Dat weet ik niet zeker. Het is niet rendabel om zulke kleine aantallen auto's te produceren. En als Volvo het gaat doen dan zijn het gewoon Volvo's met een Saab-sticker. Ook niet geweldig.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Saab blijft als merk echt wel bestaan, en de onderdelen lijn ook
Volvo kan heel prima Saabs maken op hun lijnen
Hij hoopte steeds dat de koers zou stijgen , en dan had ie dat wel gedaan, maar investeerders waren angstig door het sterk wisselde karakter van Muller.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker. Het is niet rendabel om zulke kleine aantallen auto's te produceren. En als Volvo het gaat doen dan zijn het gewoon Volvo's met een Saab-sticker. Ook niet geweldig.
Hoe dan ook blijft er voor de aandeelhouders niks over. Ook niet als Volvo de merknaam Saab gaat voeren.
Wat Victor Muller had moeten doen was toen de overname van Saab bekend was gewoon via een fikse claim-emissie 500 miljoen moeten ophalen. Iedereen had dat toen begrepen en geaccepteerd. En die 500M dan gebruiken om orde op zaken te stellen. Nu is het natuurlijk te laat.
Is normaal, er zijn altijd gokkers die toetreden en weer uitstappen op een dubbeltje hogerquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom, waarom zo'n koersspike de afgelopen dagen? Het zal niet aan voorkennis gelegen hebben!
Volgens nos journaal dachten ze dat er vandaag gelijktijdig met de cijfers een reddingsplan gepresenteerd zou wordenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:29 schreef LXIV het volgende:
Waarom, waarom zo'n koersspike de afgelopen dagen? Het zal niet aan voorkennis gelegen hebben!
Muller persoonlijk denk ik niets, de investeerders die in zijn dromen geloofden flink wat.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoeveel geld heeft die Muller nu al verloren met spyker en saab
Soms heb ik het vermoeden dat jij een persoonlijke wrok koestert jegens Victor Muller. Heb je soms veel geld verloren met Spyker/Saab/Swan?quote:Op donderdag 1 september 2011 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vakbond geeft Saab tot na het weekeinde
Victor Fijn weekeinde
Ik heb een hekel aan oplichters die te faveure van hun eigen ego duizenden mensen misleiden en dieper in de ellende sleurenquote:Op donderdag 1 september 2011 19:41 schreef LXIV het volgende:
Soms heb ik het vermoeden dat ji
[..]
Soms heb ik het vermoeden dat jij een persoonlijke wrok koestert jegens Victor Muller. Heb je soms veel geld verloren met Spyker/Saab/Swan?
quote:za 03 sep 2011, 08:43
Wachten op verlossing van Saabtopman Muller
door ROLIEN CRÉTON
TROLLHÄTTAN - Saabtopman Victor Muller reist deze dagen de halve wereld rond op zoek naar nieuwe investeerders. „Ik weet zelf ook vaak niet waar ik de volgende dag moet zijn”, zegt Muller, terwijl hij de Saabfabrieken in Zweden op het punt staat te verlaten. Zijn missie was de vakbonden te overtuigen om met de faillissementsaanvraag te wachten. Maar het geduld van de bonden is op. „Als er de komende dagen geen concrete resultaten worden geboekt, dan valt wat ons betreft het doek”, aldus Darko Davidovic van de vakbond IFF.
allemaal speculatie op een duppie winst en twintig cent verlies, middelen noemen ze dat, gokkers als jij moeten dat herkennen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
0,740 +0,05 (+7,40%)![]()
Dat terwijl maandag de vakbond bespreekt of ze faillissement gaan aanvragen![]()
101.350 stuks bieden op 0,735
en 100.500 stuks bieden op 0,740![]()
Als dat geen voorkennis is
De vakbonden komen op voor de werknemers. Ze oefenen druk uit op Saab om de salarissen te storten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
welk belang hebben de vakbonden bij een faillissement?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
......gokkers als jij moeten dat herkennen........
Het lijkt erop dat Müller zijn volgende konijn uit de hoge hoed tovert: Saab reorganiseert vrijwilligquote:Op woensdag 7 september 2011 10:38 schreef QBay het volgende:
Om 14:30 is een persconferentie van Victor Muller: http://svtplay.se/v/25265(...)ns_med_victor_muller
Zal het over en uit zijn?
Ik denk niet dat de Zweedse overheid het weer laat gebeuren...twee keer reorganiseren binnen twee jaar? Echt niet. Ik denk, helaas, dat Victor Muller moet stoppen...dit heeft echt geen zin meer. Het imago is kapot (merk ik bij mijn vader) en de potentiële kopers kopen nu een BMW of Audi.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:46 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Müller zijn volgende konijn uit de hoge hoed tovert: Saab reorganiseert vrijwillig
quote:Op donderdag 8 september 2011 14:09 schreef QBay het volgende:
Bescherming van de overheid afgewezen, Saab dus failliet.
Ja, maar de vakbonden (IF Metall) gaan vandaag faillissement aanvragen...29 september gaan ze dus nooit halen.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
Saab heeft tot 29 september de tijd om beroep aan te tekenen tegen de uitspraak.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Saab_af__.html?p=2,2
Hopen dat een ander er nog brood in ziet om het merk een doorstart te laten maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:28 schreef QBay het volgende:
[..]
Ja, maar de vakbonden (IF Metall) gaan vandaag faillissement aanvragen...29 september gaan ze dus nooit halen.
Mijn vader belde net, hij is teleurgesteld en ongerust/bang voor (zijn) toekomst.
sterktequote:Op donderdag 8 september 2011 14:28 schreef QBay het volgende:....
Mijn vader belde net, hij is teleurgesteld en ongerust/bang voor (zijn) toekomst.
Afgelopen vrijdagquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
Voorspellende blikquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
Nou Volvo kan zo de productie overnemen, ik denk dat het merk niet verdwijnt
Ik vind het ongelooofwaardig, maar we zullen zien of er aan het eind van de week idd wat betaald is.quote:'Saab heeft alternatief betalingsplan' Laatste update: 19 september 2011 09:44 info .STOCKHOLM - Autofabrikant Saab heeft een alternatief bedacht om salarissen en rekeningen te kunnen betalen als het bedrijf opnieuw geen bescherming tegen schuldeisers krijgt.
Foto: AFP Saab wil de 70 miljoen euro uit een licentieovereenkomst met het Chinese Youngman gebruiken voor de betalingen. Dat schreef de Zweedse zakenkrant Dagens Industri maandag.
Volgens de krant heeft Youngman beloofd dit bedrag aan het eind van de week over te maken. Saab wil de helft van het geld gebruiken om de lonen tot en met oktober te betalen.
Met de rest kan het 25 procent van de vorderingen van zijn toeleveranciers aflossen. De rest van zijn schulden wil Saab in november aflossen na goedkeuring van de investeringen van Youngman en Pang Da ter waarde van 240 miljoen euro.
Een eerste loonuitbetaling moet op 26 september plaatsvinden. Op deze dag behandelt de rechter de faillissementsaanvraag van Saab door vakbond Unionen.
quote:Grootste vakbond vraagt om faillissement Saab
Laatste update: 20 september 2011 14:53 info .STOCKHOLM - De grootste vakbond van personeel bij de noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab, IF Metall, vraagt dinsdagmiddag om 15.00 uur bij de Zweedse rechter het faillissement aan van Saab.
Foto: AFP Dat maakte bondsvoorzitter Stefan Löfven bekend. ''Het is een erg pijnlijk besluit, maar we moeten handelen om de loonvordering van onze 1500 leden bij Saab te waarborgen. We kunnen niet langer wachten.''
Saab heeft de lonen van augustus, circa elf miljoen euro, nog niet uitgekeerd aan zijn 3600 medewerkers. De bonden voor kantoorpersoneel en het hogere kader vroegen de rechtbank in Vänersborg, waar de Saabfabrieken in Trollhättan geografisch onder vallen, daarom vorige week al om het bankroet van het automerk.
.De rechtbank in Vänersborg behandelt maandag de faillissementsaanvragen. Als Saab voor die tijd de lonen uitkeert, is er geen juridische grond meer voor de verzoeken.
Die ontbreekt ook als de rechter in Göteborg in hoger beroep later deze week eventueel ja zegt tegen een reorganisatie van Saab. ''Wij gaan ervan uit dat het gerechtshof Saab die mogelijkheid geeft, zodat ons verzoek niet langer actueel is'', aldus Löfven.
Lonen
Tijdens een juridisch goedgekeurde herstructurering van in beginsel drie maanden worden de lonen door de Zweedse staat betaald en is Saab beschermd tegen oude schuldeisers. Bij hen staat Saab voor 150 miljoen euro in het krijt. Nieuwe rekeningen en de belastingaanslag moeten wel gewoon worden betaald.
Nou wederom 3 maanden uitstel, ik ben benieuwd of victor de boel ooit nog draaiend krijgt. Hoe lang ligt de productie daar nu al stil, (1/2 jaar?), dat is toch echt niet goed voor je bedrijf zonder dat er productie tegen over staat.quote:Saab krijgt bescherming tegen schuldeisers
Laatste update: 21 september 2011 13:56 info .AMSTERDAM - De noodlijdende autofabrikant Saab krijgt bescherming tegen zijn schuldeisers. Dit heeft de Zweedse rechtbank woensdag besloten.
Foto: Autoweek Saab zag zijn aanvraag van bescherming tegen schuldeisers eerder deze maand afgewezen door de rechter in Vänersborg.
Het bedrijf is het personeel nog loon over augustus verschuldigd en heeft openstaande rekening van toeleveranciers ter waarde van 150 miljoen euro. Met de bescherming wil het bedrijf tijd krijgen om orde op zaken te stellen.
Volgens topman Victor Muller van Saab-eigenaar Swedish Automobile geldt de bescherming in eerste instantie voor 3 maanden, maar is een verlenging mogelijk.
Levensvatbaar
Muller verwelkomde het besluit. ''Het betekent dat Saab als levensvatbaar wordt beschouwd en dat het bedrijf de kans heeft om te overleven.'' Ook kan Saab nu overgaan tot het uitbetalen van de salarissen. Dat zal ''snel'' gebeuren, aldus Muller.
Saab heeft nu de tijd om zonder druk van schuldeisers de boel op de rit te krijgen, terwijl er nog altijd gewacht wordt op 245 miljoen euro van twee Chinese investeerders.
Saab moet de salarissen over augustus nog betalen en heeft nog een schuld van 150 miljoen euro aan toeleveranciers.
Levertijden verkorten maar wel maanden dicht zijn en de klanten die al iets besteld hebben in het ongewisse laten, dat is betrouwbaar.quote:Saab wil onder andere de levertijden verkorten
Maar z'n bedrijf staat er nog steeds. Dat moet toch een zure constatering voor jou zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
10 jaar ouder in 10 maanden
Z'n bedrijf, het bedrijf van banken en investeerders wat hij probeert te redden bedoel je. En we moeten nu nog 3 maanden geduld hebben om te zien of het die tijd zonder productie ook nog gaat overleven. Zoals al gemeld is het natuurlijk dodelijk voor een productiebedrijf om stilstand te hebben en hoe langer dat duurt het erger het wordt. Dan hebben we nu de beloftes dat er reorganistaties aan komen ik ben heel benieuwd of het hem gaat lukken.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar z'n bedrijf staat er nog steeds. Dat moet toch een zure constatering voor jou zijn.
Wat ik niet snap aan dit bericht is waarom de chinezen dan niet gewoon voor een prikkie die 29% aandelen aanschaffen en het resterende geld wat men hierdoor overhoud gewoon meteen kunnen gebruiken voor het opnieuw opstarten van saab, dus openstaande facturen betalen en lonen weer gaan betalen en weer productie gaan draaien.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuw gedoe over reddingsplan Saab![]()
Belang Chinezen veel groter![]()
Een aandeel Swedish Automobile kost nu ¤ 1,04. Daarmee is de onderneming circa ¤ 26 mln waard, nog slechts eentiende van het bedrag waarvoor de Chinezen willen participeren.
Bij de aanvankelijk overeengekomen uitgiftekoers van ¤ 4,19 zou Pang Da een belang van 24% krijgen in Swedish Automobile en Youngman een belang van 29,9%. Als de Chinezen nu aandelen krijgen voor een lagere prijs zal hun belang in Swedish Automobile dus mogelijk vele malen groter uitvallen. Probleem daarbij kan zijn dat de bedrijven een bod moeten uitbrengen op de hele onderneming. Dat is immers verplicht als het belang boven de 30% uitkomt.
Investering in tranches
Een mogelijke oplossing biedt het feit dat de investering blijkens het bericht van vrijdag nu in twee tranches zal plaatsvinden, iets waar eerder geen sprake van was. In dat geval kan in eerste instantie een klein belang aangekocht worden. Als de koers dan stijgt, hoeft voor het restant een minder grote aanpassing te worden gedaan.
Tjeezus, de Zweedse overheid doet er echt ALLES aan om Saab failliet te laten gaan. Dit begint gewoon sneu te worden voor Victor Muller, de overheid werkt hem aan alle kanten tegen. Dit zijn gewoon maffiapraktijken. Het bedrijf infiltreren en vervolgens van binnenuit opblazen, ongelooflijkquote:Guy Lofalk has turned his back on Saab
According to sources to P4 West, one of them being a high profile source at Saab, the administrator Guy Lofalk is acting upon instructions from the finance department to get rid of Youngman who wishes to become part-owner of Saab. One of P4 West’s sources states that: “Saab has had Anders Borg as an administrator.”
P4 West can now reveal important details in the play behind the scenes of Saab’s reconstruction.
According to several sources to P4 West, one of them being a high profile person at Saab, the administrator in charge of reconstruction at Saab is acting on behalf of the finance department to rid Saab of its CEO Victor Muller.
According to these sources Saab’s administrator Guy Lofalk has traveled to China and managed the Chinese companies Pang Da and Youngman to withdraw their promises of investment in Saab, which would explain why Saab has not received its 70 million Euro which Youngman was to have deposited into Saabs accounts around September 25th.
Guy Lofalk shall according to these sources have said to the Chinese that the European Investment Bank, EIB, will want to end the term for its loan to Saab which causes the Swedish Government, who guaranteed the loan to demand the money back from the securities they have within Saab.
The EIB loan is right now 2,2 Billion SEK.
In such the Swedish government would own whatever is left of Saab, for example Saab Parts and Saab Tools where Saab’s tools are placed.
After China, Lofalk visited china he traveled to Stockholm to visit the Swedish National Debt Office. There he stated that the Chinese had not paid the amount promised to Saab and that the NDO should tell the EIB to cancel the loan to Saab.
Lofalk sais that he has found a new buyer for Saab which would be Volvo’s Chinese owner Geely.
The background for Guy Lofalk’s actions lies within the lines of prime-minister Fredrik Reinfeldt and finance minister Anders Borg, to get rid of both Victor Muller and Vladimir Antonov.
A source claims that: “Guy Lofalk has run its own race together with the Moderate Party.”
This is to have happened without the knowledge of the Ministry of Enterprise which is the department that has handled Saab’s issues before.
Misschien hebben ze Victor zijn spelletje gewoon doorquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:24 schreef QBay het volgende:
Tjeezus, de Zweedse overheid doet er echt ALLES aan om Saab failliet te laten gaan. Dit begint gewoon sneu te worden voor Victor Muller, de overheid werkt hem aan alle kanten tegen. Dit zijn gewoon maffiapraktijken. Het bedrijf infiltreren en vervolgens van binnenuit opblazen, ongelooflijk![]()
.
Nee, ze willen duidelijk Saab compleet slopen en doorgaan met alleen Volvo. Volvo is het vriendje van de Zweedse overheid. Jammer voor de 3000 mensen die afhankelijk zijn van Saab, maar hun regering laat ze vallen als een baksteen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Misschien hebben ze Victor zijn spelletje gewoon door![]()
En wensen zij geen zaken te doen met een oplichter
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:11 schreef QBay het volgende:
Deal met Pang Da is van de baan -> faillissement is nu onvermijdelijk![]()
.
En de poen is binnenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:11 schreef QBay het volgende:
Deal met Pang Da is van de baan -> faillissement is nu onvermijdelijk![]()
.
quote:North Street steekt geld in Saab
Laatste update: 20 oktober 2011 14:58 info.
ZEEWOLDE - Swedish Automobile, het moederbedrijf van de Zweedse autofabrikant Saab, heeft een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse investeringsmaatschappij North Capital.
Foto: Autoweek
Die voorziet het geplaagde autobedrijf van nieuw kapitaal waarmee de reorganisatie bij Saab moet worden doorgezet.
North Street krijgt voor 11,8 miljoen dollar (8,6 miljoen euro) ruim 2,3 miljoen aandelen Swedish Automobile in handen. Daarnaast verstrekt het een lening van 60 miljoen dollar aan Saab.
De deal is volgens Swedish Automobile noodzakelijk omdat het onduidelijk is of de door Chinese bedrijven Youngman en Pang Da toegezegde bedragen op korte termijn beschikbaar komen.
Saab heeft onmiddelijk geld nodig om de reorganisatie van het bedrijf door te kunnen zetten.
Afronding
Beide partijen willen de overeenkomst voor maandag afronden. De fondsen zouden binnen 2 dagen na de afronding beschikbaar moeten zijn.
North Street tekende eind vorige maand een voorlopige koopovereenkomst met Swedish Automobile voor het sportwagenmerk Spyker. Met die transactie is een bedrag van circa 32 miljoen euro gemoeid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |