abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:00:35 #101
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100321033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken.
Tuurlijk. Maar TS vroeg of het aan te raden is om een auto van rond de 1000 euro te kopen, die als 'betrouwbaar' op marktplaats stond. Waarop het antwoord altijd is : Ren heel hard weg tenzij je in het weekend een garage kan lenen, uitgebreide sleutelervaring hebt, of elk jaar minstens duizend euro naar de garage kan brengen. Vooral of TS voor dat laatste de middelen heeft, valt te bewtijfelen.
Of andere hier in dit topic sleutel - angst hebben of whatever...is in dit topic niet echt van belang lijkt me zo.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100323218
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Een bak uit 1999 ga je geen 10.000 euro voor betalen mits gangbaar merk/model.
Maar een oude, goedkopere auto hoeft niet persé slecht te zijn.
pi_100323308
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:17 schreef vannelle het volgende:
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Een bak uit 1999 ga je geen 10.000 euro voor betalen mits gangbaar merk/model.
Maar een oude, goedkopere auto hoeft niet persé slecht te zijn.
Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:21:02 #104
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100323367
quote:
Prijs van een auto is vnl. afhankelijk van de leeftijd van een auto.
Ook de staat van onderhoud en de kilometerstand. Ik bedoel, kleine verschillen zijn afhankelijk van de verkoper, maar er is wel een reden dat de ene 156 uit '99 ¤2500,- kost en een andere ¤1000,-.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100323379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:19 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Allebei mijn Alfa's (156 en 146) waren binnen één jaar rijp voor de sloop. :')
In hetzelfde jaar?
En wat voor auto's heb je nog meer naar de sloop gebracht?
pi_100323414
Een goedkope hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Mijn pa heeft 2 maal een 156 gehad, zat wel bijna 5 jaar verschil in bouwjaar in. De nieuwere had weinig, maar die heeft hij (noodgedwongen) moeten inruilen vlak voor er wat normale dingen zoals remmen etc aan kwamen, maar daar weinig mee gehad.
De oudere 156 had wel wat dingen, op zich ook niet heel speciaal, maar die was wel wat duurder en een ongelukkige koop geweest. Daarvoor een 155 gehad waar hij een ton mee heeft gereden zonder al te noemenswaardige dingen.

Overigens was die oudere 156 een 1.8 en dat was voor die auto prima qua trekkracht en vlot doorrijden.

Overigens kocht ik mijn 1e 155 bij de garage maar had ik liever achteraf een auto gekocht van binnen de autoclub. Dan is vaak het exemplaar bekend binnen de club plus bijbehorende onderhoudshistorie. Mijn onlangs aangeschafte heb ik ook binnen de club gekocht, dan is de kans op bedonderen een heel stuk kleiner.
pi_100323515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

In hetzelfde jaar?
En wat voor auto's heb je nog meer naar de sloop gebracht?
De 146 kwam uit '01 en de 156 uit '98. Heb beide auto's tegelijk naar de sloop gebracht en rij nu rond in een VW Polo uit '10 :)

Ben blij dat ik van al dat Alfa gezeik af ben :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100323730
De VW modellen van de laatste paar jaar zijn anders alles behalve 'gezeikvrij'...

en wegens welke reden moesten ze meteen door naar de sloop dan :?
pi_100323945
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:30 schreef Jimmie het volgende:
De VW modellen van de laatste paar jaar zijn anders alles behalve 'gezeikvrij'...

en wegens welke reden moesten ze meteen door naar de sloop dan :?
Reparatie zou meer kosten dan de waarde. En van mijn spiksplinternieuwe Polo is de turbo al 2x stuk gegaan :') Nog geen 20.000 op de teller :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100324121
En ja hoor iedereen loopt weer door elkaar heen te zeiken. De 1 brand een Citroen af, de ander zeikt de Alfa onder daar waar
de ander bijna nooit problemen heeft. VWs zijn goed, VWs zijn niet goed. In andere woorden autos zijn net mensen, ieder huisje heeft een kruisje?
pi_100324205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:39 schreef Apekoek het volgende:
En ja hoor iedereen loopt weer door elkaar heen te zeiken. De 1 brand een Citroen af, de ander zeikt de Alfa onder daar waar
de ander bijna nooit problemen heeft. VWs zijn goed, VWs zijn niet goed. In andere woorden autos zijn net mensen, ieder huisje heeft een kruisje?
Exact. Je moet het maar net treffen ;) Wat voor merk dan ook :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:54:22 #112
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_100324816
De waarheid ligt zoals altijd in het midden.

Je kunt niet alle auto's uit een land of van een merk onbetrouwbaar noemen (gebeurt echter vaak genoeg), maar je kunt auto's ook weer niet als geheel losse eenheden zien waarbij de kans op geluk 50% is. Een auto hoort bij een type. Bij het ene type zal je gewoon meer risico lopen op een probleembak dan bij het andere, en sommige merken hebben bovengemiddeld veel types die risicovol- of loos zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_100325604
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
pi_100325674
Ik heb mijn punt wel gemaakt, elke oudere auto kan problemen opleveren. Ongeacht welk merk.
Stap er nu tussenuit omdat ik niet zo van bashes tegen bepaalde merken houdt al zijn hier ook nuttige opmerkingen voorbij gekomen.
pi_100326220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:15 schreef vannelle het volgende:
Ik heb mijn punt wel gemaakt, elke oudere auto kan problemen opleveren. Ongeacht welk merk.
Stap er nu tussenuit omdat ik niet zo van bashes tegen bepaalde merken houdt al zijn hier ook nuttige opmerkingen voorbij gekomen.
Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me op ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100326642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:31 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Het gekke is... Ik zie meer modernere auto's langs de kant van de snelweg staan, dan oudere. Vooral Mercedes viel me op ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:30:35 #117
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100332221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:35 schreef welkominspace het volgende:

[..]

die krengen hebben een sportfunctie? _O-
weer wat geleerd :')
ja en een bergstand :')

mijn vader heeft er ook een :|W ;(
pi_100343698
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:41:06 #119
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100344569
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:14 schreef Apekoek het volgende:
Toch heb ik nu een alfa 156 met nieuwe apk + nieuwe distributie riem (paar 1000km oud) + nieuwe voorbanden gevonden voor 1000 euro. Wordt ik nu genept of luckyshot?
Tja...wat je zeker kan zeggen in zo'n geval, is dat er een paar onderdelen aan de auto (snaar ed) dus wel betrouwbaar zullen zijn. Maar ik heb ook gehad, dat m'n auto door de APK kwam, en toch na een half jaar compleet nieuwe remmen nodig had. Kijk eens goed op het APK formulier of er ook aanraadpunten/aanbevelingen op staan? Zo van, remmen zijn goedgekeurd, maar schijven wel erg dun? In dat geval, ben je zeker aan de beurt voor nieuwe remmen binnen een half jaar!

Hoe je het ook wend of keert, er zitten veel ondedelen aan een auto die stuk kunnen. En hoe ouder...hoe meer er stuk zal gaan. Het is best simpel :+ net 600 euri afgetikt voor nieuwe schijven ed voor, en achter nieuwe trommels en een remcylinder vanwege dat het lekte als een idioot. Half jaar na de APK. Het zegt heel weinig soms...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100347921
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 08:57 schreef Palomar het volgende:

[..]

Maar wat voor kilometerstand heeft ie dan? Een benzineauto met bijv. >220K op de teller is sowieso al niet meer zo gewild en dus lage prijs, ook al heeft ie nieuwe banden etc.
Tja, deze zit net onder de 200k. :?
pi_100348335
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:43 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Tja, deze zit net onder de 200k. :?
ik betaalde voor die van mij met 190K op de teller 2000 euro, maar moest nog wel bij aflevering distributieriem en wat kleine dingetjes aan gebeuren zodat het totaal op 2500 kwam. Was wel bij een Alfa-specialist en met onderhoudshistorie. Via een particulier kan er al flink wat vanaf, maar dan nog vind ik 1000 euro vrij weinig. Of er moet een deuk in zitten ofzo.
pi_100349053
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

ik betaalde voor die van mij met 190K op de teller 2000 euro, maar moest nog wel bij aflevering distributieriem en wat kleine dingetjes aan gebeuren zodat het totaal op 2500 kwam. Was wel bij een Alfa-specialist en met onderhoudshistorie. Via een particulier kan er al flink wat vanaf, maar dan nog vind ik 1000 euro vrij weinig. Of er moet een deuk in zitten ofzo.
Ik vind het dan ook een koopje, de eigenaar zegt dat de bodem verder geen roest heeft en dat de auto op dit moment geen bekende mankementen heeft. Maarja, dit kun je inderdaad nooit weten...
pi_100351316
Ik rijd nu zelf al een kleine 1 1/2 jaar rond in een alfa romeo 166 en hij rijd nog steeds goed alleen wat kleine problemen gehad en de airco pomp die kapot is gegaan maar die is vervangen vorig jaar.
en gisteren heb ik de radiateur laten vervangen.
maar hij rijd als een zonnetje en ik hoop er nog lange tijd in rond te kunnen rijden.
mocht ik hem weg moeten doen koop ik waarschijnlijk wel weer een 166.
Omdat hij gewoon comfortabel rijd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_100353299
Vraag mij ook wel eens af of de hogere onderhoudskosten ook een stukje kan komen doordat Alfa rijders graag hun auto op orde hebben. Voor sommigen is een mes door hun hand steken minder pijnlijk dan een verse kras op de met zorg gepoetste Bella.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:03:51 #125
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100354803
Zal vast mee spelen,,,die deuk in m'n Citroen zal me echt aan me reet roesten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:06:22 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100357190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook een koopje, de eigenaar zegt dat de bodem verder geen roest heeft en dat de auto op dit moment geen bekende mankementen heeft. Maarja, dit kun je inderdaad nooit weten...
Maar toch vraagt ie voor de auto niet meer dan een paar grijpstuivers. Als de auto in een dergelijke goede staat is als hij beweert dat hij is, dan kan ie er ook makkelijker meer voor vragen. Als je ook 2 of 3k meer kunt vragen zul je dat niet nalaten lijkt me.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100358066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar toch vraagt ie voor de auto niet meer dan een paar grijpstuivers. Als de auto in een dergelijke goede staat is als hij beweert dat hij is, dan kan ie er ook makkelijker meer voor vragen. Als je ook 2 of 3k meer kunt vragen zul je dat niet nalaten lijkt me.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar toch vraagt ie voor de auto niet meer dan een paar grijpstuivers. Als de auto in een dergelijke goede staat is als hij beweert dat hij is, dan kan ie er ook makkelijker meer voor vragen. Als je ook 2 of 3k meer kunt vragen zul je dat niet nalaten lijkt me.
Je hebt een punt. Maar net zoals met andere spullen op marktplaats (waar ik trouwens leuk mee bijverdien zo nu en dan, weten mensen niet altijd de waarde goed in te schatten of ze willen er snel van af zonder te veel gezeik). Maar goed, als ik ga kijken dit weekend neem ik een monteur uit mn familie mee. Hij is geen Alfa fan maar hij kan deze bak wel beoordelen. :)

Verder vond ik deze lijst: http://www.autoblog.nl/ar(...)est_betrouwbare_auto
Aangezien de Alfa 145 ook nog in mijn overweging zit, blijkt op plaats 95 te staan. :')
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:39:46 #128
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100358462
Maar jij wil dus een 'niet-standaard-auto' en dan wil je daar ongeveer 1000 euro aan uitgeven? Je kunt heel veel geluk hebben, maar 1000 euro voor een auto vind ik echt heel erg weinig, als je ook nog wil dat ie in goede staat is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100359318
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
Maar jij wil dus een 'niet-standaard-auto' en dan wil je daar ongeveer 1000 euro aan uitgeven? Je kunt heel veel geluk hebben, maar 1000 euro voor een auto vind ik echt heel erg weinig, als je ook nog wil dat ie in goede staat is.
Je hebt gelijk. Maar wie zegt dat je met diezelfde bak van 2000 euro geen benoemenswaardige panne krijgt? Kijk het ergste waar ik voor vrees, is dat de verkoper iets voor zich houd, en dus niet verteld. Maarja hoe eerlijk is een verkoper van een duurdere bak?
pi_100359526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar wie zegt dat je met diezelfde bak van 2000 euro geen benoemenswaardige panne krijgt? Kijk het ergste waar ik voor vrees, is dat de verkoper iets voor zich houd, en dus niet verteld. Maarja hoe eerlijk is een verkoper van een duurdere bak?
Is dit dus niet een zelfde vergelijking als dat je verhalen hoort dat iemand wel een opeltje koopt voor 250 euro die het dan nog 2 jaar zonder problemen blijkt te doen? En iemand die ergens daarentegen bij een garage een opeltje koopt voor 900 euro die na 2 maanden stil staat? ...
pi_100359585
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar wie zegt dat je met diezelfde bak van 2000 euro geen benoemenswaardige panne krijgt? Kijk het ergste waar ik voor vrees, is dat de verkoper iets voor zich houd, en dus niet verteld. Maarja hoe eerlijk is een verkoper van een duurdere bak?
Ik denk dat het het beste is om vóór je gaat kijken de zwakke punten van een bepaald type op te zoeken en daar extra op te letten.
Zwakke punten van een 156 weet je inmiddels en als die wel of niet van toepassing zijn voor de auto waar je naar gaat kijken zie je dan wel.
pi_100359660
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Is dit dus niet een zelfde vergelijking als dat je verhalen hoort dat iemand wel een opeltje koopt voor 250 euro die het dan nog 2 jaar zonder problemen blijkt te doen? En iemand die ergens daarentegen bij een garage een opeltje koopt voor 900 euro die na 2 maanden stil staat? ...
Mijn vrouw heeft ooit een auto gehad die ik voor 300 gulden heb gekocht, 4 jaar mee gereden.
Hebben we mazzel mee gehad, had ook pech kunnen zijn.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:58:25 #134
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_100415317
Ik heb niet het hele topic doorgespit, dus wellicht zeg ik dingen die al gezegd zijn, maar als ervaringsdeskundige wil ik het toch even kwijt:

Ik heb zo'n ding gehad (156 1.8 TS) en kan hem voor wat betrouwbaarheid en onderhoudskosten alleen maar afraden. De mijne was niet eens zo heel oud (5 jaar) en niet idioot veel kilometers (>150.000), maar had aan de lopende band problemen. Ik noem o.a. kabelboom in stoel vervangen, wiellager, koppakking, radiateur, lekkende stuurbekrachtiging waarvoor de motor gelicht zou moeten worden, speling fusee..)
Alleen aan te raden als je handig met auto's bent en goedkoop aan onderdelen kan komen, want die zijn ook nog vrij duur.

Ook is ie onpraktisch aangezien de achterbank niet neer kan. Het enige dat ie goed doet is er mooi uitzien en erg goed rijden. Een neef van me had ook zo'n ding en heeft er ook een kapitaal tegenaan gegooid.

Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, maar dít is in elk geval míjn ervaring met een Alfa 156.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_100649055
Voor 1200 euro zou ìk geen Alfa durven kopen. Dus tenzij je hetzelfde bedrag per jaar wil uitgeven aan onderhoud of zelf er goed kunt sleutelen zou ik daar niet aan beginnen. Sowieso kun je voor dat geld geen leuke auto kopen.
Wel eentje waar je lekker 2 jaartje mee kunt rijden zonder al teveel problemen maar dan moet je meer denken aan een starlet, micra, civic.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op Alfa's (heb een 147 jtd gehad en nu een 159 jtdm), maar het onderhoud is prijzig als je het niet zelf kunt doen.
Bij de 156 gaan geheid je draagarmen kapot en nog wat andere onderstel zaken die ook regelmatig kraken btw (gelukkig bij de 159 stukken beter!).
Verder heb ik ook mijn twijfels bij de benzine versies, je leest nog wel eens een horrorverhaal van motoren die in de soep lopen.
Zie ook: www.alfaforum.nl
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')