abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103362363
quote:
Saab slaat overnamebod Chinezen af

Laatste update: 21 oktober 2011 09:39 info.

AMSTERDAM - Topman Victor Muller van Swedish Automobile, eigenaar van het noodlijdende Saab, heeft een overnamebod van zijn Chinese investeerders Youngman en Pang Da op het bedrijf afgeslagen.

Foto: AFP

''Het bod was onacceptabel, omdat het zou zorgen voor een verandering van de controleclausule bij het bedrijf en dat zou mogelijk het einde van Saab betekenen'', aldus Muller vrijdag tegen persbureau Reuters.

De topman wilde de geboden overnamesom niet noemen. Youngman en Pang Da weigerden commentaar te geven.

Afspraken

Volgens Muller moeten Youngman en Pang Da, wanneer ze nog steeds geïnteresseerd zijn in Saab, zich houden aan de afspraken die ze in juli met het bedrijf sloten.

In ruil voor miljoenen euro's zouden de twee volgens de topman een belang krijgen van 53,9 procent in Saabmoeder Swedisch Automobile, dat in Amsterdam is genoteerd op de beurs.

Muller stelde ook dat er ''altijd een plan B'' is, mochten de Chinezen helemaal weglopen van Saab. Details van 'Plan B' wilde hij niet geven.

Scherp

Volgens econoom David Tomic van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), heeft Muller met het afslaan van het overnamebod de verhouding met zijn Chinese investeerders op scherp gezet.

''Ik vraag me af of de uitlatingen niet tegen het zere been van de Chinezen zijn. Of de verhoudingen niet op scherp worden gezet en of ze dit wel zullen accepteren'', aldus Tomic.
Dus het gerucht hier boven zou het dan moeten zijn dat NSC alles gaat overnemen.

Maar ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen, ik vrees het ergste voor saab.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:58:58 #153
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103362463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef Basp1 het volgende:.........
Maar ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen, ik vrees het ergste voor saab.
Saab rolt richting afgrond :D

Het voortbestaan van Saab komt steeds meer aan een zijden draadje te hangen. De bewindvoerder verwacht niets meer van de vrijwillige reorganisatie en heeft de rechtbank gevraagd het proces te beëindigen. Swedish Mobile maakt bezwaar.

Kort ervoor kondigde het concern een nieuwe Amerikaanse investeerder aan, kapitaal is nodig nu geld uit China uitblijft. Dit werkkapitaal was reden voor de rechtbank om in te stemmen met de reorganisatie.

Onduidelijk is nu wat er besloten gaat worden.

FD, p.11 - Tel, p.23 – VK, p26 :%

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 21-10-2011 14:08:31 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:08:05 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103362703
Directeur Saab Nederland vertrekt :D

Directeur Kees van den Berg van Beherman Nederland B.V, Saab-importeur en onderdeel van de Belgische Beherman Groep, verlaat het bedrijf aan het einde van dit jaar.

Van den Berg heeft zes jaar leiding gegeven aan de Nederlandse Importorganisatie, maar zijn functie komt als gevolg van een interne reorganisatie te vervallen, aldus Saab-woordvoerder Dick Braakhekke.

„De Beherman Groep kijkt momenteel hoe verschillende back office functies het best kunnen worden gecombineerd, waarbij is gebleken dat de functie van algemeen directeur in Nederland kan komen te vervallen,” aldus Braakhekke. Op het gebied van service en garantie aan dealers en klanten blijft de Nederlandse organisatie gewoon actief. Saab heeft momenteel nog 27 dealers in ons land, waarvan de helft het Zweedse merk exclusief voeren. De rest verkoopt ook een of meer andere merken.

Beherman Nederland werd in mei 2009 opgericht en nam de import toen over van Saab Nederland, dat onderdeel was van de failliete Kroymans-organisatie. Bij de Nederlandse Saab-importeur in Utrecht werken momenteel 13 personen. Beherman is ook al meer dan dertig jaar importeur van Saab in België en Luxemburg.

Kees van den Berg wil niet reageren op zijn naderende vertrek.

Pangda en Youngman

Saab Automobile in Zweden produceert al maandenlang geen auto’s als gevolg van de precaire financiële situatie. Eind vorige maand kreeg het bedrijf na veel getouwtrek uitstel van betaling. Er wordt gewacht op goedkeuring van de Chinese overheid, met betrekking tot een financieel belang van 245 miljoen euro, dat de bedrijven Pangda en Youngman uit China in de Zweedse automobielproducent willen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 21-10-2011 14:09:00 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:10:21 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103371980
Swedish Automobile stelt kwartaalcijfers uit

Swedish Automobile stelt de publicatie van de resultaten van het derde kwartaal uit tot 30 november. Dat meldde het geplaagde autobedrijf vrijdag. Oorspronkelijk zouden de cijfers op 28 oktober worden gepresenteerd.

Het moederbedrijf van de Zweedse autoproducent Saab bevestigde verder dat het een bod van de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da op Saab heeft afgewezen. De bedrijven zouden het bod hebben uitgebracht omdat de omstandigheden rond Saab zijn veranderd sinds ze een overeenkomst met Swedish Automobile sloten voor een investering in het bedrijf.

Swedish Automobile heeft Youngman en Pang Da gevraagd of ze nog altijd bereid en in staat zijn om de in juli gemaakte afspraken na te komen. Daarop heeft het bedrijf echter nog geen antwoord ontvangen. De gesprekken met de Chinese investeerders lopen nog altijd.

http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft

Wanneer is het nou eens afgelopen met dit circus :?
pi_103373857
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile stelt kwartaalcijfers uit

Swedish Automobile stelt de publicatie van de resultaten van het derde kwartaal uit tot 30 november. Dat meldde het geplaagde autobedrijf vrijdag. Oorspronkelijk zouden de cijfers op 28 oktober worden gepresenteerd.

Het moederbedrijf van de Zweedse autoproducent Saab bevestigde verder dat het een bod van de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da op Saab heeft afgewezen. De bedrijven zouden het bod hebben uitgebracht omdat de omstandigheden rond Saab zijn veranderd sinds ze een overeenkomst met Swedish Automobile sloten voor een investering in het bedrijf.

Swedish Automobile heeft Youngman en Pang Da gevraagd of ze nog altijd bereid en in staat zijn om de in juli gemaakte afspraken na te komen. Daarop heeft het bedrijf echter nog geen antwoord ontvangen. De gesprekken met de Chinese investeerders lopen nog altijd.

http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft

Wanneer is het nou eens afgelopen met dit circus :?
Voor 31 oktober wordt het faillissement uitgesproken ;( .
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:17:28 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103449202
Amerikaanse Saab-redder is een Fata Morgana?

Yep, dit is de man die Saab moet gaan “redden”. Aangezien het geld uit China “vertraagd” is moest Victor Muller wel iets anders bedenken. Het leek ook bijna te mooi om waar te zijn, op het moment dat de bewindvoerder de stekker uit Saab wil trekken duikt er plotseling een volslagen onbekende Amerikaan op die wel eventjes $70 miljoen in Saab wil investeren. Inmiddels hebben de nodige mensen deze Alex Mascioli even door Google gehaald en ook Guy Lofalk (de bewindvoerder bij Saab) heeft openlijk zijn twijfels geuit over deze “redder”. Is dit de zoveelste zeepbel van Victor? :|W

We hoorden voor het eerst iets over Alex Mascioli (en zijn bedrijf North Street Capital) op 28 september toen Swedish Automobile bekend maakte dat ze Spyker wilden verkopen aan North Street Capital voor 32 miljoen euro (een deal die overigens nog niet 100% rond is). En we kregen toen te horen dat hij een succesvolle coureur zou zijn met zijn eigen investeringsfonds. Niet verkeerd voor iemand van 35 jaar oud.

En afgelopen donderdag kwam Swedish Automobile plotseling het met nieuws dat North Street Capital een flinke pluk aandelen zou kopen voor $10 miljoen en daarnaast $60 miljoen zou uitlenen aan Saab. Dit allemaal omdat de Chinezen nog niet betaald hebben. Als het over dit soort bedragen gaat verwacht je toch dat er een serieus professioneel bedrijf achter zit. Iemand die zomaar ff tientallen miljoenen kan investeren en (naar eigen zeggen) een zéér succesvol coureur was/is moet ongetwijfeld goed te vinden kunnen zijn op internet. Dat is hier echter niet het geval.

Zijn ‘bedrijf’ heeft een website, maar daar staat eigenlijk 0,0 informatie op. En het adres dat daar wordt genoemd is een virtueel kantoor. Het is niet meer dan een postbus bij Regus. Niet echt professioneel. :')

Ook lijkt het erop dat Alex Mascioli de afspraken die hij gemaakt heeft met Saab niet nakomt. Afgelopen donderdag stond er in het persbericht van Saab:

Subscription to 2,386,635 ordinary shares in the capital of Swan at a price of USD 4.19 per share for the purpose of funding the working capital of Swan, Saab Automobile and Saab Great Britain Ltd. The shares to be issued will be paid in full by Friday October 21, 2011.

Maar vanochtend laat de bewindvoerder bij Saab (Guy Lofalk) het volgende weten:

“But there is no money we have seen. This is a legal process that must be stopped if there are no prerequisites. Liquidity was over,”

En aan de “overeenkomst” die Swedish Automobile met North Street Capital heeft gesloten hecht Guy Lofalk al helemaal geen waarde:

“There are no contracts, no information on North Street Capital. There is a document with six or seven rows of them to buy shares and lend money to Saab against collateral, but which the security is not clear”

En als er momenteel iemand is bij Saab die precies weet hoeveel geld er op de rekening staat dan is het de bewindvoerder wel. Deze man is verantwoordelijk voor alles wat er binnen Saab gebeurd. Tenminste, zolang hij nog niet officieel aan de kant is geschoven. Het feit dat er waarschijnlijk geen geld is binnengekomen blijkt ook wel uit het feit dat de uitbetaling van de salarissen wederom uitgesteld zal worden. Die moesten op 21 oktober betaald worden, maar is geen geld.

Het lijkt erop dat Muller uit pure nood in de mooie praatjes van een of andere oplichter is getrapt. :|W Iets dat Muller overigens wel vaker heeft gedaan. In 2007 werd hij ook al voor 1 miljoen opgelicht door Ad Kaptein. Een volidioot die claimt multimiljardair te zijn en die wel even 30 miljoen euro in Spyker wilde investeren. Uiteindelijk bleek alleen maar dat hij 160.000 aandelen Spyker van Muller had afgepakt die hij in onderpand had gekregen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Overigens is Mascioli ook nog een boefje, want hij is onlangs door de politie gearresteerd omdat hij niet kwam opdagen bij een rechtzaak tegen hem. Hij moest namelijk voor de rechter verschijnen wegens rijden onder invloed. Na het betalen van $1.500 kwam hij op borgtocht vrij. (via: thetruthaboutcars.com)

http://www.autoblog.nl/ar(...)-is-een-fata-morgana

Gaat lekker Victor _O-
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:43:45 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103481570
Mogelijke redding euro met Chinees geld :D

Mogelijk wordt de eurocrisis opgelost met Chinees geld. De leiders van de Europese Unie bereiden plannen voor om de vuurkracht van het noodfonds verder te vergroten.
Daarbij wordt een variant besproken waarbij geld van andere niet-Europese landen uitkomst zou kunnen bieden.

Bij deze variant stallen landen die in de slappe was zitten, zoals China en Brazilië, in een apart potje bij het Internationaal Monetair Fonds (IMF) geld. Dit geld kan dan worden gebruikt om eurolanden die in de problemen zitten uit de brand te helpen. Bij het Europees noodfonds (EFSF) is het IMF betrokken.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)t-Chinees-geld.dhtml

Wat Victor kan kan het IMF ook 8)7 :|W
  maandag 24 oktober 2011 @ 00:16:18 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103482910
Moederbedrijf Saab zegt deal met Chinezen op :D

Swedish Automobile, het moederbedrijf van de Zweedse autofabrikant Saab, heeft de overeenkomst met de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da per direct opgezegd. Dat meldde het geplaagde bedrijf vanavond.
Volgens Swedish Autombile hebben Youngman en Pang Da niet aangetoond dat ze kunnen voldoen aan de afspraken over een investering in Saab zoals die in juli werden gemaakt. Ook afspraken over een overbruggingskrediet voor Saab, dat momenteel wordt gereorganiseerd, hebben ze niet kunnen nakomen.

Youngman en Pang Da beloofden afgelopen zomer 245 miljoen euro te investeren in Saab, in ruil voor een belang van 53,9 procent in Swedish Automobile. Beide bedrijven wisten de goedkeuring hiervoor van de Chinese autoriteiten vooralsnog echter niet rond te krijgen.

In gesprek
Swedish Automobile blijft naar eigen zeggen in gesprek met de Chinese bedrijven. Doordat de overeenkomst nu is afgeblazen lijkt de redding van Saab echter opnieuw verder in gevaar te komen.
Door geldgebrek ligt de productie van Saab al maanden stil. Vorige maand gunde de Zweedse rechtbank Saab bescherming tegen schuldeisers, zodat met een reorganisatie kon worden getracht het bedrijf weer levensvatbaar te maken. Vorige week diende de curator echter een verzoek in bij de rechtbank om de bescherming te beëindigen. Volgens hem willen Youngman en Pang Da niet meewerken met Saab, maar zouden ze alleen uit zijn op een volledige overname van het bedrijf.

Youngman en Pang Da hebben volgens Swedish Automobile deze maand tweemaal een voorstel gedaan voor de volledige overname van Saab. Het bedrijf heeft die voorstellen echter afgewezen.

Vorige week vrijdag gaf topman Victor Muller nog aan een alternatief plan te hebben voor het geval de Chinese investering niet door zou gaan. Details over dit 'Plan B' kon hij toen echter niet geven. Hij deed zijn uitspraken een dag nadat de Amerikaanse investeerder North Street Capital had toegezegd voor bijna 12 miljoen dollar een belang te nemen in Swedish Automobile. North Street is daarnaast van plan Saab een lening te verstrekken van 60 miljoen dollar. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-Chinezen-op.dhtml

:W Game over Victor :P
  maandag 24 oktober 2011 @ 00:53:02 #160
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103484095
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
:W Game over Victor :P
Ik vrees ervoor, maar die chinezen hebben zich ook wel als honden gedragen. Hyena's is nog een beter woord dan honden.
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:42:08 #161
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103484969
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen? :)
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:56:41 #162
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103485148
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen? :)
Moet je eens kijken naar al het zuur in het Laura Dekker topic.
Mensen gunnen het nederlanders niet als ze hun kop boven het maaiveld uitsteken.
  maandag 24 oktober 2011 @ 02:00:52 #163
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103485208
Oh dan begrijp ik het ineens ;) . Dekker zou ook gewoon eerst d'r school af moeten maken. Die vader (en moeder in eerste instantie ook) verpesten hun dochter vreselijk met dat gepush. Als ze 18 is kan ze nog de wereld rondzeilen.
pi_103486806
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen? :)
Wat heb je aan zulke financiele mannetjes die soms financieringen kunnen regelen maar totaal niet in staat zijn om bedrijven te organisaren zodat ze ook daadwerkelijk geld maken. ;)

Ik snap die mensen die meegaan met victor en geld erin steken dan ook niet echt.
pi_103508689
In plaats van Muller zwart maken en afschilderen als een oplichter/crimineel, kan je beter de Zweedse overheid de huid vol schelden...dat zijn namelijk de echte criminelen:

quote:
Lofalk sued by other company
Saabs administrator Guy Lofalk is having troubled times. Last week he offered the chinese to buy whole of Saab, without Muller or Antonov and without any requirements for future production in Trollhättan, for a joke of a price.

Next week the district court in Lycksele (northern sweden) is demanding him a sum of eleven million swedish crowns for a broken promise in another reconstruction he was responsible for. And in the middle of all this, Saab rips apart its deal with the Chinese.

The lawyer Guy Lofalk demanded eleven million in advance to start working with Saabs reconstruction. And an additional five to seven million if the mission was successful.

[....]

But Guy Lofalk doesn’t only work with the Saab deal these days. Another reconstruction that he has been responsible has caught up with him. In court…

[....]

According to Kjin Schakt they were promised a super-benfit-rights by Guy Lofalk, but in the end ended up with nothing. Kjin Schakt has now sued Guy Lofalk for eleven million crowns, the exact amount that he demanded in advance from Saab a few weeks ago.
:W .
pi_103538800
quote:
'Deal met Saab is nog geldig'

Laatste update: 25 oktober 2011 10:11 info.

PEKING - De Chinese autobedrijven Pang Da en Youngman zijn nog altijd van plan hun beloofde investering in het Zweedse automerk Saab door te zetten. Dat lieten ze dinsdag weten.

Foto: Autoweek

Pang Da gaf in een melding aan de Chinese effectenbeurs aan dat er de afgelopen weken diverse opties voor Saab zijn onderzocht. ''Maar totdat er een nieuwe overeenkomst wordt gesloten, denken we dat de vorige juridisch bindend blijft'', aldus het bedrijf.

In de afgelopen week bracht Pang Da samen met Youngman tot twee keer toe een bod uit op alle aandelen Saab. Moederbedrijf Swedish Automobile (Swan) wees die echter van de hand.

Op tijd


Pang Da en Youngman beloofden afgelopen zomer 245 miljoen euro te investeren in Saab, in ruil voor een belang in Swan. Die deal werd door het Nederlandse bedrijf zondag echter opgezegd, omdat de Chinese bedrijven niet konden aantonen op tijd aan de afspraken te kunnen voldoen.

Ondanks dat besluit gaf ook Youngman dinsdag aan dat het nog niet afziet van een deal met Saab. ''We blijven bereid om Saab te helpen'', stelde het bedrijf.

Youngman gaf aan dat het Saab al heeft voorzien van een overbruggingskrediet van 11 miljoen dollar en van een afgesproken bedrag in ruil voor aandelen.

Eerder stelde Swedish Automobile al dat het in gesprek blijft met de Chinese bedrijven.
IN het kader van de chaos omtrent geldschieters zeggen de chinezen toch dat ze nog wel saab willen redden/ overnemen. . ;)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:13:14 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103543550
Muller stuurt Saab-personeel brief :D

Het personeel van Saab heeft een brief gekregen van Victor Muller waarin hij de ontstane situatie – een overnamevoorstel van Youngman en Pang Da en het voornemen van de administrator om het reorganisatie te eindigen – uitlegt.

De brief is in het Engels op de site van Saabsunited te lezen, we hebben hem in
vertaalde vorm hieronder afgedrukt. Het is in elk geval wel duidelijk dat Saab op het randje balanceert.

quote:
Beste medewerker

De gebeurtenissen van de afgelopen paar dagen vragen om uitleg van onze kant, want ik kan me voorstellen dat u erg ongerust bent en waarschijnlijk veel vragen heeft. Ik ben me zeer bewust van de zorgen die de nieuwe situatie veroorzaakt, niet in het minst vanwege uw werk en komende salaris. Gelooft u me dat deze zaken de hoogste prioriteit hebben en dat we werken aan de situatie.

Wat is er gebeurd? Na het winnen van het hoger beroep om in reconstructie te mogen gaan, nu een maand geleden, zijn we begonnen aan de voorbereidingen voor de vergadering van crediteuren op 31 oktober. Het werd ons echter vrij snel duidelijk dat een aantal individuen in het reconstructieproces met een andere agenda werkt, die leidde tot onnodige media-aandacht. Na een bezoek van de administrateur, Guy Lofalk, werd in China het nieuws verspreid dat Geely een bod op Saab had ingediend en dat onze partner Youngman buiten spel stond. Die situatie was snel onder controle toen Geely zich terugtrok en Youngman en Pang Da hun financiële toezegging hernieuwden vorige week.

Aangezien de reconstructie enige financiering vereist en het nog onzeker was of Youngman en Pang Da de overeengekomen planning zouden halen, besloot het management van Swan om North Street Capital te benaderen, een Amerikaans privaat financieringsbedrijf, dat bereid was tot $ 70 miljoen te investeren. Wij zijn van mening dat dit bedrag meer dan voldoende is om de reconstructie voort te zetten, in afwachting van een reactie van Youngman en Pang Da. Lofalk had echter een andere mening, en besloot, ondanks de financiële betrokkenheid van North Street Capital, de reconstructie te beëindigen bij de rechtbank in Vanersborg. We zullen in beroep gaan tegen het besluit om de reconstructie te staken en een vervanger voor Lofalk vragen.

De rechtbank zal hierover tegen het eind van volgende week beslissen en wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen, zoals aanvullende financiering van Swan (Swedish Automobile, red).

Vriendelijke groeten,
Victor Muller
http://www.carros.nl/auto(...)aab-personeel-brief/
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:15:27 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103543629
Administrator reageert op Saab-brief

De administrator die door de overheid is aangewezen om de reconstructie bij Saab te begeleiden, Guy Lofalk, heeft gereageerd op de uitlatingen die door Saab zijn gedaan over zijn werkwijze.

Saab liet gisteren in een open brief aan het personeel weten van mening te zijn dat Lofalk met een andere agenda werkt en de reconstructie eigenlijk hindert. Daarop heeft Lofalk nu gereageerd met de volgende uitlatingen: “Ik ben geen onderdeel van het spel dat op managementniveau plaats vindt bij Saab. Ik aangesteld door de rechtbank om als administrator de reconstructie te begeleiden. Ik heb geen aandelen in Saab. De samenzweringstheorieën zijn hopeloos op het moment en er wordt veel gespeculeerd en slecht geïnformeerd.”

Lofalk blijft bij zijn standpunt dat hij het management van Saab altijd heeft geïnformeerd over zijn acties. “Tijdens de reconstructie hebben verschillende partijen interesse getoond in Saab en ik heb die informatie direct doorgegeven aan het management.” Lofalk benadrukt verder dat hij niets wist van het plan van de Chinezen om Saab volledig over te nemen.

(Bron: Saabsunited)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:42:08 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103618303
Saab werkt aan Chinese deal

De druk op topman Muller neemt toe om in te stemmen met volledige verkoop van Saab aan Youngman en Pang Da. Gisteren vonden er gesprekken plaats, volgens Zweedse media is verkoop aan de Chinezen nabij. Muller noemt dit het einde van Saab, andere zien het juist als de enige weg om te overleven.

Vrijdag buigt de rechter over een verzoek om de bescherming op te heffen, waardoor faillissement dreigt. (FD, p.9)

:W Victor u gaat niet langs start ontvangt geen bonus en gaat direct door naar de gevangenis wegens oplichting en zelfverrijking w/
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:43:06 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103662987
Chinezen nemen Saab over

Swedish Automobile N.V. heeft een principeakkoord bereikt met de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman voor de verkoop van alle aandelen tegen ¤100 miljoen.

Een definitief akkoord is afhankelijk van de goedkeuring van de aandeelhouders van Swedish Automobile en van de betrokken autoriteiten. De overnamesom van ¤100 miljoen zal in termijnen worden betaald. Een belangrijke overweging voor de autobouwer om op het bod is te gaan, is dat Pang Da en Youngman hebben toegezegd langetermijnfinanciering te verschaffen.

Mogelijk zal General Motors nog dwars gaan liggen. De voormalige moedermaatschappij, die nog altijd enige zeggenschap heeft, ziet de technologie namelijk liever niet naar China gaan.

De productie bij Saab ligt al maanden stil vanwege geldgebrek. Het Zweedse bedrijf kreeg vorige maand bescherming tegen zijn schuldeisers, zodat het kon werken aan een herstructurering. Uit een rechtbankdocument bleek vrijdag dat Youngman en Pang Da over voldoende middelen beschikken om die herstructurering door te zetten. De curator van Saab liet het verzoek om de bescherming van het bedrijf te beëindigen dan ook vallen.

De Amerikaanse investeerder North Street Capital ziet door de overname af van de vorige week aangekondigde investering in Saab. North Street zou een belang nemen in Swedish Automobile en zou Saab voorzien van een lening van $60 miljoen. Saab werd begin 2010 overgenomen door de kleine Nederlandse sportwagenfabrikant Spyker Cars van Victor Muller. Dat bedrijf, inmiddels omgedoopt in Swedish Automobile, kwam dit jaar in de problemen omdat er onvoldoende kapitaal was om de fabrieken draaiende te houden en de werknemers te betalen.

Bij de start van de handel om 10.20 uur schoot de beurskoers met bijna eenderde omhoog tot ¤1,04

www.dft.nl

En wat gaan zij doen met Victor :?
pi_103666788
Victor wordt Babi Pangang expert.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:17:23 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103679514
'Swedish Automobile verliest flink op Saab'

Swedish Automobile lijdt waarschijnlijk een verlies van ongeveer 70 miljoen euro op de verkoop van Saab. Dat stelde topman Victor Muller vrijdag in een toelichting op de voorgenomen overname van Saab door de Chinese bedrijven Youngman en Pang Da.

Met de overnameprijs van 100 miljoen euro is de deal ,,duidelijk niet winstgevend'' voor Swan, :|W stelde Muller. ,,We hebben Saab gekocht voor 74 miljoen dollar (circa 52 miljoen euro), maar in de tussentijd is er veel geld in Saab gestoken. Ik schat dat bedrag op ongeveer 120 miljoen euro.''

De toekomst van het in Amsterdam genoteerde bedrijf Swedish Automobile (Swan) na de verkoop van Saab is nog onduidelijk, bleek uit de toelichting van Muller. ,,De toekomst van Swan hangt af van de eventuele verkoop van Spyker'', stelde hij. De kans bestaat dat het bedrijf een lege huls wordt, voegde hij eraan toe. ,,Maar het is te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen.''

Rol Muller
Muller is in gesprek met Youngman en Pang Da over zijn mogelijke toekomstige rol bij Saab. ,,Als de Chinese partners vinden dat ik een rol kan spelen, dan doe ik dat graag.''

De overeenkomst moet nog worden goedgekeurd door toezichthouders en belanghebbenden, zoals General Motors en de Europese Investeringsbank. Volgens Muller is de toestemming van Chinese toezichthouders dichtbij. General Motors, de vorige eigenaar van Saab, is waarschijnlijk het moeilijkst te overtuigen.

http://www.telegraaf.nl/a(...)?sn=autovisie_nieuws
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:44:22 #173
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103770235
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.

Leuk aandeel :{

Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
  woensdag 2 november 2011 @ 17:46:38 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_103882657
Video | AutoWeek Journaal: exclusief interview Victor Muller

http://www.autoweek.nl/vi(...)erview-victor-muller
  maandag 7 november 2011 @ 06:24:41 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104064051
GM overweegt overname Saab te blokkeren :D

General Motors gaat niet zomaar akkoord met de overname van Saab door het Chinese bedrijventandem Pangda/Yungman. Tegelijkertijd zijn in de Chinese media vragen ontstaan over de financiële positie van Pangda.

De geplande overname van Saab door het Chinese Pangda en Youngman is in zwaar weer terecht gekomen. De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) liet zaterdag tegenover persbureau AFP weten dat het de overname mogelijk gaat blokkeren.

‘We hebben veel onbeantwoorde vragen over de transactie’, aldus woordvoerder Jim Cain tegenover AFP. Pangda en Youngman kwamen 28 oktober in een intentieverklaring overeen om het noodlijdende Saab in zijn geheel over te nemen voor 100 miljoen euro.

Om tot een werkelijke verkoop te komen, moet Swedish Automobile topman Victor Muller nog een definitief financieel akkoord optuigen met Pangda, Youngman en andere betrokken partijen, waaronder GM, dat preferente aandelen in Swedish Automobile houdt en ex-eigenaar is van Saab.

GM is niet alleen aandeelhouder, maar levert ook onderdelen aan Saab en is een belangrijke crediteur. Muller liet onlangs tegenover Reuters weten dat het nog ‘veel te vroeg om een uitspraak te doen over of de onderhandelingen met GM makkelijk zullen verlopen of niet.'

Samenwerking

Voor GM staat er veel op het spel. Het Amerikaanse bedrijf heeft in China een joint venture met de Chinese autofabrikant SAIC, een van de grootste spelers in de markt in China. Het samenwerkingsverband produceert onder andere Buicks in China. De architectuur van een aantal Saab-modellen wordt ook gebruikt door SAIC voor de productie van de zeer populaire Buick-modellen, zo bericht de doorgaans goed ingelichte website China Car Times.

De Buick Excelle is dit jaar de best verkopende auto in China. Zal GM zijn relatie met SAIC willen riskeren door een nieuwe autofabrikant, Pangda-Youngman, toe te staan technologie te gebruiken die gerelateerd is aan de Buick-modellen in China?, zo vroeg de China Car Times zich onlangs al af.

Niet toestaan

Dit weekend gaf GM het antwoord. ‘GM zal een verandering van eigenaar van Saab niet kunnen toestaan, als dat de bestaande relaties van GM in China negatief zou beïnvloeden of op een andere manier de belangen van GM in de wereld zou schaden’, luidde zaterdag het antwoord van de GM-woordvoerder. ‘Als aan onze bezwaren tegemoet kan worden gekomen, dan zou het mogelijk kunnen zijn om als een leverancier van Saab te kunnen doorgaan. Gezien de tijd die is voorbijgegaan sinds de transactie werd aangekondigd, vonden we het noodzakelijk om onze positie op dit punt duidelijk te maken.’

Op 15 november verloopt de geldigheid van de huidige intentieverklaring. Daarna is alles weer open. Pangda en Youngman hebben al eerder laten zien dat veranderende omstandigheden, zoals een sterk dalende beurskoers van Swedish Automobile, aanleiding kan zijn om nieuwe voorwaarden te bedingen.

De definitieve overname van Saab is ook nog afhankelijk van de goedkeuring van de Chinese autoriteiten en de Europese Investeringsbank, die 400 miljoen euro aan Saab heeft geleend.

Financiële positie Pangda

Ondertussen zijn in China in de pers vragen ontstaan over de financiële positie van Pangda. Zowel de Chinese staatskrant China Daily als de meer uitgesproken Taiwanese krant China Times berichtten dit weekend over de vraag hoe het kan dat Pangda in zes maanden tijd 6 miljard yuan (ongeveer 700 miljoen euro) heeft verbrand.

Pangda ging in april van dit jaar naar de beurs en haalde daarbij 6 miljard yuan op. Ruim 4 miljard yuan werd volgens de China Daily alleen al gebruikt voor het terugbetalen van bankleningen en het aanvullen van het werkkapitaal.
Maar zelfs na de beursgang had Pangda nog meer geld nodig. Het bedrijf kreeg daarom goedkeuring om voor nog eens bijna 4 miljard yuan aan bedrijfsobligaties uit te geven. Volgens de China Times zijn de financiële perikelen bij Pangda het gevolg van het gevolgde bedrijfsmodel.

Garanties

Pangda heeft jarenlang een verkoopstrategie gevoerd, waarbij het bedrijf garant ging staan voor de lening van de klant om een auto te kopen. Als een klant de lening niet meer kan betalen, betaalde Pangda de lening af, confiskeerde het de auto om te gelde te maken om een deel van het verlies goed te maken.

Volgens de China Times werkte dat model jarenlang goed in China ten tijde van de ruime beschikbaarheid van kredieten. Nu de overheid de banken heeft opgedragen de kredietkraan dicht te draaien om inflatie te bestrijden en de huizenmarkt af te laten koelen, komen veel bedrijven in de problemen.

www.fd.nl

:% Zou nog wel eens verrassend kunnen eindigen -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 07-11-2011 15:29:25 ]
  maandag 7 november 2011 @ 15:31:05 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104076890
Ook productie Saab 9-4X gestaakt :|W

Ondanks dat de fabriek in Trollhättan al een tijd stilligt, werd in Mexico nog steeds de Saab 9-4X geproduceerd. De productie daarvan is nu ook gestaakt.

In Mexico werd nog altijd de Saab 9-4X geproduceerd. Die auto is een direct zustermodel van de Cadillac SRX en werd sinds enige tijd in de GM-fabriek in Ramos Arizpe geproduceerd. De Zweedse radio meldt vandaag dat ook de productie van die laatste Saab tot stilstand is gekomen.

“De productiestop is een gevolg van de liquiditeitsproblemen van Saab. We kunnen geen kant-en-klare auto’s meer betalen,” vertelt Gunilla Gustavs, de Zweedse woordvoerster van het merk. Ze kan niet melden wanneer de productie van de SUV weer op gang komt.

In Nederland wordt met smart gewacht op de komst van de 9-4X, die met twee verschillende benzine V6’en te koop komt. De prijslijst is al in april bekendgemaakt en begint bij 74.995 euro.

http://www.autoweek.nl/au(...)e-saab-9-4x-gestaakt

-O- Gaat lekker Victor
  maandag 7 november 2011 @ 18:20:03 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104083926
Hard standpunt General Motors over Saab

DETROIT - General Motors is na een eventuele overname van het Zweedse automerk Saab door Chinese investeerders niet meer bereid om op de huidige voorwaarden onderdelen te leveren aan de autofabrikant.

Dat liet General Motors (GM) maandag weten. GM is de belangrijkste toeleverancier van het bedrijf.

Een woordvoerder van GM liet weten dat het voortzetten van de huidige overeenkomst met Saab in het geval van een verkoop van het automerk aan de Chinezen, ''niet in het belang van de aandeelhouders van GM is''.

De Amerikaanse autogigant hield de deur op een kier door te zeggen dat er nog wel levering van onderdelen zou kunnen plaatsvinden onder aangepaste voorwaarden.

Afgelopen weekeinde meldde GM al onzeker te zijn of het zijn toestemming wel wil geven aan de voorgenomen overname van Saab door twee Chinese autobedrijven.

GM zou bang zijn voor zijn eigen positie in China. De Amerikaanse autofabrikant heeft zelf nog een belang in Saab en moet instemmen met de verkoop van het automerk.

© ANP

Hoe lang nog deze soap
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-11-2011 00:18:07 ]
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:19:51 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104106795
Redding Saab opnieuw onzeker :|W

De overname van het Zweedse automerk Saab door Chinese investeerders is opnieuw onzeker geworden nadat het Amerikaanse General Motors ernstige bezwaren heeft gemaakt tegen de overeenkomst. 'Wij moeten nu terug naar de tekentafel wat betreft de deal met de Chinezen', zo liet topman Viktor Muller van Swedish Automobile, het moederbedrijf van Saab, vandaag weten.
General Motors is na een eventuele overname van het Zweedse automerk Saab door Chinese investeerders niet meer bereid om op de huidige voorwaarden onderdelen te leveren aan de autofabrikant. GM is de belangrijkste toeleverancier van het bedrijf.

Een woordvoerder van GM liet weten dat het voortzetten van de huidige overeenkomst met Saab in het geval van een verkoop van het automerk aan de Chinezen, 'niet in het belang van de aandeelhouders van GM is'. De Amerikaanse autogigant hield de deur op een kier door te zeggen dat er nog wel levering van onderdelen zou kunnen plaatsvinden onder aangepaste voorwaarden.

Afgelopen weekeinde meldde GM al onzeker te zijn of het zijn toestemming wel wil geven aan de voorgenomen overname van Saab door twee Chinese autobedrijven. GM zou bang zijn voor zijn eigen positie in China. De Amerikaanse autofabrikant heeft zelf nog een belang in Saab en moet instemmen met de verkoop van het automerk.

'Wij moeten nu terug naar de tekentafel wat betreft de deal met de Chinezen', zo liet topman Viktor Muller van Swedish Automobile, het moederbedrijf van Saab, vandaag weten.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pnieuw-onzeker.dhtml

:') Gewoon stekker eruit en klaar met dat gezeik :7
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:48:53 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104272544
'Toekomst Swedish Automobile heel somber'

Het einde voor het autobedrijf Swedish Automobile (Swan) lijkt nabij. Dat concludeerde Patrick Beijersbergen van de Vereniging van Effectenbezitters vrijdag na de buitengewone aandeelhoudersvergadering van het bedrijf.

,,De toekomst ziet er heel somber uit'', aldus Beijersbergen. Volgens hem valt er zwel bij de verkoop van Saab en Spyker als bij het niet doorgaan van die deals weinig te halen voor aandeelhouders.

,,De opbrengsten van de verkoop van Saab en Spyker zijn niet genoeg om de schuldeisers te betalen, waardoor er niets overblijft voor de aandeelhouders'', stelde hij. ,,En als de verkoop van Saab niet doorgaat dan gaat het bedrijf in een mum van tijd failliet, dat gaven de heren vandaag ook toe.''

Doorstart

Een doorstart van het bedrijf van Victor Muller met sportwagenfabrikant Spyker is volgens de VEB-woordvoerder ook een moeilijk verhaal. ,,Als Spyker in het bezit blijft van Swan dan moet daar een hoop geld bij. Dat onderdeel is stiefmoederlijk behandeld en heeft een grote achterstand op concurrenten.''

De VEB waarschuwt al een lange tijd voor de risico's van het beleggen in Swan. Vrijdag om 17.20 uur noteerde het aandeel een verlies van 10 procent bij een koers van 0,36 euro.

www.telegraaf.nl

^O^ eindelijk duidelijkheid
  maandag 14 november 2011 @ 13:31:36 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104349893
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.

Leuk aandeel :{

Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Swedish Automobile
0,30 -0,07 (-18,92%)
:P
:W Victor
pi_104762195
Bankrun na arrestatiebevel Vladimir Antonov :D

Vladimir Antonov, de financier van Spyker en Saab, wordt gezocht voor vermeende betrokkenheid bij fraude en witwassen. De Litouwse overheid heeft een Europees arrestatiebevel doen uitgaan, waarna in Letland een bankrun is ontstaan. Volgt u het nog?


Antosof :P

Vladimir Antonov bezat 68% van de Litouwse bank Snoras, dat op zijn beurt weer een belang van 60% in de Litouwse bank Latvijas Krajbanka had. Snoras werd vorige week genationaliseerd nadat er problemen waren met de solvabiliteit, ook werd vermoed dat er valse informatie aan de toezichthouders werd verstrekt door Antonov en diens compagnon Raimundas Baranauskas, die iets meer dan 25% van Snoras in handen had.

Het Openbaar Ministerie in Litouwen heeft nu een arrestatiebevel rondgestuurd naar collega’s in Europa, omdat vermoed wordt dat Antonov en Baranauskas betrokken zijn bij fraude en witwassen. Wat betreft de omvang van de vermeende malversaties: er wordt gevreesd voor het omvallen van zowel Snoras als Raimundas. Volgens persbureau AP pinnen Letten massaal het maximale bedrag (omgerekend liefst ¤70) bij Raimundas.

Antonov is in Nederland bekend door zijn rol bij Spyker. De Rus, wiens vader in 2009 al – heel ongezellig – werd neergeschoten, was aandeelhouder en president-commissaris bij de sportwagenfabrikant. Dit jaar ondernam Antonov een poging om Spyker in zijn geheel te kopen, maar die deal ketste eind augustus af. Ondertussen probeert hij tegen de zin van de Amerikaanse aandelhouder van Saab-moeder Swedish Automobile een belang in Saab te kopen.

Antonov matste zijn goede vriend en bestuursvoorzitter van Swedish Automobile, Victor Muller, recentelijk met een lening. Antonov heeft Mullers investeringsvehikel Tenaci $74 miljoen geleend, waardoor de Nederlandse ceo ruim 28,9% van de aandelen Swedish Automobile bezit.

http://www.quotenet.nl/bi(...)vladimir-antonov.php

^O^ Nu Victor nog de bak in en we kunnen beginnen met de rotzooi op te ruimen :7
pi_104784669
Spyker-geldschieter Antonov aangehouden

Vladimir Antonov, eigenaar van de Engelse voetbalclub Portsmouth, is donderdag in Londen aangehouden op verdenking van bankfraude. De Russische zakenman is ook bekend als geldschieter van Spyker-topman Victor Muller.

Aanklagers uit Litouwen willen Antonov en zijn zakenpartner Raimondas Baranauskas horen als verdachten in een fraudezaak, meldde de BBC. De arrestatie gebeurde nadat er eerder een Europees arrestatiebevel tegen Antonov was uitgevaardigd. Justitie beschuldigt beide voormalige managers van de Bank Snoras van verduistering van bezittingen en valsheid in geschrifte.

Antonov en zijn Litouwse zakenpartner waren tot voor kort ook eigenaar van de Bank Snoras, tot deze wegens grote tekorten werd genationaliseerd. De Litouwse overheid en de centrale bank van het land grepen vorige week in bij de bank.

www.telegraaf.nl

Nu Victor nog :P
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:24:39 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104814212
Uitbetaling salarissen Saab uitgesteld :D

Saab, onderdeel van Swedish Automobile, heeft vrijdag aangegeven dat het niet in staat is de salarissen over de maand november uit te betalen.

Oorzaak hiervoor is dat het bedrijf nog steeds geen akkoord heeft weten te bereiken met de Chinese investeerders dat ook voormalig eigenaar General Motors (GM) tevreden stelt.

Het in geldnood verkerende Saab heeft een financiering nodig van de potentiële investeerders, de Chinese firma's Pang Da Automobile Trade Co. en Zhejiang Youngman Lotus Automobile om aan zijn betalingsverplichtingen te kunnen voldoen.

Pang Da en Youngman tekenden een paar weken geleden een intentieverklaring voor de overname van Saab, met de huidige eigenaar, Swedish Automobile.

Ondersteuning

General Motors blijft de overeenkomst echter blokkeren, waardoor Swedish Automobile en de Chinese investeerders het voorstel proberen aan te passen zodat General Motors wel akkoord gaat.

De Chinese investeerders hebben beloofd Saab in de tussentijd te ondersteunen. Desondanks hebben de Chinese investeerders op vrijdag nog geen geld overgemaakt waarmee Saab de salarissen over november uit zou kunnen keren, aldus woordvoerder Eric Geers.

Tegengewerkt

Volgens een bericht in de Zweedse zakenkrant Industri, hebben Pang Da en Youngman nog geen financiële transacties kunnen doordat de bedrijven tegengewerkt worden door China's National Development and Reform Commission.

Elk akkoord omtrent de overname van Saab moet goedgekeurd worden door de Chinese autoriteiten. Saab heeft nog niet gereageerd op dit bericht.

© Novum
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:04:23 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104990854
Auto's Vladimir Antonov in beslag genomen

Veertien auto's van de zakenman Vladimir Antonov zijn in beslag genomen door de autoriteiten van Letland. Totale waarde? Ongeveer een miljoen euro.

Bij één van de huizen van Antonov, de bankier en zakenrelatie van Victor Muller, zijn dure auto's aangetroffen en in beslag genomen. De auto's hebben kentekens uit Letland, Litouwen en Zwitserland. Verwacht wordt dat de Rus nog meer auto's heeft staan bij zijn andere onderkomens, zoals in London waar hij tevens werd aangehouden. Vladimir Antonov is voorlopig op borgtocht vrijgelaten.

Volgens de aanklagers uit Litouwen zijn Antonov en zijn partner Baranauskas de belangrijkste verdachten in een gerechtelijk vooronderzoek inzake vermeende fraude en het witwassen van zwart geld. De overheid van Litouwen en de centrale bank van het land hebben vorige week al ingegrepen bij Bank Snoras, waar Antonov eigenaar van is.

www.autovisie.nl
  donderdag 1 december 2011 @ 08:26:11 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105040746
Saab bouwt nauwelijks nog auto's

De productie bij Saab is in het derde kwartaal met 99% verminderd. Dat blijkt uit de sombere derdekwartaalcijfers van Swedish Automobile.

Swedish Automobile 0,32

130 auto's rolden er van de band in de fabriek van Saab. In het derde kwartaal van 2010 waren dat er nog net geen 1000. De fabriek van het Nederlands-Zweedse automerk heeft dit jaar voortdurend stilgelegen vanwege geldtekort bij de autobouwer.

Dat was ook te zien aan de verkoopcijfers. In totaal verkocht Saab 4010 auto's tegen 15.970 in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het resultaat voor belastingen en rente van de fabrikant van Saab en Spyker was een verlies van ¤87,5 mln. De omzet was ¤75,8 mln. Het nettoverlies liep op tot ¤142,7 miljoen, van ¤48,4 miljoen in 2010.

Moeilijk kwartaal
'Operationeel gezien was het derde kwartaal zeer moeilijk', aldus Swedish Automobile-ceo Victor Muller in een verklaring. 'Aangezien de Saabfabriek in Trollhättan gedurende de hele periode praktisch niet in bedrijf was, zijn we er niet in geslaagd dealers en klanten van nieuwe auto's te voorzien.'

Saab is bezig met een vrijwillige reorganisatie terwijl het bescherming tegen schuldeisers heeft aangevraagd. Het bedrijf wacht nog steeds op duidelijkheid over de Chinese investeringen van Youngman en Pang Da. Muller is in gesprek met North Street Capital om Spyker te verkopen.

Afhankelijk van de uitkomst van de onderhandelingen om Saab en Spyker te verkopen, zijn verschillende scenario's mogelijk, schrijft het bedrijf. Eén daarvan: liquidatie van Swedish Automobile.

http://fd.nl/ondernemen/5(...)-auto-s?visited=true

En victor heeft weer eens lekker geld verbrand van andere mensen :r
  dinsdag 6 december 2011 @ 11:15:29 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105245027
quote:
'Curator Saab gooit handdoek in de ring'

TROLLHATTAN - Saabcurator Guy Lofalk overweegt het herstructureringsproces van het noodlijdende Zweedse automerk te beëindigen.
Foto: Autoweek Dit zei Lofalk dinsdag in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.

Volgens de curator bevindt Saab zich op een doodlopende weg en is er geen hoop meer op een succesvolle herstructurering.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:14:28 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105253629
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.

Leuk aandeel :{

Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
'Aandeelhouders Swan met lege handen'

De bestaande aandeelhouders van Swedish Automobile (Swan) zullen niets aan een verkoop van Saab overhouden. ,,De Chinezen wachten op de absolute bodemprijs, voordat ze tot een deal overgaan'', aldus analist Tom Muller van zakenbank Theodoor Gilissen.

,,Het enige economische voordeel van een verkoop is dat het personeel van Saab loon uitbetaald krijgt.'' Swan maakte eerder op de dag bekend dat het nog steeds gesprekken voert met Youngman en met een niet geïdentificeerde Chinese bank. Die laatste zou de plaats innemen van Pang Da. Youngman en Pang Da zouden aanvankelijk Saab overnemen voor 100 miljoen euro.

De uitkomst van de gesprekken is ,,onzeker'', aldus Swan. Een eventuele transactie moet bovendien worden goedgekeurd door de relevante belanghebbenden.

De hoop op een aanstaande deal leidde tot een flinke koerssprong. Rond 9.40 uur noteerde Swan 33,3 procent hoger op 0,36 euro

http://www.z24.nl/economi(...)et_lege_handen_.html

Koers nu :http://z24beurs.e24.com/factsheet/?ID_NOTATION=47417280

Gaat lekker Victor :D
Hoeveel auto,s wilde jij ook alweer bouwen _O-
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:25:26 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105268211
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel :{
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Bewindvoerder Saab: ‘Het geld is op!’ :%

Nog geen week nadat ceo Victor Muller verkondigde dat de verkoop van Saab ‘hoogst onzeker’ is, zit bewindvoerder Guy Lofalk als een bezetene de stekker uit het bedrijf te trekken. ‘We zijn aan het eind van de weg. Het geld is op.’

http://www.quotenet.nl/biz/bewindvoerder-saab-het-geld-is-op.php

Nu victor nog ff die 5 miljoen terug laten betalen die hij al uit de boedel gejat heeft om zichzelf te verrijken en dan naar de gevangenis met die lul ^O^
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:03:08 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105413993
Saab-curator naar rechter om nieuwe schuld

VANERSBORG - Saab-curator Guy Lofalk heeft het noodlijdende Zweedse automerk, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile, aangemeld bij de Zweedse rechter wegens onrechtmatig handelen.

Dat bevestigde de rechtbank in het Zweedse Vänersborg zaterdagochtend. Saab zou volgens Lofalk buiten zijn medeweten tijdens de huidige reorganisatie van het bedrijf een nieuwe schuld van ruim 3,3 miljoen zijn aangegaan. Dat mag wettelijk gezien niet.

"Het bedrijf mag geen nieuwe verplichtingen aangaan, waarvoor de financiële dekking ontbreekt'', schrijft Lofalk in zijn rapport aan de rechter. "Ik heb sleutelpersonen bij Saab meerdere malen geïnstrueerd dat ze de regels horen te volgen.''

Faillissementsaanvraag

Saab heeft tot 15 december om op de aantijgingen van Lofalk te reageren. Dan behandelt de rechter in Vänersborg ook Saabs reactie op Lofalks verzoek om de reorganisatie te stoppen. Wordt die inderdaad afgebroken, dan is de weg naar een faillissementsaanvraag door schuldeisers open.

Saab staat bij toeleveranciers voor minstens 150 miljoen euro in het krijt en is zijn personeel ook de lonen over november van circa 11 miljoen euro schuldig. Het bedrijf maakt al sinds april door geldgebrek voor onderdelen geen auto's meer. Saab-topman Victor Muller was zaterdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

© ANP


:|W

Is Victor weer eens stout geweest met andermans centen :?
85.000 ¤ per maand verdienen zoals Victor dat doet dan mag je natuurlijk ook wel wat verwachten _O-
pi_105494965
quote:
AFM legt handel Swedish Mobile stil

Laatste update: 12 december 2011 15:05 info.

AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de handel in aandelen Swedish Automobile, fabrikant van Saab, stilgelegd in afwachting van een persbericht. Dat heeft de toezichthouder maandag bekendgemaakt.

Foto: AFP

De Zweedse zakenkrant Dagens Industri meldde eerder op de dag dat Saabtopman Victor Muller mogelijk maandag nog het faillissement van het noodlijdende Zweedse automerk aanvraagt.

Saab staat bij toeleveranciers voor minstens 150 miljoen euro in het krijt en is zijn personeel ook de lonen over november van circa 11 miljoen euro schuldig. Het bedrijf maakt al sinds april door geldgebrek voor onderdelen geen auto's meer.
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.
  maandag 12 december 2011 @ 15:50:04 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105495472
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:37 schreef Basp1 het volgende:
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.
En Vicor zijn luchtkasteel is geploft _O_
Nu rechtsreeks dus ZONDER bonus naar de gevangenis *O*
En al het geld dat hij uit het bedrijf gejat heeft terugbetalen
Dat is iig de 85.000 euro PER MAAND en dat drie jaar lang = 3 miljoen
En zijn voorschot op een bonus van 5.000.000,-
Totaaal terug te vorderen van deze oplichter MINIMAAL 6 miljoen
En voor de rest kaalplukken en in de boedel storten :7
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:44:27 #192
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105531097
Einde Saab in zicht

Donderdag en vrijdag bekijkt de Zweedse rechter of het reorganisatietraject van Saab wordt afgebroken en het faillissement een feit is. Victor Muller probeert nog driftig een wit konijn te vinden, weggestopt in zijn hoge hoed, maar zijn rechterhand Martin Larsson stapte gisteren alvast op. (Tel, p.24)
pi_105565401
quote:
Saab krijgt meer tijd van Zweedse rechter

Laatste update: 14 december 2011 07:21 info.

VÄNERSBORG - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile (Swan), krijgt van de Zweedse rechter 4 dagen extra voor het maken van een plan om aan te tonen dat het bedrijf in de toekomst levensvatbaar is.

Foto: Autoweek

Dat bevestigde de rechtbank woensdagochtend. Saab heeft zelf om het uitstel gevraagd om zijn pleidooi met bewijsvoering voor de voortgang van de huidige reorganisatie beter te kunnen onderbouwen.

De rechtbank ziet geen gronden het verzoek te weigeren en wil het automerk en zijn curator Guy Lofalk maandag om 13 uur zien. Eerder moest Saab donderdag al zijn visie inleveren.

Lofalk vroeg de rechter vrijdag de reorganisatie van Saab te stoppen, omdat het bedrijf geen geld meer had. Daarmee zou de weg vrij zijn naar een faillissementsaanvraag. Dinsdag ontving Saab echter weer geld van beoogd partner Youngman uit China.

De hoogte van het bedrag is onbekend, maar het gaat minstens om 3,3 miljoen euro waarmee Saab de belastingaanslag heeft betaald. De lonen over november van naar schatting 11 miljoen euro zijn nog niet uitgekeerd.
Zo nog een weekje uitstel.
  woensdag 14 december 2011 @ 09:23:33 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105566237
Toch bizar hoe lang mensen nog geld blijven betalen voor het aandeel. Je ziet het nu al een jaar aankomen.
The End Times are wild
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:51:30 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105652831
Curator Saab mag geen ontslag nemen

STOCKHOLM - De curator van het noodlijdende Zweedse automerk Saab mag geen ontslag nemen van de rechter.

Het is te laat om de curator nu van zijn functie te ontheffen, zo oordeelde de rechtbank van het Zweedse Vänersborg vrijdag.

Curator Guy Lofalk legde eerder deze week zijn functie neer en stuurde een vertrekbrief naar de rechtbank. Maar volgens de rechter zijn er nu geen redenen om Lofalk weg te sturen.

Maandag spreekt de rechtbank zich namelijk al uit over de vraag of de reorganisatie bij Saab nog wel kan worden doorgezet. Als dat niet zo is, vervalt de bescherming van Saab tegen zijn schuldeisers.

© ANP

:|W
pi_105763081
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 19 december 2011 @ 12:39:50 #197
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105766953
Saab vraagt faillissement aan

De noodlijdende Zweedse autofabrikant Saab heeft de rechtbank in Zweden gevraagd het faillissement van het bedrijf uit te spreken.

Dat heeft een woordvoerder van Saab, in handen van het Nederlandse Swedish Automobile, maandag gezegd.

De beslissing volgde op het stopzetten van de investering door de Chinese automaker Youngman, zo liet Saab weten in een verklaring.

"De directie van Saab concludeerde hieruit dat het bedrijf zonder extra investeringen onvermogend zal zijn en dat het aanvragen van een faillissement in het belang is van de crediteuren."

Persconferentie

Topman Victor Muller van Swedish Automobile was niet direct bereikbaar voor commentaar.Hij geeft later op de dag een persconferentie over het nieuws.

De handel in het aandeel Swedish Automobile zal maandagochtend om 11.00 uur worden hervat. Dat maakte de Autoriteit Financiële Markten (AFM) bekend. De handel in Swedish Automobile ligt sinds vorige week maandag stil.

Swedish Automobile liet weten een snelle goedkeuring van de faillissementsaanvraag door de rechtbank te verwachten. Swedish Automobile denkt verder geen waarde te creëren uit de aandelen Saab en schrijft zijn investering in de autobouwer volledig af, aldus een verklaring.

Bescherming

Saab had de rechtbank eerder om bescherming tegen zijn schuldeisers gevraagd. Maandag zou de rechtbank zich uitspreken of die bescherming zou worden doorgezet. De curator van Saab bood vorige week zijn ontslag aan, maar dat werd afgewezen.

Saab is sinds begin vorig jaar in handen van Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars. Door geldgebrek kwam de productie echter stil te liggen. Ook kon het bedrijf lange tijd met moeite de lonen van de 3500 werknemers in de fabriek in Trollhättan betalen. De lonen over november zijn nog niet uitgekeerd.

Youngman

Om Saab uit het slop te trekken, werd contact gelegd met de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da om Saab over te nemen. Die overname werd echter tegengehouden door voormalig Saabeigenaar General Motors (GM) die nog een belang heeft in de onderneming.

Een samenwerking met Chinese bedrijven als Youngman zou de belangen van GM in China schaden, stelden de Amerikanen.

Geschokt

Saab Club Nederland (SCN) stelt het in een reactie bijzonder jammer te vinden dat Saab faillissement aanvraagt. Bestuurslid Nic Schellekens zei dat hij geschokt was toen hij het nieuws hoorde.

''Wij vinden het bijzonder jammer, vooral voor de mensen binnen de Saaborganisatie die heel erg loyaal zijn geweest de afgelopen periode. Het leek erop dat er licht aan het einde van de tunnel was'', aldus Schellekens, eigenaar van drie Saabs en al 28 jaar Saabrijder.

SCN gaat volgens hem nu ''van een club die achter hun levensmerk staat naar een club die het erfgoed gaat bewaren''. Volgens de organisatie kreeg het Zweedse merk niet de kansen die het verdiende. ''Het is niet Victor Muller die Saab liet klappen, maar de mensen hoog in de toren bij General Motors.''

ANP

Nou victor waar is plan c -O-
pi_105767592
Afgalmen en klaar.

Next!
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 19 december 2011 @ 17:42:18 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105778866
Muller: “Saab had al half april gered kunnen zijn” :|W

Victor Muller heeft vanochtend faillissement aangevraagd voor ‘zijn’ Saab. Hij claimt dat het bedrijf al half april gered had kunnen zijn.

“Het hele probleem met Saab had op 15 april opgelost kunnen zijn,” stelt Victor Muller zojuist tijdens de persconferentie naar aanleiding van het faillissement van Saab. “De deal waarbij Antonov het onroerend goed zou kopen, was rond. Alleen de Europese Investeringbank ging daarmee niet akkoord. Dus ketste het af. Antonov zou onder die constructie met geen cent eigen geld in Saab zitten. Nu is het december, en hebben we onszelf doodgevochten.”

Hij vervolgt: “Pas toen Guy Lofalk bewindvoerder werd en zijn blik op China richtte, startten de problemen met General Motors. Die gingen niet akkoord met Chinese eigenaren. Het aanstellen van Lofalk was een geweldige fout. Als ik wist wie Lofalk was, had ik vele dingen anders gedaan. Ik wil in deze zaak General Motors zeker niet bekritiseren. De zaak met Lofalk krijgt nog wel een staartje. Zo zijn we benieuwd hoe het hem is gelukt er in tien weken 1,2 miljoen euro onkosten doorheen te jagen.”

Volgens eigen zeggen heeft het avontuur met Saab Muller persoonlijk dertien miljoen euro gekost. “Verder heeft het voor mij geen gevolgen. Die miljoenen zijn een hoop geld, maar dat is het risico van zakendoen. Wanneer alles met Saab vandaag goed was gekomen, zou het nog duren tot 15 maart voordat we weer auto’s konden produceren. Het is jammer dat het zo afloopt, want we hadden goede kaarten in handen. Wanneer we op een zelfde tempo hadden doorgeproduceerd als voor het staken van de productie, zouden we dit jaar 72.000 auto’s hebben gemaakt. Dat is maar iets minder dan onze aanvankelijk voorspelling van 80.000 stuks.”

Nieuwe partij
Met de faillissementsaanvraag is de rol van Muller uitgespeeld. “Ik hoop nu dat er een nieuwe partij opstaat die het wel lukt een ‘New Saab’ op te bouwen. We waren maar een klein stukje verwijderd van het opbouwen van een bloeiend automerk. General Motors heeft kortgeleden nog een miljard geïnvesteerd in de fabriek in Trollhättan, dus die is hoogstmodern. Het nieuwe Phoenix-platform kan bijna zonder GM-techniek worden gebruikt en is op een haar na klaar. Verder ligt er een schitterend ontwerp klaar van Jason Castriota voor de opvolger van de 9-3 en is er Saab Parts, de onderdelentak die altijd winstgevend is gebleven. Ik hoop dus dat er iemand opstaat die het werk wil afmaken.”

Dat onderdelenbedrijf gaat overigens niet mee in het faillissement; het Saab-wagenpark kan dus tot in lengte van dagen blijven rijden. Muller hoopt verder dat het Saab Museum, dat onlangs nog is aangevuld met auto’s uit de collectie van GM, kan blijven bestaan. “De auto’s zijn op zich niet van een bijzondere waarde, maar de collectie bij elkaar is wel veel waard. Ik hoop dat de stad Trollhättan zich daarover ontfermt, want het is hun erfgoed.”

http://www.autoweek.nl/au(...)m_content=&utm_term=

:')
  maandag 19 december 2011 @ 17:46:38 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105779026
VICTOR MULLER:

V erschrikkelijk
I ndividu
C ommuniceert
T elkens
O ngelooflijk
R aadselachtig

M achtsvertoon
U topistisch
L uoter
L ulkoek
E venals
R oemloos

:D :P
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:08:33 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105810512
Getergde Muller zoekt zondebokken :')



Op de alles-of-nietsdag voor autobedrijf Saab werd het niets. Volgens topman Victor Muller was dat ‘absoluut onnodig’.

Wat hebben de Europese Investeringsbank (EIB), autobedrijf General Motors en bewindvoerder Guy Lofalk met elkaar gemeen? Volgens Victor Muller hebben ze alle drie de sleutel tot de redding van het Zweedse autobedrijf Saab, waar hij zich begin 2010 met veel bravoure over ontfermde, in handen gehad. Maar ze hebben in zijn ogen verzuimd de deur naar een mooie toekomst voor de onderneming te openen.

Vooral Lofalk krijgt de schuld van het feit dat Saab gisteren zelf zijn bankroet aanvroeg en afzag van een ingelaste hoorzitting waarop het autobedrijf nog eenmaal mocht bepleiten waarom het levensvatbaar is. Volgens Muller zou Lofalk, die gisteren niet meer bereikbaar was voor commentaar, zijn werk niet goed hebben gedaan en veel te hoge bedragen in rekening hebben gebracht. Hij heeft de rechter verzocht om de tegoeden aan de bewindvoerder te bevriezen en te herzien.

Of hijzelf niet ook fouten heeft gemaakt, vroeg een journalist daarop tijdens de persconferentie in Trollhättan, waar de Saab-fabriek staat. ‘Ongetwijfeld’, zei Muller, om meteen weer terug te keren naar de in zijn ogen grootste zondebok. ‘Ik had deze bewindvoerder nooit moeten kiezen.’

Geen spijt
Muller liet weten dat er kapers op de kust zijn voor Saab, die een doorstart willen maken met de onderneming. Maar hij noemde geen namen. Persoonlijk verliest Muller ¤ 13 mln door de ondergang van Saab, zo liet hij weten.
Spijt heeft hij niet van zijn avontuur. ‘Nee, dat zou kinderachtig zijn. Dit hoort bij ondernemen.’

De persconferentie met Victor Muller en Saab’s faillietverklaring door de rechter spoedig daarna waren het sluitstuk van een zwaarmoedige dag in Trollhättan. De stad waar de Saab-fabriek staat, werd het toneel van handeling, en niet het tien kilometer noordelijker gelegen Vänersborg.

Daar zou het zwaartepunt van de dag gelegen moeten hebben. De rechtbank in deze stad moest namelijk beoordelen of Saab nog langer de tijd krijgt om een vrijwillige reorganisatie door te voeren. Tijdens zo’n proces is het bedrijf beschermd tegen schuldeisers.

Geen uitweg meer
Bewindvoerder Lofalk zag geen heil meer in voortzetting, maar Saab verzette zich tegen zijn visie en vroeg een hoorzitting over de kwestie aan. Het hele weekend is er vervolgens nog onderhandeld tussen Saab en de beoogde Chinese partner Youngman, waarna maandagochtend duidelijk werd dat er geen uitweg meer was.

Maar eigenlijk ging de deur zaterdag al op slot. Voormalig eigenaar GM, dat de technologie voor de bestaande Saab-modellen levert, liet namelijk weten zich te zullen verzetten tegen iedere overdracht van controle of zeggenschap over Saab die schadelijk zou zijn voor de eigen belangen.

In het kort komt dat erop neer dat GM zijn technologie niet meer ter beschikking zou stellen als Saab met Youngman in zee zou gaan, omdat de Amerikanen geen concurrent in het zadel willen helpen in China.

Muller zei dat er tot het laatste moment nog aan constructies is gesleuteld waarbij een deel van de investeringen van Youngman via een joint venture zouden lopen, zodat de Chinezen geen rechtstreekse invloed zouden krijgen op het deel van Saab waar GM’s technologie voor nodig is. Maar op een gegeven moment werd het hem duidelijk dat ‘GM geen enkele deal zou goedkeuren waar Youngman bij betrokken zou zijn.’

Staande ovatie
Volgens Muller is de halsstarrige houding van GM te wijten aan het feit dat bewindvoerder Lofalk de Chinezen heeft doen geloven dat ze 100% eigenaar konden worden van Saab. Sindsdien was er volgens hem met GM geen land meer te bezeilen.

Hij mijmerde ook nog even over eerdere momenten in de afgelopen negen maanden waarop een redding van Saab nog heel eenvoudig was. Zo verwees hij naar de afspraak in april dat Mullers Russische zakenpartner Vladimir Antonov, nu in opspraak wegens beweerde fraude, vastgoed zou overnemen van Saab. Die transactie werd toen tegengehouden door de Europese Investeringsbank (EIB), waar Saab ¤ 217 mln van geleend heeft. Die deal had volgens Muller ‘alles kunnen redden’.

Vlak voor de persconferentie had Muller de circa 3500 medewerkers van Saab van de laatste ontwikkelingen op de hoogte gebracht. Begin 2010 werd Muller, toen hij met zijn kleine onderneming Spyker, nu Swedish Automobile, Saab overnam, als held ontvangen in Zweden. Door tegenvallende verkopen ontstond er geldgebrek, waardoor onderdelen niet meer betaald konden worden en de productie stilviel. Het personeel neemt het hem niet kwalijk. ‘Ik kreeg een staande ovatie.’

Geld vóór de kerst overmaken
Op het licht besneeuwde terrein waar de fabriek staat, hebben de meeste Saab-mensen weinig behoefte om een woordje te wisselen met de ruim aanwezige media. De 36-jarige monteur Frederik Almqvist, al 16 jaar werkzaam voor Saab, is een uitzondering. In een shirt met daarop oude modellen van Saab afgebeeld, en een button ‘I love Saab’ erop geprikt, laat hij weten nog steeds een Mullerfan te zijn. ‘Victor heeft er werkelijk alles aan gedaan. Iedereen wilde hem neerhalen, maar hij ging door. Ik ben hem enorm dankbaar.’
Almqvist hoopt dat de Zweedse overheid er nu in slaagt vóór de kerst het geld naar hem over te maken waar hij recht op heeft als werknemer van een failliet verklaarde onderneming.

www.fd.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-12-2011 13:45:57 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:57:19 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105817973
Even een mening van iemand anders quoten :D

Muller heeft Saab met 100% geleend geld gekocht! Heerema/Antonov+duistere amerikaan leenden hem ieder ¤ 25.000.000. GM Leende hem $ 340.000.000. (in preferente aandelen Saab) De EIB (met garantie van de Zweedse staat) leende hem ¤ 400.000.000. De crediteuren staan nog tenminste open voor ¤ 110.000.000. Dat is bij elkaar ¤ 815.000.000 geleend geld. Plus wat we allemaal niet weten!

Spyker Sportscars, u weet wel, die fabriek uit Zeewolde, is in het totale plaatsje weggepoetst of ingesmeerd in de duistere olie van de fabriek. Spyker heeft op elke geproduceerde auto tussen de 300 en 400.000 bijgelegd. Het verschil wordt nu waarschijnlijk door de Zweedse burger betaald.
GM heeft de $ 340.000.000 waarschijnlijk al lang afgeschreven. Maar, dan lijkt het me ook heel simpel en duidelijk dat ze niet nog eens door hun eigen machines en kennis worden beconcureerd door gladde chinezen!

Mullers winst was ¤ 85.000/honorarium per maand, plus kosten enz. Hij is mooi van Spyker Sportscars af, welke overname vooralsnog door Saab is genancierd, maar wel betaald aan Helvetica, het financieringsvehekil van Muller. Vindt u het MVO en etisch om een fabriek, met al het personeel dat daarbij hoort, zo lang in de maling te nemen. Je kan toch rekenen! Een miljarden bedrijf kopen zonder eigen geld, en dat gelooft gij??? In het socialistische Zweden kon deze megalomane charlatan inspelen op de wens van de regering om arbeidsplaatsen te behouden. Dat is dus niet gelukt, maar dat wisten we, plus 3700 werknemers twee jaar geleden ook al!

En al die succes-verhalen van die bekakte Muller moet je met een flinke korrel zout nemen. De man is betrokken bij een trits faillissementen, waar hij, heel handig nooit directeur van was, noch was zijn functie herleidbaar als bestuurder. Ook nu weer is het de schuld van van een ander (GM), alsof Saab geen schuld had aan hetzelfde GM. Nog nooit heeft Muller juiste informatie verstrekt over de overname kandidaten, ook niet over de omzet en productie cijfers/prognoses van Saab+Spyker. Het bleek altijd nét iets anders te zijn.

http://www.quotenet.nl/biz/doek-valt-voor-saab.php

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-12-2011 20:29:11 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:26:03 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105834972
Victor Muller kiest Audi :|W

Tijdens een vijftien minuten durende chat met Autovisie heeft Victor Muller zich laten ontvallen dat hij zijn eigen Saab 9-5 misschien inruilt voor een Audi S8.

http://www.telegraaf.nl/s/11160194

Dat was echte liefde zeg met Saab :r
  woensdag 21 december 2011 @ 18:06:20 #204
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105875172
:') Ook Pang Da ziet het niet meer zitten met Saab

Het Chinese Pang Da stopt met zijn hulppogingen aan Saab, in reactie op het bankroet van de Zweedse autobouwer. Dat meldde de onderneming vandaag.
'Gezien het feit dat het faillissement over Saab is uitgesproken, heeft Pang Da besloten de transacties met het bedrijf te stoppen', aldus een verklaring. Het bedrijf gaat alle mogelijke stappen ondernemen om een lening van 45 miljoen euro terug te krijgen.

Om Saab uit het slop te trekken, had topman Victor Muller van moederbedrijf Swedish Automobile eerder autobedrijven Youngman en Pang Da bereid gevonden om Saab over te nemen. Het Amerikaanse General Motors sprak daar echter een veto over uit. (ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)itten-met-Saab.dhtml

Vooral doorgaan Victor
  woensdag 21 december 2011 @ 18:09:10 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105875289
Saab wil curator laten vervolgen

Saabtopman Victor Muller overweegt de curator van de Zweedse autofabrikant juridisch aan te pakken. Volgens Muller is de redding van Saab mislukt door het optreden van de door de rechter benoemde Guy Lofalk.

'Saab zou gered zijn, in 2012 honderdduizend auto's hebben gebouwd en winstgevend zijn geweest als de curator zich niet met de overname door de Chinese autobouwers Youngman en Pang Da had bemoeid,' aldus Saabtopman Muller. 'Toen Lofalk naar China ging, viel het allemaal uit elkaar. We hadden hem nooit moeten laten benoemen. Dat is een enorme vergissing geweest.'

Muller had geregeld dat de twee Chinese bedrijven voor 245 miljoen een belang van 55 procent in Saab konden kopen. 'Helaas is hun voorgespiegeld dat honderd procent in Saab beter zou werken. Ze zijn zeer verkeerd geïnformeerd omdat dat grote problemen zou geven met General Motors, dat de technologie bezit. Ik heb ze dat gezegd - en ik heb gelijk gekregen.'

'Vervolgens schermde de 'briljante' meneer Lofalk met een aandeelhouder die zestig procent wilde nemen, maar die nooit heeft bestaan. Daardoor bekoelde de relatie met GM enorm. Voordat hij erbij kwam, was de verhouding prima. Maar hij vertroebelde het water met wekelijks veranderende voorstellen.'

'Het is nog te vroeg om te zeggen of we stappen tegen Lofalk ondernemen. Ik heb de rechter verzocht zijn vergoedingen te beoordelen. Hij heeft te veel geld gevraagd. Swedish Automobile moest hem 1,2 miljoen euro betalen, die hij er in tien weken doorheen heeft gejaagd. Dat is een enorm bedrag voor zo'n klein advocatenkantoor.' (Herman Stil)

http://www.parool.nl/paro(...)aten-vervolgen.dhtml

120.000 per week o|O
  woensdag 21 december 2011 @ 21:14:53 #206
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105884444
‘Resterende Saab-garantie vervalt’

Slecht nieuws voor de mensen die onlangs een nieuwe Saab gekocht hebben: er is een grote kans dat de garantie op de auto komt te vervallen.

De garantie op nieuwe Saabs was namelijk fabrieksgarantie. Nu het merk Saab failliet is verklaard, kan het bedrijf in principe ook de garantieplicht niet meer vervullen. Een woordvoerder van Saab Nederland meldt dat er nog hoop is voor de Saab-bezitters: “Het faillissement van Saab zou inderdaad kunnen betekenen dat de resterende fabrieksgarantie op recent geleverde Saabs komt te vervallen. Echter: het definitieve besluit daarover neemt de curator binnenkort. Dat zal op redelijk korte termijn zijn; het zal in ieder geval geen maanden duren.”

http://www.autoweek.nl/au(...)aab-garantie-vervalt

Oh daarom wil Victor van zijn eigen Saab af en nu dus een Audi :|W
pi_105910921
Zweedse regering helpt Saab-werknemers

De Zweedse regering heeft geld beloofd om de werkloosheid aan te pakken ten gevolge van het faillissement van Saab.

Dat meldt de Wall Street Journal woensdag.
Autofabrikant Saab ging eerder deze week ten onder. In het Zweedse Trollhättan staat de fabriek van Saab. Zo'n 3400 mensen werken in deze fabriek en zullen naar verwachting hun baan verliezen. In de hele stad wonen 50.000 mensen.
Op dit moment kent Trollhättan en werkloosheidspercentage van 11%. Daarmee ligt dat percentage al ver boven het landelijk gemiddelde van 6,7%.
De regering heeft 450 miljoen kronen (bijna ¤50 mln) ter beschikking gesteld. Het meeste geld zal worden besteed aan scholing van werklozen.

www.fd.nl

En weer wordt er met andermans geld victor zijn puinhoop opgeruimd :r

[ Bericht 2% gewijzigd door ikweethetookniet op 22-12-2011 15:18:35 ]
pi_105916978
@ikweethetookniet

Ben je een Saab rijder?
pi_105918433
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet

Ben je een Saab rijder?
Nee, hoezo :?
20 jaar geleden wel een 9000 gehad maar die al in 1993 verkocht
Sindsdien geen Saab meer gereden
  donderdag 22 december 2011 @ 18:10:09 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105925048
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nee, hoezo :?
20 jaar geleden wel een 9000 gehad maar die al in 1993 verkocht
Sindsdien geen Saab meer gereden
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_105927602
Omdat het:

Een oplichter is
De grote jongen speelt met andermans ¤
Als het fout gaat hij de dans ontspringt
Als het goed gaat of niet hij altijd als eerste zijn zakken vult
Hoop geeft aan mensen die later er nog erger aan toe zijn
Hij al een heel verleden heeft met ellende in fin zaken
Helemaal geen ondernemer is die risico,s loopt

:7 dat zijn ze zo wel een beetje

Wacht jij nou maar af wat de bevindingen van de curator zijn over vm ;)
En hoeveel miljoenen hij prive met terug betalen aan saab die hij al uit de boedel gejat heeft :7
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:39:14 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106941215
Commissarissen Swedish Automobile weg

President-commissaris Hans Hugenholtz van Swedish Automobile treedt met onmiddellijke ingang af. Ook de commissarissen Maurizio La Noce en Alex Roepers vertrekken, net als bestuurslid Rob Schuijt. Dat maakte Swedish Automobile woensdag bekend.

Volgens een verklaring van Swedish Automobile volgt hun vertrek op een verschil van mening met bestuursvoorzitter Victor Muller over de alternatieve mogelijkheden voor financiering voor Swedish Automobile na het faillissement van het Zweedse automerk Saab, en de toekomst van het bedrijf en dochteronderneming Spyker.

Swedish Automobile zal binnen afzienbare tijd nieuwe leden voor de raad van commissarissen en het bestuur voorstellen aan de aandeelhouders, aldus de verklaring.

Muller liet in een toelichting weten de vertrekkende bestuurders te bedanken voor hun bijdrage aan het bedrijf. Hij stelde verder dat de opties voor Swedish Automobile worden bekeken en dat de discussies over een mogelijke verkoop van Spyker nog lopen. Ook wordt de mogelijkheid overwogen om Spyker te behouden en de activiteiten uit te breiden via overnames, aldus Muller. :|W

www.telegraaf.nl

Overnames doen :|W waarvan dan |:( nog meer geld lenen :X
Comissarissen verlaten als ratten het zinkende schip :r Bang als ze zijn om aansprakelijk gesteld te worden bij een faillissement }:|
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:56:30 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106979485
Muller zint op avonturen met Spyker :D

Saab is nog maar net op de fles of Victor Muller richt zijn ambities alweer op Spyker. Swedish Automobile bestuurt nu alleen nog maar Spyker Cars. Muller denkt na over mogelijke overnames en zoekt investeerders.

Gisteren ging ook het gerucht dat er alsnog een overnamebod op Saab komt van Youngman. Hoe de Chinezen dit keer de bezwaren van GM denken te omzeilen is nog onbekend. (FD, p.14 - Tel, p.28 – VK, p.25)

Muller zoekt geld :') Wie heeft hij nou nog niet teleurgesteld |:(
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:01:51 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108085618


_O_ _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:18:44 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108518374
Pieter Heerema: ‘Saab had niet failliet hoeven gaan’

Victor Muller heeft zich als baas van Saab teveel gericht op het maken van deals, en te weinig op het maken en verkopen van auto’s. ‘Daar moet je als top je energie en creativiteit in stoppen. Maar alles ging over deals. Hadden ze die focus en rust wel genomen, dan was er veel meer kans geweest om te overleven. Volgens mij had Saab niet failliet hoeven gaan.’ Dat zegt oud Spyker-commissaris en Mullers geldschieter Pieter Heerema tegen Quote.

Het faillissement van Saab betekent ook slecht nieuws voor de offshore-koning zelf, want Pieter Heerema (Quote 500 nr. 29, ¤780 miljoen) leende Victor Muller destijds de $25 miljoen die hij tekort kwam om Saab van General Motors te kunnen kopen.

Hoewel hij de bui al langere tijd de zag hangen, en hij daarom vorige zomer al tegen Quote zei geen nieuwe miljoenen aan Muller mee te willen geven, is hij inmiddels op het punt beland dat hij afscheid van zijn investering aan het nemen is. ‘Daar moet je realistisch in zijn. In Swedish Automobile zit één echte asset, en die is failliet. Ik weet dat de curatoren een koper zoeken, maar dan is het nog maar de vraag of er voldoende geld overblijft. Een heleboel kosten zijn gewoon doorgegaan en sowieso sta ik als leningsverstrekker behoorlijk achterin de rij. Dus als je vraagt: ben je erg hoopvol dat dat geld nog terugkomt, dan zeg ik nee. Er wordt wel gezegd dat Victor wel weer een konijn uit de hoge hoed tovert, maar ik geloof dat de konijnen wel zo’n beetje op zijn.’ _O-

Qoute: Deze maand had voor het eerst rente over de lening betaald moeten worden. Heeft Victor nog contact opgenomen met de mededeling: “Sorry Pieter, maar het wordt allemaal wat later dan gepland?”
PH: ‘Nou, hij zegt misschien wel dat het hem spijt, maar hij zegt er niet bij wanneer het geld komt. En aan spijt hebben we zo weinig he. _O- Verder weet ik niets meer over de ontwikkelingen dan ik bij jullie lees.’

Q: Denkt u dat er bij Victor persoonlijk nog iets te halen valt, kunt u lening bij hem privé proberen te innen?
PH: ‘Ten eerste denk ik dat dat juridisch niet mogelijk is, want het is een lening aan wat nu Swan heet. Ten tweede geldt dat je van een kikker geen veren kunt plukken. En ik denk dat Victor echt helemaal niets meer heeft, en dat alles aan dit avontuur is opgegaan.’

Q: Ja? Ik dacht dat hij toch aardige vergoedingen en bonussen heeft getoucheerd.
PH: ‘Ik weet niet hoe de bonus de laatste keer is gegaan, maar de voorlaatste keer kwam het grotendeels in aandelen, en je weet wat die waard zijn. Dus dat is een beetje sigaar uit eigen doos geweest.’

Overigens, vandaag werd bekend dat een Turkse overname van Saab van de baan is. :|W

http://www.quotenet.nl/qu(...)liet-hoeven-gaan.php

Victor heeft er weer een vriend bij :+
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:07:03 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108543338
General Motors: 'Niemand krijgt Saab'

General Motors zal geen toestemming geven voor de verkoop van Saab-onderdelen aan welke geïnteresseerde partij dan ook. Dat stelt GM-woordvoerder James Cain woensdag tegenover Quote. Met het Turkse Brightwell Holdings heeft GM volgens hem ook helemaal niet onderhandeld

Er zijn nooit enige discussies, onderhandelingen of ontmoetingen geweest tussen GM en Brightwell, of enige andere mogelijke bieder trouwens’, zo mailt Cain in antwoord op vragen van Quote. ‘Zij (Brightwell, red.) hebben per brief interesse getoond. Maar daarop hebben wij gezegd dat we geen interesse hadden in een ontmoeting, of in het uitgeven van licenties op onze technologie aan een mogelijke nieuwe eigenaar van Saab. Die positie is niet veranderd: we gaan op geen enkel voorstel in dat betrekking heeft op de GM-technologie.’

Brightwell-eigenaar Zamier Ahmed zei dinsdag nog dat hij dichtbij een akkoord was om de failliete Saab-boedel over te nemen. GM zou op het laatste moment haar medewerking hebben ingetrokken. Maar volgens Cain is dat onzin: ‘We hebben gezegd dat we de technologie aan niemand zouden leveren. Een potentiële nieuwe concurrent toestaan onze technologie te gebruiken om mee de markt op te gaan, is niet in het belang van onze aandeelhouders.’

Met die boodschap lijkt GM definitief de deur dicht te gooien voor een mogelijke doorstart van Saab. GM geeft geen enkele partij meer toegang tot de technologie van de modellen 9-5 en 9-4X. Vorige week liet het Chinese Youngman nog wel weten interesse te hebben in de technologie achter de 9-3, waarvoor geen licentie van GM nodig is. Maar betrokkenen rond Saab vragen zich tegenover Quote af of met alleen dat onderdeel Saab een serieuze herstart zou kunnen maken.

Het 'No' van General Motors was in december al aanleiding voor Victor Muller om het faillissement van Saab aan te vragen.

http://www.quotenet.nl/biz/general-motors-niemand-krijgt-saab.php
:D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:02:31 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108627952
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet Ben je een Saab rijder?
Victor nu ook niet meer :P

Saab Victor Muller te koop :D



Het Saab-verhaal is voor Victor Muller voorbij, dus kan ook de Saab van de zaak de deur weer uit. Zijn 9-5 Aero Turbo6 staat nu te koop bij dealer in Uppsala.

Hoewel op de website niet staat vermeld dat het om de auto van Muller gaat, ontdekten leden van een Saab-forum dat het nummerbord overeenkomt met de 9-5 van de Nederlandse zakenman. De dealer vraagt ruim 37.000 euro voor de auto uit 2010.

LUXE
De 9-5 heeft 300 pk, een zestraps automaat en vierwielaandrijving. Zoals het hoort bij de auto van de baas, is de Saab van alle luxe voorzien. Zo zijn onder andere lederen bekleding, een Harman & Kardon geluidssysteem en navigatie gewoon aanwezig.

www.telegraaf.nl

Dat is pas echte liefde voor het merk :|W

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 02-03-2012 18:05:10 ]
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:32:49 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108768786
Swedish Automobile wordt Spyker :|W



Swedish Automobile (Swan) richt zijn pijlen volledig op het onderdeel Spyker en wil dan ook zijn naam wijzigen in Spyker. Alle aandacht en fondsen gaan naar de ontwikkeling en verkoop van de luxeauto's. Het is een logisch gevolg van het faillissement van de dochteronderneming Saab. :')

Swan stelde maandagavond ,,aantrekkelijke vooruitzichten'' te zien in Spyker. Swan wilde Spyker 1,5 jaar geleden nog verkopen om zich te kunnen richten op de Saab-auto's. _O-

Verder gaf het bedrijf aan dat het stappen heeft genomen en onderneemt om de onderneming weer financieel gezond te maken. Zo heeft Swan een principeakkoord met zijn kredietverstrekkers over uitstaande leningen, die het bedrijf deels aanging voor de aankoop van Saab in 2010. De leningen worden volgens die afspraken omgezet in aandelen, tegen een prijs van 0,50 euro per aandeel. Daarmee zou het aandelenkapitaal groeien van 75 miljoen tot 500 miljoen. Dat moet nog wel door aandeelhouders worden goedgekeurd.

Bestuursvoorzitter Victor Muller is op dit moment niet van plan zijn belang op 30 procent of meer uit te laten komen. Dan zou hij verplicht een bod moeten doen op Swan.

Daarnaast wordt een nieuwe commissaris voorgesteld, de Amerikaan Martin E. Button. Hij houdt als enige toezicht op het bestuur. Button werkte in 2006 voor Spyker, als verantwoordelijke voor de Noord-Amerikaanse activiteiten.

Op 17 april beslissen aandeelhouders erover. Op 27 april publiceert Swan, dan mogelijk Spyker, het jaarrapport.

http://www.telegraaf.nl/d(...)_wordt_Spyker__.html
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:10:29 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109864290
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Falco het volgende:
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?
Saab laat schuld van bijna 1,5 miljard achter :')

De curatoren van het failliete Saab Automobile en twee van zijn dochterbedrijven hebben dinsdag bekend gemaakt dat de totale schuld van de Zweedse autofabrikant uitkomt op op 12 tot 13 miljard Zweedse kronen, oftewel 1,36 miljard tot 1,47 miljard euro.

De volledige nalatenschap wordt dinsdag 10 april gepubliceerd. Dit is ook de uiterste datum voor geinteresseerde partijen om hun laatste bod te plaatsen op bezittingen van Saab Automobile.

Curatoren Hans Bergqvist van advocatenkantoor Delphi en Anne-Marie Pouteaux van Wistrand zeiden dat een handvol partijen interesse heeft in faciliteiten van Saab in Zweden. Allen zijn ze geinteresseerd in het produceren van auto's in de fabriek in Trollhattan.

Youngman
De Chinese autofabrikant Zhejiang Youngman Lotus Automobile heeft al bevestigd belangstelling te hebben. Youngman was een van de investeerders die naar voren stapte om het worstelende Zweedse bedrijf te redden toen het vorig jaar in financiele problemen kwam en noodgedwongen bescherming tegen schuldeisers moest zoeken.

Die poging werd gedwarsboomd door General Motors dat weigerde de technologie, waarop de Saab modellen zijn gebaseerd, uit te licenceren aan een koper die een eventuele concurrent van de Amerikaanse autofabrikant in China zou kunnen worden.

Saab Automobile was eigendom van het Nederlandse bedrijf Swedish Automobile.

http://www.nuzakelijk.nl/(...)-miljard-achter.html

Is het nu duidelijk :?
Victor de grote jongen gespeeld en zadelt de achterblijvers op met de ellende :r
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:41:27 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_110467696
Muller gelooft in groei Spyker _O- :|W

Topman Victor Muller gelooft nog altijd dat Spyker kan uitgroeien tot een bedrijf dat 1000 auto's per jaar verkoopt.

Als de benodigde financiering er komt om de D8 Peking-to-Paris in productie te nemen, de SUV die Spyker 6 jaar geleden introduceerde op de autoshow van Genève, kan dat binnen 5 jaar, aldus Muller.

Het gaat volgens Muller om een bedrag van 25 miljoen euro. Hoe de rasoptimist dat bij elkaar denkt te krijgen, zei hij niet. Hij wilde alleen kwijt dat hij doorlopend in gesprek is met mogelijke investeerders. :')

Hoewel de D8 6 jaar lang op de plank heeft gelegen, gelooft Muller nog heilig in commercieel succes.

Luxemerken
Hij wijst daarbij op andere luxemerken als Bentley, Lamborghini en Maserati, die ook een eigen SUV op de markt hebben gebracht. En de D8 is niet het enige model dat Spyker erbovenop kan helpen. Het orderboek voor de sportwagen C8 Aileron ziet er volgens Muller ook ''prima'' uit. Aantallen noemde hij niet.

Vorig jaar leverde Spyker slechts 12 auto's af, maar dat was volgens Muller volledig te wijten aan de slechte financiële situatie.

''Spyker had nul euro te makken, omdat het zwaar te lijden had onder de omstandigheden bij Saab'', zei hij. Spyker lijfde het zieltogende Zweedse merk in 2010 in, maar beleefde er weinig plezier aan. Inmiddels is de rechter in Zweden begonnen met de afwikkeling van het faillissement van Saab.

Avontuur
Het was niet het eerste avontuur waarin Spyker zich onder Mullers leiding verslikte :') . Eerder kocht het bedrijf al een Formule 1-team, dat echter al snel weer met verlies van de hand werd gedaan. Veel beleggers zijn Muller escapades inmiddels meer dan beu. ''Het speelkwartier van Victor Muller zou nu toch wel eens over moeten zijn'', zei econoom David Tomic van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

Zelf zei Muller dat de focus vanaf nu volledig op Spyker zal komen te liggen. Ook de naam van het bedrijf, dat na de aankoop van Saab als Swedish Automobile genoteerd was aan de beurs in Amsterdam, is in een buitengewone aandeelhoudersvergadering dinsdag weer veranderd in Spyker.

''De onderneming heeft behoefte aan rust en krijgt die ook'', zei Muller. Nieuwe avonturen kon hij evenwel niet geheel uitsluiten. ''Zeg nooit nooit. Je moet wel opportunistisch blijven :|W

http://www.nu.nl/economie(...)in-groei-spyker.html

Hij is het liegen en bedriegen niet verleerd :r
En ja hij is hoe verrassend weer eens op zoek naar geld _O-
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:29:27 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114416736
Spyker nog steeds hard op zoek naar geld :')

De amateur-boekhouders zijn inmiddels al lang afgehaakt maar wie de financiële huishouding van Spyker nog kan volgen, zal niet opkijken van het gegeven dat de sportwagenfabrikant nog steeds op zoek is naar geld. :')

In een persbericht doet Spyker een boekje open over de huidige financiële situatie. Daar is voor de gemiddelde lezer geen touw aan vast te knopen, maar we zullen proberen om de belangrijkste zaken in Jip en Janneke-taal op te schrijven. In de eerste helft van 2012 heeft Spyker een winst gemaakt van 126 miljoen euro, vooral te danken aan een ‘financiële herstructurering’ die 131 miljoen heeft opgeleverd. Het operationele verlies bedraagt desondanks 1,4 miljoen euro.

“Nu we de kosten serieus naar beneden hebben gebracht, zijn de operationale verliezen te overzien. Na twee tumultueuze jaren kijken we uit naar stabiele en duurzame productie. Ondertussen houden we onze ogen open voor investeringen die goed kunnen zijn voor Spyker”, aldus Victor Muller.

De Spyker-baas vervolgt: “De eerste helft van het jaar stond in het teken van het financieel stabiel maken van het bedrijf door herstructurering van de grote schuldenlast bij de aandeelhouders en het maken van schikkingen met de crediteuren. We hebben overeenkomsten gesloten met bijna alle toeleveranciers van de C8 Aileron en de productie van de auto is inmiddels hervat.”

Om Spyker en de productie van de Aileron de komende 12 maanden draaiende te houden, is echter geld nodig. Daarover wordt op dit moment met ‘een aantal geïnteresseerde investeerders’ gesproken. Mocht het benodigde geld niet worden gevonden, ‘dan zijn Spykers mogelijkheden om door te gaan als bedrijf hoogst onzeker’.

http://www.autoweek.nl/au(...)rd-op-zoek-naar-geld

Wie van de fokkertjes heeft nog wat geld voor Victor :?
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:29:39 #222
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_114427595
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spyker nog steeds hard op zoek naar geld :')

De amateur-boekhouders zijn inmiddels al lang afgehaakt maar wie de financiële huishouding van Spyker nog kan volgen, zal niet opkijken van het gegeven dat de sportwagenfabrikant nog steeds op zoek is naar geld. :')

In een persbericht doet Spyker een boekje open over de huidige financiële situatie. Daar is voor de gemiddelde lezer geen touw aan vast te knopen, maar we zullen proberen om de belangrijkste zaken in Jip en Janneke-taal op te schrijven. In de eerste helft van 2012 heeft Spyker een winst gemaakt van 126 miljoen euro, vooral te danken aan een ‘financiële herstructurering’ die 131 miljoen heeft opgeleverd. Het operationele verlies bedraagt desondanks 1,4 miljoen euro.

“Nu we de kosten serieus naar beneden hebben gebracht, zijn de operationale verliezen te overzien. Na twee tumultueuze jaren kijken we uit naar stabiele en duurzame productie. Ondertussen houden we onze ogen open voor investeringen die goed kunnen zijn voor Spyker”, aldus Victor Muller.

De Spyker-baas vervolgt: “De eerste helft van het jaar stond in het teken van het financieel stabiel maken van het bedrijf door herstructurering van de grote schuldenlast bij de aandeelhouders en het maken van schikkingen met de crediteuren. We hebben overeenkomsten gesloten met bijna alle toeleveranciers van de C8 Aileron en de productie van de auto is inmiddels hervat.”

Om Spyker en de productie van de Aileron de komende 12 maanden draaiende te houden, is echter geld nodig. Daarover wordt op dit moment met ‘een aantal geïnteresseerde investeerders’ gesproken. Mocht het benodigde geld niet worden gevonden, ‘dan zijn Spykers mogelijkheden om door te gaan als bedrijf hoogst onzeker’.

http://www.autoweek.nl/au(...)rd-op-zoek-naar-geld

Wie van de fokkertjes heeft nog wat geld voor Victor :?
victor zijn chinese vriemdjes toch wel uit zijn saaab avontuur ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')