abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100227026
Tsja, functioneren qua werk lukt altijd wel omdat ik altijd zwaar onder de benzo's zat. En omdat ik dat al 6 jaar doe heeft niemand dat in de gaten. Heb nu even vakantie, dus dat is ideaal om te starten met de Baclofen. Hoe het straks gaat met het werk moet dus nog blijken. Maar dat zal wel goed gaan! En ik heb zo'n goeie partner!! Mijn meisje en ik steunen elkaar door dik en dun. Het is een schatje! We praten over alles. Ik heb ook hele lieve ouders waar ik altijd steun bij vind. En natuurlijk een paar goede vrienden, die het probleem begrijpen en waar ik ook goed mee kan praten.
Naar anderen heb ik best een sociale fobie. Maar dat begint geloof ik een beetje weg te trekken.
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100227035
Ja Bonno is een fantastische techniek en zeker ook blijven doen. Ik mediteer ook regelmatig, helpt heerlijk. En natuurlijk weet ik wat jij doet, was ook eerder een vraag voor Maxum.Ga vandaag weer voor het eerst spoten. Wel onder begeleiding van fysiotherapie. Mijn conditie is o.a. door drankmisbruik echt verschrikkelijk. Kan nu door de baclo de energie opbrengen om weer meer conditie te gaan krijgen. Merk ook dat ik weer steeds makkelijker fiets. Heel veel positieve gevolgen dus
pi_100227184
Ben wel wat jaloers op jullie steun in de directe omgeving. Heb momenteel geen partner en mijn voorgaande partners zijn weggegaan vanwege oa het probleem. Familie is nu wel wat behulpzamer, maar praten over wat me bezighoudt blijft lastig. Ook omdat ik sinds kort in een nw stad woon. Nw huis en nog niet erg veel kontakten. Ben dan ook wel trots op me zelf dat ik het wel red alleen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun jullie die fijne steun van harte, het maakt het vast beter hanteerbaar.
Houdt vol Maxum, je zult zien dat het fijner wordt
pi_100227302
Hallo allemaal, geweldig om te lezen, dat het allemaal zo goed gaat.
Straks om 15.10 is het uur van de waarheid, krijg ik het wel of krijg ik het niet, ik hoop het eerste.
Vraagje, met welke hoeveelheid zijn jullie begonnen en hoe hebben jullie opgebouwd?
pi_100227679
@ Saine
Ik ben ook, net als Bonno, zzp-er. Dat betekend erg onregelmatige werktijden.
Voor mij is er een heel groot verschil tussen alcohol en benzo's. Alcohol vind ik verslavend en van benzo's voel ik me eerder 'afhankelijk'. Dat is een wezenlijk verschil. Alcohol maakt je los, sociaal, je hebt lol en ga maar door. Benzo's zijn er niet voor de pret. (althans bij mij)
Ik weet wel zeker dat stoppen met benzo's vele malen gemakkelijker is dan stoppen met alcohol. Alcohol is namelijk overal om ons heen. Het word door de hele maatschappij geaccepteerd. Overal heb je terrasjes, kroegen, drankhandels, supermarkten en ga maar door. Alcohol is eigenlijk veel sterker dan benzo's. Van alcohol heb ik de volgende dag een kater van hier tot Tokio en voel me down. Valium doet dat zeer zeker niet. Benzo's onderdrukken gewoon de gevolgen zoals angst en paniek, die veelal worden veroorzaakt door overmatig alcoholgebruik. Je raakt er alleen wel steeds meer aan gewend. En op gegeven moment raak je er zelfs bijna immuun voor. Dat is ook waarom benzo's op lange termijn niet de oplossing zijn voor verslaving.

Succes met sporten trouwens. Dat is goed voor je! Daar maak je endorfine mee aan en dat geeft een heerlijk gevoel. Njoy!
pi_100227782
Hai nobody, ik ben begonnen met 3 keer 10mg en heb het in de eerste wk, na 4dg verhoogd naar 3 keer 15 mg. Dat heb ik 2wk vastgehouden. Voelde daar al verbetering in trek in alcohol. Na ruim 2 wk ben ik naar 60mg gegaan en daar zit ik nu nog op, voelt goed. Probeer niet te snel resultaat of goed voelen te verwachten. Zoals je kunt lezen bij anderen moet je echt even geduld hebben en doorzetten. Na een week of vier zul je je beter gaan voelen.
Heel veel sukses vanmiddag ik duim voor je
pi_100227982
Hoi nobody,

Spannend, ik duim voor je! Neem anders iemand mee voor de steun? Mocht je arts moeilijk doen zou dat weleens kunnen helpen. Laat je in ieder geval niet overrompelen!

En laat het ff weten!

@ Saine

Knap dat je het allemaal in je eentje vol houd. Ik zou dat niet kunnen. Hoop voor je dat daar snel verandering in komt! Alles hangt met elkaar samen, hoe beter het met jou gaat, hoe beter het hele leven om je heen gaat. Dat geld dan ook voor een nieuwe partner. Komt wel goed! Hou vol.
pi_100228015
Fijn is dat inderdaad Maxum, ik heb ook zo'n lieve partner. Mijn Bonnaatje steunt me en dat is geweldig!

Nobody: Ga maar uit van drie keer per dag 10 mg. Dat kan je dan per drie dagen met 5 mg per keer ophogen. Niet te snel, anders gaat het misschien mis.

Ik slik nu soms 's ochtends 50 mg in een keer. Dat gaat prima. maar belangrijk is dat je lichaam verzadigd is van de Baclofen, dan komt een beetje meer of minder niet zo hard aan.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100228292
Lieve mensen, dank voor de hard onder de riem.
Weet je Maxum ben een keer afgekickt van tranquillisers, jaren geleden, die ik had gehad van mijn huisarts om het drinken tegen te gaan, moest daar ook van afkicken. Dat viel me meerdere malen moeilijker dan die paar dagen afkickverschijnselen van de alcohol. Het duurde veel lander en de verschijnselen waren veel heftiger. Wanneer je zo lang en zoveel hebt geslikt zul je daar vast nog last van krijgen, ondanks de baclo. Laat je niet ontmoedigen. Die afkick heft bij mij gezorgd voor een afkeer van benzo's.
Benzo's kun je misschien niet zo makkelijk krijgen, maar toch zijn er veel mensen echt aan verslaafd. Je angst en paniek voelen en daar bewust mee bezig te gaan is voor velen erg moeilijk.
Van alcohol ben je ook afhankelijk wanneer je het nodig hebt social te zijn of te kunnen genieten.
Is verslaving niet uberhaupt een afhankelijkheids probleem?
pi_100228331
Thnx voor de reacties allemaal, helaas heb ik niemand, die met me mee kan gaan.
Ik heb een aantal site's opgeschreven over de ervaringen en onderzoeken van het medicijn, omdat mijn printer stuk is.
Ik hoop dat ik mij arts kan overtuigen om het te proberen, niet geschoten is altijd mis.
pi_100228525
Ik gebruikte oxazepam om mijn kater en trillende handen weg te werken. En op momenten dat ik ergens heen moest en niet naar de drank mocht stinken.
pi_100228819
@ Saine

Interessante stelling. Ik vind toch echt dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen 'verslaving' en 'afhankelijkheid'. Zo ben ik bijvoorbeeld ook 'afhankelijk' van ademhalen en eten. Ik zou niet zonder kunnen... ;-) Bij 'verslaving' zoals roken, of alcohol ligt dat anders. Ik kan zonder, alleen ik heb er wel trek in. Ik ken mensen die al 25 jaar niet meer roken en nog steeds trek in een peuk hebben.

Overigens heb ik door de Baclo al een week geen druppel gedronken en er ook geen trek in gehad en en het roken is reedsch gehalveerd. (onbedoeld, maar het smaakt minder, bijna vies)

Het afkicken van welk middel dan ook wordt natuurlijk door iedereen weer net anders ervaren. Dat dan weer wel.

@ nobody, die Baclofen ga je krijgen. Als je arts het niet voorschrijft, dan moet je hem / haar gewoon per direct op staande voet ontslaan ;-) Voet bij stuk houden! Als hij / zij het niet voorschrijft dan weet je het, stuur me een PM en ik mail je het nr van mijn psych.
pi_100228919
Nobody, misschien heb je ergens een USB stick of een lege cd. Dan kan je de bestanden meenemen en daar willen ze het best wel uitprinten. Ik kan zelfs mail versturen naar mijn huisarts, zal de jouwe ook vast wel hebben.

Als het heel moeilijk wordt wil ik je wel helpen door een en ander uit te printen en naar je op te sturen.

Verder is het raadzaam voor iedereen om het boek van Ameisen te bestellen bij Bol.com en dan aan je dokter uit te lenen.
pi_100229169
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
pi_100229433
@maxum, ik laat me niet uit het veld slaan en als het echt niet lukt, mail ik je even.
Bedankt voor je steun!
pi_100229479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:54 schreef nobody40 het volgende:
@bonno, ik wat dat betreft een digibeet, het boek heb ik al besteld maar nog niet binnen.
Als het niet lukt, dat stuur ik wel een pb naar je, zodat jij het voor me kan uitprinten de onkosten zijn voor mij.
Thnx alvast voor de steun.
Dat is prima, vergeet niet erbij te zetten wat ik uit moet printen dan :P
pi_100230258
Ik heb wel alvast wat librium ingenomen, om rustig te blijven dan heb ik ook meer overredingskracht!
pi_100235846
Even een update.
Ik ben net bij mijn huisarts geweest en wat denk je... een stagiaire, wil het medicijn niet voorschrijven, voordat ze heeft overlegt met de vaste artsen, of die achter het medicijn staan en me daarin willen begeleiden.
Ik kan donderdag bellen of ze het willen doen of niet.
Ik heb wel aangegeven, dat als ze niet bereid zijn om me te helpen, dat ik net zolang doorga met zoeken, totdat ik een arts heb, die me wel wil helpen.
Ik heb haar ook gevraagd, of ze zich kon voorstellen om elke dag in gevecht te zijn met jezelf en de schuldgevoelens als het niet lukt om van de drank af te blijven en hoe slopend dat is!!
Dat kon ze zich wel voorstellen.
Ze was wel bekend met het medicijn en dat het helpt bij verslavingen en het verhaal van Ameisen.
Dus nu maar weer afwachten tot donderdag.
Ik heb net ff een potje zitten janken, van de teleurstelling, ik had gehoopt, dat ik er morgen al mee zou kunnen beginnen.
pi_100237401
Beetje kut is dit. Maar ik had zoiets heftigs nooit van mijn leven met een stagiaire besproken. Ik vind het ook vreemd dat die daar zit zonder begeleiding blijkbaar.

maar kop op, niet getreurd, het is geen nee natuurlijk.

Ik zou bellen en naar mijn eigen huisarts vragen.

Verder bepaalt Baclofen als het goed is straks je hele verdere leven. Dus die ene week extra maakt niet zoveel uit, al snap ik je best hoor.
pi_100239429
Balen, nobody, dat je een stagiaire moest treffen. Ik denk dat ze het medicijn niet mag voorschrijven. Heeft ze nog gezegd dat het niet geregistreerd staat als alcoholremmer? Daar ging mijn huisarts maar op door. Dat het zo experimenteel is en hij wou zijn handen daar niet aan branden. Zijn partner in de praktijk is een ex-verslavingsarts en die is er ook op tegen.

Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws!
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_100240560
Ze heeft een tijdje samen met mijn eigen arts samen behandeld, over 3 weken gaat ze weg daar en daarom wil ze het niet voorschrijven, omdat ze wil, dat als mij eigen arts er achter staat en me gaat begeleiden, dat het voor mij beter/vertrouwd is.
Dus nu maar hopen, dat mijn eigen arts er wel voor open staat en niet moeilijk gaat doen.
pi_100241036
Ik snap dat hele begeleiden e.d. wat minder. Nou kan mijn arts dat sowieso niet maar ik zie niet heel goed wat de toegevoegde waarde is. Als er wat is kun je toch op een (telefonisch) spreekuur terecht? Belangrijkste is dat je die dagelijkse dosis opbouwt en ja daar krijg je hele vervelende bijwerkingen bij die een arts ook niet echt kan behandelen voor zover ik weet? :?

Nou ja kleine update, inmiddels zit ik op 45mg en merk alleen aan het roken dat het minder wordt. Sigaretten vind ik ineens heel vies en de echte aandrang is weg. Het is nu meer voor de lekker al kan ik me voorstellen dat anderen walgen van sigaartjes met smaakje. _O-
Morgen ga ik naar 60mg en aangezien dat voor velen een breekpunt is ben ik toch wel heel benieuwd. Nu moet ik mijn arts nog even vertellen dat ik op zo'n hoge dosis zit :P want ik ga wel heel snel door de 90 pillen heen die ik had liggen. Hoe doen anderen dat? Ik heb nu de 5mg en dan moet ik dus vanaf morgen 3x 4 gaan slikken, dat is niet heel praktisch toch? Zijn maar kleine pilletjes zeker in vergelijking met de bloeddrukverlager die ik al heb maar het is wel een beetje zonde toch?

Ik voel me overigens een heel stuk rustiger sinds ik begonnen ben, zekerder ook en minder angstig. Alleen al daarvoor vind ik het het waard. ^O^
pi_100241990
@ nobody

Balen!! Zal je altijd zien, bereid je je helemaal voor, verhaal klaar, spannings nivo naar factor 100, krijg je een stagiaire... Wat een bummer.. Wel erg goed dat je hebt aangegeven net zo lang te zoeken tot je het wel krijgt! Je hebt je punt iig gemaakt. Goed zo. En dit betekend natuurlijk nog geen nee. Kan me op zich wel voorstellen dat een stagiaire dit niet mag voorschrijven. Maar hoe dan ook, erg vervelend. Ergens begrijp ik het ook niet. Moet je dan volgende week terug komen, en jezelf in de tussentijd kapot zuipen? Hoe krom is dat dan??

Zoals ik al had aangegeven, als je wilt, stuur me een PM en je krijgt het nr van mijn psych. Die schrijft het iig wel voor.

PS, over 14 dagen ben ik een week in Spanje. Las ergens dat het daar zonder recept over de toonbank gaat.

Ik kan natuurlijk een container vol naar NL sturen :-) Kom maar door met de bestellingen.. ;-))
pi_100242406
@ 2772011

Goed punt. Dat van die 'begeleiding'. Die mensen hebben amper 5 minuten de tijd voor je..
pi_100245541
He Maxum heb je geen inbox?
Bij mijn huisarts is dat echt anders. Ze neemt uitgebreid de tijd voor me en wil ook precies weten wat ik voel.
laatst heeft ze me aan de hand van mijn klachten of bijwerkingen helemaal onderzocht, dus niet iedere arts is heeft geen tijd voor begeleiding. Ze is natuurlijk geen therapeut, maar wanneer je meer tijd nodig hebt moet je dat ook ergens anders zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')