Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.
En de rest van de dingen die je noemt slijten bij andere auto's ook.
Dit is het beste antwoordquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Thanksquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Compomotive155 het volgende:
[..]
Dit is het beste antwoord![]()
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.
Voorbeeld: vorig jaar in 1 beurt laten doen bij een specialist, niet een dure dealer:
- fase sensor
- thermostaat
- distributieriem
- koppeling
- banden
en nog 10 dingen die ik ben vergeten.. in zo'n geval moet je zonder met je ogen te knipperen toch even ¤2200 pinnen. Dit is niet om stoer te doen, maar puur als waarschuwing. Rekeningen zoals deze kom je met een 156 gewoon eens in de paar jaar tegen, naast al het andere reguliere onderhoud.
Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.
En nogmaals, de meeste dingen die je noemt komen ook bij een andere auto voor, is geen reden om een 156 af te raden.
Zoals elke auto heeft ie z'n zwakke punten en in het geval van jouw lijstje is dat alleen maar de thermostaat.
Is een zwak punt en geef ik ook direct toe.
De rest van je lijstje valt onder slijtage/onderhoud zoals je bij elke auto hebt.
Eerlijk gezegd heb ik daar overheen gelezen in je lijstje, is idd niet normaal maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.
Tuurlijk gaat er wel eens wat stuk, zelfs met een fiets moet je af en toe kosten maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Verder heb je gelijk, maar er kunnen een heleboel dingen stuk gaan, van katalysator tot ruitenwissermotor. Reed laatst over een drempel: info display stopt er daarna mee. Leuk.. 2e hands te vinden voor ¤100-200. Wel weer pegels..
Da's een feit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Als je een Opel Corsa koopt gaat er veel minder stuk, omdat er veel minder opties inzitten en de motor veel simpeler is.
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Ik denk dat als je op zoek gaat naar een auto van ¤800, je niet ¤1500 per jaar beschikbaar hebt voor standaard onderhoud. Advies.. doorsparen en een goede kopen (die ook stuk kan gaan
).
Ik ben het eigenlijk volledig met punchdrunk eens....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:17 schreef Antaris het volgende:
[..]
Durf jij te beweren dat ik onzin praat.
Droom maar lekker verder jongen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef vannelle het volgende:
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken. Ongeacht welke auto je hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)
Tuurlijk. Maar TS vroeg of het aan te raden is om een auto van rond de 1000 euro te kopen, die als 'betrouwbaar' op marktplaats stond. Waarop het antwoord altijd is : Ren heel hard weg tenzij je in het weekend een garage kan lenen, uitgebreide sleutelervaring hebt, of elk jaar minstens duizend euro naar de garage kan brengen. Vooral of TS voor dat laatste de middelen heeft, valt te bewtijfelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken.
Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:17 schreef vannelle het volgende:
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Een bak uit 1999 ga je geen 10.000 euro voor betalen mits gangbaar merk/model.
Maar een oude, goedkopere auto hoeft niet persé slecht te zijn.
Ook de staat van onderhoud en de kilometerstand. Ik bedoel, kleine verschillen zijn afhankelijk van de verkoper, maar er is wel een reden dat de ene 156 uit '99 ¤2500,- kost en een andere ¤1000,-.quote:Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
In hetzelfde jaar?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop.
De 146 kwam uit '01 en de 156 uit '98. Heb beide auto's tegelijk naar de sloop gebracht en rij nu rond in een VW Polo uit '10quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
In hetzelfde jaar?
En wat voor auto's heb je nog meer naar de sloop gebracht?
Reparatie zou meer kosten dan de waarde. En van mijn spiksplinternieuwe Polo is de turbo al 2x stuk gegaanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:30 schreef Jimmie het volgende:
De VW modellen van de laatste paar jaar zijn anders alles behalve 'gezeikvrij'...
en wegens welke reden moesten ze meteen door naar de sloop dan
Exact. Je moet het maar net treffenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef Apekoek het volgende:
En ja hoor iedereen loopt weer door elkaar heen te zeiken. De 1 brand een Citroen af, de ander zeikt de Alfa onder daar waar
de ander bijna nooit problemen heeft. VWs zijn goed, VWs zijn niet goed. In andere woorden autos zijn net mensen, ieder huisje heeft een kruisje?
Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me opquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:15 schreef vannelle het volgende:
Ik heb mijn punt wel gemaakt, elke oudere auto kan problemen opleveren. Ongeacht welk merk.
Stap er nu tussenuit omdat ik niet zo van bashes tegen bepaalde merken houdt al zijn hier ook nuttige opmerkingen voorbij gekomen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:31 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me op
ja en een bergstandquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:35 schreef welkominspace het volgende:
[..]
die krengen hebben een sportfunctie?
weer wat geleerd
Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Tja...wat je zeker kan zeggen in zo'n geval, is dat er een paar onderdelen aan de auto (snaar ed) dus wel betrouwbaar zullen zijn. Maar ik heb ook gehad, dat m'n auto door de APK kwam, en toch na een half jaar compleet nieuwe remmen nodig had. Kijk eens goed op het APK formulier of er ook aanraadpunten/aanbevelingen op staan? Zo van, remmen zijn goedgekeurd, maar schijven wel erg dun? In dat geval, ben je zeker aan de beurt voor nieuwe remmen binnen een half jaar!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Tja, deze zit net onder de 200k.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:57 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |