Als je niet eens het verschil tussen reëel en realistisch weet, heb je sowieso geen recht van spreken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:05 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
<wees reëel mode>
90 procent van 10.000 " fictievianen " in NL
halen getals- en qua oppervlakte matig,
niet allemaal uit wat zeg 51% van de marokkanen tussen 8 en 24 uitvreten,
en waar dus veel meer mensen last van hebben
dan van die 9000 "fictivianen"
</wees reëel mode>
Het is de laatste tijd wel raak met -1 faal 'verbeteraars' op fok zeg!quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:25 schreef Tauchmeister het volgende:
Als je niet eens het verschil tussen reëel en realistisch weet, heb je sowieso geen recht van spreken.
Ik heb hierboven al met FEITEN aangetoond dat dit niet zo is voor alle Marokkanen..... en hierbij toon ik tevens aan, wederom met FEITEN EN CIJFERS dat dat ook niet geldt voor de jeugd tussen 12 en 25 jaar. Ja, Marokkanen hebben inderdaad de meerderheid. Maar het feit dat Turkse jongeren toch veel minder in aanraking komen met de politie geeft in ieder geval - wederom - aan dat de ISLAM er niets mee te maken heeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:05 schreef fokthesystem het volgende:
<wees reëel mode>
niet allemaal uit wat zeg 51% van de marokkanen tussen 8 en 24 uitvreten,
</wees reëel mode>
Een realist zou dit weten aan te tonen met cijfers. Dat zie ik jou nog steeds niet doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:32 schreef fokthesystem het volgende:
Een realist ziet i.t.t. maarten A de praktijk, en die is: meer marokkanen etteren, al is het maar 25%, dan wanneer je 90% aanhaalt van een groep van 10.000 personen.
Nee, met die enkele etnische groepen toon je wat de islam betreft helemaal niets aan. Onderzoek naar de invloed van de islam op criminaliteit is een enorme factor complexer dan dat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:17 schreef maartena het volgende:
Overigens is allang bekend dat Marokkanen over het algemeen op de 1e plek staan, dat is zondermeer aan te tonen met cijfers, en dat tonen bovenstaande cijfers, en de al eerder genoemde cijfers ook gewoon aan. Maar het is tevens een feit dat Surinamers en Antillianen veel vaker crimineel zijn dan Turken, en daarmee wordt in ieder geval wel duidelijk dat de Islam..... er toch echt niets mee te doen heeft.
Beste post van dit hele topicquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:05 schreef suvac het volgende:
Heb je wel een naar "Opsporing gezocht" gekeken?
Het is in ieder geval duidelijk dat woonomgeving en sociale status veel meer invloed heeft op crimineel gedrag dan de Godsdienst die men volgt. Ook de cultuur is belangrijker dan de Godsdienst, wat wellicht verklaard waarom juist Antillianen ook zulke grote veroorzakers zijn van problemen, omdat zijn veel dichter bij een zuid-Amerikaanse cultuur liggen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:02 schreef sandemann het volgende:
Nee, met die enkele etnische groepen toon je wat de islam betreft helemaal niets aan. Onderzoek naar de invloed van de islam op criminaliteit is een enorme factor complexer dan dat.
Het monsteren en geld ophalen voor terreurgroeperingen heeft NIETS te maken met jeugdcriminaliteit onder Marokkanen. Dit wordt trouwens heel nauwlettend in de gaten gehouden door de AIVD, omdat dit illegaal is in Nederland. Het overgrote deel van de Marokkaanse jongeren mag dan wel een uitgesproken mening hebben, maar is niet vatbaar voor fundamentalisme. Slechts een heel klein deel, en volgens het AIVD rapport van 2008 zou het gaan om minder dan 0,5% van de moslims, is "aanvankelijk" voor fundamentalisme.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:18 schreef fokthesystem het volgende:
Volgens mij heeft monsteren en geld ophalen voor terreur groeperingen in moskees er alles mee van doen.
En dat van de appel die niet ver valt, aan het fruit de boom herkennen en zo...
Dat is weer te simpel: als het negers of joden of Chinezen of hindoes waren geweest, was het ook goed geweest.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:25 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom zijn er geen tig topics over de rellen en vernielingen in Engeland??
Ah ja, het zijn geen moslims...
Waar. Al moet ik zeggen dat ik al twijfelde toen ik alleen nog maar katholieken om me heen had en zelfs niet wist wat een protestant was. En voor Ayaan (hoe verwerpelijk ik het mens ook vind) geldt hetzelfde, heb ik begrepen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat waar mensen in geloven, ontworstelen zij zich niet aan.
Wij hebben "de mazzel gehad" dat we in vrije omstandigheden en met 'heidenen' om ons heen ook andere denkbeelden en overtuigingen konden meewegen, velen op aarde hebben dat nu juist niet.
Denk je echt dat je volledig vrij bent?quote:[..]
Als vrijdenker bepaal ik zelf wAt ik wanneer(hoe lang dan ook) ergens over denk.
In denken wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:09 schreef Kees22 het volgende:
Denk je echt dat je volledig vrij bent?
Ik heb maartena niet horen beweren dat de Marokkaanse cultuur minder ontwikkeld is dan de Turkse of Antilliaanse cultuur.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:01 schreef sandemann het volgende:
Maartena, je stelt denk ik terecht dat de Marokkaanse cultuur gemiddeld wat minder ontwikkeld is dan de Turkse. Je stelt ook dat de islam die ontwikkeling dus niet per se tegenhoudt, waar ik ook in mee kan gaan.
Lage ontwikkeling + ophitsing wordt herrie. Ik zag gisteren Zomergasten met Step Faassen.quote:Punt is echter dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor een fundamentalistische islam. Je zou ook kunnen zeggen: lage ontwikkeling + islam = herrie, even heel algemeen beschouwd. Je kunt daarop reageren dat dit in zekere zin ook geldt voor christenen (klopt), maar van die herrie hebben we nauwelijks last (meer).
Dat vind ik een van de beste definities die ik oit gezien heb!quote:Het is dus een combinatie van die twee factoren, waarvan de PVV veel makkelijker de islam kan bestrijden dan 'onderontwikkeling'. Of eigenlijk nog beter gesteld: rechts heeft als taak om deze zaken te bestrijden, terwijl links als taak heeft om deze zaken te verbeteren.
Dat probeert links ook, maar dat wordt door de PVV afgedaan als allochtonenknuffelen en theedrinken etc.quote:Wat nu een beetje teveel gebeurt is dat links rechts bestrijdt, terwijl ze beter die Marokkanen kunnen helpen ontwikkelen.
Kan het hierin wel met je eens zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:19 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
In denken wel.
Vrije keuze hebben we allemaal, alleen de kennisvaten (hoe vol) en ervaringen waarop we de keuzes baseren, die verschillen. Ik ben dan ook heel blij en dankbaar dat ik de laatste jaren lagere school v/h type montessori onderwijs mocht doen na x jaar 'kerkelijke' lagere school.
Verder is conformeren aan e.e.a. gewoon de weg van de mindere weerstand, echter ook dat is welbewuste eigen keuze. Ook is het m.i. niet erg belasting te betalen of te stoppen voor oranje/rood licht, keuzes waar ik dus in mee ga.
Nee, dat stel ik niet. Nergens stel ik dat de Marokkaanse cultuur minder ontwikkeld is. Ik stel dat de Marokkaanse cultuur minder aansluit bij de Europese cultuur, net zoals de Antilliaanse cultuur veel meer Zuid-Amerikaans is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:01 schreef sandemann het volgende:
Maartena, je stelt denk ik terecht dat de Marokkaanse cultuur gemiddeld wat minder ontwikkeld is dan de Turkse. Je stelt ook dat de islam die ontwikkeling dus niet per se tegenhoudt, waar ik ook in mee kan gaan.
Op zich heb je wel een punt dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor fundamentalistische islam. De enkele fundamentalisten die we in Nederland hebben gekend (de hofstad groep, Mohammed B., etc) waren inderdaad van Marokkaanse komaf. Maar het in de gaten houden van die fundamentalisten is een zaak van de AIVD en politie, en die doen dat bij mijn weten redelijk goed, aangezien al minstens 1 keer een Marokkaanse groep is opgepakt die wellicht wat van plan was.quote:Punt is echter dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor een fundamentalistische islam. Je zou ook kunnen zeggen: lage ontwikkeling + islam = herrie, even heel algemeen beschouwd. Je kunt daarop reageren dat dit in zekere zin ook geldt voor christenen (klopt), maar van die herrie hebben we nauwelijks last (meer). Het is dus een combinatie van die twee factoren, waarvan de PVV veel makkelijker de islam kan bestrijden dan 'onderontwikkeling'. Of eigenlijk nog beter gesteld: rechts heeft als taak om deze zaken te bestrijden, terwijl links als taak heeft om deze zaken te verbeteren. Wat nu een beetje teveel gebeurt is dat links rechts bestrijdt, terwijl ze beter die Marokkanen kunnen helpen ontwikkelen.
Nee, maar de oplossing, of liever gezegd: de continue bestrijding van criminaliteit kan misschien geïnspireerd worden door de politie. Dat is minder een kwestie van politieke aspiraties dan van politionele ervaring.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:52 schreef maartena het volgende:
De maatregelen van Wilders pakken ook de Antilliaanse criminaliteit niet aan. En alhoewel hij zo af en toe wel eens allochtonen als groep noemt, heeft hij geen oplossingen voor criminaliteits problemen, hij levert alleen maar anti-islam oplossingen.
Eerlijk is eerlijk, de andere partijen hebben de oplossing ook niet, en ik heb ze ook niet. Maar de PVV heeft toch wel heel duidelijk Islam-oogkleppen op, en heeft haar pijlen gericht op Mohammed, terwijl de Antillianen nog fijn Colombiaanse coke aan her verhandelen zijn.
Nou nou nou, dat kan niet hoor, alle mensen 'in een bepaalde (mentale) situatie' over 1 kam scheren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:52 schreef maartena het volgende:
Op zich heb je wel een punt dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor fundamentalistische islam.
Dragen capuchonklootzakjes hoofddoekjes dan? Worden die geïnspireerd door fundamentalistische imams?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
Als de bizarre aannames die je doet - kloppen wellicht. Je koppelt criminaliteit alleen aan de islam, terwijl het handjevol fundamentalische moslims (zo'n 2500 volgens de AIVD) daar nooit verantwoordelijk voor kan zijn.quote:De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Een ander woord voor die volksmoraal is etnische haat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Jij trapt er net zo hard in als Ingrid en Henk. De PVV is inderdaad heel slim door de Islam als een "ideologie" te bestempelen, wat het natuurlijk niet is. Het is een religie, net als het Christendom en het Jodendom. Er mogen facetten in zitten die door politieke leiders in verre landen misbruikt worden, maar dat doen Christelijke Amerikaanse politici ook door het complete budget in gijzeling te houden omdat er ergens wat geld naar abortus-klinieken ging, om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat maakt een Godsdienst nog niet een ideologie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden.
"Denkt" inderdaad. Dat Marokkanen de grootste etters van Nederland zijn, dat staat zondermeer vast en is een feit. De mensen die dat denken echter, kijken niet naar de werkelijke cijfers, en baseren zich alleen maar op wat een politicus als Wilders zegt.quote:Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
Het gaat niet werken. Met de maatregelen die volgens Wilders een "oplossing" zouden kunnen zijn, zoals het verbieden van de Koran, Hoofddoekjes, Moskeeën, heb je de Antilliaanse bendes in Rotterdam en Amsterdam echt niet mee. Wat kan hen het nou schelen dat Marokkanen geen Koran meer mogen bezitten: Die bushalte gaat er aan vanavond, de hens erin.quote:De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Juist. En dat heeft dus veel meer te maken met onderbuik gevoelens (Islam, dat is ENG!) dan met feiten. Antillianen zijn trouwens ook gewoon straatschoffies hoor, niet alleen dealers.quote:Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
Wat een onzinredenering.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen. Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is. Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben. De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
Het lijkt me heel goed mogelijk dat gedrag te maken heeft met ontwikkeling in groepen en culturen. Dat geldt zowel voor gewelddadig als geweldloos gedrag en zowel voor gebrek als aanwezigheid van ontwikkeling.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen.
Inderdaad, Maar dat geldt natuurlijk voor elke religie in verband met elke cultuur. Voorbeelden?quote:Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is.
Tja. Als je veronderstelling niet klopt, dan klopt dus je conclusie ook niet.quote:Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.
Gemakzucht dus. En onjuistheid!quote:Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden.
die facetten waar men last van denkt te hebben.quote:Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
Que?quote:De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren.
Een volksgericht ter vervanging van van onze democratie en rechtsstaat vid je een vooruitgang?quote:Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Ik heb met geen van beide iets te maken.quote:Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |