abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100096386
Stop succesvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).

Baclofen is een medicijn dat wordt toegepast als spierverslapper bij bijvoorbeeld mensen met spasmen. Bekijk hier de Wiki pagina van Baclofen.

In dit topic zijn diverse mensen die aan verschillende middelen verslaafd zijn en van hun huisarts baclofen voorgeschreven hebben. De meeste mensen voelen direct effect en hebben binnen een paar dagen al zeer positief effect. Hier delen ze hun ervaring met anderen, wat te doen als de huisarts niet wil meewerken, wat de bijwerkingen zijn en of het lukt om van de verslaving af te komen.

Deze werking van dit medicijn is ontdekt door de arts Olivier Ameisen. Deze Fransman was zelf jarenlang verslaafd aan drank en ondanks herhaalde opnames in verschillende ontwenningsklinieken slaagde hij er niet in zijn drankzucht onder controle te houden.

Hij besefte dat hij tijdens de opnames van de drank af kon blijven doordat hij uit zijn normale patroon werd gehaald, maar op het moment dat hij weer het gewone leven in moest kon hij deze periodes van onthouding niet volhouden.

Het was voor hem duidelijk dat het overwinnen van een verslaving niets met wilskracht te maken heeft, maar dat er een onderliggend probleem is, waardoor iemand aan een middel verslaafd raakt.

Een aantal jaar geleden hoorde hij van een aan alchohol verslaafde patiėnt met spasmen, die baclofen voorschreven had gekregen en die hierna van de een op de andere dag ook geen behoefte meer had om te drinken.

Ameisen besloot zelf met dit middel te gaan experimenteren. Hij begon met een lage dosis, en de zucht naar drank werd minder, maar verdween niet helemaal. Nadat hij zich ervan had laten verzekeren dat een hoge dosis geen schadelijke of blijvende bijwerkingen zou hebben verhoogde hij de dosis tot uiteindelijk 300 mg per dag, waarna hij voorgoed is gestopt met drinken. De hoge dosis bouwde hij af naar een onderhoudsdosis.

Ameisen heeft een boek geschreven over zijn ervaringen, dat in Nederland is uitgebracht onder de titel "Het einde van mijn verslaving" en is onder andere bij bol.com te bestellen.

Er is nog geen officieel onderzoek gedaan naar het gebruik van baclofen bij verslavingen. De voornaamste reden hiervoor is dat er geen patent meer op het medicijn ligt, waardoor het voor de farmeutische industrie simpelweg financieel geen interessant middel is.

Dankzij een anonieme gift zal er binnenkort wel een onderzoek gaan plaatsvinden.

Het is belangrijk om te vermelden dat het gebruik van baclofen niet ongevaarlijk is. Het middel dient zeer langzaam te worden opgebouwd, beginnend met drie maal 5 mg per dag. De meeste gebruikers melden dat het effect van baclofen direct merkbaar is. Ze voelen zicht ontspannen en de behoefte naar het verslavende middel lijkt te verdwijnen.

In het begin kan een euforisch gevoel ontstaan en het gevaar is om te veel van de baclofen te gebruiken, of te snel te willen ophogen. In combinatie met drank of drugs is dit gevaarlijk en kan er een psychose ontstaan, dit is ook gebeurd bij een user in dit topic. Hij is zelfs een tijdje opgenomen geweest, maar is er weer bovenop gekomen.

Ameisen had een extreem hoge dosis. Degenen in dit topic zitten vaak niet boven 100 mg per dag.

Huisartsen staan er niet allemaal open voor om dit middel voor te schrijven. Mocht jouw huisarts weigeren, is het mogelijk om naar een andere huisarts te stappen.

Voorgaande delen:

Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #2
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #3

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:33 schreef Donia het volgende:

Sommige huisartsen zijn niet te overtuigen is mijn ervaring. Omdat ze er te weinig vanaf weten of omdat baclofen nog niet erkend is als alcoholremmer. Je zou het boek van Ameisen kunnen meenemen om te lezen, of het artikel van Wikipedia.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere huisarts die me wel wil helpen. Daarbij heb ik een begeleidster van een verslavingszorg bij de hand.

[ Bericht 79% gewijzigd door Re op 07-08-2011 14:12:21 ]
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100097430
Hoi Donia,

Ik hoop dat de mijne wel te overtuigen is.
Het boek ga ik nog kopen, heb je misschien een link, naar het artikel van Wikipedia?
pi_100097690
hai nobody heb je een bericht gestuurd, zie envelopje bovenin
pi_100098286
Ik heb net het boek besteld bij bol.com, ik ben benieuwd!
pi_100100427
Volgens mij zijn er geen redenen om het boek en verslagen niet openbaar hier neer te zetten?

Nobody40, je vroeg mij om de link van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olivier_Ameisen

Ik zie niet duidelijk hoe je een link moet neerzetten dus misschien moet je hem kopieėren naar je balk bovenin.

Er is nog veel meer info te verkrijgen, als je iets nodig hebt roep je maar :Y
pi_100101055
Thnx Donia voor het plaatsen van de link!
pi_100102401
Graag gedaan, het is toch gelukt. Nu ga ik me weer eens verdiepen in het boek van Ameisen, hij heeft zich na een dosis van rond de 300 mg nu op een onderhoudsdosis van ik meen 120 gezet. Nu ik het voor de 2e keer lees blijft er meer van hangen :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:31:00 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_100105983
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100107220
APK, ik drink ook alleen maar 's avonds en dan gaat er zo'n 1 a 2 liter wijn in, eerder 2 als 1 en als het nodig is, nog de nodige biertjes.
's morgens ben je idd helemaal brak en functioneer je idd niet zo best.
Ik ben elke dag in gevecht tegen de zucht naar drank, ik hoop dus dat mijn arts me het medicijn wil voorschrijven en begeleiden, want ik ben het spuugzat om me van de ene in de andere dag te slepen.
Ik wil weer fris opstaan en van het leven genieten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:09:25 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_100108026
Okay, twee liter wijn lijkt mij inderdaad een beetje te veel om de volgende dag nog te kunnen functioneren.

Dank voor jouw openheid ^O^
Maar als je alleen 's avonds drinkt (ipv een glas wijn als je wakker wordt) dan is er volgens mij hoop...
pi_100109905
Thnx APK, dat hoop ik ook!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:48:50 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_100110128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:44 schreef nobody40 het volgende:
Thnx APK, dat hoop ik ook!
Maar vertel eens eerlijk, als het niet te veel gevraagd is...
Wat is jouw drinkroutine?
pi_100111118
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Als ik een feestje heb, gaat er veel meer drank in dan je je kan voorstellen.
Voorbeeld, afgelopen kerst: 1 fles grand marnier, liter wijn en zo'n 8 flesjes bier.
Het is echt geen pretje om zo te leven, met altijd maar die drang naar drank!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:14:18 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_100111401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:08 schreef nobody40 het volgende:
Mijn drink routine is, 's avonds rond 10 uur mijn 1e glas en probeer te gaan slapen rond half 3.
Soms lukt het me, om een avond niet te drinken, maar langer dan 2 avonden hou ik het niet vol!
Okay, hier stop ik even.
Hoeveel drink jij op een normale avond na 10 uur?
Na dat eerste glas.
Als je niet wilt antwoorden vind ik het okay, maar ik ben gewoon nieuwsgierig....
pi_100112176
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:37:24 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_100112290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:33 schreef nobody40 het volgende:
Ik drink zo'n 1.5 tot 2 liter wijn als begin te drinken en soms meer!
Dat is inderdaad redelijk heavy, nogmaals dank voor de openheid!
Wanneer werd het voor jou een probleem?

Als je geen antwoord wilt geven hoeft het natuurlijk niet. ;)
pi_100112649
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 01:16:06 #18
6941 APK
Factual, I think.
pi_100113816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:47 schreef nobody40 het volgende:
5 jaar geleden, werd het voor mij een probleem, ik melde me meer ziek dan normaal, ik verwaarloosde mijn huishouden, terwijl ik een perfectionist was, wat betreft het huishouden.
Ik verwaarloosde mijn vrienden enz.
Tot nu toe, houd mijn dochter mij op de been, als ik alleen was geweest, had ik er misschien al een eind aan gemaakt, want die gedachten heb ik ook heel vaak!
Ik vind het een beetje moeilijk om te vragen, maar zou je een 'normale' dag kunnen beschrijven?
Overdag drink je niet, toch?
En dan ga je 's avonds drinken.
Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Meteen om 7 uur de eerste fles open en gaan?
pi_100115124
Ik wilde niet, dat mijn dochter getuige was van een dronken moeder!
daarom, begin ik pas met drinken om een uur of 10, met als gevolg, dat ik er ook overdag niet voor haar kan zijn, en dat vind ik het meest pijnlijke, het is echt een voorbeeld kind, bijna cum laude geslaagd voor haar HAVO, volgen schooljaar gaat ze naar het HBO.
Maar ik denk en weet het bijna zeker , dat ze het ook we in de gaten heeft, ze is niet gek!
Overdag, probeer ik het zo goed als kwaad er voor haar te zijn, maar dat gaat me steeds moeilijker af!!
pi_100120273
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:31 schreef APK het volgende:
Ik zie hier mensen posten die alleen 's avonds drinken.
Is dat zo'n probleem en hoeveel drinken jullie dan op een avond?
Zet je het echt elke avond op een zuipen zodat je de hele week niet meer kunt functioneren?
Ik vind het ook niet zo'n probleem om hier antwoord op te geven. Overdag drink ik hoogstens 1 of 2 glazen als ik ergens ga lunchen, vervolgens niet meer en dat komt hoogstens 2 keer in de week voor. Ik begin om 17 uur (ook in het weekend) ongeveer, doe heel lang met een eerste drankje en dat gaat steeds sneller tot het op is of er niet meer bij kan.
Ik haal nu elke dag 1 fles wijn en 3 biertjes oid in huis, dat is nog net een hoeveelheid waarbij ik de volgende dag nog 'goed' kan functioneren. Haal ik een kratje dan gaat er minstens 14/15 bier in en needless to say, ik doe dan echt nog wel wat de volgende dag maar het gaat verre van vanzelf.
Hoe sterker de drank overigens hoe sneller het gaat, ik laat sterke drank dus ook echt links liggen want dat komt echt niet goed. (als in bijna een fles whiskey op een avond)

En ja dat is echt een dik vet probleem... Ik hoop dat je een beetje snapt hoe het (bij mij althans) in elkaar zit. Ik leef al ruim 16 jaar zo en het gaat maar zo wil ik niet oud worden. Pest is dat het niet uit te leggen is dat je het niet bij 1 of 2 drankjes kan houden, dat maakt deze verslaving zo gemeen. Mensen snappen heel goed waarom je met drugs gewoon helemaal niet meer moet gebruiken als je afkickt maar 'joh 1 drankje kan toch nog wel?' *zucht* NEE maar weigeren zijn 'wij' ook niet zo goed in anders zaten we niet op dit punt. ;)
pi_100120417
Bij alcoholisten is de rem stuk, eenmaal aan het drinken dan kun je niet meer stoppen!
pi_100120989
Ik ben ook iemand die rond 17.00 begint met een liter rode wijn, soms nog 1 of 2 glaasjes uit een nieuwe fles, dan een kop koffie en dan nog een blik bier. En dat iedere dag.
Behalve dat het vreselijk ongezond is kost het ook nog een hoop geld.
De rem is er inderdaad af.
pi_100122022
Ik las ergens, dat er plannen waren om een voorbeeld brief op te stellen, is dat inmiddels al gebeurt?
Zo ja, waar kan ik die vinden.
Ik ben me nu mentaal aan het voorbereiden voor het gesprek met mijn huisarts.
Als ze weigert om me te helpen, dreig ik desnoods om het via internet te bestellen en dan maar op eigen houtje te gaan dokteren!
Of dat ik net zolang door zoek, tot ik een arts heb gevonden die wel bereid is me te helpen.
Ik voel aan mijn lichaam, dat het niet goed gaat, ik krijg steeds meer klachten!
pi_100132768
Vlgs mij is die brief nog niet echt in de maak. Ik zou niet dreigen als ik jouw was, eerder heel duidelijk maken dat het belangrijk voor je is dit te proberen omdat niets anders je helpt.
Heb je al hulp gehad bij je alcohol probleem, weet je huiarst ervan/ Zie pers. bericht
pi_100133287
Als je gaat dreigen gooi je de deur van overleg dicht en daar ben je niet bij gebaat. Lees je stevig in, weet waar je het over hebt en geef idd aan dat het je zonder niet lukt. ;)
Het kan natuurlijk zijn dat je meer gebaat bent bij een ander middel of aanpak, zelf ben ik stronteigenwijs en wilde ik dit maar had ook mazzel dat mijn huisarts het prima vond. Hij begon wel meteen over andere middelen en daar is niks mee, dit is echt geen wondermiddel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')