TWP, ik heb geen idee hoe ik dat moet doen maar er zijn vast wel mensen die dit even voor elkaar willen maken.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:09 schreef TWP het volgende:
rechtsedirecte, zou je mij in de OP willen zetten bij 'Eigen schema's/Overig'? 5km, eigen schema. Dank u!
Mijn eigen ervaring is dat als op een gegeven moment je conditie opgebouwd is en je meer ervairng hebt je ademhaling "vanzelf gaat" en je er minder op gaat letten.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:12 schreef TWP het volgende:
Overigens heb ik het idee dat ik zonder muziek minder lekker loop. Dan ga ik toch te veel op mijn ademhaling letten. Als ik zwaarder ga ademen gaat dat ook in m'n hoofd doorwerken volgens mij.
ik zou me de eerste weken toch echt aan het schema houden en geen stap extra.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:37 schreef electronique het volgende:
ik heb net les 1 erop zitten. het viel me heel erg mee. Mijn moeder liep met me mee en stopte steeds al op de helft. ik dacht al dat ik een slechte conditie had haha.
heb wel nog een stuk extra gelopen, in totaal 5 kilometer.
ik ga me overigens niet helemaal aan het schema houden. ga nu 3 dagen achter elkaar rennen, en dan het weekend rusten. zou dat heel erg zijn?
En 3 dagen achter elkaar lijkt me ook misschien teveel van het goede. Straks overbelast je iets en mag je 3 weken vanaf de zijlijn toekijken...quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
ik zou me de eerste weken toch echt aan het schema houden en geen stap extra.
Lijkt mij verstandig en dan heb je er toch maar 2 dagen tussen zittenquote:Op woensdag 27 juli 2011 13:23 schreef electronique het volgende:
hmm daar zit wat in ja. ga dan denk ik vrijdag de volgende doen, en dan maandag weer. kan het hele weekend niets doen (werken, en ik ben niet thuis) dus daar baal ik wel een beetje van.
Ja niet doen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:37 schreef electronique het volgende:
ik heb net les 1 erop zitten. het viel me heel erg mee. Mijn moeder liep met me mee en stopte steeds al op de helft. ik dacht al dat ik een slechte conditie had haha.
heb wel nog een stuk extra gelopen, in totaal 5 kilometer.
ik ga me overigens niet helemaal aan het schema houden. ga nu 3 dagen achter elkaar rennen, en dan het weekend rusten. zou dat heel erg zijn?
Ja maar nu ben je toch wakker en fris?quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:33 schreef Viking84 het volgende:
Mijn plan is om het morgen ook weer eens te proberen. Ben al sinds vorige week vrijdag niet meer geweest en wil zondag weer 8 km doen. Stond vanochtend op om te gaan lopen, maar ik was zo moe en duf en gaar dat ik maar weer een uurtje in bed ben gaan liggen.
Nee, nu ben ik gaar vh werkquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja maar nu ben je toch wakker en fris?
Ben vaak rond hetzelfde tijdstip thuis (incl. treinreis) heb vaak geen zin om te gaan rennen, maar merk dat ik er juist wel weer opgefrist van terug kom (in de zin van een leeg hoofd en minder gaar).quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, nu ben ik gaar vh werk.
Overigens heb ik besloten dat ik toch 2 keer per week ga lopen vóór het werk. Ik zie het mezelf na het werk niet meer doen nml (18:30 thuis, gaar na een treinreis van een uur, nog eten etc).
Pfff, knap hoor, maar dan ben je geen beginner meer toch?quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:24 schreef Vlindertjelief het volgende:
En ja daar ben ik weer: net terug van 12 km loop zonder pauzeren. Niet erg snel: 7:10 min per km. Maar ... was al moe en had net het eten (iets teveel dus dat was zwaar op de maag) achter de kiezen. Kortom: ben tevreden. Toch maar weer mooi geflikt!
Oeps ... Niet? Ben krap aan drie maanden aan het hardlopen. (En of het echt hard is qua tempo valt nog te betwisten ...). Het is dus maar hoe je "beginner" definieert.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:40 schreef exile79 het volgende:
[..]
Pfff, knap hoor, maar dan ben je geen beginner meer toch?
Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Nou ja, je doet het in elk geval heel goed.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:51 schreef Vlindertjelief het volgende:
[..]
Oeps ... Niet? Ben krap aan drie maanden aan het hardlopen. (En of het echt hard is qua tempo valt nog te betwisten ...). Het is dus maar hoe je "beginner" definieert.
Dank je wel. Had ik toen ik een paar maanden geleden begon ook totaal niet verwacht. Een jaar geleden stond ik er nogal anders voor. Dus wie weet, zit jij met een paar maand ook opeens op een resultaat dat je je van te voren totaal niet had verwacht.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:01 schreef exile79 het volgende:
[..]
Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Nou ja, je doet het in elk geval heel goed.
Dat is inderdaad wel een goed idee. Ga dat eens proberen.quote:
Hier ook...wilde gisteren weer gaan, maar ik voelde op mijn werk 's middags al dat ik ontzettend zware poten begon te krijgen. Thuis kapot op de bank, kwam niet vooruit. Besloten niet te gaan lopen. Was maar goed ook want kreeg keelpijn vannacht, heb gewoon iets onder de leden dus. Vandaag ook niet dus, misschien morgenavond weerquote:Op donderdag 28 juli 2011 05:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
verplicht een dag of 5 rust (was nodig ook, benen waren er aan toe... maar niet zo lang) i.v.m. drukte op mijn werk.
Kan niet afwachten tot het zondag is en ik weer met frisse benen mag lopen
Sinds wanneer eet je vegetarisch en zou je bloedarmoede kunnen hebben?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:00 schreef Vitapientje het volgende:
Gister heb ik 35 minuten gelopen. Ik merkte dat ik weer hetzelfde had als op vakantie: ik kon ECHT niet meer. Ik heb uiteindelijk 1 minuut gewandeld en aan het eind iets langer doorgelopen. Ik heb nu het idee dat ik te weinig eiwitten binnenkrijg, omdat ik ook vegetarisch ben gaan eten. Ik heb dus gister maar een proteïne-poedertje gekocht. Morgen ga ik kijken of het ook werkt, want dan ga ik voor het eerst een uur lopen!
Als gevolg van vegetarisch eten zou je eerder een ijzertekort opdoen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:00 schreef Vitapientje het volgende:
Gister heb ik 35 minuten gelopen. Ik merkte dat ik weer hetzelfde had als op vakantie: ik kon ECHT niet meer. Ik heb uiteindelijk 1 minuut gewandeld en aan het eind iets langer doorgelopen. Ik heb nu het idee dat ik te weinig eiwitten binnenkrijg, omdat ik ook vegetarisch ben gaan eten. Ik heb dus gister maar een proteïne-poedertje gekocht. Morgen ga ik kijken of het ook werkt, want dan ga ik voor het eerst een uur lopen!
En dat maakt niet uit voor de verzekering?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:52 schreef Vlindertjelief het volgende:
Je kunt ook direct contact opnemen met de fysio is mijn ervaring. Die doet dan een soort van intake of het echt nodig is. (Een beetje als de man van wc eend die wc eend adviseert)
In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:31 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als gevolg van vegetarisch eten zou je eerder een ijzertekort opdoen.
Oeh, dat klinkt als hét probleem van een loper uit mijn omgeving. Is aan het trainen voor de marathon en heeft een doorlopende vreetkick en nooit een verzadigd gevoel. Zal het eens aankaarten bij hem.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:00 schreef Vitapientje het volgende:
[..]
In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.
@ computergirl, ik weet dat het een eiwittekort is, omdat ik ook honger bleef houden. Ik kon ALLES eten en dan nog het idee hebben dat ik desnoods mijn schoenzool moest opeten.
...
Helpt zeker bij het lopen! Zou het persoonlijk elke loper aanraden om iig 1x per week een sportschool te bezoeken om krachttraining te doen. En als je dat teveel vind, thuis voor de buis buikspieren, rugspieren en push-ups te doen. Het boek "Het wasborddieet" (te koop via o.a. bol.com) heeft ook een heel scala aan oefeningen die je thuis kan doen, 20 euro oid, geen geld iyam voor een compleet overzicht van voeding, oefeningen en achtergrond info.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:02 schreef Vlindertjelief het volgende:
Veel succes tijdens de Pride run @slacker_nl. Ik lees dat jij ook aan fitness doet. Helpt dat je nog bij het lopen? Of is dat meer esthetisch?
Mede. Niet zozeer voor het hardlopen, maar voor m'n hele lichaam. Kilo's/centimeters wil ik gedag zwaaien!quote:Op zondag 31 juli 2011 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
Ben overigens serieus aan het overwegen om een personal trainer in te schakelen om m'n doelen voor dit jaar verder aan te pakken.
quote:Bedankt voor je inschrijving voor de 36e Amsterdam Marathon. Je hebt gekozen voor het onderdeel Mizuno Halve Marathon.
Wat zijn je doelen dan precies? Een personal trainer alleen voor hardlopen lijkt me niet echt nodig. Je zou dit wel kunnen combineren met fitness / krachttraining.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
Ben overigens serieus aan het overwegen om een personal trainer in te schakelen om m'n doelen voor dit jaar verder aan te pakken.
Ik heb morgen een afspraak bij een fysiotherapeut/ sportrevalidatiecentrum waar ik al heel goede ervaringen mee heb. Eerst afwachten wat zij me zullen adviseren.quote:[b]Op zaterdag 30 juli 2011 22:14 schreef slacker_nl het volgende:[/b
@Schanulleke
Overigens zou ik naast de huisarts ook eens een sportarts bezoeken. Zo ben ik te werk gegaan ten tijde van mijn blessure: Huisarts verwijzing laten maken met sportarts, sportarts heeft e.e.a. voorgeschreven (steunzolen) en doorverwijzing naar fysio voor m'n kuiten.
Dat ging bij mij eigenlijk vanzelfquote:Op maandag 1 augustus 2011 15:36 schreef Vitapientje het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens jullie snelheid omhoog gekregen? (heeft niets met bovenstaande post te maken) Gewoon veel lopen, intervaltrainingen?
Ik heb namelijk nog steeds het idee dat ik over de straten kruip als een slakkie
Mijn doelen zijn Dam tot Dam loop en de halve marathon van Amsterdam. Ik heb nu twee schema's: 1 voor hardlopen en 1 voor krachttraining. Dat zijn 6 trainingsdagen en ik wil beide trainingen beter op elkaar laten aansluiten en naar 5 trainingsdagen gaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:40 schreef Ach3r0n het volgende:
Wat zijn je doelen dan precies? Een personal trainer alleen voor hardlopen lijkt me niet echt nodig. Je zou dit wel kunnen combineren met fitness / krachttraining.
Dat is precies de reden dat ik een trainingsdag wil opgeven, maar dan wil ik wel gelijk ook een beter aansluiting hebben tussen hardlopen en krachttraining. Verder ben ik een herintredende sporter. Heb vroeger 6x per week gesport.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:45 schreef Ach3r0n het volgende:
6 trainingsdagen per week is inderdaad wel veel voor een beginnend sporter. Let erop dat je lichaam hersteldagen nodig heeft.
Een vriend van me heeft Bootcamp gedaan in het Vondelpark en een serveerster in een lunchcafe waar we vaak komen doet Bootcamp in Purmerend, beide zijn erover te spreken, dus.... niet de locaties waar je vragen over had, maar wel positieve geluiden!quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:28 schreef Vitapientje het volgende:
@ GotC, Bootcamp wilde ik eerst doen, voordat ik met lopen begon. Toen besloot ik dat ik daar niet aan kon komen zonder conditie. Dus toen begonnen met hardlopen. Het lijkt me nog steeds heel leuk. Iemand ervaring ermee in het A'damse Bos?
Oef, creepy. Heb je niet een ander bos, waar je je wel op je gemak voelt? Zelfs in het dorpje waar m'n ouders wonen zijn verschillende bossen. En als je overdag (of 's avonds, als 't nog niet schermert) hardloopt is het al een stuk minder eng lijkt me?quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:34 schreef Vitapientje het volgende:
@ tochmaarwel, ik zou ook graag lekker door het bos lopen, maar ik ben nogal een bange schijterd. Op de een of andere manier krijg ik altijd enge mannen achter me aan. Dus ik loop alleen over stoepjes e.d. (wel iets minder te zien) en in het weekend af en toe in het bos, zodat ik manlief kan bellen als er een of andere viespeuk me probeert te grijpen
En gisteren natuurlijk ook gelopen hequote:Op maandag 1 augustus 2011 21:35 schreef Vitapientje het volgende:
Net gelopen, of meer gestrompeld. Vannacht slecht geslapen, eerste werkdag na de vakantie, voor het eerst weer 16 kilometer gefietst, slecht gegeten... Ik snap echt niet waarom het niet ging ;-)
Vannacht maar lekker slapen en een dagje rust. Woensdag weer een kans
Endomondo is cool (en dat zeg ik niet omdat ik de NL vertaling ervoor heb geschreven). Maar die app werkt gewoon, love it!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:58 schreef GotC het volgende:
Ik heb m'n telefoon gewoon in zo'n armband. Zoek alleen nog oordopjes met geen achterlijk lange draden
GPS signaal..tsja, bijna nooit problemen mee tegenwoordig met EndomondoCardiotrainer wilde weleens falen, net zoals Runkeeper.
Dat is zeker fijn om te horen! Hopelijk werken de oefeningen goed!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:35 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren bij de fysio gehoord dat mijn knieschijf niet helemaal spoort. Geen inwendig letsel dus, dat is positief. Vier weken goed mijn oefeningen doen en ik zou er van af moeten zijn.
Dat ga je makkelijk reddenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:15 schreef Vitapientje het volgende:
Niara, Soulmate!![]()
Schanulleke, gelukkig dat het meevalt en op te lossen is. Kan je er straks weer goed tegen aan.
Ik zit trouwens heel erg te twijfelen: wie kan de knoop voor mij doorhakken? Ik heb me opgegeven voor de Singelloop op 25 september (10 km). Ik loop nu 6 kilometer, maar misschien is die 10 toch een beetje te ambitieus. Wat denken jullie? (en ik loop dus om de dag)
Ik meen het ook oprecht... als jij om de dag loopt, kun je die extra 4 kilometer echt in 6 weken wel lopenquote:
Doen, ergste wat kan gebeuren is dat je een stuk wandelt om 'm uit te lopen. Die laatste 2k pers je eruit op wilskracht.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:15 schreef Vitapientje het volgende:
Niara, Soulmate!![]()
Schanulleke, gelukkig dat het meevalt en op te lossen is. Kan je er straks weer goed tegen aan.
Ik zit trouwens heel erg te twijfelen: wie kan de knoop voor mij doorhakken? Ik heb me opgegeven voor de Singelloop op 25 september (10 km). Ik loop nu 6 kilometer, maar misschien is die 10 toch een beetje te ambitieus. Wat denken jullie? (en ik loop dus om de dag)
Dat inderdaad ook ja. En wat ook onwijs helpt: De sfeer en je omgeving tijdens zo'n loop. Heel anders dan je eigen trainingsloopjes...erg motiverend!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Doen, ergste wat kan gebeuren is dat je een stuk wandelt om 'm uit te lopen. Die laatste 2k pers je eruit op wilskracht.
Helemaal goed! Ik ben benieuwd naar je vorderingenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:05 schreef Vitapientje het volgende:
hier word ik vrolijk van
Ok, als jullie er vertrouwen in hebben, dan heb ik dat ook. Ik ga mijn inschrijving niet annuleren maar er volop voor trainen
Ik zou niet durven! Bij deze: http://runkeeper.comquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:38 schreef Vitapientje het volgende:
slacker_nl, je bent toch geen reclame aan het maken, he
Zonder Endomondo lukt dat helaas niet...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:49 schreef Vitapientje het volgende:
Ik gebruik geen app... en nu?
Ik ben net voor het eten gaan rennen, maar dat trek ik niet meer. Ik moest wéér 2x wandelen, omdat ik het gewoon niet redde. Wel qua ademhaling en mijn benen leken ook nog wel te willen, maar het ging gewoon niet. Ik denk dat ik dan echt te weinig voedingsstoffen in mijn lijf heb en vermoeidheid van mijn werk. Dus ik ga maar weer eens mijn "dieet" onder de loep nemen en voortaan of iets om 5 uur eten of na het eten lopen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:21 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik heb me vandaag ingeschreven voor de 5 KM runnersworldloop in Apeldoorn
Dat was dus ook precies mijn overweging. En verder moet ik echt maar eens een leuk luisterboek downloaden want ik ben dusdanig lange einden aan het lopen dat ik wat vertier wel echt kan gebruiken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:45 schreef Vitapientje het volgende:
En mijn complimenten aan Vlindertjelief!Je hebt gelijk, het moet wel leuk blijven. Ik ren vaak ook nog een klein stukje over de parkeerplaats om mijn schema af te ronden, maar of ik daar nou echt plezier aan beleef...
Je bent inmiddels lid van het Fok!-team in Endomondo zie ik?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:40 schreef Niara het volgende:
Oh Endomundo klinkt interessant.. ik zal eens kijken.
Ik gebruik nu http://www.sports-tracker.com/.
Gisteren les 21 gelopen.. ging best goed behalve dat ik bang was telkens op een naaktslak te trappen :s
Je was niet de enigequote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:10 schreef Niara het volgende:
@Man_Made_God ik denk ook dat ik meer kan dan alleen Evy, maar ik wil het gewoon uitlopen.
@YUR yup, het is gelukt. Heb de gpx files gewoon overgezet. Sorry als er veel requests waren, maar er stond nergens wat er gebeurde als je op "join" klikte.. en het scheen niets te doen
Een vegetarier hoeft zich echt geen zorgen te maken over een eiwittekort. Als je genoeg en afwisselend eet, is het vrijwel onmogelijk om tekort eiwitten binnen te krijgen. Als je zuivel en eieren eet is het onmogelijk. Er zijn zat producten naast vlees en vis die eiwitten bevatten, grote kans dat de meeste vleeseters zelfs buiten hun vlees om ook al voldoende eiwitten binnen krijgen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:00 schreef Vitapientje het volgende:
[..]
In eerste instantie krijg je een tekort aan eiwitten. Als je vlees eet krijg je ruim voldoende eiwitten binnen. Dit valt bijna helemaal weg bij een vegetarisch dieet en moet je je dieet aanvullen met noten, kaas, peulvruchten en dan nog kan het moeilijk zijn. In mijn vakantie heb ik bijna niet gegeten (op wat croissants, stokbroden, kaasjes en een enkele salade na) en heb ik dus op alle gebieden een tekort opgebouwd. Maar een eiwittekort is dus als vegetarier moeilijker aan te vullen. Ijzer- of vitamine B-gebrek treedt pas na maanden of jaren op.
@ computergirl, ik weet dat het een eiwittekort is, omdat ik ook honger bleef houden. Ik kon ALLES eten en dan nog het idee hebben dat ik desnoods mijn schoenzool moest opeten.
Maar vandaag heb ik me netjes aan mijn "dieet" gehouden: gewoon 5 boterhammen, mijn fruitjes en glaasje melk, een handje noten en een gezonde, rijkgevulde volkorenpizza met spinazie. En geen megahonger meer.
Maar morgen ga ik weer lopen, neem daarna een shakie en hopelijk ga ik als een speer!
Kan ik me ook goed voorstellen; het kwam bij mij nu zo uit. En ik was wel een beetje klaar met het 'fier' en de muziekquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:10 schreef Niara het volgende:
@Man_Made_God ik denk ook dat ik meer kan dan alleen Evy, maar ik wil het gewoon uitlopen.
@YUR yup, het is gelukt. Heb de gpx files gewoon overgezet. Sorry als er veel requests waren, maar er stond nergens wat er gebeurde als je op "join" klikte.. en het scheen niets te doen
De gratis app (kan de pro niet kopen vanwege issues tussen Google en AMEX).quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:47 schreef Vlindertjelief het volgende:
Gebruiken jullie de gratis app van endomondo of de prof? Wat is het verschil?
Team koppelen in de app? Hoeft alleen op de websitequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:48 schreef Vlindertjelief het volgende:
Kan niet vinden waar ik team kan koppelen in de app.
Succes! Ga ervoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:06 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga op weg naar Amsterdam Oost, 10 km lopen in de hitte. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!
Ging goed!!! Je hebt het al gezien op Facetube, maar de rest nog niet. In minder dan een uur tijd!!! Woooohooooo!!!quote:
Het weer is wel vaak een excuus jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:24 schreef Joooo-pi het volgende:
Ja, een vast tijdstip is idd belangrijk. Maar dan zit je weer met het weer![]()
Als je wilt is er trouwens altijd wel een excuus te vinden om niet te gaan...
Misschien een domme vraag, maar zijn er meerdere versies van Evy? Ik heb een ouwe dan, denk ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Zonder Endomondo lukt dat helaas niet...
Wij hebben net ook voor het eten gelopen, en het is dan inderdaad wel wijs om om half 5/ 5 uur nog eventjes wat te eten.
Het lopen viel me niet mee...van een uur onafgebroken doorlopen ben ik weer teruggeslingerd naar Les 10 van Evy 2011 (plus 4 minuutjes extra). Ik merkte wel dat het gaandeweg steeds iets beter ging gelukkig.
Maar goed, de eerste stapjes zijn weer gezet. Op naar de +10K en de -10kg
EDIT - volgens mij is het op Endomondo.com wel mogelijk om je workouts handmatig in te voeren.
EDIT2 - En workouts die je op sites van andere apps upload zijn ook te importeren in Endomondo![]()
Evy heeft dit jaar een nieuwe versie uitgegeven. Het schema is volgens mij nog wel hetzelfde, maar de muziek is iig een stuk beterquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:05 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar zijn er meerdere versies van Evy? Ik heb een ouwe dan, denk ik.
Waar te vinden dan?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Evy heeft dit jaar een nieuwe versie uitgegeven. Het schema is volgens mij nog wel hetzelfde, maar de muziek is iig een stuk beter
Was ik ook niet van planquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef Maraca het volgende:
Even voor alle duidelijkheid. Illegale downloads worden hier niet besproken.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef Maraca het volgende:
Even voor alle duidelijkheid. Illegale downloads worden hier niet besproken.
Ik wou zeggen, die kan je gewoon gratis downloaden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:44 schreef Joooo-pi het volgende:
bol.com verwijst voor de podcast naar http://www.keep-running.be/
kosten: ¤12.95
edit: ik ben em al aan het downloaden
Ik vind t netjes...mocht willen dat ik die tijd kon lopenquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:41 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond voor zonsondergang toch nog besloten te gaan trainen. In voorbereiding op mijn wedstrijd vrijdag het mezelf nog iets moeilijker gemaakt door op kracht het heuveltje op te sprinten en vervolgens nog een aantal tempowisselingen in te bouwen.
Snelheid is helaas nog lang niet terug, maar ben toch tevreden met het herstel zover.
In totaal 5 KM gelopen in 28:15 (10,6 km/u).
Dat loop je in een training? Doe het je niet naquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:41 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond voor zonsondergang toch nog besloten te gaan trainen. In voorbereiding op mijn wedstrijd vrijdag het mezelf nog iets moeilijker gemaakt door op kracht het heuveltje op te sprinten en vervolgens nog een aantal tempowisselingen in te bouwen.
Snelheid is helaas nog lang niet terug, maar ben toch tevreden met het herstel zover.
In totaal 5 KM gelopen in 28:15 (10,6 km/u).
Hoeveel minuten is dat?quote:
quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:12 schreef Maraca het volgende:
Net les 1 van Evy gedaan
Ging lekker.. goede verdeling van lopen en wandelen en natuurlijk U2. Merkte wel dat het iets moeilijker was voor mij om een goed tempo aan te houden waardoor ik het langer vol kon houden (maar niet zo sloom dat ik niks doe). BeatRunning is wat dat betreft wat makkelijker. Maar goed, overmorgen les 2
En ik heb heerlijk 25 min naar z'n kont kuiten mogen kijken van 1 meter afstandquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:25 schreef YUR het volgende:
Héérlijk les 12 gelopen, en in plaats van na de laatste 3 minuten hardlopen 2 minuten te wandelen, ben ik nog lekker een kleine 3 minuten doorgegaan, steeds harder
Je hebt gewoon lekker lopen geilen op 'mquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:26 schreef GotC het volgende:
[..]
En ik heb heerlijk 25 min naar z'n kont kuiten mogen kijken van 1 meter afstand
M.a.w., lekker meegelopen, alleen t laatste stukje afgesneden en dus: Les 12, 4,1km in 29m42s.
Preciesquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je hebt gewoon lekker lopen geilen op 'm. Doe ik ook op m'n loopgroepje, kijken naar de mooie billen en benen van m'n medelopers. Niks mis mee!
quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je hebt gewoon lekker lopen geilen op 'm. Doe ik ook op m'n loopgroepje, kijken naar de mooie billen en benen van m'n medelopers. Niks mis mee!
Apart, vind lopen zonder muziek en wat dan ook heerlijk. Ik tegen de elementen en mezelf, gedachte op nul en gaan. Love it... Vergeet dan ook alle zorgen en ben dan echt alleen (behalve het feit dat m'n foon mee is en er een heel enkele keer een ziel belt als ik loop).quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:49 schreef Vlindertjelief het volgende:
Had geen zin vanavond om me te focussen op aantal kilometers. Heb runkeeper dus ingesteld op 60 min lopen om te zien waar ik zou uitkomen. Runkeeper geeft aan dat ik 9.73 km heb gelopen. Mooi resultaat dus.
Mooi alleen echt dringend een luisterboek downloaden. Begin het echt te saai te vinden.![]()
Eerst werd ik na een tijdje rennen echt euforisch (was helemaal blij dat die stofjes dus blijkbaar echt worden aangemaakt) maar het rennen is blijkbaar net als echte drugs (steeds meer nodig om te kunnen scoren).
Komt me ook bekend voor indd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:38 schreef Vitapientje het volgende:
@ Vlindertjelief, ik heb hetzelfde. Ik loop dan wel met Evy, maar die muziek begint me nu echt mijn keel uit te hangen en ik merk dat ik ook wat opgejaagder word door het tempo. Op de momenten dat ze vertelt over het onderhoud van schoenen (bijvoorbeeld) kan ik me veel beter focussen, omdat ik dat wil horen. En ik loop relaxter omdat ik de beat niet wil bijhouden.
Op http://www.keep-running.be/quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:05 schreef 907 het volgende:
Ik wil iemand helpen met beginnen met hardlopen, mbv zo`n hardloop schema op MP3. Volgens mij heette dat iets als Evy. Ik kan het alleen niet vinden. Iemand een idee waar ik het kan vinden?
Thanks, maar ik dacht dat dat gratis wasquote:
Gratisssssssss. Tenminste, ik betaal helemaal nix voor Endomondoquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Heb nu Runkeeper, Nike+GPS en Endomondo gedownload op mijn iPhone. Bij RunKeeper en Endomondo wordt gevraagd om een account te maken. Kost dit maandelijks geld oid?
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef Fallen het volgende:
De laatste tijd weer wat vaker wezen lopen en langzaam begint de 5km dan ook in zicht te komen. Heb vandaag dan ook maar gelijk voor 3 wedstrijdjes ingeschreven voor in de maanden september en oktober. Een goede reden om fanatiek door te blijven gaan met de 5km.
Overigens gebruik ik Evy al een lange tijd niet meer... zal zo de wiki eens aanpassen.
Goed idee, misschien moet ik ook weer eens wat loopjes in de buurt op gaan zoekenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:59 schreef Fallen het volgende:
De laatste tijd weer wat vaker wezen lopen en langzaam begint de 5km dan ook in zicht te komen. Heb vandaag dan ook maar gelijk voor 3 wedstrijdjes ingeschreven voor in de maanden september en oktober. Een goede reden om fanatiek door te blijven gaan met de 5km.
Overigens gebruik ik Evy al een lange tijd niet meer... zal zo de wiki eens aanpassen.
Oeps, bloos ....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:50 schreef Vitapientje het volgende:
Vlindertjelief, noem 6 kilometer nou geen kort rondje...
Ik heb m'n history gewoon overgezet naar Endomondoquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:17 schreef Schanulleke het volgende:
De endomodosectie breidt uit... Ik hou het vooralsnog bij Cardiotrainer, omdat daar nu eenmaal mijn history in zit. Ook wat waard.
Ik smaakte vandaag het genoegen om eindelijk weer eens plezier te hebben tijdens het lopen, in plaats van pijntjes. Fijn dat de fysiosessies aanslaan. En met 9 in 50 ook weer redelijk op schema voor de Dam tot Dam. Die hoop ik in 1:30 te gaan doen.
Ik heb een beginnerscursus gedaan bij een atletiekvereniging en pak nog wat lesprogramma'squote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:16 schreef Doodloper het volgende:
[..]goed bezig
Wat voor loopschema doe je nu? Of ren je gewoon tot je niet meer kunt, dan 1 min normaal lopen en dan weer doorrennen tot je niet meer kunt?
Zeker doen. Het geeft je een extra doel om voor te trainen en het is ook een mooie beloning na een behoorlijke prestatie. Een Evy die fier op je is of een Nike+ commentaarstem die je aanmoedigt is toch heel anders dan zo'n happening met echte mensen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Goed idee, misschien moet ik ook weer eens wat loopjes in de buurt op gaan zoeken
Ik weet het, heb begin dit jaar al meegedaan aan 10K-lopen...maar daarna een paar maanden helemaal nix meer gedaan, dus weer terug bij afquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:36 schreef Fallen het volgende:
[..]
Zeker doen. Het geeft je een extra doel om voor te trainen en het is ook een mooie beloning na een behoorlijke prestatie. Een Evy die fier op je is of een Nike+ commentaarstem die je aanmoedigt is toch heel anders dan zo'n happening met echte mensen.
Fijn Archeon. Dat was een 5 km wedstrijd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:28 schreef Ach3r0n het volgende:
En weer terug van de runnersworldloop in Apeldoorn![]()
Het was niet echt fijn weer om te lopen in de motregen, maar ik had de race redelijk goed ingedeeld. Was rustig gestart om zo van achterin het veld door te schuiven naar voren. Kon lange tijd goed met andere lopers meelopen, maar moest halverwege de tweede ronde toch lossen. Heb verder twee keer kort gewandeld (15s) om niet compleet te verzuren. In de derde ronde kon ik weer versnellen en heb met een lange sprint nog een loper die ongeveer 50 meter voor me liep ingehaald![]()
Volgens de klok was de tijd 26:32, maar ik verwacht nog dat er een aantal seconden vanaf gaan vanwege het grote deelnemersveld. Al met al niet ontevreden met mijn eerste wedstrijd van dit jaar.
quote:
inderdaad, als de eerste 3 -4 kilometer er maar opzitten....de rest gaat "vanzelf"quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:06 schreef Neelix het volgende:
Eigenlijk zijn de eerste 20-25 minuten het ergste, daarna loop je eigenlijk gewoon doordus dat ga ik nu thuis ook proberen door te zetten
De meeste om me heen denken van wel, ik ben nog niet zo overtuigd... Heb nog zat weken om me voor te bereiden (vier), en de duurlopen worden langer, komen meer intervaltrainingen aan, dus daar kan het niet aan liggen. Heb nu vier weken om vijf/zes km toe te voegen aan en daarna weer vier weken om weer vijf/zes km toe te voegen (halve marathon van Amsterdam). Pittig programma, maar daarom leuk om te doen, uitdaging!!quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
heb je het gevoel dat je er klaar voor bent Slacker?
Gaat lekker! Jij mikte toch ook op 1:30 in de Dam tot Dam?quote:
Eh, dat groeit toch niet meer als je uitgegroeid bent? Lijkt me sterk dat je er met een middeltje wel wat aan kan doen. Waarom zou je dat nodig hebben trouwens?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:27 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net trouwens een advertentie voor een middel om kraakbeenvorming te stimuleren. Iemand enig idee of zoiets nut heeft?
Ik wil onder de 1:40 lopen, maar 1:30 moet ook haalbaar zijn. Maar 1:40 is mijn absolute nulpunt, langzamer dan dat is een no-goquote:Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Gaat lekker! Jij mikte toch ook op 1:30 in de Dam tot Dam?
Ik heb gisteren ook een stuk gelopen met die tijd in het achterhoofd. 11,7 km in 1:08.
En daar viel nog wel het een en ander aan te schaven, dus ik denk dat het moet gaan lukken. Volgende week of de week erop een keer proberen de volle 16 in de benen te krijgen.
Niet te geloven dat ik een week of 2 geleden nog zoveel last had van een blessure dat ik vreesde te moeten cancelen!
Volgens mij kan je dan net zo goed multivitamine-, calicum- en visoliepillen kopen. Verder, I'm not a doctor (dus vraag het hem of een dietistquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:27 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net trouwens een advertentie voor een middel om kraakbeenvorming te stimuleren. Iemand enig idee of zoiets nut heeft?
Ik heb slechte knieën. Rechts al geen menisci meer en flinke kraakbeenbeschadigingen. Ik wordt wel geactiveerd als ik zie dat er misschien de mogelijkheid is om dat te verbeteren. Ik zal het komende week eens aan mijn fysio vragen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef Neelix het volgende:
[..]
Eh, dat groeit toch niet meer als je uitgegroeid bent? Lijkt me sterk dat je er met een middeltje wel wat aan kan doen. Waarom zou je dat nodig hebben trouwens?
Omdat m'n BMI nog steeds te hoog is en ik een streefgewicht heb wat ik wil halen. Dat m'n vetpercentage goed is, great, maar wil gewoon binnen de BMI zitten. Mocht ik door een lager vetpercentage en meer spieren boven de BMI liggen dan is er niks aan de hand, maar for now, BMI compliancyquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:50 schreef Ach3r0n het volgende:
@Slacker, waarom moet je gewicht omlaag als je vetpercentage al in orde is?
Bij mij precies hetzelfde verhaal qua BMI maar ik vind het wel prima voorlopig. Binnenkort wel weer eens een slag maken, ik kan nog veel winnen qua voeding.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:05 schreef slacker_nl het volgende:
BMI zegt niet veel als je het vetpercentage niet meet/weet. Nu dat normaal blijkt te zijn zegt m'n BMI wel wat en dat is lichtelijk overgewicht. Tis 25.nogwat en dat wil ik wat naar beneden hebben.
Zo ben ik ook begonnen, begin dit jaar liep ik les 5 van Evy, inmiddels bezig met het voorbereiden voor een halve marathon. Kan snel gaan, maar welkom!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Goed bezig roysonny123.![]()
Ben blij dat ik meer beginners zie in dit topic, want ik lees veel posts over 5 of 10 km hardlopen... kom ik aan met "les 5 met Evy"![]()
Kijk! Dat zijn teksten: thanksquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen, begin dit jaar liep ik les 5 van Evy, inmiddels bezig met het voorbereiden voor een halve marathon.
[...]
De meesten hier zijn begonnen met Evy of een vergelijkbaar programma.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:13 schreef Joooo-pi het volgende:
Goed bezig roysonny123.![]()
Ben blij dat ik meer beginners zie in dit topic, want ik lees veel posts over 5 of 10 km hardlopen... kom ik aan met "les 5 met Evy"![]()
ps. vandaag dus les 5 gelopen
Ik heb ook 2 jaar nodig gehad om 'hier' te komen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen, begin dit jaar liep ik les 5 van Evy, inmiddels bezig met het voorbereiden voor een halve marathon. Kan snel gaan, maar welkom!
rustig opbouwen geeft uiteindelijk een beter resultaat, zoals je gemerkt hebtquote:Op maandag 22 augustus 2011 01:44 schreef NeoDweezil het volgende:
Nou prima na een poosje te hebben gelezen ga ik dan ook maar posten.
Hier nog een beginner, ik heb altijd op redelijk hoog niveau gevoetbald. Ben hiermee gestopt ongeveer 7 jaar geleden... M'n conditie nou dat is echt 3 keer niks meer als ik naar sportschoenen keek raakte ik al buiten adem....
Ben ongeveer 2 maanden terug een keer begonnen met hardlopen... sportschoenen aan en gaan met die banaan. Heb gelopen tot ik niet meer kon en mezelf helemaal aan puin gelopen, denk dat ik wel 3 dagen spierpijn heb gehad... nou toen had ik er ook meteen weer de balen van...
Nu ben ik aan het zoeken geweest op internet en kwam ik uit bij een programma genaamd Running mate en heb ik toch dan toch maar vorige week de sportschoenen weer eens aangetrokken... En nou moet ik toch echt zeggen dat het me goed afgaat, je bouwt naar 5KM hardlopen. eerste week ga je 3 keer trainen: 2 minuten hard 3 wandel en dit bouw je uit naar 5KM in een half uur. Tot nu toe gaat het allemaal best goed vandaag weer wezen lopen het was goed benauwd hier maar toch helemaal uitgelopen...
Ik had het er met m'n meissie over en het klinkt misschien gek maar ben nu al verslaafd aan hardlopen kan elke keer niet wachten tot ik weer kan hardlopen heb vandaag dan gelopen en nu dus weer een rustdag maar het liefste wil ik morgen alweer de weg op maar wil me toch aan het programma houden en dus rustdag....
heb ook al helemaal grootse plannen meteen... maar die moet ik echt uit mn hoofd zetten en eerst maar zorgen dat het allemaal goed gaat
I.a.w. verkeerde topicquote:
Hoe is linken naar een artikel uit Runnersworld, een magazine voor hardlopers, een verkeerd topic?quote:
Ik begin het idee te krijgen dat we niet over hetzelfde pratenquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:43 schreef Neelix het volgende:
[..]
Hoe is linken naar een artikel uit Runnersworld, een magazine voor hardlopers, een verkeerd topic?
Ah, juist, never mindquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik begin het idee te krijgen dat we niet over hetzelfde pratenHeb het over mijn eigen post die in het LIF topic moest. Heb het niet over Slacker_nl
Ga er wel vanuit, geen idee eigenlijk. Endomondo geeft bij m'n laatste 1013 kc verbruik aan en Runkeeper zegt 1085 kc. Ik vind het wel best, aangezien ik dat stukje eigenlijk helemaal niet zo belangrijk vind.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Klopt het aantal kc dat je verbrandt bij Endomondo een beetje? Lijkt me nogal lastig om te bepalen namelijk?!
Ik neem aan dat Endomodo ook gewicht en leeftijd meeneemt? Bij mij komt de schatting van Cardiotrainer altijd goed overeen met de meting van mijn Garmin. Die laatste doet het ook op hartslag, dus die zou redelijk moeten kloppen. Bij mij is het grofweg 1 kC per 10 meter.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Klopt het aantal kc dat je verbrandt bij Endomondo een beetje? Lijkt me nogal lastig om te bepalen namelijk?!
Als je nu mooi vlak loopt lukt het je wel om in de hectiek van een westrijd een stukje sneller te gaan.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:43 schreef abraham het volgende:
Goed dat iedereen hier zo lekker bezig is!
Ben ook nog druk bezig met Dam tot Dam voorbereidingen. De laatste vier weekjes om nog wat aan de snelheid te doen. Afgelopen zaterdag mijn rondje van 10 km uitgebreid naar 14 en netjes aan 6 minuten per kilometer gelopen. Die laatste twee kilometer moeten dan ook nog wel lukken en dan zou ik zo op 1:35 klaar moeten zijn.
Vandaag een snelle ronde van 6,3 km gelopen met een gemiddelde van 12 per uur dus wie weet kan ik het nog zover rekken dat de 1:30 in beeld komt
De komende weken maandag, donderdag en zaterdag nog blijven trainen en dan op naar Zaandam!
Hoe bedoel je? Mijn loopschema is specifiek voor de DtD en m'n krachttraining is aangepast aan m'n loopschema. Dus ik hoef er geen aanpassingen in te doen (m.u.v. een training die ik eruit sloop op de dag voor DtD in het loopschema). Laatste week is maandag kracht, dinsdag een loopje en dan t/m zondag rust. Ces't tout.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:08 schreef Ach3r0n het volgende:
Slacker, pas je je trainingsprogramma nog aan de laatste weken voor de Dam tot Damloop?
begin is altijd klote had ik ook, als je maar eenmaal over dat punt heen bent, ik kan nu elke keer niet wachten tot ik weer magquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:08 schreef roysonny123 het volgende:
Gisteren heb ik zelf ook gelopen. Ben overgestapt naar lopen met evy. Maar de 1e les vond ik behoorlijk pittig. Zeker het 3 minuten lopen hield ik niet vol. Maar ook daarvoor ging het al met erg moeizaam en ging het vooral op kracht verder gaan en volhouden. Was dan ook helemaal kapot op het eind.
De 1e training zaterdag nog maar eens doen dus totdat ik het wel goed heb gedaan naar mijn zin
Mijn ervaring van van de week maakt dat misschien wat duidelijker: Ik ben ondertussen al zo'n 2 jaar echt regelmatig aan het hardlopen. Heb van de zomer een keer een 10km in een uur gedaan en dat loopt allemaal best lekker. Wat spierpijntjes af en toe, maar niets heel ernstigs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:14 schreef slacker_nl het volgende:
@DrDurden
Het schema, indien onveranderd, gaat uit van 3x per week lopen, met rustdagen. Houd je daaraan! Je conditie gaat sneller vooruit dan je spieren en pezen. Mijn tip, begin rustig, twee trainingen per week in de eerste drie weken en daarna richting de drie trainingen per week gaan. Ga niet meer trainen dan het schema aangeeft.
Bedankt voor de informatiequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 08:14 schreef slacker_nl het volgende:
@DrDurden
Het schema, indien onveranderd, gaat uit van 3x per week lopen, met rustdagen. Houd je daaraan! Je conditie gaat sneller vooruit dan je spieren en pezen. Mijn tip, begin rustig, twee trainingen per week in de eerste drie weken en daarna richting de drie trainingen per week gaan. Ga niet meer trainen dan het schema aangeeft.
wat voor weer heb je dan? in de regen lopen lijkt klote maar als het niet te hard regent is het best wel lekker hoor moet ik je vertellenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:46 schreef Joooo-pi het volgende:
ik heb me ook niet aan de tijdsplanning gehouden, tot nu toe. Van 0 naar 2x in de week sporten vond ik al een behoorlijke stap
Nu was ik eigenlijk van plan om vandaag een extra loop te doen, zodat ik deze week 3 keer zou lopen, maar het weer is niet zo geschikt... Misschien volgende week 3x
Lekker voor je dat je op schema gaat!quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:44 schreef slacker_nl het volgende:
Gister heerlijk gelopen in het Olympisch stadion, m'n rentempo voor DtD uitgeprobeerd en dat ging heerlijk. 2:24 min/400 meter. Dan zit je op de 5:58 min/km en kom je binnen op 1:36:00. Precies wat ik wil, sneller dan 1:40:00
Leuke link om dat spul uit te rekenen: http://pacecalc.nemonisimors.com/index.php
Als jij in de spiegel kijkt, zie jij dan Chuck Norris?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:30 schreef Generalissimo het volgende:
Ik heb een wilde levensstijl. Feest veel, rook bijna een pakje per dag, ben een stevige drinker en gebruik best vaak drugs. Toch liep ik vandaag zonder enige traning uit het niets 10 km hard in een uur. En kwam niet buiten adem thuis en ben er nu ook niet moe van. Is dit normaal of heb ik van mijzelf dan een goede conditie?
uitlopen zou mij ook wel lukken, alleen hoe lang ik erover zou doen is dan de vraagquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als jij in de spiegel kijkt, zie jij dan Chuck Norris?
Ik was al helemaal trots op mezelf dat ik binnen 3 weken de 5 km haalde.
Maar goed het kan idd dat jij een heel goede conditie hebt van jezelf. Ik ken zelfs iemand die met minimale training besloot de marathon te gaan lopen en m uitliep
Je bent waarschijnlijk nog jong en hebt 'vroeger' veel gesport. Als je zo doorgaat heb je straks geen enkele conditie meer over.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:30 schreef Generalissimo het volgende:
Ik heb een wilde levensstijl. Feest veel, rook bijna een pakje per dag, ben een stevige drinker en gebruik best vaak drugs. Toch liep ik vandaag zonder enige traning uit het niets 10 km hard in een uur. En kwam niet buiten adem thuis en ben er nu ook niet moe van. Is dit normaal of heb ik van mijzelf dan een goede conditie?
Het hardlopen helpt mij juist om de drankjes voor en tijdens het avondeten te laten staan zodat ik 's avonds nog kan lopen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:
de laatste weken drink ik veel te veel alcohol en heb ook weer een aantal feestjes de komende weken.. ik merk wel dat het funest is voor het hardlopen
Eet je toevallig voor het rennen?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:54 schreef electronique het volgende:
ik heb een vraag. ik doe nu de eerste start2run, wat overigens prima gaat, maar ik heb steeds gruwelijke steken in mn buik, een beetje onder mn ribben. iemand een idee hoe ik dit voorkom?
Te hoog tempo? Probeer je tempo te verlagen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:54 schreef electronique het volgende:
ik heb een vraag. ik doe nu de eerste start2run, wat overigens prima gaat, maar ik heb steeds gruwelijke steken in mn buik, een beetje onder mn ribben. iemand een idee hoe ik dit voorkom?
Ja, dat loopt bij mij ook niet echt lekker. Gisteravond wegens omstandigheden na het eten hard gelopen, maar zelfs twee uur na het avondeten loopt het niet echt lekker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |