Hallo allemaal, hier het meisje van Maxum. Sinds hij Baclofen slikt, lees ik driftig mee op het forum hoe het jullie vergaat. Mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen. Ik vermoed dat vele mensen iets hebben aan jullie ervaringen. De goede èn de slechte. Ik in ieder geval wel.
Gisteravond heb ik mijn eerste Baclo geslikt. Heb momenteel te kampen met de afbouw van Amitriptilyline. Een AD die bij mij wordt ingezet als pijnstiller en slaapmiddel. Ik word er zo depressief van als een ui op sterk water. Daarnaast vlak, afgestompt, passief. Weg met die zooi dus. Slapen gaat door de afbouw erg slecht (ben al jaren beroepsslechtslaper), en mijn spieren doen abnormaal pijn. Dusss, de wijn wordt hier goed aangesleept (door mijn lief nota bene) om in slaap te komen en geest en lijf te ontspannen. Werkt toch altijd wel goed... Maar ik wil er vanaf. Bovendien is het wijndrinken in mijn eentje een stuk minder leuk sinds Maxum geen biertjes meer drinkt

.
De Baclofen lijkt mij perfect als vervangend middel voor de wijn en amitriptyline. Gisteravond had ik zo de balen van de afkickverschijnselen dat ik in overleg met Maxum vast ben gestart met Baclo (uit zijn voorraad dus). Langzaam opbouwen is mijn plan. En natuurlijk naar de huisarts voor overleg, recept en begeleiding.
Vorige week heb ik het met mijn psycholoog over Baclofen gehad. Hij kende het niet, ging onmiddellijk googelen na mijn strakke verhaal (bedankt forum!) over het spul. Zijn mond viel open van verbazing. Hij gaat zich erin verdiepen. aanstaande woensdag zie ik hem weer. Ben benieuwd naar zijn bevindingen en waarschijnlijk heb ik nog een beter verhaal naar de huisarts toe. Vandaag probeer ik voor het eerst in tijden geen wijn te drinken. Makkelijk gezegd in de ochtend met een lichte kater, we zullen zien..