http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dftquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:50 schreef Plus_Ultra het volgende:
Laatste nieuws is dat er een faillissementsaanvraag is ingediend door de vakbonden. Kwestie van tijd voordat echt het doek valt want ook de leveranciers willen faillissement aanvragen. Game over voor Victor.
Omdat de afkomst van het geld beetje duister isquote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef Plus_Ultra het volgende:
leggen ze nog uit waarom er niet geïnvesteerd mag worden.
Geld is geldquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Omdat de afkomst van het geld beetje duister is
quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:14 schreef Daniel1976 het volgende:
Heeft er iemand een link naar deel één dan koppel ik hem wel even.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tsja lef had ie wel.quote:Begint nu echt lastig te worden voor victor
Saab toch weer gered (indien dit echt lukt), hopelijk nu permanentquote:*BREAKING NEWS* : Americans to save Saab
A major U.S. investor plans to become a part owner of Saab Automobile, which would provide opportunities to organize the plant. It said a source familiar with the Saab to the Financial Times.
Saab hopes that the agreement must be finalized by the end of the week or weekend, according to Di’s source.
Saab’s CEO and chairman Victor Muller has been in the U.S. for almost two weeks and chased capital. He has negotiated with several U.S. investors, writes DI.
“I can confirm that Victor Muller is working hard to provide both long term and short-term capital to create a stable situation for Saab. More than that, I can not comment,” said Ms Gustav from Saab’s information department.
daar bedenkt victor wel een boekhoudkundige truc voorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:58 schreef pberends het volgende:
Leuk om fabrieken weer te starten, maar wie gaat die auto's kopen?
Hij gaat zeker Grieken leningen verstrekken om Saabs te kopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:34 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
daar bedenkt victor wel een boekhoudkundige truc voor
en dan vragen of het in het Spaans kan hequote:Op maandag 8 augustus 2011 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile
1,02 -0,21 (-17,07%)![]()
Ik zeg even een lezing boeken van Victor zelf![]()
http://www.assemblee.nl/d(...)GOwKoCFcRI3godamRN6w
Victor R. Muller
[ afbeelding ]
CEO Spyker Cars
categorie(ën):
Ondernemerschap![]()
type spreker:
Lezing, Workshop
taal:
Nederlands, Engels, Spaans
Sambal bij?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile AEX:SWAN, NL0009816248
0,9360 -0,08 (-8,24%)
Victor Muller, de directievoorzitter van Saabs moederbedrijf Swedish Automobile, praat deze week in Zweden met vakbonden en Chinese investeerders
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)ezen-en-vakbond.aspx
Dat wordt een prettig gesprek
Hier waarschuwde ik vorige maand al voor. Logisch dat dit gebeurt. Nu zal het faillisementsaanvragen blijven regenen totdat de kas echt helemaal leeg is en niemand Victor nog geld wil lenen.quote:'Meer toeleveranciers willen bankroet Saab'
STOCKHOLM (AFN) - Europese toeleveranciers van de noodlijdende Zweedse autoproducent Saab sturen aan op een faillissement van moederbedrijf Swedish Automobile. Dat zei een woordvoerder van de Europese branchevereniging van toeleveranciers aan de auto-industrie woensdag.
Ads door Google
Victor R. Muller
Bezoek onze website voor meer informatie over Victor R. Muller.
www.assemblee.nl/
REAAL PlusSparen
Hoge rente vanaf ¤ 10.000 inleg. Open uw PlusSpaarrekening online!
digi-sparen.nl/Reaal/Plussparen/
Spaarrente Top 10
Hoogste rente, beste voorwaarden? Vergelijk en kies zélf!
www.fx.nl/spaarrente-top-10
Volgens de woordvoerder bereidt onder meer het Spaanse bedrijf Matrici een faillissementsaanvraag voor. Dat bedrijf zou 2 miljoen euro tegoed hebben van Saab. Ook Duitse bedrijven zouden op een bankroet willen aansturen, in een poging hun rekeningen betaald te krijgen. De productie van Saab ligt al sinds april bijna continu stil door geldproblemen.
Eerder dreigden Zweedse vakbonden en toeleveranciers al met een faillissement voor het bedrijf en losse onderdelen ervan. Die dreiging wist Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, weg te nemen door akkoorden over de betaling van schulden en achterstallige lonen.
Faillissement
,,Bedrijven realiseren zich dat er niets anders op zit dan te proberen een faillissement aan te vragen, omdat het duidelijk is dat Saab dan betaalt'', aldus de woordvoerder.
Een vertegenwoordiger van Saab gaf aan dat het bedrijf overeenstemming wil bereiken met alle toeleveranciers om toekomstige onderbrekingen van de productie te voorkomen. Swedish Automobile gaf eerder aan de productie in de fabrieken van Saab eind augustus weer te willen hervatten.
Zat er al behoorlijk lang aan te komen, kudo's voor ome victor dat hij het nog zo lang heeft weten te trekken met beperkte middelenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier waarschuwde ik vorige maand al voor. Logisch dat dit gebeurt. Nu zal het faillisementsaanvragen blijven regenen totdat de kas echt helemaal leeg is en niemand Victor nog geld wil lenen.
Ik denk dat de kans op winst in het casino groter isquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab heeft vandaag een pijnlijke stap moeten zetten: het merk heeft officieel bekendgemaakt dat het niet op de IAA aanwezig zal zijn.
Saab is niet aanwezig op de IAA in Frankfurt. Dat heeft de Zweedse fabrikant zojuist officieel bekendgemaakt. De fabrikant meldt: “Momenteel hebben we al ons kapitaal nodig voor de herstart van de productie. De IAA zou een mooie gelegenheid zijn om ons modelportfolio aan de wereld te tonen, maar tegenover onze aandeelhouders kunnen we een dergelijke kostenpost niet rechtvaardigen.”
“Ik kan bevestigen dat Saab niet aanwezig is op de IAA,” meldt de Nederlandse woordvoerder Dick Braakhekke. “Op dit moment moeten we keuzes maken en het opnieuw starten van de productie in Trollhättan heeft op dit moment topprioriteit. De IAA levert extra kosten op en het geld kunnen we momenteel beter gebruiken.”
Saab voegt op z’n officiële site aan het nieuws toe dat er snel meer shows zijn na de IAA (LA Auto Show in november, NAIAS Detroit in januari) en dat de nieuwe producten gemakkelijk daar neergezet kunnen worden.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/17291/saab-niet-op-iaa
Saab aandeel ideaal voor wie te lui is om naar het casino te gaan![]()
Nou Volvo kan zo de productie overnemen, ik denk dat het merk niet verdwijntquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab-dealers laten exclusiviteit los
http://85.112.25.68:6081/(...)en-exclusiviteit-los
Zij zien het onweer al aankomen
0,67 -0,11 (-14,10%)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
quote:This story comes to us not from a Swedish paper, but from one that covers Asia-Pacific deals. The subject of the piece was primarily about venture capital deals in Hawaii from a particularly young private equity firm based in New York, that just opened new offices in Colorado, California, and Sweden. Endeavor Advisory Group confirmed to PBN (Pacific Business News) that they’re working on a deal with Saab. David Khalizad, a name we most likely will be getting very familiar with in the next day or so, is CEO of Endeavor, and admitted to PBN, “I must say, you guys look like geniuses,” when they figured out the deal after publishing their original article, confirming that it was true that they’re in talks with Saab. The oddest part is that this is part of a much larger project aimed at Environmental Pojects. Since PBN figured it out from Khalizad, Endeavor all but confirmed it themselves, by posting the PBN article on their website:
In the next 60 days or so, Endeavor plans to announce transactions that will be valued at hundreds of millions of dollars, Khalilzad said.
Those announcements aren’t likely to include any Hawaii companies, but it’s looking to move pretty fast with renewable-energy projects in this state.
One of Endeavor’s first investments could be in the cash-strapped Swedish auto maker Saab, though Khalilzad wouldn’t identify the company beyond saying it’s a Swedish auto maker. It is also working with companies in Germany and Arizona on renewable-energy projects.
The sources also claim that the amount discussed includes taking out the 217 Million EIB loan in a combination of bankloans and equity.
quote:Zweedse deurwaarder legt beslag Saab
UDDEVALLA (AFN) - De organisatie van Zweedse deurwaarders (Kronofogden) heeft een eerste beslag gelegd op banktegoeden van autofabrikant Saab.
Dat zei een woordvoerder van de Kronofogden-vestiging in Uddevalla, dat bezig is bijna honderd claims die toeleveranciers op Saab hebben probeert te verhalen. Het beslag geldt voor circa 550.000 euro op een Saab-rekening bij de grote Zweedse bank SEB en kan de eerste twee tot vier oudste claims plus rente dekken. Het geld is overigens nog niet van de rekening gehaald.
Volgens mij is die vage partij wel geïnteresseerd in Saab, maar dan wel als doorstart ná een faillissement... De termijn (within 60 days) lijkt daar op te duiden, vooral in combinatie met het reeds gelegde beslag op Zweedse bankrekeningen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:15 schreef QBay het volgende:
Amerikanen gaan honderdem miljoenen in Saab pompen.
[..]
Zo'n wazig berichtje is toch goed voor een koerssprong van 80%. Wat een aandeel!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:55 schreef Goverman het volgende:
[..]
Volgens mij is die vage partij wel geïnteresseerd in Saab, maar dan wel als doorstart ná een faillissement... De termijn (within 60 days) lijkt daar op te duiden, vooral in combinatie met het reeds gelegde beslag op Zweedse bankrekeningen...
0,70 +0,03 (+4,48%)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:27 schreef LXIV het volgende:
Zo'n wazig berichtje is toch goed voor een koerssprong van 80%. Wat een aandeel!
Wel leuk om te volgen allemaal hoor!
http://www.rtl.nl/compone(...)-klapt-in-elkaar.xmlquote:VANDAAG 14:17
Het aandeel Swedish Automobile (Saab) krijgt flinke klappen op de beurs. Het fonds verliest 11 procent.
Vandaag maakte de autobouwer bekend opnieuw met geldproblemen te kampen. Geld van beleggers dat is beloofd, maar nog niet is ontvangen, zorgt ervoor dat salarissen niet betaald kunnen worden.
Beleggers schrikken flink van het nieuws. Een aandeel is rond 15 uur nog maar 65 cent waard. Begin deze maand deed een aandeel nog 1,48 euro. Vergeleken met de slotstand van gisteren (0,71) is het maandverlies opgelopen tot meer dan 50 procent.
Iets is pas een gok wanneer de uitkomst van te voren niet vaststaat:quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:42 schreef farscapevr8 het volgende:
lekker om een gokkie mee te nemen dus
Wanneer zou de productie weer starten? 28 augustus toch? Dat is aanstaande maandag. Ik denk niet dat ze dit lukt.quote:do 25 aug 2011, 10:04
Saab heeft per direct 17 miljoen euro nodig
UDDEVALLA (AFN) - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft per direct circa 17 miljoen euro nodig om de grootste financiële problemen op te lossen. Dat bleek donderdag uit gegevens van vakbonden en de Zweedse deurwaardersorganisatie Kronofogden.
Swedish Automobile NV 25-08-2011 (10:57)
0,578 EUR -1,70% -0,01
Volgens de vakbonden is Saab bij elkaar ruim 11 miljoen euro (circa 100 miljoen Zweedse kroon) aan lonen verschuldigd aan het personeel. Kronofogden zoekt daarnaast naar bijna 6 miljoen euro voor de oudste claims van bij elkaar 14 toeleveranciers van Saab.
Een woordvoerster van Saab bevestigde donderdag dat het niet lukt om de eerste 2100 salarissen aan fabrieksmedewerkers volgens plan uit te keren. Ook de lonen voor de 1600 kantoormedewerkers en ingenieurs, gepland voor vrijdag, laat waarschijnlijk op zich wachten.
Betalingsaanmaning
De bonden verwachten op zijn vroegst dinsdag een betalingsaanmaning naar Saab te sturen. Als het automerk zeven dagen na ontvangst de lonen nog steeds niet heeft betaald, kunnen de bonden faillissement aanvragen.
Als Saab van zijn investeerders geld voor de lonen ontvangt, gaat dit echter niet automatisch naar het personeel, bevestigde de chef van Kronofogden donderdagochtend. ,,We houden de Zweedse bankrekeningen van Saab continu in de gaten en zodra er iets opstaat, leggen wij er beslag op voor de schuldeisers van Saab. Ook als de bedragen geoormerkt zijn voor salarisbetaling.''
Deurwaardersorganisatie
Tot nu toe wist de deurwaardersorganisatie circa 352.000 euro te vinden. Dat bedrag wordt volgens de zegsman volgende week verdeeld over het Noorse Kongsberg Automotive en Infotiv. De gevorderde centen zijn overigens niet genoeg om de eerste claims van die twee bedrijven te dekken, want die bedragen bij elkaar omgerekend 406.022 euro.
De productie bij Saab ligt al sinds april merendeels stil door betalingsconflicten met toeleveranciers.
je zal maar de accountant van Saab zijn, wordt je toch ook helemaal gekquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Victor Muller leent aandelen Saab uit om loon te betalen
Durfondernemer Victor Muller is druk aan goochelen met aandelen Swedish Automobile, moederbedrijf van Saab. In een persbericht liet de automaker weten nieuwe aandelen uit te geven aan de Amerikaanse investeerder GEM, maar uit een melding bij de AFM blijkt dat Muller zelf aandelen heeft uitgeleend
Victor Muller krijgt in ruil voor het uitlenen van die aandelen opties terug. Muller mailde Quote nog niet terug en de woordvoerder in Zweden neemt de telefoon niet op, maar via het Zweedse Svenska Dagbladet laat de Spyker-oprichter weten dat hij zijn aandelen heeft uitgeleend aan GEM, de Amerikaanse investeerder in Saab die eerder al geld in Saab heeft gestoken.
Dat uitlenen van aandelen is wellicht nodig om meteen opnieuw geld van GEM te krijgen om zodoende lonen te kunnen betalen, want daar is weer eens een achterstand in ontstaan. Muller zegt opties te hebben gekregen in ruil voor het overdragen van de aandelen. Die opties zijn volgens hem onmiddellijk weer zijn omgezet in niet-genoteerde aandelen met stemrecht (A-aandelen). Van dat laatste maakt de AFM geen melding.
Via een persbericht kondigde Swedish Automobile op 15 augustus al vier miljoen nieuwe aandelen uit te gaan geven. Daarvoor is 15 dagen uitgetrokken, de uitgifteprijs is de gemiddelde koers in die 15 dagen. GEM had schijnbaar geen zin daarop te wachten, en wilde die aandelen direct hebben, volgens Svenska Dagbladet om ze meteen weer in de markt te zetten nu ze nog wat waard zijn. Dat kon alleen door ze te lenen van Muller.
In beleggersfora als die van IEX en De Beurs wordt druk gespeculeerd over het hoe en waarom van het aandelengegoochel, gezien de koersontwikkeling sinds 15 augustus is die aandelendump inderdaad aan de gang. Op die dag stond de koers boven de ¤1,05, op het moment van schrijven is de koers rond de 61 cent. GEM lijkt dus een short-positie met de geleende aandelen te hebben ingenomen, in de hoop er nog wat aan te verdienen.
http://www.quotenet.nl/bi(...)-loon-te-betalen.php
Even de melding bij de AFM bekijken
http://www.afm.nl/nl/prof(...)rissen.aspx?id=12120
Is hij alquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Plus_Ultra het volgende:
je zal maar de accountant van Saab zijn, wordt je toch ook helemaal gek
Bijnaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
Volgens mij zijn het enkel nog particulieren die handelen. En die houden wel van een gokje. Kopen gewoon willekeurig en proberen dezelfde dag nog 10% winst eruit te slepen. Komt die winst niet, dan houden ze vast. Op die manier blijft er wel vraag.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:50 schreef wbeco het volgende:
Hoe komt het dat de prijs van Saab aandelen nog zo hoog staat?
en vervolgens enkele dagen laterquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Victor Muller leent aandelen Saab uit om loon te betalen
http://www.quotenet.nl/bi(...)-loon-te-betalen.php
Saab blijft als merk echt wel bestaan, en de onderdelen lijn ookquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef jpjedi het volgende:
Niet leuk voor Saab of Zweden maar zonder Victor was er al lang geen Saab meer.. Echter het gaat meer om het leedvermaak dat de meester van list en bedrog nu zelf ten onder gaat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |