abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100589587
Hi nobody,

Hoeveel dronk je 'normaal gesproken' door de weeks?
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100589597
Hallo allemaal, hier het meisje van Maxum. Sinds hij Baclofen slikt, lees ik driftig mee op het forum hoe het jullie vergaat. Mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen. Ik vermoed dat vele mensen iets hebben aan jullie ervaringen. De goede èn de slechte. Ik in ieder geval wel.
Gisteravond heb ik mijn eerste Baclo geslikt. Heb momenteel te kampen met de afbouw van Amitriptilyline. Een AD die bij mij wordt ingezet als pijnstiller en slaapmiddel. Ik word er zo depressief van als een ui op sterk water. Daarnaast vlak, afgestompt, passief. Weg met die zooi dus. Slapen gaat door de afbouw erg slecht (ben al jaren beroepsslechtslaper), en mijn spieren doen abnormaal pijn. Dusss, de wijn wordt hier goed aangesleept (door mijn lief nota bene) om in slaap te komen en geest en lijf te ontspannen. Werkt toch altijd wel goed... Maar ik wil er vanaf. Bovendien is het wijndrinken in mijn eentje een stuk minder leuk sinds Maxum geen biertjes meer drinkt :s) .

De Baclofen lijkt mij perfect als vervangend middel voor de wijn en amitriptyline. Gisteravond had ik zo de balen van de afkickverschijnselen dat ik in overleg met Maxum vast ben gestart met Baclo (uit zijn voorraad dus). Langzaam opbouwen is mijn plan. En natuurlijk naar de huisarts voor overleg, recept en begeleiding.
Vorige week heb ik het met mijn psycholoog over Baclofen gehad. Hij kende het niet, ging onmiddellijk googelen na mijn strakke verhaal (bedankt forum!) over het spul. Zijn mond viel open van verbazing. Hij gaat zich erin verdiepen. aanstaande woensdag zie ik hem weer. Ben benieuwd naar zijn bevindingen en waarschijnlijk heb ik nog een beter verhaal naar de huisarts toe. Vandaag probeer ik voor het eerst in tijden geen wijn te drinken. Makkelijk gezegd in de ochtend met een lichte kater, we zullen zien..
pi_100590672
Goedemorgen TramaDolletje!

Welkom in het topic en gefeliciteerd met je besluit om een beter leven te gaan lijden. Je bent inmiddels goed op de hoogte. Het is voor ons ook prettig om te zien dat door deze topics zich steeds meer mensen bij "ons" aansluiten. We doen het in ieder geval niet voor niks.

Het is natuurlijk extra moeilijk om met drinken te stoppen als je met zijn tweeën bent, maar zodra jullie beiden het besluit genomen hebben om te stoppen en aan de Baclofen te gaan kan je elkaar natuurlijk perfect ondersteunen.

Je hoeft in principe niet direct te stoppen met drinken. Geef het gewoon twee weken en wen aan het middel. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met minderen door maar een halve liter wijn voor jezelf te halen. Je krijgt vreselijke ontwenningsverschijnselen door in een keer te stoppen. Als je bijwerkingen van de Baclofen in combinatie hiermee krijgt dan ga je je echt klote voelen. Ik heb gemerkt dat de dag dat je niks hoeft vanzelf wel komt. Goed om te horen dat Maxum al zo stevig in zijn schoenen staat dat hij niks neemt als jij wel drinkt.

Houd er wel rekening mee dat sommige mensen niet goed slapen door de Baclofen. Ik neem het niet meer voor het slapen gaan en slik af en toe nog iets om door te slapen. Maar wakker liggen vind ik niet zo heel erg, als je bezopen in slaap valt heb je ook een slechte nachtrust.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100591470
Dankjewel Bonno! Doet me goed!
Ik heb juist goede hoop wat betreft de nachtrust. Ik meen het al vaker gelezen te hebben en Maxum slaapt meestal als een roosje (dat veel kabaal maakt ;)).
Maar het geldt idd niet voor iedereen. Misschien mijn hoop op lager pitje zetten om teleurstelling te voorkomen.
Bezopen in slaap vallen vind ik heerlijk. Lekker ècht weg. Geen slapeloze uurtjes die frustreren en je kop gek maken. Maar goed, daar neem ik met liefde afscheid van als de baclo ook zijn wijnwerk doet.
Maxum drinkt met werkelijk gemak niet meer. Hij taalt er niet naar. Mijn alcohol inname is voor hem geen probleem. Zo fijn voor hem! (en mij..). Hij vindt dat het niet 'knap' is omdat het zo moeiteloos gaat. Maar hij weet precies wat ik doormaak en dat steunt enorm. Ik besef me heel goed dat wij ontzettend veel geluk met elkaar hebben, net als jij en Bonna.
pi_100591519
Hoi Bonno,

Ik heb vanaf dag 1 met de Baclo tot nu toe geen druppel gedronken! Heb er ook geen behoefte meer aan gehad, terwijl mijn meisie wel dagelijks een fles (of meer) naar binnen kiepert. Ik vind het niet eens ongezellig. Ik ben eigenlijk 100% 'clean'. Alleen als ik moet werken (ben cameraman / regisseur) neem ik heel soms een heel klein beetje Diazepam (Valium 10 of 20 mg). Maar ik heb dan ook een behoorlijke verantwoordelijkheid op mijn schouders, en dat stressed me nog net iets te veel.

Liefie, welcome to the club!
pi_100591835
Geweldig om te horen, ik gun het echt iedereen!

Het is wel echt een succesverhaal te noemen bij Maxum. Klinkt stom, maar Maxum heeft wel gelijk dat het niet knap is. Het is wel knap dat mensen toegeven alcoholist te zijn er er iets aan te willen doen. Met Baclofen beginnen is best een grote stap, maar bij de meesten gaat het vanaf dan gewoon vanzelf.

Leuk werk heb je Maxum. Ik denk dat zonder drank en met een helder hoofd de kwaliteit er ook erg op vooruit gaat. Af en toe een pilletje als ondersteuning is natuurlijk geen probleem!
pi_100592655
Ik ben echt blij voor Maxus en hoop dat het voor tramadolletje ook net zo werkt. Mijn ervaring is helaas anders maar slapen is echt al zolang een probleem dat dat niet hiermee te maken hoeft te hebben.
Inmiddels krijg ik wel zo weinig slaap dat ik echt goed moet gaan uitkijken wat ik doe. Ik heb al wat ongelukjes achter de rug maar het wordt nu ook zo dat ik half ga hallucineren van het slaaptekort. :(
Niet om iemand te ontmoedigen overigens maar ik gebruikte alcohol voornamelijk om te kunnen slapen en dat probleem moet ik anders gaan aanpakken. Een aantal hier hebben dat ook gedaan en het wil niet zeggen dat dat ook opgelost wordt door Baclofen te slikken. ;)

Ook leuk trouwens dat er hier wat partners van zitten.
pi_100592968
2772011: Ik heb dat dus in het begin ook gehad. Ik begon ook te hallicuneren, zag telkens flitsen overal en had rare schokjes in mijn spieren. Dat komt echt door slaaptekort. Ik was steeds als de dood om van de trap te flikkeren. Op den duur kreeg ik ook halve psychoses en dan gaat het echt de verkeerde kant op. Achteraf denk ik dat ik veel te snel aan het ophogen ben geweest. Ook ineens stoppen met drank en andere middelen geeft je lichaam een flinke opdonder.

Misschien kan je toch eens achter die promethazine aan. Ik las ergens dat het de werking van andere slaapmiddelen ook kan versterken. Ik heb nu een halve nozinan erbij genomen en heb goed geslapen, zonder dat lamlendige gevoel te hebben vanmorgen.
pi_100593033
Yo Bonno,

Thanx voor je post. En het klopt, af en toe een ondersteunend pilletje is geen probleem. Voel me daar ook compleet niet 'schuldig' bij. Ik heb een mega burn-out achter de rug, dus mijn zenuwgestel heeft een oplawaaier gehad van hier tot Tokio. Dat heeft bijna 7 jaar!!!! geduurt. Dus af en toe een beetje diazepam (zo nodig) bij het werk vind ik prima! Volgende week weer 2 videoclips opnemen in Spanje, erg veel zin!!

Ik gun dit ook iedereen! Ik heb weer het gevoel dat ik 'leef'. De Baclofen geeft me rust.. Zucht...
Ik hoop dat de medici, mede dankzij dit forum, gaan inzien dat de Baclo een geweldige oplossing biedt voor niet alleen verslaving, maar ook voor andere psychische klachten zoals angs en paniek.

Fijn dat jij ook lekker gaat met je werk. Als zzp-er is het leven onregelmatig en tevens onzeker(der). Ik vind het heel knap dat je, gezien je heftige verleden, het zo goed doet.

Keep it up!
pi_100593340
Ik vind het echt geweldig te lezen dat het met iedereen zo goed gaat en dat blijkbaar iedereen echt baat heeft bij dit middel! En we hebben super veel steun aan elkaar hier, echt heel erg goed.

Maxum: En lekker voor je werk naar Spanje, wat wil je nog meer? Zzp-er zijn heeft gewoon voor- en nadelen. Ik vind het wel prettig dat ik zelf mijn werk in kan plannen, al staat het nu op een laag pitje. Maar geen gezeik met ziek melden en bazen gelukkig.

Binnenkort ga ik zelfs met visitekaartjes klanten werven bij bedrijven, iets wat ik voorheen gewoon niet durfde. Ben benieuwd of ik wat meer opdrachten kan lospeuteren zo.

En net als Maxum vind ik het niet echt knap van mezelf, het gaat allemaal zo ontzettend makkelijk!
pi_100593376
2772011, Je reactie is juist niet ontmoedigend. Feiten en ervaringen van anderen helpen juist.
Ik ken het slaaptekort en de drang naar wijn. Andere slaapmiddelen zijn net sinaasprilletjes en 's ochtends voel ik me nog dweiler dan normaal.
Ik zie ook dingen die er niet zijn. Bv een (behoorlijk grote) muis oid vanuit mijn ooghoeken. Is geen muis, die zijn afgetaaid sinds we een kat hebben, maar dat maak ik er dan maar van. Het is overigens ook de kat zelf niet, die zit dan bij me of is elders bezig.
Die ongelukjes zijn me ook niet onbekend. Leveren soms indrukwekkende blauwe plekken op. Ook zie ik vaak 'zwarte veertjes' voor mijn ogen neerdwarrelen. Maar eigenlijk weet ik niet meer wat waar door komt..
Hoe zou het met Baklap zijn? Wij noemen Baclofen wel eens Baklapven :)
pi_100594939
@Bonno, ik haal er niet meer, maar ik ging voorheen ook naar de shoarma tent of de snackbar om weer bij te halen en dat kan ik nu weerstaan!!

@tramadolletje, goed van je dat je die stap hebt genomen om ook de baclofen te gaan nemen.
Heel veel succes!!

@maxum, normaal dronk ik of bijna 2 liter wijn, of een liter wijn en 6 a 7 flesjes bier.
pi_100595060
quote:
17s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef TramaDolletje het volgende:

Die ongelukjes zijn me ook niet onbekend. Leveren soms indrukwekkende blauwe plekken op. Ook zie ik vaak 'zwarte veertjes' voor mijn ogen neerdwarrelen. Maar eigenlijk weet ik niet meer wat waar door komt..
Hoe zou het met Baklap zijn? Wij noemen Baclofen wel eens Baklapven :)
Ongelukjes hebben meestal niet zoveel zichtbare gevolgen, blauwe plekken krijg ik bijna nooit of het moet zo erg zijn dat het meteen paars/blauw uitslaat. Die veertjes komt me erg bekend voor, weet nog steeds niet waardoor het komt (hoge bloeddruk, ooglaseren of dit) maar het is wel veel erger geworden sinds ik met Baclofen ben begonnen.
Die vermoeidheid is gewoon irritant omdat muren soms niet meer recht zijn en de vloer lijkt te golven. Zo grijp je nog weleens mis wat me laatst is overkomen. Zuip je niet teveel flikker je nog van dingen af maar voel je de pijn ook direct. :(

Oh ja baklap! :D Waar is die idd? :?
pi_100595293
@ Nobody,

Goed bezig dus! En het zal beter en beter gaan! Let maar op..
pi_100595588
@Maxum, ik heb goede hoop, dat het gaat lukken, om eerdaags de drank helemaal te laten staan:-)

Ik vind het zo mooi, om te lezen dat iedereen elkaar zo goed steunt, echt dat doet een mens goed.
Ik hoop dat er steeds meer mensen zullen komen die succes hebben met de baclofen, of de baclofen ontdekken, want iedereen heeft recht op een normaal leven!
pi_100597962
He allemaal inderdaad goed te lezen dat we elkaar ondersteunen en proberen te stimuleren door te zetten, want geen van ons verdient dat rottige leven oiv dat destructieve middel alcohol.
Bij mij gaat het nog steeds goed. Moet wel opletten dat ik mijn pilletjes op tijd inneem. Het is al een paar keer voor gekomen dat ik echt te laat was, omdat ik het niet merkte terwijl ik bezig was en de tijd vergat. Het slapen blijft beter gaan, hoewel ik vanmorgen wel weer erg vroeg was. Maak me er niet zo erg druk om en kijk vaak 's morgens een gedownloade film, voordat ik in de activiteit spring. Heb naast de vermoeidheid niet of nauwelijks bijwerkingen meer, heerlijk. Merk wel dat het niet meer hebben van therapie als een gemis voelt. Uit nog steeds mijn gevoelens niet erg goed naar de mensen in mijn omgeving en ga daadoor soms te vol zitten, wat me wat moe en somber maakt. Mijn psychologe is met vak. net als mijn huisarts, dus...... Goed voor mezelf zorgen en dank je wel voor baclo, die het mogelijk maakt de drank gewoon te laten staan.
Welkom nw gezichten en fijn dat jullie meedoen op dit forum. Hoe meer input hoe meer steun bij de grote stap met gebruik te stoppen
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:11:12 #267
353040 Peter131313
eenofanderePeter
pi_100598841
Lectori Salutem!

Ik zoop me jarenlang dagelijks in een coma; onbehandelbaar; soms een maandje nuchter en dan werr pfffrrrt. Sinds enkele weken geen druppel meer en bij Brijder Baclofen aangevraagd. Men is er niet enthousiast over maar ik bleef aandringen. Nu een gesprek met hun psychiater afwachten...
Ik snap 't wel; enerzijds verdient Big Pharma er (te) weinig aan want het patent is verlopen, anderzijds is 'de verslavingszorg' bang dat men brodeloos wordt ALS Baclofen echt 'wondermiddel' blijkt. Zoals ik wel eens tegen behandelaars heb gezegd: YOU don't really care because OUR RELAPSE is YOUR BUSINESS.
Enfin ik wacht het gesprek af en zoek eventueel verder.
Voor alcoholisten van mijn kaliber is een medicijn als Baclofen wellicht van LEVENSBELANG!
Vi Veri Veniversum Vivus Vici (thanx 2 Guy Fawkes)...
pi_100599217
Peter131313, OUR RELAPSE is YOUR BUSINESS, daar heb je helemaal gelijk in, maar dat geld niet alleen voor het middel baclofen, de pharma mafia, zit sowieso niet op gezonde mensen te wachten, want daar valt niks aan te verdienen.
Succes met de baclofen ^O^
pi_100604620
Hoi Peter,

Welkom hier! Die Baclo ga je wel krijgen. Voor sommigen hier is het een zoektocht naar de juiste arts / psychiater die het voor wil schrijven. Ik had er mazzel mee, mijn psychiater kwam er zelf mee, en ik had nog nooit van Baclofen gehoord. Ik was in eerste instantie wel achterdochtig, maar dat komt door de uitermate slechte ervaringen die ik met andere artsen en psychiaters achter de rug heb. Die vergiftigden me met Seroxat (60 mg pd). Geloof me, ik werd daar een soort psychopaat van. En dat is nog maar een van de voorbeelden. Je hebt gelijk, voor de farma maffia valt hier weinig te verdienen en de verslavingszorg staat straks met lege handen ;-) .

Ik hoop dat je het (zonder gezeik) voorgeschreven krijgt. Er zal een wereld voor je open gaan, that's for sure..

Succes!
pi_100606553
Welkom Peter! ^O^

Als ze in de verslavingszorg zonder werk komen te zitten kunnen ze altijd verder in de verpleging. Daar hebben ze mensen nodig, de verslavingszorg gaat als het zo doorgaat flink inkrimpen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Bonno op 11-08-2011 17:14:26 ]
pi_100608615
Welkom Peter!

@Bonno; wat een vreselijk goede uitwerking zou dat dan zijn! Verslavingszorg inkrimpen wegens tekort aan verslaafden; tekort aan mensen in de verpleging oplossen!!!!
Exverslaafden blij, geen mensen zonder baan, en het opvangen van de stupide nieuwe, onuitvoerbare, verwoestende plannen van ons gezellige kabinet.
Als het maar een beetje die richting uit zou kunnen gaan door Baclofen, vernoem ik mijn eerstgeborene naar het spul! :Y
pi_100608873
_O-

En dan balen die lui zo enorm dat ze zelf op den duur aan de drank raken! En dan kloppen ze hier in het topic aan, krijgen ze als antwoord dat ze eerst zes maanden in een praatgroep moeten.

"Mag ik je voorstellen aan mijn kinderen: Baclofen en Liorisal" :D

Waarom gebruiken jullie allemaal geen plaatje bij je naam? Dat zou de boel echt opfleuren!

[ Bericht 17% gewijzigd door Bonno op 11-08-2011 18:09:20 ]
pi_100609816
quote:
16s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:04 schreef Bonno het volgende:
Waarom gebruiken jullie allemaal geen plaatje bij je naam? Dat zou de boel echt opfleuren!
Nou vooruit, kan deze? O-)
Ja dit is mijn soort humor... :')
pi_100609956
Welkom Peter, en hoi iedereen,

ik denk dat we toch wel verslavingszorg nodig zullen houden. Het gaat niet alleen om afkicken mbv baclofen maar ook dat je je leven op een ander spoor zet. Je krijgt meer energie en wat ga je doen op de momenten dat je anders begon met drinken. Leefstijltraining heet dat meen ik.

Dat hoeft niet in een kliniek maar net als bij een psycholoog in 1 op 1 gesprekken. Voor mij persoonlijk zal het wel goed zijn om hulp te krijgen bij mijn nieuwe alcovrije leven.

}) 2772011
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100610625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:29 schreef 2772011 het volgende:

[..]

Nou vooruit, kan deze? O-)
Ja dit is mijn soort humor... :')
:D ^O^

Donia: Goed idee, ze worden lijfstijltrainers. Hoeven ze ook niet aan de drank. Moeten we alleen nog effe kijken naar het probleem in de zorg :P

Deze voor nobody:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')