quote:Op donderdag 8 september 2011 14:09 schreef QBay het volgende:
Bescherming van de overheid afgewezen, Saab dus failliet.
Ja, maar de vakbonden (IF Metall) gaan vandaag faillissement aanvragen...29 september gaan ze dus nooit halen.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
Saab heeft tot 29 september de tijd om beroep aan te tekenen tegen de uitspraak.
http://www.telegraaf.nl/d(...)Saab_af__.html?p=2,2
Hopen dat een ander er nog brood in ziet om het merk een doorstart te laten maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:28 schreef QBay het volgende:
[..]
Ja, maar de vakbonden (IF Metall) gaan vandaag faillissement aanvragen...29 september gaan ze dus nooit halen.
Mijn vader belde net, hij is teleurgesteld en ongerust/bang voor (zijn) toekomst.
sterktequote:Op donderdag 8 september 2011 14:28 schreef QBay het volgende:....
Mijn vader belde net, hij is teleurgesteld en ongerust/bang voor (zijn) toekomst.
Afgelopen vrijdagquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Mijn voorspelling: Saab/Swan/Spyker/Swedisch of hoe het nu op dit moment heet, is failliet voordat dit topic vol is. Met een koers < 30ct PA
Voorspellende blikquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
Nou Volvo kan zo de productie overnemen, ik denk dat het merk niet verdwijnt
Ik vind het ongelooofwaardig, maar we zullen zien of er aan het eind van de week idd wat betaald is.quote:'Saab heeft alternatief betalingsplan' Laatste update: 19 september 2011 09:44 info .STOCKHOLM - Autofabrikant Saab heeft een alternatief bedacht om salarissen en rekeningen te kunnen betalen als het bedrijf opnieuw geen bescherming tegen schuldeisers krijgt.
Foto: AFP Saab wil de 70 miljoen euro uit een licentieovereenkomst met het Chinese Youngman gebruiken voor de betalingen. Dat schreef de Zweedse zakenkrant Dagens Industri maandag.
Volgens de krant heeft Youngman beloofd dit bedrag aan het eind van de week over te maken. Saab wil de helft van het geld gebruiken om de lonen tot en met oktober te betalen.
Met de rest kan het 25 procent van de vorderingen van zijn toeleveranciers aflossen. De rest van zijn schulden wil Saab in november aflossen na goedkeuring van de investeringen van Youngman en Pang Da ter waarde van 240 miljoen euro.
Een eerste loonuitbetaling moet op 26 september plaatsvinden. Op deze dag behandelt de rechter de faillissementsaanvraag van Saab door vakbond Unionen.
quote:Grootste vakbond vraagt om faillissement Saab
Laatste update: 20 september 2011 14:53 info .STOCKHOLM - De grootste vakbond van personeel bij de noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab, IF Metall, vraagt dinsdagmiddag om 15.00 uur bij de Zweedse rechter het faillissement aan van Saab.
Foto: AFP Dat maakte bondsvoorzitter Stefan Löfven bekend. ''Het is een erg pijnlijk besluit, maar we moeten handelen om de loonvordering van onze 1500 leden bij Saab te waarborgen. We kunnen niet langer wachten.''
Saab heeft de lonen van augustus, circa elf miljoen euro, nog niet uitgekeerd aan zijn 3600 medewerkers. De bonden voor kantoorpersoneel en het hogere kader vroegen de rechtbank in Vänersborg, waar de Saabfabrieken in Trollhättan geografisch onder vallen, daarom vorige week al om het bankroet van het automerk.
.De rechtbank in Vänersborg behandelt maandag de faillissementsaanvragen. Als Saab voor die tijd de lonen uitkeert, is er geen juridische grond meer voor de verzoeken.
Die ontbreekt ook als de rechter in Göteborg in hoger beroep later deze week eventueel ja zegt tegen een reorganisatie van Saab. ''Wij gaan ervan uit dat het gerechtshof Saab die mogelijkheid geeft, zodat ons verzoek niet langer actueel is'', aldus Löfven.
Lonen
Tijdens een juridisch goedgekeurde herstructurering van in beginsel drie maanden worden de lonen door de Zweedse staat betaald en is Saab beschermd tegen oude schuldeisers. Bij hen staat Saab voor 150 miljoen euro in het krijt. Nieuwe rekeningen en de belastingaanslag moeten wel gewoon worden betaald.
Nou wederom 3 maanden uitstel, ik ben benieuwd of victor de boel ooit nog draaiend krijgt. Hoe lang ligt de productie daar nu al stil, (1/2 jaar?), dat is toch echt niet goed voor je bedrijf zonder dat er productie tegen over staat.quote:Saab krijgt bescherming tegen schuldeisers
Laatste update: 21 september 2011 13:56 info .AMSTERDAM - De noodlijdende autofabrikant Saab krijgt bescherming tegen zijn schuldeisers. Dit heeft de Zweedse rechtbank woensdag besloten.
Foto: Autoweek Saab zag zijn aanvraag van bescherming tegen schuldeisers eerder deze maand afgewezen door de rechter in Vänersborg.
Het bedrijf is het personeel nog loon over augustus verschuldigd en heeft openstaande rekening van toeleveranciers ter waarde van 150 miljoen euro. Met de bescherming wil het bedrijf tijd krijgen om orde op zaken te stellen.
Volgens topman Victor Muller van Saab-eigenaar Swedish Automobile geldt de bescherming in eerste instantie voor 3 maanden, maar is een verlenging mogelijk.
Levensvatbaar
Muller verwelkomde het besluit. ''Het betekent dat Saab als levensvatbaar wordt beschouwd en dat het bedrijf de kans heeft om te overleven.'' Ook kan Saab nu overgaan tot het uitbetalen van de salarissen. Dat zal ''snel'' gebeuren, aldus Muller.
Saab heeft nu de tijd om zonder druk van schuldeisers de boel op de rit te krijgen, terwijl er nog altijd gewacht wordt op 245 miljoen euro van twee Chinese investeerders.
Saab moet de salarissen over augustus nog betalen en heeft nog een schuld van 150 miljoen euro aan toeleveranciers.
Levertijden verkorten maar wel maanden dicht zijn en de klanten die al iets besteld hebben in het ongewisse laten, dat is betrouwbaar.quote:Saab wil onder andere de levertijden verkorten
Maar z'n bedrijf staat er nog steeds. Dat moet toch een zure constatering voor jou zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
10 jaar ouder in 10 maanden
Z'n bedrijf, het bedrijf van banken en investeerders wat hij probeert te redden bedoel je. En we moeten nu nog 3 maanden geduld hebben om te zien of het die tijd zonder productie ook nog gaat overleven. Zoals al gemeld is het natuurlijk dodelijk voor een productiebedrijf om stilstand te hebben en hoe langer dat duurt het erger het wordt. Dan hebben we nu de beloftes dat er reorganistaties aan komen ik ben heel benieuwd of het hem gaat lukken.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar z'n bedrijf staat er nog steeds. Dat moet toch een zure constatering voor jou zijn.
Wat ik niet snap aan dit bericht is waarom de chinezen dan niet gewoon voor een prikkie die 29% aandelen aanschaffen en het resterende geld wat men hierdoor overhoud gewoon meteen kunnen gebruiken voor het opnieuw opstarten van saab, dus openstaande facturen betalen en lonen weer gaan betalen en weer productie gaan draaien.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuw gedoe over reddingsplan Saab![]()
Belang Chinezen veel groter![]()
Een aandeel Swedish Automobile kost nu ¤ 1,04. Daarmee is de onderneming circa ¤ 26 mln waard, nog slechts eentiende van het bedrag waarvoor de Chinezen willen participeren.
Bij de aanvankelijk overeengekomen uitgiftekoers van ¤ 4,19 zou Pang Da een belang van 24% krijgen in Swedish Automobile en Youngman een belang van 29,9%. Als de Chinezen nu aandelen krijgen voor een lagere prijs zal hun belang in Swedish Automobile dus mogelijk vele malen groter uitvallen. Probleem daarbij kan zijn dat de bedrijven een bod moeten uitbrengen op de hele onderneming. Dat is immers verplicht als het belang boven de 30% uitkomt.
Investering in tranches
Een mogelijke oplossing biedt het feit dat de investering blijkens het bericht van vrijdag nu in twee tranches zal plaatsvinden, iets waar eerder geen sprake van was. In dat geval kan in eerste instantie een klein belang aangekocht worden. Als de koers dan stijgt, hoeft voor het restant een minder grote aanpassing te worden gedaan.
Tjeezus, de Zweedse overheid doet er echt ALLES aan om Saab failliet te laten gaan. Dit begint gewoon sneu te worden voor Victor Muller, de overheid werkt hem aan alle kanten tegen. Dit zijn gewoon maffiapraktijken. Het bedrijf infiltreren en vervolgens van binnenuit opblazen, ongelooflijkquote:Guy Lofalk has turned his back on Saab
According to sources to P4 West, one of them being a high profile source at Saab, the administrator Guy Lofalk is acting upon instructions from the finance department to get rid of Youngman who wishes to become part-owner of Saab. One of P4 West’s sources states that: “Saab has had Anders Borg as an administrator.”
P4 West can now reveal important details in the play behind the scenes of Saab’s reconstruction.
According to several sources to P4 West, one of them being a high profile person at Saab, the administrator in charge of reconstruction at Saab is acting on behalf of the finance department to rid Saab of its CEO Victor Muller.
According to these sources Saab’s administrator Guy Lofalk has traveled to China and managed the Chinese companies Pang Da and Youngman to withdraw their promises of investment in Saab, which would explain why Saab has not received its 70 million Euro which Youngman was to have deposited into Saabs accounts around September 25th.
Guy Lofalk shall according to these sources have said to the Chinese that the European Investment Bank, EIB, will want to end the term for its loan to Saab which causes the Swedish Government, who guaranteed the loan to demand the money back from the securities they have within Saab.
The EIB loan is right now 2,2 Billion SEK.
In such the Swedish government would own whatever is left of Saab, for example Saab Parts and Saab Tools where Saab’s tools are placed.
After China, Lofalk visited china he traveled to Stockholm to visit the Swedish National Debt Office. There he stated that the Chinese had not paid the amount promised to Saab and that the NDO should tell the EIB to cancel the loan to Saab.
Lofalk sais that he has found a new buyer for Saab which would be Volvo’s Chinese owner Geely.
The background for Guy Lofalk’s actions lies within the lines of prime-minister Fredrik Reinfeldt and finance minister Anders Borg, to get rid of both Victor Muller and Vladimir Antonov.
A source claims that: “Guy Lofalk has run its own race together with the Moderate Party.”
This is to have happened without the knowledge of the Ministry of Enterprise which is the department that has handled Saab’s issues before.
Misschien hebben ze Victor zijn spelletje gewoon doorquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:24 schreef QBay het volgende:
Tjeezus, de Zweedse overheid doet er echt ALLES aan om Saab failliet te laten gaan. Dit begint gewoon sneu te worden voor Victor Muller, de overheid werkt hem aan alle kanten tegen. Dit zijn gewoon maffiapraktijken. Het bedrijf infiltreren en vervolgens van binnenuit opblazen, ongelooflijk![]()
.
Nee, ze willen duidelijk Saab compleet slopen en doorgaan met alleen Volvo. Volvo is het vriendje van de Zweedse overheid. Jammer voor de 3000 mensen die afhankelijk zijn van Saab, maar hun regering laat ze vallen als een baksteen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Misschien hebben ze Victor zijn spelletje gewoon door![]()
En wensen zij geen zaken te doen met een oplichter
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:11 schreef QBay het volgende:
Deal met Pang Da is van de baan -> faillissement is nu onvermijdelijk![]()
.
En de poen is binnenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:11 schreef QBay het volgende:
Deal met Pang Da is van de baan -> faillissement is nu onvermijdelijk![]()
.
quote:North Street steekt geld in Saab
Laatste update: 20 oktober 2011 14:58 info.
ZEEWOLDE - Swedish Automobile, het moederbedrijf van de Zweedse autofabrikant Saab, heeft een overeenkomst gesloten met de Amerikaanse investeringsmaatschappij North Capital.
Foto: Autoweek
Die voorziet het geplaagde autobedrijf van nieuw kapitaal waarmee de reorganisatie bij Saab moet worden doorgezet.
North Street krijgt voor 11,8 miljoen dollar (8,6 miljoen euro) ruim 2,3 miljoen aandelen Swedish Automobile in handen. Daarnaast verstrekt het een lening van 60 miljoen dollar aan Saab.
De deal is volgens Swedish Automobile noodzakelijk omdat het onduidelijk is of de door Chinese bedrijven Youngman en Pang Da toegezegde bedragen op korte termijn beschikbaar komen.
Saab heeft onmiddelijk geld nodig om de reorganisatie van het bedrijf door te kunnen zetten.
Afronding
Beide partijen willen de overeenkomst voor maandag afronden. De fondsen zouden binnen 2 dagen na de afronding beschikbaar moeten zijn.
North Street tekende eind vorige maand een voorlopige koopovereenkomst met Swedish Automobile voor het sportwagenmerk Spyker. Met die transactie is een bedrag van circa 32 miljoen euro gemoeid.
Dus het gerucht hier boven zou het dan moeten zijn dat NSC alles gaat overnemen.quote:Saab slaat overnamebod Chinezen af
Laatste update: 21 oktober 2011 09:39 info.
AMSTERDAM - Topman Victor Muller van Swedish Automobile, eigenaar van het noodlijdende Saab, heeft een overnamebod van zijn Chinese investeerders Youngman en Pang Da op het bedrijf afgeslagen.
Foto: AFP
''Het bod was onacceptabel, omdat het zou zorgen voor een verandering van de controleclausule bij het bedrijf en dat zou mogelijk het einde van Saab betekenen'', aldus Muller vrijdag tegen persbureau Reuters.
De topman wilde de geboden overnamesom niet noemen. Youngman en Pang Da weigerden commentaar te geven.
Afspraken
Volgens Muller moeten Youngman en Pang Da, wanneer ze nog steeds geīnteresseerd zijn in Saab, zich houden aan de afspraken die ze in juli met het bedrijf sloten.
In ruil voor miljoenen euro's zouden de twee volgens de topman een belang krijgen van 53,9 procent in Saabmoeder Swedisch Automobile, dat in Amsterdam is genoteerd op de beurs.
Muller stelde ook dat er ''altijd een plan B'' is, mochten de Chinezen helemaal weglopen van Saab. Details van 'Plan B' wilde hij niet geven.
Scherp
Volgens econoom David Tomic van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), heeft Muller met het afslaan van het overnamebod de verhouding met zijn Chinese investeerders op scherp gezet.
''Ik vraag me af of de uitlatingen niet tegen het zere been van de Chinezen zijn. Of de verhoudingen niet op scherp worden gezet en of ze dit wel zullen accepteren'', aldus Tomic.
Saab rolt richting afgrondquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef Basp1 het volgende:.........
Maar ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen, ik vrees het ergste voor saab.
Voor 31 oktober wordt het faillissement uitgesprokenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile stelt kwartaalcijfers uit
Swedish Automobile stelt de publicatie van de resultaten van het derde kwartaal uit tot 30 november. Dat meldde het geplaagde autobedrijf vrijdag. Oorspronkelijk zouden de cijfers op 28 oktober worden gepresenteerd.
Het moederbedrijf van de Zweedse autoproducent Saab bevestigde verder dat het een bod van de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da op Saab heeft afgewezen. De bedrijven zouden het bod hebben uitgebracht omdat de omstandigheden rond Saab zijn veranderd sinds ze een overeenkomst met Swedish Automobile sloten voor een investering in het bedrijf.
Swedish Automobile heeft Youngman en Pang Da gevraagd of ze nog altijd bereid en in staat zijn om de in juli gemaakte afspraken na te komen. Daarop heeft het bedrijf echter nog geen antwoord ontvangen. De gesprekken met de Chinese investeerders lopen nog altijd.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft
Wanneer is het nou eens afgelopen met dit circus
Ik vrees ervoor, maar die chinezen hebben zich ook wel als honden gedragen. Hyena's is nog een beter woord dan honden.quote:
Moet je eens kijken naar al het zuur in het Laura Dekker topic.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen?![]()
Wat heb je aan zulke financiele mannetjes die soms financieringen kunnen regelen maar totaal niet in staat zijn om bedrijven te organisaren zodat ze ook daadwerkelijk geld maken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen?![]()
quote:Lofalk sued by other company
Saabs administrator Guy Lofalk is having troubled times. Last week he offered the chinese to buy whole of Saab, without Muller or Antonov and without any requirements for future production in Trollhättan, for a joke of a price.
Next week the district court in Lycksele (northern sweden) is demanding him a sum of eleven million swedish crowns for a broken promise in another reconstruction he was responsible for. And in the middle of all this, Saab rips apart its deal with the Chinese.
The lawyer Guy Lofalk demanded eleven million in advance to start working with Saabs reconstruction. And an additional five to seven million if the mission was successful.
[....]
But Guy Lofalk doesn’t only work with the Saab deal these days. Another reconstruction that he has been responsible has caught up with him. In court…
[....]
According to Kjin Schakt they were promised a super-benfit-rights by Guy Lofalk, but in the end ended up with nothing. Kjin Schakt has now sued Guy Lofalk for eleven million crowns, the exact amount that he demanded in advance from Saab a few weeks ago.
IN het kader van de chaos omtrent geldschieters zeggen de chinezen toch dat ze nog wel saab willen redden/ overnemen. .quote:'Deal met Saab is nog geldig'
Laatste update: 25 oktober 2011 10:11 info.
PEKING - De Chinese autobedrijven Pang Da en Youngman zijn nog altijd van plan hun beloofde investering in het Zweedse automerk Saab door te zetten. Dat lieten ze dinsdag weten.
Foto: Autoweek
Pang Da gaf in een melding aan de Chinese effectenbeurs aan dat er de afgelopen weken diverse opties voor Saab zijn onderzocht. ''Maar totdat er een nieuwe overeenkomst wordt gesloten, denken we dat de vorige juridisch bindend blijft'', aldus het bedrijf.
In de afgelopen week bracht Pang Da samen met Youngman tot twee keer toe een bod uit op alle aandelen Saab. Moederbedrijf Swedish Automobile (Swan) wees die echter van de hand.
Op tijd
Pang Da en Youngman beloofden afgelopen zomer 245 miljoen euro te investeren in Saab, in ruil voor een belang in Swan. Die deal werd door het Nederlandse bedrijf zondag echter opgezegd, omdat de Chinese bedrijven niet konden aantonen op tijd aan de afspraken te kunnen voldoen.
Ondanks dat besluit gaf ook Youngman dinsdag aan dat het nog niet afziet van een deal met Saab. ''We blijven bereid om Saab te helpen'', stelde het bedrijf.
Youngman gaf aan dat het Saab al heeft voorzien van een overbruggingskrediet van 11 miljoen dollar en van een afgesproken bedrag in ruil voor aandelen.
Eerder stelde Swedish Automobile al dat het in gesprek blijft met de Chinese bedrijven.
http://www.carros.nl/auto(...)aab-personeel-brief/quote:Beste medewerker
De gebeurtenissen van de afgelopen paar dagen vragen om uitleg van onze kant, want ik kan me voorstellen dat u erg ongerust bent en waarschijnlijk veel vragen heeft. Ik ben me zeer bewust van de zorgen die de nieuwe situatie veroorzaakt, niet in het minst vanwege uw werk en komende salaris. Gelooft u me dat deze zaken de hoogste prioriteit hebben en dat we werken aan de situatie.
Wat is er gebeurd? Na het winnen van het hoger beroep om in reconstructie te mogen gaan, nu een maand geleden, zijn we begonnen aan de voorbereidingen voor de vergadering van crediteuren op 31 oktober. Het werd ons echter vrij snel duidelijk dat een aantal individuen in het reconstructieproces met een andere agenda werkt, die leidde tot onnodige media-aandacht. Na een bezoek van de administrateur, Guy Lofalk, werd in China het nieuws verspreid dat Geely een bod op Saab had ingediend en dat onze partner Youngman buiten spel stond. Die situatie was snel onder controle toen Geely zich terugtrok en Youngman en Pang Da hun financiële toezegging hernieuwden vorige week.
Aangezien de reconstructie enige financiering vereist en het nog onzeker was of Youngman en Pang Da de overeengekomen planning zouden halen, besloot het management van Swan om North Street Capital te benaderen, een Amerikaans privaat financieringsbedrijf, dat bereid was tot $ 70 miljoen te investeren. Wij zijn van mening dat dit bedrag meer dan voldoende is om de reconstructie voort te zetten, in afwachting van een reactie van Youngman en Pang Da. Lofalk had echter een andere mening, en besloot, ondanks de financiële betrokkenheid van North Street Capital, de reconstructie te beëindigen bij de rechtbank in Vanersborg. We zullen in beroep gaan tegen het besluit om de reconstructie te staken en een vervanger voor Lofalk vragen.
De rechtbank zal hierover tegen het eind van volgende week beslissen en wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen, zoals aanvullende financiering van Swan (Swedish Automobile, red).
Vriendelijke groeten,
Victor Muller
Swedish Automobilequote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
quote:'Curator Saab gooit handdoek in de ring'
TROLLHATTAN - Saabcurator Guy Lofalk overweegt het herstructureringsproces van het noodlijdende Zweedse automerk te beëindigen.
Foto: Autoweek Dit zei Lofalk dinsdag in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.
Volgens de curator bevindt Saab zich op een doodlopende weg en is er geen hoop meer op een succesvolle herstructurering.
'Aandeelhouders Swan met lege handen'quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Bewindvoerder Saab: ‘Het geld is op!’quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.quote:AFM legt handel Swedish Mobile stil
Laatste update: 12 december 2011 15:05 info.
AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de handel in aandelen Swedish Automobile, fabrikant van Saab, stilgelegd in afwachting van een persbericht. Dat heeft de toezichthouder maandag bekendgemaakt.
Foto: AFP
De Zweedse zakenkrant Dagens Industri meldde eerder op de dag dat Saabtopman Victor Muller mogelijk maandag nog het faillissement van het noodlijdende Zweedse automerk aanvraagt.
Saab staat bij toeleveranciers voor minstens 150 miljoen euro in het krijt en is zijn personeel ook de lonen over november van circa 11 miljoen euro schuldig. Het bedrijf maakt al sinds april door geldgebrek voor onderdelen geen auto's meer.
En Vicor zijn luchtkasteel is geploftquote:Op maandag 12 december 2011 15:37 schreef Basp1 het volgende:
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.
Zo nog een weekje uitstel.quote:Saab krijgt meer tijd van Zweedse rechter
Laatste update: 14 december 2011 07:21 info.
VÄNERSBORG - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile (Swan), krijgt van de Zweedse rechter 4 dagen extra voor het maken van een plan om aan te tonen dat het bedrijf in de toekomst levensvatbaar is.
Foto: Autoweek
Dat bevestigde de rechtbank woensdagochtend. Saab heeft zelf om het uitstel gevraagd om zijn pleidooi met bewijsvoering voor de voortgang van de huidige reorganisatie beter te kunnen onderbouwen.
De rechtbank ziet geen gronden het verzoek te weigeren en wil het automerk en zijn curator Guy Lofalk maandag om 13 uur zien. Eerder moest Saab donderdag al zijn visie inleveren.
Lofalk vroeg de rechter vrijdag de reorganisatie van Saab te stoppen, omdat het bedrijf geen geld meer had. Daarmee zou de weg vrij zijn naar een faillissementsaanvraag. Dinsdag ontving Saab echter weer geld van beoogd partner Youngman uit China.
De hoogte van het bedrag is onbekend, maar het gaat minstens om 3,3 miljoen euro waarmee Saab de belastingaanslag heeft betaald. De lonen over november van naar schatting 11 miljoen euro zijn nog niet uitgekeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |