewoon niets voor ons. Verder heb ik het idee dat ik een beetje mensenschuw ben ofzo. Ik hou er echt niet van om mensen lang om me heen te hebben (enkele mensen zoals familie en hele goede vrienden daargelaten natuurlijk). Maarja, we zien wel hoe het loopt.
Ik hoop dat je zo nog even kan slapen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 05:25 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier nu overigens een van mijn slechtste nachten tot nu toe in progress. Ik heb pas een half uurtje soort van geslapen, werd echter wakker van een hele nare droom en sindsdien is er steeds wel iets aan de hand op het moment dat ik in slaap dreig te vallen: een snurkende vriend, een irritante kat die op bed springt of aan de deur krabt, een tiet die zo pijn doet dat ik er van lig te huilen.
Ik vind zwanger zijn ineens niet zo heel erg leuk meer. Vooral die pijnlijke tieten/tepels kunnen me gestolen worden. Helemaal omdat ik nog niets gevonden heb dat de pijn laat weggaan...
Ik heb precies hetzelfde... kan wel blijven slapen voor m'n gevoel!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:01 schreef Kyara het volgende:
tja, goed en lang slapen betekent hier helaas ook niet dat de energie overloopt. Romd 3 uur val ik steevast weer in slaap en ook 's avonds kost het me moeite om tot 20.00 uur wakker te blijven.
Ik weet niet waar je woont maar voor beiden geldt in sommige steden toch wel zo vroeg mogelijk inschrijven dus goed dat je er mee aan de slag gaatquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:29 schreef klumsy het volgende:
Kraamzorg... nog helemaal niet in verdieptdat zal ik het weekend eens gaan doen!
Volgende week wel een afspraak bij 2 kdv om eens een kijkje te gaan nemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MJ had al spuiten gehad voor longrijping van haar kleine meidquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:00 schreef Nirak het volgende:
Mooie aankoop TJ!
Hier ook nog steeds dat onwerkelijke gevoel, gaat vast over als we onze frummel vast hebben
SWJim, herkenbaar
MissJ, fantastisch! Ik hoop dat ze voorlopig weg blijvenzit je al in de veilige zone?
Zoiets word wel enorm warm, ik zou dat persoonlijk toch afraden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:35 schreef TimeJumper het volgende:
Ik moet nog een kruik kopen, maar nu kwam ik dit tegen http://www.pittenzak.nl/bestellen/
Heeft iemand daar ervaring mee? Jaren geleden heb ik eens zo'n zak gehad en weet nog wel dat het heerlijk warm is en lekker snel in de magnetron.
Het lijkt mij veel handiger dan een waterkruik.
Dus iemand ervaring hiermee in combinatie met baby's?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |