autoweek zit er wel vaker naastquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:52 schreef Apekoek het volgende:
Hmmm bizar, autoweek stelt dat gemiddeld gebruik bij zowel de 1.6 als 1.8 gelijk is, namelijk 12,2 op 1 liter.
Ons rijgedrag op de snelweg is vrijwel hetzelfde als ik het zo lees, blijkbaar zit het verschil dan tóch in de motor?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:43 schreef Palomar het volgende:
Denk dat vooral mijn snelwegkilometers niet zo zuinig zijn. Rij al snel tegen de 140 en de toerenteller staat dan op 4000 (heeft nogal korte 5de versnelling). Haal met 60 liter tank dan ong. 550km totdat het lampje gaat branden. Nog nooit geprobeerd om consequent heel sloom te rijden. Zou me overigens verbazen als het verbruik dan ineens op 1:14 uit komt.
Al kan het ook zijn dan een 1.8 het iets makkelijker heeft en op dezelfde snelheid misschien wel zuiniger is dan een 1.6?
domste post van de week. wat een crap. als je niet veel meer kunt dan de standaard borrelpraat papegaaien, wat doe je hier dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Mooi lijstje!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:14 schreef cressisub het volgende:
Voor de liefhebbers; 75 Indy, 75 Turbo, 75TS, GTV6, Bertone GTV1750, 146 2.0TS, 156 2.0TS, 156SW JTD 2x
Helaas heb ik een te klein budget 1000+/- euro, ik denk dat ik er van af ga zien wegens verhoogd risico. Je hebt de 156 namelijk al vanaf 800 euro op marktplaats, maar dat kan dus niet goed zijn. Ik overweeg nu een 145 wegens het budget.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:06 schreef Freezer het volgende:
147 is ook een vreselijk lekkere auto.... die staat ook in de garage naast de 156
Alle auto's hebben onderhoud nodig... en alles kost geld... ligt een beetje aan de staat waarin je hem koopt. Voorgestelde auto in de marktplaats link een aantal post hierboven is een leuke start positie.
Damn, mij leek de 145 juist goedkoper. Kleinere auto.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:13 schreef Kriegel het volgende:
Niet doen, dat is een minder betrouwbare auto dan de 156 en 147 en bovendien nog ouder. Spaar gewoon door, het gaat maar om 1000 euro verschil.
Overigens is het niet waar dat je voor 800 euro geen goede 156 kan hebben, maar het risico op een afgetrapte wagen is een stuk groter.
Denk idd dat een 156 wel wat te duur wordt als je zo'n budget hebt. Een van 800 kan bijna niet wat zijn (waarom zou iemand hem weg doen voor dat geld?). Daarnaast is de wegenbelasting en verzekering (afhankelijk van je leeftijd) ook best hoog.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Helaas heb ik een te klein budget 1000+/- euro, ik denk dat ik er van af ga zien wegens verhoogd risico. Je hebt de 156 namelijk al vanaf 800 euro op marktplaats, maar dat kan dus niet goed zijn. Ik overweeg nu een 145 wegens het budget.
Klopt, ik heb besloten een goedkope Citroen op de kop te tikken. Ik kom er gewoon achter dat het op dit moment out of my range is. Dus ik kies even voor betrouwbaar en goedkoop. Wie weet volgend jaar voor mij mijn droom auto, een Alfa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:27 schreef Palomar het volgende:
[..]
Denk idd dat een 156 wel wat te duur wordt als je zo'n budget hebt. Een van 800 kan bijna niet wat zijn (waarom zou iemand hem weg doen voor dat geld?). Daarnaast is de wegenbelasting en verzekering (afhankelijk van je leeftijd) ook best hoog.
Met een laag budget kun je beter voor een klein goedkoop japans autootje gaan. Al heeft dat natuurlijk wel een wat andere rijbeleving dan een Alfa
Jezus, kom je met zo'n model aanzetten.quote:
Durf jij te beweren dat ik onzin praat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:51 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
domste post van de week. wat een crap. als je niet veel meer kunt dan de standaard borrelpraat papegaaien, wat doe je hier dan?
quote:
Die heb ik ook gehad. Heb ik ruim 2 jaar gehad. Nergens naar gekeken en bleef maar rijden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef blup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat soort rijtjes zijn merk specifiek niet eens te noemen, niet eens model specifiek, maar verschilt per auto. je kan een volkswagen pech hok hebben.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef vannelle het volgende:
Iedere boeren*** kan knippen en plakken, dat zien we nu wel weer.
Of wou je zeggen dat deze tekst van jezelf is?
Buiten dat....een DS voor dit budget?
Maar je kan wel met 250 over drempels heen rijden zonder dat je iets merkt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef vannelle het volgende:
Iedere boeren*** kan knippen en plakken, dat zien we nu wel weer.
Of wou je zeggen dat deze tekst van jezelf is?
Buiten dat....een DS voor dit budget?
Als jij 250 kan halen in zo'n ding zul je idd in dezelfde droom wel drempels tegenkomen op de snelweg.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:46 schreef Antaris het volgende:
[..]
Maar je kan wel met 250 over drempels heen rijden zonder dat je iets merkt.
Maar die dingen rijden wel wreed lekker.
Punt 1, iedereen die een auto verkoopt, zegt dat die in een goede staat is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:41 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats).
1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:22 schreef KhaZ het volgende:
Bij een 156 (heb er zelf ook 1) moet je gewoon op ¤1500 kosten rekenen per jaar, alleen de APK is vaak al ¤500 vanwege een handremkabeltje hier en remblokken voor bijv. Banden gaan relatief hard als je sportief rijd, ook niet gratis.
Bovengenoemde is zonder storingen..
1 tip: heb je jaarlijks geen ¤1500 "over" (wat je normaal spaart), doe het niet!
Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.
En de rest van de dingen die je noemt slijten bij andere auto's ook.
Dit is het beste antwoordquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Thanksquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:52 schreef Compomotive155 het volgende:
[..]
Dit is het beste antwoord![]()
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:47 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Bij mij en Palomar (zie post boven je) zijn dit toch echt de vaste kosten per jaar (ongeveer natuurlijk). Als je een destijds dure auto wilt rijden moet je wel wat centjes hebben, anders moet je 'm na een tijdje weg doen. En dan denk je "wat een kutding".. nee.. middenklassers tussen de 10 en 14 jaar oud gaan gewoon keihard stuk, en dat kost geld.
Voorbeeld: vorig jaar in 1 beurt laten doen bij een specialist, niet een dure dealer:
- fase sensor
- thermostaat
- distributieriem
- koppeling
- banden
en nog 10 dingen die ik ben vergeten.. in zo'n geval moet je zonder met je ogen te knipperen toch even ¤2200 pinnen. Dit is niet om stoer te doen, maar puur als waarschuwing. Rekeningen zoals deze kom je met een 156 gewoon eens in de paar jaar tegen, naast al het andere reguliere onderhoud.
Je moet geen 156 van ¤1000 kopen, dat kan alleen maar een rampenbak zijn.
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap je post wel al vergeet je volgens mij dat ik zelf ook een 156 rijd, probleemloos.
En nogmaals, de meeste dingen die je noemt komen ook bij een andere auto voor, is geen reden om een 156 af te raden.
Zoals elke auto heeft ie z'n zwakke punten en in het geval van jouw lijstje is dat alleen maar de thermostaat.
Is een zwak punt en geef ik ook direct toe.
De rest van je lijstje valt onder slijtage/onderhoud zoals je bij elke auto hebt.
Eerlijk gezegd heb ik daar overheen gelezen in je lijstje, is idd niet normaal maar het gebeurt wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Fase sensor is niet echt normaal dat die stukgaat. Je zal maar net de distri hebben laten vervangen.. dan moet alles weer opnieuw! Zelfde met de waterpomp.
Tuurlijk gaat er wel eens wat stuk, zelfs met een fiets moet je af en toe kosten maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Verder heb je gelijk, maar er kunnen een heleboel dingen stuk gaan, van katalysator tot ruitenwissermotor. Reed laatst over een drempel: info display stopt er daarna mee. Leuk.. 2e hands te vinden voor ¤100-200. Wel weer pegels..
Da's een feit.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Als je een Opel Corsa koopt gaat er veel minder stuk, omdat er veel minder opties inzitten en de motor veel simpeler is.
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:09 schreef KhaZ het volgende:Ik denk dat als je op zoek gaat naar een auto van ¤800, je niet ¤1500 per jaar beschikbaar hebt voor standaard onderhoud. Advies.. doorsparen en een goede kopen (die ook stuk kan gaan
).
Ik ben het eigenlijk volledig met punchdrunk eens....quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:17 schreef Antaris het volgende:
[..]
Durf jij te beweren dat ik onzin praat.
Droom maar lekker verder jongen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:44 schreef Antaris het volgende:
[..]
Wat wil je eigenlijk? Diesel of benzine?
Als je diesel wilt dan kom je toch bij Duitse en Franse auto's uit.
Benzine is al niet goedkoop. Nou ja, überhaupt auto rijden is fucking duur
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:51 schreef vannelle het volgende:
Die 1500 euro per jaar is geen feit, slechts aangedragen door jou en Palomar die blijkbaar de auto wegbrengen voor elk flauwekulletje.
En dus ligt het niet aan een 156 maar aan de kennis/bereidheid om zelf vieze handen te willen maken. Ongeacht welke auto je hebt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik rij dan geen 156, maar ben ook zeker tussen de 500 en 1000 euro per jaar kwijt aan de garage, en niet bepaald omdat ik 'flauwekulletjes' laat repareren. Remmen, stuurbekrachtigingspomp, uitlaten...zal je toch echt wat aan moeten doen als het stuk is. Als je tenminste dagelijks veilig over de weg wil. (Tenzij je echt alles zelf kan/wil doen. Iets waar TS het niet over gehad heeft.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |