quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef Donia het volgende:
Sommige huisartsen zijn niet te overtuigen is mijn ervaring. Omdat ze er te weinig vanaf weten of omdat baclofen nog niet erkend is als alcoholremmer. Je zou het boek van Ameisen kunnen meenemen om te lezen, of het artikel van Wikipedia.
Ik ben op zoek gegaan naar een andere huisarts die me wel wil helpen. Daarbij heb ik een begeleidster van een verslavingszorg bij de hand.
Maar vertel eens eerlijk, als het niet te veel gevraagd is...quote:
Okay, hier stop ik even.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:08 schreef nobody40 het volgende:
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Dat is inderdaad redelijk heavy, nogmaals dank voor de openheid!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:33 schreef nobody40 het volgende:
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
Ik vind het een beetje moeilijk om te vragen, maar zou je een 'normale' dag kunnen beschrijven?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 00:47 schreef nobody40 het volgende:
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
Ik vind het ook niet zo'n probleem om hier antwoord op te geven. Overdag drink ik hoogstens 1 of 2 glazen als ik ergens ga lunchen, vervolgens niet meer en dat komt hoogstens 2 keer in de week voor. Ik begin om 17 uur (ook in het weekend) ongeveer, doe heel lang met een eerste drankje en dat gaat steeds sneller tot het op is of er niet meer bij kan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:31 schreef APK het volgende:
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Bonno het volgende:
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knopquote:Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus
TT is Topic Titel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:42 schreef Donia het volgende:
Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop
Ik heb permanent last van mijn spieren. Dus dat trekkende gevoel en onrustige benen. Ik merk ook dat ik snel last heb van mijn rug en benen bij zwaar werk. En dat reken ik de baclofen aan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:42 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno
Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?
Hopelijk het laatste!
Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
Nee, de link die er staat is niet naar het vorige deel, maar naar deel 1.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus.
Ik zal en openingspost maken en de goede link erin zetten en vragen of dit in jouw post gezet kan worden. En als je een mod iets wil vertellen kan je bovenaan de pagina opquote:Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Donia het volgende:
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.
Thuis doe ik het ook weleens, dan leg ik mijn shag op zolder. Steeds het gevoel dat ik wil roken, maar het is dan makkelijker om uit te stellen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:04 schreef Maxum het volgende:
@Bonno
Goed bezig! :-) Ga ik ook maar eens invoeren!
Ja maar ik doe dat al zo ontzettend lang!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:12 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno
Pas je wel een beetje op met dat blowen? Snap het wel hoor!
Ik denk dat het een combinatie is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:20 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno
Heb jij het idee dat de Baclo beter werkt tegen lichamelijke verslaving of tegen psychische verslaving? Of allebei?
Bloed prikken kan best nuttig zijn. Ik heb niet helemaal meegekregen hoe lang en hoeveel je dronk, maar het is best een fijn gevoel om te weten hoe je gezondheid ervoor staat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:48 schreef Maxum het volgende:
Heb geen bloed laten prikken, maar wel onlangs mijn bloeddruk laten meten. Die was 100% perfect.
Ik voel me niet euforisch, wel overwegend relaxed. Doe ook echt aan langzaam opbouwen. Ben bang dat als ik dat te snel doe ik me (net als bij Seroxat en Zoloft) tijdelijk te hyper ga voelen. Daarin heb ik mijn lesje wel geleerd... En mijn omgeving ook :-(
Dat is prima, vergeet niet erbij te zetten wat ik uit moet printen danquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:54 schreef nobody40 het volgende:
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
Ik zeg daarmee overigens niet dat je het zonder begeleiding moet doen maar het is wel iets wat je toch vooral zelf moet doen. Als je met je arts afspreekt wat ongeveer je schema is en dat je belt wanneer het toch niet goed gaat is dat voldoende toch? Het is niet een gek veel ander medicijn dan andere en die krijg je ook mee. Als een huisarts je, weet ik veel, valium oid voorschrijft is er ook geen begeleidingstraject. Althans hier niet. Have fun, bel maar als het niet goed gaat en kom over een x aantal weken maar terug.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:24 schreef Maxum het volgende:
@ 2772011
Goed punt. Dat van die 'begeleiding'. Die mensen hebben amper 5 minuten de tijd voor je..
Mooi zo, opgelostquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:46 schreef nobody40 het volgende:
Ik heb het al veranderd, wat stom van me hč hahaha.
Ik heb het boek ook binnen, dus zo lekker lezen!
Dat is dan weer jammer (dat super voelen dan) had je dat niet voor je kunnen houden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:11 schreef Bonno het volgende:
2772011: Dat super voelen verdwijnt op den duur wel hoor (misselijkheid ook). Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het is echt zo.
Have fun! Romantisch uitje oid?quote:Vanavond weer naar Parijs
Dat omschrijft het perfect inderdaad alleen kan ik dat nu pas zien nu ik inderdaad een bepaalde mate van angst niet meer heb. Echt super overigens, dit is nou een hele leuke bijwerking die ik niet had verwacht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:36 schreef Bonno het volgende:
Een psycholoog omschreef het eens als "het constante gevoel van naderend onheil". En dat ben ik dus helemaal kwijt nu.
Dat vraag ik mij ook af.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:26 schreef SterreMarit het volgende:
Baclofen wordt toch ook bij diverse andere verslavingen gebruikt dacht ik - van alcohol tot GHB en van eten tot bezodiazepinen?
Gebruiken jullie het allemaal i.v.m. alcohol?
Succes daarmee overigens.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:19 schreef nobody40 het volgende:
Ik ga het gebruiken voor mijn drank gebruik!
Niet bijna hoor, gewoon roken wordt gewoon vies omdat je er geen behoefte meer aan hebt al zou ik Baclofen niet gebruiken om met roken te stoppen. Stoppen met roken is 3 dagen doorbijten en 2 weken ruzie maken met iedereen om je heen, daarna heb je het ergste wel gehad.quote:
Heeft je arts dat er niet bij gezegd? In de bijsluiter staat ook 3 keer over 24 uur. Althans in die van de generieke, die van Novartis had ik al weggegooid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:46 schreef nobody40 het volgende:
@2772011, ik denk dat dit voor mij ook wel een goed schema is.
Ik zal de tijden als herinnering in mijn telefoon zetten, want anders vergeet ik het
Ik denk dat dit de beste manier is om een constante spiegel te houden, dat gaf mijn arts ook aan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:42 schreef nobody40 het volgende:
In mijn bijsluiter staat dat ik het tijdens de maaltijden moet innemen, maar met jouw schema kan ik ook van te voren iets eten, en met jouw schema, wordt het dan wel beter verdeel over de dag!
Nou ja humor heb je ook en dat is niet geheel onbelangrijk. Waarvoor had je de Baclofen? Al eerder geprobeerd oid?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:21 schreef Evienne het volgende:
Een dwangbuis mocht ik niet van de dok, en leek me ook niet bijster praktisch in het dagelijks leven. Daarom heb ik dat doosje Baclofen wat ik niet had weggegooid toch maar uit het pillenlaatje opgediept.
Vandaag dus de eerste twee doses gehad. Het zal mij benieuwen, ik laat in de loop van de week weten hoe het er allemaal voor staat.
Daar heb je helemaal gelijk in, ook al is het nu al over vijven, ik heb mijn wekker gezet op 8.00 uur en hoop op die manier een beetje regelmaat te krijgen, wat ik door de drank niet had, maar wel hoop te krijgen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:49 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de beste manier is om een constante spiegel te houden, dat gaf mijn arts ook aan.
Ik blijf overigens al minder lang misselijk, vanmorgen was het echt bizar erg, ik had dan ook weer opgehoogd maar vanmiddag had ik er al geen last meer van bij de volgende dosis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody: Je kan een beetje gaan spelen met je dosis. Kijk eens aan wat het beste aanvoelt. Ik denk wel dat het handig is als je hoger zit met je dosis om vaker per dag in te nemen. Vier of zelfs vijf keer per dag.
Bij sommige mensen verbetert de nachtrust en bij sommigen wordt het juist slechter. Ik heb uitgevonden dat ik juist voor het slapen gaan geen Baclofen in moet nemen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 07-08-2011 13:32:10 ]Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
Mooi zo!quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:42 schreef Maxum het volgende:
Goeiemorgen Bonno en Bonna,
Prima geschreven text! Mijn stem heb je.
Heb je al wat beter geslapen?
Succelsvol -> succesvol.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:11 schreef Bonno het volgende:
Goedemorgen.
Hieronder staat de tekst die we gemaakt hebben voor het topic. Als het akkoord is dan vraag ik of het in de openingspost mag. (klik op de spoiler).
Stop succelsvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).
Een ritme is ook belangrijk, beetje oubollig misschien maar er zit wat in: rust, reinheid en regelmaat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 05:15 schreef nobody40 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, ook al is het nu al over vijven, ik heb mijn wekker gezet op 8.00 uur en hoop op die manier een beetje regelmaat te krijgen, wat ik door de drank niet had, maar wel hoop te krijgen!
Gewoon een normaal ritme, dan heb ik al heel wat gewonnen, want nu, draai ik soms de dag om voor de nacht!!
Maar ik neem strak om 8 uur mijn baclo in en na het weekend proberen regelmaat te krijgen!
Ik had van avond een feestje, maar ik heb minder gedronken dan "normaal". dus, het gaat de goede kant op.
Ik ga nu mijn mandje in en hoop, dat iedereen lekker slaapt en straks weer gezond weer op!
Ja, dat moet ook 'gebeurd' zijn. Goed gezien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:19 schreef Donia het volgende:
Goed duidelijk stuk![]()
Deze zin loopt wat vreemd: een psychose ontstaan, dit ook gebruikt bij een user in dit topic. dit is ook gebeurd loopt beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe slik je het? Want als je bijvoorbeeld voor het slapen gaan inneemt, kan je beter je tijden wijzigen. Of drink je ook als je slaapt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:56 schreef nobody40 het volgende:
Misschien heb idd wel meer nodig, ik zit nu pas op 30 mg per dag.
Ik moet het gewoon afwachten.
Duidelijk verhaal saine!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:06 schreef saine het volgende:
Bonno ik slik de melatonine al een paar jaar. heb het af en toe meegemaakt dat ik ze niet had en dan slaap ik slecht in en veel korter, dus voor mij werkt het zelfs na jaren nog steeds. Ik had het al ivm met de overgang, en zou niet meer zonder willen.
Dat is voor mij niet in te passen, ik ga toch nog even verder kijken voor die ene want suffig worden is ook al prima en met een max. werkingsduur van 6 past dat wel in het schema. Dubbelop wordt me gewoon te heftig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:38 schreef Bonno het volgende:
Die Nozinan en Promethazine dien je samen te slikken. Het is een antypsychoticum/pijnstiller en iets tegen allergieen. Bij tegelijk gebruik dan word je dus slaperig. Maar het is wel iets anders dan een oxazepam ofzo, je bent echt twaalf uur in een diepe slaap. Wekkers hebben dan geen nut. En zorg ervoor dat je niet hoeft te werken of auto rijden. Tenminste, je moet wel echt twee uur wakker worden de volgende dag.
Ongelukjes hebben meestal niet zoveel zichtbare gevolgen, blauwe plekken krijg ik bijna nooit of het moet zo erg zijn dat het meteen paars/blauw uitslaat. Die veertjes komt me erg bekend voor, weet nog steeds niet waardoor het komt (hoge bloeddruk, ooglaseren of dit) maar het is wel veel erger geworden sinds ik met Baclofen ben begonnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef TramaDolletje het volgende:
Die ongelukjes zijn me ook niet onbekend. Leveren soms indrukwekkende blauwe plekken op. Ook zie ik vaak 'zwarte veertjes' voor mijn ogen neerdwarrelen. Maar eigenlijk weet ik niet meer wat waar door komt..
Hoe zou het met Baklap zijn? Wij noemen Baclofen wel eens Baklapven
Nou vooruit, kan deze?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:04 schreef Bonno het volgende:
Waarom gebruiken jullie allemaal geen plaatje bij je naam? Dat zou de boel echt opfleuren!
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:29 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Nou vooruit, kan deze?![]()
Ja dit is mijn soort humor...![]()
Als je een leuke gevonden hebt geef je de link maar even hier, dan maak ik 'm passend voor je!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:51 schreef saine het volgende:
He Bonno waar vind ik zo een avatar of eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemicon, want de plaatjes die ik uitzoek zijn te groot
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:06 schreef nobody40 het volgende:
![]()
Ik heb mijn plaatje al gevonden! Thnx Bonno
![]()
Als je het op de juiste manier slikt krijg je echt een fantastisch relaxed gevoel en kan alles om je heen je niet zoveel meer schelen. Voor mij echt een wereld van verschil!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:34 schreef nobody40 het volgende:
Wat goed Bonna en Bonno, ik hoop dat ik ook die ervaring zal meemaken, want ik kan me ook snel irriteren aan dingen of mensen![]()
En Bonno, ik denk dat het met die Billy's ook wel goed komt
Hoi Leatherneck, welkom hier!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:58 schreef Leatherneck het volgende:
Tvp, hier nog een alcoholist.
Lange periodes zonder, minderen, afijn je kent het wel. Ik ben veel bezig met alcoholisme en zit op verschillende alcohol gerelateerde fora, maar toch heb ik de echte wil nog niet gevonden om te stoppen. Zal me eens meer verdiepen in baclofen, ik lees veel positieve berichten daarover.
Pfoe, klinkt als een prestatie in mijn oren!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:20 schreef Bonno het volgende:
Leatherneck: als je Baclofen gebruikt krijg je een hele andere kijk op alcohol. Ik ben zelfs zo ver dat ik sociaal kan drinken en me inhouden.
Nee, ik kan gewoon echt vier blikjes bier kopen, ze een paar uur in de koelkast laten liggen en dan in een paar uur opdrinken. En dan smaken ze ook nog echt lekker. Als ze op zijn heb ik daar vrede mee. Ik drink ook niet meer iedere dag.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:24 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Pfoe, klinkt als een prestatie in mijn oren!![]()
Is die kijk zo veranderd dat je jezelf niet "pest" met die enkele drankjes? Enigszins retorische vraag, maar ben wel benieuwd hoe je dat beleeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |