0,70 +0,03 (+4,48%)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:27 schreef LXIV het volgende:
Zo'n wazig berichtje is toch goed voor een koerssprong van 80%. Wat een aandeel!
Wel leuk om te volgen allemaal hoor!
http://www.rtl.nl/compone(...)-klapt-in-elkaar.xmlquote:VANDAAG 14:17
Het aandeel Swedish Automobile (Saab) krijgt flinke klappen op de beurs. Het fonds verliest 11 procent.
Vandaag maakte de autobouwer bekend opnieuw met geldproblemen te kampen. Geld van beleggers dat is beloofd, maar nog niet is ontvangen, zorgt ervoor dat salarissen niet betaald kunnen worden.
Beleggers schrikken flink van het nieuws. Een aandeel is rond 15 uur nog maar 65 cent waard. Begin deze maand deed een aandeel nog 1,48 euro. Vergeleken met de slotstand van gisteren (0,71) is het maandverlies opgelopen tot meer dan 50 procent.
Iets is pas een gok wanneer de uitkomst van te voren niet vaststaat:quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:42 schreef farscapevr8 het volgende:
lekker om een gokkie mee te nemen dus
Wanneer zou de productie weer starten? 28 augustus toch? Dat is aanstaande maandag. Ik denk niet dat ze dit lukt.quote:do 25 aug 2011, 10:04
Saab heeft per direct 17 miljoen euro nodig
UDDEVALLA (AFN) - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft per direct circa 17 miljoen euro nodig om de grootste financiële problemen op te lossen. Dat bleek donderdag uit gegevens van vakbonden en de Zweedse deurwaardersorganisatie Kronofogden.
Swedish Automobile NV 25-08-2011 (10:57)
0,578 EUR -1,70% -0,01
Volgens de vakbonden is Saab bij elkaar ruim 11 miljoen euro (circa 100 miljoen Zweedse kroon) aan lonen verschuldigd aan het personeel. Kronofogden zoekt daarnaast naar bijna 6 miljoen euro voor de oudste claims van bij elkaar 14 toeleveranciers van Saab.
Een woordvoerster van Saab bevestigde donderdag dat het niet lukt om de eerste 2100 salarissen aan fabrieksmedewerkers volgens plan uit te keren. Ook de lonen voor de 1600 kantoormedewerkers en ingenieurs, gepland voor vrijdag, laat waarschijnlijk op zich wachten.
Betalingsaanmaning
De bonden verwachten op zijn vroegst dinsdag een betalingsaanmaning naar Saab te sturen. Als het automerk zeven dagen na ontvangst de lonen nog steeds niet heeft betaald, kunnen de bonden faillissement aanvragen.
Als Saab van zijn investeerders geld voor de lonen ontvangt, gaat dit echter niet automatisch naar het personeel, bevestigde de chef van Kronofogden donderdagochtend. ,,We houden de Zweedse bankrekeningen van Saab continu in de gaten en zodra er iets opstaat, leggen wij er beslag op voor de schuldeisers van Saab. Ook als de bedragen geoormerkt zijn voor salarisbetaling.''
Deurwaardersorganisatie
Tot nu toe wist de deurwaardersorganisatie circa 352.000 euro te vinden. Dat bedrag wordt volgens de zegsman volgende week verdeeld over het Noorse Kongsberg Automotive en Infotiv. De gevorderde centen zijn overigens niet genoeg om de eerste claims van die twee bedrijven te dekken, want die bedragen bij elkaar omgerekend 406.022 euro.
De productie bij Saab ligt al sinds april merendeels stil door betalingsconflicten met toeleveranciers.
je zal maar de accountant van Saab zijn, wordt je toch ook helemaal gekquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Victor Muller leent aandelen Saab uit om loon te betalen
Durfondernemer Victor Muller is druk aan goochelen met aandelen Swedish Automobile, moederbedrijf van Saab. In een persbericht liet de automaker weten nieuwe aandelen uit te geven aan de Amerikaanse investeerder GEM, maar uit een melding bij de AFM blijkt dat Muller zelf aandelen heeft uitgeleend
Victor Muller krijgt in ruil voor het uitlenen van die aandelen opties terug. Muller mailde Quote nog niet terug en de woordvoerder in Zweden neemt de telefoon niet op, maar via het Zweedse Svenska Dagbladet laat de Spyker-oprichter weten dat hij zijn aandelen heeft uitgeleend aan GEM, de Amerikaanse investeerder in Saab die eerder al geld in Saab heeft gestoken.
Dat uitlenen van aandelen is wellicht nodig om meteen opnieuw geld van GEM te krijgen om zodoende lonen te kunnen betalen, want daar is weer eens een achterstand in ontstaan. Muller zegt opties te hebben gekregen in ruil voor het overdragen van de aandelen. Die opties zijn volgens hem onmiddellijk weer zijn omgezet in niet-genoteerde aandelen met stemrecht (A-aandelen). Van dat laatste maakt de AFM geen melding.
Via een persbericht kondigde Swedish Automobile op 15 augustus al vier miljoen nieuwe aandelen uit te gaan geven. Daarvoor is 15 dagen uitgetrokken, de uitgifteprijs is de gemiddelde koers in die 15 dagen. GEM had schijnbaar geen zin daarop te wachten, en wilde die aandelen direct hebben, volgens Svenska Dagbladet om ze meteen weer in de markt te zetten nu ze nog wat waard zijn. Dat kon alleen door ze te lenen van Muller.
In beleggersfora als die van IEX en De Beurs wordt druk gespeculeerd over het hoe en waarom van het aandelengegoochel, gezien de koersontwikkeling sinds 15 augustus is die aandelendump inderdaad aan de gang. Op die dag stond de koers boven de ¤1,05, op het moment van schrijven is de koers rond de 61 cent. GEM lijkt dus een short-positie met de geleende aandelen te hebben ingenomen, in de hoop er nog wat aan te verdienen.
http://www.quotenet.nl/bi(...)-loon-te-betalen.php
Even de melding bij de AFM bekijken
http://www.afm.nl/nl/prof(...)rissen.aspx?id=12120
Is hij alquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Plus_Ultra het volgende:
je zal maar de accountant van Saab zijn, wordt je toch ook helemaal gek
Bijnaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
Volgens mij zijn het enkel nog particulieren die handelen. En die houden wel van een gokje. Kopen gewoon willekeurig en proberen dezelfde dag nog 10% winst eruit te slepen. Komt die winst niet, dan houden ze vast. Op die manier blijft er wel vraag.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:50 schreef wbeco het volgende:
Hoe komt het dat de prijs van Saab aandelen nog zo hoog staat?
en vervolgens enkele dagen laterquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Victor Muller leent aandelen Saab uit om loon te betalen
http://www.quotenet.nl/bi(...)-loon-te-betalen.php
Saab blijft als merk echt wel bestaan, en de onderdelen lijn ookquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef jpjedi het volgende:
Niet leuk voor Saab of Zweden maar zonder Victor was er al lang geen Saab meer.. Echter het gaat meer om het leedvermaak dat de meester van list en bedrog nu zelf ten onder gaat..
Dat weet ik niet zeker. Het is niet rendabel om zulke kleine aantallen auto's te produceren. En als Volvo het gaat doen dan zijn het gewoon Volvo's met een Saab-sticker. Ook niet geweldig.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Saab blijft als merk echt wel bestaan, en de onderdelen lijn ook
Volvo kan heel prima Saabs maken op hun lijnen
Hij hoopte steeds dat de koers zou stijgen , en dan had ie dat wel gedaan, maar investeerders waren angstig door het sterk wisselde karakter van Muller.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker. Het is niet rendabel om zulke kleine aantallen auto's te produceren. En als Volvo het gaat doen dan zijn het gewoon Volvo's met een Saab-sticker. Ook niet geweldig.
Hoe dan ook blijft er voor de aandeelhouders niks over. Ook niet als Volvo de merknaam Saab gaat voeren.
Wat Victor Muller had moeten doen was toen de overname van Saab bekend was gewoon via een fikse claim-emissie 500 miljoen moeten ophalen. Iedereen had dat toen begrepen en geaccepteerd. En die 500M dan gebruiken om orde op zaken te stellen. Nu is het natuurlijk te laat.
Is normaal, er zijn altijd gokkers die toetreden en weer uitstappen op een dubbeltje hogerquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom, waarom zo'n koersspike de afgelopen dagen? Het zal niet aan voorkennis gelegen hebben!
Volgens nos journaal dachten ze dat er vandaag gelijktijdig met de cijfers een reddingsplan gepresenteerd zou wordenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom, waarom zo'n koersspike de afgelopen dagen? Het zal niet aan voorkennis gelegen hebben!
Muller persoonlijk denk ik niets, de investeerders die in zijn dromen geloofden flink wat.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoeveel geld heeft die Muller nu al verloren met spyker en saab
Soms heb ik het vermoeden dat jij een persoonlijke wrok koestert jegens Victor Muller. Heb je soms veel geld verloren met Spyker/Saab/Swan?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vakbond geeft Saab tot na het weekeinde
Victor Fijn weekeinde
Ik heb een hekel aan oplichters die te faveure van hun eigen ego duizenden mensen misleiden en dieper in de ellende sleurenquote:Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef LXIV het volgende:
Soms heb ik het vermoeden dat ji
[..]
Soms heb ik het vermoeden dat jij een persoonlijke wrok koestert jegens Victor Muller. Heb je soms veel geld verloren met Spyker/Saab/Swan?
quote:za 03 sep 2011, 08:43
Wachten op verlossing van Saabtopman Muller
door ROLIEN CRÉTON
TROLLHÄTTAN - Saabtopman Victor Muller reist deze dagen de halve wereld rond op zoek naar nieuwe investeerders. „Ik weet zelf ook vaak niet waar ik de volgende dag moet zijn”, zegt Muller, terwijl hij de Saabfabrieken in Zweden op het punt staat te verlaten. Zijn missie was de vakbonden te overtuigen om met de faillissementsaanvraag te wachten. Maar het geduld van de bonden is op. „Als er de komende dagen geen concrete resultaten worden geboekt, dan valt wat ons betreft het doek”, aldus Darko Davidovic van de vakbond IFF.
allemaal speculatie op een duppie winst en twintig cent verlies, middelen noemen ze dat, gokkers als jij moeten dat herkennen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
0,740 +0,05 (+7,40%)![]()
Dat terwijl maandag de vakbond bespreekt of ze faillissement gaan aanvragen![]()
101.350 stuks bieden op 0,735
en 100.500 stuks bieden op 0,740![]()
Als dat geen voorkennis is
De vakbonden komen op voor de werknemers. Ze oefenen druk uit op Saab om de salarissen te storten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
welk belang hebben de vakbonden bij een faillissement?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
......gokkers als jij moeten dat herkennen........
Het lijkt erop dat Müller zijn volgende konijn uit de hoge hoed tovert: Saab reorganiseert vrijwilligquote:Op woensdag 7 september 2011 10:38 schreef QBay het volgende:
Om 14:30 is een persconferentie van Victor Muller: http://svtplay.se/v/25265(...)ns_med_victor_muller
Zal het over en uit zijn?
Ik denk niet dat de Zweedse overheid het weer laat gebeuren...twee keer reorganiseren binnen twee jaar? Echt niet. Ik denk, helaas, dat Victor Muller moet stoppen...dit heeft echt geen zin meer. Het imago is kapot (merk ik bij mijn vader) en de potentiële kopers kopen nu een BMW of Audi.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Müller zijn volgende konijn uit de hoge hoed tovert: Saab reorganiseert vrijwillig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |