In mijn geval domweg dat ik geen probleem zie met onze moslims. Gezien het verstandelijk vermogen van de gemiddelde fokker is het nodig daarover een expliciete hint te geven.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:55 schreef 3-voud het volgende:
Opvallend dat mensen die dit aankaarten zich al direct verontschuldigen. Getuige de "spoiler" in de OP.
Wat is dat toch?
Dat bedoel ik ook juist. Ik vind niet dat er een bepaalde cultuur beschermd dient te worden of iets dergelijks. Uiteraard vind ik bepaalde zaken wel belangrijk (autonomie, vrijheid, etc.), maar dat we iets verder 'geïslamiseerd' raken? Het interesseert me geen reet. Het enige waar ik naar streef is een liberale samenleving.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vanzelf? heeft cultuurontwikkeling dan ooit een tijd stilgestaan? Volgens mij zijn de maatschappij en cultuur continu onderworpen aan verandering. Terugkijken naar een bepaalde periode in de geschiedenis is dat altijd slecht een moment opname en nimmer een blijvend iets. Het zou ook niet best zijn, anders waren we nooit die grot uit gekomen.
Denk je? Ik dacht dat in China de prikkels sterker zijn dan dat, en dan wordt er toch nogal ontdoken. Verder denk ik dat het niet discriminerend genoeg is om effectief te zijn, en als het dat wel is vind ik het weer bij de weinig verheffende oplossing horen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk dat je er dan heel erg naast zou zitten. Financiele prikkels zijn een erg effectieve manier van de overheid om de bevolkingsgroei te sturen.
Volgens mij maakte Opa Donner zich er wel druk om...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:24 schreef sneakypete het volgende:
Wat dit voor mijn stemgedrag betekent? Ik denk dat het radicale geluid van de PVV niet werkt omdat het meer mensen tegen Nederland opzet dan nodig is. Wel denk ik dat het een goed idee is om anders te gaan denken over immigratie, zo dit niet al gebeurt. Migratie (zelfs verhuizingen) leidt tot verschraling van de sociale cohesie, doordat de verbondenheid afneemt. Daar telt in het geval van de Islam mee dat het ook wel zo is dat moslims doorgaans sneller botsen met anderen dan bijvoorbeeld de Chinezen, die onlangs vierden dat ze hier al honderd jaar zijn, zonder dat er ooit één politieke partij is geweest die zich druk maakte om hun aanwezigheid. Is dat toevallig?
Dat kan haast niet missen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vraag mij dan wel eens af hoe moslims in moslimlanden zich voelen. Daar zullen ook vast figuren rondlopen die huilen over de verregaande verwestering van hun cultuur.
Maak het fiscaal onaantrekkelijk voor mensen (lees: moeders) om full-time thuis te zitten, schaf subsidies voor de kinderopvang voor ieder kind na de eerste af, schaf de hele kinderbijslag voor ieder kind na de eerste af... en zo zijn er nog wel meer maatregels te bedenken die officieel voor iedere Nederlander gelden maar die onofficieel de allochtonen harder raken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:34 schreef sigme het volgende:
Denk je? Ik dacht dat in China de prikkels sterker zijn dan dat, en dan wordt er toch nogal ontdoken. Verder denk ik dat het niet discriminerend genoeg is om effectief te zijn, en als het dat wel is vind ik het weer bij de weinig verheffende oplossing horen.
Zucht je hebt toch al gezien dat behalve bij Marokkanen( en Somaliërs?) de geboortecijfers bij allochtonen vrijwel gelijk zijn aan Nederlanders. Dat gaat echt niet helpen. En denken dat allochtonen alleen maar kinderen nemen om meer kinderbijslag te nemen is vrije achterlijk natuurlijk, tenminste ik ken niemand in mijn omgeving die zegt He ik ga meer geld opvangen met mijn nieuwe baby.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Maak het fiscaal onaantrekkelijk voor mensen (lees: moeders) om full-time thuis te zitten, schaf subsidies voor de kinderopvang voor ieder kind na de eerste af, schaf de hele kinderbijslag voor ieder kind na de eerste af... en zo zijn er nog wel meer maatregels te bedenken die officieel voor iedere Nederlander gelden maar die onofficieel de allochtonen harder raken.
Gevolg: het geboortecijfer bij allochtonen daalt, de integratie van allochtonen krijgt meer tijd en het kritieke punt van de omslag wordt voorkomen (of in ieder geval vooruit geschoven).
Zucht. Probeer de uitgangspunten van de discussie te begrijpen. Het gaat niet over de juistheid van de uitgaangspunten maar over de opties die er zijn ALS je ervan overtuigd bent dat die uitgangspunten juist zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:52 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Zucht je hebt toch al gezien dat behalve bij Marokkanen( en Somaliërs?) de geboortecijfers bij allochtonen vrijwel gelijk zijn aan Nederlanders.
Ik heb het toch al gezegd mensen nemen echt geen kinderen omdat ze geld krijgen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Zucht. Probeer de uitgangspunten van de discussie te begrijpen. Het gaat niet over de juistheid van de uitgaangspunten maar over de opties die er zijn ALS je ervan overtuigd bent dat die uitgangspunten juist zijn.
• Enorm aantrekkelijke terugkeerregelingen in het leven roepen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:29 schreef sigme het volgende:
[..]
En wat kan die PVV dan doen? Een vierkantje rood kleuren doet op zich niks.
Hoe zou men terugkeerregelingen zien voor in Nederland geborenen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:02 schreef kLowJow het volgende:
[..]
• Enorm aantrekkelijke terugkeerregelingen in het leven roepen.
• Een flinke bonusregeling voor moslims die van hun geloof af willen stappen.
Voor de versobering van de huidige terugkeerregeling konden tweede generatie allochtonen hier ook al gebruik van maken, dus dat is niet een heel radicaal iets. Deze regeling zouden ze nog verder uit kunnen breiden, aantrekkelijker kunnen maken en voor alle moslims laten gelden. Dan alleen nog even de naam 'terugkeer' veranderen en klaar is Geert.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe zou men terugkeerregelingen zien voor in Nederland geborenen?
Over Morisken: Mwah, denk niet dat dat een probleem is. Wat Geert niet weet Geert niet deert toch? Serieus, dit zou ook neerkomen op assimilatie, dus denk niet dat iemand daar een probleem mee zou hebben.quote:Hoe zou de overheid kunnen controleren wie (nog) moslim is, wie waarlijk afvallig en wie morisk?
Die laatste lijkt me toch problematisch. De mensen die de stellingen uit de OP uitdragen, maken meestal nogal een punt van de zogeheten takiya. Het schijnt dat juist de aangeboren leugenachtigheid de moslims zo verraderlijk maakt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Voor de versobering van de huidige terugkeerregeling konden tweede generatie allochtonen hier ook al gebruik van maken, dus dat is niet een heel radicaal iets. Deze regeling zouden ze nog verder uit kunnen breiden, aantrekkelijker kunnen maken en voor alle moslims laten gelden. Dan alleen nog even de naam 'terugkeer' veranderen en klaar is Geert. [ afbeelding ].
[..]
Over Morisken: Mwah, denk niet dat dat een probleem is. Wat Geert niet weet Geert niet deert toch? Serieus, dit zou ook neerkomen op assimilatie, dus denk niet dat iemand daar een probleem mee zou hebben.
Tja, dan zit er niets anders op dan ze dus allemaal 'uit te kopen'. Op zich geen probleem denk ik, als je de rekensommetjes omtrent moslims vanuit deze hoek voor waar aan moet nemen - en waarom zouden we daar aan twijfelen? - kunnen we zo'n beetje elke moslim als miljonair 'terug naar huis sturen' en het levert ons nog een flinke besparing op ook.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Die laatste lijkt me toch problematisch. De mensen die de stellingen uit de OP uitdragen, maken meestal nogal een punt van de zogeheten takiya. Het schijnt dat juist de aangeboren leugenachtigheid de moslims zo verraderlijk maakt.
Een grote geldmachine.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:35 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Tja, dan zit er niets anders op dan ze dus allemaal 'uit te kopen'. Op zich geen probleem denk ik, als je de rekensommetjes omtrent moslims vanuit deze hoek voor waar aan moet nemen - en waarom zouden we daar aan twijfelen? - kunnen we zo'n beetje elke moslim als miljonair 'terug naar huis sturen' en het levert ons nog een flinke besparing op ook.
Je hebt toch wel door dat niet alle moslims uit Turkije komen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:44 schreef mrpepperoni het volgende:
Het is simpel, ofmen integreert en dan is het geen probleem meer, of (ii) men integreert niet en verhuist uiteindelijk terug naar Turkije wanneer de economie veel groter is geworden. Veel hoef je er niet voor te doen.
Ook Morokko zal ooit economisch vooruitgaan. Echt waar!quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:47 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Je hebt toch wel door dat niet alle moslims uit Turkije komen?
Simpel rekensommetje:quote:
En Somalië en Afghanistan?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:48 schreef mrpepperoni het volgende:
[..]
Ook Morokko zal ooit economisch vooruitgaan. Echt waar!
Economische vooruitgang en islam zijn twee tegenpolen. Dat gaat NOOIT samen. Ze zullen zichzelf eerst moeten ontdoen van hun woestijngodsdienst. Anders is er geen perspectief voor die landen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:48 schreef mrpepperoni het volgende:
[..]
Dan zal Nederland achteruitgaan met de Islamisering (met alleen onze politici zal het ook wel lukken) hier en de verschillen dus verkleinen. Met hetzelfde resultaat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Economische vooruitgang en islam zijn twee tegenpolen. Dat gaat NOOIT samen. Ze zullen zichzelf eerst moeten ontdoen van hun woestijngodsdienst. Anders is er geen perspectief voor die landen.
Hmm. Ok, dit lijkt me wel een reëele en zeer vredelievende optie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Simpel rekensommetje:
Vaststelling begroting Ministerie van Justitie (VI) voor het jaar 2011
Begrotingsuitgaven 2011 (bedragen x ¤ 1 000). Totaal ¤ 5 991,0 miljoen
Als je nagaat dat 99% van de criminaliteit en 99% van het terrorisme in Nederland afkomstig is van moslims levert dit alleen al een mogelijke besparing van 5.931.090.000 op. Dat zijn al heel wat vertrekkende miljonairs, en dat is nog maar over één jaar!.
Tel daar bezuinigingen van 75% op de WWB, 50% op de AOW en ~37% WW bij op en we kunnen 'zelf' ook bijna allemaal rentenieren.
Mooi.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:52 schreef mrpepperoni het volgende:
[..]
Dan zal Nederland achteruitgaan met de Islamisering (met alleen onze politici zal het ook wel lukken) hier en de verschillen dus verkleinen. Met hetzelfde resultaat.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Economische vooruitgang en islam zijn twee tegenpolen. Dat gaat NOOIT samen. Ze zullen zichzelf eerst moeten ontdoen van hun woestijngodsdienst. Anders is er geen perspectief voor die landen.
En ja en daarom groeien de economie van Turkije, Maleisië, Indonesië, Iran en vele andere landen ook zo hard, om maar te zwijgen om de historische rijken zo als de Ottomanen, Mali, Mugals en Safawiden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef mrpepperoni het volgende:
Afrika Egypte was ooit de graanschuur van het Romeinse rijk.
Ik troll maar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef Doler12 het volgende:
[..]
En ja en daarom groeien de economie van Turkije, Maleisië, Indonesië, Iran en vele andere landen ook zo hard, om maar te zwijgen om de historische rijken zo als de Ottomanen, Mali, Mugals en Safawiden.
Ik zou zeggen ditch Jan-Kees en neem Klowjow aan. De ultieme oplossingquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Simpel rekensommetje:
Vaststelling begroting Ministerie van Justitie (VI) voor het jaar 2011
Begrotingsuitgaven 2011 (bedragen x ¤ 1 000). Totaal ¤ 5 991,0 miljoen
Als je nagaat dat 99% van de criminaliteit en 99% van het terrorisme in Nederland afkomstig is van moslims levert dit alleen al een mogelijke besparing van 5.931.090.000 op. Dat zijn al heel wat vertrekkende miljonairs, en dat is nog maar over één jaar!.
Tel daar bezuinigingen van 75% op de WWB, 50% op de AOW en ~37% WW bij op en we kunnen 'zelf' ook bijna allemaal rentenieren.
1. Change vs. more of the samequote:Op woensdag 27 juli 2011 21:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ditch Jan-Kees en neem Klowjow aan. De ultieme oplossing
quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:09 schreef du_ke het volgende:
De helft van de zwembaden kan gesloten worden
Alleen Egyptequote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef mrpepperoni het volgende:
Afrika was ooit de graanschuur van het Romeinse rijk.
Mensen nemen wel minder kinderen als dat financieel voldoende onaantrekkelijk wordt gemaakt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:58 schreef Doler12 het volgende:
Ik heb het toch al gezegd mensen nemen echt geen kinderen omdat ze geld krijgen.
Zelf dan nemen mensen nog kinderen kijk maar naar Afrika.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Mensen nemen wel minder kinderen als dat financieel voldoende onaantrekkelijk wordt gemaakt.
De Romeinen zijn ook echt wel verder geweest als de kuststreken van Noord Afrika en de Nijlquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef mrpepperoni het volgende:
Afrika was ooit de graanschuur van het Romeinse rijk.
Je snapt het niet of je wil het niet snappen. Als het eerste kind gratis is en het tweede kind je door fiscale maatregelen 100,000¤ kost en het derde kind 200,000¤, dan zijn er maar verdomd weinig mensen die toch voor meerdere kinderen gaan. Ik snap niet waar je verwijzing naar Afrika vandaan komt, bij mijn weten mag je daar fokken zoveel je wil zonder enige overheidsbemoeienis.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:39 schreef Doler12 het volgende:
Zelf dan nemen mensen nog kinderen kijk maar naar Afrika.
Marokko is het en die heeft al jaren een stabiele economische groei.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:48 schreef mrpepperoni het volgende:
[..]
Als mensen vrijwillig vluchten valt het bij mij onder de niet-vreedzame oplossingen. Bovendien heb je er apartheidsbeleid en nog wat andere zaken bij nodig die in mijn idee neerkomen op het afbreken van onze normen en waarden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:28 schreef Koskesh het volgende:
Het voor moslims erg vervelend te maken hier te wonen dmv beleid dat tegen ze is gericht en ze het gevoel geeft absoluut niet welkom te zijn bv zoals in Duitsland jaren 30 twintigste eeuw tegen joden.
Massaal zullen dan moslims vrijwillig weggaan.
Het zullen wel de rijke moslims zijn die zich dat kunnen veroorloven net zoals de joden toen maar toch.
Normen en waarden zijn onderhevig aan verandering en de huidige normen en waarden in Nederland zullen dit ook niet mogelijk maken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als mensen vrijwillig vluchten valt het bij mij onder de niet-vreedzame oplossingen. Bovendien heb je er apartheidsbeleid en nog wat andere zaken bij nodig die in mijn idee neerkomen op het afbreken van onze normen en waarden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |