abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100314068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.
En de rest van de dingen die je noemt slijten bij andere auto's ook.
Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.

Voorbeeld: vorig jaar in 1 beurt laten doen bij een specialist, niet een dure dealer:

- fase sensor
- thermostaat
- distributieriem
- koppeling
- banden
en nog 10 dingen die ik ben vergeten.. in zo'n geval moet je zonder met je ogen te knipperen toch even ¤2200 pinnen. Dit is niet om stoer te doen, maar puur als waarschuwing. Rekeningen zoals deze kom je met een 156 gewoon eens in de paar jaar tegen, naast al het andere reguliere onderhoud.

Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_100314248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:

[..]

Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Dit is het beste antwoord ^O^ :P
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_100314257
quote:
19s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Compomotive155 het volgende:

[..]

Dit is het beste antwoord ^O^ :P
Thanks :P
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_100314589
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:

[..]

Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.

Voorbeeld: vorig jaar in 1 beurt laten doen bij een specialist, niet een dure dealer:

- fase sensor
- thermostaat
- distributieriem
- koppeling
- banden
en nog 10 dingen die ik ben vergeten.. in zo'n geval moet je zonder met je ogen te knipperen toch even ¤2200 pinnen. Dit is niet om stoer te doen, maar puur als waarschuwing. Rekeningen zoals deze kom je met een 156 gewoon eens in de paar jaar tegen, naast al het andere reguliere onderhoud.

Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.
En nogmaals, de meeste dingen die je noemt komen ook bij een andere auto voor, is geen reden om een 156 af te raden.
Zoals elke auto heeft ie z'n zwakke punten en in het geval van jouw lijstje is dat alleen maar de thermostaat.
Is een zwak punt en geef ik ook direct toe.
De rest van je lijstje valt onder slijtage/onderhoud zoals je bij elke auto hebt.
pi_100314882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.
En nogmaals, de meeste dingen die je noemt komen ook bij een andere auto voor, is geen reden om een 156 af te raden.
Zoals elke auto heeft ie z'n zwakke punten en in het geval van jouw lijstje is dat alleen maar de thermostaat.
Is een zwak punt en geef ik ook direct toe.
De rest van je lijstje valt onder slijtage/onderhoud zoals je bij elke auto hebt.
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.

Verder heb je gelijk, maar er kunnen een heleboel dingen stuk gaan, van katalysator tot ruitenwissermotor. Reed laatst over een drempel: info display stopt er daarna mee. Leuk.. 2e hands te vinden voor ¤100-200. Wel weer pegels..

Als je een Opel Corsa koopt gaat er veel minder stuk, omdat er veel minder opties inzitten en de motor veel simpeler is.

Ik denk dat als je op zoek gaat naar een auto van ¤800, je niet ¤1500 per jaar beschikbaar hebt voor standaard onderhoud. Advies.. doorsparen en een goede kopen (die ook stuk kan gaan _O- ).
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_100316632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:

[..]

Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.
Eerlijk gezegd heb ik daar overheen gelezen in je lijstje, is idd niet normaal maar het gebeurt wel.
En niet alleen bij Alfa.
Originele waterpomp van een 156 is een rukding, een kunststof schoepenwieltje wat op een as geperst zit gaat speling krijgen waardoor hij niet meer voldoende rond gaat en dus z'n werk niet meer doet. Vervangingsexemplaar is een metalen schoepending wat volgens mij niet stuk te krijgen is.
Maar ja, heb ook wel waterpompen vervangen bij een Fiesta en bij een Starlet die volgens de meesten hier als onverwoestbaar bekend zijn.......

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Verder heb je gelijk, maar er kunnen een heleboel dingen stuk gaan, van katalysator tot ruitenwissermotor. Reed laatst over een drempel: info display stopt er daarna mee. Leuk.. 2e hands te vinden voor ¤100-200. Wel weer pegels..
Tuurlijk gaat er wel eens wat stuk, zelfs met een fiets moet je af en toe kosten maken.
Hoort dat niet een beetje bij het gebruik van spullen? Alleen zijn de kosten niet zo dramatisch hoog als hier verteld wordt, ik vind het bangmakerij

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Als je een Opel Corsa koopt gaat er veel minder stuk, omdat er veel minder opties inzitten en de motor veel simpeler is.
Da's een feit.
Maar als je gaat lopen gaat er nog minder stuk. Heb ik van horen zeggen, ik loop niet graag. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Ik denk dat als je op zoek gaat naar een auto van ¤800, je niet ¤1500 per jaar beschikbaar hebt voor standaard onderhoud. Advies.. doorsparen en een goede kopen (die ook stuk kan gaan _O- ).
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.
Wat voor auto je ook rijdt: garage kost klauwen vol duiten.
Als je goedkoop wilt rijden zul je toch echt het meeste zelf moeten doen, ongeacht het merk en type.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:51:32 #97
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100318799
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:17 schreef Antaris het volgende:

[..]

Durf jij te beweren dat ik onzin praat.
Droom maar lekker verder jongen.
Ik ben het eigenlijk volledig met punchdrunk eens....
pi_100320236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
:')

BMW maakt wel goede diesels maar de rest?? Stelletje pompverstuiver bende.
Opel heeft ook goede diesels sinds een aantal jaar nu ze JTD's in hun auto's stoppen.. ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:51:31 #99
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100320779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef vannelle het volgende:
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100320872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken. Ongeacht welke auto je hebt.
Dank je voor het punt wat je maakt! ^O^
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:00:35 #101
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100321033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken.
Tuurlijk. Maar TS vroeg of het aan te raden is om een auto van rond de 1000 euro te kopen, die als 'betrouwbaar' op marktplaats stond. Waarop het antwoord altijd is : Ren heel hard weg tenzij je in het weekend een garage kan lenen, uitgebreide sleutelervaring hebt, of elk jaar minstens duizend euro naar de garage kan brengen. Vooral of TS voor dat laatste de middelen heeft, valt te bewtijfelen.
Of andere hier in dit topic sleutel - angst hebben of whatever...is in dit topic niet echt van belang lijkt me zo.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100323218
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Een bak uit 1999 ga je geen 10.000 euro voor betalen mits gangbaar merk/model.
Maar een oude, goedkopere auto hoeft niet persé slecht te zijn.
pi_100323308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:17 schreef vannelle het volgende:
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Een bak uit 1999 ga je geen 10.000 euro voor betalen mits gangbaar merk/model.
Maar een oude, goedkopere auto hoeft niet persé slecht te zijn.
Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:21:02 #104
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100323367
quote:
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Ook de staat van onderhoud en de kilometerstand. Ik bedoel, kleine verschillen zijn afhankelijk van de verkoper, maar er is wel een reden dat de ene 156 uit '99 ¤2500,- kost en een andere ¤1000,-.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100323379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop. :')
In hetzelfde jaar?
En wat voor auto's heb je nog meer naar de sloop gebracht?
pi_100323414
Een goedkope hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Mijn pa heeft 2 maal een 156 gehad, zat wel bijna 5 jaar verschil in bouwjaar in. De nieuwere had weinig, maar die heeft hij (noodgedwongen) moeten inruilen vlak voor er wat normale dingen zoals remmen etc aan kwamen, maar daar weinig mee gehad.
De oudere 156 had wel wat dingen, op zich ook niet heel speciaal, maar die was wel wat duurder en een ongelukkige koop geweest. Daarvoor een 155 gehad waar hij een ton mee heeft gereden zonder al te noemenswaardige dingen.

Overigens was die oudere 156 een 1.8 en dat was voor die auto prima qua trekkracht en vlot doorrijden.

Overigens kocht ik mijn 1e 155 bij de garage maar had ik liever achteraf een auto gekocht van binnen de autoclub. Dan is vaak het exemplaar bekend binnen de club plus bijbehorende onderhoudshistorie. Mijn onlangs aangeschafte heb ik ook binnen de club gekocht, dan is de kans op bedonderen een heel stuk kleiner.
pi_100323515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

In hetzelfde jaar?
En wat voor auto's heb je nog meer naar de sloop gebracht?
De 146 kwam uit '01 en de 156 uit '98. Heb beide auto's tegelijk naar de sloop gebracht en rij nu rond in een VW Polo uit '10 :)

Ben blij dat ik van al dat Alfa gezeik af ben :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100323730
De VW modellen van de laatste paar jaar zijn anders alles behalve 'gezeikvrij'...

en wegens welke reden moesten ze meteen door naar de sloop dan :?
pi_100323945
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:30 schreef Jimmie het volgende:
De VW modellen van de laatste paar jaar zijn anders alles behalve 'gezeikvrij'...

en wegens welke reden moesten ze meteen door naar de sloop dan :?
Reparatie zou meer kosten dan de waarde. En van mijn spiksplinternieuwe Polo is de turbo al 2x stuk gegaan :') Nog geen 20.000 op de teller :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100324121
En ja hoor iedereen loopt weer door elkaar heen te zeiken. De 1 brand een Citroen af, de ander zeikt de Alfa onder daar waar
de ander bijna nooit problemen heeft. VWs zijn goed, VWs zijn niet goed. In andere woorden autos zijn net mensen, ieder huisje heeft een kruisje?
pi_100324205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef Apekoek het volgende:
En ja hoor iedereen loopt weer door elkaar heen te zeiken. De 1 brand een Citroen af, de ander zeikt de Alfa onder daar waar
de ander bijna nooit problemen heeft. VWs zijn goed, VWs zijn niet goed. In andere woorden autos zijn net mensen, ieder huisje heeft een kruisje?
Exact. Je moet het maar net treffen ;) Wat voor merk dan ook :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:54:22 #112
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100324816
De waarheid ligt zoals altijd in het midden.

Je kunt niet alle auto's uit een land of van een merk onbetrouwbaar noemen (gebeurt echter vaak genoeg), maar je kunt auto's ook weer niet als geheel losse eenheden zien waarbij de kans op geluk 50% is. Een auto hoort bij een type. Bij het ene type zal je gewoon meer risico lopen op een probleembak dan bij het andere, en sommige merken hebben bovengemiddeld veel types die risicovol- of loos zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100325604
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
pi_100325674
Ik heb mijn punt wel gemaakt, elke oudere auto kan problemen opleveren. Ongeacht welk merk.
Stap er nu tussenuit omdat ik niet zo van bashes tegen bepaalde merken houdt al zijn hier ook nuttige opmerkingen voorbij gekomen.
pi_100326220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:15 schreef vannelle het volgende:
Ik heb mijn punt wel gemaakt, elke oudere auto kan problemen opleveren. Ongeacht welk merk.
Stap er nu tussenuit omdat ik niet zo van bashes tegen bepaalde merken houdt al zijn hier ook nuttige opmerkingen voorbij gekomen.
Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me op ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100326642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:31 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me op ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:30:35 #117
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100332221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:35 schreef welkominspace het volgende:

[..]

die krengen hebben een sportfunctie? _O-
weer wat geleerd :')
ja en een bergstand :')

mijn vader heeft er ook een :|W ;(
pi_100343698
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:41:06 #119
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100344569
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Tja...wat je zeker kan zeggen in zo'n geval, is dat er een paar onderdelen aan de auto (snaar ed) dus wel betrouwbaar zullen zijn. Maar ik heb ook gehad, dat m'n auto door de APK kwam, en toch na een half jaar compleet nieuwe remmen nodig had. Kijk eens goed op het APK formulier of er ook aanraadpunten/aanbevelingen op staan? Zo van, remmen zijn goedgekeurd, maar schijven wel erg dun? In dat geval, ben je zeker aan de beurt voor nieuwe remmen binnen een half jaar!

Hoe je het ook wend of keert, er zitten veel ondedelen aan een auto die stuk kunnen. En hoe ouder...hoe meer er stuk zal gaan. Het is best simpel :+ net 600 euri afgetikt voor nieuwe schijven ed voor, en achter nieuwe trommels en een remcylinder vanwege dat het lekte als een idioot. Half jaar na de APK. Het zegt heel weinig soms...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100347921
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:57 schreef Palomar het volgende:

[..]

Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.
Tja, deze zit net onder de 200k. :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')