abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100630801
Stop succesvol met (al) je verslavingen met behulp van wondermiddel Baclofen (Lioresal).

Baclofen is een medicijn dat wordt toegepast als spierverslapper bij bijvoorbeeld mensen met spasmen. Bekijk hier de Wiki pagina van Baclofen.

In dit topic zijn diverse mensen die aan verschillende middelen verslaafd zijn en van hun huisarts baclofen voorgeschreven hebben. De meeste mensen voelen direct effect en hebben binnen een paar dagen al zeer positief effect. Hier delen ze hun ervaring met anderen, wat te doen als de huisarts niet wil meewerken, wat de bijwerkingen zijn en of het lukt om van de verslaving af te komen.

Deze werking van dit medicijn is ontdekt door de arts Olivier Ameisen. Deze Fransman was zelf jarenlang verslaafd aan drank en ondanks herhaalde opnames in verschillende ontwenningsklinieken slaagde hij er niet in zijn drankzucht onder controle te houden.

Hij besefte dat hij tijdens de opnames van de drank af kon blijven doordat hij uit zijn normale patroon werd gehaald, maar op het moment dat hij weer het gewone leven in moest kon hij deze periodes van onthouding niet volhouden.

Het was voor hem duidelijk dat het overwinnen van een verslaving niets met wilskracht te maken heeft, maar dat er een onderliggend probleem is, waardoor iemand aan een middel verslaafd raakt.

Een aantal jaar geleden hoorde hij van een aan alchohol verslaafde patiënt met spasmen, die baclofen voorschreven had gekregen en die hierna van de een op de andere dag ook geen behoefte meer had om te drinken.

Ameisen besloot zelf met dit middel te gaan experimenteren. Hij begon met een lage dosis, en de zucht naar drank werd minder, maar verdween niet helemaal. Nadat hij zich ervan had laten verzekeren dat een hoge dosis geen schadelijke of blijvende bijwerkingen zou hebben verhoogde hij de dosis tot uiteindelijk 300 mg per dag, waarna hij voorgoed is gestopt met drinken. De hoge dosis bouwde hij af naar een onderhoudsdosis.

Ameisen heeft een boek geschreven over zijn ervaringen, dat in Nederland is uitgebracht onder de titel "Het einde van mijn verslaving" en is onder andere bij bol.com te bestellen.

Er is nog geen officieel onderzoek gedaan naar het gebruik van baclofen bij verslavingen. De voornaamste reden hiervoor is dat er geen patent meer op het medicijn ligt, waardoor het voor de farmeutische industrie simpelweg financieel geen interessant middel is.

Dankzij een anonieme gift zal er binnenkort wel een onderzoek gaan plaatsvinden.

Het is belangrijk om te vermelden dat het gebruik van baclofen niet ongevaarlijk is. Het middel dient zeer langzaam te worden opgebouwd, beginnend met drie maal 5 mg per dag. De meeste gebruikers melden dat het effect van baclofen direct merkbaar is. Ze voelen zicht ontspannen en de behoefte naar het verslavende middel lijkt te verdwijnen.

In het begin kan een euforisch gevoel ontstaan en het gevaar is om te veel van de baclofen te gebruiken, of te snel te willen ophogen. In combinatie met drank of drugs is dit gevaarlijk en kan er een psychose ontstaan, dit is ook gebeurd bij een user in dit topic. Hij is zelfs een tijdje opgenomen geweest, maar is er weer bovenop gekomen.

Ameisen had een extreem hoge dosis. Degenen in dit topic zitten vaak niet boven 100 mg per dag.

Huisartsen staan er niet allemaal open voor om dit middel voor te schrijven. Mocht jouw huisarts weigeren, is het mogelijk om naar een andere huisarts te stappen.

Voorgaande delen:

Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #2
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #3
Gestopt met meerdere verslavingen, dankzij Baclofen #4

[ Bericht 1% gewijzigd door Bonno op 12-08-2011 09:02:47 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100631390
Ik ben weer terug van mijn vakantie. Vandaar mijn afwezigheid afgelopen weken. Wat eigenlijk alleen maar geldt voor afgelopen anderhalve week, daar ik daadwerkelijk op vakantie was. Daarvoor was het mijn sociale fobie die mij weerhield te kijken(laat staan posten) in dit(vorige) topic( s).

Met mijzelf gaat het vrij goed. Met mij qua verslavingen in betrekking tot Baclofen gaat het zeer goed. Tijdens de vakantie niet overmatig gedronken, ook geen behoefte aan gehad. Andere verslavende middelen ben ik nog steeds (al zeer lang) van af. Roken blijft helaas nog steeds de uitzondering. Ik zit momenteel tussen de 50 en 100mg Baclofen per dag. 4 dosering van 12,5 tot 25mg per dosis, in de praktijk neem ik niet meer dan 75mg Baclofen dagelijks.

Zal mijzelf eerst eens op de hoogte brengen door topic 3 door te spitten. :)
Touching from a distance ~
pi_100631542
Ha PurpleSparks, goed om van je te horen. We waren inderdaad al een beetje bezorgd vanwege je afwezigheid. Voel je je nu weer wat beter dan voor de vakantie?
Fijn dat je tijdens de vakantie ook niet te veel hebt gedronken!
pi_100633123
Hey PurpleSparks, we hadden het gister nog over je! Welkom terug!
Fijn dat je op vakantie bent geweest, hopelijk zonnig waar je was.

Helpt de baclofen niet tegen de sociale fobie? Of wisselt dat?
Maxum merkt dat het hem daarin helpt. Scheelt een hoop.
Bonno is zelfs fluitend naar Ikea geweest (kom je nog tegen in vorige topic) _O-
Ik hoop voor je dat het ook voor jou gaat werken.

@ Bonno/a; topstuk hierboven!

[ Bericht 0% gewijzigd door TramaDolletje op 13-08-2011 13:06:08 ]
pi_100633744
Roken is volgens mij meer een gewoonte verslaving vooral. Ik rook geen sigaretten meer (goor :r ) maar wel sigaren (nooit gedaan :D ). Pakje van 5 per dag denk ik. Vooral 's avonds vind ik het lekker maar de drang om te roken is er uit.
Bier drink ik er 5 van per avond maar ook vooral uit gewoonte al pak ik er weleens eentje (ja eentje maar!) extra 's avonds als er staat. Is meer dat ik geen zin heb in frisdrank of andere zoete troep.
Het dwangmatige drinken is helemaal weg maar echt helemaal weg is de gewoonte nog niet. Vanaf vandaag zit ik op de 90mg, eens kijken hoe dat gaat. :s)

Baclofen is geen wondermiddel, althans voor mij niet gezien de bijwerkingen maar deze neem ik graag voor lief. Of ik er een leuker mens van ben geworden weet ik niet maar ik sta wel een stuk zekerder in mijn leven niet in de laatste plaats omdat ik grip heb gekregen op mijn verslaving.
Nu ik zoveel zekerder in het leven sta gaat alles me ook veel makkelijker af. :+ Vooral op sociaal vlak is het een wereld van verschil. ^O^
pi_100655235
Ik hoop dat ik dankzij baclofen ook van mijn slaaptabletten afkom. Dat zal nog een zware dobber worden.
De meesten hier zijn slechte slapers, ik weet niet of dat door de baclofen komt of door het (ex) alcoholgebruik. Ik sliep al knudde toen ik begin 20 was. (Stresskippie).

Op SBS6 meldden ze vanavond dat Xavier Guzman weer teruggevallen is. Op Facebook stonden nogal wat verhaaltjes van dames die met hem een leuk moment dachten te krijgen maar hij heeft blijkbaar een slechte dronk.

Zijn management weet niet waar hij uithangt, maar ik hoop dat hij of iemand in zijn nabijheid hem dit topic kan wijzen. Baclofen kan ook zijn redding zijn.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100663675
Op SBS6 meldden ze vanavond dat Xavier Guzman weer teruggevallen is. Op Facebook stonden nogal wat verhaaltjes van dames die met hem een leuk moment dachten te krijgen maar hij heeft blijkbaar een slechte dronk.

Zijn management weet niet waar hij uithangt, maar ik hoop dat hij of iemand in zijn nabijheid hem dit topic kan wijzen. Baclofen kan ook zijn redding zijn.
[/quote]

Het is zeker te hopen, dat hij ook de baclofen ontdekt!!
pi_100678773
Dag 7 van mijn Baclofen project.
Gister mijn dosis verhoogt naar 3x 15 mg en buiten dat ik wat slaperig ben en af en toe een beetje duizelig, voel ik me goed.
Gister voor het eerst sinds maanden een avond NIET gedronken *O* en had ook niet echt trek in drank!
Donderdag avond, ben ik wel een beetje doorgeschoten door een stress volle situatie, dus het kan ook zo zijn, dat ik daardoor gister geen behoefte aan drank had, maar ik hoop dat het door de Baclofen komt, dat ik gister niet heb gedronken.
Ik hoop, dat ik op de goede weg ben.
Even kijken, hoe het vanavond gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.

Hoe gaat het met de rest van jullie??
pi_100681970
Hi nobody, super dat de baclofen aanslaat. In ieder geval had je geen trek in drank gisteren. Ga je om de 3 à 4 dagen met 5 mg ophogen, rustig maar gestaag? Leuke avatar heb je gevonden!

Het is rustig hier vandaag, iedereen naar de Ikea >:) ?
Daar is het wel weer voor, het blijft hier maar plenzen terwijl het ook klam is.
pi_100682266
Hey Donia, ik verhoog om de 3 dagen, maar zit eraan te denken om het om de 4 dagen te gaan doen, omdat ik het nu toch wel heftig vindt.
De bijwerkingen, ik ben nu soms erg slaperig en 's avonds bij de laatste dosis, kom ik toch moeilijk in slaap! Erg vaag!
Het duizelig zijn vind ik i.v.m mijn werk ook wel erg lastig, dus ik ga kijken hoe het gaat, als ik om de 4 dagen verhoog.

Hier is het ook druilerig, maar idd ook klam plakkerig, bah!
pi_100682609
Daar hebben toch veel baclo-fans last van hè, van dat slechte slapen. Ameisen schrijft daar niks over in zijn boek, misschien gebruikte hij wel een slaapmiddel. Ik zal eens op de Amerikaanse site kijken wat ze daar zeggen over slapeloosheid.
Je hebt groot gelijk dat je er een "rustdag" bijplakt, je hebt dan een extra dag om te herstellen.
pi_100683209
:O Misschien is het rustig hier, omdat iedereen rustig wordt door de Baclo? Of is iedereen gisteravond stiekem wezen stappen? :P
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100685265
Ooooh, Maxum, wat een stoute avatar heb jij nu :X
Zijn dat je blauwe valiumpjes _O-

Er was hier heel kort iemand die een lijst ging bijhouden, op verzoek van Benno meen ik, waar de mensen die baclo kregen voorgeschreven woonden. In welke plaats of omgeving. Noooooit meer iets van gehoord. Die lijst zou dan een hulp kunnen zijn voor mensen die het in hun omgeving niet konden krijgen.
@Benno, heb jij een kopie van die lijst gehad?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:42:49 #14
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_100685733
sorry hoor maar je wordt toch gewoon verslaafd aan een ander middel hiermee?
pi_100686008
@borbit, Baclofen is NIET verslavend!! :N
pi_100689516
Hoi :W

Gisternacht weer naar Parijs geweest. Ik had een neef bij me en heb hem naar de Eiffeltoren gebracht, om 6.00 uur. Was een hele bizarre ervaring, helemaal uitgestorven. Toen over de Champs-Elysees langs de Arc de Triomphe de Périférique en de Route du Nord op en naar huis. Ben redelijk gaar nog steeds.

Donia: Mijn naam is Bonno, met twee keer de letter o. Met die lijst heb ik niks te maken gehad volgens mij.

Nobody: verhogen is niet verplicht hoor! Als het heftig wordt kan je beter even wachten met verhogen juist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonno op 13-08-2011 21:29:32 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100690122
@ borbit

Nope. Baclofen is niet verslavend. Da's het goeie ervan. Je kunt er moeiteloos weer mee stoppen, wanneer je maar wilt. De vraag is eerder of (ex) verslaafden, als ze stoppen met Baclofen, weer terug vallen in hun oude gewoonte. Je zou dan ook hooguit kunnen stellen dat je van Baclofen 'afhankelijk' zou kunnen worden. Een fundamenteel verschil met een verslaving. Baclofen is oorspronkelijk ontwikkeld als middel tegen spierspasmes. Het is pas veel later als een zeer effectief middel tegen verslavingen gebleken, en is daarin voor de medische wereld dan ook (nog) vrijwel onbekend. Op dit forum praten mensen over hun ervaring met dit middel. De meesten hier hebben er enorm veel baat bij. Sommigen krijgen door het gebruik een totaal nieuw gezond en gelukkig leven. Zonder drank en drugs.

Zelf toevallig een verslaving opgelopen? Zo ja, vette aanrader!
pi_100690559
Thnx Bonno, misschien heb je wel gelijk en moet ik wat langzamer gaan verhogen, desnoods per week of langer.

Maxum, dat heb je goed uit gelegd, ik zie het zo en volgens mij word het in het boek van Ameisen ook zo gezegd: Zoals een diabetes patient zijn leven lang insuline moet nemen om zijn bloedsuikerspiegel in toom te houden, zo moet een drug/medicijn/alcohol enz verslaafde zijn leven lang Baclofen gebruiken om van de verslavende middelen af te blijven.
pi_100690736
@ nobody

Cheers to that! ;)
pi_100690938
Gewoohoon zou die lijst maken. Enfin, niks meer van hem gehoord. En het was wel op verzoek, ik dacht van jou maar er zijn wat posts gewist destijds. Maakt ook niet meer uit.

@Bonno, was gewoon typefout hoor, what's in a name ;)

@Nobody, voel je je wel goed vanavond, geen last van duizelingen en trek?
pi_100691661
Donia, de duizelingen vallen vandaag mee, wel ik heb me vandaag lekker rustig gehouden, dus misschien dat ik daarom minder last heb en de trek is er wel, maar minder dan zonder de Baclofen.
pi_100691691
Borbit dat is de kortzichtige mening van de reguliere verslavingszorg (niet alle trouwens) en ik ben het helemaal eens met Maxum. Ws ben jij niet verslaafd of ervaart nog niet alle neg effecten ervan. Voor mij is het een middel dat me in staat stelt mijn zelfvertrouwen weer terug te krijgen, omdat ik de kans krijg een normaal leven, zonder alcohol, te leiden. Daarbij mijn angst voor de volgende terugval kwijt te raken. Naast de baclo is het voor mij wel belangrijk aan en met mezelf te blijven leren hoe ik anders om kan gaan met stressvolle situaties. Voor mij en vele anderen dus een veel beter hulpmiddel dan al die andere verslavende middelen.
Ik kan het je aanraden.................het werkt echt en je kunt "normaal"functioneren.
pi_100700157
@ borbit

Tsja, dilemma... Voor mijn Baclofen verslaving ga ik denk ik maar aan de Lioresal. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Maxum op 14-08-2011 01:47:43 ]
pi_100701202
@ Maxum _O- _O_ ^O^
pi_100704508
@trama
In het begin dat ik met Baclofen begon waren mijn fobiën volledig verdwenen, euforie ervaarde ik zelfs,helaas was dat een tijdelijke bijwerking.Maar het positieve is dan wel weer dat het mogelijk is om van mijn angsten etc af te komen.Daarnaast heeft Baclofen nog steeds daar wel positieve invloed op bij mij alleen nog niet genoeg. :)

Al eens eerder vermeld op Fok dat de laatste keer dat ik OA's boek open sloeg, toevallig het zinnetje "geen blijvende bijwerkingen" tegenkwam. Ze zijn er dus wel degelijk. Maar inderdaad wanneer je dosering stabiel is verdwijnen de meeste bijwerkingen.(Kan wel aantal weken/maaden duren voor sommige mensen).

@nobody Vanzelfsprekend je eigen keus, maar je kan beter misschien om de 6 of 7 dagen pas je dosering omhoog doen. .

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:42 schreef borbit het volgende:
sorry hoor maar je wordt toch gewoon verslaafd aan een ander middel hiermee?
Nee, dat wordt je niet. Het is gewoon medicatie eigenlijk tegen een (chronische) ziekte, zoals bijvoorbeeld mensen met suikerziekte vastzitten aan Insuline. Wel is het zo, mits je die verslaving niet meer voedt, je de Baclofen tot een steeds lagere dosis kunt afbouwen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:57 schreef Donia het volgende:
Gewoohoon zou die lijst maken. Enfin, niks meer van hem gehoord. En het was wel op verzoek, ik dacht van jou maar er zijn wat posts gewist destijds. Maakt ook niet meer uit.

@Bonno, was gewoon typefout hoor, what's in a name ;)

@Nobody, voel je je wel goed vanavond, geen last van duizelingen en trek?
Was mijn idee ja om zo'n lijst te maken, alleen heb ik toen gevraagd of iemand anders dat wilde doen. En daar gaf gewoohoon zich voor op.
Touching from a distance ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')