Dus het gerucht hier boven zou het dan moeten zijn dat NSC alles gaat overnemen.quote:Saab slaat overnamebod Chinezen af
Laatste update: 21 oktober 2011 09:39 info.
AMSTERDAM - Topman Victor Muller van Swedish Automobile, eigenaar van het noodlijdende Saab, heeft een overnamebod van zijn Chinese investeerders Youngman en Pang Da op het bedrijf afgeslagen.
Foto: AFP
''Het bod was onacceptabel, omdat het zou zorgen voor een verandering van de controleclausule bij het bedrijf en dat zou mogelijk het einde van Saab betekenen'', aldus Muller vrijdag tegen persbureau Reuters.
De topman wilde de geboden overnamesom niet noemen. Youngman en Pang Da weigerden commentaar te geven.
Afspraken
Volgens Muller moeten Youngman en Pang Da, wanneer ze nog steeds geïnteresseerd zijn in Saab, zich houden aan de afspraken die ze in juli met het bedrijf sloten.
In ruil voor miljoenen euro's zouden de twee volgens de topman een belang krijgen van 53,9 procent in Saabmoeder Swedisch Automobile, dat in Amsterdam is genoteerd op de beurs.
Muller stelde ook dat er ''altijd een plan B'' is, mochten de Chinezen helemaal weglopen van Saab. Details van 'Plan B' wilde hij niet geven.
Scherp
Volgens econoom David Tomic van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), heeft Muller met het afslaan van het overnamebod de verhouding met zijn Chinese investeerders op scherp gezet.
''Ik vraag me af of de uitlatingen niet tegen het zere been van de Chinezen zijn. Of de verhoudingen niet op scherp worden gezet en of ze dit wel zullen accepteren'', aldus Tomic.
Saab rolt richting afgrondquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:55 schreef Basp1 het volgende:.........
Maar ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen, ik vrees het ergste voor saab.
Voor 31 oktober wordt het faillissement uitgesprokenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Swedish Automobile stelt kwartaalcijfers uit
Swedish Automobile stelt de publicatie van de resultaten van het derde kwartaal uit tot 30 november. Dat meldde het geplaagde autobedrijf vrijdag. Oorspronkelijk zouden de cijfers op 28 oktober worden gepresenteerd.
Het moederbedrijf van de Zweedse autoproducent Saab bevestigde verder dat het een bod van de Chinese autobedrijven Youngman en Pang Da op Saab heeft afgewezen. De bedrijven zouden het bod hebben uitgebracht omdat de omstandigheden rond Saab zijn veranderd sinds ze een overeenkomst met Swedish Automobile sloten voor een investering in het bedrijf.
Swedish Automobile heeft Youngman en Pang Da gevraagd of ze nog altijd bereid en in staat zijn om de in juli gemaakte afspraken na te komen. Daarop heeft het bedrijf echter nog geen antwoord ontvangen. De gesprekken met de Chinese investeerders lopen nog altijd.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft
Wanneer is het nou eens afgelopen met dit circus
Ik vrees ervoor, maar die chinezen hebben zich ook wel als honden gedragen. Hyena's is nog een beter woord dan honden.quote:
Moet je eens kijken naar al het zuur in het Laura Dekker topic.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen?![]()
Wat heb je aan zulke financiele mannetjes die soms financieringen kunnen regelen maar totaal niet in staat zijn om bedrijven te organisaren zodat ze ook daadwerkelijk geld maken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar wat zorgt er nou eigenlijk voor dat vrij veel mensen het Muller (hier tenminste) lijkt te misgunnen?![]()
quote:Lofalk sued by other company
Saabs administrator Guy Lofalk is having troubled times. Last week he offered the chinese to buy whole of Saab, without Muller or Antonov and without any requirements for future production in Trollhättan, for a joke of a price.
Next week the district court in Lycksele (northern sweden) is demanding him a sum of eleven million swedish crowns for a broken promise in another reconstruction he was responsible for. And in the middle of all this, Saab rips apart its deal with the Chinese.
The lawyer Guy Lofalk demanded eleven million in advance to start working with Saabs reconstruction. And an additional five to seven million if the mission was successful.
[....]
But Guy Lofalk doesn’t only work with the Saab deal these days. Another reconstruction that he has been responsible has caught up with him. In court…
[....]
According to Kjin Schakt they were promised a super-benfit-rights by Guy Lofalk, but in the end ended up with nothing. Kjin Schakt has now sued Guy Lofalk for eleven million crowns, the exact amount that he demanded in advance from Saab a few weeks ago.
IN het kader van de chaos omtrent geldschieters zeggen de chinezen toch dat ze nog wel saab willen redden/ overnemen. .quote:'Deal met Saab is nog geldig'
Laatste update: 25 oktober 2011 10:11 info.
PEKING - De Chinese autobedrijven Pang Da en Youngman zijn nog altijd van plan hun beloofde investering in het Zweedse automerk Saab door te zetten. Dat lieten ze dinsdag weten.
Foto: Autoweek
Pang Da gaf in een melding aan de Chinese effectenbeurs aan dat er de afgelopen weken diverse opties voor Saab zijn onderzocht. ''Maar totdat er een nieuwe overeenkomst wordt gesloten, denken we dat de vorige juridisch bindend blijft'', aldus het bedrijf.
In de afgelopen week bracht Pang Da samen met Youngman tot twee keer toe een bod uit op alle aandelen Saab. Moederbedrijf Swedish Automobile (Swan) wees die echter van de hand.
Op tijd
Pang Da en Youngman beloofden afgelopen zomer 245 miljoen euro te investeren in Saab, in ruil voor een belang in Swan. Die deal werd door het Nederlandse bedrijf zondag echter opgezegd, omdat de Chinese bedrijven niet konden aantonen op tijd aan de afspraken te kunnen voldoen.
Ondanks dat besluit gaf ook Youngman dinsdag aan dat het nog niet afziet van een deal met Saab. ''We blijven bereid om Saab te helpen'', stelde het bedrijf.
Youngman gaf aan dat het Saab al heeft voorzien van een overbruggingskrediet van 11 miljoen dollar en van een afgesproken bedrag in ruil voor aandelen.
Eerder stelde Swedish Automobile al dat het in gesprek blijft met de Chinese bedrijven.
http://www.carros.nl/auto(...)aab-personeel-brief/quote:Beste medewerker
De gebeurtenissen van de afgelopen paar dagen vragen om uitleg van onze kant, want ik kan me voorstellen dat u erg ongerust bent en waarschijnlijk veel vragen heeft. Ik ben me zeer bewust van de zorgen die de nieuwe situatie veroorzaakt, niet in het minst vanwege uw werk en komende salaris. Gelooft u me dat deze zaken de hoogste prioriteit hebben en dat we werken aan de situatie.
Wat is er gebeurd? Na het winnen van het hoger beroep om in reconstructie te mogen gaan, nu een maand geleden, zijn we begonnen aan de voorbereidingen voor de vergadering van crediteuren op 31 oktober. Het werd ons echter vrij snel duidelijk dat een aantal individuen in het reconstructieproces met een andere agenda werkt, die leidde tot onnodige media-aandacht. Na een bezoek van de administrateur, Guy Lofalk, werd in China het nieuws verspreid dat Geely een bod op Saab had ingediend en dat onze partner Youngman buiten spel stond. Die situatie was snel onder controle toen Geely zich terugtrok en Youngman en Pang Da hun financiële toezegging hernieuwden vorige week.
Aangezien de reconstructie enige financiering vereist en het nog onzeker was of Youngman en Pang Da de overeengekomen planning zouden halen, besloot het management van Swan om North Street Capital te benaderen, een Amerikaans privaat financieringsbedrijf, dat bereid was tot $ 70 miljoen te investeren. Wij zijn van mening dat dit bedrag meer dan voldoende is om de reconstructie voort te zetten, in afwachting van een reactie van Youngman en Pang Da. Lofalk had echter een andere mening, en besloot, ondanks de financiële betrokkenheid van North Street Capital, de reconstructie te beëindigen bij de rechtbank in Vanersborg. We zullen in beroep gaan tegen het besluit om de reconstructie te staken en een vervanger voor Lofalk vragen.
De rechtbank zal hierover tegen het eind van volgende week beslissen en wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen, zoals aanvullende financiering van Swan (Swedish Automobile, red).
Vriendelijke groeten,
Victor Muller
Swedish Automobilequote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
quote:'Curator Saab gooit handdoek in de ring'
TROLLHATTAN - Saabcurator Guy Lofalk overweegt het herstructureringsproces van het noodlijdende Zweedse automerk te beëindigen.
Foto: Autoweek Dit zei Lofalk dinsdag in de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.
Volgens de curator bevindt Saab zich op een doodlopende weg en is er geen hoop meer op een succesvolle herstructurering.
'Aandeelhouders Swan met lege handen'quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Bewindvoerder Saab: ‘Het geld is op!’quote:Op zondag 30 oktober 2011 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja leeg...een huls vol schulden toch.
Leuk aandeel![]()
Waarom zou het nog 80 cent oid waard zijn?!
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.quote:AFM legt handel Swedish Mobile stil
Laatste update: 12 december 2011 15:05 info.
AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de handel in aandelen Swedish Automobile, fabrikant van Saab, stilgelegd in afwachting van een persbericht. Dat heeft de toezichthouder maandag bekendgemaakt.
Foto: AFP
De Zweedse zakenkrant Dagens Industri meldde eerder op de dag dat Saabtopman Victor Muller mogelijk maandag nog het faillissement van het noodlijdende Zweedse automerk aanvraagt.
Saab staat bij toeleveranciers voor minstens 150 miljoen euro in het krijt en is zijn personeel ook de lonen over november van circa 11 miljoen euro schuldig. Het bedrijf maakt al sinds april door geldgebrek voor onderdelen geen auto's meer.
En Vicor zijn luchtkasteel is geploftquote:Op maandag 12 december 2011 15:37 schreef Basp1 het volgende:
Nou in NL kunnen we dus niet meer gokken met het aandeel.
Zo nog een weekje uitstel.quote:Saab krijgt meer tijd van Zweedse rechter
Laatste update: 14 december 2011 07:21 info.
VÄNERSBORG - Het Zweedse automerk Saab, eigendom van het Nederlandse Swedish Automobile (Swan), krijgt van de Zweedse rechter 4 dagen extra voor het maken van een plan om aan te tonen dat het bedrijf in de toekomst levensvatbaar is.
Foto: Autoweek
Dat bevestigde de rechtbank woensdagochtend. Saab heeft zelf om het uitstel gevraagd om zijn pleidooi met bewijsvoering voor de voortgang van de huidige reorganisatie beter te kunnen onderbouwen.
De rechtbank ziet geen gronden het verzoek te weigeren en wil het automerk en zijn curator Guy Lofalk maandag om 13 uur zien. Eerder moest Saab donderdag al zijn visie inleveren.
Lofalk vroeg de rechter vrijdag de reorganisatie van Saab te stoppen, omdat het bedrijf geen geld meer had. Daarmee zou de weg vrij zijn naar een faillissementsaanvraag. Dinsdag ontving Saab echter weer geld van beoogd partner Youngman uit China.
De hoogte van het bedrag is onbekend, maar het gaat minstens om 3,3 miljoen euro waarmee Saab de belastingaanslag heeft betaald. De lonen over november van naar schatting 11 miljoen euro zijn nog niet uitgekeerd.
Nee, hoezoquote:Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet
Ben je een Saab rijder?
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?quote:Op donderdag 22 december 2011 15:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, hoezo
20 jaar geleden wel een 9000 gehad maar die al in 1993 verkocht
Sindsdien geen Saab meer gereden
Victor nu ook niet meerquote:Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet Ben je een Saab rijder?
Saab laat schuld van bijna 1,5 miljard achterquote:Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Falco het volgende:
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?
victor zijn chinese vriemdjes toch wel uit zijn saaab avontuur ?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spyker nog steeds hard op zoek naar geld![]()
De amateur-boekhouders zijn inmiddels al lang afgehaakt maar wie de financiële huishouding van Spyker nog kan volgen, zal niet opkijken van het gegeven dat de sportwagenfabrikant nog steeds op zoek is naar geld.![]()
In een persbericht doet Spyker een boekje open over de huidige financiële situatie. Daar is voor de gemiddelde lezer geen touw aan vast te knopen, maar we zullen proberen om de belangrijkste zaken in Jip en Janneke-taal op te schrijven. In de eerste helft van 2012 heeft Spyker een winst gemaakt van 126 miljoen euro, vooral te danken aan een ‘financiële herstructurering’ die 131 miljoen heeft opgeleverd. Het operationele verlies bedraagt desondanks 1,4 miljoen euro.
“Nu we de kosten serieus naar beneden hebben gebracht, zijn de operationale verliezen te overzien. Na twee tumultueuze jaren kijken we uit naar stabiele en duurzame productie. Ondertussen houden we onze ogen open voor investeringen die goed kunnen zijn voor Spyker”, aldus Victor Muller.
De Spyker-baas vervolgt: “De eerste helft van het jaar stond in het teken van het financieel stabiel maken van het bedrijf door herstructurering van de grote schuldenlast bij de aandeelhouders en het maken van schikkingen met de crediteuren. We hebben overeenkomsten gesloten met bijna alle toeleveranciers van de C8 Aileron en de productie van de auto is inmiddels hervat.”
Om Spyker en de productie van de Aileron de komende 12 maanden draaiende te houden, is echter geld nodig. Daarover wordt op dit moment met ‘een aantal geïnteresseerde investeerders’ gesproken. Mocht het benodigde geld niet worden gevonden, ‘dan zijn Spykers mogelijkheden om door te gaan als bedrijf hoogst onzeker’.
http://www.autoweek.nl/au(...)rd-op-zoek-naar-geld
Wie van de fokkertjes heeft nog wat geld voor Victor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |