abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100473402
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:05 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

<wees reëel mode>

90 procent van 10.000 " fictievianen " in NL
halen getals- en qua oppervlakte matig,
niet allemaal uit wat zeg 51% van de marokkanen tussen 8 en 24 uitvreten,
en waar dus veel meer mensen last van hebben
dan van die 9000 "fictivianen"

</wees reëel mode>
Als je niet eens het verschil tussen reëel en realistisch weet, heb je sowieso geen recht van spreken.
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:32:48 #227
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100473742
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:25 schreef Tauchmeister het volgende:

Als je niet eens het verschil tussen reëel en realistisch weet, heb je sowieso geen recht van spreken.
Het is de laatste tijd wel raak met -1 faal 'verbeteraars' op fok zeg! :)
Reaal heeft er diens naam aan te danken.
Een realist ziet i.t.t. maarten A de praktijk, en die is: meer marokkanen etteren, al is het maar 25%, dan wanneer je 90% aanhaalt van een groep van 10.000 personen.

Je hebt kennelijk maar 1 toepassing geleerd nog, namelijk dat het niet reëel is te denken dat je in marokko een uitkering, een woning en tig subsidies krijgt en kan klagen als de politie je beboet, als je niet hoog/dicht bij de koninklijke familie bent.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:17:39 #228
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100482892
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:05 schreef fokthesystem het volgende:
<wees reëel mode>
niet allemaal uit wat zeg 51% van de marokkanen tussen 8 en 24 uitvreten,
</wees reëel mode>
Ik heb hierboven al met FEITEN aangetoond dat dit niet zo is voor alle Marokkanen..... en hierbij toon ik tevens aan, wederom met FEITEN EN CIJFERS dat dat ook niet geldt voor de jeugd tussen 12 en 25 jaar. Ja, Marokkanen hebben inderdaad de meerderheid. Maar het feit dat Turkse jongeren toch veel minder in aanraking komen met de politie geeft in ieder geval - wederom - aan dat de ISLAM er niets mee te maken heeft.

http://statline.cbs.nl/St(...)STB=G1,G2,G3,G5&VW=T

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:32 schreef fokthesystem het volgende:
Een realist ziet i.t.t. maarten A de praktijk, en die is: meer marokkanen etteren, al is het maar 25%, dan wanneer je 90% aanhaalt van een groep van 10.000 personen.
Een realist zou dit weten aan te tonen met cijfers. Dat zie ik jou nog steeds niet doen.

Overigens is allang bekend dat Marokkanen over het algemeen op de 1e plek staan, dat is zondermeer aan te tonen met cijfers, en dat tonen bovenstaande cijfers, en de al eerder genoemde cijfers ook gewoon aan. Maar het is tevens een feit dat Surinamers en Antillianen veel vaker crimineel zijn dan Turken, en daarmee wordt in ieder geval wel duidelijk dat de Islam..... er toch echt niets mee te doen heeft.

Overigens is dat ook makkelijk aan te tonen door vergelijkingen te trekken tussen bijv. de Latino bevolking in het zuid-westen van de VS, die vrijwel identiek gedrag vertonen als bepaalde allochtonengroepen in Nederland, doch allen Katholiek zijn. Het heeft er veel meer mee te maken wat hun omgeving is, de wijk, etc, en wellicht de cultuur uit het land van hun ouders die botst met de Europese (waar de Turkse dat wellicht veel minder doet), maar het heeft niets te maken met de Godsdienst.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100485640
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:17 schreef maartena het volgende:

Overigens is allang bekend dat Marokkanen over het algemeen op de 1e plek staan, dat is zondermeer aan te tonen met cijfers, en dat tonen bovenstaande cijfers, en de al eerder genoemde cijfers ook gewoon aan. Maar het is tevens een feit dat Surinamers en Antillianen veel vaker crimineel zijn dan Turken, en daarmee wordt in ieder geval wel duidelijk dat de Islam..... er toch echt niets mee te doen heeft.
Nee, met die enkele etnische groepen toon je wat de islam betreft helemaal niets aan. Onderzoek naar de invloed van de islam op criminaliteit is een enorme factor complexer dan dat.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:18:25 #230
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100486599
Volgens mij heeft monsteren en geld ophalen voor terreur groeperingen in moskees er alles mee van doen.
En dat van de appel die niet ver valt, aan het fruit de boom herkennen en zo...
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100486667
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:05 schreef suvac het volgende:
Heb je wel een naar "Opsporing gezocht" gekeken?
Beste post van dit hele topic
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:41:02 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100487974
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:02 schreef sandemann het volgende:
Nee, met die enkele etnische groepen toon je wat de islam betreft helemaal niets aan. Onderzoek naar de invloed van de islam op criminaliteit is een enorme factor complexer dan dat.
Het is in ieder geval duidelijk dat woonomgeving en sociale status veel meer invloed heeft op crimineel gedrag dan de Godsdienst die men volgt. Ook de cultuur is belangrijker dan de Godsdienst, wat wellicht verklaard waarom juist Antillianen ook zulke grote veroorzakers zijn van problemen, omdat zijn veel dichter bij een zuid-Amerikaanse cultuur liggen.

Turken liggen ook veel dichter bij de Europese cultuur (ook qua geschiedenis) dan bijvoorbeeld Marokkanen. Beiden zijn islamitisch, maar er is toch een redelijk verschil in criminaliteit binnen Nederland.

Met een verbod op de Koran, of een verbod op het openen van een Moskee, zul je dan ook geen vermindering in criminaliteit door jeugdige raddraaiers zien.

Ik denk juist dat door oorzaken van jeugdcriminaliteit een heel stuk complexer liggen dan de schuld af te schuiven op de Islam.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:18 schreef fokthesystem het volgende:
Volgens mij heeft monsteren en geld ophalen voor terreur groeperingen in moskees er alles mee van doen.
En dat van de appel die niet ver valt, aan het fruit de boom herkennen en zo...
Het monsteren en geld ophalen voor terreurgroeperingen heeft NIETS te maken met jeugdcriminaliteit onder Marokkanen. Dit wordt trouwens heel nauwlettend in de gaten gehouden door de AIVD, omdat dit illegaal is in Nederland. Het overgrote deel van de Marokkaanse jongeren mag dan wel een uitgesproken mening hebben, maar is niet vatbaar voor fundamentalisme. Slechts een heel klein deel, en volgens het AIVD rapport van 2008 zou het gaan om minder dan 0,5% van de moslims, is "aanvankelijk" voor fundamentalisme.

Islam-gerelateerd terrorisme en fundamentalisme staat los van de problemen die Marokkaanse (en dus ook Antilliaanse) jongeren veroorzaken. Het is een uitvlucht van partijen als de PVV om hun wens tot een Koranverbod en/of Moskeeverbod goed te praten. Helaas zijn er horden met mensen die er met beide benen in trappen, in plaats van de feiten ook daadwerkelijk na te gaan.

Veel jongeren bezoeken de moskee trouwens een heel stuk minder dan hun ouders, en moskee bezoek over de gehele linie lijkt af te nemen:

http://www.novatv.nl/page(...)der+moslims+neemt+af
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100489126
Maartena, je stelt denk ik terecht dat de Marokkaanse cultuur gemiddeld wat minder ontwikkeld is dan de Turkse. Je stelt ook dat de islam die ontwikkeling dus niet per se tegenhoudt, waar ik ook in mee kan gaan. Punt is echter dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor een fundamentalistische islam. Je zou ook kunnen zeggen: lage ontwikkeling + islam = herrie, even heel algemeen beschouwd. Je kunt daarop reageren dat dit in zekere zin ook geldt voor christenen (klopt), maar van die herrie hebben we nauwelijks last (meer). Het is dus een combinatie van die twee factoren, waarvan de PVV veel makkelijker de islam kan bestrijden dan 'onderontwikkeling'. Of eigenlijk nog beter gesteld: rechts heeft als taak om deze zaken te bestrijden, terwijl links als taak heeft om deze zaken te verbeteren. Wat nu een beetje teveel gebeurt is dat links rechts bestrijdt, terwijl ze beter die Marokkanen kunnen helpen ontwikkelen.
pi_100492051
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:25 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom zijn er geen tig topics over de rellen en vernielingen in Engeland??

Ah ja, het zijn geen moslims...
Dat is weer te simpel: als het negers of joden of Chinezen of hindoes waren geweest, was het ook goed geweest.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100492211
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:32 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat waar mensen in geloven, ontworstelen zij zich niet aan.
Wij hebben "de mazzel gehad" dat we in vrije omstandigheden en met 'heidenen' om ons heen ook andere denkbeelden en overtuigingen konden meewegen, velen op aarde hebben dat nu juist niet.
Waar. Al moet ik zeggen dat ik al twijfelde toen ik alleen nog maar katholieken om me heen had en zelfs niet wist wat een protestant was. En voor Ayaan (hoe verwerpelijk ik het mens ook vind) geldt hetzelfde, heb ik begrepen.
quote:
[..]

Als vrijdenker bepaal ik zelf wAt ik wanneer(hoe lang dan ook) ergens over denk.
Denk je echt dat je volledig vrij bent?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 01:19:35 #236
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100492646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:09 schreef Kees22 het volgende:

Denk je echt dat je volledig vrij bent?
In denken wel.

Vrije keuze hebben we allemaal, alleen de kennisvaten (hoe vol) en ervaringen waarop we de keuzes baseren, die verschillen. Ik ben dan ook heel blij en dankbaar dat ik de laatste jaren lagere school v/h type montessori onderwijs mocht doen na x jaar 'kerkelijke' lagere school.

Verder is conformeren aan e.e.a. gewoon de weg van de mindere weerstand, echter ook dat is welbewuste eigen keuze. Ook is het m.i. niet erg belasting te betalen of te stoppen voor oranje/rood licht, keuzes waar ik dus in mee ga.
pi_100492933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:01 schreef sandemann het volgende:
Maartena, je stelt denk ik terecht dat de Marokkaanse cultuur gemiddeld wat minder ontwikkeld is dan de Turkse. Je stelt ook dat de islam die ontwikkeling dus niet per se tegenhoudt, waar ik ook in mee kan gaan.
Ik heb maartena niet horen beweren dat de Marokkaanse cultuur minder ontwikkeld is dan de Turkse of Antilliaanse cultuur.
quote:
Punt is echter dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor een fundamentalistische islam. Je zou ook kunnen zeggen: lage ontwikkeling + islam = herrie, even heel algemeen beschouwd. Je kunt daarop reageren dat dit in zekere zin ook geldt voor christenen (klopt), maar van die herrie hebben we nauwelijks last (meer).
Lage ontwikkeling + ophitsing wordt herrie. Ik zag gisteren Zomergasten met Step Faassen.

(En ergerde me mateloos aan haar onderwerping aan Hollanders. Ze ging echt helemaal op haar rug liggen. gvd. Zo'n tof wijf dat zich onderwerpt aan Gooise huppelkutten! Onverdraaglijk!)

Zij had het over de rellen in Indonesië, het land met de meeste moslims ter wereld.
(Als gevolg daarvan mogen soldaten in Nederland nog steeds de eed afleggen op de koran!!! Hihi.)
Die waren niet ingegeven door het geloof, maar door obscure machthebbers. Opgehitste domoren. Lage ontwikkeling plus geld plus ophitsing.
Niks te maken met welk geloof dan ook: zelf boeddhisten en hindoes zijn op te hitsen.
quote:
Het is dus een combinatie van die twee factoren, waarvan de PVV veel makkelijker de islam kan bestrijden dan 'onderontwikkeling'. Of eigenlijk nog beter gesteld: rechts heeft als taak om deze zaken te bestrijden, terwijl links als taak heeft om deze zaken te verbeteren.
Dat vind ik een van de beste definities die ik oit gezien heb!

quote:
Wat nu een beetje teveel gebeurt is dat links rechts bestrijdt, terwijl ze beter die Marokkanen kunnen helpen ontwikkelen.
Dat probeert links ook, maar dat wordt door de PVV afgedaan als allochtonenknuffelen en theedrinken etc.
De PVV bestrijdt links, terwijl onderontwikkeling bestrijden beter zou zijn.
pi_100493063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:19 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

In denken wel.

Vrije keuze hebben we allemaal, alleen de kennisvaten (hoe vol) en ervaringen waarop we de keuzes baseren, die verschillen. Ik ben dan ook heel blij en dankbaar dat ik de laatste jaren lagere school v/h type montessori onderwijs mocht doen na x jaar 'kerkelijke' lagere school.

Verder is conformeren aan e.e.a. gewoon de weg van de mindere weerstand, echter ook dat is welbewuste eigen keuze. Ook is het m.i. niet erg belasting te betalen of te stoppen voor oranje/rood licht, keuzes waar ik dus in mee ga.
Kan het hierin wel met je eens zijn.
Mijn vader was, ondanks het feit dat hij de Telegrof las, nogal een vrijdenker. En ik was hier en daar een beetje dwars.
Maar stoppen voor rood en de formulieren gewoon correct invullen is wel handig.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 01:52:05 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100493721
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:01 schreef sandemann het volgende:
Maartena, je stelt denk ik terecht dat de Marokkaanse cultuur gemiddeld wat minder ontwikkeld is dan de Turkse. Je stelt ook dat de islam die ontwikkeling dus niet per se tegenhoudt, waar ik ook in mee kan gaan.
Nee, dat stel ik niet. Nergens stel ik dat de Marokkaanse cultuur minder ontwikkeld is. Ik stel dat de Marokkaanse cultuur minder aansluit bij de Europese cultuur, net zoals de Antilliaanse cultuur veel meer Zuid-Amerikaans is.

Laat dit even HEEL duidelijk zijn: JIJ bent de gene die er "minder ontwikkeld" van maakt.

Overigens vraag ik me af of het veelzeggend is dat jij "minder dicht bij de Europese cultuur" automatisch vertaald naar "minder ontwikkeld". Je LIJKT daarmee duidelijk te suggereren dat je de Europese cultuur als "superieur" aanmerkt.

quote:
Punt is echter dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor een fundamentalistische islam. Je zou ook kunnen zeggen: lage ontwikkeling + islam = herrie, even heel algemeen beschouwd. Je kunt daarop reageren dat dit in zekere zin ook geldt voor christenen (klopt), maar van die herrie hebben we nauwelijks last (meer). Het is dus een combinatie van die twee factoren, waarvan de PVV veel makkelijker de islam kan bestrijden dan 'onderontwikkeling'. Of eigenlijk nog beter gesteld: rechts heeft als taak om deze zaken te bestrijden, terwijl links als taak heeft om deze zaken te verbeteren. Wat nu een beetje teveel gebeurt is dat links rechts bestrijdt, terwijl ze beter die Marokkanen kunnen helpen ontwikkelen.
Op zich heb je wel een punt dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor fundamentalistische islam. De enkele fundamentalisten die we in Nederland hebben gekend (de hofstad groep, Mohammed B., etc) waren inderdaad van Marokkaanse komaf. Maar het in de gaten houden van die fundamentalisten is een zaak van de AIVD en politie, en die doen dat bij mijn weten redelijk goed, aangezien al minstens 1 keer een Marokkaanse groep is opgepakt die wellicht wat van plan was.

De PVV heeft deze taak niet. ALLE partijen, inclusief de meest linkse, zul je niet horen klagen als de AIVD onderzoek doet naar fundamentalisme, en de dreiging die hier vanuit gaat voor Nederland.

De PVV is meer geïnteresseerd in maatregelen die de overige 99.5% aan moslims benadelen, zoals het verbieden van de Koran, en het sluiten van Moskeeën. Ook wil het een boerkaverbod. En alhoewel ik daar nog best in kan komen, is het voor Nederland niets meer dan geld-smijterij voor een onderbuiksgevoel. Elke wet kost honderdduizenden euro's om in te voeren. Vele manuren worden besteed aan het schrijven van, goedkeuren van, stemmen op, een wetsvoorstel. Voor het strafrecht moeten vervolgens ook agenten getraind worden, en moet er van alles worden opgenomen in het wetboek van strafrecht. Normaal is dat niet zo'n punt natuurlijk, want dat geld wordt binnen 2, 3 jaar nog wel een keer terugverdiend in de vorm van boetes. Wetten als "niet bellen achter het stuur" zijn allang terugverdiend, maximum snelheids wetten zijn een dikke vette winstpot. Maar een boerkaverbod..... zou gaan gelden voor naar schatting 100 tot 200 vrouwen in Nederland, zeg even 150 voor een gemiddelde. Een agent zal echt niet stoppen als hij onderweg is van A naar B, of gewoon op patrouille, als hij door een welbekende wijk waar veel moslims wonen een boerka dragende vrouw tegen komt. Het is een wet die alleen maar geld zal KOSTEN, en zelfs al zou je al die 150 vrouwen opsporen en beboeten, dan nog krijg je je geld nooit meer terug.

Het is een "feel good" wet voor rechts Nederland, die geen flikker uithaalt. Het stopt geen terrorisme, het stopt geen vrouwenonderdrukking, de kans is veel hoger dat zo'n vrouw dan maar helemaal niet meer buiten komt - of dat geweigerd wordt door de man.

De maatregelen van Wilders pakken ook de Antilliaanse criminaliteit niet aan. En alhoewel hij zo af en toe wel eens allochtonen als groep noemt, heeft hij geen oplossingen voor criminaliteits problemen, hij levert alleen maar anti-islam oplossingen.

Eerlijk is eerlijk, de andere partijen hebben de oplossing ook niet, en ik heb ze ook niet. Maar de PVV heeft toch wel heel duidelijk Islam-oogkleppen op, en heeft haar pijlen gericht op Mohammed, terwijl de Antillianen nog fijn Colombiaanse coke aan her verhandelen zijn.
-
pi_100494017
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:52 schreef maartena het volgende:

De maatregelen van Wilders pakken ook de Antilliaanse criminaliteit niet aan. En alhoewel hij zo af en toe wel eens allochtonen als groep noemt, heeft hij geen oplossingen voor criminaliteits problemen, hij levert alleen maar anti-islam oplossingen.

Eerlijk is eerlijk, de andere partijen hebben de oplossing ook niet, en ik heb ze ook niet. Maar de PVV heeft toch wel heel duidelijk Islam-oogkleppen op, en heeft haar pijlen gericht op Mohammed, terwijl de Antillianen nog fijn Colombiaanse coke aan her verhandelen zijn.
Nee, maar de oplossing, of liever gezegd: de continue bestrijding van criminaliteit kan misschien geïnspireerd worden door de politie. Dat is minder een kwestie van politieke aspiraties dan van politionele ervaring.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:29:04 #241
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100503666
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:52 schreef maartena het volgende:

Op zich heb je wel een punt dat de minst ontwikkelden het meest vatbaar zijn voor fundamentalistische islam.
Nou nou nou, dat kan niet hoor, alle mensen 'in een bepaalde (mentale) situatie' over 1 kam scheren.

Verderop woont een gezin met 4 kinderen, 3 'normale', en een soort forrest gump (uit die gelijknamige film).

Dat jochie is heel stoer, bomen klimmen, van garages in de bosjes springen, vlotten bouwen en varen, maar ook heel gevoelig. Zo kan hij bijv, niet liegen, 'want dat helpt niets' (hij is 11...)
Ziet hij een kat of hond alleen lopen, met een wat verwilderde vacht, dan is het een zwerfdier en wil die dat zijn gezin er voor zorgt. Als hij een dood vogeltje vindt, begraaft hij het. Dit komt niet van zijn ouders af, want die willen dat niet i.v.m. hygiene, ziektes, kortom de karkas 'gevaren'.
Doordat ie altijd bezig is is hij sterk, altijd rennen, conditie. Maar vechten doet ie niet, anderen pesten vindt ie zielig en hem pesten ze bijna niet omdat ie zo sterk is en tja gewoon aardig, behulpzaam, voor nu is er geen gebrek aan vriendinnetjes en vriendjes voor hem.

Zijn moeder moet ik niet, dat is volgens mij een slet gewoon en de vader is een grijze muis, "gemiddelde NLse man".

Het joch loopt wel eens met mij mee als ik de honden uitlaat, (hij mag om hun nek hangen, dat moet niemand anders doen geloof me) bij tijd en wijle gaat het dan over school of ruzie onder buurkinderen, dat ze plannetjes maken om anderen te gaan pesten en dat wil die dan voorkomen. En waarom ze altijd zo schreeuwen en kabaal maken die kinderen, "hoewel dat als je moet lachen gewoon niet anders kan"

Je zou er bijna gelovig van worden, hij is niet slecht gewoon, Allah/G-d, JHWH heeft hem een pure ziel gegeven.

Als je dan die pleuris etters ziet die anderen constant treiteren, dan snap je de ouders wel, die marokkanen die zeggen, politie moet hen bont en blauw slaan.

Spaar de roede niet....
pi_100523915
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen. Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is. Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.

Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben. De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.

Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:26:51 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100526277
We zien overigens in Engeland ook dat het niet altijd maar weer "de allochtonen" zijn.... als je maar lang genoeg heen en weer gegooid wordt door de overheid zonder duidelijke verbetering in de economische situatie, dan kan een klein rotje, opeens exploderen als een granaat. De sociale effecten in bepaalde wijken wegen daarbij een heel stuk zwaarder dan de religie die ze volgen.
-
pi_100527478
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:37 schreef sandemann het volgende:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
Dragen capuchonklootzakjes hoofddoekjes dan? Worden die geïnspireerd door fundamentalistische imams?

quote:
De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Als de bizarre aannames die je doet - kloppen wellicht. Je koppelt criminaliteit alleen aan de islam, terwijl het handjevol fundamentalische moslims (zo'n 2500 volgens de AIVD) daar nooit verantwoordelijk voor kan zijn.
pi_100530144
quote:
Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.

Een ander woord voor die volksmoraal is etnische haat.
Foute volksmoraal die soms inderdaad gewelddadig het recht in eigen hand neemt.
Onlangs was daar een akkefietje in Noorwegen ... en we vergeten die 20 aanslagen per jaar op scholen en moskeeën in Nederland
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:40:06 #246
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100530173
quote:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden.
Jij trapt er net zo hard in als Ingrid en Henk. De PVV is inderdaad heel slim door de Islam als een "ideologie" te bestempelen, wat het natuurlijk niet is. Het is een religie, net als het Christendom en het Jodendom. Er mogen facetten in zitten die door politieke leiders in verre landen misbruikt worden, maar dat doen Christelijke Amerikaanse politici ook door het complete budget in gijzeling te houden omdat er ergens wat geld naar abortus-klinieken ging, om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat maakt een Godsdienst nog niet een ideologie.

In Nederland al helemaal niet, omdat er geen politieke beweging is die de Islam Sharia wil invoeren als nationale wet van het land, zoals in Saudie Arabie.

quote:
Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
"Denkt" inderdaad. Dat Marokkanen de grootste etters van Nederland zijn, dat staat zondermeer vast en is een feit. De mensen die dat denken echter, kijken niet naar de werkelijke cijfers, en baseren zich alleen maar op wat een politicus als Wilders zegt.

quote:
De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Het gaat niet werken. Met de maatregelen die volgens Wilders een "oplossing" zouden kunnen zijn, zoals het verbieden van de Koran, Hoofddoekjes, Moskeeën, heb je de Antilliaanse bendes in Rotterdam en Amsterdam echt niet mee. Wat kan hen het nou schelen dat Marokkanen geen Koran meer mogen bezitten: Die bushalte gaat er aan vanavond, de hens erin.

Er is gewoon geen duidelijke link te leggen tussen de Islam en criminaliteit. Als inwoner van een cultureel zeer divers deel van de VS zie ik dat ook wel hier: Ik woon in Orange County, een county met 3 miljoen inwoners, en pakweg 250.000 moslims uit voornamelijk Palestina, Syrie, Egypte, Turkije, Iran, Irak, Jordanie. Het echte midden-oosten dus. Dat is 8% van de bevolking, en als Orange County dus een LAND zou zijn, redelijk vergelijkbaar met de 6% van Nederland.

De grote criminele groepen zijn echter de zwarten (ong. 5% in OC,) en de Latinos (ong 30% in OC). En zij vertonen veelal vergelijkbaar gedrag als de Marokkanen in Nederland: baldadigheid op straat, berovingen, vandalisme, vallen mensen lastig, etc. Het gaat hier nog wat verder denk ik dan de Marokkaanse jeugd, hier zijn autodiefstallen een groot probleem bijvoorbeeld, en volgens mij is dat in Nederland wat minder. (Maar wellicht: Meer gejatte fietsen! :D )

Kijken we naar steden als Melbourne, Australie, dan zie je problemen met een Vietnamese minderheid. In Darwin, Australie zie je problemen met een Indonesische minderheid. In Auckland, Nieuw Zeeland zijn het Chinezen die vaker voor problemen zorgen. Ja inderdaad, Indonesiers zijn veelal moslims, maar de aard van de problemen in Australie hebben net zoals in de VS en Europa meer te maken met de sociale status, de wijken waarin ze wonen, de maatschappelijke situatie, dan dat het ook maar iets te maken heeft met religie.

quote:
Btw, volgens mij geeft de gemiddelde NLer geen zier om dealende Antillianen, maar wel om kutmarokkaantjes, waarbij die laatsten formeel vaak nog niet eens crimineel zijn.
Juist. En dat heeft dus veel meer te maken met onderbuik gevoelens (Islam, dat is ENG!) dan met feiten. Antillianen zijn trouwens ook gewoon straatschoffies hoor, niet alleen dealers.

Maar je hebt gelijk. Het is de angst die het niet-nadenkende volk heeft voor de Islam, die er voor zorgt dat 1 bepaalde groep lelijk in de media terecht komt, terwijl een net zo criminele groep veel meer buiten schot blijft. Het is ook niet zo gek dat de PVV voornamelijk stemmen trekt uit het lager opgeleide segment van de Nederlandse bevolking, door vooroordelen jegens Marokkanen zijn zij makkelijker te overtuigen dat het "de Marokkanen" zijn, terwijl het in feite een veel grotere groep is, met ook Antillianen, Surinamers, en zelfs Molukse jongeren die voor problemen zorgen.

Als men het heeft over "buitenlanders" in een gesprek, dan zal 9 van de 10 keer de "Marokkanen" als eerste groep bij naam worden genoemd. En vervolgens wordt "De Islam" aan problemen gekoppeld.
-
pi_100531676
quote:
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen. Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is. Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.

Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden. Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben. De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren. Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.

Wat een onzinredenering.
pi_101076115
Zo snel mogelijk de theorie godsdienst uit het feitelijke wetboek.en grondwet schrappen. Deze zijn gebaseerd uit de Middeleeuwen.
pi_101112889
Laat ik eens proberen een beter antwoord te geven dan onzin.
quote:
Volgens mij zijn we het aardig eens dat gewelddadig en respectloos gedrag bij bepaalde groepen/culturen te maken heeft met een gebrek aan ontwikkeling van iets in die groepen/culturen, laat ik het wat voorzichtiger stellen.
Het lijkt me heel goed mogelijk dat gedrag te maken heeft met ontwikkeling in groepen en culturen. Dat geldt zowel voor gewelddadig als geweldloos gedrag en zowel voor gebrek als aanwezigheid van ontwikkeling.
Beetje een open deur!
quote:
Het is moeilijk te bepalen of een prominente rol van de islam in zulke culturen daar een oorzakelijk verband mee heeft, en zo ja, misschien nog moeilijker om te bepalen of de islam daarin oorzaak of gevolg is.
Inderdaad, Maar dat geldt natuurlijk voor elke religie in verband met elke cultuur. Voorbeelden?
In Afrika worden vrouwen besneden en zelfs dichtgenaaid, in Pakistan worden ze met zuur overgoten en in Turkije vermoord. In West-Europa zijn ze verbrand, net als in India.
quote:
Maar stel dat de reële islam van nu, zoals uitgedragen, beleden en geleefd, een relatief gewelddadig en respectloos karakter heeft, dan maakt zo'n cultuur het voor de kansarme jongeren ervan wel moeilijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.
Tja. Als je veronderstelling niet klopt, dan klopt dus je conclusie ook niet.
De reële islam zoals nu uitgedragen, beleden en geleefd is over het algemeen geweldloos en respectvol. Dus dat maakt het voor de kansarme jongeren makkelijker om zich geweldloos en respectvol te ontwikkelen.
quote:
Ik denk dat het voor de PVV, zowel juridisch als populistisch, moeilijker is om bepaalde culturen te bestrijden dan om een 'ideologie' te bestrijden.
Gemakzucht dus. En onjuistheid!
quote:
Dus worden vooral die facetten van de islam bestreden waar men in de praktijk last van denkt te hebben.
die facetten waar men last van denkt te hebben.
Niet: waar men last van heeft, nee waar men last van denkt te hebben.
quote:
De bedoeling hiervan is m.i. vooral om een morele druk uit te oefenen, zoals kleine kutjochies 'respect' wordt bijgebracht met een welgemikte draai om de oren.
Que?
De druk op de islam vergelijk je hier met een draai om de oren van kutjochies?
quote:
Er is duidelijk een heropbloei van de volksmoraal gaande, een semi-volksgericht zelfs, in zekere zin, wat simpelweg gericht is op de hele groep, ongeacht welke individuen nou wel of niet schuldig zijn aan iets. Natuurlijk is dat niet 'eerlijk', maar het zou wel effectief kunnen zijn.
Een volksgericht ter vervanging van van onze democratie en rechtsstaat vid je een vooruitgang?
quote:
Ik heb met geen van beide iets te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')