Ons rijgedrag op de snelweg is vrijwel hetzelfde als ik het zo lees, blijkbaar zit het verschil dan tóch in de motor?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:43 schreef Palomar het volgende:
Denk dat vooral mijn snelwegkilometers niet zo zuinig zijn. Rij al snel tegen de 140 en de toerenteller staat dan op 4000 (heeft nogal korte 5de versnelling). Haal met 60 liter tank dan ong. 550km totdat het lampje gaat branden. Nog nooit geprobeerd om consequent heel sloom te rijden. Zou me overigens verbazen als het verbruik dan ineens op 1:14 uit komt.
Al kan het ook zijn dan een 1.8 het iets makkelijker heeft en op dezelfde snelheid misschien wel zuiniger is dan een 1.6?
domste post van de week. wat een crap. als je niet veel meer kunt dan de standaard borrelpraat papegaaien, wat doe je hier dan?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef Antaris het volgende:
[..]
Franse auto's: Comfort
Duitse auto's: degelijk
Japanse auto's: Niet kapot te krijgen
Italiaanse auto's: rommel
Ik zou voor Franse auto's kiezen.
Hoeveel moet je rijden per dag?
Mooi lijstje!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:14 schreef cressisub het volgende:
Voor de liefhebbers; 75 Indy, 75 Turbo, 75TS, GTV6, Bertone GTV1750, 146 2.0TS, 156 2.0TS, 156SW JTD 2x
Helaas heb ik een te klein budget 1000+/- euro, ik denk dat ik er van af ga zien wegens verhoogd risico. Je hebt de 156 namelijk al vanaf 800 euro op marktplaats, maar dat kan dus niet goed zijn. Ik overweeg nu een 145 wegens het budget.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:06 schreef Freezer het volgende:
147 is ook een vreselijk lekkere auto.... die staat ook in de garage naast de 156
Alle auto's hebben onderhoud nodig... en alles kost geld... ligt een beetje aan de staat waarin je hem koopt. Voorgestelde auto in de marktplaats link een aantal post hierboven is een leuke start positie.
Damn, mij leek de 145 juist goedkoper. Kleinere auto.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:13 schreef Kriegel het volgende:
Niet doen, dat is een minder betrouwbare auto dan de 156 en 147 en bovendien nog ouder. Spaar gewoon door, het gaat maar om 1000 euro verschil.
Overigens is het niet waar dat je voor 800 euro geen goede 156 kan hebben, maar het risico op een afgetrapte wagen is een stuk groter.
Denk idd dat een 156 wel wat te duur wordt als je zo'n budget hebt. Een van 800 kan bijna niet wat zijn (waarom zou iemand hem weg doen voor dat geld?). Daarnaast is de wegenbelasting en verzekering (afhankelijk van je leeftijd) ook best hoog.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Helaas heb ik een te klein budget 1000+/- euro, ik denk dat ik er van af ga zien wegens verhoogd risico. Je hebt de 156 namelijk al vanaf 800 euro op marktplaats, maar dat kan dus niet goed zijn. Ik overweeg nu een 145 wegens het budget.
Klopt, ik heb besloten een goedkope Citroen op de kop te tikken. Ik kom er gewoon achter dat het op dit moment out of my range is. Dus ik kies even voor betrouwbaar en goedkoop. Wie weet volgend jaar voor mij mijn droom auto, een Alfa.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:27 schreef Palomar het volgende:
[..]
Denk idd dat een 156 wel wat te duur wordt als je zo'n budget hebt. Een van 800 kan bijna niet wat zijn (waarom zou iemand hem weg doen voor dat geld?). Daarnaast is de wegenbelasting en verzekering (afhankelijk van je leeftijd) ook best hoog.
Met een laag budget kun je beter voor een klein goedkoop japans autootje gaan. Al heeft dat natuurlijk wel een wat andere rijbeleving dan een Alfa
Jezus, kom je met zo'n model aanzetten.quote:
Durf jij te beweren dat ik onzin praat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:51 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
domste post van de week. wat een crap. als je niet veel meer kunt dan de standaard borrelpraat papegaaien, wat doe je hier dan?
quote:
Die heb ik ook gehad. Heb ik ruim 2 jaar gehad. Nergens naar gekeken en bleef maar rijden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:29 schreef blup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat soort rijtjes zijn merk specifiek niet eens te noemen, niet eens model specifiek, maar verschilt per auto. je kan een volkswagen pech hok hebben.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef vannelle het volgende:
Iedere boeren*** kan knippen en plakken, dat zien we nu wel weer.
Of wou je zeggen dat deze tekst van jezelf is?
Buiten dat....een DS voor dit budget?
Maar je kan wel met 250 over drempels heen rijden zonder dat je iets merkt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:42 schreef vannelle het volgende:
Iedere boeren*** kan knippen en plakken, dat zien we nu wel weer.
Of wou je zeggen dat deze tekst van jezelf is?
Buiten dat....een DS voor dit budget?
Als jij 250 kan halen in zo'n ding zul je idd in dezelfde droom wel drempels tegenkomen op de snelweg.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:46 schreef Antaris het volgende:
[..]
Maar je kan wel met 250 over drempels heen rijden zonder dat je iets merkt.
Maar die dingen rijden wel wreed lekker.
Punt 1, iedereen die een auto verkoopt, zegt dat die in een goede staat is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:41 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb dus diverse Alfa 156's op het oog, deze hebben prijzen van 800 tot 1200 euro (tussen de 150 a 200k gereden). Niet duur, maar ze worden als in goede staat beschreven (op oa marktplaats).
1500 euro kosten per jaar? Wat een onzin.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:22 schreef KhaZ het volgende:
Bij een 156 (heb er zelf ook 1) moet je gewoon op ¤1500 kosten rekenen per jaar, alleen de APK is vaak al ¤500 vanwege een handremkabeltje hier en remblokken voor bijv. Banden gaan relatief hard als je sportief rijd, ook niet gratis.
Bovengenoemde is zonder storingen..
1 tip: heb je jaarlijks geen ¤1500 "over" (wat je normaal spaart), doe het niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |