Franse auto's: Comfortquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:41 schreef Apekoek het volgende:
Binnenkort kan ik een baan verwachten en ben ik dus opzoek naar een leuke bak. Alleen ben ik niet iemand die van de standaard autootjes houdt zoals Golfjes. Ik weet dat de kwaliteit van een VW prima is maar ik hou toch veel meer van de zuid Europese tinten, dit heeft voor mij een grote voorkeur. Maar aan de andere kant weet ik dat Alfa niet altijd de meest handige keus is op het gebied van onderhoud. Toch wil ik van jullie weten hoe erg het kan zijn, of dat het relatief mee valt. Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats). Kan ik een dergelijke gok nemen, of kom ik keihard mijzelf tegen met een bak als deze? Iets hogere benzine kosten en een hogere wegenbelasting neem ik op de koop toe, het gaat meer om de staat zelf of eventuele reparaties.
hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Plus de draagarmen. Verder een heerlijke auto, uitkijken dat je hem niet van een jonge gast overkoopt en dat je een beetje kennis van auto's hebt maar dat geldt voor elke 2e hands auto. Voor de rest zijn de kwalitatief gezien de prijs meer dan prima!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:46 schreef GoldenBatt het volgende:
Alfa 156 is wel 1 van de degelijke Alfa's, punt waar je op moet letten is roest op de bodem. Maar dat is ook wel te lassen, verder rijden die dingen meer dan prima, en ziet der ook stukken beter uit als een golfje ja
Nouja als ik dit moet geloven, niet verkeerd:quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een Duitse, Franse en Japanse auto's heb gehad maar nooit een Italiaanse. Dus ik heb echt geen idee of Italiaanse auto's goed of slecht zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahaha
Hoeveel kilometer per jaar ga jij ongeveer rijden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Zijn bijvoorbeeld onderdelen erg duur voor dit model? Of doet dat niet veel onder dan bijvoorbeeld bij een Golf? Zoals een complete uitlaat van begin tot eind + montage(set)?
Hoe durf je dan dat soort onzin te verkondigen? Stigma's gebaseerd op basis van fouten gemaakt in het verleden zoals roesten zijn al zolang verholpen dat het haast beschamend is om erover te beginnen. Tegenwoordig staat er notabene een duitser aan het hoofd van Alfa!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:53 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een Duitse, Franse en Japanse auto's heb gehad maar nooit een Italiaanse. Dus ik heb echt geen idee of Italiaanse auto's goed of slecht zijn.
Pfff niet te zeggen. Ik zal er niet extreem veel mee gaan rijden. Maar het komende half jaar 50 km per dag (gokje), en zo nu en dan een weekend weg en dan 400 km maken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:55 schreef Antaris het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer per jaar ga jij ongeveer rijden?
Op je teentjes getrapt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoe durf je dan dat soort onzin te verkondigen? Stigma's gebaseerd op basis van fouten gemaakt in het verleden zoals roesten zijn al zolang verholpen dat het haast beschamend is om erover te beginnen. Tegenwoordig staat er notabene een duitser aan het hoofd van Alfa!
Ot: Een italiaan staat garant voor snelheid, stijl en goed sturen. En dat is precies wat de 156 doet!
Valt wel mee, iets duurder dan Volkswagen over het algemeen, beetje Japans niveau. Soms zie je op onverwachte plekken een grote kloof, zoals bij het vervangen van de bougies. Een Twin Spark motor heeft twee bougies per cylinder in plaats van de gebruikelijke enkele, dus je kunt wel bedenken hoeveel meer dat kost bij een beurt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef Apekoek het volgende:
Zijn bijvoorbeeld onderdelen erg duur voor dit model? Of doet dat niet veel onder dan bijvoorbeeld bij een Golf? Zoals een complete uitlaat van begin tot eind + montage(set)?
ik ben het wel met hem eens hoor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hahaha wat een nonsens vuige francofiel hahaha
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Pfff niet te zeggen. Ik zal er niet extreem veel mee gaan rijden. Maar het komende half jaar 50 km per dag (gokje), en zo nu en dan een weekend weg en dan 400 km maken?
Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Als je een nieuwe auto koopt. Dan heb je gelijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.
Duitse auto's: Lijken degelijk maar dat is een marketingkwestie.
Japanse auto's: Kapot te krijgen maar dan moet je ze wel echt serieus molesteren.
Italiaanse auto's: Geweldig, maar er is altijd iets mis mee, en de betrouwbaarheid is laag.
Benzine, diesel lijkt mij niet echt relevant.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
daihatsu was koreaans toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Franse auto's: Rommel, electronica gaat altijd kapot.
Duitse auto's: Lijken degelijk maar dat is een marketingkwestie.
Japanse auto's: Kapot te krijgen maar dan moet je ze wel echt serieus molesteren.
Italiaanse auto's: Geweldig, maar er is altijd iets mis mee, en de betrouwbaarheid is laag.
Tip 1: koop nooit een Franse auto.
Tip 2: koop een Duitse auto als je tot de mainstream wil behoren.
Tip 3: Koop een Alfa en je geld raakt wonderlijk snel op.
Tip 4: koop een Jap, niemand neemt je serieus, maar als je een serieuse Jap koopt lach je al die anderen uit.
Tip 5: koop geen Koreaan, want hoe hard ze het je ook willen laten geloven, het zijn geen Japanners.
Heb je dit gelezen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:57 schreef Freezer het volgende:
Zeg Antaris.... hoe kan jij in hemels naam een oordeel vellen als de leek die jij blijkbaar bent.
Je weet dat er bijzonder weinig betere diesel kotoren zijn als de JTD`s van Alfa (de 8v iets beter dan de 16v)
Ik heb zowel de 1.8 TS (155),1.9 jtd en nu de 2.5 V6 (156) gereden. Prima auto's iederen auto heeft zijn punten. Kijk goed naar de draagarmen roest en punten waaruit zou kunnen blijken dat er verhoogt olie verbruik is.
Onderdelen vind ik toch iets duurder dan de gemiddelde duitser. Maar zeker de moeite waard.
Ze zijn zwaar en hebben vrij grote motors(naar verhouding iets te klein maar toch redelijk groot)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:07 schreef Apekoek het volgende:
Vinden jullie het trouwens een zuipschuit of valt dat wel mee?
denk dat dat een beetje ruim genomen is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:10 schreef Freezer het volgende:
De 1.8 moet met rustig rijden 1:14 kunnen redden de 2.0 1:12.5 de 2.5 V6 kom ik gemiddeld uit op 1:8.5 dit alles gecombineerd.
maar zo'n 1.6 moet wel heel wat slepen hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:12 schreef Apekoek het volgende:
Als ik er 1 neem dan wordt het de 1.6, liever zuinig dan power.
Dat klopt ook niet altijd.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:12 schreef Apekoek het volgende:
Als ik er 1 neem dan wordt het de 1.6, liever zuinig dan power.
dit bedoel ik dus preciesquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:15 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat klopt ook niet altijd.
Ooit een test gezien (volgens mij Top Gear of Fifth Gear) met een bmw .... en bmw m5.
Bleek bmw m5 zuiniger te zijn. Omdat ie minder moeite had met optrekken.
Stond ik raar van te kijken eigenlijk
Maar is 1.8 daar automatisch zuiniger mee te noemen dan een 1.6? Had gedacht van niet...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:14 schreef Freezer het volgende:
Dan zou ik de 1.8 nemen. Iets meer power voor een relatief zware auto. Beter rij eigenschappen. Iets rustiger bij snelweg snelheden en toch genoeg krachtom een beetje te versnellen. Just my 5 cents
toch wel hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar is 1.8 daar automatisch zuiniger mee te noemen dan een 1.6? Had gedacht van niet...
serieus?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:24 schreef Freezer het volgende:
Daarbij alles staat en valt bij je rechtervoet. Ik heb ook al eens zo'n civic hybride 1:7 laten lopen op een tank.
die krengen hebben een sportfunctie?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:33 schreef Freezer het volgende:
Automaat op S en pedaal op de bodem. Veel remmen en hard optrekken en klaar is kees na 5 minuten is de accu leeg en bij snelhden boven de 140 houdt hij het ook niet lang vol. Dan moet alles met dat 1.3 dohc blokkie, wat eigenlijk alleen maar kan janken voordat er uberhaupt beging in komt. Gelukkig was dat een tijdelijke lease. Ik vond het echt drie keerniets die eerste generatie met die pizaplaten als velgen. Maar genoeg off topic.
Ts ik zou als je de keus nog niet hebt gemaakt, in bide uitvoeringen proefrijden.
Wat ik persoonlijk vind:quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar is 1.8 daar automatisch zuiniger mee te noemen dan een 1.6? Had gedacht van niet...
autoweek zit er wel vaker naastquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:52 schreef Apekoek het volgende:
Hmmm bizar, autoweek stelt dat gemiddeld gebruik bij zowel de 1.6 als 1.8 gelijk is, namelijk 12,2 op 1 liter.
Ons rijgedrag op de snelweg is vrijwel hetzelfde als ik het zo lees, blijkbaar zit het verschil dan tóch in de motor?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:43 schreef Palomar het volgende:
Denk dat vooral mijn snelwegkilometers niet zo zuinig zijn. Rij al snel tegen de 140 en de toerenteller staat dan op 4000 (heeft nogal korte 5de versnelling). Haal met 60 liter tank dan ong. 550km totdat het lampje gaat branden. Nog nooit geprobeerd om consequent heel sloom te rijden. Zou me overigens verbazen als het verbruik dan ineens op 1:14 uit komt.
Al kan het ook zijn dan een 1.8 het iets makkelijker heeft en op dezelfde snelheid misschien wel zuiniger is dan een 1.6?
domste post van de week. wat een crap. als je niet veel meer kunt dan de standaard borrelpraat papegaaien, wat doe je hier dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Mooi lijstje!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:14 schreef cressisub het volgende:
Voor de liefhebbers; 75 Indy, 75 Turbo, 75TS, GTV6, Bertone GTV1750, 146 2.0TS, 156 2.0TS, 156SW JTD 2x
Helaas heb ik een te klein budget 1000+/- euro, ik denk dat ik er van af ga zien wegens verhoogd risico. Je hebt de 156 namelijk al vanaf 800 euro op marktplaats, maar dat kan dus niet goed zijn. Ik overweeg nu een 145 wegens het budget.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:06 schreef Freezer het volgende:
147 is ook een vreselijk lekkere auto.... die staat ook in de garage naast de 156
Alle auto's hebben onderhoud nodig... en alles kost geld... ligt een beetje aan de staat waarin je hem koopt. Voorgestelde auto in de marktplaats link een aantal post hierboven is een leuke start positie.
Damn, mij leek de 145 juist goedkoper. Kleinere auto.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:13 schreef Kriegel het volgende:
Niet doen, dat is een minder betrouwbare auto dan de 156 en 147 en bovendien nog ouder. Spaar gewoon door, het gaat maar om 1000 euro verschil.
Overigens is het niet waar dat je voor 800 euro geen goede 156 kan hebben, maar het risico op een afgetrapte wagen is een stuk groter.
Denk idd dat een 156 wel wat te duur wordt als je zo'n budget hebt. Een van 800 kan bijna niet wat zijn (waarom zou iemand hem weg doen voor dat geld?). Daarnaast is de wegenbelasting en verzekering (afhankelijk van je leeftijd) ook best hoog.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Helaas heb ik een te klein budget 1000+/- euro, ik denk dat ik er van af ga zien wegens verhoogd risico. Je hebt de 156 namelijk al vanaf 800 euro op marktplaats, maar dat kan dus niet goed zijn. Ik overweeg nu een 145 wegens het budget.
Klopt, ik heb besloten een goedkope Citroen op de kop te tikken. Ik kom er gewoon achter dat het op dit moment out of my range is. Dus ik kies even voor betrouwbaar en goedkoop. Wie weet volgend jaar voor mij mijn droom auto, een Alfa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:27 schreef Palomar het volgende:
[..]
Denk idd dat een 156 wel wat te duur wordt als je zo'n budget hebt. Een van 800 kan bijna niet wat zijn (waarom zou iemand hem weg doen voor dat geld?). Daarnaast is de wegenbelasting en verzekering (afhankelijk van je leeftijd) ook best hoog.
Met een laag budget kun je beter voor een klein goedkoop japans autootje gaan. Al heeft dat natuurlijk wel een wat andere rijbeleving dan een Alfa
Jezus, kom je met zo'n model aanzetten.quote:
Durf jij te beweren dat ik onzin praat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:51 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
domste post van de week. wat een crap. als je niet veel meer kunt dan de standaard borrelpraat papegaaien, wat doe je hier dan?
quote:
Die heb ik ook gehad. Heb ik ruim 2 jaar gehad. Nergens naar gekeken en bleef maar rijden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef blup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat soort rijtjes zijn merk specifiek niet eens te noemen, niet eens model specifiek, maar verschilt per auto. je kan een volkswagen pech hok hebben.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef vannelle het volgende:
Iedere boeren*** kan knippen en plakken, dat zien we nu wel weer.
Of wou je zeggen dat deze tekst van jezelf is?
Buiten dat....een DS voor dit budget?
Maar je kan wel met 250 over drempels heen rijden zonder dat je iets merkt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef vannelle het volgende:
Iedere boeren*** kan knippen en plakken, dat zien we nu wel weer.
Of wou je zeggen dat deze tekst van jezelf is?
Buiten dat....een DS voor dit budget?
Als jij 250 kan halen in zo'n ding zul je idd in dezelfde droom wel drempels tegenkomen op de snelweg.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:46 schreef Antaris het volgende:
[..]
Maar je kan wel met 250 over drempels heen rijden zonder dat je iets merkt.
Maar die dingen rijden wel wreed lekker.
Punt 1, iedereen die een auto verkoopt, zegt dat die in een goede staat is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:41 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats).
1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:22 schreef KhaZ het volgende:
Bij een 156 (heb er zelf ook 1) moet je gewoon op ¤1500 kosten rekenen per jaar, alleen de APK is vaak al ¤500 vanwege een handremkabeltje hier en remblokken voor bijv. Banden gaan relatief hard als je sportief rijd, ook niet gratis.
Bovengenoemde is zonder storingen..
1 tip: heb je jaarlijks geen ¤1500 "over" (wat je normaal spaart), doe het niet!
Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.
En de rest van de dingen die je noemt slijten bij andere auto's ook.
Dit is het beste antwoordquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Thanksquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Compomotive155 het volgende:
[..]
Dit is het beste antwoord![]()
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.
Voorbeeld: vorig jaar in 1 beurt laten doen bij een specialist, niet een dure dealer:
- fase sensor
- thermostaat
- distributieriem
- koppeling
- banden
en nog 10 dingen die ik ben vergeten.. in zo'n geval moet je zonder met je ogen te knipperen toch even ¤2200 pinnen. Dit is niet om stoer te doen, maar puur als waarschuwing. Rekeningen zoals deze kom je met een 156 gewoon eens in de paar jaar tegen, naast al het andere reguliere onderhoud.
Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.
En nogmaals, de meeste dingen die je noemt komen ook bij een andere auto voor, is geen reden om een 156 af te raden.
Zoals elke auto heeft ie z'n zwakke punten en in het geval van jouw lijstje is dat alleen maar de thermostaat.
Is een zwak punt en geef ik ook direct toe.
De rest van je lijstje valt onder slijtage/onderhoud zoals je bij elke auto hebt.
Eerlijk gezegd heb ik daar overheen gelezen in je lijstje, is idd niet normaal maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.
Tuurlijk gaat er wel eens wat stuk, zelfs met een fiets moet je af en toe kosten maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Verder heb je gelijk, maar er kunnen een heleboel dingen stuk gaan, van katalysator tot ruitenwissermotor. Reed laatst over een drempel: info display stopt er daarna mee. Leuk.. 2e hands te vinden voor ¤100-200. Wel weer pegels..
Da's een feit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Als je een Opel Corsa koopt gaat er veel minder stuk, omdat er veel minder opties inzitten en de motor veel simpeler is.
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Ik denk dat als je op zoek gaat naar een auto van ¤800, je niet ¤1500 per jaar beschikbaar hebt voor standaard onderhoud. Advies.. doorsparen en een goede kopen (die ook stuk kan gaan
).
Ik ben het eigenlijk volledig met punchdrunk eens....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:17 schreef Antaris het volgende:
[..]
Durf jij te beweren dat ik onzin praat.
Droom maar lekker verder jongen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef vannelle het volgende:
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken. Ongeacht welke auto je hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)
Tuurlijk. Maar TS vroeg of het aan te raden is om een auto van rond de 1000 euro te kopen, die als 'betrouwbaar' op marktplaats stond. Waarop het antwoord altijd is : Ren heel hard weg tenzij je in het weekend een garage kan lenen, uitgebreide sleutelervaring hebt, of elk jaar minstens duizend euro naar de garage kan brengen. Vooral of TS voor dat laatste de middelen heeft, valt te bewtijfelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken.
Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:17 schreef vannelle het volgende:
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Een bak uit 1999 ga je geen 10.000 euro voor betalen mits gangbaar merk/model.
Maar een oude, goedkopere auto hoeft niet persé slecht te zijn.
Ook de staat van onderhoud en de kilometerstand. Ik bedoel, kleine verschillen zijn afhankelijk van de verkoper, maar er is wel een reden dat de ene 156 uit '99 ¤2500,- kost en een andere ¤1000,-.quote:Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
In hetzelfde jaar?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop.
De 146 kwam uit '01 en de 156 uit '98. Heb beide auto's tegelijk naar de sloop gebracht en rij nu rond in een VW Polo uit '10quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
In hetzelfde jaar?
En wat voor auto's heb je nog meer naar de sloop gebracht?
Reparatie zou meer kosten dan de waarde. En van mijn spiksplinternieuwe Polo is de turbo al 2x stuk gegaanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:30 schreef Jimmie het volgende:
De VW modellen van de laatste paar jaar zijn anders alles behalve 'gezeikvrij'...
en wegens welke reden moesten ze meteen door naar de sloop dan
Exact. Je moet het maar net treffenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef Apekoek het volgende:
En ja hoor iedereen loopt weer door elkaar heen te zeiken. De 1 brand een Citroen af, de ander zeikt de Alfa onder daar waar
de ander bijna nooit problemen heeft. VWs zijn goed, VWs zijn niet goed. In andere woorden autos zijn net mensen, ieder huisje heeft een kruisje?
Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me opquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:15 schreef vannelle het volgende:
Ik heb mijn punt wel gemaakt, elke oudere auto kan problemen opleveren. Ongeacht welk merk.
Stap er nu tussenuit omdat ik niet zo van bashes tegen bepaalde merken houdt al zijn hier ook nuttige opmerkingen voorbij gekomen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:31 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me op
ja en een bergstandquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:35 schreef welkominspace het volgende:
[..]
die krengen hebben een sportfunctie?
weer wat geleerd
Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Tja...wat je zeker kan zeggen in zo'n geval, is dat er een paar onderdelen aan de auto (snaar ed) dus wel betrouwbaar zullen zijn. Maar ik heb ook gehad, dat m'n auto door de APK kwam, en toch na een half jaar compleet nieuwe remmen nodig had. Kijk eens goed op het APK formulier of er ook aanraadpunten/aanbevelingen op staan? Zo van, remmen zijn goedgekeurd, maar schijven wel erg dun? In dat geval, ben je zeker aan de beurt voor nieuwe remmen binnen een half jaar!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Tja, deze zit net onder de 200k.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:57 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.
ik betaalde voor die van mij met 190K op de teller 2000 euro, maar moest nog wel bij aflevering distributieriem en wat kleine dingetjes aan gebeuren zodat het totaal op 2500 kwam. Was wel bij een Alfa-specialist en met onderhoudshistorie. Via een particulier kan er al flink wat vanaf, maar dan nog vind ik 1000 euro vrij weinig. Of er moet een deuk in zitten ofzo.quote:
Ik vind het dan ook een koopje, de eigenaar zegt dat de bodem verder geen roest heeft en dat de auto op dit moment geen bekende mankementen heeft. Maarja, dit kun je inderdaad nooit weten...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
ik betaalde voor die van mij met 190K op de teller 2000 euro, maar moest nog wel bij aflevering distributieriem en wat kleine dingetjes aan gebeuren zodat het totaal op 2500 kwam. Was wel bij een Alfa-specialist en met onderhoudshistorie. Via een particulier kan er al flink wat vanaf, maar dan nog vind ik 1000 euro vrij weinig. Of er moet een deuk in zitten ofzo.
Maar toch vraagt ie voor de auto niet meer dan een paar grijpstuivers. Als de auto in een dergelijke goede staat is als hij beweert dat hij is, dan kan ie er ook makkelijker meer voor vragen. Als je ook 2 of 3k meer kunt vragen zul je dat niet nalaten lijkt me.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook een koopje, de eigenaar zegt dat de bodem verder geen roest heeft en dat de auto op dit moment geen bekende mankementen heeft. Maarja, dit kun je inderdaad nooit weten...
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar toch vraagt ie voor de auto niet meer dan een paar grijpstuivers. Als de auto in een dergelijke goede staat is als hij beweert dat hij is, dan kan ie er ook makkelijker meer voor vragen. Als je ook 2 of 3k meer kunt vragen zul je dat niet nalaten lijkt me.
Je hebt een punt. Maar net zoals met andere spullen op marktplaats (waar ik trouwens leuk mee bijverdien zo nu en dan, weten mensen niet altijd de waarde goed in te schatten of ze willen er snel van af zonder te veel gezeik). Maar goed, als ik ga kijken dit weekend neem ik een monteur uit mn familie mee. Hij is geen Alfa fan maar hij kan deze bak wel beoordelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar toch vraagt ie voor de auto niet meer dan een paar grijpstuivers. Als de auto in een dergelijke goede staat is als hij beweert dat hij is, dan kan ie er ook makkelijker meer voor vragen. Als je ook 2 of 3k meer kunt vragen zul je dat niet nalaten lijkt me.
Je hebt gelijk. Maar wie zegt dat je met diezelfde bak van 2000 euro geen benoemenswaardige panne krijgt? Kijk het ergste waar ik voor vrees, is dat de verkoper iets voor zich houd, en dus niet verteld. Maarja hoe eerlijk is een verkoper van een duurdere bak?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
Maar jij wil dus een 'niet-standaard-auto' en dan wil je daar ongeveer 1000 euro aan uitgeven? Je kunt heel veel geluk hebben, maar 1000 euro voor een auto vind ik echt heel erg weinig, als je ook nog wil dat ie in goede staat is.
Is dit dus niet een zelfde vergelijking als dat je verhalen hoort dat iemand wel een opeltje koopt voor 250 euro die het dan nog 2 jaar zonder problemen blijkt te doen? En iemand die ergens daarentegen bij een garage een opeltje koopt voor 900 euro die na 2 maanden stil staat? ...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:00 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar wie zegt dat je met diezelfde bak van 2000 euro geen benoemenswaardige panne krijgt? Kijk het ergste waar ik voor vrees, is dat de verkoper iets voor zich houd, en dus niet verteld. Maarja hoe eerlijk is een verkoper van een duurdere bak?
Ik denk dat het het beste is om vóór je gaat kijken de zwakke punten van een bepaald type op te zoeken en daar extra op te letten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:00 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar wie zegt dat je met diezelfde bak van 2000 euro geen benoemenswaardige panne krijgt? Kijk het ergste waar ik voor vrees, is dat de verkoper iets voor zich houd, en dus niet verteld. Maarja hoe eerlijk is een verkoper van een duurdere bak?
Mijn vrouw heeft ooit een auto gehad die ik voor 300 gulden heb gekocht, 4 jaar mee gereden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Is dit dus niet een zelfde vergelijking als dat je verhalen hoort dat iemand wel een opeltje koopt voor 250 euro die het dan nog 2 jaar zonder problemen blijkt te doen? En iemand die ergens daarentegen bij een garage een opeltje koopt voor 900 euro die na 2 maanden stil staat? ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |