abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100096386
Stop succesvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).

Baclofen is een medicijn dat wordt toegepast als spierverslapper bij bijvoorbeeld mensen met spasmen. Bekijk hier de Wiki pagina van Baclofen.

In dit topic zijn diverse mensen die aan verschillende middelen verslaafd zijn en van hun huisarts baclofen voorgeschreven hebben. De meeste mensen voelen direct effect en hebben binnen een paar dagen al zeer positief effect. Hier delen ze hun ervaring met anderen, wat te doen als de huisarts niet wil meewerken, wat de bijwerkingen zijn en of het lukt om van de verslaving af te komen.

Deze werking van dit medicijn is ontdekt door de arts Olivier Ameisen. Deze Fransman was zelf jarenlang verslaafd aan drank en ondanks herhaalde opnames in verschillende ontwenningsklinieken slaagde hij er niet in zijn drankzucht onder controle te houden.

Hij besefte dat hij tijdens de opnames van de drank af kon blijven doordat hij uit zijn normale patroon werd gehaald, maar op het moment dat hij weer het gewone leven in moest kon hij deze periodes van onthouding niet volhouden.

Het was voor hem duidelijk dat het overwinnen van een verslaving niets met wilskracht te maken heeft, maar dat er een onderliggend probleem is, waardoor iemand aan een middel verslaafd raakt.

Een aantal jaar geleden hoorde hij van een aan alchohol verslaafde patiėnt met spasmen, die baclofen voorschreven had gekregen en die hierna van de een op de andere dag ook geen behoefte meer had om te drinken.

Ameisen besloot zelf met dit middel te gaan experimenteren. Hij begon met een lage dosis, en de zucht naar drank werd minder, maar verdween niet helemaal. Nadat hij zich ervan had laten verzekeren dat een hoge dosis geen schadelijke of blijvende bijwerkingen zou hebben verhoogde hij de dosis tot uiteindelijk 300 mg per dag, waarna hij voorgoed is gestopt met drinken. De hoge dosis bouwde hij af naar een onderhoudsdosis.

Ameisen heeft een boek geschreven over zijn ervaringen, dat in Nederland is uitgebracht onder de titel "Het einde van mijn verslaving" en is onder andere bij bol.com te bestellen.

Er is nog geen officieel onderzoek gedaan naar het gebruik van baclofen bij verslavingen. De voornaamste reden hiervoor is dat er geen patent meer op het medicijn ligt, waardoor het voor de farmeutische industrie simpelweg financieel geen interessant middel is.

Dankzij een anonieme gift zal er binnenkort wel een onderzoek gaan plaatsvinden.

Het is belangrijk om te vermelden dat het gebruik van baclofen niet ongevaarlijk is. Het middel dient zeer langzaam te worden opgebouwd, beginnend met drie maal 5 mg per dag. De meeste gebruikers melden dat het effect van baclofen direct merkbaar is. Ze voelen zicht ontspannen en de behoefte naar het verslavende middel lijkt te verdwijnen.

In het begin kan een euforisch gevoel ontstaan en het gevaar is om te veel van de baclofen te gebruiken, of te snel te willen ophogen. In combinatie met drank of drugs is dit gevaarlijk en kan er een psychose ontstaan, dit is ook gebeurd bij een user in dit topic. Hij is zelfs een tijdje opgenomen geweest, maar is er weer bovenop gekomen.

Ameisen had een extreem hoge dosis. Degenen in dit topic zitten vaak niet boven 100 mg per dag.

Huisartsen staan er niet allemaal open voor om dit middel voor te schrijven. Mocht jouw huisarts weigeren, is het mogelijk om naar een andere huisarts te stappen.

Voorgaande delen:

Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #2
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #3

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef Donia het volgende:

Sommige huisartsen zijn niet te overtuigen is mijn ervaring. Omdat ze er te weinig vanaf weten of omdat baclofen nog niet erkend is als alcoholremmer. Je zou het boek van Ameisen kunnen meenemen om te lezen, of het artikel van Wikipedia.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere huisarts die me wel wil helpen. Daarbij heb ik een begeleidster van een verslavingszorg bij de hand.

[ Bericht 79% gewijzigd door Re op 07-08-2011 14:12:21 ]
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100097430
Hoi Donia,

Ik hoop dat de mijne wel te overtuigen is.
Het boek ga ik nog kopen, heb je misschien een link, naar het artikel van Wikipedia?
pi_100097690
hai nobody heb je een bericht gestuurd, zie envelopje bovenin
pi_100098286
Ik heb net het boek besteld bij bol.com, ik ben benieuwd!
pi_100100427
Volgens mij zijn er geen redenen om het boek en verslagen niet openbaar hier neer te zetten?

Nobody40, je vroeg mij om de link van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olivier_Ameisen

Ik zie niet duidelijk hoe je een link moet neerzetten dus misschien moet je hem kopieėren naar je balk bovenin.

Er is nog veel meer info te verkrijgen, als je iets nodig hebt roep je maar :Y
pi_100101055
Thnx Donia voor het plaatsen van de link!
pi_100102401
Graag gedaan, het is toch gelukt. Nu ga ik me weer eens verdiepen in het boek van Ameisen, hij heeft zich na een dosis van rond de 300 mg nu op een onderhoudsdosis van ik meen 120 gezet. Nu ik het voor de 2e keer lees blijft er meer van hangen :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:31:00 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_100105983
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100107220
APK, ik drink ook alleen maar 's avonds en dan gaat er zo'n 1 a 2 liter wijn in, eerder 2 als 1 en als het nodig is, nog de nodige biertjes.
's morgens ben je idd helemaal brak en functioneer je idd niet zo best.
Ik ben elke dag in gevecht tegen de zucht naar drank, ik hoop dus dat mijn arts me het medicijn wil voorschrijven en begeleiden, want ik ben het spuugzat om me van de ene in de andere dag te slepen.
Ik wil weer fris opstaan en van het leven genieten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:09:25 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_100108026
Okay, twee liter wijn lijkt mij inderdaad een beetje te veel om de volgende dag nog te kunnen functioneren.

Dank voor jouw openheid ^O^
Maar als je alleen 's avonds drinkt (ipv een glas wijn als je wakker wordt) dan is er volgens mij hoop...
pi_100109905
Thnx APK, dat hoop ik ook!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:48:50 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_100110128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef nobody40 het volgende:
Thnx APK, dat hoop ik ook!
Maar vertel eens eerlijk, als het niet te veel gevraagd is...
Wat is jouw drinkroutine?
pi_100111118
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Als ik een feestje heb, gaat er veel meer drank in dan je je kan voorstellen.
Voorbeeld, afgelopen kerst: 1 fles grand marnier, liter wijn en zo'n 8 flesjes bier.
Het is echt geen pretje om zo te leven, met altijd maar die drang naar drank!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:14:18 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_100111401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:08 schreef nobody40 het volgende:
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Okay, hier stop ik even.
Hoeveel drink jij op een normale avond na 10 uur?
Na dat eerste glas.
Als je niet wilt antwoorden vind ik het okay, maar ik ben gewoon nieuwsgierig....
pi_100112176
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:37:24 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_100112290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:33 schreef nobody40 het volgende:
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
Dat is inderdaad redelijk heavy, nogmaals dank voor de openheid!
Wanneer werd het voor jou een probleem?

Als je geen antwoord wilt geven hoeft het natuurlijk niet. ;)
pi_100112649
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 01:16:06 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_100113816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:47 schreef nobody40 het volgende:
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
Ik vind het een beetje moeilijk om te vragen, maar zou je een 'normale' dag kunnen beschrijven?
Overdag drink je niet, toch?
En dan ga je 's avonds drinken.
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Meteen om 7 uur de eerste fles open en gaan?
pi_100115124
Ik wilde niet, dat mijn dochter getuige was van een dronken moeder!
daarom, begin ik pas met drinken om een uur of 10, met als gevolg, dat ik er ook overdag niet voor haar kan zijn, en dat vind ik het meest pijnlijke, het is echt een voorbeeld kind, bijna cum laude geslaagd voor haar HAVO, volgen schooljaar gaat ze naar het HBO.
Maar ik denk en weet het bijna zeker , dat ze het ook we in de gaten heeft, ze is niet gek!
Overdag, probeer ik het zo goed als kwaad er voor haar te zijn, maar dat gaat me steeds moeilijker af!!
pi_100120273
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:31 schreef APK het volgende:
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Ik vind het ook niet zo'n probleem om hier antwoord op te geven. Overdag drink ik hoogstens 1 of 2 glazen als ik ergens ga lunchen, vervolgens niet meer en dat komt hoogstens 2 keer in de week voor. Ik begin om 17 uur (ook in het weekend) ongeveer, doe heel lang met een eerste drankje en dat gaat steeds sneller tot het op is of er niet meer bij kan.
Ik haal nu elke dag 1 fles wijn en 3 biertjes oid in huis, dat is nog net een hoeveelheid waarbij ik de volgende dag nog 'goed' kan functioneren. Haal ik een kratje dan gaat er minstens 14/15 bier in en needless to say, ik doe dan echt nog wel wat de volgende dag maar het gaat verre van vanzelf.
Hoe sterker de drank overigens hoe sneller het gaat, ik laat sterke drank dus ook echt links liggen want dat komt echt niet goed. (als in bijna een fles whiskey op een avond)

En ja dat is echt een dik vet probleem... Ik hoop dat je een beetje snapt hoe het (bij mij althans) in elkaar zit. Ik leef al ruim 16 jaar zo en het gaat maar zo wil ik niet oud worden. Pest is dat het niet uit te leggen is dat je het niet bij 1 of 2 drankjes kan houden, dat maakt deze verslaving zo gemeen. Mensen snappen heel goed waarom je met drugs gewoon helemaal niet meer moet gebruiken als je afkickt maar 'joh 1 drankje kan toch nog wel?' *zucht* NEE maar weigeren zijn 'wij' ook niet zo goed in anders zaten we niet op dit punt. ;)
pi_100120417
Bij alcoholisten is de rem stuk, eenmaal aan het drinken dan kun je niet meer stoppen!
pi_100120989
Ik ben ook iemand die rond 17.00 begint met een liter rode wijn, soms nog 1 of 2 glaasjes uit een nieuwe fles, dan een kop koffie en dan nog een blik bier. En dat iedere dag.
Behalve dat het vreselijk ongezond is kost het ook nog een hoop geld.
De rem is er inderdaad af.
pi_100122022
Ik las ergens, dat er plannen waren om een voorbeeld brief op te stellen, is dat inmiddels al gebeurt?
Zo ja, waar kan ik die vinden.
Ik ben me nu mentaal aan het voorbereiden voor het gesprek met mijn huisarts.
Als ze weigert om me te helpen, dreig ik desnoods om het via internet te bestellen en dan maar op eigen houtje te gaan dokteren!
Of dat ik net zolang door zoek, tot ik een arts heb gevonden die wel bereid is me te helpen.
Ik voel aan mijn lichaam, dat het niet goed gaat, ik krijg steeds meer klachten!
pi_100132768
Vlgs mij is die brief nog niet echt in de maak. Ik zou niet dreigen als ik jouw was, eerder heel duidelijk maken dat het belangrijk voor je is dit te proberen omdat niets anders je helpt.
Heb je al hulp gehad bij je alcohol probleem, weet je huiarst ervan/ Zie pers. bericht
pi_100133287
Als je gaat dreigen gooi je de deur van overleg dicht en daar ben je niet bij gebaat. Lees je stevig in, weet waar je het over hebt en geef idd aan dat het je zonder niet lukt. ;)
Het kan natuurlijk zijn dat je meer gebaat bent bij een ander middel of aanpak, zelf ben ik stronteigenwijs en wilde ik dit maar had ook mazzel dat mijn huisarts het prima vond. Hij begon wel meteen over andere middelen en daar is niks mee, dit is echt geen wondermiddel.
pi_100139311
Ik gebruik momenteel Campral 3x pd 2 tabletten, ik heb AA bijeenkomsten bezocht en ben toen 2 maanden alcoholvrij geweest.
Ik heb Antabus gebruikt, maar daar dronk ik dwars doorheen.
Van alles heb ik geprobeerd, maar die drang krijg ik maar niet weg!
Ik weet dat het geen wondermiddel is, maar ik kan het wellicht proberen, niet geschoten is altijd mis.
pi_100139839
Ow ja, ik heb ook het meegedaan met het programma van alcohol de baas, maar heeft voor mij ook niet geholpen!
pi_100150443
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100164169
Hi allemaal,

Even een update van mijn ervaring tot nu toe. Slik de Baclofen nu 6 dagen. Ben begonnen met 5mg en zit vanaf vandaag op 40mg. Alcohol heb ik vanaf dag 1 niet meer aangeraakt. Ik merkte direct resultaat! Heb er verder ook geen trek in en denk er ook niet over na. Overigens heb ik het middel niet voorgeschreven gekregen tegen alcohol gebruik, maar als alternatief voor de Valium die ik al circa 5 jaar slik. De eerste 3 dagen heb ik geen valium meer geslikt en sliep als een roos. Psychische spanningen / angsten blijven tot op heden uit. Op dag 4 en 5 werd ik echter een beetje hyper (lichtelijk) en sliep ik niet meer goed. En omdat ik last had van spierspanningen heb ik toch maar wat valium geslikt, zij het in een lage dosis van 20mg ipv 50mg pd. Toen kon ik wel weer goed slapen. So far verder geen bijwerkingen gemerkt van de Baclofen. (Oke, wel een gore smaak in mijn mond maar dat trek ik wel...) Wat mij opvalt tijdens het lezen op dit forum is dat veel artsen dit middel niet willen voorschrijven. Dit in tegenstelling tot mijn psych, die er zelf mee kwam. Voor hen die er zoveel moeite voor moeten doen zou ik zeggen, meteen naar een Psychiater ipv de huisarts. Huisartsen hebben (dat is althans mijn ervaring) vaak geen benul waar ze het over hebben. Ik ben in het verleden dan ook regelmatig van huisarts gewisseld. Het gaat uiteindelijk om jou lichaam en ervaring en niet om wat een onwetende huisarts, die zijn recept voorschrijft na het vluchtig inkijken van een medische encyclopedie. Geen genoegen mee nemen is mijn advies. Maar goed back on topic. De Baclofen bevalt mij tot dusver dus goed. Ik rook zelfs minder en mijn eetlust is wat normaler. Voel me ook fris, opgewekt en vrolijk. Ik blijf voorlopig een tijdje op een dosis van 40mg zitten, en over 14 dagen ga ik dit evalueren met mijn psych. Als ik niet kan slapen of toch spierkrampen krijg neem ik er wat valium bij. Overigens verwacht (hoop) ik dat dit ook zal afnemen. We zullen zien! Verder, iedereen sterkte!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100164905
Hallo Maxum,

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Naar de psychiater kun je alleen via de huisarts denk ik? Prima dat je zo goed wordt begeleid. Eet je nu meer of minder, daar ben ik wel benieuwd naar omdat ik zelf zo slecht ben gaan eten. Hopelijk wordt dat beter als ik baclofen krijg.

Voor iedereen: vanavond in Zomergasten is de hoofdpersoon de arts en neurobioloog Dick Swaab. Ook het thema Verslavingen komt aan de orde. In mijn tv-gids wordt met name alcoholisme en rookverslaving genoemd. Alcoholisme wordt genoemd als een ziekte met een verwoestende neiging tot zelfdestructie.

Benno, over die link naar het 2e topic, ik krijg het niet gekopieerd. Kan een moddie dat doen?
Verdere uitleg lijkt me niet nodig want bovenaan staat het onderwerp toch?
pi_100165471
Hoi Donia,

Dank voor je reply. Wat veel mensen niet weten is dat je bij sommige psychiaters helemaal geen doorverwijzing nodig hebt van de huisarts. Ik heb gewoon gegoogeld naar een psych in de buurt, en kon gewoon direct terecht zonder doorverwijzing. Moest alleen mijn verzekeringspasje meenemen. Dit heb ik op deze manier al 2 keer gedaan. No problem.

Eten doe ik iets minder en ook iets regelmatiger. Het zou kunnen dat dat een direct gevolg is van mijn geheelonthouding van alcohol, waarbij ik toch doorgaans de neiging heb om s'nachts naar de shoarma tent om de hoek te gaan of een pizza in de magnetron te knallen. Bij alcohol eindig ik standaard met 'een vette bek halen'. Ontbijten deed ik nooit, nu heb ik als ik wakker word wel trek in een boterham. Overigens drink ik ook nog maar ongeveer de helft van mijn gebruikelijke koffie consumptie. Nu is het s'ochtends 2 cappucino ipv de hele dag door.

En wat betreft het roken, ik vind de Kent Menthol (voorheen GATVERDAMME) van mijn meisie opeens lekker ipv mijn Lucky Strike Red...???

Ik ga vanavond zeker kijken naar Zomergasten. Thanx voor de tip!
pi_100165783
Toppie Maxum, ik hoop dat het goed blijft gaan!
Ik ga morgen direct een afspraak maken met mijn huisarts en het hele verhaal voorleggen, ik hoop dat ze bereid is het voor te schrijven, want de Campral en alles wat ik nog meer heb geprobeerd helpen niet.
Ik ga strak ook zeker kijken naar zomergasten!
pi_100165978
@nobody
Thanxz. Ik heb er vertrouwen in! En als jou doc het weigert voor te schrijven, mag je mij best een pm sturen. Dan mail ik je ff het nummer van mijn psych.

Later!
pi_100174923
@Maxum, bedankt voor het support, misschien maak ik er wel gebruik van!
pi_100176832
@Maxum, maar hopelijk hoeft dat niet!!
pi_100185133
Zeau. Weer een supernacht achter de rug en zonder valium. Ik had een droom en werd giegelend wakker. Ik had voor het eerst ook geen metaalsmaak meer in mijn mond. Ben vergeten om Zomergasten te kijken, maar die check ik wel op mijn laptop. Ik krijg iedere dag meer vertrouwen in de Baclofen. Ga het niet verder verhogen aangezien het bij mij met 40mg per dag, verdeeld over 4 dosis van 10mg, al fantastisch werkt. Ik ben echt verbaast dat dit middel blijkbaar 'sterker' is dan valium. Ik vraag me inmiddels af waarom mijn vorige artsen dit middel nooit hebben aangedragen. Mijn eerste recept tegen mijn angsten was Seroxat 60mg. Daarvan werd ik zo gek als een pannekoek. Daarna Zoloft. Ook troep. Toen Zyprexa. Raak je van in een soort coma. Ik had (heb) het gevoel dat ik als proefkonijn ben gebruikt. Die huisartsen expirimenteren maar wat raak. Het enige wat altijd wel hielp waren de Benzo's. En daar heb ik dan ook wel erg veel van geslikt... Begon met Seresta (maar dat is echt voor kleuters mijnsinziens) toen Valium, daarnaast Xanax en Temazepam. (Om dit te krijgen had ik wel 2 huisartsen nodig trouwens, maar dat kon aangezien ik ook 2 adressen heb) Daarnaast bestelde ik bij de 'nacht apotheker' grote hoeveelheden Flurazepam (Dalmadorm) en Flunitrazepam (Rohypnol). Op gegeven moment dacht ik wel, waaaaar ben ik mee bezig???? Een jaar geleden met alle benzo's behalve de valium gestopt. Alcohol niet. In de praktijk dronk ik circa 3 x per week zo'n 10 blikjes Heineken per avond. Versterkt door de benzo's word je daar echt zo lam als een hoepel van. De Baclofen werkt bij mij al met 40mg!! Heb de hele week geen druppel gedronken en maar 2 keer een kleine dosis valium geslikt. Voel me uitstekend. Wou dat ik de Baclofen 6 jaar geleden al had gekregen!! (maar daar had ik tot vorige week ook nooit van gehoord..) De Baclofen maakt alles moeiteloos. Wat een verschil... Zucht.

@ nobody,
Good Luck vandaag bij je doc!
pi_100191811
@Maxum, ik moet morgen om 15.10 bij mijn huisarts zijn, ik hoop zo, dat ik het mag proberen met het medicijn en dat het voor mij ook werkt.
Misschien kom ik dan ook wel van de librium af!
pi_100195211
Hi nobody,

Ik hoop het ook voor je! Die Librium kun je denk ik nog wel even door blijven slikken (voor een tijdje). Je hoeft natuurlijk ook niet alles in een keer te doen. Gun jezelf daarin de tijd! Je merkt vanzelf wel wanneer ook dat niet meer nodig is. Ik ga op dit moment ook nog de deur uit met een doosje Diazepam op zak. Gewoon voor het geval dat. Maar zoals je hebt gelezen, ik heb er nagenoeg geen behoefte aan!

Die Baclofen is tot nu toe zo effectief gebleken. Print anders het forum uit en neem dat mee naar je arts? Als het een goede arts is krijg je het gewoon mee. Succes! Ik ben benieuwd!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 01-08-2011 15:35:18 (spelfout) ]
pi_100195907
Fijn dat je Baclofen zo goed werkt Maxum! Houd er wel rekening mee dat het in het begin veel sterker werkt dan na een paar weken.

Ik heb trouwens geen idee hoeveel ik nu slik. Ik neem gewoon af en toe een tablet van 25 mg. Ik denk niet dat ik boven de 100 uitkom.

De huisarts heeft wel ruim voorgeschreven, 150 per dag met de woorden "zie maar wat je met de rest doet" :D

Ik heb sinds ik baclofen gebruik helemaal geen oxazepam, nozinan of andere pillen meer gebruikt. Ik heb ze nog wel, maar ik ga dus vrolijk de deur uit zonder pillen anders dan Baclofen.

En ik drink lekker af en toe een blik bier. Maar ik drink niet meer dan 10 blikjes per week, dat vind ik best kunnen namelijk. En helemaal niet de behoefte om dronken te worden.

En Denia: Het zo best wel slim zijn om hier een beetje een informatieve openingspost te hebben. Aan alleen die titel heeft natuurlijk niemand wat. Ik wil best een stukje schrijven hoor. Die link naar het vorige deel kan je gewoon kopiėren hoor. En dan kan je 'm ook koppelen, dat is wel zo makkelijk voor een ander.
pi_100196630
@ Bonno
Bedankt voor de tip. Ik hou daar zowiezo rekening mee. Ik hou het voorlopig even op 40mg pd. Over ongeveer 2 weken ga ik dit met de psych evalueren. Ik heb al je posts gevolgd op het forum. RESPECT hoe je er mee omgaat man!
Dat was een aardig diep dal waar je bent uitgeklommen...

Als ik tussentijds (voor mijn afspraak met de psych) voel dat de werking wat afneemt dan bel ik hem op. Gelukkig heb ik naast de Baclofen ook erg veel wilskracht.

Ps, sinds vandaag voel ik een soort (aangename) tinteling in bepaalde spiergroepen. Met name in mijn boven rug. Heel prettig!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 01-08-2011 16:10:25 (spelfout) ]
pi_100201237
Fijn dat je mijn posts kan waarderen!

Die spiertrekkingen enzo blijven volgens mij wel. Leuk dat jij het als prettig ervaart, ik heb er last van. Vooral mijn benen en kuiten zijn vervelend en ik heb vaak kramp in mijn voeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 01-08-2011 18:26:14 ]
pi_100202744
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.

Ik heb heel veel last van mijn beenspieren maar dat komt vanuit mijn onderrug. Alles zit vast dus ik zal blij zijn als die huisarts terugkomt van vakantie en baclo gaat voorschrijven. De fysio-behandelingen houden ook een keer op (door de aanv. verzekering betaald dan.)

Heb vandaag nog psychiaters gebeld maar ze willen niet. Ik moet maar naar de verslavingszorg. Nou ja, die wil ook niet. Meerdere niet is inmiddels mijn ervaring.

@Maxum: je doet het hartstikke goed op de baclo! Super dat je zo goed slaapt en zelfs vrolijk wakker wordt :z En geen trek meer in alco, en dat met zo'n lage dosis.

@Nobody: ik hoop voor je dat jouw huisarts meewerkt, ik zal voor je duimen morgen.
pi_100202956
quote:
4s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Bonno het volgende:
Misschien is het handig even in de openingspost te zetten waar dit topic over gaat en de link naar deel twee erbij te zetten. Er staat nu "link naar het vorige deel" maar dat klopt dus niet.
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus. :)
pi_100204156
quote:
Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus
Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop :?
pi_100212743
@ Bonno

Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?

Hopelijk het laatste!

Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:50:21 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_100213158
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:42 schreef Donia het volgende:

Wat is in gewoon Nederlands TT???? En waar zit die knop :?
TT is Topic Titel.
Volgens mij kun je als user zonder abonnement een bericht maar 24u wijzigen, dus je moet het even aan een mod vragen.
Die zijn voor dit subforum hier te vinden: R&P FAQ & Feedback - Met lente kriebels
pi_100213495
Bonno is volgens mij mod geweest of zo, als hij wat wil veranderen let's go.

Mijn energie is op.
pi_100214705
@Donia, Thnx, dat je voor me gaat duimen, mijn dochter en man duimen ook mee!
Ik vind het alleen jammer, dat mijn printer het niet doet, om de nodige info te printen, maar anders geef ik de link van wikipedia wel door!
Weet je wat zo ironisch is, ik werk bij een psycholoog, maar die weet niets van mijn verslaving!!
pi_100222601
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:42 schreef Maxum het volgende:
@ Bonno

Ik ervaar het niet als spiertrekkingen, maar juist als spieren die niet meer trekken. Het is een ontspannen gevoel. Die krampen, en onrustige benen had ik een paar dagen terug wel.Ultra irritant zijn die!! Heb jij dat permanent sinds je bent gestopt met alle verslavingen of gewoon af en toe?

Hopelijk het laatste!

Ik dacht vanmiddag om een uur of 3, laat ik eens een siesta houden. Werd pas om 9 uur vanavond wakker!? Wel heerlijk geslapen en leuk gedroomd. Hoop niet dat ik nu de rest van de nacht wakker lig.. Maar ik moet nog 2 Baclo's nemen voor mijn dagdosis. Zal ik die maar tegelijk nemen?
Ik heb permanent last van mijn spieren. Dus dat trekkende gevoel en onrustige benen. Ik merk ook dat ik snel last heb van mijn rug en benen bij zwaar werk. En dat reken ik de baclofen aan.

Ik ben er wel achter dat ik geen baclofen moet nemen voordat ik ga slapen, maar het gewoon uit moet laten werken.

Ik slaap wel erg slecht, word altijd midden in de nacht wakker en ga dan een uurtje achter de computer. Daarna kan ik wel weer slapen.

Als je een dosis gemist hebt en nergens last van heb zou ik gewoon een dosis overslaan. Een half uur na inname van je normale dosis kan je best besluiten om die andere er nog bij te nemen, maar echt nodig is het niet.

Kijk in het begin vooral uit dat je niet teveel neemt, dat kan slecht uitwerken namelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is een reeks. Gewoon op de TT klikken dus. :)
Nee, de link die er staat is niet naar het vorige deel, maar naar deel 1.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Donia het volgende:
@Bonno, ik kan niets in mijn OP wijzigen. Dat edit-icoontje verschijnt niet meer.
Van mij mag je tekst toevoegen maar e.e.a. zal dan denk ik via een mod moeten. Ik vind het zo'n ingewikkeld forum, ik kan niet eens geen moddies vinden.

Ik zal en openingspost maken en de goede link erin zetten en vragen of dit in jouw post gezet kan worden. En als je een mod iets wil vertellen kan je bovenaan de pagina op warnbig.png klikken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 02-08-2011 07:33:31 ]
pi_100222922
Hoi Bonno,

Heb de bijsluiter er maar eens op nageslagen. Bij een te hoge dosering kunnen spierkrampen optreden. Er staat ook duidelijk in dat de inname op vaste tijdstippen moet plaatsvinden. Geen dubbele dosis bijvoorbeeld als je er een hebt over geslagen. (wat ik gisteravond wel heb gedaan..)

Had dan ook niet zo'n goede nacht als de afgelopen dagen. Sliep wel door, maar had in tegenstelling tot de laatste paar nachten, vervelende dromen. Werd een beetje warrig wakker. Echt lichtelijk van slag ook.. Maar heb net mijn tweede capuccino gezet, en langzaam verdwijnt het nare gevoel gelukkig.

Ik vind het bepalen van de juiste tijdstippen wel enigszins lastig, daar ik een vrij onregelmatig leven heb. (qua werktijden)

Het zou, zoals jij al eerder opmerkte in een van je posts, zeker ideaal zijn als ze die Baclo's ook met gereguleerde afgifte op de markt zouden brengen. Gewoon voor het gemak. (moet kunnen toch?) Dan krijg je ook minder mensen die te veel / te weinig op een dag binnen krijgen lijkt me.
Ook voor de nachtdosering lijkt me dat erg handig!

Ga vanaf nu een wekker in mijn telefoon instellen voor de inname tijdstippen.

Oke, later!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')