http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dftquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:50 schreef Plus_Ultra het volgende:
Laatste nieuws is dat er een faillissementsaanvraag is ingediend door de vakbonden. Kwestie van tijd voordat echt het doek valt want ook de leveranciers willen faillissement aanvragen. Game over voor Victor.
Omdat de afkomst van het geld beetje duister isquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef Plus_Ultra het volgende:
leggen ze nog uit waarom er niet geïnvesteerd mag worden.
Geld is geldquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Omdat de afkomst van het geld beetje duister is
quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Heeft er iemand een link naar deel één dan koppel ik hem wel even.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tsja lef had ie wel.quote:Begint nu echt lastig te worden voor victor
Saab toch weer gered (indien dit echt lukt), hopelijk nu permanentquote:*BREAKING NEWS* : Americans to save Saab
A major U.S. investor plans to become a part owner of Saab Automobile, which would provide opportunities to organize the plant. It said a source familiar with the Saab to the Financial Times.
Saab hopes that the agreement must be finalized by the end of the week or weekend, according to Di’s source.
Saab’s CEO and chairman Victor Muller has been in the U.S. for almost two weeks and chased capital. He has negotiated with several U.S. investors, writes DI.
“I can confirm that Victor Muller is working hard to provide both long term and short-term capital to create a stable situation for Saab. More than that, I can not comment,” said Ms Gustav from Saab’s information department.
daar bedenkt victor wel een boekhoudkundige truc voorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:58 schreef pberends het volgende:
Leuk om fabrieken weer te starten, maar wie gaat die auto's kopen?
Hij gaat zeker Grieken leningen verstrekken om Saabs te kopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:34 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
daar bedenkt victor wel een boekhoudkundige truc voor
en dan vragen of het in het Spaans kan hequote:Op maandag 8 augustus 2011 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile
1,02 -0,21 (-17,07%)![]()
Ik zeg even een lezing boeken van Victor zelf![]()
http://www.assemblee.nl/d(...)GOwKoCFcRI3godamRN6w
Victor R. Muller
[ afbeelding ]
CEO Spyker Cars
categorie(ën):
Ondernemerschap![]()
type spreker:
Lezing, Workshop
taal:
Nederlands, Engels, Spaans
Sambal bij?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile AEX:SWAN, NL0009816248
0,9360 -0,08 (-8,24%)
Victor Muller, de directievoorzitter van Saabs moederbedrijf Swedish Automobile, praat deze week in Zweden met vakbonden en Chinese investeerders
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)ezen-en-vakbond.aspx
Dat wordt een prettig gesprek
Hier waarschuwde ik vorige maand al voor. Logisch dat dit gebeurt. Nu zal het faillisementsaanvragen blijven regenen totdat de kas echt helemaal leeg is en niemand Victor nog geld wil lenen.quote:'Meer toeleveranciers willen bankroet Saab'
STOCKHOLM (AFN) - Europese toeleveranciers van de noodlijdende Zweedse autoproducent Saab sturen aan op een faillissement van moederbedrijf Swedish Automobile. Dat zei een woordvoerder van de Europese branchevereniging van toeleveranciers aan de auto-industrie woensdag.
Ads door Google
Victor R. Muller
Bezoek onze website voor meer informatie over Victor R. Muller.
www.assemblee.nl/
REAAL PlusSparen
Hoge rente vanaf ¤ 10.000 inleg. Open uw PlusSpaarrekening online!
digi-sparen.nl/Reaal/Plussparen/
Spaarrente Top 10
Hoogste rente, beste voorwaarden? Vergelijk en kies zélf!
www.fx.nl/spaarrente-top-10
Volgens de woordvoerder bereidt onder meer het Spaanse bedrijf Matrici een faillissementsaanvraag voor. Dat bedrijf zou 2 miljoen euro tegoed hebben van Saab. Ook Duitse bedrijven zouden op een bankroet willen aansturen, in een poging hun rekeningen betaald te krijgen. De productie van Saab ligt al sinds april bijna continu stil door geldproblemen.
Eerder dreigden Zweedse vakbonden en toeleveranciers al met een faillissement voor het bedrijf en losse onderdelen ervan. Die dreiging wist Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, weg te nemen door akkoorden over de betaling van schulden en achterstallige lonen.
Faillissement
,,Bedrijven realiseren zich dat er niets anders op zit dan te proberen een faillissement aan te vragen, omdat het duidelijk is dat Saab dan betaalt'', aldus de woordvoerder.
Een vertegenwoordiger van Saab gaf aan dat het bedrijf overeenstemming wil bereiken met alle toeleveranciers om toekomstige onderbrekingen van de productie te voorkomen. Swedish Automobile gaf eerder aan de productie in de fabrieken van Saab eind augustus weer te willen hervatten.
Zat er al behoorlijk lang aan te komen, kudo's voor ome victor dat hij het nog zo lang heeft weten te trekken met beperkte middelenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier waarschuwde ik vorige maand al voor. Logisch dat dit gebeurt. Nu zal het faillisementsaanvragen blijven regenen totdat de kas echt helemaal leeg is en niemand Victor nog geld wil lenen.
Ik denk dat de kans op winst in het casino groter isquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab heeft vandaag een pijnlijke stap moeten zetten: het merk heeft officieel bekendgemaakt dat het niet op de IAA aanwezig zal zijn.
Saab is niet aanwezig op de IAA in Frankfurt. Dat heeft de Zweedse fabrikant zojuist officieel bekendgemaakt. De fabrikant meldt: “Momenteel hebben we al ons kapitaal nodig voor de herstart van de productie. De IAA zou een mooie gelegenheid zijn om ons modelportfolio aan de wereld te tonen, maar tegenover onze aandeelhouders kunnen we een dergelijke kostenpost niet rechtvaardigen.”
“Ik kan bevestigen dat Saab niet aanwezig is op de IAA,” meldt de Nederlandse woordvoerder Dick Braakhekke. “Op dit moment moeten we keuzes maken en het opnieuw starten van de productie in Trollhättan heeft op dit moment topprioriteit. De IAA levert extra kosten op en het geld kunnen we momenteel beter gebruiken.”
Saab voegt op z’n officiële site aan het nieuws toe dat er snel meer shows zijn na de IAA (LA Auto Show in november, NAIAS Detroit in januari) en dat de nieuwe producten gemakkelijk daar neergezet kunnen worden.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/17291/saab-niet-op-iaa
Saab aandeel ideaal voor wie te lui is om naar het casino te gaan![]()
Nou Volvo kan zo de productie overnemen, ik denk dat het merk niet verdwijntquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab-dealers laten exclusiviteit los
http://85.112.25.68:6081/(...)en-exclusiviteit-los
Zij zien het onweer al aankomen
0,67 -0,11 (-14,10%)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
quote:This story comes to us not from a Swedish paper, but from one that covers Asia-Pacific deals. The subject of the piece was primarily about venture capital deals in Hawaii from a particularly young private equity firm based in New York, that just opened new offices in Colorado, California, and Sweden. Endeavor Advisory Group confirmed to PBN (Pacific Business News) that they’re working on a deal with Saab. David Khalizad, a name we most likely will be getting very familiar with in the next day or so, is CEO of Endeavor, and admitted to PBN, “I must say, you guys look like geniuses,” when they figured out the deal after publishing their original article, confirming that it was true that they’re in talks with Saab. The oddest part is that this is part of a much larger project aimed at Environmental Pojects. Since PBN figured it out from Khalizad, Endeavor all but confirmed it themselves, by posting the PBN article on their website:
In the next 60 days or so, Endeavor plans to announce transactions that will be valued at hundreds of millions of dollars, Khalilzad said.
Those announcements aren’t likely to include any Hawaii companies, but it’s looking to move pretty fast with renewable-energy projects in this state.
One of Endeavor’s first investments could be in the cash-strapped Swedish auto maker Saab, though Khalilzad wouldn’t identify the company beyond saying it’s a Swedish auto maker. It is also working with companies in Germany and Arizona on renewable-energy projects.
The sources also claim that the amount discussed includes taking out the 217 Million EIB loan in a combination of bankloans and equity.
quote:Zweedse deurwaarder legt beslag Saab
UDDEVALLA (AFN) - De organisatie van Zweedse deurwaarders (Kronofogden) heeft een eerste beslag gelegd op banktegoeden van autofabrikant Saab.
Dat zei een woordvoerder van de Kronofogden-vestiging in Uddevalla, dat bezig is bijna honderd claims die toeleveranciers op Saab hebben probeert te verhalen. Het beslag geldt voor circa 550.000 euro op een Saab-rekening bij de grote Zweedse bank SEB en kan de eerste twee tot vier oudste claims plus rente dekken. Het geld is overigens nog niet van de rekening gehaald.
Volgens mij is die vage partij wel geïnteresseerd in Saab, maar dan wel als doorstart ná een faillissement... De termijn (within 60 days) lijkt daar op te duiden, vooral in combinatie met het reeds gelegde beslag op Zweedse bankrekeningen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:15 schreef QBay het volgende:
Amerikanen gaan honderdem miljoenen in Saab pompen.
[..]
Zo'n wazig berichtje is toch goed voor een koerssprong van 80%. Wat een aandeel!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:55 schreef Goverman het volgende:
[..]
Volgens mij is die vage partij wel geïnteresseerd in Saab, maar dan wel als doorstart ná een faillissement... De termijn (within 60 days) lijkt daar op te duiden, vooral in combinatie met het reeds gelegde beslag op Zweedse bankrekeningen...
0,70 +0,03 (+4,48%)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:27 schreef LXIV het volgende:
Zo'n wazig berichtje is toch goed voor een koerssprong van 80%. Wat een aandeel!
Wel leuk om te volgen allemaal hoor!
http://www.rtl.nl/compone(...)-klapt-in-elkaar.xmlquote:VANDAAG 14:17
Het aandeel Swedish Automobile (Saab) krijgt flinke klappen op de beurs. Het fonds verliest 11 procent.
Vandaag maakte de autobouwer bekend opnieuw met geldproblemen te kampen. Geld van beleggers dat is beloofd, maar nog niet is ontvangen, zorgt ervoor dat salarissen niet betaald kunnen worden.
Beleggers schrikken flink van het nieuws. Een aandeel is rond 15 uur nog maar 65 cent waard. Begin deze maand deed een aandeel nog 1,48 euro. Vergeleken met de slotstand van gisteren (0,71) is het maandverlies opgelopen tot meer dan 50 procent.
Iets is pas een gok wanneer de uitkomst van te voren niet vaststaat:quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:42 schreef farscapevr8 het volgende:
lekker om een gokkie mee te nemen dus
Wanneer zou de productie weer starten? 28 augustus toch? Dat is aanstaande maandag. Ik denk niet dat ze dit lukt.quote:do 25 aug 2011, 10:04
Saab heeft per direct 17 miljoen euro nodig
UDDEVALLA (AFN) - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft per direct circa 17 miljoen euro nodig om de grootste financiële problemen op te lossen. Dat bleek donderdag uit gegevens van vakbonden en de Zweedse deurwaardersorganisatie Kronofogden.
Swedish Automobile NV 25-08-2011 (10:57)
0,578 EUR -1,70% -0,01
Volgens de vakbonden is Saab bij elkaar ruim 11 miljoen euro (circa 100 miljoen Zweedse kroon) aan lonen verschuldigd aan het personeel. Kronofogden zoekt daarnaast naar bijna 6 miljoen euro voor de oudste claims van bij elkaar 14 toeleveranciers van Saab.
Een woordvoerster van Saab bevestigde donderdag dat het niet lukt om de eerste 2100 salarissen aan fabrieksmedewerkers volgens plan uit te keren. Ook de lonen voor de 1600 kantoormedewerkers en ingenieurs, gepland voor vrijdag, laat waarschijnlijk op zich wachten.
Betalingsaanmaning
De bonden verwachten op zijn vroegst dinsdag een betalingsaanmaning naar Saab te sturen. Als het automerk zeven dagen na ontvangst de lonen nog steeds niet heeft betaald, kunnen de bonden faillissement aanvragen.
Als Saab van zijn investeerders geld voor de lonen ontvangt, gaat dit echter niet automatisch naar het personeel, bevestigde de chef van Kronofogden donderdagochtend. ,,We houden de Zweedse bankrekeningen van Saab continu in de gaten en zodra er iets opstaat, leggen wij er beslag op voor de schuldeisers van Saab. Ook als de bedragen geoormerkt zijn voor salarisbetaling.''
Deurwaardersorganisatie
Tot nu toe wist de deurwaardersorganisatie circa 352.000 euro te vinden. Dat bedrag wordt volgens de zegsman volgende week verdeeld over het Noorse Kongsberg Automotive en Infotiv. De gevorderde centen zijn overigens niet genoeg om de eerste claims van die twee bedrijven te dekken, want die bedragen bij elkaar omgerekend 406.022 euro.
De productie bij Saab ligt al sinds april merendeels stil door betalingsconflicten met toeleveranciers.
je zal maar de accountant van Saab zijn, wordt je toch ook helemaal gekquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Victor Muller leent aandelen Saab uit om loon te betalen
Durfondernemer Victor Muller is druk aan goochelen met aandelen Swedish Automobile, moederbedrijf van Saab. In een persbericht liet de automaker weten nieuwe aandelen uit te geven aan de Amerikaanse investeerder GEM, maar uit een melding bij de AFM blijkt dat Muller zelf aandelen heeft uitgeleend
Victor Muller krijgt in ruil voor het uitlenen van die aandelen opties terug. Muller mailde Quote nog niet terug en de woordvoerder in Zweden neemt de telefoon niet op, maar via het Zweedse Svenska Dagbladet laat de Spyker-oprichter weten dat hij zijn aandelen heeft uitgeleend aan GEM, de Amerikaanse investeerder in Saab die eerder al geld in Saab heeft gestoken.
Dat uitlenen van aandelen is wellicht nodig om meteen opnieuw geld van GEM te krijgen om zodoende lonen te kunnen betalen, want daar is weer eens een achterstand in ontstaan. Muller zegt opties te hebben gekregen in ruil voor het overdragen van de aandelen. Die opties zijn volgens hem onmiddellijk weer zijn omgezet in niet-genoteerde aandelen met stemrecht (A-aandelen). Van dat laatste maakt de AFM geen melding.
Via een persbericht kondigde Swedish Automobile op 15 augustus al vier miljoen nieuwe aandelen uit te gaan geven. Daarvoor is 15 dagen uitgetrokken, de uitgifteprijs is de gemiddelde koers in die 15 dagen. GEM had schijnbaar geen zin daarop te wachten, en wilde die aandelen direct hebben, volgens Svenska Dagbladet om ze meteen weer in de markt te zetten nu ze nog wat waard zijn. Dat kon alleen door ze te lenen van Muller.
In beleggersfora als die van IEX en De Beurs wordt druk gespeculeerd over het hoe en waarom van het aandelengegoochel, gezien de koersontwikkeling sinds 15 augustus is die aandelendump inderdaad aan de gang. Op die dag stond de koers boven de ¤1,05, op het moment van schrijven is de koers rond de 61 cent. GEM lijkt dus een short-positie met de geleende aandelen te hebben ingenomen, in de hoop er nog wat aan te verdienen.
http://www.quotenet.nl/bi(...)-loon-te-betalen.php
Even de melding bij de AFM bekijken
http://www.afm.nl/nl/prof(...)rissen.aspx?id=12120
Is hij alquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Plus_Ultra het volgende:
je zal maar de accountant van Saab zijn, wordt je toch ook helemaal gek
Bijnaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
Volgens mij zijn het enkel nog particulieren die handelen. En die houden wel van een gokje. Kopen gewoon willekeurig en proberen dezelfde dag nog 10% winst eruit te slepen. Komt die winst niet, dan houden ze vast. Op die manier blijft er wel vraag.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:50 schreef wbeco het volgende:
Hoe komt het dat de prijs van Saab aandelen nog zo hoog staat?
en vervolgens enkele dagen laterquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Victor Muller leent aandelen Saab uit om loon te betalen
http://www.quotenet.nl/bi(...)-loon-te-betalen.php
Saab blijft als merk echt wel bestaan, en de onderdelen lijn ookquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef jpjedi het volgende:
Niet leuk voor Saab of Zweden maar zonder Victor was er al lang geen Saab meer.. Echter het gaat meer om het leedvermaak dat de meester van list en bedrog nu zelf ten onder gaat..
Dat weet ik niet zeker. Het is niet rendabel om zulke kleine aantallen auto's te produceren. En als Volvo het gaat doen dan zijn het gewoon Volvo's met een Saab-sticker. Ook niet geweldig.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Saab blijft als merk echt wel bestaan, en de onderdelen lijn ook
Volvo kan heel prima Saabs maken op hun lijnen
Hij hoopte steeds dat de koers zou stijgen , en dan had ie dat wel gedaan, maar investeerders waren angstig door het sterk wisselde karakter van Muller.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker. Het is niet rendabel om zulke kleine aantallen auto's te produceren. En als Volvo het gaat doen dan zijn het gewoon Volvo's met een Saab-sticker. Ook niet geweldig.
Hoe dan ook blijft er voor de aandeelhouders niks over. Ook niet als Volvo de merknaam Saab gaat voeren.
Wat Victor Muller had moeten doen was toen de overname van Saab bekend was gewoon via een fikse claim-emissie 500 miljoen moeten ophalen. Iedereen had dat toen begrepen en geaccepteerd. En die 500M dan gebruiken om orde op zaken te stellen. Nu is het natuurlijk te laat.
Is normaal, er zijn altijd gokkers die toetreden en weer uitstappen op een dubbeltje hogerquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom, waarom zo'n koersspike de afgelopen dagen? Het zal niet aan voorkennis gelegen hebben!
Volgens nos journaal dachten ze dat er vandaag gelijktijdig met de cijfers een reddingsplan gepresenteerd zou wordenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom, waarom zo'n koersspike de afgelopen dagen? Het zal niet aan voorkennis gelegen hebben!
Muller persoonlijk denk ik niets, de investeerders die in zijn dromen geloofden flink wat.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoeveel geld heeft die Muller nu al verloren met spyker en saab
Soms heb ik het vermoeden dat jij een persoonlijke wrok koestert jegens Victor Muller. Heb je soms veel geld verloren met Spyker/Saab/Swan?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vakbond geeft Saab tot na het weekeinde
Victor Fijn weekeinde
Ik heb een hekel aan oplichters die te faveure van hun eigen ego duizenden mensen misleiden en dieper in de ellende sleurenquote:Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef LXIV het volgende:
Soms heb ik het vermoeden dat ji
[..]
Soms heb ik het vermoeden dat jij een persoonlijke wrok koestert jegens Victor Muller. Heb je soms veel geld verloren met Spyker/Saab/Swan?
quote:za 03 sep 2011, 08:43
Wachten op verlossing van Saabtopman Muller
door ROLIEN CRÉTON
TROLLHÄTTAN - Saabtopman Victor Muller reist deze dagen de halve wereld rond op zoek naar nieuwe investeerders. „Ik weet zelf ook vaak niet waar ik de volgende dag moet zijn”, zegt Muller, terwijl hij de Saabfabrieken in Zweden op het punt staat te verlaten. Zijn missie was de vakbonden te overtuigen om met de faillissementsaanvraag te wachten. Maar het geduld van de bonden is op. „Als er de komende dagen geen concrete resultaten worden geboekt, dan valt wat ons betreft het doek”, aldus Darko Davidovic van de vakbond IFF.
allemaal speculatie op een duppie winst en twintig cent verlies, middelen noemen ze dat, gokkers als jij moeten dat herkennen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
0,740 +0,05 (+7,40%)![]()
Dat terwijl maandag de vakbond bespreekt of ze faillissement gaan aanvragen![]()
101.350 stuks bieden op 0,735
en 100.500 stuks bieden op 0,740![]()
Als dat geen voorkennis is
De vakbonden komen op voor de werknemers. Ze oefenen druk uit op Saab om de salarissen te storten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
welk belang hebben de vakbonden bij een faillissement?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
......gokkers als jij moeten dat herkennen........
Het lijkt erop dat Müller zijn volgende konijn uit de hoge hoed tovert: Saab reorganiseert vrijwilligquote:Op woensdag 7 september 2011 10:38 schreef QBay het volgende:
Om 14:30 is een persconferentie van Victor Muller: http://svtplay.se/v/25265(...)ns_med_victor_muller
Zal het over en uit zijn?
Ik denk niet dat de Zweedse overheid het weer laat gebeuren...twee keer reorganiseren binnen twee jaar? Echt niet. Ik denk, helaas, dat Victor Muller moet stoppen...dit heeft echt geen zin meer. Het imago is kapot (merk ik bij mijn vader) en de potentiële kopers kopen nu een BMW of Audi.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Müller zijn volgende konijn uit de hoge hoed tovert: Saab reorganiseert vrijwillig
quote:Op donderdag 8 september 2011 14:09 schreef QBay het volgende:
Bescherming van de overheid afgewezen, Saab dus failliet.
Ja, maar de vakbonden (IF Metall) gaan vandaag faillissement aanvragen...29 september gaan ze dus nooit halen.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
Saab heeft tot 29 september de tijd om beroep aan te tekenen tegen de uitspraak.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Saab_af__.html?p=2,2
Hopen dat een ander er nog brood in ziet om het merk een doorstart te laten maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:28 schreef QBay het volgende:
[..]
Ja, maar de vakbonden (IF Metall) gaan vandaag faillissement aanvragen...29 september gaan ze dus nooit halen.
Mijn vader belde net, hij is teleurgesteld en ongerust/bang voor (zijn) toekomst.
sterktequote:Op donderdag 8 september 2011 14:28 schreef QBay het volgende:....
Mijn vader belde net, hij is teleurgesteld en ongerust/bang voor (zijn) toekomst.
Afgelopen vrijdagquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
Voorspellende blikquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
Nou Volvo kan zo de productie overnemen, ik denk dat het merk niet verdwijnt
Ik vind het ongelooofwaardig, maar we zullen zien of er aan het eind van de week idd wat betaald is.quote:'Saab heeft alternatief betalingsplan' Laatste update: 19 september 2011 09:44 info .STOCKHOLM - Autofabrikant Saab heeft een alternatief bedacht om salarissen en rekeningen te kunnen betalen als het bedrijf opnieuw geen bescherming tegen schuldeisers krijgt.
Foto: AFP Saab wil de 70 miljoen euro uit een licentieovereenkomst met het Chinese Youngman gebruiken voor de betalingen. Dat schreef de Zweedse zakenkrant Dagens Industri maandag.
Volgens de krant heeft Youngman beloofd dit bedrag aan het eind van de week over te maken. Saab wil de helft van het geld gebruiken om de lonen tot en met oktober te betalen.
Met de rest kan het 25 procent van de vorderingen van zijn toeleveranciers aflossen. De rest van zijn schulden wil Saab in november aflossen na goedkeuring van de investeringen van Youngman en Pang Da ter waarde van 240 miljoen euro.
Een eerste loonuitbetaling moet op 26 september plaatsvinden. Op deze dag behandelt de rechter de faillissementsaanvraag van Saab door vakbond Unionen.
quote:Grootste vakbond vraagt om faillissement Saab
Laatste update: 20 september 2011 14:53 info .STOCKHOLM - De grootste vakbond van personeel bij de noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab, IF Metall, vraagt dinsdagmiddag om 15.00 uur bij de Zweedse rechter het faillissement aan van Saab.
Foto: AFP Dat maakte bondsvoorzitter Stefan Löfven bekend. ''Het is een erg pijnlijk besluit, maar we moeten handelen om de loonvordering van onze 1500 leden bij Saab te waarborgen. We kunnen niet langer wachten.''
Saab heeft de lonen van augustus, circa elf miljoen euro, nog niet uitgekeerd aan zijn 3600 medewerkers. De bonden voor kantoorpersoneel en het hogere kader vroegen de rechtbank in Vänersborg, waar de Saabfabrieken in Trollhättan geografisch onder vallen, daarom vorige week al om het bankroet van het automerk.
.De rechtbank in Vänersborg behandelt maandag de faillissementsaanvragen. Als Saab voor die tijd de lonen uitkeert, is er geen juridische grond meer voor de verzoeken.
Die ontbreekt ook als de rechter in Göteborg in hoger beroep later deze week eventueel ja zegt tegen een reorganisatie van Saab. ''Wij gaan ervan uit dat het gerechtshof Saab die mogelijkheid geeft, zodat ons verzoek niet langer actueel is'', aldus Löfven.
Lonen
Tijdens een juridisch goedgekeurde herstructurering van in beginsel drie maanden worden de lonen door de Zweedse staat betaald en is Saab beschermd tegen oude schuldeisers. Bij hen staat Saab voor 150 miljoen euro in het krijt. Nieuwe rekeningen en de belastingaanslag moeten wel gewoon worden betaald.
Nou wederom 3 maanden uitstel, ik ben benieuwd of victor de boel ooit nog draaiend krijgt. Hoe lang ligt de productie daar nu al stil, (1/2 jaar?), dat is toch echt niet goed voor je bedrijf zonder dat er productie tegen over staat.quote:Saab krijgt bescherming tegen schuldeisers
Laatste update: 21 september 2011 13:56 info .AMSTERDAM - De noodlijdende autofabrikant Saab krijgt bescherming tegen zijn schuldeisers. Dit heeft de Zweedse rechtbank woensdag besloten.
Foto: Autoweek Saab zag zijn aanvraag van bescherming tegen schuldeisers eerder deze maand afgewezen door de rechter in Vänersborg.
Het bedrijf is het personeel nog loon over augustus verschuldigd en heeft openstaande rekening van toeleveranciers ter waarde van 150 miljoen euro. Met de bescherming wil het bedrijf tijd krijgen om orde op zaken te stellen.
Volgens topman Victor Muller van Saab-eigenaar Swedish Automobile geldt de bescherming in eerste instantie voor 3 maanden, maar is een verlenging mogelijk.
Levensvatbaar
Muller verwelkomde het besluit. ''Het betekent dat Saab als levensvatbaar wordt beschouwd en dat het bedrijf de kans heeft om te overleven.'' Ook kan Saab nu overgaan tot het uitbetalen van de salarissen. Dat zal ''snel'' gebeuren, aldus Muller.
Saab heeft nu de tijd om zonder druk van schuldeisers de boel op de rit te krijgen, terwijl er nog altijd gewacht wordt op 245 miljoen euro van twee Chinese investeerders.
Saab moet de salarissen over augustus nog betalen en heeft nog een schuld van 150 miljoen euro aan toeleveranciers.
Levertijden verkorten maar wel maanden dicht zijn en de klanten die al iets besteld hebben in het ongewisse laten, dat is betrouwbaar.quote:Saab wil onder andere de levertijden verkorten
Maar z'n bedrijf staat er nog steeds. Dat moet toch een zure constatering voor jou zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
10 jaar ouder in 10 maanden
Z'n bedrijf, het bedrijf van banken en investeerders wat hij probeert te redden bedoel je. En we moeten nu nog 3 maanden geduld hebben om te zien of het die tijd zonder productie ook nog gaat overleven. Zoals al gemeld is het natuurlijk dodelijk voor een productiebedrijf om stilstand te hebben en hoe langer dat duurt het erger het wordt. Dan hebben we nu de beloftes dat er reorganistaties aan komen ik ben heel benieuwd of het hem gaat lukken.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar z'n bedrijf staat er nog steeds. Dat moet toch een zure constatering voor jou zijn.
Wat ik niet snap aan dit bericht is waarom de chinezen dan niet gewoon voor een prikkie die 29% aandelen aanschaffen en het resterende geld wat men hierdoor overhoud gewoon meteen kunnen gebruiken voor het opnieuw opstarten van saab, dus openstaande facturen betalen en lonen weer gaan betalen en weer productie gaan draaien.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuw gedoe over reddingsplan Saab![]()
Belang Chinezen veel groter![]()
Een aandeel Swedish Automobile kost nu ¤ 1,04. Daarmee is de onderneming circa ¤ 26 mln waard, nog slechts eentiende van het bedrag waarvoor de Chinezen willen participeren.
Bij de aanvankelijk overeengekomen uitgiftekoers van ¤ 4,19 zou Pang Da een belang van 24% krijgen in Swedish Automobile en Youngman een belang van 29,9%. Als de Chinezen nu aandelen krijgen voor een lagere prijs zal hun belang in Swedish Automobile dus mogelijk vele malen groter uitvallen. Probleem daarbij kan zijn dat de bedrijven een bod moeten uitbrengen op de hele onderneming. Dat is immers verplicht als het belang boven de 30% uitkomt.
Investering in tranches
Een mogelijke oplossing biedt het feit dat de investering blijkens het bericht van vrijdag nu in twee tranches zal plaatsvinden, iets waar eerder geen sprake van was. In dat geval kan in eerste instantie een klein belang aangekocht worden. Als de koers dan stijgt, hoeft voor het restant een minder grote aanpassing te worden gedaan.
Tjeezus, de Zweedse overheid doet er echt ALLES aan om Saab failliet te laten gaan. Dit begint gewoon sneu te worden voor Victor Muller, de overheid werkt hem aan alle kanten tegen. Dit zijn gewoon maffiapraktijken. Het bedrijf infiltreren en vervolgens van binnenuit opblazen, ongelooflijkquote:Guy Lofalk has turned his back on Saab
According to sources to P4 West, one of them being a high profile source at Saab, the administrator Guy Lofalk is acting upon instructions from the finance department to get rid of Youngman who wishes to become part-owner of Saab. One of P4 West’s sources states that: “Saab has had Anders Borg as an administrator.”
P4 West can now reveal important details in the play behind the scenes of Saab’s reconstruction.
According to several sources to P4 West, one of them being a high profile person at Saab, the administrator in charge of reconstruction at Saab is acting on behalf of the finance department to rid Saab of its CEO Victor Muller.
According to these sources Saab’s administrator Guy Lofalk has traveled to China and managed the Chinese companies Pang Da and Youngman to withdraw their promises of investment in Saab, which would explain why Saab has not received its 70 million Euro which Youngman was to have deposited into Saabs accounts around September 25th.
Guy Lofalk shall according to these sources have said to the Chinese that the European Investment Bank, EIB, will want to end the term for its loan to Saab which causes the Swedish Government, who guaranteed the loan to demand the money back from the securities they have within Saab.
The EIB loan is right now 2,2 Billion SEK.
In such the Swedish government would own whatever is left of Saab, for example Saab Parts and Saab Tools where Saab’s tools are placed.
After China, Lofalk visited china he traveled to Stockholm to visit the Swedish National Debt Office. There he stated that the Chinese had not paid the amount promised to Saab and that the NDO should tell the EIB to cancel the loan to Saab.
Lofalk sais that he has found a new buyer for Saab which would be Volvo’s Chinese owner Geely.
The background for Guy Lofalk’s actions lies within the lines of prime-minister Fredrik Reinfeldt and finance minister Anders Borg, to get rid of both Victor Muller and Vladimir Antonov.
A source claims that: “Guy Lofalk has run its own race together with the Moderate Party.”
This is to have happened without the knowledge of the Ministry of Enterprise which is the department that has handled Saab’s issues before.
Misschien hebben ze Victor zijn spelletje gewoon doorquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:24 schreef QBay het volgende:
Tjeezus, de Zweedse overheid doet er echt ALLES aan om Saab failliet te laten gaan. Dit begint gewoon sneu te worden voor Victor Muller, de overheid werkt hem aan alle kanten tegen. Dit zijn gewoon maffiapraktijken. Het bedrijf infiltreren en vervolgens van binnenuit opblazen, ongelooflijk![]()
.
Nee, ze willen duidelijk Saab compleet slopen en doorgaan met alleen Volvo. Volvo is het vriendje van de Zweedse overheid. Jammer voor de 3000 mensen die afhankelijk zijn van Saab, maar hun regering laat ze vallen als een baksteen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Misschien hebben ze Victor zijn spelletje gewoon door![]()
En wensen zij geen zaken te doen met een oplichter
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:11 schreef QBay het volgende:
Deal met Pang Da is van de baan -> faillissement is nu onvermijdelijk![]()
.
En de poen is binnenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:11 schreef QBay het volgende:
Deal met Pang Da is van de baan -> faillissement is nu onvermijdelijk![]()
.
quote:North Street steekt geld in Saab
Laatste update: 20 oktober 2011 14:58 info.
ZEEWOLDE - Swedish Automobile, het moederbedrijf van de Zweedse autofabrikant Saab, heeft een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse investeringsmaatschappij North Capital.
Foto: Autoweek
Die voorziet het geplaagde autobedrijf van nieuw kapitaal waarmee de reorganisatie bij Saab moet worden doorgezet.
North Street krijgt voor 11,8 miljoen dollar (8,6 miljoen euro) ruim 2,3 miljoen aandelen Swedish Automobile in handen. Daarnaast verstrekt het een lening van 60 miljoen dollar aan Saab.
De deal is volgens Swedish Automobile noodzakelijk omdat het onduidelijk is of de door Chinese bedrijven Youngman en Pang Da toegezegde bedragen op korte termijn beschikbaar komen.
Saab heeft onmiddelijk geld nodig om de reorganisatie van het bedrijf door te kunnen zetten.
Afronding
Beide partijen willen de overeenkomst voor maandag afronden. De fondsen zouden binnen 2 dagen na de afronding beschikbaar moeten zijn.
North Street tekende eind vorige maand een voorlopige koopovereenkomst met Swedish Automobile voor het sportwagenmerk Spyker. Met die transactie is een bedrag van circa 32 miljoen euro gemoeid.
Dus het gerucht hier boven zou het dan moeten zijn dat NSC alles gaat overnemen.quote:Saab slaat overnamebod Chinezen af
Laatste update: 21 oktober 2011 09:39 info.
AMSTERDAM - Topman Victor Muller van Swedish Automobile, eigenaar van het noodlijdende Saab, heeft een overnamebod van zijn Chinese investeerders Youngman en Pang Da op het bedrijf afgeslagen.
Foto: AFP
''Het bod was onacceptabel, omdat het zou zorgen voor een verandering van de controleclausule bij het bedrijf en dat zou mogelijk het einde van Saab betekenen'', aldus Muller vrijdag tegen persbureau Reuters.
De topman wilde de geboden overnamesom niet noemen. Youngman en Pang Da weigerden commentaar te geven.
Afspraken
Volgens Muller moeten Youngman en Pang Da, wanneer ze nog steeds geïnteresseerd zijn in Saab, zich houden aan de afspraken die ze in juli met het bedrijf sloten.
In ruil voor miljoenen euro's zouden de twee volgens de topman een belang krijgen van 53,9 procent in Saabmoeder Swedisch Automobile, dat in Amsterdam is genoteerd op de beurs.
Muller stelde ook dat er ''altijd een plan B'' is, mochten de Chinezen helemaal weglopen van Saab. Details van 'Plan B' wilde hij niet geven.
Scherp
Volgens econoom David Tomic van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), heeft Muller met het afslaan van het overnamebod de verhouding met zijn Chinese investeerders op scherp gezet.
''Ik vraag me af of de uitlatingen niet tegen het zere been van de Chinezen zijn. Of de verhoudingen niet op scherp worden gezet en of ze dit wel zullen accepteren'', aldus Tomic.
Saab rolt richting afgrondquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef Basp1 het volgende:.........
Maar ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen, ik vrees het ergste voor saab.
Voor 31 oktober wordt het faillissement uitgesprokenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile stelt kwartaalcijfers uit
Swedish Automobile stelt de publicatie van de resultaten van het derde kwartaal uit tot 30 november. Dat meldde het geplaagde autobedrijf vrijdag. Oorspronkelijk zouden de cijfers op 28 oktober worden gepresenteerd.
Het moederbedrijf van de Zweedse autoproducent Saab bevestigde verder dat het een bod van de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da op Saab heeft afgewezen. De bedrijven zouden het bod hebben uitgebracht omdat de omstandigheden rond Saab zijn veranderd sinds ze een overeenkomst met Swedish Automobile sloten voor een investering in het bedrijf.
Swedish Automobile heeft Youngman en Pang Da gevraagd of ze nog altijd bereid en in staat zijn om de in juli gemaakte afspraken na te komen. Daarop heeft het bedrijf echter nog geen antwoord ontvangen. De gesprekken met de Chinese investeerders lopen nog altijd.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft
Wanneer is het nou eens afgelopen met dit circus
Ik vrees ervoor, maar die chinezen hebben zich ook wel als honden gedragen. Hyena's is nog een beter woord dan honden.quote:
Moet je eens kijken naar al het zuur in het Laura Dekker topic.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen?![]()
Wat heb je aan zulke financiele mannetjes die soms financieringen kunnen regelen maar totaal niet in staat zijn om bedrijven te organisaren zodat ze ook daadwerkelijk geld maken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen?![]()
quote:Lofalk sued by other company
Saabs administrator Guy Lofalk is having troubled times. Last week he offered the chinese to buy whole of Saab, without Muller or Antonov and without any requirements for future production in Trollhättan, for a joke of a price.
Next week the district court in Lycksele (northern sweden) is demanding him a sum of eleven million swedish crowns for a broken promise in another reconstruction he was responsible for. And in the middle of all this, Saab rips apart its deal with the Chinese.
The lawyer Guy Lofalk demanded eleven million in advance to start working with Saabs reconstruction. And an additional five to seven million if the mission was successful.
[....]
But Guy Lofalk doesn’t only work with the Saab deal these days. Another reconstruction that he has been responsible has caught up with him. In court…
[....]
According to Kjin Schakt they were promised a super-benfit-rights by Guy Lofalk, but in the end ended up with nothing. Kjin Schakt has now sued Guy Lofalk for eleven million crowns, the exact amount that he demanded in advance from Saab a few weeks ago.
IN het kader van de chaos omtrent geldschieters zeggen de chinezen toch dat ze nog wel saab willen redden/ overnemen. .quote:'Deal met Saab is nog geldig'
Laatste update: 25 oktober 2011 10:11 info.
PEKING - De Chinese autobedrijven Pang Da en Youngman zijn nog altijd van plan hun beloofde investering in het Zweedse automerk Saab door te zetten. Dat lieten ze dinsdag weten.
Foto: Autoweek
Pang Da gaf in een melding aan de Chinese effectenbeurs aan dat er de afgelopen weken diverse opties voor Saab zijn onderzocht. ''Maar totdat er een nieuwe overeenkomst wordt gesloten, denken we dat de vorige juridisch bindend blijft'', aldus het bedrijf.
In de afgelopen week bracht Pang Da samen met Youngman tot twee keer toe een bod uit op alle aandelen Saab. Moederbedrijf Swedish Automobile (Swan) wees die echter van de hand.
Op tijd
Pang Da en Youngman beloofden afgelopen zomer 245 miljoen euro te investeren in Saab, in ruil voor een belang in Swan. Die deal werd door het Nederlandse bedrijf zondag echter opgezegd, omdat de Chinese bedrijven niet konden aantonen op tijd aan de afspraken te kunnen voldoen.
Ondanks dat besluit gaf ook Youngman dinsdag aan dat het nog niet afziet van een deal met Saab. ''We blijven bereid om Saab te helpen'', stelde het bedrijf.
Youngman gaf aan dat het Saab al heeft voorzien van een overbruggingskrediet van 11 miljoen dollar en van een afgesproken bedrag in ruil voor aandelen.
Eerder stelde Swedish Automobile al dat het in gesprek blijft met de Chinese bedrijven.
http://www.carros.nl/auto(...)aab-personeel-brief/quote:Beste medewerker
De gebeurtenissen van de afgelopen paar dagen vragen om uitleg van onze kant, want ik kan me voorstellen dat u erg ongerust bent en waarschijnlijk veel vragen heeft. Ik ben me zeer bewust van de zorgen die de nieuwe situatie veroorzaakt, niet in het minst vanwege uw werk en komende salaris. Gelooft u me dat deze zaken de hoogste prioriteit hebben en dat we werken aan de situatie.
Wat is er gebeurd? Na het winnen van het hoger beroep om in reconstructie te mogen gaan, nu een maand geleden, zijn we begonnen aan de voorbereidingen voor de vergadering van crediteuren op 31 oktober. Het werd ons echter vrij snel duidelijk dat een aantal individuen in het reconstructieproces met een andere agenda werkt, die leidde tot onnodige media-aandacht. Na een bezoek van de administrateur, Guy Lofalk, werd in China het nieuws verspreid dat Geely een bod op Saab had ingediend en dat onze partner Youngman buiten spel stond. Die situatie was snel onder controle toen Geely zich terugtrok en Youngman en Pang Da hun financiële toezegging hernieuwden vorige week.
Aangezien de reconstructie enige financiering vereist en het nog onzeker was of Youngman en Pang Da de overeengekomen planning zouden halen, besloot het management van Swan om North Street Capital te benaderen, een Amerikaans privaat financieringsbedrijf, dat bereid was tot $ 70 miljoen te investeren. Wij zijn van mening dat dit bedrag meer dan voldoende is om de reconstructie voort te zetten, in afwachting van een reactie van Youngman en Pang Da. Lofalk had echter een andere mening, en besloot, ondanks de financiële betrokkenheid van North Street Capital, de reconstructie te beëindigen bij de rechtbank in Vanersborg. We zullen in beroep gaan tegen het besluit om de reconstructie te staken en een vervanger voor Lofalk vragen.
De rechtbank zal hierover tegen het eind van volgende week beslissen en wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen, zoals aanvullende financiering van Swan (Swedish Automobile, red).
Vriendelijke groeten,
Victor Muller
Swedish Automobilequote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
quote:'Curator Saab gooit handdoek in de ring'
TROLLHATTAN - Saabcurator Guy Lofalk overweegt het herstructureringsproces van het noodlijdende Zweedse automerk te beëindigen.
Foto: Autoweek Dit zei Lofalk dinsdag in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.
Volgens de curator bevindt Saab zich op een doodlopende weg en is er geen hoop meer op een succesvolle herstructurering.
'Aandeelhouders Swan met lege handen'quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Bewindvoerder Saab: ‘Het geld is op!’quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.quote:AFM legt handel Swedish Mobile stil
Laatste update: 12 december 2011 15:05 info.
AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de handel in aandelen Swedish Automobile, fabrikant van Saab, stilgelegd in afwachting van een persbericht. Dat heeft de toezichthouder maandag bekendgemaakt.
Foto: AFP
De Zweedse zakenkrant Dagens Industri meldde eerder op de dag dat Saabtopman Victor Muller mogelijk maandag nog het faillissement van het noodlijdende Zweedse automerk aanvraagt.
Saab staat bij toeleveranciers voor minstens 150 miljoen euro in het krijt en is zijn personeel ook de lonen over november van circa 11 miljoen euro schuldig. Het bedrijf maakt al sinds april door geldgebrek voor onderdelen geen auto's meer.
En Vicor zijn luchtkasteel is geploftquote:Op maandag 12 december 2011 15:37 schreef Basp1 het volgende:
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.
Zo nog een weekje uitstel.quote:Saab krijgt meer tijd van Zweedse rechter
Laatste update: 14 december 2011 07:21 info.
VÄNERSBORG - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile (Swan), krijgt van de Zweedse rechter 4 dagen extra voor het maken van een plan om aan te tonen dat het bedrijf in de toekomst levensvatbaar is.
Foto: Autoweek
Dat bevestigde de rechtbank woensdagochtend. Saab heeft zelf om het uitstel gevraagd om zijn pleidooi met bewijsvoering voor de voortgang van de huidige reorganisatie beter te kunnen onderbouwen.
De rechtbank ziet geen gronden het verzoek te weigeren en wil het automerk en zijn curator Guy Lofalk maandag om 13 uur zien. Eerder moest Saab donderdag al zijn visie inleveren.
Lofalk vroeg de rechter vrijdag de reorganisatie van Saab te stoppen, omdat het bedrijf geen geld meer had. Daarmee zou de weg vrij zijn naar een faillissementsaanvraag. Dinsdag ontving Saab echter weer geld van beoogd partner Youngman uit China.
De hoogte van het bedrag is onbekend, maar het gaat minstens om 3,3 miljoen euro waarmee Saab de belastingaanslag heeft betaald. De lonen over november van naar schatting 11 miljoen euro zijn nog niet uitgekeerd.
Nee, hoezoquote:Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet
Ben je een Saab rijder?
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?quote:Op donderdag 22 december 2011 15:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, hoezo
20 jaar geleden wel een 9000 gehad maar die al in 1993 verkocht
Sindsdien geen Saab meer gereden
Victor nu ook niet meerquote:Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet Ben je een Saab rijder?
Saab laat schuld van bijna 1,5 miljard achterquote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Falco het volgende:
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?
victor zijn chinese vriemdjes toch wel uit zijn saaab avontuur ?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spyker nog steeds hard op zoek naar geld![]()
De amateur-boekhouders zijn inmiddels al lang afgehaakt maar wie de financiële huishouding van Spyker nog kan volgen, zal niet opkijken van het gegeven dat de sportwagenfabrikant nog steeds op zoek is naar geld.![]()
In een persbericht doet Spyker een boekje open over de huidige financiële situatie. Daar is voor de gemiddelde lezer geen touw aan vast te knopen, maar we zullen proberen om de belangrijkste zaken in Jip en Janneke-taal op te schrijven. In de eerste helft van 2012 heeft Spyker een winst gemaakt van 126 miljoen euro, vooral te danken aan een ‘financiële herstructurering’ die 131 miljoen heeft opgeleverd. Het operationele verlies bedraagt desondanks 1,4 miljoen euro.
“Nu we de kosten serieus naar beneden hebben gebracht, zijn de operationale verliezen te overzien. Na twee tumultueuze jaren kijken we uit naar stabiele en duurzame productie. Ondertussen houden we onze ogen open voor investeringen die goed kunnen zijn voor Spyker”, aldus Victor Muller.
De Spyker-baas vervolgt: “De eerste helft van het jaar stond in het teken van het financieel stabiel maken van het bedrijf door herstructurering van de grote schuldenlast bij de aandeelhouders en het maken van schikkingen met de crediteuren. We hebben overeenkomsten gesloten met bijna alle toeleveranciers van de C8 Aileron en de productie van de auto is inmiddels hervat.”
Om Spyker en de productie van de Aileron de komende 12 maanden draaiende te houden, is echter geld nodig. Daarover wordt op dit moment met ‘een aantal geïnteresseerde investeerders’ gesproken. Mocht het benodigde geld niet worden gevonden, ‘dan zijn Spykers mogelijkheden om door te gaan als bedrijf hoogst onzeker’.
http://www.autoweek.nl/au(...)rd-op-zoek-naar-geld
Wie van de fokkertjes heeft nog wat geld voor Victor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |