jeetje wat een discussie hier..
ik ben een baclofen gebruiker, sinds januari 2012 ongeveer..
opgebouwd tot 150mg per dag en zit momenteel op 50mg als onderhoudsdosering.
ook mijn moeder reageerde eigenlijk exact als enkele hierboven, ze was het er ook totaal niet mee eens dat ik het wilde proberen.. ze was bang dat ik weer op zoek was naar iets om dat lege gat mee op te vullen.
ik ben een crossing addict oftewel ik heb meerdere verslavingen, als het een niet voor handen was nam ik het andere, ik heb mezelf in 2011 op laten nemen in een kliniek vanwege een alcohol, drugs (ghb,speed) en gokverslaving.
ik heb daar 8 weken intern gezeten, vervolgens 20 weken in een safe house en ook nog eens 16 weken dagbehandeling gevolgd.
heel intensief, veel geleerd over mezelf en verslavingen.
maar het echte werk begint pas als je thuis bent, en dat viel me zwaar.
alcohol is immers overal te koop, je komt het overal tegen..
verjaardagen,bbq's.. supermarkt..
een dagelijkse strijd, tegen mezelf.. de zucht, de trek.. het is alles bepalend..
alcohol het zat continue in mn hoofd en ik was alleen maar daar mee bezig..
en dan het schuldgevoel, hoe kan je zo verlangen naar iets? waarvan je weet dat het je leven kapot maakt..
ik voelde dat ik op een gegeven moment geen nee meer zou zeggen tegen mezelf en dat er een dag zou komen dat ik wel die fles wijn mee zou nemen uit de supermarkt..
ik las iets over baclofen, kocht het boek.. en wilde het proberen.. een leven zonder zucht en dagelijkse strijd.. dat wilde ik ook.
dus ik ben in therapie gegaan bij kick your habits, en kreeg baclofen voor geschreven..
en de zucht is weg... soms nog wel zin.. maar dat is ook zo weer uit mn hoofd..
ik heb opgebouwd tot 150mg en zit nu op 50mg.. mijn streven is wel zonder baclofen door het leven te kunnen gaan op den duur.. maar als ik merk dat de zucht direct weer terug is dan ga ik gewoon weer voor de baclofen.
en ik als kansloze ghb junk vond t idd wel jammer dat baclofen totaal niet dezelfde werking heeft als ghb..

om maar even eerlijk te zijn.. zulk soort gedachtes speelde wel door mn hoofd toen ook ik las dat het chemisch verwant aan ghb was.. i
tijdens de opbouw heb ik me wel wat euforisch gevoeld maar dat is een bijwerking, net als slaperigheid bij antidepressiva in het begin.
ik merk/voel helemaal niks van de baclofen enkel de zucht word bij mij weggenomen.
verslaafd zou ik er niet aan kunnen worden, ik vergeet ze met regelmaat ook in te nemen.. zo ben ik ook op de 50mg beland namelijk..
ik ben 16 oktober 2 jaar clean van drank,drugs en gokken..
en ja.. het laatste jaar met behulp van baclofen.
ik geniet weer van mn leven, en dat zonder zucht en dagelijkse strijd door de baclofen..
en liever de rest van mn leven een lage dosering baclofen dan een dagelijkse strijd tegen mn verslavingen moet leveren.. want die strijd zou ik waarschijnlijk verliezen.
en ik gun mezelf zoveel meer dan dat.