abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100355355
Ik moest vorige keer een euro betalen voor een maand. Toen had ik tien doosjes van tien mg en tien doosjes van vijf mg. Deze keer had ik vijf doosjes van 25 mg en hoefde ik weer niks te betalen. Heel vaag allemaal.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100356957
Hallo allemaal,
Goed nieuws!!!!!
Ik heb ze gekregen Lioresal, ik mag beginnen met 3 x daags 5 mg en over 3 dagen verhogen naar 10 mg.
Ik vraag me alleen af of Liorisal een merknaam is, want de werkzame stof is wel Baclofen.
Morgen ga ik direct beginnen.
Ik hoefde trouwens niks te betalen!
pi_100357209
Die van 25mg moet ik binnenkort om gaan vragen want het gaat echt hard maar ik voel me verder super op de extreme misselijkheid na.
Lioresal is de merknaam van Novartis, is gewoon Baclofen idd. Kreeg ik net ook te horen in de apotheek, ja sorry we hebben geen Lioresal maar wel iets anders en dat heet Baclofen. Doe niet zo raar muts dat is gewoon hetzelfde. _O-
Geef maar gewoon mee, ik weet prima wat het is en ik ermee moet doen. :D

Maar goed nieuws nobody! Wat zeiden ze?
pi_100357401
Mooi om te horen Nobody! Heb je al ingenomen? Volgens mij voel je na een half uur al wat.

Lioresal is inderdaad een merknaam. Ik combineer het ook met de merkloze Baclofen. Mag wel niet van de apotheek, maar die zijn gewoon dom :P

2772011: Dat super voelen verdwijnt op den duur wel hoor (misselijkheid ook). Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het is echt zo.

Vanavond weer naar Parijs :)
pi_100357777
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:11 schreef Bonno het volgende:
2772011: Dat super voelen verdwijnt op den duur wel hoor (misselijkheid ook). Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het is echt zo.
Dat is dan weer jammer (dat super voelen dan) had je dat niet voor je kunnen houden? _O-
Nee maar bedoel meer dat ik een heel stuk minder angst(en) e.d. voel. Niet dat ik nou een angstig persoon was (verre van) maar ik was nogal snel geneigd te gaan twijfelen, onzeker te voelen etc. Dat is bijna helemaal weg. Ik denk gewoon een stuk minder na en doe gewoon.

Klein nadeel, doordat ik blijkbaar zo zeker en stabiel overkom hebben mensen nu weer snel de neiging om hun problemen bij me neer te legen of hun levensverhaal te vertellen etc. Is helemaal niet erg, kan er best bij maar ik vind het wel heel erg opvallend hoewel het puur toeval zal zijn.

quote:
Vanavond weer naar Parijs :)
Have fun! Romantisch uitje oid? O+
pi_100357864
Ik heb ook over die angsten geschreven. De kapper en de trillende handen. Dat is nu allemaal nog steeds weg. Ik schik niet meer zo snel van dingen ook.

Maar het euforische gevoel gaat weg, het gevoel dat je ineens alles aan kan. De bijwerkingen kunnen negatief en positief zijn. Maar ze verdwijnen na verloop van tijd wel. De enige echte bijwerkingen die blijven is dat je geen alcohol meer nodig hebt en dat je lijf en geest rust hebben. En daar doen we het allemaal voor!
pi_100357998
@2772011 Ik ga er morgen mee beginnen, omdat de dag nu al bijna om is.
Mijn arts wist van het verhaal van Ameisen en stond er niet afwijzend tegenover, ze houd me wel goed in de gaten, want ik moet volgende week weer terug komen om te kijken hoe het gaat.

@Bonno, fijne reis naar Parijs!
pi_100358078
Ah okee, dat euforisch hoeft van mij niet hoor maar als ik je goed begrijp blijft dat van die angsten die minder zijn wel? Dat zou ik echt een heel groot voordeel vinden, is echt een wereld van verschil namelijk.
Ik ben nogal een denker en alles waar ik van in de angstmodus schoot ging ik eindeloos over nadenken, analyseren, twijfelen, wakker liggen, in de stress schieten, etc. etc. :(
Al zou het maar een beetje verdwijnen dan nog zou ik er erg bij gebaat zijn, scheelt me weer een consultje of wat bij de psycholoog. :P
pi_100358324
Die angsten blijven weg. Sinds ik Baclofen gebruik heb ik niet één Oxazepam geslik. Voorheen slikte ik er veertig per maand tegen angsten en trillende handen. Ook Ritalin en slaapmedicatie laat ik links liggen. Ik ben volledig vrij van angstgevoelens en zenuwen.

Een psycholoog omschreef het eens als "het constante gevoel van naderend onheil". En dat ben ik dus helemaal kwijt nu.

In het begin ging ik heel erg veel nadenken, had ik op alle wereldvragen een antwoord, bedacht ik verschillende nieuwe producten en bedrijfsconcepten, maar nu is dat allemaal voorbij en sta ik weer met beide benen op de grond.

Het plotseling stoppen met al die middelen en alcohol en beginnen met Baclofen heeft heel veel gedaan in mijn lichaam, maar zeker in mijn hersenen.

Ik moet nog wel vermelden dat ik heel erg moe ben en vaak last heb van mijn spieren. Ook heb ik een slechte nachtrust. Maar ik heb dat er voor over.
pi_100361048
Nobody: geweldig dat je ze voorgeschreven hebt gekregen. Je wachten is beloond.

Goed van je arts dat ze je in de gaten houdt, ze zal ook wel weten van de bijwerkingen. Alles beter dan die drank hoor.
Alvast succes voor morgen!

Goeie rit Bonno naar Parijs.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100361196
He Bonno die slechte nachtrust en de vermoeidheid herken ik. Voel me er wel rustig onder en maak me niet zo druk. He goede reis maar weer naar de lichtstad, geniet er ook een beetje van al is het werk!!
Ik zit momenteel op 40-50mg en daar vaar ik wel bij, nachten zijn kort en 's avonds voel ik me soms zo moe dat mijn ogen dicht kunnen vallen. Ga niet te vroeg slapen om niet al te vroeg wakker te worden.
Nog steeds geen trek in alcohol.
Nobody te gek dat je ze hebt gekregen. Doe het maar wel rustig met de opbouw, des te minder last je hebt van de bijwerkingen. Wanneer je eenmaal bent begonnen ga je vanzelf minder drinken.
HET KOMT GOED, HOUD VOL!!!!!!
pi_100364849
@ nobody

Gefeliciteerd! Ik wist wel dat je het zou krijgen.. Welkom bij de club!!

Morgen beginnen dus. Spannend! Doe het opbouwen langzaam. Dat scheelt pakken met bijweringen, en je zult zien, over een paar dagen of een week heb jij geen trek meer in drank. Heb geen haast, de Baclo gaat zijn werk vanzelf doen. Je zult er versteld van staan ;-)

Good luck de komende dagen, we horen wel hoe het gaat!

Nogmaals Congratz!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100365007
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:36 schreef Bonno het volgende:
Een psycholoog omschreef het eens als "het constante gevoel van naderend onheil". En dat ben ik dus helemaal kwijt nu.
Dat omschrijft het perfect inderdaad alleen kan ik dat nu pas zien nu ik inderdaad een bepaalde mate van angst niet meer heb. Echt super overigens, dit is nou een hele leuke bijwerking die ik niet had verwacht. :D
Ik win er nu al mee. _O_
pi_100365254
@ Bonno,

Hoop dat je snel weer wat beter slaapt. Maar wat fijn dat je 'angst' vrij bent! Zucht... wat een verlichting. Ik heb nog wel last van wat stress, maar ben gisteren dan ook voor het eerst in tien dagen weer echt aan het werk gegaan. Moest er een klein beetje Diazepam bij nemen, om toch het scherpe randje eraf te halen. Verder zijn alle bijwerkingen van de Baclo verdwenen. Volgens mijn schatje, lag ik vannacht weer te giegelen in mijn slaap! Dat is dan de vierde keer in 11 dagen!!
Dat beschouw ik toch echt als een goed teken. (blijkbaar heb ik over van alles lol???)

Goeie reis! En be safe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 05-08-2011 20:14:08 ]
pi_100372979
Hoi hoi allemaal,
Bedank voor jullie reactie's en ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Ik moest wel stoppen met de librium, maar ik weet niet of dat gaat lukken ik denk dat ik dat maar rustig afbouw.

Fijne avond nog verder en voor straks slaap lekker!
pi_100378494
Baclofen wordt toch ook bij diverse andere verslavingen gebruikt dacht ik - van alcohol tot GHB en van eten tot bezodiazepinen?

Gebruiken jullie het allemaal i.v.m. alcohol?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:28:52 #167
6941 APK
Factual, I think.
pi_100378608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:26 schreef SterreMarit het volgende:
Baclofen wordt toch ook bij diverse andere verslavingen gebruikt dacht ik - van alcohol tot GHB en van eten tot bezodiazepinen?

Gebruiken jullie het allemaal i.v.m. alcohol?
Dat vraag ik mij ook af.
Ik ben deel 1 gaan volgen wegens roken, maar daar hoor ik verder weinig over.

Inmiddels gestopt overigens, behalve in het weekend :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100380289
Ik ga het gebruiken voor mijn drank gebruik!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:29:10 #169
6941 APK
Factual, I think.
pi_100380592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:19 schreef nobody40 het volgende:
Ik ga het gebruiken voor mijn drank gebruik!
Succes daarmee overigens.
Ik blijf het volgen, het is af en toe een beetje een 'crazy' topicreeks :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_100381471
Hoi SterreMarit,

Baclofen wordt idd ook ingezet tegen andere verslavingen dan alcohol. Oorspronkelijk is het middel ontwikkeld als medicijn tegen spier spasmes. Gebleken is dat het middel extreem effectief werkt tegen diverse verslavingen. Alcohol, benzo's en ghb (om jou voorbeelden maar even aan te houden) zijn ook spierverslappend. Maar ook zeer verslavend. En je hebt meer en meer nodig om het beoogde effect te behalen. Gevolg is dat het van kwaad tot erger gaat. Het gebruik van al deze middelen zijn meestal de oorzaak van dieper gelegen redenen. Die verschillen van persoon tot persoon. Mensen met een dergelijke verslaving zijn doorgaans opzoek naar een ontsnapping van hun onrust / angst / paniek etc. Baclofen neemt al deze (verslavings) problemen automatisch weg. Het werkt spierontspannend, rustgevend en angstremmend. Of het tegen iedere verslaving werkt zou ik niet weten. Ik ken geen verhalen van mensen die bijvoorbeeld door de Baclo zijn gestopt met roken. Wel gaan de meeste mensen er teminste veel minder van roken. Dat komt waarschijnlijk doordat zowel lichaam en geest, helemaal worden gekalmeerd door de Baclo, en mensen daardoor automatisch niet meer, tegen hun zenuwen, nerveus als een ketter lopen te roken. De behoefte daaraan neemt werkelijk af. Het wordt ook bijna vies.. Omdat Baclofen niet geregistreerd staat als medicijn tegen verslavingen, en artsen er doorgaans niet mee bekend zijn, wordt het (nog) maar nauwelijks voorgeschreven voor deze problemen. De meeste patienten worden met een anti depressiva of benzodiazepines naar huis gestuurd. En die middelen zijn eigenlijk niet de oplossing. (Het is vaak van de regen in de drup..) Baclofen is wonderbaarlijk genoeg wel de oplossing!! Ik hoop dat het middel steeds bekender wordt. Daar zouden honderd duizenden mensen mee gered kunnen worden. Maarja, op het medicijn rust geen patent meer, dus voor de farmaceutische industrie valt er niet veel meer aan te verdienen.. (en daar zitten ze niet op te wachten).

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 06-08-2011 02:05:00 ]
pi_100384812
Net mijn eerste baclo ingenomen, ik ben benieuwd!
pi_100385139
Goodmorning nobody,

Wat fijn voor je! Je lichaam zal even moeten wennen aan het middel, ik adviseer je om ze op vaste tijdstippen in te nemen. Als ik het goed begrepen heb begin je met 3 maal daags 5mg toch? Ik denk dat je vandaag al een lichte verandering zult merken!

Succes!
pi_100385956
Bonjour!

nobody40, ik ben echt heel erg benieuwd. Kijk je wel uit dat je niet de neiging krijgt er eentje extra te nemen voor snel resultaat? Die fout hebben namelijk meerdere mensen gemaakt (waaronder ik) en dat kan heel slecht uitpakken.

Bonna (mijn vrouw) heeft een mooi stukje geschreven voor in de eerste post van het topic. Ik zal het vanmiddag aanvullen en aan jullie voorleggen. Dan kunnen we dat laten plaatsen bovenaan dit topic en hebben anderen er ook iets aan.

Ik wil nu verder alleen ff goedemorgen zeggen, ben zojuist in ieder geval heelhuids teruggekomen uit Parijs. Vanmiddag reageer ik inhoudelijk op de nieuwe posts. Nu een blikje bier (ja echt eentje!) en dan naar bed :z

[ Bericht 13% gewijzigd door Bonno op 06-08-2011 11:20:08 ]
pi_100386958
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:57 schreef Maxum het volgende:
Het wordt ook bijna vies..
Niet bijna hoor, gewoon roken wordt gewoon vies omdat je er geen behoefte meer aan hebt al zou ik Baclofen niet gebruiken om met roken te stoppen. Stoppen met roken is 3 dagen doorbijten en 2 weken ruzie maken met iedereen om je heen, daarna heb je het ergste wel gehad.
Stoppen met bewustzijns veranderende middelen is iets heel anders, dat vult een leemte op die je blijkbaar hebt. Iedereen in dit topic die drinkt heeft zijn eigen demonen en ik kan niet voor anderen spreken maar ik heb daar ook andere hulp bij nodig om niet terug te vallen. Alleen stoppen is niet voldoende, er is namelijk een reden dat ik dit doe...

Stoppen met roken is een bepaald soort discipline en verschilt wezenlijk van stoppen met alcohol of drugs. Moet ik wel aantekenen dat roken echt een hele nare verslaving is om vanaf te komen. Veel verslavender stoffen dan nicotine zijn er bijna niet.

De reden dat dit een beetje rare topicreeks is geworden is omdat de werking van het middel nogal direct ingrijpt op bepaalde gebieden in de hersenen. Neem je teveel krijg je mogelijk een psychose. Ga je te snel... Stop je ineens.... Bouw je te snel af. Nou ja goed, je begrijpt het probleem. :+
Het is geen exacte wetenschap helaas, wat voor de een werkt werkt niet voor de ander.

Edit: Ik ga toch die hard door ondanks de bijwerkingen, zit nu op 75mg maar ik merk nog te weinig naar mijn zin alhoewel ik echt al compleet veranderd ben hierdoor.
pi_100388696
@ Maxum en Bonno, bedankt voor jullie reactie's.
Ik ben niet van plan af te wijken van het advies van mijn arts.
Welke tijdstippen houden jullie aan??
Ikzelf zat te denk, 's morgens bij het ontbijt 's avond tijdens het eten en 's avonds rond 24.00
Wat is jullie ervaring met jullie schema?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')