abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100096386
Stop succesvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).

Baclofen is een medicijn dat wordt toegepast als spierverslapper bij bijvoorbeeld mensen met spasmen. Bekijk hier de Wiki pagina van Baclofen.

In dit topic zijn diverse mensen die aan verschillende middelen verslaafd zijn en van hun huisarts baclofen voorgeschreven hebben. De meeste mensen voelen direct effect en hebben binnen een paar dagen al zeer positief effect. Hier delen ze hun ervaring met anderen, wat te doen als de huisarts niet wil meewerken, wat de bijwerkingen zijn en of het lukt om van de verslaving af te komen.

Deze werking van dit medicijn is ontdekt door de arts Olivier Ameisen. Deze Fransman was zelf jarenlang verslaafd aan drank en ondanks herhaalde opnames in verschillende ontwenningsklinieken slaagde hij er niet in zijn drankzucht onder controle te houden.

Hij besefte dat hij tijdens de opnames van de drank af kon blijven doordat hij uit zijn normale patroon werd gehaald, maar op het moment dat hij weer het gewone leven in moest kon hij deze periodes van onthouding niet volhouden.

Het was voor hem duidelijk dat het overwinnen van een verslaving niets met wilskracht te maken heeft, maar dat er een onderliggend probleem is, waardoor iemand aan een middel verslaafd raakt.

Een aantal jaar geleden hoorde hij van een aan alchohol verslaafde patiėnt met spasmen, die baclofen voorschreven had gekregen en die hierna van de een op de andere dag ook geen behoefte meer had om te drinken.

Ameisen besloot zelf met dit middel te gaan experimenteren. Hij begon met een lage dosis, en de zucht naar drank werd minder, maar verdween niet helemaal. Nadat hij zich ervan had laten verzekeren dat een hoge dosis geen schadelijke of blijvende bijwerkingen zou hebben verhoogde hij de dosis tot uiteindelijk 300 mg per dag, waarna hij voorgoed is gestopt met drinken. De hoge dosis bouwde hij af naar een onderhoudsdosis.

Ameisen heeft een boek geschreven over zijn ervaringen, dat in Nederland is uitgebracht onder de titel "Het einde van mijn verslaving" en is onder andere bij bol.com te bestellen.

Er is nog geen officieel onderzoek gedaan naar het gebruik van baclofen bij verslavingen. De voornaamste reden hiervoor is dat er geen patent meer op het medicijn ligt, waardoor het voor de farmeutische industrie simpelweg financieel geen interessant middel is.

Dankzij een anonieme gift zal er binnenkort wel een onderzoek gaan plaatsvinden.

Het is belangrijk om te vermelden dat het gebruik van baclofen niet ongevaarlijk is. Het middel dient zeer langzaam te worden opgebouwd, beginnend met drie maal 5 mg per dag. De meeste gebruikers melden dat het effect van baclofen direct merkbaar is. Ze voelen zicht ontspannen en de behoefte naar het verslavende middel lijkt te verdwijnen.

In het begin kan een euforisch gevoel ontstaan en het gevaar is om te veel van de baclofen te gebruiken, of te snel te willen ophogen. In combinatie met drank of drugs is dit gevaarlijk en kan er een psychose ontstaan, dit is ook gebeurd bij een user in dit topic. Hij is zelfs een tijdje opgenomen geweest, maar is er weer bovenop gekomen.

Ameisen had een extreem hoge dosis. Degenen in dit topic zitten vaak niet boven 100 mg per dag.

Huisartsen staan er niet allemaal open voor om dit middel voor te schrijven. Mocht jouw huisarts weigeren, is het mogelijk om naar een andere huisarts te stappen.

Voorgaande delen:

Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #2
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #3

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef Donia het volgende:

Sommige huisartsen zijn niet te overtuigen is mijn ervaring. Omdat ze er te weinig vanaf weten of omdat baclofen nog niet erkend is als alcoholremmer. Je zou het boek van Ameisen kunnen meenemen om te lezen, of het artikel van Wikipedia.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere huisarts die me wel wil helpen. Daarbij heb ik een begeleidster van een verslavingszorg bij de hand.

[ Bericht 79% gewijzigd door Re op 07-08-2011 14:12:21 ]
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100097430
Hoi Donia,

Ik hoop dat de mijne wel te overtuigen is.
Het boek ga ik nog kopen, heb je misschien een link, naar het artikel van Wikipedia?
pi_100097690
hai nobody heb je een bericht gestuurd, zie envelopje bovenin
pi_100098286
Ik heb net het boek besteld bij bol.com, ik ben benieuwd!
pi_100100427
Volgens mij zijn er geen redenen om het boek en verslagen niet openbaar hier neer te zetten?

Nobody40, je vroeg mij om de link van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olivier_Ameisen

Ik zie niet duidelijk hoe je een link moet neerzetten dus misschien moet je hem kopieėren naar je balk bovenin.

Er is nog veel meer info te verkrijgen, als je iets nodig hebt roep je maar :Y
pi_100101055
Thnx Donia voor het plaatsen van de link!
pi_100102401
Graag gedaan, het is toch gelukt. Nu ga ik me weer eens verdiepen in het boek van Ameisen, hij heeft zich na een dosis van rond de 300 mg nu op een onderhoudsdosis van ik meen 120 gezet. Nu ik het voor de 2e keer lees blijft er meer van hangen :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:31:00 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_100105983
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100107220
APK, ik drink ook alleen maar 's avonds en dan gaat er zo'n 1 a 2 liter wijn in, eerder 2 als 1 en als het nodig is, nog de nodige biertjes.
's morgens ben je idd helemaal brak en functioneer je idd niet zo best.
Ik ben elke dag in gevecht tegen de zucht naar drank, ik hoop dus dat mijn arts me het medicijn wil voorschrijven en begeleiden, want ik ben het spuugzat om me van de ene in de andere dag te slepen.
Ik wil weer fris opstaan en van het leven genieten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:09:25 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_100108026
Okay, twee liter wijn lijkt mij inderdaad een beetje te veel om de volgende dag nog te kunnen functioneren.

Dank voor jouw openheid ^O^
Maar als je alleen 's avonds drinkt (ipv een glas wijn als je wakker wordt) dan is er volgens mij hoop...
pi_100109905
Thnx APK, dat hoop ik ook!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:48:50 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_100110128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef nobody40 het volgende:
Thnx APK, dat hoop ik ook!
Maar vertel eens eerlijk, als het niet te veel gevraagd is...
Wat is jouw drinkroutine?
pi_100111118
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Als ik een feestje heb, gaat er veel meer drank in dan je je kan voorstellen.
Voorbeeld, afgelopen kerst: 1 fles grand marnier, liter wijn en zo'n 8 flesjes bier.
Het is echt geen pretje om zo te leven, met altijd maar die drang naar drank!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:14:18 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_100111401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:08 schreef nobody40 het volgende:
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Okay, hier stop ik even.
Hoeveel drink jij op een normale avond na 10 uur?
Na dat eerste glas.
Als je niet wilt antwoorden vind ik het okay, maar ik ben gewoon nieuwsgierig....
pi_100112176
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:37:24 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_100112290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:33 schreef nobody40 het volgende:
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
Dat is inderdaad redelijk heavy, nogmaals dank voor de openheid!
Wanneer werd het voor jou een probleem?

Als je geen antwoord wilt geven hoeft het natuurlijk niet. ;)
pi_100112649
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 01:16:06 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_100113816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:47 schreef nobody40 het volgende:
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
Ik vind het een beetje moeilijk om te vragen, maar zou je een 'normale' dag kunnen beschrijven?
Overdag drink je niet, toch?
En dan ga je 's avonds drinken.
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Meteen om 7 uur de eerste fles open en gaan?
pi_100115124
Ik wilde niet, dat mijn dochter getuige was van een dronken moeder!
daarom, begin ik pas met drinken om een uur of 10, met als gevolg, dat ik er ook overdag niet voor haar kan zijn, en dat vind ik het meest pijnlijke, het is echt een voorbeeld kind, bijna cum laude geslaagd voor haar HAVO, volgen schooljaar gaat ze naar het HBO.
Maar ik denk en weet het bijna zeker , dat ze het ook we in de gaten heeft, ze is niet gek!
Overdag, probeer ik het zo goed als kwaad er voor haar te zijn, maar dat gaat me steeds moeilijker af!!
pi_100120273
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:31 schreef APK het volgende:
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Ik vind het ook niet zo'n probleem om hier antwoord op te geven. Overdag drink ik hoogstens 1 of 2 glazen als ik ergens ga lunchen, vervolgens niet meer en dat komt hoogstens 2 keer in de week voor. Ik begin om 17 uur (ook in het weekend) ongeveer, doe heel lang met een eerste drankje en dat gaat steeds sneller tot het op is of er niet meer bij kan.
Ik haal nu elke dag 1 fles wijn en 3 biertjes oid in huis, dat is nog net een hoeveelheid waarbij ik de volgende dag nog 'goed' kan functioneren. Haal ik een kratje dan gaat er minstens 14/15 bier in en needless to say, ik doe dan echt nog wel wat de volgende dag maar het gaat verre van vanzelf.
Hoe sterker de drank overigens hoe sneller het gaat, ik laat sterke drank dus ook echt links liggen want dat komt echt niet goed. (als in bijna een fles whiskey op een avond)

En ja dat is echt een dik vet probleem... Ik hoop dat je een beetje snapt hoe het (bij mij althans) in elkaar zit. Ik leef al ruim 16 jaar zo en het gaat maar zo wil ik niet oud worden. Pest is dat het niet uit te leggen is dat je het niet bij 1 of 2 drankjes kan houden, dat maakt deze verslaving zo gemeen. Mensen snappen heel goed waarom je met drugs gewoon helemaal niet meer moet gebruiken als je afkickt maar 'joh 1 drankje kan toch nog wel?' *zucht* NEE maar weigeren zijn 'wij' ook niet zo goed in anders zaten we niet op dit punt. ;)
pi_100120417
Bij alcoholisten is de rem stuk, eenmaal aan het drinken dan kun je niet meer stoppen!
pi_100120989
Ik ben ook iemand die rond 17.00 begint met een liter rode wijn, soms nog 1 of 2 glaasjes uit een nieuwe fles, dan een kop koffie en dan nog een blik bier. En dat iedere dag.
Behalve dat het vreselijk ongezond is kost het ook nog een hoop geld.
De rem is er inderdaad af.
pi_100122022
Ik las ergens, dat er plannen waren om een voorbeeld brief op te stellen, is dat inmiddels al gebeurt?
Zo ja, waar kan ik die vinden.
Ik ben me nu mentaal aan het voorbereiden voor het gesprek met mijn huisarts.
Als ze weigert om me te helpen, dreig ik desnoods om het via internet te bestellen en dan maar op eigen houtje te gaan dokteren!
Of dat ik net zolang door zoek, tot ik een arts heb gevonden die wel bereid is me te helpen.
Ik voel aan mijn lichaam, dat het niet goed gaat, ik krijg steeds meer klachten!
pi_100132768
Vlgs mij is die brief nog niet echt in de maak. Ik zou niet dreigen als ik jouw was, eerder heel duidelijk maken dat het belangrijk voor je is dit te proberen omdat niets anders je helpt.
Heb je al hulp gehad bij je alcohol probleem, weet je huiarst ervan/ Zie pers. bericht
pi_100133287
Als je gaat dreigen gooi je de deur van overleg dicht en daar ben je niet bij gebaat. Lees je stevig in, weet waar je het over hebt en geef idd aan dat het je zonder niet lukt. ;)
Het kan natuurlijk zijn dat je meer gebaat bent bij een ander middel of aanpak, zelf ben ik stronteigenwijs en wilde ik dit maar had ook mazzel dat mijn huisarts het prima vond. Hij begon wel meteen over andere middelen en daar is niks mee, dit is echt geen wondermiddel.
pi_100139311
Ik gebruik momenteel Campral 3x pd 2 tabletten, ik heb AA bijeenkomsten bezocht en ben toen 2 maanden alcoholvrij geweest.
Ik heb Antabus gebruikt, maar daar dronk ik dwars doorheen.
Van alles heb ik geprobeerd, maar die drang krijg ik maar niet weg!
Ik weet dat het geen wondermiddel is, maar ik kan het wellicht proberen, niet geschoten is altijd mis.
pi_100139839
Ow ja, ik heb ook het meegedaan met het programma van alcohol de baas, maar heeft voor mij ook niet geholpen!
pi_100150443
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100164169
Hi allemaal,

Even een update van mijn ervaring tot nu toe. Slik de Baclofen nu 6 dagen. Ben begonnen met 5mg en zit vanaf vandaag op 40mg. Alcohol heb ik vanaf dag 1 niet meer aangeraakt. Ik merkte direct resultaat! Heb er verder ook geen trek in en denk er ook niet over na. Overigens heb ik het middel niet voorgeschreven gekregen tegen alcohol gebruik, maar als alternatief voor de Valium die ik al circa 5 jaar slik. De eerste 3 dagen heb ik geen valium meer geslikt en sliep als een roos. Psychische spanningen / angsten blijven tot op heden uit. Op dag 4 en 5 werd ik echter een beetje hyper (lichtelijk) en sliep ik niet meer goed. En omdat ik last had van spierspanningen heb ik toch maar wat valium geslikt, zij het in een lage dosis van 20mg ipv 50mg pd. Toen kon ik wel weer goed slapen. So far verder geen bijwerkingen gemerkt van de Baclofen. (Oke, wel een gore smaak in mijn mond maar dat trek ik wel...) Wat mij opvalt tijdens het lezen op dit forum is dat veel artsen dit middel niet willen voorschrijven. Dit in tegenstelling tot mijn psych, die er zelf mee kwam. Voor hen die er zoveel moeite voor moeten doen zou ik zeggen, meteen naar een Psychiater ipv de huisarts. Huisartsen hebben (dat is althans mijn ervaring) vaak geen benul waar ze het over hebben. Ik ben in het verleden dan ook regelmatig van huisarts gewisseld. Het gaat uiteindelijk om jou lichaam en ervaring en niet om wat een onwetende huisarts, die zijn recept voorschrijft na het vluchtig inkijken van een medische encyclopedie. Geen genoegen mee nemen is mijn advies. Maar goed back on topic. De Baclofen bevalt mij tot dusver dus goed. Ik rook zelfs minder en mijn eetlust is wat normaler. Voel me ook fris, opgewekt en vrolijk. Ik blijf voorlopig een tijdje op een dosis van 40mg zitten, en over 14 dagen ga ik dit evalueren met mijn psych. Als ik niet kan slapen of toch spierkrampen krijg neem ik er wat valium bij. Overigens verwacht (hoop) ik dat dit ook zal afnemen. We zullen zien! Verder, iedereen sterkte!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100164905
Hallo Maxum,

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Naar de psychiater kun je alleen via de huisarts denk ik? Prima dat je zo goed wordt begeleid. Eet je nu meer of minder, daar ben ik wel benieuwd naar omdat ik zelf zo slecht ben gaan eten. Hopelijk wordt dat beter als ik baclofen krijg.

Voor iedereen: vanavond in Zomergasten is de hoofdpersoon de arts en neurobioloog Dick Swaab. Ook het thema Verslavingen komt aan de orde. In mijn tv-gids wordt met name alcoholisme en rookverslaving genoemd. Alcoholisme wordt genoemd als een ziekte met een verwoestende neiging tot zelfdestructie.

Benno, over die link naar het 2e topic, ik krijg het niet gekopieerd. Kan een moddie dat doen?
Verdere uitleg lijkt me niet nodig want bovenaan staat het onderwerp toch?
pi_100165471
Hoi Donia,

Dank voor je reply. Wat veel mensen niet weten is dat je bij sommige psychiaters helemaal geen doorverwijzing nodig hebt van de huisarts. Ik heb gewoon gegoogeld naar een psych in de buurt, en kon gewoon direct terecht zonder doorverwijzing. Moest alleen mijn verzekeringspasje meenemen. Dit heb ik op deze manier al 2 keer gedaan. No problem.

Eten doe ik iets minder en ook iets regelmatiger. Het zou kunnen dat dat een direct gevolg is van mijn geheelonthouding van alcohol, waarbij ik toch doorgaans de neiging heb om s'nachts naar de shoarma tent om de hoek te gaan of een pizza in de magnetron te knallen. Bij alcohol eindig ik standaard met 'een vette bek halen'. Ontbijten deed ik nooit, nu heb ik als ik wakker word wel trek in een boterham. Overigens drink ik ook nog maar ongeveer de helft van mijn gebruikelijke koffie consumptie. Nu is het s'ochtends 2 cappucino ipv de hele dag door.

En wat betreft het roken, ik vind de Kent Menthol (voorheen GATVERDAMME) van mijn meisie opeens lekker ipv mijn Lucky Strike Red...???

Ik ga vanavond zeker kijken naar Zomergasten. Thanx voor de tip!
pi_100165783
Toppie Maxum, ik hoop dat het goed blijft gaan!
Ik ga morgen direct een afspraak maken met mijn huisarts en het hele verhaal voorleggen, ik hoop dat ze bereid is het voor te schrijven, want de Campral en alles wat ik nog meer heb geprobeerd helpen niet.
Ik ga strak ook zeker kijken naar zomergasten!
pi_100165978
@nobody
Thanxz. Ik heb er vertrouwen in! En als jou doc het weigert voor te schrijven, mag je mij best een pm sturen. Dan mail ik je ff het nummer van mijn psych.

Later!
pi_100174923
@Maxum, bedankt voor het support, misschien maak ik er wel gebruik van!
pi_100176832
@Maxum, maar hopelijk hoeft dat niet!!
pi_100185133
Zeau. Weer een supernacht achter de rug en zonder valium. Ik had een droom en werd giegelend wakker. Ik had voor het eerst ook geen metaalsmaak meer in mijn mond. Ben vergeten om Zomergasten te kijken, maar die check ik wel op mijn laptop. Ik krijg iedere dag meer vertrouwen in de Baclofen. Ga het niet verder verhogen aangezien het bij mij met 40mg per dag, verdeeld over 4 dosis van 10mg, al fantastisch werkt. Ik ben echt verbaast dat dit middel blijkbaar 'sterker' is dan valium. Ik vraag me inmiddels af waarom mijn vorige artsen dit middel nooit hebben aangedragen. Mijn eerste recept tegen mijn angsten was Seroxat 60mg. Daarvan werd ik zo gek als een pannekoek. Daarna Zoloft. Ook troep. Toen Zyprexa. Raak je van in een soort coma. Ik had (heb) het gevoel dat ik als proefkonijn ben gebruikt. Die huisartsen expirimenteren maar wat raak. Het enige wat altijd wel hielp waren de Benzo's. En daar heb ik dan ook wel erg veel van geslikt... Begon met Seresta (maar dat is echt voor kleuters mijnsinziens) toen Valium, daarnaast Xanax en Temazepam. (Om dit te krijgen had ik wel 2 huisartsen nodig trouwens, maar dat kon aangezien ik ook 2 adressen heb) Daarnaast bestelde ik bij de 'nacht apotheker' grote hoeveelheden Flurazepam (Dalmadorm) en Flunitrazepam (Rohypnol). Op gegeven moment dacht ik wel, waaaaar ben ik mee bezig???? Een jaar geleden met alle benzo's behalve de valium gestopt. Alcohol niet. In de praktijk dronk ik circa 3 x per week zo'n 10 blikjes Heineken per avond. Versterkt door de benzo's word je daar echt zo lam als een hoepel van. De Baclofen werkt bij mij al met 40mg!! Heb de hele week geen druppel gedronken en maar 2 keer een kleine dosis valium geslikt. Voel me uitstekend. Wou dat ik de Baclofen 6 jaar geleden al had gekregen!! (maar daar had ik tot vorige week ook nooit van gehoord..) De Baclofen maakt alles moeiteloos. Wat een verschil... Zucht.

@ nobody,
Good Luck vandaag bij je doc!
pi_100191811
@Maxum, ik moet morgen om 15.10 bij mijn huisarts zijn, ik hoop zo, dat ik het mag proberen met het medicijn en dat het voor mij ook werkt.
Misschien kom ik dan ook wel van de librium af!
pi_100195211
Hi nobody,

Ik hoop het ook voor je! Die Librium kun je denk ik nog wel even door blijven slikken (voor een tijdje). Je hoeft natuurlijk ook niet alles in een keer te doen. Gun jezelf daarin de tijd! Je merkt vanzelf wel wanneer ook dat niet meer nodig is. Ik ga op dit moment ook nog de deur uit met een doosje Diazepam op zak. Gewoon voor het geval dat. Maar zoals je hebt gelezen, ik heb er nagenoeg geen behoefte aan!

Die Baclofen is tot nu toe zo effectief gebleken. Print anders het forum uit en neem dat mee naar je arts? Als het een goede arts is krijg je het gewoon mee. Succes! Ik ben benieuwd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 01-08-2011 15:35:18 (spelfout) ]
pi_100195907
Fijn dat je Baclofen zo goed werkt Maxum! Houd er wel rekening mee dat het in het begin veel sterker werkt dan na een paar weken.

Ik heb trouwens geen idee hoeveel ik nu slik. Ik neem gewoon af en toe een tablet van 25 mg. Ik denk niet dat ik boven de 100 uitkom.

De huisarts heeft wel ruim voorgeschreven, 150 per dag met de woorden "zie maar wat je met de rest doet" :D

Ik heb sinds ik baclofen gebruik helemaal geen oxazepam, nozinan of andere pillen meer gebruikt. Ik heb ze nog wel, maar ik ga dus vrolijk de deur uit zonder pillen anders dan Baclofen.

En ik drink lekker af en toe een blik bier. Maar ik drink niet meer dan 10 blikjes per week, dat vind ik best kunnen namelijk. En helemaal niet de behoefte om dronken te worden.

En Denia: Het zo best wel slim zijn om hier een beetje een informatieve openingspost te hebben. Aan alleen die titel heeft natuurlijk niemand wat. Ik wil best een stukje schrijven hoor. Die link naar het vorige deel kan je gewoon kopiėren hoor. En dan kan je 'm ook koppelen, dat is wel zo makkelijk voor een ander.
pi_100196630
@ Bonno
Bedankt voor de tip. Ik hou daar zowiezo rekening mee. Ik hou het voorlopig even op 40mg pd. Over ongeveer 2 weken ga ik dit met de psych evalueren. Ik heb al je posts gevolgd op het forum. RESPECT hoe je er mee omgaat man!
Dat was een aardig diep dal waar je bent uitgeklommen...

Als ik tussentijds (voor mijn afspraak met de psych) voel dat de werking wat afneemt dan bel ik hem op. Gelukkig heb ik naast de Baclofen ook erg veel wilskracht.

Ps, sinds vandaag voel ik een soort (aangename) tinteling in bepaalde spiergroepen. Met name in mijn boven rug. Heel prettig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 01-08-2011 16:10:25 (spelfout) ]
pi_100201237
Fijn dat je mijn posts kan waarderen!

Die spiertrekkingen enzo blijven volgens mij wel. Leuk dat jij het als prettig ervaart, ik heb er last van. Vooral mijn benen en kuiten zijn vervelend en ik heb vaak kramp in mijn voeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 01-08-2011 18:26:14 ]
pi_100202744
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.

Ik heb heel veel last van mijn beenspieren maar dat komt vanuit mijn onderrug. Alles zit vast dus ik zal blij zijn als die huisarts terugkomt van vakantie en baclo gaat voorschrijven. De fysio-behandelingen houden ook een keer op (door de aanv. verzekering betaald dan.)

Heb vandaag nog psychiaters gebeld maar ze willen niet. Ik moet maar naar de verslavingszorg. Nou ja, die wil ook niet. Meerdere niet is inmiddels mijn ervaring.

@Maxum: je doet het hartstikke goed op de baclo! Super dat je zo goed slaapt en zelfs vrolijk wakker wordt :z En geen trek meer in alco, en dat met zo'n lage dosis.

@Nobody: ik hoop voor je dat jouw huisarts meewerkt, ik zal voor je duimen morgen.
pi_100202956
quote:
4s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Bonno het volgende:
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus. :)
pi_100204156
quote:
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus
Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop :?
pi_100212743
@ Bonno

Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?

Hopelijk het laatste!

Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:50:21 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_100213158
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:42 schreef Donia het volgende:

Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop :?
TT is Topic Titel.
Volgens mij kun je als user zonder abonnement een bericht maar 24u wijzigen, dus je moet het even aan een mod vragen.
Die zijn voor dit subforum hier te vinden: R&P FAQ & Feedback - Met lente kriebels
pi_100213495
Bonno is volgens mij mod geweest of zo, als hij wat wil veranderen let's go.

Mijn energie is op.
pi_100214705
@Donia, Thnx, dat je voor me gaat duimen, mijn dochter en man duimen ook mee!
Ik vind het alleen jammer, dat mijn printer het niet doet, om de nodige info te printen, maar anders geef ik de link van wikipedia wel door!
Weet je wat zo ironisch is, ik werk bij een psycholoog, maar die weet niets van mijn verslaving!!
pi_100222601
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:42 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?

Hopelijk het laatste!

Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
Ik heb permanent last van mijn spieren. Dus dat trekkende gevoel en onrustige benen. Ik merk ook dat ik snel last heb van mijn rug en benen bij zwaar werk. En dat reken ik de baclofen aan.

Ik ben er wel achter dat ik geen baclofen moet nemen voordat ik ga slapen, maar het gewoon uit moet laten werken.

Ik slaap wel erg slecht, word altijd midden in de nacht wakker en ga dan een uurtje achter de computer. Daarna kan ik wel weer slapen.

Als je een dosis gemist hebt en nergens last van heb zou ik gewoon een dosis overslaan. Een half uur na inname van je normale dosis kan je best besluiten om die andere er nog bij te nemen, maar echt nodig is het niet.

Kijk in het begin vooral uit dat je niet teveel neemt, dat kan slecht uitwerken namelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus. :)
Nee, de link die er staat is niet naar het vorige deel, maar naar deel 1.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Donia het volgende:
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.

Ik zal en openingspost maken en de goede link erin zetten en vragen of dit in jouw post gezet kan worden. En als je een mod iets wil vertellen kan je bovenaan de pagina op warnbig.png klikken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 02-08-2011 07:33:31 ]
pi_100222922
Hoi Bonno,

Heb de bijsluiter er maar eens op nageslagen. Bij een te hoge dosering kunnen spierkrampen optreden. Er staat ook duidelijk in dat de inname op vaste tijdstippen moet plaatsvinden. Geen dubbele dosis bijvoorbeeld als je er een hebt over geslagen. (wat ik gisteravond wel heb gedaan..)

Had dan ook niet zo'n goede nacht als de afgelopen dagen. Sliep wel door, maar had in tegenstelling tot de laatste paar nachten, vervelende dromen. Werd een beetje warrig wakker. Echt lichtelijk van slag ook.. Maar heb net mijn tweede capuccino gezet, en langzaam verdwijnt het nare gevoel gelukkig.

Ik vind het bepalen van de juiste tijdstippen wel enigszins lastig, daar ik een vrij onregelmatig leven heb. (qua werktijden)

Het zou, zoals jij al eerder opmerkte in een van je posts, zeker ideaal zijn als ze die Baclo's ook met gereguleerde afgifte op de markt zouden brengen. Gewoon voor het gemak. (moet kunnen toch?) Dan krijg je ook minder mensen die te veel / te weinig op een dag binnen krijgen lijkt me.
Ook voor de nachtdosering lijkt me dat erg handig!

Ga vanaf nu een wekker in mijn telefoon instellen voor de inname tijdstippen.

Oke, later!
pi_100223042
Dat die spierkrampen door de Baclofen komen wist ik dus wel. Maar ja, het is het een of het ander. Ik heb liever last van mijn spieren zonder alcoholverslaving dan andersom.

Wat ik in het begin deed was gewoon innemen zodra ik wakker werd en dan steeds iedere vier uur een dosis.

Maar nu neem ik gewoon af en toe een tablet, voel het gewoon perfect aan. Wat in de bijsluiter staat is natuurlijk voor behandeling van spasmes.

Gevaar met die pillen met verlengde afgifte is natuurlijk de prijs. Toen ik van Ritalin naar Concerta overstapte moest ik ineens ¤ 80,- per maand gaan betalen. het was dezelfde stof in een ander jasje.

Ik wil ook stoppen met roken en ga daarom waarschijnlijk verhogen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Bonno op 02-08-2011 09:01:44 ]
pi_100223252
Tsja, dat is farmaceutische maffia..

Ben het helemaal met je eens dat je de spierkrampen verkiest boven verslaving trouwens. Dat getuigt ook van doorzettingsvermogen! Ik denk ook dat het goed is te doseren naar waar je jezelf het beste onder voelt. Bijsluiters zijn ook meestal met name gemaakt vanuit juridisch oogpunt. Wel vormen ze enigszins een leidraad voor het gebruik. Het is idd een beetje experimenteren.

Suc6 met het stoppen (de lastigste verslaving van allemaal..) met roken trouwens. Dat ga ik over een tijdje, als de Baclo 'stabiel' is ook doen. Ik rook trouwens sind een paar dagen al veeeeel minder! Ongeveer de helft. Ging vanzelf. Naast het feit dat ik me meer ontspannen voel door de Baclo, en daardoor niet als een bezetene, door spanning overheerst, loop te kettingroken, smaakt het ook niet meer echt zoals ik gewend ben. Ik rook nu ook de Menthol sigaretten van mijn meisie. En die vond ik voorheen echt extreem goor..??? Vaag.
pi_100223446
Ik ben ook van zware shag naar halfzware overgestapt en in het begin rookte ik minder. Maar dat was tijdelijk, ben weer veel meer gaan roken. Ik ga langzaam ophogen en kijken of ik er dan af kan komen.

Als ik in de auto zit dan leg ik mijn shag tegenwoordig achterin. Ik moet dan echt uitstappen om een shaggie te roken en dat werkt prima.

Houd er echt rekening mee dat na verloop van tijd de Baclofen anders gaat werken. Maar het relaxte gevoel in je lijf blijft wel en de drang naar alcohol is natuurlijk ook weg. Ik nam het niet aan toen het tegen me gezegd werd, maar het is wel echt zo.

Heel belangrijk is goed te eten en vooral ontbijt om de Baclofen goed te laten werken. Bij mij is het nu ook zo dat het me een kick geeft om gezond te eten. ik eet iedere dag een zak worteltjes :D
pi_100223491
@Bonno

Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
pi_100223554
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:04 schreef Maxum het volgende:
@Bonno

Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
Thuis doe ik het ook weleens, dan leg ik mijn shag op zolder. Steeds het gevoel dat ik wil roken, maar het is dan makkelijker om uit te stellen.

En in het begin stoppen met roken is makkelijker. Zeker als je gaat verhogen en een afkeer tegen het roken krijgt is een prima moment. Mij is het jammer genoeg nog niet gelukt, maar het kan wel.

Dat boek van Allen Carr is trouwens best goed om eens te lezen. Ik heb het boven in de kast staan, misschien eens opzoeken.

Ben al eens gestopt door dat boek. Het stoppen was het probleem niet, het volhouden wel!

Ik begin wel weer veel te blowen, maar volgens mij is dat verveling.
pi_100223638
@ Bonno

Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
pi_100223657
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:12 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
Ja maar ik doe dat al zo ontzettend lang!

Had het toen ik thuis was na vakantie wel onder controle, maar wordt nu weer teveel.

Al doe ik wel een dag of drie met een zakje van twee tientjes. En ik kom dan makkelijker in slaap.
pi_100223750
@ Bonno

Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
pi_100223787
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:20 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
Ik denk dat het een combinatie is.

Doordat je lijf rust krijgt heb je geestelijk ook meer rust.
pi_100224285
@ Bonno

Ik voel momenteel wat meer lichamelijke rust dan geestelijke. Maar ik ben dan ook nog maar net begonnen met de Baclo en abrupt gestopt met alcohol en gebruik nagenoeg geen valium meer.

En dat in een week!

Gisteren nog over de markt gelopen (erg druk). Normaal gesproken trek ik dat niet, en prop mezelf vol met valium, of ga direct bij de eerste spanning signalen rechtsomkeer naar huis. Deze keer lukte het wel. Voelde me wel 'wappie' maar niet angstig. Rustig doorgeslenterd.

Blijf me verbazen over de Baclo!
pi_100224467
Dat is geweldig Maxum! Dat wappie gevoel verdwijnt dus, maar je zal merken dat je het fijne gevoel blijft houden. Ik heb echt helemaal geen oxazepams meer nodig om te kunnen functioneren. ben zelfs laatst naar de kapper geweest zonder mezelf te drogeren. De kapper was mijn grootste angst.

Je zal merken dat je ook veel socialer wordt. Ik ben ook oprecht geļnteresseerd in andere mensen en hun mening. Ik maak me nergens echt druk om en word ook helemaal niet snel meer boos. Bijvoorbeeld in het verkeer is het goed te merken. Voorheen was ik altijd aan het schelden op iedereen en lette ik alleen maar op de fouten van een ander. Tegenwoordig duurt elke reis de helft langer, vind ik alles wel best en laat ik bijna iedereen voor.
pi_100224825
@ Bonno

Kappers zijn creepy :-)) Hulde!

Nee, serieus, hoop dat ik dat ook ga krijgen, heb er in ieder geval 100% vertrouwen in!!

Hoe lang duurde het bij jou totdat de Baclo 'stabiel' voelde?
pi_100225079
Ik begon me na volgens mij vier weken stabiel te voelen. Maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik wel op een hele heftige manier dat middel gebruikt.

Ik ben nu volgens mij pas zes weken bezig, maar het lijkt echt al een eeuwigheid.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit zo ontzettend veel alcohol en andere middelen heb genuttigd. Als ik nu zes blikken bier drink dan ben ik er echt wel klaar mee.

Leuk is dat ik gisteren werd gebeld door mijn huisarts. Ze stelde me enorm veel vragen. Ze belde me na 18:00 uur, dus in haar vrije tijd. Ze staat echt enorm achter mijn experiment en wil dit dus aan anderen voor gaan schijven. Ze vroeg me of ik er bezwaar tegen had als ze patienten mijn emailadres zou geven voor ondersteuning en mijn ervaringen. Dat gaf me echt een fantastisch gevoel.

Ik heb een flinke overschot aan Baclofen, eerst wilde ik het nog aan iemand anders geven, maar ben toch van mening dat je het zonder arts niet moet slikken.

Maxum, heb je nog helemaal geen vervelende ervaringen gehad tot nu toe? Enge dromen of gedachten? Heb jij ook zo'n last van trillende handen en daarme gepaard gaande sociale angst? En help de Baclofen je daar ook bij?

Mijn trillende handen zijn echt voor 100% weg, dat is echt zo geweldig!
pi_100225244
He Bonno en Maxum goed te lezen dat jullie elkaar ondersteunen. En Maxum heb maar wat geduld. Ik ben nu 3 en halve week bezig met baclo en het gaat steeds stabieler voelen. Ben ook wat losser in het nemen van mijn 60mg verdeeld over de dag. Heb 's morgens vaak iets meer nodig om op gang te komen en kan de rest van de dag met minder uit. Herken het lay-back gevoel van Bonno, maak me niet meer zo druk als voorheen en doe rustig mijn ding op een dag.
Heb af en toe ook last van een wat kramperig gevoel, maar dat weegt niet op tegen het weg zijn van de craving. Ben dus heel blij met de baclo en denk dat 60mg voor mij voldoende is. Het roken is nog wel een probleem. Wil ook daarmee stoppen, maar rook nu meer dan voorheen. Zet dat stoppen maar even in de wachtkamer, een ding tegelijk. Wil eerst mijn leven weer in rust en orde krijgen en genieten van het niet hoeven drinken om rust te vinden. Hoera voor baclofen en te gek dat na ongeveer 3 wk de meeste vervelende bijverschijnselen weg zijn. Ik slaap ook weer beter. Good luck guys, tot schrijfs
pi_100225387
Mogguh saine! Ik ben echt blij dat het zo goed met je gaat. En zeker dat je de Baclofen nog een kans hebt gegeven nadat het bijna mis was gegaan.

Blijkbaar is het juist innemen van de Baclofen de eerste weken wel erg belangrijk. Dus heel langzaam opbouwen en niet teveel van je dosis afwijken. Maar wel in gedachte houden dat jij zelf het beste aanvoelt wat goed voor je is en wanneer je teveel neemt.

Geef het gewoon minstens vier weken en ga niet op zoek naar resultaat, dat komt vanzelf wel.

Ik blijf er wel bij dat je in het begin gerust wat kan drinken, maar dan alleen om rust in je kop en lijf te krijgen, dus wel zo min mogelijk.

Ik vind het geweldig dat er telkens nieuwe mensen in het topic komen die er baat bij hebben. Daarom vind ik het ook belangrijk dat in de eerste post van dit topic een goed verhaaltje staat zodat mensen meteen kunnen lezen wat Baclofen is en wat het doet. Maar goed, het lukt me niet echt om dat te schrijven, ga vandaag nog weleens een poging doen.

:)
pi_100225469
Wat goed man! Fijn dat je een goede arts hebt, dat komt in het algemeen maar weinig voor.
Ik heb wel degelijk een aantal (kleine) bijwerkingen, al moet ik zeggen dat het moeilijk te definiėren is of dat komt door de opbouw van de Baclofen, of door de stop met alcohol en valium. Zo ben ik af en toe lichtelijk hyper, heb soms onrustige benen, en het lijkt alsof mijn gedachten sneller gaan. Allemaal verder prima te hanteren hoor. Het irritantste vind ik spierspanningen. Als die optreden slik ik nog wel een bescheiden hoeveelheid (20 of 30mg) valium. Maar dat is tijdens deze eerste Baclo week maar 2 keer voorgekomen. Tot nu toe goed geslapen met uitzondering van afgelopen nacht. Bleef maar hangen in een nare droom. Dat kan ook nergens mee te maken hebben, ik weet het niet. In ieder geval vallen de bijwerkingen, als ze door de Baclo komen, mij enorm mee! Ik bouw het rustig op, geen haast. Ik voel me nu al zoooooo veeeeel beter dan een week geleden!! Al voelt het gek genoeg aan als 2 weken???

Fijn dat je van die trillende handen af bent! Dat is echt een teken dat je lijf zich herstelt!
pi_100225578
Zo ging het bij mij ook Maxum!

Ik had echt vreselijke nachtmerries. Heel veel last van rare gedachten overdag, hyper en op alles een oplossing denken te weten. Ik zat vol goede ideeėn.

Houd er rekening mee dat je aan het ontgiften bent. Dus de alcohol moet echt nog je lijf uit. Ik had ook veel last van zweten en vieze lichaamsgeur. Mijn urine stonk verschrikkelijk en ik had een lijkenlucht in mijn mond. Die bijwerkingen verdwijnen echt!

Alleen slapen zal slecht blijven. Tenminste, bij mij. Maar als ik vijftien flessen bier had gedronken sliep ik ook slecht. De volgende dag voelde ik me een wrak, trillerig, zweterig en een schuldgevoel. Dat was vele malen erger.

Nogmaals, dat geweldige gevoel wordt minder. Dat gevoel van euforie ebt weg. Maar de goede werking zal blijven: Rust en geen behoefte aan de drank.

Heb je wel bloed laten prikken en de bloeddruk laten meten? Ik had een leverfunctiestoornis. Ik heb nog wel pijn in die streek en voel het kloppen. Vitamine B schijnt goed te zijn. Ik heb al wel weer zo'n nieuwe kaart om bloed te laten prikken, maar ben ietwat lui. Misschien ga ik morgen wel even.
pi_100225722
He Maxum wat herkenbaar dat gevoel alsof de tijd langer duurt dan in werkelijkheid. Ik moet me regelmatig realiseren dat ik nog maar goed 3 wk bezig ben met baclo, terwijl het al zoveel langer voelt. Het lijkt alsof mijn tijdsbesef wat"verstoord"is. Voelt niet onplezierig in ieder geval.
Vindt je 20 of 30 mg valium een bescheiden hoeveelheid? Ik heb gelukkig weinig met pammetjes, dus kan er niet over oordelen, zou me echter kunnen voorstellen dat het samen met baclo zorgt voor vervelende dromen en een wappie gevoel. De combinatie is net als alcohol niet aan te raden. Kan misschien niet echt kwaad, maar versterkt de bijwerkingen wel. Veel sukses en vooral wat geduld, want het wordt echt beter
pi_100225807
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
pi_100225829
Ik ben helemaal niet zweverig ofzo. Maar als je je echt even gestresst voelt, dan werkt het volgende best wel. Ga op je bed liggen met je ogen dicht, op je rug. Zorg dat je handen, armen, benen en voeten niks raken. Zet rustige muziek op, denk aan niks en adem mee met het ritme van de muziek. Na een half uurtje heb je echt rust in je lijf. Lijkt een beetje op mediteren, maar je hoeft niet echt in hogere sferen te komen.

Deze techniek gebruikte ik toen ik begon met het slikken van ritalin. Een half uurtje maakt echt veel verschil.
pi_100225873
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:48 schreef Maxum het volgende:
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
Bloed prikken kan best nuttig zijn. Ik heb niet helemaal meegekregen hoe lang en hoeveel je dronk, maar het is best een fijn gevoel om te weten hoe je gezondheid ervoor staat.

En voor mij is die leverfunctiestoornis juist een goede motivatie.
pi_100225998
Hi Saine,

Ja vaag is dat, dat tijdsbesef. Niet vervelend maar wel vreemd. Nieuw.
Wat betreft de valium, voor mij is 20 of 30 mg een bescheiden dosis. Voorheen tikte ik er meestal 80 mg in een keer in... En daarna een paar liter bier om me helemaal relaxed te voelen...

@ Bonno

Ademhaling oefeningen doe ik ook. (al jaren) Werk super!! Enige probleem is dat het vaak niet uitkomt. Als ik aan het werk ben bijvoorbeeld kan ik moeilijk tegen de hele ploeg zeggen dat ik even een uur ga liggen. Thuis doe ik het wel af en toe. Moet het weer vaker gaan doen!
pi_100226039
Op het werk gaat het ook niet lukken inderdaad! Maar dat heb je misschien helemaal niet meer nodig straks.

Hoe functioneer je verder op het werk?

En heb je een partner die je ondersteunt?
pi_100226490
He mannen?? Ik weet niet wat voor werk jullie doen, maar je hoeft niet perse te liggen of muziek te luistren om ontspanningsoef. te doen of aandacht te besteden aan je ademhaling. Zelfs tijdens een gesprek of in de auto kun je met je aandacht naar je ademhaling gaan en deze dieper in je bui laten komen. Daarbij kan 5 min. al een wereld van verschil brengen.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig in de reguliere verslavingszorg ook al ontdekt dat dit goede technieken en zeer helpende zijn om de onrust, die de meeste verslaafde voelen, wat terug te dringen.
Maxum wanneer ik 80mg zou nemen ben ik helemaal out, dus ik ben geen reeele referentie.
Heb ook nooit een craving voor tabletten gevoeld, dus wie ben ik om daar iets over te zeggen.
Mijn kennis hierover is slechts gebaseerd op theorie en ervaring in de zorg. Ben ervan overtuigd dat ervaringsdeskundigen het echt beter weten. Hoop wel dat de baclo je ook helpt van de pammetjes af te komen, want ze zijn zo nog verslavender dan alcohol
pi_100226721
Klopt wat je zegt saine, maar wat ik beschreef is natuurlijk wel een goede techniek.

En je weet best wat voor werk ik doe, ik ben zzp koerier :P

Ik heb trouwens van de Baclofen meer effect dan van een paar oxazepams. Vandaar dat ik ze helemaal niet meer slik.
pi_100227026
Tsja, functioneren qua werk lukt altijd wel omdat ik altijd zwaar onder de benzo's zat. En omdat ik dat al 6 jaar doe heeft niemand dat in de gaten. Heb nu even vakantie, dus dat is ideaal om te starten met de Baclofen. Hoe het straks gaat met het werk moet dus nog blijken. Maar dat zal wel goed gaan! En ik heb zo'n goeie partner!! Mijn meisje en ik steunen elkaar door dik en dun. Het is een schatje! We praten over alles. Ik heb ook hele lieve ouders waar ik altijd steun bij vind. En natuurlijk een paar goede vrienden, die het probleem begrijpen en waar ik ook goed mee kan praten.
Naar anderen heb ik best een sociale fobie. Maar dat begint geloof ik een beetje weg te trekken.
pi_100227035
Ja Bonno is een fantastische techniek en zeker ook blijven doen. Ik mediteer ook regelmatig, helpt heerlijk. En natuurlijk weet ik wat jij doet, was ook eerder een vraag voor Maxum.Ga vandaag weer voor het eerst spoten. Wel onder begeleiding van fysiotherapie. Mijn conditie is o.a. door drankmisbruik echt verschrikkelijk. Kan nu door de baclo de energie opbrengen om weer meer conditie te gaan krijgen. Merk ook dat ik weer steeds makkelijker fiets. Heel veel positieve gevolgen dus
pi_100227184
Ben wel wat jaloers op jullie steun in de directe omgeving. Heb momenteel geen partner en mijn voorgaande partners zijn weggegaan vanwege oa het probleem. Familie is nu wel wat behulpzamer, maar praten over wat me bezighoudt blijft lastig. Ook omdat ik sinds kort in een nw stad woon. Nw huis en nog niet erg veel kontakten. Ben dan ook wel trots op me zelf dat ik het wel red alleen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun jullie die fijne steun van harte, het maakt het vast beter hanteerbaar.
Houdt vol Maxum, je zult zien dat het fijner wordt
pi_100227302
Hallo allemaal, geweldig om te lezen, dat het allemaal zo goed gaat.
Straks om 15.10 is het uur van de waarheid, krijg ik het wel of krijg ik het niet, ik hoop het eerste.
Vraagje, met welke hoeveelheid zijn jullie begonnen en hoe hebben jullie opgebouwd?
pi_100227679
@ Saine
Ik ben ook, net als Bonno, zzp-er. Dat betekend erg onregelmatige werktijden.
Voor mij is er een heel groot verschil tussen alcohol en benzo's. Alcohol vind ik verslavend en van benzo's voel ik me eerder 'afhankelijk'. Dat is een wezenlijk verschil. Alcohol maakt je los, sociaal, je hebt lol en ga maar door. Benzo's zijn er niet voor de pret. (althans bij mij)
Ik weet wel zeker dat stoppen met benzo's vele malen gemakkelijker is dan stoppen met alcohol. Alcohol is namelijk overal om ons heen. Het word door de hele maatschappij geaccepteerd. Overal heb je terrasjes, kroegen, drankhandels, supermarkten en ga maar door. Alcohol is eigenlijk veel sterker dan benzo's. Van alcohol heb ik de volgende dag een kater van hier tot Tokio en voel me down. Valium doet dat zeer zeker niet. Benzo's onderdrukken gewoon de gevolgen zoals angst en paniek, die veelal worden veroorzaakt door overmatig alcoholgebruik. Je raakt er alleen wel steeds meer aan gewend. En op gegeven moment raak je er zelfs bijna immuun voor. Dat is ook waarom benzo's op lange termijn niet de oplossing zijn voor verslaving.

Succes met sporten trouwens. Dat is goed voor je! Daar maak je endorfine mee aan en dat geeft een heerlijk gevoel. Njoy!
pi_100227782
Hai nobody, ik ben begonnen met 3 keer 10mg en heb het in de eerste wk, na 4dg verhoogd naar 3 keer 15 mg. Dat heb ik 2wk vastgehouden. Voelde daar al verbetering in trek in alcohol. Na ruim 2 wk ben ik naar 60mg gegaan en daar zit ik nu nog op, voelt goed. Probeer niet te snel resultaat of goed voelen te verwachten. Zoals je kunt lezen bij anderen moet je echt even geduld hebben en doorzetten. Na een week of vier zul je je beter gaan voelen.
Heel veel sukses vanmiddag ik duim voor je
pi_100227982
Hoi nobody,

Spannend, ik duim voor je! Neem anders iemand mee voor de steun? Mocht je arts moeilijk doen zou dat weleens kunnen helpen. Laat je in ieder geval niet overrompelen!

En laat het ff weten!

@ Saine

Knap dat je het allemaal in je eentje vol houd. Ik zou dat niet kunnen. Hoop voor je dat daar snel verandering in komt! Alles hangt met elkaar samen, hoe beter het met jou gaat, hoe beter het hele leven om je heen gaat. Dat geld dan ook voor een nieuwe partner. Komt wel goed! Hou vol.
pi_100228015
Fijn is dat inderdaad Maxum, ik heb ook zo'n lieve partner. Mijn Bonnaatje steunt me en dat is geweldig!

Nobody: Ga maar uit van drie keer per dag 10 mg. Dat kan je dan per drie dagen met 5 mg per keer ophogen. Niet te snel, anders gaat het misschien mis.

Ik slik nu soms 's ochtends 50 mg in een keer. Dat gaat prima. maar belangrijk is dat je lichaam verzadigd is van de Baclofen, dan komt een beetje meer of minder niet zo hard aan.
pi_100228292
Lieve mensen, dank voor de hard onder de riem.
Weet je Maxum ben een keer afgekickt van tranquillisers, jaren geleden, die ik had gehad van mijn huisarts om het drinken tegen te gaan, moest daar ook van afkicken. Dat viel me meerdere malen moeilijker dan die paar dagen afkickverschijnselen van de alcohol. Het duurde veel lander en de verschijnselen waren veel heftiger. Wanneer je zo lang en zoveel hebt geslikt zul je daar vast nog last van krijgen, ondanks de baclo. Laat je niet ontmoedigen. Die afkick heft bij mij gezorgd voor een afkeer van benzo's.
Benzo's kun je misschien niet zo makkelijk krijgen, maar toch zijn er veel mensen echt aan verslaafd. Je angst en paniek voelen en daar bewust mee bezig te gaan is voor velen erg moeilijk.
Van alcohol ben je ook afhankelijk wanneer je het nodig hebt social te zijn of te kunnen genieten.
Is verslaving niet uberhaupt een afhankelijkheids probleem?
pi_100228331
Thnx voor de reacties allemaal, helaas heb ik niemand, die met me mee kan gaan.
Ik heb een aantal site's opgeschreven over de ervaringen en onderzoeken van het medicijn, omdat mijn printer stuk is.
Ik hoop dat ik mij arts kan overtuigen om het te proberen, niet geschoten is altijd mis.
pi_100228525
Ik gebruikte oxazepam om mijn kater en trillende handen weg te werken. En op momenten dat ik ergens heen moest en niet naar de drank mocht stinken.
pi_100228819
@ Saine

Interessante stelling. Ik vind toch echt dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen 'verslaving' en 'afhankelijkheid'. Zo ben ik bijvoorbeeld ook 'afhankelijk' van ademhalen en eten. Ik zou niet zonder kunnen... ;-) Bij 'verslaving' zoals roken, of alcohol ligt dat anders. Ik kan zonder, alleen ik heb er wel trek in. Ik ken mensen die al 25 jaar niet meer roken en nog steeds trek in een peuk hebben.

Overigens heb ik door de Baclo al een week geen druppel gedronken en er ook geen trek in gehad en en het roken is reedsch gehalveerd. (onbedoeld, maar het smaakt minder, bijna vies)

Het afkicken van welk middel dan ook wordt natuurlijk door iedereen weer net anders ervaren. Dat dan weer wel.

@ nobody, die Baclofen ga je krijgen. Als je arts het niet voorschrijft, dan moet je hem / haar gewoon per direct op staande voet ontslaan ;-) Voet bij stuk houden! Als hij / zij het niet voorschrijft dan weet je het, stuur me een PM en ik mail je het nr van mijn psych.
pi_100228919
Nobody, misschien heb je ergens een USB stick of een lege cd. Dan kan je de bestanden meenemen en daar willen ze het best wel uitprinten. Ik kan zelfs mail versturen naar mijn huisarts, zal de jouwe ook vast wel hebben.

Als het heel moeilijk wordt wil ik je wel helpen door een en ander uit te printen en naar je op te sturen.

Verder is het raadzaam voor iedereen om het boek van Ameisen te bestellen bij Bol.com en dan aan je dokter uit te lenen.
pi_100229169
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
pi_100229433
@maxum, ik laat me niet uit het veld slaan en als het echt niet lukt, mail ik je even.
Bedankt voor je steun!
pi_100229479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:54 schreef nobody40 het volgende:
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
Dat is prima, vergeet niet erbij te zetten wat ik uit moet printen dan :P
pi_100230258
Ik heb wel alvast wat librium ingenomen, om rustig te blijven dan heb ik ook meer overredingskracht!
pi_100235846
Even een update.
Ik ben net bij mijn huisarts geweest en wat denk je... een stagiaire, wil het medicijn niet voorschrijven, voordat ze heeft overlegt met de vaste artsen, of die achter het medicijn staan en me daarin willen begeleiden.
Ik kan donderdag bellen of ze het willen doen of niet.
Ik heb wel aangegeven, dat als ze niet bereid zijn om me te helpen, dat ik net zolang doorga met zoeken, totdat ik een arts heb, die me wel wil helpen.
Ik heb haar ook gevraagd, of ze zich kon voorstellen om elke dag in gevecht te zijn met jezelf en de schuldgevoelens als het niet lukt om van de drank af te blijven en hoe slopend dat is!!
Dat kon ze zich wel voorstellen.
Ze was wel bekend met het medicijn en dat het helpt bij verslavingen en het verhaal van Ameisen.
Dus nu maar weer afwachten tot donderdag.
Ik heb net ff een potje zitten janken, van de teleurstelling, ik had gehoopt, dat ik er morgen al mee zou kunnen beginnen.
pi_100237401
Beetje kut is dit. Maar ik had zoiets heftigs nooit van mijn leven met een stagiaire besproken. Ik vind het ook vreemd dat die daar zit zonder begeleiding blijkbaar.

maar kop op, niet getreurd, het is geen nee natuurlijk.

Ik zou bellen en naar mijn eigen huisarts vragen.

Verder bepaalt Baclofen als het goed is straks je hele verdere leven. Dus die ene week extra maakt niet zoveel uit, al snap ik je best hoor.
pi_100239429
Balen, nobody, dat je een stagiaire moest treffen. Ik denk dat ze het medicijn niet mag voorschrijven. Heeft ze nog gezegd dat het niet geregistreerd staat als alcoholremmer? Daar ging mijn huisarts maar op door. Dat het zo experimenteel is en hij wou zijn handen daar niet aan branden. Zijn partner in de praktijk is een ex-verslavingsarts en die is er ook op tegen.

Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws!
pi_100240560
Ze heeft een tijdje samen met mijn eigen arts samen behandeld, over 3 weken gaat ze weg daar en daarom wil ze het niet voorschrijven, omdat ze wil, dat als mij eigen arts er achter staat en me gaat begeleiden, dat het voor mij beter/vertrouwd is.
Dus nu maar hopen, dat mijn eigen arts er wel voor open staat en niet moeilijk gaat doen.
pi_100241036
Ik snap dat hele begeleiden e.d. wat minder. Nou kan mijn arts dat sowieso niet maar ik zie niet heel goed wat de toegevoegde waarde is. Als er wat is kun je toch op een (telefonisch) spreekuur terecht? Belangrijkste is dat je die dagelijkse dosis opbouwt en ja daar krijg je hele vervelende bijwerkingen bij die een arts ook niet echt kan behandelen voor zover ik weet? :?

Nou ja kleine update, inmiddels zit ik op 45mg en merk alleen aan het roken dat het minder wordt. Sigaretten vind ik ineens heel vies en de echte aandrang is weg. Het is nu meer voor de lekker al kan ik me voorstellen dat anderen walgen van sigaartjes met smaakje. _O-
Morgen ga ik naar 60mg en aangezien dat voor velen een breekpunt is ben ik toch wel heel benieuwd. Nu moet ik mijn arts nog even vertellen dat ik op zo'n hoge dosis zit :P want ik ga wel heel snel door de 90 pillen heen die ik had liggen. Hoe doen anderen dat? Ik heb nu de 5mg en dan moet ik dus vanaf morgen 3x 4 gaan slikken, dat is niet heel praktisch toch? Zijn maar kleine pilletjes zeker in vergelijking met de bloeddrukverlager die ik al heb maar het is wel een beetje zonde toch?

Ik voel me overigens een heel stuk rustiger sinds ik begonnen ben, zekerder ook en minder angstig. Alleen al daarvoor vind ik het het waard. ^O^
pi_100241990
@ nobody

Balen!! Zal je altijd zien, bereid je je helemaal voor, verhaal klaar, spannings nivo naar factor 100, krijg je een stagiaire... Wat een bummer.. Wel erg goed dat je hebt aangegeven net zo lang te zoeken tot je het wel krijgt! Je hebt je punt iig gemaakt. Goed zo. En dit betekend natuurlijk nog geen nee. Kan me op zich wel voorstellen dat een stagiaire dit niet mag voorschrijven. Maar hoe dan ook, erg vervelend. Ergens begrijp ik het ook niet. Moet je dan volgende week terug komen, en jezelf in de tussentijd kapot zuipen? Hoe krom is dat dan??

Zoals ik al had aangegeven, als je wilt, stuur me een PM en je krijgt het nr van mijn psych. Die schrijft het iig wel voor.

PS, over 14 dagen ben ik een week in Spanje. Las ergens dat het daar zonder recept over de toonbank gaat.

Ik kan natuurlijk een container vol naar NL sturen :-) Kom maar door met de bestellingen.. ;-))
pi_100242406
@ 2772011

Goed punt. Dat van die 'begeleiding'. Die mensen hebben amper 5 minuten de tijd voor je..
pi_100245541
He Maxum heb je geen inbox?
Bij mijn huisarts is dat echt anders. Ze neemt uitgebreid de tijd voor me en wil ook precies weten wat ik voel.
laatst heeft ze me aan de hand van mijn klachten of bijwerkingen helemaal onderzocht, dus niet iedere arts is heeft geen tijd voor begeleiding. Ze is natuurlijk geen therapeut, maar wanneer je meer tijd nodig hebt moet je dat ook ergens anders zoeken
pi_100245700
He nobody wat vervelend dat je dit nu net tegen moest komen.
Het feit dat die stagaire het kent kan alleen maar pos. uitpakken wanneer zij het bespreekt. kan me voorstellen dat ze even moet overleggen. Ik heb ook een wk moeten wachten omdat mijn arts eerst wilde informeren en wilde weten hoe ze het aan moest pakken van een collega.
Heb vertrouwen het komt wel goed
pi_100246079
Hoi Saine.

Inbox. Moet ik daar iets speciaal voor instellen? Ben eigenlijk nieuw hier op FOK!. Dacht dat het automatisch in mijn gmail zou belanden. Blijkbaar niet. Weet jij hoe ik die moet aanmaken? Abonnement nemen? Ik ga het ff uitchecken!

Wbt je huisarts, daar bof je dan mee. Ik kom er al jaren niet meer. Ga direct naar een specialist. Komt door de meerdere slechte ervaringen. Had er in 3 jaar 4 versleten...
pi_100246359
Ik probeerde een pb te sturen maar dat lukt niet naar Maxum
pi_100246435
@ Saine

Heb het gevonden. Moest het even activeren in mijn instellingen. Als het goed is werkt het nu.
Probeer maar. Ga nu mezelf een PM sturen.

Het werkt! Heb een pb naar jou gestuurd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maxum op 02-08-2011 21:13:23 ]
pi_100252450
Bedankt, voor jullie reactie's en hopelijk krijg ik donderdag groen licht!
Ondertussen blijf ik me inlezen over het medicijn enz.
Ik hou jullie op de hoogte!
pi_100254592
Hi nobody,

Gelukkig kan je donderdag terecht! En krijg je groen licht!! Over twee dagen weet je het. En wat je je zowiezo moet beseffen, links of rechts om, dit middel ga je krijgen. En dan breekt er werkelijk een nieuwe fase in je leven aan. Die Baclofen werkt zo extreem goed, dat ik er zelf nog steeds verbijsterd over ben. Jij hebt dit binnenkort ook.

Suc6 donderdag!
pi_100255412
Thnx Maxum, ik blijf positief!
Zoals je al zegt, die Baclofen ga ik krijgen hoe dan ook PUNT!
pi_100255532
Yep. Dat is een 100% vaststaand feit. Hou vol, nog even!!
pi_100255711
Dat doe ik zeker Maxum
Vanmiddag zag ik het even somber in, maar dankzij een gesprek met mijn mannetje, die me helemaal steunt, ben ik weer helemaal opgepept!
Hij zei ook al, komt helemaal goed, jij krijgt dat medicijn hoe dan ook, al moeten we het zelf betalen, maakt niet uit, want drankgebruik kost ook veel geld.
pi_100255811
Klopt. Ik krijg het overigens gratis mee bij de apotheek. Maar misschien hangt het af van waar en hoe je bent verzekerd. Als je arts het weigert kan je ook nog zeggen dat je anders via internet pakken met Rohypnol gaat bestellen. Dat trekken ze niet he he ;-))
pi_100256310
Maxum, thnx voor het meeleven en meedenken!
Misschien, kom ik ook op die manier van de Librium af, wat me ook meer dat 20 euro per maand kost, tel daarbij de kosten voor de drank bij, dan ga ik gegarandeerd geld over houden!
Ik blijf jou en de en andere volgen en hou jullie op de hoogte!
pi_100256673
Ik weet wel zeker dat je van de Librium af komt. Ik, als heavy Valium gebruiker (50mg pd) heb de afgelopen week (mijn opbouwfase van de Baclofen) maar 2 x 20mg genomen (kreeg even te veel spierspanningen). Ik denk er niet eens meer over na! Librium is half zo sterk als Valium, dus don't worry. De Baclofen gaat het voor je regelen. Ook moeiteloos vanaf dag geen druppel alcohol meer gedronken. en ik rook ook nog maar de helft.. Hoe bizar. Niet dat de kosten mij erg veel uitmaken, maar het scheelt opgeteld toch zo'n 200,- per week. (drank en sigaretten) Kan je op jaarbasis toch een leuk rijsje van naar de tropen maken ofzo.

Nu ga ik pitten, heerlijke diepe Baclo slaap... ZZZZzzzzz welterusten.....
pi_100256689
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:24 schreef Maxum het volgende:
@ 2772011

Goed punt. Dat van die 'begeleiding'. Die mensen hebben amper 5 minuten de tijd voor je..
Ik zeg daarmee overigens niet dat je het zonder begeleiding moet doen maar het is wel iets wat je toch vooral zelf moet doen. Als je met je arts afspreekt wat ongeveer je schema is en dat je belt wanneer het toch niet goed gaat is dat voldoende toch? Het is niet een gek veel ander medicijn dan andere en die krijg je ook mee. Als een huisarts je, weet ik veel, valium oid voorschrijft is er ook geen begeleidingstraject. Althans hier niet. Have fun, bel maar als het niet goed gaat en kom over een x aantal weken maar terug. ;)
Gaat nog niet eens over de tijd die ze voor je hebben maar zo heftig is Baclofen ook weer niet. Je moet goed weten wat je doet maar op het moment dat je je pillen slikt staat de beste man/vrouw ook niet naast je...
pi_100260851
Ik vind ook niet dat je heel veel begeleiding nodig hebt. Maar het is wel belangrijk dat er een arts is die weet dat je Baclofen gebruikt en je een beetje in de gaten houdt. Een keer bloed prikken en bloeddruk opnemen lijkt me niet overdreven. Je hebt ook iemand nodig om op terug te vallen als er iets is.

En heftig is Baclofen dus wel. Bij verkeerd gebruik kan je psychoses krijgen en dan ben je echt heel erg ver van huis.
pi_100262067
@ Bonno

Goodmorning! Mee eens. Baclofen is geen aspirientje. Dat het zo snel, zo effectief werkt, maakt mij wel duidelijk dat het idd een 'heftig' middel is. Maar dat zijn antidepressiva ook. En (zware) benzo's idem. En niet te vergeten, ALCOHOL. Hoe dan ook, bij verantwoord gebruik, is dit middel de oplossing. Ik heb weer heerlijk geslapen. Ik denk dat mijn lijf nu echt een beetje aan het middel begint te wennen. Zit nog steeds op 40mg en het voelt tamelijk 'stabiel' aan. Slik het pas 8 dagen dus ik ben nog lang geen ervaringsdeskundige, maar aangezien het vanaf dag 1 al begon te werken ben ik zooooo blij! Alles is gemakkelijker. Bijwerkingen zijn echt nihil. Dat kan ik van AD's niet zeggen. Dat was echt een hel. Rotzooi. De enige bijwerking die momenteel nog ervaar is dat ik af en toe iets 'teveel' energie heb. Moet maar beginnen iets aan sport te doen!
pi_100262125
Mogguh Maxum!

Ben je nog van plan te gaan verhogen? Want als het al zo goed werkt lijkt me dat nog ff niet nodig.

Ik heb echt heel erg veel last van mijn spieren. Lijkt een beetje of mijn benen in slaap/verlamd zijn. Maar verder gaat het prima!

En ik kan me echt voorstellen hoe blij je bent! Dat heb ik ook nog iedere dag.
pi_100262432
Yo Benno!

Nee, verhogen zie ik (althans voorlopig) het nut niet van in. Het werk al dus waarom zou ik!
Kan altijd nog in een later stadium, zo nodig.

Klote van die spieren man. Hoeveel mg slik jij nu per dag? Kan me voorstellen dat een te hoge dosis hiervan misschien de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb dat afgelopen week ook 2 keer gehad. Nu is het verdwenen. En als het terug komt neem ik gewoon 10 of 20 mg diazepam. Daar heb ik echt geen probleem mee, en geeft me ook geen schuldgevoel ofzo. Al 8 dagen geen druppel alcohol en ik denk er niet eens aan. Mijn meisie drinkt om de dag een flesje witte wijn, maar ik voel geen enkele 'trigger' om ook maar een glas te nemen!

Wat denkt je doc van die spierkrampen?
pi_100262714
De huisarts reageerde niet echt op mijn klachten over de krampen, maar ik heb me er ook niet zo druk over gemaakt.

Ik slik zomaar wat, ik denk rond de 100 mg per dag. Ik heb nu tabletten van 5, 10 en 25 mg. Misschien moet ik toch maar weer naar wat regelmatiger. Ik was juist zo blij dat het zo goed ging, maar ja. Ik wil nu eigenlijk wel wat hoger gaan om te stoppen met roken. Ik heb in ieder geval meer dan genoeg Baclofen liggen, krijg wat ik voorgeschreven krijg nooit weg (150 mg per dag).

Ik heb heel veel pillen geslikt en sinds ik aan de Baclofen zit neem ik dus helemaal niks meer. Geen slaappillen of Oxazepam. Ook geen ritalin meer. Dat wil ik graag zo houden.

Ik ga wel weer ff een beetje op mijn drankconsumptie letten. omdat ik alles nu zo in de hand denk te hebben ga ik weer wat makkelijker denken en neig ik er weer naar om dagelijks bier te kopen. En als ik dan vier bier op heb voel ik me echt naar. Vandaag maar eens ff niks.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bonno op 03-08-2011 10:50:35 ]
pi_100264800
@ Bonno

Lijkt me ook verstandig om ze op vaste tijden te nemen. En wat betreft het stoppen met roken. Ik denk dat het enige is waarbij het ook aankomt op pure wilskracht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je wat makkelijker gaat denken. Uiteindelijk is alcohol, bij normaal gebruik, gewoon een 'sociaal' middel waar je soms zin in hebt. Wij hebben jammer genoeg allemaal de pech dat we er in doorslaan en geen maat kunnen houden. Je kan proberen om een week in te lassen en even geen druppel te drinken / en ook niet te blowen. Is misschien 'saai' maar het zet je wel weer even op scherp. Soms is het gewoon nodig om even 'streng' tegen jezelf te zijn. Als je dat lukt ben je volgende week trots op jezelf! Ik denk dat je uiteindelijk toch altijd wel in zekere zin een soort 'overgevoeligheid' blijft houden. Alcohol is overal om ons heen. We leven in een drank society.

Naast de Baclofen zullen we toch een 'kleine' strijd blijven voeren denk ik.
pi_100267101
Volgens mij snappen we elkaar wel hoor Maxum en Bonno. Ik denk dat begeleidings argument vaak wordt gebruikt om patiėnten af te houden en misschien wel naar andere (meer bekende middelen) te praten. Of het is gewoon onzekerheid van de arts in kwestie natuurlijk.
Dat er risico's aan zitten weet ik maar die zitten aan zoveel andere middelen ook en die worden, bij wijze van spreken, voorgeschreven alsof het smarties zijn. ;)

Die overgevoeligheid herken ik wel Maxum, ik denk ook dat dat het mechanisme erachter is. Ik heb althans voor mezelf geaccepteerd dat ik nooit een matige drinker zal kunnen zijn. Ben ook in het boek van Ameisen bezig en die beschrijft eigenlijk exact hetzelfde, dat ene drankje is spelen met vuur en waarom zou ik dat doen als ik weet dat ik daar mijn handen aan ga branden?
Diep respect als anderen dat wel kunnen en niet dat ik zeg dat het niet kan maar ik zal mezelf van tijd tot tijd misschien ook wel wijsmaken dat ik dat wel kan. Ik hoop alleen dat er dan niet teveel verleiding om me heen is zodat iig de fysieke hoeveelheid beperkt blijft. (keertje een drankje als je ergens op bezoek bent is wat anders dan zelf in huis halen, daar gaat het bij mij mis)
pi_100267607
@ 2772011

Ik weet wel zeker dat het onzekerheid / onwetendheid is van de arts in de meeste gevallen. Ik ben dan ook een fel tegenstander van huisartsen als het om psychische problematiek gaat. Daar hebben ze echt, bewezen, te weinig verstand van. Mijn psychiater vond het letterlijk 'gestoord' dat ik in het begin van mijn angstaanvallen door de huisarts 60mg Seroxat kreeg voorgeschreven. Toen ik dit melde aan de huisarts gaf hij ook toe dat hij 'de richtlijn' volgde die aan huisartsenen wordt opgedragen. Zo zit de wereld dus in elkaar. Niet oke.
pi_100268038
Goede dag mensen. Voel me sinds gisteren minder goed. heb een naar gevoel in mijn lijf wanneer ik de baclo slik. Tintelingen overal in mijn lijf en vooral ook in mijn hoofd. Heb hoofdpijn eigenlijk nooit goed gekend, maar nu bonkt mijn hoofd soms zo erg dat een pijnstiller het enige hulpmiddel is.
Jullie discussie over begeleiding bij de huisarts snap ik. Ik vind de huisarts ook niet de aangeweze persoon voor begeleiding bij psychische problemen. Ik ga naar een aan de huisarts verbonden soc.psych. verpl. voor gesprekken over mijn ervaringen met baclo en stoppen met drinken. daar heb ik iedere week een uur de tijd. Hebben jullie huisartsen dat niet?

Heeft een van jullie ook duidelijke neg ervaringen met de baclo. Ik wil nu kijken hoe ik me voel met minder baclo. wil wel goed in de gaten houden hoe het gaat met mijn trek. Minder slikken vind ik oke, maar het meest pos. effect, geen craving, wil ik wel graag behouden.
Slik het nu 4 wk en zit nog op 60 mg, wil vandaag kijken hoe het met minder gaat.
pi_100268784
Hoi Saine,

Een slechte dag hoeft natuurlijk niet per se door de Baclofen te komen. Iedereen, ook mensen zonder medicatie of verslaving hebben wel eens een dag dat ze zich niet lekker voelen. Ik zou (maar dat is alleen maar mijn gevoel) niet te veel wisselen qua dosering. Hoe meer regelmaat, hoe meer rust. Ik blijf ook op de 40mg zitten. De meeste dagen voel ik me er prima bij. Soms heb ik een dag dat het als teveel of te weinig voelt. Maar daar bijt ik me dan maar doorheen.

Ps, drink je er nog wel eens bij? (ik heb het afgezworen en gaat moeiteloos)

De huisarts kom ik al jaren niet meer. Ik heb wel geleerd dat dat het verkeerde adres is wat dit soort zaken aangaat. Heb een psycholoog die samenwerkt met mijn psychiater. Met de psycholoog heb ik iedere 14 dagen een gesprek, hij overlegt met mijn psychiater en die verzorgt de medicatie. Deze manier bevalt mij zeer goed!
pi_100268974
He Maxum ben met je eens dat iedereen wel eens een slechte dag heeft. Mijn klachten zitten momenteel ook zeker vast aan het innemen van baclo. Het is nu bijna 6 uur geleden dat ik 20 mg heb genomen en het nare gevoel verdwijnt geleidelijk. Slik 60 mg en ga kijken hoe het voelt met 40 of 50mg. ga het ook zeker niet opgeven. Ook ik drink helemaal niets en dat bevalt me erg goed. dat wil ik ook erg graag zo houden.
pi_100273206
Hi Saine,

Het kan zijn dat 60 mg te hoog is. Bij iedereen ligt het anders. Ik ben met 40mg al 'gered'. Het zal ook wel te maken hebben met factoren zoals je bmi, aantal uur slaap per nacht, wat je eet en uberhoubt hoe je lichamelijke conditie er bij staat.

Doe wat goed voor je voelt! En sterkte natuurlijk!!
pi_100275664
Hallo mensen,
Ik heb vandaag verstek laten gaan met mijn werk, ik ben gister veel te ver door gegaan met de drank.
Ik ging om half 5 pas slapen en toen de wekker om kwart over 7 ging, was ik zo brak, dat ik me ziek heb gemeld.
Ik voel me nog steeds niet helemaal lekker, dus ik probeer vanavond een avond niet te drinken.
Ik ga lekker uitgebreid in bad en even onder de zonnebank als afleiding, ik hoop dat het gaat lukken.
@saine, sterkte ik hoop dat het weer een beetje beter gaat met je.
pi_100276811
Hi nobody,

Proost ;-)

Misschien kan je wat langer vrij nemen? Mocht je morgen de Baclofen krijgen is het wel prettig om even een week niet naar je werk te hoeven. Gezien de bijwerkingen zou dat erg veel schelen. Ik heb de afgelopen week het werk ook even laten liggen om me te kunnen focusen op de Baclo.

Er verandert zo veel in je lichaam dat dat echt aan te raden is.

Nou, ga lekker uitbrakken, en geniet van je spa!
pi_100278390
Thnx Maxum, ik ga het proberen te rekken, als ik morgen de Baclo krijg, maar ik kan er geen potje van maken, anders ben ik straks mijn baan kwijt.
Ik heb me het laatste jaar best wel vaak ziek gemeld, oorzaak DRANK.
Anders doe ik het wel rustig aan!
Vanavond lekker aan de spa blauw en lekker vroeg mijn mandje in.
pi_100278589
Is je werkgever op de hoogte van je probleem? Als je een beetje een goede relatie hebt met de baas, kan je overwegen dit te bespreken. Er is heus wel begrip voor denk ik. En als je werkgever je ondersteund dan heb je meteen een probleem minder!

Succes he morgen!! We horen het wel!
pi_100278739
Mijn werkgever is niet op de hoogte van mijn probleem en een goede relatie heb ik ook niet met hem.
Ik heb al een paar keer een aanvaring met hem gehad, ik noem hem een 2e Hitler!

Zodra ik morgen iets weet, breng ik jullie op de hoogte!
pi_100279130
He nobody jammer dat het niet bespreekbaar is op je werk en ook jammer dat je uitgeschoten bent. Bij mij was dat altijd weer een knou aan mijn zelfvertrouwen. Hoop dan ook dat dat bij jou niet het geval is en je vol vertrouwen morgen je baclo kunt halen en starten.
Ik denk dat je al snel zult voelen dat het werkt, bouw echter niet te snel op, heb wat geduld. wanneer je het te snel doet zijn de bijverschijnselen echt niet tof.
het beste is ook er niet bij te drinken, maar forceer jezelf niet. Beter iets dan door de spanning echt flink uit je slof schieten.
He veel positiefs voor morgen en het gaat lukken!!!!!!!!
pi_100279174
Kan me voorstellen dat je brak was Nobody :|W Ben je uitgeschoten omdat je zo teleurgesteld was in die stagiaire?

Vanavond aan het water en hopelijk succes als je je huisarts belt. We gaan weer duimen voor je.

Saine, beterschap, hopelijk voel je je al wat beter nu je verlaagt met doses.

Mij is door verslavingszorg aangeraden niet in 1x te stoppen met drank vanwege de kans op delirium of epileptische aanval. De baclofen moet zijn werk doen, het craven stopt dan vanzelf. Hoe eerder hoe beter natuurlijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door Donia op 03-08-2011 17:55:52 ]
pi_100279317
Tsja, dat is minder. Misschien is Adolf wel een mede oorzaak (en dus mede verantwoordelijk) voor je alcoholprobleem! ;-)

Nee, serieus, het is heel belangrijk dat je plezier hebt op je werk. Is toch een big part of life. Wel leuke collega's?

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 03-08-2011 18:00:38 ]
pi_100280389
@ nobody

Je zou kunnen overwegen naar een psychiater te gaan en je 'burn out' te laten verklaren.

Dan hoef je minstens de komende 2 jaar niet meer te werken, en Adolf moet gewoon doorbetalen!
Kan je echt ff op adem komen. Ik ken nog wel een psych die...
pi_100281040
Wat gaat dit ontzettend snel zeg ineens!

Beste voor nobody is natuurlijk te blijven werken, als dat mogelijk is. Als je eenmaal langere tijd ziek thuis zit is het heel moeilijk om weer aan de bak te gaan.

Ik ben door al mijn problemen en vele banen arbeidsongeschikt verklaard en zelfs de WAJONG in gegaan. Gelukkig ben ik daar zeven jaar geleden uitgekomen door ZZP-er te worden. Werd wel afgeraden door het UWV, maar die hadden verder ook geen betere oplossing voor mij. Achteraf heb ik nergens spijt van.
pi_100290072
Nobody, alles goed????

Heel veel succes morgen meid.
pi_100312408
Hoi hoi allemaal,
Ik heb net de praktijk gebeld en ik moet morgen langs komen om te overleggen, dus ik heb goede hoop, dat ik het medicijn krijg, want anders hadden ze het toch wel gelijk gezegd als ze het er niet mee eens zijn! Toch!
pi_100313187
Klinkt heel erg goed nobody! Ging het gesprek ook een beetje lekker?

En vind je het vervelend om met meid aangesproken te worden? ;)
pi_100313297
Nee hoor, zeg gerust maar meid tegen me:)
Ik had de assistente aan de lijn en die zei: dat ik langs moest komen om te overleggen.
Morgen om 14.40 moet ik er zijn, als het definitief nee zou zijn geweest, dan denk ik dat ze dat wel gelijk had gezegd, dus ik heb goede hoop voor morgen!
pi_100313473
Onder je naam staat dat je een man bent, maar maakt mij niet uit hoor meid!

Wachten tot morgen dan maar...
pi_100313728
Staat dat er echt!! Hoe kan je dat zien dan?
Ik heb net nog even gekeken, maar ik ben toch echt een vrouwtje (lol)
Hoe kan ik dat veranderen dan?
pi_100313900
_O-

Links naast je naam staat een poppetje, in jouw geval een mannetje. Als je rechtsbovenin de pagina op profiel klikt kan je je geslacht veranderen.

Van man naar vrouw schijnt moeilijker te zijn dan andersom ;(
pi_100314054
Ik heb het al veranderd, wat stom van me hč hahaha.
Ik heb het boek ook binnen, dus zo lekker lezen!
pi_100314153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:46 schreef nobody40 het volgende:
Ik heb het al veranderd, wat stom van me hč hahaha.
Ik heb het boek ook binnen, dus zo lekker lezen!
Mooi zo, opgelost :)
pi_100314566
Nobody, dat klinkt positief hoor. Veel plezier met het boek van Ameisen.
pi_100316006
Dank je Donia, morgen weten we het zeker!
pi_100322004
Ik mag naar de 10mg, vervangster kende het ook en was ook nieuwsgierig of en hoe het zou werken. Dat scheelt me de helft van het aantal pillen slikken en dat heeft toch een apart psychologisch effect wat het weer makkelijker maakt. ;)
Ze stelde me alleen voor iets minder snel op te hogen dan maximaal elke keer dus niet elke 3 dagen maar, afhankelijk van de bijwerkingen natuurlijk, het elke 4 dagen of langer te doen. Ga ik nog even over nadenken, die misselijkheid elke keer is wel erg overweldigend.

Ik hou overigens een schema bij met bijwerkingen, hoeveel ik per dag neem en over hoeveel keer. Daarbij dan bloeddruk e.d. en dat kon ze wel waarderen. Misschien een tip voor anderen? Moet je het al wel gekregen hebben natuurlijk. :P
pi_100322348
Ah, pb gekruist. Fijn voor je dat je nu 10 mg tabletjes hebt.

Dat schema heb ik nog opgeslagen hoor, ik neem het mee bij de 1e afspraak. Ik hoop dat hij onder de indruk is van al dat werk B-)
pi_100326574
Nou ja zoveel werk was het niet of anders gezegd, dat is deels mijn werk en dan kost het me dus ook niet zoveel tijd. ;)
Schema's en grafiekjes hebben wel een magische uitwerking op veel mensen. Niet te ingewikkeld maken want als iemand het niet snapt verliest het zijn kracht maar hou het toegankelijk en je wordt veel serieuzer genomen. :)

Dan is het net alsof je er echt over na hebt gedacht. _O-
Grapje.
pi_100353255
Zo ik heb er 120 generieke van 10mg dus ik kan even vooruit. De merkversie (5mg) is een stuk duurder dus dat recept maar verscheurt. Dan breek ik deze wel doormidden als ik 5mg nodig heb, dat vind ik anders zo zonde.
Gekke is dat ik nu niets bij hoefde te betalen? :? Was vorige keer ook maar 6 cent maar toch. :D
pi_100355355
Ik moest vorige keer een euro betalen voor een maand. Toen had ik tien doosjes van tien mg en tien doosjes van vijf mg. Deze keer had ik vijf doosjes van 25 mg en hoefde ik weer niks te betalen. Heel vaag allemaal.
pi_100356957
Hallo allemaal,
Goed nieuws!!!!!
Ik heb ze gekregen Lioresal, ik mag beginnen met 3 x daags 5 mg en over 3 dagen verhogen naar 10 mg.
Ik vraag me alleen af of Liorisal een merknaam is, want de werkzame stof is wel Baclofen.
Morgen ga ik direct beginnen.
Ik hoefde trouwens niks te betalen!
pi_100357209
Die van 25mg moet ik binnenkort om gaan vragen want het gaat echt hard maar ik voel me verder super op de extreme misselijkheid na.
Lioresal is de merknaam van Novartis, is gewoon Baclofen idd. Kreeg ik net ook te horen in de apotheek, ja sorry we hebben geen Lioresal maar wel iets anders en dat heet Baclofen. Doe niet zo raar muts dat is gewoon hetzelfde. _O-
Geef maar gewoon mee, ik weet prima wat het is en ik ermee moet doen. :D

Maar goed nieuws nobody! Wat zeiden ze?
pi_100357401
Mooi om te horen Nobody! Heb je al ingenomen? Volgens mij voel je na een half uur al wat.

Lioresal is inderdaad een merknaam. Ik combineer het ook met de merkloze Baclofen. Mag wel niet van de apotheek, maar die zijn gewoon dom :P

2772011: Dat super voelen verdwijnt op den duur wel hoor (misselijkheid ook). Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het is echt zo.

Vanavond weer naar Parijs :)
pi_100357777
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:11 schreef Bonno het volgende:
2772011: Dat super voelen verdwijnt op den duur wel hoor (misselijkheid ook). Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het is echt zo.
Dat is dan weer jammer (dat super voelen dan) had je dat niet voor je kunnen houden? _O-
Nee maar bedoel meer dat ik een heel stuk minder angst(en) e.d. voel. Niet dat ik nou een angstig persoon was (verre van) maar ik was nogal snel geneigd te gaan twijfelen, onzeker te voelen etc. Dat is bijna helemaal weg. Ik denk gewoon een stuk minder na en doe gewoon.

Klein nadeel, doordat ik blijkbaar zo zeker en stabiel overkom hebben mensen nu weer snel de neiging om hun problemen bij me neer te legen of hun levensverhaal te vertellen etc. Is helemaal niet erg, kan er best bij maar ik vind het wel heel erg opvallend hoewel het puur toeval zal zijn.

quote:
Vanavond weer naar Parijs :)
Have fun! Romantisch uitje oid? O+
pi_100357864
Ik heb ook over die angsten geschreven. De kapper en de trillende handen. Dat is nu allemaal nog steeds weg. Ik schik niet meer zo snel van dingen ook.

Maar het euforische gevoel gaat weg, het gevoel dat je ineens alles aan kan. De bijwerkingen kunnen negatief en positief zijn. Maar ze verdwijnen na verloop van tijd wel. De enige echte bijwerkingen die blijven is dat je geen alcohol meer nodig hebt en dat je lijf en geest rust hebben. En daar doen we het allemaal voor!
pi_100357998
@2772011 Ik ga er morgen mee beginnen, omdat de dag nu al bijna om is.
Mijn arts wist van het verhaal van Ameisen en stond er niet afwijzend tegenover, ze houd me wel goed in de gaten, want ik moet volgende week weer terug komen om te kijken hoe het gaat.

@Bonno, fijne reis naar Parijs!
pi_100358078
Ah okee, dat euforisch hoeft van mij niet hoor maar als ik je goed begrijp blijft dat van die angsten die minder zijn wel? Dat zou ik echt een heel groot voordeel vinden, is echt een wereld van verschil namelijk.
Ik ben nogal een denker en alles waar ik van in de angstmodus schoot ging ik eindeloos over nadenken, analyseren, twijfelen, wakker liggen, in de stress schieten, etc. etc. :(
Al zou het maar een beetje verdwijnen dan nog zou ik er erg bij gebaat zijn, scheelt me weer een consultje of wat bij de psycholoog. :P
pi_100358324
Die angsten blijven weg. Sinds ik Baclofen gebruik heb ik niet één Oxazepam geslik. Voorheen slikte ik er veertig per maand tegen angsten en trillende handen. Ook Ritalin en slaapmedicatie laat ik links liggen. Ik ben volledig vrij van angstgevoelens en zenuwen.

Een psycholoog omschreef het eens als "het constante gevoel van naderend onheil". En dat ben ik dus helemaal kwijt nu.

In het begin ging ik heel erg veel nadenken, had ik op alle wereldvragen een antwoord, bedacht ik verschillende nieuwe producten en bedrijfsconcepten, maar nu is dat allemaal voorbij en sta ik weer met beide benen op de grond.

Het plotseling stoppen met al die middelen en alcohol en beginnen met Baclofen heeft heel veel gedaan in mijn lichaam, maar zeker in mijn hersenen.

Ik moet nog wel vermelden dat ik heel erg moe ben en vaak last heb van mijn spieren. Ook heb ik een slechte nachtrust. Maar ik heb dat er voor over.
pi_100361048
Nobody: geweldig dat je ze voorgeschreven hebt gekregen. Je wachten is beloond.

Goed van je arts dat ze je in de gaten houdt, ze zal ook wel weten van de bijwerkingen. Alles beter dan die drank hoor.
Alvast succes voor morgen!

Goeie rit Bonno naar Parijs.
pi_100361196
He Bonno die slechte nachtrust en de vermoeidheid herken ik. Voel me er wel rustig onder en maak me niet zo druk. He goede reis maar weer naar de lichtstad, geniet er ook een beetje van al is het werk!!
Ik zit momenteel op 40-50mg en daar vaar ik wel bij, nachten zijn kort en 's avonds voel ik me soms zo moe dat mijn ogen dicht kunnen vallen. Ga niet te vroeg slapen om niet al te vroeg wakker te worden.
Nog steeds geen trek in alcohol.
Nobody te gek dat je ze hebt gekregen. Doe het maar wel rustig met de opbouw, des te minder last je hebt van de bijwerkingen. Wanneer je eenmaal bent begonnen ga je vanzelf minder drinken.
HET KOMT GOED, HOUD VOL!!!!!!
pi_100364849
@ nobody

Gefeliciteerd! Ik wist wel dat je het zou krijgen.. Welkom bij de club!!

Morgen beginnen dus. Spannend! Doe het opbouwen langzaam. Dat scheelt pakken met bijweringen, en je zult zien, over een paar dagen of een week heb jij geen trek meer in drank. Heb geen haast, de Baclo gaat zijn werk vanzelf doen. Je zult er versteld van staan ;-)

Good luck de komende dagen, we horen wel hoe het gaat!

Nogmaals Congratz!
pi_100365007
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:36 schreef Bonno het volgende:
Een psycholoog omschreef het eens als "het constante gevoel van naderend onheil". En dat ben ik dus helemaal kwijt nu.
Dat omschrijft het perfect inderdaad alleen kan ik dat nu pas zien nu ik inderdaad een bepaalde mate van angst niet meer heb. Echt super overigens, dit is nou een hele leuke bijwerking die ik niet had verwacht. :D
Ik win er nu al mee. _O_
pi_100365254
@ Bonno,

Hoop dat je snel weer wat beter slaapt. Maar wat fijn dat je 'angst' vrij bent! Zucht... wat een verlichting. Ik heb nog wel last van wat stress, maar ben gisteren dan ook voor het eerst in tien dagen weer echt aan het werk gegaan. Moest er een klein beetje Diazepam bij nemen, om toch het scherpe randje eraf te halen. Verder zijn alle bijwerkingen van de Baclo verdwenen. Volgens mijn schatje, lag ik vannacht weer te giegelen in mijn slaap! Dat is dan de vierde keer in 11 dagen!!
Dat beschouw ik toch echt als een goed teken. (blijkbaar heb ik over van alles lol???)

Goeie reis! En be safe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 05-08-2011 20:14:08 ]
pi_100372979
Hoi hoi allemaal,
Bedank voor jullie reactie's en ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Ik moest wel stoppen met de librium, maar ik weet niet of dat gaat lukken ik denk dat ik dat maar rustig afbouw.

Fijne avond nog verder en voor straks slaap lekker!
pi_100378494
Baclofen wordt toch ook bij diverse andere verslavingen gebruikt dacht ik - van alcohol tot GHB en van eten tot bezodiazepinen?

Gebruiken jullie het allemaal i.v.m. alcohol?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:28:52 #167
6941 APK
Factual, I think.
pi_100378608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:26 schreef SterreMarit het volgende:
Baclofen wordt toch ook bij diverse andere verslavingen gebruikt dacht ik - van alcohol tot GHB en van eten tot bezodiazepinen?

Gebruiken jullie het allemaal i.v.m. alcohol?
Dat vraag ik mij ook af.
Ik ben deel 1 gaan volgen wegens roken, maar daar hoor ik verder weinig over.

Inmiddels gestopt overigens, behalve in het weekend :+
pi_100380289
Ik ga het gebruiken voor mijn drank gebruik!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:29:10 #169
6941 APK
Factual, I think.
pi_100380592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:19 schreef nobody40 het volgende:
Ik ga het gebruiken voor mijn drank gebruik!
Succes daarmee overigens.
Ik blijf het volgen, het is af en toe een beetje een 'crazy' topicreeks :+
pi_100381471
Hoi SterreMarit,

Baclofen wordt idd ook ingezet tegen andere verslavingen dan alcohol. Oorspronkelijk is het middel ontwikkeld als medicijn tegen spier spasmes. Gebleken is dat het middel extreem effectief werkt tegen diverse verslavingen. Alcohol, benzo's en ghb (om jou voorbeelden maar even aan te houden) zijn ook spierverslappend. Maar ook zeer verslavend. En je hebt meer en meer nodig om het beoogde effect te behalen. Gevolg is dat het van kwaad tot erger gaat. Het gebruik van al deze middelen zijn meestal de oorzaak van dieper gelegen redenen. Die verschillen van persoon tot persoon. Mensen met een dergelijke verslaving zijn doorgaans opzoek naar een ontsnapping van hun onrust / angst / paniek etc. Baclofen neemt al deze (verslavings) problemen automatisch weg. Het werkt spierontspannend, rustgevend en angstremmend. Of het tegen iedere verslaving werkt zou ik niet weten. Ik ken geen verhalen van mensen die bijvoorbeeld door de Baclo zijn gestopt met roken. Wel gaan de meeste mensen er teminste veel minder van roken. Dat komt waarschijnlijk doordat zowel lichaam en geest, helemaal worden gekalmeerd door de Baclo, en mensen daardoor automatisch niet meer, tegen hun zenuwen, nerveus als een ketter lopen te roken. De behoefte daaraan neemt werkelijk af. Het wordt ook bijna vies.. Omdat Baclofen niet geregistreerd staat als medicijn tegen verslavingen, en artsen er doorgaans niet mee bekend zijn, wordt het (nog) maar nauwelijks voorgeschreven voor deze problemen. De meeste patienten worden met een anti depressiva of benzodiazepines naar huis gestuurd. En die middelen zijn eigenlijk niet de oplossing. (Het is vaak van de regen in de drup..) Baclofen is wonderbaarlijk genoeg wel de oplossing!! Ik hoop dat het middel steeds bekender wordt. Daar zouden honderd duizenden mensen mee gered kunnen worden. Maarja, op het medicijn rust geen patent meer, dus voor de farmaceutische industrie valt er niet veel meer aan te verdienen.. (en daar zitten ze niet op te wachten).

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 06-08-2011 02:05:00 ]
pi_100384812
Net mijn eerste baclo ingenomen, ik ben benieuwd!
pi_100385139
Goodmorning nobody,

Wat fijn voor je! Je lichaam zal even moeten wennen aan het middel, ik adviseer je om ze op vaste tijdstippen in te nemen. Als ik het goed begrepen heb begin je met 3 maal daags 5mg toch? Ik denk dat je vandaag al een lichte verandering zult merken!

Succes!
pi_100385956
Bonjour!

nobody40, ik ben echt heel erg benieuwd. Kijk je wel uit dat je niet de neiging krijgt er eentje extra te nemen voor snel resultaat? Die fout hebben namelijk meerdere mensen gemaakt (waaronder ik) en dat kan heel slecht uitpakken.

Bonna (mijn vrouw) heeft een mooi stukje geschreven voor in de eerste post van het topic. Ik zal het vanmiddag aanvullen en aan jullie voorleggen. Dan kunnen we dat laten plaatsen bovenaan dit topic en hebben anderen er ook iets aan.

Ik wil nu verder alleen ff goedemorgen zeggen, ben zojuist in ieder geval heelhuids teruggekomen uit Parijs. Vanmiddag reageer ik inhoudelijk op de nieuwe posts. Nu een blikje bier (ja echt eentje!) en dan naar bed :z

[ Bericht 13% gewijzigd door Bonno op 06-08-2011 11:20:08 ]
pi_100386958
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:57 schreef Maxum het volgende:
Het wordt ook bijna vies..
Niet bijna hoor, gewoon roken wordt gewoon vies omdat je er geen behoefte meer aan hebt al zou ik Baclofen niet gebruiken om met roken te stoppen. Stoppen met roken is 3 dagen doorbijten en 2 weken ruzie maken met iedereen om je heen, daarna heb je het ergste wel gehad.
Stoppen met bewustzijns veranderende middelen is iets heel anders, dat vult een leemte op die je blijkbaar hebt. Iedereen in dit topic die drinkt heeft zijn eigen demonen en ik kan niet voor anderen spreken maar ik heb daar ook andere hulp bij nodig om niet terug te vallen. Alleen stoppen is niet voldoende, er is namelijk een reden dat ik dit doe...

Stoppen met roken is een bepaald soort discipline en verschilt wezenlijk van stoppen met alcohol of drugs. Moet ik wel aantekenen dat roken echt een hele nare verslaving is om vanaf te komen. Veel verslavender stoffen dan nicotine zijn er bijna niet.

De reden dat dit een beetje rare topicreeks is geworden is omdat de werking van het middel nogal direct ingrijpt op bepaalde gebieden in de hersenen. Neem je teveel krijg je mogelijk een psychose. Ga je te snel... Stop je ineens.... Bouw je te snel af. Nou ja goed, je begrijpt het probleem. :+
Het is geen exacte wetenschap helaas, wat voor de een werkt werkt niet voor de ander.

Edit: Ik ga toch die hard door ondanks de bijwerkingen, zit nu op 75mg maar ik merk nog te weinig naar mijn zin alhoewel ik echt al compleet veranderd ben hierdoor.
pi_100388696
@ Maxum en Bonno, bedankt voor jullie reactie's.
Ik ben niet van plan af te wijken van het advies van mijn arts.
Welke tijdstippen houden jullie aan??
Ikzelf zat te denk, 's morgens bij het ontbijt 's avond tijdens het eten en 's avonds rond 24.00
Wat is jullie ervaring met jullie schema?
pi_100392036
8:00, 16:00 & 24:00 elke 8 uur dus. ;)
pi_100392494
@2772011, ik denk dat dit voor mij ook wel een goed schema is.
Ik zal de tijden als herinnering in mijn telefoon zetten, want anders vergeet ik het
pi_100392685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:46 schreef nobody40 het volgende:
@2772011, ik denk dat dit voor mij ook wel een goed schema is.
Ik zal de tijden als herinnering in mijn telefoon zetten, want anders vergeet ik het
Heeft je arts dat er niet bij gezegd? In de bijsluiter staat ook 3 keer over 24 uur. Althans in die van de generieke, die van Novartis had ik al weggegooid. ;)
Ik denk dat dit schema voor mensen met een normaal ritme ook het handigst is. :s)
pi_100394016
In mijn bijsluiter staat dat ik het tijdens de maaltijden moet innemen, maar met jouw schema kan ik ook van te voren iets eten, en met jouw schema, wordt het dan wel beter verdeel over de dag!
pi_100396967
Ik merk nu al, dat ik een stuk minder behoefte heb om te roken, ik heb vandaag een stuk minder gerookt dan normaal!
Ik ben hoe het vanavond met de zucht naar drank gaat, want die is ' s avonds altijd het hevigst, omdat ik denk ik alleen maar ' s avonds drink.
Ik heb vanavond wel een feestje, dus kijken hoe het loopt.
Ik voel me voor de rest goed, niet suf of slaperig enz
pi_100397261
Ha, nobody, het middel heeft al effect op je, lekker snel. Verwacht niet dat je geen trek in wijn zult krijgen, maar minder trek zou al mooi zijn. Je hoeft ook niet in 1x te stoppen hč. Af en toe een glaasje water tussendoor kan ook c_/
Fijne en gezellige avond, en morgen gezond weer op!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:55:51 #182
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_100397714
Foutje!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_100397721
Goed hč Donia, ik ga vanavond wel mijn best doen, om zo min mogelijk te drinken.
Jij en iedereen ook een hele fijne avond en voor later lekker slapen,
pi_100405362
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:42 schreef nobody40 het volgende:
In mijn bijsluiter staat dat ik het tijdens de maaltijden moet innemen, maar met jouw schema kan ik ook van te voren iets eten, en met jouw schema, wordt het dan wel beter verdeel over de dag!
Ik denk dat dit de beste manier is om een constante spiegel te houden, dat gaf mijn arts ook aan. ;)
Ik blijf overigens al minder lang misselijk, vanmorgen was het echt bizar erg, ik had dan ook weer opgehoogd maar vanmiddag had ik er al geen last meer van bij de volgende dosis. ^O^
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:21:35 #185
285174 Evienne
never odd or even
pi_100406561
Ik heb al eerder in dit topic gepost omdat ik wilde beginnen met Baclofen. Echter, ik moest zo snel mogelijk volledig alcoholvrij zijn in verband met een bloedonderzoek dus ben toen toch maar aan de Refusal gegaan... Dat ging in de eerste instantie goed, en ik ben wel twee en een halve maand nuchter geweest, tot het bloedonderzoek wegens administratieve fouten verviel, en ik daarmee in de oude gewoonte.

De tweede keer stoppen (want dat onderzoek moet nog steeds plaatsvinden) valt me een stuk zwaarder! Omdat ik al jaren vreselijk slecht in mijn vel zit kan ik alleen maar denken aan... een uitvlucht. Dankzij de Refusal kan ik niet drinken, soit. Maar ik kan wél roken, vreten en blowen, en nog vele andere kortstondige kicks passeren de revue. Ik heb er een dagtaak aan mezelf overal van te weerhouden, en dat lukt meestal wel, maar daar wil ik niet al mijn energie aan besteden. Eigenlijk wilde mijn arts liever dat ik weer aan de anti-depressiva ging, maar de laatste keer dat ik dat deed, heb ik mezelf bijna doodgemaakt dus dat doe ik maar niet meer! Eerdere pogingen met andere AD zorgden ervoor dat ik nog maar een vage schim van mezelf was. Voor pammetjes ben ik te verslavingsgevoelig en van antipsychotica werd ik een zombie. Een dwangbuis mocht ik niet van de dok, en leek me ook niet bijster praktisch in het dagelijks leven. Daarom heb ik dat doosje Baclofen wat ik niet had weggegooid toch maar uit het pillenlaatje opgediept.

Vandaag dus de eerste twee doses gehad. Het zal mij benieuwen, ik laat in de loop van de week weten hoe het er allemaal voor staat. :)
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_100407389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:21 schreef Evienne het volgende:
Een dwangbuis mocht ik niet van de dok, en leek me ook niet bijster praktisch in het dagelijks leven. Daarom heb ik dat doosje Baclofen wat ik niet had weggegooid toch maar uit het pillenlaatje opgediept.

Vandaag dus de eerste twee doses gehad. Het zal mij benieuwen, ik laat in de loop van de week weten hoe het er allemaal voor staat. :)
Nou ja humor heb je ook en dat is niet geheel onbelangrijk. Waarvoor had je de Baclofen? Al eerder geprobeerd oid?

Je mag ook wel eerder posten hoor. :Y
pi_100413872
@ Evienne, succes en hou ons op de hoogte, want we kunnen van elkaar leren!
pi_100414142
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:49 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de beste manier is om een constante spiegel te houden, dat gaf mijn arts ook aan. ;)
Ik blijf overigens al minder lang misselijk, vanmorgen was het echt bizar erg, ik had dan ook weer opgehoogd maar vanmiddag had ik er al geen last meer van bij de volgende dosis. ^O^
Daar heb je helemaal gelijk in, ook al is het nu al over vijven, ik heb mijn wekker gezet op 8.00 uur en hoop op die manier een beetje regelmaat te krijgen, wat ik door de drank niet had, maar wel hoop te krijgen!
Gewoon een normaal ritme, dan heb ik al heel wat gewonnen, want nu, draai ik soms de dag om voor de nacht!!
Maar ik neem strak om 8 uur mijn baclo in en na het weekend proberen regelmaat te krijgen!
Ik had van avond een feestje, maar ik heb minder gedronken dan "normaal". dus, het gaat de goede kant op.
Ik ga nu mijn mandje in en hoop, dat iedereen lekker slaapt en straks weer gezond weer op!
pi_100414909
Goedemorgen.

Hieronder staat de tekst die we gemaakt hebben voor het topic. Als het akkoord is dan vraag ik of het in de openingspost mag. (klik op de spoiler).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody: Je kan een beetje gaan spelen met je dosis. Kijk eens aan wat het beste aanvoelt. Ik denk wel dat het handig is als je hoger zit met je dosis om vaker per dag in te nemen. Vier of zelfs vijf keer per dag.

Bij sommige mensen verbetert de nachtrust en bij sommigen wordt het juist slechter. Ik heb uitgevonden dat ik juist voor het slapen gaan geen Baclofen in moet nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 07-08-2011 13:32:10 ]
pi_100415141
Goeiemorgen Bonno en Bonna,

Prima geschreven text! Mijn stem heb je.

Heb je al wat beter geslapen?
pi_100415162
quote:
6s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:42 schreef Maxum het volgende:
Goeiemorgen Bonno en Bonna,

Prima geschreven text! Mijn stem heb je.

Heb je al wat beter geslapen?
Mooi zo! :)

Ik heb prima geslapen. Als ik Parijs gereden heb en dan om een uur of 11 thuis kom heb ik echt een soort van jet-lag. Dan ga ik 's middags naar bed voor een paar uur en 's avonds neem ik altijd maar een Nozinan. Dus vannacht heb ik een fantastische nacht gehad :)
pi_100415508
quote:
4s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:11 schreef Bonno het volgende:
Goedemorgen.

Hieronder staat de tekst die we gemaakt hebben voor het topic. Als het akkoord is dan vraag ik of het in de openingspost mag. (klik op de spoiler).

Stop succelsvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).

Succelsvol -> succesvol. ;)
pi_100415724
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:11 schreef Bonna het volgende:

[..]

Succelsvol -> succesvol. ;)
^O^

Mannelijk -> vrouwelijk. ;)
pi_100416211
quote:
4s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:27 schreef Bonno het volgende:

[..]

^O^

Mannelijk -> vrouwelijk. ;)
:*
pi_100416607
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 05:15 schreef nobody40 het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, ook al is het nu al over vijven, ik heb mijn wekker gezet op 8.00 uur en hoop op die manier een beetje regelmaat te krijgen, wat ik door de drank niet had, maar wel hoop te krijgen!
Gewoon een normaal ritme, dan heb ik al heel wat gewonnen, want nu, draai ik soms de dag om voor de nacht!!
Maar ik neem strak om 8 uur mijn baclo in en na het weekend proberen regelmaat te krijgen!
Ik had van avond een feestje, maar ik heb minder gedronken dan "normaal". dus, het gaat de goede kant op.
Ik ga nu mijn mandje in en hoop, dat iedereen lekker slaapt en straks weer gezond weer op!
Een ritme is ook belangrijk, beetje oubollig misschien maar er zit wat in: rust, reinheid en regelmaat. _O-

Gisteren beetje te laat de laatste ingenomen (2 uur) en zo ontzettend misselijk geworden dat ik het 3 kwartier binnen heb kunnen houden (dat moet toch genoeg zijn) maar toen echt vreselijk over mijn nek ben gegaan. Is nog niet eerder gebeurt maar het luchtte wel op. :+
Ik vond het nog knap want na 10 minuten ging het al mis...
Een ritme heb ik ook nog niet echt, ik sta gewoon op tijd op om naar mijn werk te gaan en ben wel enigszins fris en fruitig maar ik ga er wel pas tussen 1:30 en 3:30 in waarbij het eerder laat wordt dan vroeg. Het drinken gaat op zich prima, zit nu op 5 biertjes en meer haal ik niet in huis. Blijf hopen dat er eens eentje overblijft en zodra dat gebeurt ga ik dat afbouwen of stop ik helemaal.

Ik heb nog wel echt het gevoel dat ik met iets heel experimenteels bezig ben en dat is natuurlijk ook zo. Ik heb best veel aan dit topic en ik hoop dat mensen ook wat aan mijn bijdragen hebben. Mijn manier is absoluut niet de manier maar ik ben altijd keihard voor mezelf geweest dus het zou raar voelen om het nu op een 'softe' manier aan te pakken. :7

Leuk trouwens om hier ook een partner van te zien, we kregen nu alleen de visie van mede gebruikers dus dat werpt misschien ook wel een frisse blik op zaken. Aangenaam Bonna!
pi_100417949
Goed duidelijk stuk _O_
Deze zin loopt wat vreemd: een psychose ontstaan, dit ook gebruikt bij een user in dit topic. dit is ook gebeurd loopt beter.
pi_100418300
Hallo allemaal, vandaag dag 2 van mijn baclo gebruik, ik hoop vandaag al wat meer te merken en wat minder last te hebben van cravings!
@ Bonna, Prima tekst hoor!
pi_100418354
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:19 schreef Donia het volgende:
Goed duidelijk stuk _O_
Deze zin loopt wat vreemd: een psychose ontstaan, dit ook gebruikt bij een user in dit topic. dit is ook gebeurd loopt beter.
Ja, dat moet ook 'gebeurd' zijn. Goed gezien. :)

Bedankt, nobody40. Niet te snel en te veel van de baclo verwachten. Geef jezelf wat tijd, niet gelijk weer het 'gevecht' aan gaan. Laat het middel z'n werk eerst doen.

2772011 ook heel veel succes! Iets meer regelmaat zou inderdaad geen kwaad kunnen. Goed dat je het al bij vijf biertjes kunt houden!
pi_100419513
Hoi nobody,

Je zult de komende dagen steeds meer gaan merken van de Baclo. Wel is het misschien aan te raden voorlopig feestjes even te vermijden. Zodra je merkt dat je alcohol behoefte / gebruik thuis verdwenen is of nagenoeg nihil is, zou ik me pas weer in het 'uitgaansleven' begeven. Maakt alles nog wat gemakkelijker voor je!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 07-08-2011 13:30:25 ]
pi_100420355
Hoi Maxum,

Ik probeer zoveel mogelijk feestjes uit de weg te gaan, maar soms kom je er niet onderuit!
Vrijdag, is mijn mannetje jarig en iedereen is al uitgenodigd, dus daar kom ik niet onderuit.
Ik hoop dat ik vrijdag, omdat ik dan al op een hogere dosis zit, mezelf wat meer in de hand kan houden en anders zorg ik er voor, dat ik het druk heb met hapjes klaar maken, zodat ik geen tijd heb om te drinken;)
pi_100420508
Hoi nobody,

Daar zit gelukkig al een week tussen. Tegen die tijd is de Baclo wel zeker op zo'n danig nivo dat het drinken je waarschijnlijk tegen staat ;-)
pi_100420521
Dit wordt de nieuwe openingspost dus, heb gevraagd of deze in de eerste post gezet kan worden. Bij openen van een nieuw topic kan je deze tekst dus gebruiken :)

Aanvullen en wijzigen mag altijd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:45:30 #203
347233 Bonno
pi_100420826
2772011: Fijn dat je veel aan dit topic hebt, dat was ook de bedoeling. Alle ervaringen zijn voor iedereen belangrijk, dus de jouwe ook. Je bent ook echt met iets experimenteels bezig! Die vijf biertjes kan niet echt kwaad natuurlijk. Ik drink ook weleens alcoholvrij bier omdat dat toch wel helpt als je heel veel trek hebt.

nobody40: Ga er maar van uit dat aanstaande vrijdag geen probleem is. Als je na drie dagen ophoogt dan komt het wel goed. Maar kijk wel heel erg goed uit dat je niet dronken wordt, dat gaat echt slecht samen met je Baclofen. Probeer zo laat mogelijk te beginnen met drinken en neem een ander drankje tussendoor.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:50:25 #204
351845 nobody40
pi_100421009
Thnx Bonno, ik zal het in mijn achterhoofd houden!
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:50:47 #205
351652 2772011
pi_100421022
Feestjes kan wel maar hou in je achterhoofd dat er 2 struikelblokken zijn. Het eerste drankje en twee, thuis of in een kroeg verder gaan. Feestjes (zeker verjaardagen met bekenden) regelen zichzelf verder wel. 'Wij' weten exact tot hoever we kunnen gaan om niet door de mand te vallen. Dat is namelijk deel van de verslaving, je omarmd een middel en zorgt ervoor dat je het kunt blijven gebruiken.

Ik heb overigens gisteren een documentaire van BBC Horizon gezien: Do I drink too much en dat was wel heel leerzaam. Ik keek het alleen maar om te weten te komen welk middel ze gebruikten om kunstmatig dronken te worden (nee ik heb geen plannen :D ) en dat weet ik nu nog steeds niet maar het is wel heel grappig om te zien hoe iemand intraveneus (ja dat zeg ik goed) dronken wordt en wat dat met iemand doet. Ook de benadering als ziekte die genetisch bepaald is vond ik erg goed. De vader van de presentator is alcoholist en hij zelf niet, hoe komt dat en waar zitten de verschillen?
Waarom is de ene een zuiplap zonder rem en kan de andere zijn hele leven een sociale drinker zijn? Ik vind het eigenlijk wel verplichte kost voor iedereen hier. :P
http://topdocumentaryfilms.com/do-i-drink-too-much/ voor Youtube en anders is het via nieuwsgroepen en torrents ook in 720p te vinden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:10:47 #206
348580 saine
pi_100421815
hai allemaal, goed te lezen hoe een ieder betrokken is bij de nw baclo gebruikers. Ik lijk de stabiliteit met de baclo weer gevonden te hebben. Slik nu 5 keer 10mg en heb geen craving.
heb laatst een drankje gedronken, maar had daarna geen zin in meer. hoe is het mogelijk he?
ben vooral 's morgens nog erg moe en moeilijk in beweging te krijgen, maar verder gaat het weer een stuk beter. het stuk wat je geschreven hebt Bonna ziet er goed uit, helder en met info die belangrijk is voor dit topic. Welkom trouwens, lieve groet en ook aan je lief.
eigenlijk zouden we huisartsen op dit topic moeten wijzen, kunnen ze zien hoe serieus we er met elkaar over bezig zijn.
nobody, fijn dat het zo gaat en het advies van de anderen is echt goed. Wil en ga niet te snel ophogen, maar kijk ook uit met er teveel bij drinken, want dat voelt pas echt klote.
Veel sukses allemaal en een fijne rustdag, groeten S.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:42:45 #207
351845 nobody40
pi_100425189
Hoi Saine, fijn, dat je weer stabiel bent!

Ik vind het ook fijn, om te zien hoe we elkaar helpen en steunen.
Ik hou me aan het advies van mijn arts en verhoog mijn dosis dinsdag weer.
Het zou idd een goed plan zijn, om huisartsen op dit topic te wijzen, is misschien voor hun ook weer leerzaam!

Ik wens jou ook een fijne rustdag toe!
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:04:28 #208
347233 Bonno
pi_100442282
Ik was net op een verjaardagsfeestje. Normaal kwam ik altijd enigszins bezopen thuis, maar nu had ik na vijf flesjes bier wel genoeg en zijn we om 21.00 uur naar huis gegaan. Maar ze smaakten wel erg goed! Besef me net dat dit het eerste feestje sinds mijn Baclofen project was.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:47:53 #209
351845 nobody40
pi_100444491
@ Bonno, Van altijd enigszins bezopen, naar nu een beschaafde 5 flesjes is toch een hele vooruit gang!!
Ik ben helemaal blij voor je! Toppie!!

[ Bericht 5% gewijzigd door nobody40 op 07-08-2011 23:54:56 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:04:05 #210
351652 2772011
pi_100453055
Nou de binge is uit de bengel dus dat gedeelte werkt maar ik voel me echt tres kut. Zal vast snel weer beter gaan maar ik zat er vannacht echt compleet doorheen... :{
Maar even een tijdje aankijken en dan stap 2 gaan zetten als ik dit zo volhou, het probleem zit hem niet alleen in het drinken natuurlijk. Zo maar eens zoeken naar echt goede psycholoog en weer even een verkenningsrondje doen van niet verslavende slaapmiddelen. Om 4 uur naar bed en om 8 uur eruit is niet bevorderlijk voor het gestel. :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:39:30 #211
347233 Bonno
pi_100454128
Dank je nobody! Hoe gaat het bij jou verder?

En 2772001, als je niet verslavende slaapmedicatie zoekt dan moet je eens vragen naar Nozinan en Promethazine. Dat heb ik ook en is absoluut niet verslavend. Maar je slaapt er wel enorm goed en vast van. Wordt ook weer off-label voorgeschreven.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:43:29 #212
196637 Maxum
pi_100454239
@ 2772011

Dat is een goed plan. Alleen medicatie, is nooit de oplossing bij dit soort problematiek. Ik hoop dat ook dat mensen die dit forum volgen niet de illusie hebben dat hun problemen voor 100% verdwijnen door het slikken van een paar pilletjes per dag. De verslaving aan drank of andere drugs verdwijnt, en dat is een enorme winst! Maar vervolgens moet je ook leren weer normaal te functioneren in het leven. (niet iedereen natuurlijk)

Een goede (cognitieve) gedragspsycholoog kan van onschatbare waarde zijn. De mijne was echt een zaklantaarn in het donker! Door een cognitieve therapie krijg je een heel goed zelfinzicht van je gedragspatroon. Je leert de 'valkuilen' waar je telkens instapt te herkennen. Op gegeven moment merk je dat je dat niet meer doet, of als je het toch doet, dan ben je je daar bewust van. Er gaat meestal wel wat tijd overheen voor dat je je er 'bewust' van bent. Maar het een wetenschappelijk succesvol aangetoonde methodiek. Ik kan dat vanuit mijn ervaring beamen.

Ik sta inmiddels al 14 dagen droog. Geen druppel aangeraakt en ook geen enkele behoefte of verleiding gevoeld. Ik slik nog maar een derde van de Valium, mijn koffiegebruik is gehalveerd evenals het roken! Voel me prima in mijn vel zitten. Alle vervelende bijwerkingen van de Baclofen zijn verdwenen. Ik slaap goed, wordt uitgerust wakker, en verder voel ik me kalm en ontspannen.
Ik zit nog steeds op 40 mg Baclofen per dag, en dat is bij mij blijkbaar voldoende. Super spul!!!
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:20:57 #213
351845 nobody40
pi_100455327
Dag 3 van mijn Baclo project.
Ik voel me prima, gister 4 biertjes gedronken, dat is al veel minder dan wat ik normaal dronk normaal zou ik ook nog een liter wijn hebben gedronken en dat op 5 mg!
Alleen het inslapen gaat slecht, maar dat had ik altijd wel, ik denk ook dat dat komt omdat ik de librium niet meer gebruik.
Ik heb nog een stripje liggen, misschien dat ik vanavond maar een pilletje neem.
Morgen naar 10 mg Baclofen!
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:54:46 #214
196637 Maxum
pi_100456401
Hoi nobody,

Heel goed! Vanaf de 10 mg pilletjes gaat het 'echt' beginnen. De slaapt zal denk ik straks ook wel gaan verbeteren. Veel mensen die overmatig drinken slapen slecht. Tijdens de Baclo opbouw kun je ook wat slaap problemen ondervinden. Die Librium zou ik heel geleidelijk afbouwen. Dat kan absoluut geen kwaad, en kan je gerust nemen in combinatie met Baclofen. Beide middelen versterken elkaars werking wel, maar 1 tablet Librium stelt weinig voor.

Ga zo door!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 08-08-2011 13:38:18 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:31:11 #215
348580 saine
pi_100457529
He nobody fijn te horen dat het al aanslaat. Ben het eens met Maxum, verg niet teveel tegelijk van jezelf, dat komt allemaal wel. ben het ook eens met2772011. Ik merk dat door de baclo mijn zelfvertrouwen dat nogal geschaad was na mijn thuiskomst uit de kliniek, had vlak achter elkaar 2 terugvallen, weer herstellende is. Ik kan nu ook weer bij de dingen die ik daar in therapie over mezelf geleerd heb. Gedragstheraapie en inzichtgevende therapie is zeker niet verkeerd bij een verslavingsprobleem. Ik ken mijn valkuilen en weet dat bij het opnieuw opzetten van mijn leven ik nog wel wat hulp kan gebruiken. Een fijne therapeut vind ik dan ook nog onmisbaar. Kan ik iedereen aanraden. En ze zijn er echt wel!!! Ook ik was nogal teleurgesteld in de hulpverlening en behoorlijk cynisch, maar heb nu iemand gevonden waar ik mee kan lezen en schrijven. Zou haar, nog niet, willen missen.
Hier gaat het nu goed. Drink 's avonds een oud hulpmiddel voor de slaap, warme melk met honing, en geloof het of niet het lijkt te helpen, slaap wat beter. Ben de nare bijwerkingen van de baclo ook praktisch kwijt en voel me wat energieker vandaag.
Hoop echt dat we het allemaal voor elkaar krijgen die rotte verslaving achter ons te laten. We zijn een gezond en tevreden leven zeker waard
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:43:27 #216
196637 Maxum
pi_100459930
@ nobody

Ik vind het van je arts eigenlijk ook niet zo verstandig dat je, nu je de Baclo krijgt, direct moet stoppen met Librium. Het gevaar zit hem in het feit dat je door (te snel) stoppen met Librium, de neiging zou kunnen krijgen, te snel te gaan verhogen met de Baclofen. Je arts zou moeten begrijpen dat zodra jij 'stabiel' bent met de Baclo, de Librium afhankelijkheid vanzelf verdwijnt.

Maargoed, da's mijn mening.

Ps, mijn Valium (Diazepam) gebruik is na 14 dagen Baclo gebruik, automatisch teruggedrongen tot nog maar derde van mijn voorgeschreven dosering. (en zonder er moeite voor te doen!!) Dat zegt toch wel wat..
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:44:43 #217
351845 nobody40
pi_100462303
Ik moet donderdag weer bij mijn huisarts zijn en ga haar vragen of ik iig voor de avond nog de librium mag hebben.
Overdag heb ik geen behoefte aan de librium het is juist in de avond voor het slapen gaan.
Ik heb iig nog 10 pilletjes liggen, dus kan nog 10 dagen vooruit!
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:32:54 #218
351652 2772011
pi_100466420
Bonno, welke werkt voor jou het best? Vooral die promethazine klinkt goed, kon niet heel goed kijken op mijn werk maar zal er vanavond nog eens induiken. Wel wil ik (zo goed als) volledig gestopt zijn met drinken anders krijg ik wel erg veel variabelen waar ik rekening mee moet gaan houden. 8)7
Ook de grootste misselijkheid moet eerst weg zijn.

Is er nog iemand die misschien die docu al heeft gezien die ik aangaf? Ben wel benieuwd wat je ervan vond.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:38:20 #219
347233 Bonno
pi_100466652
Die Nozinan en Promethazine dien je samen te slikken. Het is een antypsychoticum/pijnstiller en iets tegen allergieen. Bij tegelijk gebruik dan word je dus slaperig. Maar het is wel iets anders dan een oxazepam ofzo, je bent echt twaalf uur in een diepe slaap. Wekkers hebben dan geen nut. En zorg ervoor dat je niet hoeft te werken of auto rijden. Tenminste, je moet wel echt twee uur wakker worden de volgende dag.

Maar het is absoluut niet verslavend. Hoe dat kan snap ik ook niet, je slaapt er heerlijk op. Ik krijg het al jarenlang voorgeschreven en kan er makkelijk mee stoppen. Heeft verder geen bijwerkingen.

Ik slik het alleen als ik weer eens een goede nacht wil hebben. Tegenwoordig maar eenmaal in de week.

Die docu heb ik gedownload, maar was vergeten te kijken. Ik had wel een klein deel bekeken en dat leek me wel wat. Zal 'm vanavond misschien kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bonno op 08-08-2011 16:44:43 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:32:22 #220
348172 Donia
pi_100473717
@2772011: wat een erg interessante documentaire is dat van de BBC. Ik bekijk hem in gedeeltes via YouTube. Oogjes moeten af en toe even van dat kleine scherm af O+
Wel knap waardeloos dat je zo misselijk blijft en slecht slaapt.

Ik vind het wel jammer dat als ik kan beginnen met de baclofen jullie al zo'n stuk verder zijn. Doet me denken aan mijn laatste cursus bij verslavingszorg, toen die startte waren de deelnemers al gestopt met drinken behalve 1 man en ik. Die man kwam na 2x niet meer opdagen en toen was ik de enige die nog dronk. Voor mij was die cursus niet erg succesvol 8)7

@Maxum, wat super dat jij op zo'n lage dosis niet meer taalt naar drank en dat je valiumgebruik zo sterk is verminderd. Jij hebt volgens mij ook niet zo erg last gehad van bijverschijnselen.

Hoe zou het komen dat de een daar veel meer last van heeft dan de ander?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:47:34 #221
347233 Bonno
pi_100502187
Donia, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Maar het is toch een proces dat iedereen individueel zal moeten doorlopen. Verder is het voor jou weer handig dat er allemaal ervaren mensen zijn die je dan kunnen ondersteunen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:52:43 #222
196637 Maxum
pi_100502352
Hoi Donia,

Ik denk dat de bijwerkingen heel erg afhangen van een aantal factoren, zoals bv het opbouwtempo en de hoogte van de dosis. Ook of je tijdens het Baclo gebruik er nog steeds (al is het in kleine mate) bij drinkt of andere middelen gebruikt. Daarnaast denk ik dat ook andere factoren een rol spelen, zoals leeftijd, gewicht, eetpatroon, slaapritme etc. Maar ook zaken zoals je maatschappelijke situatie. Relatie, werk, financien en ga maar door.

En het hangt ook af van de mate waarin je aan een bepaald middel verslaafd bent / was!!

Ik heb het opgebouwd met 5mg per dag. Dat is veel langzamer dan er in de bijsluiter staat vermeld. Ik raad iedereen aan het zo rustig mogelijk op te bouwen, dat scheelt denk ik een hoop (onnodige) problemen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:06:30 #223
351845 nobody40
pi_100505098
Donia, Bonno heeft gelijk, je kan leren van de fouten van anderen!

Maxum heeft ook gelijk, het verschild van persoon tot persoon, iedereen is anders.

Ik zit nu op 3x 10 mg per dag en voel me moe, maar wel goed.
Met jou komt het ook wel goed, heb vertrouwen!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:12:49 #224
347233 Bonno
pi_100505329
En hoe gaat het met het drinken nobody?

Ik begon de laatste tijd weer bier te drinken, max zes blikjes per dag, maar toch. Nu heb ik besloten om thuis geen bier meer te drinken en niks in huis te halen. Soms neem ik een Baclofen extra als ik aandrang krijg. Werkt prima zo.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:35:07 #225
351845 nobody40
pi_100506199
Om eerlijk te zijn Bonno, ben ik gister verder gegaan dan ik wilde!
Waarom ik verder ben gegaan, dan ik wilde weet ik niet!
Wel dronk ik een stuk langzamer dan normaal.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:25:30 #226
347233 Bonno
pi_100508249
Dat maakt ook niet zo heel veel uit hoor! Je bent pas net bezig, ik bleef ook gewoon doorgaan met drinken.

Bij mij was het zo dat het na een paar dagen ook echt heel erg smerig begon te worden. Ik gooide steeds halve blikken bier weg. Geen zorgen, gewoon rustig tijdje aankijken :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Bonno op 09-08-2011 14:41:36 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:56:34 #227
351845 nobody40
pi_100509718
@ Bonno, op hoeveel mg per dag zat je, toen je smerig begon te vinden?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:58:39 #228
347233 Bonno
pi_100509826
Tegen de 100 denk ik. Maar ik had wel heel snel opgehoogd hoor. En nu zit ik ook wel rond de honderd en smaakt het me wel goed. Bij hele grote drang neem ik gewoon 25 mg extra. Als je op een hoge dosis zit maakt wat meer of minder namelijk niet zoveel meer uit.

En als je graag bier drinkt, koop wat blikjes alcoholvrij. Het klinkt stom, maar dat geeft soms ook al wat voldoening.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:04:52 #229
351845 nobody40
pi_100510206
Ik moet gewoon wat meer geduld hebben!!
Ik drink het liefste wijn of bier, maar soms maakt het niet uit, als er maar alcohol in zit.
Misschien is er ook wel alcoholvrije wijn, ga ik van de week even voor kijken, bedankt voor de tip, misschien dat het scheelt.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:09:46 #230
347233 Bonno
pi_100510452
Je moet echt een week of twee geduld hebben inderdaad! Op dit punt gaan sommigen dus extra slikken, met vervelende gevolgen.

Misschien heb jij net als ik gewoon wat meer nodig en moet je tot 150 ophogen ofzo. gewoon aankijken.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:56:41 #231
351845 nobody40
pi_100512989
Misschien heb idd wel meer nodig, ik zit nu pas op 30 mg per dag.
Ik moet het gewoon afwachten.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:46:54 #232
347233 Bonno
pi_100515351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:56 schreef nobody40 het volgende:
Misschien heb idd wel meer nodig, ik zit nu pas op 30 mg per dag.
Ik moet het gewoon afwachten.
Hoe slik je het? Want als je bijvoorbeeld voor het slapen gaan inneemt, kan je beter je tijden wijzigen. Of drink je ook als je slaapt? ;)

Ik probeer iedere vier uur in te nemen en dan vijf keer per dag. Alleen niet voordat ik ga slapen, dan doe ik geen oog dicht en krijg ik last van mijn benen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:55:21 #233
347233 Bonno
pi_100515709
Ik was net bij de tandarts. Begon die vent weer te zeiken over dat ik rook. En bij de mondhygiėniste zou ik a.s. vrijdag wel wat te horen krijgen!

Ik heb die man in een paar zinnen duidelijk gemaakt dat ik net aan het herstellen ben van een vijftien jaar durende alcohol, drugs en medicijnverslaving en dat ik dat gezeik over dat roken helemaal beu ben.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:10:38 #234
351845 nobody40
pi_100518439
O o, ik heb ook zo'n zeeurpiet van een tandarts! Die van mij zeurt elke keer over mijn tongpiercing!
Ik heb hem de laatste keer gezegd: wen er maar aan, want ik doe hem echt niet uit voor jou!!

Hoe reageerde hij, toen je vertelde dat je net aan het herstellen was van je alcohol, drugs en medicijn verslaving?

Ik slik nu 8.00 - 16.00 en 24.00
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:26:51 #235
348172 Donia
pi_100518893
Bedankt voor jullie reacties. Het wachten op die huisarts duurt lang en ik was liever al begonnen. Maar het is waar wat jullie zeggen, ik kan leren van jullie ervaringen.

@Nobody: er is heel veel te vinden over alcoholvrije wijnen via Google. Een van de sites is www.grapy.nl
En je niet schuldig voelen over dat je teveel hebt gedronken, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd. Laat de baclofen zijn werk rustig doen.

@Benno: je tandarts ziet natuurlijk die rookaanslag. Maar aanslag krijg je ook van thee, koffie en rode wijn. Al rook ik dan al een hele tijd niet meer, ik gebruik als ik er aan denk nog wel tandpoeder "Smile" , te koop bij de drogist. Je tanden worden er in ieder geval tijdelijk witter van.

Ik heb weer eens in dr. Ameisens boek zitten lezen en hij begon in 2002 op advies van J. Schaefer baclofen in te nemen in een dosis van 3x 5mg. Hij had meteen ontspanning van zijn spieren en sliep goed. (Hij had ook tegen dr Schaefer gezegd dat hij het nodig had voor zijn spieren....). Toen ging hij ophogen naar 180 mg, en bleef af en toe binge drinken maar niet meer zoveel. Hij had nauwelijks bijwerkingen, alleen bij het ophogen de eerste paar dagen wat slaperigheid.

Ik denk dat wat hij schreef waar was maar dat voor veel mensen de bijwerkingen dan wat tegenvallen. Slapeloosheid, moe en maagpijn. Daar had Ameisen geen last van.

@Nobody, sta je nu ook al zo vroeg op of slik je je eerste pilletje in bed en gaat weer slapen?

@2772011: gaat het wel goed met je?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:45:32 #236
196637 Maxum
pi_100521765
@ Bonno

Strak! ;-))
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:45:57 #237
351845 nobody40
pi_100521783
Bedankt voor de link naar de wijnsite.

Als ik niet hoef te werken en het is laat geworden, dan ga ik weer terug mijn mandje in;-)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:25:26 #238
347233 Bonno
pi_100523406
Nobody, hij reageerde er helaas niet op, maar volgens mij kan je aan mijn gebit best zien wat ik voor een verleden heb.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:02:54 #239
351845 nobody40
pi_100525092
Bonno, dat denk ik ook wel, dat hij dat kan zien, ik denk niet dat jij de enige cliėnt bent met zo'n verleden!
Een verslaafd verleden, tekent je letterlijk en figuurlijk!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:29:18 #240
348580 saine
pi_100548876
Hai allemaal, hier gaat het eeen stuk beter. Lijk van mijn bijwerkingen af te zijn. Heb nog wel wat spierpijn en ben wat meer vermoeid, maar dat is goed te hanteren door het rustiger aan te doen.
dat bevalt me eigenlijk heel goed. Laat me niet meer opnaaien door de buitenwereld en voel me rustig en tevreden. Neem nu 5 keer 10mg. de laatste v d nacht om 22uur en ga dan rond 24 uur slapen. slaap dan tot 5uur neem nog een baclo en verder tot +_ 8uur. Vind ik erg acceptable. Ben dan ook tevreden.
2772011 ik gebruik melatonine 5mg op doktersrecept en ben begonnen met een ouderwetse beker melk met honing. heb het gevoel dat het helpt, maar dat is natuurlijk voor mij persoonlijk. Wanneer ik de melatonine om 9uur neem dan word ik rond 11uur echt slaperig, dus.....
Heb de docu gezien is echt de moeite waard om te kijken. Dank je wel voor de link, er staan nog veel meer mooie docu's op.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:49:45 #241
347233 Bonno
pi_100549654
Hoi saine :W

Fijn dat het zo goed met je gaat, dat was ook de bedoeling. Wat je omschrijft is een mooi ritme. Moe zal je altijd wel een beetje blijven ben ik bang en ik heb tot nu toe ook nog veel last van mijn spieren. Maar als dat alles is...

Melatonine is een goeie, maar dat werkt volgens mij maar tijdelijk.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:06:22 #242
348580 saine
pi_100555338
Bonno ik slik de melatonine al een paar jaar. heb het af en toe meegemaakt dat ik ze niet had en dan slaap ik slecht in en veel korter, dus voor mij werkt het zelfs na jaren nog steeds. Ik had het al ivm met de overgang, en zou niet meer zonder willen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:25:18 #243
347233 Bonno
pi_100558599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:06 schreef saine het volgende:
Bonno ik slik de melatonine al een paar jaar. heb het af en toe meegemaakt dat ik ze niet had en dan slaap ik slecht in en veel korter, dus voor mij werkt het zelfs na jaren nog steeds. Ik had het al ivm met de overgang, en zou niet meer zonder willen.
Duidelijk verhaal saine!

En weet je wat, ik ga het ook maar weer eens proberen. Ik heb zo'n afkeer tegen die zware middelen gekregen. Zo'n pot kost maar negen euro. Ik heb er nooit echt baat bij gehad, maar misschien moet ik eens een hogere dosis gebruiken. Mijn slaapritme is echt bar slecht.

Gisteren een Baclofen (25 mg) voor het slapengaan genomen en de hele nacht wakker gezeten. Ik moet echt een duidelijk schema in gaan stellen, is nu nog steeds een zooitje bij mij. Ik zat te denken aan vier keer 30 mg, 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00. Dat wordt ook weer leuk want ik heb alleen pillen van 25 mg, bellen morgen voor pillen van 5 mg dan maar...

[ Bericht 4% gewijzigd door Bonno op 10-08-2011 18:37:34 ]
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:40:22 #244
351845 nobody40
pi_100563387
Hoi Saine, goed om te lezen dat het goed met je gaat.
Met mij gaat het redelijk, ik kan de drank nog niet laten staan, maar heb gister wel al minder gedronken en kon het weerstaan om meer te drinken!
Ben wel een beetje duizelig af en toe, maar dat heb ik er wel voor over.
Morgen weer evalueren met mijn huisarts.
Het roken is al wel een stuk minder, van de +/- 40 naar nu +/- 25!!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:51:10 #245
348580 saine
pi_100563754
Goed om te horen Nobody. Je zult die duizeligheid best nog wat langer ervaren. Ik ben nu bijna 6 wk bezig en bij mij is dat gevoel sinds een paar dagen helemaal weg. Het gebruik van baclo vraagt dus echt wat geduld en vertrouwen, maar wanneer je het rustig en verstandig aanpakt zul je zien dat het er over een mnd al heel anders uitziet.
Is er geen mogelijkheid een maandje ziekteverlof te krijgen, zodat je het echt even rustig aan kunt doen.
Volhouden meid het gaat goed komen
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:02:18 #246
351652 2772011
pi_100569554
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Bonno het volgende:
Die Nozinan en Promethazine dien je samen te slikken. Het is een antypsychoticum/pijnstiller en iets tegen allergieen. Bij tegelijk gebruik dan word je dus slaperig. Maar het is wel iets anders dan een oxazepam ofzo, je bent echt twaalf uur in een diepe slaap. Wekkers hebben dan geen nut. En zorg ervoor dat je niet hoeft te werken of auto rijden. Tenminste, je moet wel echt twee uur wakker worden de volgende dag.
Dat is voor mij niet in te passen, ik ga toch nog even verder kijken voor die ene want suffig worden is ook al prima en met een max. werkingsduur van 6 past dat wel in het schema. Dubbelop wordt me gewoon te heftig.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:11:57 #247
347233 Bonno
pi_100570051
Die Nozinan bedoel je? In principe word je daar ook wel suf van ja. Alleen uitkijken, bij dagelijks gebruik komt dat heel nauw.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 08:44:14 #248
196637 Maxum
pi_100586938
Hi everyone,

Die Melatonine heb ik ook. Ik vind dat erg goed werken. Zo goed zelfs dat ik het niet te vaak moet nemen, want dan krijg ik een soort 'Melatonine' kater! Ik had eerst ook de 5mg en ben een jaartje geleden overgestapt op de 3 mg. Melatonine werkte bij mij zelfs beter dan slaapmiddelen, zoals Flurazepam!! (en da's best een heftige)

Aanrader voor iedereen hier, die slecht slaapt. Niet die 'Sleepz' troep bij de drogist kopen, want dat slaat helemaal nergens op. Even receptje halen bij de huisarts (daar doen ze dan weer niet moeilijk over) en je slaapt als een roos.

Overigens neem ik ze niet meer sinds de Baclofen. Is simpelweg niet meer nodig. Ben wel met 10 mg omhoog gegaan naar 50 mg pd. Dat komt beter uit in mijn ritme. Ik neem ze in om 8:00, 12:00, 16:00, 20:00 en 23:00. Dit is het beste schema, voor mij dan.

Verder, nog steeds alles super goed hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 11-08-2011 09:07:28 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:11:19 #249
351845 nobody40
pi_100588822
Ik denk niet dat dat gaat, een maandje ziekte verlof:-(
Ik heb me het laatste jaar al zo vaak ziek gemeld, door de drank, dat ik bang ben om mijn baan te verliezen en dat kan ik me niet veroorloven met een studerende dochter.
Ik probeer zo rustig mogelijk te doen.

Misschien is melatonine ook wel iets voor mij, ik zal het morgen even overleggen met mijn arts.

Voor de rest gaat het wel goed, gister heb ik me kunnen beperken tot 6 biertjes en geen behoefte gehad om door te gaan:-)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:27:14 #250
347233 Bonno
pi_100589309
Ik heb goed geslapen vannacht. Gewoon een halve Nozinan en ben nu niet zo gaar. Tot 9.30 uur geslapen en maar een half uurtje wakker geweest.

nobody: Heb je dan ook meer in huis en kan je eraf blijven? Of haal je expres minder in huis? Voor mij werkt het gewoon goed om maximaal vier blikjes bier te kopen, als ik ze dan opgedronken heb vind ik het wel best. Als ik dat voor mijn Baclofenproject deed stond ik 's avonds weer bij de shoarmatent om daar bier te halen (2,50 per stuk).

Verder kost het me steeds meer moeite om niet te blowen. Als ik overdag blow doe ik de hele dag niks en zit ik maar een beetje naar mijn scherm te staren. 's avonds een jointje is geen probleem, maar wil niet in mijn oude ritme terugvallen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:37:48 #251
196637 Maxum
pi_100589587
Hi nobody,

Hoeveel dronk je 'normaal gesproken' door de weeks?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:38:06 #252
345448 TramaDolletje
pi_100589597
Hallo allemaal, hier het meisje van Maxum. Sinds hij Baclofen slikt, lees ik driftig mee op het forum hoe het jullie vergaat. Mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen. Ik vermoed dat vele mensen iets hebben aan jullie ervaringen. De goede čn de slechte. Ik in ieder geval wel.
Gisteravond heb ik mijn eerste Baclo geslikt. Heb momenteel te kampen met de afbouw van Amitriptilyline. Een AD die bij mij wordt ingezet als pijnstiller en slaapmiddel. Ik word er zo depressief van als een ui op sterk water. Daarnaast vlak, afgestompt, passief. Weg met die zooi dus. Slapen gaat door de afbouw erg slecht (ben al jaren beroepsslechtslaper), en mijn spieren doen abnormaal pijn. Dusss, de wijn wordt hier goed aangesleept (door mijn lief nota bene) om in slaap te komen en geest en lijf te ontspannen. Werkt toch altijd wel goed... Maar ik wil er vanaf. Bovendien is het wijndrinken in mijn eentje een stuk minder leuk sinds Maxum geen biertjes meer drinkt :s) .

De Baclofen lijkt mij perfect als vervangend middel voor de wijn en amitriptyline. Gisteravond had ik zo de balen van de afkickverschijnselen dat ik in overleg met Maxum vast ben gestart met Baclo (uit zijn voorraad dus). Langzaam opbouwen is mijn plan. En natuurlijk naar de huisarts voor overleg, recept en begeleiding.
Vorige week heb ik het met mijn psycholoog over Baclofen gehad. Hij kende het niet, ging onmiddellijk googelen na mijn strakke verhaal (bedankt forum!) over het spul. Zijn mond viel open van verbazing. Hij gaat zich erin verdiepen. aanstaande woensdag zie ik hem weer. Ben benieuwd naar zijn bevindingen en waarschijnlijk heb ik nog een beter verhaal naar de huisarts toe. Vandaag probeer ik voor het eerst in tijden geen wijn te drinken. Makkelijk gezegd in de ochtend met een lichte kater, we zullen zien..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:10:16 #253
347233 Bonno
pi_100590672
Goedemorgen TramaDolletje!

Welkom in het topic en gefeliciteerd met je besluit om een beter leven te gaan lijden. Je bent inmiddels goed op de hoogte. Het is voor ons ook prettig om te zien dat door deze topics zich steeds meer mensen bij "ons" aansluiten. We doen het in ieder geval niet voor niks.

Het is natuurlijk extra moeilijk om met drinken te stoppen als je met zijn tweeėn bent, maar zodra jullie beiden het besluit genomen hebben om te stoppen en aan de Baclofen te gaan kan je elkaar natuurlijk perfect ondersteunen.

Je hoeft in principe niet direct te stoppen met drinken. Geef het gewoon twee weken en wen aan het middel. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met minderen door maar een halve liter wijn voor jezelf te halen. Je krijgt vreselijke ontwenningsverschijnselen door in een keer te stoppen. Als je bijwerkingen van de Baclofen in combinatie hiermee krijgt dan ga je je echt klote voelen. Ik heb gemerkt dat de dag dat je niks hoeft vanzelf wel komt. Goed om te horen dat Maxum al zo stevig in zijn schoenen staat dat hij niks neemt als jij wel drinkt.

Houd er wel rekening mee dat sommige mensen niet goed slapen door de Baclofen. Ik neem het niet meer voor het slapen gaan en slik af en toe nog iets om door te slapen. Maar wakker liggen vind ik niet zo heel erg, als je bezopen in slaap valt heb je ook een slechte nachtrust.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:31:15 #254
345448 TramaDolletje
pi_100591470
Dankjewel Bonno! Doet me goed!
Ik heb juist goede hoop wat betreft de nachtrust. Ik meen het al vaker gelezen te hebben en Maxum slaapt meestal als een roosje (dat veel kabaal maakt ;)).
Maar het geldt idd niet voor iedereen. Misschien mijn hoop op lager pitje zetten om teleurstelling te voorkomen.
Bezopen in slaap vallen vind ik heerlijk. Lekker čcht weg. Geen slapeloze uurtjes die frustreren en je kop gek maken. Maar goed, daar neem ik met liefde afscheid van als de baclo ook zijn wijnwerk doet.
Maxum drinkt met werkelijk gemak niet meer. Hij taalt er niet naar. Mijn alcohol inname is voor hem geen probleem. Zo fijn voor hem! (en mij..). Hij vindt dat het niet 'knap' is omdat het zo moeiteloos gaat. Maar hij weet precies wat ik doormaak en dat steunt enorm. Ik besef me heel goed dat wij ontzettend veel geluk met elkaar hebben, net als jij en Bonna.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:32:27 #255
196637 Maxum
pi_100591519
Hoi Bonno,

Ik heb vanaf dag 1 met de Baclo tot nu toe geen druppel gedronken! Heb er ook geen behoefte meer aan gehad, terwijl mijn meisie wel dagelijks een fles (of meer) naar binnen kiepert. Ik vind het niet eens ongezellig. Ik ben eigenlijk 100% 'clean'. Alleen als ik moet werken (ben cameraman / regisseur) neem ik heel soms een heel klein beetje Diazepam (Valium 10 of 20 mg). Maar ik heb dan ook een behoorlijke verantwoordelijkheid op mijn schouders, en dat stressed me nog net iets te veel.

Liefie, welcome to the club!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:40:30 #256
347233 Bonno
pi_100591835
Geweldig om te horen, ik gun het echt iedereen!

Het is wel echt een succesverhaal te noemen bij Maxum. Klinkt stom, maar Maxum heeft wel gelijk dat het niet knap is. Het is wel knap dat mensen toegeven alcoholist te zijn er er iets aan te willen doen. Met Baclofen beginnen is best een grote stap, maar bij de meesten gaat het vanaf dan gewoon vanzelf.

Leuk werk heb je Maxum. Ik denk dat zonder drank en met een helder hoofd de kwaliteit er ook erg op vooruit gaat. Af en toe een pilletje als ondersteuning is natuurlijk geen probleem!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:02:03 #257
351652 2772011
pi_100592655
Ik ben echt blij voor Maxus en hoop dat het voor tramadolletje ook net zo werkt. Mijn ervaring is helaas anders maar slapen is echt al zolang een probleem dat dat niet hiermee te maken hoeft te hebben.
Inmiddels krijg ik wel zo weinig slaap dat ik echt goed moet gaan uitkijken wat ik doe. Ik heb al wat ongelukjes achter de rug maar het wordt nu ook zo dat ik half ga hallucineren van het slaaptekort. :(
Niet om iemand te ontmoedigen overigens maar ik gebruikte alcohol voornamelijk om te kunnen slapen en dat probleem moet ik anders gaan aanpakken. Een aantal hier hebben dat ook gedaan en het wil niet zeggen dat dat ook opgelost wordt door Baclofen te slikken. ;)

Ook leuk trouwens dat er hier wat partners van zitten.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:09:59 #258
347233 Bonno
pi_100592968
2772011: Ik heb dat dus in het begin ook gehad. Ik begon ook te hallicuneren, zag telkens flitsen overal en had rare schokjes in mijn spieren. Dat komt echt door slaaptekort. Ik was steeds als de dood om van de trap te flikkeren. Op den duur kreeg ik ook halve psychoses en dan gaat het echt de verkeerde kant op. Achteraf denk ik dat ik veel te snel aan het ophogen ben geweest. Ook ineens stoppen met drank en andere middelen geeft je lichaam een flinke opdonder.

Misschien kan je toch eens achter die promethazine aan. Ik las ergens dat het de werking van andere slaapmiddelen ook kan versterken. Ik heb nu een halve nozinan erbij genomen en heb goed geslapen, zonder dat lamlendige gevoel te hebben vanmorgen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:11:43 #259
196637 Maxum
pi_100593033
Yo Bonno,

Thanx voor je post. En het klopt, af en toe een ondersteunend pilletje is geen probleem. Voel me daar ook compleet niet 'schuldig' bij. Ik heb een mega burn-out achter de rug, dus mijn zenuwgestel heeft een oplawaaier gehad van hier tot Tokio. Dat heeft bijna 7 jaar!!!! geduurt. Dus af en toe een beetje diazepam (zo nodig) bij het werk vind ik prima! Volgende week weer 2 videoclips opnemen in Spanje, erg veel zin!!

Ik gun dit ook iedereen! Ik heb weer het gevoel dat ik 'leef'. De Baclofen geeft me rust.. Zucht...
Ik hoop dat de medici, mede dankzij dit forum, gaan inzien dat de Baclo een geweldige oplossing biedt voor niet alleen verslaving, maar ook voor andere psychische klachten zoals angs en paniek.

Fijn dat jij ook lekker gaat met je werk. Als zzp-er is het leven onregelmatig en tevens onzeker(der). Ik vind het heel knap dat je, gezien je heftige verleden, het zo goed doet.

Keep it up!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:18:31 #260
347233 Bonno
pi_100593340
Ik vind het echt geweldig te lezen dat het met iedereen zo goed gaat en dat blijkbaar iedereen echt baat heeft bij dit middel! En we hebben super veel steun aan elkaar hier, echt heel erg goed.

Maxum: En lekker voor je werk naar Spanje, wat wil je nog meer? Zzp-er zijn heeft gewoon voor- en nadelen. Ik vind het wel prettig dat ik zelf mijn werk in kan plannen, al staat het nu op een laag pitje. Maar geen gezeik met ziek melden en bazen gelukkig.

Binnenkort ga ik zelfs met visitekaartjes klanten werven bij bedrijven, iets wat ik voorheen gewoon niet durfde. Ben benieuwd of ik wat meer opdrachten kan lospeuteren zo.

En net als Maxum vind ik het niet echt knap van mezelf, het gaat allemaal zo ontzettend makkelijk!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:19:33 #261
345448 TramaDolletje
pi_100593376
2772011, Je reactie is juist niet ontmoedigend. Feiten en ervaringen van anderen helpen juist.
Ik ken het slaaptekort en de drang naar wijn. Andere slaapmiddelen zijn net sinaasprilletjes en 's ochtends voel ik me nog dweiler dan normaal.
Ik zie ook dingen die er niet zijn. Bv een (behoorlijk grote) muis oid vanuit mijn ooghoeken. Is geen muis, die zijn afgetaaid sinds we een kat hebben, maar dat maak ik er dan maar van. Het is overigens ook de kat zelf niet, die zit dan bij me of is elders bezig.
Die ongelukjes zijn me ook niet onbekend. Leveren soms indrukwekkende blauwe plekken op. Ook zie ik vaak 'zwarte veertjes' voor mijn ogen neerdwarrelen. Maar eigenlijk weet ik niet meer wat waar door komt..
Hoe zou het met Baklap zijn? Wij noemen Baclofen wel eens Baklapven :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:54:22 #262
351845 nobody40
pi_100594939
@Bonno, ik haal er niet meer, maar ik ging voorheen ook naar de shoarma tent of de snackbar om weer bij te halen en dat kan ik nu weerstaan!!

@tramadolletje, goed van je dat je die stap hebt genomen om ook de baclofen te gaan nemen.
Heel veel succes!!

@maxum, normaal dronk ik of bijna 2 liter wijn, of een liter wijn en 6 a 7 flesjes bier.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:57:10 #263
351652 2772011
pi_100595060
quote:
17s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef TramaDolletje het volgende:

Die ongelukjes zijn me ook niet onbekend. Leveren soms indrukwekkende blauwe plekken op. Ook zie ik vaak 'zwarte veertjes' voor mijn ogen neerdwarrelen. Maar eigenlijk weet ik niet meer wat waar door komt..
Hoe zou het met Baklap zijn? Wij noemen Baclofen wel eens Baklapven :)
Ongelukjes hebben meestal niet zoveel zichtbare gevolgen, blauwe plekken krijg ik bijna nooit of het moet zo erg zijn dat het meteen paars/blauw uitslaat. Die veertjes komt me erg bekend voor, weet nog steeds niet waardoor het komt (hoge bloeddruk, ooglaseren of dit) maar het is wel veel erger geworden sinds ik met Baclofen ben begonnen.
Die vermoeidheid is gewoon irritant omdat muren soms niet meer recht zijn en de vloer lijkt te golven. Zo grijp je nog weleens mis wat me laatst is overkomen. Zuip je niet teveel flikker je nog van dingen af maar voel je de pijn ook direct. :(

Oh ja baklap! :D Waar is die idd? :?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:03:15 #264
196637 Maxum
pi_100595293
@ Nobody,

Goed bezig dus! En het zal beter en beter gaan! Let maar op..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:10:40 #265
351845 nobody40
pi_100595588
@Maxum, ik heb goede hoop, dat het gaat lukken, om eerdaags de drank helemaal te laten staan:-)

Ik vind het zo mooi, om te lezen dat iedereen elkaar zo goed steunt, echt dat doet een mens goed.
Ik hoop dat er steeds meer mensen zullen komen die succes hebben met de baclofen, of de baclofen ontdekken, want iedereen heeft recht op een normaal leven!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:53:15 #266
348580 saine
pi_100597962
He allemaal inderdaad goed te lezen dat we elkaar ondersteunen en proberen te stimuleren door te zetten, want geen van ons verdient dat rottige leven oiv dat destructieve middel alcohol.
Bij mij gaat het nog steeds goed. Moet wel opletten dat ik mijn pilletjes op tijd inneem. Het is al een paar keer voor gekomen dat ik echt te laat was, omdat ik het niet merkte terwijl ik bezig was en de tijd vergat. Het slapen blijft beter gaan, hoewel ik vanmorgen wel weer erg vroeg was. Maak me er niet zo erg druk om en kijk vaak 's morgens een gedownloade film, voordat ik in de activiteit spring. Heb naast de vermoeidheid niet of nauwelijks bijwerkingen meer, heerlijk. Merk wel dat het niet meer hebben van therapie als een gemis voelt. Uit nog steeds mijn gevoelens niet erg goed naar de mensen in mijn omgeving en ga daadoor soms te vol zitten, wat me wat moe en somber maakt. Mijn psychologe is met vak. net als mijn huisarts, dus...... Goed voor mezelf zorgen en dank je wel voor baclo, die het mogelijk maakt de drank gewoon te laten staan.
Welkom nw gezichten en fijn dat jullie meedoen op dit forum. Hoe meer input hoe meer steun bij de grote stap met gebruik te stoppen
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:11:12 #267
353040 Peter131313
eenofanderePeter
pi_100598841
Lectori Salutem!

Ik zoop me jarenlang dagelijks in een coma; onbehandelbaar; soms een maandje nuchter en dan werr pfffrrrt. Sinds enkele weken geen druppel meer en bij Brijder Baclofen aangevraagd. Men is er niet enthousiast over maar ik bleef aandringen. Nu een gesprek met hun psychiater afwachten...
Ik snap 't wel; enerzijds verdient Big Pharma er (te) weinig aan want het patent is verlopen, anderzijds is 'de verslavingszorg' bang dat men brodeloos wordt ALS Baclofen echt 'wondermiddel' blijkt. Zoals ik wel eens tegen behandelaars heb gezegd: YOU don't really care because OUR RELAPSE is YOUR BUSINESS.
Enfin ik wacht het gesprek af en zoek eventueel verder.
Voor alcoholisten van mijn kaliber is een medicijn als Baclofen wellicht van LEVENSBELANG!
Vi Veri Veniversum Vivus Vici (thanx 2 Guy Fawkes)...
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:18:32 #268
351845 nobody40
pi_100599217
Peter131313, OUR RELAPSE is YOUR BUSINESS, daar heb je helemaal gelijk in, maar dat geld niet alleen voor het middel baclofen, de pharma mafia, zit sowieso niet op gezonde mensen te wachten, want daar valt niks aan te verdienen.
Succes met de baclofen ^O^
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:10:32 #269
196637 Maxum
pi_100604620
Hoi Peter,

Welkom hier! Die Baclo ga je wel krijgen. Voor sommigen hier is het een zoektocht naar de juiste arts / psychiater die het voor wil schrijven. Ik had er mazzel mee, mijn psychiater kwam er zelf mee, en ik had nog nooit van Baclofen gehoord. Ik was in eerste instantie wel achterdochtig, maar dat komt door de uitermate slechte ervaringen die ik met andere artsen en psychiaters achter de rug heb. Die vergiftigden me met Seroxat (60 mg pd). Geloof me, ik werd daar een soort psychopaat van. En dat is nog maar een van de voorbeelden. Je hebt gelijk, voor de farma maffia valt hier weinig te verdienen en de verslavingszorg staat straks met lege handen ;-) .

Ik hoop dat je het (zonder gezeik) voorgeschreven krijgt. Er zal een wereld voor je open gaan, that's for sure..

Succes!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:01:29 #270
347233 Bonno
pi_100606553
Welkom Peter! ^O^

Als ze in de verslavingszorg zonder werk komen te zitten kunnen ze altijd verder in de verpleging. Daar hebben ze mensen nodig, de verslavingszorg gaat als het zo doorgaat flink inkrimpen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Bonno op 11-08-2011 17:14:26 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:57:11 #271
345448 TramaDolletje
pi_100608615
Welkom Peter!

@Bonno; wat een vreselijk goede uitwerking zou dat dan zijn! Verslavingszorg inkrimpen wegens tekort aan verslaafden; tekort aan mensen in de verpleging oplossen!!!!
Exverslaafden blij, geen mensen zonder baan, en het opvangen van de stupide nieuwe, onuitvoerbare, verwoestende plannen van ons gezellige kabinet.
Als het maar een beetje die richting uit zou kunnen gaan door Baclofen, vernoem ik mijn eerstgeborene naar het spul! :Y
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:04:09 #272
347233 Bonno
pi_100608873
_O-

En dan balen die lui zo enorm dat ze zelf op den duur aan de drank raken! En dan kloppen ze hier in het topic aan, krijgen ze als antwoord dat ze eerst zes maanden in een praatgroep moeten.

"Mag ik je voorstellen aan mijn kinderen: Baclofen en Liorisal" :D

Waarom gebruiken jullie allemaal geen plaatje bij je naam? Dat zou de boel echt opfleuren!

[ Bericht 17% gewijzigd door Bonno op 11-08-2011 18:09:20 ]
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:29:39 #273
351652 2772011
pi_100609816
quote:
16s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:04 schreef Bonno het volgende:
Waarom gebruiken jullie allemaal geen plaatje bij je naam? Dat zou de boel echt opfleuren!
Nou vooruit, kan deze? O-)
Ja dit is mijn soort humor... :')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:33:21 #274
348172 Donia
pi_100609956
Welkom Peter, en hoi iedereen,

ik denk dat we toch wel verslavingszorg nodig zullen houden. Het gaat niet alleen om afkicken mbv baclofen maar ook dat je je leven op een ander spoor zet. Je krijgt meer energie en wat ga je doen op de momenten dat je anders begon met drinken. Leefstijltraining heet dat meen ik.

Dat hoeft niet in een kliniek maar net als bij een psycholoog in 1 op 1 gesprekken. Voor mij persoonlijk zal het wel goed zijn om hulp te krijgen bij mijn nieuwe alcovrije leven.

}) 2772011
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:50:15 #275
347233 Bonno
pi_100610625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:29 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Nou vooruit, kan deze? O-)
Ja dit is mijn soort humor... :')
:D ^O^

Donia: Goed idee, ze worden lijfstijltrainers. Hoeven ze ook niet aan de drank. Moeten we alleen nog effe kijken naar het probleem in de zorg :P

Deze voor nobody:

donderdag 11 augustus 2011 @ 18:51:53 #276
348580 saine
pi_100610691
He Bonno waar vind ik zo een avatar of eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemicon, want de plaatjes die ik uitzoek zijn te groot
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:53:19 #277
347233 Bonno
pi_100610751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:51 schreef saine het volgende:
He Bonno waar vind ik zo een avatar of eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemicon, want de plaatjes die ik uitzoek zijn te groot
Als je een leuke gevonden hebt geef je de link maar even hier, dan maak ik 'm passend voor je!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:06:34 #278
351845 nobody40
pi_100611280
_O- ^O^ Ik heb mijn plaatje al gevonden! Thnx Bonno ;)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:18:14 #279
347233 Bonno
pi_100611709
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:06 schreef nobody40 het volgende:
_O- ^O^ Ik heb mijn plaatje al gevonden! Thnx Bonno ;)
:D
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:23:11 #280
349595 Bonna
pi_100611913
Wij zijn vandaag naar de IKEA geweest. En het is nog nooit zo'n relaxte ervaring geweest met z'n tweeėn!
De rit ernaar toe verliep probleemloos, geen gescheld meer van Bonno op medeweggebruikers.
Bij de helse wöönwinkel was het best druk, maar Bonno liep er heel ontspannen bij. Gewoon rustig het pad volgen in plaats van er zo snel mogelijk doorheen te komen. Geen irritaties als er mensen in de weg liepen.
Geen gezucht als Bonna weer eens twijfelde tussen blauw of groen of wil ik die wel, nee doe maar niet of toch maar wel. ;)

We hebben alles gekocht wat op ons lijstje stond (en dat was nogal wat, want we zijn al jaren niet meer bij de IKEA geweest), in plaats van na een paar minuten de expeditie af te breken omdat iemand het beu was. Dit is echt het effect van de Baclofen en het is bizar dat het zo'n positieve gedragsverandering teweeg kan brengen.
Op de terugreis nog een afslag gemist ondanks tomtom, maar dat maakte ook allemaal niet uit. :)

En nu hebben we allemaal leuke nieuwe spulletjes. O+
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:27:25 #281
347233 Bonno
pi_100612094
Ik vond het allemaal wel best en ook nog leuk! Wie had dat ooit gedacht? Helemaal met een relaxed gevoel naar de Ikea. Normaal had ik al vijf keer nee gezegd op dit plan, nu ging ik er met veel plezier heen.

Ik had geen last van mensen die tegen me aanliepen, geen gevoel dat ik zo snel mogelijk weer weg moest, gewoon lekker rustig rondsjouwen daar. En rustig samen spulletjes uitgezocht. We hebben nu zelfs een plant :D

Bonna vertelt er alleen niet bij dat ik straks nog vier Billy's naar boven moet sjouwen en in elkaar zetten. We zijn er nog niet :P
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:34:19 #282
349595 Bonna
pi_100612406
En zelfs een plant op de wc!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:34:33 #283
351845 nobody40
pi_100612414
Wat goed Bonna en Bonno, ik hoop dat ik ook die ervaring zal meemaken, want ik kan me ook snel irriteren aan dingen of mensen |:(
En Bonno, ik denk dat het met die Billy's ook wel goed komt :Y
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:43:28 #284
347233 Bonno
pi_100612754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:34 schreef nobody40 het volgende:
Wat goed Bonna en Bonno, ik hoop dat ik ook die ervaring zal meemaken, want ik kan me ook snel irriteren aan dingen of mensen |:(
En Bonno, ik denk dat het met die Billy's ook wel goed komt :Y
Als je het op de juiste manier slikt krijg je echt een fantastisch relaxed gevoel en kan alles om je heen je niet zoveel meer schelen. Voor mij echt een wereld van verschil!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:02:26 #285
345448 TramaDolletje
pi_100613624
Plaatje eindelijk gelukt. Man niet in de buurt, die fixt dat in 3 seconden.
Bonno en Bonna, volgende stap de Mediamarkt? Met zn helse tl-licht en veel te veel mensen? Het zal toch niet! Wat cool dat zoiets ook weer makkelijker gaat kunnen. Ik "voed" toeristen op die zich op hoeken van doorgaande straten ophopen om te vergaderen. Loop ik met ellebogen in de aanslag dwars doorheen. En ik gebruik mn fietsbel op het laatste moment om ze lekker te laten schrikken. Dan blčr ik dat dit een FIETSPAD is. Zo onaardig.. Echt uit ergernis. Voorheen stapte ik op toeristen af om ze de weg te wijzen. Stukje sympathieker.
Peace! En bedankt voor de naam van mn tweede! _O-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:33:57 #286
348172 Donia
pi_100615260
Ik was vandaag bij de Action en dat viel niet mee. Hartstikke druk en warm. Ik kan ook niet normaal rustig winkelen maar sjees er doorheen, nou ja, als er geen mensen midden op de paden staan te kletsen. Ik had niet verwacht dat het op een doordeweekse dag zo druk zou zijn. Maar ja, het is hier nog vakantietijd.

Volgende keer dat ik ga hoop ik aan de baclofen te zijn en ook ontspannen te kunnen winkelen.

Bonna, je moet nu een gelukkig mens zijn met zo'n relaxte man *;

Gezellig al die avatars, _O- @ Nobody
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:58:07 #287
91357 Leatherneck
pi_100616458
Tvp, hier nog een alcoholist.

Lange periodes zonder, minderen, afijn je kent het wel. Ik ben veel bezig met alcoholisme en zit op verschillende alcohol gerelateerde fora, maar toch heb ik de echte wil nog niet gevonden om te stoppen. Zal me eens meer verdiepen in baclofen, ik lees veel positieve berichten daarover.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:07:55 #288
351845 nobody40
pi_100617074
Leatherneck, Baclofen kan echt een keerpunt in je leven zijn!
Ik ben er nog niet, maar merk nu al na pas een week Baclofen te gebruiken al verschil in mijn drank gebruik.
Ik drink al een stuk minder en de drang om verder te drinken is is ook minder :Y
Een echte aanrader is het boek van Olivier Ameisen Het einde van mijn verslaving, een aan alcohol verslaafde cardioloog, die door middel van baclofen niet meer naar de drank taalt!
Succes en als je vragen hebt, gooi het maar in de groep :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:16:13 #289
347233 Bonno
pi_100617607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:58 schreef Leatherneck het volgende:
Tvp, hier nog een alcoholist.

Lange periodes zonder, minderen, afijn je kent het wel. Ik ben veel bezig met alcoholisme en zit op verschillende alcohol gerelateerde fora, maar toch heb ik de echte wil nog niet gevonden om te stoppen. Zal me eens meer verdiepen in baclofen, ik lees veel positieve berichten daarover.
Hoi Leatherneck, welkom hier!

Ik adviseer je echt om alle drie de topics door te lezen en het boek van Ameisen te bestellen. Kost 20 euro bij Bol en de biep heeft het ook. Baclofen kan je echt helpen, ik noem het een wondermiddel. Het kost je even een paar dagen moeite om je erin te verdiepen en je moet je huisarts misschien overtuigen, maar dan gaat er een wereld voor je open.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:16:44 #290
91357 Leatherneck
pi_100617643
Bedankt voor de aanrader nobody, zal het boek eens opzoeken.

Op het alcoholdebaas.nl forum wordt baclofen ook besproken en in mijn oren klinkt het werkelijk als een wondermiddel, als ik de verhalen hoor van de gebruikers. Zal uiteraard per persoon verschillen, maar het is zeer interessant. Hoeveel minder ben je gaan drinken en hoe ervaarde je de ware wil om te stoppen? (Excuses als je het al hebt verteld, ik heb het hele topic niet doorgelezen).
Zelf vind ik het vervelend, ondanks alle horrorverhalen van langdurige alcoholisten, dat ik toch iets positiefs blijf zien in de drank. Vooral creatieve uitspattingen heb ik toch deels te danken aan de roes.

Zelf na het zien van deze documentaire had ik nog geen enkele wil gevonden om te stoppen:

EDIT: bedankt Bonno, ik ga me er zeker in verdiepen!
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:20:00 #291
347233 Bonno
pi_100617864
Leatherneck: als je Baclofen gebruikt krijg je een hele andere kijk op alcohol. Ik ben zelfs zo ver dat ik sociaal kan drinken en me inhouden.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:22:02 #292
347233 Bonno
pi_100617990
Dit topic is bijna vol (nog negen berichten), vinden jullie het goed als ik straks de nieuwe open? Dan kan ik de startpost nog wat aanpassen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:24:34 #293
91357 Leatherneck
pi_100618136
quote:
4s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:20 schreef Bonno het volgende:
Leatherneck: als je Baclofen gebruikt krijg je een hele andere kijk op alcohol. Ik ben zelfs zo ver dat ik sociaal kan drinken en me inhouden.
Pfoe, klinkt als een prestatie in mijn oren! :)

Is die kijk zo veranderd dat je jezelf niet "pest" met die enkele drankjes? Enigszins retorische vraag, maar ben wel benieuwd hoe je dat beleeft.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:27:06 #294
347233 Bonno
pi_100618281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:24 schreef Leatherneck het volgende:

[..]

Pfoe, klinkt als een prestatie in mijn oren! :)

Is die kijk zo veranderd dat je jezelf niet "pest" met die enkele drankjes? Enigszins retorische vraag, maar ben wel benieuwd hoe je dat beleeft.
Nee, ik kan gewoon echt vier blikjes bier kopen, ze een paar uur in de koelkast laten liggen en dan in een paar uur opdrinken. En dan smaken ze ook nog echt lekker. Als ze op zijn heb ik daar vrede mee. Ik drink ook niet meer iedere dag.

Soms ga ik er toch weer meer naar verlangen, dan neem ik iets meer Baclofen en dan kan ik de verleiding wel weerstaan.

Ik vind het geen prestatie, Baclofen doet het voor me. Het is een prestatie om toe te geven dat je alcoholist bent en durft te beginnen aan de Baclofen!

Er zijn ook mensen die echt helemaal geen druppel meer drinken hier.

Maar lees de topics, je zal versteld staan! Sinds het begin van dat topic zijn er echt al verschillende mensen succesvol met o.a. drinken gestopt.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:04:27 #295
345448 TramaDolletje
pi_100619962
Welkom Leatherneck.
Als je de tijd hebt, lees idd de vorige topicdelen door. Je ziet hoe het met mensen gaat van dag tot dag. Ook de valkuilen zijn goed om te lezen.
Baclofen is geen wondermiddel voor iedereen. Maar voor velen wel. Het kan iig gebruikt worden als enorme steun in de rug. Ws een grotere steun dan je ooit hebt gehad. Ik duik zo even op de site die jij noemde om daar ervaringen te lezen. Veel succes en laat de moed niet zakken!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:30:35 #296
196637 Maxum
pi_100626358
Yo Bonno en Bonna,

De IKEA!! Laatste keer dat ik daar kwam rende ik hyperventilerend, met een bipolaire stoornis (al weet ik niet wat dat is, maar het voelt wel zo 8)7 ) totaal gedesorienteerd, zwetend en scheldend, kinderen en slome families omkegelend, door die hel. Om te eindigen met een strip valium in mijn muil bij de oliebollen kar op de parkeerplaats... Rampzalig.

Hulde en diep respect voor jullie onderneming! _O_

Nu zou ik het ook prima aankunnen! Best zin in ook eigenlijk.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:23:23 #297
351845 nobody40
pi_100627827
@Bonno, wat mij betreft, kan je een nieuw topic starten ;)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:25:40 #298
351845 nobody40
pi_100627875
De IKEA!! Laatste keer dat ik daar kwam rende ik hyperventilerend, met een bipolaire stoornis (al weet ik niet wat dat is, maar het voelt wel zo 8)7 ) totaal gedesorienteerd, zwetend en scheldend, kinderen en slome families omkegelend, door die hel. Om te eindigen met een strip valium in mijn muil bij de oliebollen kar op de parkeerplaats... Rampzalig.

Hulde en diep respect voor jullie onderneming! _O_

Nu zou ik het ook prima aankunnen! Best zin in ook eigenlijk.
[/quote]

Ik zou zeggen, probeer het eens uit, wie weet gaat er weer een nieuwe wereld voor je open :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:48:10 #299
345448 TramaDolletje
pi_100628390
Nobody, volgens mij kloppen je naam en je avatar echt bij lange na niet ;) ! Ook niet voor de lol?!?!
Maak er Somebody van, da's on-algemeen genoeg doch wat minder zelfontkennend O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:35:04 #300
351845 nobody40
pi_100629146
@TramaDolletje, je hebt gelijk, maar ik heb nog geen geschikte avatar gevonden :N , maar zodra ik die gevonden heb, verander ik mijn avatar!
Het was ook maar voor een dolletje, dat ik deze avatar genomen heb :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 07:19:07 #301
347233 Bonno
pi_100630800
Deze is vol :)

Hier is de nieuwe:

Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #4

[ Bericht 20% gewijzigd door Bonno op 12-08-2011 12:52:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: