Ja, alleen is dat kansloos omdat grondwet, rechten van de mens, europese wetgeving, amnesty..quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:20 schreef Koskesh het volgende:
Waar het op neerkomt is denk ik: als je wilt dat islamisering stopt of dat er minder niet-westerse allochtonen zich willen vestigen in NL je de normen aan waarden moet aanpassen.
Net zoals tijdens Nazi-Duitsland er werd gesteld dat het arische ras en de Duitse cultuur superieur is aan andere rassen en culturen.
Je moet dan toegeven dat in Nederland de Nedelandse cultuur superieur is en er geen plek voor andere opvattingen en culturen. Niet dus het hele gedoe van "iedereen en alles is gelijk etc. etc."
Ook dat is natuurlijk niet statisch en eeuwigdurend. Genoeg landen waar men zich weinig gelegen laat liggen aan dergelijke regels. Nederland kan daar natuurlijk bij gaan horen. Zelfs heel Europa kan vervallen tot barbarij.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:23 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, alleen is dat kansloos omdat grondwet, rechten van de mens, europese wetgeving, amnesty..
Ja, serieus..quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk niet statisch en eeuwigdurend. Genoeg landen waar men zich weinig gelegen laat liggen aan dergelijke regels. Nederland kan daar natuurlijk bij gaan horen. Zelfs heel Europa kan vervallen tot barbarij.
Als je werkelijk gelooft dat de Islam het gaat overnemen als we niks doen, is het geen geval van barbarij maar van cultuurbehoud.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk niet statisch en eeuwigdurend. Genoeg landen waar men zich weinig gelegen laat liggen aan dergelijke regels. Nederland kan daar natuurlijk bij gaan horen. Zelfs heel Europa kan vervallen tot barbarij.
Jij bent slecht in geschiedenis he?quote:
Jawel, stemmen op een partij die het probleem onderkent.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:13 schreef Koskesh het volgende:
Dus om antwoord te geven op je vraag: nee op dit moment niet mogelijk onder wat op dit moment wordt verstaan onder "vreedzame oplossingen". happy?
Kortom, verantwoordelijkheid afschuiven op een club die het ook niet gaat lukken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:36 schreef Northside het volgende:
[..]
Jawel, stemmen op een partij die het probleem onderkent.
Dat is het hele idee achter democratie, verantwoordelijkheid afschuiven...quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:46 schreef Montov het volgende:
Kortom, verantwoordelijkheid afschuiven op een club die het ook niet gaat lukken.
En het is werkelijk nog niet in je opgekomen dat die samenleving wel eens onder druk zo kunnen komen te staan door bepaalde cultuurveranderingen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook juist. Ik vind niet dat er een bepaalde cultuur beschermd dient te worden of iets dergelijks. Uiteraard vind ik bepaalde zaken wel belangrijk (autonomie, vrijheid, etc.), maar dat we iets verder 'geïslamiseerd' raken? Het interesseert me geen reet. Het enige waar ik naar streef is een liberale samenleving.
Er is ook nog een andere optie:quote:Op maandag 25 juli 2011 20:20 schreef sigme het volgende:
Stel.
Stel, je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa. Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn en wanneer. Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch
Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?
Voor zover ik kan bedenken zijn er een beperkt aantal opties:
• Je schouders ophalen, een en ander is onvermijdelijk.
• Proberen het tij te keren
De katholieke kerk verdween ook niet uit Nederland, ondanks een verbod op de gehele kerk. Men ging naar "schuilkerken" op zolders, boerenschuren, en afgelegen plekken.quote:
Maar hoe nieuw is dat werkelijk? Veel gehoorde zaken waarover men nu kritiek heeft m.b.t. moslims zijn zaken die in Nederland niet echt nieuw zijn. Ik noem even gescheiden zwemmen/sportscholen, moslim scholen, het dragen van hoofddoekjes, het bouwen van een moskee, het hebben van gescheiden loketten in gemeenten, etc.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:57 schreef sneakypete het volgende:
En het is werkelijk nog niet in je opgekomen dat die samenleving wel eens onder druk zo kunnen komen te staan door bepaalde cultuurveranderingen?
Prima posting. Het gaat er inderdaad niet om dát de samenleving aan verandering onderhevig is, dat is zij namelijk altijd, maar in welke richting die verandering plaatsvindt, en of dat de gewenste richting is.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:47 schreef sneakypete het volgende:
Nouja, ik moet zeggen dat ik mijzelf niet eens zo identificeer met die zogenaamde verworvenheden en vrijheden en ik denk niet dat dat het meest directe gevaar of probleem is. Zolang de meerderheid niet uit fundamentalistische moslims bestaat is dat probleem niet heel erg groot.
Ik geloof dus ook niet dat er op nationaal niveau zo snel een sharia wordt ingevoerd, al zijn er al voorbeelden (in Engeland bijv) van een soort private shariarechtbanken. Die opereren binnen het kader van de wet dus er worden geen handen afgehakt o.i.d., maar het geeft natuurlijk wel aan dat die integratie niet zo wil vlotten. En dat is niet vreemd, want mensen houden daar niet van en vooral wanneer je dan met zijn allen op elkaar gepakt zit, is er ook weinig reden toe.
Een groot probleem op dit moment vind ik de zogenaamde 'straatterreur'. Dat is niet iets echt Islamitisch maar wel iets wat de afkeer van bijv. Marokkanen erg versterkt en niet helemaal onterecht natuurlijk. Het is echt niet een heel klein groepje dat het voor de rest verpest, het lijkt doorgaans eerder een vrij grote groep die het voor de minderheid verpest.
Heeft het met de Islam te maken? Het dus niet exclusief Islamitisch en het is ook niet zo dat de meeste moslims het met zulk gedrag eens zouden zijn. Toch komt dat asociale, verongelijkte haantjesgedrag veel vaker voor bij jongens uit Islamitische gezinnen dan andere groepen (met als twijfelachtige eer de Antilianen als goede tweede).
Het is niet aannemelijk dat armoede een verklaring vormt voor het gedrag. Genen vormen evenmin een aannemelijke verklaring. Dan moet het dus wel gezocht worden in de culturele sfeer.
Wat ondertussen ook meespeelt is de kleine maar fanatieke groep moslims die weldegelijk het Westen willen veranderen. De macht van Israël en Amerika enorm inperken, Islamcritici de mond snoeren, meer welvaart verdelen om de arme drommels te helpen enz. En dat neemt soms gewelddadige vormen aan. Het is -zoals ik al opmerkte- niet nodig dat alle of zelfs een meerderheid van de Nederlandse moslims zo radicaal zijn. Een 'kleine groep' van zo'n 1000 moslims zou de gehele maatschappij al kunnen ontwrichten. En de kans dat dat gebeuren gaat is er, zeker wanneer je bedenkt hoe groot nu al het rechtspopulisme/extremisme is.
In mijn ogen bewijst dat ergens dus ook meteen het gelijk van uiterst rechts: multiculturalisme is vaak gedoemd tot falen. Niet zozeer omdat 'wij' superieur zijn en 'zij' niet (ik heb althans niet zo heel erg de aandrang om dat te bewijzen) maar gewoon omdát. Het blijkt nergens in Europa nu echt een succes te zijn.
PS: ik snap nooit zo goed hoe 'er is altijd verandering' een soort argument zou zijn. Het gaat erom hoe we over die veranderingen denken. Constateren dat er altijd veranderingen zijn is banaal.
Nu vraag ik je: Is de komst van die jongens nu een verbetering geweest of eerder het tegendeel?
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:20 schreef sigme het volgende:
Stel.
Stel, je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa. Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn en wanneer. Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch
Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?
Voor zover ik kan bedenken zijn er een beperkt aantal opties:
• Je schouders ophalen, een en ander is onvermijdelijk.
• Proberen het tij te keren
Welke opties zijn er dan om dat tij te keren?
In alle oprechtheid zie ik geen enkele vreedzame manier om via de politiek of iets dergelijks iets aan die verwachte tsunami van islamisering te doen.
Maar ik heb vast ongelijk, nietwaar? Toch?Dat zal best gebeuren in Noordafrica wonen veel jongeren en die komen hierheen, maar de soep wordt nooit zo heet gegeten als ie uit het blik komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moderne techniek will survive en de mens gaat mixen net als de slaven uit africa kwamen en bij de aboriginals nu blanken wonen
Wij hebben ook zwaar religieuzen en mensen die niet geloven dat is overal zo
Ontwikkelingen kun je niet stoppen.
Wie een doek over zijn hoofd wil dragen moet dat zelf weten , dan zet je jezelf buiten de toekomstEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Het inderdaad goed dat je die "twijfelachtige eer" van de Antillianen noemt, want inderdaad.... zij zijn veelal net zo crimineel bezig op straat als Marokkanen. Surinaamse jongeren kunnen er ook wat van, en zoals we onlangs nog gezien hebben in Culemborg zijn ook Molukse jongeren niet onschuldig. Turken echter, zijn veel vaker niet crimineel, en veroorzaken veel minder problemen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:47 schreef sneakypete het volgende:
Een groot probleem op dit moment vind ik de zogenaamde 'straatterreur'. Dat is niet iets echt Islamitisch maar wel iets wat de afkeer van bijv. Marokkanen erg versterkt en niet helemaal onterecht natuurlijk. Het is echt niet een heel klein groepje dat het voor de rest verpest, het lijkt doorgaans eerder een vrij grote groep die het voor de minderheid verpest.
Heeft het met de Islam te maken? Het dus niet exclusief Islamitisch en het is ook niet zo dat de meeste moslims het met zulk gedrag eens zouden zijn. Toch komt dat asociale, verongelijkte haantjesgedrag veel vaker voor bij jongens uit Islamitische gezinnen dan andere groepen (met als twijfelachtige eer de Antilianen als goede tweede).
Ja dit klopt het duurt een paar generaties voor sommige volkeren om te integreren maar waarom moet dit zo zijn?quote:
Alleen naieve en masochistische mensen geloven dat moslims zullen integreren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:11 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Alleen bange en laffe mensen zijn bang voor andere culturen.
Jij bent degene die al gecapituleerd heeft en niet meer gelooft in de werkelijke waarden van de verlichting.
Heb je al hulp gezocht? Je moet oppassen dat je niet de Amerikaanse Breivik wordt! Hopelijk houden de inlichtingendiensten je wel goed in de gaten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 03:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alleen naieve en masochistische mensen geloven dat moslims zullen integreren.
Jij bent degene die al gecapituleerd heeft en niet meer gelooft in de superieure moraal en cultuur van het westen.
Alsof die barbaren zich ook maar iets van je verlichting aan zullen trekken. Ik hoor het je over vijftig jaar nog wel mompelen als je naar het blok gebracht wordt om als ongelovige, verdorven hond onthoofd te worden.
Ook een lekker nietszeggende conclusie. Ik bedoel als Wilders het voor het zeggen krijgt verandert de samenleving idd ook. Is dat dan de goede richting? Of toch niet?quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Prima posting. Het gaat er inderdaad niet om dát de samenleving aan verandering onderhevig is, dat is zij namelijk altijd, maar in welke richting die verandering plaatsvindt, en of dat de gewenste richting is.
Dit lijkt me kolder. Nederland heeft tot voor kort een aantal zéér verschillende culturen gehuisvest, waarbij de subculturen zoveel mogelijk gescheiden leefden en een innige hekel aan elkaar koesterden. In Nederland werd het samenleven van die culturen vormgegeven met de verzuiling. Dat was wel degelijk redelijk succesvol.quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:47 schreef sneakypete het volgende:
In mijn ogen bewijst dat ergens dus ook meteen het gelijk van uiterst rechts: multiculturalisme is vaak gedoemd tot falen. Niet zozeer omdat 'wij' superieur zijn en 'zij' niet (ik heb althans niet zo heel erg de aandrang om dat te bewijzen) maar gewoon omdát. Het blijkt nergens in Europa nu echt een succes te zijn.
Als het te laat zou zijn om het tij met politieke, democratische middelen te keren, is iemand die gelooft in de islamisering dan niet moreel verplicht te proberen niettemin het tij wel te keren?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:10 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens om antwoord te geven op OP, denk ik dat mensen die geloven in die Islamisering wrs tot het besef zullen komen dat het al te laat is om het tij te keren. Iig te laat om dat via politieke, democratische middelen te doen.
Jawel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Als het te laat zou zijn om het tij met politieke, democratische middelen te keren, is iemand die gelooft in de islamisering dan niet moreel verplicht te proberen niettemin het tij wel te keren?
Mensen juist met jouw gedachtengoed zijn een gevaar.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 03:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alleen naieve en masochistische mensen geloven dat moslims zullen integreren.
Jij bent degene die al gecapituleerd heeft en niet meer gelooft in de superieure moraal en cultuur van het westen.
Alsof die barbaren zich ook maar iets van je verlichting aan zullen trekken. Ik hoor het je over vijftig jaar nog wel mompelen als je naar het blok gebracht wordt om als ongelovige, verdorven hond onthoofd te worden.
Is het zo verwerpelijk om een cultuur zonder doodstraf, lijfstraf, marteling en met debat, democratie en pluriformiteit superieur te achten aan een cultuur met doodstraf, lijfstraf, marteling en dictatuur?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:34 schreef Killaht het volgende:
[..]
Mensen juist met jouw gedachtengoed zijn een gevaar.
Mensen die hun cultuur superieur vinden tov anderen
Ik vind het eigenlijk een belediging voor de Noord-Koreanen om dergelijke zaken te relateren aan hun cultuur. Je zegt het zelf, het is een dictatuur - net als vrijwel alle Islamitische landen dat zijn - op Turkije na. Ergo, het volk heeft nooit de kans gekregen om haar eigen culturele ingevingen te tonen aan de wereld. Het zijn wetten, opgelegd door een dictator, die bepalen hoe mensen leven en wat de straffen zijn op welke gedragingen. Jouw opvatting gaat daar volstrekt aan voorbij (ik krijg dan ook meteen de beelden voor me van de VS en het "rode gevaar" waar allerlei mensen van werden beschuldigd).quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het zo verwerpelijk om een cultuur zonder doodstraf, lijfstraf, marteling en met debat, democratie en pluriformiteit superieur te achten aan een cultuur met doodstraf, lijfstraf, marteling en dictatuur?
Ik vind de Noordkoreaanse cultuur een verschikking, om maar eens wat te noemen. De Nederlandse vind ik daaraan ver superieur. Maakt die opvatting mij gevaarlijk?
Ook al is het niet erg vrijwillig, het is wel de huidige heersende cultuur in Noord Korea. Ik vind die cultuur minderwaardig aan de onze. Terwijl er in onze cultuur heus ook mensen zijn die niet vrijwillig te zegeningen van democratie en bijbehorend justitieel stelsel ondergaan. Die zouden veel liever mensen doodknuppelen en neuzen afhakken vanwege onwelgevallige meningen. Maar in ónze cultuur krijgen die mensen hun zin nietquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een belediging voor de Noord-Koreanen om dergelijke zaken te relateren aan hun cultuur. Je zegt het zelf, het is een dictatuur - net als vrijwel alle Islamitische landen dat zijn - op Turkije na. Ergo, het volk heeft nooit de kans gekregen om haar eigen culturele ingevingen te tonen aan de wereld. Het zijn wetten, opgelegd door een dictator, die bepalen hoe mensen leven en wat de straffen zijn op welke gedragingen. Jouw opvatting gaat daar volstrekt aan voorbij (ik krijg dan ook meteen de beelden voor me van de VS en het "rode gevaar" waar allerlei mensen van werden beschuldigd).
Er is een groot verschil tussen "heus wel mensen vinden die het niet eens zijn met de zegeningen van democratie etc." en mensen die niet eens een keuze hebben of hun eigen mening uberhaupt niet kunnen ventileren. Het standpunt van de Noord-Koreanen is ons volstrekt onbekend en je kan cultuur wat mij betreft niet afleiden uit de politieke status van een land. Iran is daar een ander goed voorbeeld van. De gevolgen kunnen we zelfs zien in de Arabische wereld, waarbij het volk de politieke stelsels compleet poogt te veranderen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook al is het niet erg vrijwillig, het is wel de huidige heersende cultuur in Noord Korea. Ik vind die cultuur minderwaardig aan de onze. Terwijl er in onze cultuur heus ook mensen zijn die niet vrijwillig te zegeningen van democratie en bijbehorend justitieel stelsel ondergaan. Die zouden veel liever mensen doodknuppelen en neuzen afhakken vanwege onwelgevallige meningen. Maar in ónze cultuur krijgen die mensen hun zin niet..
Het is bezijden het punt. Maakt het feit dat ik een cultuur verwerpelijk kan vinden, mij gevaarlijk?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen "heus wel mensen vinden die het niet eens zijn met de zegeningen van democratie etc." en mensen die niet eens een keuze hebben of hun eigen mening uberhaupt niet kunnen ventileren. Het standpunt van de Noord-Koreanen is ons volstrekt onbekend en je kan cultuur wat mij betreft niet afleiden uit de politieke status van een land. Iran is daar een ander goed voorbeeld van. De gevolgen kunnen we zelfs zien in de Arabische wereld, waarbij het volk de politieke stelsels compleet poogt te veranderen.
Superioriteits- en de daardoor bij anderen opgeroepen inferioriteitsgevoelens vormen niet zelden een explosieve mix. Het is één van die zaken die Fukuyama benoemt als een leitmotiv in de ontwikkeling van de geschiedenis naar democratisch stelsels, waarin minderheden worden gerespecteerd door meerderheden in een juridisch systeem.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is bezijden het punt. Maakt het feit dat ik een cultuur verwerpelijk kan vinden, mij gevaarlijk?
Dat gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:20 schreef mr-green het volgende:
Lijkt mij duidelijk dat je het ''probleem'' bij de kern aanpakt. Via politiek zorgen dat je de moslimse cultuur veranderd naar de Nederlandse cultuur (de moslims die hier zijn heh).
Democratie en emancipatie gaan soms best goed hand in hand
Integratie is een gepasseerd station, het schijnt niet goed te werken, wat mij betreft gaan we meer richting assimilatie toe.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:20 schreef mr-green het volgende:
Lijkt mij duidelijk dat je het ''probleem'' bij de kern aanpakt. Via politiek zorgen dat je de moslimse cultuur veranderd naar de Nederlandse cultuur (de moslims die hier zijn heh).
Democratie en emancipatie gaan soms best goed hand in hand
Dwang dus?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Integratie is een gepasseerd station, het schijnt niet goed te werken, wat mij betreft gaan we meer richting assimilatie toe.
Dat ligt er volstrekt aan wat je verder met die mening wil gaan doen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is bezijden het punt. Maakt het feit dat ik een cultuur verwerpelijk kan vinden, mij gevaarlijk?
En met Wilders krijg je een dictatuur, gooi je het kind met het badwater weg.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:26 schreef mr-green het volgende:
Wat een pessimisten hier zeg
Nee met de huidige regering gaat integratie niet lukken
Wat is het leitmotiv? De superioriteitsgevoeliens, de infeurioriteutsgevoelens, of de explosieve mix?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Superioriteits- en de daardoor bij anderen opgeroepen inferioriteitsgevoelens vormen niet zelden een explosieve mix. Het is één van die zaken die Fukuyama benoemt als een leitmotiv in de ontwikkeling van de geschiedenis naar democratisch stelsels, waarin minderheden worden gerespecteerd door meerderheden in een juridisch systeem.
Uhu, vrijwillig doen ze het niet.quote:
Nee hoor, de conclusie volgt rechtstreeks uit de OP: wie werkelijk gelooft in die geschetste islamisering is moreel verplicht voorstander te zijn van buitenparlementaire oplossingen (of capituleert)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, sigme werkt toe naar een conclusie waarbij gesteld kan worden dat democratische methoden niet werken?
Dat was me bij de TT al duidelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, sigme werkt toe naar een conclusie waarbij gesteld kan worden dat democratische methoden niet werken?
De mix. De strijd om erkenning, trots, eigenwaarde, de thymos (een term bedacht door Socrates, opgetekend uiteraard door Plato).quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is het leitmotiv? De superioriteitsgevoeliens, de infeurioriteutsgevoelens, of de explosieve mix?
De beste oplossing, volgens Fukuyama, voor die strijd om erkenning is de democratische rechtstaat, waarin superioriteits- en inferioriteitsgevoelens van mensen worden gesublimeerd in de economie.quote:Op zich vind ik er niet veel mis mee om de cutuuraspecten geweldsloosheid, debat, rechtsstaat, tolerantie, pluriformiteit <vul maar aan> als superieur te zien aan hun culturele tegenhangers. Natuurlijk is dat erg vanuit mijn, toevallig buitengewoon superieure, cultuur gedacht, maar toch.
Nou ja, dat zeg ik dan toch? Daar staat die conclusie dan toch in?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, de conclusie volgt rechtstreeks uit de OP: wie werkelijk gelooft in die geschetste islamisering is moreel verplicht voorstander te zijn van buitenparlementaire oplossingen (of capituleert)
Nee. Ik concludeer niet dat democratische methoden niet werken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat zeg ik dan toch? Daar staat die conclusie dan toch in?
Ja, maar dat bewijst ze dan door alle democratische voorstellen om die Islamisering te voorkomen als onwerkbaar neer te zetten.quote:
En vervolgens komt hier iedereen democratische methoden opsommen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Ik concludeer niet dat democratische methoden niet werken.
Ik concludeer dat wie in die gestelde islamisering gelooft, niet in democratische oplossingen van dát probleem kan geloven.
Ho, wacht, ik bedoelde niet dat TS zelf deze denkbeelden aanhangt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat bewijst ze dan door alle democratische voorstellen om die Islamisering te voorkomen als onwerkbaar neer te zetten.
Als je erin gelooft, is het ook onafwendbaar, want je zal dan nu tot actie moeten overgaan, en een verwijdering van grote hoeveelheden moslims acht ik binnen een termijn van zeg 2 regeerperioden onuitvoerbaar.
Geen enkel democratisch voorstel kan een bres slaan in de volgende set van overtuigingen:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat bewijst ze dan door alle democratische voorstellen om die Islamisering te voorkomen als onwerkbaar neer te zetten.
Als je erin gelooft, is het ook onafwendbaar, want je zal dan nu tot actie moeten overgaan, en een verwijdering van grote hoeveelheden moslims acht ik binnen een termijn van zeg 2 regeerperioden onuitvoerbaar.
Maar dat kun je al herleiden uit de premissen (en wat nadere kennis van deze levensbeschouwing).quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ho, wacht, ik bedoelde niet dat TS zelf deze denkbeelden aanhangt.
Volgens mij probeert TS juist aan te tonen dat de PVV-idealen niet bereikt kunnen worden zonder dat mensen eronder lijden en dat deze idealen dus per definitie gewelddadig zijn.
Het is een uitnodiging aan degenen die de premissen onderschrijven mij te overtuigen van de onjuistheid van mijn conclusie.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat kun je al herleiden uit de premissen (en wat nadere kennis van deze levensbeschouwing).
Ik begrijp dit hele topic dus niet.
Wat is nu de conclusie?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen enkel democratisch voorstel kan een bres slaan in de volgende set van overtuigingen:
1) er zijn moslim in het land
2) dat worden er (minstens relatief) steeds meer
3) bij een bepaald % nemen ze de boel over
1 is gegeven, dus niet democratisch te veranderen
2 kan beïnvloed worden, maar ik kan me geen maatregelen voorstellen die én effectief én democratisch zijn
3 is een overtuiging
Dus alleen punt 2 is eventueel te beïnvloeden, als je uitgaat van de stellingen in de OP.
Als min of meer democratische methoden heb ik gezien:
a) kinderbeperking
b) emigratiebevordering
c) assimilatie
a Zie ik niet als effectief wanneer het binnen het stelsel van democratie en rechtsstaat moet passen. Mogelijk wel effectief maar bijster weinig beschaafd kan het wel zijn na invoering van apartheid, gedwongen sterilisatie en/of gedwongen abortus.
b In de uitwerking van KlowJow briljant plan.
c Lijkt me vanuit de set overtuigingen niet acceptabel, in verband met de mogelijkheid dat van schijnassimilatie teneinde des te harder te islamiseren zodra de aantallen groot genoeg zijn.
Maar niemand komt met ondemocratische methoden uit de hoek?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een uitnodiging aan degenen die de premissen onderschrijven mij te overtuigen van de onjuistheid van mijn conclusie.
Dat niemand me heeft weten te overtuigen van mijn ongelijk.quote:
Ja, als iemand erin gelooft dan komt-ie tot het besef dat Islamisering onafwendbaar is idd. Dat concludeerde ik ook al. Tenzij...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat niemand me heeft weten te overtuigen van mijn ongelijk.
Of, nog korter: ik heb gelijk.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar niemand komt met ondemocratische methoden uit de hoek?
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:22 schreef MouzurX het volgende:
Qua politiek zou je er zeker wat aan kunnen doen.
1. Grenzen dicht.
2. Nederlanders stimuleren om kinderen te krijgen.
3. Nukes op het midden oosten gooien.
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:30 schreef MouzurX het volgende:
Je zou zoiets kunnen bereiken door:
1. Een continue stroom van propaganda. Continu toelichten hoe slecht moslims zijn en de crisis op hun steken etc.
2. Hieronder valt dus ook de media, je moet de media overnemen/overhalen om dus zoveel mogelijk anti-moslim sentiment te verspreiden.
3. False flag operaties.. ala een aanslag plegen uit naam van een neppe moslim organisatie in nederland oid.
4. Organisatie oprichten die stelselmatig moslims lastig valt/aanslagen pleegt op moslims.
5. Politieke partij oprichten en wetten doorvoeren tegen moslims (naja hier heb je de pvv al voor)
quote:
quote:
quote:Op maandag 25 juli 2011 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat geval: een 1 kind beleid voeren voor die groep.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 05:47 schreef mordokania het volgende:
(..)
Complex verhaal? Als je meeleest tussen de regels, weet je wat de oplossing voor de islamisering van Europa is. Stapsgewijs:
- pleeg een aanslag op de Europese voedselvoorziening op een schaal dat iedereen honger krijgt;
...,moet je zien hoe snel autochtone Europeaen van links tot rechts de nieuwkomers het land uit schoppen. Want als het op leven en dood aankomt, duwt zelfs een PvdA'er een moslim de gracht in.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:40 schreef Bosbeetle het volgende:
algeheel verbod op het krijgen van kinderen ongeacht ras of geloofsovertuiging voor een jaar of 50 dan heb je een stuk minder mensen en dus ook een stuk minder islam (absoluut gezien dan)
Nou, nu ben ik wel even zat van het doorspitten. Maar dit vind ik toch het voorstellen van niet-democratische maatregelen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:28 schreef Koskesh het volgende:
Het voor moslims erg vervelend te maken hier te wonen dmv beleid dat tegen ze is gericht en ze het gevoel geeft absoluut niet welkom te zijn bv zoals in Duitsland jaren 30 twintigste eeuw tegen joden.
Massaal zullen dan moslims vrijwillig weggaan.
Het zullen wel de rijke moslims zijn die zich dat kunnen veroorloven net zoals de joden toen maar toch.
Tenzij wat?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als iemand erin gelooft dan komt-ie tot het besef dat Islamisering onafwendbaar is idd. Dat concludeerde ik ook al. Tenzij...
Als die maatregelen tot stand komen door middel van een gekozen partij is het toch democratisch?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:16 schreef sigme het volgende:
Nou, nu ben ik wel even zat van het doorspitten. Maar dit vind ik toch het voorstellen van niet-democratische maatregelen.
Je kunt het tij alleen keren als je bereid bent om... een partij op te richten of te steunen die haar eigenlijke doeleinden i.e. het einde van de democratie weet te verhullen? Of als je denkt dat via geweld de boel tot een kruitvat kan worden gemaakt, waarna de democratie wordt afgeschaft?quote:
Het is niet allemaal ondemocratisch, sommigen wel, wrs had ik me die niet herinnerd.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nou, nu ben ik wel even zat van het doorspitten. Maar dit vind ik toch het voorstellen van niet-democratische maatregelen.
Nee hoor, een gekozen partij kan prima de democratie afschaffen. Of binnen een democratisch hetende constructie de rechtsstaat afschaffen, of verschillende varianten van apartheid en/of staatsterreur uitoefenen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als die maatregelen tot stand komen door middel van een gekozen partij is het toch democratisch?
Een dictatuur vestigen, eerst de vijand van binnenin uitschakelen (een zootje executeren en een zootje in concentratiekampen zetten), de rest van de samenleving gleichschalten en dan de de vijand van buiten, de moslims, deporteren of in een boot duwen en dan lek prikken oid.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, een gekozen partij kan prima de democratie afschaffen. Of binnen een democratisch hetende constructie de rechtsstaat afschaffen, of verschillende varianten van apartheid en/of staatsterreur uitoefenen.
Daarom vraag ik ook wat een partij vervolgens zou moeten dóen; alleen maar een beetje de meeerderheid hebben is niet 'iets doen'.
Zijn inderdaad geen haalbare/ ''normale'' voorstellen. Of deze personen willen een dictatuur...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Chinatowns heb je over de hele wereld.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:41 schreef maartena het volgende:
Een voorbeeld hiervan zijn o.a. de Chinatowns die in Amerikaanse steden aanwezig zijn, omdat zij toch enigszins "gedwongen" werden zich aan te passen.... en dat toch veel vaker leidde tot botsingen dan tot integratie.
Kutconclusie natuurlijk. Iemand die gelooft in het gevaar van islamisering kan ook tegen 'buitenparlementaire oplossingen' zijn zonder gelijk te capituleren. Je bent aan het stigmatiseren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:36 schreef sigme het volgende:
Nee hoor, de conclusie volgt rechtstreeks uit de OP: wie werkelijk gelooft in die geschetste islamisering is moreel verplicht voorstander te zijn van buitenparlementaire oplossingen (of capituleert)
Kutconclusie 2quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:43 schreef sigme het volgende:
Ik concludeer dat wie in die gestelde islamisering gelooft, niet in democratische oplossingen van dát probleem kan geloven.
Hier spreek je jezelf al tegen.quote:Nee. Ik concludeer niet dat democratische methoden niet werken.
Kutconclusie 3.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:02 schreef sigme het volgende:
Dat niemand me heeft weten te overtuigen van mijn ongelijk.
Of, nog korter: ik heb gelijk.
Ik denk op zich wel dat ze gelijk heeft, maar het volgt uit de premissen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Kutconclusie 3.
Uit het feit dat niemand jou heeft weten te overtuigen volgt zeker niet dat jij gelijk hebt. Mogelijke andere verklaringen zijn dat wij heel slecht zijn in overtuigen of dat jij oogkleppen ophebt en onze argumenten onterecht afdoet als ongeldig. Om maar eens wat te noemen.
De redenering an sich is fout. 'Niemand heeft mij overtuigd dus heb ik gelijk' klopt niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:27 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk op zich wel dat ze gelijk heeft, maar het volgt uit de premissen.
Duh. Ik vraag toch niet welke gewelddadige oplossingen er mogelijk zijn? Daar is zojuist een heel manifest over uitgelekt, en er zijn vast ook andere denkbare gewelddadige oplossingen. Die vind ik allemaal niet bijster boeiend om over te discussiëren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een dictatuur vestigen, eerst de vijand van binnenin uitschakelen (een zootje executeren en een zootje in concentratiekampen zetten), de rest van de samenleving gleichschalten en dan de de vijand van buiten, de moslims, deporteren of in een boot duwen en dan lek prikken oid.
Jezus H., zo moeilijk is het niet hoor, heb je dat manifest van die blonde krullebol uit Noorwegen niet gedownload?
Abendland gerettet.
Er zijn geen democratische methoden mogelijk, want het volgt niet uit je premissen toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Duh. Ik vraag toch niet welke gewelddadige oplossingen er mogelijk zijn? Daar is zojuist een heel manifest over uitgelekt, en er zijn vast ook andere denkbare gewelddadige oplossingen. Die vind ik allemaal niet bijster boeiend om over te discussiëren.
Eens. Mogelijk ben ik er ten onrechte niet van overtuigd.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Kutconclusie 3.
Uit het feit dat niemand jou heeft weten te overtuigen volgt zeker niet dat jij gelijk hebt. Mogelijke andere verklaringen zijn dat wij heel slecht zijn in overtuigen of dat jij oogkleppen ophebt en onze argumenten onterecht afdoet als ongeldig. Om maar eens wat te noemen.
Volgens mij volgt uit de premissen dat er geen democratische / vreedzame oplossingen mogelijk zijn voor wie de premissen onderschrijft.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn geen democratische methoden mogelijk, want het volgt niet uit je premissen toch?
Dus?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij volgt uit de premissen dat er geen democratische / vreedzame oplossingen mogelijk zijn voor wie de premissen onderschrijft.
Volgens mij ging het toen om wat een individuele burger zou kunnen doen tegen islamisering. Voor de individuele burger is zijn stem uitbrengen de enige manier om macht uit te oefenen. Ja, ok, en misschien bij een stichting/vereniging gaan en folders verspreiden om mensen op 'het probleem' te wijzen etc. Vervolgens moet die partij inderdaad aan de bak, maar daarvoor is het wel cruciaal dat die burger zijn stem uitbrengt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:05 schreef sigme het volgende:
Je andere genoemde oplossing is "stemmen op een partij die het probleem onderkent". Dat is geen oplossing, dat is een frase. Om iets op te lossen zal die partij vervolgens iets moeten doen.
quote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een uitnodiging aan degenen die de premissen onderschrijven mij te overtuigen van de onjuistheid van mijn conclusie.
Dan blijft de vraag hoe dat het probleem gaat oplossen binnen de kaders van onze beschaving. Alleen het stemmen lost niks op, alleen de meerderheid hebben is geen daad.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:23 schreef Northside het volgende:
[..]
Volgens mij ging het toen om wat een individuele burger zou kunnen doen tegen islamisering. Voor de individuele burger is zijn stem uitbrengen de enige manier om macht uit te oefenen. Ja, ok, en misschien bij een stichting/vereniging gaan en folders verspreiden om mensen op 'het probleem' te wijzen etc. Vervolgens moet die partij inderdaad aan de bak, maar daarvoor is het wel cruciaal dat die burger zijn stem uitbrengt.
Een (vreedzame) mogelijkheid die ik volgens mij nog niet teruggezien heb is het versterken van de Nederlandse identiteit. Het wilhelmus voor en na, iedere ochtend in de klas trouw zweren aan de natie, bla bla, dat soort dingen. Als het Nederlanderschap (weer) iets wordt om trots op te zijn willen mensen er deel van uit maken. Voor de Amerikanen lijkt het te werken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:54 schreef sigme het volgende:
Dan blijft de vraag hoe dat het probleem gaat oplossen binnen de kaders van onze beschaving. Alleen het stemmen lost niks op, alleen de meerderheid hebben is geen daad.
Het afschuiven naar de politiek en dan handen in onschuld wassen gaat niet op. Je zal ook dan op een gegeven moment concrete maatregelen moeten kunnen formuleren en/of beoordelen. Welke mogelijkheden zijn er?
Precies. Om die reden vind ik het antwoord van Wilders ook compleet inhoudsloos. De democratie, stembus en de kiezers zijn een middel. Inhoudelijk is er nog niets mee gezegd.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag hoe dat het probleem gaat oplossen binnen de kaders van onze beschaving. Alleen het stemmen lost niks op, alleen de meerderheid hebben is geen daad.
Het afschuiven naar de politiek en dan handen in onschuld wassen gaat niet op. Je zal ook dan op een gegeven moment concrete maatregelen moeten kunnen formuleren en/of beoordelen. Welke mogelijkheden zijn er?
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Premium_Quality het volgende:
De enige fatsoenlijke oplossing is een streng doch rechtvaardig immigratiebeleid.
Waarbij je mensen binnen haalt waar je als land wat aan hebt. Zoals mensen die hoogopgeleid zijn, specifieke skills hebben waar een tekort aan is of rijk zijn. Verder kan je ervoor zorgen dat de immigranten uit zoveel mogelijk verschillende landen komen, zodat er verdeeldheid heerst en de Nederlandse cultuur dominant blijft.
Wat deze beide oplossingen missen is een echt geloof in de genoemde uitgangspunten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:10 schreef Northside het volgende:
[..]
Een (vreedzame) mogelijkheid die ik volgens mij nog niet teruggezien heb is het versterken van de Nederlandse identiteit. Het wilhelmus voor en na, iedere ochtend in de klas trouw zweren aan de natie, bla bla, dat soort dingen. Als het Nederlanderschap (weer) iets wordt om trots op te zijn willen mensen er deel van uit maken. Voor de Amerikanen lijkt het te werken.
Mogelijkheden:
- eigen cultuur/identiteit bevorderen
- andere culturen/identiteiten ontmoedigen
- externe import andere culturen beperken
- interne aanwas andere culturen beperken
Dat zijn op hoofdlijnen alle (democratische) oplossingsrichtingen? Of mis ik iets?
Het is een voorwaarde. Zou je de externe import niet beperken, dan is het nutteloos om iets aan de reeds aanwezigen te doen. Het zogenaamde 'dweilen met de kraan open'.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:16 schreef sigme het volgende:
Wat deze beide oplossingen missen is een echt geloof in de genoemde uitgangspunten.
Externe import beperken verandert niets aan de in de OP genoemde reeds aanwezigen en de relatieve groei daarvan. Assimilatie is lijkt mij slecht verenigbaar met de islamofobie die past bij degenen die werkelijk vrees hebben voor Eurabia. Dus is -in mijn ogen- strijdig met het uitgangspunt in de OP dat een bepaald % moslims keihard betekent dat er geislamiseerd wordt.
Ok, maar dan nog is het geen oplossing. Het verkleint de vergroting van het probleem een klein beetje, lijkt me dan het uitgangspunt / doel van die maatregel.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Het is een voorwaarde. Zou je de externe import niet beperken, dan is het nutteloos om iets aan de reeds aanwezigen te doen. Het zogenaamde 'dweilen met de kraan open'.
Het gaat wel uit van een monoculturele samenleving, waarbij de Nederlandse cultuur dominant is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:16 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Wat deze beide oplossingen missen is een echt geloof in de genoemde uitgangspunten.
Externe import beperken verandert niets aan de in de OP genoemde reeds aanwezigen en de relatieve groei daarvan.
Assimilatie is lijkt mij slecht verenigbaar met de islamofobie die past bij degenen die werkelijk vrees hebben voor Eurabia. Dus is -in mijn ogen- strijdig met het uitgangspunt in de OP dat een bepaald % moslims keihard betekent dat er geislamiseerd wordt.
Verscheur een koran en kijk hoe ze reageren...quote:Op maandag 25 juli 2011 20:48 schreef Doler12 het volgende:
[..]
En hoe ga je in hemelsnaam controleren wie Moslim is?
Ik denk dat er een boel moslims zijn die dat behandelen als een flauwe grap.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:50 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Verscheur een koran en kijk hoe ze reageren...
De makke van deze redenatie is dat t.z.t. 'de moslims' die de boel overnemen waarschijnlijk helemaal niet meer overeenkomen met de moslims van nu. Volgende generaties verwesteren en zijn veelal alleen nog in naam moslim. De politiek doet al van alles aan immigratiebeperking, inburgering, integratie, heropbloei/suprematie van de eigen cultuur etc. Daar kun je democratisch aan meedoen, op welke manier dan ook. De ene partij pakt het autoritair en vijandig aan (PVV), wat werkt op sommige doelgroepen, en de andere partij zoekt de toenadering, wat soms ook werkt. Vrijzinnigen laten de volledige vrijheid (buiten de wet), wat de eigen vrije ontwikkeling bevordert etc. Kortom, de opties zijn legio, in allerlei smaken.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:55 schreef sigme het volgende:
Geen enkel democratisch voorstel kan een bres slaan in de volgende set van overtuigingen:
1) er zijn moslim in het land
2) dat worden er (minstens relatief) steeds meer
3) bij een bepaald % nemen ze de boel over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |