quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:54 schreef FutureFairytale het volgende:
straks nog maar wat fruit eten, nog geen vitamines binnen
Valt dus nog een beetje meequote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:54 schreef FutureFairytale het volgende:
D: broccoli, krieltjes, gehaktballetjes
oohja iddquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Valt dus nog een beetje mee
Hier gourmetten. Zomaar, omdat het lekker is
En werd je er high van?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:28 schreef Riann het volgende:
Vandaag was het:
chinezen tomatensoep
Aardappelen
Hamlap
Salade
Lekker wij hebben ook bloemkool gehad met gegrilde verse tonijn, doperwten, gegrilde ui.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:05 schreef FutureFairytale het volgende:
heerlijk hoor, ziet er goed uit
net een kopje vermicellisoep vooraf gehad
straks bloemkool met een vleesje
klinkt goed! ik gewoon met roomsaus en geraspte kaas. vlees was een kipschnitzeltje. toe 3 pruimen van eigen eiland.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker wij hebben ook bloemkool gehad met gegrilde verse tonijn, doperwten, gegrilde ui.
Nu nog een beetje vla met zelfgemaakte rabarber en een stuk meloen.
... Jezus.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:06 schreef MaximusTG het volgende:
Vandaag heb ik gemaakt: tortilla's ingesmeerd met een dressing van mayo met zout en citroensap en peper en crème fraiche. Daarop wat Romaine sla met cherrytomaten en bosui. Paar gebakken champignons erop, en als laatste gegrilde en daarna in reepjes gesneden bieflapjes met chilipoeder, peper en zout, paprikapoeder, koriander en bruine suiker. Lekkerrrr!
Klinkt goedquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:31 schreef md89 het volgende:
Zelfgebakken cheesecake + frambozensaus. Nu nog
Dank je. En ik zit ook nog eens op mijn werkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Arme MaloHad zojuist 2 bth pate en druiven
Ik ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zit ook op kantoor, wil zonnevrij
een paar druiven op na mn lunch maar die waren te rijp dus weggegooidquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:44 schreef MaximusTG het volgende:
. Is dat al je tweede stuk fruit van vandaag
?
Ben je ook in te huren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:56 schreef uniekhoorn het volgende:
We hadden honger en moeten toch vroeg naar bed, dus dit gegeten
[ afbeelding ]
Gevulde paprika's, vleestomaat, ui en champignon
sterkte!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:09 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb vanavond aardappelpuree gehad. Ik wou er sperziebonen en rookworst bij nemen, maar ik ben kotsmisselijk. Had na de aardappelpuree nog een glas water gedronken, en heb het met moeite binnen kunnen houden ....
Fijn.
oef dat klinkt lekkerquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:51 schreef Caspervw het volgende:
Risotto gemaakt met spekjes en sperziebonen, pecorino (iemand hier heeft koe melk allergie maar pecorino is net zo lekker en het heb het vers bij de kaasboer) ipv parmezaanse kaas, en natuurlijk witte wijn in het begin.
jummie!! ik zou bijna paprika lekker gaan vinden hierdoorquote:
met brood?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:12 schreef MaLo het volgende:
Wij hebben voor de lunch vette hap besteld. Ik neem een kroket en een kaassouflé
hoezo, wordt het diner zo slechtquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:36 schreef rubje het volgende:
Aangezien wij vanavond zijn uitgenodigd voor een diner, alvast een stevige warme lunch genuttigd!Hap!
Kroket met brood, kaassoufle met chilisausquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
met brood?
ik heb nu een glas kiwi-sinaasappelsap
hihi thanksquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:20 schreef MaximusTG het volgende:
Och, het scheelt ook maar 1 letter he :p
Ha, wat een verschil! Smakelijke foto, niet al te aantrekkelijke omschrijving.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:24 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Afbakbroodje van de Lidl, paardenworst van Appie, lente-uitjes van de Turk en sriracha van de toko.
+ beschuitjes hagelslagquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Er staat een stuk focaccia in de oven. Beleg ik met wat knoflookkaas.
eh.. loempia's met zooooveel sla en komkommerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:33 schreef linpunt het volgende:
Ik wilde rijstvel loempia's maken..
[ afbeelding ]
Het leuke is dat je er zelf in kan stoppen wat je wil. Dus ik denk dat ze ga maken met rijst vermicelli, garnalen, koriander, sla, vlees.. En dan verschillende hoor, niet alles in 1 gepropt. Maar overal zit wel rijst vermicelli, wortel, sla en koriander in.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
eh.. loempia's met zooooveel sla en komkommer
oooh ja, dat zijn loempia'squote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:57 schreef linpunt het volgende:
[..]
Het leuke is dat je er zelf in kan stoppen wat je wil. Dus ik denk dat ze ga maken met rijst vermicelli, garnalen, koriander, sla, vlees.. En dan verschillende hoor, niet alles in 1 gepropt. Maar overal zit wel rijst vermicelli, wortel, sla en koriander in.
Oeh iedereen aan de loempia's vanavond dusquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:09 schreef kwiwi het volgende:
Mmm.. Een Filipijnse kennis is zelfgemaakte springrolls (miniloempia's??) komen brengen. Heb nu al zin in het avondeten
ik nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:14 schreef linpunt het volgende:
[..]
Oeh iedereen aan de loempia's vanavond dus
Ik ook niet, maar ik houd dan ook niet van loempia's.quote:
Lijkt meer op bánh cuôn dan loempia's. Wel mooi gerold, die van mij eindigen altijd met gaten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:33 schreef linpunt het volgende:
[ afbeelding ]
Banh cuon is warm en flubberiger met vlees en gedroogde uitjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:53 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Lijkt meer op bánh cuôn dan loempia's. Wel mooi gerold, die van mij eindigen altijd met gaten.
bedrijfskantinevoerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:51 schreef Zonnetje1981 het volgende:
valt me op dat Rubje erg goed voor voor zichzelf zorgt!
Jum! Laatst ook gemaakt, al mn gasten waren zeer tevreden en het is heel leuk om te doen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:33 schreef linpunt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat recept heb ik hier ook in een kookboek staan, maar ik was het al helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:47 schreef Roze_Marijn het volgende:
Arancini oftewel gefrituurde risottoballetjes, eerste keer dat ik het gemaakt heb, zeker de moeite waard!
spuit elf denk ikquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:50 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat recept heb ik hier ook in een kookboek staan, maar ik was het al helemaal vergeten.
Toen ik het wou maken, had ik nog geen friteuse.
Binnenkort toch maar een keertje maken.
mijn grootste hobby is eten dus dat komt goed uitquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef Roze_Marijn het volgende:
natuurlijk FutureFairytalewij doen niet liever dan koken hier
altijd welkom!
Banh cuon hoeft absoluut niet warm en flubberig te zijn hoor en gedroogde uitjes ben ik nog nooit tegen gekomen. Waar heb je dit vandaan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:15 schreef linpunt het volgende:
[..]
Banh cuon is warm en flubberiger met vlees en gedroogde uitjes.
Ik heb er ook sushi bij gemaakt met surimisticks/bosuitjes/komkommer/wortel.
De warme met uitjes ben ik ook alleen maar in Vietnam tegengekomen. Die vond ik veel lekkerder!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 04:04 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Banh cuon hoeft absoluut niet warm en flubberig te zijn hoor en gedroogde uitjes ben ik nog nooit tegen gekomen. Waar heb je dit vandaan?
Aantrekkelijke omschrijving, minder smakelijke foto.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:56 schreef minilot het volgende:
In navolging van Robin's broodje eerder in dit topic..
[ afbeelding ]
Robuust ontbijt, of eerder lunch, want ik ben al vanaf vijf uur vanmorgen wakker & bezig..
Volkoren bâtard met sriracha-mayo, knapperig gebakken bacon, ovengeroosterde tomaten en krulsla.
vind het er wel lekker uitzien alleen ik hou niet zo van warme tomaat. liever gewoon frisquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Aantrekkelijke omschrijving, minder smakelijke foto.![]()
Lijkt me lekker!
Oeh dat ga ik dan eens proberen. Gewoon van die gebakken uitjes erin dan of echt gebakken uienringen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:49 schreef Nezhi het volgende:
[..]
De warme met uitjes ben ik ook alleen maar in Vietnam tegengekomen. Die vond ik veel lekkerder!
Als ik hier banh cuon haal dan zijn het idd die rijstvellen met sla, witte bami en wat groente/vlees.
Misschien heb ik het gewoon verkeerd begrepen hoor, maar ik kreeg in Vietnam gewoon een schaaltje met een soort zoet-achtige kokos saus, met die kleine rolletjes erin met sla en vlees etc. En daarover heen zaten dan die gebakken uitjes. Het was warm en flubberig :pquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Oeh dat ga ik dan eens proberen. Gewoon van die gebakken uitjes erin dan of echt gebakken uienringen?
Knap als jij zeker weet dat dat bedrijfskantinevoer is als je daar normaliter plastic borden of borden met een logo of een dienblad voor hebt alcohol uit den boze is tijdens je werktijd overdag en ze dit soort maaltijden niet serveren...(tenzij je bij een hele grote multinational werkt met meerdere keukens)quote:FutureFairytale schreef op dinsdag 9 augustus 2011 18:51 uur:[/b]
bedrijfskantinevoer
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:39 schreef rubje het volgende:
[..]
Knap als jij zeker weet dat dat bedrijfskantinevoer is als je daar normaliter plastic borden of borden met een logo of een dienblad voor hebt alcohol uit den boze is tijdens je werktijd overdag en ze dit soort maaltijden niet serveren...(tenzij je bij een hele grote multinational werkt met meerdere keukens)[ afbeelding ] Zal mijn vrouw leuk vinden die elke keer de moeite neemt dit eten te bereiden gezien onze onregelmatige werktijden.[ afbeelding ]
FYI, ik zat gisteren buiten op ons terras te eten aan de' stenen'ronde tafel waar ik als het weer het even toelaat graag het avondeten nuttig.
Vanavond zat ik weer gewoon binnen te happen. terwijl de vrouw weg is..
Ik zei toch al dat rupje goed voor zichzelf zorgt (nou ja, zijn vrouw danquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:39 schreef rubje het volgende:
[..]
Knap als jij zeker weet dat dat bedrijfskantinevoer is als je daar normaliter plastic borden of borden met een logo of een dienblad voor hebt alcohol uit den boze is tijdens je werktijd overdag en ze dit soort maaltijden niet serveren...(tenzij je bij een hele grote multinational werkt met meerdere keukens)[ afbeelding ] Zal mijn vrouw leuk vinden die elke keer de moeite neemt dit eten te bereiden gezien onze onregelmatige werktijden.[ afbeelding ]
FYI, ik zat gisteren buiten op ons terras te eten aan de' stenen'ronde tafel waar ik als het weer het even toelaat graag het avondeten nuttig.
ah sorry ik dacht het vanwege iedere keer die bal aardappelpureequote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:39 schreef rubje het volgende:
[..]
ok! nu heb ik trek in Cha Sieuwquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
Ik heb cha sieuw van de lokale chinees/indo hier.
Ik kom eraanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:34 schreef marcb1974 het volgende:
Pasta met salami, mozarella en spinazie
Nu je het zegt! We zijn duidelijk niet allemaal Robinnetjes.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:20 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Aantrekkelijke omschrijving, minder smakelijke foto.![]()
O, ze waren ook niet warm. Ik had deze tomaten al twee dagen eerder zo'n beetje halfslachtig geroosterd en onder een plens olie in de koelkast bewaard. Maar fris is toch iets anders, inderdaad. Hou je wel van zongedroogde tomaatjes?quote:vind het er wel lekker uitzien alleen ik hou niet zo van warme tomaat. liever gewoon fris
ja die lust ik wel (lekker in stamppotten bv) maar vind gewone rauwe tomaten nog steeds lekkerder (maar dan niet in stamppot)quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Nu je het zegt! We zijn duidelijk niet allemaal Robinnetjes.![]()
Hoe langer ik naar die foto kijk, hoe onaangenamer -ie wordt.Alsof een bruinpuistige Muppet een verschrompelde tong naar me uitsteekt..
[..]
O, ze waren ook niet warm. Ik had deze tomaten al twee dagen eerder zo'n beetje halfslachtig geroosterd en onder een plens olie in de koelkast bewaard. Maar fris is toch iets anders, inderdaad. Hou je wel van zongedroogde tomaatjes?
nou..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef FutureFairytale het volgende:
ah sorry ik dacht het vanwege iedere keer die bal aardappelpuree
Waarom zie ik bij jou zo vaak die plastic (bedrijfsquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:39 schreef rubje het volgende:
[..]
Oeh, heb je daar een recept van?quote:
Deze: http://www.jamieoliver.co(...)sage-prawn-jambalayaquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oeh, heb je daar een recept van?
Ik heb kant en klare Poffertjes. Niet echt super, maar staan lukt niet, dus dit is makkelijk.
kut om te eten maar geen kut voerquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:15 schreef Iemand91 het volgende:
Ik probeer een tompouce op te eten, kut voer
Smoepie noemt mijn man ze.quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:39 schreef minilot het volgende:
Zondagritueel: fruit dat over is in de blender voor een smoothie!![]()
(Ik heb een hekel aan het woord smoothie. Kunnen we daar niet 's een alternatief voor verzinnen?)
[ afbeelding ]
Kokoswater, honing, aardbeien, blauwe bessen, griekse yoghurt.
Jammer dat bevroren bessen klinken alsof ik knikkers in de blender heb gegooid. Niet dat ik daarmee daarnet boven de kerkklokken in het dorp uitkwam..![]()
Ik weet niet of ik dát nou echt een verbetering vind.quote:
Steenfruit rijpt niet na. Pruimen die niet al lekker smaken als je ze koopt zullen nooit wat worden, net als mango, nectarine of perzik, ze worden alleen maar zacht, niet rijper.quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dát nou echt een verbetering vind.
En: pruim!Steenvruchten doen het sowieso goed in smoothies, vind ik, qua smaak en structuur.
O, en omdat steenfruit dat je hier in Nederland koopt vaak keihard is, en dan haal je het in huis in de hoop dat het nog wel zal bijtrekken, en dan check je je fruit elke dag, en dan blijkt het plotseling in een onbewaakt kwartiertje van beton naar prut te zijn gegaan
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |